Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #13

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.862 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
www.F1TIME.com

Waarschuwing vooraf

* Mocht je je in alle enthousiasme al hebben aangemeld, dan wil ik je aanraden om eerst de rules, en eventueel deze OP door te lezen. Het zal je van een hoop beginnersfouten behoeden. Bovendien zul je toch nog maximaal één dag moeten wachten op je team. *

Bij aanmelding moet je je echte naam invullen. Wil je dit echt niet, vul dan in ieder geval géén opvallende nepnaam in (Michael Schumacher etc.). Tevens is het niet toegestaan om je naam te veranderen (op typfoutjes na), dit wordt namelijk gecontroleerd, bij extreme verandering van naam word je 90% zeker verwijderd.

Wat is F1Time?

Ferrari 2007F1Time is een online F1 manager spel. Zoals je Hattrick hebt voor voetbal, HockeyArena voor hockey, is er uiteraard F1time voor de F1 fans. Als manager krijg je de beschikking over één wagen en coureur. Je kunt daarna een team vormen met een competitiegenoot, maar dit is niet noodzakelijk.

What's new? Er zijn al zoveel manager-spelletjes.

Renault 2007Eigenlijk heel veel! F1time is met Hattrick de meest uitgebreide manager die ik ooit gezien heb. Het hele spel is voor 90% op de echte Formule 1 berust. Zo zal je wagen dus ook echt die drie tiende (dank aan Olav Mol!) langzamer rijden, wanneer je 10kg brandstof 'teveel' hebt. Verderop zal ik nog wat meer vertellen over hoe uitgebreid F1Time is.

Geluksfactor
Het komt in deze manager ook veel meer op jou aan. Mocht je een F1'manager' als BATracer heel erg leuk vinden, omdat je met een Super Aguri kan winnen, vergeet dat dan maar voor F1Time. Jij zult voor een goede wagen moeten zorgen, want met alleen geluk win je geen races!

Hoe uitgebreid is F1Time dan?

Nogal uitgebreid. Zo heb je een commerce director onder contract staan, die jij ieder raceweekend kunt aansturen tot het binnenhalen van sponsors. Wil je dat hij een nieuwe sponsor zoekt, of moet hij een vorig bod proberen te verhogen?

Design
BMW 2007Ook heb je een designer in dienst, je eigen Mike Gascoyne. Hij en je engineers bepalen hoeveel tijd jij kunt steken in de 10 specifieke onderdelen van je wagen, zoals de voorvleugel, de algemene aerodynamica of de fuel tank. Deze onderdelen kun je verbeteren/verslechteren op vier onderdelen: efficiency, weight, space en cost. Elk voordeel heb echter zijn nadeel, dus het verbeteren van de efficiency, zonder tijd te steken in de kosten, zal de kosten onvermijdelijk doen stijgen. Maar is die efficiency verbeterd van bijvoorbeeld je fuel tank, dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat je wagen 0.1l benzine per rondje minder verbruikt.

Hoeveel tijd kost het me?

McLaren MercedesDat is geheel afhankelijk van je ambities. Eigenlijk werkt het hetzelfde als Hattrick, je kan best succesvol worden zonder er uren per week in te stoppen. Met 10 minuten per dag, kom je al een heel eind. Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt. Heel diep erin duiken, data bijhouden, uitgebreide calculaties maken, of op de oppervlakte blijven en je gezonde verstand gebruiken. It's up to you!

Testing, Practice, warmup, qualify... RACE!

Testing
TelemetryNa iedere race heb je de mogelijkheid om te testen. De kosten hiervan zijn afhankelijk van het gekozen circuit. Alle circuits hebben een bepaalde effectiviteit voor bepaalde tests, weergegeven in sterren. 0 sterren is een erg ineffectieve test, terwijl je bij 5 sterren het maximale uit de testdag haalt. Daar betaal je echter wel voor: je moet rekenen op (500.000 * hoogst aantal sterren van het circuit) + (20% * de kosten van je suppliers bij elkaar). De totale kosten staan tevens onder het circuit vermeld.

De volgende mogelijkheden heb je om te testen:
- Engine power (voor meer PK's)
- Engine reliability (voor een hoger betrouwbaarheids percentage)
- Engine efficiency (voornamelijk voor lager gewicht)
- Gearbox performance (voor sneller schakelen)
- Gearbox reliability (voor een hogere betrouwbaarheid)
- Gearbox weight/efficiency (voor een lager gewicht)
- Aerodynamics (voor betere frontwing/rearwing/aerodynamics)
- Tyre testing (voor minder slijtage aan de banden (lager dan very low (1.000) niet mogelijk).
- Setup tune up (50 laps op circuit naar keuze om jouw setup/dqp vaardigheden te trainen)

Resultaten van de bovenstaande tests zijn o.a. afhankelijk van de R&D van je supplier en het circuit waarop je test. Denk dus logisch na op welk circuit je een bepaalde test uitvoert. Vrijwel elke test heeft ook negatieve gevolgen, die je zelf uit zult moeten vinden. Overigens neem je ontwikkelingen op engine/gearbox/tyres NIET mee naar het volgende seizoen.
Wanneer je getest hebt, zijn de resultaten daarvan niet meteen te merken in het raceweekend, hiervoor zul je een revision (upgrade) moeten gebruiken. Deze heb je echter een beperkt aantal (afhankelijk van je leveranciers). Zo'n upgrade moet je dus verstandig gebruiken (zie de FAQ over hoe je kan zien wat je ontwikkeling is en hoe je zo'n revision/upgrade toepast).

Practice
MonacoHet begin van jouw raceweekend en meteen de belangrijkste voorbereiding. Jij zult je setup en DRP (zie verderop) moeten bepalen aan de hand van een aantal rondjes. Alle rondjes die je rijdt zijn gratis, maar je wagen zal wel schade oplopen! Voor het vervangen van onderdelen betaal je een hoge prijs, bedenk dus goed hoeveel van de maximaal 25 rondjes je wilt gebruiken.

Warmup
SpaWellicht zou je de warm-up niet voor de qualify verwachten, maar hier is een logische reden voor. De warm-up is het enige moment in het raceweekend waar je je brandstofgebruik kan zien. Aan de hand van de (maximaal) 15 ronden in je warmup, moet je je strategie gaan bepalen. Hierbij moet je natuurlijk ook rekening houden met het feit dat je in de warmup niet altijd evenveel brandstof zult gebruiken als in de race, bijvoorbeeld bij (grote) temperatuurverschillen.

Qualify
ZandvoortDe kwalificatie begin je met de hoeveelheid brandstof die je wilt gebruiken in de race. Het valt aan te raden om voor de kwalificatie je auto te repareren, daarna is dit niet meer mogelijk. Tevens moet je de droogweerbanden kiezen, die je in de kwalificatie én race wilt gebruiken. Vervolgens krijg je maximaal 4 ronden om jezelf te kwalificeren. Ga je voor een lichte kwalificatie om op pole te komen, maar wel met een 3-stopper? Of deel je de race in twee stukken, waardoor je de kwalificatie als het ware opoffert? Het is aan jou!

Race!
Live raceDan natuurlijk het leukste deel van het spel, waar alles om draait. De race! In tegenstelling tot BATracer heeft F1Time wel live races en sinds kort zelf een geheel vernieuwde lay-out daarvan. Iedere minuut krijg je net als in Hattrick een update, maar bij F1time gebeurd dit natuurlijk wel met een 2D overzicht van het circuit, waarop alle auto's als bolletjes zijn aangegeven. Je waant je een echte manager achter zijn laptop op de pitwall.

Live races bespreken?

Wil je tijdens de live races ook jouw ervaringen delen met mede-GoTers? Kom dan naar ons IRC kanaal:
#F1Time @ irc.tweakers.net

Je hoeft mIRC niet te installeren, je kan ook meepraten via de online IRC:
http://irc.tweakers.net
Achter Channel: voer je dan "F1Time" in (zonder de haken).

Tevens heeft Tweaker robkamp een LiveRace-pagina gemaakt die gemakkelijk te bekijken is vanaf een PDA of mobiele telefoon. Het adres is: http://simpleraceviewer.nl.eu.org/

Problemen met mIRC
Overigens wil mcAfee virusscan nog wel eens mIRC blocken, klik dan met je rechtermuisknop op het McAfee icoontje en ga naar Virusscan console. Vervolgens Taak>Eigenschappen (niet eigenschappen v/d scanner). Haal daar de vinkjes weg bij IRC blokken.

Setup, DQP en DRP

Met ingang van seizoen 31 is de conversie van DQP naar DRP verwijderd. Er is slechts één waarde overgebleven en dat is de DRP. Deze werkt hetzelfde als de eerder bekende DQP.
Als je dus ergens nog DQP tegenkomt kan je dit lezen als DRP.

Setup
Het eerste spreekt voor zich, samen met je coureur werk je naar een optimale setup toe, waarbij het circuit verdeeld is in drie secties. Hierin zul je moeten zorgen voor een optimale frontwing-rearwing-suspension-gearratio verhouding. Je coureur zal je daarbij helpen door per sectie aan te geven of de optimale stand voor DAT deel van het circuit hoger of lager ligt (let op de licht (goede marge)/donker (afgewezen marge) groene balken). Deze setup is niet per definitie gelijk aan iemand in je competitie, of zelfs aan die van je teamgenoot. Het hangt namelijk helemaal af van jouw wagen en natuurlijk de gegeven karakteristieken van het circuit.

DQP is nu DRP
DRP staat dus voor driver racing points. Elke coureur heeft bepaalde vaardigheden, waaruit een totaal aantal punten volgt. Deze zul jij optimaal moeten verdelen over acceleration, braking, top speed, kerb use en racing line. Per practice lap die jij rijdt, zal er een percentage tevoorschijn komen. Zit je op 100%, dan zit je goed, maar daar zullen velen nooit aan komen. Als beginneling moet je blij zijn met 85%, later zul je door ervaring vaak over de 90% gaan. Echter, onder de 75% mag je zelfs als beginneling niet tevreden zijn! In de FAQ staat een uitgebreide uitleg over DRP, die ook in de handleiding te vinden is.

DQP -> DRP
DRP staat, je raadt het vast al, voor driver race points. Na de kwalificatie zal je namelijk je DQP om moeten zetten in de DRP. Dit is best rechttoe rechtaan, maar er zijn twee manieren. Hiervoor geldt ook: practice makes perfect.

Met ingang van S31 is de conversie van DQP naar DRP verdwenen.

Money, money, money

Geld speelt een belangrijke rol in elk manager-spel. Zeker in de miljoenen-verslindende wereld die F1Time heet is een goed gevulde virtuele bankrekening een must. Het is echter geen garantie tot succes (zie bijvoorbeeld Toyota, die met een blanco cheque geen topteam kunnen worden/blijven).

Toch is het dus van belang om je financiele zaakjes op orde te hebben. Zowel op de lange als op de korte termijn. Het is daarom handig om dit (minimaal 1x bij het begin van een nieuw seizoen) bij te houden in excel. Denk daarbij aan de kosten van je complete staff, testen, je onderdelen maar ook aan de inkomsten die je krijgt van de F1T.I.A of van je sponsors. Van je budget zul je ook ieder raceweekend je gearbox/engine/tire-suppliers moeten betalen. Dus het is handig om vooraf je verwachtingen voor het seizoen te maken. Als je geen geld hebt, moet je niet met de beste motor rond rijden! Hieronder een aantal voorbeelden die door Tweakers zijn gemaakt:

- Balance sheet voor Class 3 door BM
- Balance sheet voor elke Class door Saev Google account nodig!
- Balance sheet voor Class 3 door SanderF1

You've got me! Waar meld ik me aan?

Uiteraard op www.F1time.com . Daar zal je ook nog meer informatie vinden en enige screenshots.

FAQ

Vertel eens wat meer over DQP DRP
Zo'n beetje alle vragen omtrend DQP/DRP zijn hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." en hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." beantwoord.
Let op: Waar gesproken wordt over DQP mag je vanaf seizoen 31 DRP lezen. De omzetting van DQP naar DRP is dan ook niet meer nodig!

Na een aantal rondjes heb ik nog steeds 0% DRP, wat is er mis?
Kijk eens naar het circuit waar je op rijdt, hoogstwaarschijnlijk is dit een zeer karakteristiek circuit zoals Monaco. Monaco (en ook andere circuits) vereisen een (vaak) heel afwijkende DRP distributie. Één tipje van de sluier voor Monaco: let op de rood-wit gestreepte 'stoepranden' ;)

Hoe zit het met het design (ontwikkeling) van de wagen?
Lees het Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Heb je ook personeel?
Ja. Hierbij geldt natuurlijk: hoe meer, hoe beter. Je kunt maximaal 10 mechanics (uren voor reparatie), 10 designers (extra uren om in het design van je wagen te steken) en 20 pitcrew (elke persoon zal je ongeveer 0.6s schelen in een pitstop).
Je personeel begint met een proeftijd, waarin je kunt zien hoe snel ze zich ontwikkelen. Allen beginnen op 30 skill, de uitschieters wil je natuurlijk een nieuw contract aanbieden, maar diegene die na 4 races/trainingen nog niets hebben bijgeleerd...

Kan ik mijn coureur een nieuw contract aanbieden?
Als dit je eerste seizoen is; nee! De coureur die jou is toegewezen zal niet met jou verder willen werken. Coureur willen pas nadenken over het verlengen van hun contract als ze;
1. Nog maximaal 17 races voor jou zal rijden
2. Jij ze persoonlijk een contract aan hebt geboden
Je zult dus eerst zelf een coureur moeten contracteren, op de Driver Market pagina. Doe dat tussen race 10 en vóór race 16.

Achter de DRP staat bij mij nog een getal, wat houd die in?
Dit is de DRPP (driver racing points potential) van je coureur. Het woord zegt het al: het is de potentiele DRP die je coureur maximaal kan halen na training op de hoofdvaardigheden.

Moet je je wagen ook repareren en dergelijke?
Jazeker. Tijdens het weekend en na de race is het belangrijk dat je de conditie van je wagen in de gaten houdt. Die slijtage (wear) van je wagen zal namelijk met iedere ronde die je rijdt iets erger worden. Als je 10 mechanics hebt, kan je 10 uur spenderen aan het repareren van de verschillende onderdelen. Zorg ervoor dat je je wagen repareert voordat je aan de kwalificatie begint, daarna is dit niet meer mogelijk. Vaak is het echter noodzakelijk om sommige onderdelen te vervangen, wanneer de slijtage te ver doorloopt. Hiervoor ga je naar factory>factory. Rechtsboven zie je onderdelen die je in je eigen fabriek kunt produceren, wat veel goedkoper is dan ze bij een ander team (rechtsonder) weg te halen. Sommige onderdelen zijn natuurlijk erg duur, maar zorg er wel voor dat je genoeg onderdelen hebt om de race(s) uit te kunnen rijden (een onderdeel dat je zelf fabriceert is pas beschikbaar na de eerstvolgende race!).

Wat zijn de meest gebruikelijke (banden)strategieën?
Uiteraard de welbekende 1,2 en 3 stops. Over het algemeen (goede DRP, goede setup en zo'n 15 graden) gaan softs 90km mee, medium 170km, hard 250km. Perfecte omstandigheden zijn er echter bijna nooit, daar zul je rekening mee moeten houden. Bij een DRP van 85 en hoger en een temperatuur van ongeveer 25 graden gelden zo'n beetje de volgende waardes:
softs 3 stops - medium 2 stops - hard 1 stop

Hoe zit het precies met de optimale bandentemperatuur?
Zie Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Waar kan ik mijn engine/gearbox/banden upgraden?
Op de Factory>Testing pagina. Als je nog geen test hebt gedaan tijdens dat raceweekend kun je dit onderaan de testpagina (onder de circuit/test keuze) vinden. Heb je al wel getest, dan staat het ontwikkelings/upgrade gedeelte bovenaan de testpagina. Let op, je hebt maar een beperkt aantal upgrades tot je beschikking, vermeld als "Revisions left [#]".

Kan ik mijn coureur trainen?
Ja, dat kan. Op de Driver pagina, kan je een training instellen. Als je nu een testsessie boekt, zal de coureur aan dat punt aandacht besteden. Je coureur heeft echter ook een maximum vaardigheid (zie DRPP), dus op een gegeven moment zal het geen nut meer hebben om je coureur (op dat vlak) te trainen. Overigens wint/verliest een coureur na elke race wel wat punten op bepaalde vlakken.

Hoe vaak kan ik dan testen?
Maximaal 1 maal per race. Let op! Een test boeken kost (500.000 * maximaal aantal sterren van het gekozen circuit) + 20% van de kosten van je suppliers!

Hoe zit het dan met slijtage tijdens de tests?
Natuurlijk betaal je ook de kosten van de slijtage aan je wagen. Wat betreft je suppliers is het iets beter geregeld. Deze slijten wel, maar als je test voordat je aan de practice begint, krijg je van je leveranciers een nieuwe engine en gearbox wanneer je je eerste ronde practice rijdt na de test.

Hoe zit het precies met die cup?
Dat werkt pas als een groep vanaf het begin van een seizoen meedraait.
Na de eerste twee races wordt de stand gebruikt om een speelschema te maken (1v30, 2v29, 3v28 etc). Daarna krijg je rondes van 3 races, waarbij diegene die 2 keer boven de ander weet te eindigen, doorgaat naar de volgende ronde. Uiteindelijk hangt er een mooi prijskaartje aan, 700.000 tot 1.000.000 (resp. c4 tot c1) per ronde die je gewonnen hebt.

Kan ik ook oude raceverslagen terug vinden?
Ja hoor, dat kan. Klik op je naam rechtsboven > klik op detailed stats in het midden > klik links op Stats (onder DRP average) > Klik op de naam van de grandprix > klik rechts op race report, moet je wel supporter zijn/blijven (dit kan je aanschaffen onder Community>Supporter).

Zijn er ook private competities?
Nee, deze zijn er (op het moment) niet. Daar is F1Time nog te klein voor.

Kan je zelf een livery kiezen?
Tweakers F1Jazeker, je kunt kiezen uit ongeveer 150 wagens, van de Arrows uit '03 tot Senna's Williams uit '94. Wellicht is het ook leuk als je met de speciale Tweakers-livery gaat rijden. Deze valt niet te missen wanneer je je ontwerp uitzoekt!

Is er ook een supporter-functie?
Ja, deze is er, en die krijg je de eerste twee weken gratis. Kosten zijn te vinden onder Community>Supporter. De voordelen zijn voornamelijk cosmetisch, zoals extra liveries, en meer statistieken.

Is het er ook in het Nederlands?
Jazeker, daar heb ik zelf aan gewerkt. Op het moment is de vertaling echter nog niet perfect, ook omdat de functie niet super werkt. Mocht er veel vraag naar zijn, dan zal daar aan gewerkt worden. Mocht je interesse hebben om mee te werken aan de vertaling, dan kan dat door een berichtje te sturen naar mij (Joss).

Hoeveel klasses zijn er?
Op het moment 4. Deze zijn in piramide vorm opgedeeld (1e klasse, 2e klasse met 4 groepen, 3e klasse met 16 groepen, 4e klasse met 64 groepen). Elke groep heeft in de basis 30 rijders/managers.

Wanneer zijn de races?
Er worden 2 races per week verreden. Vanaf seizoen 27 worden er races op maandag (c4), dinsdag (c1/c2/c3) en donderdag (c4) vrijdag (c1/c2/c3) gereden. Zie hieronder voor een overzicht.

Begint het seizoen pas nadat ik me inschrijf?
Nee, alle seizoenen lopen synchroon. Het kan dus zijn dat je pas na de 7e race binnen komt vallen bijvoorbeeld.

Achterafje

Allereest wil ik mijn excuses maken voor het veelvuldig gebruik van Engelse termen. Persoonlijk vind ik dit altijd mooier klinken. Bovendien zijn de meeste F1 liefhebbers uitermate goed op de hoogte van deze termen en gebruiken ze deze zelf ook vaker dan het Nederlandse equivalent.

De reden dat ik dit topic open is natuurlijk om jullie warm te maken voor het oh zo mooie F1time. Het spel is in populatie nog lang niet zo groot als Hattrick en zelfs niet zo groot als BATracer. Het aantal actieve managers moet naar mijn mening drastisch omhoog en dan met name de Nederlanders! Op het moment van schrijven is Nederland het op één na grootste land in F1Time, komend vanaf een 11e positie voordat het gepromoot werd op GoT. De Nederlandse populatie is in een jaar tijd vertienvoudigd!

Mocht er nog informatie missen, dan zal ik de OP uiteraard aanpassen. Ik hoop jullie snel te mogen verwelkomen op F1Time.

Vorige delen

Deel01: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #1 ( 996 posts in 16 dagen - 62/dag)
Deel02: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #2 (1002 posts in 33 dagen - 30/dag)
Deel03: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #3 (1007 posts in 16 dagen - 63/dag)
Deel04: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #4 (1000 posts in 25 dagen - 40/dag)
Deel05: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #5 (1000 posts in 27 dagen - 37/dag)
Deel06: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #6 (1000 posts in 27 dagen - 37/dag)
Deel07: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #7 (1000 posts in 29 dagen - 34/dag)
Deel08: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #8 (1000 posts in 35 dagen - 29/dag)
Deel09: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #9 (1001 posts in 57 dagen - 18/dag)
Deel10: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #10 (1000 posts in 38 dagen - 26/dag)
Deel11: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #11 (1001 posts in 53 dagen - 19/dag)
Deel12: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #12 (1000 posts in 72 dagen - 14/dag)

Liverace starttijden

Wil je graag de races van andere GoTers live volgen? In dit stukje vind je hoe laat welke races beginnen, in het volgende stukje kun je zien wie in welke groep zit.

C1 - C2G1 tm C2G4
Servertijd: Di/Vr 18.00
Nederland: Di/Vr 17.00

C3G1 tm C3G8
Servertijd: Di/Vr 19.00
Nederland: Di/Vr 18.00

C3G9 tm C3G16
Servertijd: Di/Vr 20.00
Nederland: Di/Vr 19.00

C4G1 tm C4G10
Servertijd: Ma/Do 15.00
Nederland: Ma/Do 14.00

C4G11 tm C4G20
Servertijd: Ma/Do 16.00
Nederland: Ma/Do 15.00

C4G21 tm C4G30
Servertijd: Ma/Do 17.00
Nederland: Ma/Do 16.00

C4G31 tm C4G40
Servertijd: Ma/Do 18.00
Nederland: Ma/Do 17.00

C4G41 tm C4G50
Servertijd: Ma/Do 19.00
Nederland: Ma/Do 18.00

Polls en Stats
GoTers in F1Time
* format: GoT Username - F1Time name - evt. doelstelling *

Class1
Casper84 - Casper Romkes - doelstelling s32
Requiem19 - Tim Mosmans - doelstelling s30 / s31 / s32
Dauthi - Marnix Borst - doelstelling s30 / s31
Joss - Reggie Biemans - doelstelling s30 / s31 / s32

C2G1
Wes46 - Wesley Jonker - doelstelling s30
JesterRace - Leander Mutsaers - doelstelling s30 / s31
andrestouwe - André van der Stouwe - doelstelling s30 / s31 / s32

C2G2
Sempy - Peter Semper - doelstelling s30 / s31
Zenit - Rob Hogenboom - doelstelling s30 / s31 / s32
The_FrankO - Frank van Brandwijk - doelstelling s30 / s31 / s32
MRCL - Marcel Visscher - doelstelling s30 / s31 / s32
Argos - Jan Luyendijk

C2G3
Bluepanther - Bart Oudenampsen - doelstelling s30 / s31 / s32
brid - Daniel van Brienen - doelstelling s30
Grrrrene - René Gerritsen - doelstelling s30 / s31 / s32
GaMbiNo - Arnoud Douma - doelstelling s30 / s31
Roeloffie - Jos Roelofs - doelstelling s30 / s31 / s32

C2G4
Nr. 9 - Bart Clauwaert - doelstelling s30 / s31

C3G1
kieknwatwort - Sjaak Lagewaard - doelstelling s30 / s31 / s32
Angeloonie - Vincent Dinkela - doelstelling s30

C3G2
geepee - Ger Peeters
daffie51 - Ton de Jong - doelstelling s30

C3G3
Jopster - Jos van Rijn - doelstelling s31 / s32

C3G4
nvidia - Steven Keymolen - doelstelling s31 / s32
DaffyD - Patrick de Jong - doelstelling s30

C3G5
Black Sparrow - Rens Götz

C3G6
Sleepie - Hans Matthijssen - doelstelling s30 / s32
BM - Maykel Melis - doelstelling s30 / s31
Rusty - Menno van Zanden - doelstelling s31 / s32

C3G7
itsgreen - Thijs van der Tuin - doelstelling s30 / s31 / s32

C3G8
lameeuw - Frans Lambers-Meeuwig - doelstelling s31 / s32

C3G9
Satch - Robbert de Boer

C3G10
Justin2000 - H. Iedema - doelstelling s32

C3G11
Luuk_Luchtloper - PB Elskamp - doelstelling s30 / s31

C3G12
robkamp - Rob Kamp - doelstelling s31 / s32
Saev - Ronnie de Lang - doelstelling s30 / s31 / s32
The_DoubleU - Willem Gerritsen - doelstelling s31 / s32

C3G13
odan - Patrick Schuring - doelstelling s31
ritsjert - Richard wierenga - doelstelling s32
arnax - Arno Natter

C3G14
charops - Sacha van der Flier - doelstelling s30
Gizmo4ever - Thary Drienhuizen - doelstelling s30
gerbennn - Gerben van der Stouwe - doelstelling s31
Dikkie - N. Strating

C3G15
Whuzz - Douwe Gerritsen - doelstelling s32

C3G16
Yisc - Sjoerd Rosdorff

C4G2
_avalanche_ - Jasper Thien

C4G10
Game Error - Stef Flierman

C4G12
floffert - Tom Leene

C4G29
Kroketje - Randy Ruiterkamp - doelstelling s30 / s32

C4G33
michaeltb - M de Lange
henknap - Henk Nap

C4G35
SanderF1 - Sander Adams - doelstelling s30 / s31

C4G36
bixbom - Michael Venema
TheInsomniac - Mark Harthoorn

Inactive
Mr. Viper - Peter van Vendel
rammsteinfan - Kevin Weerman - doelstelling s30
Nowhereman78380 - Richard Eijkenbroek
Marzman - Marcel Schaap - doelstelling s30
Flyby_Wire - Robert Kuipers
Ixion - Tim Dame
B-Force - Bart Rietveld - s30
Sam - Sam Arink
jelle1978 - Jelle Bender
jwisgerhof - Jan-Willem Wisgerhof - doelstelling s30
Josephus - Joost Koelman - doelstelling s30
Kiff - Bart Olefs - doelstelling s30
vinnyb - Vincent Blanken - doelstelling s31
Game-Freak - Mark Biesma
Rpol - Ruud van de Pol
-Sneak- - Bart Verbruggen
mhans - Hans van der Net
jnijs - Jeroen de Nijs
Hari-Bo - Harry Bos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
De OP is geupdate met de laatste informatie over het testen, mochten er nog aanmerkingen/aanvullingen op zijn hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb vorig jaar mijn motor 's op efficiency getest en daarbij ging m'n betrouwbaarheid omlaag. Het is dus niet altijd zo dat je betrouwbaarheid wint met eff. testen :) Ik had destijds wel veel pk's en weinig gewicht, dus misschien dat het aan die combinatie ligt?

[ Voor 22% gewijzigd door Grrrrrene op 04-07-2008 16:29 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Geen idee, vind het niet echt logisch klinken ook... Maargoed, er gebeuren gekkere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

hmm, valt me nu pas op dat het lijstje inactive toch wel behoorlijk groeit....

Ohw ja, deeltje 13!! *O* *O*

Ik zit al weer met smart te wachten op mijn *O* Hoppatee, Racingday!! *O*

Het zal wel ff wennen worden dat de race nu exaxt onder mijn belangerijkste bezigheid valt, milking the }:O 's
Dat wordt dus af en te een blikkie werpen op de laptop.....

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Grrrrrene schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:28:
Ik heb vorig jaar mijn motor 's op efficiency getest en daarbij ging m'n betrouwbaarheid omlaag. Het is dus niet altijd zo dat je betrouwbaarheid wint met eff. testen :) Ik had destijds wel veel pk's en weinig gewicht, dus misschien dat het aan die combinatie ligt?
:? You sure :?
Bij mij is er nog nooit reliability vanaf gegaan door een eff test.

Oh ja om ff een stok in het hoenderhok te gooien. Het nieuwe testsysteem is KUT! Seizoensplanningen door het huidige systeem zijn schier onmogelijk geworden. En uiteindelijk zal iedereen toch proberen om te testen op het 5* circuit, dus iedereen gaat hetzelfde testschema afwerken echt geweldig 8)7

Het leek me toch de bedoeling dat diversiteit in supplier keuze en bijbehorende strategieën zou moeten toenemen, het nieuwe test systeem werkt dat dus op prachtige wijze tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik ben het niet met je eens... Immers, 3* tests zijn nog steeds gelijk aan de tests van vorig seizoen. Buiten dat, 17 keer een 5* test gaat schandalig veel kosten, dus ik weet niet zo zeker of iedereen dat wel vol blijft houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
De 5* test kost ongeveer 4 ton meer dan het testsysteem van vorig jaar.... En zolang je maar de keuze krijgt uit 5 random circuits en je dus nooit weet wat je kan verwachten, kan je ook geen seizoensstrategie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:10:
Immers, 3* tests zijn nog steeds gelijk aan de tests van vorig seizoen.
Betwijfel ik....ik denk dat dit net als met de banden is: je kan nu zien hoe goed de banen zijn, net als dat we sinds S29 kunnen zien hoe de performance van de banden is.
Bovendien, mijn testresultaat is er niet naar dat ik zou denken dat 3* hetzelfde geeft als Monza voorheen op de power test. Ofwel, zoveel beter was het niet.

Edit: 5 ton Marnix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Die ene ton maakt dan ook niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

volgens mij valt het met de sterren nog wel mee, uit betrouwbare bron (een f1timebierdrinkmeeting aanwezige :P ) weet ik dat er bij een 2 ster gearbox test niet zo veel verschil is met afgelopen seizoen. En ja, hij gaat dus niet voor de hoeveelheid sterretjes..... O-)

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:22:
Die ene ton maakt dan ook niet veel uit.
500.000 per ster, dus 1 miljoen...
@Casper; het moet een stijging van 20% zijn t.o.v. vorig seizoen...

[ Voor 15% gewijzigd door Joss op 04-07-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik kan vergelijken met Monza voorheen dan komt het in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

inmiddels is mn qualy afgezakt naar 9/21, dus top 12 lijkt reeel om te starten...

ben benieuwd naar de supliers van anderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij ondertussen ook maar gekwalificeerd. Goede laatste ronde ook dus hopelijk kan ik blokken en wordt ik niet geblokt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

Ik wacht nog tot het laatste moment met warmup en kwalificatie. Ik wil mijn verloren punten terug. :/

Wishful thinking waarschijnlijk...

Oh ja... doelstellingen. 3e seizoen C3, moet er nu eens van gaan komen.

- Promotie
- Minimaal halve finale cup
- Top 3 teamkampioenschap
- Gemiddeld 65 eff
- Geen verlies draaien

[ Voor 56% gewijzigd door Jopster op 05-07-2008 20:15 ]

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 20:26
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:13:
Je zal wel een goede regencoureur hebben. Dat scheelt echt enorm. Ten opzichte van iemand met high performance in de regen maar <20 op wet driving kun je in het voordeel zijn.
68 wet driving. Niet slecht, maar ook niet bijzonder goed. Maar overall heb ik wel een van de betere drivers, 3e staat ie kwa DRP (hij wordt overigens ook 1 van de punten waar ik kosten moet besparen, er moet een goedkopere driver komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

C2G2 is de moeite waard om een kijkje te nemen op de startgrid: 1 t/m 4 met een Nederlands vlaggetje... :D
Dat kan nog wat beloven voor dit seizoen...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Leuk :)

Wordt hier wel een beetje moe van die driver "fixes". Nu heeft iedereen er in C1 13 DRP bij gekregen, terwijl ik dan over mijn potentieel heen ga (en dus waarschijnlijk alles bij de volgende test weer verlies). Dat terwijl anderen die 13 DRP wel zouden kunnen houden, omdat het niet over hun DRPP heen gaat. Naast dat, iedereen die zijn Q al heeft gedaan zit weer met een probleempje volgensmij: wat doe je nu met je verdeling als je ineens 13 punten meer te verdelen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Joss schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:06:
Leuk :)

Wordt hier wel een beetje moe van die driver "fixes". Nu heeft iedereen er in C1 13 DRP bij gekregen, terwijl ik dan over mijn potentieel heen ga (en dus waarschijnlijk alles bij de volgende test weer verlies). Dat terwijl anderen die 13 DRP wel zouden kunnen houden, omdat het niet over hun DRPP heen gaat. Naast dat, iedereen die zijn Q al heeft gedaan zit weer met een probleempje volgensmij: wat doe je nu met je verdeling als je ineens 13 punten meer te verdelen hebt?
Bij mij is het goed, ik had 20 DRP punten verloren en die zijn er weer bij. Ook mijn stats zijn exact dezelfde. Maar indien het niet gefixt is zou ik die punten gebruiken en oprekenen. Waarom niet. Zeker in C1 wat het komt aan op punten!

[ Voor 8% gewijzigd door nvidia op 07-07-2008 10:18 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
OK, 17DRP erbij... Ben ineens wel blij dat ik P/WU/Q nog moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
nvidia schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:17:
[...]

Bij mij is het goed, ik had 20 DRP punten verloren en die zijn er weer bij. Ook mijn stats zijn exact dezelfde. Maar indien het niet gefixt is zou ik die punten gebruiken en oprekenen. Waarom niet. Zeker in C1 wat het komt aan op punten!
Omdat je skills veranderen, zou je drp-verdeling ook mee moeten veranderen. Zomaar optellen/aftrekken/vermenigvuldigen zou dus niet moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Juist,

Zie nu net dat ik dus ook ineens 14DRP extra te verdelen heb. Heb nu gewoon 7 punten meer dan de laatste race vorig seizoen.... Dat word lachen in de race, ik HAD een goeie DRP te pakken, maar daar zal nu ook wel geen $#*( meer van over zijn.

Thanks Tadas!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Reggie: Dat werkt dus wel. Je kan anders toch niet een oude drp gebruiken als je dezelfde coureur hebt? Gewoon omrekenen van in mijn geval 356 naar 368 punten, met dezelfde relatieve verdeling van de punten, afronden en hopen dat je niet meer dan 1-2% verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:49:
@ Reggie: Dat werkt dus wel. Je kan anders toch niet een oude drp gebruiken als je dezelfde coureur hebt? Gewoon omrekenen van in mijn geval 356 naar 368 punten, met dezelfde relatieve verdeling van de punten, afronden en hopen dat je niet meer dan 1-2% verliest.
Hmm, ja, das waar :P Denk dat ik even in de knoop zat met de verhalen van V1, toen er DRP-omrekenen-naar-andere-coureur-tools bestonden :P Maar inderdaad, dan zou het niet zo erg moeten zijn en zou je zelfs aan beide kanten een range van 2% kunnen hebben (dus ook 2% hoger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:40

GaMbiNo

1337

Ik heb nog een -3 DRP op mijn Race orders staan. :/
Ik had de P/W/Q gedaan toen mijn coureur nog 3 DRP punten meer had namelijk. Later verloor hij ineens drie punten en nu kloppen mijn race orders dus niet meer. Heeft iemand enig idee wat ik hier nou mee moet? Dit zal wel geen positief effect op mijn DRP score gaan hebben als ik die willekeurig alsnog ergens moet afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Niet willekeurig, het valt om te rekenen met percentages enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:48:
Dan nog was na de race wel wat slimmer geweest van Tadas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Joss schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:48:
True, maar dan nog kan mijn DRP score gaan afwijken. Maar dat zal nooit veel zijn idd. Ik wacht wel even met omrekenen tot morgenmiddag, wie weet komt er nog een reset oid. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
GaMbiNo schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:52:
[...]

True, maar dan nog kan mijn DRP score gaan afwijken. Maar dat zal nooit veel zijn idd. Ik wacht wel even met omrekenen tot morgenmiddag, wie weet komt er nog een reset oid. :X
haha een reset, don't think so. Slechtste / beste wat ie kan doen is alles terugdraaien ma das ook alles!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Tadas heeft vanochtend de test tracks veranderd. Erg vriendelijk t.o.v. de mensen die nog niet getest hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:49:
[...]

Dan nog was na de race wel wat slimmer geweest van Tadas...
Tsja, dat wordt ook weer een probleem nu C4 op maandag zit en de rest op dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:12
Luuk_Luchtloper schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:04:
C2G2 is de moeite waard om een kijkje te nemen op de startgrid: 1 t/m 4 met een Nederlands vlaggetje... :D
Dat kan nog wat beloven voor dit seizoen...
Voorlopig zelfs 7 nederlanders bij de eerste 10, maar het wordt een warme race en waarschijnlijk heeft niemand goede bandendata met de nieuwe suppliers. Benieuwd dus of het niet door een klapper alsnog de mist in gaat.

Wat me overigens ook opvalt is dat er op dit moment slechts 19 managers suppliers hebben gekozen in zowel C2G1 als C2G2. Begint er met nog een dag te gaan op te lijken dat we dit seizoen veel inactieven zullen hebben in C2.
Dauthi schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:00:
Tadas heeft vanochtend de test tracks veranderd. Erg vriendelijk t.o.v. de mensen die nog niet getest hebben....
Iemand enige idee welke tracks en met name hoeveel sterren? Zeker als er nu wel een optie is om banden op 3 of meer sterren te testen, zou dit gewoon competitievervalsing zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Sempy op 07-07-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Sempy schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:27:Iemand enige idee welke tracks en met name hoeveel sterren? Zeker als er nu wel een optie is om banden op 3 of meer sterren te testen, zou dit gewoon competitievervalsing zijn.
Ja, het is oneerlijk, maar.... je hebt nu zelf ook de kans/keuze om te wachten. Het zal iedere keer tussen 2 races in veranderen (tenminste, iedere zondag moet het veranderen). Deze keer is het inderdaad oneerlijk, omdat we vantevoren niet wisten dat de 1e race over het weekend zou worden gelift, maar vanaf volgende week is dat dus geen excuus meer.

Tevreden zijn met de circuits die je nu krijgt aangeboden of een gok(je) nemen en wachten op zondag/maandag... Brengt wel weer wat variatie iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:01
Pfff wat een klote start van het seizoen op deze manier. Ik moest op woensdagavond al P/W/Q doen omdat ik voor de race op vrijdag geen tijd had. Fijn dat alles is verplaatst en nog wordt aangepast, ben benieuwd hoe ik deze race er vanaf ga brengen. In elk geval is het wel Oranje boven in C2G2, 7 man in de top 10 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Ook leuk om te zien dat we nieuwe superdrivers hebben die nog beter zijn dan hun Potentieel.... :|

Dit is de meest chaotische seizoensstart ever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Ook grappig om te zien dat bijna iedereen er ineens punten bijkrijgt op een aantal mensen waaronder ikzelf. Mijn coureur is een behoorlijk stuk gedaald in de statistieken van mijn league. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Maar goed dat ik hier nog even kwam lezen, heb er in een keer 16 punten bij :?
Het is inderdaad druk met nederlanders in C2G2. Ik ben benieuwd of de banden het gaan halen, denk het wel maar daar kom ik maar op een manier achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Tadas Bubelevičius said on 2008-07-07 18:13:47:
That's it. This is what the fix was - do restart with no random in driver skill loss (most of the time it was gain, but it was the same for every driver in the same age group). Yes, most have gained some skills, but it is the same for everyone.
I do not have data to reset everyone's driver skills to exact levels after restart, so I chose a different way - change skills equally for everyone.
There will be no more dirver skil fixes.'
Aangezien er mensen zijn die meer dan 15 DRP punten bij hebben gekregen, lijkt me dit totaal niet eerlijk. Ik vraag me ook af wat er bij mij gaat gebeuren, nu m'n drp 11 punten boven mijn drpp ligt... Raak ik alles kwijt bij de volgende test? Dan is de rest dus in 1 race 12DRP op mij ingelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Oh leuk, de drivers op de markt zijn nu ook ineens 200k duurder geworden, gemiddeld :') Lekker hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Boehoe slechte kwalificatie geen enkel goed rondje :'(

Nou maar hopen dat de race strategie goed uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mjah, same here. De verschillen tussen de motoren zijn fors aan het begin van het seizoen. Wordt tijd voor wat meer 5* testdagen voor engine power :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 16-09 23:04

The_DoubleU

Tweaker in München

Ik ben wel blij dat ik nog gewacht heb met p/w/q nu heb ik mooi mijn punten kunnen verdelen, zonder rare verrassingen. Tenminste, als Tada niet nog een fix gaat doen voor morgen.
Voorlopige pole, mijn wagen net voor Rob geparkeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:25
Hoi, daar ben ik ook weer dan.

Ik heb wegens gebrek aan tijd niet veel kunnen racen in C2... Ik stond dus voor een keus om na 6 races weer door te racen (zonder geld, motivatie en form driver) of voor de inactive te gaan. Ik zit nu dus in het saaie C4 G29 met 12 racers laatste race.

Doelstelling S32:

- Promoveren (volgens mij als ik laatste wordt promoveer ik nog maarja..)
- Boven GG Rox-brevard en George Srour eindigen >:) (hebben in C1 geraced)
- Een goede designer/co-manager signen.
- DRP gemiddelde 95%
- Balance van 50mill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reggie....kwalificeren die handel!! :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 01:00:
Reggie....kwalificeren die handel!! :P ;)
Al gedaan, gek! :P

Voorlopig vrij verdienstelijk op een 8e plek, 5 tienden achter de nummer 1. Tevens slechts 0.008 achter de man voor me, altijd balen gezien mijn coureur niet zo'n qualifier is. Op een baan als Estoril (hard overtaking) zie ik liever grote gaten voor en achter me op de grid, maargoed. Als ik top 10 kan starten ben ik gewoon een gelukkig man.

Ook gelukkig; m'n drp% nog van 95 naar minstens 98% gekregen tijdens de Q. Toch raar dat ik het altijd zo lastig heb als ik rond de 95% begin...

Op naar race 1 in de eerste klasse, spannend! :)

Edit: Zo laat op de avond wordt je opeens helder van geest; zie nu net hoe de manager-lijst op de klasse pagina (in mijn geval dus http://www.f1time.com/league.php?league_id=1) wordt bepaald. Dat gaat op ID, dus op join date. Vandaar bij deze een applause voor Marnix: het kortst lid van F1Time in de C1 (weet niet of dat alltime is, maar iig het broekie van dit seizoen qua races onder z'n riem d:)b )

[ Voor 43% gewijzigd door Joss op 08-07-2008 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

Zo, dat was het vrolijke deel....Ik sta dus gewoon bijna strak achteraan op de grid. Ik heb nog nooit eerder gereden op Fuji dus dat was al een handicap, daarnaast was het vinden van een goeie DRP ook al een drama, die heb ik in de Q nog naar 93% kunnen tillen, maar dat is ook niet echt super...
Dus heb ik maar de beslissing genomen dat deze race geen nieuwe onderdelen waard is, en ik rij dus met een verouderde auto. Doordat ik 17 repairuren tot m'n beschikking heb, is de auto nog redelijk gerepareerd, hierdoor hoop ik in elk geval niet te veel centen te verliezen deze race...

Good luck to you all!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:12
Ik heb even gekeken naar mijn nieuwe driver stats en ik mag Tadas hiervoor hartelijk bedanken. Ik eindigde vorig seizoen op 363 en sta nu na 1x testen al weer op 369 terwijl ik bij de reset was teruggevallen naar 357.

De Nederlanders in C2G2 zijn nu voorbijgestoken door een Italiaan die met vermoedelijk een stop meer op pole staat. Eens kijken of we er allemaal in de eerste boch langs kunnen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
The_DoubleU schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:59:
Ik ben wel blij dat ik nog gewacht heb met p/w/q nu heb ik mooi mijn punten kunnen verdelen, zonder rare verrassingen. Tenminste, als Tada niet nog een fix gaat doen voor morgen.
Voorlopige pole, mijn wagen net voor Rob geparkeerd. :)
Met die extra punten is dat geen wonder!
:9

Ik heb na mijn quali er 21 punten in de stats bijgekregen. Ik denk dat ik een beroerde race krijg.

Hoe los je dat op? De extra punten verdelen werkt niet, dat weet ik. Is er iemand die, eventueel offline, me kan helpen aan een oplossing?

[ Voor 23% gewijzigd door robkamp op 08-07-2008 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Nu we toch allemaal gereden hebben, welke suppliers hebben jullie gekozen ?

Ik ben voor de combinatie Merc/BMW/Goodyear gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
robkamp schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:15:
[...]

Met die extra punten is dat geen wonder!
:9

Ik heb na mijn quali er 21 punten in de stats bijgekregen. Ik denk dat ik een beroerde race krijg.

Hoe los je dat op? De extra punten verdelen werkt niet, dat weet ik. Is er iemand die, eventueel offline, me kan helpen aan een oplossing?
Wel de punten verdelen, op percentage van het totaal.

Ben inmiddels door 2 man ingehaald, dus top 10 is twijfelachtig (10e van de 26 nu). Teamgenoot doet het ook boven verwachting met een 13e stek op de grid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:37:
Nu we toch allemaal gereden hebben, welke suppliers hebben jullie gekozen ?

Ik ben voor de combinatie Merc/BMW/Goodyear gegaan.
Ik heb Merc/BMW/Continental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wat is de reden achter continental? Very low wear zie ik nog, maar medium en low performance i.c.m. 44 graden celcius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja precies wat je zegt. En goedkoper natuurlijk. Tja, misschien staat de helft van het veld op een 1 stopper, dan heb ik wel een probleem. Regenraces laat ik toch al schieten vanwege mn coureur. En ik zal zeker een aantal keer in moeten houden om geld te sparen. Ik hoop snelheid ergens anders vandaan te halen en dan heb ik idd very low wear. Veel meer mag ik trouwens niet gaan betalen voor de suppliers, dus ik heb niet veel keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Als C3 persoontje had ik wat minder keuze, maar heb gekozen voor:
Peugeot/Hewland/Continental

Reden:
Peugot een fatsoenlijke engine, waar de Ford te duur is ivm performance
Hewland een niet te dure GB die nog teruggeschroefd moet worden qua shiftingtime
Conti's waren low wear, en toch uit financieel oogpunt fijn, daarnaast de helft vd races boven de 30C wordt geraced...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Joss, wat heb jij dan gekozen voor suppliers? Van Marnix weet ik het natuurlijk al :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Requiem19 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:12:
Joss, wat heb jij dan gekozen voor suppliers? Van Marnix weet ik het natuurlijk al :).
Heb lang zitten twijfelen, maar het is Merc/Ren/Mich geworden. Eigenlijk heb ik over alles mijn twijfels gehad, omdat je ook echt naar het pakket moe(s)t kijken.

De banden vond ik vooral lastig omdat ik geen data heb van medium wear, laat staan high wear. Het nieuwe testsysteem bracht mij er toe om niet voor goodyear te gaan, omdat ik geen goede engine test wil laten lopen voor een bandentest. En al helemaal niet twee stuks, wat toch wel nodig is bij die goodyears om ze op low wear te krijgen.

Gevolg van die keus is dat ik een goedkopere GB heb genomen. Ook over de engine dus lang onzekerheid, maar uiteindelijk denk ik dat deze Mercedes zich terug kan gaan betalen in het 2e deel van het seizoen, als niet 60% van het veld met een Mercedes staat natuurlijk :P
Edit: Sta 11e inmiddels ;( 2 tienden sneller en ik was 4e geweest :9

[ Voor 3% gewijzigd door Joss op 08-07-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:23:
[...]

Het nieuwe testsysteem bracht mij er toe om niet voor goodyear te gaan, omdat ik geen goede engine test wil laten lopen voor een bandentest. En al helemaal niet twee stuks, wat toch wel nodig is bij die goodyears om ze op low wear te krijgen.
2 tests om van high naar low te gaan? Misschien weet je meer dan ik, maar ik zou 3 tests per niveau tellen, dus 6 van high naar low. Maar ik heb alleen in S25 banden getest, en hoeveel sterren dat geweest zou zijn weet ik niet eens. Bovendien waren de niveau's toen 1/1.5/2/2.5/3.
Maar zeg nou zelf, 2 tests van high naar low? Kun je vergeten. Zou ik denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
Als ik een upgrade doe na het testen en voor de Practice, heb ik dan gelijk de beschikking over het nieuwe onderdeel (Engine/Geabox/Tyres) of is dat na de race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
robkamp schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:47:
Als ik een upgrade doe na het testen en voor de Practice, heb ik dan gelijk de beschikking over het nieuwe onderdeel (Engine/Geabox/Tyres) of is dat na de race?
Afaik heb je die direct :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:39:
[...]

2 tests om van high naar low te gaan? Misschien weet je meer dan ik, maar ik zou 3 tests per niveau tellen, dus 6 van high naar low. Maar ik heb alleen in S25 banden getest, en hoeveel sterren dat geweest zou zijn weet ik niet eens. Bovendien waren de niveau's toen 1/1.5/2/2.5/3.
Maar zeg nou zelf, 2 tests van high naar low? Kun je vergeten. Zou ik denken...
Ik zeg niet 2 tests om van high naar low te gaan, maar de kans dat je daarvoor een goede engine test moet opofferen. Hoeveel tests het precies is... geen idee.
*beetje onduidelijk, dat wel*

[ Voor 3% gewijzigd door Joss op 08-07-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Joss schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:52:
[...]

Ik zeg niet 2 tests om van high naar low te gaan, maar de kans dat je daarvoor een goede engine test moet opofferen. Hoeveel tests het precies is... geen idee.
Ik heb m'n banden getest en laat ik zeggen dat de waarheid ergens in het midden ligt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Joss schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:52:
[...]

OK, ik kan je met zekerheid vertellen dat je met 1 test je bandjes van bijv high naar medium krijgt..........Het aantal sterretjes mag je zelf bedenken O-) (ook afhankelijk van welke bandjes uiteraard)

Nog even over het testen, de tracks wisselen op zondag? En wanneer draaien de markten, morgen?

[ Voor 3% gewijzigd door andrestouwe op 08-07-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
andrestouwe schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:10:
[...]

OK, ik kan je met zekerheid vertellen dat je met 1 test je bandjes van bijv high naar medium krijgt..........Het aantal sterretjes mag je zelf bedenken O-) (ook afhankelijk van welke bandjes uiteraard)

Nog even over het testen, de tracks wisselen op zondag? En wanneer draaien de markten, morgen?
Wel of niet, want ik volg het niet meer na eerst de opmerking van Casper (3 tests) toen die van Requiem (+- 2 tests) en nu die van jou (1 test) :P

Testtrack veranderingen vinden zondag na de market plaats. Markten *zouden* op woensdag én zondag *moeten* zijn.

* worden door Tadas naar volledige vrijheid ingevuld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 sterren op 5 R/D ga ik maar vanuit. :P
Vind ik wel veel, in 1 test naar medium. Zelfs voor 5/5. Toch, zoveel verschil tussen high en medium is er ook niet.

Markten: wat jij zegt zou moeten kloppen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Als het goed is, is er geen 5* bandentesttrack (!) geweest, of er moeten nog meer andere testtracks zijn geweest.

Nog zoiets: Tadas zegt dat er NOOIT andere testtracks beschikbaar zijn geweest dan de 4 die de meeste hier hadden (A1ring, Vilnius, California en nog één).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Kan iemand mij uitleggen wat er nu met de markten gaat gebeuren? De rijders daar zijn nml ook in DRP vooruit gegaan, maarja, als je die test gaat die winst er weer af, toch? Ben ik nu niet enorm genaaid, want al m'n biedingen zijn ineens rood (dus te weinig, lijkt me?) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja da's waar. Er was een 4* track in het begin. Maar wat er na zondag is gekomen kan ik niet zien dus wie weet..
Silverstone trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Joss schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:22:
Als het goed is, is er geen 5* bandentesttrack (!) geweest, of er moeten nog meer andere testtracks zijn geweest.

Nog zoiets: Tadas zegt dat er NOOIT andere testtracks beschikbaar zijn geweest dan de 4 die de meeste hier hadden (A1ring, Vilnius, California en nog één).
Als ik niet voorgelogen ben, is het verschil tussen een 2 ster bandentest en een meer ster bandentest niet zo groot. Als ik zijn reseltaat naast de mijne leg, zit er niet het verschil tussen wat je zou verwachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
OK, ik kan nu ook wel zeggen wat ik heb gekozen: Peugeot / Renault / GoodYear. In tegenstelling tot wat Joss zegt geloof ik wel dat GY een goede keus is, omdat met die 5* bandentests de progressie veel sneller moet gaan. GY heeft ook 5* R&D, dus ik ben benieuwd naar de eerste 5* bandentests :P Sowieso bespaar je veel geld met GY t.o.v. Michelin, dus die duurdere tests kunnen prima uit :Y)
andrestouwe schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:30:
[...]

Als ik niet voorgelogen ben, is het verschil tussen een 2 ster bandentest en een meer ster bandentest niet zo groot. Als ik zijn reseltaat naast de mijne leg, zit er niet het verschil tussen wat je zou verwachten....
Ik heb juist iets heel anders gemerkt: mijn Peugeot _schoot_ vooruit in pk's bij mijn 5* vermogenstest :o

[ Voor 36% gewijzigd door Grrrrrene op 08-07-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:24:
Kan iemand mij uitleggen wat er nu met de markten gaat gebeuren? De rijders daar zijn nml ook in DRP vooruit gegaan, maarja, als je die test gaat die winst er weer af, toch? Ben ik nu niet enorm genaaid, want al m'n biedingen zijn ineens rood (dus te weinig, lijkt me?) :(
Die winst gaat er NIET af, alleen bij ongelukkig mensen (zoals ik) die nu boven hun DRPP zitten. De rest heeft dus effectief 10-15 DRP op mij gewonnen, wat mijn coureur nog nuttelozer maakt dit seizoen met zijn salaris...

En René, ik zeg niet dat GoodYear een slechte keus is. Sterker nog, in C1 kan het het wel eens de beste keus zijn als je echt met 2 tests op low wear zou zitten. Wat ik wel zei is dat ik geen (4/5*) enginetests wil opofferen voor bandentests, plus het stukje onzekerheid in het begin van het seizoen.

[ Voor 20% gewijzigd door Joss op 08-07-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Grrrrrene schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:35:
OK, ik kan nu ook wel zeggen wat ik heb gekozen: Peugeot / Renault / GoodYear. In tegenstelling tot wat Joss zegt geloof ik wel dat GY een goede keus is, omdat met die 5* bandentests de progressie veel sneller moet gaan. GY heeft ook 5* R&D, dus ik ben benieuwd naar de eerste 5* bandentests :P Sowieso bespaar je veel geld met GY t.o.v. Michelin, dus die duurdere tests kunnen prima uit :Y)
[...]

Ik heb juist iets heel anders gemerkt: mijn Peugeot _schoot_ vooruit in pk's bij mijn 5* vermogenstest :o
ehh, beter lezen, ik heb een grote vooruitgang geboekt met (vooruit dan maar) een meer dan 3*, maar minder dan 5* test. Het verschil met een 2* test vind ik echter te klein om de veel hogere kosten te rechtvaardigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, ik begrijp je goed hoor :* Ik vind het verschil echter wel errug groot en het geld dus waard. Ik denk wel dat het een beetje naar verhouding is, dus dat de extra kosten evenveel zijn als de extra gain. Maar goed, blijkbaar zit er enige randomness in ofzo, dat had ik met brid ook al uitgevonden :P

Nog even over die driversmarket: wel onhandig zo, want op de markt worden de nieuwe, hogere salarissen wel weergegeven, maar als je dan een bod uitbrengt staan het oude salaris + de oude bonussen ingevuld. Hoe kom ik er nu achter wat hij precies wil hebben, zonder stapsgewijs meer en meer te gaan bieden tot mijn biedingen groen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
andrestouwe schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:42:
[...]

ehh, beter lezen, ik heb een grote vooruitgang geboekt met (vooruit dan maar) een meer dan 3*, maar minder dan 5* test. Het verschil met een 2* test vind ik echter te klein om de veel hogere kosten te rechtvaardigen
En die 2* test info heb je van je teamgenoot ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Joss schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:16:
[...]

En die 2* test info heb je van je teamgenoot ofzo? :)
Remember the F1timebuurtbiermeeting? :P De volgende staat alweer gepland voor zondagmiddag a.s..... :9

[ Voor 13% gewijzigd door andrestouwe op 08-07-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ohja, leuk en handig ook :)

Start 11e tijdens mijn eerste C1 race. Niet slecht, beter dan ik had verwacht in ieder geval. Spannend! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Joss schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:53:
Ohja, leuk en handig ook :)

Start 11e tijdens mijn eerste C1 race. Niet slecht, beter dan ik had verwacht in ieder geval. Spannend! :P
Nice! :)

Zoals het er nu naar uitziet start ik als 3e in mijn C2 debuut. Dat had ik absoluut niet verwacht. Ver voor Grrrrene en Daniel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Dat je voor mij zou staan had ik wel verwacht, rene valt idd een beetje tegen met z'n top 3 rijder.

Hoop een beetje een redelijke race te rijden, ik vrees voor m'n bandjes

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd naar je stategie Reggie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dosed
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:02
Heb me zojuist aangemeld!

Volg zelf de formule 1 al meerdere jaren, ben dus erg benieuwd. Ben totaal nieuw met manager games, nooit aangemeld voor zo'n game. Zag het topic zojuist staan en ziet er zeer goed en uitgebreid uit. Zal nog wel veel research moeten doen naar hoe en wat om het maximale eruit te halen, maar ik hoop er veel plezier mee te beleven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

brid schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:09:
Dat je voor mij zou staan had ik wel verwacht, rene valt idd een beetje tegen met z'n top 3 rijder.

Het wordt een gekke race denk ik met 2, 3 en 4 stoppers.dus er kan nog vanalles gebeuren. En als ik in de punten rijdt ben ik al dik tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

En lekker, iedereen is om de beurt "gastheer", en zorgt voor een speciaal biertje. Afgelopen keer was het Corona, zondag a.s. wordt het kabouterbier (La Chouffe )..... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
brid schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:09:

Ik weet ook niet waar het aan ligt, maarja, p11 geeft iig uitzicht op punten in de race :) Ik denk dat ik het moeilijk krijg deze race, want m'n banden hebben 19C als optimale temp. Dat zal m'n gebrek aan snelheid ook wel verklaren, vorig seizoen had het verschil in optimale temperatuur ook al een redelijke invloed.

[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 08-07-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
damn C3 is nu al heel anders dan C4 waar ik met 2 vingers in de neus in de punten reed en vaak op podium. Ik dacht na de practice redelijk mee te kunnen met mijn 2de tijd. Nu 2,5 uur voor de eerste race sta ik 21st in de Q op net iets meer dan een seconde. Het zit echt heel erg dicht op elkaar hier. Dit wordt een moeilijk maar leuk seizoen denk ik.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

Rusty schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:24:
damn C3 is nu al heel anders dan C4 waar ik met 2 vingers in de neus in de punten reed en vaak op podium. Ik dacht na de practice redelijk mee te kunnen met mijn 2de tijd. Nu 2,5 uur voor de eerste race sta ik 21st in de Q op net iets meer dan een seconde. Het zit echt heel erg dicht op elkaar hier. Dit wordt een moeilijk maar leuk seizoen denk ik.
Join the club :D

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Grrrrrene schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:21:
[...]

Ik weet ook niet waar het aan ligt, maarja, p11 geeft iig uitzicht op punten in de race :) Ik denk dat ik het moeilijk krijg deze race, want m'n banden hebben 19C als optimale temp. Dat zal m'n gebrek aan snelheid ook wel verklaren, vorig seizoen had het verschil in optimale temperatuur ook al een redelijke invloed.
Denk idd dat het aan onze suppliers ligt, maar als het mee zit worden we gaande weg sneller en nu maar hopen dat de markets snel gaan draaien, had op 2 rijders als enige een optie, maar doordat de rest te veel tijd krijgt heb ik onder tussen concurrentie en moet ik nog meer betalen dankzij het Random omhoog gooien van de DRP van alle rijders

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Same here: ik had op een aantal rijders het enige bod en nu hebben ze allemaal 3-4 biedingen :( En dat is nog weinig, er staan er ook bij die al 10+ biedingen hebben. Kansloos gewoon :( Oh well, ik bied gewoon wat ik ze waard vind. Als ik er een contracteer is dat mooi en als dat niet lukt zing ik het seizoen wel uit met m'n huidige rijder. Verdien ik iig nog wat puntjes, als de temperaturen nog 's omlaag gaan (Brands Hatch \o/ Regen en lage temperaturen \o/)

[ Voor 42% gewijzigd door Grrrrrene op 08-07-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
ik denk dat het een vrij beroerde C1 start gaat worden zeker gezien ik 15 drp achterloop op de rest van het veld :(
Maar hopen dat volgende race mijn driver zijn pole skill wel gaat gebruiken zou ik erg fijn vinden..

We gaan het zien most chaotic season ever staat op het punt van beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Veel geluk en succes iedereen :)
Zit nog steeds op P11 na 7 rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ooooh, ik snap ineens hoe Arnoud het zo goed kon doen... In rondje 12 was hij al binnen :P 4-stoppertje? :+ Ik lig inmiddels 8e dankzij wat vroege pitstops van anderen. Laten we hopen dat m'n betrouwbaarheid dit seizoen wat beter is :)

[ Voor 37% gewijzigd door Grrrrrene op 08-07-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

4 stoppertje idd. :+ Ach we zien wel waar het schip strand. Ik verwacht iig nog heel veel tyre blows. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
Pff, mn racesnelheid laat momenteel te wensen over en ook de bandjes sluiten waanzinnig. Opzich wel te verwachten met mn gekozen suppliers, maar had toch gehoopt wat competitiever te zijn.

Succes allen deze race!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
GaMbiNo schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:24:
4 stoppertje idd. :+ Ach we zien wel waar het schip strand. Ik verwacht iig nog heel veel tyre blows. :)
Ja, idd, 't veld ziet soms geel van de wear en rood van de blows :o Leuk altijd, zo'n nieuw seizoen met nieuwe bandenkeuzes :P Het lijkt erop dat m'n bandencalculator ook met m'n nieuwe wearfactor aardig accuraat werkt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Ik heb in ieder geval weer goede data voor je :P

Ik had kunnen weten dat een 2 niet ging werken.
Maar in ieder geval een goede leer race, volgende keer weer voor het resultaat

lap 39 was een goede :P

oeps GaMbiNo engine trouble

[ Voor 13% gewijzigd door brid op 08-07-2008 18:02 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Manmanman, wat gaat het lekker! Echt buiten mijn wildste verwachtingen rij ik rond op P5! :P Niet de beste rookie (dat is Daniel Ross op P2), maar die heeft mij verteld een Ferrari engine te hebben... Ben benieuwd wat de rest heeft, maar ik ben voorlopig ERG tevreden over de performance.

Jammer van een pitstop fout van mijn teamgenoot (stintlengtes (22-24) ingevuld i.p.v. stops (22-46)), want hij reed 2 plekken achter me dus virtueel zou hij top 10 kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Joss schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:14:
Manmanman, wat gaat het lekker! Echt buiten mijn wildste verwachtingen rij ik rond op P5! :P Niet de beste rookie (dat is Daniel Ross op P2), maar die heeft mij verteld een Ferrari engine te hebben... Ben benieuwd wat de rest heeft, maar ik ben voorlopig ERG tevreden over de performance.

Jammer van een pitstop fout van mijn teamgenoot (stintlengtes (22-24) ingevuld i.p.v. stops (22-46)), want hij reed 2 plekken achter me dus virtueel zou hij top 10 kunnen rijden.
Je teamy heeft z'n voor of achtervleugel kapot gereden op D. Moutlias. Anders had ie zelfs met een pitstop teveel wel iets meer naar voren gereden?

Ik vrees dat mijn driver me echt op gaat breken dit seizoen. Ik loop 150 DRP punten achter op de besten dit seizoen, dat is gewoon teveel om nog enigzins in de buurt te komen. M'n enige hoop om punten te scoren is een wilde regenracen waarin veel fouten worden gemaakt door anderen... Dit gaat een saai seizoen worden voor mij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
Requiem19 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:18:
[...]

Je teamy heeft z'n voor of achtervleugel kapot gereden op D. Moutlias. Anders had ie zelfs met een pitstop teveel wel iets meer naar voren gereden?

Ik vrees dat mijn driver me echt op gaat breken dit seizoen. Ik loop 150 DRP punten achter op de besten dit seizoen, dat is gewoon teveel om nog enigzins in de buurt te komen. M'n enige hoop om punten te scoren is een wilde regenracen waarin veel fouten worden gemaakt door anderen... Dit gaat een saai seizoen worden voor mij ;).
Of tussentijds een nieuwe driver aantrekken, of is dat geen optie?

Hmm, P17 in de eerste race :(
Mn bandjes zijn momenteel het zorgenkindje aan mijn wagen, ik moet snel die wear verlagen :o

[ Voor 8% gewijzigd door Zenit op 08-07-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Requiem19 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:18:
[...]

Oh echt? Ik kwam terug in ronde 23, net na onze 1e stop. Toen zag ik in ronde 24 alleen een pitstopmelding bij hem, geen vleugelincident... Maar als jij het zegt... :) Raar, ik heb nog zo op hem ingesproken geen overtaking/blocking te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

pffff p19, laatste klapband kwam net op het verkeerde moment.

Eens kijken wat dit financieel gaat inhouden.

Rene gefeliciteerd met je p5, toch nog punten voor het team

DIY NAS, Hoofd PC

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.