Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98752

Matched: azbox
Ik probeer nog een paar dingen, daarna ga ik een CI+ module proberen en uiteindelijk een Smargo of Alfacrypt.
Cardsharen is inderdaad niet de bedoeling. Ik wil gewoon de gecodeerde zenders kunnen kijken/opnemen.
Ik heb me naast dit forum ook nog laten informeren door AzboxForum en ik wist natuurlijk ook zeker dat ik bij Caiway het basispakket FTA kan ontvangen. Vandaar dat ik er niet zo mee zit als de oplossing voor gecodeerde kanalen op zich laat wachten, maar ik zou het wel leuk vinden als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-06 15:45
Geen matches
CI+ module hoef je niet te proberen, die zal hoogstwaarschijnlijk niet werken. Mocht je er toevallig 1 in bezit hebben kan je het altijd proberen, maar ik denk dat je beter naar een Smargo kan kijken mocht de interne oplossing niet werken.
Verder is het denk ik belangrijk dat je de juiste regionale instellingen invoert, zit volgens mij gewoon bij tunerinstellingen in het instellingen menu...
Ik weet die instellingen niet, maar ik heb gelezen van Ziggo gebruikers die door een foute instelling daar ook gecodeerd te zien kregen.
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/caiw.shtml

Joepie mijn eerste topic met 50 reacties:D

[ Voor 9% gewijzigd door Okki5 op 08-03-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Dat vermoeden was bij mij ook zojuist onstaan. ik heb op http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/caiw.shtml de gegevens gevonden en dat ga ik ook proberen!
Mijn buren hebben een CI+ module dus die kan ik makkelijk proberen...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 98752 op 08-03-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net vanalles geprobeerd. Nieuwe versie van MultiCas. rebooten. Tunerinstellingen veranderd. Het lijkt geen effect te hebben. Bij het opstarten, toont de azbox een melding dat irdeto inializing is, voor de rest niet. Bij het zappen blijft het beeld zwart en komt de melding dat het kanaal gecodeerd is. Balen.
Ik weet trouwens niet waar ik die regionale instellingen kan wijzigen. Bij de tunerinstellingen kan ik niet echt iets vinden. Waar op de schijf staan settings files mbt de tuners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Ik krijg zo'n flauw vermoeden dat voor CAIWAy hetzelfde geld als voor Ziggo, dus dat het alleen werkt met een Smargo USB reader of een Alphacrypt. Eigenlijk was het ook wel te verwachten, beiden(Ziggo&CAIW) gebruikende codering Irdeto versie 2.
De Smargo heeft hierbij de voorkeur vanwege toekomstig gebruik en kosten. Ik vermoed dus ook dat de eerder gegeven informatie op azboxforum dus incorrect is. Misschien is het verstandig daar eerst de reactie af te wachten, ik zie dat je daar ook je bevindingen tot nu toe hebt gepost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Volgende stap is dus om de Smargo te proberen. Er is hier in de buurt een winkel waar ze de cardreader op voorraad hebben, dus die ga ik vanmiddag kopen.
Begrijp ik het goed dat je Cccam gebruikt om de kaart te lezen en dat je geen Multicas nodig hebt om de kanalen te decoderen? Ik kan volgens mij alleen maar CCcamClient installeren via OpenXcas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Dat klopt, je moet OpenXcas zien als een platform waar verschillende EMU's op kunnen draaien.

Multicas is bijvoorbeeld een van die EMU's, maar MGcamd of Newcs, CCcam en de varianten van CCcam ook. Ik denk dat je in dit geval voor de Smargo ongeveer het stappenplan van Ziggo moet proberen. Zie ook TS.

Wat we zover van deze ervaring geleerd hebben is dat de interne kaartlezer niet met Irdeto2 kaarten om kan gaan. De Smargo kan dit wel, daarom is het verstandig om die te gebruiken.
Dat stappenplan in de TS voor Ziggo heb ik met wat hulp van de lui op azboxforum samengesteld, maar ik heb er geen persoonlijke ervaringen mee, ik weet alleen dat dat ongeveer zo zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu de Smargo cardreader in de azbox zitten maar er is nog niet direct succes. Zoals in de beschrijving staat moet ik de config bestanden in /EMU/lib folder plaatsen maar die heb ik niet. Er zitten 2 lampjes op de Smargo. Weet iemand welke er moeten branden als het goed werkt. Bij mij knippert er een groen lampje als er geen kaart in zit en er brand geen lampje als de smartcard erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Hm ok dan heb ik misschien nog een paar puntjes wat kan helpen.
Welke FTP client gebruik je om je Azbox je openen?
Heb je de Smargo al op je pc geprobeerd en de firmware van de Smargo geupdate?
Heb je MGcamd met Newcs geinstalleerd?(of CCcam mag ook)
Heb je Multicas verwijdert?
Ohja, welke firmware draait erop je Azbox?
-edit-
Ik zie net dat er geen nieuwere firmware is dan waar de Smrgo mee geleverd wordt, en de lichtjes horen inderdaad uit te gaan zodra je er een smartcard instopt.

[ Voor 21% gewijzigd door Okki5 op 09-03-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik core ftp om te connecten.
Firmwareversie 0.9.4585.

Ik heb tot nu toe telkens aangenomen dat ik de juiste cccam had. Dat was de gene die in de lijst van openxcas stond, cccamClient-0.2.tar. Dat lijkt me bij nader inzien geen goede keuze alleen is dat de enige cccam in de lijst.
Nu probeer ik Native CCcam 2.1.1 te installeren omdat ik daar een duidelijke handleiding voor kon vinden (http://www.azboxforum.nl/viewtopic.php?f=46&t=593).

Daarnaast is mij niet helemaal duidelijk hoe ik de MG.cfg in moet vullen als ik een poging waag met MGCamd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 14:04
Geen matches
Okki5, kun je de Smargo updaten dan? Dit heb ik nooit geweten, heb je hier meer informatie over?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Wow Arno, kijk eens naar jouw thread op Azboxforum:
http://www.azboxforum.nl/...c.php?f=69&p=12698#p12698
Blijkbaar werkt de nieuwe Multicas(van gisteren) met Irdeto:D

Wat betreft de code in die cfg bestanden moet ik ook nog even zoeken.
Okki5, kun je de Smargo updaten dan? Dit heb ik nooit geweten, heb je hier meer informatie over?
Voor zover ik weet is er gewoon een updatemogelijkheid voor , ik kan de officiele link niet vinden, maar hier dan via Tweakblog:
Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC
Ga naar het stukje over Smargo en dan staat er een link naar dit pakket Met dank aan The Zap Man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Moet ik in de cccam.cfg nu een F: lijn plaatsen en een C: lijn of alleen maar die Cardreader lijn? Is er een telnet commando dat ik aan kan roepen om de cardreader te testen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Geen matches
http://www.austech.info/p...treaderplus-tutorial.html
Hier is wel een aardig voorbeeldje, het is voor een dreambox, maar het principe is hetzelfde.
Je hoeft geen C: of F: lijntje toe te voegen, dat is alleen zinnig om het adres van een key-server of key-peer aan te geven. Gewoon
code:
1
SERIAL READER : /dev/ttyUSB0 smartreader+

en/of
code:
1
SERIAL READER : /dev/ttyUSB1 smartreader+

aan het begin van CCcam.cfg neerzetten en dan weet CCcam dat hij de gegevens van je Smargo moet pakken.
Als het goed is... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Bedankt voor alle hulp maar het werkt nog steeds niet. Ik zie gewoon helemaal niets gebeuren als ik tussen de gecodeerde kanalen zap. Is er een linux commando om de status van cccam te zien? Ik heb echt het gevoel dat ik cccam niet goed geinstalleerd heb waardoor het nu niet werkt, want ik zie helemaal niets gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Geen matches
Kan je de instellingen van CCcam wel bereiken via Openxcas -plugins?

Als het goed is staat daar ook een lijst met EMU's die prioriteit hebben en hier kan je EMU's activeren. Het was wellicht handig van mij geweest als ik eerder had gezegt dat je CCcam misschien nog moet activeren en in ieder geval prioriteit geven boven Multicas (mocht Multicas nog geinstalleerd staan).
Ik hoop dat het hiermee gaat lukken, maar anders kan je nog MGcamd/Newcs proberen, die is ook wat makkelijker te installeren.

Let op, het is verstandig om maar 1 EMU tegelijk actief te hebben, anders kunnen er conflicten optreden. Ook is het aan te raden de actieve EMU de prioriteit te geven.

-edit- vreemd genoeg staat er in de changelog van de nieuwe Multicas (1.62D) dat Ziggo (en daarmee ook CAIW omdat ze dezelfde codering gebruiken) in de ingebouwde cardreader zou moeten werken -edit-

[ Voor 27% gewijzigd door Okki5 op 10-03-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Okki5 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:09:
Kan je de instellingen van CCcam wel bereiken via Openxcas -plugins?

Als het goed is staat daar ook een lijst met EMU's die prioriteit hebben en hier kan je EMU's activeren. Het was wellicht handig van mij geweest als ik eerder had gezegt dat je CCcam misschien nog moet activeren en in ieder geval prioriteit geven boven Multicas (mocht Multicas nog geinstalleerd staan).
Ik hoop dat het hiermee gaat lukken, maar anders kan je nog MGcamd/Newcs proberen, die is ook wat makkelijker te installeren.

Let op, het is verstandig om maar 1 EMU tegelijk actief te hebben, anders kunnen er conflicten optreden. Ook is het aan te raden de actieve EMU de prioriteit te geven.

-edit- vreemd genoeg staat er in de changelog van de nieuwe Multicas (1.62D) dat Ziggo (en daarmee ook CAIW omdat ze dezelfde codering gebruiken) in de ingebouwde cardreader zou moeten werken -edit-
Ik kan me voorstellen dat het zou moeten werken, maar ik krijg het niet aan de praat. Volgens mij heb ik nu wel bijna alles al geprobeerd, daarom denk ik dat ik iets over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Er staat in de tmp folder een bestandje genaamd mgstat.info en daar staat het volgende in:

tuxbox mgcamd v1.35 by mixvt (compiled Jan 20 2010 21:34:06), Wed Mar 10 17:34:14 2010
mg uptime 00d 00h 02m 02s, service changes: 3, ecm processed: 0, lost cw warnings: 0

Blijkbaar draait ie wel maar er worden geen ECM dingen geprocessed. iemand enig idee hoe ik mgcamd aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Om eerlijk te zijn zou ik het ook niet verder weten... Ik heb ook niet genoeg ervaring met EMU's, misschien dat de kenners op Azboxforum hier meer van weten, maar ik heb het idee dat ze daar een beetje stil zijn...
Misschien anders even www2.Satlords.nl proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groennom
  • Laatst online: 16-12-2024
[b][message=33613888,noline]... misschien dat de kenners op Azboxforum hier meer van weten, maar ik heb het idee dat ze daar een beetje stil zijn...
Daar schuilt wat mij betreft ook het probleem. In mijn beleving is er geen grote community rondom de AZbox terwijl de software nog wel experimenteel is. Als je kijkt naar andere producten (bijvoorbeeld CFULLHDMA van Conceptronics) dan zie je daar zeer frquent firmwares uitkomen en ook een grote community hier op tweakers. Bij AZbox mis ik dat en dat is voor mij een reden om er niet aan te beginnen.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:45

nwagenaar

God, root. What's the differen

Uhmm... CCcam installeren? MGCamd? Gewoon MultiCAS gebruiken, dat werkt perfect.

Wat je moet doen is het volgende (ik doe het even uit mijn hoofd):

1. Installeer OpenXCAS
2. Installeer MultiCAS 1.62C-A01
3. Upload het bestand cccam.cfg naar /PLUGINS/OpenXCAS/MultiCAS met daarin de volgende gegevens:

code:
1
C: ipadres_interne_server 12000 gebruikersnaam wachtwoord

4. Herstart de Azbox
5. Zodra de Azbox weer online is, ga je naar Plugins -> OpenXCAS -> Camd Setup -> MultiCAS -> Smartcard Interface -> Smart Card Splitter & CS
6. Standaard staat hij op Mode Off, druk op je afstandsbediening op rechts totdat je Client CCcam ziet.
7. Klik naar beneden en druk op de Blauwe knop van je afstandsbediening, als het goed is worden nu de gegevens uit je cccam.cfg gehaald.
8. Druk op de Rode knop van je afstandsbediening (dan worden je instellingen bewaard).
9. Ga naar beneden naar Login en druk op de OK knop. Als er staat "Login succes" dan werkt het. Staat er "Login fail" dan heb je verkeerde informatie in je cccam.cfg staan.
10. Als je nu via Back weer teruggaat, dan krijg je de melding: Connect to All servers? Selecteer dan natuurlijk Yes.
11. Eventueel je Azbox rebooten.
Okki5 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:10:
Om eerlijk te zijn zou ik het ook niet verder weten... Ik heb ook niet genoeg ervaring met EMU's, misschien dat de kenners op Azboxforum hier meer van weten, maar ik heb het idee dat ze daar een beetje stil zijn...
Misschien anders even www2.Satlords.nl proberen
Zelf zit ik meestal op sat4all.com en daar lijkt het behoorlijk druk te zijn in het Azbox forum. Er wordt gesproken over ervaringen met nieuwe firmware en multicas edities.
groennom schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:17:
[...]
Daar schuilt wat mij betreft ook het probleem. In mijn beleving is er geen grote community rondom de AZbox terwijl de software nog wel experimenteel is. Als je kijkt naar andere producten (bijvoorbeeld CFULLHDMA van Conceptronics) dan zie je daar zeer frquent firmwares uitkomen en ook een grote community hier op tweakers. Bij AZbox mis ik dat en dat is voor mij een reden om er niet aan te beginnen.

Maar nu zit je dus een NMT te vergelijken met een product dat zich primair als DVB receiver in de markt zet. Dat zijn twee hele verschillende dingen, het enige wat overeenkomt is dat ze dezelfde chipset hebben. Maar daar houdt de vergelijking dan ook op.

Als het op DVB aankomt, dan moet je dus naar de fora gaan waar ze hebben over DVB(-S2) zoals op sat4all.com of (voorheen) satdudez.com. Met een beetje Google werk zie je dat er diverse fora zijn waar druk wordt gesproken over de Azbox. En ja, het is geen grote community als je het gaat vergelijken met de Dreambox community.

[ Voor 42% gewijzigd door nwagenaar op 11-03-2010 10:28 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
nwagenaar schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:19:
Uhmm... CCcam installeren? MGCamd? Gewoon MultiCAS gebruiken, dat werkt perfect.

Wat je moet doen is het volgende (ik doe het even uit mijn hoofd):

1. Installeer OpenXCAS
2. Installeer MultiCAS 1.62C-A01
3. Upload het bestand cccam.cfg naar /PLUGINS/OpenXCAS/MultiCAS met daarin de volgende gegevens:

code:
1
C: ipadres_interne_server 12000 gebruikersnaam wachtwoord

4. Herstart de Azbox
5. Zodra de Azbox weer online is, ga je naar Plugins -> OpenXCAS -> Camd Setup -> MultiCAS -> Smartcard Interface -> Smart Card Splitter & CS
6. Standaard staat hij op Mode Off, druk op je afstandsbediening op rechts totdat je Client CCcam ziet.
7. Klik naar beneden en druk op de Blauwe knop van je afstandsbediening, als het goed is worden nu de gegevens uit je cccam.cfg gehaald.
8. Druk op de Rode knop van je afstandsbediening (dan worden je instellingen bewaard).
9. Ga naar beneden naar Login en druk op de OK knop. Als er staat "Login succes" dan werkt het. Staat er "Login fail" dan heb je verkeerde informatie in je cccam.cfg staan.
10. Als je nu via Back weer teruggaat, dan krijg je de melding: Connect to All servers? Selecteer dan natuurlijk Yes.
11. Eventueel je Azbox rebooten.
Dank voor deze informatie.
Het kan zijn dat ik wat mis hoor, maar ga jij er niet vanuit dat er op het lokale netwerk een server (bijv Dreambox) staat die als keyserver dient?
Het gaat hier om het gebruik van alléén de Azbox (eventueel met Smargo usb reader) om Ziggo of CAIW te ontvangen, dus voor mensen die géén beschikking hebben over een ander apparaat die Smartcard gegevens kan sharen. Een pc gebruiken als share server valt dus ook al buiten het kader van de gezochte oplossing...
Mijn excuses als ik jouw uitleg verkeerd begrijp... zou je het dan misschien nog wat willen toelichten?

Nou om eerlijk te zijn ze we een beetje aan het pionieren op het gebied van DVB-C, de Azbox is eigenlijk eerst gericht op de DVB-S2 markt en daarna kwam ook de mogelijkheid tot het gebruiken van DVB-C en DVB-T erbij. Op het gebied van DVB-S2 met deze box is er een grote community, vooral omdat boxen als deze daar enorm populair zijn, maar de mensen die de Azbox gebruiken als DVB-C apparaat zijn nog niet in grote getallen aanwezig.
Wat het zeer frequent firmwares betreft, het is zelfs zo druk geweest met firmwares dat er 11 nieuwe op een dag uitkwamen voor de Azbox. Nu is dat beperkt tot ongeveer 1 à 2 per week. Ja de Azbox verkeerd nog in een pril stadium, maar we komen er wel :)

Overigens is er gistermiddag(10-03-2010) wederom een nieuwe Multicas uitgekomen, namelijk 1.62-A01, die support levert voor alle kaarten van Ziggo in het interne Smartcard slot. Ik hoop dat dit ook voor Caiway zal gelden.

Ook wil met een schone lei(dus zoals je Azbox van de fabriek komt, zonder plugins ed geinstalleerd) opnieuw beginnen weleens helpen...

[ Voor 31% gewijzigd door Okki5 op 11-03-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Heb vanmiddag een schone installatie gedaan omdat ik ook problemen had om mijn nieuwe
HDD aan de praat te krijgen. Dat is nu gelukt dus kan ik me weer richten op de smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Het is verstandig om op dit moment de Caiway ondersteuning van de TS post te verwijderen. Ik ben gisteren met iemand bezig geweest die er wel verstand van heeft, maar daarmee is het ook niet gelukt om de gecodeerde kanalen beeld te krijgen. Wellicht in de nabije toekomst wel, maar nu iig nog niet. Het geluk bij caiway is natuurlijk wel dat het basispakket FTA is en dus prima te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Geen matches
Anoniem: 98752 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 07:51:
Het is verstandig om op dit moment de Caiway ondersteuning van de TS post te verwijderen. Ik ben gisteren met iemand bezig geweest die er wel verstand van heeft, maar daarmee is het ook niet gelukt om de gecodeerde kanalen beeld te krijgen. Wellicht in de nabije toekomst wel, maar nu iig nog niet. Het geluk bij caiway is natuurlijk wel dat het basispakket FTA is en dus prima te gebruiken...
Dat is zeer spijtig, het stond al op twijfelachtig. Het is veranderd. Wellicht dat het in de nabije toekomst ondersteund gaat worden, net als met Ziggo is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Er is weer hoop:
Hallo,

In volgende MultiCAS release word de Caiway kaart ondersteund. Komt vandaag of morgen uit is het vermoeden.

Greetz
aldus Coolegast @Azboxforum

[ Voor 11% gewijzigd door Okki5 op 13-03-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350001

Hallo,

Leuk om hier ook een topic te zien over de Azbox. Ik zal me zelf even voorstellen:

Ik ben beheerder/owner van het Azboxforum.nl Zal dit topic ook in de gaten houden en proberen feedback te geven.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Welkom op deze nederige thread VluggeW (of Coolegast toch?)
Mocht je het ondanks alle "dank aan Azboxforum" hier in deze thread het vervelend vinden dat ik soms letterlijk dingen kopieer, laat het mij alsjeblieft weten.
Verder lijkt het erop dat er hier veel bekabelde mensen zitten, dus het nieuws van de ondersteuning van Ziggo en CAIW in de interne reader maakt veel mensen blij!

We wachten met smart op de nieuwe Multicas. Ondertussen zal ik even wat meer plugins toevoegen aan de startpost, waaronder NZBget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Hallo,

Nee hoor kopieren is niet erg. Vind altijd wel bron vermelding handig als je dingen kopierd mits dat toegestaan is hier. Tevens is het juist dat ik VluggeW aka CooleGast ben.

Ziggo werkt al blauwe en oranje kaart.
Caiway in nieuwste MultiCAS is de verwachting.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Geen matches
Okki5 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:07:
[...]
Voor zover ik weet is er gewoon een updatemogelijkheid voor , ik kan de officiele link niet vinden, maar hier dan via Tweakblog:
Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC
Ga naar het stukje over Smargo en dan staat er een link naar dit pakket Met dank aan The Zap Man.
Bedankt Okki5, ik heb gelijk mijn Smargo geupdate naar versie SmartreaderUpdate_v1.5.zip
Welkom op GOT VluggeW/CooleGast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Zoals beloofd gisteren of vandaag een nieuwe MultiCAS.

Waarschijnlijk zit hier Caiway ondersteuning in maar heb nog geen changelog gezien.

te downloaden via plugin menu en dan azboxworld.com

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Geen matches
Het is nog even wachten op de bevindingen van Arno, voordat we met zekerheid kunnen zeggen dat de nieuwe Multicas icm de interne cardreader CAIW werkelijk aankan. Maar zo ja, dan zijn de makers van Multicas echt heel goed bezig, eerst al Ziggo werkend:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Helaas van het weekend geen tijd gehad om het te testen, vanavond ga ik het meteen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
YEAH!!! De laatste versie van Multicas werkt met Caiway! Wel een paar keer herstarten en de smartcard eruit halen en opnieuw in doen maar nu werken de gecodeerde zenders!!!
Bedankt voor alle hulp vanuit dit forum. Iemand interesse in een Smargo cardreader, zo goed als nieuw ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Lol heel goed, sorry dat ik je die Smargo aangepraat hebt:P Maar er is genoeg vraag naar die dingen, alle computer gebruikers die Ziggo of CAIW willen hebben zo'n ding nodig voor Mediaportal oid.
De Azbox werkt nu dus met de belangrijkste kabelmaatschappijen in Nederland, ik moet zeggen dat ze ondanks wat bugs heel goed op weg zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Hallo,

Ja Ziggo en Caiway werken. UPC zal wel niet gaan want dan heb je box key en rsa key nodig.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Arno, zou je misschien nog je ervaring met de Azbox als CAIW twin tuner willen posten? Ik ben zeer benieuwd of dat net zo goed werkt als met de sateliet en naar jouw ervaringen met de opnames van de kabel. Als alles naar behoren werkt kunnen we wel stellen dat Opensat erin geslaagd is een zeer multifunctionele DVB ontvanger te produceren.
Nu moet er alleen nog wat gebeuren aan het uiterlijk en een mooie bibliotheek geintegreerd worden in de firmware en het is ook nog een volwaardig mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Azbox HD Premium is Combo: houd in kijken op sat en opnemen op kabel zal niet gaan.
Azbox HD Premium Plus is Twin: houd in kijken op sat en opnemen op kabel werkt.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Dank VluggeW, maar dit had ik al in de topic start vermeld(dat zal ik nog wat verder verduidelijken voor nieuwe gebruikers!). Arno heeft 2 DVB-C tuners in een premium plus, en ik ben benieuwt naar zijn ervaringen daarmee.
Ik heb het idee dat veel mensen die kabel tv kijken hier op tweakers naar hun informatie zoeken (in tegenstelling tot de sateliet liefhebbers) en daarom lijken mij de ontwikkelingen heel gunstig voor meer mensen die de Azbox als twin dvb-c willen gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Okki5 op 16-03-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groennom
Okki5 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 00:05:
Dank VluggeW, maar dit had ik al in de topic start vermeld(dat zal ik nog wat verder verduidelijken voor nieuwe gebruikers!). Arno heeft 2 DVB-C tuners in een premium plus, en ik ben benieuwt naar zijn ervaringen daarmee.
Ik heb het idee dat veel mensen die kabel tv kijken hier op tweakers naar hun informatie zoeken (in tegenstelling tot de sateliet liefhebbers) en daarom lijken mij de ontwikkelingen heel gunstig voor meer mensen die de Azbox als twin dvb-c willen gebruiken.
Eens, ben zelf zeer geinteresseerd in een oplossing voor Ziggo. Onze vriendelijke kabelleverancier slaagt er niet in een fatsoenlijke box uit te brengen (heb nu de Cisco en dat is ..... niet echt goed!).

Dus ervaringen met de twin dvb-c hoor ik graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal de ervaringen met de twin dvb-c configuratie nog wel posten, maar ik ga de komende dagen nog wel wat 'spelen' om te achterhalen hoe de azbox het beste werkt. Het punt is namelijk dat er 2 identieke kaarten in zitten met dezelfde zenders. Ik ben er nog niet over uit of de azbox nou automatisch van kaart wisselt.

Stel: Je bent met kaart A Holland Sport aan het kijken. Als ik nu Holland Sport ga opnemen en vervolgens naar Discovery zap (andere transponder frequentie), wat gebeurt er dan? Het zou mooi zijn als de azbox zelf bedenkt om over te schakelen naar de andere kaart, of dat de opname automatisch met de andere kaart wordt gedaan. Maar zo werkt het volgns mij helaas niet.

Dat soort situaties wil nog wat uitproberen, het is in ieder geval wel zo dat je kan opnemen en kijken tegelijk, als je handmatig overschakeld naar de andere kaart.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 98752 op 16-03-2010 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Wat jij wilt is niet nodig. Stop er 1 kaart in en de Azbox kan decoderen op 1 kaart dus kijken en opnemen kan gewoon op 1 kaart. 2 kaarten is totaal zinloos.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groennom
Geen matches
Je wilt natuurlijk naar bijvoorbeeld Discovery channel kijken en Holland sport opnemen. Volgens mij heb je dan 2 tuners nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
euhm, ik heb dat net nog geprobeerd, maar als ik aan het opnemen ben, kan ik echt geen zenders kijken die niet op dezelfde transponder frequentie zitten. Zodra ik naar een ander kanaal zap, komt er een melding in beeld dat de opname stopt als ik door ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens heb ik nog wel een paar andere opmerkingen met betrekking tot de azbox. Meeste zijn waarschijnlijk wel op te lossen in firmware, anderen hebben helaas te maken met de beperkte processor. Aantekening is wel dat ik volgens mij momenteel gebruik maak van een beta versie van de firmware dus dan is het wel te verklaren dat er functionaliteit niet goed werkt
  • De vulling van de guide verdwijnt na een tijdje. Na een reboot is de guide gevuld en kan je een aantal dagen vooruit kijken, maar opeens is de guide leeg en dat verandert pas weer zodra je een reboot uitvoert.
  • Je kan in de guide een programma opnemen. Als je dat programma vaker op wilt nemen, bijvoorbeeld wekelijks, dan kan dat ook. Probleem daarmee is dat de eerste opname netjes de naam van het programma krijgt, maar de daarop volgende opnames krijgen een nummer als naam. Je weet dus niet welk programma er is opgenomen.
  • Als je de timeshift functie aanzet, wordt de responsiviteit van de azbox slechter. Ook blijft het beeld na een minuutje een tel hangen. Dat maakt voor mij de timeshiftfunctie eigenlijk onbruikbaar. Hopelijk kan daar in de firmware nog iets aan gedaan worden, maar ik vrees dat het meer te maken heeft met de rekenkracht van de processor.
  • Blijkbaar kan de azbox maar 1 ding tegelijk want als ik muziek aan het luisteren ben en een opname start, stopt de muziek.
Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van windows media center icm een digitale tv-kaart. Daarom weet ik hoe het kan zijn, en helaas is het een groot verschil met waar de Azbox nu is.

Als er iemand een Azbox Premium+ met 2 dvb-c kaarten wil kopen met een paar tientjes korting |:( , pm me maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
groennom schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:17:
Je wilt natuurlijk naar bijvoorbeeld Discovery channel kijken en Holland sport opnemen. Volgens mij heb je dan 2 tuners nodig....
Tuners zijn niet hetzelfde als kaarten, volgens mij is hier een misverstand gaande...
Overigens heb ik nog wel een paar andere opmerkingen met betrekking tot de azbox. Meeste zijn waarschijnlijk wel op te lossen in firmware, anderen hebben helaas te maken met de beperkte processor. Aantekening is wel dat ik volgens mij momenteel gebruik maak van een beta versie van de firmware dus dan is het wel te verklaren dat er functionaliteit niet goed werkt

* De vulling van de guide verdwijnt na een tijdje. Na een reboot is de guide gevuld en kan je een aantal dagen vooruit kijken, maar opeens is de guide leeg en dat verandert pas weer zodra je een reboot uitvoert.
* Je kan in de guide een programma opnemen. Als je dat programma vaker op wilt nemen, bijvoorbeeld wekelijks, dan kan dat ook. Probleem daarmee is dat de eerste opname netjes de naam van het programma krijgt, maar de daarop volgende opnames krijgen een nummer als naam. Je weet dus niet welk programma er is opgenomen.
* Als je de timeshift functie aanzet, wordt de responsiviteit van de azbox slechter. Ook blijft het beeld na een minuutje een tel hangen. Dat maakt voor mij de timeshiftfunctie eigenlijk onbruikbaar. Hopelijk kan daar in de firmware nog iets aan gedaan worden, maar ik vrees dat het meer te maken heeft met de rekenkracht van de processor.
* Blijkbaar kan de azbox maar 1 ding tegelijk want als ik muziek aan het luisteren ben en een opname start, stopt de muziek.

Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van windows media center icm een digitale tv-kaart. Daarom weet ik hoe het kan zijn, en helaas is het een groot verschil met waar de Azbox nu is.

Als er iemand een Azbox Premium+ met 2 dvb-c kaarten wil kopen met een paar tientjes korting |:( , pm me maar...
Hm dat is een tegenvaller, het geadverteerde valt tot nu toe een beetje tegen. Best jammer voor een box die al sinds eind december 2009 verkrijgbaar is...
Voor de developers is er nog een lange weg te gaan blijkbaar.
Om eerlijk te zijn herken ik je derde punt(over timeshiften) niet, bij mij werkt dat gewoon vloeiend, maar ik heb de gewone Premium...

[ Voor 75% gewijzigd door Okki5 op 16-03-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Hallo Arno,

Heb je wel 2x een DVB-C tuner erin zitten? Want het zal moeten werken 1 kaart en dan kijken en opnemen.

Je hebt mij MSN duus doe me eens een berichtje.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Geen matches
Arno heeft hem inmiddels te koop staan:
http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=214351

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, en hij staat nog steeds te koop. Dus als er een hobbyist interesse heeft voor Azbox voor goede prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groennom
Geen matches
Jammer dat het item doodbloed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Geen matches
Ik ben aan het sparen, maar dat gaat nog niet zo hard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-01-2024

PietProem

n/a

proempiet, heeft de Azbox van Arno gekocht ;-)

Ben nu aan het stoeien om Ziggo aan de praat te krijgen, op een aantal kanalen krijg ik een "Geen signaal" melding en op de enkele kanalen "Gecodeerd" met een Rode Ziggo kaart. Nu begrijp ik dat de Rode kaart niet werk, ik heb ook nog een Oranje kaart alleen die geeft geen beeld in een Philips ontvanger.

De Oranje kaart gaf wel beeld op een Cisco PVR die ik twee maanden terug heb gebruikt.
Het kan zijn dat de key's niet geladen zijn op de kaart dus deze heb ik maar even in de Philips gedrukt.

ff afwachten of de Oranje kaart gaat werken in de Philips ontvanger, de rode werkt namelijk perfect.
Anders moet ik de Oranje nog maar een keer aanmelden via https://www.ziggo.nl/#pro...llatiepakketten/smartcard

Weet iemand hoe ik kan zien of de Azbox de kaart goed leest?
Hij doet het, kaart geregistreerd en een nachtje aan laten staan. Nu heb ik beeld alleen nog niet alle kanalen zijn gevonden ;-( vanavond maar eens verders stoeien

[ Voor 9% gewijzigd door PietProem op 03-04-2010 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Hallo,

Blauwe en Oranje kaart moeten werken. Rode Ziggo kaart zegt mij niks is dit de nieuwste of al een oudere?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem

PietProem

n/a

Geen matches
Anoniem: 350001 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:22:
Hallo,

Blauwe en Oranje kaart moeten werken. Rode Ziggo kaart zegt mij niks is dit de nieuwste of al een oudere?

Greetz
De rode is volgens mij een hele oude kaart.

Ik weet niet wie de start post beheerd maar Ziggo werkt nu perfect bij mij met een Oranje kaart en de interne kaartreader.
MultiCAS-v162D-A04 installeren en het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
TS geupdate, dank voor deze verdere aanvulling!
Kan je misschien wat meer vertellen over je ervaringen met je azbox, bijvoorbeeld opnemen en kijken ed?
Verder zoek ik nog wel iemand die wil helpen de TS te onderhouden, door mijn studie heb ik wat weinig tijd op het moment en ik kan andere gebruikers mede-editors maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-03 14:17
Geen matches
Na heel veel speurwerk, kan de Elite volgens mij ook opnemen op een samba-share, waardoor het dus OOK mogelijk is om via het netwerk op te nemen.

En op een samba-share opnemen kunnen de Premium HD en de Premium HD plus ook.

Kan dit aangepast worden in het overzicht, want daar staat nu alleen opnemen via USB en/of intern?

Gr,

Mr. Breaker

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Is dat met nieuwere firmware, of een addon?

Verder hoorde ik goed nieuws over de vorderingen met Enigma 2 voor de Azbox, maar de vraag is natuurlijk of wij dat willen. De Azbox zou dan immers redelijk beperkt worden door Enimga 2, mediatank functies horen niet bij enigma 2.

Ook is het software ontwikkel team van Opensat veel verbeterd, onder andere door ervaren nieuwe medewerkers uit de Dreambox wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-03 14:17
Samba recording schijnt de Azbox standaard te kunnen.

Kan iemand dit bevestigen?

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
MrBreaker schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:56:
Samba recording schijnt de Azbox standaard te kunnen.

Kan iemand dit bevestigen?
Ik zal het vanavond even testen, maar wat ik zo snel kan vinden op verschillende fora laat zien dat het geen probleem is. Als ik mij niet vergis werken de standaard mount commandos die we van linux kennen ook gewoon, evenetueel met een scriptje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Geen matches
Canaldigitaal ondervindt wat probleempjes, als "positieve" bijwerking zijn nu bepaalde zenders FTA (waaronder Film 1.1/1.2)
Puch-Maxi in "\[DVB-S] Televisie via de satelliet: DVB-..."

[ Voor 44% gewijzigd door Puch-Maxi op 12-05-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Geen matches
Ja inderdaad, ik heb het gemerkt
Ook voor de Opera fan is nu BRAVA HDT gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 08:47

Gorefest

serial killer.

Hier staat een testverslag van de AZbox in het nederlands:
http://www.tele-satellite...ellite-1005/ned/azbox.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 14:37
Waarom kan de AZbox geen HD audio formaten aan? :(

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
knny schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:36:
Waarom kan de AZbox geen HD audio formaten aan? :(
wat bedoel je precies?
in de ts staan een aantal audio codecs, standaarden en containers die de azbox ondersteunt... welke mis jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
ik zit er sterk over na te denken om de azbox elite hd+ te kopen voor het gebruik van de schotel met astra 1 en 3.

Nu zit ik met nog wat vragen.
  • Is het al mogelijk om 2 verschillende programmas tegelijkertijd op te nemen?
  • werkt met aston cryp 2 module in de azbox? of kan alleen de kaart van cd in de ontvanger?
  • hoe is de beeldkwaliteit ivm met andere ontvangers (hd, sd)?
  • ik gebruik geen linux, is het dan wel mogelijk om de azbox te gebruiken icm mijn computer (windows 7)
  • is het gebruk van linux een pre, ik hoef niet het maximale eruit te halen (alleen wat netwerk en internet functies)
  • (misschien een domme vraag) kan de azbox ook overweg met draadloos internet.
Ik had de azbox vandaag al bijna gekocht, maar twijfelde nog een beetje over deze punten.

groeten maurits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
maurits187 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:38:
ik zit er sterk over na te denken om de azbox elite hd+ te kopen voor het gebruik van de schotel met astra 1 en 3.

Nu zit ik met nog wat vragen.
  • Is het al mogelijk om 2 verschillende programmas tegelijkertijd op te nemen?
  • werkt met aston cryp 2 module in de azbox? of kan alleen de kaart van cd in de ontvanger?
  • hoe is de beeldkwaliteit ivm met andere ontvangers (hd, sd)?
  • ik gebruik geen linux, is het dan wel mogelijk om de azbox te gebruiken icm mijn computer (windows 7)
  • is het gebruk van linux een pre, ik hoef niet het maximale eruit te halen (alleen wat netwerk en internet functies)
  • (misschien een domme vraag) kan de azbox ook overweg met draadloos internet.
Ik had de azbox vandaag al bijna gekocht, maar twijfelde nog een beetje over deze punten.

groeten maurits
*Nee en dat zal ook nooit mogelijk worden met de Elite. Als je dat wilt moet je de Premium Plus met 2 DVB-S2 tuners nemen.
*Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar gewoon je CD kaart in de ingebouwde smartcard reader stoppen werkt in iedergeval. Overigens heb ik nog van geen een CAM gehoord dat deze niet werkt, dus waarschijnlijk zal de Aston het ook wel doen.
*De beeldkwaliteit is natuurijk niet objectief vast te stellen, maar ik vind het in iedergeval prima... Receivers verschillen op die punten ook maar zo weinig dat ik niet durf te zeggen dat de Azbox slechter of beter beeld weergeeft dan een DB800 of een IPbox of wat dan ook.
*De gedeelde map van de Azbox (internet of externe HD) is ook gewoon te bereiken vanaf je Windows PC.
Verder werken alle enigsinds belangrijke programma's (MAZ bijvoorbeeld om je zenderlijsten op je PC te bewerken) op Windows.
*Gebruik van Linux is geen pré en in alledaags gebruik ook niet nuttig. Overigens werken niet alle Internet functies van de Azbox even goed. De internet browser is een beetje karig (duurt lang enzo), maar de Youtube App werkt wel geweldig.
*De premium plus kan overweg met draadloos internet, de Elite niet!

De Elite is de goedkope versie die prima werkt met single LNB's en externe HDD's. Wil je daarentegen opnemen van een ander kanaal dan waar je naar kijkt heb je een Premium Plus met Twin DVB-S2 tuner nodig. (Neem geen gewone Premium, die is beperkt tot 1 transponder voor kijken en opnemen(=een beperkt aantal zenders)). Lees hier ook even goed de TS voor door, je hebt ook een Twin LNB nodig wil je opnemen en kijken naar een ander kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
bedankt okki voor je tips en goede uitleg.

ik bedoelde ook de azbox premium hd+ (om een of andere reden heb ik elite geschreven). Dan denk ik dat ik maar voor de premium hd+ ga. ik twijfelde nog een beetje tussen de andere merken. Maar als het probleem met de 2 tuners is opgelost dan is het wel een hebbe dingetje.

Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor astra 1 en 3. multimedia (interne hd volpompen met divx, mp3, dvds) internet is natuurlijk leuk, vraag mij af of ik er gebruik van maak als hij echt zo traag is. Key sharing is misschien een idee voor in de toekomst, maar daar heb ik nog helemaal geen kaas van gegeten.

Als ik het goed begrijp kan ik met 2 tuners iets opnemen van astra 3 en iets kijken van astra 1????
je kan toch niet iets opnemen en iets anders kijken binnen de zelfde sateliet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
maurits187 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:54:
bedankt okki voor je tips en goede uitleg.

ik bedoelde ook de azbox premium hd+ (om een of andere reden heb ik elite geschreven). Dan denk ik dat ik maar voor de premium hd+ ga. ik twijfelde nog een beetje tussen de andere merken. Maar als het probleem met de 2 tuners is opgelost dan is het wel een hebbe dingetje.

Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor astra 1 en 3. multimedia (interne hd volpompen met divx, mp3, dvds) internet is natuurlijk leuk, vraag mij af of ik er gebruik van maak als hij echt zo traag is. Key sharing is misschien een idee voor in de toekomst, maar daar heb ik nog helemaal geen kaas van gegeten.
Key sharing is ook iets wat je alleen binnen je eigen huis mag doen, zodra je keys van externe bronnen gaat gebruiken of aanbieden ben je volgens de wet illegaal bezig. Het is dus alleen handig als je meerde satelietontvangers hebt staan thuis en dan met 1 smartcard toe wilt zijn.
Als ik het goed begrijp kan ik met 2 tuners iets opnemen van astra 3 en iets kijken van astra 1????
je kan toch niet iets opnemen en iets anders kijken binnen de zelfde sateliet?
Dat is een goede vraag, ja dat kan, maar daar hangen een aantal voorwaarden aan:
1) De Azbox Premium plus met 2x DVB-S2 tuner Bijvoorbeeld hier te koop, selecteer dan even 2 keer de DVB-S tuner.

2) Een Twin-LNB dus met 2 uitgangen en 2 kabels naar je satelietontvanger. Als je de BBC ook wilt ontvangen is dit wel een aardig pakket, inculsief schotel. Kijk dus even of je een Twin LNB hebt en of je 2 kabels naar je ontvanger kan leggen.

Als je van deze LNB 2 kabels naar je ontvanger aanlegt kan je opnemen en kijken naar alles wat je maar wilt tegelijk. Dus binnen dezelfde sateliet opnemen en kijken, maar ook op andere satelieten.

Let goed op bij het aankopen, er is zowel een premium als een premium plus. Neem alsjeblieft de Premium plus, ik heb de gewone premium en de twin tuner functionalteit is nou niet echt geweldig. De premium plus is de goed werkende versie van de gewone Premium.

[ Voor 6% gewijzigd door Okki5 op 07-07-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Geen matches
Hey okki

Laatste vraag nog:

is het ook een ontvanger waar een vrouw mee overweg kan? Ik vrees als hij steeds hangt als mijn vriendin gtst ofzo kijkt dat ik hem na een paar weken al kan ruilen.

ik las op wat forums dat hij soms nog wel eens hangt, weet jij of dit een oud probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Geen matches
Wow sorry voor de late reactie, hangen doet hij eigenlijk niet meer in de laatste firmware...
De interface is redelijk eenvoudig. Je kan instellen dat hij bij het aanzetten standaard in TV mode terecht komt en dan werkt hij hetzelfde als alle normale boxen. Om op te nemen heb je de rode knop, om een timer in te stellen heb je de menu knop :P Simpeler kan het niet zijn denk ik...
In het zeldzame geval dat hij nog hangt (heb het wel eens met een film gehad(dus niet TV)) zal de box zichzelf herstarten waardoor je na 2 minuten weer verder kan.

[ Voor 35% gewijzigd door Okki5 op 16-07-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Hey okki bedankt voor je reactie.

Inmiddels heb ik de box al gekocht en hij bevalt uitstekend. Draadloos internet aansluiten werkt vrij eenvoudig. Streamen van pc naar azbox werkt goed, behalve bij hele grote bestanden (bij divx, mp3 gaat prima).
De 2 tuners werken ook goed. Als je bijv. 1 prog opneemt en je wilt zappen dan geeft de azbox een melding dat de opname dan stopt. Wat je dan moet doen is op de afstandsbediening op ok drukken en de zenders uitzoeken die dan nog blauw zijn. De geblokte zenders worden tijdens de opname zwart aangegeven.

1 minpuntje is dat je als je een favorieten lijst bewerkt je maar 1 zender tegelijk kan sorteren. Je kan dus niet een hele reeks zenders aanklikken en zeggen deze zenders moeten bovenaan staan. Het moet allemaal 1 voor 1 dat werkt heel traag. Maar misschien is daar ook wel een oplossing voor. Oja hij werkt ook met alleen de kaart van canal digitaal. Ook handig natuurlijk.

edit: meerdere kanalen selecteren kan wel, maar alleen met de optie om ze te verplaatsen naar favorieten, je kan ze niet hoger of lager plaatsen in je favorieten lijst. Wel veel gedoe. Je moet dus bijv eerst ned 1 aanklikken omhoog slepen daarna ned 2 etc etc. Makkelijker was geweest als je eerst een hele rij kan selecteren en dan in 1 keer kan verplaatsen hoger of lager in de lijst.

[ Voor 17% gewijzigd door maurits187 op 18-07-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Geen matches
Dat is wel lastig sorteren zo :P Het gaat op dezelfde manier als op mijn oude Nokia Mediamaster 9500.
Dat moet vast anders kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Geen matches
Download MAZ, bijvoorbeeld hier te vinde: http://www.eurocardsharing.com/f329/maz-ver-3-0-a-231396
en je kan gewoon alle kanalen en bouquetten bewerken vanaf je pc.

Wat ik zelf altijd doe is de DBF4ALL plugin downloaden, daarmee een gepaste kanaallijst ophalen, afhankelijk van welke satelieten je ontvangt en dan met MAZ op de pc de standaard favorieten een beetje aanpassen.

[ Voor 39% gewijzigd door Okki5 op 18-07-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
bedankt voor weer een goeie tip okki, ik ga hem gelijk ff downloaden. Dat zou mij een hoop werk schelen, want het een voor een selecteren duurt wel erg lang.

Weet jij trouwens ook of je ook 2 programmas tegelijk kan opnemen? ik heb 2 tuners in de azbox. 1 programma opnemen en dan via de ok knop op de afstandbediening naar een andere zender gaan werkt. Je kan niet gewoon zappen want dan geeft de azbox aan dat de opname stopt. Maar als ik dus 1 programma opneem en dan via ok naar een andere zender ga en die ook wil opnemen dan werkt het niet. Is hier ook een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Ik ben bang dat het niet werkt, zie http://www.myazbox.de/wik...itle=AZBOX_HD_Premium_%2B
Nog niet althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
maurits187 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:08:
bedankt voor weer een goeie tip okki, ik ga hem gelijk ff downloaden. Dat zou mij een hoop werk schelen, want het een voor een selecteren duurt wel erg lang.

Weet jij trouwens ook of je ook 2 programmas tegelijk kan opnemen? ik heb 2 tuners in de azbox. 1 programma opnemen en dan via de ok knop op de afstandbediening naar een andere zender gaan werkt. Je kan niet gewoon zappen want dan geeft de azbox aan dat de opname stopt. Maar als ik dus 1 programma opneem en dan via ok naar een andere zender ga en die ook wil opnemen dan werkt het niet. Is hier ook een oplossing voor.
wellicht dat het werkt met meerdere harde schijven... Ik meen ergens gelezen te hebben dat je wel kan timeshiften op een andere zender als je opneemt van een zender met een usb stick. Zo gauw kan ik niet meer verzinnen waar ik dat vond, maar zal het even voor je proberen op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Geen matches
beetje late reactie van mijn kant,

Dus 2 programmas tegelijkertijd opnemen kan dus niet, vreemd dat dit nog niet mogelijk is. Het kan altijd prima op mijn topfield 4000 die al 5 jaar oud is.

Waar ik mij wel aan stoor is dat sommige films die ik vanaf mijn pc stream haperen. Ik ben er achter gekomen dat het vaak om mkv bestanden gaat. Als ik een dvd stream en de 1 vob aanklik, hapert hij ook na een tijd. Maar als ik het zelfde doe en dan met de afstandsbediening naar het dvd menu ga en dan `film afspelen kies`heb ik niet. Divx gaat ook altijd goed. Ik dacht eerst dat de bestanden misschien te groot zijn om te streamen maar heb laatst darkknight gezien was een ts bestand en die speelde hij perfect af.

Wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
maurits187 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 19:26:
beetje late reactie van mijn kant,

Dus 2 programmas tegelijkertijd opnemen kan dus niet, vreemd dat dit nog niet mogelijk is. Het kan altijd prima op mijn topfield 4000 die al 5 jaar oud is.

Waar ik mij wel aan stoor is dat sommige films die ik vanaf mijn pc stream haperen. Ik ben er achter gekomen dat het vaak om mkv bestanden gaat. Als ik een dvd stream en de 1 vob aanklik, hapert hij ook na een tijd. Maar als ik het zelfde doe en dan met de afstandsbediening naar het dvd menu ga en dan `film afspelen kies`heb ik niet. Divx gaat ook altijd goed. Ik dacht eerst dat de bestanden misschien te groot zijn om te streamen maar heb laatst darkknight gezien was een ts bestand en die speelde hij perfect af.

Wie het weet mag het zeggen.
Hallo,

Dat sommige files happerend afspelen heeft er mee te maken dat het netwerk hoogst waarschijnlijk niet snel genoeg is. 12.5 Mbit/sec is het hoogst haalbare in theorie. Ik denk dus dat je MKV files HD zijn en sneller zijn dan 12.5 Mbit/sec.

Greetz

• vlietame
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-05 15:22
Kan iemand precies omschrijven hoe ik beelden stream vanaf mijn pc naar de azbox? Lukt mij niet.

En wiet iemand hoe ik gemakkelijk programma's kan bekijken van uitzendinggemist en of rtlgemist?
Via de browers is geen doen, erg langzaammmmm)

Dank u!
(azbox HD+ met 2x dvb-t met digitenne)

• Okki5
Vermoedelijk wordt het probleem waar jij tegen aanloopt veroorzaakt door de codec die je streamt. Je Azbox wil alleen maar MPEG2 streams hebben. Persoonlijk kopieer ik gewoon altijd naar m'n Azbox, dat werkt toch wel wat fijner... Het wordt eens tijd dat er wat gedaan wordt aan die codecs, maar vooralsnog is de enige mogelijkheid om te streamen VLC te laten coderen naar MPEG2.

Met uitzending gemist kan ik je helaas niet helpen

[ Voor 6% gewijzigd door Okki5 op 16-09-2010 13:08 ]

• vlietame
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-05 15:22
Okki5 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:07:
Vermoedelijk wordt het probleem waar jij tegen aanloopt veroorzaakt door de codec die je streamt. Je Azbox wil alleen maar MPEG2 streams hebben. Persoonlijk kopieer ik gewoon altijd naar m'n Azbox, dat werkt toch wel wat fijner... Het wordt eens tijd dat er wat gedaan wordt aan die codecs, maar vooralsnog is de enige mogelijkheid om te streamen VLC te laten coderen naar MPEG2.
Dat is dus al het probleem, ik lees dat meer mensen streamen vanaf pc naar azbox met VLC met MPEG2.
Maar dat lukt op niet. 8)7 8)7

Pak een mp4 bestand en stream die naar het ip adres via upd naar de azbox en stel de azbox in op udp met het ip van mijn pc.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Heb je de OP goed nagelezen? \[DVB-S/C/T]Azbox HD serie ervaringen topic Kijk naar streamen naar de Azbox
Hier heb ik een redelijk duidelijk voorbeeld neergezet, je moet RTP gebruiken ipv UDP.

[ Voor 9% gewijzigd door Okki5 op 17-09-2010 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
/me Heeft eindelijk een Azbox bemachtigt, ik zal binnenkort eens een review schrijven :) Momenteel heb ik de laatste firmware release erop en het werkt wel aardig, met welke versie hebben jullie de beste ervaringen?
Verder ga ik opzoek naar een geschikte (zuinige/koele/stille) harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazzellaartje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03-2021
Geen matches
Weet iemand of het mogelijk is om een TV zender te streamen naar een PC elders in huis of naar de PC op mijn werk? Zo dat ik op de PC ook Eredivisie Live kan kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzzz104
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-06 13:09
Sinds deze week een AZbox mede door adviezen op dit forum aangeschaft en hij bevalt goed; ook eenvoudig in gebruik! En goed te koppelen via het netwerk.

Het probleem dat ik heb is dat opnames (.ts files) niet kunnen worden afgespeeld via "Movies".
Ik heb het nog niet via het tv menu geprobeerd (probeer ik vanavond).
Het lijkt er wel op dat de ts-files de juiste extensie hebben.

De firmware versie is 0.9.5020.

Ik zie op forums de tip om Priority Manager te installeren maar wat moet je dan instellen?

Of weet iemand een andere oplossing? (of misschien andere firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Geen matches
Om even antwoord te geven op je vraag, gaat het om de .ts bestanden die door een opname zijn gemaakt?
Zoja, deze kun je idd niet afspelen onder "Movies". Het best gebruik je in TV "mode" het Menu knopje en vervolgens: "Opnamen overzicht" hiermee kun je de opnames wel afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 20:37

timvanloon

Intel or AMD?

vlietame schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:38:
Kan iemand precies omschrijven hoe ik beelden stream vanaf mijn pc naar de azbox? Lukt mij niet.

En wiet iemand hoe ik gemakkelijk programma's kan bekijken van uitzendinggemist en of rtlgemist?
Via de browers is geen doen, erg langzaammmmm)

Dank u!
(azbox HD+ met 2x dvb-t met digitenne)
Hoi welke azbox versie moet ik nemen met digitenne en il wil 2 tuners hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

Geen matches
premium denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 11:23
Geen matches
De premium PLUS, tenmiste als je bedoeld dat je op wilt kunnen nemen en tegelijkertijd tv kijken op een ander kanaal :) Zie ook de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 11:23
Geen matches
Hebben jullie trouwens de nieuwe firmware op basis van Enigma2 al eens geprobeerd?
http://www.satpimps.com/forumdisplay.php?f=600
Ik kijk zelf niet via satelliet dus kan het nog niet proberen maar het ziet er goed uit..!

[ Voor 4% gewijzigd door Jerome! op 25-10-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

Geen matches
Iemand die weet of je de standaard digitenne antenne van kpn kan gebruiken op de az box premium + (dus zonder externe voeding)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

franssie

Save the albatross

Geen matches
morgen weet ik het ws wel, vandaag eindelijk de premium HD+ etc binnen gekregen.
Maar de antenne zou moeten werken als je dicht bij de zendmast woont, geen idee of deze ontvanger 5 volt kan leveren. Waarschijnlijk bouw ik even een dipooltje of een kleine yagi, vaak betere ontvangst daarmee dan de versterkte KPN antenne odat de versterker ook de stoor signalen versterkt (het brommer probleem). Deze discussie past trouwens ook goed in het grote digitenne topic, er is daar veel over antenne's te vinden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

Geen matches
Wat ik me afvaag is er een handleiding voor het instellen van de AZ box HD premium + met digitenne?

Ik heb er 1 met de laatse firmwasre , openxcas geinstalleerd, multicas geinstalleerd maar nog geen beeld??

signaal sterkte is 75% en alle kanalen staan ook weergegeven in de tv lijst. Echter als ik NEd 1 bijv. instel zegt de box "geen signaal"?

Moet ik nog iets verder instellen in multicas voor digitenne??

help help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@timvanloon - heb ik ook, aleen heb ik 5x NED1 en er is er maar eentje die werkt.

Voor de andere AZBOX bezitters, er is 1 (!) ding waar ik niet uitkom op google en de vele azbox forums: Hoe krijg ik de samba server standaard aan. Ik kan alle media op mijn netwerk prima via de azbox bekijken (erg goed zelfs, de beeld kwaliteit is beter dan via mijn xbmc-mac-mini) maar andersom krijg ik het niet aan de praat en dat is wel de reden dat ik 'm kocht: ik wil in de woonkamer iets opgenomen hebben en dat dan in de rest van mijn huis kunnen kijken ...
Ik kan de server wel via het menu opstarten en dan werkt het maar dan kan ik niet de azbox bedienen, ga ik uit het samba scherm dan wordt de connectie gelijk dicht gegooid ...

Via SSH kan ik wel SMBD en die andere die eerst moet (deamon) starten maar dat werkt niet, en via grep kan ik niet de paden en conf files vinden.

Dus mijn vragen:
- waar vind ik de smbd en haar familie op de azbox
- waar staan de .conf bestanden

en hoe krijg ik het zo dat het op de achtergrond draait en opstart met mijn box zodat ik door mijn hele huis oude opnames kan kijken?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem

PietProem

n/a

Als de Azbox uitstaat dan kun je bij de shares als hij aanstaat niet ;-(

ff op Azboxforum kijken je moet even het stat/stop script aanpassen zodat de share aanblijft als je de box aanzet.
franssie schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 01:44:
@timvanloon - heb ik ook, aleen heb ik 5x NED1 en er is er maar eentje die werkt.

Voor de andere AZBOX bezitters, er is 1 (!) ding waar ik niet uitkom op google en de vele azbox forums: Hoe krijg ik de samba server standaard aan. Ik kan alle media op mijn netwerk prima via de azbox bekijken (erg goed zelfs, de beeld kwaliteit is beter dan via mijn xbmc-mac-mini) maar andersom krijg ik het niet aan de praat en dat is wel de reden dat ik 'm kocht: ik wil in de woonkamer iets opgenomen hebben en dat dan in de rest van mijn huis kunnen kijken ...
Ik kan de server wel via het menu opstarten en dan werkt het maar dan kan ik niet de azbox bedienen, ga ik uit het samba scherm dan wordt de connectie gelijk dicht gegooid ...

Via SSH kan ik wel SMBD en die andere die eerst moet (deamon) starten maar dat werkt niet, en via grep kan ik niet de paden en conf files vinden.

Dus mijn vragen:
- waar vind ik de smbd en haar familie op de azbox
- waar staan de .conf bestanden

en hoe krijg ik het zo dat het op de achtergrond draait en opstart met mijn box zodat ik door mijn hele huis oude opnames kan kijken?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-06 12:50

mphilipp

Romanes eunt domus

Is er inmiddels iemand die zo'n AZbox succesvol heeft draaien met Ziggo en een (interne) cardserver? Ik ben wel benieuwd hoe dat loopt. En die MultiCAS, wat is dat voor protocol? Is dat CCcam of Newcam? Het is niet voor mij, want ik kijk Ziggo met een HT-PC, maar familie van me wil graag HD kijken maar vinden de Dreambox HD modellen te duur (nu hebben ze een 7025 met 2 tuners). Ze sharen via een Dreambox 500C die elders in het huis staat, en willen niet graag zo'n dure CAM module kopen als het ook met een softcam kan.

Iemand goede ervaringen?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• franssie

franssie

Save the albatross

PietProem schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:25:
Als de Azbox uitstaat dan kun je bij de shares als hij aanstaat niet ;-(

ff op Azboxforum kijken je moet even het stat/stop script aanpassen zodat de share aanblijft als je de box aanzet.

[...]
lol, even de uitzet regels weggecomment en dat werkt inderdaad, zo simpel!

@mphilipp: helaas hier aleen DVT-T en SVB-S (en die laatste nog maar beperkt omdat mijn sat kabel kaduuk is en ik nog geen tijd heb gehad die te vervangen).

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 10-02-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM-Centurion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01-2020
Hallo,

Ik ben op zoek naar een AZbox die voldoet aan mijn eisen... nou zijn dat er wel wat maar nu ben ik nieuwsgierig of iemand al wat gehoord heeft van de nieuwe AZbox me, of de mini me. Ik had al wat gezocht op internet maar kan er weinig over vinden en hij is nog nergens te koop. Iemand die iets meer weet dan mij??

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CM-Centurion schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:02:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een AZbox die voldoet aan mijn eisen... nou zijn dat er wel wat maar nu ben ik nieuwsgierig of iemand al wat gehoord heeft van de nieuwe AZbox me, of de mini me. Ik had al wat gezocht op internet maar kan er weinig over vinden en hij is nog nergens te koop. Iemand die iets meer weet dan mij??

Alvast bedankt! :)
Hallo,

Ik weet niet wat je eisen zijn maar de Me komt hoogst waarschijnlijk in september. De Mini Me later.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:01
Ik zag net deze staan: http://www.pixmania.be/be...ox/home-media-center.html
Welk model is dit want er staat enkel "AZBOX Home Media Center"

Op papier lijkt hij alles te kunnen maar ik vind er vrij weinig over op het internet...

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Pagina: 1 2 Laatste