Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
R-lineKappeNou schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:49:
Nice! Jetta r-line bumper/grill? Ziet er in ieder geval dik uit

Blauw staat inderdaad errug goed op een Roccodeadsy33 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 07:06:
[...]
Neuh, dat is al zo'n eenheidsworst kleurPersoonlijk vind ik blauw erg goed staan voor een scirocco. Wit is ook best netjes.
Heb zelf ook gekeken naar een Scirocco, maar helaas amper te krijgen in diesel, daarom weer voor een Golf gegaan.
Die 210 pk is idd overkill, maar had nog ruimte in m'n leasebudget. Was dat, of xenon. Vond dit leuker. Xenon is fijn in 't stikdonker (vakantie, duitse snelwegen of provinciaal met slechte verlichting, maar op de A2 niet heel zinnig)
210 pk is leuk hoor: ik rij tegen de file in, dus ik kan ze af en toe best 's loslaten....
Je wil niet dat er een standaard golf 2 gti naast je blijft zitten
[ Voor 32% gewijzigd door KappeNou op 28-09-2010 13:48 ]
Met 100 tot 150PK kom je ook prima mee de weg op voor dagelijks gebruikKappeNou schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:47:
210pk is precies goed voor dagelijks gebruik. Helemaal met dat gewicht

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Maar zo'n 160pk tsi voldoet ook al, maar 210pk is net dat beetje extra om de pikkies van 18 af te schudden
Ik begrijp het ook niet helemaal. Het is niet één van m'n doelstellingen om tijdens woon-werkverkeer eerder bij het stoplicht weg te zijn dan een 'petje in een golf 2'.Touchdomex schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:48:
[...]
Met 100 tot 150PK kom je ook prima mee de weg op voor dagelijks gebruik
75pk is ook prima voor voor woon-werkverkeer
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Maar goed: 't kon, dus waarom niet.
Mijn privé auto heeft ook "maar" 140pk, maar is een diesel, dus dat trekt sowieso lekker....en is meer dan rap zat.
Heb overigens ook nog een 40pk mini'tje staan, wat ook voldoende is voor woon-werk. Niet comfortabel, maar in principe zat.
[ Voor 18% gewijzigd door EraZor op 28-09-2010 13:55 ]
Ik zou 75PK niet willen op een auto van 1500KGGunner schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:53:
[...]
Ik begrijp het ook niet helemaal. Het is niet één van m'n doelstellingen om tijdens woon-werkverkeer eerder bij het stoplicht weg te zijn dan een 'petje in een golf 2'.
75pk is ook prima voor voor woon-werkverkeer
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Overigens weegt een Scirocco geen 1500kg, maar 1245 he?
Maar goed: voordat t een complete discussie wordt: ik heb 't niet nodig, maar vond 't wel leuk en het kostte me 'niks' dus vandaar.
ontopic weer?
[ Voor 7% gewijzigd door EraZor op 28-09-2010 14:07 ]
Verwijderd
De meeste Golf 2 GTI's zijn ook niet orginele GTI's meer, liggen meestal VR6 blokken in of 1.8T motoren en zijn die ook niet orgineel meer, meestal een compressor op de VR6 of turbo tot zelfs bi-turbo en de 1.8T met grotere turbo en dan ga jij het echt niet redden met een Scirocco, zelfs niet als ABT er aan gesleuteld heeft.KappeNou schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:47:
210pk is precies goed voor dagelijks gebruik. Helemaal met dat gewicht
Je wil niet dat er een standaard golf 2 gti naast je blijft zitten
Zelfs al zouden ze de 8V/16V motor er nog in hebben, dan hebben ze meestal wel snelle nokken assen en wat er nog allemaal meer aan versleuteld is.
Daarnaast hebben de meeste Golf2 GTI's ook de achterbank eruit en allerlei andere zooi die het zwaarder maakt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hier (iPhone 3GS, FW 3.1.3) vrijwel nóóit problemen (of hij moet aan het vastlopen zijn i.v.m. jailbreak)EraZor schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:23:
Ik heb trouwens wel begrepen dat telefoonvoorbereiding premium niet heel erg lekker synct met de iphone.... klopt dat?
Nu weet ik niet wat telefoonvoorbereiding "premium" is maar ter informatie: ik heb het Executive Plus pakket en een iPhone-houdertje.
[ Voor 18% gewijzigd door pinockio op 30-09-2010 08:16 ]
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Ik rij ook Passat, maar niet in zo'n mooie als die van joushameete schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:06:
klopt het nou dat niemand hier een passat rijdt?
ff verandering in brengennou ja, tijdelijk dan
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Die groene 3B (3e van links) hier tussen allemaal ander moois in
Was overigens op de VWPassat.nl meet 11-9 jongstleden
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Premium is zonder houdertje. puur bluetooth, zonder houdertje dus. wel met telefoonboek via je rns/rcd. Nou ja weg aan 't zien ;-)pinockio schreef op donderdag 30 september 2010 @ 08:15:
[...]
Hier (iPhone 3GS, FW 3.1.3) vrijwel nóóit problemen (of hij moet aan het vastlopen zijn i.v.m. jailbreak)
Nu weet ik niet wat telefoonvoorbereiding "premium" is maar ter informatie: ik heb het Executive Plus pakket en een iPhone-houdertje.
Afegzien van 't feit dat ik nog nooit een golf 2 zonder achterbank heb zien rijden (niet op gelet ook, overigens) is het absoluut niet m'n bedoeling om petjes voor te blijven ofzo. Ik vind 't gewoon een mooie auto (itt een golf met booskijkers en een tribal op de achterruit).Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:25:
[...]
De meeste Golf 2 GTI's zijn ook niet orginele GTI's meer, liggen meestal VR6 blokken in of 1.8T motoren en zijn die ook niet orgineel meer, meestal een compressor op de VR6 of turbo tot zelfs bi-turbo en de 1.8T met grotere turbo en dan ga jij het echt niet redden met een Scirocco, zelfs niet als ABT er aan gesleuteld heeft.
Zelfs al zouden ze de 8V/16V motor er nog in hebben, dan hebben ze meestal wel snelle nokken assen en wat er nog allemaal meer aan versleuteld is.
Daarnaast hebben de meeste Golf2 GTI's ook de achterbank eruit en allerlei andere zooi die het zwaarder maakt.
[ Voor 50% gewijzigd door EraZor op 30-09-2010 09:22 ]

Linkje
en dit:

http://www.volkswagen.nl/...h-carkit_polo.html]Linkje
De 2e is wat duurder, maar lijkt wat mooier te integreren. Zal het vanavond ook even aan de verkoper vragen, maar ik heb liever wat hands-on ervaringen, dan mooie verhaaltjes van de dealer
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Touran 2.0 TDI 140PK fabriek af gechipt 170
DSG
Bi-xenon
RNS510
Highline
2009
ach maak wel eens wat meer pics...heb de 18" 245 vervangen door 17" talladega met 225.
[ Voor 10% gewijzigd door sjolmers op 30-09-2010 11:26 ]
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Hier zie je dat idd wel vaak, maar ik woon denk ik in 1 van de weinige plaatsen waar de VW tuning scene best groot is. Over het algemeen zijn golf 2 gti's niet zo aangepakt. Je begint ze wel steeds minder te zien.Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:25:
[...]
De meeste Golf 2 GTI's zijn ook niet orginele GTI's meer, liggen meestal VR6 blokken in of 1.8T motoren en zijn die ook niet orgineel meer, meestal een compressor op de VR6 of turbo tot zelfs bi-turbo en de 1.8T met grotere turbo en dan ga jij het echt niet redden met een Scirocco, zelfs niet als ABT er aan gesleuteld heeft.
Een 16v KR met andere nokassen moet je met een 210pk scirocco wel voor kunnen blijven. Vanaf het stoplicht zal het misschien wel redelijk bij elkaar blijven.
[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 30-09-2010 11:44 ]
Verwijderd
Ik woon in Gorinchem en hier is er sowieso een Golf 2 met een VR6 erin, volgens mij is vederop ook een 16V editie met een 1.8T en in Werkendam en Sleeuwijk weet ik er ook nog wel een paar te vinden.Arfman schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:37:
Ik weet niet waar jij woont, maar hier in Twente zijn de meeste Golf 2 GTI's versjonnied/afgeragd (die blijf ik met m'n gezinsbak nog voor zo ongeveer) en de paar mooie exemplaren die ik nog zie zijn volgens mij zo origineel mogelijk.
Daarnaast rijden er ook wel wat Impreza'tjes rond en veder is het allemaal niet zo spannend, ja als de grote namen met de Ferrari's en Lamborghini's komen, maar die zie je ook alleen maar als het warm en mooi weer is.
Hier rijden heel veel gasten met 200+ PK G60's. R32 blokken met turbo's, compressors etc.. 1.8T's met 300+ pk's
Verwijderd
O die zullen er ook wel zijn, maar het zou niet mijn keuze meer zijn, als ik geld te veel zou hebben ga ik liever achter een Skyline aan of een leuke SupraKappeNou schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:11:
Golf 2 vr6 gaat ook niet echt hard..
Hier rijden heel veel gasten met 200+ PK G60's. R32 blokken met turbo's, compressors etc.. 1.8T's met 300+ pk's
Om mezelf even te quoten. Daarstraks bij de dealer geweest. Die wist me te melden dat bij de 2e situatie de houder op het dashboard sowieso blijven zitten. Verder wist ie me te melden dat alle modellen die over 2 weken gemaakt worden en geleverd worden met de RNS-310 standaard voorzien zijn van bluetooth, en dus geen apart accesoire meer nodig is. Was niet de RNS-315, maar toch bluetooth, das positief dusBM schreef op donderdag 30 september 2010 @ 09:31:
Hier iemand ervaring wat het verschil is (qua werking) tussen dit:
[afbeelding]
Linkje
en dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.volkswagen.nl/...h-carkit_polo.html]Linkje
De 2e is wat duurder, maar lijkt wat mooier te integreren. Zal het vanavond ook even aan de verkoper vragen, maar ik heb liever wat hands-on ervaringen, dan mooie verhaaltjes van de dealer
Verder proefrtitje gemaakt met een 1.2TSI DSG model. En damn..... wat en vreselijk fijne automaat, en wat een vreselijk fijn, pittig motortje. Had wel verwacht dat het goed zou rijden, maar dit verbaasde me toch
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dus jij prefereert een japanse rijstkoker boven een duitse klassebak?Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:50:
[...]
O die zullen er ook wel zijn, maar het zou niet mijn keuze meer zijn, als ik geld te veel zou hebben ga ik liever achter een Skyline aan of een leuke Supra
Daar rijden er hier ook ineens heel veel van rondVerwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:50:
[...]
O die zullen er ook wel zijn, maar het zou niet mijn keuze meer zijn, als ik geld te veel zou hebben ga ik liever achter een Skyline aan of een leuke Supra
Als je het over serieus snel spul gaat hebben (categorie 300PK+) dan zeker wel ja. VAG blokjes kun je leuk tunen, maar het houdt qua onderstel en dergelijke een keer op, heb het idee dat Japanse auto's daar toch wat verder in kunnen.PatrickH schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:32:
[...]
Dus jij prefereert een japanse rijstkoker boven een duitse klassebak?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De klasse golfjes moet je vergelijken met Civic's etc.. Geef mij dan maar een golf
[ Voor 29% gewijzigd door KappeNou op 01-10-2010 12:08 ]
Pa heeft een Golf VI. Zit een RNS510 in met premium. Dus carkit doet alleen rSAP. Wisten we van te voren.
Nu komt natuurlijk toch het probleem de kop opsteken dat meneer toch een andere telefoon wil. En tuurlijk doen de meesten geen rSAP. Ik weet dat het mogelijk is om de carkit te swappen met die van Skoda, welke wel HFP doet, maar die doet dan geen rSAP meer. Ga ik gisteren weer eens wat googlen, wat blijkt? Sinds juni 2010 wordt het premium pakket geleverd met een andere module, en ja hoor, die doet rSAP èn HFP!
Wat verder gekeken, en volgens mij is het echt appeltje eitje. Oude box er uit (onder bijrijdersstoel), nieuwe er in.
2 vraagjes komen dan boven drijven.
1. Is het echt swap en klaar? Of gezeik met kabels enz. Kan het me niet voorstellen maar toch.
2. CAN bus moet reprogrammed worden, en daar heb je een VAG apparaat voor nodig.
Punt 2 is het grote probleem denk ik. De dealer zal niet happig zijn om een op eBay aangeschafte module ff te programmeren, en zelf zijn ze veel te duur. Ik heb wel een vriend die op CAN bus kan inloggen, maar wat moet er dan gebeuren? Iemand handleidingkje?
Hier de code vd nieuwe unit:
Novero HT-4 3C8035730A
Verwijderd
KijkArfman schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:25:
[...]
Als je het over serieus snel spul gaat hebben (categorie 300PK+) dan zeker wel ja. VAG blokjes kun je leuk tunen, maar het houdt qua onderstel en dergelijke een keer op, heb het idee dat Japanse auto's daar toch wat verder in kunnen.
Eindelijk iemand met wat inzicht, het echte serieuze spul van R33/34/35 heeft 800+ pk en dat ga je nooit halen met een VAG.
HPA motorsports komt ook niet veder dan 600 en dat is toch wel de tuner die het echt kan, ook MTM komt niet veder in deze regio met Audi.
Nismo R34's hebben sowieso al 500+ en een Switzer R35 met de 800 kit krijg je dit soort dingen:
[YouTube: http://www.youtube.com/v/qrlM1Abbk5s]
[YouTube: http://www.youtube.com/v/NIRrfyToynk]
Dus wat doe ik hier

Verwijderd
En zuiniger dan je CelicaFireBladeX schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:18:
Twee weken geleden mijn leuke Toyota Celica verkocht omdat mijn nieuwe sigarettenaanstekertje niet paste.
Dus wat doe ik hier? Natuurlijk mijn nieuwe stoere mannelijke auto showen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bedankt!
Ik denk dat je dan wat beter moet googlenVerwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:04:
[...]
Kijk
Eindelijk iemand met wat inzicht, het echte serieuze spul van R33/34/35 heeft 800+ pk en dat ga je nooit halen met een VAG.
HPA motorsports komt ook niet veder dan 600 en dat is toch wel de tuner die het echt kan, ook MTM komt niet veder in deze regio met Audi.
Nismo R34's hebben sowieso al 500+ en een Switzer R35 met de 800 kit krijg je dit soort dingen:
[video]
[video]
Wat dacht je van een dahlback golfje en polo?
Verwijderd
Ik ken ze allemaal en ik weet nog veel meer VW's en Audi's dan die je hier laat zien, ik verzamel al gegevens sinds 1994 van het net, dus zoeken kan ik wel.KappeNou schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 18:32:
[...]
Ik denk dat je dan wat beter moet googlenZo'n R35 blijft wel heel dik. Rijd zo'n P800 hier in de omgeving.
Wat dacht je van een dahlback golfje en polo?
Dalhback's Golf is niet origineel meer, het onderstel is bij lange na niet origineel en het is geen VW motor, het is een 5 cilinder Audi motor en ook de brandstof is niet origineel.
Het zelfde geldt voor die polo en de Audi, deze zijn zwaar gemodificeerd.
Bij een R35 hoef je niet veel te doen en vergeet ook even niet dat deze op de Nürburgring het ronde record even flink lager zetten en ja de 599 FXX kwam er ver onder, maar is niet goed gekeurd voor weggedrag en tevens kom je toch niet veder dan het Ferrari circuit of ieder ander circuit.
Dus dan is alleen de Pagani Zonda-R de enige die daar onder komt en dan moet je even naar prestaties en prijs kijken.
Zo'n 3.2 vr6 biturbo is vaak langerna niet max. Uit een 1.8 20vt halen ze ook 600pk.
gelukkig is die ring tijd niet officieel en heeft alleen nissan zelf deze tijd gehaald. Verder zijn ring tijden heel afhankelijk van het weer en coureur.
\het is wel een dikke auto hoor, ik heb er zelf wel is in gereden. Alleen jammer dat nu onderdehand al die versnellingsbakken van die +700pk R35's het begeven
[ Voor 28% gewijzigd door KappeNou op 03-10-2010 20:52 ]
Verwijderd
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit type golf en mij kunnen adviseren waar ik zoal op letten moet bij aanschaf. Het aantal km zal dan rond de 150.000 a 200.000 gaan zitten. Rond de 100.000 zijn schaars te vinden.
Verwijderd
Een lupootje is inderdaad wel wat aan de kleine kant voor me. Maar goed, 1 op 33
Verwijderd
Ik zeg ook niet dat het niet kan, alleen de insteek was dat dit gebeurt op een origineel onderstel, dus er wordt niks veranderd aan de constructie, dus geen extra dwarsbalken of rolkooien die het chassis sterker maken.KappeNou schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:49:
Audi is toch ook Vag groep? Op normale benzine zal die misschien wat PK's minder doen ja.. Wil niet zeggen dat veel tuners dik over de 1000PK uit dat blok halen.
Zo'n 3.2 vr6 biturbo is vaak langerna niet max. Uit een 1.8 20vt halen ze ook 600pk.
gelukkig is die ring tijd niet officieel en heeft alleen nissan zelf deze tijd gehaald. Verder zijn ring tijden heel afhankelijk van het weer en coureur.
\het is wel een dikke auto hoor, ik heb er zelf wel is in gereden. Alleen jammer dat nu onderdehand al die versnellingsbakken van die +700pk R35's het begeven
Dalhback's Golf is een totaal ander chassis omdat dit bijna een compleet buizen frame is.
Dat de bak van een R35 eraan gaat, kan, maar deze worden ook wel op zeer aparte wijze gemaakt, de bak is ook afgestemd op de motor en zoals Clarckson al zei: "Not even NASA do that!"
Als je dus de Switzer kit erin legt moet je eigenlijk ook een andere bak monteren of laten aanpassen.
Laten we eerlijk zijn, VAG bakken zijn ook niet je van het (ik kan het weten, 2 kapot bijna elke keer zo rond 85000, dus ra ra hoe kan dat ?).
Daarnaast is een DSG bak sowieso op 350 nm koppel begrensd, dat geldt dus voor de O2E 350 en O2M 350 en bij Audi voor de MQ-350 en DQ-350.
Neemt niet weg dat ook dit aangepast kan worden en over de 500 kan, maar moge duidelijk zijn dat de garantie vervalt.
Toen ik voor het eerst in de GTR stapte dacht ik meteen wat voor plastic zooi is dit nou weer. Alleen daarom zou het al nooit een daily voor mij worden.
Deze schijnt trouwens een standaard DSG bak te hebben.
Dit ga ik nog is kopen
[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 04-10-2010 21:51 ]
Verwijderd
Nee, ook APR heeft de R-Tronic bak aangepast.KappeNou schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:50:
Daarvoor heb je de R8. Wel een heel stuk duurder, maar ook een stuk meer premium.
Toen ik voor het eerst in de GTR stapte dacht ik meteen wat voor plastic zooi is dit nou weer. Alleen daarom zou het al nooit een daily voor mij worden.
Deze schijnt trouwens een standaard DSG bak te hebben.
[video]
Dit ga ik nog is kopen![]()
[video]
357 lb-ft = 483 Nm.
Orgineel:Not only does our Stage I ECU Upgrade give you higher peak numbers of 444 horsepower and 357lb-ft. of torque,
En ook de DSG bij een R32 moet er aan gelovenTorque 317 lb-ft. @ 4500-6000 RPM
En de eerste video met de 2.0 TFSI is een upgrade van Stage III http://www.goapr.com/products/stage3_long20t.html
Zie grafiek, ik heb trouwens gedetaileerde interviews met Chris van APR gezien en die legt ook uit dat men ook de DSG en normale bak aanpakt om dit vermogen kwijt te kunnen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 23:19 ]
Ook voor 2011 blijven de huidige belastingregels gehandhaafd, dus ook de Lupo 3L blijft in 2011 wegenbelastingvrijVerwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:08:
Ik zie dat die alleen in een diesel te verkrijgen is, opzich wel een probleem bij een golf 4 maar bij de lupo wordt vermeld dat deze wegenbelasting vrij is. Dus dan is het geen probleem om een diesel te rijden, echter is het niet zo dat die regeling omtrent wegenbelasting er in 2011 weer van af gaat? (of kans tot).
Een lupootje is inderdaad wel wat aan de kleine kant voor me. Maar goed, 1 op 33
voor 483Nm hoef je de bak toch niet aan te passen? Alleen maar software matig de begrensing eruit halen. Wat JD ook doet tot 500Nm.Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:10:
[...]
Nee, ook APR heeft de R-Tronic bak aangepast.
357 lb-ft = 483 Nm.
Ik ken ook al die stage 3 filmpjes. Maar dat is verder niet bijzonder snel. Die Stage 4 begint er wel op te lijken, net zoals de gti van JD die hij plat gereden heeft
Net serie offertes van leasemaatschappij binnen gekregen. 1'tje steekt er qua prijs ver bovenuit (veel goedkoper), maar die staan niet toe dat er een RNS-310 ingebouwd word vanwege diefstalgevoeligheid
Nog maar even kijken wat ik daar mee doe, voel er weinig voor om wat anders te nemen eigenlijk

Xbox
Iemand een idee wat dit kan zijn? Het gaat om een Golf 5 1.6FSI uit 2004
Ik zoek ook een auto waarmee ik zuinig op kan rijden. Met jaarlijks 15000 km ga ik geen diesel rijden. Ben altijd een diesel rijder geweest dat word even wennen op benzineVerwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:53:
Ik ben opzoek naar een golf 4 1.4 trendline bouwjaar +/- 2000 benzine. Dit omdat ik zuiniger wil gaan rijden en eigenlijk kom ik na lang speuren uit op een golf 4. Budget is tot 4700 euro.
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit type golf en mij kunnen adviseren waar ik zoal op letten moet bij aanschaf. Het aantal km zal dan rond de 150.000 a 200.000 gaan zitten. Rond de 100.000 zijn schaars te vinden.
Naar welke auto's ben je nog meer gaan kijken? Zou je op met een Golf 4 zuinig kunnen rijden?
Een Lupo L3 zou ik wel nemen maar ik vind ze best duur.
[ Voor 3% gewijzigd door MrJames op 05-10-2010 11:48 ]
Heel afhankelijk voor het gebruik is natuurlijk het gewicht. Dus als je de ruimte en comfort niet nodig hebt kan je beter voor een polo of lupo gaan.
Je verbruik is lager en ook de wegenbelasting en verzekering.
Een 3L zou ik sowieso niet halen. Slechte automaat (gerobotiseerde handbak) die nog wel is kapot gaat en irritant schakeld, meestal geen opties en amper vermogen. De aanschaf is ook belachelijk veel. Dan kan je beter een full option 1.4tdi lupo nemen en dan ook maar 220€ per kwartaal betalen. Deze zijn een paar €1000! euro goedkoper in aanschaf. Dan heb je ook nog is luxe en meer vermogen en het vebruik is ook niet heel veel slechter dan de 3L.
Persoonlijk snap ik dan ook echt niet waarom mensen een 3L overwegen..
[ Voor 52% gewijzigd door KappeNou op 05-10-2010 12:00 ]
De 310? Die wordt helemaal niet gestolen. Hebben ze wel goed gelezen? De RNS310 is niet meer of minder diefstal gevoelig dan aftermarket systemen. De RNS510 daarentegen ben je kwijt voor je uit de showroom bentBM schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:46:
Blegh.
Net serie offertes van leasemaatschappij binnen gekregen. 1'tje steekt er qua prijs ver bovenuit (veel goedkoper), maar die staan niet toe dat er een RNS-310 ingebouwd word vanwege diefstalgevoeligheidAlternatieven moeten afneembaar front hebben...
Nog maar even kijken wat ik daar mee doe, voel er weinig voor om wat anders te nemen eigenlijk
Wel fijn trouwens dat Volkswagen heeft laten blijken om dat probleem te geven. Ze brengen volgend jaar de nieuwe Passat op de markt (eigenlijk sterke facelift, maar VW's eigen woorden: Nieuw model) en die heeft als diefstalbeveiliging extra gekregen, de volgende punten:
- Niets
- Geen
Ligt er natuurlijk een beetje aan of 15.000 echt de bovengrens in kilometers is of niet.
Dan kun je nog beter voor een 1.6 16v gaan, die zijn zuiniger dan de 8v.
Signatures zijn voor boomers.
Ik verbaasde me daar ook over. Maar lijkt me dat ze dat wel goed begrepen hebben, de RNS510 is namelijk op de Polo niet te krijgen. Kan ze wel eens terugmailen om te vragen hoe dat verder zit.PWM schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:03:
[...]
De 310? Die wordt helemaal niet gestolen. Hebben ze wel goed gelezen? De RNS310 is niet meer of minder diefstal gevoelig dan aftermarket systemen. De RNS510 daarentegen ben je kwijt voor je uit de showroom bent![]()
Wel fijn trouwens dat Volkswagen heeft laten blijken om dat probleem te geven. Ze brengen volgend jaar de nieuwe Passat op de markt (eigenlijk sterke facelift, maar VW's eigen woorden: Nieuw model) en die heeft als diefstalbeveiliging extra gekregen, de volgende punten:En bedankt maar weer
- Niets
- Geen
Snap sowieso niet dat VW die systemen niet wat beter vast zet. Zooooo moeilijk kan dat toch niet zijn
Edit: reactie terug. Hebben zich niet vergist, maar geven aan dat de RNS310 vaak aangezien word voor de RNS510. Het is dus definitief geen optie om bij hen een RNS310 geleverd te krijgen. Erg spijtig, want het leasebedrag was zeer gunstig. Ik moet nog even kijken wat ik daar mee doe. Eens navraag doen wat de dealer eventueel voor alternatieven kan leveren. Voordeel is wss wel dat het dan een dealeroptie word, en hij buiten de bijtelling blijft.
[ Voor 18% gewijzigd door BM op 05-10-2010 13:18 ]
Xbox
Enige wat ik ken kwa groot scherm en afneembaar front is de JVC kw-avx830 en met navi de JVC kw-nx7000
Knappe dieven danBM schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:31:
[...]
Edit: reactie terug. Hebben zich niet vergist, maar geven aan dat de RNS310 vaak aangezien word voor de RNS510.

Die Pool/Bulgaar ziet echt wel het verschil tussen die 2, dat is namelijk hun werk
Maar goed, als een leasemij iets in hun hoofd heeft, ga je dat er moeilijk uitkrijgen.
Met een benzine kom je toch goedkoper uit dan een diesel voor 15dkm ?Maasluip schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:10:
Ik weet niet of het opgegeven verbruik van een 1.6 8v klopt, maar met 1:13,5 kun je dan beter een 90 of 100pk diesel pakken. Die rijden in de praktijk 1:20, en daarmee ben je met 15.000 km toch goedkoper uit.
Ligt er natuurlijk een beetje aan of 15.000 echt de bovengrens in kilometers is of niet.
Dan kun je nog beter voor een 1.6 16v gaan, die zijn zuiniger dan de 8v.
[ Voor 7% gewijzigd door MrJames op 05-10-2010 13:51 ]
Tja, ik vind het vreemd, jij vind het vreemd, maar de leasemaatschappij heeft dit standpunt nu eenmaal ingenomen.PWM schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:32:
[...]
Knappe dieven dan![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Die Pool/Bulgaar ziet echt wel het verschil tussen die 2, dat is namelijk hun werkWat wel kan, is dan met de RCD510 aanziet voor een RNS510.
Precies, ga het nieteens proberen. Heb om opheldering gevraagd, en die heb ik heel netjes gekregen. Nu is het aan mij om te bepalen wat ik ga doen. Vanavond alles eens op een rijtje zetten.Maar goed, als een leasemij iets in hun hoofd heeft, ga je dat er moeilijk uitkrijgen.
Xbox
Het goed vastzetten van dat ding is natuurlijk een deel van de oplossing, maar het het probleem is ook dat het een standaard item is dat 1:1 uitwisselbaar is met een andere VW. En daarom gewild.BM schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:31:
[...]
Snap sowieso niet dat VW die systemen niet wat beter vast zet. Zooooo moeilijk kan dat toch niet zijn
Zorg er dus voor dat je het niet zomaar kunt uitwisselen. Voor mijn part met een security code die je in moet geven als de accuspanning er van af is geweest.
Of maak een systeem waar dat ding met de auto communiceert en dat alleen de dealer kan configureren bij welke auto dat apparaat hoort. Hou dat ook bij (in een globale VW database) zodat de dealer kan nakijken aan welke auto dat apparaat gekoppeld is. Komt er iemand met een niet-werkende RNS510, dan kan de dealer controleren of die aan die auto gekoppeld is of niet.
Nou, dan heb je niet erg goed gezocht: je hebt van jvc ook de kw-nt1, de kw-nt3 (net in m'n A4 laten zetten) en van kenwood de dnx 9260BT, en de dnx 7260bt.KappeNou schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:39:
Lijkt me niet handig dat je heel het dashboard moet demonteren om je radio eruit te halenDan ben je straks €500,- kwijt aan man uren om hem eruit te halen als er iets met je radio is.
Enige wat ik ken kwa groot scherm en afneembaar front is de JVC kw-avx830 en met navi de JVC kw-nx7000
En niet alleen dat, ook met bijvoorbeeld een Skoda is hij uit te wisselen. Probleem 2, is dat hij ook op oude modellen past, zodat de 2de hands markt wel erg groot word.Maasluip schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:33:
[...]
Het goed vastzetten van dat ding is natuurlijk een deel van de oplossing, maar het het probleem is ook dat het een standaard item is dat 1:1 uitwisselbaar is met een andere VW.
Het SR nummer van de RNS510 staat in de VW database, en de dealer kan bij elke beurt controleren. Blijkbaar gebeurd dat niet/nauwelijks.Of maak een systeem waar dat ding met de auto communiceert en dat alleen de dealer kan configureren bij welke auto dat apparaat hoort. Hou dat ook bij (in een globale VW database) zodat de dealer kan nakijken aan welke auto dat apparaat gekoppeld is. Komt er iemand met een niet-werkende RNS510, dan kan de dealer controleren of die aan die auto gekoppeld is of niet.
Klopt die dingen worden op bestelling "geleverd" en denk dat ze die RNS310 links laten liggen, alhoewel dat een mooi model is.PWM schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:32:
Die Pool/Bulgaar ziet echt wel het verschil tussen die 2, dat is namelijk hun werkWat wel kan, is dan met de RCD510 aanziet voor een RNS510.
Maar goed, als een leasemij iets in hun hoofd heeft, ga je dat er moeilijk uitkrijgen.
Uiteindelijk moet je je aan beslissing van de leasemaatschappij houden. Zij dragen namelijk het grootste deel van het risico.
Elect a clown, expect a circus.
Alleen geen afneembaar front maar een beveiling met een code die ingetoetst moet worden als de stroom eraf is geweest. Wat is jullie mening daarover?
[ Voor 0% gewijzigd door PatrickH op 06-10-2010 10:19 . Reden: tiepfaut ]
Full-map navi (iGo8), bluetooth, dvb-t, tmc, 2 SD-cards enz. voor amper 400 euro...
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Verwijderd
Hier wordt de HPA R32 Bi-Turbo even afgedroogt.KappeNou schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:05:
[...]
voor 483Nm hoef je de bak toch niet aan te passen? Alleen maar software matig de begrensing eruit halen. Wat JD ook doet tot 500Nm.
Ik ken ook al die stage 3 filmpjes. Maar dat is verder niet bijzonder snel. Die Stage 4 begint er wel op te lijken, net zoals de gti van JD die hij plat gereden heeft
[YouTube: http://www.youtube.com/v/MWIEFVnX5DI]
Lamborghini Gallardo Superleggera @ Texas Mile

En dat met een enkele koppeling i.p.v. dubbele koppelingen in de Audi's en VW's als we het toch even over automatische bakken hebben
HPA is trouwens ook niet echt een tuner die tot de max gaat. Meer safe afgestelde R32's.
Ik had vorig jaar bijna een mk4 R32 met de zelfde garrett kit gekocht die HPA gebruikt. Ook met een langere bak verhouding etc.. Helaas kwam het net niet goed uit kwa 2e auto
Wel paar keer mee gereden. Best leuk om mensen te verrassen! Vooral die 20vt leon's met rond de 300 pk k04s
[ Voor 46% gewijzigd door KappeNou op 05-10-2010 23:26 ]

280.000 and still going strong...
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Verwijderd
Die eerste Lambo laat de HPA R32 even achter zich en daarnaast hadden we het over DSG, dus liet ik even een Gallardo Superleggera die met een e-gear 250 mph doet, ofwel dit kan in een Bugatti Veyron (VAG) wel eens flink lastig worden om die van je af te schudden en Lambo's zijn ook van VAG, meer in met name van Audi.EraZor schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:57:
Mooie filmpjes met die lambo's hoor... maar wat heeft het met het grote volkswagentopic te maken?
Dat is ook waar de V10 vandaan komt in de R8.
Misschien dat we die zelfde V10 nu ook eens ergens bij VW gaan zien.
Erg tevreden en aangezien m’n vorige auto een Honda Civic uit 1990 was, is alles natuurlijk prachtig
Alleen mis ik nog een armsteun. In m’n Civic had ik een heel simpel universeel ding die zelfs wat los zat, maar dat moet nu wat netter.
De http://www.cargoods.nl/sh...w-golf-4-bora-zwart-leer/ is waarschijnlijk niet origineel, terwijl het erbij staat, maar zou zoiets een beetje netjes passen? Zijn daar ervaringen mee? Of wordt het toch een dure inbouw bij de dealer?
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Is daar niet het grote vag afgeleiden topic een betere plek voor?Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:49:
[...]
Die eerste Lambo laat de HPA R32 even achter zich en daarnaast hadden we het over DSG, dus liet ik even een Gallardo Superleggera die met een e-gear 250 mph doet, ofwel dit kan in een Bugatti Veyron (VAG) wel eens flink lastig worden om die van je af te schudden en Lambo's zijn ook van VAG, meer in met name van Audi.
Dat is ook waar de V10 vandaan komt in de R8.
Misschien dat we die zelfde V10 nu ook eens ergens bij VW gaan zien.
Boeie ook: geinig kijkvoer, al zegt t me allemaal niet zoveel... ben teveel burgermans, vermoed ik...
[ Voor 3% gewijzigd door EraZor op 07-10-2010 22:10 ]
Verwijderd
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280919 hmm hmm, maar dat krijg je als alles van VAG is.EraZor schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:08:
[...]
Is daar niet het grote vag afgeleiden topic een betere plek voor?Oh, zie net dat een hpa een golf is...mea culpa.
Boeie ook: geinig kijkvoer, al zegt t me allemaal niet zoveel... ben teveel burgermans, vermoed ik...
Je zou nog wel eens wat crossposts zien.
Tuning is an art zeggen ze wel eens.
Verwijderd
Ik heb diverse merken bekeken maar ik zit gewoon vast aan een budget van maximaal 5000 euro.MrJames schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 11:34:
[...]
Ik zoek ook een auto waarmee ik zuinig op kan rijden. Met jaarlijks 15000 km ga ik geen diesel rijden. Ben altijd een diesel rijder geweest dat word even wennen op benzine.
Naar welke auto's ben je nog meer gaan kijken? Zou je op met een Golf 4 zuinig kunnen rijden?
Een Lupo L3 zou ik wel nemen maar ik vind ze best duur.
Daarmee ben je gewoon echt beperkt in je keuzes.
Ik heb altijd gezegd: een japanse auto of een duitse. De 3L valt voor mij echt af ivm de ruimte en zit comfort. Dat is echt zeer slecht.
Ik maak niet genoeg kilometer voor een diesel, de wegenbelasting is dan echt te hoog voor me.
Een golf 1.4 16v haalt met gemak 1 op 16 en dat vind ik wel zuinig hoor. Helemaal als je gewend bent om 1 op 9 te rijden.
Ik heb ook gekeken naar een nieuwe type suzuki swift. Gewoon echt een leuke auto die ook redelijk zuinig is maar boven mijn budget gaat.
Ik hoef geen racemonster en wat ook als bijkomend voordeel is van een 1.4 golf, is dat die dus niet versjonnied is. Zoek maar eens naar een 1.8 in die prijsklasse. Bij ieder exemplaar kom je iets tegen dat gewoon niet origineel is (en dan heb ik het niet over een paar leuke velgen want dat mag er van mij best op). Ik heb het over spoilers, ingebouwde rommel, gaten in het interieur, gekke rare uitlaten, beplakte ramen enz enz enz. Een 1.4 is gewoon niet populair onder de sjonnies.
Ik heb mijn keus gemaakt en ik ga voor een 1.4 16v uit 2002 comfortline met een bult opties!
Maandag ga ik naar een exemplaar kijken.
Nou, de 1.4 weet ik niet maar in een golf 1.6FSI haal ik de 1 op 16 wel maar niet met gemak. Het lukt met het 'nieuwe rijden' en daarbij nooit harder dan 100. En in de winter zakt het terug naar 1 op 14. Maar da's idd nog altijd beter dan 1 op 9...Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:19:
Een golf 1.4 16v haalt met gemak 1 op 16 en dat vind ik wel zuinig hoor. Helemaal als je gewend bent om 1 op 9 te rijden.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Verwijderd
Ik zit nu in de specificaties te kijken bij een golf 4 en daarin staat:
veering voor: veerpoten
veering achter: schroefveren
Betekent dit dan dat de achterste vering handmatig in te stellen is? En wat kan je dan instellen? De stugheid of hoogte?

Verwijderd
Ik heb even een willekeurige golf opgezocht zodat je het kan zien: klik
Mijn 1e -nieuwe- lease Golf:
Golf 6 1.2 TSI Variant
- DSG
- Highline
- Zwart pareleffect
- Beige binnenbekleding (leek me handig i.v.m. het kind
)
- Licht & zicht I (= highline)
- Licht & zicht II
- Winterpakket
- 35% getinte ramen
- Achteruit rij camera
- Executive Pakket (als ik geluk heb krijg ik de RNS315 volgens dealer)
- Telefoon pakket Premium
Zo zal hij er ongeveer uit zien:

[ Voor 32% gewijzigd door bord4kop op 10-10-2010 13:42 ]
| Security Management |
Schroefveren betekent niet dat je er iets aan kunt schroeven. Schroefveren heten zo omdat ze spiraalvormige windingen hebben, enigszins lijkend op een schroef.Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:29:
Ik zit nu in de specificaties te kijken bij een golf 4 en daarin staat:
veering voor: veerpoten
veering achter: schroefveren
Betekent dit dan dat de achterste vering handmatig in te stellen is? En wat kan je dan instellen? De stugheid of hoogte?
Nee, je kunt daar niets aan instellen.
[ Voor 14% gewijzigd door Maasluip op 10-10-2010 14:15 ]
Verwijderd
Kon niet i.c.m. de RNS310
En 2e
| Security Management |
lol, ik dacht heee, ik heb mijn auto toch niet 2x gepost.bord4kop schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:59:
Hij is besteld!
Mijn 1e -nieuwe- lease Golf:
Golf 6 1.2 TSI VariantNu nog 3 maandjes wachten
- DSG
- Highline
- Zwart pareleffect
- Beige binnenbekleding (leek me handig i.v.m. het kind
)
- Licht & zicht I (= highline)
- Licht & zicht II
- Winterpakket
- 35% getinte ramen
- Achteruit rij camera
- Executive Pakket (als ik geluk heb krijg ik de RNS315 volgens dealer)
- Telefoon pakket Premium
Zo zal hij er ongeveer uit zien:
[afbeelding]
[afbeelding]

Maar goeie keuze hoor! Ik wilde ook het liefst beige, maar juist vanwege een kind niet gedaan ...
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Gewaagd met een kind, op beige zul je toch iets sneller vuil zien zitten.bord4kop schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:59:
• Beige binnenbekleding (leek me handig i.v.m. het kind)
Aan de andere kant vind ik het wel mooier en stijlvoller
Pareleffect zwart, i.c.m. een compleet licht interieur.. en dan chroompjes (highline) aan de buitenkant en donkerglas achter... is gewoon te mooi om niet te doen.
Maar zoals altijd; beauty is in the eye of the beholder
Nog maar 4+ maand wachten

| Security Management |
1. Richtingaanduiding op het multifunctionele display (i.c.m navigatie).
2. de 12volt-aansluiting in de kofferbak. Volgens de folder standaarduitrusting.
Kan een Polo (Bluemotion) rijder bevestigen dat er bij jullie ook geen 12volt-aansluiting in de kofferbak zit? Als dat zo is, dan vind ik dat vrij slordig van VW. In het instructieboekje wordt alleen gesproken over de aansluiting in de middenconsole.
Ja, dat ben ik zelfPrx schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:59:
Op het forum van Autoweek staat jouw tweede vraag ook gesteld.
Mijn "eigen" bestelde BM komt in januari en daar zal hij denk ik niet meer inzitten, ondanks dat hij op de optielijst/bestellijst staat. Maar zoals gezegd, er zijn al meerder verhalen te lezen dat de dealer hem toch nog kosteloos inbouwt voor je.
Op vraag 1 kan ik je geen antwoord geven (nog)
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

[ Voor 64% gewijzigd door Slasher op 12-10-2010 14:47 ]
Elect a clown, expect a circus.
Wom schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:44:
Net een hele rant moeten aanhoren dat het wel erg burgerlijk is om een Volkswagen te rijden, want "iedereen rijdt er al in" en "zo saai dat je er van in slaap valt". Om vervolgens in je grijze Peugeot 308 weg te rijden. Juist...
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Hehehe, m'n eerste auto die ik kocht was een Golf IV. Toen heb ik gezegd dat als ik genoeg geld zou krijgen om een nieuwe auto te kopen dat het geen Golf zou worden omdat het inderdaad best een saaie standaard auto is. Goed, fast forward 2 jaar. Miles Teg mag een lease-auto uitzoeken. Resultaat: Golf V. Omdat het stiekem gewoon erg fijne auto's zijn.Wom schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:44:
Net een hele rant moeten aanhoren dat het wel erg burgerlijk is om een Volkswagen te rijden, want "iedereen rijdt er al in" en "zo saai dat je er van in slaap valt". Om vervolgens in je grijze Peugeot 308 weg te rijden. Juist...
Dat betekent dat we binnenkort af zijn van alle Volvo's en Opel (..etc) politievoertuigen
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Oh; ook meteen gehoord dsat in week 3 m'n auto geleverd wordt: woohoo!
Dat is nog maar zeer de vraag, er is nogal wat discussie over de gang van zaken rond de aanbesteding.RomeoJ schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:27:
Goed nieuws voor VW, de Nederlandse politie heeft namelijk een single-supplier contract met VW afgesloten.
Dat betekent dat we binnenkort af zijn van alle Volvo's en Opel (..etc) politievoertuigen
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Verwijderd
Had je moeten zeggen, mogen dan wel Volkomen Waardeloos zijn maar het rijdt beter dan jou Probeer Eens Uw Geluk En Ondervind Trammelant bakWom schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:44:
Als ik moet kiezen tussen een VW Golf of een Peugeot 308 dan hoef ik daar nog geen eens is over na te denken, zelfs al zou het 308CC zijn of RCZ, ja dat mislukte misbaksel dat moest lijken op een R8.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.
http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]