Die cdm 4 staat toch juist bekend als onverwoestbaar? Of ben ik de war me de pro versie die oa in de cd 11 van marantz zit ?
Precies, het gaat me om firsts. Hier nog een foto uit m'n eigen collectie. De eerste Memory Stick-Walkman en HDD-Walkman liggen hier ook, firsts voor Sony, maar niet de eerste op de markt.Videopac schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:40:
[...]
Op zich eens: technisch gezien zijn een CD-80 of de Philipsen CD-960 en CD-880 beduidend beter, maar sommige mensen vinden het gewoon leuk om het eerste model te hebben. De loopwerken zijn in mijn ervaring prima, alleen de glazen lasers zijn niet meer te krijgen.

Ik heb ook nog de Philips CD100 gehad. Destijds een geweldig én degelijk compact disc player.
Mijn eerste disc was er één van Earl Klugh. Wow, you never forget your first compact disc...
Later nog de Philips CD10 portable cd player, mooi voor in de auto en als ik moest draaien
nam ik hem wel eens mee. Toen waren er nog weinig uitgaansgelegenheden die met cd's werkten.

De Philips CD10
Mijn eerste disc was er één van Earl Klugh. Wow, you never forget your first compact disc...
Later nog de Philips CD10 portable cd player, mooi voor in de auto en als ik moest draaien
nam ik hem wel eens mee. Toen waren er nog weinig uitgaansgelegenheden die met cd's werkten.

De Philips CD10
CDM4 is een goed loopwerk, maar het CDM1 loopwerk uit de CD-100/101/200/202/300/303 staat als beter bekend. En de eerder genoemde topspelers hebben een aluminium CD1-Mk2 loopwerk.deepbass909 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:27:
[...]
Natuurlijk is het leuk om een eerste model van een bepaalde technologie te hebben, zeker bij een historisch erg belangrijke technologie als de CD.
Ik had zelf twee Cambridge Audio CD2's, die gebruik maken van de CDM4/11-loopwerken. Jammer genoeg waren die beiden defect en het is mij nooit gelukt om ze werkend te krijgen. Ze liggen nu (gedoneerd) bij een ex-collega van een goede vriend die meer ervaring heeft met oude cd-spelers.
En dan moet je eigenlijk ook weten dat deze spelers beiden al een keer voorzien waren van een nieuw loopwerk. Maar ik heb ze ooit horen spelen (waren van de ouders van een ex van mij), en man, dan klonk het wel geweldig.
Maar wat ik al zei, de loopwerken waren wel erg kwetsbaar...
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ik moet zeggen dat dit deck me toch wel de ontzettende heerlijke nostalgische kriebels geeft!roger is here schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:36:
Ja weer wat leuks gevonden bij de rommelmarkt.
Een Marantz SD-45II tape deck, kon m toch niet laten staan met dat hout er om heen (vraag me af of dat origineel is)
Getest en doet t prima!
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn vrouw vond het leuk om eens wat met vinyl te gaan doen. Zo hebben we weer wat te vinden op rommelmarkten etc. Heb dus maar wat platenspelers gekocht.
Een direct drive Sanyo TP1012UM. Deze gaat er waarschijnlijk weer uit.

Een Philips 22GA427 (ik heb een Aristona binnen werk in de Philips behuizing gezet, zo eentje in perfecte staat gemaakt). Deze vond mijn vrouw het mooist en staan nu beneden.

Een Philps AF677. Deze staat nu boven. Blijft als reserve omdat hij ook dezelfde naald en element heeft als de 22GA427.

Heb nog wat meer leuke dingen maar daar komen binnenkort wel fotos van.
Een direct drive Sanyo TP1012UM. Deze gaat er waarschijnlijk weer uit.

Een Philips 22GA427 (ik heb een Aristona binnen werk in de Philips behuizing gezet, zo eentje in perfecte staat gemaakt). Deze vond mijn vrouw het mooist en staan nu beneden.

Een Philps AF677. Deze staat nu boven. Blijft als reserve omdat hij ook dezelfde naald en element heeft als de 22GA427.

Heb nog wat meer leuke dingen maar daar komen binnenkort wel fotos van.
[ Voor 6% gewijzigd door kingmace op 09-03-2019 17:10 ]
Grappig want toch is de Philips AF677 de fijnste van het stel. De naaldruk en anti-skating zijn makkelijk in te stellen en hij loopt aan alle kanten soepel. De Philips 22GA427 is inderdaad de mooiste maar wat grover in gebruik. Overigens wel grappig dat die oude GA427 nog een naaldrukmeter heeft en dat het nog een half-automaat is ook.Sjah schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:04:
Die bovenste 2 allebei prachtig, die onderste....nee dank u.
Het lijken wel een soort halve magnetostaten, die Yamaha luidsprekers!Snowwie schreef op maandag 26 juni 2017 @ 03:49:
Een paar dagen geleden kwam mijn vader aanzetten met twee vintage speakers die hij voor 26 euro! had gekocht op de rommelmarkt in Emmen. Het betreft hier de Yamaha NS230 luidsprekers, bouwjaar 1975, dus al 42 jaar oud. Die speakers zijn ouder dan mij.![]()
![]()
Ik heb ze meegenomen, aangesloten op mijn (oude) Technics SU610 versterker (impedantie gecheckt, dit was geen probleem, versterker kan van 4-16ohm per speakerpaar) en de speakers zelf zijn 8 ohm.
Ik was verrast door het mooie geluid dat uit de luidsprekers kwam, ook al bestaat de achterkant deels uit een soort van gaas. Je zou verwachten vanwege die gaas dat er dan geen klankkast is, maar dit viel nog reuze mee. Misschien ook omdat de grote woofers in een aluminium frame zitten. Waarom men destijds voor deze optie gekozen heeft, ik heb geen idee. Uiteindelijk kwam ik bij deze site terecht die de speakers beschrijft als zijnde 'rare dipole' speakers. Gezien het serienummer van deze set kan ik enkel concluderen dat er, of niet veel van zijn gemaakt, of ik één van de eerste batches heb. In elk geval, ik denk dat ze wel waarde vertegenwoordigen, zeker voor een hifi fanaat die wel van dit soort vintage spul houd.
Maar wat vinden jullie, zijn dit zeldzame speakers? Ze zijn nog in goede conditie.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor wie ze wil horen kan op onderstaande link klikken. In verband met copyrights gedoe kan het helaas niet op YouTube, ik merk vanzelf wel als de betreffende provider begint te zeuren over bandbreedte gedoe. Het bestand is nog geen 200MB. (wel 4K en 256kbit audio)
http://magical.tweakdsl.nl/GoT/YamahaNS230.mkv
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Onlangs nog gered vlak voordat er iemand van mijn werk de berging waar deze stond wilde gaan opruimen en alles wat niet meer nodig was letterlijk naar het stort wilde afvoeren:

Een setje B&W DM 570... Staat nu de sterren in de hemel te spelen in de woonkamer:

Echt een gevalletje "Wat sommige mensen toch niet allemaal weggooien"... En dan vooral geen idee hebben wat ze aan het weggooien zijn... Gelukkig heb ik ze nog net op tijd gered zodat ze een goed leven bij mij krijgen...
Inmiddels heb ik de haken waaraan ze opgehangen zijn geweest verwijderd en zijn de gaten gedicht met houtvuller... Binnenkort dat netjes zwart maken met wat verf en dan zie je er zo goed als niets meer van... Ik ben in ieder geval in mijn nopjes...

Een setje B&W DM 570... Staat nu de sterren in de hemel te spelen in de woonkamer:

Echt een gevalletje "Wat sommige mensen toch niet allemaal weggooien"... En dan vooral geen idee hebben wat ze aan het weggooien zijn... Gelukkig heb ik ze nog net op tijd gered zodat ze een goed leven bij mij krijgen...
Inmiddels heb ik de haken waaraan ze opgehangen zijn geweest verwijderd en zijn de gaten gedicht met houtvuller... Binnenkort dat netjes zwart maken met wat verf en dan zie je er zo goed als niets meer van... Ik ben in ieder geval in mijn nopjes...
Das idd een hoop mazzel hebben.
Hoop zelf nog eens ooit zoiets te scoren voor op zolder. Staat nu een Pioneer set met Technics speakers, maar die set verdient met zijn A550r amp eigenlijk beter.
Hoop zelf nog eens ooit zoiets te scoren voor op zolder. Staat nu een Pioneer set met Technics speakers, maar die set verdient met zijn A550r amp eigenlijk beter.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Daar stond nog veel meer dan de B&W speakers:The Eagle schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 19:10:
Das idd een hoop mazzel hebben.
- enkele instap losse componenten CD-spelers van Kenwood en ik meen JVC,
- Philips 22RH412 speakers + nog enkele andere Philips speaker modellen waarvan ik het type nummer niet weet...
- Akai speakerset uit de jaren '80, model onbekend
- 2x Rotel RL-400 speakers
- Enkele VHS video recorders, waarvan 2 dure Philips matchline serie spelers
Binnenkort komen er nog meer spullen vrij uit de leslokalen (ik werk in het onderwijs) die wellicht gewoon weggegooid gaan worden... Versterkers (Sony, Philips, Kenwood, JVC), enkele cassettedecks van Sony en Philips...
Van de Sony sets weet ik het volgende:
- Versterker: Sony TA-FE320R
- CD speler: Sony CDP-XE370 of Sony cdp-xe200 (wisselt per set, waarbij de CDP-XE370 nieuwer is dan de CDP-XE200)
- Cassettedeck als deze aanwezig is: Sony TC-WE435 dubbel autoreverse cassettedeck
Niet bepaald high-end allemaal, maar toch zonde om afgevoerd te zien worden straks...
Een goed werkende VHS zou hier ook nog zeker welkom zijn. Heb een ooit vrij dure JVC (met SuperVHS) en Sony Trilogic staan maar beiden hebben problemen met goed 'recht' beeld geven met meerdere tapes, ook als je ze eerst zelf iets laat opnemen. Tracking controls helpen niet en aan de inregeling durf ik niet te beginnen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Dat heb ik destijds ook vaker gehoord ja
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
heb ook de sony gehad en de jvc svhs staat hier nog op zolder. destijd bijna nieuw gekocht maar amper gebruikt. Op enig moment hem een keer vd stroom gehaald om mijn set te verplaatsen en daarna werkte hij niet meer.eymey schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:01:
Een goed werkende VHS zou hier ook nog zeker welkom zijn. Heb een ooit vrij dure JVC (met SuperVHS) en Sony Trilogic staan maar beiden hebben problemen met goed 'recht' beeld geven met meerdere tapes, ook als je ze eerst zelf iets laat opnemen. Tracking controls helpen niet en aan de inregeling durf ik niet te beginnen.
Toch zonde dat dergelijke mechanisch complexe apparaten er vaak slechter op worden als ze langere tijd stil staan (hoewel jouw zaak meer lijkt op een rotte voeding ofzo).
Die Sony is/was trouwens wel altijd een 'beest' qua terug- en vooruitspoelen. Ding kan een 180 minuten tape in kramp 30 seconden naar 'de andere kant' toe spoelen
. Wel remt het apparaat netjes op tijd af zodra het einde van de tape naert
Die Sony is/was trouwens wel altijd een 'beest' qua terug- en vooruitspoelen. Ding kan een 180 minuten tape in kramp 30 seconden naar 'de andere kant' toe spoelen
Helaas sneuvelde de sony al eerder bij mij. ding was rond de 3000 gulden herinner ik me. Is in reparatie gegaan. een keer terug , was weer niet goed en daarna nooit meer naar huis gekomen.... Toen dus de jvc gekocht. Het is waarschijnlijk inderdaad de geschakelde voeding. Ik kende dat principe toen nog niet. Ik maar zoeken naar een travo die er toch echt niet in zit.
waarschijnlijk is het relatief makkelijk te fixen maar in die tijd kwamen de eerste dvd loopwerken op de markt. toen was het al vrij snel gedaan bij mij met video kijken
waarschijnlijk is het relatief makkelijk te fixen maar in die tijd kwamen de eerste dvd loopwerken op de markt. toen was het al vrij snel gedaan bij mij met video kijken
[ Voor 19% gewijzigd door Ray op 12-07-2017 09:48 ]
Was Panasonic en Philips niet zo'n beetje hetzelfde bedrijf.....?Sjah schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:17:
Tip, voor zover ik er uberhaupt wat vanaf weet>> Panasonic VHS hadden retegoede loopwerken.
Jaartje of 2 terug nog een Philips SuperVHS recorder naar een reparateur gebracht (bandtransport niet OK) en de man was erg onder de indruk van het loopwerk. Enige probleem was: de onderdelen; niet meer te krijgen. Heel misschien via internet; New Old Stock. Maar dat gaat heel lang duren, als het al lukt.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Nee, Panasonic en Technics was het zelfde (Matsushita). Jij bent denk ik in de war met Marantz, dat ooit van Philips was 
Heb hier trouwens ook nog een bijkans nieuwe Sony VHS staan. Met idd zo'n snel loopwerk. Ding dateert uit begin 2002. SLV-E820 als ik me niet vergis. Had eerst de 810 maar die werd gejat bij een inbraak. Ding is nauwelijks gebruikt, gebruikte hem vnl om te kunnen zappen en kocht toen een breedbeeld TV.
Heb hier trouwens ook nog een bijkans nieuwe Sony VHS staan. Met idd zo'n snel loopwerk. Ding dateert uit begin 2002. SLV-E820 als ik me niet vergis. Had eerst de 810 maar die werd gejat bij een inbraak. Ding is nauwelijks gebruikt, gebruikte hem vnl om te kunnen zappen en kocht toen een breedbeeld TV.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Klopt, en was JVC niet een (half-?) zusje daarvan?The Eagle schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:57:
Nee, Panasonic en Technics was het zelfde (Matsushita).
Zover ik weet niet, die behoord tegenwoordig tot de jvckenwood groep... Daarmee een dochter bedrijf van Kenwood (of Kenwood juist van JVC?)... http://www.nl.jvckenwood.com/Sjah schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:59:
[...]
Klopt, en was JVC niet een (half-?) zusje daarvan?
Vroeger (voor 2008) twee losse bedrijven die niets met elkaar van doen hadden:
https://nl.wikipedia.org/wiki/JVC_Kenwood
[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 13-07-2017 01:11 ]
Toch zitten dr wel wat links: Wikipedia: Panasonic Corporation
Hier kun je exact lezen hoe het zit / zat.
Hier kun je exact lezen hoe het zit / zat.
Deze week maar eens op zoek gegaan naar een service manual voor de JVC SEA-RM20BK (computer remote system met EQ display).
Want jammer genoeg deed het display niet meer en dan heb je weinig aan de eq. settings.
Achter het display zit een buislampje van 12V/0.15A en deze is inderdaad defect.
Vanmiddag de onderdelen opgehaald, en heb eerst het buislampje vervangen én warempel, er zit weer licht in...
Hé, hé wat baalde ik toen, dat het display het niet meer deed.
Volgende keer de voedingselco's maar vervangen (2200uF/35V).
[HiFi/Stereo Videorecorders]
Als ik me niet vergis waren er ook bepaalde modellen van het merk Mitsubishi met een subliem loopwerk.
Ik meende dat er toen wat in een audio tijdschrift over stond geschreven, zodoende.
Een ex-collega had in de 80'er jaren één gekocht en die was er zeer tevreden mee.
[Real²Real Decks]
In ~ 1982 zag ik in de etalage van Jan Rooken (Rooken HiFi) een mooie 8-sporen Teac staan.
Wow, die kan ik mooi voor de band gebruiken, even naar het prijskaartje vragen?
Ja meneer, die kost Fl. 7000,-. Dat was me toch een beetje te gortig...
Waarom kom ik hier op? Zie deze advertentie op MP.

Leesvoer: Museum of Magnetic Sound Recording
Want jammer genoeg deed het display niet meer en dan heb je weinig aan de eq. settings.
Achter het display zit een buislampje van 12V/0.15A en deze is inderdaad defect.
Vanmiddag de onderdelen opgehaald, en heb eerst het buislampje vervangen én warempel, er zit weer licht in...
Als ik me niet vergis waren er ook bepaalde modellen van het merk Mitsubishi met een subliem loopwerk.
Ik meende dat er toen wat in een audio tijdschrift over stond geschreven, zodoende.
Een ex-collega had in de 80'er jaren één gekocht en die was er zeer tevreden mee.
[Real²Real Decks]
In ~ 1982 zag ik in de etalage van Jan Rooken (Rooken HiFi) een mooie 8-sporen Teac staan.

@ Hier paar posts boven.... zag in dat artikel ook Thomson, dat schijnt een grote te zijn geweest, een Frans merk. Toch is dat merk nooit groot geweest hier ten landen, naar wat ik weet. Bij mijn weten hebben ze ook nergens ooit in uitgeblonken, maar dat zal mijn fout zijn.
Als het gaat om audio apparatuur zijn ze inderdaad niet zo bekend, maar overnames, fusies en splitsingen resulteerden in de bedrijven Technicolor en Thales.
Wikipedia: Thomson-CSF
Wikipedia: Technicolor (concern)
Wikipedia: Thales Groep
Wikipedia: Thomson-CSF
Wikipedia: Technicolor (concern)
Wikipedia: Thales Groep
Mooi, zeer mooi! Ben zelf ook regelmatig wezen kijken in de Zwanestraat en later aan de gracht.PE4000 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:11:
Deze week maar eens op zoek gegaan naar een service manual voor de JVC SEA-RM20BK (computer remote system met EQ display).
[Real²Real Decks]
[afbeelding]
Maar ik kocht mijn zooi meestal bij Eringa.
MiniDisc troubles...
Wanneer ik met mijn Sony MDS-S707 minidisc recorder tracks opneem met een TDK MD-RXG 74 disc,
is bij het afspelen van de tracks niets aan de hand en klinkt het gewoon goed.
Maar... wanneer ik dezelfde disc nu afspeel in mijn andere Sony, de MDM-X4 of met Denon DMD-1000,
gaat er van alles fout, tracks worden overgeslagen, niet gevonden en geluidshaperingen bij het afspelen.
Het analoge geluid is afkomstig van de Line 6 UX2 usb soundkaart, die er bovenop staat (interferentie ???).
Dit weekend maar eens naar kijken.

De Sony MDS-S707
Edit:
@Videopac Heb je die Klipsch speakers (deurkast formaat) bij Rooken Zwanestraat, eerste verdieping wel eens gezien?
Heavy noem ik dat.
Die Denon MD komt ook van Eringa weg. Bij hun was het wel kwijlen met de mond open... LOL.
Een mooie collectie aan audio apparatuur.
RTV Hof, Damsterdiep was ook een geschikte winkel, altijd even bijkletsen met een bakkie koffie.
En kon alles zo thuis uitproberen, was geen probleem. Ze verkochten daar o.a. Luxmann.
Ik heb hier een HiFi-Videotest jaaroverzicht van '82 te leen, daar staat toch gave apparatuur in.
En wat een merken allemaal.
Wanneer ik met mijn Sony MDS-S707 minidisc recorder tracks opneem met een TDK MD-RXG 74 disc,
Maar... wanneer ik dezelfde disc nu afspeel in mijn andere Sony, de MDM-X4 of met Denon DMD-1000,
gaat er van alles fout, tracks worden overgeslagen, niet gevonden en geluidshaperingen bij het afspelen.
Het analoge geluid is afkomstig van de Line 6 UX2 usb soundkaart, die er bovenop staat (interferentie ???).

De Sony MDS-S707
Edit:
@Videopac Heb je die Klipsch speakers (deurkast formaat) bij Rooken Zwanestraat, eerste verdieping wel eens gezien?
Heavy noem ik dat.
Die Denon MD komt ook van Eringa weg. Bij hun was het wel kwijlen met de mond open... LOL.
RTV Hof, Damsterdiep was ook een geschikte winkel, altijd even bijkletsen met een bakkie koffie.
En kon alles zo thuis uitproberen, was geen probleem. Ze verkochten daar o.a. Luxmann.
Ik heb hier een HiFi-Videotest jaaroverzicht van '82 te leen, daar staat toch gave apparatuur in.
[ Voor 25% gewijzigd door PE4000 op 14-07-2017 00:30 ]
Het is misschien niet helemaal vintage maar past volgens mij wel in het topic. Ongeveer andere halve maand eens naar de kringloop geweest. Kom daar niet altijd maar blijkbaar daar net op het juiste moment. Was eens bij de audio-aparatuur gaan kijken en daar stond deze Yamaha HTR-5630RDS te koop voor €35,-.
Afstandbediening was er niet bij. Dus heb een namaak gekocht in China. voor €7,50. Plastic is wel erg slap maar hij doet het! Ik heb het idee dat het printje misschien wel orrigineel is maar er een nieuwe behuizing omheen is gezet

Deze gekocht en gelijk maar wat simpele speakers bij gekocht want er was verder niet veel soeps. Draaide al direct prima en totaal geen defect!
Later weer eens binnengewandeld bij de kringloop en toen stonden er voor mij geschikte speakers! JBL TLX-210. Perfect geluid en vrij klein! Werkt echt super samen met de Yamaha en ben nu erg blij met dit setje!
Afstandbediening was er niet bij. Dus heb een namaak gekocht in China. voor €7,50. Plastic is wel erg slap maar hij doet het! Ik heb het idee dat het printje misschien wel orrigineel is maar er een nieuwe behuizing omheen is gezet

Deze gekocht en gelijk maar wat simpele speakers bij gekocht want er was verder niet veel soeps. Draaide al direct prima en totaal geen defect!
Later weer eens binnengewandeld bij de kringloop en toen stonden er voor mij geschikte speakers! JBL TLX-210. Perfect geluid en vrij klein! Werkt echt super samen met de Yamaha en ben nu erg blij met dit setje!
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Die Klipschen zullen dan vast de Klipsch La Scala zijn geweest: https://www.hifi.nl/artik...h-en-Lua-in-Oterleek.html
De Heresy's zijn ook leuk maar een maatje kleiner.
Bij Correct stond een jaar of 8 geleden een paartje van deze jongens in de koopjeskelder naast die La Scala's

Magnat Vintage 990
Heb ze een keer horen spelen. Wat een geluid
De Heresy's zijn ook leuk maar een maatje kleiner.
Bij Correct stond een jaar of 8 geleden een paartje van deze jongens in de koopjeskelder naast die La Scala's

Magnat Vintage 990
Heb ze een keer horen spelen. Wat een geluid
Uit het jaarboek HiFi Video Test '82... Klipsch Speakers
Het waren geen Klipsch La Scala, deze waren nog een maatje groter en de prijsindicatie was tussen
de 8k en 9k gulden of meer...

Voor meer foto's zie https://imgur.com/a/suYq6 (veel dubbel... pf)
Vrijdag heb ik de Sony MDS-S707 MiniDisc onderhanden genomen en de problemen zijn verholpen.
Als source heb ik de Sony CDP-M95 AE2 Compact Disc Player gebruikt met cd's van EWF & Shakatak.
Getest met de TDK MD-RXG 74 (de boosdoener) en FUJI MD 80 md's.
En ben sinds vrijdagmiddag weer druk doende met het luisteren van cd's die naar md's overgezet gaan worden (eigen compilaties maken).
Opmerking: de MDS-S707 gaf toen geen foutcodes o.i.d. aan.
Het waren geen Klipsch La Scala, deze waren nog een maatje groter en de prijsindicatie was tussen

Vrijdag heb ik de Sony MDS-S707 MiniDisc onderhanden genomen en de problemen zijn verholpen.
Als source heb ik de Sony CDP-M95 AE2 Compact Disc Player gebruikt met cd's van EWF & Shakatak.
En ben sinds vrijdagmiddag weer druk doende met het luisteren van cd's die naar md's overgezet gaan worden (eigen compilaties maken).
Opmerking: de MDS-S707 gaf toen geen foutcodes o.i.d. aan.
- Rondom de kop met Air Duster schoongespoten
- Lens en de Magnetic Head (deze bevindt zich aan de bovenkant) met wattenstafje en alcohol schoongemaakt
Ja Klipsch was schitterend merk, huidige buget-spul van hen heef toch geen zak van doen met dat van toen? Ach ik volg het ook niet, misschien hebben ze nog steeds dat dure spul, die als grote meubelstukken in je huiskamer staan. edit: ja dus, die zijn er ook nog.
[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 17-07-2017 02:56 ]
Maar is dat niet met veel "oude" merken.....? iets meer richting grotere groep gebruikers (niet liefhebbers) door oa. goedkopere productietechnieken.Sjah schreef op maandag 17 juli 2017 @ 02:51:
Ja Klipsch was schitterend merk, huidige buget-spul van hen heef toch geen zak van doen met dat van toen? Ach ik volg het ook niet, misschien hebben ze nog steeds dat dure spul, die als grote meubelstukken in je huiskamer staan. edit: ja dus, die zijn er ook nog.
Kan je daar geen PDF'je van maken met je scannerPE4000 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 01:49:
Uit het jaarboek HiFi Video Test '82... Klipsch Speakers
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Opmerking: de MDS-S707 gaf toen geen foutcodes o.i.d. aan.Op MP is weer een redelijke handel in MiniDisc...
- Rondom de kop met Air Duster schoongespoten
- Lens en de Magnetic Head (deze bevindt zich aan de bovenkant) met wattenstafje en alcohol schoongemaakt
Toen ik mijn Klipsch Synergy's kocht, ook nog even staan luisteren naar de toenmalige Reference a eur 3500/stuk aan een dikke Yamaha amp. Mijn god wat een geluid.Sjah schreef op maandag 17 juli 2017 @ 02:51:
Maar goed, das geen vintage - al is dat ook alweer een jaar of 7 geleden.
Nee, kan ik me niet meer herinneren, helaas...PE4000 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:58:
MiniDisc troubles...
[afbeelding]
De Sony MDS-S707
Edit:
Heavy noem ik dat.
Yamaha heeft erg mooie versterkers gemaakt. Wat te denken van een CX-10000 / MX-10000 combi?The Eagle schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:55:
[...]
Toen ik mijn Klipsch Synergy's kocht, ook nog even staan luisteren naar de toenmalige Reference a eur 3500/stuk aan een dikke Yamaha amp. Mijn god wat een geluid.
Maar goed, das geen vintage - al is dat ook alweer een jaar of 7 geleden.
@OgWok ff scannen? 480 pagina's dik, en scannen met zo'n dikke rug gaat ook niet goed.
Tevens moet je achter elke pagina die je scant een stuk zwart papier toevoegen om het doorlichten te verminderen. Zelfs met een docuscanner kom je er niet.
Het is net of de duvel ermee speelt, zojuist deed mijn Yamaha CA-410 (1975) versterker het niet meer.
Gaat wel aan, maar hoor de relais niet meer schakelen. Ongeveer een maand geleden nog gekeken naar de staat van de elco's en die waren tot nu toe goed, maar bij de rec-selector schakelaar zag ik net of er een scheurtje inzat.
Mmm het zat er een keertje aan te komen... Inmiddels een JVC Receiver aangesloten of anders een andere Yamaha die hier in de achterkamer staat.
Edit:
Laatst nog bij een kennis geweest die had een paar JBL SVA2100 MOD staan, die mogen er ook wel wezen.
En klinken zeer gaaf.

JBL SVA2100 Speakers
Tevens moet je achter elke pagina die je scant een stuk zwart papier toevoegen om het doorlichten te verminderen. Zelfs met een docuscanner kom je er niet.

Het is net of de duvel ermee speelt, zojuist deed mijn Yamaha CA-410 (1975) versterker het niet meer.
Gaat wel aan, maar hoor de relais niet meer schakelen. Ongeveer een maand geleden nog gekeken naar de staat van de elco's en die waren tot nu toe goed, maar bij de rec-selector schakelaar zag ik net of er een scheurtje inzat.
Mmm het zat er een keertje aan te komen... Inmiddels een JVC Receiver aangesloten of anders een andere Yamaha die hier in de achterkamer staat.
Edit:
Laatst nog bij een kennis geweest die had een paar JBL SVA2100 MOD staan, die mogen er ook wel wezen.
En klinken zeer gaaf.

JBL SVA2100 Speakers
[ Voor 14% gewijzigd door PE4000 op 17-07-2017 23:04 ]
De inschakelautomaat is wel vaker een probleem. Heb het zelf gehad met mijn M50 eindversterker.PE4000 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:10:
@OgWok ff scannen? 480 pagina's dik, en scannen met zo'n dikke rug gaat ook niet goed.
Tevens moet je achter elke pagina die je scant een stuk zwart papier toevoegen om het doorlichten te verminderen. Zelfs met een docuscanner kom je er niet.![]()
Edit:
En klinken zeer gaaf.
[afbeelding]
JBL SVA2100 Speakers

Heb het laten fixen bij de Yamaha importeur in Mijdrecht en het was geen dure reparatie. Prima geholpen en goede afspraken. Dus misschien voor jou ook het overwegen waard.
PS> ff scannen
Mijn huidige stereo systeem bestaat uit:
- Versterker: Marantz Model 1050
- Platenspeler: Pioneer PL-12D
- Speakers: Boston Acoustics A26
- Streaming: Chromecast Audio
Aangezien de versterker en platenspeler van halverwege jaren 70 zijn ben ik op zoek naar speakers uit die tijdsperiode, heeft iemand goede suggesties?
Aangezien de versterker en platenspeler van halverwege jaren 70 zijn ben ik op zoek naar speakers uit die tijdsperiode, heeft iemand goede suggesties?
Kef Cadenza. Zijn wel lichtelijk lomp
Om je voorraadje aan te vullen:
http://link.marktplaats.nl/m1186173004
http://link.marktplaats.nl/m1186173004
Wat gegoogeld:SD5k schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 17:52:
Mijn huidige stereo systeem bestaat uit:
https://link.marktplaats.nl/m1185487865
https://link.marktplaats.nl/m1185949990
https://link.marktplaats.nl/m1185234844
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Afgelopen vrijdag zag ik een Philips FT930 FM/AM tuner bij de kringloopwinkel die me aan het twijfelen bracht. Kostte maar een tientje, maar ik heb eigenlijk geen plaats meer in de huiskamer voor nog een losse component, los van dat ik niet eens meer een analoge aansluiting over heb op m'n AV receiver om 'm aan te sluiten.
Maar ja, ik heb een zwak voor de 900 series van Philips sinds ik een klein kereltje was, en had eerder al een 900 serie DCC en CD speler gekocht. Vandaag dus toch maar gaan halen met als excuus dat ik dan nog eens een complete 900 serie set kan maken voor op m'n hobbykamer als ik ooit nog eens een ander huis koop, en vóór de componenten van deze serie nog schaarser worden en misschien niet meer te vinden zijn (voor een acceptabele prijs).
Dit is 'm:

En hiermee is het begonnen, de in eerste instantie defecte DCC900 waar ik hier al eens eerder over postte, en die ik heb kunnen redden door de oorspronkelijke elco's te vervangen en de pcb's te reinigen.

Deze CD931 heb ik daarna op Marktplaats gekocht zodat ik ook een matchende cd speler had.

En nu heb ik dus ook de receiver. Enige wat ik nu dan nog eens ergens zou moeten opsnorren zijn een bijpassende platenspeler (zoals de FP930) en een 900 serie versterker zoals de FR911.
Maar ja, ik heb een zwak voor de 900 series van Philips sinds ik een klein kereltje was, en had eerder al een 900 serie DCC en CD speler gekocht. Vandaag dus toch maar gaan halen met als excuus dat ik dan nog eens een complete 900 serie set kan maken voor op m'n hobbykamer als ik ooit nog eens een ander huis koop, en vóór de componenten van deze serie nog schaarser worden en misschien niet meer te vinden zijn (voor een acceptabele prijs).
Dit is 'm:

En hiermee is het begonnen, de in eerste instantie defecte DCC900 waar ik hier al eens eerder over postte, en die ik heb kunnen redden door de oorspronkelijke elco's te vervangen en de pcb's te reinigen.

Deze CD931 heb ik daarna op Marktplaats gekocht zodat ik ook een matchende cd speler had.

En nu heb ik dus ook de receiver. Enige wat ik nu dan nog eens ergens zou moeten opsnorren zijn een bijpassende platenspeler (zoals de FP930) en een 900 serie versterker zoals de FR911.
De FR911 is een receiver, lijkt me niet nodig als je al een tuner hebt. Beter zoek je een bijpassende versterker als de FA951 of zo. Een platenspeler koop je beter uit de jaren 70-80, daarna waren de platenspeler van Philips over het algemeen beduidend slechter.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ah inderdaad. Dank voor de tip. Zou dan dus gaan om dit type:evilution schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:39:
De FR911 is een receiver, lijkt me niet nodig als je al een tuner hebt. Beter zoek je een bijpassende versterker als de FA951 of zo. Een platenspeler koop je beter uit de jaren 70-80, daarna waren de platenspeler van Philips over het algemeen beduidend slechter.

Ook de review van de 951 ziet er goed uit.
Platenspeler ga ik dan nog even verder zoeken.
Heb hier nog een FC930 cassettedeck staan (Amersfoort). Gratis op te halen.
FA9x1 niet doen. FA9x0 wel doen, verschil zit hem in waar ze gemaakt zijn en bouwkwaliteit.
Weet dat de FA930 al een beest van een amp is, en de 950 helemaal. In die tijd was ik zelf een jaar of 16 (bouwjaar 1977) en ik ken het gamma van Philips uit de jaren 90 vrij goed. Zou stiekem ook nog wel een 900 lijn willen maar dat krijg ik er hier niet door. Staat al een complete Pioneer set uit die tijd op zolder namelijk, en in de huiskamer een stevige moderne Denon/Klipsch installatie met 4 zuilen. Dan moet er iets wijken en dat weiger ik
Die FP930 is overigens een zeldzaamheid. Zie hem maar heel af en toe aangeboden op MP. Is ook vrij weinig verkocht vziw; iedereen focustte toen op CD, DCC en Minidisc.
Weet dat de FA930 al een beest van een amp is, en de 950 helemaal. In die tijd was ik zelf een jaar of 16 (bouwjaar 1977) en ik ken het gamma van Philips uit de jaren 90 vrij goed. Zou stiekem ook nog wel een 900 lijn willen maar dat krijg ik er hier niet door. Staat al een complete Pioneer set uit die tijd op zolder namelijk, en in de huiskamer een stevige moderne Denon/Klipsch installatie met 4 zuilen. Dan moet er iets wijken en dat weiger ik
Die FP930 is overigens een zeldzaamheid. Zie hem maar heel af en toe aangeboden op MP. Is ook vrij weinig verkocht vziw; iedereen focustte toen op CD, DCC en Minidisc.
Dank voor je aanbod.Out.of.Control schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:23:
Heb hier nog een FC930 cassettedeck staan (Amersfoort). Gratis op te halen.
Hoewel ik weet dat het wordt afgeraden vanwege het risico op vervuiling van de koppen gebruik ik de DCC speler voor de sporadische keren dat ik compact cassettes afspeel.
Daar had ik 'm eigenlijk ook voor gekocht, mede omdat DCC decks dit kennelijk in behoorlijk goede kwaliteit schijnen te kunnen doen.
Wat voor die FP930 pleit is dat ik in die tijd audio repareerde bij Philips en het ding eigenlijk niet herinner ooit gezien te hebben 
Sowieso relatief weinig platenspelers trouwens.
Sowieso relatief weinig platenspelers trouwens.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Is de CDC916 5CD-wisselaar van diezelfde serie? Is dat ook een aanrader? Ik kwam deze namelijk onlangs in de kringloopwinkel tegen. Die heeft een gelijkaardig design
Das de laatste uit de serie. Je had ook nog de 935 en 925. De 916 volgde de 925 op voor zover ik kan zien.
Verschil tussen de 916 en 935 zit hem met name in de meegeleverde AB, aanwezigheid van FTS en het type digitale aansluiting. Zie http://www.mfbfreaks.nl/f.../imagepages/image235.html voor de verschillen
Als je graag een wisselaar hebt en je hebt al een 900 lijn staan, gewoon doen. Kan nooit veel kosten
Verschil tussen de 916 en 935 zit hem met name in de meegeleverde AB, aanwezigheid van FTS en het type digitale aansluiting. Zie http://www.mfbfreaks.nl/f.../imagepages/image235.html voor de verschillen
Als je graag een wisselaar hebt en je hebt al een 900 lijn staan, gewoon doen. Kan nooit veel kosten
Alle hifi componenten in de 900 serie hebben hetzelfde (premium) design, dus zijn in die zin van dezelfde serie. Wel is er binnen de 900 lijn natuurlijk variatie tussen de verschillende modellen v.w.b. wanneer deze op de markt kwamen (en dus de generatie), functionaliteit, en in componenten zoals de DAC's. De CDC916 kwam overigens in 1994 op de markt. Vaak wordt gesteld dat de bouwkwaliteit van de vroegere modellen in de 900 lijn beter was, hoewel dat ook niet altijd geldt. De DCC900 bijvoorbeeld was eerste in lijn van DCC spelers, maar zowel qua audiokwaliteit als componenten waren latere DCC modellen beter (ging dan ook wel om nieuwe techniek destijds).usr101 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:51:
Is de CDC916 5CD-wisselaar van diezelfde serie? Is dat ook een aanrader? Ik kwam deze namelijk onlangs in de kringloopwinkel tegen. Die heeft een gelijkaardig design
Hier in ieder geval de link naar de handleiding van de CDC916, heb je gelijk een overzicht van de specs en functies.
Bedankt voor de toelichting. Ze staat daar eigenlijk al een tijdje en ik twijfel iedere keer. Ben inderdaad wel op zoek naar een wisselaar (staat redelijk hoog op mijn wishlist), maar het enige wat me tegenhield was mijn gebrek aan achtergrondkennis en het feit dat het design minder past bij de Technics-componenten die ik van mijn vader overgenomen heb
(overigens wel uit hetzelfde tijdperk)
Eerlijk gezegd vind ik een wisselaar nooit een aanrader. Uit eerder genoemde werkervaring weet ik dat er relatief veel kans op schade van je CD's is bij storingen van het mechaniek, en veel mechanieken zijn helaas storingsgevoelig...
Destijds kennelijk dus al. Dat belooft dus niet veel goeds v.w.b. de staat van de tandwielen, evt. rubberen aandrijfriempjes en servo's ruim 20 jaar later. Lijkt dan inderdaad geen aanrader.evilution schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:29:
Eerlijk gezegd vind ik een wisselaar nooit een aanrader. Uit eerder genoemde werkervaring weet ik dat er relatief veel kans op schade van je CD's is bij storingen van het mechaniek, en veel mechanieken zijn helaas storingsgevoelig...
Ik heb nog even gekeken of er misschien wel nog een interessante DAC in zit zoals de TDA1541 of TDA1549, maar vreemd genoeg komt de speler niet voor in het DAC overzicht op Dutchaudioclassics, en Google geeft verder ook geen informatie. De DAC in de CDC916 zal dus hoogstens zeer gewoontjes zijn, en ook om die reden zo te zien niet de moeite waard.
Dan zou ik naar een bijpassende Technics wisselaar op zoek gaan. Is op MP ook wel te vindenusr101 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:20:
Bedankt voor de toelichting. Ze staat daar eigenlijk al een tijdje en ik twijfel iedere keer. Ben inderdaad wel op zoek naar een wisselaar (staat redelijk hoog op mijn wishlist), maar het enige wat me tegenhield was mijn gebrek aan achtergrondkennis en het feit dat het design minder past bij de Technics-componenten die ik van mijn vader overgenomen heb(overigens wel uit hetzelfde tijdperk)
Er staan er op dit moment iig 9 op Marktplaats inderdaad, nog best veel eigenlijk, variërend in prijs tussen 25 en 179 euro.
Even een update:
@OgWok Ik zou de CA-410 naar de Groef kunnen brengen of bij een ander, hier in de omgeving zitten
3 of 4 reparatie bedrijven. Momenteel staat die uit te rusten en staat in een hoekje in de woonkamer én loopt niet weg.
De vintage Yamaha CA-410 Amplifier is tijdelijk vervangen door de Yamaha RX-496RDS receiver.
Tot nu toe bevalt die goed.
Waarschijnlijk ga ik toch voor de aanschaf van een nieuw model van Denon of Yamaha.
Yamaha A-S501/A-S701 Amplifier, deze hebben meer aansluitingen en tevens ook twee digitale ingangen.
De JVC CD Player kreeg ineens kuren, bij het invoeren van een cd ging het gepaard met tikken (focussen of zo ??) en kon de cd niet gelezen worden. Open en schoongemaakt en werkt weer uit de kunst.
Eigenlijk is het ook niet verwonderlijk dat nu het apparatuur opeens kuren krijgt.
Door de jaren heen heb ik amper in de woonkamer muziek zitten te luisteren.
BTW: De Yamaha A-S/301/501/701 is wereldwijd in de aanbieding... en bij een hifi webshop in de UK
werden deze met discontinued vermeld. Zullen er nieuwe modellen uitkomen...
Ja, tekst voor een ander bestaande topic.
In tussentijd geniet ik weer van de muziek, en daar gaat het om.
Edit: ik kon zo'n Sony wisselaar voor 300 cd's krijgen, maar dat geval was behoorlijk storingsgevoelig en was al diversen keren bij de desbetreffende winkel ter reparatie aangeboden.
Niemand had er belang bij.
@OgWok Ik zou de CA-410 naar de Groef kunnen brengen of bij een ander, hier in de omgeving zitten
3 of 4 reparatie bedrijven. Momenteel staat die uit te rusten en staat in een hoekje in de woonkamer én loopt niet weg.
De vintage Yamaha CA-410 Amplifier is tijdelijk vervangen door de Yamaha RX-496RDS receiver.
Tot nu toe bevalt die goed.
Waarschijnlijk ga ik toch voor de aanschaf van een nieuw model van Denon of Yamaha.
Yamaha A-S501/A-S701 Amplifier, deze hebben meer aansluitingen en tevens ook twee digitale ingangen.
De JVC CD Player kreeg ineens kuren, bij het invoeren van een cd ging het gepaard met tikken (focussen of zo ??) en kon de cd niet gelezen worden. Open en schoongemaakt en werkt weer uit de kunst.
Eigenlijk is het ook niet verwonderlijk dat nu het apparatuur opeens kuren krijgt.
Door de jaren heen heb ik amper in de woonkamer muziek zitten te luisteren.
BTW: De Yamaha A-S/301/501/701 is wereldwijd in de aanbieding... en bij een hifi webshop in de UK
werden deze met discontinued vermeld. Zullen er nieuwe modellen uitkomen...
Ja, tekst voor een ander bestaande topic.
In tussentijd geniet ik weer van de muziek, en daar gaat het om.
Edit: ik kon zo'n Sony wisselaar voor 300 cd's krijgen, maar dat geval was behoorlijk storingsgevoelig en was al diversen keren bij de desbetreffende winkel ter reparatie aangeboden.
Niemand had er belang bij.
[ Voor 8% gewijzigd door PE4000 op 24-07-2017 22:32 . Reden: txt toevoeging ]
De CDC916 heeft een TDA1549 en een SAA7345GP aan boord.Weemism schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:42:
[...]
Destijds kennelijk dus al. Dat belooft dus niet veel goeds v.w.b. de staat van de tandwielen, evt. rubberen aandrijfriempjes en servo's ruim 20 jaar later. Lijkt dan inderdaad geen aanrader.
Ik heb nog even gekeken of er misschien wel nog een interessante DAC in zit zoals de TDA1541 of TDA1549, maar vreemd genoeg komt de speler niet voor in het DAC overzicht op Dutchaudioclassics, en Google geeft verder ook geen informatie. De DAC in de CDC916 zal dus hoogstens zeer gewoontjes zijn, en ook om die reden zo te zien niet de moeite waard.
"When you grow up your heart dies"
In dat geval, en voor hoeveel waarde je eraan hecht, maar DAC goeroe Lukasz Fikus was zeer te spreken over de TDA1549.sjaool schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:02:
[...]
De CDC916 heeft een TDA1549 en een SAA7345GP aan boord.
Ik heb de info, voor wie er belang bij heeft, gevonden op een Bulgaarse website waar iemand een CDC916 opengeschroefd heeft om te kijken wat voor DAC erin zit.Weemism schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:09:
[...]
In dat geval, en voor hoeveel waarde je eraan hecht, maar DAC goeroe Lukasz Fikus was zeer te spreken over de TDA1549.
Ik heb zelf nog een Marantz CD67 SE en een Thorens TD160 staan.
Btw dat hele Lampizator gedoe vind ik een beetje onzin. Maar goed dan komen we weer op gevaarlijk terrein.
[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 24-07-2017 23:21 ]
"When you grow up your heart dies"
de Groef? Waar zit die? (Extra adres is altijd handig.)PE4000 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:23:
Even een update:
....... knip
Heb mijn Yamaha C50 ook bij een lokale reparateur gehad, die hoofdzakelijk TV's deed. 3 keer terug geweest en € 180,-- achter gelaten voor "niet gerepareerd"; onprofessioneel werk. Na redelijk wat verveling, € 150,-- terug gekregen.
Soms gaat het wel eens mis....
Na vele jaren een Luxman 120A met B&W DM7 MK2 te hebben gehad, gaan deze alvast plaatsmaken voor CM8 S2 modellen. Iets strakker design en minder kolossaal in de woonkamer. Hopelijk even goed, of beter, geluid 
Mocht iemand interesse hebben in mijn (wit gelakte) DM7 MK2 + Luxman 120A, pb.
Fotos van de setup komen asap !
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Aan iedereen bedankt voor al de informatie (en de zeer nuttige links voor meer achtergrondinformatie). Ik ga het even laten bezinken (en dan misschien voor de PHILIPS of later een Technics gaan). Sowieso beschouw ik een wisselaar eerder als een aankoop uit gemakzucht. Hier staat sowieso al een 90s Technics CD-speler(blijkbaar met de MASH MN6474 DAC).
[ Voor 9% gewijzigd door usr101 op 25-07-2017 21:36 ]
Die dingen zijn best wel huuuuuge!PCJR schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:10:
Na vele jaren een Luxman 120A met B&W DM7 MK2 te hebben gehad, gaan deze alvast plaatsmaken voor CM8 S2 modellen. Iets strakker design en minder kolossaal in de woonkamer. Hopelijk even goed, of beter, geluid
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
DM7.... heb wel ns een luxman en b en w kenner horen zeggen dat de 7 diepppppe bass heeft. Weet je wel wat je weg doet? Had ze misschien willen hebben, maar weet niet of ik overgelakte wil (lees nee).
Haa! jaartje geleden zei ik PCJR hetzelfde! ook een DM7 (mk 1) setje hier staan, en echt heerlijke speakers met dikke, dikke bas!Sjah schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 00:54:
DM7.... heb wel ns een luxman en b en w kenner horen zeggen dat de 7 diepppppe bass heeft. Weet je wel wat je weg doet? Had ze misschien willen hebben, maar weet niet of ik overgelakte wil (lees nee).
maar ik moet zeggen dat je nieuwe speakers ook wel echt heel erg gaaf zijn
als je trouwens ook je Luxman weg doet, wat komt er voor in de plaats?

Die combinatie en nog top draaitafel erbij én met wat jazzrock lp's, nou dat gaat klinken hoor!
Een goeie maat van me had deze combinatie ook, alleen dan met een zwaardere vintage Luxman Amp.
@OgWok
Naam: de Groef audio
Adres: Steentilstraat 26, 9711 GM Groningen
Telefoon: 050 313 07 60
Website: http://www.degroefaudio.nl
Ik kan een bedrijf die verkocht/verkoopt gerepareerde audio/tv/video, waarbij de kwaliteit
nog beter is als een nieuw aangeschaft product, aldus hun slogan.
Het oog wil ook wat, en de technische kant van mij. Goed geluid is fijn maar als ik steeds hoor, en zelf ook niet ontken, dat het best lompe ouderwetse dingen zijn, kriebelt het toch wel. Na dik 6 jaar plezier weer wat andersmartijnkoevoets schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:27:
[...]
Haa! jaartje geleden zei ik PCJR hetzelfde! ook een DM7 (mk 1) setje hier staan, en echt heerlijke speakers met dikke, dikke bas!
maar ik moet zeggen dat je nieuwe speakers ook wel echt heel erg gaaf zijnen inderdaad flink stuk modernere look. ik ben benieuwd hoe je ze vindt verschillen vind qua sound!
als je trouwens ook je Luxman weg doet, wat komt er voor in de plaats?
Volgende punt; welke amp komt bij de cm8 s2....

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
* Sjah kijkt verbaasd...
je koopt voor klein 2k speakers, nou dan zou ik aan de amp ook wat eisen hebben, bijv dat ze beetje vermogen hebben en stabiel zijn. Ja ik spreek over ze, want ik denk dat je wel ns mag nadenken over voor en -eind bakkie.
je koopt voor klein 2k speakers, nou dan zou ik aan de amp ook wat eisen hebben, bijv dat ze beetje vermogen hebben en stabiel zijn. Ja ik spreek over ze, want ik denk dat je wel ns mag nadenken over voor en -eind bakkie.
"Vermogen en stabiel" is natuurlijk vanzelfsprekend, die eisen noem ik al niet meerSjah schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:16:
* Sjah kijkt verbaasd...
Rotel
RA 1570/72
A14
NAD
C338
C368
C356BEE+DAC
Cambridge
CXA80
Advance Acoustic
x-i105
x-i125
Een voor+eind bak gaat er gewoon niet komen
edit: reduced naar 4 stuks
Tip bij de tweede link (de B&W DM5's), let er heel goed op of de tweeters nog goed zijn. Zo te zien zijn het namelijk dezelfde silk-dome tweeters die ook in de DM22 zijn gebruikt en de gebruikte hars zakt over de jaren uit. Ik heb zelf DM22's gehad en die klonken goed, maar dof doordat de tweeters niet volledig meer werkte...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Bij deze een mooie set die mijn pa vroeger had, en de laatste tijd hebben wij samen deze uitgebreid met nieuwe Sony-apparatuur uit de robuuste en professionele ES-serie.
Van links naar rechts en boven naar beneden het volgende. Waar een sterretje bij staat, dat betekent dat we die al hadden sinds vroeger.

Links
* Pick-up platenspeler. Model weet ik niet uit mijn hoofd *
* Tapedeck Sony 950-ES *
* Radio Tuner Sony S770-ES *
* Control Amplifier eind-versterker * TA-E77 ESD *
* CD speler Sony 557ESD, hebben we gekocht als vervanger voor de huidige 227ESD die we al hadden, maar enkele problemen gaf m.b.t. schuiflade etc...
Rechts
* DAT-recorder Sony 57ES
* MiniDisc speler Sony JA20ES
* Sony 1000ESD Voorversterker
* DAT-recorder 60-ES
Zoals je ziet is de rechter rij dus vergeleken met vroeger totaal nieuw in huis
.
Ook alle audio is voorzien van de originele panelen die er bij horen. Op Marktplaats is hier echt een levendige handel in, en ik heb zelfs gemerkt dat er namaak-panelen rondgaan op Marktplaats.
Aldoende leert men, dat wel
.
En het spul werkt als een tierelier. Het enige wat moet gebeuren is dat er op termijn nog eens een keer een mooiere kast o.i.d. moet worden gemaakt, zodat deze op fatsoenlijke boxen worden aangesloten. Voor nu zitten ze vast aan een koptelefoon of de Logitech Z3 die op het bureau staat, maar dat gaat echt wel veranderen. Het bureau waar het op staat is overigens ook erg dik en inwendig verstevigd.
De set die in de post voorzien was van een sterretje heeft tot ongeveer een half jaar geleden in de garage gestaan, toen een jaar geleden onze tv/audio kast uit de woonkamer vertrok vanwege de komst van een nieuwe flat-screen (onze flat-screen TV CRT-kijkbuis kanon was echt helemaal op
). Uiteindelijk had mijn vader nog de plannen om alles wat we hier hadden staan op Marktplaats te zetten, maar toen hij op internet las hoeveel het waard was, en na wat er geboden was (nog best laag), opende een nieuwe wereld voor mijn vader, mijzelf en onze 30 jaar oude Audio-set
Samen zijn we lekker bezig geweest om dit op orde te krijgen, en steeds completer.
Wel heeft hij tijdens het afscheid van de oude TV van zijn Bowers en Wilkins boxen. Die waren ook op, en hadden anders dure revisie nodig. Nu staat alles dus in Pa's hobbykamer en komt het aan de Bose-boxen te hangen.
Van links naar rechts en boven naar beneden het volgende. Waar een sterretje bij staat, dat betekent dat we die al hadden sinds vroeger.

Links
* Pick-up platenspeler. Model weet ik niet uit mijn hoofd *
* Tapedeck Sony 950-ES *
* Radio Tuner Sony S770-ES *
* Control Amplifier eind-versterker * TA-E77 ESD *
* CD speler Sony 557ESD, hebben we gekocht als vervanger voor de huidige 227ESD die we al hadden, maar enkele problemen gaf m.b.t. schuiflade etc...
Rechts
* DAT-recorder Sony 57ES
* MiniDisc speler Sony JA20ES
* Sony 1000ESD Voorversterker
* DAT-recorder 60-ES
Zoals je ziet is de rechter rij dus vergeleken met vroeger totaal nieuw in huis
Ook alle audio is voorzien van de originele panelen die er bij horen. Op Marktplaats is hier echt een levendige handel in, en ik heb zelfs gemerkt dat er namaak-panelen rondgaan op Marktplaats.

Aldoende leert men, dat wel
En het spul werkt als een tierelier. Het enige wat moet gebeuren is dat er op termijn nog eens een keer een mooiere kast o.i.d. moet worden gemaakt, zodat deze op fatsoenlijke boxen worden aangesloten. Voor nu zitten ze vast aan een koptelefoon of de Logitech Z3 die op het bureau staat, maar dat gaat echt wel veranderen. Het bureau waar het op staat is overigens ook erg dik en inwendig verstevigd.
De set die in de post voorzien was van een sterretje heeft tot ongeveer een half jaar geleden in de garage gestaan, toen een jaar geleden onze tv/audio kast uit de woonkamer vertrok vanwege de komst van een nieuwe flat-screen (onze flat-screen TV CRT-kijkbuis kanon was echt helemaal op
Wel heeft hij tijdens het afscheid van de oude TV van zijn Bowers en Wilkins boxen. Die waren ook op, en hadden anders dure revisie nodig. Nu staat alles dus in Pa's hobbykamer en komt het aan de Bose-boxen te hangen.
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 29-07-2017 13:17 ]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Is wel héél zeldzaam zo te zien
......
Ik houd het zoeken wel bij de Sony TC 755A die vast makkelijker te vinden is
Ik heb nog wat metallic Vintage dingen staan, waaronder een Marantz, en nog wat Sony audio.
Kleurt er dan wel mooi bij.
Ik houd het zoeken wel bij de Sony TC 755A die vast makkelijker te vinden is
Ik heb nog wat metallic Vintage dingen staan, waaronder een Marantz, en nog wat Sony audio.
Kleurt er dan wel mooi bij.
[ Voor 51% gewijzigd door AW_Bos op 29-07-2017 14:32 ]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Mooi soul die Sony's. Maar wat ik me nou altijd heb afgevraagd: wat heeft dat hout ooit toegevoegd? Was het echt puur voor de luxe uitstraling (en hoezo dan)? Of had het ook ooit een doel
Geweldig spul de Sony ES serie, zelf zou ik er ook wel wat leuk spul van willen hebben maar het is amper te betalen. Zelf zou ze niet aan een set Bose speakers hangen, Vind ze persoonlijk de meeste Bose spul niet zo geweldig. Zelf hier ook de nog de Bose 901 speakers staan, Maar dat klinkt niks, Zelf met de grote Bose 901 versterker erbij blijft het prut.
De uitstraling was het doel. Vooral bedoeld voor mensen die hun stereoset op een kastje in het zicht hadden staan. Het was de overgang van de echte houten apparatuur zoals (buizen)radio;s en stereomeubels naar losse componenten. Eenmaal in de zogeheten stereotoren kon de kap uiteraard wel van metaal zijn. Scheelt ruimte en materiaal.The Eagle schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:16:
wat heeft dat hout ooit toegevoegd? Was het echt puur voor de luxe uitstraling (en hoezo dan)? Of had het ook ooit een doel
Nonde, ik zat al op ebay...OgWok schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:27:
@AW_Bos mooie complete setup. Misschien dit er nog bij om het af te maken?![]()
[afbeelding]

I mentioned it once, but I think I got away with it.
Was dat niet een superding, en duur ook? Of was er nog een hoger model? Hoe dan ook, heb ooit dat ding of dat hoger model gehoord, klonk goed (en dan bedoel ik goed, rustig en stabiel).CD speler Sony 557ESD
Mijn laatste project is eindelijk klaar! Een Frey 9303 versterker. Ik heb deze versterker met bijpassende tuner als set gekocht op MP voor 55,- maar de tuner interesseert me weinig. Ik heb deze identieke versterker al een keer eerder gehad onder de merknaam Eagle A7600. Van origine is het een Sherwood S702-CP versterker die onder een een aantal verschillende namen is uitgebracht in Europa. Ik heb de versterker grondig onder handen genomen:
- alle electrolytische condensatoren vervangen
- alle solid alluminium condensatoren vervangen door MKT condensatoren
- alle potmeters en schakelaars gereinigd
- de trimpotmeters vervangenen door multiturn trimpots
- van binnen en buiten gereinigd
- de zwarte kap opnieuw gespoten
- speaker relais vervangen
- De bias en DC offset opnieuw ingesteld
- extra koellichaam op de power regulator gezet
- houten zijpanelen gemaakt
Aangezien ik op dit soort verterkers graag houten zijpanelen zie, heb ik (samen met een vriend) massief eiken zijpanelen gefabriceerd. Dit geeft hem een veel duurdere en klassiekere look.
Verder heeft deze versterker een grappige feature: een verlichte volume display. Aangezien ik niet zeker weet of ik dit altijd leuk vind heb ik op de achterkant (rechts boven) van de versterker een kleine schakelaar gemaakt zodat ik de verlichting aan en weer uit kan zetten.

Mijn volgende project, een Akai CS-705D deck die ik van forumgenoot nogeeninlog heb gekregen.
Daarna ga ik zijn Philips versterker eens onder handen nemen.
- alle electrolytische condensatoren vervangen
- alle solid alluminium condensatoren vervangen door MKT condensatoren
- alle potmeters en schakelaars gereinigd
- de trimpotmeters vervangenen door multiturn trimpots
- van binnen en buiten gereinigd
- de zwarte kap opnieuw gespoten
- speaker relais vervangen
- De bias en DC offset opnieuw ingesteld
- extra koellichaam op de power regulator gezet
- houten zijpanelen gemaakt
Aangezien ik op dit soort verterkers graag houten zijpanelen zie, heb ik (samen met een vriend) massief eiken zijpanelen gefabriceerd. Dit geeft hem een veel duurdere en klassiekere look.
Verder heeft deze versterker een grappige feature: een verlichte volume display. Aangezien ik niet zeker weet of ik dit altijd leuk vind heb ik op de achterkant (rechts boven) van de versterker een kleine schakelaar gemaakt zodat ik de verlichting aan en weer uit kan zetten.

Mijn volgende project, een Akai CS-705D deck die ik van forumgenoot nogeeninlog heb gekregen.
[ Voor 5% gewijzigd door kingmace op 09-03-2019 17:15 ]
foute plek zie ik.
[ Voor 90% gewijzigd door Bestla op 03-08-2017 15:13 ]
Gefeliciteerd! Maar wat heeft dat met dit topic te maken?Bestla schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:04:
Jeuh, ik mag 4 september op gesprek bij Structon als kraanmachinist in de spoorbouw.
Share and Enjoy!
Oh shit ja, ik dacht dat ik in het GKMT zat.GreNade schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:07:
[...]
Gefeliciteerd! Maar wat heeft dat met dit topic te maken?
Vandaag weer eens gaan kijken bij twee kringloopwinkels in m'n zoektocht naar een Philips FA951 versterker (die natuurlijk niet te vinden was) om m'n 900 series setje te completeren, maar zag daarvoor in de plaats opnieuw een Philips FT960 tuner staan. Nadat ik er een paar weken geleden al eentje had opgepikt bij dezelfde kringloopwinkel, nu dus een tweede, wat is de kans daar nou op?
Opvallend is dat ik zo nu en dan verschillende 900 serie componenten tegen het lijf loop, vooral CD/DCC spelers en tuners, maar ik nog nooit een 900 serie versterker heb gezien. Ook op Marktplaats komen ze eigenlijk niet langs, althans niet de FA951. Doet me afvragen waar de voormalige eigenaren hun 900 serie apparaten dan op aansloten. Gezien het afwijkende design van deze serie qua kleur, materiaal en bedieningselementen lijkt het me geen gezicht als je die combineerde met andere audiocomponenten.
Off topic valt me sowieso op hoe weinig elektronica er bij kringloopwinkels, in ieder geval in Eindhoven, wordt aangeboden. Ik kan soms verlekkerd kijken naar de 'thrifting' filmpjes van Youtuber LGR en de vintage electronics die hij in de VS geregeld bij de kringloop vindt.
Opvallend is dat ik zo nu en dan verschillende 900 serie componenten tegen het lijf loop, vooral CD/DCC spelers en tuners, maar ik nog nooit een 900 serie versterker heb gezien. Ook op Marktplaats komen ze eigenlijk niet langs, althans niet de FA951. Doet me afvragen waar de voormalige eigenaren hun 900 serie apparaten dan op aansloten. Gezien het afwijkende design van deze serie qua kleur, materiaal en bedieningselementen lijkt het me geen gezicht als je die combineerde met andere audiocomponenten.
Off topic valt me sowieso op hoe weinig elektronica er bij kringloopwinkels, in ieder geval in Eindhoven, wordt aangeboden. Ik kan soms verlekkerd kijken naar de 'thrifting' filmpjes van Youtuber LGR en de vintage electronics die hij in de VS geregeld bij de kringloop vindt.
Die FA9xx lijn is gebouwd als een tank en heel krachtig. Stuurt met gemak zware speakers aan dus bij een upgrade nog prima houdbaar. Mensen zetten het spul tegenwoordig toch meestal achter een deurtje, dus uiterlijk boeit dan minder.
Sowieso is de 900 lijn nou ook niet zo heel veel verkocht als je het vergelijkt met andere fabrikanten uit die tijd. Het anthraciet was afwijkend en dus kocht je vaak meteen een set, ipv een losse amp, exact om de reden die jij noemt. Toen was alles ook al zwart
Het is dat hier op zolder al een goede Pioneer set staat, anders wist ik het wel. Zie een mooie complete 900 lijn voor weinig op MP staan nu namelijk. Das indirect ook een tip: zoek op complete sets, die zijn er ws meer te vinden.
Waarom trouwens de FA951 specifiek? Verschil met de FA930/931 is alleen het vermogen, een extra digitale ingang en een omschakelbare phono ingang, waar de 930 alleen MM ondersteunt. En dat vermogen is bij de 930 al dik in orde, en die is veel makkelijker te vinden
Zie ook http://www.mfbfreaks.nl/f.../imagepages/image237.html
Sowieso is de 900 lijn nou ook niet zo heel veel verkocht als je het vergelijkt met andere fabrikanten uit die tijd. Het anthraciet was afwijkend en dus kocht je vaak meteen een set, ipv een losse amp, exact om de reden die jij noemt. Toen was alles ook al zwart
Het is dat hier op zolder al een goede Pioneer set staat, anders wist ik het wel. Zie een mooie complete 900 lijn voor weinig op MP staan nu namelijk. Das indirect ook een tip: zoek op complete sets, die zijn er ws meer te vinden.
Waarom trouwens de FA951 specifiek? Verschil met de FA930/931 is alleen het vermogen, een extra digitale ingang en een omschakelbare phono ingang, waar de 930 alleen MM ondersteunt. En dat vermogen is bij de 930 al dik in orde, en die is veel makkelijker te vinden
Zie ook http://www.mfbfreaks.nl/f.../imagepages/image237.html
[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 11-08-2017 22:20 ]
Eigenlijk blind omdat die me hier werd aangeraden een paar pagina's terug. Maar ik ben inmiddels idd ook aan het zoeken naar een 930 op MP nadat ik er wat over had nagezocht. Er is kennelijk ook een FA920, maar die is van wat ik ervan lees van mindere kwaliteit v.w.b. afwerking, bijv. een kunststof front i.p.v. een metalen zoals wel de rest van de 900 serie componenten die ik al heb. Die laat ik dus maar links liggen denk ik.The Eagle schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:13:
[...]
Waarom trouwens de FA951 specifiek? Verschil met de FA930/931 is alleen het vermogen vziw. En das bij de 930 al dik in orde, en die is veel makkelijker te vinden
Het is dat je een deel van het spul al hebt, maar dit is wel een hele mooie prijs voor een dergelijke set: https://www.marktplaats.n...f31&previousPage=lr&pos=4
Klopt, heb idd dus al een CD speler, DCC speler en tuner, en eerlijk gezegd niet zo veel zin om dubbele componenten weer los te moeten verkopen. Maar met je eens dat het wel een heel mooi prijsje is van 200 euro voor een complete set plus al die onbespeelde DCC cassettes (ik tel er 23) die alleen op zichzelf al 23*5=115 euro kunnen opbrengen op marktplaats.The Eagle schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:21:
Het is dat je een deel van het spul al hebt, maar dit is wel een hele mooie prijs voor een dergelijke set: https://www.marktplaats.n...f31&previousPage=lr&pos=4
Daar heb je een punt. Kom hier in 't Gooi bij verschillende kringloopwinkels en daar kom ik erg weinig "goede" audio apparatuur tegen. Kan zijn dat er meer mensen "op lopen", dus dat de interessante spullen gelijk weg zijn. Handelaars? Zie veel DVD spelers, Ziggo en andere provider modems, veel matige 5.1 speakers (tjes).Weemism schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:01:
.... knip
Mijn laatste mooie scores: Marantz 2x50W versterker in bijna nieuwstaat (2 jaar geleden) en een net Sony TC-K410 cassettedeck.
Aan de andere kant: als bij een kringloopwinkel 2 Kef Cadenza's € 175,-- moeten opbrengen.... tsja
[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 12-08-2017 08:36 ]
Dat zal een kringloper zijn die MP afspeurt voor een prijsindicatie dan 
Als ik wil kan ik trouwens zo twee Cadenza's oppikken. Staan bij mijn schoonouders, oude installatie van schoonpa. Staat stof te trekken maar klinkt als een klok
De B&O installatie die ie nu heeft staan trouwens ook, alleen moet daar eigenlijk nog een sub bij, die gaat niet laag genoeg namelijk
Als ik wil kan ik trouwens zo twee Cadenza's oppikken. Staan bij mijn schoonouders, oude installatie van schoonpa. Staat stof te trekken maar klinkt als een klok
De B&O installatie die ie nu heeft staan trouwens ook, alleen moet daar eigenlijk nog een sub bij, die gaat niet laag genoeg namelijk
Anoniem: 957083
Dag mensen 
Mijn vraag
Ik heb een platenspeler gekocht (Aristona 5877) en ik ben err heel tevreden over. Er is echter 1 probleem; Na het afspelen, als de arm het einde van de plaat heeft bereikt, gaat de arm om hoog verplaatst zich naar het midden en laat zich daar weer zakken. Vervolgens kan deze allen terug naar buiten worden "geforceerd" tot er een harde klik is te horen en dan kan er weer een plaat gespeeld worden (wat me geen goed teken lijkt). Ik heb geen ervaring met het repareren van platenspelers maar dacht het toch een kans te geven. Na het openen van de speler werd me al snel duidelijk dat ik zonder enige instructie geen idee heb wat te doen. Kan iemand mij hierbij helpen?
Mijn vraag
Ik heb een platenspeler gekocht (Aristona 5877) en ik ben err heel tevreden over. Er is echter 1 probleem; Na het afspelen, als de arm het einde van de plaat heeft bereikt, gaat de arm om hoog verplaatst zich naar het midden en laat zich daar weer zakken. Vervolgens kan deze allen terug naar buiten worden "geforceerd" tot er een harde klik is te horen en dan kan er weer een plaat gespeeld worden (wat me geen goed teken lijkt). Ik heb geen ervaring met het repareren van platenspelers maar dacht het toch een kans te geven. Na het openen van de speler werd me al snel duidelijk dat ik zonder enige instructie geen idee heb wat te doen. Kan iemand mij hierbij helpen?
@OgWok ik weet dat er hier een liefhebber(s) een dealtje heeft met iemand bij de inname van spullen.... dus het mooie spul komt nooit in de winkel maar is voor die tijd al weg. Wel jammer want ik speur ook nog wel eens naar leuke verzamel dingen want gebruiken komt er eigenlijk nooit van...
Ook dag!Anoniem: 957083 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:33:
Dag mensen
Mijn vraag
Ik heb een platenspeler gekocht (Aristona 5877) en ik ben err heel tevreden over. Er is echter 1 probleem
Ik zou het even in Het Grote Vinyl Topic Deel 2 vragen.
Van de week gevonden bij opruimen van de schuur van mijn wijlen schoonmoeder. Een Philips CD200.Het ding moet er al minstens 20 jaar gestaan hebben in een doos. Aansluiten en tot mijn verbazing nog steeds spelen. Niet te geloven die kwaliteit van vroeger. Ik wilde er altijd al een hebben maar vond ze veel te duur, nu heb ik er een gratis
De collectie bestaat nu uit en CD200, CD303, CD204 en twee CD350's.

[ Voor 11% gewijzigd door kingmace op 09-03-2019 17:20 ]
Het valt me op hoeveel jaren 80/70/90 apparatuur je vaak nog ziet bij mensen thuis als het journaal ofzo langskomt bij hen (het is het 1e waar ik naar kijk, mocht die set in beeld komen). Daaraan zie je toch maar dat in die tijd een dure investering is gedaan, waarmee men nu nog vaak gelukkig is. Diepte-investering heet dat geloof ik.
@hierboven: ja tank van een Cd-speler, nu vind ik het "mooi", maar toen vond ik alles wat Philips maakte maar zozo qua design (van voor 1981 niet meegerekend, dat was mooi).
@hierboven: ja tank van een Cd-speler, nu vind ik het "mooi", maar toen vond ik alles wat Philips maakte maar zozo qua design (van voor 1981 niet meegerekend, dat was mooi).
[ Voor 30% gewijzigd door Sjah op 12-08-2017 23:55 ]
Gefeliciteerd!kingmace schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:13:
Een Philips CD200
Deze hadden wij vroeger thuis staan. Daar zat toen nog zo'n introductie CD bij. Ik kan me nog heel goed dat ledje herinneren dat aangaf welk nummer werd gespeeld en dan naar het volgende nummer sprong.