Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 15:37
MAB The Frisian schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:47:
Heb enkele jaren geleden een CD (familie) pakket, bestaande uit 2 SAB Ultimate CISC ontvanger en een Triplesat twin LNB, aangeschaft.
In tussentijd al tweemaal een andere ontvanger (Denson DS-200) ipv een SAB ontvangen waarvan de laatste graag herstart. Ben niet weg van Denson of SAB wat dat betreft.
Heb begrepen dat de schotel op zich niet verkeerd is maar kan echter geen HD ontvangen zoals ITV.
Neem aan dat dit aan de ontvangers ligt en evt. aan het familiepakket wat misschien omgezet dient te worden in een HD- pakket.
Nee, ITV zit in geen van de CanalDigitaal pakketten. Als je de BBC kan ontvangen moet ITV HD in principe ook kunnen. HD-ontvanger is uiteraard vereist. Er zijn wel een paar verschillende versies van ITV HD en ze gebruikten (weet niet of dat nu nog zo is) een rare stream die niet-freesat ontvangers vaak niet goed zagen.
En iemand enige info wat betreft internet kwaliteit ?
Internet?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-05 16:47
Kon in het begin gewoon itv ontvangen maar dat was ineens gebeurd.

Heb verder eigenlijk geen specifieke eisen behalve mischien later nog een of twee LNB's erbij voor evt. extra satellieten, kijken naar het ene kanaal en een ander gelijktijdig opnemen en een beetje gebruiksvriendelijk ( redelijke zapsnelheid).
Bijdeweg : Zoals al eerder gevraagd - is de Triplesat twin LNB goed genoeg of is die ook aan vervanging toe ?

Vwb internet : Heb net gelezen dat dat via kpn gaat.

Opafspraak : Nog even verder gesurft en je komt om in de ontvangers en hun mogelijkheden. Neem nog maar iets meer tijd om te bepalen welke er moet komen.

Even een lijstje samengesteld : Op dit moment hebben de eerste 2/3 m'n voorkeur.

Rebox RE-4200 HD PVR / vanaf € 153,00 / En nu wel of geen module nodig voor CD.
Amiko SHD-8900 Alien / Vanaf € 110,00
SAB Unix F+ Solo / Vanaf € 120,00
Xsarius i-GO CICD / Vanaf € 130,00
Clarke-Tech HD3100 / Vabaf € 160,00
Showbox HD Evolution / Vanaf € 130,00

Ervaringen betreffende bovenstaande ontvangers en desnoods iets duurdere/betere zijn zeer welkom.

[ Voor 60% gewijzigd door MAB The Frisian op 27-02-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448099

heb sinds een half jaar mijn vu plus solo op de router aangesloten maar sins vrijdag vallen alle nederlandstalige zenders weg plus alle film en sport kanalen. de rest blijft de decoder gewoon ontvangen. iemand een idee waar dat aan ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 08:12
Anoniem: 448099 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:25:
heb sinds een half jaar mijn vu plus solo op de router aangesloten maar sins vrijdag vallen alle nederlandstalige zenders weg plus alle film en sport kanalen. de rest blijft de decoder gewoon ontvangen. iemand een idee waar dat aan ligt
Je abonnement afgelopen??

Zo niet heeft de smartkaart de updates gemist dus heractiveren op de site van CDS.
Je doet toch niet aan cardsharing anders daarmee contact opnemen.

[ Voor 16% gewijzigd door aart44 op 27-02-2012 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:55

nwagenaar

God, root. What's the differen

MAB The Frisian schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 22:29:
Kon in het begin gewoon itv ontvangen maar dat was ineens gebeurd.
Het is mogelijk dat bepaalde ITV-zender zijn verplaatst of dat je schotel iets verplaatst is door weeromstandigheden. Op dit moment kijk ik zonder problemen de vrij beschikbare ITV's. Alleen ITV2 HD t/m 4 HD kan ik niet bekijken, maar volgens mij zijn die ook voorzien van een versleuteling.
Heb verder eigenlijk geen specifieke eisen behalve mischien later nog een of twee LNB's erbij voor evt. extra satellieten, kijken naar het ene kanaal en een ander gelijktijdig opnemen en een beetje gebruiksvriendelijk ( redelijke zapsnelheid).
Bijdeweg : Zoals al eerder gevraagd - is de Triplesat twin LNB goed genoeg of is die ook aan vervanging toe ?
De Triplesat Twin LNB is goed genoeg voor het ontvangen van reguliere en HD zenders, die hoef je niet te vervangen.
Vwb internet : Heb net gelezen dat dat via kpn gaat.
Ik denk dat je nu gaat voor een triplepay pakket van Canal Digitaal? Ik meende dat dit via Online/T-Mobile ging en onderhuids is de kans zeer groot dat het gebruik maakt van KPN. Kwaliteit is afhankelijk van meerdere factoren, waaronder de afstand naar de centrale. Maar goed, voor het ontvangen van het DVB-S of DVB-S2 signaal is dit niet interessant ;)
Opafspraak : Nog even verder gesurft en je komt om in de ontvangers en hun mogelijkheden. Neem nog maar iets meer tijd om te bepalen welke er moet komen.

Even een lijstje samengesteld : Op dit moment hebben de eerste 2/3 m'n voorkeur.

Rebox RE-4200 HD PVR / vanaf € 153,00 / En nu wel of geen module nodig voor CD.
Amiko SHD-8900 Alien / Vanaf € 110,00
SAB Unix F+ Solo / Vanaf € 120,00
Xsarius i-GO CICD / Vanaf € 130,00
Showbox HD Evolution / Vanaf € 130,00

Ervaringen betreffende bovenstaande ontvangers en desnoods iets duurdere/betere zijn zeer welkom.
Tja, ervaringen zijn toch wel heel erg persoonlijk, wellicht dat een zoekactie op Google je verder kan helpen als het gaat om specificaties, reviews, etc, etc.
aart44 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 08:09:
[...]
Je abonnement afgelopen??

Zo niet heeft de smartkaart de updates gemist dus heractiveren op de site van CDS.
Je doet toch niet aan cardsharing anders daarmee contact opnemen.
Gezien de melding dat hij een router heeft met een V+ Solo en in één keer niks meer kan kijken, heb ik het vermoeden dat hij doet aan het laatste. :N

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
@ nwagenaar : Bedankt voor je reactie.

"k denk dat je nu gaat voor een triplepay pakket van Canal Digitaal?"
Geen bellen, hebben beide alleen nog maar een smartphone.

Het is niet altijd even duidelijk of er een CI-module voor CD bijkomt of dat de ontvanger deze kaarten standaard al accepteert. Heb 2 ontvangers nodig dus graag zonder extra module.
Op de ene site lees ik dat er een module bijkomt en op een andere wordt vermeld dat dat niet hoeft.
Ook de zaptijd kan ik vrijwel nergens vinden.
Vind zelf PVR, EPG, Blindscan, een netwerkaansluiting, 1080p en Timeshift (1 kanaal opnemen en ander kanaal bekijken is voldoende met 2 ontvangers - zijn twee tuners een vereiste?) wel van belang. Scart is niet nodig. Max. prijs zo'n € 175,00/stuk.

Heb nu een lijst van 5 ontvangers van totaaltv afgeplukt, te weten :

Rebox RE-4200 HD PVR / vanaf € 153,00
Amiko SHD-8900 Alien / Vanaf € 100,00 Spark en Enigma2
SAB Unix F+ Solo / Vanaf € 120,00 Geen CI valt af ?
Xsarius i-GO CICD / Vanaf € 130,00 1 kanaal opnemen en ander op 1 TP lukt niet

Zou het op prijs stellen als de experts een voorkeurslijstje hiervan zouden willen maken met evt. een toelichting. Zoals ze nu staan is mijn voorkeur op basis van site info en totaaltv.
Kan vwb testjes weinig vinden op google buiten totaaltv en wil zsm nieuwe bestellen.

Had die Amiko ergens gezien met Amiko WLK-100 voor iets meer.
http://www.electro-sat.nl...th=63_113&products_id=317

Iemand ervaring met die WLK-100 ?
Als er twee binnen een straal van 10 m (woonkamer en slaapkamer) gebruikt worden zitten ze elkaar dan dwars ? Vraag me trouwens ook af of ik wel 2 nodig heb. De vrouw gebruikt de tv toch alleen voor ATWT etc.

[ Voor 30% gewijzigd door MAB The Frisian op 27-02-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Wat ik zo lees, lijkt de Amiko SHD-8900 Alien geen slechte ontvanger. Hij is goedkoop, schijnt qua multimedia het niet slecht te doen (DivX, XviD, MKV's, etc) en eventueel kan je hem voorzien van Enigma2. De ontvanger heeft al een kaartlezer dat zonder problemen werkt met een SECA3 kaartje van Canal Digitaal (hierdoor heb je de originele mediaguard ci-cam niet nodig) icm de originele firmware (binnen E2 schijnt de kaartlezer nog niet te worden ondersteund).

Overigens moet je de ontvangers met alleen een kaartlezer niet per definitie afschrijven. Ondanks dat het gebruik van de Mediaguard CI-CAM een bepaalde garantie geeft (het werkt altijd), is het niet zo dat een kaartlezer niet goed werkt.

Wat ik verder lees, schijnt de SAB Unix F+ Solo dezelfde ontvanger te zijn als de Amiko SHD-8900 Alien :+

Let op: dit is niet op basis van ervaring maar meer een persoonlijke mening gebaseerd op de specificaties en google resultaten.

[ Voor 31% gewijzigd door nwagenaar op 27-02-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
@ nwagenaar : Heb 2 Amiko SHD-8900's met WLK-100 besteld bij http://www.electro-sat.nl

http://www.electro-sat.nl...n_page=index&cPath=63_113

Gelijk een SAB satfinder erbij besteld om de schotel een beetje te controleren.

[ Voor 49% gewijzigd door MAB The Frisian op 27-02-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Nou mooi let op de Amiko Alien met Sparks software werken alleen met de seca3 kaart van CDS dus ouwe kaarten werken niet en je moet dan als plugin Mcas installeren en in het plugin menu aanzetten en de kaart met de chip naar boven in de gleuf.

Hier nog een handige link voor de Amiko,

http://www.satfirmware.com/Amiko_Weetjes.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Als het goed is, zijn de oude Seca2 kaarten niet meer in het gebruik door reguliere abonnees en ik meende dat de laatste versie van de standaard software al beschikt over de goede versie van Mcas.

Overigens schijn je deze ontvanger al voor 100 euro te kunnen kopen, dat is echt geen geld zeg! Aangezien ik alleen nog een oude Strong DVB-S ontvanger als backup heb, zou dit helemaal geen slecht idee zijn. Heb ik direct weer wat om mee te spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
nwagenaar schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:06:

Overigens schijn je deze ontvanger al voor 100 euro te kunnen kopen, dat is echt geen geld zeg!
Inderdaad daar kun je geen buil aan vallen met de laatste software versies zit er ook HbbTV op en nog veel meer ze hebben er een multimedia box van gemaakt met:
YouTubes
RSS
Shoutcast
Picasa
Opera
FTP client
Kartina TV
Web TV
In Spark PORTAL zitten nu in de App store een vracht plugins wel een 25-30 denk ik zoals Twitter,ZDF mediathek,Kino.de,Cine Trailer en een aantal Sport plugins Uitzending gemist niet te vergeten dus voor ieder wat wils.
Ja dan moet je weer zo'n draadloos keybord er bij kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door aart44 op 27-02-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
aart44 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:32:
Nou mooi let op de Amiko Alien met Sparks software werken alleen met de seca3 kaart van CDS dus ouwe kaarten werken niet en je moet dan als plugin Mcas installeren en in het plugin menu aanzetten en de kaart met de chip naar boven in de gleuf.

Hier nog een handige link voor de Amiko,

http://www.satfirmware.com/Amiko_Weetjes.html
Bedankt voor de link.

Mijn kaarten beginnen met 1 28 en zouden dan dus Mediaguard 3-smartcards moeten zijn volgens http://www.canaldigitaal....martcard-registreren.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-05 17:25
MAB The Frisian schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:03:
@ nwagenaar : Heb 2 Amiko SHD-8900's met WLK-100 besteld bij http://www.electro-sat.nl

http://www.electro-sat.nl...n_page=index&cPath=63_113

Gelijk een SAB satfinder erbij besteld om de schotel een beetje te controleren.
Had deze ook in gedachten!

Ben benieuwd naar je ervaringen met deze ontvanger? Ook het mediaplayer onderdeel.
Ben op zoek naar een goede HD ontvanger/recorder/mediaplayer waarmee ik ook hd films kan afspelen vanaf mijn nas.

De Amika lijkt mij een goed dreambox alternatief, vooral de prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 28-02-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Zelf ga ik denk ik voor de SAB Unix F+ Solo aangezien de standaard software is voorzien van fastscan en een blindscan mogelijkheid (waarschijnlijk zit dit ook op de Amiko Alien 8900 HD) en de ontvanger heeft een coaxiale digitale audio-uitgang (ik heb een aparte versterker en luister wel eens muziek zonder dat ik de TV aan heb).

Softwaretechnisch zijn de SAB en de Amiko dus gelijk en beide ontvangers kan met Enigma2 uitgerust worden, het verschil zit hem alleen in de digitale audio-uitgang. Nu is de vraag of dit de 20 euro waard is.

Overigens weet ik dus niet of de mediaplayer in E2 de multimediamogelijkheden van de SAB/Amiko benut en ik lees dat de kaartlezer nu wel in E2 werkt. Je moet alleen (eenmalig meende ik) een actie uitvoeren.

Wees je wel bewust dat de gangbare softcams en plugins van de Dreambox niet onderling uit te wisselen zijn (verschillende interne CPU's en platformen). Je bent afhankelijk van de community.

[ Voor 11% gewijzigd door nwagenaar op 28-02-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
http://www.totaaltv.nl/tests/159/

"Wat we in eerste instantie missen is de mogelijkheid om de fastscanzenderlijsten van CanalDigitaal en TV Vlaanderen op te halen. Deze blijken echter online te kunnen worden ingelezen"

En blindscan zit er niet op nee. Jammer maar helaas. Misschien wordt de software nog wel aangepast. Kan toch niet teveel moeite zijn.Een groot pluspunt is de WLK-100.

[ Voor 26% gewijzigd door MAB The Frisian op 28-02-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

De review van de SAB vond enkele weken/maanden later plaats: http://www.totaaltv.nl/tests/173/

Dus de kans is behoorlijk groot dat de nieuwe software deze functionaliteit wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 19:48
Hier goede ervaringen met de CT-ET9000, twintuner HD-ontvanger met Enigma2 software.
Is wat duurder, maar heb er veel plezier mee. Vlgs. mij is deze momenteel niet meer te krijgen, wel echter de opvolgers ervan: de ET9100 en ET9200. Meerdere kanalen tegelijk opnemen en naar een andere kijken is geen probleem. Kanalenlijsten zijn gewoon te krijgen, dus fastscan is geen noodzaak. Web-TV ed. is ook geen probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door Kosh66 op 28-02-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Kosh66 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:17:
Hier goede ervaringen met de CT-ET9000, twintuner HD-ontvanger met Enigma2 software.
Is wat duurder, maar heb er veel plezier mee. Vlgs. mij is deze momenteel niet meer te krijgen, wel echter de opvolgers ervan: de ET9100 en ET9200. Meerdere kanalen tegelijk opnemen en naar een andere kijken is geen probleem. Kanalenlijsten zijn gewoon te krijgen, dus fastscan is geen noodzaak. Web-TV ed. is ook geen probleem.
Zelfde ontvanger draait hier op Open PLI. Werkt altijd zonder gezeur (hoewel nu de player af en toe bokt door niet te kunnen springen). Ik was huiverig voor een Linux ontvanger, maar deze bevalt mij goed.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 19:48
Is ook OpenPli hier, maar dit valt eigenlijk onder de grote noemer Enigma 2, (dit staat er aan de basis van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb eerst een tijdje het image van HDFreaks gedraait (zat er op toen ik de ontvanger overnam van iemand), maar gebruikte toch niet alle toeters en bellen die daar in zitten, dus maar naar een basis Open Pli gegaan met alleen de add-ons welke ik wel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Welke CAM module ideaal voor een DVB-S2 HDTV?

Van de decoder die bij mn ouders thuis staat weet ik dat de Canal digital module relatief sloom is. maar ik kan zo nergens een mooie vergelijk site vinden om te zien welke we beter in de aanstaande samsung tv met DVB-S2 tuner kunnen drukken.

Ohjah moet natuurlijk wel de CD nederlandse zenders van de astra 19.2 / 23.5 halen.

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zelf gebruik ik in mijn Topfield de Astoncrypt 1.07, welke eigenlijk nooit geen problemen geeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.defisat.be/webshop/contents/media/l_cam_astoncrypt.jpg

Weet natuurlijk niet of deze module goed werkt in een TV, aangezien ik geen TV met ingebouwde satelliettuner heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
De handel is binnen. Zien of ik ze vandaag nog aan de praat krijg en dan maar even alles uitvogelen.
Mooi beeld trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless

kless

MegaTronics schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 07:19:
Zelf gebruik ik in mijn Topfield de Astoncrypt 1.07, welke eigenlijk nooit geen problemen geeft.

Weet natuurlijk niet of deze module goed werkt in een TV, aangezien ik geen TV met ingebouwde satelliettuner heb.
Die wordt veel gebruikt inderdaad, Maar hoe kwam je er bij om die aston te halen en niet een powercam One CAM) of diablo cam. (zelfde prijs klasse ~99€)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Deze CAM heb ik al ruim 5 jaar in het bezit, toen had je die andere CAMs volgens mij nog niet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless

kless

Onderhand zoekende ben ik het volgende tegen gekomen http://www.rdi-cam.com

Maar er zijn vast nog wel meer sites met cam's op staan en vergelijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
kless schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:15:
[...]

Die wordt veel gebruikt inderdaad, Maar hoe kwam je er bij om die aston te halen en niet een powercam One CAM) of diablo cam. (zelfde prijs klasse ~99€)
Zowel de Powercam als de Diablo werken volgens mij niet meer met de Nederlandse kaart.
Zelf zoek je ook iets wat werkt op Astra1 en Astra3 met de CanalDigitaal kaart dus de Aston 1.07 (dus die op de foto) hier boven nemen of de originele van CDS, de Aston is iets duurder maar die doet het in de meeste gevallen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless

kless

aart44 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:39:
[...]

Zowel de Powercam als de Diablo werken volgens mij niet meer met de Nederlandse kaart.
Zelf zoek je ook iets wat werkt op Astra1 en Astra3 met de CanalDigitaal kaart dus de Aston 1.07 (dus die op de foto) hier boven nemen of de originele van CDS, de Aston is iets duurder maar die doet het in de meeste gevallen prima.
Bij de locale sat boer staat nogsteeds ook een powercam pro (v3.22) voor zelfde prijs als die aston (99). dus vermoed dat die het ook doet,
Nu zie ik dat powercampro op v5 zou moeten zitten, maar of die wel of geen CD heeft kan ik niet zo snel zien.

ondertussen vind ik ook een cam site http://www.rdi-cam.com
en een "grote" cam winkel http://www.dvbshop.net

[ Voor 6% gewijzigd door kless op 29-02-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
kless schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:55:
[...]

Bij de locale sat boer staat nogsteeds ook een powercam pro (v3.22) voor zelfde prijs als die aston (99).
Nou als het je lokale satboer is kun je hem terugbrengen als hij niet werkt hij heeft wel gewerkt maar volgens mij had ik gelezen dat die het niet meer doet.
Maar als het om een Aston 1.07 gaat die is wel goedkoper te koop als 99 euro zie hier.

Voor 99 euro heb je een hele satontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Mooi beeld, linux start verschrikkelijk traag op en als ik de fastscanlijst download dan krijg ik de melding geen signaal.
Daarna de satellieten weer even scannen en wel signaal. Gebruik daarvoor wel DiSEqC maar deze vind de 28-satelliet 28 niet en dat is balen.
Ben er nog niet maar wat ie laat zien is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
MAB The Frisian schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:15:
Mooi beeld, linux start verschrikkelijk traag op en als ik de fastscanlijst download dan krijg ik de melding geen signaal.
Daarna de satellieten weer even scannen en wel signaal. Gebruik daarvoor wel DiSEqC maar deze vind de 28-satelliet 28 niet en dat is balen.
Ben er nog niet maar wat ie laat zien is prima.
Dat doen alle Linux ontvangers die hebben allemaal meer als een minuut nodig om op te starten maar dan laat je hem booten, wil je dat niet ga naar menu,systeem,basisinstellingen, diverse instellingen,Deep standby verander True naar False.
Hij gebruikt ook dan bijna geen stroom heb ik gelezen.
Dus bij Sparks ga je naar de database en download daar je lijst die je wilt hebben ze zijn hagelnieuw van 28-2-2012.

Dat geen signaal komt vast door dat de Disq instellingen niet goed staan hoe ze moeten weet ik ook niet omdat dat aan de schotel ligt en de gebruikte lnb's en de gebruikte disq 1.0 of 1.1 of een motor.
Misschien handig om te kijken hoe je het ingesteld hebt bij de oude receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Na het ophalen van die lijst krijg ik dus "geen signaal", dus weer laden die handel.
Mbv Auto DiSeqC eerst 19.2 en daarna 23.5, daarna vind DiSeqC 28.2 niet dus.
Kwam erachter dat ik de schotel (stand e.d.) een tijd terug iets (15/20cm) hoger heb gezet ivm een nieuw dak en zal deze dan maar eens checken en mbv een ander de signaalsterkte eens maximaliseren.

Ben er nog niet, heb mbv een satfinder (met wijzertje en piepje) de satelliet zo nauwkeurig mogelijk afgesteld maar geen 28 !
We gaan door.
Morgen maar even om een kompas kijken.

[ Voor 32% gewijzigd door MAB The Frisian op 01-03-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Wat zijn de voordelen/nadelen van een Dreambox 800HD SE PVR t.o.v. de Amika 8900 of de SAB Unix F+ Solo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Nadeel van de DM800 is voornamelijk de absurde prijs (als je geen clone neemt). Het grootste voordeel: de DM800 is compatible met alle E2 gebaseerde plugins (DMM is de maker van de DM800 en ook nog eens de primaire ontwikkelaar voor Enigma2), software en heeft een zeer grote community.

Mocht je gaan voor een clone, bedenk je wel dat je niet even een standaard image kunt gebruiken: Je moet altijd een gepatchte image gebruiken omdat DMM een aantal truukjes heeft om clones te identificeren en de software onbruikbaar maakt. Bovendien zijn de clones niet erg betrouwbaar - ik heb meerdere malen vernomen, gehoord en gezien dat ze na verloop problemen krijgen (voornamelijk tuning-problemen) - en je garantie is tot aan de deur.

Het voordeel van de Amiko is natuurlijk de prijs (ze zijn voor 100 euro te verkrijgen) en (naar wat ik heb vernomen) de uitstekende multimedia playback functionaliteiten. Het nadeel is natuurlijk dat Enigma2 niet officieel wordt ondersteund door de fabrikant, dat je afhankelijk bent van de community als het gaat om patches/verbeteringen en hierdoor heeft E2 nog niet alle functionaliteit wat de originele firmware wel heeft. Nu is het (gelukkig) zo dat de CPU gebruikt wordt in andere ontvangers en dat er een behoorlijk aantal mensen actief aan sleutelen.

Kortom: qua prijs/kwaliteit is de Amiko zeer interessant (op papier althans, ik hoop hem binnenkort te kunnen testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
MAB The Frisian schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:01:

Ben er nog niet, heb mbv een satfinder (met wijzertje en piepje) de satelliet zo nauwkeurig mogelijk afgesteld maar geen 28 !
We gaan door.
Morgen maar even om een kompas kijken.
Je hebt toch wel voor elke satelliet een lnb (kop) gericht op de verschillende satellieten?
Ook wel eens gelezen van iemand die met een duo lnb van CDS ook 28.2 oost wou ontvangen dat kan natuurlijk niet een duo lnb heeft 2 koppen 1 voor Astra1 op 19.2 oost en de andere voor Astra3 op 23.5 oost.
In een duo lnb zit ook een disqswitch ingebouwd die schakelt tussen de twee satellieten.

Dus ik vraag me af wat je doet met Auto disq met 3 koppen en een losse disqswitch kun disq 1.0 nemen en dan 1 voor 1 toewijzen dus A naar Astra1 B naar Astra3 en C naar Astra2 andere volgorde is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
nwagenaar schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:12:
Nadeel van de DM800 is voornamelijk de absurde prijs (als je geen clone neemt). Het grootste voordeel: de ...........................................................
Kortom: qua prijs/kwaliteit is de Amiko zeer interessant (op papier althans, ik hoop hem binnenkort te kunnen testen).
Bedankt voor je info. Ik hou dit topic in de gaten, ben benieuwd naar de ervaringen met de Amiko. Ik heb nog een aantal maanden voordat ik een box haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 19:01
Om even terug te komen op de CAM's. Ik zoek ook een geschikte CAM voor in onze Samsung Smart TV. Ik lees overal dat de originele C+ CAM sloom, langzaam is en dat mensen soms 'gecodeerd' in beeld zien staan. Over de Aston 1.07 2.23 lees ik overwegend goede verhalen. Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. een CAM in een TV met ingebouwde DVB-S2 ontvanger?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless

kless

Puch-Maxi schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:40:
Om even terug te komen op de CAM's. Ik zoek ook een geschikte CAM voor in onze Samsung Smart TV. Ik lees overal dat de originele C+ CAM sloom, langzaam is en dat mensen soms 'gecodeerd' in beeld zien staan. Over de Aston 1.07 2.23 lees ik overwegend goede verhalen. Wat zijn jullie ervaringen m.b.t. een CAM in een TV met ingebouwde DVB-S2 ontvanger?
Daar ben ik nu dus ook heel benieud naar. En ik vermoed dat er meer mensen zijn die dit wel willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
aart44 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:44:
[...]

Je hebt toch wel voor elke satelliet een lnb (kop) gericht op de verschillende satellieten?
Ook wel eens gelezen van iemand die met een duo lnb van CDS ook 28.2 oost wou ontvangen dat kan natuurlijk niet een duo lnb heeft 2 koppen 1 voor Astra1 op 19.2 oost en de andere voor Astra3 op 23.5 oost.
In een duo lnb zit ook een disqswitch ingebouwd die schakelt tussen de twee satellieten.

Dus ik vraag me af wat je doet met Auto disq met 3 koppen en een losse disqswitch kun disq 1.0 nemen en dan 1 voor 1 toewijzen dus A naar Astra1 B naar Astra3 en C naar Astra2 andere volgorde is geen probleem.
Had voorheen ook de Engelse zenders zoals itv e.d.

Vandaag een kompas gehaald en de muurplaat goed verticaal gezet.
Krijg nu echter totaal geen satelliet meer.
Hier http://www.totaaltv.nl/tests/114/ heeft men het over een perfecte afstelling.

"Dat de Triplesat ontworpen is voor Duitsland hoef helemaal geen probleem te zijn. Lees de oplossing voor een perfecte afstelling van de Triplesat en Multitenne in Nederland op het satellietforum onder: \"Astra3 History HD en Eurosport HD geen ontvangst\" van deelnemer komtwelgoed."

Iemand enig idee welk forum ?

Neem aan dat dat http://www.satellietforum.com/ moet zijn maar na het registreren kun je niet zoeken of reageren dus moet je de hele handel doorspitten.

[ Voor 5% gewijzigd door MAB The Frisian op 02-03-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
MAB The Frisian schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:34:
[...]

Had voorheen ook de Engelse zenders zoals itv e.d.
Aha zo wordt het iets duidelijker een Triplesat schoteltje dan de instellingen voor deze schotel voor CDS,

Diseqc instelling in menu instellingen disq 1.0 gebruiken
astra 19 A (of 1)
astra 23 B (of 2)
astra 28 C (of 3)

En dan zou je het zo ingesteld signaal moeten krijgen hou er rekening mee dat je een transponder gebruikt die werkt.

Ja het forum is het juiste maar je kunt gewoon zoeken en reageren waarschijnlijk is je aanmelding nog niet verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Heb de Amiko maar even terug gezet naar z'n/haar fabrieksinstellingen en de software weer geupdate naar 1.2.32. Neem aan dat alle transponders dan weer bereikbaar zijn.
De Amiko heeft auto diseqc en daarmee kon ik 19.2 en 23.5 zo even weer binnenhalen.
Ben een N00B maar het is eigenlijk best wel interessant.
Als je even een paar uurtjes met de ab van de ontvanger speelt kom je vanzelf achter veel dingen.

Krijg op dit moment helaas nog steeds de melding "Geen service" dus nog maar even neuzen.

Zijn er ook tweakers welke een triple sat hebben en een goede handleiding ?
Morgen eerst de schotel maar eens op 25.9°/27.2°/28° (volgens dish pointer) elevatie zetten en dan maar weer verder aanmodderen. Welke zou ik moeten hebben met een triplesat ? Of zitten de lnb's al zodanig dat ik gewoon 29.5° aan kan houden ?

[ Voor 56% gewijzigd door MAB The Frisian op 02-03-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Hmm... Ik kan mij herinneren dat ik een Multytenne (jouw schotel is een hernoemde Multytenne) rond de 20 graden had staan en door middel van DiSEqC 1.0 kon ik hem instellen op:

AA (A): Astra 19.2e
AB (B): Hotbird 13.0e
BA (C): Astra 23.5e
BB (D): Astra 28.2e

Overigens zou je kunnen proberen om de 23.5 te zetten op C en de 28.2 te zetten op D. De Triplesat heeft namelijk een 4/1 DiSEqC switch en de Hotbird aansluiting zit er gewoon in, alleen is hij niet actief/aangesloten. Dat zou je probleem kunnen verklaren.

Het belangrijkste is dat je hem uitricht op de 19.2 en dan kijkt wat de ontvangst is op de rest. Wat ik meestal doe is gewoon uitrichten op BVN en vervolgens op basis van de ontvangstbalk en problematische satelliet de boel verder finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Latitude: 53.1849°
Longitude: 6.1324°
Satellite: 19.2E ASTRA 1H | ASTRA 1KR | ASTRA 1L | ASTRA 1M | ASTRA 2C
Elevation: 28.0°
Azimuth (true): 163.8°
Azimuth (magn.): 163.2°

Welke transponder moet ik gebruiken, standaard geeft de Amiko 8 / 10862 / 7/8 aan als ik 19.2 wil pakken, maar heb even gezocht en er is ook 1 die een L van 65 aangeeft ipv 62. En wat betekent die L ? Level ?
En zo ja level van ?
En Q staat op 0.

Is de Amiko soms z'n/haar software kwijt als ie/ze "geen service" aangeeft ?

@ nwagenaar hieronder : Dat is het 'm nu juist. De ontvanger blijft "geen service" melden.
Zal het eens proberen met de andere ontvanger.

En Spark online is volgens mij offline want ik kan niets updaten.

En wat is NIT modus ?

[ Voor 31% gewijzigd door MAB The Frisian op 03-03-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Doe gewoon makkelijk: Zet de ontvanger op BVN en ga vervolgens wat draaien met je schotel. Zodra je beeld hebt, pak je de signaalmeter van de ontvanger en stel je hem bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
nwagenaar schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 02:07:
Hmm... Ik kan mij herinneren dat ik een Multytenne (jouw schotel is een hernoemde Multytenne) rond de 20 graden had staan en door middel van DiSEqC 1.0 kon ik hem instellen op:
Het is geen hernoemde Multytenne het is een Triplesat de Hotbird lnb hebben ze er uit gelaten.
MAB The Frisian schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:13:

En wat is NIT modus ?
Ja klopt Sparks is momenteel offline.

NIT
Network Information Table
Databits welke wijzen naar alle informatie van het netwerk met betrekking tot frequenties, symbolrate en FEC en alle veranderingen hiervan. Alle kanalen van het netwerk kunnen mbv de NIT eenvoudig gevonden worden.

Dus een soort blindscan (geen echte) hij leest dus de informatie van de satelliet.

Dit zijn de transponders die door CDS worden gebruikt maar er zijn er meerdere die ook actief zijn maar hier het lijstje van CDS.

bij astra 19 moet staan

12515
hor
22000
5/6

Bij 23.5 moet staan
11914
hor
27500
3/4

bij 28.2 moet staan

11778
ver
27500
2/3

Maar een schotel afstellen is een precies werkje milimeterwerk als je de moeren aandraait ben je soms je signaal al weer kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

aart44 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:17:
Maar een schotel afstellen is een precies werkje milimeterwerk als je de moeren aandraait ben je soms je signaal al weer kwijt
En aan dat millimeter geneuzel heb ik geen zin dus laat ik het door de satelliet boer doen voor een paar tientjes. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Met behulp van zo'n Strong kompas de schotel op Astra gezet en voorzichtig op en neer bewogen ..... geen enkel signaal.
Zit dus even zonder tv boven of even digitenne er weer opgooien.
Kan wel een satboer inschakelen maar dan ben je ook zo € 65/75,00 kwijt.
En wil zien of het zo lukt.

Het vreemde is dat ik de schotel eerder een beetje had gefinetuned mbv een satfinder en mooi beeld zonder Astra3 en ook nu piept ie als een gek maar de tv vertoont alleen maar "geen signaal".

[ Voor 7% gewijzigd door MAB The Frisian op 03-03-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:03

franssie

Save the albatross

Ook geen signaal zonder de satfinder? Die moet er wel tussenuit dacht ik.
En een schotel uitrichten kan wel voor minder dan EUR65,- als ik Marktplaats mag geloven.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Heb je geen CD dan? Want dan is een monteur gewoon gratis (behalve het dure servicenummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:05

Mars Warrior

Earth, the final frontier

MAB The Frisian schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:13:
Is de Amiko soms z'n/haar software kwijt als ie/ze "geen service" aangeeft ?

@ nwagenaar hieronder : Dat is het 'm nu juist. De ontvanger blijft "geen service" melden.
Zal het eens proberen met de andere ontvanger.

En wat is NIT modus ?
Hier exact hetzelfde probleem: Geen Service sinds gisteren.
En updaten oid kan ook niet inderdaad.

Bij scannen sats vindt de Amiko Alien niets meer...

Tot gisteren deed hij het gewoon. Zou het iets met het offline zijn van Spark te maken hebben??

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
@ Mars Warrior : Dat kan niet omdat je dan zonder ethernetaansluiting geen gebruik zou kunnen maken van de Amiko.

Heb de oude Denson even aangesloten en op CNN gezet om te zoeken en .... gelukt en dus weer beeld op 19.2, 23.5 en 28.2. Maar wel met de schotel gericht op Arabsat volgens het kompas.

Had de bouten al geslepen om af te vlakken, daarnaast heb je ook last van een as welke ruim een mm kleiner is dan de buis van de muurplaat. Dus kan de schotel dan drie kanten uit vallen.
Maar eens even nadenken over een betere (gelagerde ?) ophanging. En dan mbv wartels afstellen.

Amiko blijft een handig en snel apparaat welke een mooi beeld levert.
Zeer tevreden mee.
Gebruik wel 1.2.32 ipv de laatste welke een flikkerend beeld veroorzaakt als ik op epg druk.

Heb het nu echter wel al een paar keer gehad dat de amiko niet op de ab reageert.

[ Voor 28% gewijzigd door MAB The Frisian op 07-03-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
@ MAB The Frisian

Hoe staat het nu met de Amiko?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Voor de geïntresseerde personen, ik heb mijn Linux VDR WiKi bijgewerkt op basis van yaVDR 0.4 (gebaseerd op Ubuntu 11.04), de vdr-dvbapi plugin en OSCAM.

Ter introductie: Met yaVDR 0.4 (en de goede hardware) is het relatief simpel een mediacenter op basis van Linux en VDR 1.7 te creeëren en wordt het mogelijk om DVB-C, DVB-T en DVB-S[2] te kijken. Het grootste gedeelte van de configuratie doe je in de webinterface en er is ondersteuning voor de PVR fork van XBMC als frontend (zelf maak ik gebruik van vdr-sxfe). De functionaliteit (streaming, media playback, etc) en look-and-feel van yaVDR is uit te breiden met diverse plugins en skins.

Aangezien dat VDR eigenlijk is toegespits op het gebruik van CI-adapters, dien je gebruik te maken van een plugin zodat deze native kan babbelen met OSCAM. Overigens adviseer ik om yaVDR alleen te gebruiken op hardware voorzien van NVidia-kaarten met ondersteuning voor VDPAU; VAAPI is verre van stabiel en er zal het één en ander aan handmatige configuraties gedaan moeten worden.
MAB The Frisian schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:37:
Amiko blijft een handig en snel apparaat welke een mooi beeld levert.
Zeer tevreden mee.
Gebruik wel 1.2.32 ipv de laatste welke een flikkerend beeld veroorzaakt als ik op epg druk.

Heb het nu echter wel al een paar keer gehad dat de amiko niet op de ab reageert.
Heb je toevallig ook al de E2-versie geprobeerd? Ik heb hier toch wel goede verhalen over gehoord, maar ik ben benieuwd of deze ontvanger van 100 euro vlot genoeg is om E2 te draaien :)

[ Voor 21% gewijzigd door nwagenaar op 08-03-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:50
Mooi werk, Niels!

Wat is volgens jouw de minimale partitie grootte voor zo een setup?
Ik draai nu nog alles op Windows basis, maar misschien dat hier mee ga experimenteren.
Mijn PC kan helaas niet booten vanaf een USB medium (dikke bug) dus ik moet alles op een HD zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Op zich draait het al met een partitie van 2GB, maar ik zou minimaal 16GB gebruiken zodat je ook wat kan spelen met recordings en dergelijke.

Overigens is het booten alleen voor de installatie-disk en niet voor het draaien van het systeem zelf.

[ Voor 27% gewijzigd door nwagenaar op 08-03-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Ik wil binnenkort één en andere materiaal gaan bestellen, en heb dus jullie advies nodig.

Mijn wensen zijn dat ik Astra 1-2-3 en hotbird kan ontvangen.
Ik wil in de woonkamer en slaapkamer een HD decoder met opname functionaliteit hebben. Zodat ik tegelijk op kan nemen en een andere zender kan kijken.
Welke sat kan ik het beste nemen en hoeveel switches heb ik nodig?
Decoder zit ik aan de Amika te denken of een DM500HD

Ik ben een echte noob in DVB-S. Dus als iemand mij kan uitleggen wat waar moet zitten adhv een schema oid, zou dat mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Simpel, per ontvanger 2 kabels dus totaal 4 kabels naar de schotel. Daar wil je 4 satellieten ontvangen dus heb je 4 diseqs switches nodig van 4 poorten. En voor de schotel 4 x een quad LNB (voor iedere satelliet 1 met vier uitgangen voor al je ontvangers).

Plaatje (wel voor 3 satellieten en ontvangers maar je snapt het idee vast wel):

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/mooselovah/images/diseqc_opstelling.jpg

Reallife picture van de opstelling hier:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/schotel.jpg

De diseqs switches zijn 'verstopt' achter de schotel, eentje kun je er nog net zien zitten.

Meer info over diseqs.

De ontvanger is een persoonlijke keuze. Trouwens de types die jij opnoemt zijn single tuners, dus het tegelijkertijd kijken en opnemen van wat anders is dan beperkt tot dezelfde transponder op dezelfde satelliet.

[ Voor 63% gewijzigd door MegaTronics op 08-03-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
@ baronruud : De Amiko doet het over het algemeen prima. Levert een mooi scherp beeld en werkt snel maar heb zoals al eerder vermeld zo af en toe problemen met de ontvangst van ab signalen.
Moet me nog verdiepen in de verdere mogelijkheden maar omdat ik schotelafstelproblemen had nog niet aan toe gekomen.

@nwagenaar : Nog niet mee bezig geweest. Alleen Spark 1.2.32 gebruikt tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:05

Mars Warrior

Earth, the final frontier

MAB The Frisian schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:37:
@ Mars Warrior : Dat kan niet omdat je dan zonder ethernetaansluiting geen gebruik zou kunnen maken van de Amiko.
Na het online komen van de spark site weer een software upgrade & CD zenders upgrade gedaan en het ding doet het weer als een speer!

Als ik kijk naar losse PC ontvanger kaarten dan ontgaat het mij hoe men een volledige ontvanger (incl. homesharing support, uitzending gemist, youtube en andere plugins) voor €100 kan verkopen die mooi beeld geeft, eenvoudig is in te stellen, timeshifting & opname support heeft en nog snel zapt ook...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 19:01
kless schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:55:
[...]
Daar ben ik nu dus ook heel benieud naar. En ik vermoed dat er meer mensen zijn die dit wel willen weten.
Voor nu hebben hebben wij de officiële CD-cam in gebruik, ik moet zeggen dat het wel prima werkt.
Af en toe krijg je 'gecodeerd' of 'Uw abonnement is niet geldig voor dit kanaal' in beeld. Zappen gaat ongeveer in 4-5 seconden voor zowel HD als SD. Iemand ervaring met de Aston 1.07 CAM (v2.23)?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Heb toch zo af en toe last van ab-ontvanger signaalstoringen. Gisteravond driemaal achter elkaar de ontvanger uitenaan gedaan voordat het weer gewoon werkte.
Verder perfect apparaat. Snel, zeer mooi beeld en gemakkelijk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:59
Vriend van me heeft wel oren naar het triple pakket van Canal digital. Hij kankerde wel dat die van de Belg niet in het basispakket zit, hij verplicht is 5 euro meer uit te geven voor Familypakket. Is wielerfanaat dus de Belg interesseert hem, de BBC niet.
Is zo een satelliet laten aanleggen door CD monteur aan te raden, of kan je veel beter zelf wat geld uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Eén en Canvas/Ketnet krijg je inderdaad vanaf het family-pakket, dit is tijden het geval. Een betere check op de site van Canal Digitaal had hem dit al gezegd. Dus ipv te klagen had hij wellicht even beter moeten kijken.

Anyway, hij moet zelf weten of hij het door CD laat doen. Sowieso doet CD deze aanleg niet, ze beleggen het bij een satboer en de vraag is meer hoever dat ze gaan met de aanleg (mochten ze moeten boren, etc). Maar je zorgt er in ieder geval wel voor dat de schotel goed wordt uitgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
nwagenaar schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:57:
Eén en Canvas/Ketnet krijg je inderdaad vanaf het family-pakket, dit is tijden het geval.

Anyway, hij moet zelf weten of hij het door CD laat doen. Sowieso doet CD deze aanleg niet, ze beleggen het bij een satboer en de vraag is meer hoever dat ze gaan met de aanleg (mochten ze moeten boren, etc). Maar je zorgt er in ieder geval wel voor dat de schotel goed wordt uitgericht.
Een betere check op de site van Canal Digitaal had hem dit al gezegd. Dus ipv te klagen had hij wellicht even beter moeten kijken. <<< waar lees je dit??

IK heb gekeken, en gelijk dat van de Belg gevonden hoor, en ja ik ben het eens met hem dat die erover klaagt, heeft NIKS te maken met het feit dat het allang zo is, gewoon irri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
En het is ook irri dat "Sport/Tennis" niet in het basispakket zit.
Proest !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Not funny...

Belg is basiszender, eurosport 2 is dat wat minder.

"Proest"

Maar goed, ik kom hier niet om zooitje te maken, bij deze mijn compliment voor de topicstart.

[ Voor 37% gewijzigd door Sjah op 09-04-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 16:19

TheFirepit

Vuurbal

Op dit moment doe ik een poging een all-in-1 (HTPC/Thuisserver/satelliet ontvanger/download) machine samen te stellen. Ik ben er nog niet zeker van of dit wellicht een succesvolle operatie wordt, maar ik doe een poging :)

Als satelliet ontvanger gebruik in benenden in de kamer nu een VU+ DUO (waar ik zeer tevreden over ben) en het is de bedoeling dat deze dan naar de slaapkamer gaat.

Nu heb ik in de pricewatch al een aantal DVB-S kaarten gezien, maar ik kan zo niet vinden welke ook ondersteuning biedt aan het opnemen en kijken van verschillende zenders tegelijk waarbij maar een aansluiting nodig is (bijvoorbeeld op Veronica & RTL4 opnemen en SBS6 kijken).

Zouden jullie hierin advies kunnen geven?

(de kans is vrij groot dat het op Windows 7 gaat draaien)

[ Voor 4% gewijzigd door TheFirepit op 11-04-2012 21:42 ]

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
EngelF schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:40:
Nu heb ik in de pricewatch al een aantal DVB-S kaarten gezien, maar ik kan zo niet vinden welke ook ondersteuning biedt aan het opnemen en kijken van verschillende zenders tegelijk waarbij maar een aansluiting nodig is (bijvoorbeeld op Veronica & RTL4 opnemen en SBS6 kijken).
Bedoel je op dezelfde transponder? Dat kunnen ze allemaal. Bedoel je op verschillende transponders? Dan heb je een dual tuner nodig en twee aansluitingen. Tenzij je uitsluitend zenders op dezelfde satelliet+zelfde polarisatie+zelfde band wil openemen, maar geloof me, dat wil je niet.

Kijk ook eens op http://dvbshop.net/ en http://www.buydvb.net/. Het aanbod in NL is een beetje beperkt/duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 15:46
EngelF schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:40:
Op dit moment doe ik een poging een all-in-1 (HTPC/Thuisserver/satelliet ontvanger/download) machine samen te stellen. Ik ben er nog niet zeker van of dit wellicht een succesvolle operatie wordt, maar ik doe een poging :)

Als satelliet ontvanger gebruik in benenden in de kamer nu een VU+ DUO (waar ik zeer tevreden over ben) en het is de bedoeling dat deze dan naar de slaapkamer gaat.

Zouden jullie hierin advies kunnen geven?

(de kans is vrij groot dat het op Windows 7 gaat draaien)
http://www.dvbshop.net is inderdaad een goeie, en icm linux raad ik je Tevii s470 of Tevii s660 aan, deze worden native ondersteunt in linux (vanaf kernel 3.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

W3ird_N3rd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 03:47:
[...]

Bedoel je op dezelfde transponder? Dat kunnen ze allemaal. Bedoel je op verschillende transponders? Dan heb je een dual tuner nodig en twee aansluitingen. Tenzij je uitsluitend zenders op dezelfde satelliet+zelfde polarisatie+zelfde band wil openemen, maar geloof me, dat wil je niet.

Kijk ook eens op http://dvbshop.net/ en http://www.buydvb.net/. Het aanbod in NL is een beetje beperkt/duur.
Ik weet zo niet wat op welke transponder zit, maar elke combinatie tussen NED1/2/3, RTL4/5//7/8, NET5, SBS6 en Veronica werkt nu (2 opnemen, 1 kijken) met een aansluiting. Voor de VU+ DUO heb ik een DM800HD gehad, maar deze kon dat niet (wellicht dat ik iets niet goed gedaan heb toen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
EngelF schreef op donderdag 12 april 2012 @ 09:11:
[...]

Ik weet zo niet wat op welke transponder zit, maar elke combinatie tussen NED1/2/3, RTL4/5//7/8, NET5, SBS6 en Veronica werkt nu (2 opnemen, 1 kijken) met een aansluiting. Voor de VU+ DUO heb ik een DM800HD gehad, maar deze kon dat niet (wellicht dat ik iets niet goed gedaan heb toen).
Er zijn twee manieren waarop dat kan: je hebt het over alles in SD van Astra 1. Dan heb je inderdaad alles op dezelfde positie, polarisatie en band. Daar heeft CanalDigitaal destijds ook bewust voor gekozen om alles op dezelfde band/polarisatie te doen, juist om met één aansluiting tegelijk te kunnen kijken+opnemen. Maar in HD op Astra 3 gaat dat niet meer. Zou je bijvoorbeeld een Duitse zender willen opnemen terwijl je Nederland 1 (SD) kijkt dan zou dat ook niet gaan met jouw setup omdat de Duitse zender mogelijk op een andere band/polarisatie zit.

Andere optie is Unicable. Maar daar moeten zowel je ontvangers als LNB's geschikt voor zijn. Ik zou niet weten of je dan nog een switch kan gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 14-04-2012 05:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

W3ird_N3rd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:00:
[...]

Er zijn twee manieren waarop dat kan: je hebt het over alles in SD van Astra 1. Dan heb je inderdaad alles op dezelfde positie, polarisatie en band. Daar heeft CanalDigitaal destijds ook bewust voor gekozen om alles op dezelfde band/polaristie te doen. Maar in HD gaat dat niet meer. Zou je bijvoorbeeld een Duitse zender willen opnemen terwijl je Nederland 1 kijkt dan zou dat ook niet gaan met jouw setup.

Andere optie is Unicable. Maar daar moeten zowel je ontvangers als LNB's geschikt voor zijn. Ik zou niet weten of je dan nog een switch kan gebruiken.
Ok, dan is dat dus de reden waarom het toen niet wou en nu wel (LNB op 23,5 is namelijk gesneuveld en heb nog geen tijd/zin gevonden om er een nieuwe aan te hangen).

Heb je nog een advies voor een kaart om onder Windows 7 te gebruiken (die optie wil ik nog even openhouden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Ik heb een SAB UNIX F+ SOLO gekocht en ben benieuwd of hier nog meer gebruikers van zijn.
Het werkt voorlopig nog niet helemaal naar wens maar het beeld is werkelijk prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 10:31

JoSchaap

Had a life, got a modem..

even gegoogled lijkt een beetje op een kruisbesmetting tussen een Dreambox 800SE en een Alien 8900Hd :)

imho zijn alle enigma2 based recievers gewoon goed bruikbaar :) persoonlijk zie ik dit merk/type voor het eerst :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik moet zeggen dat die Clarke-tech van mij ook erg goed bevalt met Open-PLI erop. Het enige foutje wat ik heb is dat de ontvanger bij de laatste zender van het bouquet in een of andere lus beland als je dan naar de volgende zender wilt zappen. Het beeld van de laatste zender blijft er gewoon opstaan, tesamen met de draaiende tandwielen, maar de ontvanger reageerd niet meer op de afstandsbediening. Dan moet ik hem echt uit en aan zetten met de schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Vwb de non-interactie tussen Amiko en AB : Gebeurt hier op kanaal 16. Na enige tijd daarop gestaan te hebben krijg ik 'm niet meer op een ander kanaal. Zal dus een flutzender daar parkeren.

De nieuwe software maar niet installeren !
Letters van het menu worden onleesbaar, gewoon weer terug naar .32/32.
Verder voorkomend probleem is dat de ondertiteling spontaan kan verdwijnen en komt dan niet terug behalve na een herstart.

[ Voor 39% gewijzigd door MAB The Frisian op 18-06-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
JoSchaap schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:20:
even gegoogled lijkt een beetje op een kruisbesmetting tussen een Dreambox 800SE en een Alien 8900Hd :)

imho zijn alle enigma2 based recievers gewoon goed bruikbaar :) persoonlijk zie ik dit merk/type voor het eerst :)
Het is gewoon een Amiko Alien8900 HD alleen komen die onder verschillende namen uit alleen heeft SAB de Fastscan in de software geimplanteerd zodat je de Nederlandse zenders netjes op volgorde krijgt.
Als @Dagi meer wil weten van zijn ontvanger kan hij beter bij satbox4all kijken daar komen veel SAB eigenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ben nu erg aan het twijfelen, heb een SAB3 schotel gekocht (mijn multuyenne was al even kapot) om Astra UK 28.2E te ontvangen. Bij de lage prijs van de schotel bleek ook al een LNB te zitten, die heb ik dus nu dubbel, altijd leuk om er iets bij te ontvangen en te experimenteren.
Maar nu mijn vraag, in tegenstelling tot wat ik verwachtte en op internet zie heb ik deze schotel puur verticaal staan. De Satfinder geeft een hard signaal. Ik had de sat echter minimaal 15% hoger verwacht. Kan komen omdat ik het type schotel niet ken, maar een sab is toch een standaard offset schotel?
Ding staat op een tegelvoet, niets speciaals.
DVS-S usb ding lokced en dan crashed te zooi onder XP, iemand een werkende oplossing voor DVB-S op OSX of Linux? Is imho wel lekker om met je satfinder en laptop een schotel uit te richten en dan pas de rest aan te sluiten.
http://www.dishpointer.com/ was overigens wel erg behulpzaam bij de installatie

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Zooitje inmiddels aan het werk gekregen met een DX satfindertje dat ik ooit gekocht had. Schotel (SAB) moet idd helemaal vertikaal staan, mooi.
Die USB ontvanger heb ik niet stabiel gekregen maar op mijn AZBox HD Premium+ draait het uitstekend!
HD kanalen van de BBC etc stotteren zo nu en dan dus moet ik nog even aan de slag met finetunen maar voor nu een heerlijke aanvulling op digitenne.

Voor de grap ook een DB kloon gekocht op DX, als dat door de douane komt eens kijken of ik daar een leuk media servertje van kan maken.

[ Voor 29% gewijzigd door franssie op 10-10-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 11:57

mindcre8r

Tradepedia

Zijn er hier mensen met een dreambox? Ik heb een 500 hd geinstalleerd bij mijn vader met de factory software. Ik heb via detransponder.nl een tv lijst met kanalen per categorie gedownload en op de db geplaatst via dreamedit.
Via de web portal zie ik de categorien en kan ik naar die kanalen zappen, maar via de afstandbediening niet. Ik zie daar enkel de titel van de tv lijst maar alle subcategorien niet (nederland,belgie,sport,film....)

Iemand een idee?

Bears and Bulls

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09-2024
Hallo allen,

Ik zit te overwegen om van DVB-T naar DVB-S(2) over te stappen voor mijn TV-Headend server. Smargo tripple cardreader heb ik werkend met oscam voor DVB-T.

Echter naast de ontvangers e.d. zoek toch te starten, is het monteren van een schoten misschien een probleem voor de WAF.

Ik heb een kleine kamer, wat niet gebruikt wordt pal op het zuiden staan. Is het mogelijk om een 55 of 90? cm schotel ACHTER dubbel glas te plaatsen? Of blokkeert dit teveel signaal? (P.S. Ik zit in oost eindhoven, wat zeer zuidelijk is)

[ Voor 5% gewijzigd door oliveroms op 15-11-2012 16:34 ]

• JoSchaap

JoSchaap

dubbelglas gaat m niet worden. omdat dat meestal HR glas is met metaal erin verwerkt :)

enkelglas kan wel, mits het niet loodhoudend is :)

[ Voor 22% gewijzigd door JoSchaap op 15-11-2012 16:41 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb mijn schotel op een plat dakje van een schuurtje staan, zie je vanaf de grond nauwelijks. Glas schijnt soms wel te werken inderdaad, maar ik heb HR glas en dat werkte niet (maar dat was met een 30cm camping schoteltje).

• oliveroms
Volgens mij is dit geen HR glas, gewoon 'goedkoop woningbouw glas', maar ja, hoe kan ik dat testen?

Ik vind het op zich geen probleem om een grote (90 cm? ) schotel te proberen, als het achter het glas kan :)

Buiten monteren is ... lastig en schuurtje zit NET aan de verkeerde kant (noorden en lager dan het huis)

Ook zou ik 2-4 tuners willen aansturen (vanuit het zelfde kamertje, staat de tvheadend bak) dus hebben we het al over 2-4 kabels door de muur. langs raam is dat weer minder ideaal.

• Mentalist
oliveroms schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:57:
Buiten monteren is ... lastig en schuurtje zit NET aan de verkeerde kant (noorden en lager dan het huis
Kan misschien alsnog, de schotel "kijkt" ongeveer 30 graden omhoog. Als je onder die hoek over het huis heen kan kijken kan het dus misschien toch. Ik heb zelf ook de schotel achter het dak staan, hij kijkt er gewoon overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
Zichtbaar wordt ie dan wel en moet de kabel heeelemaal van voren naar helemaal naar achteren lopen. En dan nog de kabel het huis in! Boven op het dak zou ideaal zijn, maar hoe ik daar kom ... :p

Overheen kijken ... schuur is even hoog als de vloer van de 'voorkant' dus hij moet zo'n 2.5m overkijken. Schuur is 'maar' 6m lang ... waar is pytagoras als je hem nodig hebt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

als Pythagoras niet lukt, wil mspaint wel eens helpen ;)
Het kijkt idd zo'n 30 graden omhoog, dat is best veel ook al zie je dat niet aan de schotel (offset schotels gebruiken we hier juist daarom, blijft er geen ijs in staan).
Met Pythagoras kom er je wel, maar makkelijker is de COS functie van je rekenmachine te gebruiken? Iig kan je 2,5 meter wel met 6 meter compenseren schat ik zo. Of ruitjes papier als je het visueel wilt zien.
code:
1
2
3
4
_______30­°____60°____90°
sin____1/2___3/2______1
cos___3/2____1/2_____0
tan___ 1/3____3____undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

En hier kun je kijken in welke richting je schotel moet 'kijken'.

[ Voor 3% gewijzigd door MegaTronics op 16-11-2012 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
Richting zal wel niet zo het probleem zijn, mijn raam kijkt echt bijna letterlijk naar het zuiden :D

Ik heb wel even gekeken naar het glas zelf, ben nu aan het googelen, er zit "Glaverbel Thermopane 90-3" in, whatever that may be. Mijn google-foo is te zwak hiervoor :(

Schuurtje lijkt me voorlopig geen optie. Kabel valt ook af, UPC te gesloten om mee te werken. Glashart heeft wel DVB-C maar is een zeer beperkt pakket en iptv vind ik weer nix.

Dus satelliet heeft wel de voorkeur. Opzich zou zelfs het monteren van een schotel aan de buitenkant niet eens een probleem zijn van 'lelijkheid' maar ik heb a) geen lange trap en b) niet echt een plek waar ik het makkelijk zou kunnen op hangen, c) geen geld om een installateur in te huren :p en d) geen auto om een lange trap te huren :)

Ik was even aan het zoeken voor foto van onze achterkant, maar kan zo snel niet vinden. Misschien proberen zaterdag fototje te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:00
Kan je net als bij Digitenne een softcam gebruiken om naar gecodeerde zender te kijken op de pc?

Dan koop ik even een USB/PCI kaartje namelijk en dan kan ik weer tv kijken op de pc.

Eerst deed ik dit met een chinees DVB-T ontvanger in combinatie met een kaartlezer die ik uit vroegere tijdperken nog had (om zelf keys op een smartcard te zretten...ooo de nostalgie :+ ) in Phoenix modus (USB+COM1). Dan kon je de kaart rechtstreeks aanspreken en zo kon ik naar gecodeerde zenders kijken.

Nu wil ik dat icm DVB-S doen. Dus PCI/USB DVB-S2 kaart + softcam + mijn kaartlezer en CD smartcard. Kan dit?

edit: lijkt te moeten kunnen met de nieuwer CCcam versies...interessant...

[ Voor 6% gewijzigd door maarud op 16-11-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
Ik gebruik nu tvheadend met oscam als softcam. Ik heb 1 1/2 jaar een TT PCI 1500 gehad met een hardware conax cam en VDR en dat werkt gewoon niet goed. VDR zal wel het probleem zijn, maar ik kan heel vaak niet zappen.

Zo ver ik weet ondersteunt oscam mediaguard3/secam en ik heb al wat posts gevonden hoe dit te configureren. Uiteraard hebben we geen mooie W3ird_N3rd howto voor zoals hij dit voor digitenne heeft gedaan ;)

p.s. Als ik nu om te beginnen een FTA setup maak en vervolgens een canaaldigitaal 60E smartcard koop, kan ik de hele decoder loop testen op Ned1 - Ned3 toch? Darnaa is het toch puur een kwestie van het toevoegen van entitlements via CD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 06:32

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik ben opzoek naar een goede/betrouwbare satallietmeter.
Dit voor het afstemmen van de schotel voor Canal Digital 19,2+23+5, in zowel NL als Duitsland

Het is voor mij niet altijd handig om een losse decoder aan te sluiten, of met een laptop via wifi te gaan klooien. En moet dus echt een fysieke meter hebben. Eentje waar signaalsterkte, signaalkwaliteit, BER enz. op weer gegeven kan worden voor een professionele installatie.

Hebben er mensen hier ervaring met een goede meter? Ik werd al gewezen op bijvoorbeeld een https://www.cardwriter.nl/nl/pd2017032286.htm?categoryId=49 en zag zelf het e.e.a van http://www.horizonhge.com/

Welke wordt door jullie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik gebruik een combi van de dishpointer app, een echt kompas (lang leve scouting vroeger) en een 10 euro signaalmeter die je tussen de kabel zet. als ik op alle 4 de LNB's een acceptabel signaal heb open ik de webbased signaalmeter van de dreambox op mn gsm en richt ik de lnb's verder uit om de BER te verbeteren.

Dit heeft allicht een beetje een hoog hobbybob-gehalte, maar het werkt prima.
Ik vind het persoonlijk onnodig om 500 euro in zo'n signaal meter te investeren als je m maar 1 keer gebruikt :)

ik heb hier een triax 87 met 4st multifeedhouder en op alle 4 de lnb's gemiddeld 16 db :) pas bij 2 cm plaksneeuw op de schotel valt het beeld weg, maar dat is in de afgelopen 3 jaar maar 1 keer gebeurd :)

een betere oplossing is op fora zoals sat4all vragen of er niet iemand in jouw regio woont die zo'n ding heeft en allicht voor een bakkie bier wil helpen je schotel uit te richten :)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/215242_144076232328196_2055428_n.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door JoSchaap op 02-01-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 23:13
Ik heb zelf een aantal malen een Schwaiger SF 900 (linkje naar cardwriter) in combinatie met een accupack (weer een linkje) gebruikt.

Vond ik voor mijn doel perfect werken, snel uitrichten, geen geklooi met aansluiten op een decoder, prima te doen.

Ik kon het destijds gelukkig lenen want het totaal kost zo'n 300 euro en dat is voor incidenteel gebruikt te veel.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 21:40
Ik wil voor mijn ouders een nieuwe satelliet receiver kopen, ze zijn namelijk van een beeldbuis naar een plasma tv gegaan, terwijl ze nog een Pace decoder gebruik met alleen een scart uitgang.

Nu ben ik uitgekomen op de SAB Unix F+Solo, maar erg veel ervaringen krijg ik hier helaas niet over gevonden. Is dit een goede aanrader? Het wordt puur en alleen gebruikt om van kanaal te kunnen switchen, opnemen of iets dergelijks gaan ze niet gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Strider op 03-01-2013 19:35 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fagussylvatica
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-05 07:47
Er zit toevallig geen S2 tuner in de plasma TV?

Ergens in Drenthe - 20 x AEG 325= 6500Wp - SMA Sunny Tripower 6.0 - ZZW-23° - 2 strings 12-8 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Iemand die mij een decoder kan adviseren voor het ontvangen van Poolse zenders vanaf Hotbird 13? We hebben een kaartje voor de betaalde decoders, en een aston crypt ci module.

Decoder moet een hdd hebben zodat er opgenomen kan worden.
Er is nu een TopField 4000PVR maar dit vertoont problemen. Moet enkele keren per dag opnieuw opgestart worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Ja Topfield is al erg oud die zal wel op zijn.
Maar het zou handiger zijn als je vermeld voor welke provider je een kaartje hebt er zijn er namelijk meerdere die verschillende coderingen hebben.

Cyfra+= ik zie dat die nog maar een paar kanalen heeft.
telewizjanakarte=Viacces
NC+= Mediaguard
Cyfrowy Polsat.= Nagavision

Wat er gebeurt is in Polen weet ik niet vroeger was het Cyfra+ en Cyfrowy Polsat lijkt er op dat NC+ een nieuwe is of een nieuwe naam.
Maar goed denk dat we hier niet dagelijks naar Poolse zenders kijken en zoiets kun je het beste vragen op een Pools satforum.
Aan die Astoncrypt vermoed ik dat het Cyfra+ is met de mediaguard codering.
Als het Polsat is daar zijn ontvanger en kaart getrouwd die horen bij elkaar dus dan heb je een ontvanger van hun nodig dat ze kaart en ontvanger kunnen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

met een dreamboxje is ie toch prima geholpen? :)

kan me niet voorstellen dat een sat provider persee een bepaalde decoder afdwingt :)

[ Voor 47% gewijzigd door JoSchaap op 28-06-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Er zit een Cyfra+ kaartje in de decoder met een Aston Crypt Rev 1.2 CI Module
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste