hier meer over VU+ solo.
http://www.satshop.tv/VU-Solo
ben benieuwd of ze deze met de DM 500HD gaan testen en vergelijken.
Deze shop is sowieso wat duurder dan andere shops. Hier wordt de V+ Duo aangeboden voor € 449,- terwijl ik ze al voor € 409,- heb zien staan. Hetzelfde geldt ook voor de Dreambox 800HD, deze biedt hij ook aan voor € 449,- en tegenwoordig zie je ze al voor € 389,-.murata schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:40:
hier meer over VU+ solo.
momenteel gaat het om de specs, alleen uit de specs kan ik zelf niet concluderen welke beter is.nwagenaar schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:15:
[...]
Deze shop is sowieso wat duurder dan andere shops. Hier wordt de V+ Duo aangeboden voor € 449,- terwijl ik ze al voor € 409,- heb zien staan. Hetzelfde geldt ook voor de Dreambox 800HD, deze biedt hij ook aan voor € 449,- en tegenwoordig zie je ze al voor € 389,-.
Dus ik zou nog even wachten op de andere aanbieders
Wat voor issues hebben we het dan over ?? Zat net radio te luisteren en opeens ging dat ding rebootennwagenaar schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:05:
Via diverse mensen heb ik vernomen dat de V+ Duo enorm goed in elkaar zit. De hardware is topnotch, het is goed afgewerkt en diverse image-bouwers maken al images (OpenPLI, Dream Images, etc) voor deze ontvanger. Wel zijn er nog wat kleine issues maar qua stabiliteit zit het meer dan goed.
Waar heb je deze besteld ?? Een winkel in Rotterdam had ik al gevonden, echter hebben die blijkbaar geen zin om op vragen van klanten te reagerenTevii S660 USB tuner.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
http://www.dvbshop.net/ prima shop, hebben zowel de PCIe als USB TV-kaarten van TeVii.nero355 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:27:
[...]
Waar heb je deze besteld ?? Een winkel in Rotterdam had ik al gevonden, echter hebben die blijkbaar geen zin om op vragen van klanten te reagerenZou graag de TeVii S470 met PCIe 1x willen hebben en niet de PCI wegens het steeds meer verdwijnen van PCI 32 bits sloten
Amazon.de doet weer moeilijk over shipping richting Nederland ... zucht !!
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Sorry, maar vooralsnog heb ik het alleen maar van horen zeggen. En volgens mijn "bronnen" is de V+ DUO een goede ontvanger met stabiele software. Alleen zitten er nog wel wat bugs in, zo te horen heb jij er eentje gevondennero355 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:27:
[...]
Wat voor issues hebben we het dan over ?? Zat net radio te luisteren en opeens ging dat ding rebootenDat is dus iets wat ik NIET wil meemaken !!
Ik heb hem geruild tegen mijn NOVA-HD-S2. Maar volgens mij heeft hij het gekocht via dvbshop.net of je kan het aanschaffen via satshop.tv.[...]
Waar heb je deze besteld ?? Een winkel in Rotterdam had ik al gevonden, echter hebben die blijkbaar geen zin om op vragen van klanten te reagerenZou graag de TeVii S470 met PCIe 1x willen hebben en niet de PCI wegens het steeds meer verdwijnen van PCI 32 bits sloten
Amazon.de doet weer moeilijk over shipping richting Nederland ... zucht !!
Ik had het over mijn 7020Si ... word er echt moe van ... het is een dedicated apparaat verdomme dat hoort zonder gezeik te werkennwagenaar schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:46:
Sorry, maar vooralsnog heb ik het alleen maar van horen zeggen. En volgens mijn "bronnen" is de V+ DUO een goede ontvanger met stabiele software. Alleen zitten er nog wel wat bugs in, zo te horen heb jij er eentje gevonden
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ah, oh. Nou ja, sowieso ben ik geen fan van Dreambox hardware. Je betaalt gewoonweg teveel voor wat je krijgt, eerste edities hebben altijd hardwareproblemen (afgezien van de DM100) en voor de Deutsche grundlichkeit hoef je het ook niet te doen, afgezien van de DM8000 is alles gemaakt in China.nero355 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:59:
[...]
Ik had het over mijn 7020Si ... word er echt moe van ... het is een dedicated apparaat verdomme dat hoort zonder gezeik te werken
Ik heb nu ook (eindelijk) mijn TeVii S660 goed aan de gang onder Linux icm VDR. Ik had wat last van systeem freezes. Uiteindelijk moest ik dus de driver downgraden en andere firmware er neer zetten. Probleem opgelost. Nu kan ik dus zonder problemen weer gebruik maken van mijn VDR configuratie en laat net VDR 1.7.14 uitgebracht zijn. Ook ik zal de komende dagen druk zijn met prutsenAnyways ... ik heb de TeVii S470 nu binnen en die werkt, maar software vinden die doet wat ik wil valt me nog vies tegen ... lekker verder prutsen de komende dagen (weken?!)
Tegenwoordig zendt Canal Digitaal ook de EPG uit via EIT-EPG. Dit betekent dat je nu dus ook 7 dagen vooruit kan kijken met ontvangers die niet goedgekeurd zijn door Canal Digitaal en/of TV Vlaanderen. Je moet wel de Mediahighway (MHW) EPG uitschakelen in de opties van de je Dreambox. Daarna zou hij terug moeten schakelen naar EIT-EPG en kan je 7 dagen vooruit kijken.Jazzy schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:21:
Zeg, ik heb een DM500 met Gemini 4.30. Nou zoek ik eigenlijk een betere EPG, waarmee ik meer dan het huidige en volgende programma kan zien en liefst voor alle kanalen. Weten jullie of zotiets bestaat als losse add-on?
[ Voor 15% gewijzigd door nwagenaar op 15-03-2010 10:21 ]
nwagenaar schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:19:
Ik heb nu ook (eindelijk) mijn TeVii S660 goed aan de gang onder Linux icm VDR. Ik had wat last van systeem freezes. Uiteindelijk moest ik dus de driver downgraden en andere firmware er neer zetten. Probleem opgelost. Nu kan ik dus zonder problemen weer gebruik maken van mijn VDR configuratie en laat net VDR 1.7.14 uitgebracht zijn. Ook ik zal de komende dagen druk zijn met prutsen
MCE7 werkt niet fijn vind ik en kan niet alles goed verwerken. Voorkeur gaat naar MediaPortal + Windows of XBMC + LinuxPersoonlijk ben ik enorm te spreken over de combinatie DVBLink TVSource v2 met MCE7. Dit werkt uitermate goed met SDTV en HDTV uitzendingen. En je kan ook gebruik maken van plugins zoals Acamd. Eventueel kan je met Cyberlink PowerDVD je MCE7 uitbreiden met ondersteuning voor Bluray. Op deze manier heb je een complete mediacenter.
Die ken ik echter vind ik de programmeur(s) echt aso/arrogant : "Ja mijn programma is zo goed dat je geen Trial versie nodig hebt om te kijken of je het wat vindt !!" ... WTF ... dan nietMocht je geen gebruik kunnen maken van MCE7, dan kan ik je DVB Viewer Pro enorm aanbevelen. Het kost zeer weinig (€ 15,-) en je hebt gewoon een zeer goed programma voor het kijken van DVB-streams en multimedia bestanden.
Via XBMC zou ideaal zijn !! Hopelijk wordt het snel gefixt. Mijn ION S775 mobo staat te springen van enthousiasmeMocht je niet vast zitten aan Windows en je hebt een NVidia kaart, dan kan ik je (natuuurlijk) VDR enorm aanbevelen. En ook de combinatie TVheadend en XBMC lijkt een topper te kunnen worden zodra ze het probleem met VDPAU icm de TVHeadend streams hebben opgelost.
Van origine, ben ik al 2 jaar een echte VDR aanhanger (zie de link in mijn signature). Voorheen had ik nooit een programma op Windows gevonden, dat mij van VDR kon afhouden. Op dit moment moet ik zeggen, dat ik de combinatie van MCE7 met DVBLink TVSource v2 een supercombinatie vind. Hetzelfde geldt ook voor DVB Viewer Pro v4. Alleen ik vind MCE7 in dit geval een stukje beter, gezien de integratie met bijvoorbeeld Cyberlink PowerDVD en Bluray. Het enige wat ik mis binnen MCE7, is de ondersteuning van bouquetten zodat ik mijn eigen indeling kan maken.nero355 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:48:
[...]
Ik ben niet de enige
[...]
MCE7 werkt niet fijn vind ik en kan niet alles goed verwerken. Voorkeur gaat naar MediaPortal + Windows of XBMC + Linux
[...]
Die ken ik echter vind ik de programmeur(s) echt aso/arrogant : "Ja mijn programma is zo goed dat je geen Trial versie nodig hebt om te kijken of je het wat vindt !!" ... WTF ... dan niet
In de nieuwste SVN zou deze aanpassing al moeten zitten. Het is nu wachten totdat er een binary package beschikbaar komt in de SVN-PPA. Nog even geduld dus, zodra het werkt zal ik het ook meedelen.[...]
Via XBMC zou ideaal zijn !! Hopelijk wordt het snel gefixt. Mijn ION S775 mobo staat te springen van enthousiasme
En de Tevii S660 (USB) is er natuurlijk ook nog.Dreamvoid schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:06:
Dan zijn er voor zover ik kan zien 5 opties op de markt:
- Technisat Skystar USB 2 HD CI
- Technotrend Connect CT-3650
- Terratec Cinergy S7
- Anysee E30S2
- FireDTV S2
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
[ Voor 84% gewijzigd door Dreamvoid op 17-03-2010 14:29 ]
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?
Je geeft zelf al aan dat je 0% signaal hebt dan zou ik eerst naar het buiten gebeuren kijken misschien is met een flinke wind de schotel verwaait dat hij niet meer precies op de satelliet staat, of een breuk in je kabels.LePlatDuJour269 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:44:
Vraag 2: hoe kan ik testen of het de FireDTV is, of een ander onderdeel in de keten?
Schotel verkeerd? - Andere decoder erop (kastje van de buren?)LePlatDuJour269 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:44:
Vraag 2: hoe kan ik testen of het de FireDTV is, of een ander onderdeel in de keten?
Anoniem: 354001
Je kan [OSCam] Het grote Oscam Topic icm. kaffeine-sc (of een andere SC plugin voor een ander programma, voor b.v. myth is afaik ook een plugin en er zullen er nog wel meer zijn) gebruiken, da's opensource (dus correcter?).Anoniem: 354001 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:23:
dien je echt bedenkelijke software zoals cccam of sasc-ng te gebruiken of bestaat er een correctere methode ?
[ Voor 65% gewijzigd door Mentalist op 06-04-2010 23:35 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Tuxie op 07-04-2010 10:45 ]
PCI sloten worden steeds schaarser, dus ja.Tuxie schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:43:
Ik wil graag een TeVii kaartje (HD, DVB-S2) in mijn nieuwe ontvanger HTPC, die in een micro-atx kast komt te zitten. Van de site ( www.dvbshop.net ) begrijp ik dat de S464 een low-profile kaart is en de S470 ook. De S470 is PCI-E en de S464 is PCI. Is het aan te raden om voor een PCI-E variant te gaan?
great ! OSCam is ondertussen gecompileerd en draaiende, nog nog de juiste info voor TV-Vlaanderen vinden, bedankt voor de tipJe kan [OSCam] Het grote Oscam Topic icm. kaffeine-sc (of een andere SC plugin voor een ander programma, voor b.v. myth is afaik ook een plugin en er zullen er nog wel meer zijn) gebruiken, da's opensource (dus correcter?).
Is dat TeVii ding niet gewoon net als de meeste TV kaarten USB met alleen de PCI(e) form factor om 'm vast te zetten?W3ird_N3rd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:08:
PCI sloten worden steeds schaarser, dus ja.
Huh, USB? De enige kaarten die ik ken die iets dergelijks doen zijn die van DigitalEverywhere (FloppyDTV/FireDTV) en die hebben een Firewire-aansluiting.Dreamvoid schreef op donderdag 08 april 2010 @ 19:15:
[...]
Is dat TeVii ding niet gewoon net als de meeste TV kaarten USB met alleen de PCI(e) form factor om 'm vast te zetten?
[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 08-04-2010 22:22 ]
Inderdaad : Mijn S470 zit gewoon in een PCI Express 1x slotW3ird_N3rd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:21:
Huh, USB? De enige kaarten die ik ken die iets dergelijks doen zijn die van DigitalEverywhere (FloppyDTV/FireDTV) en die hebben een Firewire-aansluiting.
Al het andere (KNC1/Technotrend/Mystique/TeVii/Hauppauge/etc) zijn gewone PCI/PCIe kaarten of externe USB-sticks/boxen.
zucht, er is niemand die al configuratie bestanden heeft voor TV-Vlaanderen en OSCam ? (of een link heeft naar een post hoe je dit correct kan configureren ?)nog nog de juiste info voor TV-Vlaanderen vinden
Anoniem: 119722
Ben ik nou gek of lijk je nou op een CD+ medewerker?nwagenaar schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:38:
[...]
EMM updates zijn dus de entitlement updates voor je kaart. Behalve de codes voor het bekijken van je zenders (ECM's), geeft het dus ook een puls mee waarmee je type pakket wordt bepaalt en aangeeft of je nog wel een geldige abonnement hebt. Dit worden dus EMM updates genoemd.
En de reden waarom Canal Digitaal dat weet, is omdat er enorm veel klanten zijn die met een niet-goedgekeurde ontvanger dezelfde EMM updates missen op hun Mediaguard3/SECA3 kaartje. In de meeste gevallen is het advies:
- Ruil je huidige schotelontvanger in voor een door Canal Digitaal goedgekeurde ontvanger (meestal tegen een geringe aanschafprijs);
- Ruil je huidige CI-adapter in (bijvoorbeeld je Matrix Revolutions CAM) voor een Mediaguard 3 CI-adapter (volle prijs betalen, circa 70 euro als ik het goed heb).
Aanvragen van een nieuwe puls kan allang via een 035-nummer. Moet je de ontvanger om SBS zetten en afwachten. Ik heb een verrassing voor je. Het werkt daarna nog niet. Het enige dat werkt is bellen en dan maken ze het wel aan het werk.Op de korte termijn kun je ook een nieuwe EMM-puls aanvragen via de telefoon (al dan niet via een Canal Digitaal medewerker) of via de site en je ontvanger op SBS6 zetten. Nu kan het zijn dat de update alsnog binnenkomt (soms gaat het goed, soms ook niet) en daardoor lijkt jouw probleem voor 2 maanden te zijn opgelost. Ik zeg specifiek 2 maanden, omdat de EMM-datum 2 maanden vooruit ligt.
Toevallig weet ik het wel, omdat ik op een groot aantal fora zit die allemaal hetzelfde probleem hebben besproken met daarin de diverse oplossingen. Ik ben niet helemaal onbekend in of binnen het schotelwereldje ;)[/quote]Als het goed is, niet meer. Alle goedgekeurde ontvangers - die ook nog ondersteund worden! - hebben nieuwe firmware updates gekregen waarmee je zonder problemen je EMM updates binnen krijgt op je SECA3 kaart.
Je blijft problemen houden met je Showbox 500, maar ik zal je even uit de droom helpen als je kaart geupdate wordt moet je beeld hebben dat is zo simpel als maar kan.Anoniem: 119722 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:22:
[...]
Overigens. Die geldigheidsduur wordt wel geupdate dat kan ik nl. zien.
Je bent gek, ik ben duidelijk geen CD+ medewerker.Anoniem: 119722 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:22:
[...]
Ben ik nou gek of lijk je nou op een CD+ medewerker?
Klopt en dit komt omdat de meeste receivers met een smartreader, een emulator gebruiken voor hun SECA gebeuren. Dus het is mogelijk dat de receiver volledig werkte met SECA2 (de oude beveiliging) maar met SECA3 dus niet. De fabrikant hoort officieel een licentie te nemen zodat hij de beveiliging volledig ondersteunt, de ontvangers die gebruik maken van een emulator hebben dit dus niet en zijn dus niet gecertificeerd voor nieuwe versies van de beveiliging.Dat mag jij wel in dat wereldje zitten. Ik heb andere en een meer praktische ervaring. En echt. Ik ben niet de enige. Het hele internet ligt vol met dit soort problemen. En niet alleen omdat mensen hun ontvangers niet uitdaten.
Dit bevestigt dus wederom mijn vermoeden dat je ontvanger niet gecertificeerd is. Je kan hier moeilijk de schuld geven aan Canal Digital, de fabrikant van je ontvanger had gewoon een officiele licentie moeten hebben van Mediaguard zodat hij het volledig kon (blijven) ondersteunen.Ik dacht ik zal dit nu eens beantwoorden omdat we inmiddels alweer twee maanden verder zijn, en er weer gebeld moet gaan worden.
Dat weet ik 100% zeker. Hij heeft gewoon geen gecertificeerde ontvanger. Wel grappig, ik gebruik al tijden een NewCS/Smartreader combinatie en het heeft altijd gewerkt. Ik heb dus nog nooit een probleem gehad met eventuele updates.aart44 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:57:
[...]
Je blijft problemen houden met je Showbox 500, maar ik zal je even uit de droom helpen als je kaart geupdate wordt moet je beeld hebben dat is zo simpel als maar kan. Sinds de overschakeling naar Seca3 moet je twee datum's kunnen aflezen van je smartkaart en dat was bij Seca2 één datum het moet er dan ongeveer zo uitzien,
Managment: 2010/6/12
CanalDigitaal: 2010/6/5
En nu weet ik haast zeker dat je de Managment's datum niet kunt uitlezen.
Zijn er eigenlijk mensen met ervaring met dat DVBLink Network Pack? Ik heb nog een losse Vista PC (zonder tuner uiteraard) staan, die kan dan mooi de slaapkamer in om daar ook sat TV te ontvangen.nwagenaar schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:54:
Maar om even terug te komen op iets ontopics, de nieuwe versie van DVBLink TVSource (versie 2.1) icm Mediacenter 7 werkt echt subliem!
Nog bedankt, dat werkte prima.nwagenaar schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:19:
Tegenwoordig zendt Canal Digitaal ook de EPG uit via EIT-EPG. Dit betekent dat je nu dus ook 7 dagen vooruit kan kijken met ontvangers die niet goedgekeurd zijn door Canal Digitaal en/of TV Vlaanderen. Je moet wel de Mediahighway (MHW) EPG uitschakelen in de opties van de je Dreambox. Daarna zou hij terug moeten schakelen naar EIT-EPG en kan je 7 dagen vooruit kijken.
Geen dank
Ja, je kan met DreamboxEdit je zenderlijst (en bouquets) backuppen. Gezien de minimale geheugenruimte, heb ik indertijd gekozen voor de laatste Nabilosat image. Ondertussen heeft mijn vader deze ontvanger - ik heb hem niet meer nodig omdat ik een HTPC heb - in gebruik en daar draait nog steeds dezelfde image op (ondertussen alweer 2 jaar) en hij loopt gewoon minder vaak vast dan andere images. Eén keer in de 6 maanden gooi ik vervolgens even een geüpdate zenderlijst op de DB500 (Henksat settings) met DreamboxEdit.Zeg, als ik eens een andere build wil proberen op mijn DB500, is het dan voldoende om mijn bouqets te backuppen met DreamBoxEdit? Iemand een suggestie als alternatief voor Gemini 4.30?
Ik gebruik zelf openPLI op een Vu+ duo. Hierop kan je xmltv-import van Rytec downloaden. Heb je zo'n beetje alle epg van een stuk of wat providers CD+, SKY Italia, UK, DL.Jazzy schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:21:
Zeg, ik heb een DM500 met Gemini 4.30. Nou zoek ik eigenlijk een betere EPG, waarmee ik meer dan het huidige en volgende programma kan zien en liefst voor alle kanalen. Weten jullie of zotiets bestaat als losse add-on?
Let wel even op dat je dan ook een twinlnb nodig hebt op je schotel;) en het liefste ook 2 kabels (een splitter gaat zowieso niet werken en disecq switches durf ik niet met zekerheid te zeggen vanwege transponders(was volgens mij iets mee))Djensen schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:37:
Ik ben voornemens een Samsung TV aan te schaffen met een DVB-S2 tuner aan boord. Deze kan als het goed is de Canal Digital HD kanalen weergeven. De tv beschikt over een enkele tuner waarmee je ook programma's kunt opnemen (op een usb-schijfje). Echter is het niet mogelijk een programma te kijken en een andere op te nemen. Dat is wel een nadeel.
Nu heb ik een Inverto IDL7000 met 2 tuners (DVB-S) aan boord waarmee ik wel een programma kan kijken en opnemen tegelijk.
Is het mogelijk om de Samsung TV en Inverto PVR aan elkaar te koppelen om HD te kijken (via DVB-S2) en tegelijkertijd eventueel programma's op te nemen middels de Inverto, ook al is dit niet in HD kwaliteit?
Wat is hierin nu de meest handige oplossing?
Kan je wat specifieker zijn?Djensen schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:24:
Ik heb wel een Dou LNB maar niet van het unicable type. Ik heb nu ook maar één kabel liggen en die middels de doorlus manier aan mijn twin tuner gekoppeld. Kan ik ook het binnenkomende signaal splitten? Dat zou ook een oplossing kunnen zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Okki5 op 03-05-2010 13:41 ]
Tja dat doorlussen heb ik wel een beetje m'n twijfels over, in principe zou het moeten kunnen...Djensen schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:19:
Ik heb de deze LNB klik ik heb er ook te weinig verstand van maar dit is de "simpele" versie. Ik heb hem nu doorgelust op mijn Inverto IDL7000. Hier kijk ik naar de standaard zenders in het Basispakket van CD (dat is ook mijn huidige abonnement). Dit vind ik zelf voldoende. Ik kan op dit moment bijvoorbeeld Nederland 1 kijken en ondertussen SBS6 opnemen. Deze functionaliteit zou ik graag behouden als ik een TV aanschaf met één DVB-S2 tuner.
Ik heb dus niet veel wensen, en neem genoegen met het ontvangst van de "standaard" zenders, meer kijk ik toch niet.
Als ik het bovenstaande verhaal van Okki5 goed begrijp kan ik ook een doorlus maken van mijn Inverto naar mijn (toekomstige) TV? Dat zou perfect zijn. Het lijkt mij verder logisch dat ik een extra CI module plus smartcart moet bestellen. Deze worden aangeboden op de CD site
My favorite programming language is solder.
Ja ik ben al uren aan het opnemen.Puch-Maxi schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:12:
Canaldigitaal ondervindt wat probleempjes, als "positieve" bijwerking zijn nu bepaalde zenders FTA (waaronder Film 1.1/1.2)
My favorite programming language is solder.
Anoniem: 256899
Ik wou zo rond de 200 Euro uitgegeven daar ik zelf al een link geef naar een apparaat wat zou voldoen wat daar verder on ligt.cornfed99111 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:20:
Welk budget heb je?
Dat zal bepalen welke modellen mogelijk zijn.
Een receiver met een twin tuner zal waarschijnlijk het beste zijn voor je.
Je smartcard/cam probleem/vragen zijn niet zo moeilijk.
Je koopt een receiver met een CI slot of je koopt een die via een softcam kan werken.
Alleen heb je bij de eerste een CAM module extra nodig.
En waarom wil je een HD zender bekijken via SCART als dat niet nodig is?
Als gezegd Twin HD is leuk, maar niet essentieel.cornfed99111 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 17:45:
Je wilt geen Twin HD tuner? Dat is de eerste keuze: singel of twin.
Dan moet je kiezen of je met een CAM wilt werken (los of ingebouwd) of via een softcam.
Voor de test zal bijna iedere receiver gaan werken met CD. Uitzonderingen daargelaten.
Weer bedankt voor de medewerking. Ik ben één en ander nu aan het downloaden, en daarna verwacht ik dat deze bestanden nog wel wat aan nog niet ondersteunde descriptors in mijn tooltje zullen opleveren. In ieder geval zal ik de satellite_delivery_system_descriptor en S2_satellite_delivery_system_descriptor moeten gaan toevoegen.W3ird_N3rd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 01:43:
Astra 19,2 oost 12574 H CDS transponder
Astra 19,2 oost 11953 H ZDF transponder (gewoon SD)
dvbstream+diseqc is aan het bokken dus freesat kan ik je even niet mee helpen..
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
| Network ID 53 ========================================================= Transport Stream ID Frequency QAM/SR --------------------------------------------------------- Service name Type Service ID LCN ========================================================= 1097 --------------------------------------------------------- RTL4 1 2004 - RTL5 1 2005 - RTL7 1 2006 - TV Oranje 1 2010 - Discovery 1 2015 - Animal Planet 1 2020 - EUROSPORT 1 2025 - Cartoon/TCM 1 2030 - RTL8 1 2035 - Hallmark 1 2041 - DORCEL TV 1 2045 - RTL RADIO 2 2051 - RTL 1440 2 2052 - RV info 2 2070 - Radio Vlaanderen 2 2075 - Mint 2 2080 - Bel RTL 2 2081 - Radio Contact 2 2082 - Pure FM 2 2085 - Classic21 2 2086 - VivaCite 2 2087 - Musiq 3 2 2088 - La Premiere 2 2089 - ========================================================= 1105 --------------------------------------------------------- Film1.1 1 4005 - Sport1 1 4006 - Film1.2 1 4007 - NED1 1 4011 - NED2 1 4012 - NED3 1 4013 - Nickelodeon/Comedy Central 1 4014 - NGC 1 4015 - FunX 2 4035 - Classic FM 2 4040 - Q-Music 2 4045 - Radio 4 Surround 2 4047 - Philips DL DSR 7121 12 4091 - Nagra DL DSR7121 12 4092 - Philips DL DSR 8121 12 4093 - Nagra DL DSR 8121 12 4094 - pace DL DSR7141 12 4095 - Nagra DL DSR7141 12 4096 - EPG Nagra -1 7198 - EPG 1 7199 - ========================================================= 1109 --------------------------------------------------------- NET5 1 5004 - SBS6 1 5005 - TMF 1 5015 - Veronica/DisneyXD 1 5020 - MGM 1 5023 - BVN 1 5025 - Film1.3 1 5028 - Etalage Kanaal 1 5029 - Eredivisielive 1 1 5030 - NL-Radio 1 2 5031 - NL-Radio 2 2 5032 - NL-3FM 2 5033 - NL-Radio 4 2 5034 - NL-Radio 5 2 5035 - Arrow Classic Rock 2 5050 - Arrow Jazz 2 5051 - KINK FM 2 5055 - RNW1 2 5060 - RNW2 2 5061 - RNW3 2 5062 - Sky Radio 2 5070 - 538 Juize 2 5071 - Radio538 2 5072 - NL-Radio 6 2 5080 - Radio10Gold 2 5085 - Radio Veronica 2 5095 - DownloadCDS 12 5098 - Downl CAM -1 5099 - ========================================================= 1119 --------------------------------------------------------- VTM 1 12771 - 2BE 1 12772 - VT4 1 12773 - een 1 12775 - Ketnet/Canvas 1 12776 - Vitaya 1 12777 - Radio 1 2 12778 - Radio 2 2 12779 - MNM 2 12780 - Studio Brussel 2 12781 - Klara 2 12782 - JIM 1 12783 - VIJFtv 1 12784 - vtmKazoom 1 12785 - Q-music 2 12786 - JOEfm 2 12787 - Man-X 1 12788 - Nostalgie 2 12789 - Acht 1 12790 - Kanaal Z 1 12792 - ========================================================= 3222 --------------------------------------------------------- Film1.2 22 20910 Film1.3 22 20915 Film1 Action 22 20920 Sport1 22 20925 Sport1.2 22 20930 tst2 22 20935 NED3 HD 25 20950 Film 1 HD 25 20955 Sport 1 HD 25 20960 ========================================================= 3225 --------------------------------------------------------- RTL7 HD 25 21010 RTL5 HD 25 21015 NET5 HD 25 21020 een HD 25 21025 Ketnet/Canvas HD 25 21030 Veronica/DisneyXD HD 25 21035 ========================================================= Network ID's: 53 - CANALDIGITAAL Service types: 1 - Digital television service 2 - Digital radio sound service 12 - Data broadcast service 22 - Advanced CODEC SD digital television service 25 - Advanced CODEC HD digital television service |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
| Network ID 1 ========================================================= Transport Stream ID Position Frequency Modulation SR FEC --------------------------------------------------------- Service name Type Service ID LCN ========================================================= 1011 19,2 east 11,36175 H 8PSK S2 22,000 2/3 --------------------------------------------------------- Das Erste HD 25 11100 - ZDF HD 25 11110 - arte HD 25 11120 - HD-Test ARD ZDF 25 11140 - ========================================================= 1051 19,2 east 10,74375 H QPSK S 22,000 5/6 --------------------------------------------------------- EinsExtra 1 28721 - Einsfestival 1 28722 - EinsPlus 1 28723 - arte 1 28724 - Phoenix 1 28725 - Test-R 1 28726 - ========================================================= 1073 19,2 east 12,10950 H QPSK S 27,500 3/4 --------------------------------------------------------- rbb Brandenburg 1 28205 - rbb Berlin 1 28206 - ARD-TEST-1 1 28221 - NDR FS MV 1 28224 - NDR FS HH 1 28225 - NDR FS NDS 1 28226 - NDR FS SH 1 28227 - MDR Sachsen 1 28228 - MDR S-Anhalt 1 28229 - MDR Thüringen 1 28230 - SWR Fernsehen RP 1 28231 - ARD-Data-1 12 28250 - ========================================================= 1079 19,2 east 11,95350 H QPSK S 27,500 3/4 --------------------------------------------------------- ZDF 1 28006 - 3sat 1 28007 - KiKa 1 28008 - ZDFinfokanal 1 28011 - DKULTUR 2 28012 - DLF 2 28013 - zdf_neo 1 28014 - ZDFtheaterkanal 1 28016 - DRadio Wissen 2 28017 - ========================================================= 1101 19,2 east 11,83650 H QPSK S 27,500 3/4 --------------------------------------------------------- Das Erste 1 28106 - Bayerisches FS Süd 1 28107 - hr-fernsehen 1 28108 - Bayerisches FS Nord 1 28110 - WDR Köln 1 28111 - SWR Fernsehen BW 1 28113 - ========================================================= 1111 19,2 east 12,60375 H QPSK S 22,000 5/6 --------------------------------------------------------- WDR Aachen 1 28534 - WDR Wuppertal 1 28535 - WDR Bonn 1 28536 - WDR Duisburg 1 28537 - ========================================================= 1201 19,2 east 12,42150 H QPSK S 27,500 3/4 --------------------------------------------------------- WDR Bielefeld 1 28306 - WDR Dortmund 1 28307 - WDR Düsseldorf 1 28308 - WDR Essen 1 28309 - WDR Münster 1 28310 - WDR Siegen 1 28311 - Radio Bremen TV 1 28385 - WDR Test A 1 28395 - Einsfestival HD 1 28396 - MEHRKANALTEST 2 28397 - ========================================================= Network ID's: 1 - ASTRA 1 Service types: 1 - Digital television service 2 - Digital radio sound service 12 - Data broadcast service 25 - Advanced CODEC HD digital television service |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
| Network ID 53 ========================================================= Transport Stream ID Position Frequency Modulation SR FEC --------------------------------------------------------- Service name Type Service ID LCN ========================================================= 1097 19,2 east 12,34400 H QPSK S 27,500 3/4 --------------------------------------------------------- RTL4 1 2004 - RTL5 1 2005 - RTL7 1 2006 - TV Oranje 1 2010 - Discovery 1 2015 - Animal Planet 1 2020 - EUROSPORT 1 2025 - Cartoon/TCM 1 2030 - RTL8 1 2035 - Hallmark 1 2041 - DORCEL TV 1 2045 - RTL RADIO 2 2051 - RTL 1440 2 2052 - RV info 2 2070 - Radio Vlaanderen 2 2075 - Mint 2 2080 - Bel RTL 2 2081 - Radio Contact 2 2082 - Pure FM 2 2085 - Classic21 2 2086 - VivaCite 2 2087 - Musiq 3 2 2088 - La Premiere 2 2089 - ========================================================= 1105 19,2 east 12,51500 H QPSK S 22,000 5/6 --------------------------------------------------------- Film1.1 1 4005 - Sport1 1 4006 - Film1.2 1 4007 - NED1 1 4011 - NED2 1 4012 - NED3 1 4013 - Nickelodeon/Comedy Central 1 4014 - NGC 1 4015 - FunX 2 4035 - Classic FM 2 4040 - Q-Music 2 4045 - Radio 4 Surround 2 4047 - Philips DL DSR 7121 12 4091 - Nagra DL DSR7121 12 4092 - Philips DL DSR 8121 12 4093 - Nagra DL DSR 8121 12 4094 - pace DL DSR7141 12 4095 - Nagra DL DSR7141 12 4096 - EPG Nagra -1 7198 - EPG 1 7199 - ========================================================= 1109 19,2 east 12,57400 H QPSK S 22,000 5/6 --------------------------------------------------------- NET5 1 5004 - SBS6 1 5005 - TMF 1 5015 - Veronica/DisneyXD 1 5020 - MGM 1 5023 - BVN 1 5025 - Film1.3 1 5028 - Etalage Kanaal 1 5029 - Eredivisielive 1 1 5030 - NL-Radio 1 2 5031 - NL-Radio 2 2 5032 - NL-3FM 2 5033 - NL-Radio 4 2 5034 - NL-Radio 5 2 5035 - Arrow Classic Rock 2 5050 - Arrow Jazz 2 5051 - KINK FM 2 5055 - RNW1 2 5060 - RNW2 2 5061 - RNW3 2 5062 - Sky Radio 2 5070 - 538 Juize 2 5071 - Radio538 2 5072 - NL-Radio 6 2 5080 - Radio10Gold 2 5085 - Radio Veronica 2 5095 - DownloadCDS 12 5098 - Downl CAM -1 5099 - ========================================================= 1119 19,2 east 12,72200 H QPSK S 22,000 5/6 --------------------------------------------------------- VTM 1 12771 - 2BE 1 12772 - VT4 1 12773 - een 1 12775 - Ketnet/Canvas 1 12776 - Vitaya 1 12777 - Radio 1 2 12778 - Radio 2 2 12779 - MNM 2 12780 - Studio Brussel 2 12781 - Klara 2 12782 - JIM 1 12783 - VIJFtv 1 12784 - vtmKazoom 1 12785 - Q-music 2 12786 - JOEfm 2 12787 - Man-X 1 12788 - Nostalgie 2 12789 - Acht 1 12790 - Kanaal Z 1 12792 - ========================================================= 3222 --------------------------------------------------------- Film1.2 22 20910 Film1.3 22 20915 Film1 Action 22 20920 Sport1 22 20925 Sport1.2 22 20930 tst2 22 20935 NED3 HD 25 20950 Film 1 HD 25 20955 Sport 1 HD 25 20960 ========================================================= 3225 --------------------------------------------------------- RTL7 HD 25 21010 RTL5 HD 25 21015 NET5 HD 25 21020 een HD 25 21025 Ketnet/Canvas HD 25 21030 Veronica/DisneyXD HD 25 21035 ========================================================= Network ID's: 53 - CANALDIGITAAL Service types: 1 - Digital television service 2 - Digital radio sound service 12 - Data broadcast service 22 - Advanced CODEC SD digital television service 25 - Advanced CODEC HD digital television service |
Die 2 transponders waarvoor dat ontbreekt zitten op 23,5 oost.ArChie schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 00:21:
Zoals te zien is bij CDS niet voor alle Transport Streams ook frequentie informatie aanwezig. Er zijn dan wel services gedefinieerd in de Service Definition Table (SDT), maar in de Network Information Table (NIT) ontbreken dan de bijbehorende Transport Stream definities.
Zou je misschien ook nog een capture bestand kunnen maken van de transponder(s) die CanalDigitaal voor de HD kanalen gebruikt? Ik kan namelijk nog geen HD Fastscan lijst terugvinden in de Transport Stream capture van de SD transponder van CanalDigitaal. Ik ga er tenminste vooralsnog vanuit dat CanalDigitaal geen oplossing heeft bedacht waarbij die lijst hardcoded in de firmware van de Philips ontvanger is opgenomen.W3ird_N3rd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 17:09:
Die 2 transponders waarvoor dat ontbreekt zitten op 23,5 oost.
[ Voor 98% gewijzigd door itlee op 26-07-2010 22:16 ]
Het is uiteraard niet de bedoeling dat je een werkende configuratie overhoop gaat halen. In ieder geval bedankt dat je het even laat weten. Met een beetje geluk gaat het waarschijnlijk via het Sat4All forum lukken om aan een TS capture van een CanalDigitaal HD transponder te komen.W3ird_N3rd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:35:
Dan moet ik mijn S2 kaart weer in mijn PC doen en dan moet DiSEqC niet bokken, dus reken er maar niet op.
Dammm goed om te lezen dat TVSource mij gaat bieden wat ik al jaren zocht. Ik woon nu in een tijdelijke huurwoning en heb daar UPC, wat een drama product is dat zeg. Over een half jaar in mijn nieuwe huis en dan zou ik heeel graag weer terug willen naar MCE7 i.c.m. digitaal signaal. Dat laatste was mij nooit gelukt met DVB-S2, maar gebruikt ik i.c.m. analoog signaal van UPC. Daarnaast gebruikte ik altijd een dreambox 500 voor het digitale signaal, maar dit valt nu blijkbaar te combineren. Ik zie dat DVBlink ook een goede plugin ondersteuning bied. Bijvoorbeeld voor CCCam of andere softwams.nwagenaar schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:41:
[...]
Geen dank
[...]
Ja, je kan met DreamboxEdit je zenderlijst (en bouquets) backuppen. Gezien de minimale geheugenruimte, heb ik indertijd gekozen voor de laatste Nabilosat image. Ondertussen heeft mijn vader deze ontvanger - ik heb hem niet meer nodig omdat ik een HTPC heb - in gebruik en daar draait nog steeds dezelfde image op (ondertussen alweer 2 jaar) en hij loopt gewoon minder vaak vast dan andere images. Eén keer in de 6 maanden gooi ik vervolgens even een geüpdate zenderlijst op de DB500 (Henksat settings) met DreamboxEdit.
[ Voor 9% gewijzigd door GAEvakYD op 31-07-2010 17:38 ]
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Heden ten dage word het meeste zware rekenwerk toch door de graka gedaan? Dan zou de investering wel mee kunnen vallen? Zoveel ander werk heeft een mediacenter niet te doen, tenzij je wilt re-encoden om te streamen naar je mobiel etc?GAEvakYD schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:51:
1 nadeel is wel dat mijn vorige Mediacenter PC sterk verouderd was (AMD 2800+) en het de laatste maanden zwoegend heeft volgehouden. Als ik deze nieuwe setup wil gaan testen moet ik een flinke investering doen, voordat ik weet of het uberhaubt werkt.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik heb gewoon een NVIDIA Ion chipset icm DVBLink TVSource en de Networkpack. Ik kan gewoon TV kijken via MCE7 of live TV Streamen naar mijn PC. Volgens mij kostte mij dit bordje toen € 115,- inclusief verzendkosten. Ik had nog wel een paar reepjes DDR2 liggen, maar dat kost tegenwoordig ook niks meer. Ik denk dat als je het goed doet, dat je ong. 275 euro moet uitgeven (bordje, memory, Windows 7 en DVBLink TVSource).franssie schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:29:
[...]
Heden ten dage word het meeste zware rekenwerk toch door de graka gedaan? Dan zou de investering wel mee kunnen vallen? Zoveel ander werk heeft een mediacenter niet te doen, tenzij je wilt re-encoden om te streamen naar je mobiel etc?
Kan best zijn dat ik het fout heb, heb zelf niet een echt media centre.
Anoniem: 256114
Ja wat moet je met zo'n vage vraag op welke zender of op alle zenders??Anoniem: 256114 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:58:
Hallo allen,
Ben ik de enige die last heeft van een vertraging van de ondertiteling vanaf gisteren ??
[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 28-09-2010 02:07 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 28-09-2010 03:40 ]
Kun jij nog aangeven welk bordje je hebt, en wat voor DVB-S2 tuners je gebruikt?nwagenaar schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:43:
[...]
Ik heb gewoon een NVIDIA Ion chipset icm DVBLink TVSource en de Networkpack. Ik kan gewoon TV kijken via MCE7 of live TV Streamen naar mijn PC. Volgens mij kostte mij dit bordje toen € 115,- inclusief verzendkosten. Ik had nog wel een paar reepjes DDR2 liggen, maar dat kost tegenwoordig ook niks meer. Ik denk dat als je het goed doet, dat je ong. 275 euro moet uitgeven (bordje, memory, Windows 7 en DVBLink TVSource).
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Die ' server' heb ik wel (TV?media dedicated mac mini) en dat is een optie die ik moet uitzoeken - is waarschijnlijk wel de goedkoopste aangezien het mij alleen om de FTA signalen gaat en dan met name ITV en BBC, net wat je mist bij digitenne zeg maar.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 03:39:
Goede vraag, triple tuners zijn zeldzaam.
Als je al een 24/7 server hebt kan het wel interessant zijn om daar 3 DVB-kaarten aan toe te voegen (kan zelfs goedkoop FTA USB spul zijn) en er TVheadend+oscam op te zetten. Met een HTPC met XBMC erop kan je dan kijken. En voorprogrammeren kan dan ook met je telefoon als je die op internet (of thuis op LAN) kan tenminste.
Met zulke eisen kom je wel vaker bij zelfbouw of hele dure oplossingen uit..
te gaan halen.. echter ik kan zo nergens vinden als deze uberhaubt iets met de kaartjes van Canal Digitaal ( of andere aanbieders kan.. ) ism de juiste "softcam" ?Strak vormgegeven USB smartcard reader met ondersteuning van meerdere internationale standaarden, geschikt voor veilige identificatie en electronische betalingen.
De Smartcard Reader kan algemeen toegepast worden met Smartcard read/write terminal apparaten/toepassingen, zoals ATM en POS terminals, openbare telefonie, E-commerce, aankopen op internet, persoonlijke certificering, prepay systemen etc.
De Smartcard Reader ondersteunt diverse internationale standaarden inclusief; ISO7816 for IC card standard, PC/SC 1.0 for Windows standard, Microsoft WHQL, EMV for European Master card visa standard en USB-IF CCID standard.
• Ondersteunt PC Smartcard industry standard PC/C 1.0
• Ondersteunt Microsoft Smartcard for Windows
• Gebaseerd op ISO7816 implementatie
• Voldoet aan Microsoft WHQL USB Smartcard reader eisen
• Ondersteunt "dual higher slots for higher security application"
• Compatible met Microsoft USB-CCID driver
• Ondersteunt T0, T1 protocol, 12C memory card, SLE4418, SLE4428, SLE4432,
SLE4442, AT88SC1608 and AT45D041
• Ondersteunt: Windows98/2000/ME/NT4.0 (UHC)/XP/VISTA/CE or LINUX
404 Signature not found
Met een kaartlezer die Phoenix ondersteuning heeft en een softcam (bijvoorbeeld OScam), hetzelfde dus wat SMSfreakie zoekt.maarud schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:45:
Nu ik dit topic toch tegenkom...
Ik gebruik mijn pc steeds vaker als HTPC en ik wil dus ook TV gaan opnemen e.d.
Welke tuner kan ik het beste gebruiken? Het liefst de allergoedkoopste. Op de een of andere manier moet ik zenders (CanalDigitaal) decoderen, kan dat via een PCMIA slot of moet ik een tuner+cardreader combo hebben?
De kaarten die ik vindt zijn puur de tuners (zoals de S660 hierboven). Heel fijn dat deze HD heeft (zou ik ook wel willen hebben), maar hoe decodeer ik dan?
[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 20-12-2010 22:20 ]
Afaik kunnen ze allemaal (b.v. OScam) overweg met Seca Mediaguard 2/3.maarud schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:33:
Is er ook een softcam voor MediaGuard dan? Kan dat niet vinden (maar goed ik ken nog niet de juiste zoektermen, dit is allemaal nieuw voor mij)
Klik op \[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 9 en doe dan ctrl+f naar "raamdoorvoer".Megamind schreef op donderdag 23 december 2010 @ 00:17:
Waar kan ik zo'n kabel vinden die ik onder de deur van het balkon kan leggen? Ik mag namelijk niet boren in de kozijnen van mijn huurhuis.
Precies wat ik nodig had, vandaar dat ik ook niet op de naam kon komenW3ird_N3rd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 01:08:
[...]
Klik op \[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 9 en doe dan ctrl+f naar "raamdoorvoer".
De DM 800 HD SE heeft geen twintuner. Daar heb je de 8000 voor nodig. Er zijn wel berichten dat je een USB DVB-S receiver aan je DM 800 kunt hangen om op die manier een tweede tuner te kunnen gebruiken. Op http://www.i-have-a-dreambox.com/ hebben ze daar een thread over lopen. Kon 'm zo snel niet vindenCavemania schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:42:
Wat ik mij afvraag is of de Dreambox wel een twintuner heeft. Zoals ik zie niet. Is het mogelijk om hier een twintuner in te plaatsen?
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
De oplossing voor de DM800 lijkt mij niet echt verstandig. Ik heb liever een fabrieksaf twintuner. Dit om problemen qua ondersteuning etc te voorkomen. De 8000 gaat ver over mijn budget dus die valt ook af. Enige idee wanneer de 7020 uit komt. Deze is in mei al aangekondigd zag ik en het is nu januari en er is verder nog geen berichtgeving over zover ik kon vinden.masaman schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:37:
[...]
De DM 800 HD SE heeft geen twintuner. Daar heb je de 8000 voor nodig. Er zijn wel berichten dat je een USB DVB-S receiver aan je DM 800 kunt hangen om op die manier een tweede tuner te kunnen gebruiken. Op http://www.i-have-a-dreambox.com/ hebben ze daar een thread over lopen. Kon 'm zo snel niet vinden
[ Voor 18% gewijzigd door Cavemania op 05-01-2011 12:35 ]
Ik heb 'm wel maar nog in de doos. Door een verbouwing buiten moet ik nog steeds de sat antenne terugplaatsen en dat komt er maar niet van. Ik heb 'm trouwens als DVB-S/T dus 1 sat en 1 digitenne tuner.Cavemania schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:29:
[...]
[]
De AZbox ziet er op het eerste gezicht wel interessant uit. Daar ga ik me vanavond nog maar eens in verdiepen. Hoe is jou ervaring met deze box of heb je hem zelf niet.
[]
[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 07-01-2011 00:17 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Cavemania op 07-01-2011 10:15 . Reden: kleine aanvulling ]
Denk ook aan een vuplus of een clarke tech et 9000. Dit zijn twin tuners met dezelfde software als de dreamboxen. En voor 400 euro te koop.Cavemania schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 09:02:
Hoi, bedankt voor je reactie.
Wat betreft het opnemen van verschillende transponders is dit hetzelfde dus als met mijn huidige Topfield. Ik begreep wel op Sat4all dat het niet mogelijk is om 2 opnamen tegelijk te maken omdat de hdd maar één keer te benaderen is.
Ik vind de mogelijkheden van de AZbox super. Dit is eigenlijk wel iets waar ik naar op zoek ben. In eerste instantie gaat het mij alleen om de sat ontvangst. Als dit allemaal goed werkt en betrouwbaar draait (niet iedere dag een vastloper oid) en makkelijk te bedienen is voor mijn vrouw en kinderen ben ik tevreden. Zodra dit zo is kan ik ga spelen met de extra mogelijkheden van de box.
Wat mij toch erg aanspreekt is de mogelijkheid om met de box op internet kan en dat je via je pc films op de hdd kan plaatsen. Ik wilde eigenlijk ook wel een HTPC aanschaffen met deze mogelijkheden en dit leek mij een goede vervanger hiervoor.
[ Voor 4% gewijzigd door Stiems4 op 09-02-2011 12:04 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq