Ik ben op dit moment met een fabrikant van een STB/mediaspeler in discussie over de manier van aansluiten van het apparaat. Deze discussie is ontstaan nadat gebleken is dat de audio hapert. Volgens de fabrikant komt dat door mijn manier van aansluiten. Deze box zit dmv HDMI aangesloten op mijn AV receiver. Van daaruit gaat een HDMI kabel naar mijn televisie. Dit heb ik gedaan, omdat de STB alleen op deze manier het originele audiospoor naar de receiver kan sturen (het enige alternatief die deze speler biedt is een analoge stereoaansluiting, maar dan verlies ik elke surround mogelijkheid). Het probleem van haperende audio doet zich trouwens alleen voor in het STB gedeelte, als ik deze als mediaspeler (met o.a. Kodi) gebruik dan werkt het prima.
Volgens de fabrikant is de STB/mediaspeler helemaal niet geschikt om op die manier aangesloten te worden. Sterker nog, ze geven aan dat niemand aansluit zoals ik dat heb gedaan. Volgens mij is het toch niet vreemd om de receiver als centrum te gebruiken, zeker als de TV niet voldoende aansluitmogelijkheden heeft (en waar de TV toch al te oud is voor ARC). Mijn suggestie dat het mogelijk een bug zou zijn in het STB gedeelte werd direct weggewuifd (maar ze konden niet verklaren waarom er geen problemen waren wanneer ik iets via Kodi afspeelde).
Daarom ook mijn vraag, heeft de fabrikant een punt en is het zo ongebruikelijk om STB's/mediaspelers direct op de AV receiver aan te sluiten? Of klopt mijn gedachte en is mijn aansluitmethode juist de meest gebruikte manier?
Volgens de fabrikant is de STB/mediaspeler helemaal niet geschikt om op die manier aangesloten te worden. Sterker nog, ze geven aan dat niemand aansluit zoals ik dat heb gedaan. Volgens mij is het toch niet vreemd om de receiver als centrum te gebruiken, zeker als de TV niet voldoende aansluitmogelijkheden heeft (en waar de TV toch al te oud is voor ARC). Mijn suggestie dat het mogelijk een bug zou zijn in het STB gedeelte werd direct weggewuifd (maar ze konden niet verklaren waarom er geen problemen waren wanneer ik iets via Kodi afspeelde).
Daarom ook mijn vraag, heeft de fabrikant een punt en is het zo ongebruikelijk om STB's/mediaspelers direct op de AV receiver aan te sluiten? Of klopt mijn gedachte en is mijn aansluitmethode juist de meest gebruikte manier?
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!