Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 62 Laatste
Acties:
  • 407.049 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:26

SmartDoDo

Woeptiedoe

Empathy schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 16:55:
Pictures
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Ik ben geen fotograaf, dus geen arty foto's helaas ;)
Netto auto! :) Ben benieuwd hoe de TSI je bevalt. Ik hoop zelf ergens 2e week juli m'n Polo in ontvangst te kunnen nemen. Ik heb helaas nog niet met een TSI kunnen rijden. Toen ik hem bestelde had enkel de importeur een TSI met DSG staan dus proefrijden was er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 13:43

Empathy

Extreme Audio

TSI bevalt me erg goed, lekker vlotte motor :) Ik had verwacht dat die 1200cc flink hoog in de toeren zou zitten, maar ik reed vanmiddag 150 op krap 3000 toeren (in z'n 6) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:08
Misschien je kenteken even wegbrushen. Mooie auto wel.

[ Voor 17% gewijzigd door mekkieboek op 26-06-2010 18:52 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Echt een schitterende wagen!!! Zo'n Polo rijdt inderdaad erg goed vind ik.
Alleen het inparkeren ging nog een beetje moeilijk zie ik? :P

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Vragen over een golf V met 6 (dacht ik?) speakers: als ik de rns300 radio wat harder (dan verantwoord) zet dan lijkt het hoog rechts te gaan krassen of zo. Is dat herkenbaar / normaal of kan het zijn dat de tweater is opgeblazen of beschadigd ofzo? Als ik dit ga vragen aan de dealer dan weet ik nu het antwoord al, vandaar dat ik het even hier wil polsen.

Zoja is dat een dure grap en/of kan ik beter een aftermarket setje erin laten zetten?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ook een Golf 5 maar je hebt 4 keuzes in de speakersconfiguratie: geen, 4 speakers, 8 speakers of 10 speakers. Verwacht van de RNS300 geen hoogstandjes maar ik heb het niet gehoord bij wat harder volume. Ik vond het geluid ook niets bij wat hoger volume want bij mij begint het dan aan alle kanten bij de lage speakers te kraken. Ik heb maar 4 speakers (zelfs mijn Mazda had nog speakers achter (ook 4 maar dan had je achter nog wat) maar ik ga een ander setje aanschaffen zodat ik dus voor in ieder geval 6 speakers heb (van X-Ion) en achter een luidspreker met tweeter erop (tja deurpanelen worden een beetje duur voor de 2 aparte tweeters). Voila en dan worden het er 10 (of 8 als je de speakers achter al 1 telt).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Die RNS300 kan idd beter maar omdat het kraken alleen rechts lijkt te zitten, dacht ik (hoop ik) aan een van de speakers (het zullen er overigens wel 4 zijn dan). Op de vw site zie ik, radio voorbereiding met 8 speakers, 490,- (slik). Ik hoop niet dat dat 'meerprijs' is t.o.v. 4 speakers :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:26
Empathy schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 16:55:
Pictures
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Ik ben geen fotograaf, dus geen arty foto's helaas ;)
En reeds gespot vanochtend op de A28 in de file bij Harderwijk ;) Mooie bak blijft het! Jammer dat ik geen Highline mocht van de baas maar anders :P

Groeten uit een blauwe Polo bluemotion ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 13:43

Empathy

Extreme Audio

Breaker schreef op maandag 28 juni 2010 @ 07:32:
[...]

En reeds gespot vanochtend op de A28 in de file bij Harderwijk ;) Mooie bak blijft het! Jammer dat ik geen Highline mocht van de baas maar anders :P

Groeten uit een blauwe Polo bluemotion ;)
Hehe, dan heb ik je nog wel zien rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:04
Whoo, ben de nieuwe eigenaar van een Passat DSG uit 2006. Morgenavond ophalen ;)

Afbeeldingslocatie: http://images.autodealers.nl/640/929887_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik mag me sinds vandaag ook lid noemen van de VW club :Y) Sinds vandaag de gelukkige bezitter van een Polo TSI met DSG. Het ding rijd echt een klasse beter!

Afbeeldingslocatie: http://www.smartdodo.com/GOT/auto/polo1.jpg

Morgen alleen eens op zoek gaan naar een fatsoenlijke sleutelhanger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Afbeeldingslocatie: http://www.rotary13b1.com/images/products/1084_reg.jpg
8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:06

vhal

ಠ_ಠ

SmartDoDo schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 22:34:
Ik mag me sinds vandaag ook lid noemen van de VW club :Y) Sinds vandaag de gelukkige bezitter van een Polo TSI met DSG. Het ding rijd echt een klasse beter!

[afbeelding]

Morgen alleen eens op zoek gaan naar een fatsoenlijke sleutelhanger :)
mooie wagen, mag ik vragen welke uitvoering dit is?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 11:47
RedHat schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:24:
Whoo, ben de nieuwe eigenaar van een Passat DSG uit 2006. Morgenavond ophalen ;)

[afbeelding]
Mooi, zal je plezier aan beleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
SlasZ schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 10:16:
[...]

Mooi, zal je plezier aan beleven :)
Zeker weten. Rijdt zeer goed. Is wel wat nerveuzer dan de BMW en hij schakelt minder goed als hij de juiste versnelling niet klaar heeft staan dan de BMW. Maar dat zijn de enige minpuntjes.

Als je gewoon 'voorspelbaar' rijdt voor de DSG-bak dan is het genieten geblazen met een smile van oor tot oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-04 16:05
RedHat schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:24:

[afbeelding]
Mooie wagen... Is het enige dat ik mis van mijn vorige baan: die Passat leasebak. Staat stiekem nog steeds op het verlanglijstje. Zeker nu de eerste modellen uit 05/06 een beetje betaalbaar worden voor de partikulier. Mag ik vragen wat-ie gekost heeft? Doe anders ff PMmetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

deadsy33 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 10:04:
[...]

mooie wagen, mag ik vragen welke uitvoering dit is?
Dat is een VW Polo 1.2 TSI DSG in Highline uitvoering.

Wat specs:
• 105 pk
• 175NM tussen 1500-3500 rpm
• Cruise control
• Airco
• Radiobediening aan het stuur
• Leerpakket
• Sportstoelen
• Parc distance control
• Dagrijverlichting
• Bochtenverlichting
• Automatisch dimmende binnenspiegel
• Regensensor
• 16" lichtmetalen velgen Cartagena
• etc.

Nog wat andere foto's:
1 2 3 4 5 6

Vandaag weer even genoten van het cruisen met de automaat en airco aan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-05 19:25
Schoon bakjes die polotjes (persoonlijk vind ik ze mooier dan de audi A1).

Ben vandaag ook eens naar de VW dealer geweest voor een prijs van de golf 6 highline en de scirocco als bedrijfswagen.
Beide in 2.0 TDI uitvoering.

De scirocco is heel mooi, maar zal er hard voor moeten onderhandelen. Ik heb de situatie wel mee, dus msslukt het wel. Minder opties als de golf, maar dat wil ik er wel bijnemen voor een redelijk exclusieve wagen.

Verder ook nog prijs gevraagd voor een A3 sportback, deze valt eigenlijk ook nog goed mee qua prijs.

Twijfels, twijfels, maar ga toch proberen de scirocco te versieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
martin2005 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:45:
[...]

Mooie wagen... Is het enige dat ik mis van mijn vorige baan: die Passat leasebak. Staat stiekem nog steeds op het verlanglijstje. Zeker nu de eerste modellen uit 05/06 een beetje betaalbaar worden voor de partikulier. Mag ik vragen wat-ie gekost heeft? Doe anders ff PMmetje.
Ik zou wel willen maar je Direct Messages staan uit (Kun je aanzetten bij voorkeuren).
:)

Dm mij maar zodra je hem aangezet hebt ;)

Todo list:
RNS-510 aftermarket (De aftermarket is bijna even duur als het origineel op MP; maar het origineel op MP zal ook wel aftermarket wezen. Denk dat de originele RNS-510 radios een stuk duurder zijn en ze worden bij de vleet gejat). De aftermarkets kosten +/- 500 euro als die gejat wordt dan is het kut maar wel overleefbaar ;)

RS6 5-spaaks velgen. Die komen er ooit nog op, maar ik krijg nog een set velgen+banden van de verkoper dus als die ook mooi zijn blijven die er onder. Anders verkoop ik ze op MP en zet ik er toch die RS6 brede 5-spaaks velgen onder.

Chiptuning bij JD... Ben ik nog niet over uit. Het is een 140pk versie alleen hij heeft 320nM. Dus dat je weinig PK's hebt merk je eigenlijk helemaal niet (Behalve hoog in de toeren, maar dat heb je zelf in de hand). De chip maakt het geheel 175pk en 350nM. Nouja, 30nM meer dus dat valt iets tegen. Dus ik weet niet of ik hem laat chiptunen.

Helemaal laten poetsen. Ik ben nog op zoek naar een goede poetser die met klei poetst en ook oppervlakkige krasjes laat verdwijnen. Dan zou ik erg blij zijn. Tot nu toe alleen poetsers tegengekomen die een beetje waxxen en polijsten.

Grote beurt + 2 parkeersensorenet vervangen. Die 2 parkeersensoren zijn net nadat ik hem kocht overleden. Vaak beginnen ze na een tijd weer te leven maar goed; ik krijg er een grote beurt bij dus die parkeersensoren maar gewoon vervangen. Als die dingen op niets gaan piepen (doen ze soms) is ook niet leuk/goed.
toon volledige bericht
Die radio is op zeer korte termijn; zit nu ook een touch-screen radio in maar DVD's lijkt hij niet te lezen ( :( ) en de radio-functie is ook niet je-van-het (Je kant maar 3 zenders opslaan en als je naar een andere zender gaat MOET dat in FM1/FM2/FM3 dus dan ben je weer een opgeslagen zender kwijt). Staat ook geen Merk op, lijkt WinCE te draaien.

@SmartDoDo: Gave bak man! Heel veel plezier ermee, maar dat zal wel goedkomen :D

Mocht iemand nog tips hebben voor een navigatie+dvd-systeem die naadloos integreert in de Passat dan hoor ik ze graag. Ik heb nu nog een 1-DIN en dan zo'n opbergvakje eronder, maar die kan er van horen zeggen eruit en dan een 2-DIN railtje erin om die RNS-510 erin te zetten.

[ Voor 69% gewijzigd door RedHat op 11-07-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Volkswagen bouwt meer Polo BlueMotions voor Nederland

Volkswagen geeft de Nederlandse markt voorrang in de productie van de Polo BlueMotion, nu de levertijden fors dreigen op te lopen. Volgens dealers van het merk richt de fabriek zich de komende tijd meer op de enorme Nederlandse vraag, om levertijden onder controle te houden.

De levertijd van de Polo BlueMotion varieert per dealer, aangezien de importeur de modellen op toewijzing uitlevert. Zo kan de ene dealer in september leveren, een ander in oktober of zelfs januari. Voor dit jaar is de Polo BlueMotion dus zeker niet uitverkocht, zoals deze site gisteren meldde. De woordvoerder van de importeur liet aan De Telegraaf eerder weten voor dit jaar de beschikking te hebben over 8.000 productieplaatsen. Met even zoveel orders voor de compacte hatchback zou dat betekenen dat de wagen inderdaad is uitverkocht. "Dat is onjuist," reageert de woordvoerder fel. "We krijgen dit jaar 12.000 stuks." Dat betekent dat de fabriek plotseling 50% meer Polo's BlueMotion voor 2010 beschikbaar heeft. Een rondvraag bij verschillende dealers levert echter geen bevestiging van het verhoogde cijfer op. De toewijziging is onveranderd.

Nederland behoort samen met Denemarken tot de grootste afzetgebieden van de Polo BlueMotion, wat te danken is aan de belastingvoordelen op de uitvoering. Voor het type hoeft geen BPM en wegenbelasting te worden betaald. Bovendien betalen zakelijke rijders voor privégebruik slechts 14% bijtelling. Dit alles vanwege de speciale regels voor wagens met een CO2-uitstoot van maximaal 95 g/km. De Polo stoot 87 tot 89 g/km uit. Naast Volkswagen zijn ook Seat, Skoda, Fiat en Opel met een extra schone versie van hun oliegestookte hathcback gekomen. Andere autobouwers volgen snel. Bij Volkswagen wil men de markt zo snel mogelijk bedienen, voordat de geïnteresseerden overstappen naar een ander merk.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GTEGfxdKknEIPkYpXF8qMLMv/full.jpg
toon volledige bericht
Ze hebben blijkbaar m'n gedachtes kunnen lezen in Wolfsburg :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Weet iemand of het bij een Polo mogelijk is om de audio te upgraden? Ik ga binnenkort een nieuwe leaseauto bestellen en twijfel momenteel nog tussen de Polo GTI met Executive-pakket (waar een RCD-310 in zit) en een Audi A1 met Bose sound. Andere optie is Polo 1.2 TSI Highline. Ik vind het jammer dat de optielijst bij de Polo kleiner is dan bij de A1, ik ga juist een kleinere auto kiezen (rijd nu in een A3) om wat meer opties te kunnen nemen en high-end audio staat dan hoog op de lijst, naast keyless entry, parking system plus en xenon.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06

Smarron

The bend

Canaria schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:50:
Weet iemand of het bij een Polo mogelijk is om de audio te upgraden? Ik ga binnenkort een nieuwe leaseauto bestellen en twijfel momenteel nog tussen de Polo GTI met Executive-pakket (waar een RCD-310 in zit) en een Audi A1 met Bose sound. Andere optie is Polo 1.2 TSI Highline. Ik vind het jammer dat de optielijst bij de Polo kleiner is dan bij de A1, ik ga juist een kleinere auto kiezen (rijd nu in een A3) om wat meer opties te kunnen nemen en high-end audio staat dan hoog op de lijst, naast keyless entry, parking system plus en xenon.
Ik zou niet weten waarom niet. De RCD en RNS zijn exact hetzelfde qua afmetingen als je hem inbouwt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan zou voor mij de keuze tussen een A1 en een Polo heel gemakkelijk zijn. Hoewel ik de audi niet mooi vind, moet ik wel toegeven dat hij qua afwerking en alles zeer hoog staat, en absoluut hoger als de polo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Smarron schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:01:
[...]
Ik zou niet weten waarom niet. De RCD en RNS zijn exact hetzelfde qua afmetingen als je hem inbouwt.
Ik bedoel vooral betere speakers, de head unit maakt niet zo veel uit, die kan ik inderdaad later nog wel vervangen door een Pioneer of Alpine als de RCD me niet bevalt. Ik wil geen navigatie bovendien, tenminste niet een RNS-systeem omdat die nogal diefstalgevoelig zijn.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Canaria schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:49:
[...]

Ik bedoel vooral betere speakers, de head unit maakt niet zo veel uit, die kan ik inderdaad later nog wel vervangen door een Pioneer of Alpine als de RCD me niet bevalt. Ik wil geen navigatie bovendien, tenminste niet een RNS-systeem omdat die nogal diefstalgevoelig zijn.
Sorry, verkeerd gelezen. Van de speakers weet ik het helaas niet.

offtopic:
Btw, zie het nu pas, ex-collega van heel lang geleden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 07:37
I.v.m. een nieuwe baan en een voorloopwagen (waarsch. een Opel Corsa uit de pool) zal ik m'n trouwe Polo uit 2006 vaarwel moeten zeggen. Bij deze meld ik me dan maar af voor dit topic..!

p.s. mochten er mensen zijn met intresse voor een VW Polo 1.4 Turijn (benzine, 52.000km gelopen), let me know!

[ Voor 10% gewijzigd door JeroenGans op 03-08-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:55

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gunner schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:49:
[...]

Ik mag hopen dat de belastingdienst en/of de RDW dan achter je aan komt, want je zou het zelfs fraude kunnen noemen. Voor hetzelfde geld koop je een auto die af-fabriek die 100pk heeft. Waarom dan dit soort kunstjes uithalen? :?
Late reactie, maar geldt dit in principe niet voor elke chipactie waarbij een leaseauto van de ene bijtellingscategorie in de andere zou komen?

En dan nog: de chiptuners schermen vaak met een lager verbruik na chippen. Lager verbruik = minder CO2 uitstoot.
En dan en dan nog: de CO2 uitstoot is een gemiddelde dat is vastgesteld in een testcyclus. De automobilist die stelselmatig sportief optrekt en die stelselmatig hard rijdt zal nooit aan die verbruikscijfers komen. Moet die dan ook van fraude beticht worden?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zolang het aantal cilinders hetzelfde blijft zou je een 1.2 liter motor zelfs door een 2 liter variant kunnen vervangen. Je auto wordt zwaarder, heeft meer uitstoot maar hoeft niet opnieuw gekeurd te worden. Dus er veranderd niks aan de bijtelling/wegenbelasting (al hoe je de auto rijdt)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Na 5,5 maand wachten is het zo ver. Ik heb bericht gekregen dat m'n Polo BM eind augustus geleverd gaat worden, iets eerder dan verwacht *O*
Maasluip schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:07:
[...]

Late reactie, maar geldt dit in principe niet voor elke chipactie waarbij een leaseauto van de ene bijtellingscategorie in de andere zou komen?
Laat ik voorop stellen dat ik geen expert ben op dat gebied, maar deze discussie wel eens op andere fora heb gevolgd.
Marzman schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:12:
Zolang het aantal cilinders hetzelfde blijft zou je een 1.2 liter motor zelfs door een 2 liter variant kunnen vervangen. Je auto wordt zwaarder, heeft meer uitstoot maar hoeft niet opnieuw gekeurd te worden. Dus er veranderd niks aan de bijtelling/wegenbelasting (al hoe je de auto rijdt)
Ja denk je dat? Een 2.0 motor, diesel, zal wel meer wegen dan een 1.2. En dus heeft het zeker effect op de MRB aangezien deze op gewicht gaat, denk je ook niet?

[ Voor 91% gewijzigd door Gunner op 04-08-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het is absoluut niet illegaal noch verwerpelijk om de auto te laten chippen. Er zijn wel geluiden geweest vorig, maar dat is niet doorgegaan. Wel wel verboden is, is dat VW zelf op grote schaal 10.000 BM's importeert en gaat chiptunen, op individuele basis mogen ze dat wel weer.

Ik heb 3 (easeauto's laten chippen, natuurlijk wel met medeweten van de leasemij. Bij alle 3 bleef het verbruik (dus uitstoot) hetzelde.
Gunner schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:51:
Ja denk je dat? Een 2.0 motor, diesel, zal wel meer wegen dan een 1.2. En dus heeft het zeker effect op de MRB aangezien deze op gewicht gaat, denk je ook niet?
Toch mag het in Nederland :) Krom? Wellicht, maar onze wetgever heeft besloten dat het mag (of heeft er nooit over nagedacht)

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 04-08-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:46
PWM schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:11:

Bij alle 3 bleef het verbruik (dus uitstoot) hetzelde.
Verbruik en uitstoot zijn natuurlijk twee zaken die met elkaar te maken hebben, maar niet 1:1 aan elkaar gekoppeld zijn. Zo kan er best een verschil in uitstoot zijn voor en na het chippen, ondanks een gelijkblijvend gebruik.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
argro schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:18:
[...]
Verbruik en uitstoot zijn natuurlijk twee zaken die met elkaar te maken hebben, maar niet 1:1 aan elkaar gekoppeld zijn. Zo kan er best een verschil in uitstoot zijn voor en na het chippen, ondanks een gelijkblijvend gebruik.
HIj bedoelt de uitstoot van CO2. Die blijft volgens alle regelen der logica gelijk als het verbruik gelijk blijft. Wat het betekent voor NOx en fijnstof weet ik niet. Fijnstof zou niet uit moeten maken omdat het een model met fijnstoffilter betreft. NOx kan alleen stijgen - voor zover ik weet - als de verbrandingstemperatuur stijgt.

Overigens gaat het om zulke kleine aantallen auto's die gechipt worden, en is de BM al zo vreselijk schoon in vergelijking met het overgrote deel van het wagenpark, dat het milieutechnisch in alle gevallen beter is om in een gechipte VW Polo BM te rijden dan in bijvoorbeeld een SDI-exemplaar van 10 jaar terug zonder roetfilter.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gunner schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:51:

Nee dat denk ik niet. Je auto heeft een typegoedkeuring en het gewicht voor de MBR is het gewicht van die typegoedkeuring. Als je lichtmetalen velgen vervangt door stalen velgen en daardoor net in een andere categorie komt hoef je echt niet opeens meer te betalen.

Als je dingen gaat veranderen die als gevolg hebben dat je auto opnieuw gekeurd moet worden door de RDW (bijvoorbeeld van 3 naar 4 cilinders) dan wordt hij wel opnieuw gewogen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

argro schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:18:
[...]
Ik ben ook geen autotechnicus, maar ik kan eigenlijk maar weinig situaties verzinnen waar eenzelfde verbruik (bij dezelfde motor) meer CO2 uitstoot zal geven. Het verbruik is de hoeveelheid koolstofatomen je verbrandt, en als die hoeveelheid gelijk blijft, dan zit je alleen met de verhouding waarin CO2, CO en HC wordt gevormd.
Die laatste twee zijn aan zeer strenge uitstooteisen gebonden: max 0,5 g/km CO en 0,23 g/km HC+NOx voor Euro 5 dieselmotoren, dus een vermindering van die twee leidt maximaal tot een vermeerdering van 0,73 g/km CO2 (even afgezien van de atoomgewichten).
pinockio schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:32:
[...]

Overigens gaat het om zulke kleine aantallen auto's die gechipt worden, en is de BM al zo vreselijk schoon in vergelijking met het overgrote deel van het wagenpark, dat het milieutechnisch in alle gevallen beter is om in een gechipte VW Polo BM te rijden dan in bijvoorbeeld een SDI-exemplaar van 10 jaar terug zonder roetfilter.
Dat is evident. Een 1.9 SDI uit 2000 is dan wel Euro 3 (vanaf 2001 Euro 4), maar de uitstooteisen voor CO, HC en NOx zijn wettelijk vastgelegd en worden ook bij de APK gecontroleerd. Dus als je moderne auto met chiptuning die uitstooteisen niet meer haalt, dan is het APK afkeur.
Kom je alleen terug op het punt CO2, wat voor een 1.9 SDI uit 2000 wordt aangegeven met 127 g/km. En ik denk dat je hard je best moet doen om dat (verbruik 1:21,3) met een gechipte 1.2 TDI te halen.

[ Voor 33% gewijzigd door Maasluip op 04-08-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Maasluip schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:40:
(...)

Dat is evident. Een 1.9 SDI uit 2000 is dan wel Euro 3 (vanaf 2001 Euro 4), maar de uitstooteisen voor CO, HC en NOx zijn wettelijk vastgelegd en worden ook bij de APK gecontroleerd. Dus als je moderne auto met chiptuning die uitstooteisen niet meer haalt, dan is het APK afkeur.
Kom je alleen terug op het punt CO2, wat voor een 1.9 SDI uit 2000 wordt aangegeven met 127 g/km. En ik denk dat je hard je best moet doen om dat (verbruik 1:21,3) met een gechipte 1.2 TDI te halen.
Dat laatste: bedoel je dat je dan erg zuinig moet rijden? Ik vermoed dat een dergelijk verbruik - overigens bij een 1.9 SDI vrijwel niet haalbaar - vrij eenvoudig te halen is - ook, zelfs of júist - met een gechipte 1.2 TDI (net als met een ongechipte). Dat is namelijk mijn gemiddelde verbruik. Er zijn chippers die beweren dat bij rustig rijden het verbruik juist omlaag kan, omdat zodanig gechipt wordt dat het koppel bij lage toerentallen al beschikbaar is. Veel toeren maken (met het bijbehorende hogere verbruik - zou dan niet nodig zijn.

Nu moet ik dat nog zien, maar ik merk in ieder geval dat de 1.2 TDI onder 2000 toeren nog niet echt veel trekkracht heeft. Er bestaan ook chippers die enerzijds op zuinigheid (en koppel onderin de toeren) chippen, en vanaf 3/4 gaspedaal meer vermogen (tot ca. 100 pk). Dat zou je de keuze geven tussen rustig en extra zuinig rijden en sportief maar onzuiniger racen.

Blijft dan nog het verhaal van de APK en het testen op CO, HC en NOx. Bij mijn weten wordt de viergasmeting alleen bij een benzinemotor uitgevoerd. De roetmeting is voorbehouden aan de dieselmotor. Afkeuren op bijv. NOx is volgens mij dan ook niet mogelijk op dit moment.

[ Voor 3% gewijzigd door pinockio op 05-08-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:08
Gisteren is de kogel door de kerk gegaan, binnenkort wordt onze stoep opgefleurd met een twee volkswagens, beide in Deep Black pareldinges. Een Tiguan (150 pk Sport & Style, verder geen opties, behalve de 19" BBS wielen van mijn Scirocco) voor het gezin en een GTI (geen opties, behalve vier deuren en een nog nader te bepalen 18" of 19" set) voor ondergetekende.

* StevenK blijft iig VW rijden, hopelijk met meer plezier dan het afgelopen jaar.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:56

Arfman

Drome!

Wat was er mis met de Golfjes dan? Had jij niet redelijk kortgeleden 2 Golfjes TSI's gekocht/geleased?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Arfman schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:32:
Wat was er mis met de Golfjes dan? Had jij niet redelijk kortgeleden 2 Golfjes TSI's gekocht/geleased?
Golf en een Scirocco, allebei 160 pk. Gaven niet het rijgenot van de gti's die we ervoor hadden en daarnaast hadden we met beide auto's duidelijk het idee dat ze zo onopvallend zijn dat mensen ze over het hoofd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

StevenK schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:50:
[...]

Golf en een Scirocco, allebei 160 pk. Gaven niet het rijgenot van de gti's die we ervoor hadden en daarnaast hadden we met beide auto's duidelijk het idee dat ze zo onopvallend zijn dat mensen ze over het hoofd zien.
Je koopt die auto's puur om gezien te worden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Smarron schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:05:
[...]
Waarom niet?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 12:11
StevenK schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:50:
[...]

Ik denk dat voor een leek de GTI minder gaat opvallen dan de scirocco.. Kwa sturen en power zal de GTI natuurlijk wat beter zijn.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
StevenK schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:54:
en een GTI (geen opties, behalve vier deuren en een nog nader te bepalen 18" of 19" set) voor ondergetekende.

* StevenK blijft iig VW rijden, hopelijk met meer plezier dan het afgelopen jaar.
Nou hoef je een auto niet vol te hangen, maar ik heb destijds ook naar een GTI gekeken (huidig model), en ik moet zeggen dat ik nog redelijk veel zaken miste. Volgens mij had ik nog ruim 8000,- opties erbij, zoals navigatie, normale boxen (standaard is crap) en nog wat zaken. Een kale GTI is wel erg kaal?

Kan je dan niet beter een beetje aangeklede kopen met de kop er af?

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 11-08-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik vind het vrij veel geld om het enkel om die reden te doen. Het zal heus niet alleen dat zijn, maar het lijkt wel zo over te komen.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-04 17:07

Skef

Ik scheer.me

Mijn nieuwe Eos:
Afbeeldingslocatie: http://www.skef.nl/got/eos_enkhuizen.jpg
Interieur:
Afbeeldingslocatie: http://www.skef.nl/got/eos_interieur.jpg

Al gedaan:
- RNS look-a-like radio er in
- Pilot Xenon 6000k
- Knipperlichten, kentekenverlichting en stadslichten vervangen door leds

Todo:
- Andere velgen (18" Interlagos)
- Ander stuur (Golf 5 GTI, zonder GTI badge en zonder MF-buttons)
- Andere bekerhouder in middenconsole (de zgn. Euro-cupholder-mod)
- USB aansluiting ondere armsteun maken

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gaaf interieur zeg! Mooie wagen verder, en succes met de aanpassingen. Denk zeker dat de andere velgen hem goed zullen doen, en dan zeker ook met een subtiele verlaging. :)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik vind de velgen best mooi..... mooie auto btw, Eos zou onze keuze ook zijn als we de ruimte niet nodig zouden hebben :)

[ Voor 58% gewijzigd door Slasher op 12-08-2010 14:54 ]

Elect a clown, expect a circus.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
die Interlagos velgen vind ik nogal opzichtig (afgaande op google images) maar ieder z'n meug.
Slasher schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:50:
Eos zou onze keuze ook zijn als we de ruimte niet nodig zouden hebben :)
Ah joh. Gewoon erbij als weekend cruiser. Je kan het lijen.

[ Voor 57% gewijzigd door Gunner op 12-08-2010 14:55 ]

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Gunner schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:53:
die Interlagos velgen vind ik nogal opzichtig (afgaande op google images) maar ieder z'n meug.

[...]

Ah joh. Gewoon erbij als weekend cruiser. Je kan het lijen.
Das waar, die dingen zijn zo duur ook niet meer :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Slasher schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:56:
[...]

Das waar, die dingen zijn zo duur ook niet meer :)
nee idd, voor 19K heb je er al eentje.

Zal het eens aan de vrouw voorleggen. maar een nieuwe Polo GTI trekt me ook wel. Misschien eens in proefrijden eerdaags.

[ Voor 21% gewijzigd door Gunner op 12-08-2010 14:59 ]

• Skef

Skef

Ik scheer.me

De Eos op Interlagos-sloffen komt er zo uit te zien (Photoshop):
Afbeeldingslocatie: http://data.motor-talk.de/data/galleries/1108379/1150946/eos-schwarz-mit-interlagos-18630.jpg
Ben sowieso erg gecharmeerd van die wielen, heb in de buurt ook een Passat en een Scirocco rondrijden en ziet er gewoon tof uit.

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:50
Skef schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:06:
Mijn nieuwe Eos:
[afbeelding]
Interieur:
[afbeelding]

Al gedaan:
- Pilot Xenon 6000k

Todo:
toon volledige bericht
Mooie wagen!!
Heb er zelf ook al aan zitten denken (ben binnenkort aan wat anders toe en twijfel nog tussen de Scirocco, Golf V en deze), nadeel voor mij is dat ik wel een diesel moet (40K+ p/j) en de EOS is er alleen met de 140pk TDi, die lijkt mij met het gewicht van de EOS niet echt overtuigend..

• Slasher
  • Niet online

Slasher

PatrickH schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:27:
In de EOS is er alleen met de 140pk TDi, die lijkt mij met het gewicht van de EOS niet echt overtuigend..
Zijn die dingen zo zwaar dan?

• KappeNou
Gunner schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:58:
[...]

nee idd, voor 19K heb je er al eentje.

Zal het eens aan de vrouw voorleggen. maar een nieuwe Polo GTI trekt me ook wel. Misschien eens in proefrijden eerdaags.
Laatst in de A1 gereden, maar ik wil toch ook wel even die polo gti proberen. Het is toch nog even wachten op de S1

>PC specs<

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
A1 is echt way overpriced..... en echt mooi vind ik hem ook niet :)

17,5 K is leuk als startprijs, maar de teller begint hard op te lopen als je ook maar iets aan extra's selecteert 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Gunner op 12-08-2010 15:33 ]

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Slasher schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:29:
[...]

Zijn die dingen zo zwaar dan?
1527kg is behoorlijk stevig, tel daarbij een tank diesel en wat vloeistoffen+bestuurder bij op en je zit rond de 1700kg.

• PatrickH
J0YR1D3R schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:47:
[...]

1527kg is behoorlijk stevig, tel daarbij een tank diesel en wat vloeistoffen+bestuurder bij op en je zit rond de 1700kg.
Precies, die kapconstructie weegt nogal wat natuurlijk.
Heb ook al zitten denken om een 140pk te halen en dan meteen met dat ding langs JD Engineering te gaan..

• KappeNou
Gunner schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:31:
A1 is echt way overpriced..... en echt mooi vind ik hem ook niet :)

17,5 K is leuk als startprijs, maar de teller begint hard op te lopen als je ook maar iets aan extra's selecteert 8)7
Wel duur idd, maar hij voelt wel heel erg premium aan!
Mooi vinden is natuurlijk smaak ;)

>PC specs<

• Skef

Skef

Ik scheer.me

J0YR1D3R schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:47:
[...]

Ik heb de 1.6 benzine (met 115pk), die weegt 1455 kg...

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Skef schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:12:
[...]

Ik heb de 1.6 benzine (met 115pk), die weegt 1455 kg...
Is dat nog een beetje vooruit te branden?

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Gunner schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:35:
Ach, het is geen supersnelle auto. Maar wel weer sneller dan mijn vorige (Suzuki Swift 1.3 Shogun uit 2006) en het gaat me meer om de looks van de auto.

Heerlijk relaxed, dakje open... Laat iedereen maar haast hebben, ik zit lekker te genieten 8)

• PatrickH
Skef schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:46:
[...]
Laat iedereen maar haast hebben, ik zit lekker te genieten 8)
Ik wil eigenlijk kunnen genieten en haast kunnen hebben, hoeft niet per sé tegelijkertijd. :)

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

PatrickH schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:48:
[...]

Ik wil eigenlijk kunnen genieten en haast kunnen hebben, hoeft niet per sé tegelijkertijd. :)
Is zo'n TDI niet te chippen dan? :P

The ramblings of an idiot

• StevenK
Smarron schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:05:
[...]
Met niet opvallen bedoel ik geen voorrang geven, tegenaan rijden enzo. Als ik op wil vallen had ik wel een opvallende auto gekocht.

En wat die opties betreft, ik zou niet weten wat ik nog mis.

• PWM
  • Niet online
Skef schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:06:
Mijn nieuwe Eos:
[afbeelding]
Interieur:
[afbeelding]

Al gedaan:
- Pilot Xenon 6000k

Todo:
toon volledige bericht
Mooie auto, mooi leer ook, maar waarom die rare verlichting opties :?

Weer een auto erbij die die lelijke Pilot verlichting laat zien, je pikt ze er vanaf 1km afstand al uit. En dan ook nog die LED waanzin, die je vooral op oude auto's of Transporters tegenkomt. Dat heeft zo'n EOS toch niet nodig :?

• J0YR1D3R
  • Niet online
Gunner schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:35:
[...]

Scheelt qua pk/kg toch bijna niets met jouw auto?

• PatrickH
McBoom schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:16:
[...]

Is zo'n TDI niet te chippen dan? :P
Uiteraard, dat is dan ook nog een optie ik open houdt. :)

• Skef

Skef

Ik scheer.me

PWM schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:02:
[...]

Mooie auto, mooi leer ook, maar waarom die rare verlichting opties :?

Weer een auto erbij die die lelijke Pilot verlichting laat zien, je pikt ze er vanaf 1km afstand al uit. En dan ook nog die LED waanzin, die je vooral op oude auto's of Transporters tegenkomt. Dat heeft zo'n EOS toch niet nodig :?
Zo raar zijn de verlichtingsopties niet hoor. Ik heb voor de pilot xenon gekozen voor de 6000k, omdat dit zo veel mogelijk het origineel benadert. Naderhand inbouwen van originele xenon is bijna niet te doen en ongeveer 4x zo duur, dus vond ik geen optie.

De leds in de knipperlichten zijn gewoon oranje, dus niet anders dan origineel. De leds in de standslichten heb ik gekozen omdat daar nu een klein simpel steekgloeilampje in zat, wat qua kleur erg afwijkt van de wittere xenon. Daar wilde ik dus graag een helder wit lampje in, in dit geval in de vorm van een led. De kentekenplaatverlichting was meer als gimmick, maar ziet er m.i. 's avonds ook erg goed en duidelijk uit. Kort gezegd: ik wil graag voor alle lampen welke ik dagelijks gebruik (dus alles behalve grootlicht en mistlampen) led of xenon. Alles aan de achterkant en zijkanten is standaard al led, en nu dus aan de voorkant ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:34:
[...]

Scheelt qua pk/kg toch bijna niets met jouw auto?
Que? Je bedoelt 70pk op 1064 kg t.o.v 1500kg op 115pk? Kan je dat zo 1-op-1 vergelijken?

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 13-08-2010 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Volgens mij is pk/kg een redelijk bekende "meetwaarde" om te vergelijken ja :) Natuurlijk heb jij een diesel en hij een benzinemotor en zal jouw auto wat soepeler overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Is hier iemand al bekend met de betrouwbaarheid van de 1.4tsi?
Ik hoorde van een maat van me dat ze bij 1 garage al 3 blokken hebben vervangen ivm kapotte zuiger veren..
Laat ik dat 1.4 blokkie nou best interresant vinden..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die 170 pk van vroeger is helemaal een ramp zoals ik hoorde van een automonteur. De 170 pk vliegt echt letterlijk zo snel is die maar teveel onderdelen die al stuk zijn gegaan (zuigers, turbo's, koeling etc). Het is erg jammer maar ik denk zelf dat de 122 pk variant het beste is wat die moter gewoon aan kan. Die 140 pk schijnt ook soms zijn problemen te kennen maar ja wat wil je als zo'n moter zoveel wordt gebruikt in auto. Dan heb je ook hogere kans op uitval denk ik altijd maar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Omdat ik met de inruil een set 19" banden over heb van de rocco, denk ik erover die op deze velgen onder de nieuwe gti te leggen. Wat vinden jullie? (de originele velgen gebruik ik voor winterbanden)
Afbeeldingslocatie: http://www.barnatuning.com/catalog/images/MAM%20RS1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
itsalex schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:54:
Die 170 pk van vroeger is helemaal een ramp zoals ik hoorde van een automonteur. De 170 pk vliegt echt letterlijk zo snel is die maar teveel onderdelen die al stuk zijn gegaan (zuigers, turbo's, koeling etc). Het is erg jammer maar ik denk zelf dat de 122 pk variant het beste is wat die moter gewoon aan kan. Die 140 pk schijnt ook soms zijn problemen te kennen maar ja wat wil je als zo'n moter zoveel wordt gebruikt in auto. Dan heb je ook hogere kans op uitval denk ik altijd maar.
De 170 pk had een waterpomp probleem afaik, de 160 pk t/m modeljaar 2009 lijkt ook niet geheel probleemloos te zijn, maar de overige twincharger uitvoeringen lijken geen enkel structureel probleem te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Nou, de Eos is deze week uit logeren bij de dealer ivm wat lekkage-dingetjes. Als leen-auto een Fox meegekregen. My god... Dat ding is echt de VW-badge niet waardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Skef schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:47:
Nou, de Eos is deze week uit logeren bij de dealer ivm wat lekkage-dingetjes. Als leen-auto een Fox meegekregen. My god... Dat ding is echt de VW-badge niet waardig...
Ik er ook ooit eens in gaan zitten en besefte toen pas hoe strak de afwerking in mij Lupo is. Bv die grijze plastic deurontgrendelingen aan de binnenkant.... jakkes.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik heb 2 emails verstuurd met de vraag of er een Polo GTI beschikbaar was voor een proefrit.
Op beide geen reactie.

Is de polo gti lastig voor een proefrit of ligt het aan mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Gewoon even bellen?

Mij belde ze op voor de A1. Maar die heeft nog niet echt een boeiende motor. Dus vroeg ik naar de polo GTI welke hij niet wist of ze al hadden. Ik zou terug gebeld worden door een verkoper, maar toen zat ik in een vergadering. Misschien binnenkort even naar vragen.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Viper® schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:11:
Ik heb 2 emails verstuurd met de vraag of er een Polo GTI beschikbaar was voor een proefrit.
Op beide geen reactie.

Is hij uberhaupt wel leverbaar? Ik lees op diverse plekken dat hij vanaf het najaar pas verschijnt en ik heb nog geen enkele dealer gezien met een demoauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Viper® schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:11:
Op beide geen reactie.

Is er nog niet.

Vrijdag wordt trouwens mijn nieuwe Golf afgeleverd :)

[ Voor 8% gewijzigd door StevenK op 23-08-2010 19:02 ]

• PWM
  • Niet online
De, normaal niet zo kritische, Autoweek heeft deze week de nieuwe Polo Bluemotion TDI tegen de Punto 1.3D (ook MRB vrij en lage bijtelling). Daar komt de Polo er niet best vanaf, aangezien de moter veel lawaai maakt, en de kar maar net kan trekken. Volgens mij zijn er al een hele berg besteld in Nederland, ben benieuwd of mensen teleurgesteld gaan zijn.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik laat het je binnenkort weten :P

Maar wel vreemd, de mensen die ik hoor over ervaringen met de BM zijn er wel zeer te spreken over. De motor kan volgens veel mensen prima meekomen en ook qua geluidsisolatie wat toch een stuk verbeterd is t.o.v het oude model Polo met drie cilinder-diesel. Nu wordt ik wel een beetje moe van alle kritiek op de 'drie cilinder mini-diesel' die in mijn ogen niet helemaal terecht is. Ik vraag me dan af waar mensen het dan mee vergelijken. met een Aston Martin? :?

[ Voor 34% gewijzigd door Gunner op 26-08-2010 13:57 ]

• PWM
  • Niet online
Nee, met een Punto :P

Ik heb hem hier liggen, quotes:
"Ik vind hem best fijn rijden, maar die driecilindert-TDI komt echt kracht tekort om vlot mee te komen in het overige verkeer. Om de Punto bij te houden moet je echt trappen"
Hij heeft echt veel te weinig trekkracht, pas bij 2000rpm heb je het idee dat de moter zich op zijn gemak voelt
De souplesse cab de Bluemotion schurkt tegen de ondergrens aan. Bij 80 in de vijfde versnelling bromt de aandrijflijn ongemakkelijk, terwijl er constant een lichte trilling door het koetswerk en interieur trekt
Daarna volgen wat lofzangen over de Fiat 1.3D. Lijkt me allemaal redelijk onderbouwt. Let wel, dit gaat over de moter, qua afwerking staat de Polo op een veel hoger niveau.

Maarja, de Fiat is wel 2000,- goedkoper, en completer voor dat geld.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
PWM schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:08:
Tsjah... het is niet alsof VW ineens te duur is in vergelijking met dat soort merken. Zolang ik VW rij hoor ik al dat je betaald voor 'het merk' en de uitrusting kaal is en voor dingen moet bijbetalen die bij andere merken standaard zijn dus echt veel nieuws is het niet. Verder wil ik domweg niet in een Fiat rijden, daar zou ik al graag 2000 euro extra voor over hebben :+

Maar ik verwacht niet dat ik ineens nu heel teleurgesteld zal zijn omdat een paar mensen er negatief over zijn. Drie cilinder diesels lijken niet echt een goed 'imago' te hebben. Al die drie quotes die jij aanhaalt kan ik ook prima reviews van mensen vinden die hier geen problemen mee hebben.

Kijk bijvoorbeeld eens in de 'My Reviews' op de site van Aitoweek. In de eerste de beste review van de BM staat het volgende;
- De Polo is niet zo traag als ik had gelezen in reviews. Vlot optrekken wil prima, maar als je je houdt aan de schakelmomenten op het display, dan is het een ander verhaal
I rest my case :)

Ik maak me dus niet zo druk om de kritiek in Autoweek.

[ Voor 39% gewijzigd door Gunner op 26-08-2010 14:16 ]

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hier heb je een mooie lezers videotest. Wat PWM al aangeeft staat Autoweek soms meer aangeschreven als VAGweek, ze zijn er altijd verrassend positief over VAG producten en elke nieuwe wieldop die ontworpen is komt als nieuwsitem voorbij.

Autoweek Polo BM vs Punto Evo

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 14:25

Prx

Heb zelf een Polo BlueMotion en ik geef toe dat hij onder de 2000 toeren niet geweldig trekt. Heb hiervoor een Grande Punto gereden. Moet zeggen dat ik uiterst tevreden ben over de afwerking van de Polo en kan me dus ook helemaal vinden in de eerder aangehaalde punten.

Dat de auto niet lekker gaat bij 80 in zijn 5 kan ik overigens ook beamen. Met 1400 toeren is er een vervelende brom en die voel je ook in de auto zelf. Dat is iets wat ik wel erg vervelend vind.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik rij nu een benzineauto, en voor mij trekt de Punto onder de 2000 toeren ook voor geen meter. Waar ik in mijn auto zonder problemen in de 3 vanaf stationair kan optrekken zal de Punto daar heel hard tegen protesteren.
Maar dat is nu eenmaal turbodiesel.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Beste tweakers,

Aangezien dit de grote volkswagen topic is, zijn er mensen die ervaringen hebben met de Golf 1.2 TSI Trendline Tour? Dit zal waarschijnlijk mijn allereerste leaseauto worden... Moet zeggen dat ik de auto zelf er wel erg mooi uit vind zien. Al hadden de velgen wel iets minder gemogen maar misschien valt daar nog wat aan te sleutelen. Sowieso moet ik alles nog verder uitzoeken wbt extra's etc, maar het type is wel een keuze optie.

http://www.huiskes-kokkel...lf-1.2-TSI-Trendline-Tour

Afbeeldingslocatie: http://www.huiskes-kokkeler.nl/resources/actiefotos/large/vw-golf-vi-03-lg.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.huiskes-kokkeler.nl/resources/actiefotos/large/vw-golf-vi-4-lg.jpeg

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 09:02
Die plaatjes zijn volgens mij niet van de auto waar de advertentie over gaat.
Dat zijn 18 inch velgen die je ziet. Bilbao''s om precies te zijn....
Beetje misleidend dus

16 inch Atlanta zien er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4008/4429285910_664fe4c8ca.jpg

Ook zal die 1.2 trendline wel een stuk hoger op z'n poten staan dan op de plaatjes die erbij staan

[ Voor 24% gewijzigd door wimpie007 op 27-08-2010 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Excuus, had ik er even bij moeten zetten. Die link is ook puur bedoeld als voorbeeld. De velgen kloppen idd niet, gelukkig maar trouwens want ik vind dat echt TE. Verder vind ik een wat hogere auto alleen maar veel prettiger dus ook dat komt goed uit :). Maar de auto zelf, dus het type, kleur etc. zijn toch wel hetzelfde als de afbeelding die je post?

Hier wat meer info over het daadwerkelijke model:

De Tour komt voor de dag met 16 inch lichtmetalen wielen in Atlanta-design, het Accent-pakket (o.a. in carrosseriekleur gespoten deurgrepen) en een Pioneer-radio met bluetooth en navigatiesysteem. Door bovendien de prijs van de Trendline met 400 euro te verlagen biedt de importeur de versie aan met een prijsvoordeel van 3.479 euro. Op het actiemodel zijn geen pakketten te bestellen. Bovendien is het actiemodel er alleen met een handgeschakelde transmissie.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 27-08-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:14:
Beste tweakers,

Aangezien dit de grote volkswagen topic is, zijn er mensen die ervaringen hebben met de Golf 1.2 TSI Trendline Tour? Dit zal waarschijnlijk mijn allereerste leaseauto worden... Moet zeggen dat ik de auto zelf er wel erg mooi uit vind zien.
Heb je de ruimte nodig? Voor minder geld heb je een Volkswagen Polo in Highline uitvoering, de 1.2TSI en een heerlijke DSG automaat. Met het Executive Plus pakket heb je ook mooie ingebouwde Navi, en ben je nog goedkoper uit :)

Just a thought ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:45
PWM schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:08:
[...]

Nee, met een Punto :P

Ik heb hem hier liggen, quotes:
[...]
[...]
[...]
Daarna volgen wat lofzangen over de Fiat 1.3D. Lijkt me allemaal redelijk onderbouwt. Let wel, dit gaat over de moter, qua afwerking staat de Polo op een veel hoger niveau.

Ik heb zelf een proefrit met de punto gemaakt en de auto voelt en ziet er kwalitatief gewoon goed uit. Die twee klepjes die ze in de video review aanhalen, tja, als je het zoekt kan je het vinden ook. De motor is overigens best aardig, en wanneer de turbo meewerkt loopt alles heerlijk. Maar ook bij de Fiat wil je gewoon geen 80 in z'n 5 rijden en vervolgens optrekken. Van 4 naar 5 heb je gewoon een verval van 800 toeren. Eco(n/l)ogisch verantwoord, uiteraard, maar op een snelweg zeker niet handig. Dus om maar even te relativeren. Ondanks dat ik de Polo BM niet heb gereden ben ik wel erg bang om te ervaren hoe dat dan moet zijn, als dat nóg zwakker gaat.

Persoonlijk ben ik echter van mening dat er één factor ook in deze reviews helemaal wordt genegeerd: Rijgedrag en zitcomfort. Ik rijd nu een 1.4 Polo Comfortline (benzine), en dat stuurt met tegenkracht en je voelt wat de auto doet. Bij een bocht blijf je heerlijk in je stoel zitten. Ondanks dat ik de Fiat dus een stuk mooier, warmer en chiquer vind, schuif je in die wagen van links naar rechts op een rotonde en stap je doodmoe uit vanwege de slechte stoelen, het niet comfortabele stuur en de compleet gevoelloze stuurbekrachtiging van de Fiat. Ook verbaast het me dat ze niks aan het schakelen hebben gemerkt. Die Fiat schakelt als een uitgeleefde oude bak, compleet anders dan mijn huidige Polo. Ik heb mijn Polo dus ook nog nooit zo gewaardeerd als de ochtend nadat ik met de Punto Evo een proefrit had gemaakt :P

Dusja, mocht iemand zo'n auto op het oog hebben. Ga ze gewoon beiden rijden, want het rijd- en stuurgedrag is minstens zo belangrijk als het motorisch vermogen. Als je een erg rustige rijder bent lijkt de keuze me echter makkelijk gemaakt. Maar de aangehaalde video van Autoweek laat mijns inziens echt een aantal belangrijke factoren onbelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
PWM schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:45:
[...]
Heb je de ruimte nodig? Voor minder geld heb je een Volkswagen Polo in Highline uitvoering, de 1.2TSI en een heerlijke DSG automaat. Met het Executive Plus pakket heb je ook mooie ingebouwde Navi, en ben je nog goedkoper uit :)
Ik zal de auto vooral voor mezelf gebruiken, dus nee ik hoef geen kids mee te slepen :). Die Polo ziet er idd ook prima uit! Bij Polo had ik altijd nog het idee van zo'n oud type, beetje stijlloze auto. Maar als je deze polo Highline ziet, prima! Ik heb wel voorkeur voor zelf schakelen maar dan wel met cruise control.

Ik krijg vandaag als het goed is inloggegevens om auto's te kunnen bekijken dus ik zal deze tip zeker meenemen! Ben benieuwd hoeveel het scheelt in maandelijkse eigen bijdrage. De Golf Tour zit op ongeveer 225 euro. Viel me nog mee moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
PWM schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:45:
[...]

Just a thought ;)
* StevenK heeft heel serieus een Polo GTI of BM overwogen, maar uiteindelijk is dit vastgelopen op de binnenruimte. Met mijn 1m95 heb ik in de Polo dezelfde ruimte als in de Scirocco. Vooral het zicht naar de zijkanten wordt in beide auto's gehinderd door de dakrand.

Daarom heb ik uiteindelijk toch voor een Golf gekozen (die vanmiddag afgeleverd wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 09:02
StevenK schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:12:
[...]

* StevenK heeft heel serieus een Polo GTI of BM overwogen, maar uiteindelijk is dit vastgelopen op de binnenruimte. Met mijn 1m95 heb ik in de Polo dezelfde ruimte als in de Scirocco. Vooral het zicht naar de zijkanten wordt in beide auto's gehinderd door de dakrand.

Daarom heb ik uiteindelijk toch voor een Golf gekozen (die vanmiddag afgeleverd wordt)
Goede keus! Welke uitvoering? Ik heb dees ;-)

Mijne oude en nieuw naast elkaar
Afbeeldingslocatie: http://i1022.photobucket.com/albums/af346/raymankapeens/IMG_1128s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1022.photobucket.com/albums/af346/raymankapeens/IMG_1134s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1022.photobucket.com/albums/af346/raymankapeens/IMG_1133s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1022.photobucket.com/albums/af346/raymankapeens/IMG_1140s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1022.photobucket.com/albums/af346/raymankapeens/IMG_1141s.jpg
Juancho schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:59:
[...]

Ik zal de auto vooral voor mezelf gebruiken, dus nee ik hoef geen kids mee te slepen :). Die Polo ziet er idd ook prima uit! Bij Polo had ik altijd nog het idee van zo'n oud type, beetje stijlloze auto. Maar als je deze polo Highline ziet, prima! Ik heb wel voorkeur voor zelf schakelen maar dan wel met cruise control.

Ik krijg vandaag als het goed is inloggegevens om auto's te kunnen bekijken dus ik zal deze tip zeker meenemen! Ben benieuwd hoeveel het scheelt in maandelijkse eigen bijdrage. De Golf Tour zit op ongeveer 225 euro. Viel me nog mee moet ik zeggen.
Als je niet te lang bent is de Polo ook een goede keus! Wel de 17 inch boavista velgen nemen dan he ;-) die maken hem helemaal af!

Ik heb zelf toch de Golf genomen omdat ik de Polo minder lekker vond rijden dan mijn Golf 5 en de nieuwe 6 en ik weinig beenruimte naar de zijkanten toehad

Scheelt me helaas wel 150e netto per maand....
Anders had ik de dikste Polo die er toen was: Highline met alle opties zelfs leren bekleding en dakkie gehad ;-(

Nu heb ik een vrij kale GTD

[ Voor 36% gewijzigd door wimpie007 op 27-08-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
wimpie007 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:01:
[...]

Net zoiets, maar dan een I ipv een D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Cid Highwind schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:48:
(...) Ik heb mijn Polo dus ook nog nooit zo gewaardeerd als de ochtend nadat ik met de Punto Evo een proefrit had gemaakt :P(...)
Zo, dat klinkt goed. Ik ben ook dik tevreden over het comfort in de BM, even dacht ik he.... waarom lukt het Fiat wél om motorisch net dat beetje meer te presteren (met nog zuiniger verbruik) maar dit geeft de burger weer moed ;)
Blijft natuurlijk staan dat ik op de één of andere manier nu een maal houd van het degelijke gevoel van VW en dus niet snel een Fiat zou kiezen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Opel haalt uit die motor zelfs 95 pk en toch maar 95 g/km CO2. Verder is die motor te chippen tot 110 pk.
En ik las dat Ford met een Fiesta met 1.6 diesel belastingvrij komt. Wet van de remmende voorsprong? Hoe verder je met de technologie gaat, hoe zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-02 22:40
[...]

Mijne oude en nieuw naast elkaar
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Als je niet te lang bent is de Polo ook een goede keus! Wel de 17 inch boavista velgen nemen dan he ;-) die maken hem helemaal af!

Ik heb zelf toch de Golf genomen omdat ik de Polo minder lekker vond rijden dan mijn Golf 5 en de nieuwe 6 en ik weinig beenruimte naar de zijkanten toehad

Scheelt me helaas wel 150e netto per maand....
Anders had ik de dikste Polo die er toen was: Highline met alle opties zelfs leren bekleding en dakkie gehad ;-(

Nu heb ik een vrij kale GTD
toon volledige bericht
Dit is toch niet de nieuwe GTD.
Ik heb hier net een week een nieuwe staan en mijn lichten zijn leds.
Als ik tijd heb zal ik eens foto trekken.
Zal toch geen verschil zijn tussen Nederland en België :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Sven_Vdb schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:20:
[...]

Dit is toch niet de nieuwe GTD.
Ik heb hier net een week een nieuwe staan en mijn lichten zijn leds.
Als ik tijd heb zal ik eens foto trekken.
Zal toch geen verschil zijn tussen Nederland en België :)
Op mijn nieuwe GTI zitten ook LED achterlichten, dus dat is niet echt een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ik ben zelf 1.2 dus wbt beenruimte hoef ik me geen zorgen te maken. Ik rij nu in een Seat Arosa en daar heb ik voorin ook genoeg ruimte. Dat het verder een oud bakkie is zonder luxe is dan een ander verhaal :).

Het is echter mijn eerste leaseauto dus ik moet alles nog ontdekken. Mijn manager kwam toevallig met de Golf 1.2 TSI Trendline Tour omdat deze nu in een leaseaanbieding is. Bijtelling zou ongeveer 220 euro zijn, uit een eerste berekening. Een Fiat Grande Punto is de standaard bedrijfsauto waar je geen bijtelling op hebt.

Maar als mijn vrije keuze echt een super auto is en de extra kosten passen binnen mijn persoonlijk budget, dan neem ik liever een Golf, Peugot of Seat Leon. Die laatste 2 liggen duurder in de lease volgens mij dus de Golf 1.2 TSI Trendline Tour of genoemde Polo van hierboven kunnen serieuse opties zijn. Golf vind ik sowieso erg fijn rijden, ik vind zowel de Tour als Polo er prachtig uitzien en de extra kosten vallen binnen het budget.

Welke zouden jullie adviseren en vooral waarom? Wat biedt de tour meer dan de polo waardoor het een iets hogere maandprijs heeft. Of misschien biedt de Polo zelfs meer meer. Ik vind het erg lastig beoordelen want in mijn ogen lijken beide auto vrij veel op elkaar.

Wat ik iig belangrijk vind van de binnenkant is:

1. goede geluidsinstallatie, liefst zo'n boordcomputer met alles in 1
2. touchscreen navigatie
3. strak uiterlijk van de binnenkant
4. Armsteun

Van de buitenkant vind ik het altijd net ff iets prettiger rijden in een hoger model auto. Zit hier ook duidelijk verschil in tussen de Golf tour en de Polo?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Pagina: 1 ... 6 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]