nwagenaar schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:19:
Uhmm... CCcam installeren? MGCamd? Gewoon MultiCAS gebruiken, dat werkt perfect.
Wat je moet doen is het volgende (ik doe het even uit mijn hoofd):
1. Installeer OpenXCAS
2. Installeer MultiCAS 1.62C-A01
3. Upload het bestand cccam.cfg naar /PLUGINS/OpenXCAS/MultiCAS met daarin de volgende gegevens:
code:
1
| C: ipadres_interne_server 12000 gebruikersnaam wachtwoord |
4. Herstart de
Azbox
5. Zodra de
Azbox weer online is, ga je naar Plugins -> OpenXCAS -> Camd Setup -> MultiCAS -> Smartcard Interface -> Smart Card Splitter & CS
6. Standaard staat hij op Mode Off, druk op je afstandsbediening op rechts totdat je Client CCcam ziet.
7. Klik naar beneden en druk op de Blauwe knop van je afstandsbediening, als het goed is worden nu de gegevens uit je cccam.cfg gehaald.
8. Druk op de Rode knop van je afstandsbediening (dan worden je instellingen bewaard).
9. Ga naar beneden naar Login en druk op de OK knop. Als er staat "Login succes" dan werkt het. Staat er "Login fail" dan heb je verkeerde informatie in je cccam.cfg staan.
10. Als je nu via Back weer teruggaat, dan krijg je de melding: Connect to All servers? Selecteer dan natuurlijk Yes.
11. Eventueel je
Azbox rebooten.
Dank voor deze informatie.
Het kan zijn dat ik wat mis hoor, maar ga jij er niet vanuit dat er op het lokale netwerk een server (bijv Dreambox) staat die als keyserver dient?
Het gaat hier om het gebruik van alléén de
Azbox (eventueel met Smargo usb reader) om Ziggo of CAIW te ontvangen, dus voor mensen die géén beschikking hebben over een ander apparaat die Smartcard gegevens kan sharen. Een pc gebruiken als share server valt dus ook al buiten het kader van de gezochte oplossing...
Mijn excuses als ik jouw uitleg verkeerd begrijp... zou je het dan misschien nog wat willen toelichten?
Daar schuilt wat mij betreft ook het probleem. In mijn beleving is er geen grote community rondom de AZbox terwijl de software nog wel experimenteel is. Als je kijkt naar andere producten (bijvoorbeeld CFULLHDMA van Conceptronics) dan zie je daar zeer frquent firmwares uitkomen en ook een grote community hier op tweakers. Bij AZbox mis ik dat en dat is voor mij een reden om er niet aan te beginnen.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Nou om eerlijk te zijn ze we een beetje aan het pionieren op het gebied van DVB-C, de
Azbox is eigenlijk eerst gericht op de DVB-S2 markt en daarna kwam ook de mogelijkheid tot het gebruiken van DVB-C en DVB-T erbij. Op het gebied van DVB-S2 met deze box is er een grote community, vooral omdat boxen als deze daar enorm populair zijn, maar de mensen die de
Azbox gebruiken als DVB-C apparaat zijn nog niet in grote getallen aanwezig.
Wat het zeer frequent firmwares betreft, het is zelfs zo druk geweest met firmwares dat er 11 nieuwe op een dag uitkwamen voor de
Azbox. Nu is dat beperkt tot ongeveer 1 à 2 per week. Ja de
Azbox verkeerd nog in een pril stadium, maar we komen er wel
Overigens is er gistermiddag(10-03-2010) wederom een nieuwe Multicas uitgekomen, namelijk 1.62-A01, die support levert voor alle kaarten van Ziggo in het interne Smartcard slot. Ik hoop dat dit ook voor Caiway zal gelden.
Ook wil met een schone lei(dus zoals je
Azbox van de fabriek komt, zonder plugins ed geinstalleerd) opnieuw beginnen weleens helpen...
[
Voor 31% gewijzigd door
Okki5 op 11-03-2010 13:45
]