Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Chocovla
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

Chocovla

Champions 2013/2014

quote:
chromium schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:24:
Slayer - Seasons in the Abyss . Limited & numbered green vinyl van Nuclear Blast. Ik was te laat om deze op de site te bestellen en vond deze sealed en goedkoper bij een vriendelijke Duitser.
Mijn favo Slayer album _/-\o_ Stuk voor stuk topnummers. Samen met Sepultura's Arise voor mij in de jaren 90 de albums die mijn metal smaak hebben gevormd.

"Better ask questions before you shoot"

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-11 21:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het verbaast mij dat er zó veel mensen afkomen op een beurs die zulke inflated prijzen hanteert...
Alhoewel ik daar ongetwijfeld met LP's de vloer zal verlaten, zou ik ooit daar op bezoek gaan. Maar ik neem mezelf liever in bescherming :)

Then again: Komende zaterdag vlieg ik weer naar Sâo Paulo, waar een geweldige platenzaak zit met erg leuk spul. Niet goedkoop, maar wel onder de Discogs prijzen.
Misschien dat ik dan toch die eerste persingen van Nirvana's Nevermind en Ten van Pearl Jam meeneem...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Servor
  • Registratie: november 1999
  • Niet online
Ah, het jaarlijkse 'gedoe' over de prijzen van de beurs in Utrecht...

Zaterdag weer geweest, geweldige dag gehad en leuke platen gekocht. Zowel uit de 1/2 euro bak als nieuw voor een redelijk-maar-idd-geen-bodemprijs. Maar goed, ik ben dan ook een beetje een beurs freak, overgehouden aan het HCC tijdperk denk ik. Ik kan gewoon erg genieten van het dagje uit, het onder 'gelijken' zijn, etc. Beetje babbelen met de handelaren, je verbazen, rondkijken, dat soort dingen. Niet alles hoeft vanuit je luie stoel omdat het bij bol 1,99 goedkoper is, toch? Althans, zo sta ik er in.

Overigens over prijzen gesproken... ik stond ergens een bak door te ploegen, wordt er naast me een LP getoond, bekeken, een hand geschud en bijna achteloos wordt er 400 euro op de stand 'gegooid'. Dus ja, er zijn ook mensen die dat soort items kopen ;).

Maar topdag gehad dus, volgend jaar zeker weer!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15:03
Tja, een kennis van mij handelt in lp's en singletjes. Die zoekt op beurzen, braderieën, marktplaats en catawiki ook naar buitenkansjes om deze weer voor een betere prijs te verkopen. Die ¤ 400 kan van een liefhebber zijn die net een pareltje ontdekt heeft, of van iemand die het idee heeft dat er nog wel eens veel meer geld aan te verdienen valt. Ik zou het zelf trouwens ook nooit betalen voor 1 lp.

• Servor
  • Niet online
quote:
Jorgen schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:20:
Tja, een kennis van mij handelt in lp's en singletjes. Die zoekt op beurzen, braderieën, marktplaats en catawiki ook naar buitenkansjes om deze weer voor een betere prijs te verkopen. Die ¤ 400 kan van een liefhebber zijn die net een pareltje ontdekt heeft, of van iemand die het idee heeft dat er nog wel eens veel meer geld aan te verdienen valt. Ik zou het zelf trouwens ook nooit betalen voor 1 lp.
Ik heb opgezocht wat die plaat op Discogs deed (de naam ontschiet me momenteel totaal...) maar daar was de high price 350 euro, om en nabij. Dus wel een hele slechte handelaar dan ;). Het leek me idd een liefhebber die zijn verzameling compleet maakt maar het ging zo achteloos, dat viel me met name op. Even een plaat pakken, 10 seconden 'inspecteren' en hop, 8 briefjes van 50 op de stand. Het ging zo snel dat ik echt even moest bedenken wat ik zojuist gezien had :D.

Maar wat ik meer bedoelde was, hier kan wel gemopperd worden over een paar euro op een beurs (en echt, er is zo verschrikkelijk veel aanbod in de 1/2/3 euro bakken, dat krijg je op 2 beursdagen geeneens doorgezocht!) maar zolang dit soort mensen er ook rondlopen is het kennelijk toch nog erg lonend allemaal.

• Kez
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

(jarig!)
Tja,er zijn nou eenmaal ook mensen die meer te besteden hebben.
De persoon die mijn TT's heeft nagekeken en afgesteld heeft 2 vergulde Technics staan die hij onder de 10k per stuk niet verkoopt.
Hij heeft ook veel high-end klanten die zonder blikken of blozen 8-900 euro(en ook ver daar boven) uitgeven voor een element.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Ligt ook een beetje aan hoe je in elkaar zit, ik heb op zich ook best wat te besteden maar ik ben wat betreft de meeste aspecten die horen bij de platenhype echt niet van plan daarin mee te gaan. Wat ik me altijd bedenkt, ook aan deze hype komt wel weer een eind. En, los van of ik de boel dan wil verkopen of niet, dan zit ik daar met al mijn veel te duur gekochte spul en heb ik spijt. Aard van het beestje.

Dat een ander dat wel wil doen en is natuurlijk zijn goed recht. De handelaren varen er in ieder geval wel bij. :P
quote:
Cap schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:39:
Ligt ook een beetje aan hoe je in elkaar zit, ik heb op zich ook best wat te besteden maar ik ben wat betreft de meeste aspecten die horen bij de platenhype echt niet van plan daarin mee te gaan. Wat ik me altijd bedenkt, ook aan deze hype komt wel weer een eind. En, los van of ik de boel dan wil verkopen of niet, dan zit ik daar met al mijn veel te duur gekochte spul en heb ik spijt. Aard van het beestje.

Dat een ander dat wel wil doen en is natuurlijk zijn goed recht. De handelaren varen er in ieder geval wel bij. :P
Ik weet niet of we anno 2017 (en zelfs bijna 2018) nog over een hype kunnen spreken... Sinds 2007 is er duidelijk een opmars bezig en ja in 2007 wil ik nog wel spreken over een rage... Van 2008 t/m pak 'm beek 2011 wil ik nog wel spreken over een hype... Daarna is het voor mij toch wel een langdurige blijver...

Uiteraard zal er ooit ook weer een periode komen dat er minder / amper plaatjes meer worden gedraaid en er weinig nieuwe muziek op LP zal uit komen...

Voor de huidige situatie is misschien de DJ scene van halverwege de jaren '90 t/m pak 'm beet 2003 / 2004 wel de redding voor de LP geweest, waardoor de techniek nooit helemaal vergeten is geraakt (incl. alle mooie charmes die het platen draaien ook heeft)...

En hoe je er ook tegen aan kijkt: dankzij dit verleden kunnen wij nu wel aan lekker veel nieuw materiaal komen... En dat vindt ik persoonlijk helemaal niet erg! :)

www.discogs.com/collection?user=rcor

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

quote:
rcor schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:01:
[...]

Die japanner links voor in (dat eigenlijk bijna de laatste rij in die hal is) is eigenlijk gewoon stront duur... Voor een veel geziende LP van Abba (die door Coca Cola als actie in die tijd is uitgebracht) wordt daar voor 150 euro verkocht (in Japanse uitvoering, dat dan weer wel)... Daar zul je mij geen LP's zien kopen...

Ps.: is er iemand toevallig dat Home computer museum opgevallen in de hal voor de platen beurs? Mij wel en dat was best geinig... Ze openen in maart 2018 in Helmond (provincie Brabant) hun deuren en zullen veel oude pc's werkend ten toon stellen... Allen geplaatst in een kamer die ingericht is de stijl van de tijd waaruit de computer stamt... Zie ook: https://www.homecomputermuseum.nl/
Ze is een hij en nog een tweaker ook: @WHiZZi :)
Heeft er veel tijd en moeite in zitten. Slim dat ie daar gaat staan ook, platen zijn retro en zijn museum ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Servor
  • Niet online
Hype, hype... heb nu bijna vijf jaar (weer) een platenspeler, is dat een hype? Daarnaast maken mijn bijna 200 LP’s onderdeel uit van mijn muziekcollectie die ook nog eens +/- 800 CD’s telt. Ik koop en verzamel al 30 jaar muziek denk ik. Wat nou hype? Dat is echt zo’n nietszeggende term geworden ook.
quote:
The Eagle schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:49:
[...]

Heeft er veel tijd en moeite in zitten. Slim dat ie daar gaat staan ook, platen zijn retro en zijn museum ook :)
Ik wist dat het een hij was hoor... Maar met ze bedoelde ik ook het museum zelf en zeker niet de eigenaren ervan... Dat de mannen er veel moeite insteken was mij wel duidelijk geworden tijdens mijn bezoek aan hun stand in Utrecht... Inderdaad zeker slim om daar te gaan staan...

Dan leert men je het snelst kennen en gaat je naam al snel in het rond landelijk gezien... Ik kijk er al naar uit om het museum te gaan bezichtigen in Helmond volgend jaar... :)
quote:
Servor schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:57:
Hype, hype... heb nu bijna vijf jaar (weer) een platenspeler, is dat een hype? Daarnaast maken mijn bijna 200 LP’s onderdeel uit van mijn muziekcollectie die ook nog eens +/- 800 CD’s telt. Ik koop en verzamel al 30 jaar muziek denk ik. Wat nou hype? Dat is echt zo’n nietszeggende term geworden ook.
Volgens Wikipedia is wordt er over een hype of rage gesproken bij het volgende:
quote:
Een hype is een verschijnsel dat tijdelijk bovenmatige media-aandacht krijgt en daardoor belangrijker lijkt dan het in werkelijkheid is. Het gevolg van dit zichzelf versterkende mechanisme kan zijn dat iets dat zich als een ogenschijnlijk verwaarloosbare kleinigheid voordoet, uitgroeit tot een werkelijk belangwekkend verschijnsel. Wanneer een verschijnsel in een korte periode mateloos populair is geworden, en ontstaan is zonder exceptionele media-aandacht, wordt dit een rage genoemd. Het creëren van een hype wordt wel hypen genoemd. "Hype" is een Engels woord afgeleid van het Griekse hyper = "boven".
Hypes worden ofwel bewust in gang gezet en hebben dan het karakter van een reclamestunt, of ze ontstaan spontaan door elkaar versterkende drijfveren van enerzijds de consumenten en anderzijds de producenten van nieuws: nieuwsconsumenten hebben de neiging om iets als belangrijk te beschouwen wanneer nieuwsproducenten er aandacht aan besteden, waarna nieuwsproducenten er veelal toe overgaan om meer over het verschijnsel te berichten omdat nieuwsconsumenten het kennelijk als belangrijk beschouwen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hype

rcor wijzigde deze reactie 13-11-2017 23:28 (53%)

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:55
quote:
Servor schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:57:
jouw ervaringen zeggen natuurlijk weinig over het geheel.

Alhoewel ik persoonlijk ook denk dat het geen hype is. Cd's sterven langzaam uit. Vinyl overleeft dat zeker. Het is het format voor de fysieke verzamelaar.

And the waning, northern summer light, reflecting in the freckle of your right eye.

• Acolyte57
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:12

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik zou zeker over een hype willen spreken. Er zit een jongere generatie nu vinyl te kopen omdat het opnieuw cool geworden is; die zit er niet in omdat ze echt liefhebber zijn maar omdat het de rage van het moment is (denk aan hoeveel van deze mensen Crosley’s kopen ondat ze er zo leuk uit zien). Zoiets bubbelt, dus deze groep zal over een paar jaar weer een andere hobby hebben. Natuurlijk blijft een deel daarvan plakken, en de die-hards die nooit gestopt zijn met vinyl luisteren blijven natuurlijk ook kopen, maar ik zou erg verbaasd zijn als we over 10 jaar nog steeds dezelfde manie rondom vinyl hebben als nu.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Jeltel
quote:
Acolyte57 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:47:
Ik zou zeker over een hype willen spreken. Er zit een jongere generatie nu vinyl te kopen omdat het opnieuw cool geworden is; die zit er niet in omdat ze echt liefhebber zijn maar omdat het de rage van het moment is (denk aan hoeveel van deze mensen Crosley’s kopen ondat ze er zo leuk uit zien). Zoiets bubbelt, dus deze groep zal over een paar jaar weer een andere hobby hebben. Natuurlijk blijft een deel daarvan plakken, en de die-hards die nooit gestopt zijn met vinyl luisteren blijven natuurlijk ook kopen, maar ik zou erg verbaasd zijn als we over 10 jaar nog steeds dezelfde manie rondom vinyl hebben als nu.
Voor muziekliefhebbers blijft het leuk om iets fysieks in handen te hebben ipv een digitaal streaming dingetje. Dat is het toch net niet.
En dat geldt volgens mij ook voor nieuwe muziek liefhebbers. En daarom blijft Vinyl leuk en actueel.

CD's daarentegen verdwijnen langzaam maar zeker. Vinyl blijft dan als enige fysieke optie over. Er wordt zeker niet geïnvesteerd in nieuwe vinyl persen als het een hype zou zijn. Daar is een nieuwe pers veel te duur voor.

And the waning, northern summer light, reflecting in the freckle of your right eye.

• WHiZZi
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:29

WHiZZi

Doet dingen met VoIP

quote:
The Eagle schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:49:
[...]

:*

Ik ben wel de oprichter van het HomeComputerMuseum, echter het bestuur/directie bestaat uit meerdere mensen om niet alles afhankelijk te maken en een stabiele toekomst te kunnen garanderen. Johan (geen tweaker, wel mede bestuurslid) en ik zijn afgelopen weekend inderdaad met 9 werkende PC's (en nog een stuk of 7 in de vitrines) op de beurs geweest. Heel gezellig :)

Zegt Commodore, Amiga, Sinclair, Tandy, Radio Shack, MSX, Exidy, Acorn, BBC, Atari jou iets?
>>>> HomeComputerMuseum <<<<
Hét computermuseum over homecomputers vanaf 1977 !

• RoJan
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22-11 15:33
Ik lees hier nogal wat meningen en opmerkingen over de grootste platenbeurs ter wereld (Utrecht dus) die kant nog wal raken.
Allereerst: ik kom daar elk jaar, meestal in het najaar, maar regelmatig ook in het voorjaar.
Natuurlijk gaan handelaren net als elke handelaar ter wereld mee met de gangbare prijzen, maar laat je niets wijsmaken: op deze beurs is voor elke liefhebber van vinyl in elke prijsklasse iets te krijgen. Er is zo'n enorm aanbod dat je met wat zoeken echt alleskunt vinden, misscihen met uitzondering van heel recente titels, die nog weleens uitverkocht willen zijn.
Een goed voorbeeld is de hierboven genoemde versie van Dark Side of the Moon. Als je de mint versie van de allereerste versie wilt hebben die alleen in Engeland is uitgebracht, ja die is duur. Maar een tweedehands herpersing uit Nederland voor 7 Euro vind je ook. En alles daar tussenin.
Daarnaast is het vreselijk leuk om met mensen uit allerlei landen over vinyl te praten, mensen van discogs te ontmoeten, te onderhandelen over prijzen, net die speciale hiphopplaat te vinden die je nooit meer ergens dacht te zien. Kortom: de mooiste platenbeurs die er is. Al het andere is minder.

• Jeltel
quote:
RoJan schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:15:
Ik lees hier nogal wat meningen en opmerkingen over de grootste platenbeurs ter wereld (Utrecht dus) die kant nog wal raken.
Allereerst: ik kom daar elk jaar, meestal in het najaar, maar regelmatig ook in het voorjaar.
Natuurlijk gaan handelaren net als elke handelaar ter wereld mee met de gangbare prijzen, maar laat je niets wijsmaken: op deze beurs is voor elke liefhebber van vinyl in elke prijsklasse iets te krijgen. Er is zo'n enorm aanbod dat je met wat zoeken echt alleskunt vinden, misscihen met uitzondering van heel recente titels, die nog weleens uitverkocht willen zijn.
Een goed voorbeeld is de hierboven genoemde versie van Dark Side of the Moon. Als je de mint versie van de allereerste versie wilt hebben die alleen in Engeland is uitgebracht, ja die is duur. Maar een tweedehands herpersing uit Nederland voor 7 Euro vind je ook. En alles daar tussenin.
Daarnaast is het vreselijk leuk om met mensen uit allerlei landen over vinyl te praten, mensen van discogs te ontmoeten, te onderhandelen over prijzen, net die speciale hiphopplaat te vinden die je nooit meer ergens dacht te zien. Kortom: de mooiste platenbeurs die er is. Al het andere is minder.
Met meningen kun je het niet eens zijn. Dat maakt de mening van de ander niet minder.

• RoJan
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22-11 15:33
quote:
Jeltel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:30:
[...]
Met meningen kun je het niet eens zijn. Dat maakt de mening van de ander niet minder.
Als ze op feiten gebaseerd zijn niet, nee.

• Servor
  • Niet online
quote:
Jeltel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 07:37:
[...]
jouw ervaringen zeggen natuurlijk weinig over het geheel.

Alhoewel ik persoonlijk ook denk dat het geen hype is. Cd's sterven langzaam uit. Vinyl overleeft dat zeker. Het is het format voor de fysieke verzamelaar.
Nouja, mensen hebben het bij elke iPhone aankondiging ook nog steeds over 'de apple hype'. Dat bedoel ik meer met dat het zo'n nietszeggende term is geworden. Hype wordt maar naar alles geslingerd wat mensen irritant modieus lijken te vinden. En ja, ik kan alleen naar mijzelf kijken inderdaad (ik pretendeer niet te weten hoe de wereld in elkaar steekt verder) maar ik zit (thuisgebruik) toch echt al bijna 10 jaar in het Apple ecosysteem bijvoorbeeld... Dus ik word soms wel eens een beetje kriegelig als mensen over maar het labeltje hype op plakken.

Maargoed. Vinyl dus. Terug naar de inhoud ;).

Goedkoopste aanschaf op de beurs: een puntgave Heart - Dreamboat Annie (stond al tijden op m'n wishlist maar was nooit tegen een fatsoenlijk exemplaar aangelopen) uit de bakken voor 4 euro, zowel sleeve als inner als LP in zeer prima staat, blij mee!

Duurste aanschaf: de nieuwe Queens of the Stone Age omdat ik die gewoon wilde hebben, lekkere plaat!

En daar nog een stuk of 7 platen tussenin... liep tegen de Lost Highway OST (reissue) aan bijvoorbeeld, voor 20 euro nieuw, was ik wel blij mee. Of Dylan Live At Budokan voor 7,50 (dubbel), weer in uitmuntende staat, met textbook er nog bij en alles. Ik ga me hier wel weer even mee vermaken!

• Jeltel
quote:
RoJan schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:32:
[...]

Als ze op feiten gebaseerd zijn niet, nee.
Euh, ik vind blauw een mooie kleur. Hoe kan dat op een feit gebaseerd zijn? Of dat iemand de Beatles de beste band van de wereld vind. Kan niet op feiten gebaseerd worden.

quote:
Jeltel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:21:
[...]
Voor muziekliefhebbers blijft het leuk om iets fysieks in handen te hebben ipv een digitaal streaming dingetje. Dat is het toch net niet.
En dat geldt volgens mij ook voor nieuwe muziek liefhebbers. En daarom blijft Vinyl leuk en actueel.

CD's daarentegen verdwijnen langzaam maar zeker. Vinyl blijft dan als enige fysieke optie over. Er wordt zeker niet geïnvesteerd in nieuwe vinyl persen als het een hype zou zijn. Daar is een nieuwe pers veel te duur voor.
Wellicht dat de CD ook ooit een comeback krijgt... Je weet het maar nooit... Waarom zijn we plaatjes gaan draaien? Juist: uit sentiment naar het verleden en aangezien de mensen van pak 'm beet 30 - 35 t/m on eindig oud de LP kent heeft het een groot draag vlak (wellicht dat sommigen hiermee zelfs een tweede jeugd proberen te herbeleven en daarmee steken ze onbewust ook de jeugd van nu aan)...

En vooral het willen herbeleven van de tweede jeugd gaat er wellicht voor zorgen dat iedereen die opgegroeid is met de CD straks als zij hun tweede jeugd willen mee maken weer CD's gaan afspelen... En daarop zullen fabrikanten gaan inspringen door weer CD-spelers te gaan produceren...

• Jeltel
quote:
rcor schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:09:
[...]

Wellicht dat de CD ook ooit een comeback krijgt... Je weet het maar nooit... Waarom zijn we plaatjes gaan draaien? Juist: uit sentiment naar het verleden en aangezien de mensen van pak 'm beet 30 - 35 t/m on eindig oud de LP kent heeft het een groot draag vlak (wellicht dat sommigen hiermee zelfs een tweede jeugd proberen te herbeleven en daarmee steken ze onbewust ook de jeugd van nu aan)...

En vooral het willen herbeleven van de tweede jeugd gaat er wellicht voor zorgen dat iedereen die opgegroeid is met de CD straks als zij hun tweede jeugd willen mee maken weer CD's gaan afspelen... En daarop zullen fabrikanten gaan inspringen door weer CD-spelers te gaan produceren...
Ik ben inmiddels 36 en heb vroeger nooit platen geluisterd. Wel heb ik een boel cd's verzameld. Maar sinds ik een pc heb luister ik eigenlijk altijd MP3. Het eerste wat ik deed met een nieuwe CD is hem rippen en toevoegen aan mijn muziek folder. De CD verdween vervolgens in de kast. Ik had een CD wisselaar die telkens de cd's neer smeet, met krassen tot gevolg.
Verder stonden alle cdhoesjes op een rij in een kastje. Je zag er bijna niets van.
Ik raakte cd's na het rippen eigenlijk niet meer aan, behalve om soms eens door het boekje te bladeren.

Juist met vinyl is dat anders. Natuurlijk een nieuw album luister ik vaker digitaal (play Music tegenwoordig). Maar de plaat hangt aan de muur. Mijn zoontje zegt regelmatig dat hij de plaat met de haai wil horen. Er wordt hier heel vaak een plaat op de Thorens gelegd.

Terwijl er genoeg cd's op zolder liggen die maar één keer zijn uitgelezen.
Nee die CD komt hier niet meer terug. Het schijfje bied geen meerwaarde boven de digitale versie. En de hoes van een plaat is groter dan die van een CD. En groter is beter, toch?

• cmndr_adama
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 00:52
Ik zou best nog eens naar de beurs in Utrecht willen, deze keer heb ik overgeslagen in verband met onze verhuizing en de abodag bij Tweakers afgelopen zaterdag.

ik ben nog wel even bij de kringloop geweest waar ik een en ander meegenomen heb, onder andere

Marillion - Misplaced Childhood
David Gilmour - About Face
Pink Floyd - The Wall (heb ik al maar dit vinyl is in betere conditie)
verder een en ander van Santana, Elton John, Eurythmics, Vangelis, Deep Purple en Steely Dan. Allemaal in vrij goede conditie al zal en wasbeurtje geen kwaad kunnen. Het leukste was echter de prijs, ¤ 0,25 per stuk, totaal was ik dus ¤ 4,- euro kwijt voor 16 lp's :P

Mijn vinyl collectie: Discogs

• Jorgen
Kom maar naar beneden en sla je slag ;)

Dat zijn nog 'ns prijzen @cmndr_adama

• Kez
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

(jarig!)
quote:
cmndr_adama schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:13:
Ik zou best nog eens naar de beurs in Utrecht willen, deze keer heb ik overgeslagen in verband met onze verhuizing en de abodag bij Tweakers afgelopen zaterdag.

ik ben nog wel even bij de kringloop geweest waar ik een en ander meegenomen heb, onder andere

Marillion - Misplaced Childhood
David Gilmour - About Face
Pink Floyd - The Wall (heb ik al maar dit vinyl is in betere conditie)
verder een en ander van Santana, Elton John, Eurythmics, Vangelis, Deep Purple en Steely Dan. Allemaal in vrij goede conditie al zal en wasbeurtje geen kwaad kunnen. Het leukste was echter de prijs, ¤ 0,25 per stuk, totaal was ik dus ¤ 4,- euro kwijt voor 16 lp's :P
Waar zit die kringloop ergens? :D
Het enige wat ik tegen kom is Nana Mouskouri,James Last,Jim Reeves en vergelijkbaar spul...

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• cmndr_adama
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 00:52
@Kez Hier in Assen. Ze hebben bijna nooit interessant vinyl en vaak is het leuke spul ook duurder, deze keer hadden ze geen zin om te prijzen kennelijk ;)

Mijn vinyl collectie: Discogs

• Jorgen
quote:
Kez schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 23:21:
[...]

Waar zit die kringloop ergens? :D
Het enige wat ik tegen kom is Nana Mouskouri,James Last,Jim Reeves en vergelijkbaar spul...
Nu is dat allemaal prima muziek van wereldberoemde artiesten. De enkele keer dat ik in zo'n bak kijk, is het allemaal onbekende rommel, metal of hoempapa en als er dan een leuke lp naar mijn smaak bijzit, kost die veel te veel.

• usr101
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22-11 22:43

Prachtige "nieuwe" console-speler! (Bron: https://thevinylfactory.c...ntable-streaming-console/)
Hoe hebben ze de isolatie/ontkoppeling van de luidsprekers met de kast en platenspeler gedaan? Ik lees op de site van fabrikant Radiogram een boel general consumer georiënteerde tekst maar eigenlijk niks over de geluidstechnische kant van het ontwerp, laat staan specificaties die relevant zijn voor het platenspeler gedeelte.

Enne... "prices starting at £12,995." En dat is dan voor een all-in-one. ;w

Cap wijzigde deze reactie 15-11-2017 15:14 (11%)

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:55
quote:
Cap schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:10:
Hoe hebben ze de isolatie/ontkoppeling van de luidsprekers met de kast en platenspeler gedaan?
Niet, denk ik.

Het is een remake van een muziekmeubel, zoals die vroeger veel voorkwamen. (Mijn opa had ook zo'n meubel met buizenradio in de woonkamer).

Op zich kan ik de keuze aan componenten wel waarderen (van B&O). Het past bij het publiek dat je met zo'n meubel wilt aanspreken :)

Mooi ding!
Ja ik ken de meubels. Maar dat was dus van voor de Hi-Fi tijd (50's, begin 60's) en daarna waren dit soort geintegreerde toestanden eigenlijk budget oplossingen voor, inderdaad, de ouden van dagen en de vitrage gordijntjes en tafelkleedjes types.

De serieuze liefhebber ging vanaf eind 60-er jaren voor componenten, en uiteraard goed plaatsbare, losse speakers. Hi-Fi! ;)

Het is wat houtbewerking betreft netjes gemaakt en zal technisch ook zeker niet van het beroerdste zijn. Ik lees Thorens dus mogelijk hebben ze een verend opgehangen chassis gebruikt voor de platenspeler. En de speakers met hun houten behuizing zullen vast echt hoog en laag hebben in tegenstelling tot de boem-boem-tsak pakjes van plastic. Maar dan nog blijft het integreren van serieuze speakers waar redelijk wat bas uitkomt in 1 meubel met de platenspeler technisch een ongelukkige oplossing die nooit tot echt optimale resultaten kan leiden.

Uiteraard boeit het de doelgroep niet het allermeest, die denkt in de winkel "klinkt lekker", schuift een stapeltje geld en plaatst het in zijn huis. 't klinkt dan waarschijnlijk al wat minder lekker want er zijn een boel kale muren en hoeken in de buurt in hun überlege design huis, dus de plaatsing is suboptimaal en door de vaste speakers niet optimaal te maken. Maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk. :P

Cap wijzigde deze reactie 15-11-2017 15:28 (74%)

• Servor
  • Niet online
Ik wacht wel even met allerlei aannames doen over hoe zoiets klinkt totdat ik het zelf heb gehoord. Wat, gezien mijn budget en voorkeur, niet heel snel zal gebeuren gok ik.

Maar het ziet er wel knap gemaakt uit. En er zal vast publiek voor zijn.

En kennelijk was mijn koopklier nog niet helemaal tevreden gesteld na de platenbeurs in Utrecht. Bij de grote bolle blauwe vriend nog wat plaatjes gehaald in de 2+1 actie. The Eagles (verzamelaar), Muse (Black Holes) en Coldplay (Viva). Drie voor in totaal 40 euro, da's te doen. En nog 5 euro platenbon tegoed erbij. Welja.

Servor wijzigde deze reactie 15-11-2017 15:28 (39%)

Als je een houten stereomeubel hebt van ongeveer een metertje kan je al vrij snel een aardige indruk krijgen. Pak dat meubel, zet je platenspeler erop schuif er links en rechts je speakers vol tegenaan, al dan niet op stands. Zet het geheel tegen de muur. Als dat beter klinkt dan je standaardopstelling is het natuurlijk top. :P

Cap wijzigde deze reactie 15-11-2017 15:38 (8%)

• technopeuter
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:29

The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim

quote:
Raymond schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:13:
[...]

Niet, denk ik.

Het is een remake van een muziekmeubel, zoals die vroeger veel voorkwamen. (Mijn opa had ook zo'n meubel met buizenradio in de woonkamer).

Op zich kan ik de keuze aan componenten wel waarderen (van B&O). Het past bij het publiek dat je met zo'n meubel wilt aanspreken :)

Mooi ding!
quote:
Cap schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:15:
Ja ik ken de meubels. Maar dat was dus van voor de Hi-Fi tijd (50's, begin 60's) en daarna waren dit soort geintegreerde toestanden eigenlijk budget oplossingen voor, inderdaad, de ouden van dagen en de vitrage gordijntjes en tafelkleedjes types.

De serieuze liefhebber ging vanaf eind 60-er jaren voor componenten, en uiteraard goed plaatsbare, losse speakers. Hi-Fi! ;)

Het is wat houtbewerking betreft netjes gemaakt en zal technisch ook zeker niet van het beroerdste zijn. Ik lees Thorens dus mogelijk hebben ze een verend opgehangen chassis gebruikt voor de platenspeler. En de speakers met hun houten behuizing zullen vast echt hoog en laag hebben in tegenstelling tot de boem-boem-tsak pakjes van plastic. Maar dan nog blijft het integreren van serieuze speakers waar redelijk wat bas uitkomt in 1 meubel met de platenspeler technisch een ongelukkige oplossing die nooit tot echt optimale resultaten kan leiden.

Uiteraard boeit het de doelgroep niet het allermeest, die denkt in de winkel "klinkt lekker", schuift een stapeltje geld en plaatst het in zijn huis. 't klinkt dan waarschijnlijk al wat minder lekker want er zijn een boel kale muren en hoeken in de buurt in hun überlege design huis, dus de plaatsing is suboptimaal en door de vaste speakers niet optimaal te maken. Maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk. :P
Bij de kringloop winkel in Merselo waar ik woon staat ook een radio meubel uit de jaren '60... Ik meen met Dual platenspeler... Ding heeft wel wat liefde nodig zover ik gehoord en gezien heb, maar als die opgelapt is, is het een leuk ding en mijn in ziens een stuk mooier en heeft hij veel meer nostalgische waarde dan zo'n moderne radio meubel...

• oldsmelly
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14:50
Had ze al een tijd in bestelling staan, en vandaag binnen

Agnes Obel - Citizen of Glass
Agnes Obel - Philharmonics
Bohren & der Club of Gore - Sunset Mission
Kitaro - Silkroad 2

We gaan weer lekker luisteren

https://www.discogs.com/user/oldsmelly/collection

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:02
En gevonden

Brighter Death Now ; Innerwar
Haus Arafna ; Children of God.

Me a bit happy.

• Vintage1967
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 14:19
Even tussen alle drukte door bij een kringloop binnen gewipt. Staat daar een draaiert die nog draait ook _/-\o_ . Naald is helemaal gesloopt en heb ik er af gehaald. Ik ben van plan om hem helemaal op te knappen. De armlift beweegt veel te snel, maar dat schijnt bij dit model te horen en is te ondervangen door de knop met beleid in te drukken en los te laten. Ook heb ik gelezen dat een beetje 500K olie wonderen kan doen. Ik ga het meemaken.

Dit is hem, nadat het ergste vuil en de naald verwijderd zijn:

Enige nadeel vind ik dat hij niet voorzien is van een 1/2" mount headshell.

De Servicemanual van een vergelijkbare Sony is gedownload. Nadat ik die heb doorgenomen, kan ik aan de slag. Dit wordt waarschijnlijk een projectje voor de Kerstdagen. Ik heb er nu al zin in :9 . En hé, welk risico kan je nou helemaal lopen voor ¤5,00 8)7 ?

http://www.discogs.com/user/vintage1967/collection

quote:
Vintage1967 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:42:
De armlift beweegt veel te snel, maar dat schijnt bij dit model te horen en is te ondervangen door de knop met beleid in te drukken en los te laten. Ook heb ik gelezen dat een beetje 500K olie wonderen kan doen. Ik ga het meemaken.
Bekend euvel bij dit type Sony's inderdaad. Het is puur door de ouderdom, het beetje siliconenvet dat ervoor gebruikt werd is allang verdroogd en het lift mechanisme knalt naar beneden. Op de juiste plek wat 500k of 300k cst siliconenolie aanbrengen lost het probleem inderdaad op, je krijgt weer de mooi gedempte werking zoals het vroeger ook was en kan de knop gewoon in 1 keer indrukken en loslaten. Heb er zelf zo meerdere van de LX serie gerepareerd. Verder een prima no-nonsense speler.

Cap wijzigde deze reactie 17-11-2017 12:06 (11%)

quote:
Vintage1967 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:42:
Even tussen alle drukte door bij een kringloop binnen gewipt. Staat daar een draaiert die nog draait ook _/-\o_ . Naald is helemaal gesloopt en heb ik er af gehaald. Ik ben van plan om hem helemaal op te knappen. De armlift beweegt veel te snel, maar dat schijnt bij dit model te horen en is te ondervangen door de knop met beleid in te drukken en los te laten. Ook heb ik gelezen dat een beetje 500K olie wonderen kan doen. Ik ga het meemaken.

Dit is hem, nadat het ergste vuil en de naald verwijderd zijn:

[afbeelding]

[afbeelding]

Enige nadeel vind ik dat hij niet voorzien is van een 1/2" mount headshell.

De Servicemanual van een vergelijkbare Sony is gedownload. Nadat ik die heb doorgenomen, kan ik aan de slag. Dit wordt waarschijnlijk een projectje voor de Kerstdagen. Ik heb er nu al zin in :9 . En hé, welk risico kan je nou helemaal lopen voor ¤5,00 8)7 ?
Mooie vondst voor ¤ 5,00... Ik heb even voor je gekeken in de normale gebruikers handleiding en daar staat toch echt een 1/2" headshell mount...
Wellicht dat de headshell die er nu op zit af te nemen is en te vervangen door een exemplaar die wel 1/2" mount ondersteund...

zie ook de handleiding op o.a. pagina 7:
http://pdfstream.manualso...932-9abb-de6c1b28e423.pdf

Mogelijk dat deze headshell dan past:
https://www.thakker.eu/en...adc-normanschluss/a-7698/

Wellicht niet helemaal origineel, maar als deze past wordt de keuze in elementen wel een stuk groter en dan ben je ook meteen verlost van dat conische naaldje... :)

Edit:
Het lijkt erop dat die speler een SME aansluiting heeft bij de arm, tenminste deze headshell komt wel over een met die geen die ik in de handleiding zag staan:
https://www.ebay.com/itm/...e93c27:g:YKEAAOSwmhJZrtxk

Dan zou ik uiteraard voor een originele Sony gaan die past bij deze speler...

rcor wijzigde deze reactie 17-11-2017 10:26 (9%)

• Wizard91
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 03:32
Na heel lang wikken en wegen, toch besloten om zelf Vinyl te gaan kopen. Mijn keus is gevallen op de Audio Technica LP120, deze kan ik meteen gebruiken om mee te DJ'en. Waarschijnlijk gaan er bij mij veel White labels en oude disco platen verschijnen, maar echt heel erg veel zin om hier mee te beginnen. Kan niet wachten om mijn platen te delen met jullie!

Wizard91 wijzigde deze reactie 17-11-2017 02:30 (9%)

• Vintage1967
quote:
rcor schreef op donderdag 16 november 2017 @ 23:21:
[...]

Mooie vondst voor ¤ 5,00... Ik heb even voor je gekeken in de normale gebruikers handleiding en daar staat toch echt een 1/2" headshell mount...
Wellicht dat de headshell die er nu op zit af te nemen is en te vervangen door een exemplaar die wel 1/2" mount ondersteund...

zie ook de handleiding op o.a. pagina 7:
http://pdfstream.manualso...932-9abb-de6c1b28e423.pdf

Mogelijk dat deze headshell dan past:
https://www.thakker.eu/en...adc-normanschluss/a-7698/

Wellicht niet helemaal origineel, maar als deze past wordt de keuze in elementen wel een stuk groter en dan ben je ook meteen verlost van dat conische naaldje... :)

Edit:
Het lijkt erop dat die speler een SME aansluiting heeft arm, tenminste deze headshell komt wel over een met die geen die ik in de handleiding zag staan:
https://www.ebay.com/itm/...e93c27:g:YKEAAOSwmhJZrtxk

Dan zou ik uiteraard voor een originele Sony gaan die past bij deze speler...
Dank voor het zoeken. Dacht ik ook :P .
En inderdaad is deze speler in de VS en Canada voorzien van een 1/2" mount headshell. Die kan je ook nog wel kopen. Ik wil de speler opknappen, er van leren en als het mogelijk is doorverkopen ;) . En dan moet alles wel een beetje in verhouding blijven. Volgens mij is het een goede instapper. Dus ga ik eerst maar eens op mijn gemak de boel open maken. Uiteraard met de service manual bij de hand :+ . Het mooie is dat zo'n headshell altijd nog kan. First things first. En stiekem ben ik ook wel een beetje benieuwd naar de kwaliteit van zo'n speler. Zelf luister ik bijna altijd naar mijn TD166 met Expert Super /Nagaoka element. Maar het is vooral een geinig projectje waar ik zomaar tegen aan liep gisteren. Ik kon hem gewoon niet laten staan........

• ksborg
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15:50
quote:
ksborg schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:15:
Tot zover mijn Pro-Ject RPM1... Hij begon de laatste tijd slechter te klinken en de motor maakte steeds meer geluid. Gister eens goed naar gekeken, blijkt dat de pully helemaal scheef op de base van de motor staat :/. De winkel inmiddels gemaild voor een garantievraag (5 maanden oud).
Ik zie dat de motor van m'n RPM1 weer onderweg is met PostNL. Hij is gerepareerd. (vorige week woensdag had ik hem zelf opgestuurd dus het is snel gegaan).

Hopen dat vanavond alles weer als een zonnetje draait 8)

Discogs

quote:
[...]

Het verschilt per exemplaar. Soms werden de LX series met een mooie metalen headshell gelijk aan die van de PS-X600 geleverd: headshell model SH-151. Vaker met een kunststof headshell met geïntegreerd element, de XL-150 of soms XL-200. Ik heb ook hier op marktplaats bij de LX draaitafels zowel modellen met de plastic versie gezien (vaker) als met de metalen versie (soms).

Het goede nieuws is dat ze uitwisselbaar zijn, dus koop een SH-151 en je hebt een half inch mount headshell. Het slechte nieuws is dat ze los altijd duurder zijn dan dat je wil uitgeven voor een 10 of 20 euro draaitafel. :P

quote:
[...]
Edit:
Het lijkt erop dat die speler een SME aansluiting heeft bij de arm, tenminste deze headshell komt wel over een met die geen die ik in de handleiding zag staan:
Het is geen SME aansluiting maar een door Sony geminiaturiseerde 4-pins versie, dit was nodig om de arm massa laag te houden. Dat is het hele idee van deze armen. Zie bovenstaande foto.

Cap wijzigde deze reactie 17-11-2017 12:01 (4%)

quote:
Vintage1967 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 07:35:
[...]

Dank voor het zoeken. Dacht ik ook :P .
En inderdaad is deze speler in de VS en Canada voorzien van een 1/2" mount headshell. Die kan je ook nog wel kopen. Ik wil de speler opknappen, er van leren en als het mogelijk is doorverkopen ;) . En dan moet alles wel een beetje in verhouding blijven. Volgens mij is het een goede instapper. Dus ga ik eerst maar eens op mijn gemak de boel open maken. Uiteraard met de service manual bij de hand :+ . Het mooie is dat zo'n headshell altijd nog kan. First things first. En stiekem ben ik ook wel een beetje benieuwd naar de kwaliteit van zo'n speler. Zelf luister ik bijna altijd naar mijn TD166 met Expert Super /Nagaoka element. Maar het is vooral een geinig projectje waar ik zomaar tegen aan liep gisteren. Ik kon hem gewoon niet laten staan........
Ik denk dat die kwaliteit je niet tegen gaat vallen, mits er een goede naald op zit en de afstelling maar in orde is.

De verkoopwaarde van zo'n speler is helaas gering, factoren daarbij zijn o.a. die headshell/element beperking, en ook al zet je er een SH-151 headshell op: de looks met de rechte arm en zilveren kunststof spreken mensen vaak minder aan. Wat dat betreft vergelijkbaar met de T4P draaitafels van Technics, zoals de SL-D22 etc.

Verstandig om dus niet veel te investeren aan het opknappen, behalve tijd. Maar verlies zul je er in ieder geval niet op maken en het is inderdaad leuk en leerzaam om zo'n ding op te knappen. Dit soort spelers zijn daar heel geschikt voor omdat ze wat techniek betreft overzichtelijk zijn en het werk niet moeilijk is.

Het zijn daarom eigenlijk typisch van die spelers waarmee je een a-technische goede vriend of kennis die niet teveel wil uitgeven heel blij kan maken. Hebben ze eenmaal een beurt gehad dan blijven ze het weer eindeloos doen, ze zijn eenvoudig te installeren, maken absoluut je platen niet kapot en klinken prima. Wat dat betreft een veel betere investering dan al die nieuwe bottom of the line spelers.

Cap wijzigde deze reactie 17-11-2017 12:24 (13%)

• joyoo
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15:33
Uiteindelijk voor de Watson's Cleaning Machine gekozen. Belangrijkste redenen waren:

- behuizing van aluminium;
- regelbare zuigkracht;
- ik heb meermaals wat negatieve berichten gelezen over de laatste generatie Okki Nokki

De eerste resultaten zijn bemoedigend. Hieronder een plaatje.

https://imgur.com/a/CqGYN
quote:
joyoo schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:58:
[...]

Dan hou ik het bij een conventionele, ik zal er nog eens een nachtje over slapen welke van de 3 (Watson, Okki of Pro-ject) ik kies

joyoo wijzigde deze reactie 17-11-2017 13:23 (19%)

https://www.discogs.com/user/wateenlangenaam/collection?header=1

Mooi dingetje, compacter ook dan de Okki Nokki en dat is natuurlijk een grote pré!

• joyoo
Inderdaad Cap, apparaat is minstens een kwart kleiner dan een Okki Nokki

• Jeltel
quote:
joyoo schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:22:
Uiteindelijk voor de Watson's Cleaning Machine gekozen. Belangrijkste redenen waren:

- behuizing van aluminium;
- regelbare zuigkracht;
- ik heb meermaals wat negatieve berichten gelezen over de laatste generatie Okki Nokki

De eerste resultaten zijn bemoedigend. Hieronder een plaatje.

[afbeelding]

[...]
Ik vind dat toch best duur. Koop ik liever platen voor.

• joyoo
Duur is subjectief. Het is een hoop geld ja en je kunt er inderdaad veel LP's van kopen. Ik kan er ook al mijn huidige LP's op een eenvoudige manier mee reinigen, waardoor ik veel luisterplezier heb. Is ook wat waard!

Jeltel, snap ik ook helemaal, en dan koop je een Knosti, heb je er meer werk aan, maar bij goed gebruik ervan (vrijwel) hetzelfde resultaat!

• bartsled
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13:20
Ik zoek een adresje waar ik een RCM (Okki Nokki of wat dan ook) voor bijvoorbeeld een week kan huren. De aanschaf is te fors voor mijn budget, maar een huur zie ik wel zitten. Heeft er iemand tips?

• oldsmelly
@bartsled klein beetje onderzoek doen mag best :+
Echt de eerste hit op google

http://www.hifistereo.nl/...i_Nokki_Platenwasser.html

oldsmelly wijzigde deze reactie 17-11-2017 17:29 (10%)

Eerlijk: ik had ook wel ff gegoogled maar hem ook niet gevonden. :P Maar 30 euro per dag is best een prima deal als je bereid bent ff flink te zweten om je paar honderd platen erdoorheen te jassen! d:)b

Cap wijzigde deze reactie 17-11-2017 17:33 (10%)

• oldsmelly
Tik in "Okki Nokki huren" op google en de eerste hit is het :9
Maar goed ik dwaal af...

Maar idd ik heb een Nokki en je bent voor paar honderd platen echt wel een paar dagen bezig.

En als je dan nog dat ding moet laten opsturen/ ophalen zit je al heel gauw over de 100 euries.

oldsmelly wijzigde deze reactie 17-11-2017 17:40 (75%)

Blijkbaar tikte ik net iets anders. :P

Wow, een paar dagen echt? Ik redde 200 platen met de Knosti namelijk in een middag+avond. En dat is dan inclusief drogen en terug in de hoes stoppen. Had de hoop dat dat met een Okki dan wat sneller zou gaan ivm het niet moeten drogen, beetje zweten en binnen een dag c.a. 300+ platen moet toch lukken. Gaan we uit van 10 uur dan is dat gemiddeld 2 minuten per plaat. Met mijn ultrasoon durf ik dat in ieder geval wel aan.

Cap wijzigde deze reactie 17-11-2017 17:55 (26%)

quote:
Cap schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:59:
[...]

Het verschilt per exemplaar. Soms werden de LX series met een mooie metalen headshell gelijk aan die van de PS-X600 geleverd: headshell model SH-151. Vaker met een kunststof headshell met geïntegreerd element, de XL-150 of soms XL-200. Ik heb ook hier op marktplaats bij de LX draaitafels zowel modellen met de plastic versie gezien (vaker) als met de metalen versie (soms).

Het goede nieuws is dat ze uitwisselbaar zijn, dus koop een SH-151 en je hebt een half inch mount headshell. Het slechte nieuws is dat ze los altijd duurder zijn dan dat je wil uitgeven voor een 10 of 20 euro draaitafel. :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Het is geen SME aansluiting maar een door Sony geminiaturiseerde 4-pins versie, dit was nodig om de arm massa laag te houden. Dat is het hele idee van deze armen. Zie bovenstaande foto.
Thanks voor de info Cap! Zo leren we altijd nog wat bij! :) ;)

Ik was het helemaal vergeten, maar vandaag kwam hij binnen. De Deluxe boxset van Metallica Master of Puppets

Incl : Cassette , cd MOP, cd Live in the Aragon Ballroom Chicago 1986, Booklet Songbook, cd met demos en outtakes, cd live at the Country Club Reseda 1986, en een zakje met buttons. Etc, etc

Gevalletje kostte ¤ 180 maar is elke cent waard :)

Redhawk wijzigde deze reactie 18-11-2017 06:01 (8%)

kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak. Echte Mannen Dragen Rokjes

• Jorgen
Je krijgt er in elk geval een boel voor.
quote:
Redhawk schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:15:
Ik was het helemaal vergeten, maar vandaag kwam hij binnen. De Deluxe boxset van Metallica Master of Puppets

Incl : Cassette , cd MOP, cd Live in the Aragon Ballroom Chicago 1986, Booklet Songbook, cd met demos en outtakes, cd live at the Country Club Reseda 1986, en een zakje met buttons. Etc, etc

Gevalletje kostte ¤ 180 maar is elke cent waard :)
[afbeelding]
Gave boxset Redhawk! Bijzonder dat er ook een cassettebandje in het pakket zit... Hopelijk heb je ook een cassettedeck om 'm af te spelen?

Zo niet, dan zou je deze tweedehands Onkyo kunnen overnemen (mits je dat bandje wilt gaan afspelen uiteraard):
https://link.marktplaats.nl/m1203389032

Deze Sony is ook interessant, maar doordat die nog als nieuw is wel wat duurder (nooit gebruikt geweest):
https://link.marktplaats.nl/m1225029441

rcor wijzigde deze reactie 18-11-2017 07:53 (6%)

• oldsmelly
quote:
Cap schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:53:
Blijkbaar tikte ik net iets anders. :P

Wow, een paar dagen echt? Ik redde 200 platen met de Knosti namelijk in een middag+avond. En dat is dan inclusief drogen en terug in de hoes stoppen. Had de hoop dat dat met een Okki dan wat sneller zou gaan ivm het niet moeten drogen, beetje zweten en binnen een dag c.a. 300+ platen moet toch lukken. Gaan we uit van 10 uur dan is dat gemiddeld 2 minuten per plaat. Met mijn ultrasoon durf ik dat in ieder geval wel aan.
Wellicht overdreef ik een beetje net weer wat platen gedaan en even op de tijd gelet.
Ik doe incl in de hoes stoppen iets meer dan 1 minuut over een plaat :)

@rcor dank je voor de links, mooie spelers :)
Maar nee, geen cassettespeler meer, en die gaat er ook niet komen. Dit is het enige bandje wat ik heb, dus om ¤ 75 uit geven om 1 bandje te kunnen afspelen?

Ik heb daar vanochtend iets anders voor gekocht, maar dat is hier offtopic.

v ;)

kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak. Echte Mannen Dragen Rokjes

• dr0ptheb0mb
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

dr0ptheb0mb

F.O.A.D. - L.A.M.F.

quote:
Redhawk schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 09:12:
@rcor dank je voor de links, mooie spelers :)
Maar nee, geen cassettespeler meer, en die gaat er ook niet komen. Dit is het enige bandje wat ik heb, dus om ¤ 75 uit geven om 1 bandje te kunnen afspelen?

Ik heb daar vanochtend iets anders voor gekocht, maar dat is hier offtopic.

v ;)
Klinkt alsof je al geholpen bent, naar zo niet: via bol.com heb je voor twee tientjes een walkman (ja echt) met usb out.

er zit een knop op je PC / die helpt je zo uit de puree / druk hem in en ga maar mee / de bloemen buiten zetten

quote:
dr0ptheb0mb schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 10:18:
[...]

Klinkt alsof je al geholpen bent, naar zo niet: via bol.com heb je voor twee tientjes een walkman (ja echt) met usb out.
Daar ben ik wel bang voor... Chinese troep (en ja zo'n Chinees rommel ding heb ik hier liggen, veel brom als hij via USB gevoed wordt, slechte geluidskwaliteit enz.)...

je kunt ook voor 20 euro een goede twee koppen cassettedeck vinden met wat zoeken... nieuwe snaren erin en aandruk rollen en genieten maar...

Maar de drie koppen machines waar ik naar link zijn top machines van goede kwaliteit voor een nog betaalbare prijs... op de langere termijn ga je hier zeker geen spijt van krijgen (dat verdient dat bandje van Metalica ook maar mijn idee)...

• oldsmelly
@Redhawk Gaaf hoor die boxset van Puppets...
Duur ? Ach een hobby mag geld kosten toch en als je er talloze keren van kan genieten dan is dat toch super. Ik ben ook bezig met een (dure) inhaal slag met vinyl, had ooit een collectie met 1000+ lp's maar die zijn helaas letterlijk vergaan (waterschade en diverse verhuizingen).
Dus net de volgende platen besteld allemaal Pink Floyd

- Wish You Were Here
- The Division Bell
- More
- Obscured By Clouds
- Atom Heart Mother

Allemaal de nieuwe 180gr 2016 reissues.
Prijzig JA maar ga ik hier ontzettend van genieten met een lekkere Whiskey op de bank na een dag hard .NET coderen JA JA dus ik zeg FUCK IT ik leef maar 1 keer

quote:
oldsmelly schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:22:
@Redhawk Gaaf hoor die boxset van Puppets...
Duur ? Ach een hobby mag geld kosten toch en als je er talloze keren van kan genieten dan is dat toch super. Ik ben ook bezig met een (dure) inhaal slag met vinyl, had ooit een collectie met 1000+ lp's maar die zijn helaas letterlijk vergaan (waterschade en diverse verhuizingen).
Dus net de volgende platen besteld allemaal Pink Floyd

- Wish You Were Here
- The Division Bell
- More
- Obscured By Clouds
- Atom Heart Mother

Allemaal de nieuwe 180gr 2016 reissues.
Prijzig JA maar ga ik hier ontzettend van genieten met een lekkere Whiskey op de bank na een dag hard .NET coderen JA JA dus ik zeg FUCK IT ik leef maar 1 keer
Helemaal mee eens Oldsmelly... Je leeft inderdaad maar één keer en je weet nooit wanneer je leven zal eindigen (en op welke manier je dood gaat) dus je kunt maar beter de dagen plukken die je hebt, je zegelringen tellen en vooral doen wat je graag wilt doen...

En als dat genieten is van een glas whisky in combinatie met het draaien van platen, zeg ik ook doen!

@Redhawk Mocht je alsnog interesse krijgen, dit zijn ook leuke instappers:
https://link.marktplaats.nl/m1225731829 Ik heb zelfde autoreverse versie van dit deck (TC-RE340) en het is een prima instapper

https://link.marktplaats.nl/m1222770397 Deze heb ik ook gehad in het verleden en is ook erg leuk... Bij dit exemplaar moet je wel handig zijn in verband met het vervangen van de snaar, maar dan klinkt het wel goed, niet zo mooi als die drie koppers, maar zeker niet slecht!

En als laatste:
https://link.marktplaats.nl/m1214971286 Geen idee of hij nog goed is, maar voor 15 euro in ieder geval niet te duur...

rcor wijzigde deze reactie 18-11-2017 13:56 (21%)

• Jorgen
quote:
rcor schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:59:
[...]

dus je kunt maar beter de dagen plukken die je hebt, je zegelringen tellen en vooral doen wat je graag wilt doen...

En als dat genieten is van een glas whisky in combinatie met het draaien van platen, zeg ik ook doen!

[...]
YouTube: Robin Hood Fortune Tellers

Tel je zegelringen ;)

Jorgen wijzigde deze reactie 18-11-2017 14:31 (26%)

quote:
rcor schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:59:
[...]

Helemaal mee eens Oldsmelly... Je leeft inderdaad maar één keer en je weet nooit wanneer je leven zal eindigen (en op welke manier je dood gaat) dus je kunt maar beter de dagen plukken die je hebt, je zegelringen tellen en vooral doen wat je graag wilt doen...

@Redhawk Mocht je alsnog interesse krijgen, dit zijn ook leuke instappers:
https://link.marktplaats.nl/m1225731829 Ik heb zelfde autoreverse versie van dit deck (TC-RE340) en het is een prima instapper

https://link.marktplaats.nl/m1222770397 Deze heb ik ook gehad in het verleden en is ook erg leuk... Bij dit exemplaar moet je wel handig zijn in verband met het vervangen van de snaar, maar dan klinkt het wel goed, niet zo mooi als die drie koppers, maar zeker niet slecht!

En als laatste:
https://link.marktplaats.nl/m1214971286 Geen idee of hij nog goed is, maar voor 15 euro in ieder geval niet te duur...
Helaas ik koop geen cassettedeck meer. Ik houd het bij vinyl.

• Wizard91
Eerste platen zijn een feit! Wat ben ik blij dat ik er eigenlijk aan begonnen ben :)

Heerlijk om lekker naar te luisteren en ben nu al fan van het Crate Diggen.

Van Links naar Rechts:

Caribou - Our Love
Chrissy - Cool Ranch Vol.3
Baba Stiltz - Can't Help It
Nicholas Jaar - Sirens

Wizard91 wijzigde deze reactie 19-11-2017 22:20 (6%)

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Nu online
quote:
Wizard91 schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:18:
Eerste platen zijn een feit! Wat ben ik blij dat ik er eigenlijk aan begonnen ben :)

Heerlijk om lekker naar te luisteren en ben nu al fan van het Crate Diggen.

[afbeelding]

Van Links naar Rechts:

Caribou - Our Love
Chrissy - Cool Ranch Vol.3
Baba Stiltz - Can't Help It
Nicholas Jaar - Sirens
Je hebt een fijne smaak. Zeker die Jaar is toch. Al een idee hoe je het gaat doen met het wegkrassen van de folie? Of laat je de onderliggende foto op een natuurlijke wijze zichzelf onthullen? :)

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Laurabaas94
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 21-11 18:41
ik heb hier wel eens eerder gepost omdat mijn nieuwe Lenco L-100 kraakte. Wat bleek? De naald was krom. Dus nieuwe besteld en prima. Alleen merk ik nu dat hij toch gek is afgesteld, of nouja hij is niet af te stellen. Maar wat er gebeurd is dat de naald steeds meer naar beneden zakt waardoor het plastic gedeelte waar de naald aan vast zit op het vinyl terecht komt. Hoe verder in de plaat en dus hoe verder de naald naar binnen komt te staan hoe meer hij gaat 'hangen' naar de buitenkant.
Platenspeler wel waterpas gezet dus nu nog wat knutselen aan de arm denk ik.. Als ik een tip mag geven: koop een afstelbare platenspeler. Als iemand nog tips heeft hoor ik t graag, want ik hoor t plastic af en toe erover heen schuiven en dat lijkt me alles behalve goed
Dacht trouwens dat het aan de naald zelf lag maar had m teruggestuurd en een nieuwe ontvangen en het probleem blijft het zelfde

Laurabaas94 wijzigde deze reactie 20-11-2017 15:32 (7%)

• mr_petit
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:14
Weet je zeker dat de naalddruk niet instelbaar is?
Ik kan alleen een user manual van de l101 vinden en die is zeer summier, maar er lijkt toch iets van een contragewicht op te zitten.
Als je daaraan draait gebeurt er niets? Er zijn ook geen goede close ups van de arm te vinden, wellicht kan je die plaatsen.
Alleen dan kunnen we er iets over zeggen. Het lijkt me namelijk raar dat het ding wordt geleverd met een dusdanige naalddruk dat ie door z'n cantilever heenzakt. dat zou namelijk wel heel ernstig zijn (de manier om je naald weer te mollen; inclusief je platen zeg maar.)

"man is not truly one, but truly two,"

@Laurabaas94 Draai je contragewicht eens naar achter zodat je arm in evenwicht is. Onthoud dit als het 0 punt. Draai het contragewicht nu 1,5 gram terug ( meestal is dat richting naald) zodat de naald weer naar beneden wil.
Nu heb je een ruwe afstelling van de naalddruk. Beter is om een naalddrukmeter te hebben. Die 1,5 gram is maar een ruwe gok.

Mijn naalddruk is 1,2 gram op een AT 440 mla element

• Jorgen
Legend van Bob Marley gehaald bij de Aldi. Fijne plaat, maar wat klinkt hij zacht, zeg! Lager volume dan m'n andere lp's in elk geval.

Jorgen wijzigde deze reactie 20-11-2017 17:26 (21%)

• Wehmut
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 11:11

Wehmut

Quartz Lock

quote:
maartend schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:32:
En gevonden

Brighter Death Now ; Innerwar
Haus Arafna ; Children of God.

Me a bit happy.
Hoppa, een mede-liefhebber van Haus Arafna (en soortgelijke muziek schat ik). 👍🏻

Mijn platenkast

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:02
quote:
Wehmut schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:03:
[...]

Hoppa, een mede-liefhebber van Haus Arafna (en soortgelijke muziek schat ik). 👍🏻
Echt wel. En du sook Cold Meat Industry.

• Wehmut

Wehmut

Quartz Lock

quote:
maartend schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:13:
[...]

Echt wel. En du sook Cold Meat Industry.
😎 yep.

Mijn platenkast

quote:
Laurabaas94 schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:31:
ik heb hier wel eens eerder gepost omdat mijn nieuwe Lenco L-100 kraakte. Wat bleek? De naald was krom. Dus nieuwe besteld en prima. Alleen merk ik nu dat hij toch gek is afgesteld, of nouja hij is niet af te stellen. Maar wat er gebeurd is dat de naald steeds meer naar beneden zakt waardoor het plastic gedeelte waar de naald aan vast zit op het vinyl terecht komt. Hoe verder in de plaat en dus hoe verder de naald naar binnen komt te staan hoe meer hij gaat 'hangen' naar de buitenkant.
Platenspeler wel waterpas gezet dus nu nog wat knutselen aan de arm denk ik.. Als ik een tip mag geven: koop een afstelbare platenspeler. Als iemand nog tips heeft hoor ik t graag, want ik hoor t plastic af en toe erover heen schuiven en dat lijkt me alles behalve goed
Dacht trouwens dat het aan de naald zelf lag maar had m teruggestuurd en een nieuwe ontvangen en het probleem blijft het zelfde
quote:
mr_petit schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:58:
Weet je zeker dat de naalddruk niet instelbaar is?
Ik kan alleen een user manual van de l101 vinden en die is zeer summier, maar er lijkt toch iets van een contragewicht op te zitten.
Als je daaraan draait gebeurt er niets? Er zijn ook geen goede close ups van de arm te vinden, wellicht kan je die plaatsen.
Alleen dan kunnen we er iets over zeggen. Het lijkt me namelijk raar dat het ding wordt geleverd met een dusdanige naalddruk dat ie door z'n cantilever heenzakt. dat zou namelijk wel heel ernstig zijn (de manier om je naald weer te mollen; inclusief je platen zeg maar.)
Zo te zien is deze arm fixed qua naalddruk:

Ik raad dan ook iedereen deze speler af om te kopen... Het huidige Lenco (dus niet het Lenco van de jaren '70 en '80) kent twee kwaliteits slagen:
- Bagger
- Redelijke kwaliteit

Tot de eerste behoort deze speler helaas... Veel plastic, goedkope naald en een slechte toon arm lager...

Deze speler van het huidige Lenco (de L174) behoort tot de laatste categorie:

Beter element, betere arm (met verstelbare naalddruk en anti-skating), arm lager en een glazen behuizing die wat stijver is dan de plastic troep in de tot 100 euro klasse van het zelfde merk...

Maar een merk als Pro-ject heeft gegarandeerd een betere kwaliteitscontrole... De instap spelers van Pro-ject zijn qua opbouw zeker niet altijd beter dan deze Lenco L174 (eerder gelijkwaardig), maar de betere kwaliteitscontrole zou mij al doen besluiten om direct voor de Pro-ject te gaan (en dat zeg ik terwijl ik eigenlijk liever een tweedehands speler voor het geld van een Pro-ject koop) als ik echt een keuze tussen beiden moet maken...

Valt er echt niet aan dat contragewicht van de L-100 te draaien? Het ziet er wel zo uit, het lijkt me zo onwerkelijk. Heeft Laurabaas dat wel al geprobeerd? Dwz het gewicht een half slagje naar achteren draaien, dwz van voren gezien met de klok mee?
quote:
Laurabaas94 schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:31:
Hoe verder in de plaat en dus hoe verder de naald naar binnen komt te staan hoe meer hij gaat 'hangen' naar de buitenkant.
Dit klinkt trouwens alsof de arm niet vrij beweegt of alsof er standaard veel teveel anti skating (zijwaartse compensatie naar buiten) op de arm staat. Probeer de arm eens voorzichtig boven de plaat heen en weer te bewegen, voel je steeds meer weerstand meer naar het einde van de plaat?

Cap wijzigde deze reactie 20-11-2017 21:32 (53%)

quote:
Cap schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:27:
Valt er echt niet aan dat contragewicht van de L-100 te draaien? Het ziet er wel zo uit, het lijkt me zo onwerkelijk. Heeft Laurabaas dat wel al geprobeerd? Dwz het gewicht een half slagje naar achteren draaien, dwz van voren gezien met de klok mee?

[...]

Dit klinkt trouwens alsof de arm niet vrij beweegt of alsof er standaard veel teveel anti skating (zijwaartse compensatie naar buiten) op de arm staat. Probeer de arm eens voorzichtig boven de plaat heen en weer te bewegen, voel je steeds meer weerstand meer naar het einde van de plaat?
Waarschijnlijk het zelfde probleem als die Crosley spelers: lager hapert en weigert netjes mee naar binnen te gaan (waar de naald wel heen wil) en dan is er nog een grote kans dat er helemaal geen anti-skating is... In dat geval gaat de naald ernstig hard tegen de buitenste wand van de groef van de plaat duwen als het arm lager ook nog hapert (dat levert op den duur buitenste groef vervorming op, outer groove distortion)... Mocht het arm lager wel mee werken toevallig zal de naald tegen de binnenste groef wand gaan drukken (dat levert op den duur inner groove distortion op, binnenste groef vervorming) want hij meegetrokken door de groef... Beiden wil je gewoon eigenlijk niet hebben, daar de naald netjes in het midden van de groef thuis hoort (dan slijt de plaat het minst)...

Na 100x een LP afspelen op deze platen speler kun je de LP waarschijnlijk weggooien wegens te veel vervorming in het geluid met dank aan de inner of outer groove distortion...

Waar is de tijd gebleven van het goede Lenco, die modellen als de Lenco L-85 maakte:

Dat Supertech uit Venlo (die de merknaam Lenco gebruikt na overname van het merk)... *Zucht*

rcor wijzigde deze reactie 20-11-2017 22:11 (14%)

• Laurabaas94
Bedankt voor alle reacties en het meedenken! het lijkt afstelbaar maar is dus niet zo, dat 'wieltje' is gewoon een ondraaibaar stukje plastic. Ik ga zeker op zoek naar een ander model platenspeler want vertrouw er niet op dat deze lang mijn vinyl goed gaat houden. Heb het probleem tijdelijk opgelost door een licht gewichtje aan de ene kant van de achterkant van de arm te plakken. Geen idee of dit verantwoord is, maar het klinkt in ieder geval prima voor nu en er sleept geen plastic over de plaat, haha. Voor de volgende neem ik zeker een afstelbare platenspeler, en raad deze sterk af.
Laura, ik zat ook al te denken: plak met een plakbandje een 5 of 10, 20 of zelfs 50 eurocent muntje bovenop het contragewichtje, dat zal de boel al verbeteren. Eigenlijk moet je dan nog een naalddruk wegertje hebben om te kijken hoeveel naalddruk je dan hebt. Maar het is zonde om daarin te investeren voor deze platenspeler.

Maar inderdaad zoals je zegt: als je echt van platen draaien houdt en aardig wat platen hebt dan is het echt zonde om deze te laten vernielen door een prul.

Koop een goede speler! Tweedehands is er heel veel keuze in platenspelers, ook voor slechts enkele tientjes, goed spul dat je platen absoluut niet beschadigt en ook veel beter zal klinken. Mocht je tips nodig hebben dan vraag je het hier maar ovv in welke plaats/regio je woont als je er niet te ver voor wilt reizen. Dan zijn er hier altijd een paar bereid wat tips te geven.

Nieuw kan natuurlijk ook, reken dan al snel op prijzen van 250 tot 300 euro voor iets acceptabels.

Cap wijzigde deze reactie 20-11-2017 23:02 (27%)

• Wizard91
quote:
Jasphur schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:18:
[...]

Je hebt een fijne smaak. Zeker die Jaar is toch. Al een idee hoe je het gaat doen met het wegkrassen van de folie? Of laat je de onderliggende foto op een natuurlijke wijze zichzelf onthullen? :)
Heb lekker de plaat opgezet en ben gaan krassen met het bijgeleverde muntje, heb het wel een beetje grof gedaan zodat het niet helemaal egaal is zo blijft het toch nog een beetje uniek.

Ben nog wel van plan de rest van de Jaar collectie ergens op de kop te tikken. Nymphs I & II bijvoorbeeld.
Wellicht dat mijn uitleg van daarnet niet helemaal duidelijk is door de manier van schrijven. Daarom in het kort nogmaals de uitleg over de werking van de platen speler (waarbij een groot deel de wet van Natuurkunde is):

1. De naald volgt de groef van de plaat. Hierdoor wil de naald naar binnen.
2. Doordat de naald naar binnen wil duwt deze tegen de binnenste groef wand van de plaat aan. Dit zorgt ervoor dat de binnenste groef foutief snel afslijt. Na verloop van tijd gaat de LP vervormd klinken en dat is inner groove distortion in vakterm (binnenste groef vervorming).

Om dit fenomeen tegen te gaan hebben fabrikanten anti-skating geïntroduceerd die tegendruk geeft... Als je deze correct instelt zal de naald nog steeds de groef volgen (immers zegt de wet der natuurkunde dat), maar drukt hij nu niet meer tegen de binnenste groef wand aan waardoor de naald in het midden van de groef zit en de plaat niet meer snel foutief slijtage op loopt.

3. Als de anti-skating te hoog staat wil de naald nog steeds naar binnen (de wet van natuurkunde geld hier nog steeds). Echter zal de naald nu tegen de buitenste groef wand aan drukken door de te hoge tegen druk waardoor de LP op den duur ook vervormd gaat klinken, ditmaal omwille van de buitenste groef wand die snel foutief afslijt (outer groove distortion in vakterm)...

4. Als het lager niet mee werkt wil de naald nog steeds naar binnen (de wet van natuurkunde), maar het lager laat het niet toe waardoor de plaat gaat hangen (blijft in de groef staan waar hij zich in bevindt, waardoor de groef vernielt wordt) en duwt ook nog eens tegen de buitenste groefwand aan (wederom vervorming via de buitenste groefwand op den duur)...

Alle reden om goed op te letten dat je de naalddruk en anti-skating kan instellen bij een platen speler... En zorg ervoor dat je een platen speler van een gerenommeerd merk koopt die bekend staat om de goede kwaliteitscontrole... Dat voorkomt een hoop ergernis en ellende...

• Laurabaas94
quote:
Cap schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:57:
Koop een goede speler! Tweedehands is er heel veel keuze in platenspelers, ook voor slechts enkele tientjes, goed spul dat je platen absoluut niet beschadigt en ook veel beter zal klinken. Mocht je tips nodig hebben dan vraag je het hier maar ovv in welke plaats/regio je woont als je er niet te ver voor wilt reizen. Dan zijn er hier altijd een paar bereid wat tips te geven.

Nieuw kan natuurlijk ook, reken dan al snel op prijzen van 250 tot 300 euro voor iets acceptabels.
Ja ik zal voor een tweedehandsje gaan denk ik, ga me er nog weer eens in verdiepen. Woon in Utrecht trouwens dus tips zijn altijd welkom (ook voor andere leuke adresjes voor vinyl, vond Inboedel24 al een leuke collectie hebben)

• mr_petit
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:14
Hou er rekening mee dat als je een 2e hands platenspeler koopt die niet nagezien is door een specialist er vrijwel altijd werk aan zit.
Dat vereist dus altijd dat je je moet verdiepen in draaitafeltechniek.

mr_petit wijzigde deze reactie 21-11-2017 18:49 (21%)

"man is not truly one, but truly two,"

Zoiets als deze JVC is een goede optie, betreft echt een goede speler (heel veel beter dan wat je nu hebt) en er zit nog een aardig element in ook. Wordt in Utrecht aangeboden, prijs zeker niet onredelijk.

https://link.marktplaats.nl/m1203330153

Wat mr_petit zegt klopt natuurlijk. De verkoper mag daarom natuurlijk wel aantonen dat hij helemaal goed werkt, dus aangesloten en met plaat erop alle functies demonstreren.

En anders kom je bijv op zoiets uit als deze Sony PS-T30. De speler zit in dezelfde klasse als de JVC maar de prijs 2 maal zo hoog. Je koopt echter wel bij Ronald van Eijk en dan weet je dat het goed zit. Hij knapt zijn spelers tot in de puntjes op en geeft garantie/levenslang onderhoud:

https://link.marktplaats.nl/m1216904587

Of anders een Pioneer PL-12D, als die je meer aanspreekt, in ongeveer dezelfde prijsklasse:
https://link.marktplaats.nl/m1220412444

Of een Technics SL-3200, maar daarvan vind ik de prijs eigenlijk wat al te gek worden:
https://link.marktplaats.nl/m1224397216

Verkoper Ronald van Eijk is sowieso iemand voor je om in de gaten te houden: lokatie Utrecht en betrouwbaar persoon met nette spullen. Alleen niet (meer) de goedkoopste.

In ieder geval: dit zijn allemaal spelers met veel minder goedkoop plastic, een betere aandrijving, een veel betere arm die ook helemaal netjes in te stellen is. Onvergelijkbaar met het Lenco speeltje.

Cap wijzigde deze reactie 21-11-2017 20:38 (69%)

• usr101
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22-11 22:43
Weer een Techmoan video over een interessant platenspelertje. Zo'n Sony PS-F9 of Audio-Technica Soundburger lijken me wel een leuk hebbedingetje (maar jammer genoeg erg duur vandaag de dag)

• Wimmel
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13:05

Wimmel

Hello

Riep iemand daar PS-F9?

Ik heb er eentje, helaas met een elektronisch defect, toevallig heb ik hem vandaag naar een servicemonteur gebracht.

FACT: Women love diamonds for their wide range of industrial applications.
Discogs

Mooi hoor. Heb jij zo'n "gratis" mannetje of moet je dat in keiharde euro's afrekenen? Dan is het al snel een dure hobby namelijk.

• Wimmel

Wimmel

Hello

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik enkele mannetjes ken die de hele dag omringd zijn door apparatuur en soms even tijd hebben voor hobbyklusjes. De enige garantie die je krijgt is dat het voor de kerst klaar is, zonder een jaartal te vermelden. Een versterker van mij heeft er ooit eens 2 kerstfeesten meegemaakt. Een andere was afgelopen week in 3 dagen gefikst. Je moet dus vooral geen haast hebben want het eigen werk heeft altijd voorrang. Maar uiteindelijk kost een reparatie niet meer dan de onderdelen en een vlaai voor de afdeling.

Ik vind het niet eens zo erg om te betalen voor een reparatie maar ik heb al meerdere malen slechte ervaringen gehad met zogeheten professionele bedrijven. Dan liever secure hobbyisten en wat geduld.

Discogs

• Rusky
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
quote:
Wimmel schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:21:
Ik vind het niet eens zo erg om te betalen voor een reparatie maar ik heb al meerdere malen slechte ervaringen gehad met zogeheten professionele bedrijven. Dan liever secure hobbyisten en wat geduld.
Als je ziet wat de prijzen zijn van de PS-F9 dan kan je best wat kosten aan een reparatie hebben.
betaalt zich uiteindelijk altijd terug ...

mijn pc

Ligt naast de reparatiekosten (kan hard oplopen als je een eerlijk uurloon moet betalen!) natuurlijk wel een beetje aan waarvoor je hem gekocht hebt. :)

En ik weet niet welke prijzen jij opgezocht hebt, maar zo eentje als die op ebay voor 1100,- aangeboden is niet echt realistisch, je moet niet verwachten dat je dat ervoor terug gaat vangen want dan kan je wel eens teleurgesteld worden.

Jammer genoeg zijn er in de huidige markt waarbij vintage spul mainstream is geworden steeds meer verkopers die wel de vraagprijs weten te googlen van hun stoffige apparaatje maar totaal niet weten waarvoor de dingen echt verkocht worden en wat voor invloed de staat van onderhoud heeft.

Dan krijg je zo'n discussie waarbij iemand bijvoorbeeld 750 euro voor een oude Thorens TD-160 zonder revisie wil hebben, want dat is ie waard, zie de prijzen! Hij wil nog wel tot 700 euro gaan maar dat is het wel, dan heb je echt een koopje! :P Ja dááág denkt de potentiele koper dan. 8)7

Even op ebay kijken en ik zie mijn draaitafel voor een paar duizend euro aangeboden, mijn oude eindversterker voor 1500 of oh wacht, nee: 2500 euro! Voorversterker voor 1000, CD speler idem dito...
Tja ebay... dromen mag. Maar waarvoor worden ze nou echt verkocht? Mijn platenspeler brengt misschien 500 euro op, de eindversterker max 500 a 600 euro, de voorversterker max 400 euro, de CD speler idem dito. Ja dat scheelt nog al een factortje of wat.

Nee, (laten) repareren doe je niet omdat je er rijk van wordt of zelfs je investering wel terug zult verdienen, maar omdat je liefhebber bent en zo'n oud stukje techniek graag weer werkend wil zien.

Cap wijzigde deze reactie 22-11-2017 09:08 (14%)

• Rusky
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
@Cap : ik zag die prijzen in het filmpje die hier gepost was. En ging ervan uit dat dat de prijzen waren waarvoor het weg ging.

En het klopt zeker dat je dit alleen doet voor de hobby, en hobby's mogen geld kosten.

mijn pc

• Wimmel

Wimmel

Hello

quote:
Cap schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:03:
Nee, (laten) repareren doe je niet omdat je er rijk van wordt of zelfs je investering wel terug zult verdienen, maar omdat je liefhebber bent en zo'n oud stukje techniek graag weer werkend wil zien.
^ ^ Dat dus.
Ik heb meerdere platenspelers die voor mij bijzonder zijn, een Dual 1225 omdat het een tussenwielspeler is. Een Dual 701 want de eerste direct drive van Dual. Een Thorens TD160 want het is een icoon, de Sony PS-F9 want redelijk uniek en een Thorens TD321 omdat ik dat een hele mooie vind. Daarnaast heb ik een wisselend aantal spelers die ik, nadat ik ze eens van binnen heb bekeken en heb kunnen beluisteren, weer doorzet naar andere liefhebbers.
Het sleutelen aan platenspelers is voor mij een hobby maar ook een mogelijkheid om mensen aan een platenspeler te helpen die wel probleemloos werkt. Op Marktplaats is tegenwoordig bij alle Duals die te koop worden aangeboden de steuerpimpel al vervangen, ook bij de modellen die er geen hebben. |:(

Discogs

• Acolyte57
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:12

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

quote:
Cap schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:03:
Dan krijg je zo'n discussie waarbij iemand bijvoorbeeld 750 euro voor een oude Thorens TD-160 zonder revisie wil hebben, want dat is ie waard, zie de prijzen!
Dit vind ik nog steeds zo bizar. Toen ik in dit topic begon was een TD160 de perfecte beginnerstafel want voor 75 euro te krijgen en eindeloos te tweaken. Waar is opeens die extra nul vandaan gekomen :o

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Marcel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 14:04
Inderdaad, heb tien jaar geleden een 160 op de kop getikt voor 60 euro, weliswaar zonder fatsoenlijke snaar. De prijzen van nu gaan bijna nergens meer over.

• Wehmut

Wehmut

Quartz Lock

quote:
Marcel schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:36:
Inderdaad, heb tien jaar geleden een 160 op de kop getikt voor 60 euro, weliswaar zonder fatsoenlijke snaar. De prijzen van nu gaan bijna nergens meer over.
Tja, de prijzen zijn flink omhoog gegaan. Marktwerking, men betaalt het ervoor dus ze zijn het waard. Voor, laten we zeggen, ¤ 500 koop je geen nieuwe speler die beter is dan een nette TD-160. Vind ik.

Mijn platenkast

• oldsmelly
Dat ligt voor een groot deel aan het meegeleverde element.
Een crap element op een TD-160 en dan nog 750 euro betalen is, volgens mij, way overkill.

oldsmelly wijzigde deze reactie 23-11-2017 12:02 (4%)

• Vintage1967
Sterker nog, het ligt aan de juiste combinatie van onderdelen. Een uitstekend element op een fantastische arm die op zijn beurt op een high-end platenspeler in gemonteerd, kan ook slecht klinken als het geen match is. Ik ben er van overtuigd dat een mid-range speler waarbij de onderdelen op elkaar zijn afgestemd, beter kan klinken dan een high-end speler waarbij dat niet het geval is. Daarbij ga ik er voor het gemak van uit dat de afstelling in beide gevallen in orde is. Maar een Thorens TD166 die op Catawiki voor ¤270,00 (en dat is dan exclusief 9% commissie voor de site) van eigenaar wisselt.............Ik blijf me er over verbazen.

Pagina: 1 ... 74 75 76 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*