Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Schaamteloze knip/plak maar op populaire aanvraag mijn logopack aangepast voor Canal Digital / FTA Satelliet!
Dit zijn high-res logo's in flat-design 800x450px formaat voor MediaPortal/Kodi/Wetek/Dreambox of wat ook maar logo's kan gebruiken welke ik al jaren lang bij houd (sinds 2003 ergens).
Aangezien ik niet weten welke zenders jullie voornamelijk belangrijk vinden ben ik vooralsnog afgegaan op de wensen van de requesters en dat was voornamelijk FTA UK aanbod.

Originele bericht;

Nieuwe TV logo pack mei 2016

http://www.megafileupload..._Logo_s_pack_mei_2016.zip

Zoals je al aan de titel kan zien heb ik Ziggo weggehaald uit de titel en er zijn heel veel veranderingen op aanvraag doorgevoerd;
  • Alle zenders van Casema zijn nu toegevoegd, waardoor alle kabelmaatschappijen nu meegenomen zijn
  • Alle lokale zenders zijn nu meegenomen! Zenders die niet meegenomen zijn staan niet op overzichten, zijn geen logo's voor te vinden of een dusdanig lage resolutie dat ik er niks mee beginnen kan.
  • Alle FTA zenders van de satelliet die van belang zijn zijn toegevoegd op populaire request!, wil je er meer laat het dan weten
  • Alle kanalen die Canal Digital only waren nu ook meegenomen, hierdoor nu ook bruikbaar voor de satelliet!
  • Alle Zenderwijzigingen voor 1 juli bij Ziggo zijn doorgevoerd
  • Enkele zenders hebben een logo update gekregen (RTL Crime, Ziggo Sport, CBBC)
  • Enkele schoonheidsfoutjes in de radiologo's bijgewerkt
Nu met meer dan 300 logo's! Mis je iets of wil je iets laat het weten! Ben vooral op zoek naar betere lijstjes met lokale omroepen... op de gok heb ik nu 95% van wat er in nl op de kabel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-09-2020
weet iemand of een C+ module van Canal digitaal ook prima werkt

met Duitse TV merk Hisense het gaat dan om model LHD32D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:51
Donderstraaltje schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:49:
Schaamteloze knip/plak maar op populaire aanvraag mijn logopack aangepast voor Canal Digital / FTA Satelliet!
Dit zijn high-res logo's in flat-design 800x450px formaat voor MediaPortal/Kodi/Wetek/Dreambox of wat ook maar logo's kan gebruiken welke ik al jaren lang bij houd (sinds 2003 ergens).
Aangezien ik niet weten welke zenders jullie voornamelijk belangrijk vinden ben ik vooralsnog afgegaan op de wensen van de requesters en dat was voornamelijk FTA UK aanbod.

Originele bericht;

Nieuwe TV logo pack mei 2016

http://www.megafileupload..._Logo_s_pack_mei_2016.zip

Zoals je al aan de titel kan zien heb ik Ziggo weggehaald uit de titel en er zijn heel veel veranderingen op aanvraag doorgevoerd;
  • Alle zenders van Casema zijn nu toegevoegd, waardoor alle kabelmaatschappijen nu meegenomen zijn
  • Alle lokale zenders zijn nu meegenomen! Zenders die niet meegenomen zijn staan niet op overzichten, zijn geen logo's voor te vinden of een dusdanig lage resolutie dat ik er niks mee beginnen kan.
  • Alle FTA zenders van de satelliet die van belang zijn zijn toegevoegd op populaire request!, wil je er meer laat het dan weten
  • Alle kanalen die Canal Digital only waren nu ook meegenomen, hierdoor nu ook bruikbaar voor de satelliet!
  • Alle Zenderwijzigingen voor 1 juli bij Ziggo zijn doorgevoerd
  • Enkele zenders hebben een logo update gekregen (RTL Crime, Ziggo Sport, CBBC)
  • Enkele schoonheidsfoutjes in de radiologo's bijgewerkt
Nu met meer dan 300 logo's! Mis je iets of wil je iets laat het weten! Ben vooral op zoek naar betere lijstjes met lokale omroepen... op de gok heb ik nu 95% van wat er in nl op de kabel zit.
toon volledige bericht
Zou je hem nog een keer kunnen uploaden? Ik wil graag picons in me TVheadend installatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
wishmaster1986 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:22:
[...]

Zou je hem nog een keer kunnen uploaden? Ik wil graag picons in me TVheadend installatie :+
Donderstraaltje in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"

Hier staat ie ook, omdat hij primair gemaakt wordt voor DVB-C. Als je iets mist voor de satelliet laat maar weten want dat houd ik niet zo vaak bij.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00

nwagenaar

God, root. What's the differen

wishmaster1986 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:22:
[...]
Je kunt ook je eigen Picons builden: https://github.com/picons/picons-source ;)

Mijn Neo Geo MVS collectie

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:51
Donderstraaltje schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:21:
[...]

Donderstraaltje in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"

Hier staat ie ook, omdat hij primair gemaakt wordt voor DVB-C. Als je iets mist voor de satelliet laat maar weten want dat houd ik niet zo vaak bij.
Dank je :)
Dit ziet er wel interessant uit vooral met de TVHeadend API. Dit ook maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-04 12:14
Dames en heren, ik zit met een probleem. Ik heb zojuist de lg 55e6v gekocht maar ik heb een nieuwe dvb-s decoder nodig om hem via full hd(of misschien 4k te streamen) weten jullie nog een goeie 4k of full hd decoder die ook hdmi 2.0 heeft?

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mister Hardware schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:10:
Dames en heren, ik zit met een probleem. Ik heb zojuist de lg 55e6v gekocht maar ik heb een nieuwe dvb-s decoder nodig om hem via full hd(of misschien 4k te streamen) weten jullie nog een goeie 4k of full hd decoder die ook hdmi 2.0 heeft?
Een zoektocht bij diverse satellietshops geeft o.a de Mutant HD51 4K en VU+ Uno 4K, maar of deze goed zijn zou ik niet weten.

[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 06-02-2017 12:18 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

franssie

Save the albatross

En waarom nu al HDMI2.0? Zoveel 4K uitzendingen zijn er toch nog helemaal niet? 2.0 zou backwards moeten werken met dezelfde kabels: https://www.cnet.com/news/hdmi-2-0-what-you-need-to-know/

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Met uitzonderingen van enkele UHD 4K test-uitzendingen die FTA te bekijken zijn, zijn de resterende UHD 4K uitzendingen gecodeerd en bedoeld voor andere providers (Canal+ Frankrijk en AstraHD+ meende ik).

Toevallig heb ik afgelopen weekend een Wetek Play 2 in ontvangst mogen nemen. Een UHD 4K decoder voorzien van Android (TV) met DVB-S2 mogelijkheid. Door het ontbreken van een smartcard reader en/of CI-slot officieel gezien alleen te gebruiken voor FTA zenders, maar het is mogelijk om de ontvanger te voorzien van een softcam.

De ontvanger draait redelijk, maar is op enkele vlakken wat instabiel.

Importeren van Enigma2 lijsten is mogelijk. WeMovies (Kodi fork) draait zoals je zou verwachten. Netflix en Amazon Prime laten in mijn geval de HD-streams zien en je kunt gewoon APK's installeren via de (alternatieve) Android Appstore of vanaf een USB-stick.

Maar het heeft ook enkele irritante bugs. Bijvoorbeeld zodra je gebruik maakt van de WeTV applicatie en je wilt daarna Netflix gebruiken, moet je het apparaat rebooten omdat het anders een zwart scherm produceert.

Al met al: het is een interessante ontvanger dat qua software nog aanzienlijk getweakt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
FF een schaamteloze quote :P
Ik ben begonnen een aantal freeview UK zenders toe te voegen.
Omdat ik (nog) geen satelliet zelf heb dus geen goed volledig overzicht. Ook enkele Duitse/Franse/Spaanse zenders zitten er tussen om dat die of bij Ziggo of elders op de kabel zitten. Als iemand wilt dat ik de FTA selectie compleet maak moet me van een goed overzicht voorzien anders dan lyngsat ofzo.
Donderstraaltje schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 18:16:
Logopack februari:

https://www.dropbox.com/s...0februari%202017.zip?dl=0

Dit keer maar een paar wijzigingen die relevant zijn voor kabelland, en op populaire request maar eens op dropbox gegooid.

Veranderingen doorgevoerd:

- CGTN (voorheen CCTV)

Nieuwe zenders:

- Viceland
- Hoop satelliet UK freeview (omdat ik ooit zelf graag satelliet wil en deze zijn most likely om ooit op de kabel te komen)

Lokale zenders toegevoegd:
- Geen, geen requests gekregen en weinig veranderd zover ik weet

Zoals altijd ik wil best lokale zenders toevoegen maar moet dan wel doorkrijgen welke je op de kabel hebt (kan ik niet zien ofc) en dan moet je het me wel vragen. Als het goed is de pack compleet voor Ziggo/Delta/Digitenne en weet van een stuk of 10 lokale af waarvoor geen high res logo te vinden is. Canal Digital deed ik voorheen niet aan maar wil wel wat FTA kanalen doen waarvan ik zeker weet waarvan ze te ontvangen zijn.

Verder heb ik aanwijzingen dat er nog een stuk of wat zenders bijkomen, nieuw danwel in HD maar kan door het wegvallen van mijn bron niks meer controleren... dus wellicht maar iets vaker updates vanaf nu.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 21:39
Recentelijk ben ik me aan het oriënteren voor het toevoegen van DVB-S in m'n media server, echter zit ik nog wel met wat vragen omtrent de aan te schaffen satelliet schotel en alles wat ermee gemoeid is. Het doel is om zo veel mogelijk te kunnen ontvangen op twee de tuners (DD DuoFlex S2) die er via FTA te verkrijgen zijn.

Voor zover ik het begrepen heb kan je dat doen door meerdere LNB's te plaatsen met een diseqc-switch, of via een diseqc motor. Gebruik van een motor heeft als voordeel dat je daarmee alle satellieten kan bekijken die je wil, maar heeft weer als nadeel dat je niet meerdere satellieten tegelijkertijd kan bekijken (dus van Hotbird opnemen en op Astra 1 kijken kan niet).Gebruik van meerdere LNB's en diseqc-switch zou die beperking dan dus niet moeten hebben, maar is beperkt tot grofweg 4 satellieten.

Wat ik dan nog niet helemaal begrijp is dat ik elke tuner van de DuoFlex apart moet aansluiten. Betekend dit dat ik dus altijd LNB's met 2 aansluitingen moet nemen, en bij meerdere LNB's dus2 diseqc switches met 4 inputs 1 output nodig heb? Maar hoe sluit ik het dan aan bij een motor? Gaat dan vanaf de LNB 1 aansluiting naar de motor en daarvandaan naar de tunerkaart, en 1 rechstreeks naar de tunerkaart?

Daarnaast is de enorme overvloed aan keuze van LNB's me nog totaal onduidelijk. Ook met Diseqc switches zie ik daarin de nodige verschillen. Waarin verschillen deze van elkaar met betrekking tot kwaliteiten? (wat is belangrijk om op te letten dus). De prijzen lopen nogal uiteen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Heej, jij kopieert mij :P
Met exact hetzelfde plan bezig, maar voor over een jaar of zo na verhuizing.
Leest ff mee =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Donderstraaltje schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:10:
[...]

Heej, jij kopieert mij :P
Met exact hetzelfde plan bezig, maar voor over een jaar of zo na verhuizing.
Leest ff mee =)
Hier gaat het ook wel wat voeten in de aarde hebben om de bekabeling voor elkaar te krijgen, maar ach... het blijft een mooie hobby he? ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
kroegtijger schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:14:
[...]

Hier gaat het ook wel wat voeten in de aarde hebben om de bekabeling voor elkaar te krijgen, maar ach... het blijft een mooie hobby he? ;)
Zat pas hierna te kijken; https://www.reichelt.de/Z...ROUPID=3540&ARTICLE=15911
Weet niet of het voor de satelliet ook geschikt is, daar nog geen tijd voor gehad, maar zoiets kan uitkomsten bieden. <- Bedoel daarmee nog niet in de praktijk getest, moet nog meer over issues met zo een product lezen enzo.

Voor mij begon het allemaal vanwege een stuk of 6 zenders die op de satelliet te krijgen zijn, grotendeels FTA... en mijn HTPC werkt me iets te goed waardoor er amper meer te hobbyen is. Maar daarnaast wil ik ook op meer paarden kunnen wedden als Ziggo wat gaat uithalen. En zoals je hebt kunnen zien ben ik begonnen met FTA zender logo's aan mijn pack toe te voegen...

Kortom, toch nog wat te hobbyen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Donderstraaltje op 20-03-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Donderstraaltje schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:25:
[...]

Weet niet of het voor de satelliet ook geschikt is, daar nog geen tijd voor gehad, maar zoiets kan uitkomsten bieden. <- Bedoel daarmee nog niet in de praktijk getest, moet nog meer over issues met zo een product lezen enzo.
Dat is bij mij gelukkig geen issue. Als het 1 gaatje prikken en klaar was... Maar helaas, de enige plek waar die schotel kan staan is natuurlijk volledig aan de andere kant van waar de media server staat...dus eerst van buiten naar binnen, dan 3 kamers door, de keuken door en dan uiteindelijk op plaats van bestemming om daar DVB-S naar een stream om te zetten.

Wat betreft kwaliteit van dergelijke oplossingen heb ik overigens m'n vraagtekens. Goede bekabeling kan heel veel verstoringen voorkomen, en het oogt enorm storingsgevoelig.
Voor mij begon het allemaal vanwege een stuk of 6 zenders die op de satelliet te krijgen zijn, grotendeels FTA... en mijn HTPC werkt me iets te goed waardoor er amper meer te hobbyen is. Maar daarnaast wil ik ook op meer paarden kunnen wedden als Ziggo wat gaat uithalen.
Op meerdere paarden wedden is zeker ook een overweging die meespeelt bij mij. Abonnementje bij CanalDigitaal is dan plots heel snel geregeld.
En zoals je hebt kunnen zien ben ik begonnen met FTA zender logo's aan mijn pack toe te voegen...

Kortom, toch nog wat te hobbyen :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
kroegtijger schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:03:
Recentelijk ben ik me aan het oriënteren voor het toevoegen van DVB-S in m'n media server, echter zit ik nog wel met wat vragen omtrent de aan te schaffen satelliet schotel en alles wat ermee gemoeid is. Het doel is om zo veel mogelijk te kunnen ontvangen op twee de tuners (DD DuoFlex S2) die er via FTA te verkrijgen zijn.
Ik wil de pret niet teveel bederven, maar het valt nogal tegen hoeveel leuks er tegenwoordig FTA te krijgen is, tenzij je een enorme fan bent van nieuwszenders en 24-uurs teleshopping kanalen.

Ik weet natuurlijk niet hoe goed je Arabisch, Russisch, Iraans of Turks is, maar voor de doorsnee Nederlander met hooguit aan talenkennis Frans, Duits en Engels zijn er in mijn mening maar twee posities echt interessant: - Astra 1 op 19.2 (daar zitten de FTA Duitse zenders)
- Astra 2 op 28.2 (een grote selectie goede Britse zenders)

Astra 3 op 23.5, waar bijna alle encrypted Canal Digitaal zenders zitten, heeft bijna niks FTA. Hotbird en Eutelsat op posities 13.0, 16.0 en 9.0 Oost is ook niet veel soeps.

Puur voor FTA zou ik zelf beginnen met een minimaal 80 cm schotel met enkele LNB op 28.2. Is goedkoop en simpel op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb ook alleen 28.2 - channel 4 en ITV is soms wel leuk en BBC 3 en 4 ook. Verder boeit het inderdaad niet zoveel op de andere sats.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:51
kroegtijger schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:03:

Voor zover ik het begrepen heb kan je dat doen door meerdere LNB's te plaatsen met een diseqc-switch, of via een diseqc motor. Gebruik van een motor heeft als voordeel dat je daarmee alle satellieten kan bekijken die je wil, maar heeft weer als nadeel dat je niet meerdere satellieten tegelijkertijd kan bekijken (dus van Hotbird opnemen en op Astra 1 kijken kan niet).Gebruik van meerdere LNB's en diseqc-switch zou die beperking dan dus niet moeten hebben, maar is beperkt tot grofweg 4 satellieten.
Je kan eens kijken naar de WaveFrontier Toroidal. (staat ook in de topicstart) Heb je wel smalle LNB's voor nodig dacht ik, zeker voor de T55.
Wat ik dan nog niet helemaal begrijp is dat ik elke tuner van de DuoFlex apart moet aansluiten. Betekend dit dat ik dus altijd LNB's met 2 aansluitingen moet nemen, en bij meerdere LNB's dus2 diseqc switches met 4 inputs 1 output nodig heb?
Correct. Je tuner zet een voltage op de coaxkabel (13V of 18V) waardoor bij 13V je verticaal gepolariseerde signalen krijgt en bij 18V horizontaal gepolariseerde signalen. Horizontaal en verticaal is precies wat je denkt dat het is, als je de LNB in de houder draait zal je signaal verdwijnen. Met een 22kHz signaal kan je tuner de LNB dan ook nog eens schakelen tussen de hoge (11.70–12.75 GHz) en de lage (10.70–11.70 GHz) band. Wil je dus continue alle signalen van één satelliet ontvangen dan heb je 4 coaxkabels nodig. (dit is normaal met een quattro LNB+multiswitch, gebruikelijk in flatgebouwen met een gedeelde schotel)

Om deze reden heb je ook als je maar één vaste LNB hebt je toch een twin LNB met 2 uitgangen nodig als je twee zenders tegelijk wil kijken. Doe je dat niet, dan kan je slechts een kwart van alle beschikbare zenders tegelijk kijken. (die toevallig in dezelfde band met dezelfde polarisatie zitten)
Maar hoe sluit ik het dan aan bij een motor? Gaat dan vanaf de LNB 1 aansluiting naar de motor en daarvandaan naar de tunerkaart, en 1 rechstreeks naar de tunerkaart?
Dat is mogelijk.
Daarnaast is de enorme overvloed aan keuze van LNB's me nog totaal onduidelijk. Ook met Diseqc switches zie ik daarin de nodige verschillen. Waarin verschillen deze van elkaar met betrekking tot kwaliteiten? (wat is belangrijk om op te letten dus). De prijzen lopen nogal uiteen.
Hier staat iets over in de topicstart..
Er zijn LNB's met meerdere uitgangen, hier kan je meerdere ontvangers (en/of DiSEqC-switches) op aansluiten. De LNB's van het merk Smart, de "0,2db Titanium edition" ervaren veel mensen als een LNB met goede ontvangst. Ze zijn goedkoop en er zit 5 jaar garantie op. Er zijn nog andere merken, maar het verschil is bij de goede merken niet echt groot.
De smalle LNB's hebben misschien (durf niet te zeggen of dat altijd zo is) een marginaal slechtere ontvangst maar in de praktijk merk je daar weinig van. Ik lees net op Wikipedia iets over een Wideband LNB, die heb je zo te zien niet nodig. (en werkt waarschijnlijk niet eens met jouw tuner)

DiSEqC-switches ook niet teveel zorgen over maken. Soms werkt een goedkope switch niet met een bepaalde tuner maar dat kan je ook met een duurdere overkomen. Let erop dat er een goede behuizing voor buiten is inbegrepen die je goed kan bevestigen.
Donderstraaltje schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:25:
[...]

Dat werkt, kan wel wat signaalverlies geven en ik weet niet of het ook werkt met een motor. (motor heeft meer stroom nodig)
franssie schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:51:
Ik heb ook alleen 28.2 - channel 4 en ITV is soms wel leuk en BBC 3 en 4 ook. Verder boeit het inderdaad niet zoveel op de andere sats.
BBC Three. ;(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ok al een jaar off-line dus :+ miste de zender al in mijn overzicht maar dacht dat het aan mijn configuratie lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Overdag zit daar CBBC, dat is nog wel leuk voor de kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
@W3ird_N3rd Bedankt voor de heldere uitleg. Dus als ik het goed begrijp en je zo min mogelijk limieten wil hebben in een setup met 2 tuners, dan heb je dus voor 4 satellieten 4 TwinLNB's met 2 uitgangen nodig, en dus ook 2 Diseqc-switches met 4 ingangen en 1 uitgang per stuk. Elke LNB zit op alle twee de switches aangesloten, en zodoende kan je dus met de 2 tuners altijd elk kanaal ontvangen.
Zou je naar 4 tuners gaan, dan is een quatro LNB nodig met 4 uitgangen, en 2 switches met 8 ingangen. Klopt dat zo ongeveer?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Het aantal LNBs is afhankelijk van het aantal sattelieten. Het aantal LNB uitgangen Is afhankelijk van het aantal tuners..
Maar ook: het aantal switches is afhankelijk van het aantal tuners.
Dus bij vier sats met vier tuners heb je 4 LNBs nodig met elk 4 uitvangen (eentje voor elke tuner) en daarna vier switches met vier ingangen en elk 1 uitgang zodat elke tuner weer haar eigen switch heeft.

Dan kan je dus met vier tuners op vier sats kijken of op twee sattelieten beide H en V.

Een opstelling met 8 kan ook als je nooit H en V problemen wilt hebben maar uiteindelijk kan je dan doorgaan tot een dedicated LNB voor elke transponder, dubbel voor H en V en dat wordt een ehoorlijke kabelboom denk ik.

Of reken ik nu weer fout?

[ Voor 30% gewijzigd door franssie op 23-03-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
franssie schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:32:
Het aantal LNBs is afhankelijk van het aantal sattelieten. Het aantal LNB uitgangen Is afhankelijk van het aantal tuners..
Maar ook: het aantal switches is afhankelijk van het aantal tuners.
Dus bij vier sats met vier tuners heb je 4 LNBs nodig met elk 4 uitvangen (eentje voor elke tuner) en daarna vier switches met vier ingangen en elk 1 uitgang zodat elke tuner weer haar eigen switch heeft.

Dan kan je dus met vier tuners op vier sats kijken of op twee sattelieten beide H en V.

Een opstelling met 8 kan ook als je nooit H en V problemen wilt hebben maar uiteindelijk kan je dan doorgaan tot een dedicated LNB voor elke transponder, dubbel voor H en V en dat wordt een ehoorlijke kabelboom denk ik.

Of reken ik nu weer fout?
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt ja. Dus het makkelijkst is te rekenen vanaf de tuners. 2 tuners, dus 2 switches, dus per LNB 2 uitgangen (1 naar elke switch). Het aantal LNB's is dan beperkt tot het aantal ingangen per switch. Per tuner kan je dan altijd elke satelliet benaderen. Zou je later dan bijvoorbeeld nog 2 tuners toevoegen, dan kan je per satelliet 50% simultaan benaderen, omdat een LNB per ingang 13v of 18v is, en hoge of lage band bedient. Zou je dus 4 tuners gebruiken dan heb je 4 switches met 4 ingangen en 4 LNB's met 4 uitgangen nodig.
Klopt dat zo dan?

Voor wat betreft die kabelboom lees ik her en der ook over unicable. (zie o.a. http://www.inverto.tv/guide/?p=12) maar echt duidelijker wordt het er niet op. Wat ik ervan begrijp is dat je daarmee met 1 kabel af zou kunnen, maar wat ik nog niet snap is hoe ik vanaf tuner 1 dan naar tuner 2 ga komen...Iemand ervaring hiermee?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
kroegtijger schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:48:
@W3ird_N3rd Bedankt voor de heldere uitleg. Dus als ik het goed begrijp en je zo min mogelijk limieten wil hebben in een setup met 2 tuners, dan heb je dus voor 4 satellieten 4 TwinLNB's met 2 uitgangen nodig, en dus ook 2 Diseqc-switches met 4 ingangen en 1 uitgang per stuk. Elke LNB zit op alle twee de switches aangesloten, en zodoende kan je dus met de 2 tuners altijd elk kanaal ontvangen.
Zou je naar 4 tuners gaan, dan is een quatro LNB nodig met 4 uitgangen, en 2 switches met 8 ingangen. Klopt dat zo ongeveer?
Bijna. Ga je naar 4 tuners dan moet je een quad LNB hebben. Op een quad LNB kan je 4 tuners (of switches) aansluiten en geeft op iedere uitgang afhankelijk van het voltage en 22kHz signaal de gewenste band. Een quattro LNB heeft ook 4 uitgangen maar geeft op iedere uitgang continue één band door (hoog/laag horizontaal/verticaal) en kan zelf niet schakelen. Die gebruik je in combinatie met een multiswitch. Zo'n multiswitch kan dan bijvoorbeeld 16 uitgangen hebben en is dus handig voor flatgebouwen en dergelijke omdat je "maar" 4 coaxkabels van de LNB naar de switch hebt in plaats van 16.

Kijkende naar de hele set is het prijsverschil tussen twin en quad meestal niet zo groot en dan zou ik quad LNB's aanraden zodat je eventueel later kan uitbreiden.
kroegtijger schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:32:
[...]

Ik denk dat ik snap wat je bedoelt ja. Dus het makkelijkst is te rekenen vanaf de tuners. 2 tuners, dus 2 switches, dus per LNB 2 uitgangen (1 naar elke switch). Het aantal LNB's is dan beperkt tot het aantal ingangen per switch. Per tuner kan je dan altijd elke satelliet benaderen. Zou je later dan bijvoorbeeld nog 2 tuners toevoegen, dan kan je per satelliet 50% simultaan benaderen, omdat een LNB per ingang 13v of 18v is, en hoge of lage band bedient. Zou je dus 4 tuners gebruiken dan heb je 4 switches met 4 ingangen en 4 LNB's met 4 uitgangen nodig.
Klopt dat zo dan?
Niet 50% maar 25%. Met 13V/18V schakel je tussen verticaal en horizontaal, met 22kHz tussen tussen de hoge en lage band.
Hoge band - horizontaal
Hoge band - verticaal
Lage band - horizontaal
Lage band - verticaal

Afhankelijk van het voltage en 22kHz signaal zal de LNB één van deze banden omzetten van 10+Ghz naar een signaal dat loopt van 950 tot 2150 MHz. 10+Ghz is namelijk te hoog om zonder enorme verliezen over een coaxkabel te transporteren.
Voor wat betreft die kabelboom lees ik her en der ook over unicable. (zie o.a. http://www.inverto.tv/guide/?p=12) maar echt duidelijker wordt het er niet op. Wat ik ervan begrijp is dat je daarmee met 1 kabel af zou kunnen, maar wat ik nog niet snap is hoe ik vanaf tuner 1 dan naar tuner 2 ga komen...Iemand ervaring hiermee?
Net als wideband-LNB's is dat iets wat je tuner moet ondersteunen. (zie de handleiding van je tuner, als het er niet instaat dan werkt het niet) Ik heb me er nooit in verdiept en ik weet dus niet of het ook met switches kan werken, maar als dat al kan zal je ook unicable switches nodig hebben. Ik zou het niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Pffff, dat is allemaal toch een stukje meer dingen om rekening mee te houden dan ik vooraf had verwacht... Maar uitgaande van een situatie waarbij ik nu 2 tuners wil bedienen, en toekomstig mogelijk naar 4 tuners wil gaan, dan zou je dus als ik het goed begrijp 2 quad LNB's adviseren met 2 switches. Bij uitbreiding naar 4 tuners wordt het dan dus 2 quad LNB's en 2 switches bij plaatsen.

Dan wat betreft de schotel zelf. De WaveFrontier gaat m waarschijnlijk niet worden, maar m'n oog was nu gevallen op de Cahors Big Bisat. Als ik het zo lees zou deze prima moeten volstaan voor een dergelijke setup. Klopt dat? Of zou een andere schotel meer in aanmerking kunnen komen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 16:51

Arjan A

Cenosillicafoob

Een van mijn Smart Titanium quad LNB's is momenteel aan het sterven. Hij komt uit 2009, heb hem toen per twee besteld. De andere doet het nog wel gewoon.

Ik heb al veel langer een Alps quad LNB hangen (langer dan 2009, en nog een tweedehandsje ook) die het nog prima doet, dus ik dacht: laat ik die Titanium door een nieuwe Alps vervangen. Alleen nu zijn Alps bijna nergens goed leverbaar. En tweedehands vind ik ze momenteel ook niet.

Bestaat Alps nog wel? En zijn andere quad LNB's inmiddels beter dan de Alps? Ik ben al de hele avond aan het zoeken op webshops en vergelijkingssites, maar ik kom er niet goed uit. Op papier zijn die 20-euro LNB's allemaal super, met hele lage ruisgetallen en hele goede versterking. Maar wat is nu echt goed?

Ik heb de schotel op het dak staan, dus er loopt wel een metertje of 15 aan kabel tussen de LNB's en de ontvangers.
Wat zijn jullie ervaringen met quad-LNB's?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist
kroegtijger schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:18:
Pffff, dat is allemaal toch een stukje meer dingen om rekening mee te houden dan ik vooraf had verwacht... Maar uitgaande van een situatie waarbij ik nu 2 tuners wil bedienen, en toekomstig mogelijk naar 4 tuners wil gaan, dan zou je dus als ik het goed begrijp 2 quad LNB's adviseren met 2 switches. Bij uitbreiding naar 4 tuners wordt het dan dus 2 quad LNB's en 2 switches bij plaatsen.

Dan wat betreft de schotel zelf. De WaveFrontier gaat m waarschijnlijk niet worden, maar m'n oog was nu gevallen op de Cahors Big Bisat. Als ik het zo lees zou deze prima moeten volstaan voor een dergelijke setup. Klopt dat? Of zou een andere schotel meer in aanmerking kunnen komen?
Ik heb je bericht gemist.. Tip: quote me of noem me (net als twitter, @kroegtijger) als je een reactie wil anders krijg ik geen notificatie. ;)

Visiosat/Bisat is prima en volgens mij begrijp je het helemaal goed. :)
Arjan A schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:17:
Een van mijn Smart Titanium quad LNB's is momenteel aan het sterven. Hij komt uit 2009, heb hem toen per twee besteld. De andere doet het nog wel gewoon.

Ik heb al veel langer een Alps quad LNB hangen (langer dan 2009, en nog een tweedehandsje ook) die het nog prima doet, dus ik dacht: laat ik die Titanium door een nieuwe Alps vervangen. Alleen nu zijn Alps bijna nergens goed leverbaar. En tweedehands vind ik ze momenteel ook niet.

Bestaat Alps nog wel? En zijn andere quad LNB's inmiddels beter dan de Alps? Ik ben al de hele avond aan het zoeken op webshops en vergelijkingssites, maar ik kom er niet goed uit. Op papier zijn die 20-euro LNB's allemaal super, met hele lage ruisgetallen en hele goede versterking. Maar wat is nu echt goed?

Ik heb de schotel op het dak staan, dus er loopt wel een metertje of 15 aan kabel tussen de LNB's en de ontvangers.
Wat zijn jullie ervaringen met quad-LNB's?
Ik zie er een paar 2dehands op ebay.de maar dat is wat kostbaar in combinatie met verzendkosten.. Het lijkt erop dat Alps iig onder die naam geen LNB's meer maakt.

http://hisat.com/ heeft ze nog wel, maar ook hier 15+ pond verzendkosten.

Ik zou zeggen, zoek een betrouwbare winkel (die minder snel troep in hun assortiment opnemen) en zoek een LNB die binnen jouw configuratie past (fysiek) en met niet al teveel schreeuwtermen erop. De verschillen zijn waarschijnlijk ook niet gigantisch.

[ Voor 43% gewijzigd door Mentalist op 10-06-2017 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@Arjan A Geen idee of je er el eentje gekocht hebt, maar persoonlijk ben ik enorm te spreken over de LNB's van het merk Opticum. Prijs/kwaliteit is uitmuntend

Geen idee of mensen het weten, maar binnenkort lijken we een 2e DVB-S aanbieder te krijgen voor de Nederlandse markt genaamd Joyne.

Enkele zaken die al bekend zijn:

- Versleuteling zal plaats vinden via CI+ CONAX-module voorzien van een virtuele smartcard
- Uitzendingen zal plaats vinden via Eutelsat 9B-satelliet op 9 graden oost (2 transponders)
- Het zender aanbod zal in ieder geval de zenders van NPO, RTL, SBS Broadcasting, Discovery Networks Benelux en FOX International Channels Benelux bevatten

Verwachting is dat ze ergens in juli 2017 gaan beginnen. Geen idee wat de prijzen zullen zijn en wat de kwaliteit zal gaan worden (verwachting is SDTV via H264).

[ Voor 10% gewijzigd door nwagenaar op 22-06-2017 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

nwagenaar schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:31:
@Arjan A Geen idee of je er el eentje gekocht hebt, maar persoonlijk ben ik enorm te spreken over de LNB's van het merk Opticum. Prijs/kwaliteit is uitmuntend
Heb er inmiddels twee gekocht en ook al in de schotel hangen. Van Opticum. Niet te duur (in Duitsland besteld) en als ze tegen blijken te vallen is de schade niet te groot.
Geen idee of mensen het weten, maar binnenkort lijken we een 2e DVB-S aanbieder te krijgen voor de Nederlandse markt genaamd Joyne.

Enkele zaken die al bekend zijn:

- Versleuteling zal plaats vinden via CI+ CONAX-module voorzien van een virtuele smartcard
- Uitzendingen zal plaats vinden via Eutelsat 9B-satelliet op 9 graden oost (2 transponders)
- Het zender aanbod zal in ieder geval de zenders van NPO, RTL, SBS Broadcasting, Discovery Networks Benelux en FOX International Channels Benelux bevatten

Verwachting is dat ze ergens in juli 2017 gaan beginnen. Geen idee wat de prijzen zullen zijn en wat de kwaliteit zal gaan worden (verwachting is SDTV via H264).
Ik had niet verwacht dat Joyne echt door zou gaan, wat me wel verbaast is dat ze op 9E gaan zitten; niet veel mensen hebben daar de schotel op gericht. Je kan dan wel mooi een paar Franse zenders meepakken, hoewel TF1 er net weg is...

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Arjan A schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:14:
[...]

Heb er inmiddels twee gekocht en ook al in de schotel hangen. Van Opticum. Niet te duur (in Duitsland besteld) en als ze tegen blijken te vallen is de schade niet te groot.

[...]

Ik had niet verwacht dat Joyne echt door zou gaan, wat me wel verbaast is dat ze op 9E gaan zitten; niet veel mensen hebben daar de schotel op gericht. Je kan dan wel mooi een paar Franse zenders meepakken, hoewel TF1 er net weg is...
Voordeel van Eutelsat 9B tov Astra 3B is de footprint. en kosten technisch zal het ook wel een stuk goedkoper zijn :)

ben ook wel benieuwd wat ze weten op te zetten, en hoe "flexibel" ze gaan zijn..
al wordt Canal Digitaal ineens ook veel flexibeler nou er concurrentie op de markt komt :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Mja ik las elders dat ze ci+ cams in gaan zetten... ook al is dat met conax dat bederft de pret heel erg. Dan mogen ze wel flexibel zijn als ik geen volledige hardware keuze heb gaat het mooi over voor mij en ga ik ook het logopack er niet op afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Arjan A schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:14:
[...]
Toevallig heb ik 2/3 jaar terug al mijn Alps LNB's vervangen voor Opticum omdat ik toen rare resultaten had qua ontvangst. Het ontvangst fluctueerde enorm en kreeg last van de groene blokjes of gewoon geen ontvangst.

Mijn T55 opnieuw uitgericht, maar helaas. Daarna mijn back-up ontvanger geprobeerd, zelfde probleem. Vervolgens de kabel vervangen, zelfde probleem. Switch vervangen, idem.

Uiteindelijk de LNB's vervangen en voila, alles doet het. Ik meende dat die van mij iets onder de € 3,- p/s waren.
[...]
Nou ja, op mijn T55 heb ik nog wel ruimte en ik zou sowieso de LNB voor de Hotbird kunnen verplaatsen als ik dat echt zou willen.

Het voordeel van de 9E is dat de footprint veel en veel beter is ten opzichte van de 23.5E
Donderstraaltje schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:09:
Mja ik las elders dat ze ci+ cams in gaan zetten... ook al is dat met conax dat bederft de pret heel erg. Dan mogen ze wel flexibel zijn als ik geen volledige hardware keuze heb gaat het mooi over voor mij en ga ik ook het logopack er niet op afstellen.
CI+ Cams voorzien van CONAX codering en een virtuele smartcard.

Nu hoeft dat geen probleem te zijn; personen die gebruik maken van de CI+ cam van Canal Digitaal kunnen ook gebruik maken van de CI+ cam van Joyne.

En sinds een tijd is Enigma2 ook in staat om om te gaan met CI+ modules...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
[message=51660641,noline]nwagenaar schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:43:

CI+ Cams voorzien van CONAX codering en een virtuele smartcard.

Nu hoeft dat geen probleem te zijn; personen die gebruik maken van de CI+ cam van Canal Digitaal kunnen ook gebruik maken van de CI+ cam van Joyne.

En sinds een tijd is Enigma2 ook in staat om om te gaan met CI+ modules...
Zo ver ik weet werken ci+ en virtuele kaarten niet in dvb-c/s(2) pc tuners die veel mensen hier (en in het -c topic) gebruiken. Ook veel andere populaire apparatuur is alleen geschikt voor kaarten. Voor mij valt joyne zo onmiddellijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 21:05

Pixelmagic

Ubergeek

Heeft er iemand hier al een oplossing gevonden om een sat signaal streaming op het eigen netwerk te krijgen dmv bv een Raspberry Pi ? Via Plex zou ideaal zijn.

Heb nu beneden een tv met sat aansluiting maar zou graag ook de programma's op andere devices in huis willen kijken. Gaat overigens om de fta zenders van de UK.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Donderstraaltje schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:50:
[...]
Zo ver ik weet werken ci+ en virtuele kaarten niet in dvb-c/s(2) pc tuners die veel mensen hier (en in het -c topic) gebruiken. Ook veel andere populaire apparatuur is alleen geschikt voor kaarten. Voor mij valt joyne zo onmiddellijk af.
Klopt. Voor mensen die gebruik maken van smartcards en geen mogelijkheid hebben voor een CI-slot (al dan niet) met CI+ ondersteuning vissen achter het net.

Maar laten we ook even eerlijk zijn; het gebruik van CI+ oplossingen is de meest logische stap gezien de educatieve mogelijkheden met smartcards en diverse E2 ontvangers ;)
Pixelmagic schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:07:
Heeft er iemand hier al een oplossing gevonden om een sat signaal streaming op het eigen netwerk te krijgen dmv bv een Raspberry Pi ? Via Plex zou ideaal zijn.

Heb nu beneden een tv met sat aansluiting maar zou graag ook de programma's op andere devices in huis willen kijken. Gaat overigens om de fta zenders van de UK.
Ik heb enkele jaren terug met een RPi2 geprobeerd een streaming server op te zetten op basis van VDR nen TVHeadend en dat liep zonder problemen. En voor VDR en TVHeadend zijn er ook Plex-plugins beschikbaar die je zenders als Channel laat zien.

De DVR-functie in Plex is nog Beta en volgens mij werkt het alleen nog maar met DVB-C en DVB-T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Pixelmagic schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:07:

Zoals gezegd is tv headend een veel gebruikte methode, maar er zijn ook andere mogelijkheden zoals mythtv. In principe zou elke DVB-S tuner op USB hiervoor moeten werken mits ondersteund door het OS.

Via Plex gaat hem dan weer niet rechtstreeks worden vermoedelijk. Daar komt de Pi wat rekenkracht voor tekort. Maar je kan natuurlijk gewoon de RTSP-stream oppikken en weer via een andere machine aanbieden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 21:05

Pixelmagic

Ubergeek

Beide bedankt, ik ga me daar eens in verdiepen (tenzij er ergens een kant en klaar image bestaat?)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Pixelmagic schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:38:
Beide bedankt, ik ga me daar eens in verdiepen (tenzij er ergens een kant en klaar image bestaat?)
LibreElec heeft TVHeadend in zijn repo zitten en kan als aparte add-on geinstalleerd worden.

Het enige wat je nodig hebt is een USB DVB-S2 kaart dat ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 12:29
Ik ga het maar proberen. De starttopic uit 2009 gelezen, van pagina 26 teruggelezen tot 20. Op P22 kom ik een situatie tegen gelijk aan wat mij in augustus gaat over komen...

We gaan verhuizen naar het buitengebied. Geen glas, geen kabel, krap 6km tot het verdeelstation. Dus weinig bandbreedte. Voor de TV heb ik lang geleden mijn ouders geholpen met een schotel. Daar is mijn keuze ook op gevallen voor mijn eigen situatie. Alleen... Waar begin ik?

Wensen:
1 tv in de woonkamer
TV kijken én andere zender kunnen opnemen is wenselijk
Goed aantal zenders. Optie voor filmkanalen
Optioneel uitbreiden naar 1 of 2 slaapkamers (ivm kinderen)

Wat ik zoek:
Goede links naar sites met uitleg.
Hardware/Schotel advies.
Betrouwbare leveranciers-adressen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Sowieso zou ik nog even wachten wat de nieuwe aanbieder Joyne uit de hoed gaat toveren, wordt binnenkort wel bekend, anders zit je sowieso aan Canal Digitaal voor je nederlandse zenders

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:31
Je begint met het uitzoeken waar de schotel geplaatst moet worden.
Daarvoor zijn handige sites zoals http://www.dishpointer.com
Ook handig zijn apps voor je smartphone/tablet om dat uit te zoeken. Zoekwoord 'sat finder'.
Pas dan weet je of het mogelijk is en wat er bij komt kijken.

Dan ga je na welke zenders (pakketten/providers) je wilt zien.

Vandaar uit ga je kijken wat je nodig hebt en welk budget er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 20:50
Hi, Heb heb nu al een paar avonden het forum zitten doorstruinen maar ik kom er niet helemaal uit.

Mijn uitdaging:
Ik heb nu IPTV van Telfort in een oud XMS/Glashart gebied. Daarmee kan ik nog een paar IPTV streams (die ongecodeerd zijn) op mijn Windows PC met Kodi (aangesloten op een 55" Oled 4K) in ieder geval een paar TV kanalen zien.

Nu wil ik a) de kwaliteit van de kanalen beter hebben (nu alleen NPO 1-3 in HD en een handvol in SD) en B) het aantal kanalen uitbreiden.

Als ik het goed begrijp kan ik met een ontvanger die Enigma2/OpenPli ondersteunt (bv een VU ontvanger) en een schotel een 'tv server' creeren. Die ontvanger moet dan (ivm beperkte mogelijkheid extra kabels te trekken) op zolder blijven staan vlak bij de schotel (en natuurlijk via vaste UTP verbinding op netwerk komen). Vervolgens kan ik met de juiste PVR plugin in Kodi (en een canal digitaal abo natuurlijk) de TV kanalen krijgen.

Vragen:
  • Klopt bovenstaande?
  • Zo ja, in welke resolutie komen de TV kanalen beschikbaar in Kodi? Is dat de resolutie waarin ze worden ontvangen op de ontvanger of is er downscaling?
  • Welke kwaliteit audio zit er in deze stream? De originele of doet de box er iets mee voordat het beschikbaar komt voor kodi?
  • Enig advies voor de beste box om dit doen (aangezien hij puur als TV server gaat dienen en verder niets hoeft te kunnen)?
  • Alles bij elkaar best een investering; is er een betere/goedkopere manier om dit voor elkaar te krijgen ?(aangezien ik de box niet als tuner ga gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
tyfoon_2 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:14:
Hi, Heb heb nu al een paar avonden het forum zitten doorstruinen maar ik kom er niet helemaal uit.

Mijn uitdaging:
Ik heb nu IPTV van Telfort in een oud XMS/Glashart gebied. Daarmee kan ik nog een paar IPTV streams (die ongecodeerd zijn) op mijn Windows PC met Kodi (aangesloten op een 55" Oled 4K) in ieder geval een paar TV kanalen zien.

Nu wil ik a) de kwaliteit van de kanalen beter hebben (nu alleen NPO 1-3 in HD en een handvol in SD) en B) het aantal kanalen uitbreiden.

Als ik het goed begrijp kan ik met een ontvanger die Enigma2/OpenPli ondersteunt (bv een VU ontvanger) en een schotel een 'tv server' creeren. Die ontvanger moet dan (ivm beperkte mogelijkheid extra kabels te trekken) op zolder blijven staan vlak bij de schotel (en natuurlijk via vaste UTP verbinding op netwerk komen). Vervolgens kan ik met de juiste PVR plugin in Kodi (en een canal digitaal abo natuurlijk) de TV kanalen krijgen.

Vragen:
  • Klopt bovenstaande?
  • [/quote] Kort door de bocht is dat wel het principe inderdaad [quote]
  • Zo ja, in welke resolutie komen de TV kanalen beschikbaar in Kodi? Is dat de resolutie waarin ze worden ontvangen op de ontvanger of is er downscaling?
  • [/quote] Dat hangt van je backend natuurlijk af en hoe je die instelt, maar in de meeste gevallen wordt er geen downscaling oid toegepast. De kwaliteit gaat er dus niet op achteruit. [quote]
  • Welke kwaliteit audio zit er in deze stream? De originele of doet de box er iets mee voordat het beschikbaar komt voor kodi?
  • [/quote] Sinds Kodi 17 wordt dat bij LiveTV helaas stereo. Opnames worden wel netjes in DD51 gedaan. Dit is een bewuste keuze van de ontwikkelaars van Kodi geweest, tot grote irritatie van velen. Hopelijk wordt dat dus nog eens terug gedraaid. [quote]
  • Enig advies voor de beste box om dit doen (aangezien hij puur als TV server gaat dienen en verder niets hoeft te kunnen)?
  • http://www.digital-devices.eu/shop/en/network-tv/network-tuner/ Ik heb geen ervaring met de netwerk tuners van ze, maar van hun andere producten niets dan lof, en is nog een plug&play oplossing ook. Lijkt me het onderzoeken waard daarmee. [/quote]
  • Alles bij elkaar best een investering; is er een betere/goedkopere manier om dit voor elkaar te krijgen ?(aangezien ik de box niet als tuner ga gebruiken)
toon volledige bericht
Dergelijke projectjes zijn 9 van de 10 keer niet kosten-efficient, maar meer een hobby. Gaat het je om de kosten, zoek dan een totaal andere oplossing want ik denk niet dat je hier dan gelukkig van gaat worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
tyfoon_2 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:14:

Die ontvanger moet dan (ivm beperkte mogelijkheid extra kabels te trekken) op zolder blijven staan vlak bij de schotel (en natuurlijk via vaste UTP verbinding op netwerk komen).
Ik zou toch overwegen om een coax verbinding naar je PC aan te leggen.
Dat vereenvoudigt de hele zaak enorm. Je hoeft alleen nog een SAT PCI-E/USB kaart in je PC
te zetten en bent onderweg.

Er bestaan kabels met COAX en ethernet samen in één kabel. Misschien een optie om de bestaande
draad daar mee te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
de Enigma2 plugin voor Kodi is hier iig niet echt stabiel :(

maar je krijgt gewoon zolang je niet gaat transcoderen etc gewoon de resolutie en bitrate van het aangeboden signaal..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
cornfed99111 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:16:
[...]

Ik zou toch overwegen om een coax verbinding naar je PC aan te leggen.
Dat vereenvoudigt de hele zaak enorm. Je hoeft alleen nog een SAT PCI-E/USB kaart in je PC
te zetten en bent onderweg.
Inmiddels ben ik idd toch maar naar deze oplossing aan het kijken.... Ik heb 1x coax van zolder naar beneden liggen maar ik dacht dat als je meerdere tuners wilt gebruiken je een kabel per tuner nodig hebt. Nu blijken er unicable LNB's te zijn. Werkt dat idd met multi tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
tyfoon_2 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:24:
[...]

Inmiddels ben ik idd toch maar naar deze oplossing aan het kijken.... Ik heb 1x coax van zolder naar beneden liggen maar ik dacht dat als je meerdere tuners wilt gebruiken je een kabel per tuner nodig hebt. Nu blijken er unicable LNB's te zijn. Werkt dat idd met multi tuner?
In principe moet je per tuner apart een coax van de LNB (of de switch uiteraard) naar de tuner hebben. Unicable kan inderdaad, maar is relatief duur. Onder meer Digital Devices biedt dit. Maar zoals je zelf ook al had bedacht kan je natuurlijk ook de tuner vlakbij de schotel plaatsen, en daar vandaan weer met UTP verder. Dat kan je dus onder meer met de netwerk tuners van Digital Devices bereiken, en die kunnen indien gewenst ook met een CAM op CI overweg zodat je ook encrypted kanalen kan kijken (uiteraard is dan wel een abonnement nodig op de dienst).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
tyfoon_2 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:24:
[...]
Nu blijken er unicable LNB's te zijn. Werkt dat idd met multi tuner?
Unicable kan ook. Alleen is dat een duurder systeem, want de hele keten moet Unicable ondersteunen.
Je kan tot vier verschillende deelnemers onafhankelijk van elkaar naar een programma kijken.
Met Unicable II is zelfs tot 32 deelnemers mogelijk. Kost wel meer natuurlijk.

De PC kan zelf ook als TV server dienen voor TV's, tablets of smartphones.
Met DVBViewer http://www.dvbviewer.com/ is dat allemaal mogelijk.
Samen met Unicable is dat wel te doen.

Nadelen is wel dat de PC de hele tijd aan moet blijven staan als iemand aan het kijken/opnemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
cornfed99111 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:18:
[...]

Unicable kan ook. Alleen is dat een duurder systeem, want de hele keten moet Unicable ondersteunen.
Je kan tot vier verschillende deelnemers onafhankelijk van elkaar naar een programma kijken.
Met Unicable II is zelfs tot 32 deelnemers mogelijk. Kost wel meer natuurlijk.

De PC kan zelf ook als TV server dienen voor TV's, tablets of smartphones.
Met DVBViewer http://www.dvbviewer.com/ is dat allemaal mogelijk.
Samen met Unicable is dat wel te doen.

Nadelen is wel dat de PC de hele tijd aan moet blijven staan als iemand aan het kijken/opnemen is.
Ik heb een 24/7 Win PC waar ik nu ook IPTV op draait (en mijn bewakingscamera's) maar die staat beneden (en moet daar ook blijven staan).

Nu was ik nog even aan het kijken naar de SAT>IP oplossingen (bv deze)

Kun je deze ook met een software client 'ontvangen' en gebruiken in Kodi? Kodi of evt Plex is daarbij wel een harde eis aangezien ik mijn films/series en TV op een (1) plek wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
tyfoon_2 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:46:
[...]

Nu was ik nog even aan het kijken naar de SAT>IP oplossingen (bv deze)

Kun je deze ook met een software client 'ontvangen' en gebruiken in Kodi? Kodi of evt Plex is daarbij wel een harde eis aangezien ik mijn films/series en TV op een (1) plek wil houden.
Die aparte server is ook mogelijk, alleen moet je wel de decodering van je tv stream apart op elke afspeler oplossen. Dat kan dan snel ingewikkeld en duur worden.

Ik heb geen ervaring met de DVBViewer add-on in Kodi. Dus dat moet je nog eens goed uitzoeken.
Ook kan je naar een concurrent pakket zoals DVBLink. Of naar gratis alternatieven zoals TV Headend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:48

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik kreeg een brief van Canal Digitaal, heel jubelverhaal waarom je nu Fox Sports Eredivisie 1 bij je Familie HD pakket krijgt en onderaan nog even ter info dat de prijs 3 euro omhoog gaat. :| Nu overweeg ik om voor de gangbare tv-zenders naar KPN interactieve tv over te stappen maar wil mijn sattelietontvanger er graag bijhouden voor BBC 4 en de andere Engelse zenders.

Vraag me alleen af, moet ik hiervoor een smartcard houden? Of kan ik gewoon mijn hele CD abonnement opzeggen en de FTA zenders blijven gebruiken?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Jazzy schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:59:
Ik kreeg een brief van Canal Digitaal, heel jubelverhaal waarom je nu Fox Sports Eredivisie 1 bij je Familie HD pakket krijgt en onderaan nog even ter info dat de prijs 3 euro omhoog gaat. :| Nu overweeg ik om voor de gangbare tv-zenders naar KPN interactieve tv over te stappen maar wil mijn sattelietontvanger er graag bijhouden voor BBC 4 en de andere Engelse zenders.

Vraag me alleen af, moet ik hiervoor een smartcard houden? Of kan ik gewoon mijn hele CD abonnement opzeggen en de FTA zenders blijven gebruiken?
Voor de FTA zenders heb je geen smartcard nodig, dus dat blijft gewoon werken.

Zelf heb ik CD ook een tijdje geleden opgezegd en kijk Live TV via KPN Play.in combinatie met een Chromecast. Moet wel zeggen dat die app van hun niet met alle Android toestellen goed werkt (ik heb nu mijn oude Nexus 7 nieuw leven ingeblazen als TV tablet, aangezien die daar wel goed op werkt).

Met een half oog houdt ik ook de voortgang van live TV via NLziet in de gaten.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Inmiddels ben ik mijn hardware om DVB-S toe te gaan passen aan het aanschaffen. De schotel is er inmiddels, en ook een diseqc 1.2 motor erbij.
De LNB moet nog worden aangeschaft, evenals de tuner-kaart voor de server, en bekabeling

Ik loop tegen 2 vragen aan hierbij.

Ten eerste de tuner:
Ik wil graag een uitbreiding op mijn huidige DVB-C omgeving ervan maken. Dat werkt nu met DVBViewer en een Digital Devices DuoFlex kaartje. Daar wil ik dus graag een DuoFlex DVB-S2 bij gaan kopen, maar nu zie ik dat deze Diseqc 2.0 ondersteund.
Als ik het nalees, dan zou het zo zijn dat Disdeqc 2.0 de bidirectionele versie is van 1.0, en ik voor aansturing van de motor dus Diseqc 1.2 of 2.2 zou moeten hebben. Elders lees ik weer dat dit voor dergelijke tuner kaarten niet geldt, en dat het gaat om het v1.x of 2.x hardware is, en de rest is allemaal software/driver-gerelateerd. Als ik de specificaties van de netwerktuners van DD lees, dan wordt daar over diseqc 2.x gesproken. Dat is dezelfde tuner als de DuoFlex...
De vraag is dus, gaat dit dan wel of niet werken?

Aanvullend daarop de vraag hoe het dan moet worden aangesloten. Ik heb op de motor 1 input, 1 output. Dat kan dus maar naar 1 tuner toe, of moet hier dan een switch tussen? En moet dat dan een Quad-LNB gaan worden of een Quattro + switch? (dit aangezien ik graag de mogelijkheid wil hebben om naar 4 tuners te gaan in de toekomst).

Mijn vermoeden is dat ik slechts 1 tuner via de motor kan laten lopen, en 1 tuner rechtstreeks op de LNB kan plaatsen, maar hoe kan ik dan in DVBViewer bepalen welke tuner er gebruikt wordt voor deze instructies te versturen en welke dus "volgt"?

Alternatief is dat ik een losse hardwarematige tuner erbij plaats met Diseqc 1.2 om de motor te bedienen, en de tuners in de server dus daarop dus moeten gaan volgen maar liever niet natuurlijk.

--edit--
DVBViewer lijkt er in ieder geval prima mee om te kunnen gaan; zie http://www.dvbviewer.com/...0E/DiSEqC.html#Positioner

De vraag die dus nog resteert is, of Digital Devices de drivers zo heeft gemaakt dat het in de BDA van Microsoft netjes wordt herkend. Op het forum van DVBLink kwam ik al iemand tegen met een vergelijkbare setup waar het werkt, dus ik heb goede hoop.. :)

--edit2--
En op het forum van DVBViewer blijkt dat hier al lange tijd ondersteuning voor is bij Digital Devices tuners :) http://www.dvbviewer.tv/forum/topic/2745-transedit/?page=2

[ Voor 12% gewijzigd door kroegtijger op 13-08-2017 19:22 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornfed99111
kroegtijger schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:44:

Aanvullend daarop de vraag hoe het dan moet worden aangesloten. Ik heb op de motor 1 input, 1 output. Dat kan dus maar naar 1 tuner toe, of moet hier dan een switch tussen? En moet dat dan een Quad-LNB gaan worden of een Quattro + switch? (dit aangezien ik graag de mogelijkheid wil hebben om naar 4 tuners te gaan in de toekomst).
Dus je wilt een motor combineren met een multi-LNB kop?
Dat is een vreemde combo.

Multi ontvanger setup zie je nooit op een draaibare schotel.
Want daarvoor is het systeem niet geschikt.

[ Voor 9% gewijzigd door cornfed99111 op 13-08-2017 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
cornfed99111 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:15:
[...]

Dus je wilt een motor combineren met een multi-LNB kop?
Dat is een vreemde combo.

Multi ontvanger setup zie je nooit op een draaibare schotel.
Want daarvoor is het systeem niet geschikt.
Dat het wat ongebruikelijk is snap ik ja, maar in dit geval wil ik de keuzevrijheid hebben welke satelliet ik kies, en dat op meerdere tuners kunnen bekijken via het netwerk. De logische aansluiting is dus in dit geval 1 van de tuners op de motor, en de andere direct op de LNB lijkt me. Dan kan ik in DVBViewer definieren welke tuner de motor kan aansturen, en met behulp van groepen de zenders per satelliet weer erin voegen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornfed99111
kroegtijger schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:26:
[...]

Dat het wat ongebruikelijk is snap ik ja, maar in dit geval wil ik de keuzevrijheid hebben welke satelliet ik kies, en dat op meerdere tuners kunnen bekijken via het netwerk. De logische aansluiting is dus in dit geval 1 van de tuners op de motor, en de andere direct op de LNB lijkt me. Dan kan ik in DVBViewer definieren welke tuner de motor kan aansturen, en met behulp van groepen de zenders per satelliet weer erin voegen.
OK. Maar hoe wil je voorkomen dat je iemand 'het beeld wegpakt' als jij naar een zender wilt kijken die op een andere positie zit aan de hemel?
Juist voor deze problematiek zijn er schotels ontworpen met een rail of een multi-LNB setup.
Motor is juist totale vrijheid voor één single LNB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
cornfed99111 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:32:
[...]

OK. Maar hoe wil je voorkomen dat je iemand 'het beeld wegpakt' als jij naar een zender wilt kijken die op een andere positie zit aan de hemel?
Daarom dus ook maar 1 tuner op de motor aansluiten, en de andere tuners rechtstreeks op de LNB ;)
Juist voor deze problematiek zijn er schotels ontworpen met een rail of een multi-LNB setup.
Motor is juist totale vrijheid voor één single LNB.
Ik ben de enige gebruiker van het systeem, dus zal niet mezelf in de weg zitten. Hooguit bij opnames moet ik er even aan denken niet naar een andere satelliet te draaien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Met een gebruiker kan het. Maar is het alsnog niet eenvoudiger om meerdere lnb te gebruiken? Dan heb je alles altijd beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
franssie schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:54:
Met een gebruiker kan het. Maar is het alsnog niet eenvoudiger om meerdere lnb te gebruiken? Dan heb je alles altijd beschikbaar.
Dat gaat alleen als ze niet te ver uit elkaar staan. Nu ben ik vrijwel alleen nog afhankelijk van elevatie en dus zou ik meer satellieten moeten kunnen ontvangen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
kroegtijger schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:47:
[...]

Ik ben de enige gebruiker van het systeem, dus zal niet mezelf in de weg zitten. Hooguit bij opnames moet ik er even aan denken niet naar een andere satelliet te draaien.
In principe kan het als jij de enige gebruiker bent en je rekening houdt met je bijzondere setup.
Nu ben ik wel benieuwd naar welke zenders jij kijkt/opneemt als je behoefte hebt aan zoveel tuners/opname capaciteit.

Met DVBViewer wil ik een slag om de arm houden qua aansturing motor en multituner setup tegelijk.
Want zo een setup is heel ongebruikelijk. En ik weet dat bij een multi tuner setup er geen onderscheid gemaakt wordt welk tuner welke zender ontvangt.
Ik adviseer je deze kwestie op het eigen forum te zetten van DVBViewer.
Daar zit genoeg kennis om dit te beantwoorden, denk ik.

P.S.

Je kiezen voor een TWIN of QUAD (of OCTO) LNB.
Quattro werkt alleen met een multiswitch samen.

[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 13-08-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Bastardhost schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:00:
Ik ga het maar proberen. De starttopic uit 2009 gelezen, van pagina 26 teruggelezen tot 20. Op P22 kom ik een situatie tegen gelijk aan wat mij in augustus gaat over komen...
De startpost is voor het grootste deel nog wel relevant, hij heeft (nog) geen update gehad omdat we nog lang niet aan een deel 3 toe zijn en het hier een tijd heel erg rustig was. Er staan een paar zenders in die niet meer via de satelliet uitzenden, een paar dode links, niet alles wat er staat over ontvangers is nog relevant, een aantal schotels zijn vervangen door nieuwere vergelijkbare modellen en wat meer uitleg over Astra 3 moet erbij.
We gaan verhuizen naar het buitengebied. Geen glas, geen kabel, krap 6km tot het verdeelstation. Dus weinig bandbreedte. Voor de TV heb ik lang geleden mijn ouders geholpen met een schotel. Daar is mijn keuze ook op gevallen voor mijn eigen situatie. Alleen... Waar begin ik?

Wensen:
1 tv in de woonkamer
Single LNB.
TV kijken én andere zender kunnen opnemen is wenselijk
Correctie, duo LNB. :+
Optioneel uitbreiden naar 1 of 2 slaapkamers (ivm kinderen)
Correctie, quad LNB. :P
Goed aantal zenders. Optie voor filmkanalen
CanalDigitaal, TV Vlaanderen of Joyne, meer keuze heb je volgens mij niet. Op KingOfSat (ken je al als je de startpost hebt gelezen :P) kan je zien welke zenders er op welke satellieten te zien zijn.
Wat ik zoek:
Goede links naar sites met uitleg.
Hardware/Schotel advies.
De startpost voorziet hier nog steeds wel in.
Betrouwbare leveranciers-adressen.
Cardwriter staat in de topicstart, ik weet niet in hoeverre er vergelijkbare niet-regionale winkels met enige reputatie in Nederland zijn. (wie ze kent mag ze noemen, mogelijk voeg ik ze dan toe)
SMSfreakie schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:21:
Sowieso zou ik nog even wachten wat de nieuwe aanbieder Joyne uit de hoed gaat toveren, wordt binnenkort wel bekend, anders zit je sowieso aan Canal Digitaal voor je nederlandse zenders
Zou ik persoonlijk denk ik niet doen. Ongeacht wat het aanbod is mag je er vanuit gaan dat de prijs na 1-2 jaar flink omhoog gaat. Zoiets heeft Digitenne ook al eens geflikt toen je dat voor €6,95 kon krijgen..
Jazzy schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:59:

Probeer het uit? Trek je smartcard uit je ontvanger en kijk of ie het nog doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Tja, ik red me nu prima op de camping met npo123 via de antenne en de rest stream ik wel over 4g..
Schotel werkt hier ook niet lekker door de bomen.. Mar ach anders was het nog wel aantrekkelijk om joyne eens aan de tand te voelen

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
kroegtijger schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:58:
[...]

Dat gaat alleen als ze niet te ver uit elkaar staan. Nu ben ik vrijwel alleen nog afhankelijk van elevatie en dus zou ik meer satellieten moeten kunnen ontvangen.
Ik ben dan ook wel benieuwd waar je allemaal naar zou willen kijken, waardoor een toroidal setup er niet meer aan kan voldoen. Als ik alleen al kijk naar hoeveel satellieten er kunnen werken op zo'n installatie, dan zou ik verwachten dat je daar wel genoeg aan hebt (bijvoorbeeld als je zo'n beetje pal zuid richt, kan je alles ontvangen tussen 18.0W en 36.0E, met extensie zelfs nog wat meer). Alleen als satellieten zeer dicht bij elkaar liggen kan het een probleem vormen en dan zou ik eerder voor een tweede schotel zorgen om dat probleem op te lossen dan voor een motor te gaan. Dan heb je ook alle vrijheid voor meerder ontvangers, plus dat die elk naar hun eigen satelliet kunnen kijken.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 00:18
Zelf ben ik al een tijdje bezig met een onderzoekje om mijn KPN IPTV te vervangen met satelliet. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Graag jullie hulp.

Huidige situatie:

Windows Server + Ubuntu server draait 24/7 (Core i5 6500, 16GB).
Maak nu gebruik van Plex (nog geen Pass) en SMB om media door het huis te krijgen.
KPN Glasvezel 500/500 met 2 IP STBs. Iedere kamer in het huis heeft 2x UTP, nu 1x LAN/1x IPTV. Vrijwel geen coax in huis.
Koophuis, zicht op satelliet op plat dak.

Ik gebruik geen KPN modem (netwerkje.com) en heb het IPTV op een fysiek apart netwerk gezet.
Puur om gezeur te voorkomen, KISS. IPTV dus in switched, niet bridged mode.

Graag wil ik meer grip over mijn TV.
- Zenderlijsten op mijn eigen manier
- Snelle rappe betrouwbare client die snel opstart en niet 24/7 stroom vereist (KlikAanKlikUit).
- Opnames centraal en onder eigen beheer.
- Niet bijzondere kanalen eisen, gewoon wat RTL Z / NatGeo HD.

Nu zie ik dat Plex in zijn PlexPass versies nu ondersteuning heeft voor LiveTV en DVR. Mooi maar op dit moment dus betaald en ik zie geen ondersteuning voor DVB-S of voor CI+ kaarten. Wel heb ik een tvheadend+ proxy setup voorbij zien komen maar dat lijkt mij niet een heel houdbare situatie.

Een mooie basis lijkt mij dus satelliet TV met een centrale tuner + wat server integratie.
Ik zag de Digital-Devices Octopus NET V2 S2/2 echter ik ben echt een complete leek op dit gebied. Kan ik hiermee gewoon Canal Digital ontvangen, ontsleutelen en doorsturen naar de rest van het netwerk?

Verder zie ik SAT>IP voorbij komen maar weinig apparaten of oplossingen daadwerkelijk in praktijk.

Paar praktische vragen dus:

- Wat is een betrouwbare netwerk oplossing voor satelliet TV met maximale HD kwaliteit?
- Hoe kom je aan een los (legaal!) abonnement zonder een verplichte STB-combo te kopen?
- Hoe is het beeld (in HD) als het stormt? Hoeveel dagen per jaar kun je echt geen TV meer kijken?
- Hoe groot moet mijn schotel/LNB zijn voor goed stabiel beeld voor wat basis NL zenders?
- Is SAT>IP een goede oplossing? Ik trek liever geen coax door het huis.. eventuele transcoding of remuxing op de server is geen probleem.
- Totale oplossing mag wel wat centen kosten zolang het niet te gek wordt.

Sorry als sommige vragen nogal beginner vragen zijn maar ik vind het zoveel tegenstrijdige verhalen over als ik zelf ga zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@MMaster23 er is maar één ding waarover ik wat kan zeggen en dat is als het heeeeeeel hard sneeuwt de ontvangst wegvalt. Voor de rest valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:32

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@MMaster23 Ik had eigenlijk bijna altijd ontvangst, behalve wanneer er extreem veel neerslag in de lucht zat. Ontvanstproblemen had ik niet vaker dan een handvol keren per jaar. Met een 60 cm schotel heb je goede ontvangst van de Astra 1 en 2. Wij hadden 80 cm. Dan houd-ie het met neerslag nog wat langer vol.

Moeten de tuners perse ingebouwd worden in een computer? Er zijn allerlei goede kant-en-klare satelliettuners te krijgen die prima samenwerken met Canal Digitaal en waarbij je wel keuze- en instelvrijheid hebt. Vroeger was het overigens prima mogelijk om gewoon een losse smartcard en CAM-module aan te schaffen bij Canal Digitaal.

Voor meer specifieke hulp omtrent satelliet-televisie kan ik je dit forum aanraden: Sat4all.com

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
MMaster23 schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:20:
- Hoe is het beeld (in HD) als het stormt? Hoeveel dagen per jaar kun je echt geen TV meer kijken?
franssie schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:41:
@MMaster23 er is maar één ding waarover ik wat kan zeggen en dat is als het heeeeeeel hard sneeuwt de ontvangst wegvalt. Voor de rest valt het mee.
Gemiddeld 1 of 0 dagen denk ik want zware sneeuwval heb je ook niet ieder jaar. Kabeltelevisie ligt er veel vaker uit door onderhoud en omdat het bij stroomstoring ook weg lijkt te vallen. (laatste keer dat hier een stroomstoring was duurde het nog een tijdje voor kabel terug kwam nadat de stroom terug was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:10
Als er onweer in de lucht hangt valt het beeld ook wel eens weg.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
@MMaster23
Toevallig dat ik me recentelijk met een vergelijkbare opstelling ben gaan bezig houden. Satelliet TV is prima op HD-kwaliteit te verkrijgen, maar er zijn wel wat dingetjes om even rekening mee te houden.

Voor jou zullen de meeste interessante zenders bij gebruik van CanalDigitaal op de Astra3 zitten en enkelen op de Astra1. Deze satellieten zijn vanuit Nederland prima te ontvangen met een 65cm schotel en een DuoLNB. Ook bij behoorlijk slecht weer heb je vrijwel altijd wel goed ontvangst.
Kies je voor Joyne (nieuwe aanbieder in Nederland), dan kan je afstemmen op Eutelsat9 om de Nederlandse zenders te ontvangen en kan je dus af met een enkele LNB. Wil je meerdere kanalen simultaan kunnen kijken, let dan goed op dat je de juiste LNB kiest. Zo kan je bij een Quad LNB 4 tuners volledig onafhankelijk van elkaar laten werken, maar bij een Quattro LNB deel je de LNB met alle tuners en dus ben je beperkt in de mogelijkheden van afstemmen. Denk eraan om in je installatie niet-gebruikte aansluitingen met een afsluitweerstand te voorzien om problemen te voorkomen. Mocht je problemen met ontvangst ervaren bij slecht weer (en de afstelling is goed!), dan kan je een grotere schotel overwegen, maar ook de LNB vervangen kan voor verbeteringen zorgen. Zo bleek dat na vervangen van de oude LNB voor een Inverto Black Ultra de ontvangstkwaliteit bij mij enorm vooruit ging. Voorzie je de installatie van een motor, dan zijn er wat meer dingen om rekening mee te houden zoals aansturing etc. Bezuinig ook niet op je bekabeling. Als je coaxkabels er eenmaal in liggen heb je waarschijnlijk nooit meer zin om de boel te vervangen, dus leg er direct hoge kwaliteit kabels in. Dit kan enorm in kwaliteit van ontvangst schelen!

Dan om het signaal vanaf de LNB naar de tuner(s) te krijgen. De meest logische manier is om elke tuner apart op een LNB te plaatsen. Bij 4 tuners is een Quad LNB daamee dus ook logisch, en sluit je dus ook 4 coax-kabels aan hierop. Dat betekend dus ofwel lange coax-kabels trekken, of je tuners dicht(er) bij de LNB plaatsen. De tuners zelf kan je inderdaad weer kiezen voor insteekkaarten, zoals de DD Duoflex, extern op USB zoals de Terratec Cinergy S7, of netwerk-tuners zoals je zelf al aangaf. Voor alle 3 de opties zijn voor- en nadelen. Interne tuners hebben vaak voeding nodig en er is ruimte in je behuizing voor nodig, maar dan heb je ook alles netjes in 1 kastje onder gebracht. USB-tuners kan je eenvoudig verplaatsen en hebben een eigen stroomvoorziening waardoor je dat dus niet meer uit je voeding van je server hoeft af te nemen. Netwerktuners zijn flexibel en overal te plaatsen, maar wel weer vrij prijzig. Wat je kiest maakt voor DVBViewer in principe niets uit en het kan met alle 3 probleemloos overweg. Zelf heb ik zeer goede ervaringen met Digital Devices tuners. Ze kosten wat, maar ten opzichte van andere tuners reageren ze zeer snel en hebben prima ontvangst. Ook qua software werkt het allemaal erg prettig en robuust. Enige nadeel dat ik eraan ondervonden heb is dat elke change zo ongeveer wel een reboot vereist.

Voor de decodering loop je tegen wat meer problemen aan. Je kan op 2 manieren decoderen, namelijk via een hardwarematige CAM, zoals een AlphaCrypt of een andere CI (Let op, géén CI+!!!) of via een softwarematige CAM, zoals bijvoorbeeld cccam. Softwarematige CAM’s bespreken we hier in principe niet. Het is niet per definitie illegaal, maar omdat de mogelijkheden ervan dermate uitnodigen voor zogeheten cardsharing bespreken we het hier verder niet. Hardwarematige CAM’s moeten zoals gezegd dus voldoen aan de CI-standaard, én moeten uiteraard voor het betreffende kanaal geschikt zijn. Daarnaast zal je van de betreffende aanbieder uiteraard ook een smartcard moeten hebben om in de CAM te plaatsen. DVBViewer handelt verder zelf de decodering af. Diseqcswitches en motoren worden ook goed ondersteund in DVBViewer en je kan vrij ver gaan in de schakelingen die je ervoor wil maken.

Qua software heb ik gekozen voor DVBViewer met de recording service op Windows Server 2016. Out of the box wordt dat niet ondersteund, maar met een klein beetje inzet en de installatie van de BDA-drivers moet je dat prima werkend kunnen krijgen. Wel is belangrijk dat je server en het netwerk voldoende doorvoersnelheid kunnen halen. Voor een kanaal op FullHD via Kodi te kijken wordt bij mij grofweg 15Mbps per stream verbruikt, voor zowel DVB-S als DVB-C streams. Helaas dat de Kodi PVR AddOn op sommige gebieden nog wel wat te wensen over laat. Eenmaal ingericht werkt het netjes, maar bijvoorbeeld channel-updates vereist weer een herstart van Kodi, kanaallogo’s aanpassen wordt niet doorgevoerd als je niet handmatig de cache leeg gooit etc. Ook hier weer, af en toe wat onhandig en met ruimte voor verbetering, maar bij dagelijks gebruik eigenlijk niet hinderlijk te noemen.

Dus ja, TV via de Satelliet streamen kan perfect worden ingericht, maar het kost wel wat inzet en research per situatie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
kroegtijger schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:54:
Voor de decodering loop je tegen wat meer problemen aan. Je kan op 2 manieren decoderen, namelijk via een hardwarematige CAM, zoals een AlphaCrypt of een andere CI (Let op, géén CI+!!!) of via een softwarematige CAM, zoals bijvoorbeeld cccam. Softwarematige CAM’s bespreken we hier in principe niet. Het is niet per definitie illegaal, maar omdat de mogelijkheden ervan dermate uitnodigen voor zogeheten cardsharing bespreken we het hier verder niet.
Die bespreken we hier wèl. (hebben we zelfs een topic voor: [OSCam] Het grote Oscam Topic en in [TV Headend] Het grote TV Headend topic staat er ook genoeg over) Net zoals we hier ook gewoon een discussie over messen mogen voeren (om niet-figuurlijke appeltjes te schillen), of hoe je een DVD ript voor eigen gebruik.

Dingen die verboden zijn bespreken we uiteraard niet, dus stoute dingen met messen, links naar DVD-riips of hoe je zonder abonnement alle premiumzenders zou kunnen kijken zijn dingen waar we het hier niet over gaan hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 05-09-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Mentalist schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:50:
[...]

Die bespreken we hier wèl. (hebben we zelfs een topic voor: [OSCam] Het grote Oscam Topic) Net zoals we hier ook gewoon een discussie over messen mogen voeren (om niet-figuurlijke appeltjes te schillen), of hoe je een DVD ript voor eigen gebruik.

Dingen die verboden zijn bespreken we uiteraard niet, dus stoute dingen met messen, links naar DVD-riips of hoe je zonder abonnement alle premiumzenders zou kunnen kijken zijn dingen waar we het hier niet over gaan hebben.
Dit schuurt wel sterk aan tegen wat wel/niet mag. Gezien er topics over lopen, hoef ik dan ook niet verder uit de doeken te doen hoe e.e.a werkt; daar valt meer dan genoeg over te vinden en is voor de technische uitleg verder ook niet relevant. Het concept blijft hetzelfde, ongeacht de methode voor decryptie die wordt gebruikt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
kroegtijger schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:54:
[...]

Dit schuurt wel sterk aan tegen wat wel/niet mag.
Valt wel mee, net als een handleiding om een CD/DVD te rippen voor eigen gebruik.

Ik kijk zelf ook met een softwarematige cam. En die werkt gewoon met een fysieke smartcard. Ik kan van meerdere zenders tegelijk een programma opnemen, het zapt sneller en het energieverbruik is volgens mij ook lager dan een hardwarematige CAM. Tevens zijn de aanschafkosten van de hardware lager. (geen CAM en tuner met CI-slot nodig) Genoeg legitieme redenen om voor die oplossing te kiezen dus.

Dat het technisch gezien mogelijk is om minder legitieme dingen te doen, tja, dat kan met een mes ook. Het opzoeken van de rand zal dan ook niet gewaardeerd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 05-09-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Mentalist schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:01:
[...]

Valt wel mee, net als een handleiding om een CD/DVD te rippen voor eigen gebruik.

Ik kijk zelf ook met een softwarematige cam. En die werkt gewoon met een fysieke smartcard. Ik kan van meerdere zenders tegelijk een programma opnemen, het zapt sneller en het energieverbruik is volgens mij ook lager dan een hardwarematige CAM.
In principe zal een hardwarematige CAM sneller schakelen; er hoeft immers geen connectie naar een additionele dienst (eventueel op een andere server zelfs) te worden gemaakt, maar de dienst kan direct worden aangesproken. Nu zijn dat slechts fracties van de zap-tijd; die wordt eigenlijk voornamelijk bepaald door de snelheid waarmee de tuner op de transponder kan afstemmen. Het stukje decrypten is daarin niet heel erg groot. Voor wat betreft meerdere zenders simultaan decrypten kan dat ook met een hardware-CAM. Een Alphacrypt kan bijvoorbeeld max 4 simultane kanalen decrypten. Ziggo limiteert dit echter op 3 per smartcard, maar de Alphacrypt zou er dus meer moeten kunnen.

Wat energieverbruik betreft hangt het uiteraard 100% van de setup af die je maakt. Zou je puur gaan kijken naar het verbruik van bijvoorbeeld een SmartMouse of Phoenix vs AlphaCrypt, dan maakt het volgens mij heel erg weinig uit en is het gerommel in de marge. Qua argument om voor het een of het ander te kiezen vind ik het persoonlijk wel heel erg magertjes in ieder geval.
Tevens zijn de aanschafkosten van de hardware lager. (geen CAM en tuner met CI-slot nodig)
Dat is inderdaad een belangrijk puntje. Een AlphaCrypt Classic kan je al snel een behoorlijk kostenplaatje geven. Daarentegen staat wel weer dat een hardwarematige CAM minder storingsgevoelig is. Er draaien immers minder diensten, minder afhankelijkheden etc.

Ik gebruik zelf alle twee, zowel hardwarematige CAM als softcam, en in de praktijk is de hardwarematige CAM voor mijn gevoel toch de snellere en betrouwbaardere van de 2. Dat kán met m'n setup te maken hebben en de manier waarop DVBViewer met de hybride setup omgaat. (Het is niet mogelijk om kanalen aan een CAM te binden. Bij afstemmen via een tuner die met CI staat gemarkeerd wordt geprobeerd te decrypten via de eerst beschikbare CAM. Soms is dat de softcam, soms is dat de hardware-Cam).
Genoeg legitieme redenen om voor die oplossing te kiezen dus.
het is geen "foute" oplossing oid, maar een andere manier.
Dat het technisch gezien mogelijk is om minder legitieme dingen te doen, tja, dat kan met een mes ook. Het opzoeken van de rand zal dan ook niet gewaardeerd worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
kroegtijger schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:35:
[...]

In principe zal een hardwarematige CAM sneller schakelen; er hoeft immers geen connectie naar een additionele dienst (eventueel op een andere server zelfs) te worden gemaakt, maar de dienst kan direct worden aangesproken. Nu zijn dat slechts fracties van de zap-tijd; die wordt eigenlijk voornamelijk bepaald door de snelheid waarmee de tuner op de transponder kan afstemmen. Het stukje decrypten is daarin niet heel erg groot.
Theorie en praktijk, dit verschilt heel erg per CAM. Sommige CAMs kunnen er zomaar 1 of in extreme gevallen (oude CanalDigitaal SECA cam) 2 seconden over doen om van zender te wisselen.

In de CI van de tuner kan ook nog een vertraging zitten.

Een softcam heeft meer rekenkracht tot zijn beschikking en de software is jaren lang geoptimaliseerd, met een hardware CAM wisselt dat nogal. De connectie naar een andere dienst kost <10ms als die op hetzelfde systeem of binnen hetzelfde lokale netwerk zit.
Voor wat betreft meerdere zenders simultaan decrypten kan dat ook met een hardware-CAM. Een Alphacrypt kan bijvoorbeeld max 4 simultane kanalen decrypten. Ziggo limiteert dit echter op 3 per smartcard, maar de Alphacrypt zou er dus meer moeten kunnen.
In theorie. In de praktijk kunnen tuners/CAMs zich hier nogal eens in verslikken. Al helemaal als je van verschillende frequenties wil kijken.
Wat energieverbruik betreft hangt het uiteraard 100% van de setup af die je maakt. Zou je puur gaan kijken naar het verbruik van bijvoorbeeld een SmartMouse of Phoenix vs AlphaCrypt, dan maakt het volgens mij heel erg weinig uit en is het gerommel in de marge. Qua argument om voor het een of het ander te kiezen vind ik het persoonlijk wel heel erg magertjes in ieder geval.
Ik heb iirc vroeger wel CAMs gehad die best warm konden worden. Die gebruikten wel een paar watt denk ik. Energieverbruik van een kaartlezer is zover ik weet nihil, dus met een onzuinige CAM zou het me niet verbazen als het verschil een factor 100 is.

Dit is vooral belangrijk als je op een laptop (accu) wil kijken. Als je PVR 24/7 aanstaat zou het afhankelijk van de configuratie een paar euro per jaar kunnen kosten. Het is misschien niet het sterkte argument, maar het is bepaald ook geen argument voor een hardwarematige CAM.
[...]

Dat is inderdaad een belangrijk puntje. Een AlphaCrypt Classic kan je al snel een behoorlijk kostenplaatje geven. Daarentegen staat wel weer dat een hardwarematige CAM minder storingsgevoelig is. Er draaien immers minder diensten, minder afhankelijkheden etc.
Klopt deels, hardwarematige CAMs en de tuners/software daarvoor hebben vaak weer hun eigen nukken. Voor hetzelfde geld heb je natuurlijk mazzel en werkt het perfect.

Als een softwarematige CAM eenmaal goed is opgezet en je blijft er dan vanaf is die ook zeer betrouwbaar.
Ik gebruik zelf alle twee, zowel hardwarematige CAM als softcam, en in de praktijk is de hardwarematige CAM voor mijn gevoel toch de snellere en betrouwbaardere van de 2. Dat kán met m'n setup te maken hebben en de manier waarop DVBViewer met de hybride setup omgaat. (Het is niet mogelijk om kanalen aan een CAM te binden. Bij afstemmen via een tuner die met CI staat gemarkeerd wordt geprobeerd te decrypten via de eerst beschikbare CAM. Soms is dat de softcam, soms is dat de hardware-Cam).
Ligt waarschijnlijk aan je setup.
het is geen "foute" oplossing oid, maar een andere manier.
Precies, ik wou maar zeggen dat zwart kijken verre van de enige reden is voor het bestaan van softwarematige CAMs.

Een hardwarematige CAM is afaik overigens stiekem ook (deels) een softwarematige CAM. Als ik me niet vergis zit er gewoon een ARM-processortje in en er staat firmware (software) op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Ik ben op moment weer bezig met mijn logopack en verwerk ook een aantal requests van satelliet kijkers.
Mochten jullie nog bepaalde zenders hebben die jullie er graag in zien laat het mij weten. Op moment zit er voornamelijk UK FTA in op populair request en wat Duits maar van andere talen omdat ik die zelf niet spreek weet ik niet welke populair zijn bij jullie. Die worden dan ook in de toekomst mooi mee geactualiseerd =)

• Donderstraaltje
  • Niet online
Een nieuw logo pack, de uitgebreidste ooit =)

Een aantal populaire requests zijn toegevoegd en doorgevoerd en ook weer speciale aandacht voor lokale zenders. Zo zouden logo's beter automatisch moeten matchen, op enkele na gebeurd dit feilloos in DVBviewer. Ook is er speciale aandacht voor de satelliet dit keer aangezien er steeds meer mensen zijn die het FTC Ziggo met het FTA satelliet aanbod combineren. Omdat er zo veel logo's zijn nu heb ik ze per mapjes gesorteerd. Hierbij telt dat de primaire logo's in het mapje kabel zitten, dus dan weet je waar te kijken/zoeken.

Verder neem ik ook nog altijd requests aan voor lokale zenders. Nieuw vanaf nu is dat ik ook populaire anderstalige satelliet zenders mee wil nemen.

Ik vraag nooit iets terug maar mocht iemand een oud single slot passief kaartje voor mij hebben (bv gt710) voor verdere tests op mijn HTPC houd ik mij aanbevolen =)

Veranderingen:

TV (Ziggo):
  • naamswijziging + nieuw logo Nick Hits -> Nick Music
  • naamswijziging + nieuw logo MotorsTV -> Motorsport TV
  • naamswijziging + nieuw logo MTV Music -> MTV Music 24
  • nieuwe zender MBC
  • nieuwe zender Al Aribiya
  • nieuwe zender TVM Europe
  • nieuw logo RTL 5
  • nieuw logo RTL 8
  • nieuw logo Nickelodeon
  • nieuw logo Criminal+Investigation
  • nieuw logo Investigation Discovery
  • nieuw logo OUTTV
  • nieuw logo MyZen
  • nieuw logo FineLiving
  • nieuw logo Discovery Science
  • nieuw logo Euronews
  • nieuw logo DanceTrippin
  • nieuw logo Slam
  • nieuw logo TV Drenthe
  • nieuw logo TV Oost
  • nieuw logo Zing
  • nieuw logo TRT 1
  • nieuw logo DUSK
TV (lokaal):
  • nieuw logo zender Studio Rheden
  • nieuw logo RTV Horizon
  • nieuw logo RTV Krimpenerwaard
  • nieuwe zender GO TV
  • nieuwe zender 070 tv
  • nieuwe zender Feel Good TV
  • nieuwe zender Regio TV InfoTuis
  • nieuwe zender RTV Betuwe
  • nieuwe zender RTV Favoriet
  • nieuwe zender RTV Rijnstreek
  • nieuwe zender TV Voorst
  • nieuwe zender LOCO TV
  • nieuwe zender TV Nunspeet
  • nieuwe zender GL8
  • nieuwe zender RTV Ronde Venen
  • nieuwe zender SIRIS-tv
  • nieuwe zender Centraal TV
  • nieuwe zender Kempen TV
  • nieuwe zender Open Rotterdam
  • nieuwe zender Atos TV
  • nieuwe zender Ridderkerk TV
  • nieuwe zender GooiTV
  • nieuwe zender Omroep PIM
  • nieuwe zender TV Weesp
  • nieuwe zender 6FM
  • nieuwe zender Salto 1 + 2
  • nieuwe zender RTV Kanaal 30
  • nieuwe zender LEO tv
Radio:
  • nieuwe zender NPO Soul & Jazz
  • nieuw logo 3FM
  • nieuw logo Slam!FM
  • nieuw logo Q-Music
Statistieken:
  • Ziggo: 166
  • Lokale zenders: 102
  • Canal Digitaal: 21
  • Brits FTA: 56
  • Duits FTA: 12
  • Buitenlands populair: 17
  • Radio: 48
Download link:
https://www.dropbox.com/s...0december%202017.zip?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:03
Ik heb afgelopen week eindelijk een schotel laten installeren met 4 duo LNB's er op door een installateur.
Er zit een tuner in mijn Panasonic TV, dus canal digitaal CI module er in en het werkt, ik heb beeld.

Na wat spelen ermee blijkt dit niet te voldoen, de canal digitaal zenderlijst is niet compleet met alles wat op de satelliet uitzend, en er is een zenderlijst Hans van De transponder die wel alles heeft, maar ik kom er niet achter hoe ik die op mijn TV geladen krijg, laat staan updaten wat blijkbaar automatisch kan.
Ook zijn er zenders die ik niet hoef dus wil blokkeren uit het overzicht, ook na updates.

Mijn conclusie was dan ook een losse tuner te nemen, misschien een die ik als server in de meterkast kan neerzetten zodat ik dan de tuner van de TV kan gebruiken om daar het signaal vandaan te halen, en tevens te gebruiken om op de tablet te kijken als mijn vrouw wat anders wil zien dan ik, zij komt uit Polen dus ik wil daar ook nog een kaart halen en erbij stoppen als de FTA zenders daar vandaan niet voldoende blijken?

Echter ga ik op zoek naar tuners, dan duikt het gelijk richting de diepte in met custom images, enigma 1/2, openpli scripts, maar ook dat sommige Dreamboxen wel of niet compatible zijn, of dat VU het merk is om mee te rommelen, en ik krijg het gevoel te verdrinken, dus tijd voor een stapje terug.

Waar kan ik rustig beginnen me in te lezen op dit onderwerp, mag gerust in het Engels zijn, zijn er goede websites of artikelen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Laatst online: 08-05 09:07

JoSchaap

Had a life, got a modem..

swhnld schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:57:
Ik heb afgelopen week eindelijk een schotel laten installeren met 4 duo LNB's er op door een installateur.
Er zit een tuner in mijn Panasonic TV, dus canal digitaal CI module er in en het werkt, ik heb beeld.

Na wat spelen ermee blijkt dit niet te voldoen, de canal digitaal zenderlijst is niet compleet met alles wat op de satelliet uitzend, en er is een zenderlijst Hans van De transponder die wel alles heeft, maar ik kom er niet achter hoe ik die op mijn TV geladen krijg, laat staan updaten wat blijkbaar automatisch kan.
Ook zijn er zenders die ik niet hoef dus wil blokkeren uit het overzicht, ook na updates.

Mijn conclusie was dan ook een losse tuner te nemen, misschien een die ik als server in de meterkast kan neerzetten zodat ik dan de tuner van de TV kan gebruiken om daar het signaal vandaan te halen, en tevens te gebruiken om op de tablet te kijken als mijn vrouw wat anders wil zien dan ik, zij komt uit Polen dus ik wil daar ook nog een kaart halen en erbij stoppen als de FTA zenders daar vandaan niet voldoende blijken?

Echter ga ik op zoek naar tuners, dan duikt het gelijk richting de diepte in met custom images, enigma 1/2, openpli scripts, maar ook dat sommige Dreamboxen wel of niet compatible zijn, of dat VU het merk is om mee te rommelen, en ik krijg het gevoel te verdrinken, dus tijd voor een stapje terug.

Waar kan ik rustig beginnen me in te lezen op dit onderwerp, mag gerust in het Engels zijn, zijn er goede websites of artikelen hiervoor?
toon volledige bericht
als ze nog bestaan, begin eens bij sat4all :)
Dit is een NL community met veel knowhow hierover.

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
JoSchaap schreef op maandag 18 februari 2019 @ 23:20:
[...]

als ze nog bestaan, begin eens bij sat4all :)
Dit is een NL community met veel knowhow hierover.
Daar kijk ik ook, maar met name de tuner onderwerpen zijn nog wel felle reacties onder mogelijk, dus ik ga naar mijn vertrouwde Tweakers toe .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Er zit een tuner in mijn Panasonic TV, dus canal digitaal CI module er in en het werkt, ik heb beeld.<>
Doe eerst eens een volledige (blind) scan op je TV? Je wil een tri-block zodat je ook de UK (HD) kanalen hebt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Ja, ik heb al HD UK zenders als BBC, maar volgens Lyngsat zijn er met name op de hotbird meer zenders FTA die ik moet kunnen ontvangen, echter deze zitten niet in de zenderlijst van canal digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

swhnld schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:11:
Ja, ik heb al HD UK zenders als BBC, maar volgens Lyngsat zijn er met name op de hotbird meer zenders FTA die ik moet kunnen ontvangen, echter deze zitten niet in de zenderlijst van canal digitaal.
Nou heb ik al jaren geen CD-ontvanger meer, maar het was vroeger nog wel mogelijk om buiten de kanalenlijst om de zenders in te scannen.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger

toon volledige bericht
Je kan even kijken op https://nl.kingofsat.net/ waar je per satelliet een transponderlist kan vinden.

De Nederlandse kanalen (niet-FTA's) kan je voornamelijk terug vinden op de Astra 3 (Canal Digitaal) en een paar zenders nog op de Astra 1. Op de Eutelsat 9 zit Joyne, die ook de Nederlandse markt bedient.
Een aantal van de Poolse zenders kan je ook weer op de Astra 3 terug vinden.

Eventuele andere interessante satellieten:
Astra 1 - voornamelijk Duitstalig georienteerd
Astra 2 - Britse zenders
Astra 3 - Benelux + PL
Astra 4 - Scandinavië
Hotbird - PL (en enkele andere Oost-Europese landen)
Thor 5 - Hongarije, Roemenie en Scandinavie
Eutelsat 9 - Benelux

Wil je dus zoveel mogelijk kunnen zien, dan moet je meerdere satellieten kunnen bereiken. Dat kan met Duo LNB's (mits de betreffende satellieten niet te ver uit elkaar staan en je een LNB kan vinden die alle twee de gewenste satellieten kunnen bedienen).
Een andere mogelijkheid is om je schotel op een motor te plaatsen, zodat je de gewenste satelliet kan kiezen. Dan is een DuoLNB weer niet geschikt, aangezien je dan dus een steeds wisselende satelliet benadert. Een normale LNB (al dan niet meer meerdere uitgangen) is dan de handigere keuze. Hou er wel rekening mee dat je dan dus voor alle tuners in je TV-netwerk bent gebonden aan de satelliet waarop je schotel op dat moment staat uitgericht. Normaal gesproken gebruik je dan 1 van je tuners om je motor te besturen; de andere tuners “gaan mee” in wat je 1e tuner voor satelliet heeft gekozen.
De laatste mogelijkheid is (uiteraard) om meerdere schotels op te hangen, uitgericht per satelliet, en via switches gekoppeld. Op elke tuner kan je dan elke zender ontvangen. Dat geeft je qua zenderkeuze en beschikbaarheid de grootste vrijheid en zekerheid, maar is ook het duurst en esthetisch niet het fraaist natuurlijk.

Kortom: Veel oplossingen hierin zijn mogelijk, maar ik zou beginnen met het checken welke zenders je nu eigenlijk écht wil ontvangen en op basis daarvan je hardware gaan kiezen.

Dan de vraag hoe je al dat fraais dan uiteindelijk weer op de kijkbuis tevoorschijn kan toveren. Ook hier weer, vele wegen die naar Rome leiden en er is er geen een die dé ideale manier is.
Zelf maak ik gebruik van een servertje met 3 tuners voor de DVB-S-omgeving die via DVBViewer (gecombineerd met 2 DVB-C tuners) hun rommel het op het lokale netwerk aanbieden, en alle 3 werken prima voor het doeleinde. Ik merk wel dat de Digital Devices tuners (ik gebruik daarvoor pricewatch: Digital Devices DuoFlex S2-V7A Uitbreidingskaart in combinati met pricewatch: Digital Devices DuoFlex CT (V3) inclusief Common Interface Module... sneller functioneren dan de pricewatch: Terratec Cinergy S7 . Alle3 werken ook netjes met Diseqc en de positioner voor het aansturen van de motor.
In DVBViewer kan je de rommel vervolgens weer via de Media Server als stream in je netwerk aanbieden en vervolgens kan je (nagenoeg) elke willekeurige client gebruiken om erop te connecten. Zelf doe ik dat via Kodi (werkt ideaal. De tuner in mn TV’s heb ik al zeker 2 jaar niet meer gebruikt), maar dat kan bijvoorbeeld ook met VLC Player. DVBViewer handelt op het backend alles netjes voor je af. Als je een kanaal kiest dat op een andere satelliet staat, dan zal de motor netjes je schotel draaien naar de juiste positie. Let wel, dat werkt echter alleen als je de schotel-sturing op je primaire tuner zet én je dus ook op diezelfde tuner een kanaal kiest dat op een andere satelliet zit. In de praktijk komt dat erop neer dat als je de enige kijker bent op dat moment ,de schotel draait. Als er meerdere kijkers zijn, heb je zeer waarschijnlijk niet de primaire tuner in gebruik en dus draait je schotel niet naar de andere satelliet.
Zou je met fysieke tuners werken en niet met tuners in een server, dan heb je daar iets meer controle over uiteraard.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Dank je wel, als ik dit lees heb ik normale lnb's met 2 uitgangen. Ik heb Astra 1,2,3 en hotbird nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
swhnld schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:13:
Dank je wel, als ik dit lees heb ik normale lnb's met 2 uitgangen. Ik heb Astra 1,2,3 en hotbird nu.
Dan zal je 4 losse LNB's hebben met 2 uitgangen. Elke LNB kan 2 tuners bedienen, en met Diseqc switches kan je kiezen welke LNB je wilt gebruiken, vanaf alle twee de tuners. Dat kan, als de satellieten niet te ver uit elkaar staan en je deze goed afstelt, met 1 (goede) schotel af.
Dan is het alleen nog maar een kwestie van je tuners goed instellen en kijken maar. Astra 3 en Hotbird zijn waarschijnlijk daarin je vriend.
Op Astra 3 kom je amper FTA's tegen, maar op de hotbird zitten er nog wel een paar verstopt: https://nl.kingofsat.net/...l&ordre=freq&filtre=Clear

[ Voor 3% gewijzigd door kroegtijger op 19-02-2019 23:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Op de site van TotaalTV zag ik het volgende: https://www.totaaltv.nl/n...n-oktober-alles-op-zwart/

Ik gebruik Tvheadend met Oscam (met een Smargo en een oranje Canal Digitaal-smartcard).

Het is me nu niet helemaal duidelijk of dit na oktober nog werkt. Blijkbaar doet de card het dan nog wel in een CI-slot, maar niet in een losse cardreader in een Enigma. Emuleert Oscam een CI-slot, of is het voor Oscam-gebruikers ook over en uit?

Is er iemand die het beter begrijpt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornfed99111
De bedoeling is dat je alleen nog kan kijken via hun eigen CD ontvangers of via hun eigen CD CI+ modules + smartcard. Dus je huidige setup zal dan niet meer functioneren in oktober.

Ze hebben dit al in 2021 aangekondigd, maar nooit doorgezet. Dus even afwachten of het ook doorgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
willemd schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:55:
Op de site van TotaalTV zag ik het volgende: https://www.totaaltv.nl/n...n-oktober-alles-op-zwart/

Ik gebruik Tvheadend met Oscam (met een Smargo en een oranje Canal Digitaal-smartcard).

Het is me nu niet helemaal duidelijk of dit na oktober nog werkt. Blijkbaar doet de card het dan nog wel in een CI-slot, maar niet in een losse cardreader in een Enigma. Emuleert Oscam een CI-slot, of is het voor Oscam-gebruikers ook over en uit?

Is er iemand die het beter begrijpt?
Dit kun je nu al testen als ik de text lees:
Nieuwe kanalen die onlangs zijn toegevoegd - zoals DreamWorks - worden vanaf het begin van de satellietdistributie al direct niet meer in Mediaguard via de satelliet doorgegeven.
Werkt dit kanaal nu niet, werkt het straks allemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:22
Ik wil graag free dat via een enigma2 ontvanger afspelen. Nu las ik op een Engels forum dat openvix de beste image is voor Engeland. Waar zit dit in? Of kan ik ook gewoon opensplijt of openatv gebruiken?
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste