Toon posts:

Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 61 62 Laatste
Acties:
  • 393.755 views

Onderwerpen

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wimpie007 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:51:
Wat is een beetje normaal qua olieverbruik voor een 2.0 TDI uit 2014?

Garage gaf aan dat liter erbij per 10.000km heel normaal is en dat sommige GTI's 1 liter per 4000km ook binnen de norm valt en dat officieel die norm 1 liter op 1500km is
Met een auto uit 2014 zou ik dat persoonlijk niet als antwoord van een dealer accepteren. Ik rijd hier ook met een MJ15 Golf 2.0TDi en heb er sinds Oktober 2014 ruim 15K aan kilometers op gezet.

Zojuist n.a.v. je vraag even het oliepeil gecontroleerd nadat m'n auto een minuut of 10 stil stond (ná een rit van ~50Km) en het oliepeil staat nét iets onder 't maximum vul niveau en dus is er nog géén kwart litertje "weg".

Met een MJ11 Scirocco 1.4TSi die ik hiervoor reed heb ik gedurende 160K aan kilometers ook nooit bij hoeven te vullen tussen 2 beurten (en dus nog geen liter per 30K kilometers aan olieverbruik gehad).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
wimpie007 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:51:
Wat is een beetje normaal qua olieverbruik voor een 2.0 TDI uit 2014?

Garage gaf aan dat liter erbij per 10.000km heel normaal is en dat sommige GTI's 1 liter per 4000km ook binnen de norm valt en dat officieel die norm 1 liter op 1500km is
Hier geen 2.0 maar 1.9tdi uit 2008.
Deze gebruikt 1 liter tussen de 15-dkm beurtjes door. Zo nu en dan dus 1/3 liter toevoegen.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 11:26
wimmel_1 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:25:
[...]

Met een auto uit 2014 zou ik dat persoonlijk niet als antwoord van een dealer accepteren. Ik rijd hier ook met een MJ15 Golf 2.0TDi en heb er sinds Oktober 2014 ruim 15K aan kilometers op gezet.

Zojuist n.a.v. je vraag even het oliepeil gecontroleerd nadat m'n auto een minuut of 10 stil stond (ná een rit van ~50Km) en het oliepeil staat nét iets onder 't maximum vul niveau en dus is er nog géén kwart litertje "weg".

Met een MJ11 Scirocco 1.4TSi die ik hiervoor reed heb ik gedurende 160K aan kilometers ook nooit bij hoeven te vullen tussen 2 beurten (en dus nog geen liter per 30K kilometers aan olieverbruik gehad).
Scheelt dat het een leasert is he maar toch vond ik het veel ;-)

GTD is het

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wimpie007 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:49:
[...]

Scheelt dat het een leasert is he maar toch vond ik het veel ;-)

GTD is het
Exact 't zelfde blok.... En 't gelijk aantal PK's/Nm's (alleen dan in een opgewaardeerde Highline, hier) :P

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-01 09:41
Weemism schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:06:
De theorie is dat meer kleppen zorgen voor een betere beademing van de motor, dit zou vervolgens moeten resulteren in meer vermogen per liter motorinhoud, meer koppel en een lager verbruik.

Als ik echter naar de specificaties van deze beide 1.6 motoren kijk is het verschil op papier minimaal. De 8 kleppen variant heeft als het goed is 101 pk en een maximaal koppel van 148NM, de 16 klepper heeft 105pk bij eenzelfde 148NM koppel.

Het verschil in prestaties lijkt in dit geval dus te verwaarlozen. Qua verbruik zie ik op spritmonitor.de dat de 8v gemiddeld 8,24 l/100km verbruikt (n=31), de 16v 7,66 l/100km (n=40), een verschil van 7,6%. Op zich lijkt dat dus wel de moeite.

Voor je overweging zou je dus moeten kijken naar het aantal kilometers dat je denkt te gaan rijden, en of dit opweegt tegen die extra wegenbelasting. Persoonlijk zou ik toch voor de 16v gaan, het is een modernere motor die toch ook behoorlijk zuiniger lijkt te zijn, maar uiteindelijk komt natuurlijk neer op waar je persoonlijke prioriteiten liggen.
Bedankt voor je heldere uitleg! Ben niet van plan veel kilometers te maken per jaar, maximaal 7.500km denk ik. Heb ook even de verzekeringskosten en wegenbelasting vergeleken, kom bij elkaar voor de 1.6 16v variant 10 euro per maand duurder uit, dus dat valt reuze mee.

Een andere reden waarom de 1.6 16v voor mij ook aantrekkelijker leek, waren de klapsleutels (en dus afstand bestuurbaar CV). Enig idee of het betaalbaar is om zelf ook met klapsleutels de centrale deurvergrendeling afstand bestuurbaar te maken? Het zijn de kleine dingetjes die het doen voor mij :P

Im notorious

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik neem aan dat als een wagen niet met sleutels met afstandsbediening is geleverd, er ook geen ontvanger in de auto zit. Het simpelweg bijkopen van klapsleutels met afstandsbediening zal dan geen soelaas bieden.

Die sleutels zelf zijn overigens al behoorlijk prijzig, volgens mij iets van 120 euro. Als op afstand bedienbare centrale deurvergrendeling belangrijk voor je is zou ik voor die 16v variant gaan, zeker omdat de meerkosten aan verzekering en belasting blijkbaar dus meevallen, en de 16v zuiniger is.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:04
Weemism schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:04:
Ik neem aan dat als een wagen niet met sleutels met afstandsbediening is geleverd, er ook geen ontvanger in de auto zit. Het simpelweg bijkopen van klapsleutels met afstandsbediening zal dan geen soelaas bieden.

Die sleutels zelf zijn overigens al behoorlijk prijzig, volgens mij iets van 120 euro. Als op afstand bedienbare centrale deurvergrendeling belangrijk voor je is zou ik voor die 16v variant gaan, zeker omdat de meerkosten aan verzekering en belasting blijkbaar dus meevallen, en de 16v zuiniger is.
Precies, denk ook niet dat originele centrale deurvergrendeling+ afstandsbediening(en) bepaald goedkoop zullen zijn, zeker omdat je ze ook nog eens opnieuw in moet laten lezen doordat je auto andere sloten gebruikt, als dat al überhaupt mogelijk is.

Er zijn wel aftermarket centrale deurvergrendeling setjes verkrijgbaar maar dan krijg je een aparte afstandsbediening erbij, en alsof dat nou zo geweldig is..

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee wat die zware "halen" zijn die je in dit filmpje hoort :

Het lichte getik komt links naast het blok vandaan, lijkt een soort verdeel kastje te zien. Maar die zware "halen" kan k niet verklaren. Ketting?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb je dat blok geleend uit een Ford Transit welke in de jaren '90 gebouwd is? 't Klinkt als een partij hydraulische klepstoters die niet op druk zijn/komen.

• DennusB
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:11:
Heb je dat blok geleend uit een Ford Transit welke in de jaren '90 gebouwd is? 't Klinkt als een partij hydraulische klepstoters die niet op druk zijn/komen.
Nou nou dat valt volgens mij ook wel weer mee :') Het blijft een 5 cilinder he... en zoals ik al zei, dat snelle getik komt links naast de motor vandaan. Is volgens mij t kastje wat benzinedamp terug stuurt naar de tank of zo

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Komt het aan de achterkant van je blok vandaan? Klinkt als een scheur/gat in een van de pijpen van je uitlaatspruitstuk.

[Voor 10% gewijzigd door max op 02-02-2015 22:46]

Bald by design, beard by choice.

Weten dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 18:19
DennusB schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:24:
[...]

Nou nou dat valt volgens mij ook wel weer mee :') Het blijft een 5 cilinder he... en zoals ik al zei, dat snelle getik komt links naast de motor vandaan. Is volgens mij t kastje wat benzinedamp terug stuurt naar de tank of zo
Mijn 1.4 16V klinkt ook zo, alleen dan iets minder erg. Schijnt iets met de klepstoters te zijn, waar alle 1.4's last van hebben na een x aantal kilometers. Misschien komt het bij jouw blok ook voor?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier net voor €26,50 aan Skoda onderdelen op m'n Golf VII getimmerd (jáh... getimmerd!! Mét een hamer én een plankje). :P

Zo'n zelfde setje pijpjes kost origineel VW €85,95. De VW dealer hier in Eindhoven (van den Udenhout) snapt gelukkig zelf ook dat dat te veel is en die heeft de pijpjes voor een Skôda Yeti (onderdeelnr. 5L0071910) dus ook maar op voorraad gelegd voor de 60mm dubbele uitlaten op de 1.4TSi én de 2.0TDi. Enige verschil is 't logo'tje op 't doosje én op de pijpjes. Deze staat geen VW Logo op maar "CZ" én de prijs ligt €30 pér pijpje lager :o

[Voor 5% gewijzigd door Will_M op 07-02-2015 16:18]

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Als je ze van een Seat had gekocht waren ze nog 3 euro per pijpje goedkoper geweest. En als ze van Audi waren mocht je per pijpje nog 50 euro extra aftikken.

Laten we het maar niet hebben over Porsche, Lamborghini, Bentley, Bugatti.... :P

Zou een Ducati einddemper eigenlijk passen....? :+

Ziet er goed uit! d:)b

[Voor 4% gewijzigd door max op 07-02-2015 17:10]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

max schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:09:
Als je ze van een Seat had gekocht waren ze nog 3 euro per pijpje goedkoper geweest. En als ze van Audi waren mocht je per pijpje nog 50 euro extra aftikken.

Laten we het maar niet hebben over Porsche, Lamborghini, Bentley, Bugatti.... :P

Zou een Ducati einddemper eigenlijk passen....? :+

Dank U :P

Maar een Ducati demper... Als ik een Ducati zou rijden dan kwam daar een Termignoni uitlaat én demper op. Ik rijd echter niet met Italiaans spul (Italianen moeten SCHEP IJS maken, géén motoren) maar met een Japanse SS waar een (Sloveense) Akrapovic uitlaat onder hóórt (en niet alleen voor de "sier") :P

• nokiaan958GB
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:10:
Hier net voor €26,50 aan Skoda onderdelen op m'n Golf VII getimmerd (jáh... getimmerd!! Mét een hamer én een plankje). :P

[afbeelding]

Zo'n zelfde setje pijpjes kost origineel VW €85,95. De VW dealer hier in Eindhoven (van den Udenhout) snapt gelukkig zelf ook dat dat te veel is en die heeft de pijpjes voor een Skôda Yeti (onderdeelnr. 5L0071910) dus ook maar op voorraad gelegd voor de 60mm dubbele uitlaten op de 1.4TSi én de 2.0TDi. Enige verschil is 't logo'tje op 't doosje én op de pijpjes. Deze staat geen VW Logo op maar "CZ" én de prijs ligt €30 pér pijpje lager :o
85,95 min 60 is toch 25,95?
Of heb je nog een schroefje gekocht ? 8)

Mooie pijpjes trouwens _/-\o_

• nokiaan958GB
  • Niet online
max schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:09:
Als je ze van een Seat had gekocht waren ze nog 3 euro per pijpje goedkoper geweest. ...................

Onderdeelnummer?

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Dat was een redelijk sarcastische post. Geen idee wat die dingen kosten en of Seat en Audi ze überhaupt hebben. ;)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Is dit sierstuk van één uitlaatpijp naar twéé sierpijpjes, of zijn het twee afzonderlijke eindstukjes die elk op de twee uitlaatpijpen moeten worden gemonteerd?

Wilde deze zelf ook nog een keer kopen voor een 1.4 TSI (122pk versie), maar vond ze zelf ook veel te duur, 26,50 is daarentegen heel goed te doen inderdaad.

[edit] Even gegoogled, maar dit dus:

Ofwel twee losse inderdaad. Wil ze zelf onder een Scirocco monteren, als ik op het Skoda onderdeelnummer zoek krijg ik zelfs als een van de eerste resultaten dit plaatje:

Dat komt wel goed dus, dank voor de tip!

[Voor 39% gewijzigd door Weemism op 08-02-2015 00:15]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik durf 't bijna niet te vragen..... Maar wat is 't kenteken van je Scirocco?

M'n vorige (2011) auto was een Scirocco... en die had op kenteken idd "maar" 122 PK :o

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Snap je vraag, ik ben ook altijd benieuwd wat er met mijn vorige auto's is gebeurd, en wie ze nu rijdt. Denk niettemin niet dat het de jouwe is :), de mijne is van januari 2012.

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:42
Gisteren na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt. Ik heb mijn VW Polo 1.2 TSI 90pk ingeruild voor een VW Golf VII uit 2013. Het betreft een Highline BlueMotion 1.6TDI. De Golf heeft ongeveer 48.000km gelopen. De reden voor de overstap is onder andere omdat ik vanwege mijn werk al bijna (jaarlijks) 30.000km aan woon-werkverkeer rijd. Naast nog een aantal privé-tripjes kom ik dan al snel op bijna 40.000km/jaar. Genoeg reden om over te stappen op een diesel wat mij betreft.

Daarnaast heb ik nu aan inruil voor mijn VW Polo ontvangen wat ik er twee jaar geleden voor heb betaald. Zo bezien heb ik dus twee jaar lang afschrijvingsvrij kunnen rijden. Over twee week kan ik de auto ophalen in Eindhoven. Het viel mij trouwens op dat dergelijke auto's in de randstad/zuiden van het land toch aanzienlijk goedkoper zijn dan hier in het noorden. Nadeel: het is echt een flink stuk rijden vanaf Groningen :X

Op termijn maar even kijken naar één zo'n Skoda pijpje. Ik snap dat ik ze per twee moet afnemen, maar ik neem aan dat ik ze ook 'los' kan monteren? Als iemand nog een enkele over heeft dan houd ik mij aanbevolen.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:44
Highline, mooie uitvoering!

Ik rijd zelf zakelijk de bluemotion (14% natuurlijk :) ) en ik vraag me af wat het voordeel is voor een particulier. Hij is in de aanschaf best aan de prijs en volgens mij in de praktijk nauwelijks tot niet zuiniger dan een "gewone" TDI. Maar heeft dan wel maar 110PK ipv de 130-150PK van de gewone TDI's :)

• VeeGee
Raymond schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:58:
Highline, mooie uitvoering!

Ik rijd zelf zakelijk de bluemotion (14% natuurlijk :) ) en ik vraag me af wat het voordeel is voor een particulier. Hij is in de aanschaf best aan de prijs en volgens mij in de praktijk nauwelijks tot niet zuiniger dan een "gewone" TDI. Maar heeft dan wel maar 110PK ipv de 130-150PK van de gewone TDI's :)
Helaas niet de mogelijkheid om te leasen. Ik moet echter wel veel kilometers maken, zowel zakelijk als privé. Een diesel kan dan ook al snel uit wat dat betreft. Het omslagpunt ligt tegenwoordig denk ik rond de 25.000km? Uiteraard moet er wel een smak geld bij nu, maar het levert me maandelijks toch een aanzienlijke besparing op. Daarnaast is het natuurlijk een veel luxere auto dan de Polo (waarover je mij trouwens geen kwaad woord zal horen zeggen).

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 20:47

vhal

ಠ_ಠ

Is het puur 30K aan woon-werk of moet je je priveauto ook nog zakelijk gebruiken? Hopelijk heb je een redelijke km-vergoeding...

Welke stoelen zitten er trouwens in? De zitting lijkt wat langer te zijn.

STRAVA

• VeeGee
vhal schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:13:
Is het puur 30K aan woon-werk of moet je je priveauto ook nog zakelijk gebruiken? Hopelijk heb je een redelijke km-vergoeding...

Welke stoelen zitten er trouwens in? De zitting lijkt wat langer te zijn.
Alleen aan woon-werkverkeer is het al 30.000 per jaar inderdaad. Ik rij dagelijks van Groningen naar Hoogeveen. Kilometervergoeding dekt gelukkig de brandstof. Dat deed het al met benzine dus verwacht er nu meer aan over te houden wat dat betreft. Daarnaast maak ik ook nog 'gewone' zakelijke kilometers (rechtbank, cursus), welke ook ruimschoots worden vergoed. Als ik daar mijn privékilometers nog bij op tel moet het volgens mij wel uit kunnen.

Het zijn trouwens (stoffen) sportstoelen, dat zit standaard op de highline. Erg fijne stoelen, ik ben lang (2 meter) dus dat is wel een prettige bijkomstigheid.

• nokiaan958GB
  • Niet online
Mooie golf!

Heb alleen nooit gesnapt waarom VW denkt dat een VW-rijder zich wil onderscheiden met die blauwe lamel in de grille 8)7

• VeeGee
nokiaan958GB schreef op zondag 08 februari 2015 @ 20:59:
Mooie golf!

Heb alleen nooit gesnapt waarom VW denkt dat een VW-rijder zich wil onderscheiden met die blauwe lamel in de grille 8)7
Haha ik kan me je opmerking wel voorstellen. Moet echter zeggen dat ik het best gaaf vind staan bij het zwart.

Klein vraagje: het stuur heeft aan de linker onderzijde een tweetal kleine krassen. Het lijkt erop alsof deze bijvoorbeeld met een ring zijn veroorzaakt. Ik lees op internet over van allerlei opties over hoe ik dit het beste zou kunnen herstellen. Heeft iemand de gouden tip (wellicht uit eigen ervaring) voor mij om dit dan wel weg te poetsen dan wel te repareren (zonder dat het mij honderden euro's gaat kosten)?

[Voor 5% gewijzigd door VeeGee op 08-02-2015 21:13]

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
nokiaan958GB schreef op zondag 08 februari 2015 @ 20:59:
Mooie golf!

Is voor weinig te vervangen door een grille met de "chrome" strip.

Verder mooie auto hoor :)

• Vaniska
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:58
Wauw, ik zie hier toch wel echt mooie autos voorbij komen!
Zelf rij ik in een Golf 4 Cabriolet =D

BMW S1000R https://link.marktplaats.nl/m1828833848

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Vaniska schreef op maandag 09 februari 2015 @ 08:54:
Wauw, ik zie hier toch wel echt mooie autos voorbij komen!
Zelf rij ik in een Golf 4 Cabriolet =D
Kom maar op met die plaatjes zou ik zeggen :) .

Zojuist bij Skoda/Seat Verdaat in Eindhoven langs geweest voor de uitlaatsierstukjes waar het een paar posts hierboven over ging.

Hij had ze helaas niet op voorraad en zou ze bestellen. Wat mij (en hem vreemd genoeg) niet helemaal duidelijk was, is of partnr. 5L0071910 één of twee pijpjes omvat voor de prijs van 26,50 euro.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Weemism schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:56:
[...]

Zojuist bij Skoda/Seat Verdaat in Eindhoven langs geweest voor de uitlaatsierstukjes waar het een paar posts hierboven over ging.

Hij had ze helaas niet op voorraad en zou ze bestellen. Wat mij (en hem vreemd genoeg) niet helemaal duidelijk was, is of partnr. 5L0071910 één of twee pijpjes omvat voor de prijs van 26,50 euro.
Ik heb ze gewoon bij de VW dealer aan de Wekkerstraat in Eindhoven (van den Udenhout) gehaald, die had/heeft ze wel gewoon op voorraad. Dat onderdeelnummer omvat een doosje met 2 eindstukjes van 60mm doorsnede (welke passen op de 1.4TSi en 2.0TDi met dubbele uitlaat, de 1.2TSi en 1.6TDi hebben een enkele uitlaat van 65mm en daar zijn ze passend op te maken door een van de interne lipjes er uit te slopen).

Wat je op dat fotootje in m''n post hierboven zie is wat je krijgt voor €26,50 :P

wimmel_1 in "Het Grote Volkswagen-topic deel 2"

[Voor 7% gewijzigd door Will_M op 09-02-2015 13:42]

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Dank.

Van den Udenhout in de Wekkerstraat is/was ook jaren mijn vaste dealer, maar bij Verdaat komen ze ook morgen al binnen, en gun ze de omzet ook wel wat meer >:).

Grappig altijd om te zien hoe de VW dealer in een splinternieuw glazen glimgebouw langs de snelweg zit met schaaltjes croissants in de ochtend, aantrekkelijke (maar m.i. volledig overbodige) gastvrouwen bij de entree, en mannen in pakken achter de balie, en bij Skoda niets van dat alles.

Weet je gelijk weer waar die hoge onderhoudskosten in zitten. Is een keuze natuurlijk, maar voor mij was de servicebeurt van de afgelopen maand de laatste keer om die reden, denk dat ik voortaan naar VAG techniek in Nuenen ga.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat er mensen zijn die daar in trappen vind ik eigenlijk niet grappig meer. Dan krijg je voor 10 euro per uur extra uurloon een croissantje. Dat is duur betaald.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Scrtz
Weemism schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:54:
Dank.

Van den Udenhout in de Wekkerstraat is/was ook jaren mijn vaste dealer, maar bij Verdaat komen ze ook morgen al binnen, en gun ze de omzet ook wel wat meer >:).

Grappig altijd om te zien hoe de VW dealer in een splinternieuw glazen glimgebouw langs de snelweg zit met schaaltjes croissants in de ochtend, aantrekkelijke (maar m.i. volledig overbodige) gastvrouwen bij de entree, en mannen in pakken achter de balie, en bij Skoda niets van dat alles.

Weet je gelijk weer waar die hoge onderhoudskosten in zitten. Is een keuze natuurlijk, maar voor mij was de servicebeurt van de afgelopen maand de laatste keer om die reden, denk dat ik voortaan naar VAG techniek in Nuenen ga.
Als je onderhoud laat doen (buiten servicebeurten) bij een VW/Audi dealer ben je sowieso een dief van je eigen portemonnee.

Overigens zijn er genoeg merkdealers bij die gewoon de goedkoopste onderdelen kopen (werk als bijbaan al jaren bij een auto onderdelen zaak), onderhoud plegen bij een dealer is dus nergens een garantie voor. ( Veel mensen denken nog steeds dat hun auto dan wel een 'premium' behandeling krijgt ).

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-12-2022
Scrtz schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:02:
[...]

Als je onderhoud laat doen (buiten servicebeurten) bij een VW/Audi dealer ben je sowieso een dief van je eigen portemonnee.

Overigens zijn er genoeg merkdealers bij die gewoon de goedkoopste onderdelen kopen (werk als bijbaan al jaren bij een auto onderdelen zaak), onderhoud plegen bij een dealer is dus nergens een garantie voor. ( Veel mensen denken nog steeds dat hun auto dan wel een 'premium' behandeling krijgt ).
Daarbij weten ze bij een goede bovag dealer vaak meer van techniek. Beurtjes bij een leasebak zijn niet zo heel lastig.
Een vriend van me werkt bij een kleine garage. Kwam een man met een A6 allroad welke al bij 3 audi dealers was geweest, allen konden ze hem niet met een probleem van de auto helpen. Uit eindelijk hebben ze het als bovag aangeschreven garage wel gemaakt, dus die man is niet meer bij ze weg te slaan. Gaat nooit meer naar een audi dealer.

>PC specs<

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Reden voor mij om jaren bij de merkdealer te blijven was inderdaad vanwege het idee had dat er dan ook merk vervangende onderdelen zouden worden gebruikt, maar ook vanwege de mobiliteitsgarantie (waardoor ik kon afzien van lidmaatschap van ANWB/Route Mobile), en in het geval van m'n laatste twee auto's vanwege de garantie (geen lease).

Daarnaast boden ze in ieder geval bij VW in Den Bosch ook de mogelijkheid je na het afleveren van je auto ook naar je werk te brengen en 's avonds weer op te halen zonder meerkosten wat voor mij wel ideaal was.

Laatste reden was omdat ik er ook zeker van wilde zijn dat alles werd nagekeken op basis van de door VW voorgeschreven intervallen voor zaken als bougies, interieurfilter, olie, remvloeistof etc. Ik heb bij 'n vriendin wel eens meegemaakt dat er bij een onafhankelijke garage zaken werden vervangen die ofwel niet nodig waren maar wel werden vervangen, ofwel niet werden vervangen terwijl het wel nodig was. Ik wil zelf niet hoeven stilstaan bij wat er bij welk kilometrage nodig is aan onderhoud en wat niet.

Voordeel van de merkgespecialiseerde onafhankelijke garage waar ik nu m'n oog op heb is dat ze de VAG serviceintervallen en bijbehorende werkzaamheden hanteren, alleen dan waarschijnlijk tegen een veel lager tarief. Daarnaast heb ik net als hierboven gemeld meer vertrouwen heb in de technische vaardigheid van de monteurs van een VAG specialist dan die bij de VAG garage welke me al meerdere keren hebben verbaasd met hun onkunde om problemen vast te stellen en op te lossen waardoor de 'analysekosten' ook nog eens flink oplopen.

• Vaniska
Weemism schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:56:
[...]

Bij deze,
en deze:

Orginele achterlampen heb ik ook nog:) Vind het wel leuk om af en toe eens te switchen van achterlampen, als echte VW liefhebber heb ik daarom ook vaker de orginele lampen :')

• KappeNou
Vaniska schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:54:
[...]

Bij deze, [afbeelding]
en deze: [afbeelding]

Orginele achterlampen heb ik ook nog:) Vind het wel leuk om af en toe eens te switchen van achterlampen, als echte VW liefhebber heb ik daarom ook vaker de orginele lampen :')
Als echte VW dealer had je de lampen in de fik gestoken ;)
Leuk bakkie verder. Heb je de OEM velgen nog?

>PC specs<

• Vaniska
KappeNou schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:57:
[...]

Als echte VW dealer had je de lampen in de fik gestoken ;)
Leuk bakkie verder. Heb je de OEM velgen nog?
:9 Nee deze lampjes vind ik ook zeker wel leuk staan, voor de rest is het zeker wel een leuk bakkie, helaas heb ik deze auto van iemand die de orginele velgen niet meer had, en als student zijnde is het niet makkelijk om even nieuwe velgen te kopen, zelfs niet tweedehands ben ik bang :+
Vind deze velgen ook wel mooi hoor daar niet van, ze zijn helaas beschadigd..

Het is overigens een Golf 3 Facelift model uit "98

[Voor 10% gewijzigd door Vaniska op 09-02-2015 15:01]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Weemism schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:54:
Dank.

Mwah.... De nieuwe vestiging van Verdaat aan de Heistraat in Veldhoven (vestigingsnaam "Eindhoven Zuid" :+ ) is anders ook een behoorlijk chique vestiging, hoor :P

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Laatste keer dat ik bij een VW dealer een beurtje heb laten doen is al weer enkele jaren geleden.
Golf van de vrouw 's-ochtends vroeg bij Kamsteeg in Voorschoten neergezet.
Indrukwekkende balie met diverse heeren strak in het pak.
Aan het eind van de dag: "meneer, bijgaand de factuur met verrichte werkzaamheden. Uw auto staat fris gewassen in parkeervak A7, wij wensen u een prettige avond".
Gewassen was het voertuig zeker niet, na een paar honderd meter rijden ging er een waarschuwingslampje branden. Te weinig koelvloeistof.
Naar een benzinestation in Leiden gereden, bijvullen was dringend nodig.
Rekening zonder morren betaald onder het motto "da's eens maar nooit weer".
Inmiddels naar Mokum verhuisd, de via via alle merken garagist van Turkse origine in Noord doet wat ie moet doen waar je bij staat en hanteert redelijke tarieven. Nette vent/toko zonder 3-delige kostuums.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je na een paar honderd meter rijden in Voorschooten al tot de conclusie komt dat er iets niet in orde is, waarom ga je dan bij een tankstation in Leiden pas bijvullen?

Ikke nie snappe nie :P

[Voor 3% gewijzigd door Will_M op 10-02-2015 03:21]

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

wimmel_1 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:50:
[...]
Mwah.... De nieuwe vestiging van Verdaat aan de Heistraat in Veldhoven (vestigingsnaam "Eindhoven Zuid" :+ ) is anders ook een behoorlijk chique vestiging, hoor :P
Van buiten is het zeker een net gebouw, maar van binnen toch wel een wereld van verschil hoor, krap, laag plafond, beetje rommelig, gewoon standaard voor een dealer wat natuurlijk ook prima is. De VW dealer aan de Wekkerstraat straalt dan wel een segmentje of twee hoger uit. Maar ja, daar wens ik niet meer indirect voor te betalen middels torenhoge werkplaatstarieven.

Uitlaatsierstukjes vandaag opgehaald, maar uit de montagehandleiding bleek dat ik de uitlaatpijpen eerst recht moest afzagen voor ik ze erop kon monteren (iig op de Scirocco zijn die standaard schuin). Gewoon direct erop zetten kon ook wel, maar dan staken ze voor mijn smaak te ver uit, zaten ze minder goed vast, en kon je de originele uitlaatpijpen te goed zien zitten binnenin de sierstukjes wat ik een neppe uitstraling vind geven.

Had zelf het gereedschap niet om te zagen dus maar naar VAGtechniek in Nuenen gegaan, wilde ik toch al een keer langs vanwege m'n idee m'n auto daar voortaan in onderhoud te brengen. Vriendelijk geholpen, kon vrijwel direct terecht, kosten waren 25 euro.

Excuus voor de smerige auto, maar om een indruk te geven ziet het er nu dus zo uit. De 'binnenpijpjes' zijn nog wel te zien, maar na een paar keer rijden wordt de binnenzijde vanzelf zwart van de koolstof en valt dat niet meer op.

Ik ben er blij mee :) , nogmaals dank voor de tip @wimmel_1

• PKHS
  • Nu online
Nette pijpjes!
Ik vind de scirocco altijd een bijzondere verschijning, kom ze niet dikwijls tegen.

@wimmel_1: nadat het waarschuwingslampje ging branden direct gestopt en onder de motorkap gekeken.
Er was koelvloeistof aanwezig, alleen te weinig. Dichtstbijzijnde benzinestation op de Lammenschansweg in Leiden was slechts 1 km verderop, geen risico's genomen.

• nokiaan958GB
  • Niet online
Weemism schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:28:
[...]

.....
Had zelf het gereedschap niet om te zagen dus maar naar VAGtechniek in Nuenen gegaan, wilde ik toch al een keer langs vanwege m'n idee m'n auto daar voortaan in onderhoud te brengen. Vriendelijk geholpen, kon vrijwel direct terecht, kosten waren 25 euro.

....
Dat vind ik behoorlijk brutaal.
Ga je voortaan bij elke beurt ook je elders gekochte olie en filter meebrengen?

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Daar had ik niet eens bij stilgestaan dat dat als brutaal ervaren kon worden. Was ook geen vooropgezet plan behalve dat ik dit liever niet bij de dealer wilde laten doen, toen ik erachter kwam dat het überhaupt nodig was, vanuit de verwachting dat het daar veel duurder zou zijn om de pijpen af te zagen.

Ik had ook niet het idee dat ze er moeite mee hadden, behalve dat de man achter de receptie in eerste instantie zei het niet te kunnen omdat ze er geen zaag voor hadden en het hoogstens met een slijptol kon doen. Daarnaast moest ik ook zelf alsnog de eindstukjes erop zetten, ze hebben dus alleen gezaagd, waardoor die 25 euro toch ook weer makkelijk verdiend was.

Hij kon ook wel lachen om het prijsverschil van 60 euro bij Skoda versus VW voor hetzelfde onderdeel van 26 euro, en was verder ook gewoon vriendelijk.

Maar nee, natuurlijk neem ik normaal niet m'n elders gekochte spullen mee, maar in dit geval ontbrak het me gewoon aan het juiste gereedschap en was m'n idee dat ze dat bij een garage wel zouden hebben.

• PKHS
  • Nu online
Om de handelswijze van Weemism in deze als brutaal te bestempelen vind ik dan weer wat kneuterig.
Weemism gaat met zijn auto en wat onderdelen bij een vakman, die over de benodigde kennis en gereedschappen beschikt, langs met het verzoek de spulletjes te monteren.
Het is vervolgens aan de monteur/garagehouder om daar een bepaalde prijs voor in rekening te brengen.
Weemism is tevreden met het eindresultaat, de garage heeft "makkelijk" 25 Euro verdiend.
Lijkt me niks mis mee.

• FRGert
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-01 13:03
Ik ben hier nog niet actief geweest, maar aangezien ik een Volkswagen Golf IV sindskort in bezit heb laat ik hier ook wat van mij horen.

Ik heb Xenon verlichting waarvan de rechter lamp van kapot is. Nu ging ik op het internet even speuren en kwam ik tot mijn schrik tegen dat deze lampen vrij prijzig waren. Als je dit dan nog eens bij een monteur laat doen dan was je nog eens gemakkelijk het driedubbele kwijt.

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met het vervangen van Xenon verlichting en of dit een moeilijk klusje is? (Ik las over bumper eraf halen etc en dat heeft niet mijn voorkeur).

Voor het aanschaffen van nieuwe lampjes had ik wel al een oplossing:
http://www.uwautoonderdee...lamp-%E2%82%AC-35-!!.html
Een set voor 70 euro en dat kan ermee vooruit.

Ik hoop van jullie te horen hoe jullie dit ervaren en of jullie hier ervaring mee hebben.

• Scrtz
FRGert schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:10:
Ik ben hier nog niet actief geweest, maar aangezien ik een Volkswagen Golf IV sindskort in bezit heb laat ik hier ook wat van mij horen.

Ik heb Xenon verlichting waarvan de rechter lamp van kapot is. Nu ging ik op het internet even speuren en kwam ik tot mijn schrik tegen dat deze lampen vrij prijzig waren. Als je dit dan nog eens bij een monteur laat doen dan was je nog eens gemakkelijk het driedubbele kwijt.

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met het vervangen van Xenon verlichting en of dit een moeilijk klusje is? (Ik las over bumper eraf halen etc en dat heeft niet mijn voorkeur).

Voor het aanschaffen van nieuwe lampjes had ik wel al een oplossing:
http://www.uwautoonderdee...lamp-%E2%82%AC-35-!!.html
Een set voor 70 euro en dat kan ermee vooruit.

Ik hoop van jullie te horen hoe jullie dit ervaren en of jullie hier ervaring mee hebben.
Volgens mij kun je die xenon lampen zo zelf in bouwen inderdaad, beetje hetzelfde als het vervangen van een standaard H4/H7 lamp. VW heeft inderdaad D2S lampen, ken die autonderdeel winkel niet maar vind 37 euro toch wel heel erg weinig aangezien ze bij een reguliere automaterialenwinkel (Heuts bijv.) rond de 70-80 euro kosten. Belangrijk is dat je de lamp iig nooit bij het glas vast pakt.
PKHS schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:46:
Om de handelswijze van Weemism in deze als brutaal te bestempelen vind ik dan weer wat kneuterig.
Weemism gaat met zijn auto en wat onderdelen bij een vakman, die over de benodigde kennis en gereedschappen beschikt, langs met het verzoek de spulletjes te monteren.
Het is vervolgens aan de monteur/garagehouder om daar een bepaalde prijs voor in rekening te brengen.
Weemism is tevreden met het eindresultaat, de garage heeft "makkelijk" 25 Euro verdiend.
Lijkt me niks mis mee.
Ja inderdaad. Het is een ander verhaal als je zoals Nokiaan aangeeft je beurt benodigheden zoals olie, oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter elders haalt en dan naar een garage gaat, dat zou ik ook brutaal vinden.

[Voor 21% gewijzigd door Scrtz op 11-02-2015 14:18]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Weemism schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:28:
[...]
>>Knipperdeknip<<
Ik ben er blij mee :) , nogmaals dank voor de tip @wimmel_1
Graag gedaan!! En zo ziet een Scirocco er ineens nóg veel beter uit, ook zonder te wassen d:)b

Ik had die dingen destijds op m'n Scirocco ook vrij snel na aanschaf gemonteerd. 't Maakt een auto gewoon nét iets meer áf Heb bijna 4 jaar met héél veel plezier met een (tevens witte) MY11 Highline Plus versie gereden, helaas worden ze door PON niet meer geïmporteerd dus een nieuwe MY15 zat er niet meer in voor me...
PKHS schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:52:
>>Knipperdeknip<<
@wimmel_1: nadat het waarschuwingslampje ging branden direct gestopt en onder de motorkap gekeken.
Er was koelvloeistof aanwezig, alleen te weinig. Dichtstbijzijnde benzinestation op de Lammenschansweg in Leiden was slechts 1 km verderop, geen risico's genomen.
Aha, op die "fiets". Ik had dan persoonlijk toch even terug gereden naar de dealer zodat ze d'r eigen fout hadden kunnen herstellen tegen 0,0 extra betaling (zodat er ook zeker geen twee verschillende soorten koelvloeistof gemengd gaan worden). Is waarschijnlijk gebeurd door de koelvloeistof te vervangen zónder de pomp achteraf even te laten draaien (en dus het systeem te ontluchten). Érg slordig, dat wel..... :(

@VeeGee: Zo'n Highline uitvoering is, ongeacht de motorisering, inderdaad een erg fijne reisauto, ook voor de langere afstanden. Ben er in December mee naar Val Thorens gereden (1150Km in 9½uur) en stapte daar gewoon "fris" uit.

Ik heb er bij mij de "comfort" stoelen in laten plaatsen (met verlengde zitting, lendesteun, stoelverwarming en massage stand) maar ook de standaard highline stoelen zijn al érg goed!!
P.S. Zeg bij levering even dat ze de aansteker en asbak ook bijleveren.... Die mis ik op jouw foto.

Plaatjes van de buitenkant van m'n Golf staan hier al ergens eerder in dit topic....

[Voor 79% gewijzigd door Will_M op 11-02-2015 18:55]

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

wimmel_1 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:29:
[...]
Heb bijna 4 jaar met héél veel plezier met een (tevens witte) MY11 Highline Plus versie gereden, helaas worden ze door PON niet meer geïmporteerd dus een nieuwe MY15 zat er niet meer in voor me...
[...]
Nee, maar ze werden in Nederland dan ook nauwelijks verkocht. Ofwel typisch Nederlands, of ik heb het nooit begrepen, want onderhuids is het in feite gewoon een Golf, en grote concurrent, de Mégane coupe verkocht volgens mij nog best redelijk. De kofferbak vind ik verrassend ruim ook, en verder is het gewoon een superpraktische auto, maar dan een stuk leuker om naar te kijken.

Enige nadeel is de hoofdruimte achterin, de 4 ipv 5 zitplaatsen, en de lage instap, maar dat is dan ook wel.

Omdat PON 'm niet meer importeert in Nederland heb ik me laatst een beetje zitten oriënteren op het zelf 2e hands laten importeren vanuit Duitsland. Over een jaar of twee zou de gefacelifte Scirocco daar 2e hands goed toch redelijk verkrijgbaar moeten zijn ook al verkoopt ie ook daar niet best.

De kop is er dan in ieder geval af, en met een beetje mazzel scheelt het ook behoorlijk in de aanschafkosten t.o.v. een willekeurige Nederlandse occasion (en je rijdt iets dat bijna niemand in Nederland rijdt, er goed uitziet, maar tegelijkertijd net zo makkelijk is in onderhoud en gebruik als een 'Golfje').

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Weemism schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:33:
[...]

Nee, maar ze werden in Nederland dan ook nauwelijks verkocht. Ofwel typisch Nederlands, of ik heb het nooit begrepen, want onderhuids is het in feite gewoon een Golf, en grote concurrent, de Mégane coupe verkocht volgens mij nog best redelijk. De kofferbak vind ik verrassend ruim ook, en verder is het gewoon een superpraktische auto, maar dan een stuk leuker om naar te kijken.

Enige nadeel is de hoofdruimte achterin, de 4 ipv 5 zitplaatsen, en de lage instap, maar dat is dan ook wel.

Omdat PON 'm niet meer importeert in Nederland heb ik me laatst een beetje zitten oriënteren op het zelf 2e hands laten importeren vanuit Duitsland. Over een jaar of twee zou de gefacelifte Scirocco daar 2e hands goed toch redelijk verkrijgbaar moeten zijn ook al verkoopt ie ook daar niet best.

De kop is er dan in ieder geval af, en met een beetje mazzel scheelt het ook behoorlijk in de aanschafkosten t.o.v. een willekeurige Nederlandse occasion (en je rijdt iets dat bijna niemand in Nederland rijdt, er goed uitziet, maar tegelijkertijd net zo makkelijk is in onderhoud en gebruik als een Golfje).
Vandaar dat ik hierboven al naar 't kenteken van jouw Scirocco vroeg. Mijn "ex" Scirocco heeft na inruil nog géén maand op een nieuwe eigenaar hoeven te wachten en ik ben stiekem wel benieuwd naar waar 'ie terecht is gekomen én of de nieuwe eigenaar het in de gaten heeft dat de 122 originele paardjes er een paar hulppaardjes bij hebben gekregen vanuit ABT! :P

Auto is destijds vanuit Portugal (waar ze gebouwd worden) naar PON verscheept en daarna met een korte omweg via Duitsland (ABT!) naar de dealer in Eindhoven gebracht :>

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 20:47

vhal

ಠ_ಠ

De Scirocco zie ik anders best vaak rijden, paar jaar terug zelfs nog meer. Wel een leuke auto, misschien wat onpraktisch voor sommigen maar wel de minst saaie VW. Jammer dat hij opeens uit het assortiment is gehaald...

STRAVA

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

wimmel_1 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:50:
[...]
Vandaar dat ik hierboven al naar 't kenteken van jouw Scirocco vroeg. Mijn "ex" Scirocco heeft na inruil nog géén maand op een nieuwe eigenaar hoeven te wachten en ik ben stiekem wel benieuwd naar waar 'ie terecht is gekomen én of de nieuwe eigenaar het in de gaten heeft dat de 122 originele paardjes er een paar hulppaardjes bij hebben gekregen vanuit ABT! :P

Auto is destijds vanuit Portugal (waar ze gebouwd worden) naar PON verscheept en daarna met een korte omweg via Duitsland (ABT!) naar de dealer in Eindhoven gebracht :>
Ik heb die van mij bij Heron Auto in Amsterdam gekocht, en daar stond ie toch al een hele tijd op een nieuwe eigenaar te wachten, maand of 4 geloof ik. 2e hands was ie zelfs gunstiger geprijsd dan een gelijkwaardig uitgeruste Golf omdat ie al in prijs was verlaagd.

Hij was ook niet getuned getuige de uitslag op de rollerbank, maar inmiddels is ie dus 38 paardjes rijker :).

• Scrtz
vhal schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:04:
De Scirocco zie ik anders best vaak rijden, paar jaar terug zelfs nog meer. Wel een leuke auto, misschien wat onpraktisch voor sommigen maar wel de minst saaie VW. Jammer dat hij opeens uit het assortiment is gehaald...
Komt een nieuw model scirocco aan :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Scrtz schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:27:
[...]

Komt een nieuw model scirocco aan :)
Die komt pas in 2017 op z'n vroegst (de huidige wordt sinds 2012 al niet meer geïmporteerd). PON heeft overigens wel meerdere "minder" goed verkopende VW's geschrapt uit het in Nederland te leveren assortiment.
  • VW EOS?
  • VW CC?
En daar is PON overigens weinig/niks op aan te rekenen. Dankzij alle belastingregelingen (i.v.m. lease) werden die auto's amper verkocht én zijn ze ook niet interessant genoeg om in het gamma te houden.

[Voor 25% gewijzigd door Will_M op 11-02-2015 19:56]

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik weet niet of het met belastingregelingen te maken had, de Scirocco had tenslotte dezelfde motoren als bijvoorbeeld een Golf en was dus niet minder zuining, niet zwaarder etc.

Probleem zat 'm erin dat bedrijven hun medewerkers meestal niet toestonden om een Scirocco te leasen omdat deze als leasebak minder representatief was dan een vergelijkbare 'normale' hatchback zoals de Golf, 307, V40 en noem maar op. Voor leasemaatschappijen was de Scirocco sowieso al minder interessant vanwege de hoger dan gemiddelde afschrijving op een coupé ten opzichte van een hatchback, laatstgenoemde is uiteindelijk beter verkoopbaar aan het eind van de lease.

En aangezien lease in Nederland 50% van de nieuwverkopen uitmaakt ben je dan dus eigenlijk al gezien. Gevolg is dat dit land een uitermate saai (maar wel lekker 'representatief') wagenpark heeft, gedicteerd door boekhouders dus.

Maar ook particuliere kopers lieten 'm links liggen. Hij was nieuw duurder dan een Golf met vergelijkbare specificaties, maar tegelijk ook minder praktisch. Niet handig om de kids in te vervoeren. Eigenlijk een auto voor dinkies (double income, no kids), maar ja, die leasen meestal. De oudere doelgroep die niet meer least, genoeg geld heeft, en waarvan de kinderen het huis uit zijn gingen vaak toch liever voor iets behoudenders.

Al met al was de markt in NL dus heel beperkt en besloot PON 'm niet meer te importeren, en binnenkort is de Beetle waarschijnlijk als volgende aan de beurt om precies dezelfde redenen.

De nieuwe Scirocco waar Scrtz mogelijk op doelt is denk ik de facelift die in Duitsland inmiddels is geïntroduceerd, maar waarvan PON al heeft aangekondigd dat ie niet naar Nederland komt. Of er in 2017 een volledig nieuw model komt betwijfel ik eerlijk gezegd, want ook buiten ons land wordt ie gewoon niet zo goed verkocht, en is dus niet interessant voor VW om op door te ontwikkelen.

• Scrtz
Weemism schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:42:
Ik weet niet of het met belastingregelingen te maken had, de Scirocco had tenslotte dezelfde motoren als bijvoorbeeld een Golf en was dus niet minder zuining, niet zwaarder etc.

Probleem zat 'm erin dat bedrijven hun medewerkers meestal niet toestonden om een Scirocco te leasen omdat deze als leasebak minder representatief was dan een vergelijkbare 'normale' hatchback zoals de Golf, 307, V40 en noem maar op. Voor leasemaatschappijen was de Scirocco sowieso al minder interessant vanwege de hoger dan gemiddelde afschrijving op een coupé ten opzichte van een hatchback, laatstgenoemde is uiteindelijk beter verkoopbaar aan het eind van de lease.

En aangezien lease in Nederland 50% van de nieuwverkopen uitmaakt ben je dan dus eigenlijk al gezien. Gevolg is dat dit land een uitermate saai (maar wel lekker 'representatief') wagenpark heeft, gedicteerd door boekhouders dus.

Maar ook particuliere kopers lieten 'm links liggen. Hij was nieuw duurder dan een Golf met vergelijkbare specificaties, maar tegelijk ook minder praktisch. Niet handig om de kids in te vervoeren. Eigenlijk een auto voor dinkies (double income, no kids), maar ja, die leasen meestal. De oudere doelgroep die niet meer least, genoeg geld heeft, en waarvan de kinderen het huis uit zijn gingen vaak toch liever voor iets behoudenders.

Al met al was de markt in NL dus heel beperkt en besloot PON 'm niet meer te importeren, en binnenkort is de Beetle waarschijnlijk als volgende aan de beurt om precies dezelfde redenen.

De nieuwe Scirocco waar Scrtz mogelijk op doelt is denk ik de facelift die in Duitsland inmiddels is geïntroduceerd, maar waarvan PON al heeft aangekondigd dat ie niet naar Nederland komt. Of er in 2017 een volledig nieuw model komt betwijfel ik eerlijk gezegd, want ook buiten ons land wordt ie gewoon niet zo goed verkocht, en is dus niet interessant voor VW om op door te ontwikkelen.
Klopt die facelift bedoelde ik inderdaad, jammer dat die niet naar NL komt.

Nederland is inderdaad een land van praktisch maar ook betaalbaar, de Up zal om die redenen wellicht een stuk succesvoller worden als auto voor 'erbij'.

• PKHS
  • Nu online
Hmmmm.....Ik moet niet te vaak op dit forum komen.
Zit net bij Heron te kijken (hebben we een half jaar geleden een Golf 2012 1.2 TSI met weinig km voor de vrouw gekocht) en kom o.a.deze scirocco tegen:
http://www.heronauto.nl/h.../20-tfsi-highline/1498440

Wanneer ik in Noord ben maar eens binnenlopen, zou een 2m lang lijf een beetje netjes achter het stuur te frommelen zijn?

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

PKHS schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:01:
[...]
zou een 2m lang lijf een beetje netjes achter het stuur te frommelen zijn?
[...]
Ik denk dat je voldoende beenruimte zal hebben, en deuren zijn behoorlijk lang, dus gaan wijd open, hoofdruimte wordt mogelijk wel een probleem.

Wel een mooie motor die erin ligt, die 2.0 TSI. Enige jammere vind ik dat ie wagen bij Heron niet het panoramisch kanteldak heeft. Dat staat 'm, zeker in de witte variant, erg goed.

• KappeNou
Zit net bij Heron te kijken (hebben we een half jaar geleden een Golf 2012 1.2 TSI met weinig km voor de vrouw gekocht) en kom o.a.deze scirocco tegen:

Wanneer ik in Noord ben maar eens binnenlopen, zou een 2m lang lijf een beetje netjes achter het stuur te frommelen zijn?
met 2m moet het nog wel lukken. Achterin heb je helaas weinig ruimte.
Mijn zwager past ook nog wel redelijk in mijn TT met zijn 2.04M. (eerste type TT zal niet lukken)
Als je voor de nieuwere 2.0TSI gaat kijken luister dan wel goed naar de distributie ketting. Die geeft nog wel is problemen bij de TSI.

>PC specs<

• J0YR1D3R
  • Niet online

Persoonlijk zou ik zelf de Scirocco af laten vallen dan, ik heb er met dezelfde lengte ook eens in gezeten maar keek meer tegen het dak naar buiten dan door het raam. De V40 waar ik nu in rij heeft daar ook wel last van, maar wel veel minder.

Website

• KappeNou
Ja dat is sowieso een nadeel bij de scirocco. Het naar buiten kijken.

>PC specs<

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

KappeNou schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:41:
Ja dat is sowieso een nadeel bij de scirocco. Het naar buiten kijken.
Het zicht naar achteren inderdaad, voor de rest zie ik (har har) geen nadeel ten opzichte van andere auto's, tenzij je met je hoofd het dak raakt natuurlijk wat in dit geval misschien aan de orde is. Mijn ervaring is dat dat beperkte zicht naar achteren ook snel went, en is ook wel gebruikelijk bij dit type (coupé)carrosserie, ook bij andere merken.

Waar ik wel aan moest wennen zijn kwetsbare velgen, zelf heb ik 19" 'turbines' waarmee ik in het begin tot mijn grote chagrijn al menig stoeprandje heb geraakt a.g.v. overschatting van m'n eigen inparkeertalenten, maar ook dat geldt net zo goed voor andere modellen met grote velgen. Sindsdien doe ik telkens de buitenspiegel omlaag zodat ik m'n achterwiel kan zien bij het inparkeren, op sommige Scirocco's/VW's is dit zelfs een via VCDS inschakelbare optie (spiegels draaien automatisch naar beneden bij het in 'n achteruit zetten).

• Raymond
Weten jullie waar in de buurt van Zwolle iemand de beschikking heeft over VCDS? Ik wil namelijk graag een paar opties aanpassen (vooral mbt verlichting en het sluiten van ramen).

• KappeNou
Weemism schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:17:
[...]

Het zicht naar achteren inderdaad, voor de rest zie ik (har har) geen nadeel ten opzichte van andere auto's, tenzij je met je hoofd het dak raakt natuurlijk wat in dit geval misschien aan de orde is. Mijn ervaring is dat dat beperkte zicht naar achteren ook snel went, en is ook wel gebruikelijk bij dit type (coupé)carrosserie, ook bij andere merken.
Ik heb in de TT rondom veel meer zicht. De TT vind ik toch meer coupe dan een scirocco.

>PC specs<

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-01 14:40

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Raymond schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:23:
Weten jullie waar in de buurt van Zwolle iemand de beschikking heeft over VCDS? Ik wil namelijk graag een paar opties aanpassen (vooral mbt verlichting en het sluiten van ramen).
Kijk hier even tussen: www.vwforum.nl/volkswagen...lokatie-topic-t93030.html :)

• Raymond
Wat is gebruikelijk op die site om contact op te nemen? En wat is je ervaring hoeveel die jongens ervoor rekenen?

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-01 14:40

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Raymond schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:41:
Wat is gebruikelijk op die site om contact op te nemen? En wat is je ervaring hoeveel die jongens ervoor rekenen?
Geen idee. Privé berichtje? Mailen? Ik denk dat de meesten met een kratje pils wel tevreden zijn, als echte hobbyisten zijnde.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Zinu schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:52:
[...]
Ik denk dat de meesten met een kratje pils wel tevreden zijn, als echte hobbyisten zijnde.
Dat hebben ze ook heel lang gedacht van computerhobbyisten, maar hoeveel wildvreemden help jij nu nog kosteloos :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zinu schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:52:
[...]

Geen idee. Privé berichtje? Mailen? Ik denk dat de meesten met een kratje pils wel tevreden zijn, als echte hobbyisten zijnde.
Kratje pils kom je meestal niet mee weg, maar voor een vergelijkbaar bedrag ben je een heel eind.

Lowering in Breda vraagt er €20,- per uur voor, ongeächt het aantal aanpassingen.

Ik was daar laatst dus een tientje kwijt voor de VCDS/VAGCOM aanpassingen :P En 5 tientjes om de DVD speler vrij te laten geven zodat ik ook tijdens het rijden een filmpje kan kijken 8)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

KappeNou schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:31:
[...]
De TT vind ik toch meer coupe dan een scirocco.
Ehm ja, meer een coupé? Lijkt me wat arbitrair. Maar goed, ik geloof je dat je in een TT meer zicht rondom hebt als je ervaring met beide hebt. Niettemin vind ik het zicht in een Scirocco zelf dus niet bezwaarlijk hoewel die natuurlijk minder is dan bij de gemiddelde hatch.
Raymond schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:41:
Dat varieert inderdaad. De persoon die het de laatste keer voor me heeft gedaan accepteerde met moeite m'n flesje wijn (en was niet eens een hele slechte), maar ik heb ook wel eens 15 euro moeten betalen bij iemand anders. Even een PM inderdaad en je weet het.

Handig is misschien deze site (lijkt wat instabiel op het moment helaas). Hierop kan je links op de pagina onder 'coding' per type VW zien welke aanpassingen in VCDS mogelijk zijn, en per aanpassing hoe je deze moet instellen in VCDS. Kan ook handig zijn voor degene die dit voor je gaat doen.

• VeeGee
Weet iemand welke maar diameter de uitlaat heeft van de Golf VII 1.6 TDI (enkele pijp)? Ik lees verschillende berichten over de Skoda Yeti pijpjes. Deze komen echter per twee en ik twijfel of de diameter gelijk is. Van Den Udenhout vroeg €199,99 voor een sierstuk incl. montage. :X

Edit: lees een pagina terug dat de Skoda pijpjes niet passen zonder de lipjes eruit te slopen. Wellicht dat ik dan even op eBay Duitsland ga kijken. Dat moet uiteraard goedkoper kunnen.

Edit 2: zou deze passen? Volgens mij is dit het goede onderdeel. http://m.ebay.de/itm/171278400351?nav=SEARCH

[Voor 35% gewijzigd door VeeGee op 13-02-2015 20:56]

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

200 euro voor één sierstukje inclusief montage??? Ik vraag me af of die lui bij VW nog in verbinding met de realiteit staan, ik vond die 60 euro prijsverschil tussen die identieke 'Golf' en 'Yeti' pijpjes al redelijk absurd.

Diameter kan je in principe toch ook zelf even opmeten? Lijkt me het veiligst. De link die je noemt betreft een eindstuk voor de Golf 7 GTI, de tabel die daaronder staat laat echter alle modellen zien die een 65mm eindstuk hebben, waaronder ook jouw TDI, maar vreemd genoeg zie ik diezelfde GTI (met de 2.0 TSI motor) daar niet bij staan.

Het is me dus niet helemaal duidelijk of dat GTI pijpje voor jou gaat passen, of mis ik iets?

• Scrtz
Haha jezus voor 200 euro zet ik dat pijpje er ook wel voor je op.

Idd opmeten met een schuifmaat en je weet genoeg, allemaal geen gecompliceerde wiskunde ofzo.

• VeeGee
Klopt maar ik haal de auto pas komende zaterdag op en wil voor die tijd het stuk in huis hebben. Heb de gok maar genomen, ga er vanuit dat het gewoon past.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:20
Ik zit af en toe toch nog steeds te kijken naar een andere auto, alleen houden de 'spookverhalen' mij flink tegen

Ik heb 2 Volkswagen die ik wel interessant vind, namelijk de Polo GTI en de Golf 6 GTI

De Polo GTI is natuurlijk een 1.4 TSI en DSG, over beiden dingen hoor ik veel slechte verhalen, maar hoe zit dat nou?
De DSG bak zou problemen vertonen en de 1.4 zou tot op de dag van vandaag nog last hebben van de ketting problemen?

De Golf 6 GTI is natuurlijk de 2.0 TSI, maar deze is tenminste nog te koop met een handbak, maar hoe zit het nou met dit TSI blok?

• Scrtz
Zal wellicht allemaal wel meevallen, en als je nu een 2e hands polo/golf koopt heeftie toch al 100-150k gelopen dus zijn die foutjes allang verholpen door de dealer neem ik aan.

Je ziet er iig genoeg rondrijden, dus daar zal het zeker niet aan liggen.

Persoonlijk zou ik voor de Golf gaan, stuk completere auto dan de polo, die toch kaal oogt tov een golf. (Ben zelf ook voor een golf 6 aan het kijken).

• nokiaan958GB
  • Niet online
Tsja, je moet een beetje mazzel hebben.

Op de bak zou ik (extra) garantie vragen. Preventief olie vervangen van de bak wordt ook vaak gedaan. Maar problemen komen vaak bij hogere kilometrages.

Gisteren een verhaal gelezen over een Passat TSI met 90dkm op de klok die elke 1000km met 0,7l olie bijgevuld moet worden 8)7
Daar wordt je niet vrolijk van :|

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is nog geen liter dus geen probleem volgens pon. :+ Maar wel redelijk absurd haha.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De TSi motoren zijn motoren met "Long Life" olie welke pas om de 30K een beurt moeten krijgen én dan dus ook van nieuwe olie voorzien moeten worden.

Als zo'n blok elke 1000Km. ~¾L aan olie gaat verbruiken dan wordt je daar inderdaad niet vrolijk van, zeker niet gezien de prijs van die olie pér liter.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:20
Hier ook een bezitter van golf 6 1.4 TSI bouwjaar 2009 en gelukkig nog nergens last van,ben 2e eigenaar alweer een jaar lang probleemloos gereden.Toen ik hem kocht stond er 54.000km op de teller nu 76.000km,tot nu toe meer dan tevreden met me aankoop,en die motor is erg zuinig (had het niet verwacht)

[Voor 11% gewijzigd door Amaze86 op 15-02-2015 18:38]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• KappeNou
FabianGTI schreef op zondag 15 februari 2015 @ 10:44:
Ik zit af en toe toch nog steeds te kijken naar een andere auto, alleen houden de 'spookverhalen' mij flink tegen

Ik heb 2 Volkswagen die ik wel interessant vind, namelijk de Polo GTI en de Golf 6 GTI

De Polo GTI is natuurlijk een 1.4 TSI en DSG, over beiden dingen hoor ik veel slechte verhalen, maar hoe zit dat nou?
De DSG bak zou problemen vertonen en de 1.4 zou tot op de dag van vandaag nog last hebben van de ketting problemen?

De Golf 6 GTI is natuurlijk de 2.0 TSI, maar deze is tenminste nog te koop met een handbak, maar hoe zit het nou met dit TSI blok?
Het lijkt me dat de polo gti de 7 bak droge koppeling DSG heeft. Die zijn inderdaad minder sterk dan de 6 bak natte koppeling dsg's uit de golf. Zover ik de verhalen ken zijn de nieuwere natte DSG's een stuk betrouwbaarder. Die kunnen ook tot 500nm aan.
De ketting van de 2.0tsi geeft wel is problemen. Dus goed luisteren of die ratelt.
wimmel_1 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 16:54:
De TSi motoren zijn motoren met "Long Life" olie welke pas om de 30K een beurt moeten krijgen én dan dus ook van nieuwe olie voorzien moeten worden.

Als zo'n blok elke 1000Km. ~¾L aan olie gaat verbruiken dan wordt je daar inderdaad niet vrolijk van, zeker niet gezien de prijs van die olie pér liter.
Het is inderdaad niet fijn. Maar echt duur is het toch niet? Litertje castrol edge iets van €7 per Liter. Dat is zelfs dure olie. Enige voordeel is dat je altijd met verse olie rijdt ;)

[Voor 23% gewijzigd door KappeNou op 16-02-2015 10:16]

>PC specs<

• wimpie007
KappeNou schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:14:
[...]
Het is inderdaad niet fijn. Maar echt duur is het toch niet? Litertje castrol edge iets van €7 per Liter. Dat is zelfs dure olie. Enige voordeel is dat je altijd met verse olie rijdt ;)
Betaalde aan de pomp gewoon 22 euro voor een litertje voorgeschreven olie hoor....

[Voor 31% gewijzigd door wimpie007 op 16-02-2015 10:51]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Omdat je daar altijd de hoofdprijs betaalt. CASTROL EDGE 5W30, € 8,50 per liter online.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• KappeNou
wimpie007 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:51:
[...]

Betaalde aan de pomp gewoon 22 euro voor een litertje voorgeschreven olie hoor....
Ja dat is aan de pomp. Dan wordt het een duur geintje.
Zo'n litertje wat je daar koopt kost tussen de 4 a 5€ max.
Maasluip schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:59:
Omdat je daar altijd de hoofdprijs betaalt. CASTROL EDGE 5W30, € 8,50 per liter online.
Losse liters kan nog goedkoper.
maar als je bijna een liter per 1000Km verbruikt dan is het goedkoopste gewoon een 5 liter can kopen voor €35 en elke keer je liter flesje bij vullen. Dan zit je op €7 per liter voor edge.

Hier een voorbeeld. In duitsland is het nog iets goedkoper, rond de €30, maar met verzendkosten kom je rond de zelfde prijs.

5Liter:
http://www.carok.nl/websh...fe-motorolie-5-liter-fles
http://www.olietekoop.nl/motorolie/product/63

Nog een paar 1 Liters:
http://www.olietekoop.nl/motorolie/product/62
http://www.oliehandel.nl/castrol/castrol-edge-5w30655

[Voor 71% gewijzigd door KappeNou op 16-02-2015 11:12]

>PC specs<

• wimpie007
Ja dat snap ik wel maar het is of aan de pomp kopen met tankpas of bij de dealer of zelf betalen geloof ik
En als ineens olielampje gaat branden ga ik niet even een online bestelling doen ;-)

• KappeNou
wimpie007 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:12:
Ja dat snap ik wel maar het is of aan de pomp kopen met tankpas of bij de dealer of zelf betalen geloof ik
En als ineens olielampje gaat branden ga ik niet even een online bestelling doen ;-)
Ja als je een leasert bent maakt het ook niet uit.
Anders natuurlijk preventief in je achterbak leggen. Ik heb standaard in de FSI's een liter liggen :Y)

>PC specs<

• FabianGTI
[...]

Het lijkt me dat de polo gti de 7 bak droge koppeling DSG heeft. Die zijn inderdaad minder sterk dan de 6 bak natte koppeling dsg's uit de golf. Zover ik de verhalen ken zijn de nieuwere natte DSG's een stuk betrouwbaarder. Die kunnen ook tot 500nm aan.
De ketting van de 2.0tsi geeft wel is problemen. Dus goed luisteren of die ratelt.
Ah thnx, dat maakt het een stuk duidelijker, schijnt overigens wel vooral elektronische problemen te zijn met die DSG bak
Polo GTI gaat hem dan sowieso niet worden, gister nog een tijdje reviews gelezen maar daar wordt je niet vrolijk van (en ik weet natuurlijk dat eigenlijk alleen de klachten online staan)
Maar buiten het ketting en DSG probleem hebben ze kennelijk ook problemen met de bougies en bobine
Scrtz schreef op zondag 15 februari 2015 @ 13:36:
Je ziet er iig genoeg rondrijden, dus daar zal het zeker niet aan liggen.

Persoonlijk zou ik voor de Golf gaan, stuk completere auto dan de polo, die toch kaal oogt tov een golf. (Ben zelf ook voor een golf 6 aan het kijken).
Dat er genoeg rondrijden hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het goede auto's zijn ;)
Gek genoeg is een Golf niet veel uitgebreider dan een Polo, Polo is gewoon wat kleiner allemaal, voor de rest zit er bij een GTI alles op en aan

Nadeel van de Golf is natuurlijk weer de diefstal gevoeligheid, zal niet de eerste auto zijn die bij me thuis gejat wordt..

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

OBD stekker omsolderen, eventueel de werkende stekker verbergen, bearlock, etc. Dan krijgen ze hem niet mee. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• KappeNou
FabianGTI schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:14:
[...]

Ah thnx, dat maakt het een stuk duidelijker, schijnt overigens wel vooral elektronische problemen te zijn met die DSG bak
Polo GTI gaat hem dan sowieso niet worden, gister nog een tijdje reviews gelezen maar daar wordt je niet vrolijk van (en ik weet natuurlijk dat eigenlijk alleen de klachten online staan)
Maar buiten het ketting en DSG probleem hebben ze kennelijk ook problemen met de bougies en bobine

[...]

Dat er genoeg rondrijden hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het goede auto's zijn ;)
Gek genoeg is een Golf niet veel uitgebreider dan een Polo, Polo is gewoon wat kleiner allemaal, voor de rest zit er bij een GTI alles op en aan

Nadeel van de Golf is natuurlijk weer de diefstal gevoeligheid, zal niet de eerste auto zijn die bij me thuis gejat wordt..
Als je gaat verdiepen hebben de meeste auto's wel wat.
Bobine's is een bekend probleem. Maar ook totaal geen groot probleem als er 1 stuk gaat. Die heb je binnen 1 min vervangen.
Golf en polo gti zijn beide even diefstal gevoelig ;)

De golf is natuurlijk wel meer auto. Het is ook een klasse hoger en dat voel je ook.

>PC specs<

• FabianGTI
KappeNou schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:29:
[...]

Als je gaat verdiepen hebben de meeste auto's wel wat.
Bobine's is een bekend probleem. Maar ook totaal geen groot probleem als er 1 stuk gaat. Die heb je binnen 1 min vervangen.
Golf en polo gti zijn beide even diefstal gevoelig ;)

De golf is natuurlijk wel meer auto. Het is ook een klasse hoger en dat voel je ook.
Klopt, maar ik heb ook al de bekende THP problemen gehad met mijn vorige auto, en heb geen zin in die herhalingen (150 km na aankoop schoot de ketting een paar tandjes door)
Achjah, moet sowieso eerst een koper hebben voor mijn huidige auto (een te koop (Impreza), ander ruil ik wel in ofzo (206))

• Scrtz
FabianGTI schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:37:
[...]

Klopt, maar ik heb ook al de bekende THP problemen gehad met mijn vorige auto, en heb geen zin in die herhalingen (150 km na aankoop schoot de ketting een paar tandjes door)
Achjah, moet sowieso eerst een koper hebben voor mijn huidige auto (een te koop (Impreza), ander ruil ik wel in ofzo (206))
Toch je impreza maar weg doen? Hoe komt het, door het ongeluk dat je gehad hebt ermee?

Wist iig niet dat je geinteresseerd was in VW, ben wel benieuwd naar het eindresultaat.

Zelf ook nog bezig met mijn golf V te verkopen en aan het kijken voor een golf VI highline.

• FabianGTI
Scrtz schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:20:
[...]

Toch je impreza maar weg doen? Hoe komt het, door het ongeluk dat je gehad hebt ermee?

Wist iig niet dat je geinteresseerd was in VW, ben wel benieuwd naar het eindresultaat.

Zelf ook nog bezig met mijn golf V te verkopen en aan het kijken voor een golf VI highline.
Neuh, 2 auto's bevalt me niet zo goed als van te voren bedacht, en wil gewoon 1 degelijke auto waar ik een tijd mee vooruit kan, diesel of benzine

Overigens ben ik nooit van vaste merken geweest, kijk meer naar het model wat me aanstaat dan het merknaampje wat erbij zit, of dat nou Peugeot, Citroen, Volkswagen, Opel of whatever is, maakt mij niet uit :P

• Scrtz
FabianGTI schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:23:
[...]

Neuh, 2 auto's bevalt me niet zo goed als van te voren bedacht, en wil gewoon 1 degelijke auto waar ik een tijd mee vooruit kan, diesel of benzine

Overigens ben ik nooit van vaste merken geweest, kijk meer naar het model wat me aanstaat dan het merknaampje wat erbij zit, of dat nou Peugeot, Citroen, Volkswagen, Opel of whatever is, maakt mij niet uit :P
Ah oke, ja toen ik las dat je 2 auto's had (gtaforum) leek het me ook al niet handig idd, liever een fatsoenlijke auto dan 2 middelmatige om het maar lomp te verwoorden.

Golf gtd niet ook een optie dan, of rij je daar niet genoeg voor? ( zijn wel duurder in aanschaf dan een gti )

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

[...]
Toen ik laatst bij een lokale onafhankelijke VAG specialist zat te wachten kreeg ik toevallig een telefoongesprek van een van de technici mee die aan de persoon bij de andere kant van de lijn aangaf dat 'die DSG 7 bakken natuurlijk massaal uit elkaar vallen' waarna ie nog wat zei over de 50% coulanceregeling die VW daarvoor heeft.

Hoewel dit natuurlijk een enigszins anekdotisch verhaal is maakte het me mij wel beducht om voorlopig toch nog even gewoon voor een handbak te kiezen in plaats van een DSG (7). Lijkt me dus goed om je heel goed in te lezen in de technische achtergrond van deze problemen en met name of dit inmiddels nog steeds speelt bij de laatste generatie, hoewel ik het met hierboven eens ben dat, m.u.v. de meeste Japanners als ik afga op de betrouwbaarheidsstatistieken, elk merk wel z'n specifieke problemen kent die vervolgens breed op internet worden uitgemeten.

Qua betrouwbaarheid scoort VW tegenwoordig nog slechts in de middenmoot voor zover ik op de hoogte ben, mede door de problemen met de TSI motoren en de DSG bakken, maar van de Europese merken is dat nog steeds bovengemiddeld.

• FabianGTI
Scrtz schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:40:
[...]

Ah oke, ja toen ik las dat je 2 auto's had (gtaforum) leek het me ook al niet handig idd, liever een fatsoenlijke auto dan 2 middelmatige om het maar lomp te verwoorden.

Golf gtd niet ook een optie dan, of rij je daar niet genoeg voor? ( zijn wel duurder in aanschaf dan een gti )
Inderdaad een beetje lomp en kan het er nou ook niet bepaald mee eens zijn, je zal een van de weinige zijn die een Subaru een middelmatige auto noemt, maargoed, daar gaat het niet over in dit VW topic ;)

Golf GTD heb ik ook naar gekeken, maar ook daar weer, de 2.0 CR 170pk is ook weer een blok dat niet helemaal op en top is (beter de CR 140pk nemen aldus de kenners)
Overigens kan ik wel diesel rijden, maar dan wel een beetje een betaalbare in lage gewichtsklasse, de Golf diesel is toch wel lomp zwaar waardoor de wegenbelasting wel erg prijzig wordt meteen :P
Zou aan wegenbelasting dan meteen weer 112 euro per maand zijn, dan ligt dat omslagpunt wel een stukje verder meteen (ik rij zo'n 25000 km per jaar)
Voor een Polo 1.6 TDI is dat bijvoorbeeld 88 euro, scheelt toch weer 288 p/jaar euro ineens

• Scrtz
FabianGTI schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:46:
[...]

Inderdaad een beetje lomp en kan het er nou ook niet bepaald mee eens zijn, je zal een van de weinige zijn die een Subaru een middelmatige auto noemt, maargoed, daar gaat het niet over in dit VW topic ;)

Golf GTD heb ik ook naar gekeken, maar ook daar weer, de 2.0 CR 170pk is ook weer een blok dat niet helemaal op en top is (beter de CR 140pk nemen aldus de kenners)
Overigens kan ik wel diesel rijden, maar dan wel een beetje een betaalbare in lage gewichtsklasse, de Golf diesel is toch wel lomp zwaar waardoor de wegenbelasting wel erg prijzig wordt meteen :P
Zou aan wegenbelasting dan meteen weer 112 euro per maand zijn, dan ligt dat omslagpunt wel een stukje verder meteen (ik rij zo'n 25000 km per jaar)
Voor een Polo 1.6 TDI is dat bijvoorbeeld 88 euro, scheelt toch weer 288 p/jaar euro ineens
Mijn stelling was ook meer in het algemeen, niet zozeer specifiek op jou voertuig keuze, niemand die jou tegen houdt een Subaru te rijden als je daar van houdt toch :).

Ja klopt de golfjes zijn inderdaad nogal zwaar in het algemeen, 25k is inderdaad net zo'n wel/niet omslagpunt.

Je zou eventueel ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld een 1.4 tsi 160 pk ( 8 sec naar de 100) opzicht ook sportief genoeg, maar mist dan wel de looks van een gti uiteraard.

Zo'n GTI badge is dan wel een stuk duurder in verzekering/wegenbelasting.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Over olie gesproken, m'n VW enkele weken terug voor de 30k beurt bij de VW garage geweest waarbij ook de olie en oliefilter zijn vervangen.

Zojuist checkte ik even het oliepeil omdat ik hier regelmatig op wil letten i.v.m. de uitgevoerde motortuning, en de eventuele nadelige gevolgen daarvan op het olieverbruik. Het viel me echter op dat de olie veel te hoog lijkt te zijn bijgevuld, op het onderstaande plaatje zie je dat dit tot aan de bovenkant van de langwerpige oranje stukje is terwijl het peil tussen de twee oranje stukjes hoort te zitten.

Ik heb voor zover ik kan zien geen last van blauwe rook uit de uitlaat, maar vraag me toch af of dit schadelijk is. Is er ook iemand bekend met de eventuele betekenis van die langwerpige oranje indicator, is het inderdaad fout dat de VW garage het peil tot zo hoog heeft bijgevuld of is dit gebruikelijk?
Pagina: 1 ... 60 61 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~[/html]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee