Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tevii en Technisat Technotrend zou ik vooral naar kijken. SkyStar 2 zo ver mogelijk vandaan blijven :+

/EDIT:
Fixed :)

[ Voor 50% gewijzigd door nero355 op 10-02-2011 10:54 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
De Skystar is een Technisat... Verder zie ik dat TerraTec redelijk betaalbare kaarten heeft. Zijn hier nog ervaringen mee (met de DVB-S kaarten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-06 23:15
Ik zou toch gaan voor een DVB-S2 kaart. Ze kosten niet veel meer dan een DVB-S kaart.
DVB-S2 is gewoon de toekomst.
Als je wilt upgraden moet je weer die gaan kaart vervangen. Weggegooid geld.

Plus, je weet direct of je systeem de extra load van DVB-S2 aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Daar heb je een punt. Zijn de kaarten momenteel standaard compatible met Windows en Linux? Wellicht dat het in het begin handig is om met Windows te werken omdat dit waarschijnlijk meer 'out of the box' werkt. De TerraTec Cinergy S2 PCI HD staat op een site van een webshop wel als Vista Certified met als opmerking daaronder:
Certified for Windows Vista
Apparaten en software met logo "Certified for Windows Vista" hebben de testen voor gemakkelijk te gebruiken, betere prestaties en verbeterde veiligheid ondergaan.
In hoeverre is dit in de praktijk het geval? Wat een nadeel is van DVB-S(2) is dat het nog niet zo ingeburgerd is, waardoor reviews in Nederland lastig zijn te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Windows 7 + MediaPortal zou ik je aanraden in ieder geval puur wegens het gemakt dat het oplevert.
Check daarom ook gewoon het MediaPortal Forum en beslis voor jezelf wat de beste kaart zou zijn :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 14:09
nero355 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:16:
Tevii en Technisat zou ik vooral naar kijken. SkyStar 2 zo ver mogelijk vandaan blijven :+
Je zal bedoelen Technotrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
DVB-S2 is al volop in gebruik. Er komen steeds meer HD kanalen op de sat en sommige SD kanalen gaan ook
over op MPEG4 compressie. Dan is de DVB-S2 kaart onmisbaar.

Qua software moet je eerst kijken voor welke besturingssystemen er drivers bestaan.
Windows is nooit een probleem en heel vaak kan je met Linux ook overweg.
Dan moet je kijken of de kaart door de software ondersteunt wordt waarmee je wilt kijken.

Ik kan je aanraden eens te kijken naar DVB Viewer Pro. http://www.dvbviewer.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82010

Ik wil een Digital Devices duoflex S2 kaart kopen en deze in een unicable omgeving laten werken met TV Source, W7MC en 4 unicable twin LNB's. Doel is met 2 tuners (opnemen en kijken) in mijn mediacenter te bouwen met slechts 1 coax kabel naar de schotel toe.

Nu is veel hard- en software niet geschikt voor het unicable systeem. de Duoflex is dat wel. Maar weet iemand of TV Source icm W7MC dat ook is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82010

Zelf even navraag gedaan bij DVBLogic. Dit was het antwoord:

"We don’t support unicable system so far. This task is in our task list for the nearest future.

Regards,
DVBLogic support team"

Lijkt er dus op van niet. Of is het mogelijk dat als de hardware geschikt is voor unicable, de software verder niks merkt en de tuners gewoon als normale tuners ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05 21:09
Denk ik eindelijk weer Nederlandse televisie te kunnen ontvangen, kom ik bedrogen uit... Volgende situatie:

Ik woon in Duitsland en heb een Astra 19,2 satteliet met een technistar S1 ontvanger. nu heb ik een smartcard van canal digitaal in de sleuf gestopt, maar als ik naar rtl4 of sbs zap krijg ik op het beeld te zien: incorrect card. <in de gebruiksaanwijzing staat das de sleuf Conax systeem is. Kan het zijn dat dit anders is dan het systeem dat canal digitaal gebruikt of kan er iets anders aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-06 23:18
Voor mensen die nu een satbox willen kopen, ik kan de Azbox echt af raden zelfs met enigma2 software is het geen pretje the orginele software is gewoon weg waardeloos en zeer traag. Ik heb mij Azbox verkocht en een Clarke-Tech ET9000 gekocht. En dat is echt een verademing, draait ook enigma2 met PLi image support. Is standaard geleverd met 2 dvb-s2 tuners. Het beeld is beter dan op mijn Azbox. Timeshift werk opnemen werkt alles werkt zoals het hoort. En hij kost maar 389 euro. Je kan het beste vergelijken met de VU DUO maar de ET9000 heeft meer geheugen en een nieuwere chipset. En last but not least de ET9000 is qua looks denk ik wel de mooiste op de markt. Zit ook een Fan in, je kunt er wel een inbouwen als je per se wilt. Heeft ook interne 3.5HDD sata bay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27
elbandito schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 23:30:
Denk ik eindelijk weer Nederlandse televisie te kunnen ontvangen, kom ik bedrogen uit... Volgende situatie:

Ik woon in Duitsland en heb een Astra 19,2 satteliet met een technistar S1 ontvanger. nu heb ik een smartcard van canal digitaal in de sleuf gestopt, maar als ik naar rtl4 of sbs zap krijg ik op het beeld te zien: incorrect card. <in de gebruiksaanwijzing staat das de sleuf Conax systeem is. Kan het zijn dat dit anders is dan het systeem dat canal digitaal gebruikt of kan er iets anders aan de hand zijn?
Had je kunnen weten idd, Duitse ontvangers (buiten Premiere zut) met een kaartslot hebben meestal Conax, CanalDigitaal gebruikt Seca Mediaguard.

Zo te zien kan er wel een CAM in, dus als je een CAM koopt (check even welke er goed werken met je S1) zoals de officiële CanalDigitaal CAM of een Matrix ofzo, dan kan je kijken.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:44
W3ird_N3rd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 00:08:
[...]

Zo te zien kan er wel een CAM in, dus als je een CAM koopt (check even welke er goed werken met je S1) zoals de officiële CanalDigitaal CAM of een Matrix ofzo, dan kan je kijken.
Bijna goed maar Matrix werkt al een paar jaar niet meer met seca 3 dus is alleen te gebruiken voor zenders die nog in seca2 uitzenden.

Een originele CDS ci module of een Aston 1.07 met de groene led die doen het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
aart44 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 08:49:
[...]

Bijna goed maar Matrix werkt al een paar jaar niet meer met seca 3 dus is alleen te gebruiken voor zenders die nog in seca2 uitzenden.

Een originele CDS ci module of een Aston 1.07 met de groene led die doen het.
Da's interessant, ik kijk tot op de dag van vandaag met mijn Matrix Reborn en Seca3 kaart. Gisteren nog Kassa gezien. Heb ik dus al die tijd naar een illusie zitten kijken.. Moet zeggen dat ik geen Seca3 zenders in mijn pakket heb (behalve HD), maar ik gebruik wel de Seca3 kaart.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 13-02-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier ook nog gewoon beeld met de Matrix Reborn op het familiepakket.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
MegaTronics schreef op zondag 13 februari 2011 @ 11:25:
Hier ook nog gewoon beeld met de Matrix Reborn op het familiepakket.
Het familiepakket probeer eens,

Halmark
JimJam
Duck TV
Boomerang
Syfy
Foxlife
El

En alle thema zenders zoals Holland doc, Consumenten TV en nog een aantal allemaal op 23.5 oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
W3ird_N3rd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 09:24:
[...]

Da's interessant, ik kijk tot op de dag van vandaag met mijn Matrix Reborn en Seca3 kaart. Gisteren nog Kassa gezien. Heb ik dus al die tijd naar een illusie zitten kijken.. Moet zeggen dat ik geen Seca3 zenders in mijn pakket heb (behalve HD), maar ik gebruik wel de Seca3 kaart.
Dacht dat ik het duidelijk had opgeschreven Kassa op NED1 op Astra1 is gewoon in seca2 en de eerste 10 in de zaplijst allemaal seca2.

Op Astra3 23.5 oost is het meeste in seca3 en Mpeg4 niet meer te ontvangen met de Matrix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05 21:09
Oeps, als ik nu google zie ik inderdaad overal dat ik Seca decodering nodig heb. Heb ik helemaal overheen gelezen / niet aan gedacht bij het bestellen. In ieder geval kan er ook een CAM module in de technistar dus ik heb er gelijk een besteld. Als ie het doet dan vermeld ik het wel even, enneeuh als ie het niet doet ook dan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb geen HD ontvanger, dus die zenders kan ik sowieso niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
MegaTronics schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:25:
Ik heb geen HD ontvanger, dus die zenders kan ik sowieso niet zien.
Nou ja probeer de klassieke zender Mezzo op 19.2 oost zul je geen beeld hebben met de Matrix.

Waarom heb je dan een familiepakket als je een 20 zenders niet kan krijgen heb je aan een goedkoop pakket voldoende zo is het geld weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Tzt komt er wel een HD ontvanger, echter moeten de achterburen eerst hun boom gaan snoeien, anders is de ontvangst langzaam weg :p. Ga niet investeren voordat ik zeker weet dat de ontvangst mogelijk blijft.

[ Voor 81% gewijzigd door MegaTronics op 13-02-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

franssie

Save the albatross

Even de buren op de koffie vragen en dan uitleggen dat het of snoeien wordt of ... http://www.google.nl/images?q=vakwerkmast })

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Daar zijn we ook mee bezig, echter is het een stichting wie dat huis huurt en die heeft zo 123 geen budget voor een snoeibeurt. Maar goed, meer buren hebben last van die boom (schaduw en zo) dus het zal uiteindelijk wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Paul.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Een server met aardig wat schijfruimte en 4GB Memory. Zet daar twee (of meer) TechnoTrend S2-3200 kaarten in of twee usb ontvangers 3650CI. Twee aston 1.07 cam plus een cardsplitter (draadloos) zoek even op smartwi. Installeer op de server dvbviewer recording service en op alle clients dvbviewer. Een 42Inch TV en een PC met een 90GB SSD en blueray is super. TV kijken zal nooit meer het zelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Jean-Paul.nl schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:37:
Een server met aardig wat schijfruimte en 4GB Memory. Zet daar twee (of meer) TechnoTrend S2-3200 kaarten in of twee usb ontvangers 3650CI. Twee aston 1.07 cam plus een cardsplitter (draadloos) zoek even op smartwi. Installeer op de server dvbviewer recording service en op alle clients dvbviewer. Een 42Inch TV en een PC met een 90GB SSD en blueray is super. TV kijken zal nooit meer het zelfde zijn.
Goedkoper om twee S2-1600 kaartjes oid te gebruiken, géén CAMs en smartwi kopen maar ipv. daarvan een kaartlezer gebruiken. Dat is behalve véél goedkoper ook wat flexibeler.

Omdat de sat4all kennisdatabase vrij dood is heb ik de link in de startpost naar de handleiding om F-connectoren aan een kabel te zetten vervangen door een filmpje.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 03-03-2011 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Paul.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
W3ird_N3rd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 02:06:
[...]

Goedkoper om twee S2-1600 kaartjes oid te gebruiken, géén CAMs en smartwi kopen maar ipv. daarvan een kaartlezer gebruiken. Dat is behalve véél goedkoper ook wat flexibeler.

Omdat de sat4all kennisdatabase vrij dood is heb ik de link in de startpost naar de handleiding om F-connectoren aan een kabel te zetten vervangen door een filmpje.
In de slaapkamer heb ik nog een losse ontvanger met een Cam dus een smartwi client. Daarnaast heb ik nog een kleiner systeem waaraan ik nog een 3650CI aan kan hangen als de server kapot gaat. Het sharen van 1 kaartlezer met meerdere pci kaartjes werkt met seca 3 niet meer zo goed als voorheen en ik gebruik ook meerdere aanbieders van sattv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258546

FF serieus; zijn er filmpjes om een f-connector aan aan een kabel vast te zetten?

Smart-Wi opties werken redelijk maar hebben wel hun beperkingen.
Maar goed; ieder zijn eigen methodes om in huis te kunnen delen....zolang het maar niet buitenshuis is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Binnen 10 seconden gevonden via Google: YouTube: Montage Push On f-connector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Anoniem: 258546 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:29:
FF serieus; zijn er filmpjes om een f-connector aan aan een kabel vast te zetten?
Grapjas. :P Die heb ik gisteren in de topicstart gezet: YouTube: Howto: installing an F-connector onto a coaxial cable (staat ook 2 posts boven je :P)
Die is voor push-on, meestal heb je de schroefversie.

Ik zie het voordeel van push-on trouwens ook niet.. Schroefversie lijkt me steviger, en heb je geen tool voor nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 04-03-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 14:04
Iedereen doet het net ff anders. Zelf laat ik de schielding wat langer zodat het de connector raakt bij het opschroeven (het mag de koper core natuurlijk niet raken). Verder draai ik de mantelkabel niet tot één streng. Ik wikkel deze rond de coaxkabel (gelijk ff op lengte maken zodat het niet buiten de F-connector uitsteekt).
Sommigen vetten de boel in met een zuurvrij smeersel zelf doe ik dit niet. Tot slot, wat doen andere Tweakers, gebruiken jullie een krimpkous of wellicht een rubberen "tule"?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Puch-Maxi schreef op zondag 06 maart 2011 @ 22:08:
Iedereen doet het net ff anders. Zelf laat ik de schielding wat langer zodat het de connector raakt bij het opschroeven (het mag de koper core natuurlijk niet raken). Verder draai ik de mantelkabel niet tot één streng. Ik wikkel deze rond de coaxkabel (gelijk ff op lengte maken zodat het niet buiten de F-connector uitsteekt).
Sommigen vetten de boel in met een zuurvrij smeersel zelf doe ik dit niet. Tot slot, wat doen andere Tweakers, gebruiken jullie een krimpkous of wellicht een rubberen "tule"?
Mijn LNB's hebben al kapjes tegen de regen, maar ik gebruik meestal ook nog tules voor de zekerheid.

Echter het maffe met die tules is, ze zijn niet altijd goed. Ik heb er een paar die prima zijn en gewoon goed blijven, terwijl andere na een paar weken compleet uit elkaar vallen. Door de zon en de regen vallen ze in duizend stukjes uit elkaar. Helemaal broos geworden. Soms is er dus gewoon het verkeerde materiaal gebruikt voor die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

soms gebruik ik zelf-vulcaniserende tape, soms krimpkous, vaak niets. Als ik zo'n kabelhoesje heb liggen zet ik die er ook wel eens op maar daar kom ik vaak te laat achter dus dan weer niet ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09

Mars Warrior

Earth, the final frontier

W3ird_N3rd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 02:06:
[...]

Inmiddels is het hele forum dood... Gaat lekker daar...

Deze site is voorlopig gesloten. Als nazi en NSB'er uitgescholden worden en vervolgens door een ander weer volledig ten onrechte beschuldigd worden van het lezen van PM's is de druppel. Ik doe dit voor de lol en zo is er geen lol meer aan... Michel

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Het forum is weer in de lucht.

Als je al wat langer bij sat4all langs komt, schrik je niet meer van rare gebeurtenissen.
Daar is met de regelmaat van de klok altijd iets loos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 14:11
Goededag,

Momenteel heb een xbmc mediacenter in de huiskamer op een asrock 330 met ion chipset.

Nu wil ik gaan switchen naar win7 mediacenter, zodat ik ook tv kan kijken.
En mijn linksys extender voor op de slaapkamer weer kan gebruiken.

Ik wil het gaan gebruiken met Canal digitaal.

Nu heb de volgende vragen:

Is mijn asrock zwaar om middels een USB dvb S2 kaart HD tv te kunnen weergeven?
Zo ja welke kan ik dan het beste gaan gebruiken?

Ik denk eigenlijk dat hij niet zwaar genoeg is. Ik heb hier ook nog een zwaarder systeem staan. Met een atx mobo en pentium processor. 
Ik denk dat ik die moet gebruiken icm HD tv van CD.
Maar er zijn inmiddels zo veel kaarten, dat ik niet weet welke ik het beste met win7 mce kan gebruiken.
Uiteindelijk wil 2 tuners in het systeem.

Ik zat zelf aan de tt 3200 te denken. En die 2x met ci module en cam.
Of een Technisat Skystar HD2?
Is dit een goeie keuze of raden jullie wat anders aan?

Ook las ik ergens om S2 1600 kaarten te nemen en met oscam te gaan werken. Maar hier weet ik niet veel van en ik kon ook geen goeie handleiding vinden.
Is dat erg lastig? Van Windows weet ik wel het eea, maar op satelliet en en schotel gebied ben ik maagd ;-)

Wat raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Ik vraag me nog steeds af waarom ik de publieke omroep niet gewoon gratis kan ontvangen. Zelfs niet met een CD+ kaart. Dat geldt ook voor andere gratis zenders. Schijnbaar zijn deze alleen gratis bij Digitenne?

Ze zijn wel "free to view" als je een mediaguard Smartcard van CD+ koopt.Plus uiteraard de benodigde CAM
Beetje vreemd dat dat financieel uitgebuit wordt door CD+

Afbeeldingslocatie: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedImages/Zenderpakketten/standaardzenders-blok.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dat heeft veel te maken met de uitzendrechten en de kosten ervan.
Digitenne wordt uitsluitend op Nederlands grondgebied uitgezonden.
Via satelliet is heel Europa een ontvangstgebied. Je moet dan voor alle aangekochte series en films Europese royalty's betalen.

Er is wel een Nederlandstalige publieke zender actief op satelliet die wel gratis is te ontvangen: BVN.
Maar die zenden dan ook uitsluitend eigen producties uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Anoniem: 119722 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 01:10:
Ik vraag me nog steeds af waarom ik de publieke omroep niet gewoon gratis kan ontvangen. Zelfs niet met een CD+ kaart. Dat geldt ook voor andere gratis zenders. Schijnbaar zijn deze alleen gratis bij Digitenne?

Ze zijn wel "free to view" als je een mediaguard Smartcard van CD+ koopt.Plus uiteraard de benodigde CAM
Beetje vreemd dat dat financieel uitgebuit wordt door CD+

[afbeelding]
Klopt, je hebt wel een smartcard nodig. Die helaas nogal prijzig is bij CDS. Maar je hebt geen maandelijkse kosten. Ik heb ook nog immer zo'n kaartje na het opzeggen van mijn basispakket.
cornfed99111 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 01:35:
Dat heeft veel te maken met de uitzendrechten en de kosten ervan.
Digitenne wordt uitsluitend op Nederlands grondgebied uitgezonden.
Via satelliet is heel Europa een ontvangstgebied. Je moet dan voor alle aangekochte series en films Europese royalty's betalen.

Er is wel een Nederlandstalige publieke zender actief op satelliet die wel gratis is te ontvangen: BVN.
Maar die zenden dan ook uitsluitend eigen producties uit.
Klopt. In Italië hebben ze dat wel anders opgelost, daar zetten ze op de Rai-zenders de codering aan/uit afhankelijk van wat er te zien is zodat je de eigen producties wel kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volture
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 09:14
KiTsEr schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 17:21:
Goededag,

Momenteel heb een xbmc mediacenter in de huiskamer op een asrock 330 met ion chipset.

Nu wil ik gaan switchen naar win7 mediacenter, zodat ik ook tv kan kijken.
En mijn linksys extender voor op de slaapkamer weer kan gebruiken.

Ik wil het gaan gebruiken met Canal digitaal.

Nu heb de volgende vragen:

Is mijn asrock zwaar om middels een USB dvb S2 kaart HD tv te kunnen weergeven?
Zo ja welke kan ik dan het beste gaan gebruiken?

Ik denk eigenlijk dat hij niet zwaar genoeg is. Ik heb hier ook nog een zwaarder systeem staan. Met een atx mobo en pentium processor. 
Ik denk dat ik die moet gebruiken icm HD tv van CD.
Maar er zijn inmiddels zo veel kaarten, dat ik niet weet welke ik het beste met win7 mce kan gebruiken.
Uiteindelijk wil 2 tuners in het systeem.

Ik zat zelf aan de tt 3200 te denken. En die 2x met ci module en cam.
Of een Technisat Skystar HD2?
Is dit een goeie keuze of raden jullie wat anders aan?

Ook las ik ergens om S2 1600 kaarten te nemen en met oscam te gaan werken. Maar hier weet ik niet veel van en ik kon ook geen goeie handleiding vinden.
Is dat erg lastig? Van Windows weet ik wel het eea, maar op satelliet en en schotel gebied ben ik maagd ;-)

Wat raden jullie me aan?
Ik heb de afgelopen maanden gehobbied met sat tv op mijn Windows HTPC. Mijn setup:

Asus M4A785G HTPC
AMD Athlon II X2 240e
2 GB geheugen
TBS6980 DVB-S2 Twintuner + Smargo Plus
DVB-Logic TV Source incl. network pack, NewCS en Acamd
Windows 7 Home Premium
- Windows Media Center voor TV
- Mediaportal voor Streaming van media vanaf de NAS

Mijn bevindingen tot dusver zijn niet al te positief. Allereerst moet ik zeggen dat alles na veel uitzoekwerk werkt. Ik ben echter niet te spreken over de kwaliteit van het beeld. Dat heeft met name te maken met de HTPC hardware. Ik heb diverse hardware accellerated codec packs naast de standaard Windows codecs gebruikt, maar het beeld word maar niet goed. Ghosting en slechte kleurovergangen. Ik heb met behulp van DVBLogic network client op me game pc TV gekeken en dat zag er echt super uit. Dus mijn hardware schiet denk ik tekort. Ik heb zelfs de TBS kaart in de NAS (WHS) geplaatst, maar het beeld werd op de HTPC niet beter. Of een ION bord dan wel voldoende performace levert is maar geheel de vraag. Ik heb alleen maar met ATI based hardware kunnen testen.

Anyway, been there done that. Ik ben er klaar mee. Met name me vriendin kan er niet meer tegen dus hebben we besloten toch maar weer terug te gaan naar een dedicated tuner. Mocht je het toch willen proberen, kun je mijn hardware (TBS6980 en smargo) overnemen. Zie V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MegaTronics schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:21:
Tzt komt er wel een HD ontvanger, echter moeten de achterburen eerst hun boom gaan snoeien, anders is de ontvangst langzaam weg :p. Ga niet investeren voordat ik zeker weet dat de ontvangst mogelijk blijft.
Vandaag bericht gehad van de huurders van het pand. In de week voor pasen gaat hun tuinteam de bomen er compleet uithalen. *O*

Dan is dit uitzicht weg:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/boom.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door MegaTronics op 08-04-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 01:58:
[...]

Klopt, je hebt wel een smartcard nodig. Die helaas nogal prijzig is bij CDS. Maar je hebt geen maandelijkse kosten. Ik heb ook nog immer zo'n kaartje na het opzeggen van mijn basispakket.

[...]
Zo'n (oranje) smartcard (SECA) Afbeeldingslocatie: http://www.jays.nl/cd_kaart_3.jpg
heb ik dus van m'n vorige (basis) abo (CD) dat ik door omstandigheden heb moeten opzeggen.

BVN doet geen eigen producties maar doet herhalingen van de nederlandse en Belgisch TV-kanalen.

Nou had ik ook de regio omroep. Maar sinds een paar dagen krijg ik daar een popup met daarin de mededeling "This channel is UNK. Bitstream"
Dat zie ik bij "Limburg,"Tv Rijmond"en Tv Noord-Holland" Achter die namen staat dan "L4"

Inmiddels gevonden.
Ook die zijn dus niet meer gratis naar ik begrijp.
http://www.canaldigitaal....en-zenderwijzigingen.aspx

edit:
ik heb begrepen uit de faq van CD dat ik m'n smarftcard weer moet registreren.
http://www.canaldigitaal....lde_vragen/overzicht.aspx
Uiteindelijk slaan ze er nog geld uit door gewoon voor het registeren een registratievergoeding van 29,95 te vragen.Dat bedrag moest ik bij afsluiting abonnement ook al betalen :?

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 09-04-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Volgens mij zijn er een aantal regionale zenders verdwenen van de astra 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Anoniem: 119722 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 17:19:
edit:
ik heb begrepen uit de faq van CD dat ik m'n smarftcard weer moet registreren.
http://www.canaldigitaal....lde_vragen/overzicht.aspx
Uiteindelijk slaan ze er nog geld uit door gewoon voor het registeren een registratievergoeding van 29,95 te vragen.Dat bedrag moest ik bij afsluiting abonnement ook al betalen :?
Ik heb de regionalen nog niet getest, maar ik kan gewoon Nederland 1+2+3 kijken met mijn kaart waar vroeger basispakket op zat en ik nu niets meer voor betaal. Sommige regiozenders zitten daar nu wellicht ook bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 19:55:
[...]

Ik heb de regionalen nog niet getest, maar ik kan gewoon Nederland 1+2+3 kijken met mijn kaart waar vroeger basispakket op zat en ik nu niets meer voor betaal. Sommige regiozenders zitten daar nu wellicht ook bij?
Zoals ik al schreef.
L1 LImburg beide regio zitten in de pakketten(sinds 5-4) En schijnen daardoor niet mee gratis te zijn!
http://www.ikverhuismee.t...en%20regionale%20omroepen.
De rest is nog wel gratis te zien. Wat een afzetters, zeg!

Ned1, 2 en 3 heb ik nog nooit gezien ondanks m'n smartcard.Ik denk dat je gewoon op een restsignaal ofzo zit. Ik zie niets ook nog op de plaats van m'n oude basispakket.

Correcties:

RTV Noord-Holland is definitief van de Astra af vanwege de kosten, jammer.
http://www.satellitemagaz...ion=pagina&id=49&id2=2807
Ik zie dat dat ook geldt voor Rijnmond Tv.
De komst van AT5 en RTV West betekent wel definitief het einde van de satellietverspreiding van de televisiezenders van de regionale omroepen RTV Noord-Holland en RTV Rijnmond. Beide regionale omroepen besloten al eerder om kostentechnische redenen met satellietverspreiding te stoppen. Tot het laatste moment waren er met deze regionale omroepen onderhandelingen om de satellietverspreiding van beide televisiezenders te behouden.
http://www.satellitemagaz...initief++van+de+satelliet

Overigens. Juist vanwege het auteursrecht kun je CD niet ontvangen buiten nederland. Dat geldt ook voor TV Vlaanderen.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 09-04-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Anoniem: 119722 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 20:00:
[...]

Zoals ik al schreef.
L1 LImburg beide regio zitten in de pakketten(sinds 5-4) En schijnen daardoor niet mee gratis te zijn!
http://www.ikverhuismee.t...en%20regionale%20omroepen.
De rest is nog wel gratis te zien. Wat een afzetters, zeg!
Ohja, nu weet ik het weer, familiepakket.
Ned1, 2 en 3 heb ik nog nooit gezien ondanks m'n smartcard.Ik denk dat je gewoon op een restsignaal ofzo zit. Ik zie niets ook nog op de plaats van m'n oude basispakket.
Nee dat is echt zo, op een geregistreerde smartcard (zoals die van mij omdat er ooit een abo op zat) kan je gratis Nederland 1/2/3 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Vandaag heb ik een schotel gekocht die 4 sats kan ontvangen (astra1,2,3 en hotbird). Had namelijk een triplesat van CD hangen, die gaat binnenkort weer terug en de monteur komt deze ophangen, wel nette service vind ik.

Heb nu de koppen van de schotels gewisseld (zelfde merk), alleen nu heb ik alleen Astra 1 en 3 :P Maar 2 en hotbird kan die niet vinden, het is toch dezelfde azimuth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Megamind schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:51:
Vandaag heb ik een schotel gekocht die 4 sats kan ontvangen (astra1,2,3 en hotbird). Had namelijk een triplesat van CD hangen, die gaat binnenkort weer terug en de monteur komt deze ophangen, wel nette service vind ik.

Heb nu de koppen van de schotels gewisseld (zelfde merk), alleen nu heb ik alleen Astra 1 en 3 :P Maar 2 en hotbird kan die niet vinden, het is toch dezelfde azimuth?
Je moet je schotel waarschijnlijk wel verdraaien, eerst zat Astra 3 in het midden (dus schotel richten op Astra 3), nu zit 21,35 graden waarschijnlijk in het midden (dus 2,15 graden naar het westen draaien).

Dat is tenminste zo als de verdeling op die Technisat gewoon gelijk is, dat weet ik niet zeker.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 09-04-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:54:
[...]

Je moet je schotel waarschijnlijk wel verdraaien, eerst zat Astra 3 in het midden (dus schotel richten op Astra 3), nu zit 21,35 graden waarschijnlijk in het midden (dus 2,15 graden naar het westen draaien).

Dat is tenminste zo als de verdeling op die Technisat gewoon gelijk is, dat weet ik niet zeker.
Ik weet niet echt hoe de koppen van binnen staan, heb geprobeerd hem iets naar rechts te draaien maar dan heb ik geen signaal meer op geen enkele sat, heb helaas ook geen meter hier om te meten, denk dat ik maar wacht op de CD monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:13:
[...]

Nee dat is echt zo, op een geregistreerde smartcard (zoals die van mij omdat er ooit een abo op zat) kan je gratis Nederland 1/2/3 kijken.
Op mijn kaart heeft toch ook hetzelfde abo (basis) gezeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 16:08

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Ik kijk nu een klein maandje via DVB-S (was UPC Digital al snel zat) en wil eigenlijk niets anders meer.

Ik gebruik momenteel

- Triax 75cm TD (eigenlijk te klein maar kregen we gratis)
- Triax Mulfifeed LNBhouder
- 4x Alps single LNB
- - Astra 1,2,3 en hotbird
- Disecq 1.1 4ports
- Dreambox 7020si met
- - 320GB HDD
- - USB-Stick van 1GB voor swap
- - OpenPLi
- - en uiteraard CCcam en andere handige plugins :)

Voor correcte ontvangst op 4 LNB's heb je eigenlijk minimaal een 78cm triax nodig. Maar ik heb wat gedoe gehad met een niet nader te noemen leverancier. Dus draai ik tijdelijk met de multifeed op de (te) kleine triax.
Opzich valt de schade mee. alleen op 23.5 mis ik lock op een aantal frequenties

Het is gewoon heerlijk om nagenoeg alles te kunnen bekijken. van de Sky kanalen van duitsland/uk tot de libische staats-tv toe.

Woningcoorporatie doet er niet echt moeilijk over aangezien de hele flat al volhangt :)
(we horen er nu gewoon bij :+ )

momenteel hangt de boel als test-setup boven dr railing.
Op de foto 2 oude lnb's die er puur opzaten voor het uitrichten (alps waren er nog niet)

Zodra ik de 78 binnen heb gaan alle kabels netjes door de feed-arm en word alles netjes weggewerkt
Afbeeldingslocatie: http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/207079_141465285922624_100001774605202_262045_7754815_n.jpg

Uiteraard komt er nog een HD ontvanger. Maar aangezien we een SD plasma-tv hebben, heeft dat geen spoed :)
Afbeeldingslocatie: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/190083_139357212800098_100001774605202_248828_1691662_n.jpg
Puch-Maxi schreef op zondag 06 maart 2011 @ 22:08:
Ik gebruik gewoon van dat galvaniserings tape. werkt goed genoeg :) en de bedrading netjes in een lusje zodat het water niet naar de disecq stroomt

[ Voor 19% gewijzigd door JoSchaap op 11-04-2011 14:57 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 02:05
Heeft iemand hier ervaring met de Openbox S9?
http://www.openboxs9.us/

Zit er aan te denken om er zo een te halen ter vervanging van mijn Dreambox 500s.
Het lijkt me toch dat deze niet slechter kan zijn dan zo'n oude (namaak) Dreambox 500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ga dan gewoon voor een 500hd
met openpli2 lopen die dingen prima!

als je een forum met (veel) strictere regels als got aankunt, kun je je registreren op sat4all die hebben aardig wat info en kennis op dit gebied ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 02:05
Heb nu een Sab Titan 1 aangeschaft, enige gemis is de webinterface maarja, voor deze prijs.
En regels nog strenger dan hier op Tweakers? Is dat überhaupt mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb zelf een eigen bedrijf/webshop in satelliet spul.

Hele goede ervaringen met de Openbox S9, ik raad die iedereen aan die zijn DM500 wil upgraden.
Super stabiel, simpel maar doeltreffend. HD + PVR + hdmi+ wat wil je nog meer voor 130 euro's?

Sab Titan 1 en II doe ik niet meer, begon veelbelovend (heb ze bij het hoofdkantoor gehaald november vorig jaar) maar nu.. nog steeds buggy software, opstarten zonder geluid, verouderde cccam ondersteuning (2.0.1)
heb alle boxen die ik bij klanten heb uitgezet weer teruggenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

AZbox lijkt mij persoonlijk beter als je echt een DM 500hd alternatief zoekt
die draaien ook op enigma2

Afbeeldingslocatie: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/download/Number/93485/filename/vergelijking.GIF
bron: http://www.sat4all.com/fo...te_concurrent#Post1978603

@TheBoy leuk! een satshop uit mn oude 'hometown' :+
als je niet gewend bent aan bulkaankoopen heb je best nette prijzen! success ermee :D

[ Voor 18% gewijzigd door JoSchaap op 14-04-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Joschaap: bedankt.... er komt nog veel meer op en betere concurerende prijzen; is nog in opbouw

Vergeten jullie de VU+ niet mee te nemen in je vergelijking?
Zeker de Solo versie is leuk maar de Duo kickt ass.
Voordeel van de VU+ is dat je die wel draadloos kunt krijgen (wifi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68341

Beste mede Sat kijkers,

Ik heb een Philips LED-TV 40PFL5605K met ingebouwde DVB-S2. Nu heb ik de antenne kabel die voorheen naar de sat-receiver liep verbonden met de TV. Op de TV kan ik de LNB gegeven invullen al weet ik niet wat de waarden zijn. Ook een menu over Disec is er. Als ik direct search Sat frequenties ga dan begint hij te zoeken. (ik zie de progressbar lopen). Het valt me direct op dat er helemaal geen signaal binnekomt, dat zie ik namelijk aan de signal strength bar, het is of het kabel niet is aangesloten is. )Heb het vakkundig de F-connecter aan de TV geschroefd.)

Nu vraag ik me af of ik een DVB-S2 LNB moet kopen. Ik kan ook de LNB waarden opzoeken, alleen de standaard waarden die erin staan zijn volgens mij al ok. De sat die ik wil kijken is op 42,5graden eutel sat.

Nu rijst er een nieuwe vraag zijn de zenders op de eutel 42,4 graden wel DVB-S2? Eigenlijk is DVB-S2 backwards compatible, dus ik zou zonder een nieuwe lnb moeten kijken. Als er een versterker tussen moet, wat heb je dan eraan dat de tuner in tv is ingebouwd. Op het moment kijk ik via de receiver.

Wie heeft er ervaring met de ingebouwde DVB-S2 tuner in de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

als je maar 1 LNB hebt heb je GEEN disecq die dus uitschakellen. dan zou het moeten werken

een disecq gebruik je wanneer je meerdere LNB's op 1 tuner wilt gebruiken

[ Voor 30% gewijzigd door JoSchaap op 15-04-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Om zeker te weten dat je antenne niet verschoven of je kabel beschadigd is - op je sat receiver werkt eea nog wel dus, alleen direct op de TV niet?
Instellingen zou je dan uit de sat receiver moeten kunnen halen, al was het even voor 1 zender om te testen.

en ja met een DVB-s2 ontvanger kan je ook DVB-S ontvangen, beide met je huidige LNB en schotel.

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 15-04-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Anoniem: 68341 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:39:

Nu vraag ik me af of ik een DVB-S2 LNB moet kopen. Ik kan ook de LNB waarden opzoeken, alleen de standaard waarden die erin staan zijn volgens mij al ok. De sat die ik wil kijken is op 42,5graden eutel sat.

Nu rijst er een nieuwe vraag zijn de zenders op de eutel 42,4 graden wel DVB-S2?
Er bestaan geen DVB-S2 lnb's een gewone digitale lnb volstaat, bij lnb waarde gewoon universeel selecteren en de waarde daarvan is 9750-10600.

Nu begrijp ik niet wat je kijken wilt maar een Eutelsat op 42.4 bestaat niet??
Bedoel je Turksat op 42.0 oost of een Eutelsat maar daar zijn er meerdere van maar niet op 42.4.
Op de Turksat zitten wel een aantal HD kanalen maar bijna alles gecodeerd een enkele FTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

net de nieuwe setup opgehangen en uitgericht.

koste even wat moeite, maar dan heb je ook wat :)

http://www.sat4all.com/fo..._LNB_4xALPS_13_1#comments
Afbeeldingslocatie: http://www.sat4all.com/forums/gallery/50/medium/94626.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sat4all.com/forums/gallery/50/medium/94627.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sat4all.com/forums/gallery/50/medium/94628.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsoeting
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 14:53
Na aankoop van een 50" plasma moet digitenne eindelijk maar eens de deur uit.
Ik voel wel wat voor een CanalDigitaal BasisHD pakketje.
Alleen wil ik graag een Harddisk tuner (Heb nu de topfield voor DVB-T), en vrouwlief wil op pauze kunnen drukken en de hel breekt los als GTST niet opgenomen wordt.
Ook wil ik graag mijn Windows7 mce machientje (DVBLogic NetworkPack) aan kunnen sluiten.
Heeft iemand tips? Of kan ik beter het CD pakket skippen en naar een onafhankelijke winkel gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik denk persoonlijk dat je eens moet kijken naar een alternatieve ontvanger
Een PC gebruikt CPU ipv hardwarematige decoding. bovendien vreet het stroom en wordt het onnodig warm.
Een dreambox HD800SE bijvoorbeeld: pricewatch: Dream Multimedia Dreambox DM 800 S HD PVR
of een 800HD clone (in beverwijk te krijgen of via MP) Let hierbij wel op dat je een versie met de nieuwe tuner neemt

ook zijn er veel alternatieven te verkrijgen. Persoonlijk heb ik daar niet veel ervaring mee. dan zou je beter even op sat4all kunnen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
rsoeting schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:49:
Na aankoop van een 50" plasma moet digitenne eindelijk maar eens de deur uit.
Ik voel wel wat voor een CanalDigitaal BasisHD pakketje.
Alleen wil ik graag een Harddisk tuner (Heb nu de topfield voor DVB-T), en vrouwlief wil op pauze kunnen drukken en de hel breekt los als GTST niet opgenomen wordt.
Ook wil ik graag mijn Windows7 mce machientje (DVBLogic NetworkPack) aan kunnen sluiten.
Heeft iemand tips? Of kan ik beter het CD pakket skippen en naar een onafhankelijke winkel gaan?
Zo te horen moet je dan in ieder geval iets nemen wat cardsharing aankan, want meerdere smartcards zijn relatief prijzig bij CDS.

Je moet dan geen compleet pakket van CD hebben, daar zit nooit een apparaat in dat kan cardsharen.
en de hel breekt los als GTST niet opgenomen wordt.
Totaal offtopic, maar je kan GTST ook op YouTube kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik weet niet wat de policy over het bespreken van cardsharing hier is maar dat is de hoofdreden waarom ik over alternatieve ontvangers begin.

Je bent iig het best af met een box welke custom images kan draaien (open pli bijvoorbeeld) en ondersteuning bied voor CCcam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:45

nwagenaar

God, root. What's the differen

CCcam is voor intern gebruik niet nodig, voor interne cardsharing met mijn mediacenter (op basis van DVBViewer Pro) maak ik gebruik van OScam en een newcamd-client (acamd). Werkt uitstekend, stabiel en dit kan je ook op de meeste ontvangers gebruiken.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 19:46
JoSchaap schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:13:
Een dreambox HD800SE bijvoorbeeld: pricewatch: Dream Multimedia Dreambox DM 800 S HD PVR
of een 800HD clone (in beverwijk te krijgen of via MP) Let hierbij wel op dat je een versie met de nieuwe tuner neemt
Wat versta je precies onder een "clone"? Als ik denk aan een (chinese) iPhone 4 clone, dan heb je te maken met een ripoff van zeer lage kwaliteit met een pauper besturingssysteem, maar hoe werkt dat met die dreamboxen? Ik zie ook op marktplaats verscheidene 8000 versies van rond de 5-600 euro, maar ik twijfel aan de echtheid ervan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 19:19

EaS

Zit net even door het topic te bladeren, en kom wat opmerking tegen betreffende de Openbox S9 HD en de Sab Titan I HD. Beide gebaseerd op de ALi M3602 chipset.

Heb de Sab Titan I HD hier een goede maand terug even aan de tand gevoeld, maar vond het ding eigenlijk om te janken zo traag. Ook de interface kwam zeer spartaans op me over (maar goed, was/ben enigma1/2 'look 'n feel' gewend).

Weet niet -uit eerste hand- wat de stand van zaken nu is omtrent de Sab Titan I HD, maar als ik het zo lees is er niet veel veranderd.

Vaak komt de software -voor zulke closed source apparaten- rechtstreeks van de chipset fabrikant, waarna de afnemers (SAB, Openbox etc.) zelf aanpassingen verrichten. Maar de eerste ervaring met een ALi M3602 gebaseerde ontvanger was geen al te beste. Misschien dat OpenBox wel de skills heeft om er iets van te bakken, maar zou de S9 HD niet direct aanraden (nogmaals: Ervaring min-of-meer gebaseerd op een andere M3602 ontvanger - beetje kort door de bocht, ik weet het).

Maar zet dit eigenlijk hier neer omdat ik vlak na het testen van de Sab Titan I HD, een andere ontvanger in de dezelfde prijscategorie heb getest - en deze bevalt echt stukken (maar dan ook stukken!) beter!

De Medialink Black Panther:
Afbeeldingslocatie: http://www.hepsianten.com/images/medialink-bp-2.jpg

Stukken sneller. Veel prettiger interface (transparant & HD "waardig"). Vooral het "stukken sneller" viel me op. Voor de rest zit het gebruikelijke aan boord, plus de diverse cardsharing mogelijkheden (CCcam, newcamd en de hele reutemeteut). En zeer frequent firmware updates (via o.a. hier of directe online update vanuit het menu). Enige nadeel voor sommigen misschien: Geen Nederlanstalig menu vooralsnog (wel Duits, Engels etc.).

Via o.a. ebay en marktplaats te vinden (rond de €140). Wat mij betreft zeker het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MegaTronics schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:53:
[...]

Vandaag bericht gehad van de huurders van het pand. In de week voor pasen gaat hun tuinteam de bomen er compleet uithalen. *O*

Dan is dit uitzicht weg:

Ondertussen is pasen al geweest en de boom staat er nog. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Kaspers schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:27:
[...]

Wat versta je precies onder een "clone"? Als ik denk aan een (chinese) iPhone 4 clone, dan heb je te maken met een ripoff van zeer lage kwaliteit met een pauper besturingssysteem, maar hoe werkt dat met die dreamboxen? Ik zie ook op marktplaats verscheidene 8000 versies van rond de 5-600 euro, maar ik twijfel aan de echtheid ervan..
Dat is inderdaad ook een clone. met de 8000 heb ik (nog) geen ervaring. Clones zijn tegenwoordig best goed bruikbaar. Je moet echter wel even wat huiswerk doen voor je er andere images op gaat draaien.

op engelse forums als sat-universe en dreamoem is een berg info te vinden. de eerste clones hadden wat kwaliteits en tunerproblemen. maar de meest recente (met Rev:M tuner) zijn gewoon prima :)

gebruik ik thuis ook met veel plezier. alleen wel opletten dat je bij het veranderen van image wel de juiste bootloader/sim versie pakt. anders start je db niet meer op en mag je de nullmodemkabels uit de kelder halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 19:46
Allright. Heb intussen besloten voor een VU+ Duo te gaan. Gezien de redelijke prijs en vele features van de VU+ (onder meer de 2 tuners), besloten de Dreamboxen maar links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volture
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 09:14
Kaspers schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:23:
Allright. Heb intussen besloten voor een VU+ Duo te gaan. Gezien de redelijke prijs en vele features van de VU+ (onder meer de 2 tuners), besloten de Dreamboxen maar links laten liggen.
De XTrend ET9000 is ook een alternatief voor de Dreambox. Twintuner, OpenPLI, etc. Heb hem nu goed en wel 2 maanden en ik ben er zeer tevreden over. Ik heb een tijdje DVB-S op een Homeserver laten draaien, maar het hobby gehalte bleek te groot te zijn. Met name de eindgebruiker (vrouw) was er niet over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

DVB-S op htpc's/servertjes e/d heeft inderdaad een lage WAR (Wife Acceptence Rate)
Thuis heb ik 2 dreamboxen. een originele DM7020si met OpenPLi en een Clone (DM800HD Rev:M) met Dream Elite Beta 2

en mn vriendin kijkt t liefst op de DM7020 omdat ze die makkelijker te bedienen vind (moet nog erg wennen aan Enigma2 :) )
op de HTPC wilde ze t nieteens proberen (te langzaam en te omslachtig) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gisterenavond een nieuwe satellietontvanger gekocht, een Clarke Tech ET9000.

Afbeeldingslocatie: https://www.cardwriter.nl/nl/assets/own/clarkeET9000.jpg

Een kameraad van mij heeft zo'n ding en is er heel tevreden mee. Volgende week even ophalen en mee spelen. Ben benieuwd naar de mogelijkheden van dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-03 21:38
Is er een mogelijkheid om een signaal vanaf hier Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/Philips-DSR-7141-achterkant.jpg naar mijn PC te sturen, zodat ik daar ook TV heb?

Mocht dat niet lukken, hoe kom ik aan een lijst met TV-kaarten die een hardwarematige decoder hebben en ingebouwd CI-slot? Hier heb ik me al suf naar gegoogled, maar de meeste fabrikanten schijnen dat niet zo belangrijk te vinden. Klopt het dat USB-modellen per definitie geen hardwarematige decoder hebben?
Dat beweren ze op een andere site, maar ik geloof het pas als het hier bevestigd wordt.

De mooiste oplossing zou een kastje met hardwarematige decoder zijn, die het signaal zowel rechtstreeks naar de TV als de PC kan sturen. Ik weet dat ik het signaal rechtstreeks naar mijn monitor kan sturen, maar de bedoeling is dat ik aan de PC werk terwijl ik TV kijk.

Wat producten die ik in gedachten heb:

http://www.blackmagic-des...ducts/intensity/features/
(kan die rechtstreeks vanaf de box de TV streamen?)
http://www.avermedia.com/...ProductDetail.aspx?Id=530
(is dit een goedkoop alternatief?)
http://www.anyseedirect.e...CICRPlus/flypage.tpl.html
(hardwarematige encoder of niet?)

Het liefst zou ik een lijst hebben die 10 keer zo lang is, maar voorlopig weet ik niet eens of dit werkt.
O ja, liefst heb ik geen PCI, want die zou tegen mijn video koeling komen te zitten en dan komt er gigantisch veel stof aan te hangen. PCI-e heb ik wel "vrij" beschikbaar (muv 16x) en uiteraard USB.

[ Voor 28% gewijzigd door Bubbleblower1 op 14-11-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Waarom wil je een kaart met hardwarematige decoder?

Die dingen bestaan wel, maar kosten zo rond de €250 (zonder CI). Dat is dus totaal niet interessant. Iedere moderne videokaart (Geforce 8 en hoger, ATi ook zoiets) kan de CPU al enorm ontlasten (denk aan 90% of meer) wat betreft h.264. Dat is dan bovendien ook nog bruikbaar buiten TV voor losse bestanden, Blu-ray, etc.

PCI-E kaarten met CI zijn inderdaad wel schaars. Doorzoek even www.dvbshop.net want ze zijn er wel.

Welk OS wil je gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
Die videokaart wil ik ook wel ontlasten en ik verwacht dat dit mijn stroomverbruik en de stabiliteit en levensduur van het systeem ten goede komt. Als ik het goed begrijp is de enige TV-kaart met hardwarematige decoder deze; http://www.dvbshop.net/pr...I-Out--Windows-Editi.html

of bij de anderen staat het er iig niet bij. Die Anysee E7PS2CICRPlus zal geen hardwarematige decoder hebben. Bij de specificaties van die TechnoTrend staat; Connector for Common Interface to support several CA modules to watch PayTV (valid SmartCard required)
Ik ben bang dat je er een apart "slot" voor nodig hebt met zo'n 35 cm lange kabel ertussen?

Zou veel handiger zijn als ik zo'n capture kaart kan gebruiken in combinatie met de ontvanger.
De video wordt dan niet gecompressed doorgegeven en belast de processor niet.
Het werkt met videocamera's of PS3, maar werkt het dan ook met een TV signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Bubbleblower1 schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:13:
Die videokaart wil ik ook wel ontlasten en ik verwacht dat dit mijn stroomverbruik en de stabiliteit en levensduur van het systeem ten goede komt.
Stroomverbruik: je zit niet 24/7 TV te kijken. Een videokaart is ook heel zuinig wat betreft hardware decoding. Dat kost een paar watt (afhankelijk van het model letterlijk een paar watt), dat kost je nooit meer dan de 100 euro die je nu extra moet betalen voor een TV-kaart met hardware decoder.

Daar komt nog bij: een TV-kaart met hardware decoder gebruikt meer energie, zelfs wanneer je geen TV aan het kijken bent! Dit is dus de energiehongerige oplossing.

Stabiliteit: een hardware decoder is normaal een proprietary oplossing, stabiliteit hiervan moet je maar afwachten. Zeker als je later upgrade naar een nieuw OS. De videokaart is een veiligere keus.

Levensduur: irrelevant. Als je je videokaart 24/7 in hardware h.264 laat decoderen gaat hij nog steeds 10+ jaar mee.
of bij de anderen staat het er iig niet bij. Die Anysee E7PS2CICRPlus zal geen hardwarematige decoder hebben. Bij de specificaties van die TechnoTrend staat; Connector for Common Interface to support several CA modules to watch PayTV (valid SmartCard required)
Ik ben bang dat je er een apart "slot" voor nodig hebt met zo'n 35 cm lange kabel ertussen?
Welke? De S2-3200? Daar zit standaard een 4cm kabeltje bij.
Zou veel handiger zijn als ik zo'n capture kaart kan gebruiken in combinatie met de ontvanger.
De video wordt dan niet gecompressed doorgegeven en belast de processor niet.
Het werkt met videocamera's of PS3, maar werkt het dan ook met een TV signaal?
Kan, maar dan kom je niet verder dan SD qua kwaliteit (HD zal je kastje wel downscalen). En je kan niet zappen op je PC. Voordeel, je bent voor €5-30 klaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 14-11-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
W3ird_N3rd schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:26:
Stroomverbruik: je zit niet 24/7 TV te kijken. Een videokaart is ook heel zuinig wat betreft hardware decoding. Dat kost een paar watt (afhankelijk van het model letterlijk een paar watt), dat kost je nooit meer dan de 100 euro die je nu extra moet betalen voor een TV-kaart met hardware decoder.

Daar komt nog bij: een TV-kaart met hardware decoder gebruikt meer energie, zelfs wanneer je geen TV aan het kijken bent! Dit is dus de energiehongerige oplossing.

Stabiliteit: een hardware decoder is normaal een proprietary oplossing, stabiliteit hiervan moet je maar afwachten. Zeker als je later upgrade naar een nieuw OS. De videokaart is een veiligere keus.

Levensduur: irrelevant. Als je je videokaart 24/7 in hardware h.264 laat decoderen gaat hij nog steeds 10+ jaar mee.
Dan houd ik de lagere belasting nog over als voordeel. Als het goed is voldoen moderne TV-kaarten aan de nieuwste Europese milieu eisen met name mbt idle verbruik.

Welke? De S2-3200? Daar zit standaard een 4cm kabeltje bij.
Dat lijkt me lang zat. Maar ik heb het qua ci-module liever zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.dvbshop.net/images/product_images/popup_images/2385_0.jpg

Kan, maar dan kom je niet verder dan SD qua kwaliteit (HD zal je kastje wel downscalen). En je kan niet zappen op je PC. Voordeel, je bent voor €5-30 klaar.
Das niet de bedoeling, ik heb speciaal een HD pakket en monitor.
Zonder PC ertussen kan ik dus al HD op mijn monitor zien.
Misschien bestaat er wel software dat mijn monitor beide signalen tegelijk kan weergeven.

Kreeg net antwoord van de Blackmagic helpdesk of ik hiermee TV van de ontvanger naar mijn PC kan streamen. "Hangt af van de vraag of de betreffende ontvanger een HDCP encrypted siignaal afgeeft.
Is dat het geval dan zal de digitale HDMI input van Intensity Pro blokkeren."

Ook een reactie van Hauppage gekregen, die op hetzelfde neerkomt;
"De Colossus heeft een HDMI ingang, maar kan enkel een niet versleuteld HDMI signaal weergeven (u vraagt het best eerst na bij de fabricant van de receiver)"

Het lijkt me niet dat Canal Digitaal dat signaal versleuteld doorstuurt, anders zouden allerlei TV's er niet meer mee werken. Zojuist met ze aan de lijn gehangen en zij bevestigen dat dit niet het geval is.

Dan heb ik keuze uit ten minste 3 kaarten, die Colossus, Blackmagic en Avermedia.
De goedkoopste
"can support HDMI/HDCP input display up to 1080i* resolution and compact audio/video/composite/ component (1080i) interface for transmitting uncompressed digital data."
Misschien kan ik het beste die nemen? Ik vermoed dat het prijsverschil vooral komt door de verschillende markten waarin de bedrijven gewend zijn te opereren, zowel Avermedia als Blackmagic zijn iig Philips.

[ Voor 16% gewijzigd door Bubbleblower1 op 14-11-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Bubbleblower1 schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:42:
[...]

Dan houd ik de lagere belasting nog over als voordeel.
Dat is echt verwaarloosbaar. Sowieso veel te weinig om je systeem traag te laten voelen of de CPU in snelheid omhoog te laten gaan. Het is ook maar één core die, afhankelijk van de precieze videokaart, een miniscule (of zelfs geen) load krijgt. En dan nog het decoderen van het geluid, ook nog geen procent van één core.

En wat ga je doen met die fractie CPU-tijd? Koetje draaien?

Spaar die 100 euro voor je TV-kaart uit en tel die 100 euro op bij je CPU-budget, dat zal je meer opleveren.

Mocht je het voor het milieu willen doen: een paar watt extra gebruiken tijdens het TV-kijken is minder vervuilend dan een complete hardware-decoder chip produceren. En zelfs een haast antieke integrated Geforce 8200 kan 1080p HD met één vinger in zijn neus decoderen. Voor een snellere/moderne kaart is het geen noemenswaardige belasting.
Als het goed is voldoen moderne TV-kaarten aan de nieuwste Europese milieu eisen met name mbt idle verbruik.
Zijn daar eisen voor, wat betreft TV-kaarten? Ik weet dat er standby-eisen zijn, maar dat is iets heel anders. Ik heb het over de situatie dat je PC aanstaat maar je geen TV kijkt. Is daar regelgeving voor? Daar wil ik wel een linkje van als dat zo is, lijkt me interessant om te lezen.
[...]

Dat lijkt me lang zat. Maar ik heb het qua ci-module liever zo:

[afbeelding]
Ik krijg toevallig net de mailinglist binnen van een shop die de vorm heeft die jij zoekt: http://www.buydvb.net/tbs...tv-tuner-ci-card_p59.html
[...]

Das niet de bedoeling, ik heb speciaal een HD pakket en monitor.
Zonder PC ertussen kan ik dus al HD op mijn monitor zien.
Misschien bestaat er wel software dat mijn monitor beide signalen tegelijk kan weergeven.

Kreeg net antwoord van de Blackmagic helpdesk of ik hiermee TV van de ontvanger naar mijn PC kan streamen. "Hangt af van de vraag of de betreffende ontvanger een HDCP encrypted siignaal afgeeft.
Is dat het geval dan zal de digitale HDMI input van Intensity Pro blokkeren."

Ook een reactie van Hauppage gekregen, die op hetzelfde neerkomt;
"De Colossus heeft een HDMI ingang, maar kan enkel een niet versleuteld HDMI signaal weergeven (u vraagt het best eerst na bij de fabricant van de receiver)"

Het lijkt me niet dat Canal Digitaal dat signaal versleuteld doorstuurt, anders zouden allerlei TV's er niet meer mee werken. Zojuist met ze aan de lijn gehangen en zij bevestigen dat dit niet het geval is.
Dit kan altijd later aangezet worden. Overigens is het signaal niet versleuteld met HDCP, maar zit er een bitje bij waarna je ontvanger HDCP aan kan zetten. De HDCP-encryptie bestaat dan alleen tussen je ontvanger en monitor/TV. Apparaten met opnamemogelijkheid krijgen dan geen decryptiesleutel.

Maar deze kant wil je ècht niet op. Het kost een berg en het heeft geen tastbare voordelen. Zo'n sloot ongecomprimeerde video is misschien niet zo'n belasting voor je CPU maar kan wel je systeembus/PCIe belasten. Kan zomaar dat dat je daar een keer tegenaan loopt met iets.
De goedkoopste
"can support HDMI/HDCP input display up to 1080i* resolution and compact audio/video/composite/ component (1080i) interface for transmitting uncompressed digital data."
Misschien kan ik het beste die nemen?
Wanneer HDCP actief is zal je ontvanger ook de resolutie van de component uitgang tot SD reduceren of component zelfs uitschakelen.

En HDCP is iets wat ook later ingeschakeld kan worden. Ik zou dus absoluut niet investeren in dit soort spullen. Ziggo gebruikt het geloof ik al voor bepaalde docu's op NGC HD, maar wat betreft het wel/niet gebruiken van HDCP ben je overgeleverd aan de grillen van de contentleveranciers en providers.

Met de CanalDigitaal CAM is HDCP overigens niet mogelijk: dit is alleen af te dwingen met CI+. :Y) (wat ook meteen de reden is dat TV-kaarten nooit CI+ krijgen: ze zijn niet goed af te schermen qua opnames)

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 15-11-2011 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 12:24
Bubbleblower1 schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:42:
Dan houd ik de lagere belasting nog over als voordeel. Als het goed is voldoen moderne TV-kaarten aan de nieuwste Europese milieu eisen met name mbt idle verbruik.
Vziw bestaat die eis alleen voor apparatuur met een (spannings)stekker en daaraan afgeleiden in geval van PC's de moederborden. Wat je er vervolgens insteekt hoeft dan niet aan die eis te voldoen.
De oplossing die W3ird_N3rd voorstelt is in geval van jou voorwaarden de meer efficciënte,
Er is voldoende software beschikbaar die hardwarematig decoderen via grafische kaart ondersteund, dit scheelt in het verbruik(in mijn geval met 1080i ging PC van rond 90 terug naar 66 Watt) en is onder verschillende OS-en in te richten.
Daarnaast ben ik de afgelopen 5 jaar wel een keer een capture-kaart verloren door defect, maar geen grafische kaart, processor of moederbord.
Als laatste, jouw oplossing met STB >> kaart >> HD danwel afspelen verbruikt meer dan capturekaart >> afspelen. Capturen kost bij DVB-* sowieso weinig power tenzij je met een softcam moet werken en het enige voordeel is dan een CI-kaart die dat in hardware afhandeld.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:53:
Zijn daar eisen voor, wat betreft TV-kaarten? Ik weet dat er standby-eisen zijn, maar dat is iets heel anders. Ik heb het over de situatie dat je PC aanstaat maar je geen TV kijkt. Is daar regelgeving voor? Daar wil ik wel een linkje van als dat zo is, lijkt me interessant om te lezen.
Volgens mij noemen ze dat de idle stand. Er zijn diverse NEN normeringen, die van deze richtlijn zijn afgeleid; http://eur-lex.europa.eu/...2008:339:0045:0052:NL:PDF
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:53:
Ik krijg toevallig net de mailinglist binnen van een shop die de vorm heeft die jij zoekt: http://www.buydvb.net/tbs...tv-tuner-ci-card_p59.html
Dat zijn hele mooie kaartjes; niet te veel toeters en bellen. Al had ik niet in Nederland gewoond was die TBS 6925 perfect geweest. Ik vermoed dat die kaart met ci-module wel softwarematige encoder zal hebben.

Iets anders is natuurlijk dat mijn TV ook nog signaal moet krijgen.
Die Technotrend heeft een HDMI uit.
Eigenlijk heb ik zo'n model nodig, maar dan single tuner en bij voorkeur met geintegreerd ci-slot.

Maar misschien moet ik die zoektocht maar opgeven. Lees net bij de info over die Technotrend decoder;
High Definition and Standard Definition: 1080i25, 720p50, 576i25
Dan moet het meeste rekenwerk dus nog verricht worden, zo veel ontlasting is dat niet, het is meer een marketing foefje. En mijn TV krijgt dan ook geen HD meer.
Je had gelijk, dan kun je veel beter investeren in een videokaart.

In combinatie met mijn moederbord en het nodige koper kan mijn videokaart niet veel sneller, dus die verander ik liever niet. Ik ben er juist heel zuinig op, vandaar dat ik m niet extra wil belasten.
Ik vermoed dat ik het beste zo'n capture card kan nemen icm mijn receiver.
Loekie schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:09:
Vziw bestaat die eis alleen voor apparatuur met een (spannings)stekker en daaraan afgeleiden in geval van PC's de moederborden. Wat je er vervolgens insteekt hoeft dan niet aan die eis te voldoen.
De oplossing die W3ird_N3rd voorstelt is in geval van jou voorwaarden de meer efficciënte,
Er is voldoende software beschikbaar die hardwarematig decoderen via grafische kaart ondersteund, dit scheelt in het verbruik(in mijn geval met 1080i ging PC van rond 90 terug naar 66 Watt) en is onder verschillende OS-en in te richten.
Daarnaast ben ik de afgelopen 5 jaar wel een keer een capture-kaart verloren door defect, maar geen grafische kaart, processor of moederbord.
Als laatste, jouw oplossing met STB >> kaart >> HD danwel afspelen verbruikt meer dan capturekaart >> afspelen. Capturen kost bij DVB-* sowieso weinig power tenzij je met een softcam moet werken en het enige voordeel is dan een CI-kaart die dat in hardware afhandeld.
Ok, nou vat ik m helemaal. Ik ging er ten onrechte van uit dat een "gespecialiseerde" TV-kaart die taak wel het meest efficient zou uitvoeren. Maar die hardwarematige decoder is alleen nog maar bedoeld voor mensen als ik die er niets vanaf weten. Daarom kom ik hier 8)
Als ik zo'n kaart met ci-module kon doorlussen naar de ontvanger zou dat ook nog een optie zijn, anders zie ik alleen een capture card als oplossing, maar ik heb er dus geen verstand van.

Uiteindelijk besloten toch een nieuwe videokaart aan te schaffen icm een Terratec S7.
Iemand interesse in een gloednieuwe DSR 7141 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Bubbleblower1 op 18-11-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Rond Pasen zou deze boom weggehaald worden:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/boom.jpg

Echter na Pasen stond die er nog steeds, maar drie weken terug kregen we een brief dat die 19 november zou worden weggehaald en vanmorgen was het uitzicht:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/boom2.jpg

Dus de ontvangst is weer op en top op de Astra's. *O*

edit: De Clarketech ontvanger bevalt goed. In het begin een beetje lastig maar zo langzamerhand begin ik hem te begrijpen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door MegaTronics op 22-11-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Vraagje, zijn er gratis zenders om formule1 te bekijken in NL of ENG? Of alleen betalende?

Ik ben op zoek naar de goedkoopste oplossing om F1 te kunnen zien, omdat ik voor de rest niet naar TV kijk en dus ook geen 15 euro per maand aan Telenet of TV Vlaanderen wil geven.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Afgaande op http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/7755219.stm zou je met een camping schotel setje het via de bbc kunnen kijken (vaak wel voor weinig bij de kijkshop of marktplaats te vinden), wel engels, of je duikt een sport café in?
Als het hard waait of regent is het misschien minder met zo'n klein schoteltje maar het kan wel.

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 02-01-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
franssie schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:34:
Afgaande op http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/7755219.stm zou je met een camping schotel setje het via de bbc kunnen kijken (vaak wel voor weinig bij de kijkshop of marktplaats te vinden), wel engels, of je duikt een sport café in?
Als het hard waait of regent is het misschien minder met zo'n klein schoteltje maar het kan wel.
Nederlands ga je idd niet vinden, Engels wel.

Alternatief kan je misschien (niet via sat) via RTLgemist.nl kijken. Kost waarschijnlijk wel geld, maar wellicht minder dan €15/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Als je een FTA HD receiver koopt, kan je zelfs in HD kijken naar de F1.
Alle BBC's kan je FTA uit de lucht plukken met een standaard schotel (40-60 cm diameter), maar je
moet wel de schotel richten op 28,2 graden oost.

[ Voor 15% gewijzigd door cornfed99111 op 03-01-2012 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Ik zit even met een vraag waarop ik denk ik het antwoord al weet. Ik heb 2 DVB-S2 receivers in mijn HTPC zitten en een CD Duo LNB Twin op 't dak met 1 kabel naar de woonkamer. Tot gisteren had ik die ene kabel gewoon op 1 van m'n receivers zitten en de andere was gewoon permanent werkloos.

Gisteren ben ik naar de Gamma geweest voor een simpel splittertje en een doosje F connectoren. Grootste bagger ooit maar dat terzijde. Vol goede moed die ene kabel in woonkamer op de splitter gezet en de twee uitgaande kabels op de 2 receivers aangesloten. Toen kwam mijn brainfart waardoor ik twee scans tegelijk heb aangezet, 1 receiver zou simple a moeten scannen (19.2E) en de andere receiver simple b (23.5E). Het heeft denk ik een half uurtje geduurt voordat ik in de gaten had dat allebei m'n receivers geen zenders konden vinden :+

Enfin, splitter er weer tussen uit gehaald, inkomende kabel op 1 receiver en opnieuw proberen te scannen. Dat wilde in eerste instantie niet werken maar nadat ik de PC even volledig uitgezet heb en de voeding leeggetrokken werkte het weer als voorheen.

Nu heb ik 2 vragen. Allereerst, kan ik de inkomende kabel op deze manier splitsen en vervolgens 1 receiver de diseqc switch laten bedienen en bij de andere receiver gewoon de switch mogelijkheden uitzetten zodat ie in principe gewoon als "slaaf" functioneert ? En ten tweede, kan het Duo LNB op de twee uitgangen op het LNB zelf wel 2 verschillende koppen aanspreken ? Met andere woorden zit er 1 switch of 2 switches in dat LNB? De support van CD heeft me destijds proberen aan te praten dat ze beiden onafhankelijk de over beide koppen konden beschikken maar ik heb daar eerlijk gezegd een beetje m'n twijfels over.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
C.44 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:37:
Nu heb ik 2 vragen. Allereerst, kan ik de inkomende kabel op deze manier splitsen en vervolgens 1 receiver de diseqc switch laten bedienen en bij de andere receiver gewoon de switch mogelijkheden uitzetten zodat ie in principe gewoon als "slaaf" functioneert ?
Als je voor de slaaf ook nog een DC-blocker ertussen doet in theorie wel. Meestal gebruik je hier de "loop" doorlusmogelijkheid van de ontvanger voor, maar die is niet altijd aanwezig.

Maar wanneer je dit doet kan je op de slaaf alleen zenders kijken van dezelfde satelliet, op dezelfde hoge of lage band met dezelfde polarisatie. Een kwart van de zenders van één satellietpositie dus. Dus hoe zinvol dit is?
En ten tweede, kan het Duo LNB op de twee uitgangen op het LNB zelf wel 2 verschillende koppen aanspreken ? Met andere woorden zit er 1 switch of 2 switches in dat LNB?
Heb je de duo twin LNB? (en daar lijkt het op met twee uitgangen) Dan is het antwoord "ja". :) Sleutelwoord is hier "twin", niet "duo".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:08:

Als je voor de slaaf ook nog een DC-blocker ertussen doet in theorie wel. Meestal gebruik je hier de "loop" doorlusmogelijkheid van de ontvanger voor, maar die is niet altijd aanwezig.

Maar wanneer je dit doet kan je op de slaaf alleen zenders kijken van dezelfde satelliet, op dezelfde hoge of lage band met dezelfde polarisatie. Een kwart van de zenders van één satellietpositie dus. Dus hoe zinvol dit is?
Hmm bij polarisatie had ik nog niet stilgestaan? Snap alleen even niet wat je met hoge/lage band bedoeld maar dat zal gegarandeerd met een tekort aan slaap mijnerzijds te maken hebben :+
Heb je de duo twin LNB? (en daar lijkt het op met twee uitgangen) Dan is het antwoord "ja". :) Sleutelwoord is hier "twin", niet "duo".
Het is inderdaad een CDS Duo LNB Twin. Als ik het goed begrijp is alles wat me ervan weerhoudt om de twee receivers volledig onafhankelijk te gebruiken (verschillende polarisaties, diseqc posities en lage /hoge band) het gebrek aan die tweede kabel naar de woonkamer ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

C.44 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:10:
<>
Het is inderdaad een CDS Duo LNB Twin. Als ik het goed begrijp is alles wat me ervan weerhoudt om de twee receivers volledig onafhankelijk te gebruiken (verschillende polarisaties, diseqc posities en lage /hoge band) het gebrek aan die tweede kabel naar de woonkamer ?
klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
C.44 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:10:
[...]

Hmm bij polarisatie had ik nog niet stilgestaan? Snap alleen even niet wat je met hoge/lage band bedoeld maar dat zal gegarandeerd met een tekort aan slaap mijnerzijds te maken hebben :+
http://www.satcure.com/tech/lnb.htm (leuke link trouwens):
A modern "Universal" LNB requires a 22 kHz signal at 0.5v p-p to switch its Local Oscillator to 10.6 GHz ("high band"). Otherwise it uses its 9.75 GHz oscillator.
Iedere LNB van de afgelopen 10 jaar valt hieronder. :)
[...]

Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik begrijp ook niet waarom mensen met een twin tuner maar een kabel gaan leggen voor het signaal (of het moet een Unicable setup zijn, maar die zie je erg weinig).

[ Voor 16% gewijzigd door MegaTronics op 18-02-2012 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

MegaTronics schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 08:21:
Ik begrijp ook niet waarom mensen met een twin tuner maar een kabel gaan leggen voor het signaal (of het moet een Unicable setup zijn, maar die zie je erg weinig).
Tot voor kort had ik er eigenlijk totaal niet bij stil gestaan om de tweede receiver in m'n HTPC aan te sluiten. Ik had die eigenlijk alleen gekocht om te bepalen of een bepaald fenomeen dat zich voordeed bij HD kanalen aan de receiver kon liggen. Uiteindelijk heb bleek dat aan de CAM te liggen en zodoende bleef de receiver eigenlijk werkloos in het systeem zitten.

Heb wel toevallig gisteren een tweede wanddoos gevonden waar wel een kabel in zit maar geen geen connector. Afdekplaat zat er wel op dus waar de rest gebleven is ontgaat me even. Hopelijk zie ik de huurbaas nog voor het einde van de carnaval (:r) dan kan ik iig even vragen of die kabel ook ergens in de buurt van de schotel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
MegaTronics schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 08:21:
Het is bij CanalDigitaal wel zo dat alle eigen transponders (en dus alle Nederlandse zenders) op Astra 19,2 oost in dezelfde band en polarisatie zitten. Dit is dus met opzet, zodat je gewoon ontvangers kan doorlussen en overal Nederlandse zenders kan kijken.

Maar als je dan bijvoorbeeld MTV gaat kijken dan is dat opeens verticaal ipv. horizontaal gepolariseerd, dus Nederland 1 en MTV met een doorlusopstelling gaat niet tegelijk.

Nu er steeds meer zenders zijn te ontvangen via 23,5 oost is dit ook steeds minder praktisch. Maar vroeger, als je vooral NL-zenders keek (en LNB's duurder waren..heel vroeger..) was het niet zo'n heel gekke optie.
C.44 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:15:
Heb wel toevallig gisteren een tweede wanddoos gevonden waar wel een kabel in zit maar geen geen connector. Afdekplaat zat er wel op dus waar de rest gebleven is ontgaat me even. Hopelijk zie ik de huurbaas nog voor het einde van de carnaval (:r) dan kan ik iig even vragen of die kabel ook ergens in de buurt van de schotel komt.
Geen idee wat voor kabel het is, maar ik meen me te herinneren dat sommigen er wel eens problemen mee gehad dat sommige coax prima werkt voor kabel/antenne maar niet zo goed voor satellietontvangst. Maargoed, proberen kan altijd, met een klein beetje mazzel werkt het ook prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Vanmorgen de huurbaas nog gesproken. Ik kan de 2e kabel ergens komende week inprikken. Ik woon zelf in een beetje afgelegen gat in Duitsland waar men nooit anders dan antenne tv of satelliet heeft gekend, hier in huis ligt dan ook niets anders dan satellietbekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 13:33
Heb enkele jaren geleden een CD (familie) pakket, bestaande uit 2 SAB Ultimate CISC ontvanger en een Triplesat twin LNB, aangeschaft.
In tussentijd al tweemaal een andere ontvanger (Denson DS-200) ipv een SAB ontvangen waarvan de laatste graag herstart. Ben niet weg van Denson of SAB wat dat betreft.
Heb begrepen dat de schotel op zich niet verkeerd is maar kan echter geen HD ontvangen zoals ITV.
Neem aan dat dit aan de ontvangers ligt en evt. aan het familiepakket wat misschien omgezet dient te worden in een HD- pakket.
Zou ik een andere schotel moeten hebben of kan deze nog wel, wil graag Astra1, 2 en 3 ontvangen.
En wat zijn betaalbare oplossingen vwb de ontvangers.
En iemand enige info wat betreft internet kwaliteit ?

[ Voor 3% gewijzigd door MAB The Frisian op 24-02-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:06
MAB The Frisian schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:47:
Heb enkele jaren geleden een CD (familie) pakket, bestaande uit 2 SAB Ultimate CISC ontvanger en een Triplesat twin LNB, aangeschaft.
In tussentijd al tweemaal een andere ontvanger (Denson DS-200) ipv een SAB ontvangen waarvan de laatste graag herstart. Ben niet weg van Denson of SAB wat dat betreft.
Heb begrepen dat de schotel op zich niet verkeerd is maar kan echter geen HD ontvangen zoals ITV.
Neem aan dat dit aan de ontvangers ligt en evt. aan het familiepakket wat misschien omgezet dient te worden in een HD- pakket.
Zou ik een andere schotel moeten hebben of kan deze nog wel, wil graag Astra1, 2 en 3 ontvangen.
En wat zijn betaalbare oplossingen vwb de ontvangers.
En iemand enige info wat betreft internet kwaliteit ?
Canal digitaal:
http://bit.ly/w6cu2i

Triplesat totaaltvtest:
http://bit.ly/wDEbc1

Hier staat ook weel info voor je: https://www.cardwriter.nl/nl/

[ Voor 12% gewijzigd door DeBaroN op 24-02-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:06
Nou heb ik een vraag:
Ik ben bezig meteen grondige verbouwing. Loze leidingen liggen er overal, kabels moeten nog getrokken worden.

Nu wil ik op 3 slaapkamers en in de woonkamer tv kunnen kijken, natuurlijk tegelijk allemaal verschillende zenders.
In de woonkamer wil ik ook kunnen opnemen (HD) en tegelijk een andere zender kunnen kijken.
Ontvangst moet op de astra 1-2-3 en hotbird zijn.

Iemand advies hoe ik dit het beste kan aansluiten? (in de vorm van een schema)
Woon in het buitengebied en heb ruimte genoeg op het dak. En alles moet nog aangeschaft worden.

[ Voor 9% gewijzigd door DeBaroN op 24-02-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Quick and dirty zou ik een schotel nemen met 4 x een octo lnb (zodat je tot 8 ontvangers kunt aansluiten (stap gaat van 4 naar 8)), 5 x 4 poorts diseqs swithes en de nodige meters kabel naar de 5 ontvangers.

Ander alternatief is om een GOSA ssyteem te realiseren. Maar het beste kun je je wensen kenbaar maken bij een satelietexpert, die kan je precies vertellen wat de beste oplossing is voor jou.

[ Voor 32% gewijzigd door MegaTronics op 24-02-2012 16:23 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste