Nederlands is makkelijker als je denkt
Damn, zo hoop ik mijn VW toch niet aan te treffen... Dure gein, je kunt de complete deur gaan vervangen...SeatRider schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:20:
Het RNS-dievengilde heeft een nieuwe tactiek: http://www.nu.nl/binnenla...ippen-portieren-open.html
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
En daarna...De meeste automerken met ingebouwde navigatie-of audiosystemen hebben die apparatuur voorzien van een chip die gekoppeld is met de motor.
Fail. En exact wat ik een week of twee geleden ook zeg.De apparaten functioneren alleen in combinatie met de auto waarin ze zijn ingebouwd. De systemen van Audi en Volkswagen zijn ook in andere voertuigen te gebruiken.
Signatures zijn voor boomers.
1e indruk: sloom, en toch ook weer niet
Prive rij ik een Daihatsu Charade 1.3, niet echt te vergelijken natuurlijk, de Charade is een stuk sportiever en alerter, maar de Polo is stukken comfortabeler.
Ik ben blij dat het een vrij kale uitvoering is (als in, geen RNS-systeem), ik woon in een niet zo al te beste buurt in Ede...
Anywaytjes, hier een crappy telefoonpic die ik ff snel geschoten heb

Vaak bu'j te bang!
Is dat een eigen keuze? Want voor de 14 procent bijtelling hoef je het ook niet te laten-tom-562 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:08:
Helaas alleen voor zakelijk gebruik, maar dat mag de pret niet drukken
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 19-10-2010 21:16 ]
Vaak bu'j te bang!
Dat moet dan Veldhuizen zijn.-tom-562 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:08:
ik woon in een niet zo al te beste buurt in Ede...
Gegroet, mededorpsgenoot en uiteraard ook volkswagenrijder.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Nou ja, ik vind het een mooie auto. Komt misschien omdat die van mij er net zo uitziet denk ik

Ja, kloptSmarron schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 00:23:
[...]
Dat moet dan Veldhuizen zijn.
Gegroet, mededorpsgenoot en uiteraard ook volkswagenrijder.
@Gunner, idd, een tweeling
Vandaag trouwens het 1e echte lange stuk ermee gereden (Ede - Hengelo), dat rijdt toch wel een stuk comfortabeler en stiller als een Daihatsu Charade
Vaak bu'j te bang!
* StevenK too, vooral de GTI neus. Toch ben ik blij met mijn Golf @ 260 pk.Smarron schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:56:
Zijn echt mooi die nieuwe Polo's. Ik vind de voorkant stiekem mooier dan de Golf, met name de koplampen en verstralers.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Nu zat ik te kijken naar de Dension 300 (De 100 heeft geen USB en ik doe niet aan iPod), welke geschikt zou zijn om tekstweergave door te geven. Kan iemand bevestigen of ik 100% zeker titelweergave krijg op mijn RCD310? De radio zelf moet het gewoon kunnen, want radio informatie laat ook tekst zien en als ik een mp3 CD afspeel heb ik wel weergave van de titels op de radio en ook op de MFD. Maar voordat ik weer een miskoop doe, wil ik er zeker van zijn dat het ook echt werkt. Wie heeft ervaring met de Dension 300 icm. de RCD310? En als deze tekst doorgeeft, is dat dan ook op het MFD ?
[ Voor 4% gewijzigd door Smarron op 21-10-2010 19:02 ]
Een vriend van mij, hier al eerder genoemd, was 3 RNS510's kwijt, toen de leasemij tegen hem zij: No way, en hem een 1 DIN lelijk ding leverde. Hij eigenlijk ook wel blij, immers, elke keer dat hele gezeur....SeatRider schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:20:
Het RNS-dievengilde heeft een nieuwe tactiek: http://www.nu.nl/binnenla...ippen-portieren-open.html
Vorige maand maakte de leasemij hem blij, hij kreeg weer een 510, gezien de "nieuwe" beveiliging. Vanochtend, een gat in zijn deur, en auto leeg

1 Din gaat er weer in
Ik vermoed overigens dat elk merk zo'n zwakke plek in de deur heeft, kan bijna niet anders.
[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 21-10-2010 19:12 ]
Looptijd? Het is niet zo dat er alleen maar in leaseauto's RNS systemen zitten hoor of bedoel je de specifieke looptijd van je vriendPWM schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:11:
1 Din gaat er weer inWoont in Amersfoort trouwens
Feit blijft, als je 1x gepakt bent, dan ben je voor de rest van de looptijd de lul
Het is wel zo inderdaad dat als "ze" weten dat je er ooit eentje had de kans groot is dat ze terugkomen.
[ Voor 18% gewijzigd door Slasher op 21-10-2010 19:18 ]
Elect a clown, expect a circus.
Op mijn RCD310 heb ik keurig titelweergave als ik een usb-stick erop aansluit. Het antwoord is dus jaSmarron schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:01:
Kan iemand bevestigen of ik 100% zeker titelweergave krijg op mijn RCD310?
Dus je hebt ook een Dension 300 ? (Moet het even zeker weten).SmartDoDo schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:48:
[...]
Op mijn RCD310 heb ik keurig titelweergave als ik een usb-stick erop aansluit. Het antwoord is dus ja
Een multimedia aansluiting in het dashboardkastje. Daar zit een verloopkabeltje aan voor een USB-stick.Smarron schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:51:
[...]
Dus je hebt ook een Dension 300 ? (Moet het even zeker weten).
Aha, kun je ook vertellen welke jij hebt? Ik kon eigenlijk alleen de Dension vinden die tekstweergave door kon geven. Ooit wel op marktplaats van die kabels gevonden, maar die zijn er nu niet meer. Of heb jij de originele van Volkswagen?SmartDoDo schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:30:
[...]
Een multimedia aansluiting in het dashboardkastje. Daar zit een verloopkabeltje aan voor een USB-stick.
Je hebt gelijkSlasher schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:13:
[...]
Looptijd? Het is niet zo dat er alleen maar in leaseauto's RNS systemen zitten hoor of bedoel je de specifieke looptijd van je vriend
Die zwakke plek boeit me niet zo veel. Dat er iets in de auto zit wat er met twee linkerhanden uit te vissen is en dat in een willekeurige andere auto van dat merk ook werkt, dat zou me meer boeien.PWM schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:11:
[...]
Ik vermoed overigens dat elk merk zo'n zwakke plek in de deur heeft, kan bijna niet anders.
Ofwel: geef inbrekers geen aanleiding. VW heeft dat nog niet door blijkbaar.
Inderdaad dat houd me erg tegen om een mooie RNS510 in mijn VW te zetten, ik wil snachts ook graag goed slapen en niet elke morgen "in angst" langs mijn auto te lopen of er geen baksteen op de voorstoel ligtMaasluip schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:18:
Ofwel: geef inbrekers geen aanleiding. VW heeft dat nog niet door blijkbaar.
Nou ja ik ben nog zeer tevreden over mijn RCD300 die doet ook wat ik wil, alleen navigeren kan hij niet
Jullie praten langs elkaar heen...Smarron schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:34:
[...]
Aha, kun je ook vertellen welke jij hebt? Ik kon eigenlijk alleen de Dension vinden die tekstweergave door kon geven. Ooit wel op marktplaats van die kabels gevonden, maar die zijn er nu niet meer. Of heb jij de originele van Volkswagen?
Smarron wil graag de mediaplayer het geluid laten genereren, en daarbij ook titelinfo doorkrijgen naar z'n radio.
SmartDoDo heeft het over een USB-stick, waarvan de radio de MP3s leest, en afspeelt.
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Echt heel kostbaar zijn ze ook niet, natuurlijk....
[ Voor 9% gewijzigd door EraZor op 22-10-2010 15:11 ]
Ik denk dat ze het verschil wel heel goed kunnen zienEraZor schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:41:
Zijn de RCD510 eigenlijk ook zo jatgevoelig? Hoor daar weinig over... Ze zien er vrijwel hetzelfde uit als de RCDs, dus ik kan me voorstelen dat de heren Zware Jongens nog wel 's een foutje maken, maar de handel in RCDs is niet zo levendig, heb ik de indruk....
Verwijderd
Bevalt me heel erg goed, superauto. De perfecte mix tussen sportiviteit (als ik alleen rij) of comfort en luxe (als ik met de rest van m'n gezin rij).
Auto trouwens zelf opgehaald in Autostadt te Wolfsburg. Geweldig om mee te maken, rondleiding gehad door de fabriek, diverse musea bezocht en 'n overnachting in het Ritz Carlton hotel daar op het terrein. Je gaat daar met de trein naartoe en rijdt naar huis in je eigen nieuwe auto. Aanrader.
Zal binnenkort nog wat pics maken.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Nu nog op zoek naar een leuke navi
gefeli! Ook wachten tot januari, neem ik aan?Wimo. schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:59:
Ole! Ik heb een lease scirocco 140PK highline besteld. Verder geen opties omdat het geld op was en de bijtelling al gruwelijk isMaar, nu lees ik dat er ook een 140PK Bluemotion komt .. iemand meer info hierover? Zal dat een 20% worden net als de 140pk golf VI ?
De mijne wordt over 3 weken in elkaar geschroefd.... nog ruim twee maanden wachten op levering...grrrr
140pk bluemotion heb ik niks over gehoord..... ik neem aan dat je 't over diesel hebt? (140 pk is er sowieso nit in benzine?)
[ Voor 9% gewijzigd door EraZor op 27-10-2010 09:08 ]
De bestelling staat al even...Gunner schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:07:
twee maanden maar?
Ik durf echt geen navi in mijn auto's te zetten. Die fijne jongens nemen toch niet de tijd om te kijken wat erin zit, ze trekken het er eerst uit, dus voor mij blijft het TomTom op de iPhone icm. met een Fiscon handsfree en de originele RCD 310.
Voor de Golf is er een 2.0TDi met 140pk die 114gram uitstoot heeft, dus die valt dan in de 20% categorie. Voor de scirocco is deze er niet. Sowieso verwacht ik deze ook niet zo snel, omdat de uitstoot van bijvoorbeeld de 160pk DSG Scirocco ook 8 gram hoger ligt dan van een vergelijkbare Golf..EraZor schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:07:
[...]
140pk bluemotion heb ik niks over gehoord..... ik neem aan dat je 't over diesel hebt? (140 pk is er sowieso nit in benzine?)
Volgens mij hebben we iemand te pakken die compleet verliefde is op het model.Wimo. schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:59:
Ole! Ik heb een lease scirocco 140PK highline besteld. Verder geen opties omdat het geld op was en de bijtelling al gruwelijk isMaar, nu lees ik dat er ook een 140PK Bluemotion komt .. iemand meer info hierover? Zal dat een 20% worden net als de 140pk golf VI ?
Congrats met de aankoop.
Tsja, zoals ik in het Grote Audi topic ook al opperde: zet er een aftermarket dubbeldin systeem in met afneembaar front. Dan heb je (minstens) dezelfde functionaliteit, en een behoorlijk goede antidiefstaloptie. Enige punt is dan dat er geen VW op staat maar JVC/Kenwood oid. Er zijn modellen zat die erg netjes integreren in je dash (aanpasbare kleur toetsverlichting etc etc)StevenK schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:48:
[...]
Ik durf echt geen navi in mijn auto's te zetten. Die fijne jongens nemen toch niet de tijd om te kijken wat erin zit, ze trekken het er eerst uit, dus voor mij blijft het TomTom op de iPhone icm. met een Fiscon handsfree en de originele RCD 310.
Ik ben zelf heel erg tevreden over mijn JVC KW-NT3 in m'n privé audi A4. In m'n lease Scirocco komt een RCD 510, dus zonder navigatie. (in de hoop dat ze die wèl laten zitten). Mocht ik navi nodig hebben in m'n zakelijke auto (wat zeer zelden voorkomt) dan pak ik de navi van m'n iPhone wel....
Jep, rond 8 januari staat ie gepland. Blijkbaar zijn de wachttijden lager dan voorheen. Het schijnt dat vanaf week 45 de 140PK TDI ook een bluemotion wordt.. dat moet ik natuurlijk uitzoeken. 5% van 35k is nogal wat over 4 jaar .. en de technologie is er al (golf)EraZor schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:07:
[...]
gefeli! Ook wachten tot januari, neem ik aan?
De mijne wordt over 3 weken in elkaar geschroefd.... nog ruim twee maanden wachten op levering...grrrr
Over de navigatie.. er zit een standaard RCD310 in wat ik nogal schraal vind. De leaseprijs was al hoog zat dus een 510 zat er even niet in. Misschien een 2ehands RNS310 pakken? Zie er een op MP voor 375. Carkit heb ik wel nodig .. opties? Liefst in het display
edit: en ja, ik had zeker een stampvolle golf / polo bluemotion kunnen nemen. Voor het geld wat de scirocco kost per maand (~800) had ik een bluemotion kunnen nemen met alle vinkjes aan .. ach.
edit2: die jvc ziet er wel netjes uit! Past dat een beetje in het dashboard? Kost 1k zie ik en heeft een afneembaar frontje. Zet het ding gewoon op de zaak, geen bijtelling en hij blijft mijn bezit na 4 jaar. Ben ik ook meteen klaar met de carkit.
[ Voor 18% gewijzigd door Wimo. op 27-10-2010 12:31 ]
Als je het ding op de zaak zet, is het niet jouw bezit na 4 jaar, maar het bezit van de zaakWimo. schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:19:
Zet het ding gewoon op de zaak, geen bijtelling en hij blijft mijn bezit na 4 jaar. Ben ik ook meteen klaar met de carkit.
Tenzij de zaak bezit is van mijPWM schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:42:
[...]
Als je het ding op de zaak zet, is het niet jouw bezit na 4 jaar, maar het bezit van de zaak
Zie rekenvoorbeeld bleastingdienst:
17.000 en 52.000 euro dan val je in belastingschijf 2 of 3. Aan belasting over de bijtelling betaal je dan 41,85% of 42%.
Voor een auto van € 20.000 betaal je dan jaarlijks aan belasting 42% van 25% van € 20.000 oftewel € 2100 (per maand € 175). Voor een karretje van € 35.000 eist de Belastingdienst € 3675 van je op (per maand € 306). Bij 20% wordt dat € 2940. (dus € 245 per maand)
: oh, zie nu dat 't je eigen zaak is...
Overigens: ik weet niet waar je least, maar voor mijn lagere budget (ex brandstof/btw en 30K km/4jaar) rij ik een aardig volgeplempte scirocco hoor;
160 pk ts (abt naar 210pk)
highline plus
18"interlagos
Leer (achteraf)
winterpakket
RCD510 + dynaudio
Dynamic pakket
telefoonvoorb. premium.
In m'n audi zit ie errug strak ja, maar 't scheelt dat die middenconsole 'vierkant' is. Bij een VW ga je iets meer ruimte verliezen door de afgeronde hoeken....:
Dit is een JVC NT1 (vorige model) in een Scirocco (met t oude dash):

[ Voor 50% gewijzigd door EraZor op 27-10-2010 15:01 ]
Daarnaast koop ik accesoires op mijn eigen zaak om zo de bijtelling laag te houden. 5% extra bijtelling van 35k is toch weer een paar tientjes per maand ..
Over het leasbedrag. Dit gaat om een Diesel (duurder) en is het is inclusief winterbanden regeling. Volgens mij is het offertebedrag rond de 798 per maand bij 40k/4 jaar
Maar goed: we gaan aardig off-topic.
Heb op andere fora idd ook gelezen dat de 140pk zelfontbrander een bluemotion wordt ja, na week 45
[ Voor 3% gewijzigd door EraZor op 27-10-2010 15:33 ]
Technisch gezien is het dan nog steeds bezit van de zaak, en zal je voor bijvoorbeeld inbouw in de auto van je vrouw, de zaak moeten vergoeden
Maar goed, dat is wel erg off-topic
Je vergeet de 30k/4 jaar.. dat scheelt behoorlijk in de restwaarde= leaseprijsEraZor schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:32:
OK met eigen bijdrage scheelt 't meer idd. Overigens zitten er bij mij ook winterbanden, vervangend vervoer en 0 eigen risico / geen eigen bijdrage in. (overigens heb ik niks te klagen hoor; ik weet dat onze regeling erg gunstig is)
Maar goed: we gaan aardig off-topic.
Heb op andere fora idd ook gelezen dat de 140pk zelfontbrander een bluemotion wordt ja, na week 45
PWM -->
Ah, 40K ipv 30K scheelt ook nog wel wat ja....Wimo. schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:04:
[...]
Je vergeet de 30k/4 jaar.. dat scheelt behoorlijk in de restwaarde= leaseprijs
PWM -->

Precies wat deze jongeman heeft gedaan.Wimo. schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:19:
[...]
edit: en ja, ik had zeker een stampvolle golf / polo bluemotion kunnen nemen. Voor het geld wat de scirocco kost per maand (~800) had ik een bluemotion kunnen nemen met alle vinkjes aan .. ach.
I'm not weird, I'm a limited edition
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
18690 vs 16990 (highline) voor de basis 1.4. En dan is de highline nog luxer ook...
En ik denk dat ruimte/looks dan op #1 zullen staan.
Ik moet binnen zeer korte termijn namelijk beslissen. Mijn voorkeur gaat uit naar de nieuwe Astra, maar dat kan alleen als het financieel mogelijk is. Dat wordt morgen bepaald. Is dat niet het geval wil ik kiezen tussen de CrossPolo en normale Polo. Ik heb de Cross al proefgereden. Heerlijke auto en ik vind hem zelf prachtig. Zeker de Deep Black kleur met metalic accenten is echt prachtig.
Wil niet zeggen dat ik de normale polo lelijk vind, helemaal niet zelfs, maar de Cross ziet er gewoon net ff wat anders uit, stukje sportiever. Kwa rijgedrag kan ik niet vergelijken, maar ik neem aan dat daar weinig verschil tussen zit.
Het verschil in leaseprijs valt verder volgens mij wel aardig mee. De Cross is standaard namelijk al uitgerust met opties die je bij de Polo moet bijkopen. Dus puur gebasseerd op uiterlijk vind ik de zwarte Cross veel mooier. En vooralsnog zijn de specificaties van de Polo niet zoveel beter en meer dat het één en ander compenseert.
Of zie ik nou zaken over het hoofd?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Daar betaal je dus 2000€ voor. Dat is de afweging die je moet maken, maar volgens mij heb je je keuze allang gemaakt
[ Voor 18% gewijzigd door EraZor op 29-10-2010 10:24 ]
Wel vind ik dat er overdreven gesproken wordt over "al dat plastic". Enige plastic wat er is zit aan de zijkant, maar dat hoort bij zo'n type. Dat zou ook totaal niet mooi staan op een Polo of Golf. De CrossPolo heeft natuurlijk niet voor niets een iets andere uitstraling.
Van binnen is het vrijwel hetzelfde, zowel in de CrossPolo, Polo als Golf. Gewoon typische VW standaarden. De binnenkant van de Astra vind ik wat dat betreft wel een absoluut pluspunt tov VW. Materiaal is ook erg goed, en stevig, maar niet zo "saai" als VW.
Dus eerste keus Astra, dan CrossPolo en dan Polo. Allen in het zwart natuurlijk
Da's uiteraard heel persoonlijk.
Overigens (da's natuurlijk vloeken in de kerk in dit topic) ben ik totaal geen opel-man, maar de nieuwe astra vind ik zeker niet verkeerd. Beetje dikke wielen en je hebt een heel aardige auto (en is ook nog 's een klasse groter dan de polo). Het interieur is alleen juist weer niet mijn ding: veel te druk en veel te plastic (m.n. de middenconsole). Hoewel VW daar ook wel wat van kan (Golf V heeft ook een vreselijke hard-plastic middenconsole).
[ Voor 51% gewijzigd door EraZor op 29-10-2010 16:03 ]
Het is wel zo dat de Astra meer knopjes, lichtjes en design heeft dan een VW. Daar moet je van houden en ik vind het prachtig. Ik vind VW super rijden, maar mis wel de uitstraling van binnen. Ik denk dat de nieuwe Astra de ideale combinatie heeft. Stijl, klasse en modern.
Maar de Astra is idd een klasse groter en dus ook een klasse duurder. Ik hoop dat ik een goede deal kan maken, dan heeft de zwarte Astra mijn voorkeur omdat het net wat meer extra biedt. Maar met de CrossPolo heb ik denk ik een geweldige 2de auto waar ik ook super blij mee zou zijn. Komende week gaan we beslissen!
Gelukkig kan ik zeggen dat het rijden in deze auto me prima bevalt.
Vorige week zelfs met 4 personen erin gereden en zelfs dan is er geen sprake van ruimte gebrek. Maar meer als voldoende is het ook niet.

Met donkere achterste zijruiten, gewoon gaaf.

en de achterkant is gewoon "het einde".

De 1.2 TSI motor is echt een aanrader. Op de snelweg met gemiddeld 120 km/h ongeveer 4.5 liter op 100 km (1 op 20) dankzij de standaard cruise control.
Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn
Maar het valt best tegen wat er aan aanbod is. Zoek een Golf VI uit 2009, 1.4TSI 160PK DSG, Highline, Dynamic, RNS510 voorkeur. Nou. Ga er maar aan staan. 122 PK vind je bij de vleet, maar 160 is moeilijk een mooi exemplaar te vinden. Er is altijd wel iets..
Gefeliciteerd, goede keuzetazmaniankoala schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:09:
Ik heb mijn Polo 1.2 TSI Highline inmiddels een anderhalve week binnen.
Die 1 op 20 zal geen blijvertje zijn vermoed ik. De mijne wisselt nogal maar het lijkt erop dat het verbruik zich rond 1 op 14/15 stabiliseert.De 1.2 TSI motor is echt een aanrader. Op de snelweg met gemiddeld 120 km/h ongeveer 4.5 liter op 100 km (1 op 20) dankzij de standaard cruise control.

Het is wat dat betreft ook wel een kloteauto. 1 tip: zet hem niet in de S-stand

Op de shortlist lijkt een JVC of Kenwood te staan.
Eisen:
- Navi (zonder dat daarvoor permanent een CD/DVD in hoeft te zitten)
- BT Carkit ingebouwd
- Video-IN (via achterkant, niet voorkant)
- DubbelDIN, evt. afneembaarfront
- touch
- iPod support
- SD-card
- integratie met de VW CANbus
Ik neig naar de Kenwood DNX9260BT icm de optionele DVB-T tuner en de iPod kabel. Kan ik dan gewoon de stuurbediening gebruiken, hoorbare PDC, telefoon opnemen met stuur en fully ondersteuning van een GSM op de radio?
't Is weer ff helemaal inlezen in die radio/MM-wereld
Tijd voor een nieuwe sig..
Bij mij is gisteren de Alpine INE-s900r afgeleverd voor in m'n Golf 5. Ik moet 'm nog inbouwen hoor, maar is misschien ook een optie voor jou?Koffie schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:32:
* Koffie zoekt een nieuwe radio/navi/multimedia bakbeest.
Eisen:
- BT Carkit ingebouwd
- touch
- iPod support
- SD-card
Ik neig naar de Kenwood DNX9260BT icm de optionele DVB-T tuner en de iPod kabel. Kan ik dan gewoon de stuurbediening gebruiken, hoorbare PDC, telefoon opnemen met stuur en fully ondersteuning van een GSM op de radio?
Heeft iemand ervaring met dit probleem? Wat kan je er aan doen?
Thnx!
Uhm, moet het persé een merk zijn of mag een chinese RNS ook? Ik heb zelf een szenco VW-7088 met DVB-T en TMC, sluit perfect aan op CANBUS (geeft bijv. ook je klima- en parkeersensoren weer in display) en was in totaal incl. verzenden / BTW / import 350 euro kwijt...Koffie schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:32:
Eisen:
- BT Carkit ingebouwd
- touch
- iPod support
- SD-card
Navi-software is iGo8, wat erg fijn werkt en veel map-updates voor te vinden zijn. Daarnaast 2 SD-cards, video-in, ipod-in enz. Verder ziet ie er precies uit als een RNS-510. Hij bevalt mij uitstekend!
Hier de site van de fabrikant
Hier een Duits forum met heel veel info
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Haha, lachen ding. Waar heb je hem gekocht?Skef schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:55:
[...]
Uhm, moet het persé een merk zijn of mag een chinese RNS ook? Ik heb zelf een szenco VW-7088 met DVB-T en TMC, sluit perfect aan op CANBUS (geeft bijv. ook je klima- en parkeersensoren weer in display) en was in totaal incl. verzenden / BTW / import 350 euro kwijt...
Navi-software is iGo8, wat erg fijn werkt en veel map-updates voor te vinden zijn. Daarnaast 2 SD-cards, video-in, ipod-in enz. Verder ziet ie er precies uit als een RNS-510. Hij bevalt mij uitstekend!
Had je mij ook al aangeraden inderdaad. Ondanks dat het ding er goed uitziet heeft de Alpine fan in mij toch gewonnenSkef schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:55:
[...]
Uhm, moet het persé een merk zijn of mag een chinese RNS ook? Ik heb zelf een szenco VW-7088 met DVB-T en TMC, sluit perfect aan op CANBUS (geeft bijv. ook je klima- en parkeersensoren weer in display) en was in totaal incl. verzenden / BTW / import 350 euro kwijt...
Lol, voor 350,- eigenlijk een no-brainerSkef schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:55:
[...]
Hoewel de huidige merken ook niet een vlekkeloos systeem weten af te leveren, ga ik toch liever niet voor een onbekend chinees clone merk.
iig bedankt voor de info en je pm.
Rechtstreeks bij SZEnco...Wimo. schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:42:
[...]
Haha, lachen ding. Waar heb je hem gekocht?
Jammer, wat ik al zei, hij bevalt me uitstekend!PatrickH schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:01:
[...]
Had je mij ook al aangeraden inderdaad. Ondanks dat het ding er goed uitziet heeft de Alpine fan in mij toch gewonnen
Graag gedaan, ik denk graag meeKoffie schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:05:
Thanks, maar hij lijkt teveel op rrn RNS510, en import zal te veel gedoe zijn met de leasemaatschappij.
Hoewel de huidige merken ook niet een vlekkeloos systeem weten af te leveren, ga ik toch liever niet voor een onbekend chinees clone merk.
iig bedankt voor de info en je pm.
We hebben in een andere auto een Pioneer Avic 9110 zitten (speciaal voor VW), en die had als nadeel dat je 'm alleen kon bedienen met de handrem er op... Gelijk dus terug naar de dealer dat dat er af moest
Was trouwens eens aan het kijken naar de firmware van die Pioneer, en guess what... Ze gebruiken gewoon iGo8 met een andere skin!
[ Voor 14% gewijzigd door Skef op 05-11-2010 00:20 ]
Het mooiste nog, geeft ze de buurvrouw de schuld dat die zo strak op mijn auto geparkeerd stond, ze had de auto notabene gisteravond zelf ingeparkeerd !!!

Even een foto tussendoor voor de afwisseling... Heb nu mijn mistlampen vervangen door LED-exemplaren, zodat ze qua kleur beter aansluiten bij mijn xenon en dat ik ze overdag ook aan mag (valt nu onder de noemer dagrijlichten).
Verder nog voor mensen die belang hebben bij zo'n china-rns radio, kwam een Duitse shop tegen waar ie gunstig te koop is: klik
Leasemaatschappij vind het prima. Als jij voor bon kan overleggen en hem inlaat bouwen door een erkend inbouwbedrijf is het geen enkel probleem, en vergoeden ze het ook gewoon.Koffie schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:05:
Thanks, maar hij lijkt teveel op rrn RNS510, en import zal te veel gedoe zijn met de leasemaatschappij.
Ik heb zelf in mijn A3 ook achter de RNS-E laten doen, omdat dat veel goedkoper was (wel een eerlijke
Weet je dat zeker? Ik heb er laatst voor m'n 5 ook ff naar gekeken, want die kleuren matchen inderdaad voor geen meter, maar omdat 'het toch niet mag' er maar bij laten zitten..Skef schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:32:
[afbeelding]
Even een foto tussendoor voor de afwisseling... Heb nu mijn mistlampen vervangen door LED-exemplaren, zodat ze qua kleur beter aansluiten bij mijn xenon en dat ik ze overdag ook aan mag (valt nu onder de noemer dagrijlichten).
Wordt nu nogal flink reclame voor gemaakt met gunstige prijzen, €329 p/m voor een Polo full operational lease, zonder brandstof uiteraard,
Als je verder leest dan is dit op basis van 15dk (per jaar neem ik dan maar aan).
* EWK heeft een offerte aangevraagd, maar is benieuwd naar ervaringen/meningen/addertjes onder het gras e.d.
Hoi!
Verwijderd
Ik zeg:Koffie schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:32:
Eisen:
- BT Carkit ingebouwd
- touch
- iPod support
- SD-card
http://www.pioneer.nl/nl/...1/AVIC-F9210BT/index.html
Het enige wat niet kan is het front eruit halen.
Zo dan, dat is gaaf voor in mijn Octavia! Zoals het er naar uitziet heeft deze exact de afmetingen van de RNS-510, er is een bezel te koop waar die in past.Skef schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:55:
[...]
Thanks, maar afneembaar front is verplicht door de LMVerwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 09:43:
[...]
Ik zeg:
http://www.pioneer.nl/nl/...1/AVIC-F9210BT/index.html
Het enige wat niet kan is het front eruit halen.
Los van dat, is er geen optionele DVB-T tuner welke via de radio te bedienen is.
Zoals het er nu naar uit ziet gaat het de Kenwood DNX9260BT worden.
edit: deze:
http://www.pioneer.nl/nl/...1/AVIC-F3210BT/index.html
[ Voor 22% gewijzigd door Wimo. op 06-11-2010 18:33 ]
Loop je dan niet de kans dat k@#$ criminelen een goedkope radio in het donker aanzien voor een RNS510 en vervolgens alsnog je ruit intikken of je dashboard slopen?SeatRider schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:08:
Zo dan, dat is gaaf voor in mijn Octavia! Zoals het er naar uitziet heeft deze exact de afmetingen van de RNS-510, er is een bezel te koop waar die in past.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Precies , hetzelfde gebeurt ook met een RCD510.mekkieboek schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:31:
[...]
Loop je dan niet de kans dat k@#$ criminelen een goedkope radio in het donker aanzien voor een RNS510 en vervolgens alsnog je ruit intikken of je dashboard slopen?
Kan je tenminste je auto op een carpoolplek neerzetten zonder dat ie gejat word.
Het grootste probleem is dat de radio's er zo makkelijk uit te halen zijn, en dat er geen code oid ingetoetst hoeft te worden als de stroom er af geweest is. Dat laatste zou de handel in gestolen RNS'en al een stuk lastiger maken. Geen code = geen werkende unit (ook niet via een backdoor door de dealer oid). Kwestie van de code heel goed bewaren, of iets van een centrale database welke alleen met serienummers te raadplegen is...Bierkameel schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:50:
Toch te belachelijk voor woorden dat ze niet zo'n systeem kunnen maken met een afneembaar front.
Kan je tenminste je auto op een carpoolplek neerzetten zonder dat ie gejat word.
Daar heb je dan ook wel weer een punt. Goed, dan laten we gewoon de stream erin zittenmekkieboek schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:31:
[...]
Loop je dan niet de kans dat k@#$ criminelen een goedkope radio in het donker aanzien voor een RNS510 en vervolgens alsnog je ruit intikken of je dashboard slopen?
http://vwpassat.nl/viewto...378&hilit=RNS+beschermkap
Dan nog haal ik het frontje van mijn radio er uit en laat de kap open staan. Want het dievengilde weet ook heel goed dat achter die kap een radio is. Die kap heeft mij mij alleen maar nut om de radio te verduisteren als het buiten donker is.
Heb ik ook naar gekeken; mooi ding, maar ik vond (persoonlijk, uiteraard) de interface erg druk en onoverzichtelijk. Daardoor ben ik zelf bij de JVC KW-NT3 uitgekomen. Ook afneembaar scherm en dezelfde functies (alleen geen dvb-t module). (zie ook vorige pagina van dit topic voor een piccie)Koffie schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:23:
[...]
Thanks, maar afneembaar front is verplicht door de LM
Los van dat, is er geen optionele DVB-T tuner welke via de radio te bedienen is.
Heb 'm nu een maand of 3 en doet uitstekend dienst (incl een aantal buitenland reizen (Duitsland / Oostenrijk)
[ Voor 3% gewijzigd door EraZor op 08-11-2010 15:47 ]

www.youtube.com/DerOllie
Ik zou je aanraden de Kenwood nog eens te overwegen als de beslissing nog niet definitief is. Ik rij nu een paar maanden met de 7260 en ik heb voorheen nog nooit gescholden op een radio, maar nu doe ik dat regelmatigKoffie schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:23:
De interface is vooral rijdend erg slecht te bedienen, ik vind de telefoonsupport matig werken (soms wel en soms geen telefoonboek) en mijn iPod wordt met grote regelmaat niet goed herkend waardoor ik nu voor mezelf een soort reset-procedure heb uitgevogeld. Soms loopt het hele ding ook gewoon vast
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Voor mij maakt het niet uit, het is uiteindelijk toch een RNS510 geworden
De mijne wordt pas in week 2 gemaakt... aargh, wachtenCybpraetorian schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:10:
Mn Scirocco vanmiddag. Heb hem nu net iets meer dan 6 maanden, en bevalt nog steeds super!
[afbeelding]
[afbeelding]
naja moet toch weer een onderhoudje hebben dus ze nemen het maar ff mee. Mijn vriendin zit zolang dus op de achterbank
[ Voor 16% gewijzigd door Yalopa op 13-11-2010 22:06 ]
You don't need eyes to see, you need vision
Je bent niet de enige. Mijn vader heeft ook een Jetta en die heeft heel vaak problemen met openen van de koffer. Of heel soms dat sommige deuren niet op slot gaan.Yalopa schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 21:56:
Momenteel iets vaags aan de hand met mijn jetta. De pasagiersdeur gaat niet meer open. Nu vermoed ik dat dat door een softwareupdate komt want ik heb het probleem sinds ik mn wagen laatst in de garage achtergelaten heb. De vervang wagen die ik meekreeg (ook een jetta) had hetzelfde probleem, maar dan op de koffer.
naja moet toch weer een onderhoudje hebben dus ze nemen het maar ff mee. Mijn vriendin zit zolang dus op de achterbank
Ik had nog gisteren problemen met het openen van de koffer. Moest het aantal keren op slot gooien zodat ik het weer kon openen.
Binnenkort maar eens naar de dealer gaan voor een update. Iemand die weet hoeveel dit grap gaat kosten?
[ Voor 7% gewijzigd door MrJames op 14-11-2010 12:51 ]
Woohoo! De mijne NU ;-)Wimo. schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 19:04:
[...]
De mijne wordt pas in week 2 gemaakt... aargh, wachten
Maar goed: ik krijg 'm pas in week 2.....

Euhm... da's niet waar; je kunt de mislichten aleen aanzetten als je dimlicht aan is, en je mag geen dimliht en dagrijverlichting samen voeren:Skef schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:32:
[afbeelding]
Verder nog voor mensen die belang hebben bij zo'n china-rns radio, kwam een Duitse shop tegen waar ie gunstig te koop is: klik
Of kan je bij jou de mistlichten aanzetten, zónder dimlicht?Artikel 41
1. Onverminderd artikel 32, eerste lid, mogen bestuurders van een motorvoertuig bij dag dagrijlicht voeren. Het dagrijlicht wordt niet tegelijk met enig ander licht aan de voorzijde van het voertuig gevoerd.
Vraag is, hoe lang duurt het voor dieven straks met decoupeerzaag en accuboor op pad gaan? Gat in het dashboard, decoupeerzaag erin, rondje om de radio maken en ze nemen dat ding met beschermkap en al mee.brilsmurfffje schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:34:
Je kan nog altijd zo'n systeem overwegen tegen het dieven gilde:
http://vwpassat.nl/viewto...378&hilit=RNS+beschermkap
En hoe viel de offerte uit?EWK schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:53:
Iemand ervaring met het VW abo?
Wordt nu nogal flink reclame voor gemaakt met gunstige prijzen, €329 p/m voor een Polo full operational lease, zonder brandstof uiteraard,
Als je verder leest dan is dit op basis van 15dk (per jaar neem ik dan maar aan).
* EWK heeft een offerte aangevraagd, maar is benieuwd naar ervaringen/meningen/addertjes onder het gras e.d.
Niet dat ik voor een astra zou kiezen, als nog liever een goed aangeklede normale polo
[ Voor 32% gewijzigd door KappeNou op 15-11-2010 15:38 ]
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.
http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]