Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350001

Geen matches
Hallo,

Blauwe en Oranje kaart moeten werken. Rode Ziggo kaart zegt mij niks is dit de nieuwste of al een oudere?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-01-2024

PietProem

n/a

Geen matches
Anoniem: 350001 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:22:
Hallo,

Blauwe en Oranje kaart moeten werken. Rode Ziggo kaart zegt mij niks is dit de nieuwste of al een oudere?

Greetz
De rode is volgens mij een hele oude kaart.

Ik weet niet wie de start post beheerd maar Ziggo werkt nu perfect bij mij met een Oranje kaart en de interne kaartreader.
MultiCAS-v162D-A04 installeren en het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-06 15:45
Matched: azbox
TS geupdate, dank voor deze verdere aanvulling!
Kan je misschien wat meer vertellen over je ervaringen met je azbox, bijvoorbeeld opnemen en kijken ed?
Verder zoek ik nog wel iemand die wil helpen de TS te onderhouden, door mijn studie heb ik wat weinig tijd op het moment en ik kan andere gebruikers mede-editors maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-03 14:17
Geen matches
Na heel veel speurwerk, kan de Elite volgens mij ook opnemen op een samba-share, waardoor het dus OOK mogelijk is om via het netwerk op te nemen.

En op een samba-share opnemen kunnen de Premium HD en de Premium HD plus ook.

Kan dit aangepast worden in het overzicht, want daar staat nu alleen opnemen via USB en/of intern?

Gr,

Mr. Breaker

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Is dat met nieuwere firmware, of een addon?

Verder hoorde ik goed nieuws over de vorderingen met Enigma 2 voor de Azbox, maar de vraag is natuurlijk of wij dat willen. De Azbox zou dan immers redelijk beperkt worden door Enimga 2, mediatank functies horen niet bij enigma 2.

Ook is het software ontwikkel team van Opensat veel verbeterd, onder andere door ervaren nieuwe medewerkers uit de Dreambox wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-03 14:17
Samba recording schijnt de Azbox standaard te kunnen.

Kan iemand dit bevestigen?

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
MrBreaker schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:56:
Samba recording schijnt de Azbox standaard te kunnen.

Kan iemand dit bevestigen?
Ik zal het vanavond even testen, maar wat ik zo snel kan vinden op verschillende fora laat zien dat het geen probleem is. Als ik mij niet vergis werken de standaard mount commandos die we van linux kennen ook gewoon, evenetueel met een scriptje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 14:04
Geen matches
Canaldigitaal ondervindt wat probleempjes, als "positieve" bijwerking zijn nu bepaalde zenders FTA (waaronder Film 1.1/1.2)
Puch-Maxi in "\[DVB-S] Televisie via de satelliet: DVB-..."

[ Voor 44% gewijzigd door Puch-Maxi op 12-05-2010 19:13 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Geen matches
Ja inderdaad, ik heb het gemerkt
Ook voor de Opera fan is nu BRAVA HDT gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 08:47

Gorefest

serial killer.

Hier staat een testverslag van de AZbox in het nederlands:
http://www.tele-satellite...ellite-1005/ned/azbox.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 14:37
Waarom kan de AZbox geen HD audio formaten aan? :(

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
knny schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:36:
Waarom kan de AZbox geen HD audio formaten aan? :(
wat bedoel je precies?
in de ts staan een aantal audio codecs, standaarden en containers die de azbox ondersteunt... welke mis jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
ik zit er sterk over na te denken om de azbox elite hd+ te kopen voor het gebruik van de schotel met astra 1 en 3.

Nu zit ik met nog wat vragen.
  • Is het al mogelijk om 2 verschillende programmas tegelijkertijd op te nemen?
  • werkt met aston cryp 2 module in de azbox? of kan alleen de kaart van cd in de ontvanger?
  • hoe is de beeldkwaliteit ivm met andere ontvangers (hd, sd)?
  • ik gebruik geen linux, is het dan wel mogelijk om de azbox te gebruiken icm mijn computer (windows 7)
  • is het gebruk van linux een pre, ik hoef niet het maximale eruit te halen (alleen wat netwerk en internet functies)
  • (misschien een domme vraag) kan de azbox ook overweg met draadloos internet.
Ik had de azbox vandaag al bijna gekocht, maar twijfelde nog een beetje over deze punten.

groeten maurits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
maurits187 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:38:
ik zit er sterk over na te denken om de azbox elite hd+ te kopen voor het gebruik van de schotel met astra 1 en 3.

Nu zit ik met nog wat vragen.
  • Is het al mogelijk om 2 verschillende programmas tegelijkertijd op te nemen?
  • werkt met aston cryp 2 module in de azbox? of kan alleen de kaart van cd in de ontvanger?
  • hoe is de beeldkwaliteit ivm met andere ontvangers (hd, sd)?
  • ik gebruik geen linux, is het dan wel mogelijk om de azbox te gebruiken icm mijn computer (windows 7)
  • is het gebruk van linux een pre, ik hoef niet het maximale eruit te halen (alleen wat netwerk en internet functies)
  • (misschien een domme vraag) kan de azbox ook overweg met draadloos internet.
Ik had de azbox vandaag al bijna gekocht, maar twijfelde nog een beetje over deze punten.

groeten maurits
*Nee en dat zal ook nooit mogelijk worden met de Elite. Als je dat wilt moet je de Premium Plus met 2 DVB-S2 tuners nemen.
*Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar gewoon je CD kaart in de ingebouwde smartcard reader stoppen werkt in iedergeval. Overigens heb ik nog van geen een CAM gehoord dat deze niet werkt, dus waarschijnlijk zal de Aston het ook wel doen.
*De beeldkwaliteit is natuurijk niet objectief vast te stellen, maar ik vind het in iedergeval prima... Receivers verschillen op die punten ook maar zo weinig dat ik niet durf te zeggen dat de Azbox slechter of beter beeld weergeeft dan een DB800 of een IPbox of wat dan ook.
*De gedeelde map van de Azbox (internet of externe HD) is ook gewoon te bereiken vanaf je Windows PC.
Verder werken alle enigsinds belangrijke programma's (MAZ bijvoorbeeld om je zenderlijsten op je PC te bewerken) op Windows.
*Gebruik van Linux is geen pré en in alledaags gebruik ook niet nuttig. Overigens werken niet alle Internet functies van de Azbox even goed. De internet browser is een beetje karig (duurt lang enzo), maar de Youtube App werkt wel geweldig.
*De premium plus kan overweg met draadloos internet, de Elite niet!

De Elite is de goedkope versie die prima werkt met single LNB's en externe HDD's. Wil je daarentegen opnemen van een ander kanaal dan waar je naar kijkt heb je een Premium Plus met Twin DVB-S2 tuner nodig. (Neem geen gewone Premium, die is beperkt tot 1 transponder voor kijken en opnemen(=een beperkt aantal zenders)). Lees hier ook even goed de TS voor door, je hebt ook een Twin LNB nodig wil je opnemen en kijken naar een ander kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
bedankt okki voor je tips en goede uitleg.

ik bedoelde ook de azbox premium hd+ (om een of andere reden heb ik elite geschreven). Dan denk ik dat ik maar voor de premium hd+ ga. ik twijfelde nog een beetje tussen de andere merken. Maar als het probleem met de 2 tuners is opgelost dan is het wel een hebbe dingetje.

Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor astra 1 en 3. multimedia (interne hd volpompen met divx, mp3, dvds) internet is natuurlijk leuk, vraag mij af of ik er gebruik van maak als hij echt zo traag is. Key sharing is misschien een idee voor in de toekomst, maar daar heb ik nog helemaal geen kaas van gegeten.

Als ik het goed begrijp kan ik met 2 tuners iets opnemen van astra 3 en iets kijken van astra 1????
je kan toch niet iets opnemen en iets anders kijken binnen de zelfde sateliet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
maurits187 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:54:
bedankt okki voor je tips en goede uitleg.

ik bedoelde ook de azbox premium hd+ (om een of andere reden heb ik elite geschreven). Dan denk ik dat ik maar voor de premium hd+ ga. ik twijfelde nog een beetje tussen de andere merken. Maar als het probleem met de 2 tuners is opgelost dan is het wel een hebbe dingetje.

Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor astra 1 en 3. multimedia (interne hd volpompen met divx, mp3, dvds) internet is natuurlijk leuk, vraag mij af of ik er gebruik van maak als hij echt zo traag is. Key sharing is misschien een idee voor in de toekomst, maar daar heb ik nog helemaal geen kaas van gegeten.
Key sharing is ook iets wat je alleen binnen je eigen huis mag doen, zodra je keys van externe bronnen gaat gebruiken of aanbieden ben je volgens de wet illegaal bezig. Het is dus alleen handig als je meerde satelietontvangers hebt staan thuis en dan met 1 smartcard toe wilt zijn.
Als ik het goed begrijp kan ik met 2 tuners iets opnemen van astra 3 en iets kijken van astra 1????
je kan toch niet iets opnemen en iets anders kijken binnen de zelfde sateliet?
Dat is een goede vraag, ja dat kan, maar daar hangen een aantal voorwaarden aan:
1) De Azbox Premium plus met 2x DVB-S2 tuner Bijvoorbeeld hier te koop, selecteer dan even 2 keer de DVB-S tuner.

2) Een Twin-LNB dus met 2 uitgangen en 2 kabels naar je satelietontvanger. Als je de BBC ook wilt ontvangen is dit wel een aardig pakket, inculsief schotel. Kijk dus even of je een Twin LNB hebt en of je 2 kabels naar je ontvanger kan leggen.

Als je van deze LNB 2 kabels naar je ontvanger aanlegt kan je opnemen en kijken naar alles wat je maar wilt tegelijk. Dus binnen dezelfde sateliet opnemen en kijken, maar ook op andere satelieten.

Let goed op bij het aankopen, er is zowel een premium als een premium plus. Neem alsjeblieft de Premium plus, ik heb de gewone premium en de twin tuner functionalteit is nou niet echt geweldig. De premium plus is de goed werkende versie van de gewone Premium.

[ Voor 6% gewijzigd door Okki5 op 07-07-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Geen matches
Hey okki

Laatste vraag nog:

is het ook een ontvanger waar een vrouw mee overweg kan? Ik vrees als hij steeds hangt als mijn vriendin gtst ofzo kijkt dat ik hem na een paar weken al kan ruilen.

ik las op wat forums dat hij soms nog wel eens hangt, weet jij of dit een oud probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Geen matches
Wow sorry voor de late reactie, hangen doet hij eigenlijk niet meer in de laatste firmware...
De interface is redelijk eenvoudig. Je kan instellen dat hij bij het aanzetten standaard in TV mode terecht komt en dan werkt hij hetzelfde als alle normale boxen. Om op te nemen heb je de rode knop, om een timer in te stellen heb je de menu knop :P Simpeler kan het niet zijn denk ik...
In het zeldzame geval dat hij nog hangt (heb het wel eens met een film gehad(dus niet TV)) zal de box zichzelf herstarten waardoor je na 2 minuten weer verder kan.

[ Voor 35% gewijzigd door Okki5 op 16-07-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Hey okki bedankt voor je reactie.

Inmiddels heb ik de box al gekocht en hij bevalt uitstekend. Draadloos internet aansluiten werkt vrij eenvoudig. Streamen van pc naar azbox werkt goed, behalve bij hele grote bestanden (bij divx, mp3 gaat prima).
De 2 tuners werken ook goed. Als je bijv. 1 prog opneemt en je wilt zappen dan geeft de azbox een melding dat de opname dan stopt. Wat je dan moet doen is op de afstandsbediening op ok drukken en de zenders uitzoeken die dan nog blauw zijn. De geblokte zenders worden tijdens de opname zwart aangegeven.

1 minpuntje is dat je als je een favorieten lijst bewerkt je maar 1 zender tegelijk kan sorteren. Je kan dus niet een hele reeks zenders aanklikken en zeggen deze zenders moeten bovenaan staan. Het moet allemaal 1 voor 1 dat werkt heel traag. Maar misschien is daar ook wel een oplossing voor. Oja hij werkt ook met alleen de kaart van canal digitaal. Ook handig natuurlijk.

edit: meerdere kanalen selecteren kan wel, maar alleen met de optie om ze te verplaatsen naar favorieten, je kan ze niet hoger of lager plaatsen in je favorieten lijst. Wel veel gedoe. Je moet dus bijv eerst ned 1 aanklikken omhoog slepen daarna ned 2 etc etc. Makkelijker was geweest als je eerst een hele rij kan selecteren en dan in 1 keer kan verplaatsen hoger of lager in de lijst.

[ Voor 17% gewijzigd door maurits187 op 18-07-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Geen matches
Dat is wel lastig sorteren zo :P Het gaat op dezelfde manier als op mijn oude Nokia Mediamaster 9500.
Dat moet vast anders kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Geen matches
Download MAZ, bijvoorbeeld hier te vinde: http://www.eurocardsharing.com/f329/maz-ver-3-0-a-231396
en je kan gewoon alle kanalen en bouquetten bewerken vanaf je pc.

Wat ik zelf altijd doe is de DBF4ALL plugin downloaden, daarmee een gepaste kanaallijst ophalen, afhankelijk van welke satelieten je ontvangt en dan met MAZ op de pc de standaard favorieten een beetje aanpassen.

[ Voor 39% gewijzigd door Okki5 op 18-07-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
bedankt voor weer een goeie tip okki, ik ga hem gelijk ff downloaden. Dat zou mij een hoop werk schelen, want het een voor een selecteren duurt wel erg lang.

Weet jij trouwens ook of je ook 2 programmas tegelijk kan opnemen? ik heb 2 tuners in de azbox. 1 programma opnemen en dan via de ok knop op de afstandbediening naar een andere zender gaan werkt. Je kan niet gewoon zappen want dan geeft de azbox aan dat de opname stopt. Maar als ik dus 1 programma opneem en dan via ok naar een andere zender ga en die ook wil opnemen dan werkt het niet. Is hier ook een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Ik ben bang dat het niet werkt, zie http://www.myazbox.de/wik...itle=AZBOX_HD_Premium_%2B
Nog niet althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
maurits187 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:08:
bedankt voor weer een goeie tip okki, ik ga hem gelijk ff downloaden. Dat zou mij een hoop werk schelen, want het een voor een selecteren duurt wel erg lang.

Weet jij trouwens ook of je ook 2 programmas tegelijk kan opnemen? ik heb 2 tuners in de azbox. 1 programma opnemen en dan via de ok knop op de afstandbediening naar een andere zender gaan werkt. Je kan niet gewoon zappen want dan geeft de azbox aan dat de opname stopt. Maar als ik dus 1 programma opneem en dan via ok naar een andere zender ga en die ook wil opnemen dan werkt het niet. Is hier ook een oplossing voor.
wellicht dat het werkt met meerdere harde schijven... Ik meen ergens gelezen te hebben dat je wel kan timeshiften op een andere zender als je opneemt van een zender met een usb stick. Zo gauw kan ik niet meer verzinnen waar ik dat vond, maar zal het even voor je proberen op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Geen matches
beetje late reactie van mijn kant,

Dus 2 programmas tegelijkertijd opnemen kan dus niet, vreemd dat dit nog niet mogelijk is. Het kan altijd prima op mijn topfield 4000 die al 5 jaar oud is.

Waar ik mij wel aan stoor is dat sommige films die ik vanaf mijn pc stream haperen. Ik ben er achter gekomen dat het vaak om mkv bestanden gaat. Als ik een dvd stream en de 1 vob aanklik, hapert hij ook na een tijd. Maar als ik het zelfde doe en dan met de afstandsbediening naar het dvd menu ga en dan `film afspelen kies`heb ik niet. Divx gaat ook altijd goed. Ik dacht eerst dat de bestanden misschien te groot zijn om te streamen maar heb laatst darkknight gezien was een ts bestand en die speelde hij perfect af.

Wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
maurits187 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 19:26:
beetje late reactie van mijn kant,

Dus 2 programmas tegelijkertijd opnemen kan dus niet, vreemd dat dit nog niet mogelijk is. Het kan altijd prima op mijn topfield 4000 die al 5 jaar oud is.

Waar ik mij wel aan stoor is dat sommige films die ik vanaf mijn pc stream haperen. Ik ben er achter gekomen dat het vaak om mkv bestanden gaat. Als ik een dvd stream en de 1 vob aanklik, hapert hij ook na een tijd. Maar als ik het zelfde doe en dan met de afstandsbediening naar het dvd menu ga en dan `film afspelen kies`heb ik niet. Divx gaat ook altijd goed. Ik dacht eerst dat de bestanden misschien te groot zijn om te streamen maar heb laatst darkknight gezien was een ts bestand en die speelde hij perfect af.

Wie het weet mag het zeggen.
Hallo,

Dat sommige files happerend afspelen heeft er mee te maken dat het netwerk hoogst waarschijnlijk niet snel genoeg is. 12.5 Mbit/sec is het hoogst haalbare in theorie. Ik denk dus dat je MKV files HD zijn en sneller zijn dan 12.5 Mbit/sec.

Greetz

• vlietame
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-05 15:22
Kan iemand precies omschrijven hoe ik beelden stream vanaf mijn pc naar de azbox? Lukt mij niet.

En wiet iemand hoe ik gemakkelijk programma's kan bekijken van uitzendinggemist en of rtlgemist?
Via de browers is geen doen, erg langzaammmmm)

Dank u!
(azbox HD+ met 2x dvb-t met digitenne)

• Okki5
Vermoedelijk wordt het probleem waar jij tegen aanloopt veroorzaakt door de codec die je streamt. Je Azbox wil alleen maar MPEG2 streams hebben. Persoonlijk kopieer ik gewoon altijd naar m'n Azbox, dat werkt toch wel wat fijner... Het wordt eens tijd dat er wat gedaan wordt aan die codecs, maar vooralsnog is de enige mogelijkheid om te streamen VLC te laten coderen naar MPEG2.

Met uitzending gemist kan ik je helaas niet helpen

[ Voor 6% gewijzigd door Okki5 op 16-09-2010 13:08 ]

• vlietame
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-05 15:22
Okki5 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:07:
Vermoedelijk wordt het probleem waar jij tegen aanloopt veroorzaakt door de codec die je streamt. Je Azbox wil alleen maar MPEG2 streams hebben. Persoonlijk kopieer ik gewoon altijd naar m'n Azbox, dat werkt toch wel wat fijner... Het wordt eens tijd dat er wat gedaan wordt aan die codecs, maar vooralsnog is de enige mogelijkheid om te streamen VLC te laten coderen naar MPEG2.
Dat is dus al het probleem, ik lees dat meer mensen streamen vanaf pc naar azbox met VLC met MPEG2.
Maar dat lukt op niet. 8)7 8)7

Pak een mp4 bestand en stream die naar het ip adres via upd naar de azbox en stel de azbox in op udp met het ip van mijn pc.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Heb je de OP goed nagelezen? \[DVB-S/C/T]Azbox HD serie ervaringen topic Kijk naar streamen naar de Azbox
Hier heb ik een redelijk duidelijk voorbeeld neergezet, je moet RTP gebruiken ipv UDP.

[ Voor 9% gewijzigd door Okki5 op 17-09-2010 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
/me Heeft eindelijk een Azbox bemachtigt, ik zal binnenkort eens een review schrijven :) Momenteel heb ik de laatste firmware release erop en het werkt wel aardig, met welke versie hebben jullie de beste ervaringen?
Verder ga ik opzoek naar een geschikte (zuinige/koele/stille) harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazzellaartje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03-2021
Geen matches
Weet iemand of het mogelijk is om een TV zender te streamen naar een PC elders in huis of naar de PC op mijn werk? Zo dat ik op de PC ook Eredivisie Live kan kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzzz104
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-06 13:09
Sinds deze week een AZbox mede door adviezen op dit forum aangeschaft en hij bevalt goed; ook eenvoudig in gebruik! En goed te koppelen via het netwerk.

Het probleem dat ik heb is dat opnames (.ts files) niet kunnen worden afgespeeld via "Movies".
Ik heb het nog niet via het tv menu geprobeerd (probeer ik vanavond).
Het lijkt er wel op dat de ts-files de juiste extensie hebben.

De firmware versie is 0.9.5020.

Ik zie op forums de tip om Priority Manager te installeren maar wat moet je dan instellen?

Of weet iemand een andere oplossing? (of misschien andere firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Geen matches
Om even antwoord te geven op je vraag, gaat het om de .ts bestanden die door een opname zijn gemaakt?
Zoja, deze kun je idd niet afspelen onder "Movies". Het best gebruik je in TV "mode" het Menu knopje en vervolgens: "Opnamen overzicht" hiermee kun je de opnames wel afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 20:37

timvanloon

Intel or AMD?

vlietame schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:38:
Kan iemand precies omschrijven hoe ik beelden stream vanaf mijn pc naar de azbox? Lukt mij niet.

En wiet iemand hoe ik gemakkelijk programma's kan bekijken van uitzendinggemist en of rtlgemist?
Via de browers is geen doen, erg langzaammmmm)

Dank u!
(azbox HD+ met 2x dvb-t met digitenne)
Hoi welke azbox versie moet ik nemen met digitenne en il wil 2 tuners hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

Geen matches
premium denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 11:23
Geen matches
De premium PLUS, tenmiste als je bedoeld dat je op wilt kunnen nemen en tegelijkertijd tv kijken op een ander kanaal :) Zie ook de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 11:23
Geen matches
Hebben jullie trouwens de nieuwe firmware op basis van Enigma2 al eens geprobeerd?
http://www.satpimps.com/forumdisplay.php?f=600
Ik kijk zelf niet via satelliet dus kan het nog niet proberen maar het ziet er goed uit..!

[ Voor 4% gewijzigd door Jerome! op 25-10-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

Geen matches
Iemand die weet of je de standaard digitenne antenne van kpn kan gebruiken op de az box premium + (dus zonder externe voeding)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

franssie

Save the albatross

Geen matches
morgen weet ik het ws wel, vandaag eindelijk de premium HD+ etc binnen gekregen.
Maar de antenne zou moeten werken als je dicht bij de zendmast woont, geen idee of deze ontvanger 5 volt kan leveren. Waarschijnlijk bouw ik even een dipooltje of een kleine yagi, vaak betere ontvangst daarmee dan de versterkte KPN antenne odat de versterker ook de stoor signalen versterkt (het brommer probleem). Deze discussie past trouwens ook goed in het grote digitenne topic, er is daar veel over antenne's te vinden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

Geen matches
Wat ik me afvaag is er een handleiding voor het instellen van de AZ box HD premium + met digitenne?

Ik heb er 1 met de laatse firmwasre , openxcas geinstalleerd, multicas geinstalleerd maar nog geen beeld??

signaal sterkte is 75% en alle kanalen staan ook weergegeven in de tv lijst. Echter als ik NEd 1 bijv. instel zegt de box "geen signaal"?

Moet ik nog iets verder instellen in multicas voor digitenne??

help help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@timvanloon - heb ik ook, aleen heb ik 5x NED1 en er is er maar eentje die werkt.

Voor de andere AZBOX bezitters, er is 1 (!) ding waar ik niet uitkom op google en de vele azbox forums: Hoe krijg ik de samba server standaard aan. Ik kan alle media op mijn netwerk prima via de azbox bekijken (erg goed zelfs, de beeld kwaliteit is beter dan via mijn xbmc-mac-mini) maar andersom krijg ik het niet aan de praat en dat is wel de reden dat ik 'm kocht: ik wil in de woonkamer iets opgenomen hebben en dat dan in de rest van mijn huis kunnen kijken ...
Ik kan de server wel via het menu opstarten en dan werkt het maar dan kan ik niet de azbox bedienen, ga ik uit het samba scherm dan wordt de connectie gelijk dicht gegooid ...

Via SSH kan ik wel SMBD en die andere die eerst moet (deamon) starten maar dat werkt niet, en via grep kan ik niet de paden en conf files vinden.

Dus mijn vragen:
- waar vind ik de smbd en haar familie op de azbox
- waar staan de .conf bestanden

en hoe krijg ik het zo dat het op de achtergrond draait en opstart met mijn box zodat ik door mijn hele huis oude opnames kan kijken?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-01-2024

PietProem

n/a

Als de Azbox uitstaat dan kun je bij de shares als hij aanstaat niet ;-(

ff op Azboxforum kijken je moet even het stat/stop script aanpassen zodat de share aanblijft als je de box aanzet.
franssie schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 01:44:
@timvanloon - heb ik ook, aleen heb ik 5x NED1 en er is er maar eentje die werkt.

Voor de andere AZBOX bezitters, er is 1 (!) ding waar ik niet uitkom op google en de vele azbox forums: Hoe krijg ik de samba server standaard aan. Ik kan alle media op mijn netwerk prima via de azbox bekijken (erg goed zelfs, de beeld kwaliteit is beter dan via mijn xbmc-mac-mini) maar andersom krijg ik het niet aan de praat en dat is wel de reden dat ik 'm kocht: ik wil in de woonkamer iets opgenomen hebben en dat dan in de rest van mijn huis kunnen kijken ...
Ik kan de server wel via het menu opstarten en dan werkt het maar dan kan ik niet de azbox bedienen, ga ik uit het samba scherm dan wordt de connectie gelijk dicht gegooid ...

Via SSH kan ik wel SMBD en die andere die eerst moet (deamon) starten maar dat werkt niet, en via grep kan ik niet de paden en conf files vinden.

Dus mijn vragen:
- waar vind ik de smbd en haar familie op de azbox
- waar staan de .conf bestanden

en hoe krijg ik het zo dat het op de achtergrond draait en opstart met mijn box zodat ik door mijn hele huis oude opnames kan kijken?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-06 12:50

mphilipp

Romanes eunt domus

Is er inmiddels iemand die zo'n AZbox succesvol heeft draaien met Ziggo en een (interne) cardserver? Ik ben wel benieuwd hoe dat loopt. En die MultiCAS, wat is dat voor protocol? Is dat CCcam of Newcam? Het is niet voor mij, want ik kijk Ziggo met een HT-PC, maar familie van me wil graag HD kijken maar vinden de Dreambox HD modellen te duur (nu hebben ze een 7025 met 2 tuners). Ze sharen via een Dreambox 500C die elders in het huis staat, en willen niet graag zo'n dure CAM module kopen als het ook met een softcam kan.

Iemand goede ervaringen?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• franssie

franssie

Save the albatross

PietProem schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:25:
Als de Azbox uitstaat dan kun je bij de shares als hij aanstaat niet ;-(

ff op Azboxforum kijken je moet even het stat/stop script aanpassen zodat de share aanblijft als je de box aanzet.

[...]
lol, even de uitzet regels weggecomment en dat werkt inderdaad, zo simpel!

@mphilipp: helaas hier aleen DVT-T en SVB-S (en die laatste nog maar beperkt omdat mijn sat kabel kaduuk is en ik nog geen tijd heb gehad die te vervangen).

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 10-02-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM-Centurion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01-2020
Hallo,

Ik ben op zoek naar een AZbox die voldoet aan mijn eisen... nou zijn dat er wel wat maar nu ben ik nieuwsgierig of iemand al wat gehoord heeft van de nieuwe AZbox me, of de mini me. Ik had al wat gezocht op internet maar kan er weinig over vinden en hij is nog nergens te koop. Iemand die iets meer weet dan mij??

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CM-Centurion schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:02:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een AZbox die voldoet aan mijn eisen... nou zijn dat er wel wat maar nu ben ik nieuwsgierig of iemand al wat gehoord heeft van de nieuwe AZbox me, of de mini me. Ik had al wat gezocht op internet maar kan er weinig over vinden en hij is nog nergens te koop. Iemand die iets meer weet dan mij??

Alvast bedankt! :)
Hallo,

Ik weet niet wat je eisen zijn maar de Me komt hoogst waarschijnlijk in september. De Mini Me later.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:01
Ik zag net deze staan: http://www.pixmania.be/be...ox/home-media-center.html
Welk model is dit want er staat enkel "AZBOX Home Media Center"

Op papier lijkt hij alles te kunnen maar ik vind er vrij weinig over op het internet...

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Pagina: 1 2 Laatste