Toon posts:

Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 61 62 Laatste
Acties:
  • 392.314 views

Onderwerpen

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 08:34
@Scrtz
Ook daarmee ben ik vrij lastig, ik rij altijd auto's die niet op elke hoek van de straat staat
Dus ik vrees dat ik op een standaard Golf etc behoorlijk snel uitgekeken ben

En een GTI badge is inderdaad duurder in de maand, dat weet ik zeker, maar ik heb tot nu toe ook alleen nog maar GTI's (of soortgelijk) gehad

@Weemism
Teveel olie is zeker niet goed voor de motor, alleen kan ik nou niet goed zien of er nou wel écht teveel in zit

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

FabianGTI schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:09:
@Weemism
Teveel olie is zeker niet goed voor de motor, alleen kan ik nou niet goed zien of er nou wel écht teveel in zit
Op de foto zie je de twee oranje markeringen, een bolletje aan de onderkant, een langwerpige markering aan de bovenkant. Het oliepeil hoort formeel tussen die twee oranje markeringen te zitten, maar zit nu dus aan de bovenkant van de bovenste langwerpige oranje markering.

Dit lijkt dus te veel, maar omdat ik verder directe geen gevolgen ervan merk, en de dealer het zelf zo heeft aangevuld, vraag ik me dus af of het gebruikelijk is dat tot zo hoog wordt bijgevuld bij een servicebeurt, en of dat misschien ook het doel is van die langwerpige oranje markering.

Nou ja, misschien maak ik me druk om niets, maar ik vind het merkwaardig dat het peil tot zo hoog is bijgevuld. Niettemin wil ik ook niet zelf olie hoeven aftappen of ermee teruggaan naar de dealer als het verder niet zoveel uitmaakt. Zoals gezegd heb ik geen labdastoringen of blauwe rook uit de uitlaat.

[Voor 23% gewijzigd door Weemism op 16-02-2015 14:34]

• KappeNou
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 23:19
Weemism schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:06:
Over olie gesproken, m'n VW enkele weken terug voor de 30k beurt bij de VW garage geweest waarbij ook de olie en oliefilter zijn vervangen.

Zojuist checkte ik even het oliepeil omdat ik hier regelmatig op wil letten i.v.m. de uitgevoerde motortuning, en de eventuele nadelige gevolgen daarvan op het olieverbruik. Het viel me echter op dat de olie veel te hoog lijkt te zijn bijgevuld, op het onderstaande plaatje zie je dat dit tot aan de bovenkant van de langwerpige oranje stukje is terwijl het peil tussen de twee oranje stukjes hoort te zitten.

[afbeelding]

Ik heb voor zover ik kan zien geen last van blauwe rook uit de uitlaat, maar vraag me toch af of dit schadelijk is. Is er ook iemand bekend met de eventuele betekenis van die langwerpige oranje indicator, is het inderdaad fout dat de VW garage het peil tot zo hoog heeft bijgevuld of is dit gebruikelijk?
Ik kan het op deze foto ook niet goed zien. Maar bij VAG heb je ook altijd een minimum en een maximum. De meeste vullen hem tot het midden, maar tot max is geen probleem, helemaal niet als je veel verbruik hebt.
Bij jou lijkt hij op maximum afgevuld.

>PC specs<

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Tot waar de olie mag worden bijgevuld is op de peilstok zichtbaar door de in het metaal van de stok ingestanste markering. Hier is de peilstok afgeplat en heeft een structuur in het metaal om de marge aan te geven.

Ik begrijp dat het tot bovenaan die markering mag, in mijn geval zit het oliepeil zoals gezegd dus echter bovenaan het langwerpige oranje kunststof gedeelte boven die ingestanste metalen markering. Dat lijkt veel te veel dus, maar aan de andere kant weet ik dus ook niet waar die oranje langwerpige indicator voor is.

Maar goed, ik neem aan dat ik symptomen had moeten waarnemen als het peil echt te hoog was, wat ik wil voorkomen is dat bijvoorbeeld m'n katalysator beschadigd raakt, ook zonder dat ik nu al symptomen van een te hoog oliepeil waarneem.

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Weemism schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:06:
Over olie gesproken, m'n VW enkele weken terug voor de 30k beurt bij de VW garage geweest waarbij ook de olie en oliefilter zijn vervangen.

Zojuist checkte ik even het oliepeil omdat ik hier regelmatig op wil letten i.v.m. de uitgevoerde motortuning, en de eventuele nadelige gevolgen daarvan op het olieverbruik. Het viel me echter op dat de olie veel te hoog lijkt te zijn bijgevuld, op het onderstaande plaatje zie je dat dit tot aan de bovenkant van de langwerpige oranje stukje is terwijl het peil tussen de twee oranje stukjes hoort te zitten.

[afbeelding]

Ik heb voor zover ik kan zien geen last van blauwe rook uit de uitlaat, maar vraag me toch af of dit schadelijk is. Is er ook iemand bekend met de eventuele betekenis van die langwerpige oranje indicator, is het inderdaad fout dat de VW garage het peil tot zo hoog heeft bijgevuld of is dit gebruikelijk?
Oei, welke motor heb je?

Er is een probleem bij VW diesels met inwendig lekke tandempompen waardoor diesel in je olie komt en het lijkt alsof je oliepeil stijgt. Ik zou er mee uitkijken en laten checken of daardoor nu ook olie in je dieselfilter zit :X .

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb, kennelijk, een speaker naar zijn grootje geholpen in mijn polo.. de speaker in het bijrijdersportier kraakt en produceert geen mooie geluidjes meer. Er komt nog wel lawaai uit, maar je hoort op vrijwel alle volumes het ding kraken. Nu zat ik er aan te denken om de dealer te bellen met het verzoek de speaker te vervangen, maar later dacht ik dat dit wellicht een mooi moment zou zijn voor een kleine upgrade.

Ik hoef geen rijdende disco van mijn polo te maken, maar een beetje demping in de portieren gecombineerd met wat fijne speakers zou wellicht een mooi upgrade zijn die voor een leuk budget te behalen is. Heeft iemand hier ervaring met het aanpassen van de speakers in een polo 6R uit 2012? Daarnaast vraag ik me af of er hier iemand is die me kan vertellen hoe ik de binnenkant van het portier van de deur af kan halen. Internet heeft kennelijk weinig informatie hierover (en een werkplaatshandboek heb ik al helemaal niet kunnen vinden).

Thanks in advance,

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

nokiaan958GB schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:57:
[...]

Oei, welke motor heb je?

Er is een probleem bij VW diesels met inwendig lekke tandempompen waardoor diesel in je olie komt en het lijkt alsof je oliepeil stijgt. Ik zou er mee uitkijken en laten checken of daardoor nu ook olie in je dieselfilter zit :X .
Op zich een goede, ik heb dit ook wel eens gelezen, maar het is geen diesel maar een 1.4 TSI. Volgens mij zou er bij een lekkage ook een witte afzetting aan de binnenkant van de oliedop moeten zitten, die heb ik niet opgemerkt, maar zal ik voor de zekerheid nog een keer controleren.

De verhoging van het peil lijkt ook niet spontaan, maar stelde ik vast na de laatste beurt. Dank voor de tips allen, ik denk dat de monteur er gewoon te veel olie in heeft gedaan omdat deze ofwel niet wist dat dat niet tot het eind van de oranje indicator moest, maar tot de markering daaronder, of dit is iets wat gebruikelijk is en standaard wordt gedaan door de garage, ook al staat er iets anders in de gebruikershandleiding van de auto.

Gezien het ontbreken van verdere symptomen ga ik er maar van uit dat het geen kwaad kan.

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-10 18:27
Schaamteloze crosspost met SJAT:

Zondagavond een aanrijding gehad met een kat. Op zich niet zo erg, ware het niet dat het met 130km/h gebeurde. Echt, wtf doen die beesten op de snelweg. Anyhoe:

Schade op het eerste gezicht valt mee:

DSC_1128 by ExtremeHipster, on Flickr

DSC_1129 by ExtremeHipster, on Flickr

Alleen roostertje linksonder verdwenen en de kentekenplaat krom, is te doen.
Na de aanrijding hoorde ik echter een klapperend geluid, wat hier door kwam:

DSC_1125 by ExtremeHipster, on Flickr

Eenmaal aangekomen op de parkeerplaats (1km verderop gelukkig) zag ik dat de auto iets lekte:

DSC_1123 by ExtremeHipster, on Flickr

Ik had de ANWB al gebeld, om even te checken of ik verder kon rijden. Heel vriendelijke man, die gelijk de modderkuip voor me verwijderde.

DSC_1127 by ExtremeHipster, on Flickr

Helaas zag hij de lekkage ook en kwamen we erachter dat m'n radiator + aircoradiator lek waren.

DSC_1130 by ExtremeHipster, on Flickr

Die is aardig verbogen :(.

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Maar heeft de kat het overleefd?
* sambalbaj vreest het ergste na deze foto's

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-10 18:27
sambalbaj schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:40:
Maar heeft de kat het overleefd?
* sambalbaj vreest het ergste na deze foto's
Heb 'm zelf niet gezien, maar volgens de ANWB man was hij aardig plat. En terecht.

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Pixeltje schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:20:
Ik heb, kennelijk, een speaker naar zijn grootje geholpen in mijn polo.. de speaker in het bijrijdersportier kraakt en produceert geen mooie geluidjes meer. Er komt nog wel lawaai uit, maar je hoort op vrijwel alle volumes het ding kraken. Nu zat ik er aan te denken om de dealer te bellen met het verzoek de speaker te vervangen, maar later dacht ik dat dit wellicht een mooi moment zou zijn voor een kleine upgrade.

Ik hoef geen rijdende disco van mijn polo te maken, maar een beetje demping in de portieren gecombineerd met wat fijne speakers zou wellicht een mooi upgrade zijn die voor een leuk budget te behalen is. Heeft iemand hier ervaring met het aanpassen van de speakers in een polo 6R uit 2012? Daarnaast vraag ik me af of er hier iemand is die me kan vertellen hoe ik de binnenkant van het portier van de deur af kan halen. Internet heeft kennelijk weinig informatie hierover (en een werkplaatshandboek heb ik al helemaal niet kunnen vinden).

Thanks in advance,
Ik heb even voor je gezocht op "Volkswagen Polo 6 exploded view" met BING .... :) Maar wat met dat soort dingen vaak het beste is: Rustig kijken en werken met verstand én beleid. Iets wat niet gemakkelijk los wil komen is meestal ook niet bedoeld om op díe manier los te halen (ik heb in het verleden voor schadeherstel ooit auto's moeten/mogen demonteren welke officieel nog niet eens door een dealer geleverd konden worden en waar dus ook nog écht nergens tekeningen van, óf reserveonderdelen voor, waren. Altijd een uitdaging én leuk!!!).

http://s75.photobucket.co...r%20stuff/B6Door.png.html

Aangaande isolatie van je portieren én het plaatsen van andere speakers: Er staat genoeg op Car HiFi fora aangaande het goed isoleren van speakerruimtes in autoportieren. Je kunt het zo gek en duur maken als dat je zélf wil, ook zonder dat er ook maar iets van zichtbaar wordt.

In m'n huidige Golf 7 heb ik overigens áf fabriek Dynaudio spullen door VW laten monteren.... Jammer dat dát voor de Polo niet leverbaar is maar 't klinkt gewoon érg goed zonder een hoop, achteraf/eigen, geklus.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

wimmel_1 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:28:
[...]

In m'n huidige Golf 7 heb ik overigens áf fabriek Dynaudio spullen door VW laten monteren.... Jammer dat dát voor de Polo niet leverbaar is maar 't klinkt gewoon érg goed zonder een hoop, achteraf/eigen, geklus.
Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik had dit plaatje wel gevonden, maar krijg het toch niet voor elkaar om de bekleding van de deur los te halen. Ik vermoed dat er wat gerommeld is met de bevestiging, deze auto is ooit voor reparatie van een deukje bij een schadeherstelbedrijf geweest, en die hebben er eerlijk gezegd een puinhoop van gemaakt. Het halve interieur hing nog los, waaronder de binnenzijde van het portier. Ze hebben de auto toen een dag teruggenomen om in orde te maken. Nu zit alles dus wel vast, maar krijg ik het niet meer los zonder geweld, en dat lijkt me ook geen goed idee ;)

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Geen idee hoe je Duits is, maar zie hier:

http://www.polo6rfreunde....-Modelljahr-2011-abbauen/

Je moet, ook als alles wel in orde is qua bekleding, best wel een stevige ruk eraan geven voor de bekleding los komt van de deur. Bij mijn passat dacht ik op een bepaald moment dat ik een schroef vergeten was en het spul daarom niet los wilde komen, zo hard moest ik aan die bekleding rukken :D . Belangrijk is dat je vanaf de onderkant omhoog werkt tot het paneel los hangt en dan omhoog en naar je toe tilt. Het paneel is aan de bovenkant namelijk over het binnenste metalen deel van de deur gehaakt. Dat moet je er even "uithaken"/uit tillen.

Het enige dat stuk kan gaan zijn de clips die ook bedoeld zijn om stuk te gaan, die zou ik een paar op voorraad leggen voor je begint. Dat zijn clips met artikelnummer: 6Q0868243 en zijn rood omcirkeld op de foto's. Kun je zo bij de dealer bestellen/ophalen. Kosten waarschijnlijk ergens rond de 80 cent per stuk ofzo. Even gauw geteld heb je er als je 2 deuren wil doen maximaal 12 nodig. Marge van 2 omdat die stuk gaan of kwijt raken tijdens montage en je komt op het mooie ronde aantal van 14 stuks uit wat je net iets meer dan 11 euro kost (ofzo ;) ). Mogelijk heb je ook nog 2 stuks 3B0868243 nodig, die is lichtblauw omcirkeld. Kosten ook net geen euro p/stuk ofzo.

Het kan trouwens zijn dat je bij jouw 2012 model nog een 4e schroef moet loshalen die op de kopse kant van je deur, ter hoogte van het slot, achter een plastic klepje zit. Staat niet op bovenstaande foto's maar is meen ik vanaf modeljaar 2012 aanwezig.

Verder kan ik je vertellen dat de afstandsring waarin de huidige speaker vast zit, waarschijnlijk vervangen moet worden als je een andere/grotere speaker erin wil plaatsen. En dat je die moet uitboren, het ding zit op de deur gepopt. Die ringen zijn op ebay.de redelijk goed te krijgen. Als je handig bent met een bovenfrees/decoupeerzaag kun je er natuurlijk ook zelf een maken van MDF.

:)

[Voor 96% gewijzigd door max op 17-02-2015 21:21]

Bald by design, beard by choice.

Weten wat je níét weet, is belangrijker dan alles weten.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

^^

Veel mooier is 't niet te krijgen :P

Die "Clipjes" (6 per kant) kun je met een KUNSTSTOF spatel overigens ook indrukken én heel houden zodat je geen nieuwe hoeft te bestellen.

Voordeel van die dingen: Als je ze stuk trekt dan sneuvelt de kant in het metalen deel van een portier als eerst en dus niet het deel in het paneel (waarmee je een paneel vernachelt/uitscheurt).

Voor de fun:

Als je een beetje recent muziekje wil gebruiken om een installatie te "mis/ge-bruiken" voor een test dan moet je onderstaand nummer eens als FLAC file ergens vandaan halen en afspelen op een lekker volume...

:P

[Voor 42% gewijzigd door Will_M op 17-02-2015 21:00]

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

wimmel_1 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:43:
^^

Veel mooier is 't niet te krijgen :P
;)

Scheelt dat al dat spul nagenoeg op dezelfde manier in elkaar zit. Kwestie van het kunstje leren en wat geduld hebben.

Bald by design, beard by choice.

Weten wat je níét weet, is belangrijker dan alles weten.

• bryanvan
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 29-09 13:43
Nou jongens, nadat ik de afgelopen 2,5 jaar een Suzuki Swift Exclusive uit 2006 heb gehad. Had ik afgelopen maand mijn Swiffie verkocht en ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe auto. Inmiddels heb ik een hele goeie deal weten te maken en een Golf 7 Highline ACT 140Pk op te kop weten te tikken.

:D Dinsdag haal ik em op! Zal dan wel wat foto's plaatsen!

PSN: bryanlost

• Evano
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 08:08
wimmel_1 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:28:
[...]
Over Dynaudio gesproken, wat ik me wel eens afvraag, is dat systeem in de loop der jaren nog verbeterd? (Of misschien wel minder geworden?)

Onze Passat uit 2007 heeft het. Klinkt geweldig. Maar als ik sommige mensen hoor zeggen dat het niet heel bijzonder is... Het valt me wel op dat die in mijn Passat (3C iig) 600 W vermogen heeft, en nu in bijv. jouw Golf 400 W.....

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

blacktarantulaX schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:11:
[...]

Over Dynaudio gesproken, wat ik me wel eens afvraag, is dat systeem in de loop der jaren nog verbeterd? (Of misschien wel minder geworden?)

Onze Passat uit 2007 heeft het. Klinkt geweldig. Maar als ik sommige mensen hoor zeggen dat het niet heel bijzonder is... Het valt me wel op dat die in mijn Passat (3C iig) 600 W vermogen heeft, en nu in bijv. jouw Golf 400 W.....
Het is m.i. wel echt een upgrade ten opzichte van het standaard audiosysteem. Elk audiosysteem wordt door Dynaudio afgesteld op het specifieke model auto, vandaar waarschijnlijk ook dat het in de Golf minder watts heeft dan in de (grotere) Passat.

Wat 'mensen' zich vaak niet realiseren is dat een goed audiosysteem alleen zin heeft als je muziek ook vanaf een goede geluidsbron afspeelt, anders hoor je het kwaliteitsverschil inderdaad niet of nauwelijks. Er is een significant verschil in geluidkwaliteit als je dit vanaf een audio cd of van bijvoorbeeld een iPod afspeelt, zeker als de MP3's/AAC's/WMA's daarop van een lage bitrate zijn.

Op een Dynaudio systeem hoor je de echte meerwaarde dus pas echt als je vanaf een cd of lossless audiodrager afspeelt. De 'potentiele' geluidskwaliteit is hoger dan bij de standaard geluidsinstallatie.

• Evano
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 08:08
Ja oké, maar ik ging er vanuit dat als je meer wilt dan het standaard audiosysteem, je wel dusdanig audiofiel bent dat je geen MP3'tjes luistert :P

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Dat betwijfel ik. De Dynaudio optie zal voor velen, met name leaserijders, gewoon een onderdeel zijn van de 'Full options'. Dat zijn zeker niet altijd audiofielen, maar ook mensen die vervolgens geen verschil zeggen te horen bij hun MP3'tjes op een Dynaudio ten opzichte van een standaard audiosysteem.

Maar goed, jij weet wie die mensen zijn van wie je dat hebt gehoord, en als dat inderdaad (enigszins) audiofielen zijn die teleurgesteld zijn in het geluid zegt dat misschien inderdaad iets over de werkelijke kwaliteit van die Dynaudio installaties. Persoonlijk vind ik de kwaliteit wel echt beter.

Wat ook nog wel eens wil gebeuren is dat mensen aan de treble en bass knoppen gaan draaien (ik ook in het begin), maar de geluidsweergave wordt daar vaak niet beter van. Gewoon afblijven is vaak beter, dat is tenslotte ook het geluidsbeeld dat Dynaudio in beginsel voor ogen had.

[Voor 77% gewijzigd door Weemism op 18-02-2015 23:47]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

blacktarantulaX schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:11:
[...]

Of het echt verbeterd is durf ik niet te zeggen omdat ik niet twee keer achter elkaar hetzelfde model auto gereden heb. Per model VW wordt er een "eigen" systeem samengesteld op basis van interieurruimte (en vast nog wel wat andere parameters) en die systemen zijn onderling lastig te vergelijken (IMHO). In m'n vorige auto (Scirocco MY11) was het systeem uitgerust met een 300Watt versterker en 8 speakers terwijl m'n huidige Golf een 400Watt versterker heeft met 9 speakers. Die laatste speaker (Sub Woofer in de reservewielruimte) maakt sowieso dat het systeem zich héél anders laat aanhoren.

Als je alleen maar, vaak slecht gecomprimeerde, MP3's afluistert dan heeft het systeem weinig meerwaarde ten opzichte van de financiële investering maar als je, net zoals ik, vaak muziek afspeelt in een FLAC/WAV (Lossless) formaat dan hoor je het verschil écht wel.

Je moet voor de gein in de Passat maar eens wat muziek van Pink Floyd of Dire Straits afspelen in een een FLAC/WAV formaat en vervolgens dat zelfde nummer als .MP3 beluisteren. Nummers met veel dynamiek laten de meerwaarde van het dynaudio systeem wel horen.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
En we kunnen hier verder:

Het grote Volkswagen topic - Deel 3
Pagina: 1 ... 60 61 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~[/html]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee