LED was pas vanaf de introductie van de golf R. Daarvoor had je nog geen LED achterlichten. Je kan ze natuurlijk nog wel achteraf monteren.Sven_Vdb schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:20:
[...]
Dit is toch niet de nieuwe GTD.
Ik heb hier net een week een nieuwe staan en mijn lichten zijn leds.
Als ik tijd heb zal ik eens foto trekken.
Zal toch geen verschil zijn tussen Nederland en België
Hoe bereken je dat? Een Golf Tour kost minstens 21000 euro en met 20 procent bijtellling kost je dat toch minstens (20 % van 21000 / 12) 350 euro aan bijtelling per maand.Juancho schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:02:
Bijtelling zou ongeveer 220 euro zijn, uit een eerste berekening.
Ook die moet je me even uitleggen. Een Grande Punto heeft vziw 14 procent bijtelling). Je hebt alleen geen bijtelling als je de auto niet privé gebruikt en het PGA-formulier hebt ingevuld van de BelastingdienstEen Fiat Grande Punto is de standaard bedrijfsauto waar je geen bijtelling op hebt.
[ Voor 35% gewijzigd door Gunner op 28-08-2010 10:31 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Die 350, daarover betaal je belasting en dat is wat het je kost, niet de bijtelling zelfGunner schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:30:
[...]
Hoe bereken je dat? Een Golf Tour kost minstens 21000 euro en met 20 procent bijtellling kost je dat toch minstens (20 % van 21000 / 12) 350 euro aan bijtelling per maand.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
De belasting catagorie waar jij dan in valt dus bijvoorbeeld de 41,75% om het even compleet te makenStevenK schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:51:
[...]
Die 350, daarover betaal je belasting en dat is wat het je kost, niet de bijtelling zelf
21000*20% = €4200
4200 / 12 maanden = €350
350 * 41,75% belastingschaal = €146.13 netto
Je hebt altijd bijtelling als je privé rijd met een auto van de zaak. Die Punto valt waarschijnlijk in de goedkoopste catagorie van 14%.Juancho schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:02:
[...]
Een Fiat Grande Punto is de standaard bedrijfsauto waar je geen bijtelling op hebt.
Als je niet prive rijd (dus alleen zakelijk, ook voor de belastingdienst) maakt het niet uit wat voor auto je rijd, dan betaal je inderdaad helemaal niks.
[ Voor 37% gewijzigd door Breaker op 28-08-2010 10:59 ]
Oh ja dat is natuurlijk ook zo. Bedankt voor de correctieStevenK schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:51:
[...]
Die 350, daarover betaal je belasting en dat is wat het je kost, niet de bijtelling zelf
Hierbij foto's van mijn auto

Hier met zijn standaard daglichten aan.

Hier met zijn standaard daglichten aan.

Zoals KappeNou al zei kwam dat pas later, mijne was toen al besteld. Kon nog wel later monteren maar ik vind het wel prima zo ;-)Sven_Vdb schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:20:
[...]
Dit is toch niet de nieuwe GTD.
Ik heb hier net een week een nieuwe staan en mijn lichten zijn leds.
Als ik tijd heb zal ik eens foto trekken.
Zal toch geen verschil zijn tussen Nederland en België
Maarre knappe wagen hoor!
[ Voor 3% gewijzigd door wimpie007 op 28-08-2010 20:02 ]
Zeer mooie wagen!Sven_Vdb schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:21:
Hierbij foto's van mijn auto
Sven_Vdb,
Is dat niet de Golf Trendline zoals afgebeeld in mijn eerdere foto's?
Wbt de berekening:
Leaseprijs: 450
Leasevergoeding: 475
Kosten auto: 22.500
Privégebruik: 20%
Betalen belasting: 42%
Zodoende kwam mijn manager op een eigen bijdrage van €225,65 p/m. Hij heeft jarenlang ervaring hiermee dus ik neem aan dat zijn berekenign niet zomaar uit de vinger gezogen is. Mijn bedragen hierboven zijn overigens een samenvatting.
Is die €225 een "raar" bedrag voor een eerste leaseauto? Scheelt het bijv. veel met een Grande Punto? ik het eerste contract jaar wil ik namelijk zo weinig mogelijk eigen bijdrage hebben, maar toch een leuk autootje hebben omdat ik veel op de weg zit. Eigen bijdrage is daarom ook prima, maar wel tot een bepaalt niveau. Zeker in je eerste contract jaar lijkt me dat belangrijker dan een dikke vette bak onder je kont.
Wbt de berekening:
Zodoende kwam mijn manager op een eigen bijdrage van €225,65 p/m. Hij heeft jarenlang ervaring hiermee dus ik neem aan dat zijn berekenign niet zomaar uit de vinger gezogen is. Mijn bedragen hierboven zijn overigens een samenvatting.
Is die €225 een "raar" bedrag voor een eerste leaseauto? Scheelt het bijv. veel met een Grande Punto? ik het eerste contract jaar wil ik namelijk zo weinig mogelijk eigen bijdrage hebben, maar toch een leuk autootje hebben omdat ik veel op de weg zit. Eigen bijdrage is daarom ook prima, maar wel tot een bepaalt niveau. Zeker in je eerste contract jaar lijkt me dat belangrijker dan een dikke vette bak onder je kont.
[ Voor 83% gewijzigd door Juancho op 29-08-2010 03:20 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Nee, dat is een GTD.Juancho schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 03:13:
Sven_Vdb,
Bij 42% kom je op 22.500 * 20% * 42% = 1.890 per jaar of 157.50 per maand, tenzij je ook nog een bijdrage aan je werkgever moet betalen.Wbt de berekening:
Zodoende kwam mijn manager op een eigen bijdrage van €225,65 p/m. Hij heeft jarenlang ervaring hiermee dus ik neem aan dat zijn berekenign niet zomaar uit de vinger gezogen is.
[ Voor 26% gewijzigd door StevenK op 29-08-2010 08:15 ]
Naar mijn weten is de eigen bijdrage voor iedereen binnen het bedrijf gelijk. Dat is een vastgesteld bedrag. Bij mij was dat 107 euro, ik vind 225 euro vrij fors. Kijk dat toch nog even na in de leasevoorwaarden.Juancho schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 03:13:
Sven_Vdb,
Wbt de berekening:
Als ik het uitreken, dan kom ik op hetzelfde uit als StevenK, maar even via een andere volgorde om het overzichtelijk te maken:
(22500 * 0,2) / 12 = 375 euro bruto.
Dan de eigen bijdrage verrekenen:
375 - 225,65 = 149,35 bruto
149,35 * 0,42 = 62,73 netto
Eigen bijdrage erbij:
62,73 + 225,65 = 288,38
Nu jou budget 475 is, zit je ruim onder je max (100 euro lager), hoef je verder niks extra's bij te betalen en ga je zelfs geld terugkrijgen. Dit staat los van de eigen bijdrage, maar heeft te maken met je bijbetaling mocht je boven de 475 komen. Dat zou er dan bijkomen voor eigen rekening. Nu zit je onder je norm en dan zou je dat "terugkrijgen":
100 * (1 - 0,42) = 58 euro netto.
Totale maandlasten:
288,38 - 58 = 230,38 euro netto
Ik hoop dat het zo exact klopt!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Eigen bijdrage mag niet meer worden verrekend. Er is pas een uitspraak van de hoge raad geweest. Sterker nog, waarschijnlijk gaat het tot en met 1 januari 2009 met terugwerkende kracht verrekend worden als het wel is gebeurd.
http://www.autoblog.nl/ar...anaf-2009-niet-aftrekbaar.
De creatieve manier die werkgevers hadden (zoals de jouwe), om een bedrag verplicht te stellen, om zo alsnog tot een hoger bedrag te komen, valt hier wss ook onder.
http://www.autoblog.nl/ar...anaf-2009-niet-aftrekbaar.
De creatieve manier die werkgevers hadden (zoals de jouwe), om een bedrag verplicht te stellen, om zo alsnog tot een hoger bedrag te komen, valt hier wss ook onder.
[ Voor 37% gewijzigd door PWM op 29-08-2010 11:28 ]
PWM schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:24:
offtopic:
Heb je daar een bron voor? Voor zover ik weet, en dat staat in het stukje van Autoblog ook, is het alleen voor de eigen bijdrage voor een luxere wagen. Ik betaal een eigen bijdrage en dat heeft niets met een luxere wagen wagen te maken, maar gewoon voor een tegemoetkoming in de kosten. Voor zover ik weet blijft dat gewoon aftrekbaar.
Heb je daar een bron voor? Voor zover ik weet, en dat staat in het stukje van Autoblog ook, is het alleen voor de eigen bijdrage voor een luxere wagen. Ik betaal een eigen bijdrage en dat heeft niets met een luxere wagen wagen te maken, maar gewoon voor een tegemoetkoming in de kosten. Voor zover ik weet blijft dat gewoon aftrekbaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 29-08-2010 11:43 ]
Nog niemand hier die de nieuwe Sharan en Touran heeft gezien?
Ben vorige week zondag in Artis geweest, was een speciaal event waar ze stonden.
De nieuwe Sharan is echt vet geworden
Zal zo wat fotootjes uppen
Ben vorige week zondag in Artis geweest, was een speciaal event waar ze stonden.
De nieuwe Sharan is echt vet geworden
Zal zo wat fotootjes uppen
Nee dit is wel degelijk een Golf VI GTDJuancho schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 03:13:
Sven_Vdb,
Wbt de berekening:
Ah wist ik niet. Mijne is begin mei besteld geweest.wimpie007 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:01:
[...]
Zoals KappeNou al zei kwam dat pas later, mijne was toen al besteld. Kon nog wel later monteren maar ik vind het wel prima zo ;-)
Maarre knappe wagen hoor!
En met welke producten was je nu het beste je auto?
Ik zou hem het liefste zo houden als hij nu op de foto's eruit ziet
De ene zegt , afwasmiddel is slecht. De andere zegt auto schampo is goed.
Velgenreiniger zou dan ook weer niet super goed zijn.
Iemand raad?
[ Voor 9% gewijzigd door Sven_Vdb op 29-08-2010 12:36 ]
Tja, ligt eraan hoeveel tijd en geld je aan autowassen wil besteden. Om hem zo te houden zijn wasstraten en de borstels van wasboxen verboden terrein. Deze zorgen alleen maar voor miniscule krasjes die je glans verpesten. Voor het echte wassen moet je maar eens zoeken op auto detailing. Dit is wel een leerzame site om te beginnen.Sven_Vdb schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:31:
En met welke producten was je nu het beste je auto?
Ik zou hem het liefste zo houden als hij nu op de foto's eruit ziet![]()
De ene zegt , afwasmiddel is slecht. De andere zegt auto schampo is goed.
Velgenreiniger zou dan ook weer niet super goed zijn.
Iemand raad?
Shampoo's van Meguiar's (NXT) of Poorboy's (Slick & Suds), of een van de talloze andere goeie shampoo's, wassen met 2 emmers en een microfibre washmitt (geen spons!), je auto kleien en in de wax zetten. Het is een hoop werk, maar als je het goed doet gaat hij nog meer glimmen als vers uit de showroom.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik zal het topic eens bekijken. Carwash of iets dergelijks hebben we nog nooit gedaan met onze auto's.Ethirty schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:15:
[...]
Tja, ligt eraan hoeveel tijd en geld je aan autowassen wil besteden. Om hem zo te houden zijn wasstraten en de borstels van wasboxen verboden terrein. Deze zorgen alleen maar voor miniscule krasjes die je glans verpesten. Voor het echte wassen moet je maar eens zoeken op auto detailing. Dit is wel een leerzame site om te beginnen.
Shampoo's van Meguiar's (NXT) of Poorboy's (Slick & Suds), of een van de talloze andere goeie shampoo's, wassen met 2 emmers en een microfibre washmitt (geen spons!), je auto kleien en in de wax zetten. Het is een hoop werk, maar als je het goed doet gaat hij nog meer glimmen als vers uit de showroom.
Altijd zelf met de hand. Dus dat zal geen probleem zijn.
Gebeurde vandeweek voor de 1e keer: ik werd in mn eigen Scirocco ingehaald door een mede Scirocco rijder.
Glimlachte op de volgende manier, met een vingertje erbij van Hoi!
Glimlachte op de volgende manier, met een vingertje erbij van Hoi!

www.youtube.com/DerOllie
Ik zie weinig op dat onduidelijke schokkerige filmpje (nofi). Wat is de gedachte erachter?Cybpraetorian schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 19:56:
Gebeurde vandeweek voor de 1e keer: ik werd in mn eigen Scirocco ingehaald door een mede Scirocco rijder.
(...)
[ Voor 1% gewijzigd door pinockio op 30-08-2010 09:50 . Reden: nofi want het komt misschien bot over ]
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Haha nee, scheelt maar 65 pk en veel meer opties; -)Juancho schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 03:13:
Sven_Vdb,
Kijk maar naar de bumpers voor en achter. Kuipstoelen, sportstuur enz enz.
Dit is een Trendline Tour:
http://www.tweedehands.nl...2-tsi-105pk-74258165.html
Ik denk dat ik de auto gevonden heb waar ik helemaal "gek" van ben. Namelijk de Volkswagen Polo Cross:

Persoonlijk vind ik het echt heerlijk rijden in een auto die wat hoger op de poten staat. Bovendien is dit kwa uiterlijk, zowel van binnen als van buiten helemaal mijn ding. Ik kwam deze auto tegen nadat ik inloggegevens had gekregen van de leasemaatschappij.
Het is me nog niet helemaal duidelijk wat ik nou netto zelf moet betalen, maar hieronder wat gegevens. Selecteer ik bijv. een 1.2tsi executive (455) versie, staat er in de kolom eigen bijdrage €122,--.
leasebudget werkgever: €475,--
Minimale eigen bijdrage: €100 op eigen gekozen auto (dus niet de 2 standaard bedijfs modellen)
Leaseprijs: €455
Dan komt er uiteindelijk dit automatisch uit:
Persoonlijke kosten:
Indicatieve fiscale waarde € 20585,-
Prive km's p/jaar meer dan 500 km
Belastingspercentage 42%
Bijtellingspercentage 20%
Eigen bijdrage p/mnd € 122,-
Eigen bijdrage p/jaar € 1.464,-
Kosten p/mnd € 214,86
Is die 214,86 dan het bedrag wat ik netto kwijt ben aan de auto en waar dus alles verder inzit? Moet zeggen dat ik dit echt een hele, hele strakke auto vind en helemaal naar mijn smaak.
Alvast bedankt voor jullie informatie en mochten jullie meer gegevens nodig hebben geef ik ze natuurlijk graag. Ik vind het persoonlijk namelijk nog niet zo gepast om nu al constant mijn manager hierover lastig te vallen. Die heeft wel wat ander aan zijn hoofd

Persoonlijk vind ik het echt heerlijk rijden in een auto die wat hoger op de poten staat. Bovendien is dit kwa uiterlijk, zowel van binnen als van buiten helemaal mijn ding. Ik kwam deze auto tegen nadat ik inloggegevens had gekregen van de leasemaatschappij.
Het is me nog niet helemaal duidelijk wat ik nou netto zelf moet betalen, maar hieronder wat gegevens. Selecteer ik bijv. een 1.2tsi executive (455) versie, staat er in de kolom eigen bijdrage €122,--.
leasebudget werkgever: €475,--
Minimale eigen bijdrage: €100 op eigen gekozen auto (dus niet de 2 standaard bedijfs modellen)
Leaseprijs: €455
Dan komt er uiteindelijk dit automatisch uit:
Persoonlijke kosten:
Indicatieve fiscale waarde € 20585,-
Prive km's p/jaar meer dan 500 km
Belastingspercentage 42%
Bijtellingspercentage 20%
Eigen bijdrage p/mnd € 122,-
Eigen bijdrage p/jaar € 1.464,-
Kosten p/mnd € 214,86
Is die 214,86 dan het bedrag wat ik netto kwijt ben aan de auto en waar dus alles verder inzit? Moet zeggen dat ik dit echt een hele, hele strakke auto vind en helemaal naar mijn smaak.
Alvast bedankt voor jullie informatie en mochten jullie meer gegevens nodig hebben geef ik ze natuurlijk graag. Ik vind het persoonlijk namelijk nog niet zo gepast om nu al constant mijn manager hierover lastig te vallen. Die heeft wel wat ander aan zijn hoofd
[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 30-08-2010 12:48 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Sorry, dat is idd zo
. maar dat maakt voor mij niets uit, ik ben totaal geen auto kenner en ga dus vooral af op het uiterlijk van binnen/buiten, de maandelijkse eigen kosten en natuurlijk hoe hij straks rijdt. Technische zaken moet je mij niet vragen haha.
Verkijk je dan niet op de "hoogte" van de auto. Een hoge polo is nog steeds een enigszins lage auto. Echter kan het in deze prijsklasse natuurlijk wel een interessante hogere auto zijn.Juancho schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:48:
Sorry, dat is idd zo. maar dat maakt voor mij niets uit, ik ben totaal geen auto kenner en ga dus vooral af op het uiterlijk van binnen/buiten, de maandelijkse eigen kosten en natuurlijk hoe hij straks rijdt. Technische zaken moet je mij niet vragen haha.
Ik ken idd de laagte van de wat oudere polo's. Die vind ik dan ook echt totaal niet prettig rijden, maar dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur. Zo op de foto lijkt deze Polo Cross wel beduidend een stuk hoger.
Om wellicht een vergelijking te maken, mijn ouders rijden een Ford Focus dat die hoogte vind ik echt perfect. Niet te hoog, niet te laag, echt heerlijk. Ik ga deze week maar even naar de Volkswagen dealer om deze Polo Cross en de Golf Tour met eigen ogen te bekijken en natuurlijk even zitten.
en wat betreft de berekening, klopt dat een beetje?
Om wellicht een vergelijking te maken, mijn ouders rijden een Ford Focus dat die hoogte vind ik echt perfect. Niet te hoog, niet te laag, echt heerlijk. Ik ga deze week maar even naar de Volkswagen dealer om deze Polo Cross en de Golf Tour met eigen ogen te bekijken en natuurlijk even zitten.
en wat betreft de berekening, klopt dat een beetje?
Binnenkort heb ik een afspraak bij de Volkswagen dealer om zowel de Polo, Golf Tour als Crosspolo te bekijken. Ben erg benieuwd want deze drie autos zijn wel de toppertjes in de prijsklasse wat ik zoek wbt lease. Waar ik vooral benieuwd naar ben is de "kaalheid" van een standaard uitvoering en hoeveel het eventueel extra kost om wat extra zaken up te graden (touch navigatie bijv.).
Als ik via de speciale leasewebsite de drie modellen selecteer kom ik wbt maandelijkse netto kosten op het volgende per auto. Ik moet wel zeggen dat het echt super gaaf is om zo wat auto's te bekijken en vergelijken. Het is mijn eerste leaseauto en ik rij nu in een hele simpele Seat Arosa. Dus welke auto er ook komt, het is een geweldige vooruitgang
Polo: rond de €180,--

CrossPolo: rond de €210 a €230

Golf: rond de €200 a €230
Als ik via de speciale leasewebsite de drie modellen selecteer kom ik wbt maandelijkse netto kosten op het volgende per auto. Ik moet wel zeggen dat het echt super gaaf is om zo wat auto's te bekijken en vergelijken. Het is mijn eerste leaseauto en ik rij nu in een hele simpele Seat Arosa. Dus welke auto er ook komt, het is een geweldige vooruitgang

[ Voor 47% gewijzigd door Juancho op 01-09-2010 15:06 ]
Nadat ik me eigen auto total loss gereden heb zoek ik wat nieuws....
Nouja nieuw, het max budget is 500euro.
Nu kwam ik op de oude polo, het liefst Mark l of ll...
Maar gezien je van de polo club alleen lid kan worden met een wagen... Heeft iemand misschien enig idee waar op te letten? Wat zijn echt de problemen bij deze wagens??
Iemand die dat toevallig zo weer?
Maar gezien je van de polo club alleen lid kan worden met een wagen... Heeft iemand misschien enig idee waar op te letten? Wat zijn echt de problemen bij deze wagens??
Misschien moet je toch eerst zelf wat meer moeite doen. Zoek eens op Marktplaats in die prijscategorie en kijk wat er te krijgen is. Voorbeeld:TerminalNL schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:04:
http://link.marktplaats.nl/373255655
Vervolgens zoek je verder op internet (autofora etc.) naar problemen met een gevonden model.
Nu is een VW vrij waardevast dus voor 500 euro heb je niet veel. (Geldt natuurlijk voor alle merken.) De meeste kans op een redelijk wagentje heb je m.i. bij de kleine Japanners maar dat is misschien vloeken in de kerk..
pinockio schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:39:
[...]
maar dat is misschien vloeken in de kerk..

Wie warmt de pek op en wie sloopt er een kussen voor de veren?
Voor 500 euro heb je idd alleen oude afgetrapte barrels lijkt mij. Veel soeps zul je niet vinden ben ik bang..
[ Voor 19% gewijzigd door PatrickH op 02-09-2010 10:56 ]
Nouja .. voor 500 euro kom je eigenlijk alleen bij afgetrapte mini-Jappen uit, zoals een Alto uit de jaren 80.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Een Polo 2 of 2f (zoals ik zelf heb) zijn leuke karretjes, vooral de bochten hoeken ze goedTerminalNL schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:04:
www.polo86c.nl
Even over de 500euro soap. Mijn eerste polo (2f 1.05 uit 1992) heb ik gekocht voor 75 euro, koppakking zelf gefixed en inmiddels al weer twee jaar door de apk.
[ Voor 13% gewijzigd door Yonni op 02-09-2010 13:22 ]
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Weet iemand of (of wanneer) de dealers de beschikking krijgen over de nieuwe Polo GTI? Heb daarstraks een offerte laten maken voor een 1.2TSI Highline, maar vind de GTI toch ook wel interessant klinken. Heb binnenkort als het goed is een proefrit in de 1.2, maar man bij de dealer kon me eigenlijk niet zo veel melden over de GTI. Wel dat ze al besteld kunnen worden (dat wist ik al), maar over proefritten wist ie verder niks.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Als ik goed ben geïnformeerd worden eersten in week 36 (volgende week) in Nederland verwacht. Jouw dealer kan precies zien welke dealers dat betreft.
Ik zal het hem eens vragen als hij me belt voor een proefrit met de 1.2StevenK schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:54:
Als ik goed ben geïnformeerd worden eersten in week 36 (volgende week) in Nederland verwacht. Jouw dealer kan precies zien welke dealers dat betreft.
Ben wel bang dat de norm voor 20% bijtelling binnenkort word opgeschoven, waardoor de GTI er uit zou vallen. Zou 'm gelijk een stuk prijziger in de lease maken.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dream Theater?Cybpraetorian schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 19:56:
Glimlachte op de volgende manier, met een vingertje erbij van Hoi!![]()
[video]
Damn de nieuwe modellen vind ik er toch wel mooi uit zien van VW,
helaas zal ik niet in een functie werken waarin een lease auto beschikbaar komt. Wordt hard doorsparen dan
helaas zal ik niet in een functie werken waarin een lease auto beschikbaar komt. Wordt hard doorsparen dan

Weet iemand of je vanaf een RNS 310 navigatie EN mp3 tegelijk kan spelen vanaf een SD kaart?
Ik weet dat CD met navi en USB key met mp3 prima werkt, maar alles vanaf SD weet ik dan weer niet. En nee het ff proberen is geen optie de aankomende weken
Ik vraag dit ivm de grote van de SD kaart die ik moet/ga aanschaffen.
Ik weet dat CD met navi en USB key met mp3 prima werkt, maar alles vanaf SD weet ik dan weer niet. En nee het ff proberen is geen optie de aankomende weken
Ik vraag dit ivm de grote van de SD kaart die ik moet/ga aanschaffen.
[ Voor 12% gewijzigd door Operations op 11-09-2010 10:24 ]
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Ik vind dat telefoongebeuren toch maar onduidelijk hoor 
Bij het executive plus pakket zit een telefoonvoorbereiding. Wat mag dat betekenen? Werkt elke bluetooth telefoon dan op de RNS310, of moet je daar nog een extra ding voor kopen (dat impliceert die naam namelijk). En werkt het direct via de RNS310, of moet je een apart ding daarvoor kopen (waarvan ik ook nog fotos heb gezien, klein los touchscreen).
Niet heel duidelijk imho
Bij het executive plus pakket zit een telefoonvoorbereiding. Wat mag dat betekenen? Werkt elke bluetooth telefoon dan op de RNS310, of moet je daar nog een extra ding voor kopen (dat impliceert die naam namelijk). En werkt het direct via de RNS310, of moet je een apart ding daarvoor kopen (waarvan ik ook nog fotos heb gezien, klein los touchscreen).
Niet heel duidelijk imho
Xbox
Bij de Executive Plus zit alleen een bevestiging op je dashboard (het is dus een externe unit). Hier kun je echter nog géén telefoon indrukken. Je zal hiervoor los een telefoon adapter moeten aanschaffen (die dus maar geschikt is voor één type telefoon), of je moet de losse Bluetooth module aanschaffen (de zogenaamde Touch Adapter).
Zover ik begrepen heb van de dealer is het niet mogelijk om een integratie te doen tussen de Bluetooth module en de RNS310. De phone knop op het navigatiesysteem is dan ook gewoon een Mute knop. Er is wel integratie in die vorm dat je de volume van het gesprek kan aanpassen (via controls op nav en op stuur) en je dit ook visueel ziet op het navigatiesysteem.
Wanneer je echter kijkt op de website van Volkswagen, dan zou er ook een soort van premium versie moeten zijn, omdat de RNS310 hier wel als compatible wordt getoond. Dit is echter niet bevestigd door mijn dealer, die aangaf dat deze voorbereiding niet mogelijk was met de RNS310.
M.a.w. neem even contact op met je dealer en laat je even informeren, want mij duizelt het nu ook allemaal een beetje met al die verhalen. Ik heb in ieder geval dus de losse bluetooth module. (Die slecht compatible is met mijn Android phone (Desire)).
Zover ik begrepen heb van de dealer is het niet mogelijk om een integratie te doen tussen de Bluetooth module en de RNS310. De phone knop op het navigatiesysteem is dan ook gewoon een Mute knop. Er is wel integratie in die vorm dat je de volume van het gesprek kan aanpassen (via controls op nav en op stuur) en je dit ook visueel ziet op het navigatiesysteem.
Wanneer je echter kijkt op de website van Volkswagen, dan zou er ook een soort van premium versie moeten zijn, omdat de RNS310 hier wel als compatible wordt getoond. Dit is echter niet bevestigd door mijn dealer, die aangaf dat deze voorbereiding niet mogelijk was met de RNS310.
M.a.w. neem even contact op met je dealer en laat je even informeren, want mij duizelt het nu ook allemaal een beetje met al die verhalen. Ik heb in ieder geval dus de losse bluetooth module. (Die slecht compatible is met mijn Android phone (Desire)).
Als ik het dus goed begrijp heb je buiten de telefoonvoorbereiding nog een specifieke adapter nodig, en is in het geval van bluetooth het een systeem wat min-of-meer los van de RNS310 staat?
Het zou me zeer tegenvallen als dat niet allemaal netjes integreerd. Mijn Fiat van bijna 4 jaar oud doet dat al redelijk feilloos, en daar kostte me dat sowieso geen 500 extra boven de voorbereiding.
Zal het de dealer ook wel vragen, maar had niet het idee dat hij daar heel erg van op de hoogte was.
Het zou me zeer tegenvallen als dat niet allemaal netjes integreerd. Mijn Fiat van bijna 4 jaar oud doet dat al redelijk feilloos, en daar kostte me dat sowieso geen 500 extra boven de voorbereiding.
Zal het de dealer ook wel vragen, maar had niet het idee dat hij daar heel erg van op de hoogte was.
Xbox
Ja, dat is correct. De telefoonvoorbereiding is niets anders dan het onderstaande:

Daar klik je de Touch Adapter dan weer in (die je lost koopt):

In het geval van een telefoonspecifieke adapter (ook los aanschaffen) krijg je het volgende:

Deze schuif je dan dus in de telefoonvoorbereiding en daarin kan je weer je telefoon kwijt.

Daar klik je de Touch Adapter dan weer in (die je lost koopt):

In het geval van een telefoonspecifieke adapter (ook los aanschaffen) krijg je het volgende:
Deze schuif je dan dus in de telefoonvoorbereiding en daarin kan je weer je telefoon kwijt.
Ik kan ook bevestigen dat dat werkt. (Heb het alleen geprobeerd met één MP3-bestand in de root.)Operations schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 10:17:
Weet iemand of je vanaf een RNS 310 navigatie EN mp3 tegelijk kan spelen vanaf een SD kaart?
Ik vraag dit ivm de grootte van de SD kaart die ik moet/ga aanschaffen.
Die heb je bijv. ook voor de iPhone. Voordeel is natuurlijk dat je 'm dan al rijdend oplaadt. De bluetooth verbinding werkt overigens al voordat je 'm erin hebt geklikt (logisch ook).Prx schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:57:
Ja, dat is correct. De telefoonvoorbereiding is niets anders dan het onderstaande:
(...)
(...)
Met de nieuwe RNS-315 en de nieuwe telefoonvoorbereiding Premium kun je tegenwoordig ook een iPhone vanaf het stuur e.d. bedienen. Heb je die lelijke adapter op het dashboard niet meer nodig.
Helaas heb ik de RNS-310 met de oude Premium carkit en zit ik dus aan een Nokia telefoon vast.
Helaas heb ik de RNS-310 met de oude Premium carkit en zit ik dus aan een Nokia telefoon vast.
Is die voor de huidige polo ook al te krijgen dan? Zie het eigenlijk niet zo zitten om zo'n losse adapter op het dashboard te 'plakken'.biobak schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:43:
Met de nieuwe RNS-315 en de nieuwe telefoonvoorbereiding Premium kun je tegenwoordig ook een iPhone vanaf het stuur e.d. bedienen. Heb je die lelijke adapter op het dashboard niet meer nodig.
Had er tot nu eigenlijk nooit van gehoord dat er een nieuwe versie aan kwam.
Edit: lijkt erop van niet. Toch jammer dat het in de autowereld altijd zo lang duurt voor 'nieuwe' technieken hun weg vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door BM op 14-09-2010 13:23 ]
Xbox
Ik heb gehoord dat de RNS-315 al geleverd wordt in de vernieuwde Touran en ook modeljaar 2011 van de Golf. Als je op Youtube zoekt vind je wel een filmpje ervan. Andere voordelen zijn navigatie Europa op DVD ipv. losse cd's. Ipv. navigatie op SD card kun je alles kwijt op een interne HD en het belangrijkste: een phone knop die doet wat je ervan verwacht, namelijk kunnen bellen.BM schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:50:
[...]
Is die voor de huidige polo ook al te krijgen dan? Zie het eigenlijk niet zo zitten om zo'n losse adapter op het dashboard te 'plakken'.
Had er tot nu eigenlijk nooit van gehoord dat er een nieuwe versie aan kwam.
Edit: lijkt erop van niet. Toch jammer dat het in de autowereld altijd zo lang duurt voor 'nieuwe' technieken hun weg vinden.
Alleen in de Touran, in het buitenland al wel in andere modellen naar het schijnt bestelbaar, maar hier nog niet.biobak schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:52:
[...]
Ik heb gehoord dat de RNS-315 al geleverd wordt in de vernieuwde Touran en ook modeljaar 2011 van de Golf. Als je op Youtube zoekt vind je wel een filmpje ervan. Andere voordelen zijn navigatie Europa op DVD ipv. losse cd's. Ipv. navigatie op SD card kun je alles kwijt op een interne HD en het belangrijkste: een phone knop die doet wat je ervan verwacht, namelijk kunnen bellen.
Hmm, dus een RNS310/510 alleen betekend niet automatisch -bluetooth- koppeling met je telefoon?
Nog meer extra 's die je moet aanschaffen dus
Dat was ook een van mijn vragen.
Een andere vraag;
Ruimte van een Golf variant t.o.v. de normale 5-deurs, scheelt het echt zoveel?
En hoe zit het met het geluid? Is een variant merkbaar rumoeriger dan een hatchbak?
De dealer heeft alleen ' verkooppraatjes'
Nog meer extra 's die je moet aanschaffen dus
Dat was ook een van mijn vragen.
Een andere vraag;
En hoe zit het met het geluid? Is een variant merkbaar rumoeriger dan een hatchbak?
De dealer heeft alleen ' verkooppraatjes'
| Security Management |
Als het bovenstaande zo is over de bluetooth connectie, waarom is hij niet te bestellen via de car-configurator van de VW site.
Deze moest ik gebruiken om mijn Polo BM bij de leasemij te bestellen namelijk (besteld met executive plus pakket)... nu zit ik dus straks zonder carkit?
Deze moest ik gebruiken om mijn Polo BM bij de leasemij te bestellen namelijk (besteld met executive plus pakket)... nu zit ik dus straks zonder carkit?
Dat kun je prima beoordelen bij een dealer. Het aantal liters in de folder zegt wel wat, echter kan de vorm van de bak ook heel belangrijk zijn.bord4kop schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:05:
Een andere vraag;
This footer is intentionally left blank
die crosspolo is wel erg mooi zegJuancho schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:42:
Binnenkort heb ik een afspraak bij de Volkswagen dealer om zowel de Polo, Golf Tour als Crosspolo te bekijken. Ben erg benieuwd want deze drie autos zijn wel de toppertjes in de prijsklasse wat ik zoek wbt lease. Waar ik vooral benieuwd naar ben is de "kaalheid" van een standaard uitvoering en hoeveel het eventueel extra kost om wat extra zaken up te graden (touch navigatie bijv.).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
over een paar maanden mag ik ook gaan 'shoppen' en wie weet...
maar goed, eind deze week krijg ik tijdelijk een passat variant voor de time being.. ook geen straf
Vanavond is het zover! Dan ga ik een ritje maken in die crosspolo. Ben erg benieuwd! Heb eerder deze week al proefgereden in de nieuwe C3 en dat beviel me ook erg. Dus zie er naar uit om te kijken wat VW hier tegenover kan stellen.
Joep, had al gekeken, maar kan het dus niet zo goed beoordelen. Daarom de vraag!.ajhaverkamp schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:33:
[...]
Dat kun je prima beoordelen bij een dealer. Het aantal liters in de folder zegt wel wat, echter kan de vorm van de bak ook heel belangrijk zijn.
Misschien kent iemand beide auto 's (ervaring met beide).
Daarnaast is de vraag of een variant net zo stil is als de 'normale', m.a.w. geen klankkast?
Ik weet bijvoorbeeld uit ervaring van een familielid dat bijv. de Touran een stuk rumoeriger is dan een Golf...
| Security Management |
Voor de RNS310 heb je idd nog een extra adapter nodig. Ik zou echter zelf nooit meer voor een RNS310 kiezen. Ik heb zelf ook het executive pakket op mijn golf maar als ik nu zou mogen kiezen zou ik zeker geen RNS310 meer kiezen.
Heel veel problemen met de bluetooth unit/touch adapter gehad.
En de navigatie is ronduit slecht (routes die niet gericht zijn, fouten met aantal afslagen, midden in een route spontaan een andere route gaan bedenken)
En de navigatie is ronduit slecht (routes die niet gericht zijn, fouten met aantal afslagen, midden in een route spontaan een andere route gaan bedenken)
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Overigens... je kunt - als je een stuur met "knopjes" hebt - wel de telefoon opnemen vanaf dat stuur. Dus er zit iets meer in die telefoonvoorbereiding dan alleen een lader en BlueTooth audio.4of9 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:57:
Voor de RNS310 heb je idd nog een extra adapter nodig. (...)
En de navigatie is ronduit slecht (..)
Met de BT heb ik geen enkel probleem gehad, dat van die slechte navigatie kan ik wel deels bevestigen. In de Polo werd trouwens in juni 2010 nog een versie van de maps uit ik meen september 2008 geleverd, hopeloos verouderd. Seat schijnt wel een nieuwe versie mee te leveren (oktober 2009) en via bepaalde kanalen kun je daar aan komen (
En inderdaad... de kwaliteit van de navigatie is niet perfect. Op sommige stukken weg die toch echt al jaren bestaan is het opeens "vanaf nu kunnen geen aanwijzingen worden gegeven" o.i.d. en vaak wordt de snelste route niet gegeven, of is de "snelste" route feitelijk niet sneller maar alleen langer. Als je dat weet dan rij je gewoon eigenwijs...
Ik heb mijn Polo opgehaald in Augustus en heb overal de V2 mappen van gekregen. Zelfs de nieuwste delen van de A12 en de nieuwe afslagen rond Utrecht staan er gewoon netjes op.
Heb je de RNS310 gekregen of de nieuwe RNS315? Gingen geruchten dat de 310 al een tijdje niet meer uitgeleverd werd.
Ben op zoek naar een nieuwe 2e hands auto. Na aantal jaar in m'n Honda Civic uit 1990 te hebben gereden wordt het wel eens tijd voor iets met wat meer luxe.
Oog is gevallen op de VW Bora en na wat reviews te hebben gelezen ziet het er, net zoals de Honda, allemaal wel betrouwbaar uit.
Van de week dus maar eens een proefrit doen. Nu heb ik alleen online zitten zoeken en gezien dat er hier in de buurt niet zoveel interessante Bora's staan. Is het wel een 'must' om een proefrit te doen met een auto die de motor heeft waar je uiteindelijk voor wilt gaan of geeft de auto zelf al voldoende gevoel om evt. verder te zoeken?
Verder nog dingen (buiten de standaard) waar bij Bora's op gelet moet worden?
Oog is gevallen op de VW Bora en na wat reviews te hebben gelezen ziet het er, net zoals de Honda, allemaal wel betrouwbaar uit.
Van de week dus maar eens een proefrit doen. Nu heb ik alleen online zitten zoeken en gezien dat er hier in de buurt niet zoveel interessante Bora's staan. Is het wel een 'must' om een proefrit te doen met een auto die de motor heeft waar je uiteindelijk voor wilt gaan of geeft de auto zelf al voldoende gevoel om evt. verder te zoeken?
Ik zou nooit een tweedehands auto kopen zonder proefrit.
Dat snap ik. Maar om 4 uur te rijden zonder enig idee of de auto zelf uberhaupt iets is zie ik ook niet helemaal zitten. Dus geeft een 1.4 een goed beeld van de auto, als je later verder wilt kijken naar bijv. een 2.0?Gunner schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:07:
Ik zou nooit een tweedehands auto kopen zonder proefrit.
Ga dan ergens proefrijden in een golf 4 2.0, da's een bora zonder kont
Interieur is zo goed als hetzelfde, rijd ook bijna hetzelfde (bij de bora voel je dat de kont iets meer metaal heeft als je echt hard door de bocht gaat).
Ik rijd wel een passat, maar die is uit 2000
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Verwijderd
Als het een 1.8T is, kijken in de service historie of de turbo al eens nagekeken is afhankelijk van het aantal km's.Japie Gijs schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:50:
En mijn autootje:

Life goes as it goes.
Ik heb gewoon de RNS310 geleverd gekregen.Gunner schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:40:
Heb je de RNS310 gekregen of de nieuwe RNS315? Gingen geruchten dat de 310 al een tijdje niet meer uitgeleverd werd.
Ik ga volgende week bij proefrit toch eens vragen of het mogelijk is wat moderners te laten plaatsen (RNS-315 dus). Wat ik zo hoor is de combinatie RNS-310 + bluetooth niet zo'n heel succesvolle
Xbox
Voor de Polo wordt geloof ik vanaf ergens volgend jaar de 315 standaard geplaatst, volgens mij waren de mensen die nu een 315 kregen allemaal Golfjes geloof ik. Heb er even naar gezocht dit weekend.
Ik heb ook wel van die problemen gehoord, maar volgens mij valt het allemaal wel mee.
Ik heb ook wel van die problemen gehoord, maar volgens mij valt het allemaal wel mee.
[ Voor 60% gewijzigd door Gunner op 20-09-2010 09:16 ]
Tjah, wat is een niet-zo-succesvolle combinatie? Ik heb geen problemen, afgezien van het feit dat ik de telefoonvoorbereiding dus niet kan bedienen op mijn navigatiesysteem, maar dat is geen probleem maar het ontbreken van de functionaliteit.
Het enige probleem wat ik heb is dat mijn HTC Desire niet (geweldig) compatible is met mijn bluetooth. In plaats van alleen mijn telefooncontacten te laten zien, haalt hij alle contacten over vanuit de telefoon. In mijn geval dus ook alle twitter en facebook contacten.
Het enige probleem wat ik heb is dat mijn HTC Desire niet (geweldig) compatible is met mijn bluetooth. In plaats van alleen mijn telefooncontacten te laten zien, haalt hij alle contacten over vanuit de telefoon. In mijn geval dus ook alle twitter en facebook contacten.
Ik heb uiteindelijk na lang wikken en wegen gekozen voor de VW CrossPolo als mijn allereerste leaseauto. 2 heerlijke proefritten meegemaakt, zit net ff een stukje hoger, rijdt heerlijk en hij ziet er ook geweldig uit. Net even iets anders dan een standaard Polo/Golf. De Citroen C3 was de grootste concurrent, maar het rijgedrag van de CrossPolo heeft toch de doorslag gegeven.
BM, ik heb sinds vanmiddag m'n Bluemotion, maar met een iPhone 3GS had ik binnen een paar tellen een prima pair met die touch adapter erbij. Adreslijst downloaden ging allemaal snel en automatisch. Ben er erg tevreden over.BM schreef op maandag 20 september 2010 @ 07:48:
[...]
Ik ga volgende week bij proefrit toch eens vragen of het mogelijk is wat moderners te laten plaatsen (RNS-315 dus). Wat ik zo hoor is de combinatie RNS-310 + bluetooth niet zo'n heel succesvolle
Ah, dat klinkt goed. ICM de RNS-310? Gesprekken aannemen via knop op stuur gaat ook prima?Gunner schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:06:
[...]
BM, ik heb sinds vanmiddag m'n Bluemotion, maar met een iPhone 3GS had ik binnen een paar tellen een prima pair met die touch adapter erbij. Adreslijst downloaden ging allemaal snel en automatisch. Ben er erg tevreden over.
Dan is het wellicht wat minder dramatisch dan ik dacht, en is het alleen jammer dat het via een apart (en prijzig) los kastje moet
Xbox
Ik heb de RNS-315 in mijn Altea zitten, maar daar zitten ook nadelen aan. Je hebt bv geen spraakfunctie meer icm Bluetooth, wat je met de RNS-310 wel hebt.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ja, het is een RNS310BM schreef op woensdag 22 september 2010 @ 07:47:
[...]
Ah, dat klinkt goed. ICM de RNS-310? Gesprekken aannemen via knop op stuur gaat ook prima?
Dat is waar ik vandaag even over moet bellen, want die stuurbediening heb ik niet, en voor zover ik weet is dat wel besteld maar daar moet ik m'n baas even naar vragen. Nu neem ik gesprekken gewoon op via de BT Touch adapter.
edit: bij mij is de telefoonbediening op het stuur niet bij besteld, maar via de Touch adapter gaat het zoals gezegd ook uitstekend.
[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 22-09-2010 09:34 ]
Ik rijd op dit moment nog een Passat V6 van november 2000, maar dat gaat geen maand meer duren. Ik wacht op de aflevering van een Polo 1.2 TSI komende maand.shameete schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:06:
klopt het nou dat niemand hier een passat rijdt?
ff verandering in brengennou ja, tijdelijk dan
Ik heb overigens ook gekozen voor de RNS 310 in het executive pakket, ik zal mijn ervaringen daarmee ook melden zodra die binnen is.
Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn
netjestazmaniankoala schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:47:
[...]
Ik rijd op dit moment nog een Passat V6 van november 2000, maar dat gaat geen maand meer duren. Ik wacht op de aflevering van een Polo 1.2 TSI komende maand.
Ik heb overigens ook gekozen voor de RNS 310 in het executive pakket, ik zal mijn ervaringen daarmee ook melden zodra die binnen is.
Nou, met al die drempels tegenwoordig en een vrouw en kleintje kiezen we meer voor het comfort.
Wellicht in de toekomst.
Ik zie verlagingssets van Eibach en die doen 3 cm. Is dat nou veel?
Life goes as it goes.
Nee dat valt wel mee, ziet er goed uit. Dat is net dat kleine beetje dat het geen hummer meer lijkt
30mm kan je ook nog op de standaard schokbrekers monteren. Ik zelf heb 50voor 40achter. Dat is ook nog perfect te doen met drempels, ik kan er nog met een normale snelheid overheen. Alleen moet je vanaf 50mm wel andere schokbrekers hebben.
30mm kan je ook nog op de standaard schokbrekers monteren. Ik zelf heb 50voor 40achter. Dat is ook nog perfect te doen met drempels, ik kan er nog met een normale snelheid overheen. Alleen moet je vanaf 50mm wel andere schokbrekers hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 22-09-2010 14:21 ]
Ik heb toch wat problemen met de VW BT Touch adapter. Dinsdag auto opgehaald en iPhone gepaired. Paar mensen gebeld, ging allemaal top. Geluid over de audio. Dacht dat het helemaal perfect was.
Tot vandaag, BT aangezet voordat ik de auto instapte en koppeling ging prima. Verbinding met de beller kwam ook prima tot stand, maar ik hoorde de andere kant totaal niet. Zij hoorden mij wel!
Telefoon van m'n vrouw gekoppeld, en hetzelfde probleem. Binnenkomende gesprekken zie ik wel binnenkomen op de Touch Adapter, maar geen melding via het audio gedeelte (neem aan dat dat wel moet).
Iemand een idee? Heb ik soms iets in de RNS veranderd waardoor dit gekomen is? De handleidingen hebben geen van alleen een troubleshoot-gedeelte.
Tot vandaag, BT aangezet voordat ik de auto instapte en koppeling ging prima. Verbinding met de beller kwam ook prima tot stand, maar ik hoorde de andere kant totaal niet. Zij hoorden mij wel!
Telefoon van m'n vrouw gekoppeld, en hetzelfde probleem. Binnenkomende gesprekken zie ik wel binnenkomen op de Touch Adapter, maar geen melding via het audio gedeelte (neem aan dat dat wel moet).
Iemand een idee? Heb ik soms iets in de RNS veranderd waardoor dit gekomen is? De handleidingen hebben geen van alleen een troubleshoot-gedeelte.
Kan ook aan die $#@$% iPhone liggen, die van mij wil weleens het geluid over de carkit doen en de microfoon van de telefoon zelf gebruiken.
Moet je volgende keer eens daarin praten, kijken of ze je dan wel horen.
Ik heb overigens een Kenwood BT radio.
Vandaag bij de dealer geweest.
Volgens hen zal de RNS315 pas over een tijdje geleverd worden. Nu is hij alleen achteraf als optie leverbaar.
Alleen de nieuwe Touran -en passat dacht ik- krijgt hem al wel.
Lastig kiezen;
Neem ik een comfortline met extra opties?
Winterpakket, Licht & zicht II
en evt executive pakkket (RNS310, multifunctie stuur, middenarmsteun, alarm en telefoonvoorbereiding)
Of losse RNS315 achteraf (1055,- incl inbouw)
En PDC (twijfel ik nog over want 650 vind ik aardig aan de prijs). Camera erbij is leuk natuurlijk (E 895,-) maar vereist wel een RNS310/510 af fabriek of een minimaal Radio 510 (standaard in Highline)
Of een highline icm met deze opties?
Of zelfs een trendline met bovenstaande?
Tja, wat doe je dan he..
Comfort en Highline hebben heerlijke stoelen + Licht,metaal
Highline heeft keuze voor zeer fraaie bekleding. Anderzijds; met een -klein- kindje, straks 2 is zo 'n lichte binnenkant misschien niet zo handig... Iemand ervaring mee trouwens?
Als ik deze 3 uitvoeringen + opties naast elkaar zet; kom je bijna op hetzelfde bedrag uit. Higline vs comfort scheelde geloof ik 1200 euro.
De ene zelfs iets duurder dan de highline. Want sommige opties zijn duurder bij een Trendline.
Lastig hoor!
EDIT:
Oja; en dan hebben we nog de speciale TOUR uitvoering, maar die kun je dus weer niet krijgen op een variant..
En moet ik wel een variant nemen?
& zo blijft men bezig
Volgens hen zal de RNS315 pas over een tijdje geleverd worden. Nu is hij alleen achteraf als optie leverbaar.
Alleen de nieuwe Touran -en passat dacht ik- krijgt hem al wel.
Lastig kiezen;
Neem ik een comfortline met extra opties?
Winterpakket, Licht & zicht II
en evt executive pakkket (RNS310, multifunctie stuur, middenarmsteun, alarm en telefoonvoorbereiding)
Of losse RNS315 achteraf (1055,- incl inbouw)
En PDC (twijfel ik nog over want 650 vind ik aardig aan de prijs). Camera erbij is leuk natuurlijk (E 895,-) maar vereist wel een RNS310/510 af fabriek of een minimaal Radio 510 (standaard in Highline)
Of een highline icm met deze opties?
Of zelfs een trendline met bovenstaande?
Tja, wat doe je dan he..
Comfort en Highline hebben heerlijke stoelen + Licht,metaal
Highline heeft keuze voor zeer fraaie bekleding. Anderzijds; met een -klein- kindje, straks 2 is zo 'n lichte binnenkant misschien niet zo handig... Iemand ervaring mee trouwens?
Als ik deze 3 uitvoeringen + opties naast elkaar zet; kom je bijna op hetzelfde bedrag uit. Higline vs comfort scheelde geloof ik 1200 euro.
De ene zelfs iets duurder dan de highline. Want sommige opties zijn duurder bij een Trendline.
Lastig hoor!
EDIT:
Oja; en dan hebben we nog de speciale TOUR uitvoering, maar die kun je dus weer niet krijgen op een variant..
En moet ik wel een variant nemen?
& zo blijft men bezig
[ Voor 7% gewijzigd door bord4kop op 25-09-2010 22:22 ]
| Security Management |
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan, maar uiteindenlijk blij dat ik voor de Highline heb gekozen ipv de 2 andere modellen. Deze is toch vrij compleet, waar je zoals je zelf al aangeeft bij de andere modellen alles bij moet "kopen" en je soms nog duurder uit bent. Bij mij ging het trouwens om een Golf 6 Variant.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Tja, het ene kind is meer gevoelig voor wagenziekte dan het andere. Bij mijn kinderen valt het mee; bij mijn collega spugen ze elke reis >1 uur...bord4kop schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:20:
Anderzijds; met een -klein- kindje, straks 2 is zo 'n lichte binnenkant misschien niet zo handig... Iemand ervaring mee trouwens?
Tsja, velen zullen me voor gek verklaren dat ik een perfecte Golf I GTI verkoop, maar na 9.5 jaar heb ik de knoop doorgehakt; ik ga afscheid nemen van de GTI.
2007:

2010:

Linkje naar het verkooptopic:
http://www.vwforum.nl/vol...od-origineel-t111293.html
De cabrio G60 en de Audi A6 blijven dan, maar twee auto's is wel genoeg.
2007:

2010:

Linkje naar het verkooptopic:
http://www.vwforum.nl/vol...od-origineel-t111293.html
Ja ok, maar met een Nokia die wel het protocol (rSap ofzo?) kan praten, laat hetzelfde probleem zien.Bierkameel schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:53:
Kan ook aan die $#@$% iPhone liggen, die van mij wil weleens het geluid over de carkit doen en de microfoon van de telefoon zelf gebruiken.
Zonde!Toink schreef op zondag 26 september 2010 @ 09:24:
Tsja, velen zullen me voor gek verklaren dat ik een perfecte Golf I GTI verkoop, maar na 9.5 jaar heb ik de knoop doorgehakt; ik ga afscheid nemen van de GTI.
...
Maar eigenlijk ook wel begrijpelijk: 2 auto's is ook wel genoeg... Hopelijk vind je een goed tehuis voor hem.
Adviseren jullie om een geïntegreerde navigatie te nemen in de CrossPolo of een losse TomTom die de dealer wel netjes wegwerkt?
Adviseren jullie om een geïntegreerde navigatie te nemen in de CrossPolo of een losse TomTom die de dealer wel netjes wegwerkt? Aan
Adviseren jullie om een geïntegreerde navigatie te nemen in de CrossPolo of een losse TomTom die de dealer wel netjes wegwerkt? Aan de ene kant is het natuurlijk veel mooier om alles via 1 scherm te hebben, maar de kwaliteit en betrouwbaarheid is volgens mij een stuk minder, net als het update van de roadmaps wat via TomTom veel beter gaat.
[ Voor 43% gewijzigd door Juancho op 27-09-2010 14:34 ]
Voor de prijs van een 310 koop je een stuk of 10 tomtoms en de kans op het openbreken van je auto is kleiner.Juancho schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:33:
Adviseren jullie om een geïntegreerde navigatie te nemen in de CrossPolo of een losse TomTom die de dealer wel netjes wegwerkt? Aan de ene kant is het natuurlijk veel mooier om alles via 1 scherm te hebben, maar de kwaliteit en betrouwbaarheid is volgens mij een stuk minder, net als het update van de roadmaps wat via TomTom veel beter gaat.
En een (niet weggewerkte) TomTom kun je ook meenemen als je gaat lopen. Iets wat ik erg handig vind. Laatst nog in Frankfurt toen ik mijn auto op dik 1 km van de dierentuin moest parkeren. Met de TT kon ik hem zo terug vinden.
Gisteren de Lupo eindelijk door de 150.000 km barriere gereden:

27-09-2010 by A.J. Haverkamp, on Flickr
Ik heb er bijna 10 jaar over gedaan, echter dit jaar al bijna 20k gereden.
Gisteren de Lupo eindelijk door de 150.000 km barriere gereden:

27-09-2010 by A.J. Haverkamp, on Flickr
Ik heb er bijna 10 jaar over gedaan, echter dit jaar al bijna 20k gereden.
This footer is intentionally left blank
OK, ik ga me ook in dit topic voegen... heb privé een A4 avant, maar ga voor de lease (alleen zakelijk dus geen bijtelling ;-)) een scirocco rijden...
Net goedkeuring van finance gehad. Dit gaat 'm worden:
candywit
160 pk tsi met abt tuning naar 210pk
highline plus
rcd510 met dynaudio
telefoonvoorbereiding premium
winterpakket (oa verwarmde stoelen)
dynamic pakket
18"velgen (twijfel nog tussen interlagos en daytona)
volledig leer
Helaas wachten tot jan. voor de levering, zeer waarschijnlijk, maar ik heb d'r zin in!
Net goedkeuring van finance gehad. Dit gaat 'm worden:
candywit
160 pk tsi met abt tuning naar 210pk
highline plus
rcd510 met dynaudio
telefoonvoorbereiding premium
winterpakket (oa verwarmde stoelen)
dynamic pakket
18"velgen (twijfel nog tussen interlagos en daytona)
volledig leer
Helaas wachten tot jan. voor de levering, zeer waarschijnlijk, maar ik heb d'r zin in!
Wat heb je in de spits aan de pk's? In het weekend kan je 'm niet uitlaten ivm de bijtelling. Op die 500km na dan.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Misschien rijdt hij wel vaak in Duitsland.. Of staat ie veel bij verkeerslichten.. of..
Of is het gewoon heeel lekker om 210Pk te hebben?

Gave kar en mooi compleet.
Je hebt in ieder geval een lekker leasebudget hoor!
Of is het gewoon heeel lekker om 210Pk te hebben?
Gave kar en mooi compleet.
Je hebt in ieder geval een lekker leasebudget hoor!
spoiler:
alleen... euhm.. zwart is de kleur voor zo 'n auto!
| Security Management |
Ik zal m'n nieuwe bolide hier ook maar ff showen.
Vorige week uit Dld gehaald, vandaag mee langs de RDW geweest, dus hopen dat ze daar een beetje vlot zijn, des te eerder kan ik kachelen

Het is een 2.0 TDi GT Sport uit '08 met R-line bumpers, leer, DSG en nog veel meer.
Vorige week uit Dld gehaald, vandaag mee langs de RDW geweest, dus hopen dat ze daar een beetje vlot zijn, des te eerder kan ik kachelen

Het is een 2.0 TDi GT Sport uit '08 met R-line bumpers, leer, DSG en nog veel meer.
Nice! Jetta r-line bumper/grill? Ziet er in ieder geval dik uit
Ik kom a.s. vrijdag bij de volkwagen club. Dan mag ik mijn nieuwe (ex lease) vw passat ophalenshameete schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:06:
klopt het nou dat niemand hier een passat rijdt?
ff verandering in brengennou ja, tijdelijk dan
Kan ik eindelijk mijn dochter op een normale manier achterin zetten. Nu een seat ibiza maar dat wordt wel erg krap met kinderen.
Welkom alvast een Seat inruilen voor een VW is altijd goed
[ Voor 58% gewijzigd door Slasher op 27-09-2010 22:24 ]
Elect a clown, expect a circus.
Neuh, dat is al zo'n eenheidsworst kleurbord4kop schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:34:
spoiler:alleen... euhm.. zwart is de kleur voor zo 'n auto!
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.
http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.
http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]