Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:44
Totaalgeflipt schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 12:36:
Er zit een Cyfra+ kaartje in de decoder met een Aston Crypt Rev 1.2 CI Module
Even gezocht volgens Wikipedia bestaat Cyfra+ niet meer en heet het nu NC+ en die heeft op Hotbird een 309 kanalen waarvan aardig wat in HD.

Dus zoek een ontvanger die HD kan ontvangen en waar een ci slot in zit voor de Astoncrypt.
Maar tegenwoordig zijn er ook genoeg ontvangers waar je die ci module niet meer nodig hebt en je de kaart zo kunt gebruiken in de ontvanger.
De Astoncrypt 1.2 is overigens geschikt voor HD de laatste software versie voor dat ding is 2.26 dacht ik nu nog een ontvanger er bij die ook geschikt is voor HD als je die wilt blijven gebruiiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 15:33

Totaalgeflipt

De enige echte

aart44 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:20:
[...]

Even gezocht volgens Wikipedia bestaat Cyfra+ niet meer en heet het nu NC+ en die heeft op Hotbird een 309 kanalen waarvan aardig wat in HD.

Dus zoek een ontvanger die HD kan ontvangen en waar een ci slot in zit voor de Astoncrypt.
Maar tegenwoordig zijn er ook genoeg ontvangers waar je die ci module niet meer nodig hebt en je de kaart zo kunt gebruiken in de ontvanger.
De Astoncrypt 1.2 is overigens geschikt voor HD de laatste software versie voor dat ding is 2.26 dacht ik nu nog een ontvanger er bij die ook geschikt is voor HD als je die wilt blijven gebruiiken.
Ok helder. Moet er ook nog een nieuw kaartje komen? Of blijft deze gewoon werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Totaalgeflipt schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:38:
[...]

Ok helder. Moet er ook nog een nieuw kaartje komen? Of blijft deze gewoon werken?
Nou ik neem aan dat het kaartje blijft werken verder is mijn Pools een beetje roestig maar daar zijn Poolse forums voor hier en hier.
Kijk ook daar eens rond naar een ontvanger er zal wel iets bestaan met Fastscan dat je gelijk alle zenders op volgorde hebt staan en misschien is er wel een familielid die zoiets kan meenemen.

• Mr Question
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09-2023
Hey all

Mijn satelliet ontvanger is recent overleden en ik zocht namelijk een vervanger. Ik had aan een dreambox gedacht, maar veel weet ik er niet van.

Ik vroeg mij af of het ook misschien mogelijk is omzelf zo een dreambox achtige toestel te kunnen maken en hoe de hardware/software configuratie erdan uitzal zien.

Als er iemand mij hierbij kan helpen of meer info kan geven!

Groetjes!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb hier nu twee Dreambox clonen draaien, een Clarke-Tech et9000 en een Xtrend et6500, en ik ben er erg tevreden over. Draait gewoon de standaard OpenPLi op en werkt probleemloos.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 16:08

JoSchaap

Had a life, got a modem..

voor het geld waarvoor je een goedkope dm800hd clone in huis haalt bouw je zelf geen topbox :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Question
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09-2023
Owkay bedankt voor de linkje!

Ik ga even vandaag langs zo'on "satelliet" zaak en even zien wat ik daar kan vinden.

Ergens waar ik moet voor opletten of maakt dat helemaal niet uit?

[ Voor 22% gewijzigd door Mr Question op 13-09-2013 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 13:33
Weet niet of het volgende hier thuishoort maar goed, dat merk ik dan wel weer.
Heb enige jaren geleden een Canal digitaal pakket gekocht, Triplesat Twin LNB (?), maar vind de ontvangst kwaliteit de laatste tijd niet echt om over naar huis te schrijven. Bij een beetje regen zijn veel zenders niet meer te ontvangen dus wil de schotel vervangen door een grotere.
Welke is dan een goede betaalbare schotel en moet ik dan de LNB's ook direct vervangen of zijn deze nog te gebruiken icm een nieuwe schotel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-06 23:15
Wellicht is de schotel een beetje verschoven en daardoor niet optimaal uitgericht.
Vooral bij die Multytenne antennes is het zeer belangrijk dat je die correct uitgericht worden.

Bij een uitwisseling van de Multytenne moet je alles vervangen. De schotel is één compleet systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:27
Als je een schotel kleiner dan 70 cm hebt, dan kan je het beter vervangen voor een grotere (uitgaande van dat het redelijk is uitgericht). Ik heb verleden jaar bij een van de buren de standaard schotel (64cm) + LNB (Twin LNB+ 4 poorten) vervangen. Zij gaven ook als klacht aan dat bij een beetje regen de kanalen niet te ontvangen waren. Hun zoon (in Duitsland) had geen problemen met de schotel (90cm), dus vroegen ze mij waaraan het kon liggen. Uitgelegd dat de schotel te klein was en dat er amper regenreserve aanwezig was. Hun schotel vervangen voor 88cm Triax + 3 Spaun Sar 411 + 3 quad Inverto black premium + 1 Twin Inverto Black Premium. Kosten waren rond de 180 euro (mede door de Spaun en Quad LNB's zo duur). Achteraf vonden ze het raar dat de Canaal Digitaal monteur niet van tevoren een groter schotel hadden geplaatst...

Situaties:
Vorige opstelling: Astra 1 + Astra 3
Nieuwe opstelling: Hotbird 13 (eventueel ander satelliet of te verwijderen) + Astra 1 (Duitse zenders) + Astra 3 (Nederlandse zenders) + Astra 2 (Engelse zenders)

Boodschappenlijstje:
Dus hierbij een boodschappenlijstje (toen was het een van de goedkoopste op het internet ):
TIP Geef je niks om garantie, koop de LNB's en de DISEqC via een Duitse webshopWil je makkelijker garantie claimen in het Nederlands koop dan bij een Nederlandse (web)winkel, anders kan je het goedkoper uit Duitsland halen.
Je moet ook kabels kopen voor tussen de LNB en de Switch:
zelf doen: COAX (1 euro / meter) F schroefpluggen (25~50 cent per stuk) + Coax snijder (3~8 euro)
Laten maken : 2,50 ~ 5 euro per stuk (1,5 m) Wil je het netjes afwerken >>> Koop dan een langer kabel (2m +)
Uit ervaring kan ik zeggen dat 1m20 zeer krap is en dat de kabel bungelt... tussen de LNB en de Switch Let op de kabelmanagement zodat kabels niet meebewegen door de wind. Zelfgemaakte kabels kan je ook makkelijker verwerken in een muur of stang van de schotel. Het is redelijk makkelijk te maken met behulp van filmpjes op het internet.

BASIS:
Triax 88CM (link) 34,99 euro
SAB LNB houder (link) 6,99 euro
Verzendkosten 6,50 euro
Totaal 48,48 euro

Optie 1 (4* Twin LNB ) >>>> als je van een Nederlandse retailer wilt hebben
4 Inverto Black Premium Selected Twin (link) 47,96 euro
Verzendkosten 7,99 euro
Totaal 55,94 euro

Bij optie 1 moet je nog een paar switches kopen van 10-39 (afhankelijk van merk/kwaliteit) euro per stuk, waardoor totaalbedrag ligt op rond de 205 euro (50+55+80(SPAUN) + 20 euro (kabels)). Voordeel hier ligt dat je met Nederlandse winkels te maken hebt.

Optie 2 (Duitsland)(4* Twin LNB)
4 Inverto Black Premium Twin (link) 39,56 euro
2 Spaun SAR 411 WSG (link) 33,98 euro << Kwaliteitsmerk
Verzendkosten 11 euro
Totaal 86 euro (40+34+11)

Optie 2 geeft ruimte voor 2 TV's en ontvangst van 4 satellieten voor een prijs van 156 euro ongeveer. Je kan eventueel alleen 3 LNB's kopen waardoor het totaal plaatje met 10 euro zakt.

Optie 3 (Duitsland)(4* Quad LNB) (LET OP dit is mogelijk te zwaar voor de TRIAX zonder ondersteuning)
4 Inverto Black Premium Quad (link) 59,56 euro
4 Spaun SAR 411 WSG (link) 67,96 euro << Kwaliteitsmerk
Verzendkosten 11 euro
Totaal 139 euro (60+11+68)

Optie 3 geeft ruimte voor 4 TV's (Toekomst??) en ontvangst van 4 satellieten voor een prijs van 189 euro (zonder kabels) ongeveer. Kabels (16 stuks), kan je beter zelf maken (~40 euro) waardoor prijs rond de 230 zit. LNB minder > 15 euro eraf TV minder minder > 17 euro eraf per keer

Duitsland of Nederland:
Een vergelijking van de SPAUN SAR 411 WSG prijzen (geen verzendkosten inbegrepen)
Duits webshop 17 euro
Willekeurig Nederlands Webshop of ander winkel 39 euro

Als je Optie 1 en Optie 2 vergelijkt dan is het verschil ongeveer 50 euro.

Installatie moeilijkheid:
Bij optie 1 en Optie 2: Makkelijk
Optie 3: Makkelijk indien je geen 3de of 4de kabel wilt leggen, anders moeilijk afhankelijk van de situatie

Kabels zelf maken: Hooguit irritant. Een Coax snijder is een handig hulpmiddel. Als je het netjes wilt afwerken, koop een grote rol COAX en wees niet al te zuinig met de meters per draad.
F schroef is goedkoop, echter niet duurzaam (vervang het om de 2~3 jaar)
F compressie is duurzamer, echter niet goedkoop (tang is al rond de 40 euro)
F schroef op een kabel valt goed zelf te maken met behulp van een mesje of een coax snjider. Het enige nadeel wat ik zelf ondervonden heb is dat de F schroef toch iets eerder roestvertoningen heeft i.t.t. F compressie stekkers.

Benodigdheden:
2 personen
Schroevendraaier
2 DECT telefoons (met intercom functie)
Indien je zelf de kabel maakt, dan moet je kijken of de lengte van ieder kabel wel lang genoeg is.
Anders laat je het installeren >> 100 euro denk ik

Hoe te installeren:
- Netjes de stroom uitschakelen van alle ontvangers (Belangrijk)
- Draai de kabels uit de oude LNB
- Schrijf op op hoeveel graden de schotel staat
- Verwijder (alleen) de oude schotel + LNB
- Plaats de nieuwe schotel en stel de graden af (zie 2 stappen terug)
- Plaats de LNB houder (met de verlengde rail) op de nieuwe schotel
- Stop 2 LNB houdertjes links en 2 rechts in de houder
- Stop de LNB (Twin of QUAD) in de houder en schroef het losjes vast
- Plaats de DiseqC switches aan de paal
- Schroef alle kabels tussen de LNB en de Switch in
- Sluit elk kabel van de tv op een aparte DiseqC switch
- Noteer welke LNB op welke poort van de Switch staat

Welk LNB is welke satelliet?
Posities op de rail (gezien tegen de schotel aan/ je staat voor de schotel):
Van links naar rechts.
Astra 2 Astra 3 Astra 1 Hotbird

VB:
Poort 1 19.2 Astra 1 Voornamelijk Duitse zenders
Poort 2 28.2 Astra 2 Voornamelijk Engelse zenders
Poort 3 23.5 Astra 3 Voornamelijk Nederlandse zenders (Canaal digitaal)
Poort 4 13.0 Hotbird

Nu het rottige stuk
- Zoek een slachtoffer om bij de tv te staan
- Doe de stroom weer aan
- Ga naar de instellingen van de ontvanger en zet de satelliet instellingen goed (poort 1 is bijv. Astra 1 etc.)
- Ga dan naar bijv. Astra 1 in de instellingen
- Zoek op internet naar een (bestaand) transponder behorend bij de desbetreffende satelliet en stel het in (Belangrijk)
- Kijk naar de Signaal Kwaliteit >> Hoe hoger hoe beter
- Schreeuw tegen de ander (die bij de schotel staat) dat hij LNB iets moet verschuiven en zeg of de kwaliteit hoger of lager gaat. Eventueel moet de LNB houder iets schever.

Tip: Astra 1 en Astra 3 moeten ergens in het midden. Astra 2 aan het uiteinde ergens

- Als je niet hoger komt met de signaal kwaliteit dan loont het ook om de LNB kop zelf iets schever te zetten.
- Doe dit voor alle LNB's
- Pak een tape en wikkel de F connectoren in. Indien mogelijk sluit je ook de niet gebruikte ingangen van de LNB en Switch (voor tegen de regen) met een plastic dopje of een f stekker met lijm erin.
- Werk het netjes af met eventueel kabelbinders

Tijd nodig: 1,5~3 uur maximaal (heb zelf 6 uur 8)7 aan verknald, omdat ik een niet bestaand transponder zat te zoeken op astra 3... |:( )

Eindresultaat: kennis van satelliet opgedaan + schotel groter + portemonnee leeg >>> genieten van de zenders als het regent (groter regenreserve) + opscheppen over de extra zenders (FTA+HD) bij de buren.

PS: Het kan eventueel een stuk goedkoper als je alleen twee satellieten wilt ontvangen. :+ Of kijken of je het niet beter kan uitrichten of een 78cm schotel + Triple LNB van Canaal Digitaal

Toevoeging: F schroef is ook wel duurzaam, alleen heeft het toch eerder last van roestvorming bij mij ieder geval (of het komt door de kwaliteit). An sich weet ik niet of het zo 123 iets uitmaakt. Hier hebben ze ook 6 jaar buiten gehangen zonder gebreken en/of onderhoud. Wat je wel op het web leest is dat een F compressie (mits goed) waterdichter is (of dat is marketing). F schroef volstaat dus ook en is een stuk goedkoper. Nou weet ik ook niet of een zwarte coax buiten beter is dan een witte kabel. Ik heb ze hier in het wit (gamma kwaliteit) buiten en ze werken nog goed genoeg (/ze geven beeld).

[ Voor 8% gewijzigd door Exor op 16-09-2013 22:08 . Reden: Kritiek erin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

en niet vergeten om plaatjes te posten! :)

altijd leuk om te zien hoe de mede GoT-er zn setup uiteindelijk heeft gebouwd :)

ik zit nog altijd op de brave triax78 setup met quadlnb maar wil toch ook wel eens gaan kijken naar iets leukers :)

[ Voor 78% gewijzigd door JoSchaap op 16-09-2013 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27
Exor schreef op maandag 16 september 2013 @ 01:55:
TIP Geef je niks om garantie, koop de LNB's en de DISEqC via een Duitse webshop
Dat zou ik niet eens zo zeggen. Ik heb destijds echt alles in Duitsland gekocht omdat het gigantisch veel goedkoper was. (en dat is nog steeds zo zo te zien) Over een onvanger was ik absoluut niet tevreden. Je verzint het ook niet: een dual tuner PVR zonder harde schijf, met een zegel erop dat de garantie vervalt als je hem open maakt, maar je kan geen harde schijf inbouwen zonder hem open te maken!

Gewoon teruggezonden, centen terug. Garantie heb je ook in Duitsland gewoon, al geef ik toe dat garantie in je thuisland en je moerstaal natuurlijk wel makkelijker is.
Je moet ook kabels kopen voor tussen de LNB en de Switch:
zelf doen: COAX (1 euro / meter) F schroefpluggen (25~50 cent per stuk) + Coax snijder (3~8 euro)
Laten maken : 2,50 ~ 5 euro per stuk (1,5 m) Wil je het netjes afwerken >>> Koop dan een langer kabel (2m +)
Uit ervaring kan ik zeggen dat 1m20 zeer krap is en dat de kabel bungelt... tussen de LNB en de Switch
Als je toch al zelf je schotel op gaat hangen (ipv alles door een monteur te laten doen), leer dan ook F-connectoren op te schroeven. Er zijn genoeg filmpjes en handleidingen voor op internet en je krijgt er absoluut geen spijt van. Iedere keer dat je iets wil veranderen heb je deze kennis weer nodig. En je hoeft niet steeds nieuwe kabels te kopen als je een andere lengte nodig hebt. Bovendien: een kabel zonder F-connector duw je een stuk makkelijker door een krap gat dan eentje met.

Bij de voorgemonteerde F-connectoren weet je ook niet of de F-connector goed is gemonteerd. Vooral bij die dingen met veel plastic vraag ik me wel eens af of het wel goed is afgeschermd bij de plug. Je kent het gezegde, als je wil dat het goed gebeurd, dan moet je het zelf doen.
- Pak een tape en wikkel de F connectoren in. Indien mogelijk sluit je ook de niet gebruikte ingangen van de LNB en Switch (voor tegen de regen).
Let op dat je hiervoor GEEN afsluitweerstand mag gebruiken! Tape ofzo kan natuurlijk wel. Een F-connector gedeeltelijk vullen met lijm oid (uit laten harden) en dan erop schroeven kan ook.

En als je een half jaar later dan nog eens gaat kijken bij je schotel, vergeet dan niet gedag te zeggen tegen al je nieuwe spinnenvriendjes! Spinnen zijn dol op LNB's en DiSEqC switches.

Waarom is een schroefconnector trouwens niet duurzaam? Mits goed (strak) geïnstalleerd gaat dat volgens mij wel langer mee dan de 2-3 jaar die je noemt. Wel je kabels netjes managen zodat niet constant de wind eraan loopt te rukken.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 16-09-2013 09:01 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zit hier met een probleem. De signaalkwaliteit is een paar weken geleden flink gedaald en ik ontvang niets meer. Verse scans pikken een handvol zenders op, maar geen enkele is te zien. Ik heb de complete schotel (was een Astra 1/Hotbird combo) vervangen door een 2e schotel die ik nog had liggen (standaard CD setje met duo LNB) en opnieuw proberen uit te richten op Astra 1+3, maar ik krijg geen SNR boven de 29% op Astra 1 en Astra 3 geeft al helemaal geen sjoege. Wederom vindt de scan een tiental zenders, geen van allen geeft beeld. Heb ook een nieuwe image geprobeerd op mijn VU+ Solo receiver, maar geen verschil.

Met de eliminatie dat het blijkbaar (?) niet aan de schotel of LNB ligt, is mijn vermoeden:
- de tuner in mijn receiver is kapot (maar zou ik dan geen signaal moeten hebben ipv 29%?)
- de bekabeling is ergens in mijn huis slecht geworden
- ik kan echt geen sat schotels uitrichten ;(

Iemand ideeen? Ik kan natuurlijk de bekabeling bypassen door de hele boel naar zolder te verslepen en een kort kabeltje door het dakraam te trekken naar de LNB. Moet ik daar echt aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 16-09-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Het is een heel verhaal maar volgens mij is het erg simpel de schotel moet goed uitgericht worden kun je het zelf niet zul je er iemand met meetapparatuur bij moeten halen.

Een ander image helpt dan niet als je geen goed signaal hebt en de kans dat de boel kapot is acht ik erg klein en de bekabeling vervangen zou ik ook mee wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MAB The Frisian schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:23:
Weet niet of het volgende hier thuishoort maar goed, dat merk ik dan wel weer.
Heb enige jaren geleden een Canal digitaal pakket gekocht, Triplesat Twin LNB (?), maar vind de ontvangst kwaliteit de laatste tijd niet echt om over naar huis te schrijven. Bij een beetje regen zijn veel zenders niet meer te ontvangen dus wil de schotel vervangen door een grotere.
Welke is dan een goede betaalbare schotel en moet ik dan de LNB's ook direct vervangen of zijn deze nog te gebruiken icm een nieuwe schotel ?
Tegenwoordig is er ook de Triple LNB Quad:
https://www.cardwriter.nl/nl/pd1360157098.htm?categoryId=35
http://webshop.canaldigit...tenne-lnb/triple-lnb-quad

Hele makkelijke oplossing om de Astra 1, 2 en 3 te ontvangen op een schotel van 64 cm. En ook bij schotels van 78 cm blijkt het nog prima te werken. Dan ontvang je dus precies dezelfde zenders als bij de oude TripleSat, alleen dan met veel meer regenreserve. Op mijn 64 cm schotel heb ik met de Triple LNB zelden last van uitval. Zelfs met de hevige buien van vorige week was het beeld slechts enkele seconden weg.

Voordeel hiervan is ook dat je geen switches hoeft aan te schaffen, aangezien alles in de LNB is ingebouwd. Een goedkope Triax-schotel, een Triple LNB en een geschikte coaxkabel en je bent klaar. Je kunt uiteraard gewoon je oude kabel blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

het verschil in 64/78 is ook inderdaad dat je dan niet die enkelle seconden zonder beeld zit (mits goed afgesteld)

volgende hobbyprojectje voor mij wordt het vervangen van de triax78 quadlnb voor een wavefrontier 90 of iets soortgelijks omdat ook dat me weer een leuk klusje lijkt qua uitrichten en het toegang bied tot meer koppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
JoSchaap schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:45:
het verschil in 64/78 is ook inderdaad dat je dan niet die enkelle seconden zonder beeld zit (mits goed afgesteld)
Dat kan kloppen ja. Maar vergeet niet dat het hier om de zwaarste buien ging, die ik de afgelopen twee jaar heb meegemaakt. Het ging hooguit om enkele seconden. Verder heb ik nooit last van uitval, en dat met een 64 cm schoteltje. De schotel is dan ook wel uitgericht door een professional met zeer geavanceerde apparatuur. Altijd handig zo'n kennis! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry6
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-08-2023
Ervaringen met DVB-S in Duitsland.

Na mijn verhuizing uit Nederland van de vorige bewoner de schotel en ontvanger (Technisat) overgenomen. In Nederland een decoderkaart (CanalDigital) gekocht en in Duitsland een CI-module.
De schotel was al op Astra-Duitsland (19,2) gericht, en daar zitten ook de Nederlandse zenders op.
Dat werkte goed met mijn bestaande TV; de beeldkwaliteit was uitstekend en veel, veel beter dan het analoge kabelsignaal in Nederland.
Later werd het tijd voor een flatscreen; daar ik het werken met een afstandsbediening voor TV en een voor de ontvanger irritant vond, heb ik besloten een TV met ingebouwde sateliet ontvanger te kopen, dat werd een Panasonic (PX-T42).
Toen wilde de ontvangst niet goed lukken; de oplossing was het kopen van een CI-module van CanalDigital. Toen liep alles op rollletjes. Gezien de uitstekende ontvangstkwaliteit heb ik weinig behoefte aan HD-ontvangst.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
aart44 schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:05:
Het is een heel verhaal maar volgens mij is het erg simpel de schotel moet goed uitgericht worden kun je het zelf niet zul je er iemand met meetapparatuur bij moeten halen.

Een ander image helpt dan niet als je geen goed signaal hebt en de kans dat de boel kapot is acht ik erg klein en de bekabeling vervangen zou ik ook mee wachten.
Tsja daar was ik al bang voor, gaat me weer een paar honderd euro kosten (dit is Geneve, de uurtarieven van installateurs liggen zo'n drie keer zo hoog als in NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dreamvoid schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:12:
[...]

Tsja daar was ik al bang voor, gaat me weer een paar honderd euro kosten (dit is Geneve, de uurtarieven van installateurs liggen zo'n drie keer zo hoog als in NL).
Als je nog een zenderlijst hebt kan je de ontvanger met een kort kabeltje aansluiten, een hoofdtelefoon aansluiten (tulp>jack verloopje) en dan luisteren of je enige zender kan ontvangen. Dan heb je alleen elektriciteit nodig en hoef je geen TV te verslepen.

Als dat ook niet werkt zou ik zeker nog even een andere ontvanger lenen. Tuners kunnen best kapot, bijvoorbeeld door versleten of ondergedimensioneerde condensators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ja, maar dan zou ik een compleet niet-werkende tuner verwachten, ipv eentje die 29% SNR laat zien en een handjevol zenders 'vindt'. Maar ik weet niet helemaal hoe tuners normaal gesproken overlijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Digitenne ontvangers zijn erom berucht: http://dvbt4all.nl/digite...chte-ontvangst-tf6000cok/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 17:38
Hey all.

Ik kom net een DVB-S2 decoder voor op het LAN tegen. Lijkt een beetje op de HDHomerun (DVB-C) maar dan voor satelliet.

MOI DVB-S2 Streaming Box

Heeft iemand daar misschien ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:45

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik heb de MOI DVB-S2 Streaming Box in mijn bezit. An sich een leuk apparaat dat je in combinatie met XBMC, etc kan gebruiken.

Simpel gezegd is het een op ARM gebaseerde Linux Embedded systeem met een 2-tal TBS USB DVB-S2 ontvangers in combinatie met onder andere TVHeadend.

Maar persoonlijk vind ik TVHeadend behoorlijk ruk om in te richten. Het heeft geen import mogelijkheden dus je moet alles handmatig mappen, etc. Daarbij had mijn versie last van locking problemen (tijdens het kijken verloor ik de lock en dus het signaal, schijnt een algemeen probleem te zijn met TBS adapters icm TVHeadend) waardoor het voor mij zo goed als waardeloos was.

Maar er zijn meerdere updates uitgebracht voor dit apparaat, ik kan binnenkort wel even gaan testen of ze dit probleem al hebben opgelost.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 17:38
Cool, dat zou interessant zijn.

Kan het kastje de data streamen naar een ander Linux systeem waar dan bv TVHeadend op draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renezzzz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
Het concept van de MOI is erg interresant! Ik ben er al een paar keer tegen aan gelopen bij TBS. De opstelling die ik heb staan is in weze een zelfde server, echter een stuk groter (PC met ontvangerkaart en software). Ik heb zelf nog een TBS6981 dual DVB-S2 liggen, was echter niet te spreken over de snelheid van kanaal omschakelen. Soms moest ik 10-15seconden wachten. Kaart vervangen door een Digital Devices kaart (stuk duurder). Schakelt echter veel sneller (2-3s) en is veel gevoeliger.

Hoe zit het qua snelheid met de MOI? Ik kan er nog niet echt reviews over vinden. Dit is volgens mij een eerste netwerk ontvanger met dit soort specs. Hopelijk gaan er meer fabrikanten volgen (TBS heeft qua software/firmware niet de beste kwaliteit).
Zou mooi zijn als er nog eens een waterdichte buitenversie van zou komen. Dan kan dit direct aan de LNB gekoppeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Dit is ook wel een leuk speeltje. Gebruik m zelf om extern naar tv te kijken. Enige nadeel. Scant alleen FTA's en kan alleen 576i aan.

http://www.pctvsystems.co...nguage/de-DE/Default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

renezzzz schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:57:
Het concept van de MOI is erg interresant! Ik ben er al een paar keer tegen aan gelopen bij TBS. De opstelling die ik heb staan is in weze een zelfde server, echter een stuk groter (PC met ontvangerkaart en software). Ik heb zelf nog een TBS6981 dual DVB-S2 liggen, was echter niet te spreken over de snelheid van kanaal omschakelen. Soms moest ik 10-15seconden wachten. Kaart vervangen door een Digital Devices kaart (stuk duurder). Schakelt echter veel sneller (2-3s) en is veel gevoeliger.
Even een late reply aangezien ik sindsdien mijn MOI in de kast heb gelaten. Maar uiteindelijk bleek het probleem te liggen aan mijn uitvoering; één van de dvb-kaarten bleek defect te zijn. Het probleem speelde zich niet af bij de 2e kaart. Daarbij had TVHeadend enorm veel problemen met TBS-hardware waarbij de opensource drivers op een normale Linux installatie aanzienlijk beter presteerde.

Het schakelen/zappen gaat op dit moment een stuk beter. Over het algemeen heb ik met 5 seconden een stream in VLC/XBMC (dat is incl. het gebruik van oscam).
Hoe zit het qua snelheid met de MOI? Ik kan er nog niet echt reviews over vinden. Dit is volgens mij een eerste netwerk ontvanger met dit soort specs. Hopelijk gaan er meer fabrikanten volgen (TBS heeft qua software/firmware niet de beste kwaliteit).
Zou mooi zijn als er nog eens een waterdichte buitenversie van zou komen. Dan kan dit direct aan de LNB gekoppeld worden.
De firmware stond inderdaad een hele tijd stil. Maar sinds kort is de 2.0 firmware uit en dat is echt een aanzienlijke verbetering en opluchting; zo heb je nu eindelijk de keuze uit VDR als backend.

TVHeadend is geupdate naar 3.5, wat wel jammer is omdat versie 3.9 behoorlijk wat voordelen heeft (onder andere een lamedb import script dat je Dreambox kanalenlijst omzet naar TVHeadend formaat); toch blijkt in deze versie de locking issues zo goed als opgelost te zijn. Maar TVHeadend blijft voor mij toch wel ver achter ten opzichte van VDR. Het importscript maakt veel goed, maar het handmatig aanpassen van de channelnummers blijft een helse klus als je 4 satellieten kunt ontvangen :+

Zoals ik al eerder zei heeft firmware 2.0 nu VDR 2.x als server-backend en beschikt het standaard over OSCAM en de XBMC plugins vniserver4 en xvdr. Helaas zijn deze plugins oud en moet je gebruik maken van een oude XBMC versie om het werkend te krijgen (dit is met de firmware 2.0.3 aangepast). Aangezien ik geen zin had om mijn HTPC te downgraden, heb ik mijn Raspberri Pi uit de slaapkamer ingezet. De configuratie van VDR vergt nog kleine aanpassingen (zo gaat het instellen van DiSEqC verkeerd, nieuwe satellieten overschrijft de voorgaande instelling; dus je moet diseqc.conf handmatig aanpassen en je moet je eigen channels.conf plaatsen) maar dit is minuten werk. Het upgraden van de oude firmware naar firmware 2.x is wel ruk, je moet gebruik maken van een seriele kabel om de firmware installeren. Maar afgezien van deze kleine irritaties is de huidige firmware echt een stuk beter.

Ik kan ik zeggen dat zodra de channellist is geladen, dat het enorm goed en snel werkt. Zappen zat onder de 5 seconden, locken van transponders gaat gewoon vlot en het apparaat zelf heeft bij het streamen van HDTV zenders max 50% cpu in gebruik. Dat is gezien het gebruik van oscam icm vdr-dvbapi op een Arm-CPU enorm knap; op een Raspberri Pi heb ik dit nooit goed werkbaar gekregen (zelfs niet met de libdvbcsa library op Raspbian/Raspbmc en een overclock). Daarbij lijkt alles gewoon lekker stabiel te werken.

Al met al ben ik enorm tevreden over het resultaat. Het is alleen jammer dat het bijna een jaar heeft geduurd alvorens het nu - voor mij althans - bruikbaar is. Zodanig bruikbaar dat ik stevig denk om mijn huidige HTPC alleen te gebruiken voor het spelen. Het stroomverbruik van de Moi - al dan niet icm een Raspberri Pi - is aanzienlijk minder en met de remote mogelijkheden (streamen van kanalen via VLC) heb ik niet echt een nut voor mijn (backup-)Dreambox en HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Laatst online: 21:49
Mijn vrouw wil graag een aantal zenders ontvangen die op Hot Bird 13 en Astra/Eurobird 28 worden uitgezonden. Het is niet nodig om meerdere satellieten te kunnen ontvangen aangezien ik zelf gewoon via Ziggo blijf kijken. Simpliciteit en robuustheid is voor mij het belangrijkste.

Na het lezen van dit topic kom ik op de volgende setup (op basis van Conrad assortiment) en wil ik graag jullie mening:
Schotel: Schwaiger 80cm (45 euro, vergelijkbaar qua prijs met een Triax 64cm)
LNB: Smart Titanium single-LNB digitaal (8 euro)
Ontvanger: Opticum Satellietreceiver X80p (43 euro)

Montage materiaal e.d. heb ik niet meegenomen. Ik wil de schotel eerst in een test setup neerzetten om op basis daarvan te bepalen waar deze gemonteerd moet worden. Ik heb een tuin op 't zuiden maar er staat een huis pal achter het mijne die daardoor nogal onhandig gepositioneerd is :P
Kabel materiaal heb ik reeds in bezit of kan ik makkelijk aankomen.

Deze setup was voor mij het meest makkelijke en lijkt redelijk robuust te zijn. De ontvanger ziet er ook stevig uit.

Nevenvraag: Er zijn een aantal zender die Conax encryptie hebben. Volgens de omschrijving kan deze ontvanger dat aan maar waar moet ik de smartcard halen (bij de zenderleverancier, satelliet maatschappij?)?

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

franssie

Save the albatross

twee sats ontvangen op één LNB kop gaat niet werken. Het zijn wel degelijk verschillende sats op 13 en 23 ...
De schotel kijkt ca 35 graden omhoog, dus dat andere huis hoeft geen probleem te zijn.
CONAX kaarten voor de abonnementen op de providers moet je vriendin regelen bij de (aanname) famillie van haarzelf.

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 10-03-2014 23:43 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Bovenstaande is duidelijk, de zender die we willen wordt echter via beide uitgezonden dus is het een kwestie van kiezen welke satelliet we pakken op basis van de andere kanalen op die specifieke satelliet ;)

Conax is duidelijk, dank je.

Enige vraag die nog wel in me opkomt is dat de ontvanger geen HD ontvanger is. Logischerwijs kan deze ook geen HD kanalen weergeven maar kan iemand dat ook bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat klopt, een SD ontvanger gaat geen HD in SD weergeven (tried that).
Dat gezegd hebbende, mocht je een nieuwe TV overwegen, kijk naar de Duitse modellen, die hebben wel van een DVB-S tuner (heb ik dus ook) en de moderne ondersteunen eigenlijk allemaal wel HD.
Anders is er tweedehands ook wel iets te regelen, zo heb ik nog een azbox liggen te roesten maar kost een nieuwe HD ontvanger tegenwoordig ook niet meer de hoofdprijs.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Meh, TV is pas 5 jaar oud dus die gaat er voorlopig niet uit als ik 't kan voorkomen :P

Wat betreft de Azbox heb ik wel interesse, stuur maar een DM dan kunnen we daar verder handelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
En anders heb ik ook nog wel een paar ontvangers liggen. :P (Vantage X221CXCI en Opticum TSCR4000, allebei DVB-T+S combo ontvangers met Conax)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Heb ff je mini review gelezen over die 2 apparaten. Gezien de leeftijd lijkt het mij dat die 2 apparaten geen HDMI hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ik wist niet eens meer dat ik dat had geschreven. :? Maarja 6,5 jaar terug. :o

Geen HDMi inderdaad, maar de ontvanger die je op het oog had ondersteunde ook al geen HD. En als het alleen voor je vrouw is, vrouwen kijken meestal toch niet zo naar beeldkwaliteit. Die kijken al net zo gelukkig naar een 37 centimeter camping TVtje is mijn ervaring..

Als HD wel een vereiste is, tja, kijk dan maar verder idd. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 12-03-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
HDMI en HD zijn niet per definitie het zelfde ;) Ik wil HDMI omdat mijn TV geen scat/comp poorten vrij heeft. HD zenders boeien me niet tenzij het degene is die ik wil ontvangen, in dat opzicht is een HD ontvanger dus wel gewenst.

Wel bedankt voor je aanbod, enne, was best een leuke mini-review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 10:47
Dit topic lijkt redelijk vergeten, maar laat ik het toch eens proberen.

Vanaf september kunnen we in ons nieuwe huis, waar (helaas) geen kabel van Ziggo ligt. We zijn dus aangewezen op digitale TV via DSL (aangezien de lijn daar max 10Mbit haalt geen optie) of Canal Digitaal.

In de woonkamer wil ik een settopbox, het liefst met PVR mogelijkheden. In de slaapkamer komt een CI module in de TV.

Mbt de STB geeft Canal Digitaal 2 keuzes: de M7 SAT801 (HD ontvanger) en de M7 DSR8141 (HD PVR). Over beide ontvangers lees ik echter niet veel goeds op internet. Is dit nog steeds het geval, of hebben mogelijk recente firmware updates de problemen opgelost?

De SAT801 krijgen we gratis in bruikleen, de DSR8141 (stiekem een Philips?) kost eenmalig €99 en hier gaat mijn voorkeur wel naar uit. Deze heeft namelijk ook een twin-tuner, wat waarschijnlijk wel betekent dat ik een tweede kabel van de schotel naar de ontvanger moet trekken?

Zoals jullie zien, veel vragen. Ik ben nieuw op het gebied van Satelliet televisie. 6 jaar geleden heb ik ooit een schotelontvanger van Humax bij mn grootouders geïnstalleerd, en kreeg niet anders dan problemen. Na een gecertificeerde Philips ontvanger te hebben geïnstalleerd, waren de problemen voorbij.

Graag ontvang ik jullie tips en advies! :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dus de slaapkamer TV heeft een DVB-S2 tuner aan boord?
En hoeft daar geen kabel naar toe?

Dus je hebt te maken met drie kabels. Twee voor huiskamer receiver en de slaapkamer TV.
Je zal een schotel moeten hebben met een quad LNB om dat te realiseren.
En omdat je beide satposities moet ontvangen (19,2 en 23,5 graden), zal dat ook nog een duo block
moeten worden.
Zo een jongen bijvoorbeeld: Afbeeldingslocatie: http://www.bisco.nl/36728-393-thickbox/duo-lnb-quad.jpg

Die M7 boxen kennen weinig fans op de diverse fora. Dat heb je goed gezien.
Als je flexibel wilt zijn en liever je hardware in eigen beheer wilt hebben, zal je moeten kiezen
voor een andere ontvanger op een Enigma2 of OpenPLI software.
Hangt ervan af wat je wilt.

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 10-08-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Een kabel per tuner trekken klopt, er zijn wel andere oplossingen maar als je toch aan het bouwen bent, trekken met die hap.
Wat betreft tuners zou je ook voor een dreambox/kloon kunnen gaan, dan kan je in je huis je kaart delen, al heb je wel het nadeel dat de TV dan niet meedoet.

edit:// openpli of enigma wat hierboven ook genoemd wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 10-08-2014 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28
Had hem in de TV sectie gezet. En niet in de mediaplayers. 8)7
Satelliet decoder en besturing wireless Wifi BT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

met de net genoemde enigma/openpli dozen kan je al behoorlijk veel, of BT een optie is weet ik niet maar WIFI apps zijn er al wel, je kan dus op je phone op het toilet de stream van de TV (met enige vertraging) kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Zelfs op mijn oude Dreambox 500 kon je al via de webinterface van de Dreambox een kanaal uitzoeken en
selecteren. Een tamelijk basic functie.

Als je toch nog wilt werken met de CD decoders bestaan er systemen om de decoder te bedienen vanuit een andere ruimte. Zoiets bijvoorbeeld: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/880167/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-06 00:56
Lees net op totaaltv het volgende: http://www.totaaltv.nl/ni...n-betere-beveiliging.html
Gelijktijdig voerde de Nederlandse aanbieder CanalDigitaal een nieuwe coderingsvariant in waarbij alleen met de eigen tv-decoders en via een nieuwe CI-module voor HD-satellietontvangers met een CI-slot gekeken kan worden.
Hoe moet ik dit interpreteren? Ik zit te denken om canaldigitaal te nemen om kanalen via TVheadend te streamen, maar dit moet ik met een normale DVB-S tuner en een smartcardreader wel voor mekaar kunnen krijgen... Lees hier voldoende over op internet, echter is dat met bovenstaande nu veranderd, of nog altijd mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zodra CanalDigitaal er voor zorgt dat je met je eigen open ontvanger geen beeld meer krijgt, zijn ze binnen een mum van tijd een overgroot deel van hun abonnees kwijt en kunnen ze de tent gaan sluiten.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Martijn schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:37:

[...]

Hoe moet ik dit interpreteren? Ik zit te denken om canaldigitaal te nemen om kanalen via TVheadend te streamen, maar dit moet ik met een normale DVB-S tuner en een smartcardreader wel voor mekaar kunnen krijgen... Lees hier voldoende over op internet, echter is dat met bovenstaande nu veranderd, of nog altijd mogelijk?
CI+ heeft zijn intrede al genomen bij CD. Zonder een M7 ontvanger of een CD CI+ module kan je geen Fox Sports 2 bekijken.
Dat zal geleidelijk verder uitgebreid worden. Dan kan je bepaalde pakketten sport of film alleen via een M7 ontvanger bekijken.
En met de tijd (dat zal jaren kosten) gaat dat gelden voor het hele pakket.

Dus je kan gerust kiezen voor CD als oplossing voor je TV kijken.
Ik zou wel rekening houden met de komende ontwikkelingen.
Dus geen zware investeringen doen in hardware bijvoorbeeld.

P.S. Met een DVB-S tuner kan je nog maar enkele kanalen bekijken op 19,2.
Voor CD is echt een DVB-S2 tuner nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 20-08-2014 16:02 ]

• Martijn
cornfed99111 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:59:
[...]

CI+ heeft zijn intrede al genomen bij CD. Zonder een M7 ontvanger of een CD CI+ module kan je geen Fox Sports 2 bekijken.
Dat zal geleidelijk verder uitgebreid worden. Dan kan je bepaalde pakketten sport of film alleen via een M7 ontvanger bekijken.
En met de tijd (dat zal jaren kosten) gaat dat gelden voor het hele pakket.

Dus je kan gerust kiezen voor CD als oplossing voor je TV kijken.
Ik zou wel rekening houden met de komende ontwikkelingen.
Dus geen zware investeringen doen in hardware bijvoorbeeld.

P.S. Met een DVB-S tuner kan je nog maar enkele kanalen bekijken op 19,2.
Voor CD is echt een DVB-S2 tuner nodig.
Dank voor je aanvulling! Ik heb een USB DVB-S2 tuner, dus daar ga ik eens wat mee proberen denk ik. Ik ben op zich niet zo geïnteresseerd in extra Sport, Film of HBO kanalen, enkel de gewone TV (HD), en bijvoorbeeld extra voor Nat. Geographic / History HD etc.

Daarvan schat jij dus in dat het nog wel even gaat duren voordat dit achter de CI+ verdwijnt?

Zware hardware investeringen was ik op zich niet van plan, maar om het goed te laten draaien ben je toch snel een paar honderd euro kwijt (trio LNB, schotel, tuner(s), smargo, kaart van CD)...

Kun je bij CD ook gewoon een abo nemen zonder decoder of CI module? Zie dat nergens op hun site...

• Mentalist
Martijn schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 00:24:
Kun je bij CD ook gewoon een abo nemen zonder decoder of CI module? Zie dat nergens op hun site...
Dat verkopen ze niet meer los. (al verkopen sommige webshops mogelijk nog wel een losse smartcard) Ik heb zelf ook nog een smartcard, die zou je over moeten kunnen nemen met behulp van een overstapformulier.

Ik weet zo 1-2-3 niet wat een redelijke prijs is daarvoor, maar stuur me een DM en we komen er vast wel uit. :) Ik gebruik hem al tijden niet meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 21-08-2014 02:02 ]

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Martijn schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 00:24:
[...]

Dank voor je aanvulling! Ik heb een USB DVB-S2 tuner, dus daar ga ik eens wat mee proberen denk ik. Ik ben op zich niet zo geïnteresseerd in extra Sport, Film of HBO kanalen, enkel de gewone TV (HD), en bijvoorbeeld extra voor Nat. Geographic / History HD etc.

Daarvan schat jij dus in dat het nog wel even gaat duren voordat dit achter de CI+ verdwijnt?

Zware hardware investeringen was ik op zich niet van plan, maar om het goed te laten draaien ben je toch snel een paar honderd euro kwijt (trio LNB, schotel, tuner(s), smargo, kaart van CD)...

Als ik jou was zou ik even niets met CanalDigital doen. Je hebt ze niet nodig. Je hebt een DVB-S/S2 tuner. Daarmee kan je heel veel FTA ontvangen. Pas als het gecodeerd is hoef je een CAMmodule+kaart te plaatsen. Voor Nat. Geographic /HistoryHD heb je wel abo nodig, maar... het goede nieuws is dat met een tripleLNB zowat alle duitse en engelse zenders FTA zijn. Coderen is in het buitenland eerder uitzondering dan regel! In het duits is veel in jouw smaak FTA beschikbaar.
Heb je ook een antenne aansluiting DVB-T (=zelfde ingang als cable) dan heb je vaak met eenvoudig sprietje FTA van digitenne met NL 1, 2, 3 en provinciaal.
Dus: vooraf geen decoderkastjes, CAMmodules, smartcards of abo's kopen. Je kan bijna altijd zonder! :)

Lees mijn review over gratis tv kijken met Sony:

• Martijn
Bruin Poeper schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:00:
[...]

Als ik jou was zou ik even niets met CanalDigital doen. Je hebt ze niet nodig. Je hebt een DVB-S/S2 tuner. Daarmee kan je heel veel FTA ontvangen. Pas als het gecodeerd is hoef je een CAMmodule+kaart te plaatsen. Voor Nat. Geographic /HistoryHD heb je wel abo nodig, maar... het goede nieuws is dat met een tripleLNB zowat alle duitse en engelse zenders FTA zijn. Coderen is in het buitenland eerder uitzondering dan regel! In het duits is veel in jouw smaak FTA beschikbaar.
Heb je ook een antenne aansluiting DVB-T (=zelfde ingang als cable) dan heb je vaak met eenvoudig sprietje FTA van digitenne met NL 1, 2, 3 en provinciaal.
Dus: vooraf geen decoderkastjes, CAMmodules, smartcards of abo's kopen. Je kan bijna altijd zonder! :)

Lees mijn review over gratis tv kijken met Sony:
Haha, wellicht heb je gelijk, maar de baas wil hier denk ik toch wel alle NL zenders in HD op het scherm hebben... Dan zit ik toch weer aan CD vast, als ik het op een HTPC wil doen. Enige is dat ik hoop dat die basic zenders niet snel achter de CI+ verdwijnen, want dan ben je het haasje... Niemand die daar zicht op heeft wat betreft verwachting / tijdlijn?

BTW, een Smargo als deze zou prima zijn? Mijn ouders hebben nu CD op de camping dus zou ff daar wat kunnen gaan testen als ik een reader heb... ;).

Wat betreft verdere benodigde hardware, ik heb nu DVB-C op Tvheadend op mijn Synology NAS, unencrypted. Begrijp ik goed dat ik voor DVB-S decrypten flink meer power nodig heb?

[ Voor 12% gewijzigd door Martijn op 21-08-2014 13:27 ]

• Mentalist
Martijn schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:00:
[...]

Haha, wellicht heb je gelijk, maar de baas wil hier denk ik toch wel alle NL zenders in HD op het scherm hebben... Dan zit ik toch weer aan CD vast, als ik het op een HTPC wil doen. Enige is dat ik hoop dat die basic zenders niet snel achter de CI+ verdwijnen, want dan ben je het haasje... Niemand die daar zicht op heeft wat betreft verwachting / tijdlijn?
Daar zal nog wel een aantal jaren overheen gaan. Is van tevoren natuurlijk heel lastig te zeggen maar CD gaat over het algemeen niet zo snel met veranderingen, ze delen namelijk liever geen gratis decoders uit dus ze moeten wachten tot apparatuur van klanten al is afgeschreven en dan doen ze een aanbieding om voor een redelijke prijs nieuw spul te kopen.

Ik schat in dat je nog wel 5 jaar kan kijken zonder CI+. (iedereen was ook pessimistisch hoe lang CD nog iets uit zou blijven zenden op 19,2 oost, maar er zitten nog steeds zenders) Maar dat is niet meer dan een schatting, het kan altijd meer of minder zijn. De gewone (NPO, RTL, SBS) zenders stellen geen hele rare eisen aan de beveiliging en de meeste klanten gaat het toch vooral daarom, dus ze zullen wel terughoudend zijn om daar CI+ op te gaan voeren.
BTW, een Smargo als deze zou prima zijn? Mijn ouders hebben nu CD op de camping dus zou ff daar wat kunnen gaan testen als ik een reader heb... ;).
Ja, die is prima. Er zijn wel (iets) goedkopere kaartlezers maar van de Smargo is wel bekend dat ie goed werkt.
Wat betreft verdere benodigde hardware, ik heb nu DVB-C op Tvheadend op mijn Synology NAS, unencrypted. Begrijp ik goed dat ik voor DVB-S decrypten flink meer power nodig heb?
Neuh. Ik liet een Pentium 3 ooit 3 of 4 Digitenne streams tegelijk decrypten, merk je niks van. CanalDigitaal heeft natuurlijk meer bandbreedte, maar de rekenkracht om de video te decoderen (als je videokaart dat niet doet) is vele malen meer dan de rekenkracht voor het decrypten.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 21-08-2014 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Help, ik heb een probleem met de EPG in tvheadend!

Een paar dagen geleden heb ik tvheadend 3.4 ingeruild voor de development-versies 3.9. Dat doe ik omdat daarvan een versie bestaat met ingebakken drivers voor mijn nieuwe HDHomerun (DVB-C).

Op zich werkt dat goed. Alleen een groot aantal zenders op 28.2, zoals ITV en Channel 4, geven me geen EPG-info meer. Op Google kom ik mensen met dezelfde problemen tegen, maar dat zijn berichten uit 2012 en sindsdien blijkbaar opgelost. (Dus het is iets anders.)

Herkent iemand dit? Is er iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Weet je zeker dat je de UK: Freesat module hebt geactiveerd onder Configuration -> Channel/EPG -> EPG Grabber?

Sowieso, voor Freesat (lees: de FTA kanalen op 28.2E) blijft de beste oplossing om gebruik te maken van een XMLTV bron zoals tv_grab_uk_rt of een aparte XMLTV bron (bijvoorbeeld Rytek UK) icm tv_grab_file. Ik heb in het verleden wel vaker rare problemen gezien op de Freesat kanalen (als ook op de Canal Digitaal kanalen) als het ging om EPG. XMLTV is op dat gebied toch een stuk stabieler, je hoeft alleen een script te maken die de XMLTV bestanden op een specifieke locatie plaatst zodat je deze kan laten inlezen.

Overigens, waar heb je de TVHeadend versie met ingebouwde drivers voor de hdhomerun vandaan? Mijn huidige hdhomerun-drivers implementatie is wat instabiel en ik moet bijna dagelijks mijn hdhomerun kernel drivers verwijderen en opnieuw laten detecteren.

[ Voor 16% gewijzigd door nwagenaar op 27-08-2014 12:25 ]

• willemd
  • Niet online
Ja, die zijn allemaal aangevinkt. Het rare is dat er nu een paar programma's wel in staan. Dat XBMC niet weet wat er 'op dit moment' speelt, maar wel dat morgenochtend om 8 uur Teleshopping begint. :D Vreemd.

Ik ga me eens inlezen in XMLTV! thx.

Ik heb deze build voor hdhomerun: http://pakar.github.io/tvheadend-hdhomerun/
Helaas loopt die een maand of twee achter (en is ook nogal instabiel), en een pull op de master-branch toevoegen wil niet meer compileren. Helaas wil ook de drivers als kernelmodule gebruiken niet lukken, omdat mijn kernel blijkbaar nieuwer is dan wat die module snapt. Ik gebruik nu dus voorlopig alleen de gewone 3.9 van github (dus alleen met satelliet), dat werkt vrij aardig. Tvheadend 3.4 liep hiervoor probleemloos, dus misschien ga ik wel terug, als die pakar niet gauw een nieuwe compileert.

• nwagenaar

nwagenaar

Ik heb het als volgt gedaan:

- Installeer XMLTV
apt-get install xmltv

- Download de tv_grab_file en plaats deze in /usr/bin
wget https://tv-grab-file.googlecode.com/files/tv_grab_file -O /usr/bin/tv_grab_file ; chmod a+x /usr/bin/tv_grab_file

- Creeer de /home/hts/.xmltv folder en download dagelijks het Rytec XMLTV bestand en plaats deze in /home/hts/.xmltv met de naam tv_grab_file.xmltv
mkdir /home/hts/.xmltv
rm /home/hts/.xmltv/tv_grab_file.xmltv ; wget http://www.xmltvepg.nl/rytecxmltvuk.gz -O /home/hts/.xmltv/tv_grab_file.xmltv.gz ; gzip -d /home/hts/.xmltv/tv_grab_file.xmltv.gz

Herstart TVHeadend, activeer XMLTV en selecteer de XMLTV: tv_grag_file module (is geen typo). Herstart TVHeadend en controleer vervolgens de syslog of messages om te zien of ie de XMLTV inleest:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Aug 28 11:51:43 NAS01 tvheadend[13482]: /usr/bin/tv_grab_file: grab took 0 seconds
Aug 28 11:51:44 NAS01 tvheadend[13482]: /usr/bin/tv_grab_file: parse took 0 seconds
Aug 28 11:51:44 NAS01 tvheadend[13482]: /usr/bin/tv_grab_file:   channels   tot=  154 new=  154 mod=  154
Aug 28 11:51:44 NAS01 tvheadend[13482]: /usr/bin/tv_grab_file:   brands     tot=    0 new=    0 mod=    0
Aug 28 11:51:44 NAS01 tvheadend[13482]: /usr/bin/tv_grab_file:   seasons    tot=    0 new=    0 mod=    0
Aug 28 11:51:44 NAS01 tvheadend[13482]: /usr/bin/tv_grab_file:   episodes   tot= 4238 new=  604 mod=  604
Aug 28 11:51:44 NAS01 tvheadend[13482]: /usr/bin/tv_grab_file:   broadcasts tot= 4238 new= 1291 mod= 1291

Daarna dien je de channels te koppelen aan de goede EPG source.

Ik heb het download commando middels een cronjob draaien om 1 uur 's nachts. En om 2 uur 's nachts leest TVHeadend hem in.

Overigens staat het je vrij om een andere xmltv bron te gebruiken (bijvoorbeeld mc2xml), zolang het maar een xmltv bestand is :)

Wat betreft je hdhomerun, deze driver set doet het behoorlijk goed en zou ook op nieuwe kernel revisies moeten draaien: https://github.com/h0tw1r3/dvbhdhomerun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Heb nu al enige tijd de amiko 8900 maar wordt een beetje moe van die dingen.
EPG krijg ik alleen als ik opnieuw boot, geregeld hangt de ontvanger en moet ik rebooten, een van de twee pakt ook een satelliet niet meer en ook internet werkt blijkbaar niet meer (kan niet meer online updaten oid).
Nu vraag ik me af of het zin heeft om Enigma2 te proberen en of dat stabieler werkt dan Spark.
Hier enige info aanwezig betreffende dat ?

Mocht het gebeurd zijn met die dingen dan zoek ik uiteraard twee vervangers. Iemand nog linkjes over testjes e.d van goede betaalbare single/twintuners ? Kom met googlen niet echt verder vwb het vergelijken, meestal single testjes.
Heb het hier Exor in "\[DVB-S] Televisie via de satelliet: DVB-S, deel 2" setje gekocht wat nog geplaats moet worden. Schakel ik een monteur voor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

De Xtrend4000 heb ik zelf in huis en dat is een hele nette en betaalbaare enigma2 tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

MAB The Frisian schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:39:
[..]

Mocht het gebeurd zijn met die dingen dan zoek ik uiteraard twee vervangers. Iemand nog linkjes over testjes e.d van goede betaalbare single/twintuners ? Kom met googlen niet echt verder vwb het vergelijken, meestal single testjes.
[..]
Altijd lastig om zo n vraag te beantwoorden. Het hangt er namelijk helemaal vanaf wat je wilt gaan doen. Ben je gewoon een enduser die lekker achteroverleunend op de bank naar tv wil kijken? Of ben je iemand die graag met die bakken gaat ´prutsen´? Voor de laatste optie zou ik niet zo snel een tip hebben. Voor de eerste zou mijn voorkeur uitgaan naar de Reboxen [door CDS ook ondersteund]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
210667 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:33:
[...]

Altijd lastig om zo n vraag te beantwoorden. Het hangt er namelijk helemaal vanaf wat je wilt gaan doen. Ben je gewoon een enduser die lekker achteroverleunend op de bank naar tv wil kijken? Of ben je iemand die graag met die bakken gaat ´prutsen´? Voor de laatste optie zou ik niet zo snel een tip hebben. Voor de eerste zou mijn voorkeur uitgaan naar de Reboxen [door CDS ook ondersteund]
Heb eigenlijk niet zoveel zin om teveel te klooien met die dingen meer, dus zou ik het kunnen opsplitsen in een goede singletuner tot max. € 150,00 en een goede twintuner tot max. € 200,00. Daar mag nog wel iets bij als het echt een hele goede tuner betreft maar dat is toch wel zo'n beetje de max. omdat er twee moeten komen.

Zelf kwam ik kwa st uit op oa. Rebox RE-4220 HD, Clarke-Tech HD4100 Plus, Gigablue 800 UE+ en de Xtrend 4000 HD
Vwb de tt kwam ik uit op oa. Rebox RE8220 HD, Golden Media Spark Triplex/Reloaded Xtrend 9200.

Aanvullingen en meningen zijn uiteraard zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Zoals ik al zei, ik heb zelf de Xtrend 4000 icm OpenATV (met OpenPLI skin) en de 750Mhz bootloader. Dit is een gedegen Enigma2 ontvanger en ook nog eens relatief goedkoop (ik heb hem indertijd gehaald voor 115 euro, tegenwoordig zijn ze rond de 130). Ik kan zonder problemen TV kijken, een filmp streamen met de DreamPlex plugin of iets opnemen op een externe (op USB aangesloten) harddisk.

Als ik nu zou kiezen dan zou ik waarschijnlijk gaan voor de GigaBlue 800 UE Plus. Simpelweg omdat ik het design mooier vind, het heeft een kleurenscherm dat het huidige kanaal weergeeft (incl. de zenderlogo) en je kan hem uitbreiden met een extra DVB-tuner. En voor 209 euro incl. de extra tuner vind ik het geen overdreven bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Kwam ook de Iqon IOS100HD Twin Tuner PVR tegen. Iemand ervaringen hierover gelezen ?

En @ nwagenaar : En is de Xtrend 9200 kwalitatief goed ?

[ Voor 27% gewijzigd door MAB The Frisian op 04-09-2014 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Is het iemand gelukt om de lease van de CD-smartcard automatisch te laten verlengen door Tvheadend en Oscam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Dat is relatief makkelijk te realiseren:

oscam.conf -> dvbapi PC configuratie toevoegen en koppelen aan een au gebruiker:

code:
1
2
3
4
5
6
[dvbapi]
enabled                       = 1
au                            = 1
pmt_mode                      = 4
user                          = dvbapiau
boxtype                       = pc

oscam.user -> de au gebruiker toevoegen:
code:
1
2
3
4
[account]
user                          = dvbapiau
au                            = 1
group                         = 1

oscam.server -> dit is even een voorbeeld icm mijn Smargo configuratie, zorg ervoor dat jouw reader aan de goede group is toegekend (in mijn geval is dit group 1).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[reader]
label                         = cd_smargo
protocol                      = smartreader
device                        = Serial:Reader 77
caid                          = 0100
ecmwhitelist                  = 0100@00006A:64
ecmheaderwhitelist            = 800061006A00075C00,800061006A01075C00,803061006A00075C00,803061006A01075C00,810061006A00075C00,810061006A01075C00,813061006A00075C00,813061006A01075C00
detect                        = cd
mhz                           = 534
cardmhz                       = 369
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,15
blockemm-unknown              = 1
blockemm-g                    = 1
dropbadcws                    = 1
auprovid                      = 00006A
ratelimitecm                  = 4
ratelimittime                 = 9000
ecmunique                     = 1
srvidholdtime                 = 2000

In TVHeadend, ga naar Configuration -> CA's en maak een nieuwe client aan met de volgende gegevens:

Enabled: vinkje aan
Client name: 
Comment: Local
Mode: 2 (OSCAM >= 9095)
camd.socket: /tmp/camd.socket
Listen/Connect port: 9000

Hierna zou je kaart zonder problemen verlengd moeten worden.

[ Voor 6% gewijzigd door nwagenaar op 16-10-2014 15:13 ]

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Vandaag zag ik het voor het eerst: France24, de franse engelstalige "CNN-zender" op (Canaldigitaal HD kanaal 86) heeft nu Content-on-demand. Als je smartTV een internetaansluiting heeft. Press the blue button (blauw ipv rood).

[ Voor 20% gewijzigd door Bruin Poeper op 13-11-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

De NPO en Duitse FTA zenders dit ook al in de vorm van HBBTV. Maar uiteraard moet je hier wel een receiver hebben die dit ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
nwagenaar schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:04:
Dat is relatief makkelijk te realiseren:

oscam.conf -> dvbapi PC configuratie toevoegen en koppelen aan een au gebruiker:
[...]
Hierna zou je kaart zonder problemen verlengd moeten worden.
Thanks! Het lijkt te werken. Althans, tvheadend geeft nu geen foutmeldingen meer. Even wachten tot er weer een update komt.

• nwagenaar

nwagenaar

Het Leoh-Paard schreef op woensdag 17 december 2014 @ 18:34:
[...]
Thanks! Het lijkt te werken. Althans, tvheadend geeft nu geen foutmeldingen meer. Even wachten tot er weer een update komt.
Aangezien ik deze oplossing al maanden gebruik, ben ik daar niet bang voor :+

Overigens, tegenwoordig heeft TVHeadend (iig, de laatste trunk) Fastscan mogelijkheden (te vinden onder Configuration -> Channel/EPG -> Bouquets) waardoor wij onze Canal Digitaal/TV Vlaanderen lijst snel kunnen bijwerken. En een Picon generator zodat we onze kanalen kunnen voorzien van zenderlogo's (te verkrijgen via https://bitbucket.org/picons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
edit: never mind, mijn config had een typo

[ Voor 162% gewijzigd door willemd op 05-01-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
.

[ Voor 111% gewijzigd door MAB The Frisian op 26-01-2015 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Dank voor de tip van picons!

Ik heb deze howto gevolgd: https://tvheadend.org/boards/5/topics/13408

Het werkt op zich goed. Ik moet nog even uitzoeken hoe ik de zenders die via DVB-C binnenkomen ook een logo kunnen krijgen, maar dat zal wel goedkomen.

Maar wat ik me afvraag: zijn bij jou de logo's ook heel korrelig? Ik vind ze eigenlijk niet heel mooi; ze zijn heel blokkerig. :-(

edit: Blijkbaar maakt hij ook logo's met een iets hogere resolutie! De shd-versies.

[ Voor 10% gewijzigd door willemd op 21-02-2015 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Net een Sab Sky 4900 ( HD ) gekocht via Electro-Sat voor € 54,-- incl. verzenden.
Het is voor mijn vakantiehuisje in Hongarije. Gebruik Canal Digitaal. Schotel is circa 90cm.

Dit --> https://www.electro-sat.nl/sab-sky-4900.html € 5,-- korting mbv Like op Facebook.

Heb het 2de kaartje via mijn ouders BasisHD @ €4,50 p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Damn.....Help.....nu lees ik dat de Sab Sky 4900 dezelfde is als de WayteQ HD-95CX.
Ze lijken in ieder geval verdacht veel op elkaar....en hebben volgens de specs beide een Conax7.0 card reader en dat schijnt niet te werken icm een " standaard" Canal Digitaal card ( gekocht bij de BCC ) ?

Deze --> http://www.wayteq.hu/en/hd95cx

Dat --> https://www.electro-sat.nl/sab-sky-4900.html

Info bron ; http://het-hongarije-nieu...van-canaldigitaal-uw.html

Wie van de SAT TV kenners kan hier een licht op schijnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik ken de ontvanger niet, maar ik zou (1) het de leverancier van d ie ontvanger vragen, maar volgens de website werkt het met CD.
(2) )altijd testen, bouw even een testopstelling voordat je er pas in Hongarije bent en er achter komt dat je satfinder niet goed werkt of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Lijkt mij wel een ok ding --> http://www.totaaltv.nl/te...tatieve-prijsvechter.html

Mijn ouders hebben ( die wonen 7 maanden per jaar in Hongarije ) ook Canal Digitaal ( card ) mbv een grote ( meen ook circa 90cm ) schotel.
Weet alleen niet of hun ontvanger HD of SD is. Het merk is Strong ( Meen de SRT6850 ).

Ik heb nu een Free-To-Air ( SD ) Strong ding daar. En heb dus eigenlijk alleen BVN, CNN, Kika, enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

De Strong wordt al tijden niet meer geleverd en is naar grote waarschijnlijkheid een SDTV ontvanger.

Op basis van diverse informatie werkt die ontvanger gewoon met Canal Digitaal. Het heeft een Fastscan mogelijkheid voor Canal Digitaal en dat de cardreader alleen voor Conax gecertificeerd is; zegt natuurlijk niks. De meeste cardreaders kan door middel van software voorzien worden van extra comptabiliteit. En dat lijkt in dit geval ook van toepassing te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Die Sab Sky 4900 ( HD ) is binnen @ € 54,-- incl. verzenden.
Info ; http://www.satellitemagazine.com/artikeldownload.php?id=163
Kwam vandaag binnen via GLS ( Express ) top service van electro-sat(.nl)
Kennelijk heeft hij hem al voorgeprogrammeerd mailde hij en getest met een Canal Digital kaart erin.
Hij gaat zeer binnenkort mee met mijn ouders in hun auto.
Als ik begin Juli naar Hongarije vlieg ga ik hem testen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 07-03-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:22:
Kennelijk heeft hij hem al voorgeprogrammeerd mailde hij
Interessant, want die ontvanger heeft dus alleen een licentie voor Conax. Nu is auteursrecht waarschijnlijk niet zo'n issue (er zijn open source implementaties van alle gangbare coderingen), maar er kunnen mogelijk wel patenten worden geschonden. Ik durf niet te zeggen of die mogelijk/geldig zijn in Europa voor coderingen.

Risico voor de ondernemer dus!

Verder kan die software ervoor zorgen dat de fabrikant geen garantie meer zal verlenen (maar da's in principe niet jouw probleem). En in het ergste geval (ik ken dit alleen van fake-Dreamboxen, maar het kàn) bricked zo'n hobby- of community-firmware het hele apparaat.

Aan de ene kant, mooie service. Aan de andere kant, als één van de bedrijven die coderingsystemen verkopen er lucht van krijgt is ie zuur. (ongeacht of het ook daadwerkelijk strafbaar is, die bedrijven hebben bijzonder veel goedbetaalde advocaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
In dit schrijven staat dat het gewoon kan tbv Canal Digitaal --> http://www.satellitemagazine.com/artikeldownload.php?id=163

En met voorgeprogrammeerd bedoelde hij de zender lijst ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:37:
[...]

In dit schrijven staat dat het gewoon kan tbv Canal Digitaal --> http://www.satellitemagazine.com/artikeldownload.php?id=163

En met voorgeprogrammeerd bedoelde hij de zender lijst ofzo.
Mij een raadsel wat hij dan bedoelde, maar ik gok toch dat hij de P-firmware zoals genoemd in dat artikel erop heeft gezet. Maar die is dus inderdaad niet nodig:
De koper dient wel te weten dat de interne kaartlezer geen gebruik van officiële coderingslicenties maakt. Kans op uitval is klein, maar zeker mogelijk.
Maar dat staat er dus vanuit de fabrikant al op, dan zit tot zover de verkoper in ieder geval veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:50:
[...]

Mij een raadsel wat hij dan bedoelde, maar ik gok toch dat hij de P-firmware zoals genoemd in dat artikel erop heeft gezet. Maar die is dus inderdaad niet nodig:

[...]

Maar dat staat er dus vanuit de fabrikant al op, dan zit tot zover de verkoper in ieder geval veilig.
Er zijn talloze NL websites die deze Sab Sky 4900 aanbieden tbv Canal Digitaal.
Sommige vragen er zelfs € 89,-- voor excl. verzenden... als de mijne bezwijkt binnen de standaard EU garantie termijn dan stuur ik hem terug en verwacht ik een vervangend exemplaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

daarom zou ik 'm in NL even testen, kijken of de kaart erin werkt - misschien bij iemand die al een CD uitgerichte schotel heeft. Of ie blijft werken is dan een tweede garantie geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-05 14:31
Iemand enig idee of de nieuwe CI versie 1.3 ten behoeve van Fox Sports international ook werkt op de FloppyDTV? Ik kan er niets over vinden namelijk en zou zonde zijn als ik een kaartje koop wat niet werkt.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

In theorie wel. De CI-module van Canal Digitaal werkt ook in Enigma2-ontvangers; dus het is geen CI+

Maar..... Praktisch gezien heb ik behoorlijk veel problemen gehad met de CI-module van Canal Digitaal icm meerdere DVB-S2 kaarten en bijvoorbeeld VDR. De CI-Module is traag met het ontsleutelen en werd vaak gedropt.

De Aston 1.07 SECA-module werkte in mijn geval wel gewoon goed, maar of die Fox Sports kan ontsleutelen is de vraag en ik kan het ook niet testen. Ik heb geen Fox Sports namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
nwagenaar schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:09:
In theorie wel. De CI-module van Canal Digitaal werkt ook in Enigma2-ontvangers; dus het is geen CI+

Maar..... Praktisch gezien heb ik behoorlijk veel problemen gehad met de CI-module van Canal Digitaal icm meerdere DVB-S2 kaarten en bijvoorbeeld VDR. De CI-Module is traag met het ontsleutelen en werd vaak gedropt.

De Aston 1.07 SECA-module werkte in mijn geval wel gewoon goed, maar of die Fox Sports kan ontsleutelen is de vraag en ik kan het ook niet testen. Ik heb geen Fox Sports namelijk :+
Oke, bedankt voor je reactie! De nieuwe CI is juist speciaal voor Fox Sports International noodzakelijk. Kan er natuurlijk ook eentje bestellen en even testen of hij werkt op de andere zenders, dan werkt hij vast ook voor die ene zender.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Ben in Hongarije nu de Sab Sky 4900 werkt feilloos met de ( NL ) Canal Digitaal HD kaart erin. Heb wel op aanraden van NL vrienden alhier er een duo-LNB ( 4,3 graden ) kop opgezet op de schotel om 19,2
en 23,5 graden te kunnen vangen. Oftewel Astra1 & Astra3. Die monoblock duo-LNB kostte hier omgerekend maar € 19,15.

[ Voor 11% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 11-06-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ha leuk dat je het ook even terugmeldt :) Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batteries4ever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:56
Help! ik had deze raag eerst in het DVB-C forum lopen, van wege Canal digitaal referenties, nu dus in het goede forum... met dank aan hardware-lover.

Ik probeer sind kort digitaal TV via die HTPC te kijken met een goede PC met een TBS 6928, S2 tuner met CI aansluiting, in combinatie met de Canal digitaal CI module en Smartcard.
1) De module en smartcard werkten goed in een Samsung bluray speler
2) Op de PC met deze TV kaart een CI module krijg ik ook de free-tot-air kanalen prima door. Ontvangstkwaliteit is goed.
3) Ik kan in utilities ook de Smartcard info (serienummer e.d.) lezen.

Wat alleen niet lukt: zowel met DVBviewer als DBV dream krijg ik geen canal digitaal kanalen te zien: weleswaar staat de zender op "NPO2" en geeft hij ook dat daar net het pprogramma ..... loopt, maar beeld/geluid... ho maar!
Kan incompitibiliteit zijn, maar misschien ook een laatste instelling ergens....
Ideen zijn welkom.

Bij CD had ik overigens een zeer vriendelijke en kennelijk ook technsich goede medewerkster: mijn Smartvcard wordt vanavond nog een gereactiveerd, anders krijg ik een nieuwe CI module waarmee het dan hopelijk wel gaat......
neemt niet weg dat ik ook hoop op andere suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Welke instellingen staan ingesteld bij je SAT kaart in DVBViewer? (Opties -> Hardware)
Of gebruik je ook Recording Service? Dan moet dat daar ook correct staan ingesteld.

[ Voor 6% gewijzigd door cornfed99111 op 09-02-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Wellich dat, maar mijn ervaringen met TBS-devices en de originele CI-module van Canal Digitaal is dat het enorm instabiel draait. De originele CI-module van Canal Digitaal staat dan ook niet op de lijst van ondersteunende CI-modules.

De Aston Seca 1.07 module met firmware 2.27 is dat wel geloof ik, alleen werkt deze module niet met enkele CI+ beveiligde kanalen zoals Fox Sports International 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 14:09
Denk dat hij een ci+ module hebt, en dat wertk niet in een normale ci slot(pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

De CI+ functionaliteit van de Canal Digitaal module is nog niet (volledig) actief en daardoor werkt de module zonder problemen in een Linux configuratie. Er zijn een paar zenders die werken (waaronder Foxsports International), maar de meeste zenders zullen het gewoon doen.

In feite heb je dezelfde functionaliteit als je gebruik zou maken van een softcam in een Linux/Enigma ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik wil hier toch even mijn ervaring delen met een satellietreceiver van Sab. Vorig jaar las ik op TotaalTV een review over een receiver genaamd Nova Android HD. Leuk dacht ik, zowel een satellietreceiver als een mediaspeler. En door het Android platform nog flexibel ook. Nou, ik heb het geweten, wat een onding was dat. Een deel had ik al hier beschreven.

In eerste instantie kreeg ik het maar niet voor elkaar om het geluid goed te krijgen, deze receiver wilde alleen maar stereo over HDMI uitsturen. Het bleek dat de standaard audioinstelling stond op PCM, waarmee het over het algemeen meegeleverde 5.1 audiospoor werd omgezet naar stereo. Het maakte niet uit of je nu televisie keek of een mediabestand afspeelde, je kreeg altijd te maken met deze conversie.
De oplossing was om het geluid om te zetten naar "Raw data", waarbij je zou zeggen dat het geluid dus onaangepast naar een receiver gestuurd zou worden. Dat gaat goed zolang je maar geen televisie wilt kijgen |:(

Wanneer je televisie wilt kijken, blijkt er een vervelende bug in te zitten waardoor geluid steeds meer asynchroon gaat lopen. Op een gegeven moment is er dan een hapering in het geluid, waarna het circus opnieuw kan beginnen. Ik dacht eerst nog dat het aan mijn receiver zou kunnen liggen of misschien aan de bekabeling. Ik ben dus begonnen alle bekabeling na te lopen, nieuwe HDMI kabel gehaald, maar geen succes. Ik heb ook nog met een andere receiver kunnen testen, maar daar precies hetzelfde probleem. En dat alleen bij kijken naar satelliettelevisie. Wanneer je mediabestanden wilt afspelen, dan is er geen enkel probleem.

Goed, een bug dus en eentje die makkelijk te reproduceren is dus de oorzaak is makkelijk te vinden. Fout! Daar denkt Sab heel anders over. Wanneer ik mijn probleem uitleg en duidelijk wordt hoe ik hun apparaat heb aangesloten, is het antwoord dat het helemaal niet mogelijk is om geluid via een receiver te ontvangen (behalve analoog stereo 8)7 ). Ze wilden het niet eens testen, want dan zouden ze een identieke receiver moeten kopen, ook al had ik al aangetoond dat het geen unieke situatie was |:(
Mijn argumenten werden allemaal naar de prullenbak verwezen, het kon absoluut niet aan hun liggen. Uiteindelijk heb ik maar mijn verlies genomen, het apparaat kon ik gelukkig naar de winkel terugbrengen. Ik ben alleen enorm verbaasd dat een fabrikant zo weinig om hun afnemers geeft, dat ze dus feitelijk geen enkel support bieden.

Ik moet nu dus op zoek naar een andere ontvanger. Ik twijfel of het alsnog een Android apparaat word (in het Mediaspeler-topic lees ik over audioproblemen met sommige Android spelers, dus of het een groter probleem is dan wat ik heb ervaren weet ik niet) of beter direct voor een Linux receiver moet gaan.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batteries4ever
cornfed99111 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:23:
Welke instellingen staan ingesteld bij je SAT kaart in DVBViewer? (Opties -> Hardware)
Of gebruik je ook Recording Service? Dan moet dat daar ook correct staan ingesteld.
Hoi allemaal en bedankt voor de suggesties.
@devilstrike: heb een CI module (dus niet CI +)
@nwagenaar: zou kunnen, tragisch dat het met die combinaties een soort hit&mis gebeuren is.....
@cornfed99111: device TBS 6928 SE tuner, DVB-S2, status:normal, Channel Groups alles van À t/m H
retune in missies stream after 0 s.
Bij de opties is aangevinkt:
Had CI Module Open whole transponder is grijs maar aangevinkt. direct tuning aan, use interval Network provider filter.

overigens: ook de TBS viewer en DVBdream doen het niet.

• cornfed99111
batteries4ever schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:15:
[...]
@cornfed99111: device TBS 6928 SE tuner, DVB-S2, status:normal, Channel Groups alles van À t/m H
Had CI Module Open whole transponder is grijs maar aangevinkt. direct tuning aan, use interval Network provider filter.
Je kan nog proberen om DVBViewer in safe mode te starten. Alle opties staan verder goed.
Je kan ook DVBviewer debuggen met zijn uitgebreide logging mogelijkheid.
Wellicht dat daar een aanwijzing in staat.

Als dat ook niet helpt, vermoed ik dat nwagenaar gelijkt heeft.
Je zult dat moeten testen met een andere CI module.
Of je moet kiezen voor een cardreader + softcam.

[ Voor 16% gewijzigd door cornfed99111 op 11-02-2016 14:46 ]

• nwagenaar

nwagenaar

yodeluxe schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:20:
Ik moet nu dus op zoek naar een andere ontvanger. Ik twijfel of het alsnog een Android apparaat word (in het Mediaspeler-topic lees ik over audioproblemen met sommige Android spelers, dus of het een groter probleem is dan wat ik heb ervaren weet ik niet) of beter direct voor een Linux receiver moet gaan.
De Wetek Play is een Android ontvanger en schijnt het redelijk goed te doen. Voordeel van deze ontvanger is dat hij voor circa 99 euro verkrijgbaar is en dat er tegenwoordig ook GoogleTV, OpenElec en Enigma2 images voor zijn. Ik zit er al tijdje over te denken om er eentje aan te schaffen...

Maar als je geen gebruik maakt van bijvoorbeeld Netflix oid, dan zou ik toch voor een echte Enigma2 (Linux) ontvanger gaan zoals de VU+ Zero.
batteries4ever schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:15:
[...]
Hoi allemaal en bedankt voor de suggesties.
@devilstrike: heb een CI module (dus niet CI +)
@nwagenaar: zou kunnen, tragisch dat het met die combinaties een soort hit&mis gebeuren is.....
Dat komt meer omdat de ondersteuning van officiele CI-modules in Windows en Linux nogal eens problemen geven. Weinig aan te doen dus.

overigens: ook de TBS viewer en DVBdream doen het niet.
Als ze het niet doen in TBS Viewer en je weet zeker dat de CI-module gewoon functioneert, dan hoef je het niet eens verder te proberen. De module wordt gewoon niet ondersteund. Je zou dit richting TBS kunnen doorgeven, maar mijn ervaring met die personen is dat ze enorm slecht reageren op berichten en als ze het doen, enorm slecht zijn in lezen :+

De goedkoopste oplossing is in dit geval dus een softcam (OSCam) met een (bij voorkeur Phoenix compatible) cardreader.

• batteries4ever
nwagenaar schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:31:
....Dat komt meer omdat de ondersteuning van officiele CI-modules in Windows en Linux nogal eens problemen geven. Weinig aan te doen dus.
....
De goedkoopste oplossing is in dit geval dus een softcam (OSCam) met een (bij voorkeur Phoenix compatible) cardreader.
Hm.... heb naar OSCAM gekeken, maar de zwaveldampen slaan me om de oren, dit ruikt nog sterker naar zwarte magie als de hele HTPC mediacenter toestand sowieso al doet (ja ik weet het, ik ben een hele slechte tweaker) ....weinig zin in, weet je ook TV tuners die wel werken met CD CI modules? Bij voorkeur goede beeldkwaliteit, graag alles-in-een en niet te heet en duur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Heb zelf deze usb-tuner een tijd naar alle tevredenheid gebruikt:

http://dvbsky.net/Products_S960.html

Die werkte prima met de 'witte' CDS-module. Behalve uiteraard Foxs Sport 2

Hij is te koop..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
nwagenaar schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:31:
[...]

De Wetek Play is een Android ontvanger en schijnt het redelijk goed te doen. Voordeel van deze ontvanger is dat hij voor circa 99 euro verkrijgbaar is en dat er tegenwoordig ook GoogleTV, OpenElec en Enigma2 images voor zijn. Ik zit er al tijdje over te denken om er eentje aan te schaffen...

Maar als je geen gebruik maakt van bijvoorbeeld Netflix oid, dan zou ik toch voor een echte Enigma2 (Linux) ontvanger gaan zoals de VU+ Zero.
Die Wetek ziet er ook leuk uit, maar ik moet toegeven dat door mijn slechte ervaring met Sab ik toch te huiverig ben geworden om opnieuw een Android ontvanger aan te schaffen. Tenminste, de twijfel is te groot. Als ik nou meer tijd had gehad om alle mogelijkheden naast elkaar te leggen, maar... Gisteren heeft mijn oude ontvanger (Amiko Alien) het begeven :( :'(
Opengemaakt en gezien dat de voeding kapot is (van een chip is een stuk afgesprongen en een van de condensators stond al wat bol). Daardoor is er ineens veel haast om een nieuwe ontvanger aan te schaffen.

Die Vu+ Zero ziet er wel goed uit, maar ik denk dat ik nu maar gelijk op safe speel en een ontvanger koop met een CI slot, zeker nu Canal Digitaal een andere codering aan het uitrollen is. Ik denk er sterk over om voor de Vu+ Solo SE V2 (pff, hele mond vol ;) ) te gaan, dat is dan ook wel gelijk rond het uiterste van mijn budget, al had ik liever nog een paar maanden willen wachten om echt goed rond te kijken. Maar Vu+ lijkt ook als merk toch wel onder de top te horen, dus hoop dat deze wel wat jaartjes mee kan gaan :)

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste