Geen idee hoe je Duits is, maar zie hier:
http://www.polo6rfreunde....-Modelljahr-2011-abbauen/
Je moet, ook als alles wel in orde is qua bekleding, best wel een stevige ruk eraan geven voor de bekleding los komt van de deur. Bij mijn passat dacht ik op een bepaald moment dat ik een schroef vergeten was en het spul daarom niet los wilde komen, zo hard moest ik aan die bekleding rukken

. Belangrijk is dat je vanaf de onderkant omhoog werkt tot het paneel los hangt en dan omhoog en naar je toe tilt. Het paneel is aan de bovenkant namelijk over het binnenste metalen deel van de deur gehaakt. Dat moet je er even "uithaken"/uit tillen.
Het enige dat stuk kan gaan zijn de clips die ook bedoeld zijn om stuk te gaan, die zou ik een paar op voorraad leggen voor je begint. Dat zijn clips met artikelnummer: 6Q0868243 en zijn rood omcirkeld op de foto's. Kun je zo bij de dealer bestellen/ophalen. Kosten waarschijnlijk ergens rond de 80 cent per stuk ofzo. Even gauw geteld heb je er als je 2 deuren wil doen maximaal 12 nodig. Marge van 2 omdat die stuk gaan of kwijt raken tijdens montage en je komt op het mooie ronde aantal van 14 stuks uit wat je net iets meer dan 11 euro kost (ofzo

). Mogelijk heb je ook nog 2 stuks 3B0868243 nodig, die is lichtblauw omcirkeld. Kosten ook net geen euro p/stuk ofzo.
Het kan trouwens zijn dat je bij jouw 2012 model nog een 4e schroef moet loshalen die op de kopse kant van je deur, ter hoogte van het slot, achter een plastic klepje zit. Staat niet op bovenstaande foto's maar is meen ik vanaf modeljaar 2012 aanwezig.
Verder kan ik je vertellen dat de afstandsring waarin de huidige speaker vast zit, waarschijnlijk vervangen moet worden als je een andere/grotere speaker erin wil plaatsen. En dat je die moet uitboren, het ding zit op de deur gepopt. Die ringen zijn op ebay.de redelijk goed te krijgen. Als je handig bent met een bovenfrees/decoupeerzaag kun je er natuurlijk ook zelf een maken van MDF.
[
Voor 96% gewijzigd door
max op 17-02-2015 21:21
]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.