Heb je een datum, ben zelf wat platen aan het verzamelen (nieuw en oud)?Pierre schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:27:
Gaan er hier nog lui naar de platenbeurs in Utrecht volgende maand. Ga voor het eerst naar een grote beurs, zal deze week eens een lijstje makenkijken of ik geld kan uitgeven haha.
Duw en trekwerk valt mee hoor, hartstikke leuk om lekker rond te lopen en overal door te bladeren. Snap dat als het veel gedoe is qua reizen enzo je geen zin hebt maar ik vind de toegangsprijs de entertainment van het rondlopen wel waardVintage1967 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 20:11:
[...]
Nope. Heeft alles te maken met de reisafstand en alle bijkomende kosten. Ik wil dan niet thuis komen met maar een paar LP's. Bovendien heb ik het idee dat het verschrikkelijk massaal is met van tijd tot tijd wat duw- en trekwerk. Voorlopig houd ik het bij af en toe een kleine lokale beurs. Daar vermaak ik me een poosje, koop de LP's die interessant zijn en ga die thuis wassen en beluisteren. Maarrrrrrrrrrrrr ....... als ik een véél groter budget zou hebben.
17 en 18 november - link. Alles is te koop, oud nieuw, alle genres, ontzettend groot!Anoniem: 19894 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:14:
[...]
Heb je een datum, ben zelf wat platen aan het verzamelen (nieuw en oud)?
[ Voor 16% gewijzigd door Sluw op 11-10-2018 23:17 ]
Even mijn 3 platenspelers op de foto gezet.
AKAI AP-Q60 met een AT95E

AKAI AP-Q55 met de originele naald

AKAI AP-Q50 met de originele naald.

Ik heb nog een (van @Cap overgenomen) AT3711 liggen die ik in 1 van de 2 (50-55) wil plaatsen maar ik ben er nog niet uit in welke.
De zwarte AP-Q55 komt in een compleet zwarte set die aangesloten op de slaapkamer komt te staan.
De AP-Q50 is mijn reserve speler. Ik verwacht niet dat beide veel gebruikt gaan worden.
AKAI AP-Q60 met een AT95E

AKAI AP-Q55 met de originele naald

AKAI AP-Q50 met de originele naald.

Ik heb nog een (van @Cap overgenomen) AT3711 liggen die ik in 1 van de 2 (50-55) wil plaatsen maar ik ben er nog niet uit in welke.
De zwarte AP-Q55 komt in een compleet zwarte set die aangesloten op de slaapkamer komt te staan.
De AP-Q50 is mijn reserve speler. Ik verwacht niet dat beide veel gebruikt gaan worden.
Om hier weer op terug te komen, Amazon wil gelukkig de kosten refunden omdat het product al beschadigt was toen het nog in de verpakking zat.snippiestgem schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:49:
Ik had laatst op amazon.de het laatste album dat nog miste in mijn collectie van Flume gekocht, na anderhalve week wachten werd hij bezorgd.
Nou ben ik bij het afspelen op een beschadiging gestuit. Er is een 'hapje' (zie foto) uit de zijkant genomen, terwijl de lp echt net uit een nieuwe verpakking kwam. Meteen Amazon gecontacteerd, maar toch vind ik het vreemd dat een gloednieuwe lp al zo beschadigd kan zijn. Het afgebroken stukje kon ik ook niet in de hoes vinden. Nu maar hopen dat ik met Amazon iets kan regelen.
Zoals te zien onder de tekst 'Flume', twee inhammen in de lp..
[Afbeelding: Afgebroken randje Flume lp]
Zijn er nog meer mensen die via Amazon(.de) hun LP's bestellen? Ik doe het regelmatig daar omdat de meestal twee keer goedkoper is dan bij Nederlandse webshops. Bij Discogs kan je je soms ook scheel betalen voor bepaalde LP's wat ik erg jammer vindt omdat daar bijna elke LP wel te vinden is. Verder aanraders voor een goede webshop om LP's te bestellen?
Dodax is een goeie, maar beter is altijd via de artiest zelf. Mits deze geen hoge verzendkosten moet berekenen.snippiestgem schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:31:
[...]
Om hier weer op terug te komen, Amazon wil gelukkig de kosten refunden omdat het product al beschadigt was toen het nog in de verpakking zat.
Zijn er nog meer mensen die via Amazon(.de) hun LP's bestellen? Ik doe het regelmatig daar omdat de meestal twee keer goedkoper is dan bij Nederlandse webshops. Bij Discogs kan je je soms ook scheel betalen voor bepaalde LP's wat ik erg jammer vindt omdat daar bijna elke LP wel te vinden is. Verder aanraders voor een goede webshop om LP's te bestellen?
ook deze keer mogen we niet ontbreken :-)Pierre schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:27:
Gaan er hier nog lui naar de platenbeurs in Utrecht volgende maand. Ga voor het eerst naar een grote beurs, zal deze week eens een lijstje makenkijken of ik geld kan uitgeven haha.
MuziekLiefhebbert
Vandaag eindelijk binnen gekregen: The Fragile definitive edition van NIN.
Deze is voor 45 euro inclusief verzenden te bestellen bij Dodax. Leuk detail: Het is de US versie! Ik verwachtte de EU versie. Volgens mij is er verder geen verschil maar het is toch leuk om relatief goedkoop aan de US versie te kunnen komen.
Het zijn drie LP's. Groot formaat 24 pagina's tellend boekwerk met alle lyrics. Plus een extra boekje met wat historie over de totstandkoming van het album. Leuk en infomatief.
Leuk is ook dat er twee extra nummers op de vinyl versie staan: 10 Miles High en In the Flesh. Verder zijn er wat verschillen in intro's en outro's van een aantal nummers.
Het klinkt echt fantastisch! Zo goed als geen surface noise, en ander 'gespetter'. Alleen op kant D hoorde ik wat oneffenheden, maar dat viel extra op omdat de rest zo 'schoon' klinkt. Aanrader!
Deze is voor 45 euro inclusief verzenden te bestellen bij Dodax. Leuk detail: Het is de US versie! Ik verwachtte de EU versie. Volgens mij is er verder geen verschil maar het is toch leuk om relatief goedkoop aan de US versie te kunnen komen.
Het zijn drie LP's. Groot formaat 24 pagina's tellend boekwerk met alle lyrics. Plus een extra boekje met wat historie over de totstandkoming van het album. Leuk en infomatief.
Leuk is ook dat er twee extra nummers op de vinyl versie staan: 10 Miles High en In the Flesh. Verder zijn er wat verschillen in intro's en outro's van een aantal nummers.
Het klinkt echt fantastisch! Zo goed als geen surface noise, en ander 'gespetter'. Alleen op kant D hoorde ik wat oneffenheden, maar dat viel extra op omdat de rest zo 'schoon' klinkt. Aanrader!

Gisteren even langs kringloop winkel oud & nieuw in Sevenum geweest.
Aldaar 3 LP singletjes gekocht:
- King: Love & Pride
- The Shorts: Comment Ça Va
- Vastenaovend Ien Rooy 81 - 82

Kort gezegd:
De eerste heb ik gekocht omdat ik de muziek wel kon waarderen, de tweede is een guilty pleasure van de jaren '80 en mocht daarom niet in mijn collectie ontbreken (ondanks dat dit nummer ook vast wel te vinden zal zijn op "Alle 13 goed" LP) en de laatste is een bijzondere LP single van de carnavals vereniging De Piëlhaas uit Venray (in het plat Venray's: Rooy, de titel zou dus in het Nederlands zijn: Vastenavond In Venray)…
Ik kom zelf uit Merselo (dorpje van gemeente Venray) en heb per toeval een andere LP single van één jaar eerder liggen (https://www.discogs.com/H...ooy-79-80/release/7384762) en deze mocht absoluut niet ontbreken in de collectie "regionaal muziek erfgoed" (https://www.discogs.com/H...oy-81-82/release/12655776...
Kort gezegd:
De eerste heb ik gekocht omdat ik de muziek wel kon waarderen, de tweede is een guilty pleasure van de jaren '80 en mocht daarom niet in mijn collectie ontbreken (ondanks dat dit nummer ook vast wel te vinden zal zijn op "Alle 13 goed" LP) en de laatste is een bijzondere LP single van de carnavals vereniging De Piëlhaas uit Venray (in het plat Venray's: Rooy, de titel zou dus in het Nederlands zijn: Vastenavond In Venray)…
Ik kom zelf uit Merselo (dorpje van gemeente Venray) en heb per toeval een andere LP single van één jaar eerder liggen (https://www.discogs.com/H...ooy-79-80/release/7384762) en deze mocht absoluut niet ontbreken in de collectie "regionaal muziek erfgoed" (https://www.discogs.com/H...oy-81-82/release/12655776...
[ Voor 8% gewijzigd door rcor op 14-10-2018 18:35 ]
Gisteren en vandaag ben ik bezig geweest met mijn geliefde TD166. Zoals eerder gepost, zat er sinds vorige week zondag een probleem in: alleen brom op het rechter kanaal.Gisteren dus de boel maar eens helemaal langs gelopen. En wat bleek: het headshell kabeltje van het rechter kanaal zat bijna helemaal los
. Een geluk dat er niet echt iets defect was, dat dan weer wel.
Afijn, probleem opgelost. Ondertussen had ik me ook verdiept in het fenomeen aardlus. Dat resulteert altijd in meer of mindere mate in brom. En omdat ik nu met brom te maken had, was dat een mooie aanleiding om een vaak geadviseerde aanpassing aan te brengen. Die komt er op neer dat er geen aarde meer via de mantel van het rechter kanaal loopt, die wordt los gemaakt. De aarde loopt dan met een aparte kabel vanaf het aardpunt van het chassis. Lang verhaal kort: ik ben weer terug gegaan naar de originele opzet omdat ik nu juist brom kreeg, alhoewel niet sterk. Opnieuw een bekende stelling bevestigd: if in ain't broken, don't fix it
.
En toen de boel toch open lag, heb ik meteen vandaag tijd genomen om de vering te reinigen en opnieuw af te stellen. Een klusje waar je geduld en rust voor moet hebben, maar moeilijk is het niet. Het resultaat mag er wat mij betreft zijn. De platter veert lekker na als hij een duwtje krijgt en hij is nu helemaal evenwijdig aan het board. Het mooiste van alles is, dat er nu net wat meer ruimte tussen de platter en de achterkant van de kap is. Dat betekent dat ik nu ook ELP's Pictures At An Exhibition kan draaien
.
Om het af te maken is het element semi-definitief uitgelijnd. Het definitief uitlijnen van de Azimuth en VTA doe ik namelijk als ik de komende weken een soort mal / sjabloon van doorzichtig kunststof met raster er op binnen krijg. Maar dat kan nog wel een paar weken duren (Alieexpress
). Oh ja, de platter heeft ook nog een poetsbeurt gehad en schittert mij weer uitbundig tegemoet
.
Ik ga zo lekker weer off-line om als eerste naar Deep Purple - In Rock te luisteren

Afijn, probleem opgelost. Ondertussen had ik me ook verdiept in het fenomeen aardlus. Dat resulteert altijd in meer of mindere mate in brom. En omdat ik nu met brom te maken had, was dat een mooie aanleiding om een vaak geadviseerde aanpassing aan te brengen. Die komt er op neer dat er geen aarde meer via de mantel van het rechter kanaal loopt, die wordt los gemaakt. De aarde loopt dan met een aparte kabel vanaf het aardpunt van het chassis. Lang verhaal kort: ik ben weer terug gegaan naar de originele opzet omdat ik nu juist brom kreeg, alhoewel niet sterk. Opnieuw een bekende stelling bevestigd: if in ain't broken, don't fix it
En toen de boel toch open lag, heb ik meteen vandaag tijd genomen om de vering te reinigen en opnieuw af te stellen. Een klusje waar je geduld en rust voor moet hebben, maar moeilijk is het niet. Het resultaat mag er wat mij betreft zijn. De platter veert lekker na als hij een duwtje krijgt en hij is nu helemaal evenwijdig aan het board. Het mooiste van alles is, dat er nu net wat meer ruimte tussen de platter en de achterkant van de kap is. Dat betekent dat ik nu ook ELP's Pictures At An Exhibition kan draaien

Om het af te maken is het element semi-definitief uitgelijnd. Het definitief uitlijnen van de Azimuth en VTA doe ik namelijk als ik de komende weken een soort mal / sjabloon van doorzichtig kunststof met raster er op binnen krijg. Maar dat kan nog wel een paar weken duren (Alieexpress
Ik ga zo lekker weer off-line om als eerste naar Deep Purple - In Rock te luisteren
Ik heb ik ook een brom in mijn geluid bij een Akai AP-D210C platen speler...Vintage1967 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 19:55:
Gisteren en vandaag ben ik bezig geweest met mijn geliefde TD166. Zoals eerder gepost, zat er sinds vorige week zondag een probleem in: alleen brom op het rechter kanaal.Gisteren dus de boel maar eens helemaal langs gelopen. En wat bleek: het headshell kabeltje van het rechter kanaal zat bijna helemaal los. Een geluk dat er niet echt iets defect was, dat dan weer wel.
Afijn, probleem opgelost. Ondertussen had ik me ook verdiept in het fenomeen aardlus. Dat resulteert altijd in meer of mindere mate in brom. En omdat ik nu met brom te maken had, was dat een mooie aanleiding om een vaak geadviseerde aanpassing aan te brengen. Die komt er op neer dat er geen aarde meer via de mantel van het rechter kanaal loopt, die wordt los gemaakt. De aarde loopt dan met een aparte kabel vanaf het aardpunt van het chassis. Lang verhaal kort: ik ben weer terug gegaan naar de originele opzet omdat ik nu juist brom kreeg, alhoewel niet sterk. Opnieuw een bekende stelling bevestigd: if in ain't broken, don't fix it.
Echter, als ik deze speler weghaal in de woonkamer met alle kabels en phono preamp en neer zet elders, werkt hij zonder brom...
Het lijk erop dat de audio kabel vanaf de platen speler niet goed afdoende afgeschermd is en daardoor verstoringen oppikt die je dan als brom terug hoort uit je speakers... Ook het linker kanaal speelt soms niet, zodra je wat speelt met de kabel of je trekt de tulpstekker van de platen speler los en weer aansluit op de phono preamp heb je kans dat het linker kanaal weer werkt...
Mogelijk toch ook nog een los contact naast de verstoring, hoewel ik dat probleem op een andere locatie in huis ook niet heb gehad tijdens mijn testen...
Binnenkort maar eens een goede dubbel geïsoleerde tulp kabel voor platen spelers kopen om de oude te vervangen...
Edit 10:16 uur:
Wat vinden jullie van deze drie kabels als vervanging van de oude kabel?
Goobay 1,5m tulp met aarde:
https://www.allekabels.nl...ISUf1RMqkKQ8aAvFpEALw_wcB
Zelfde kabel, iets ander kleurtje, maar wel 3 Meter lang:
https://www.allekabels.nl...8XXQrLWUO1YcaAjDPEALw_wcB
Of toch iets meer uitgeven aan een echte Audio Technica:
https://www.pickupnaalden...610-A-RCA-KABEL_7417_5052
Wat is jullie mening? Ik moet sowieso aan één zijde de tulpstekkers eraf knippen zodat ik de boel kan vast solderen in de Akai speler zelf... Dus, stel ik neem de 1,5 meter kabel blijft er ongeveer 1 meter kabel over als ik echt pech heb aan de buiten zijde van de speler...
[ Voor 19% gewijzigd door rcor op 15-10-2018 10:19 ]
@rcor Ik kan je een RU Connected kabel van harte aanbevelen. Die zijn hartstikke goed voor het geld. Goed afgeschermd, flexibel en goede connectoren.
Ik heb zelf deze: https://www.ruconnected.n...erlink-cinch-tulp-1m.html in de lengte van 3 meter tussen mijn draaitafel en versterker zitten. Klinkt geweldig!
Ik heb zelf deze: https://www.ruconnected.n...erlink-cinch-tulp-1m.html in de lengte van 3 meter tussen mijn draaitafel en versterker zitten. Klinkt geweldig!
Dank voor tip, alleen ken ik dit merk al... Ik heb ze in het verleden zelfs ook hier (lees: het grote vinyl topic deel 1) aangeraden omdat ik ze gebruik... Alleen ze hebben geen aarde draad waardoor ik daar een andere draad voor moet regelen...pporrio schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:26:
@rcor Ik kan je een RU Connected kabel van harte aanbevelen. Die zijn hartstikke goed voor het geld. Goed afgeschermd, flexibel en goede connectoren.
Maar het kan zeker, ben alleen bang dat de kabels te dik zijn om door de plastic opening te gaan van mijn Akai...
Ter herrinnering nog mijn reactie destijds:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41368215
Ik werd destijds zelfs nog persoonlijk via de mail bedankt door de eigenaar van deze kabel fabriek omdat ik ze aanraadde aan mensen...
Wellicht moet ik ze zelf ook maar weer eens gaan bestellen... Of de kabels van Dr. Thorens gaan toepassen, die zijn ook zeer goed...
Maar ik wil het ook niet te duur maken... De speler is om en na bij de 30 euro waard en daar houdt ik wel rekening mee...
[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 15-10-2018 12:56 ]
Voor mij was dit artikel heel verhelderend. En mogelijk is dit voor jou allemaal gesneden koek.rcor schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:42:
[...]
Ik heb ik ook een brom in mijn geluid bij een Akai AP-D210C platen speler...
Echter, als ik deze speler weghaal in de woonkamer met alle kabels en phono preamp en neer zet elders, werkt hij zonder brom...
Het lijk erop dat de audio kabel vanaf de platen speler niet goed afdoende afgeschermd is en daardoor verstoringen oppikt die je dan als brom terug hoort uit je speakers... Ook het linker kanaal speelt soms niet, zodra je wat speelt met de kabel of je trekt de tulpstekker van de platen speler los en weer aansluit op de phono preamp heb je kans dat het linker kanaal weer werkt...
Mogelijk toch ook nog een los contact naast de verstoring, hoewel ik dat probleem op een andere locatie in huis ook niet heb gehad tijdens mijn testen...
Er zijn zo waanzinnig veel oorzaken van een aardlus te vinden. Ga er maar aan staan. Als voorbeeld in het artikel wordt de CAI-aansluiting er bij gehaald. Nogmaals, voor mij is het heel waardevol.
Onder de streep komt het er op neer vooral veel geduld te hebben en oorzaken één voor één te elimineren.
Is er iets gewijzigd in je setup (componenten, plaatsing, voeding et cetera) waarna de brom ontstond? Zo niet, dan zou ik stap voor stap de set opbouwen en kijken wanneer de brom ontstaat. Te beginnen met de speler aan te sluiten op een pc en vaststellen of er dan ruis is. Dat kan best een klus worden,maar als je het lek boven water hebt, geeft dat heel veel voldoening.
Ik heb deze groene kabel ongeveer een jaar aan mijn Technics gehad, geen aardedraad gebruikt, maar ook geen brom. Was prima, maar toch de zwakste schakel. Onlangs vervangen door een QED Profile Audio van 3 meter. Duidelijke verbetering, een meer open stereobeeld. De kabel is heel soepel en makkelijk te verwerken. Daarna heb ik een ander element (Goldring E3) geplaatst en dat gaf nog meer winst, meer details en vooral een prima basweergave. Uiteindelijk was er een totale verbetering van het geluid, maar ik kon niet meer nagaan of het vooral door de interlink kwam of door het element, maar who cares!rcor schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:42:
[...]
Wat is jullie mening? Ik moet sowieso aan één zijde de tulpstekkers eraf knippen zodat ik de boel kan vast solderen in de Akai speler zelf... Dus, stel ik neem de 1,5 meter kabel blijft er ongeveer 1 meter kabel over als ik echt pech heb aan de buiten zijde van de speler...
Dit vind ik toch ook wel erg aangename southern rock
Lekker dubbel live album

Lekker dubbel live album

[ Voor 30% gewijzigd door benedictuz op 15-10-2018 16:41 ]
Na het uitgevoerde onderhoud aan mijn TD166 vraag ik mij af wat de zin en onzin is van spikes onder een platenspeler. Feit is dat ik mijn speler op eenvoudige wijze waterpas wil kunnen stellen. Ik heb de keuze tussen spikes en gewone stelpoten met rubber of vilt. Ik vraag mij gewoon een paar dingen af waarbij ik graag van jullie ervaringen gebruik maak:
- Welke praktisch ervaringen hebben jullie met spikes onder een platenspeler op het gebied van geluidskwaliteit? De theorie ken ik wel in meer of mindere mate, maar ik hoor graag van jullie wat het in de praktijk oplevert. De speler staat trouwens op een stevig tv-meubel en de vloer is beton, dus dat is prima voor elkaar
.
- Ik zie mooie spikes in diverse prijsklassen, maar die worden met dubbelzijdig tape 'gemonteerd'. Ik wordt hier niet echt warm van. Bovendien vraag ik mij af hoe goed dat blijft plakken op MDF. En dit kan een typisch onbekend-maakt-onbemind-gevalletje zijn.
- Alternatief is het gebruik van zogenaamde stelpootjes. Meestal gebruikt voor meubels. Deze kan ik dan met inslagmoeren (ik wist van het bestaan niet af
) monteren. Gaat dat werken in MDF? En is goedkoop in dit geval toch niet duurkoop?
- Tenslotte moet ik heel praktisch zijn. Een van onze katten gebruikt de speler regelmatig op de route naar een luie stoel. Ik kan het dus niet hebben dat de speler bij het minste of geringste duwtje verschuift. En daar ben ik een beetje huiverig voor bij het gebruik van spikes
.
Belangrijkste is dat ik de speler goed kan stellen. Ik ben zeker tevreden over het geluid, kwaliteitswinst op dat vlak is zeker meegenomen.
- Welke praktisch ervaringen hebben jullie met spikes onder een platenspeler op het gebied van geluidskwaliteit? De theorie ken ik wel in meer of mindere mate, maar ik hoor graag van jullie wat het in de praktijk oplevert. De speler staat trouwens op een stevig tv-meubel en de vloer is beton, dus dat is prima voor elkaar
- Ik zie mooie spikes in diverse prijsklassen, maar die worden met dubbelzijdig tape 'gemonteerd'. Ik wordt hier niet echt warm van. Bovendien vraag ik mij af hoe goed dat blijft plakken op MDF. En dit kan een typisch onbekend-maakt-onbemind-gevalletje zijn.
- Alternatief is het gebruik van zogenaamde stelpootjes. Meestal gebruikt voor meubels. Deze kan ik dan met inslagmoeren (ik wist van het bestaan niet af
- Tenslotte moet ik heel praktisch zijn. Een van onze katten gebruikt de speler regelmatig op de route naar een luie stoel. Ik kan het dus niet hebben dat de speler bij het minste of geringste duwtje verschuift. En daar ben ik een beetje huiverig voor bij het gebruik van spikes
Belangrijkste is dat ik de speler goed kan stellen. Ik ben zeker tevreden over het geluid, kwaliteitswinst op dat vlak is zeker meegenomen.
Wat de zin of onzin is van Spikes durf ik ook niet te zeggen... Ik zou zeggen dat de extra ontkoppeling die Dr. Thorens verkoopt voor dit soort modellen van Thorens meer een optie zullen zijn... Deze zou je dan met simpele bier viltjes kunnen opvullen tot het geheel waterpas staat... Door het extra gewicht zal de speler ook niet gaan verschuiven lijkt mij (hoewel begrijpelijker wijs niet uitvoerbaar: de kat / poes weg doen is nog altijd de veiligste oplossing voor je vinyl)…Vintage1967 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:54:
Na het uitgevoerde onderhoud aan mijn TD166 vraag ik mij af wat de zin en onzin is van spikes onder een platenspeler. Feit is dat ik mijn speler op eenvoudige wijze waterpas wil kunnen stellen. Ik heb de keuze tussen spikes en gewone stelpoten met rubber of vilt. Ik vraag mij gewoon een paar dingen af waarbij ik graag van jullie ervaringen gebruik maak:
- Welke praktisch ervaringen hebben jullie met spikes onder een platenspeler op het gebied van geluidskwaliteit? De theorie ken ik wel in meer of mindere mate, maar ik hoor graag van jullie wat het in de praktijk oplevert. De speler staat trouwens op een stevig tv-meubel en de vloer is beton, dus dat is prima voor elkaar.
- Alternatief is het gebruik van zogenaamde stelpootjes. Meestal gebruikt voor meubels. Deze kan ik dan met inslagmoeren (ik wist van het bestaan niet af) monteren. Gaat dat werken in MDF? En is goedkoop in dit geval toch niet duurkoop?
- Tenslotte moet ik heel praktisch zijn. Een van onze katten gebruikt de speler regelmatig op de route naar een luie stoel. Ik kan het dus niet hebben dat de speler bij het minste of geringste duwtje verschuift. En daar ben ik een beetje huiverig voor bij het gebruik van spikes.
Dan vandaag in mijn Herfst vakantie nog even bezig geweest met mijn Akai platen speler in de woonkamer... De phono preamp heb ik nu op een andere locatie gelegd en tot nog toe heb ik geen brom meer... Hij lijkt er op dat omliggende voedingen / routers mogelijk het signaal verstoren... Daarnaast kan ik aan de kabels op diversen plekken buigen of aanraken zonder dat het geluid wegvalt...
Mogelijk is er een storings veld zo groot dat er één volledig kanaal wegvalt?
Stof om over na te denken in ieder geval...
Als je tijdens het spelen de preamp pakt en er mee terug gaat naar de oude plek? Heb je dan weer een brom?rcor schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:46:
[...]
Wat de zin of onzin is van Spikes durf ik ook niet te zeggen... Ik zou zeggen dat de extra ontkoppeling die Dr. Thorens verkoopt voor dit soort modellen van Thorens meer een optie zullen zijn... Deze zou je dan met simpele bier viltjes kunnen opvullen tot het geheel waterpas staat... Door het extra gewicht zal de speler ook niet gaan verschuiven lijkt mij (hoewel begrijpelijker wijs niet uitvoerbaar: de kat / poes weg doen is nog altijd de veiligste oplossing voor je vinyl)…
Dan vandaag in mijn Herfst vakantie nog even bezig geweest met mijn Akai platen speler in de woonkamer... De phono preamp heb ik nu op een andere locatie gelegd en tot nog toe heb ik geen brom meer... Hij lijkt er op dat omliggende voedingen / routers mogelijk het signaal verstoren... Daarnaast kan ik aan de kabels op diversen plekken buigen of aanraken zonder dat het geluid wegvalt...
Mogelijk is er een storings veld zo groot dat er één volledig kanaal wegvalt?
Stof om over na te denken in ieder geval...
Wellicht dat alleen het loskoppelen en het weer aansluiten er voor heeft gezorgd dat de brom weg is...
Gisteren in Sapporo (Japan) op een heel leuk winkeltje gebotst. Het was gespecialiseerd in Jazz, blues en vooral Soul. Het is dat mijn valies al barstensvol zat met andere souvenirs, en we eigenlijk op zoek waren naar een restaurant, anders had ik graag wat crate digging gedaan.
You don't need eyes to see, you need vision
Let wel dat bij platenspelers de capaciteit van de kabel mee gaat spelen (vooral als je een MM-element hebt). Zomaar een kabel van 3 meter eraan hangen kan zorgen voor een hoge capaciteit met als gevolg een piek in het hoog die naar het hoorbare gebied verschuift. Ik zou dus een niet te lange kabel nemen en eentje waarvan de capaciteit bekend (en laag) is.rcor schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:42:
[...]
Of toch iets meer uitgeven aan een echte Audio Technica:
https://www.pickupnaalden...610-A-RCA-KABEL_7417_5052
Al zoekend kwam ik deze site tegen. Misschien bekend bij jullie, bij mij in ieder geval tot vanavond niet.
Hier hebben ze wel een vervangende naald terwijl ik een originele tot nu toe alleen in de US tegenkom. Wat zijn jullie ervaringen met vervangende naalden?
Ik heb nu geen naald nodig, maar wil er wel een hebben liggen, just in case..............
Hier hebben ze wel een vervangende naald terwijl ik een originele tot nu toe alleen in de US tegenkom. Wat zijn jullie ervaringen met vervangende naalden?
Ik heb nu geen naald nodig, maar wil er wel een hebben liggen, just in case..............
Vervangende naalden zijn doorgaans een stuk minder. Alle waar naar z'n geld natuurlijk; maar originele naalden zijn vaak gewoon een stuk beter gemaakt (instapmodelletjes van merken daargelaten)
Als je toch een vervangende naald wil, dan kan je 'm een stuk goedkoper krijgen dan bij die aanbieder die je zelf hebt gevonden.
Ook googelde ik 'm even en dit belooft ook niet veel goeds:
https://www.vinylengine.c...iewtopic.php?f=36&t=57337
Deze vervangende naald is een stuk goedkoper, en toevallig heb ik meerdere keren bij deze verkoper gekocht:
https://www.ebay.com/itm/...11-JN555-N58/302914768913
of op haar eigen site:
https://www.thestyluslady...555-toshiba-n58-330-p.asp
Al deze naalden (incl de vervangende naalden) zijn trouwens vaak NOS
Als je toch een vervangende naald wil, dan kan je 'm een stuk goedkoper krijgen dan bij die aanbieder die je zelf hebt gevonden.
Ook googelde ik 'm even en dit belooft ook niet veel goeds:
https://www.vinylengine.c...iewtopic.php?f=36&t=57337
Deze vervangende naald is een stuk goedkoper, en toevallig heb ik meerdere keren bij deze verkoper gekocht:
https://www.ebay.com/itm/...11-JN555-N58/302914768913
of op haar eigen site:
https://www.thestyluslady...555-toshiba-n58-330-p.asp
Al deze naalden (incl de vervangende naalden) zijn trouwens vaak NOS
[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 18-10-2018 01:54 ]
"man is not truly one, but truly two,"
@mr_petit Dank voor het meedenken en de links. Ik ben er na een nachtje slapen en het lezen van jouw reactie van overtuigd dat ik voor originele naalden ga. Daarmee wordt een nieuw element uiteraard ook een optie
. De MP110 schijnt ook een lekker elementje te zijn.
Wat spikes en voetjes betreft, ben ik van plan deze te bestellen. Ik ga dan meteen eens bekijken hoe ver ik de MDF bodemplaat kan 'verzinken'. Lijkt me wel netjes als je die helemaal niet meer ziet. Als ik het dan af maak door die plaat met inslagmoertjes en een bout in plaats van een paar schroefjes vast te zetten..........
Wat spikes en voetjes betreft, ben ik van plan deze te bestellen. Ik ga dan meteen eens bekijken hoe ver ik de MDF bodemplaat kan 'verzinken'. Lijkt me wel netjes als je die helemaal niet meer ziet. Als ik het dan af maak door die plaat met inslagmoertjes en een bout in plaats van een paar schroefjes vast te zetten..........
@Vintage1967 wat bedoel je met ervaring met vervangende naalden? Ik heb wel eens de naald van m'n AT-95 vervangen en dat was geen probleem, makkelijk te doen en werkt weer perfect. Ik zou zelf wel een originele naald kopen. Merkloze kan van alles zijn...
Ondertussen heb je al een nieuwe reactie geplaatst. Ik kan beamen dat die MP-110 inderdaad een super element is, zit nu op m'n sl1210, heb 'm zelf via eBay uit Japan besteld, scheelde bijna 60 euro.Vintage1967 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:39:
@mr_petit Dank voor het meedenken en de links. Ik ben er na een nachtje slapen en het lezen van jouw reactie van overtuigd dat ik voor originele naalden ga. Daarmee wordt een nieuw element uiteraard ook een optie. De MP110 schijnt ook een lekker elementje te zijn.
[ Voor 66% gewijzigd door Sluw op 18-10-2018 10:43 ]
Daar bedoel ik een niet-originele naald mee. De term 'vervangende' wordt op dezelfde manier ook op (bijna) alle websites en fora gebruikt. Op een gegeven moment word je wel afhankelijk van vervangende naalden. De originele naald voor de Nagaoka JT-555 wordt gewoonweg niet meer gemaakt. Ik ben daarmee dus afhankelijk van NOS, wat ook weer risico's met zich mee brengt. Dus.....................kijk ik ook naar een nieuw element.Sluw schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:41:
@Vintage1967 wat bedoel je met ervaring met vervangende naalden? Ik heb wel eens de naald van m'n AT-95 vervangen en dat was geen probleem, makkelijk te doen en werkt weer perfect. Ik zou zelf wel een originele naald kopen. Merkloze kan van alles zijn...
Vervangen van een naald is inderdaad een fluitje van een cent en heb ik al meerdere keren gedaan. Net als het vervangen en afstellen van een element.
Mocht je besluiten om je element te vervangen: die mp-110 van Nagaoka klinkt inderdaad erg goed als ik de reviews mag geloven... Stijn Kraft (op Tweakers ook Actief als @Anoniem: 97905 ) en Roger Poulussen hebben 'm samen met de nog betere mp-200 getest voor puresound.be: http://www.puresound.be/n...-en-mp200-op-de-testbank/Vintage1967 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:49:
[...]
Daar bedoel ik een niet-originele naald mee. De term 'vervangende' wordt op dezelfde manier ook op (bijna) alle websites en fora gebruikt. Op een gegeven moment word je wel afhankelijk van vervangende naalden. De originele naald voor de Nagaoka JT-555 wordt gewoonweg niet meer gemaakt. Ik ben daarmee dus afhankelijk van NOS, wat ook weer risico's met zich mee brengt. Dus.....................kijk ik ook naar een nieuw element.
Vervangen van een naald is inderdaad een fluitje van een cent en heb ik al meerdere keren gedaan. Net als het vervangen en afstellen van een element.
Zij waren in ieder geval zeer positief...
Aaah zo, ja inderdaad, een kind kan de was doen. Ik kom wel het complete element voor €59 tegen, is inderdaad NOS. Of is dat een andere uitvoering dan dat jij hebt? Ik zie dat 'ie er onder andere ook in een quadrafonische variant is.Vintage1967 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:49:
[...]
Daar bedoel ik een niet-originele naald mee. De term 'vervangende' wordt op dezelfde manier ook op (bijna) alle websites en fora gebruikt. Op een gegeven moment word je wel afhankelijk van vervangende naalden. De originele naald voor de Nagaoka JT-555 wordt gewoonweg niet meer gemaakt. Ik ben daarmee dus afhankelijk van NOS, wat ook weer risico's met zich mee brengt. Dus.....................kijk ik ook naar een nieuw element.
De naald van de foto is een andere dan die ik heb. In ieder geval zwart ipv geel.Sluw schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:01:
[...]
Aaah zo, ja inderdaad, een kind kan de was doen. Ik kom wel het complete element voor €59 tegen, is inderdaad NOS. Of is dat een andere uitvoering dan dat jij hebt? Ik zie dat 'ie er onder andere ook in een quadrafonische variant is.
Waarschijnlijk ga ik op termijn mijn AT95E in ere herstellen met de nieuwe EX-naald.
Maar goed, een MP110 lijkt me ook heel interessant.
De MP200 wordt wat te prijzig......
Een AT-95 is natuurlijk ook prima, wissel je vaak van element? Ik vond de MP-110 wel beter klinken, betere bas en beter gedefinieerd geluid. Een MP-200 is natuurlijk wel echt een stap hoger met boron cantilever en fijnere naald. Jammer dat elementen zo moeilijk te testen zijn... je kunt ze niet uitproberen in je eigen systeem maar zijn wel duur. Dat weerhoudt me nu een beetje om nog beter te kopen. Je schijnt ook een MP-200 naald/cantilever op een MP-110 element te kunnen zetten, dat lijkt mij wel interessant. En kijk dus op ebay naar Japanse winkels met veel reviews, ze worden daar gemaakt en zijn daar echt een stuk goedkoper. Een MP-110 heb je voor nog geen €100 en de MP-200 ongeveer €295, scheelt 125-150 euro.Vintage1967 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:29:
[...]
De naald van de foto is een andere dan die ik heb. In ieder geval zwart ipv geel.
Waarschijnlijk ga ik op termijn mijn AT95E in ere herstellen met de nieuwe EX-naald.
Maar goed, een MP110 lijkt me ook heel interessant.
De MP200 wordt wat te prijzig......
Gewoon nieuwsgierig: waar kan ik een MP-110 kopen voor onder de 100 Euro? Want iets met importheffingen? Of zijn er methodes om het daar vandaan te halen en geen heffing te betalen?Sluw schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:24:
[...]
Een AT-95 is natuurlijk ook prima, wissel je vaak van element? Ik vond de MP-110 wel beter klinken, betere bas en beter gedefinieerd geluid. Een MP-200 is natuurlijk wel echt een stap hoger met boron cantilever en fijnere naald. Jammer dat elementen zo moeilijk te testen zijn... je kunt ze niet uitproberen in je eigen systeem maar zijn wel duur. Dat weerhoudt me nu een beetje. Je schijnt ook een MP-200 naald/cantilever op een MP-110 element te kunnen zetten, dat lijkt mij wel interessant. En kijk dus op ebay naar Japanse winkels met veel reviews, ze worden daar gemaakt en zijn daar echt een stuk goedkoper. Een MP-110 heb je voor nog geen €100 en de MP-200 ongeveer €295, scheelt 125-150 euro.
Ik weet dat je vanuit China vaak gewoon geluk moet hebben en dat het wel goed gaat, maar vanuit andere landen heb ik helaas andere ervaringen.
Ik wil er wel graag één maar met rond de 140 Euro vind ik ze gewoon te duur

[ Voor 11% gewijzigd door ksborg op 19-10-2018 09:01 ]
Dan kun je hem hier vinden voor minder dan 100 euro:ksborg schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:58:
[...]
Gewoon nieuwsgierig: waar kan ik een MP-110 kopen voor onder de 100 Euro? Want iets met importheffingen? Of zijn er methodes om het daar vandaan te halen en geen heffing te betalen?
Ik weet dat je vanuit China vaak gewoon geluk moet hebben en dat het wel goed gaat, maar vanuit andere landen heb ik helaas andere ervaringen.
https://www.ebay.nl/itm/N...20e01a:g:x3IAAOSwdPtavE5a
@rcor Noemt een prima optie en er zijn er veel meer te vinden, maar je hebt gelijk wat betreft importheffing. Ik heb een heleboel via eBay en discogs van over de hele wereld gekocht maar heb 't zelf nog nooit gehad. Dus dat zou in theorie kunnen maar heb er geen ervaring mee.ksborg schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:58:
[...]
Gewoon nieuwsgierig: waar kan ik een MP-110 kopen voor onder de 100 Euro? Want iets met importheffingen? Of zijn er methodes om het daar vandaan te halen en geen heffing te betalen?
[ Voor 3% gewijzigd door Sluw op 19-10-2018 09:38 ]
Love&Pride, mijn eerste singletjercor schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:16:
Gisteren even langs kringloop winkel oud & nieuw in Sevenum geweest.
[Afbeelding]
Kort gezegd:
"Better ask questions before you shoot"
Ik als oud wijf heb al mijn vinylplaten nog uit de tijd dat ik ze kocht in de winkel dus in de jaren 70, 80, en nu weer via Discogs en in platenwinkels. Fijn dat die er ook nog zijn. En ik was er toen al zuinig op.Chocovla schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:24:
[...]
Love&Pride, mijn eerste singletjeHeb hem nog steeds, alleen doordat ik op die leeftijd (jaar of 9 vermoed ik) niet al te netjes met mijn spullen omsprong ziet hij er niet zo netjes uit als jouw versie
Voorbeeld 1 : Singletje van Golden Earring - Sleepwalking uit 1976 speelt nog VG+
Voorbeeld 2 : Simple Minds - New Gold Dream uit 1982 speelt VG+ .
Maar moet schoongemaakt worden door rookaanslag en stof na ruim 30 jaar.
[ Voor 19% gewijzigd door Bestla op 19-10-2018 13:13 ]
Vanaf volgende week donderdag heeft de Aldi weer eens een albums te koop voor 15 euro. Foo Fighters, Eagles, Steely Dan, Dire Straits en Bruce Springsteen zijn artiesten die nu al bekend zijn, maar er staat o.a. bij dus in de winkel hebben ze waarschijnlijk nog een paar titels.
Iets heel anders, meerdere mensen hebben inmiddels de URL van hun Discogs collectie in hun sig staan. Je kan hier ook een link van maken die klikbaar is.
De mijne ziet er zo uit:
Zie hier voor alle code die je kan gebruiken.
Iets heel anders, meerdere mensen hebben inmiddels de URL van hun Discogs collectie in hun sig staan. Je kan hier ook een link van maken die klikbaar is.
code:
1
| [url=https://www.discogs.com/user/MartijnMusic/collection?sort=artist&sort_order=asc]Mijn platencollectie op Discogs[/url] |
Zie hier voor alle code die je kan gebruiken.
Weet iemand wat de kwaliteit daarvan is? Aldi en goedkope albams ... tja ....musicfreak schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:47:
Vanaf volgende week donderdag heeft de Aldi weer eens albums te koop voor 15 euro.
@Rusky De albums die ik er ooit heb gekocht, waren prima.
Your Friendly Neighborhood Moderator
@Rusky Als je in dit topic op Aldi zoekt dan kom je de nodige ervaringen tegen, ze hebben al een keer of vier eerder LP's aangeboden.
Het zijn vaak Back to black releases, en die zijn vaak best ok. Het debuutalbum van de Dire straits zal vermoedelijk deze persing zijn, en afgaande op de recensies onderaan zijn mensen er wel enthousiast over. De personen die een exemplaar met dubbele A kant hebben gekocht daargelaten dan.
Het zijn vaak Back to black releases, en die zijn vaak best ok. Het debuutalbum van de Dire straits zal vermoedelijk deze persing zijn, en afgaande op de recensies onderaan zijn mensen er wel enthousiast over. De personen die een exemplaar met dubbele A kant hebben gekocht daargelaten dan.
Het ging inderdaad over die van de Dire StraitsHHet debuutalbum van de Dire straits zal vermoedelijk deze persing zijn,
De afgelopen dagen met de speler in de weer geweest. Het klemringetje was snel gevonden, maar wilde niet loskomen. Mijn geluk met dit soort dingen kennende schiet het ringetje los en kan ik op handen en voeten door de kamer op zoek naar dat dingVintage1967 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:18:
[...]
Ik denk dat het 'probleem' met de ratelende arm eenvoudig is op te lossen. Allereerst een account aanmaken bij Vinylengine.com. Daar is de servicemanual van de speler te downloaden.
Bij de meeste van dit soort spelers zie je het mechanisme voor het laten bewegen van de arm, als je de platter verwijdert. Bij een speler die ik heb gehad, was het een kwestie van voorzichtig het betreffende onderdeel verwijderen, goed schoonmaken en opnieuw dun smeren met siliconenvet. Onderdeel weer plaatsen en spelen maar.
Ik heb een poging gedaan het te reinigen en smeren onderdeel weer te geven (pagina 7 van de handleiding):
[Afbeelding]
In de handleiding wordt het Main Gear Ass'y genoemd en zit waarschijnlijk een klemringetje vast. Kijk goed hoe het zit voor je het verwijdert. Dat maakt het correct terugplaatsen makkelijker. Zit het niet (helemaal) goed, dan werkt het mechanisme niet.
Met de trafo kan ik je helaas niet verder helpen.
Succes in ieder geval!

Inmiddels ook een upgrade aangeschaft: een Rega Fono Mini a2d. Een hele verbetering t.o.v. de Art DJPro II. De Rega heeft meer detail, meer punch en klinkt minder vlak dan de DJPro. De DJPro is zeker niet slecht voor zijn geld, maar de Rega is een stuk muzikaler.
Easy Sunday listening met een nieuwe plaat (gisteren geleverd)

Die basslijn
Het zonnetje is wel heel naar, zeker omdat je dan ziet wat een stofmagneet die platenspeler is

Die basslijn
Het zonnetje is wel heel naar, zeker omdat je dan ziet wat een stofmagneet die platenspeler is

[ Voor 26% gewijzigd door Notna op 21-10-2018 10:22 ]

Op het moment druk in de verhuizing, maar dat wil niet zeggen dat geen tijd is voor nieuwe albums
Vorige week mijn tweede album van Heart gehaald, nu ik deze een paar keer heb zitten luisteren, moet ik bekennen dat ik deze beter als het debut album Dreamboat Annie vind. Heerlijke 80's rock sound, love it!
Van links naar rechts:
Justice - Woman, Lorde - Melodrama, Heart - Heart
[ Voor 9% gewijzigd door Toshirou op 21-10-2018 18:08 ]
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Goedkoper uithalen weet ik niet, maar ben wel een tevreden gebruiker van de combi Thorens met een mp110 👍ksborg schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:58:
[...]
Aanrader.
Die MP110 staat ook op mijn lijst i.p.v. een te dure Shure V15. Wacht alleen op het juiste moment voor mijzelf. Komt vanzelf.
Heb onlangs een nieuwe plint voor mijn 704 gehaald. Nu wil ik hier ook graag een nieuwe stofkap voor laten maken. Die wil ik wel kunnen bevestigen aan de plint. Iemand goede ervaringen met een custom stofkap vastzetten aan de plint? Wil de stofkap graag kunnen laten hangen, maar tijdens spelen er ook af kunnen halen.
Zijn er bepaalde scharnieren die gemakkelijk te bevestigen zijn aan zowel de plint als stofkap en ook nog betaalbaar zijn?
Heb onlangs een nieuwe plint voor mijn 704 gehaald. Nu wil ik hier ook graag een nieuwe stofkap voor laten maken. Die wil ik wel kunnen bevestigen aan de plint. Iemand goede ervaringen met een custom stofkap vastzetten aan de plint? Wil de stofkap graag kunnen laten hangen, maar tijdens spelen er ook af kunnen halen.
Zijn er bepaalde scharnieren die gemakkelijk te bevestigen zijn aan zowel de plint als stofkap en ook nog betaalbaar zijn?
Ik loop er zelf over na te denken om in de toekomst mijn Audio Technica AT-440MLa te vervangen door een Nagaoka MP-150 / MP-200 of door een Goldring 2300MM element... Helemaal erover uit ben ik nog niet en ik neig erg naar de Nagaoka MP-150 gezien zijn goede kwaliteit en nog best redelijke aanschaf prijs...
Haast heeft het niet: mijn AT-440MLa is nog lang niet versleten qua naald...
Haast heeft het niet: mijn AT-440MLa is nog lang niet versleten qua naald...
[ Voor 11% gewijzigd door rcor op 23-10-2018 20:05 ]
Omdat ik m'n airmiles niet wilde verliezen, deze omgeruild voor een tegoed bij Bol. Direct gebruikt voor wat vinyl:

En bij onze Duitse amazones besteld:

En bij onze Duitse amazones besteld:

[ Voor 23% gewijzigd door Cass Casey op 24-10-2018 23:19 ]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Terug 2+1 actie bij Mediamarkt Belgie
Mijn aankopen (tot nu toe)
Angele - Brol
Arsenal - In the rush of shaking shoulders
Christine & the queens - Chris
Metallica - Load
Iron Maiden - Virtual XI
Pink Floyd - Foot in the door (best of)
Tamino - Amir
Alice Cooper - The last temptation
Ghost - Prequelle
Mijn aankopen (tot nu toe)
Angele - Brol
Arsenal - In the rush of shaking shoulders
Christine & the queens - Chris
Metallica - Load
Iron Maiden - Virtual XI
Pink Floyd - Foot in the door (best of)
Tamino - Amir
Alice Cooper - The last temptation
Ghost - Prequelle
Na een flink aantal weken van vinylLoosHeid vielen er vandaag 3 in de bus...

Alle drie 45RPM remasterd...
U ziet
Japan : Gentlemen take Polaroids
Japan : Tin Drum
Amy Winehouse : Back to Black
vrouw morgen naar de kuip dus dat wordt lekker luisteren
edit: Helaas is de lp van Amy de 33rpm versie
wel in de juiste hoes etc
De platen van Japan klinken echter super...

U ziet
edit: Helaas is de lp van Amy de 33rpm versie

[ Voor 16% gewijzigd door oldsmelly op 04-11-2018 14:05 ]
MuziekLiefhebbert
Hoewel ik eigenlijk de Nagaoka MP-110 wou hebben, heb ik redelijk goedkoop een Shure V15 met originele naald in goede staat gekocht via marktplaats. Van de week is monteren onder de platenspeler.
Ben altijd erg benieuwd geweest hoe die zou klinken op mijn 704.. Binnenkort volgt eindelijk een antwoord.
Mocht het niets zijn dan kan ik hem altijd voor minimaal hetzelfde bedrag verkopen..
Ben altijd erg benieuwd geweest hoe die zou klinken op mijn 704.. Binnenkort volgt eindelijk een antwoord.
Mocht het niets zijn dan kan ik hem altijd voor minimaal hetzelfde bedrag verkopen..
Ik was onlangs even bij North End in Haarlem en vond er daar eentje die ik dankzij het blog van @YellowOnline al 4 jaar op de verlanglijst had staan.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs
Goeie keuzeWimmel schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:07:
Ik was onlangs even bij North End in Haarlem en vond er daar eentje die ik dankzij het blog van @YellowOnline al 4 jaar op de verlanglijst had staan.
[Afbeelding]
Gok dat van lekker luisteren niks gekomen is. Ze was vroeg thuis uit Rotterdam zekeroldsmelly schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 19:14:
Na een flink aantal weken van vinylLoosHeid vielen er vandaag 3 in de bus...
[Afbeelding]
U ziet
edit: Helaas is de lp van Amy de 33rpm versiewel in de juiste hoes etc
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Japan, en David Sylvian waren altijd een quilty pleasure van mij.
Deze week weer wat zwart goud binnen gekregen. Verkoper heeft een platenzaak gehad en verkoopt zijn oude voorraad nu via Discogs. De hoezen zijn na jaren opslag soms wat beschadigd, maar het vinyl is mint.
De boodschappen zijn gedaan, vriendin is aan het werk, de koffie is klaar en Malcom McLaren laat zijn kunstjes horen. Kortom, van dit kind zul je vandaag geen last meer hebben

Robert Palmer: Heavy Nova
Robert Palmer: Maybe It's Live
Elvis Costello: My Aim Is True

Jacques Brel: Brel
Art Of Noise: In Visible Silence
Malcolm McLaren and The Bootzilla Orchestra: Waltz Darling
10CC: Deceptive Bends
De boodschappen zijn gedaan, vriendin is aan het werk, de koffie is klaar en Malcom McLaren laat zijn kunstjes horen. Kortom, van dit kind zul je vandaag geen last meer hebben

Robert Palmer: Heavy Nova
Robert Palmer: Maybe It's Live
Elvis Costello: My Aim Is True

Jacques Brel: Brel
Art Of Noise: In Visible Silence
Malcolm McLaren and The Bootzilla Orchestra: Waltz Darling
10CC: Deceptive Bends
In plaats van alleen maar je nieuwste aanwinst, doe ik hier ook maar eens mijn allereerste aanwinst:
Mijn eerste LP. Gekocht in September 1982 bij Disc-O-Limburg (RIP) toen ik mijn A diploma haalde:
Ufo - Strangers in the Night. Één van de beste live albums ooit.

Mijn laatste aanwinst. Kreator - Violence Unleashed
Mijn eerste LP. Gekocht in September 1982 bij Disc-O-Limburg (RIP) toen ik mijn A diploma haalde:

kijk een TT-71 JVC/Victor loopwerk.ZFLaSH schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:57:
In plaats van alleen maar je nieuwste aanwinst, doe ik hier ook maar eens mijn allereerste aanwinst:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Direct drive,prima draaitafel.
De Aldi heeft het al enkele jaren.
As. donderdag 15-11 nu ook bij de LIDL...
LP's in de aanbieding !
LP's in de aanbieding !
Dank voor de melding.Doessie schreef op zondag 11 november 2018 @ 22:04:
De Aldi heeft het al enkele jaren.
LP's in de aanbieding !
Jammer dat ik geen Lidl in de buurt heb, had die Chef's special en Kensington wel willen meepikken
Keuze uit:
Chef’s Special - Amigo
The Rolling Stones - Big Hits
Dire Straits - Love over Gold
Guns ’n Roses - Appetite for Destruction
Kensington - Vultures
Amy Winehouse - Back to Black
Nirvana - Unplugged in New York
Bob Marley - Legend
https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?articleId=11578
Ruim een week geleden dit handige hulpstukje binnen gekregen.
De levertijd is echt lang, maar als je daar rekening mee houdt is dat natuurlijk geen probleem.
Afgelopen weekend de positionering van arm en naald gecontroleerd en dat blijkt een typisch niets-meer-aan-doen-gevalletje te zijn. Ik moet zeggen dat dat ook wel eens lekker is, hoor. En eerlijk is eerlijk, op basis van wat ik hoor via de koptelefoon, heb ik helemaal geen klagen.
Al met al een aanrader
.
Ik zie weer veel nieuwe aankopen voorbij komen de laatste tijd. Zelf merkte ik dat ik de afgelopen 2 tot 3 jaar dusdanig veel LP's heb gekocht die ik me nog niet eigen heb gemaakt, dat ik al een poosje niets nieuws heb gekocht maar vooral luister naar wat ik heb verzameld. Ik ga er maar van uit dat Marktplaats en Discogs over een jaar nog steeds bestaan
. En voordat jullie mij zielig gaan vinden: 30-11 ga ik weer naar DeWolff waarbij ik na afloop van het concert ongetwijfeld een van de twee nog ontbrekende LP's koop en laat signeren. Dus wat dat betreft
..............
De levertijd is echt lang, maar als je daar rekening mee houdt is dat natuurlijk geen probleem.
Afgelopen weekend de positionering van arm en naald gecontroleerd en dat blijkt een typisch niets-meer-aan-doen-gevalletje te zijn. Ik moet zeggen dat dat ook wel eens lekker is, hoor. En eerlijk is eerlijk, op basis van wat ik hoor via de koptelefoon, heb ik helemaal geen klagen.
Al met al een aanrader

Ik zie weer veel nieuwe aankopen voorbij komen de laatste tijd. Zelf merkte ik dat ik de afgelopen 2 tot 3 jaar dusdanig veel LP's heb gekocht die ik me nog niet eigen heb gemaakt, dat ik al een poosje niets nieuws heb gekocht maar vooral luister naar wat ik heb verzameld. Ik ga er maar van uit dat Marktplaats en Discogs over een jaar nog steeds bestaan
Er komt nog wat vinyl deze kant op.
Kings Of Leon - W.A.L.L.
Blur - Song 2 7" 45rpm op paars vinyl limited edition (net binnen)
Blur - Girls & Boys 7" 45rpm promo
Zo langzamerhand komen de kerstkadootjes binnen.
Kings Of Leon - W.A.L.L.
Blur - Song 2 7" 45rpm op paars vinyl limited edition (net binnen)
Blur - Girls & Boys 7" 45rpm promo
Zo langzamerhand komen de kerstkadootjes binnen.
Iemand toevallig een leuke black friday deal tegen gekomen m.b.t. een platenspeler?
M'n vorige is bij m'n ex blijven staan, dus op zoek naar een nieuwe
M'n vorige is bij m'n ex blijven staan, dus op zoek naar een nieuwe
Ik moet eens wat vaker mijn nieuwe aanwinsten tonen. Hoe hard ik ook probeer te minderen met het kopen van vinyl, het lukt niet. Vreselijk
Drie nieuwe aanwinsten van vorige week:

Bong - Live at Roadburn 2010-2012-2014
Stond hoog op mijn lijstje omdat ik zelf aanwezig was bij de shows 2012 en 2014.
Drone-achtige trage doom, je kan het mantra's noemen.
HHY & The Macumbas - Beheaded Totem
Ik kende deze band niet, maar ik koop álles van het House of Mythology label. En ben nog nooit teleurgesteld.
Dit is... tsja, space-age dub percussie ofzo. Ik heb nog nooit eerder zoiets gehoord.
The Stargazer's Assistant - Resurgam I & 2
Space-ambiënt op zijn best, met wat industrial tintjes.
Een unieke hand-cut clear vinyl versie. Klinkt ook als een klok!
Drie nieuwe aanwinsten van vorige week:

Bong - Live at Roadburn 2010-2012-2014
Stond hoog op mijn lijstje omdat ik zelf aanwezig was bij de shows 2012 en 2014.
Drone-achtige trage doom, je kan het mantra's noemen.
HHY & The Macumbas - Beheaded Totem
Ik kende deze band niet, maar ik koop álles van het House of Mythology label. En ben nog nooit teleurgesteld.
Dit is... tsja, space-age dub percussie ofzo. Ik heb nog nooit eerder zoiets gehoord.
The Stargazer's Assistant - Resurgam I & 2
Space-ambiënt op zijn best, met wat industrial tintjes.
Een unieke hand-cut clear vinyl versie. Klinkt ook als een klok!

Kijk nou, eerst heb ik via dit topic Sleep leren kennen, nu Bong. Ik heb Stoner Rock besteld, fraai artwork ook.
Dit weekend was voor mij extra muzikaal, dus even een verslag er van doen...
Ten eerste was ik zaterdag (17-11-2018) bij de iEar audio show in het koning willem II stadion van voetbal ploeg Willem II... Aldaar heb ik mogen luisteren naar audio setjes in diversen prijs klassen... Van € 2.500,- tot letterlijk € 60.000,-... Meermaals het "geluk" gehad om peperdure Mcintosh versterkers aan het werk te mogen zien en horen! Een set was opgebouwd uit een Mcintosh platen speler, versterker en speakers van Sonus Faber... Het klonk niet slecht, maar om nou zoveel geld uit te geven een platen speler... Pro-ject was ook aanwezig en dat was toch wel wat meer betaalbaar...
Enfin een geslaagde dag gehad en er achter gekomen dat ik Dynaudio, Canton, Dali en B&W speakers toch wel erg mooie speakers vind qua klank en looks... Qua versterkers is Marantz, Denon, Rotel en Yamaha toch echt wel mijn ding... Mcintosch vindt ik ook erg goed klinken en zeer gaaf uitzien met mooie blauw verlichte analoge vu-meters, maar eigenlijk veel en veelste duur...
Ten tweede was ik vandaag (18-11-2018) nog naar de 50ste editie van de Mega CD/DVD/Platen beurs geweest... Deze editie zou ik persoonlijk in de naam van deze beurs eigenlijk ook nog Cassette willen toevoegen, want die waren weer wat meer aanwezig deze editie... Het resultaat: 3 cd's (waarvan één box met 8 cd's erin), 3 LP's en heel veel audiocassettes... Daarnaast de afgelopen twee weken buiten deze beurs ook nog geshopt elders (Miez-D in Horst en de Lidl)... Dus alles even op de foto gezet:

Wat zien we:
Cassettes:
- Electric Light Orchestra: Balance Of Power
- Electric Light Orchestra: Secret Messages
- Electric Light Orchestra: A New World Record
- Rod Stewart: Blondes Have More Fun
- Seal: hun tweede gelijknamige album. Want zowel het eerste als tweede album heet ook Seal
- Tammy Wynette: Queen Of Country Music
- Van Halen: OU812
CD's:
- Tom Petty: Broadcast Collection '77 - '93
- Electric Light Orchestra: The Best Of Elo 1
- Electric Light Orchestra: The Best Of Elo 2
- BZB: Domme Dingen Doen (via Miez-D in Horst)
LP's:
- Het eerste Album van Doe maar (ongecensureerd, voor de kenners: zien jullie het verschil tussen deze en de gecensureerde versie?)
- Billy Joel: The Stranger
- Kensington: Vultvres (via Lidl Horst)
- The Beatles: "Rarities"
- Black Berry Smoke: The Southern Ground Sessions (op normaal zwart vinyl via Miez-D in Horst)
Zie zo, dat is de lijst... Van de Cd's kijk ik het meest uit naar Tom Petty... Daar ik CD 1 deels daarstraks in de auto heb mogen horen heeft die toch de meeste interesse gewekt, vooral omdat daar ook wat minder bekend werk van hem op zal staan uit zijn begin periode...
Van de LP's ben ik eigenlijk zeer benieuwd naar The Beatles - "Rarities" en Billy Joel - The Stranger... The Beatles omdat zij daar ook in het Duits op staan en Billy Joel omdat het bekend staat als een zeer goed album (die ook nog eens een half speed mastering audiofile persing is)...
Van de cassettes ben ik nog niet helemaal uit waar ik het meeste geïnteresseerd zal zijn... Voor nu in ieder geval naar Seal aan het luisteren en dat bevalt mij zeer goed en het leuke: cd's en lp's zijn duur (hoewel Tom Petty met zijn prijs van €10,- heel schappelijk is, zeker tegen over bol.com die 'm voor €30,- verkoopt), terwijl cassettebandjes op dit moment (gelukkig nog) lekker goedkoop zijn met 2 tot 2,5 euro per bandje...
Hoewel ik wel de vrees heb dat de prijzen straks wel zullen stijgen als de cassette revival echt doorzet... Enfin, Al met al een zeer geslaagde dag vandaag en eigenlijk heel weekend...
Ten eerste was ik zaterdag (17-11-2018) bij de iEar audio show in het koning willem II stadion van voetbal ploeg Willem II... Aldaar heb ik mogen luisteren naar audio setjes in diversen prijs klassen... Van € 2.500,- tot letterlijk € 60.000,-... Meermaals het "geluk" gehad om peperdure Mcintosh versterkers aan het werk te mogen zien en horen! Een set was opgebouwd uit een Mcintosh platen speler, versterker en speakers van Sonus Faber... Het klonk niet slecht, maar om nou zoveel geld uit te geven een platen speler... Pro-ject was ook aanwezig en dat was toch wel wat meer betaalbaar...
Enfin een geslaagde dag gehad en er achter gekomen dat ik Dynaudio, Canton, Dali en B&W speakers toch wel erg mooie speakers vind qua klank en looks... Qua versterkers is Marantz, Denon, Rotel en Yamaha toch echt wel mijn ding... Mcintosch vindt ik ook erg goed klinken en zeer gaaf uitzien met mooie blauw verlichte analoge vu-meters, maar eigenlijk veel en veelste duur...
Ten tweede was ik vandaag (18-11-2018) nog naar de 50ste editie van de Mega CD/DVD/Platen beurs geweest... Deze editie zou ik persoonlijk in de naam van deze beurs eigenlijk ook nog Cassette willen toevoegen, want die waren weer wat meer aanwezig deze editie... Het resultaat: 3 cd's (waarvan één box met 8 cd's erin), 3 LP's en heel veel audiocassettes... Daarnaast de afgelopen twee weken buiten deze beurs ook nog geshopt elders (Miez-D in Horst en de Lidl)... Dus alles even op de foto gezet:
Wat zien we:
Cassettes:
- Electric Light Orchestra: Balance Of Power
- Electric Light Orchestra: Secret Messages
- Electric Light Orchestra: A New World Record
- Rod Stewart: Blondes Have More Fun
- Seal: hun tweede gelijknamige album. Want zowel het eerste als tweede album heet ook Seal
- Tammy Wynette: Queen Of Country Music
- Van Halen: OU812
CD's:
- Tom Petty: Broadcast Collection '77 - '93
- Electric Light Orchestra: The Best Of Elo 1
- Electric Light Orchestra: The Best Of Elo 2
- BZB: Domme Dingen Doen (via Miez-D in Horst)
LP's:
- Het eerste Album van Doe maar (ongecensureerd, voor de kenners: zien jullie het verschil tussen deze en de gecensureerde versie?)
- Billy Joel: The Stranger
- Kensington: Vultvres (via Lidl Horst)
- The Beatles: "Rarities"
- Black Berry Smoke: The Southern Ground Sessions (op normaal zwart vinyl via Miez-D in Horst)
Zie zo, dat is de lijst... Van de Cd's kijk ik het meest uit naar Tom Petty... Daar ik CD 1 deels daarstraks in de auto heb mogen horen heeft die toch de meeste interesse gewekt, vooral omdat daar ook wat minder bekend werk van hem op zal staan uit zijn begin periode...
Van de LP's ben ik eigenlijk zeer benieuwd naar The Beatles - "Rarities" en Billy Joel - The Stranger... The Beatles omdat zij daar ook in het Duits op staan en Billy Joel omdat het bekend staat als een zeer goed album (die ook nog eens een half speed mastering audiofile persing is)...
Van de cassettes ben ik nog niet helemaal uit waar ik het meeste geïnteresseerd zal zijn... Voor nu in ieder geval naar Seal aan het luisteren en dat bevalt mij zeer goed en het leuke: cd's en lp's zijn duur (hoewel Tom Petty met zijn prijs van €10,- heel schappelijk is, zeker tegen over bol.com die 'm voor €30,- verkoopt), terwijl cassettebandjes op dit moment (gelukkig nog) lekker goedkoop zijn met 2 tot 2,5 euro per bandje...
Welke prijsklasse boxen van Dali, Bowers en Wilkins, en Dynaudio hadden ze? Dali is wel een andere klankkleur dan B & w. Dynaudio ken ik niet goed, maar uiterlijk is om te zoenen.
Bij B&W lieten ze drie speakers horen... De B&W 805D boekenplank (met en zonder subwoofer gehoord), de B&W 803D zuil speakers (stonden toen ik in de presentatie / luister sessie was niet aan, maar waren wel aanwezig) en in een andere luister ruimte werden de nieuwe 600 serie speakers ten gehore gebracht... Maar alle speakers van B&W waren te bewonderen (van redelijk goedkoop tot heel duur)Sjah schreef op zondag 18 november 2018 @ 20:47:
Welke prijsklasse boxen van Dali, Bowers en Wilkins, en Dynaudio hadden ze? Dali is wel een andere klankleur dan B & w. Dynaudio ken ik niet goed, maar uiterlijk is om te zoenen.
Bij Dali stonden een nieuw setje speakers te spelen met ingebouwde versterker, ik meen de rubicon series... Tijdens de presentatie / luister sessie nog een live optreden gehad van een gitarist en daarna de grotere Dali Rubicons mogen horen... Ook voor Dali gold: alle speakers waren aanwezig, zowel de dure als de goedkopere (Dali Rubicon vs Dali Zensor en enkele modellen er tussen in)...
Van Dynaudio ken ik het huidige product aanbod niet, maar dat zal vast ook wel een mengel moes zijn geweest van goedkopere en duurdere speaker modellen... Wat wel opviel was dat elke fabrikant vaak de duurdere series spelend hadden staan (met uitzondering van B&W dus, die ook een betaalbare set had spelen in een andere ruimte)...
Afrader van alle aanwezige merken: Kef... Die klonk echt heel slecht, geen goede tonale balans en er zaten wat gaten tussen hoog, midden en laag... Sonus Faber ging, maar was het voor mij net niet helemaal...
De 800 serie is nogal duur, zacht gezegd. Denk dat een beetje high-end speakers begint bij 1200 ofzo per set boekenplank, uiteraard meer voor vloerstaanders. Rubicon (bij mijn weten is dat niet-actief) lijkt me mooi, of de 700 serie van B &W, ach er is zoveel, kijk ook ns naar Monitor Audio, past aardig in dat rijtje.
Maar ook erg mooi toch? Heb zelf altijd een oogje op de 805 en 804, al is dat verre toekomstmuziek.. ook vanwege bijbehorende investeringen in versterker. Vanaf 803 gaat 't vast beter mooier klinken, maar ik vind die losse turbinekop niet mooi..Sjah schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:16:
De 800 serie is nogal duur, zacht gezegd. Denk dat een beetje high-end speakers begint bij 1200 ofzo per set boekenplank, uiteraard meer voor vloerstaanders. Rubicon (bij mijn weten is dat niet-actief) lijkt me mooi, of de 700 serie van B &W, ach er is zoveel, kijk ook ns naar Monitor Audio, past aardig in dat rijtje.
Dikke +1 voor de Monitor Audio suggestie.Sjah schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:16:
Ik baal wel dat ik mijn gs60 verkocht heb voordat ik een platenspeler had. Een gemiste kans want ik had het wel graag willen ervaren hoe dat klonk. De nieuwere modellen moeten ook erg goed zijn.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
@rcor was de subwoofer bij de 805's wel nodig, of was het best wel een goede toevoeging? Welke hadden ze erbij staan? Ik stuur mijn 805's aan met een Single Ended EL84 versterker.
Niet veel power, maar genoeg.
BTW, m'n phono pre is ook met tubes.
[ Voor 45% gewijzigd door Coenen op 19-11-2018 12:36 ]
Heerlijk topic dit!
Voor de mensen die al een Knosti 1e generatie hebben, maar de 2e generatie overwegen; ik kwam deze kit tegen die blijkbaar ook op de 1e generatie past en in feite dus een upgrade is. Wellicht interessant!
Ik ben zelf in bezit van een Pioneer LP-112D met twee KRK monitoren (en daar tussen een TC-750 preamp). De KRKs heb ik al een paar jaar in bezit, maar ik vind ze eigenlijk niet zo lekker klinken voor deze toepassing. Vooral veel laag en het voelt niet heel dynamisch (tot zover mijn kennis ook
). Ik zou eigenlijk graag over willen op een mooi vintage setje passieve speakers en een bijhorende versterker, maar ik weet eigenlijk niet waar te beginnen. Zou gaan om bookshelf-formaat of iets groter. Ze moeten redelijk dicht tegen de muur staan (op mijn bureau, evt. met monitor stands). Budget: liefst best bang for buck, hoeft niet meest high end. Iemand die me op weg kan helpen met wat opties?
Voor de mensen die al een Knosti 1e generatie hebben, maar de 2e generatie overwegen; ik kwam deze kit tegen die blijkbaar ook op de 1e generatie past en in feite dus een upgrade is. Wellicht interessant!
Ik ben zelf in bezit van een Pioneer LP-112D met twee KRK monitoren (en daar tussen een TC-750 preamp). De KRKs heb ik al een paar jaar in bezit, maar ik vind ze eigenlijk niet zo lekker klinken voor deze toepassing. Vooral veel laag en het voelt niet heel dynamisch (tot zover mijn kennis ook
Waar zijn die 2 rode dingetjes en die 2 schroefjes voor nodig?Classes schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:04:
Heerlijk topic dit!![]()
De 1ste generatie knosti heeft geen gaten om die schroeven vast te draaien staat me bij van mijn knostibak...Classes schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:04:
Heerlijk topic dit!![]()
Dit plaatje bevestigd dat ook:

Dus hoe wil ik deze kit goed laten functioneren op mijn 1ste generatie knostibak? Of ben ik nu gek / zie ik iets over het hoofd?
De 805 speakers van B&W klonken al geweldig zonder Subwoofer... Niet zo verwonderlijk als er een peperdure Mcintosh versterker wordt gebruikt om ze aan te sturen...Coenen schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:25:
@rcor was de subwoofer bij de 805's wel nodig, of was het best wel een goede toevoeging? Welke hadden ze erbij staan? Ik stuur mijn 805's aan met een Single Ended EL84 versterker.Niet veel power, maar genoeg.
Met subwoofer merk je de aanwezigheid van de subwoofer wel degelijk, maar ik vermoed dat het ook belangrijk is om de ruimte in acht te nemen in de keus: wel of geen subwoofer... Welk model subwoofer van B&W gebruikt tijdens de luister sessie is mij even ontgaan, hij had wel een dubbele woofer... Vermoedelijk de subwoofer uit de DB serie, die heeft dubbele woofers, maar geen idee welke uit die serie...
Hoewel de vraag over je mentale gesteldheid offtopic is, kan ik je verzekeren dat er niets mis met je isrcor schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:09:
[...]
De 1ste generatie knosti heeft geen gaten om die schroeven vast te draaien staat me bij van mijn knostibak...
Dit plaatje bevestigd dat ook:
[Afbeelding: Knosti bak]
Dus hoe wil ik deze kit goed laten functioneren op mijn 1ste generatie knostibak? Of ben ik nu gek / zie ik iets over het hoofd?
Mijn opmerking over mijn mentale gesteldheid was ook maar cynisch bedoelt...Suggs schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:51:
[...]
Hoewel de vraag over je mentale gesteldheid offtopic is, kan ik je verzekeren dat er niets mis met je isDisclaimer: Deze uitspraak is gebaseerd op psychologie van de koude grond en aan deze uitspraak kunnen dan ook rechten worden ontleend.
Conclusie: 20 euro voor zo'n set die toch niet past is dan te duur... Een keer nieuwe borstels alleen zie ik nog wel ooit eens aangeschaft worden als het niet te duur is, maar verder ook niet... De tweee generatie is ook nog 20 tot 25 euro duurder ten aanzien van een nieuwe 1ste generatie knostibak, dus dan maar geen hendeltje om de LP rond te draaien want dat is een fors prijs verschil mijn inziens...
[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 19-11-2018 21:12 ]
Je kunt 'm inderdaad niet vastmaken met die clips, maar ik vind 30 euro vs 80 euro best het overwegen waard.rcor schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:09:
[...]
[ Voor 25% gewijzigd door Classes op 19-11-2018 21:53 ]
Ik beredeneer het even in de wet van natuurkunde:Classes schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:53:
[...]
Je kunt 'm inderdaad niet vastmaken met die clips, maar ik vind 30 euro vs 80 euro best het overwegen waard.
- Bij een oude knostibak zitten die klemmen niet en kun je ze ook niet monteren
- Bij het draaien van de plaat komt er veel druk te staan aan de kant van de hendel
- Door de druk bij de hendel zal hij geneigd zijn om te gaan kantelen naar de kant waar de druk wordt uitgeoefend
Conclusie: de LP houder zal aan de andere kant omhoog gedrukt worden waardoor de LP scheef in de knostibak terecht komt... Daarom zit er bij de de tweede generatie dus ook die klemmen bij... Daardoor blijft het geheel mooi vlak liggen kan de LP niet beschadigd raken doordat deze per ongeluk schuin komt te staan...
Ja, zo ver kwam ik ook, maar volgens mij kun je 'm prima met je andere hand tegenhouden. Het gaat mij eigenlijk vooral om de rubbere ringen (ja, dat kan vast goedkoper, maar hiermee heb je ook nog een extra setje schalen en alles in één keer) + nieuwe borstels.rcor schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:09:
[...]
Conclusie: de LP houder zal aan de andere kant omhoog gedrukt worden waardoor de LP scheef in de knostibak terecht komt... Daarom zit er bij de de tweede generatie dus ook die klemmen bij... Daardoor blijft het geheel mooi vlak liggen kan de LP niet beschadigd raken doordat deze per ongeluk schuin komt te staan...
Goedemorgen, afgelopen zaterdag is mijn nieuwe Onkyo TX-NR686 binnen gekomen, daar zit standaard een Phono ingang op.
Ik heb een Denon DP-300F moet ik de equalizer in de Denon uitzetten ?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik zou het gewoon proberen.Pierre schreef op woensdag 21 november 2018 @ 07:49:
Goedemorgen, afgelopen zaterdag is mijn nieuwe Onkyo TX-NR686 binnen gekomen, daar zit standaard een Phono ingang op.
Persoonlijk zou ik equalizers áltijd uitschakelen tenzij het echt nodig is. Ik houd niet van gerommel aan mijn geluid.
Maar probeer het zou ik zeggen. Alleen jij kan zeggen wat beter klinkt
Er zit vziw geen equalizer in de platenspeler, maar een voorversterker met RIAA correctie. Die moet inderdaad uit als je 'm op je phono-ingang aansluit.Pierre schreef op woensdag 21 november 2018 @ 07:49:
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Dat bedoel ik inderdaad, thx voor de replykraats schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:18:
[...]
Er zit vziw geen equalizer in de platenspeler, maar een voorversterker met RIAA correctie. Die moet inderdaad uit als je 'm op je phono-ingang aansluit.
Bij de black Friday actieweek van Bol.com is de Denon DP-300F platenspeler te koop voor 179 euro in plaats van 249. Alleen de zilveren/licht gouden versie helaas nog, de donkergrijs/zwarte kost inmiddels weer 249 euro. Wel is er nog een tweedehands exemplar met wat krassen op de kap voor 155 euro.
Bij de BTW dagen van Mediamarkt vorig jaar was deze speler ook 179 euro, daarna niet meer.
Dit is een prima volautomatische platenspeler met een verwijderbare headshell. Ervaringen met deze speler vind je behalve hier
ook op o.a. http://forums.stevehoffma...pgrade-the-stylus.344886/ en https://www.vinylengine.c...?make=Denon&model=DP-300F.
Het standaard gemonteerde element is niet zo denderend, ik zou er een Audio-technica AT95E of opvolger VMAT-95E op plaatsen.
Edit: Bol.com heeft de zwarte versie inmiddels niet meer op voorraad, de zilveren versie kost nog steeds 179 euro. PlatteTV heeft beide kleuren momenteel nog op voorraad voor 179 euro. Zie https://www.plattetv.nl/info/denon-dp-300f-zwart-13157.html
Bij de BTW dagen van Mediamarkt vorig jaar was deze speler ook 179 euro, daarna niet meer.
Dit is een prima volautomatische platenspeler met een verwijderbare headshell. Ervaringen met deze speler vind je behalve hier
Het standaard gemonteerde element is niet zo denderend, ik zou er een Audio-technica AT95E of opvolger VMAT-95E op plaatsen.
Edit: Bol.com heeft de zwarte versie inmiddels niet meer op voorraad, de zilveren versie kost nog steeds 179 euro. PlatteTV heeft beide kleuren momenteel nog op voorraad voor 179 euro. Zie https://www.plattetv.nl/info/denon-dp-300f-zwart-13157.html
[ Voor 26% gewijzigd door musicfreak op 22-11-2018 19:26 ]
Heeft er iemand nog iets opgevangen over eventuele aanbiedingen van lp’s. Bol.com heeft wel wat prijzen aangepast maar niet echt aantrekkelijk. Wellicht een black friday deal bij een lokale platen zaak?
Feeling lucky...Phunk
Ik weet er een.Blucky schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:54:
Wellicht een black friday deal bij een lokale platen zaak?
Zie ook hun bericht op Facebook.
Heb ik vorige week van opgepikt:hilgo schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:29:
[...]
Dank voor de melding.
Jammer dat ik geen Lidl in de buurt heb, had die Chef's special en Kensington wel willen meepikken
Keuze uit:
Chef’s Special - Amigo
Dire Straits - Love over Gold
Guns ’n Roses - Appetite for Destruction
Kensington - Vultures
Bob Marley - Legend
https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?articleId=11578
Guns n' Roses - Appetite for Destruction
Kinderen klaagden steen en been toen de Stones snoeihard door de werkkamer knalden.
Slecht idee... Hoe laat?
Ik zit te kijken naar wissellijsten om enkele lp's op te kunnen hangen aan een wand. Iemand daar ervaring mee?
Twijfel onderstaande te halen, nog geen idee of ik 3 op een rij doe, 3 (breed) x 2 (hoog) of iets anders.. luxeprobleem.
https://www.google.nl/url...Vaw1Hsj-wu4oRSktR8cXPINb7
Twijfel onderstaande te halen, nog geen idee of ik 3 op een rij doe, 3 (breed) x 2 (hoog) of iets anders.. luxeprobleem.
Dank je voor de tipmusicfreak schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:27:
[...]
Ik weet er een.Velvet Amersfoort heeft morgen 50% korting op een aantal bakken met nieuwe albums (als in: niet 2e hands). Gaat om oude voorraad en teveel van ingekochte titels. Morgen geven ze hierop 50% korting, overmorgen 60 en zondag 70% korting. Ik denk dat ik wel even ga kijken morgen.
Zie ook hun bericht op Facebook.
Ik heb deze en qua wisselen bevallen ze erg goed, vind alleen het kunststof niet mooi. Ik ben zelf op zoek naar houten lijsten, die eventueel wat minder makkelijk te wisselen zijn.warcow schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:26:
Ik zit te kijken naar wissellijsten om enkele lp's op te kunnen hangen aan een wand. Iemand daar ervaring mee?
Ikea heeft naar ik weet alleen nog maar aluminium lijsten welke passen.noodel1988 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 22:01:
Ophangsysteem: Check Waaghals website.
Al prefereer ik die van Ikea in lijstje.
Kroese doet mee met BlackFriday, alleen in de winkel, niet online.
Ik ben opzoek naar een platenspeler. Ik ben echt een beginner dus ik zoek iets voor een redelijke prijs om te ontdekken of het iets voor mij is. Nu ben ik heel erg aan het twijfelen tussen deze twee opties;
- De Denon DP300F + bluetooth adapter (nadeel 2x stroom nodig)
- De Teac TN-180-BT
Wie heeft ervaring met deze modellen? En vooral wat is het verschil. Ik lees wel een hoop slechte verhalen over GPO etc. maar deze twee modellen zijn volgens mij allebei wel prima.
- De Denon DP300F + bluetooth adapter (nadeel 2x stroom nodig)
- De Teac TN-180-BT
Wie heeft ervaring met deze modellen? En vooral wat is het verschil. Ik lees wel een hoop slechte verhalen over GPO etc. maar deze twee modellen zijn volgens mij allebei wel prima.
Meteen de vraag: waarom wil je een bluetooth adapter? 
Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat geeft voor jou de meerwaarde?
De DP300F is overigens een prima platenspeler.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat geeft voor jou de meerwaarde?
De DP300F is overigens een prima platenspeler.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dat had ik er inderdaad wel even bij mogen zetten.. 
De platenspeler komt in een (open) kast te staan aan de ene kant van de kamer en de soundbar, waarnaar toe gestreamd wordt, staat aan de andere kant van de kamer, zit ongeveer 5 meter tussen.

De platenspeler komt in een (open) kast te staan aan de ene kant van de kamer en de soundbar, waarnaar toe gestreamd wordt, staat aan de andere kant van de kamer, zit ongeveer 5 meter tussen.
lk zou die Teac TN180 links laten liggen.
Geen 1/2" aansluiting voor een element, en volgens mij ook geen antiskating instelling (dus zéér goedkope/simpele arm).
Dat is dus geen apparaat wat de naam draaitafel waardig is imho. Op MP koop je een oude 2e handstafel voor 25 euro oid die beter is. (qua draaitafelprestaties)
Geen 1/2" aansluiting voor een element, en volgens mij ook geen antiskating instelling (dus zéér goedkope/simpele arm).
Dat is dus geen apparaat wat de naam draaitafel waardig is imho. Op MP koop je een oude 2e handstafel voor 25 euro oid die beter is. (qua draaitafelprestaties)
Dit topic is gesloten.