maurits187 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:38:
ik zit er sterk over na te denken om de
azbox elite hd+ te kopen voor het gebruik van de schotel met astra 1 en 3.
Nu zit ik met nog wat vragen.
- Is het al mogelijk om 2 verschillende programmas tegelijkertijd op te nemen?
- werkt met aston cryp 2 module in de azbox? of kan alleen de kaart van cd in de ontvanger?
- hoe is de beeldkwaliteit ivm met andere ontvangers (hd, sd)?
- ik gebruik geen linux, is het dan wel mogelijk om de azbox te gebruiken icm mijn computer (windows 7)
- is het gebruk van linux een pre, ik hoef niet het maximale eruit te halen (alleen wat netwerk en internet functies)
- (misschien een domme vraag) kan de azbox ook overweg met draadloos internet.
Ik had de
azbox vandaag al bijna gekocht, maar twijfelde nog een beetje over deze punten.
groeten maurits
*Nee en dat zal ook nooit mogelijk worden met de Elite. Als je dat wilt moet je de
Premium Plus met 2 DVB-S2 tuners nemen.
*Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar gewoon je CD kaart in de ingebouwde smartcard reader stoppen werkt in iedergeval. Overigens heb ik nog van geen een CAM gehoord dat deze niet werkt, dus waarschijnlijk zal de Aston het ook wel doen.
*De beeldkwaliteit is natuurijk niet objectief vast te stellen, maar ik vind het in iedergeval prima... Receivers verschillen op die punten ook maar zo weinig dat ik niet durf te zeggen dat de
Azbox slechter of beter beeld weergeeft dan een DB800 of een IPbox of wat dan ook.
*De gedeelde map van de
Azbox (internet of externe HD) is ook gewoon te bereiken vanaf je Windows PC.
Verder werken alle enigsinds belangrijke programma's (MAZ bijvoorbeeld om je zenderlijsten op je PC te bewerken) op Windows.
*Gebruik van Linux is geen pré en in alledaags gebruik ook niet nuttig. Overigens werken niet alle Internet functies van de
Azbox even goed. De internet browser is een beetje karig (duurt lang enzo), maar de Youtube App werkt wel geweldig.
*De premium plus kan overweg met draadloos internet, de Elite
niet!
De Elite is de goedkope versie die prima werkt met single LNB's en externe HDD's. Wil je daarentegen opnemen van een ander kanaal dan waar je naar kijkt heb je een Premium Plus met Twin DVB-S2 tuner nodig. (Neem geen gewone Premium, die is beperkt tot 1 transponder voor kijken en opnemen(=een beperkt aantal zenders)). Lees hier ook even goed de TS voor door, je hebt ook een Twin LNB nodig wil je opnemen en kijken naar een ander kanaal.