Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 14
Acties:
  • 590.884 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter

Het Grote Vinyl Topic Deel 2

Aftrap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fhxqbXvz4tPgArNhPUq7UyhI/full.jpg

Welkom bij deel 2 van het grote Vinyl topic! Hier kan je praten over platenspelers, armen, naalden, RIAA curves, en reparatie en afstelling maar ook over platen, persingen, en muziek. Spullen te koop aanbieden?
Hier graag: Vraag & Aanbod overig

De Speler
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xH5QW6BFWvZlMvJLRZsrmr1j/full.png

Een platenspeler (ook draaitafel, grammofoon of pick-up) is een apparaat om grammofoonplaten af te spelen. De eerste grammofoons bevatten een opwindmechanisme om de plaat te kunnen laten draaien en een hoorn om de trilling van de naald mechanisch te versterken. Latere grammofoons namen de trilling van naald op met een element en versterkten het kleine elektrische signaal elektronisch, waarna het door een luidspreker ten gehore werd gebracht.
Techniek
Voor de uitvinding van de compact disc was de grammofoonplaat het populairste geluidsmedium. Veel pop, maar ook Rock en Metal wordt behalve op cd ook als grammofoonplaat uitgebracht en is bij sommigen nog erg populair.
Een grammofoonplaat is een platte ronde schijf, ontwikkeld door Emile Berliner (1858-1929), waarbij aan beide kanten (zelden aan een kant) een spiraalvormige groef is ingesneden die van de rand naar dichtbij het midden loopt en waarin geluidsinformatie is opgenomen in de vorm van kleine horizontale (vroeger verticale) en bij stereo horizontale én verticale afwijkingen. Deze uitslagen kunnen met een naald op de ronddraaiende plaat worden afgetast en hoorbaar worden gemaakt. Om te zorgen dat een plaat op de juiste wijze op een speler gelegd wordt, wordt er een gaatje exact in het midden van een plaat gemaakt.
Naald
De naald (soms ook wel stylus genoemd) bevindt zich aan het einde van de naalddrager (ook wel cantilever genoemd). De oorspronkelijke platenspelers hebben een metalen naald. Deze grammofoons spelen platen af met brede groeven op een snelheid van 78 toeren. De uitslagen van de naald worden mechanisch versterkt en hoorbaar gemaakt. De naald slijt snel en moet na elke plaat worden vervangen.
Later werden de bewegingen van de naald elektronisch versterkt. De naalddruk kon nu veel minder worden en de naald werd van saffier of diamant gemaakt. Het hele element werd vervangbaar.
De vorm van de naaldtip is mede bepalend voor de aftastkwaliteit. We onderscheiden een aantal basistypen naaldtipvormen: de ronde of sferische naaldtip, de elliptische naaldtip en diverse complexere naaldtipvormen. Bij elk van deze naaldtipvormen zijn diverse variaties denkbaar, welke allemaal invloed hebben op de klank en prijs. Vaak wordt bij de naaldtipvorm aangegeven of deze 'nude' of 'bonded' is, wat inhoudt of de naaldtip 1 complete diamant is (nude), of een klein diamantje op een metalen houder gelijmd is (bonded). 'Nude' betekend doorgaans dat de naaldtip lichter is (diamand is lichter dan metaal) en daardoor een betere weergave zal hebben.
Elementen
De keuze van het merk platenspeler is een belangrijk facet, maar de keuze van het te gebruiken pick-up element is zeker niet minder belangrijk. In hoofdzaak worden magneto-dynamische elementen gebruikt (tegenwoordig MM-element genoemd = Moving Magnet). Daarnaast zijn moving coil-elementen (MC) de absolute top-weergevers maar liggen in een hogere prijsklasse (vanaf ca. €200,-). Bekende merken voor beide types pick-up elementen uit de jaren 70/80 zijn Bang&Olufsen, Shure, Stanton, Goldring, Rega, Audio Technica (AT), Ortofon, Dual, Philips, Pickering, Technics, Sony. De meeste fabrikanten leveren nog steeds pick-up elementen.
Frequentiekarakteristiek
Doordat de energie van een geluidsgolf evenredig is met het kwadraat van de frequentie is bij gelijk vermogen de amplitude van hoge tonen lager dan van lage tonen. Hoge tonen hebben in muziek daardoor over het algemeen een kleinere amplitude. Daarom worden hoge tonen versterkt op een grammofoonplaat gezet zonder dat dit tot overmatige groefbeweging leidt. De voorversterker verzwakt de hoge tonen weer in dezelfde mate. Dit heeft tot gevolg dat met het afzwakken van de hoge tonen ook de ruis van het plaatmateriaal wordt onderdrukt. Deze techniek werd al op de oude 78-toerenplaten toegepast, maar er was geen standaard voor het filter. Verschillende maatschappijen gebruikten verschillende filterkarakteristieken. Met het ontwerp van de vinylplaat is ook het filter gestandaardiseerd. De specificaties van het filter werden origineel ontworpen door de RIAA, en het filter wordt vaak aangeduid met de naam RIAA-filter.
Doordat de output van het element veel lager is dan een normale lijnbron (cd speler, cassettedeck) is hiervoor een aparte phonoversterker nodig (soms zit deze ingebouwd in de hoofdversterker). Deze phonoversterkers zijn uitgerust met een RIAA-filter, zodat ze de juiste frequentiekarakteristiek doorgeven aan de rest van de installatie.
Het toerental van een grammofoonplaat is constant. Daardoor neemt de lineaire snelheid van de naald in de groef van buiten naar binnen toe af. Hierdoor kunnen hoge tonen aan het eind van een muziekstuk minder goed worden weergegeven dan aan het begin. Onder operaliefhebbers is bekend dat de hoge gezongen muzieknoot aan het eind van veel opera's niet goed wordt gereproduceerd. Ook popliefhebbers zien de frisse en dynamische hoge tonen aan het begin van een plaat afnemen tot slissende bekkens en vervormde vocale s-klanken aan het einde ervan (effect mede afhankelijk van de kwaliteit van de platenspeler).
Slijtage en geluidsvervorming
Hoewel er onder optimale omstandigheden een zeer goede geluidsweergave mogelijk is, is de aanvankelijk van was, later van schellak en weer later van vinyl gemaakte plaat als opslagmedium erg kwetsbaar en zeer gevoelig voor krassen en stof, die leiden tot tikken en ruis bij het afspelen. Het afspelen zelf werkt door een mechanisch contact van de naald met de plaat, en zorgt voor slijtage die de geluidskwaliteit doet afnemen; vooral wanneer naalden van slechte kwaliteit gebruikt worden. Men spreekt bij een veel gespeelde grammofoonplaat over grijsgedraaid, omdat een versleten plaat daadwerkelijk een grijzige indruk kan maken. Ook de voor het afspelen gebruikte draaitafel, het pick-upelement en de naald hadden grote invloed op de kwaliteit van het geluidssignaal. De motor kon aanleiding geven tot wow en flutter. Ook het op de plaat zetten van de naald kon deze beschadigen. De oude schellakgrammofoonplaten waren bovendien erg breekbaar.

De Plaat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I45QibDDFHFvnpxWzM6KmDDe/full.png
Varianten
78 toeren
De oudste grammofoonplaten hadden een diameter van 30 cm (12") 25 cm (10") of 20 cm (8") en werden afgespeeld op een toerental van 75 tot 82 per minuut. Later werd dit gestandaardiseerd op 78 toeren. De meeste werden gemaakt van schellak. Door gebruik van betere materialen en elektronische versterking kon in de jaren veertig de groef worden versmald, waardoor meer muziek op één plaatkant mogelijk werd. Aanvankelijk werd op een 12"-plaatkant maximaal vijf minuten muziek geperst, rond 1950 was acht minuten op één kant mogelijk.
De 78-toerenplaat bleef tot het einde van de jaren vijftig in productie en in sommige landen, met name in Afrika tot diep in de jaren zestig.

Microgroefplaat
De verbeterde techniek maakte experimenten met een lagere draaisnelheid mogelijk. In de Verenigde Staten experimenteerde Columbia Records met een toerental van 33 1/3, terwijl RCA-Victor 45 toerenplaten ontwikkelde.
De nieuwe platen hadden een smaller groef en moesten dan ook met een kleinere naald worden afgespeeld. Deze groef heet microgroef.

Langspeelplaat
De langspeelplaat (ook wel LP of album), werd officieel geïntroduceerd in 1948 en werd gemaakt van vinyl. Vanaf het begin waren er twee formaten in de handel: 30 en 25 cm. (12 en 10"). Door de lagere snelheid en kleinere groefafstand kon er op een langspeelplaat veel meer muziek worden geplaatst: de 12"-platen konden maximaal een halfuur muziek per kant hebben, de 10"-platen maximaal twintig minuten.

Singles
Daarnaast kwam RCA met een 45-toerenplaat van 17,5 cm. (7"), die als singles bekend werden. Ze waren oorspronkelijk bedoeld voor gebruik met een platenwisselaar. Ze hadden daarom een groter gat in het midden zodat er ruimte was voor het wisselmechaniek. Deze platen werden oorspronkelijk geleverd met een uitneembaar inzetstukje zodat ze ook afgespeeld konden worden op een platenspeler met een kleine as. Later kon er een voorgestanst deel worden uitgebroken. In de beginperiode werd dit formaat ook gebruikt voor langere muziekstukken, die dan, net als voorheen bij de 78-toerenplaten het geval was, over meer plaatzijden verdeeld werden.
De 7inch is de laatste tijd steeds meer in zwang, vooral in de UK gaat het gewoon erg goed met de single verkoop op 7inch van hedendaagse rock en pop groepen. Daarnaast zijn in een bepaalde genres vinyl nooit weggeweest en wordt er nog steeds ladingen nieuwe releases uitgebracht.

Er bestaan meerdere varianten van de single:
• De maxisingle: heeft het formaat van een langspeelplaat maar wordt afgespeeld op 45 toeren per minuut

• De EP (extended play): De 10 inch: Hierop staan enkele melodieën per kant staan en worden ook op 45 tpm afgedraaid.

• De 7 inch: Er werden zelfs 17,5 centimeter platen geperst, die op 33 1/3 tpm moesten moesten worden afgedraaid, deze werden vooral gebruikt voor klassieke muziek en hadden een maximale speelduur van 8,5 min. per kant. Het Amerikaanse platenlabel MMS was vrijwel het enige dat deze 33-toeren'singles' op de markt bracht. Ook in de popmuziek is de 7 inch gebruikt.

• De vierkante slappe single: die als promotie bijvoorbeeld als bladzijde in een tijdschrift werd geleverd en na uitscheuren met de nodige omzichtigheid enkele malen kon worden afgespeeld. Door de niet-ronde vorm en het slappe karakter betekende dit een groot gevaar voor de naald. De weergavekwaliteit van de opname viel uiteraard erg tegen.

• 10-inch: De 25-cm-plaat was aanvankelijk populair, zowel in de klassieke als de populaire muziek. Hoewel de speelduur iets korter was dan van een 30-cm.-plaat lagen de productiekosten lager, waardoor deze platen goedkoper op de markt kwamen, terwijl er toch relatief veel muziek op kon worden geperst, zeker in verhouding tot de oude 78-toerenplaat.

Platen met een bijzondere persing
• De vierkanaalsgrammofoonplaat

• Platen waarin een afbeelding is geperst (picture disc)

• Platen met een groef die niet van buiten naar binnen loopt, maar van binnen naar buiten (reverse groove record). Dit heeft als nadeel dat het opzetten bemoeilijkt wordt, vooral bij een speler met automatische afslag aan het eind van de plaat. Ook loopt aan het eind van het afspelen de naald van de plaat af waardoor de naald beschadigd kan raken.

• Platen die voor elke kant een andere afspeelsnelheid hebben.

• Platen met slechts aan één zijde een groef. De andere kant is niet afspeelbaar, er kunnen dan teksten ingekrast zijn.

• Testplaat met aan één zijde een gedeelte zonder groef, teneinde de antiskating van de arm in te kunnen stellen.

• Platen met verborgen geschreven teksten ingeperst in de uitloopgroef. Op die plek staat gewoonlijk het bestelnummer ingeperst.

• Platen met een lus in de eindgroef. Gewoonlijk is het laatste stukje van een plaat zonder geluid. In dit geval loopt het geluid helemaal door tot het eind. De laatste circulatie van de plaat zal dan herhaald worden totdat de plaat afgezet wordt. Een voorbeeld van een loop is de oneindig druppelende kraan aan het einde van Pink Floyds album Atom Heart Mother uit 1970. Een ander voorbeeld is Sergeant Pepper's Lonely Hearts Club Band van The Beatles met in de uitloopgroef een ultrasone toon (mensen horen niks, maar de hond gaat ervan janken) en in de eindgroef een kakofonie van geluiden.

• De maxisingles (12 inch) van Pop Muzik(1979) van de popgroep M en een special edition van The Deer Hunter / Don't cry for me Argentina van The Shadows bevatten een dubbele groef die elk een andere versie van het nummer bevat. Daardoor wordt het onvoorspelbaar welke versie opgezet wordt.

• Bij de single "They're Coming to Take Me Away, Ha-Haaa" door Napoleon XIV staat op de b-side hetzelfde nummer, maar dan het achterste voren. Het label correspondeert hiermee, want het is in spiegelschrift geprint.
Merken
Bekende Europese merken van platenspelers waren onder andere Rega,Dual, Lenco, Thorens, Garrard, Saba, Philips, Bang & Olufsen en Linn.
Later kwamen ook Japanse merken als Sony, Technics/Panasonic, Micro Seiki, Yamaha, JVC, Akai op de markt.
Adressen retail winkels
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MAzpq8ysUP1eTGQwDeLrZyHU/full.png
Nederland
Alkmaar: VelvetMusic Alkmaar (Pop-Eye)
Amersfoort: VelvetMusic Amersfoort
Amsterdam:Arnhem:Breda:Delft:Den Haag:Deventer:Dordrecht: VelvetMusic Dordrecht
Ede: VelvetMusic EDE
Eindhoven: Freakyrecords (discogs) (FB)
Groningen:Harderwijk: Vinylarchief
's-Hertogenbosch: De Langspeelplaat (maken ook kromme platen terug recht enz.)
Heerlen:Hengelo: Technics Vingers (enkel op afspraak)
Leeuwarden: deeptraxrecords (discogs)
Leiden:Nijmegen:Reusel: Mango-Records (discogs)
Rotterdam: VelvetMusic Rotterdam
Sittard: Music Machine (FB)
Sneek: vip-records
Tilburg:
• zaterdag-markt in het centrum
Diggers
sounds
Utrecht: [url="hhttp://www.platomania.eu/"]Plato Utrecht[/url]
Venlo: Sounds
Zaandam: Coco-Records (Webshop)
Zwolle:
Kringloopwinkels
Kringloopwinkels hebben vaak ook een hoekje met wat platen & spelers in. Helaas is het aanbod vaak niet bijster groot maar soms kan je nog wel een koopje doen!
2switch

België
Antwerpen:Zonhoven: Fonorama (discogs)

Kringloopwinkels
Kringloopwinkels hebben vaak ook een hoekje met wat platen & spelers in. Helaas is het aanbod vaak niet bijster groot maar soms kan je nog wel een koopje doen!

Noemenswaardige winkels in andere landen
UK Spillers

USA amoeba (en liefst de vestiging in Hollywood)

Webstores

Astralmusic (NL)
eil (UK/US)
Gemm (wereldwijde marktplaats)
Juno Records (UK)
Limitedvinyl (NL)
Mid-Town Records (NL)
Napalm Records (AUS)
Protected (DE) (voornamelijk beschermmateriaal enz.
Recess (NL)
http://webwinkel.deplatenzolder.nl/ (NL)
tips en tricks:
Hoe stel ik mijn arm goed in? musicfreak in "Het Grote Vinyl Topic" en: mr_petit in "Het Grote Vinyl Topic"
Wanneer moet ik een naald vervangen? mr_petit in "Het Grote Vinyl Topic"
Must haves: broodnodige accessoires om platen af te spelen, apparatuur in te stellen en je platen op te bergen: mr_petit in "Het Grote Vinyl Topic"
ophangsystemen voor platen aan de muur prodoc in "Het Grote Vinyl Topic"
modificatietopic: [DIY]Thorens TD 160 Modificatie

[ Voor 23% gewijzigd door teacher op 17-08-2017 21:19 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-10 11:22
Vorige week mijn verjaardag gevierd, dus maar eens alle aanwinsten op de foto gezet.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zlOaVEK.jpg
  • De eerste drie Iron Maiden albums, reissues op 180gr. Kwam inclusief twee verzamelboxen (geen idee waarom twee)
  • Mumford & Sons - Babel. Gatefold sleeve.
  • Red Hot Chili Peppers - Californication. Dubbel LP maar helaas geen gatefold sleeve.
  • Jimi Hendrix - Live at Woodstock, een 3x LP op 180gr.
Al met al erg blij er mee, nu nog de rest van Maiden er bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben vandaag naar de Ikea in Eindhoven geweest en aldaar heb ik een Gladsax LP-photoframe meegenomen om één LP hoes te kunnen tonen als een foto... Als eerste hoes voor achter het glas heb ik gekozen voor Daniël Romano - Come Cry With Me:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20150505_001_zpsrxbfdtz7.jpg

Ziet er beste gelikt uit moet ik zeggen... :)

Ps.: de LP heb ik uiteraard uit de hoes gehaald om te voorkomen dat er slijtage plekken zouden onstaan op de plek waar de LP zich zou bevinden ten tijde van het tonen van de hoes in de photoframe... ;)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:56
De platter is weer een beetje toonbaar:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8aODW8El.jpg

Ik heb eerst Cif gebruikt, daarna zilverpoets. Inmiddels heb ik een nieuwe snaar besteld, en dit weekend eens aan de slag met het chassis, de veren moeten een beetje afgesteld worden.

Verder ben ik tot nu toe toch erg tevreden met de Thorens, de kringloop waar ik 'm weg heb deinst er normaliter niet voor terug om behoorlijke prijzen te vragen voor apparatuur. De Thorens is er waarschijnlijk tussendoor geglipt ;)

Nieuwe aanwinsten van de afgelopen tijd:

Kraftwerk - Trans Europa Express
Kraftwerk - Autobahn

Afgelopen zaterdag ben ik in Annen bij de Boedelmarkt geweest, een kringloop met erg veel vinyl.
Daarom ook nog wat 'nieuwe' gebruikte aanwinsten:

Jean Michel Jarre - Oxygene
ELO - A New World Record
ELO - Out of the Blue
Toto - Past to Present
Blanket of Secrecy - Walls have Ears
Prince & the Revolution - Parade

en nog wat Phil Collins, Madonna & Boney M. :P
Binnenkort maar eens met de Knosti aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-10 10:50

Greveldinges

Thank you, thank you very much

mr_petit schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 23:07:
[...]

Bij je telefoon heb je geen aardlus. Bij de speler wel.
Heeft ook met impedantie te maken.
Als je een microfoon zou gebruiken (een dynamische) dan is de kans al groter op een aardlus.
Maar met een draaitafel, die zelf op het lichtnet aangesloten zit, een electromotor bevat, wellicht een trafo bevat etc, is de kans op stoorvelden heel groot.
Je hebt dus een aarddraad nodig tussen draaitafel en voorversterker.
Bij zo'n din stekker zou dat de middelste pin moeten zijn, maar wellicht heb je ook nog een los punt op je draaitafel.
Dit is inderdaad de middelste pin, bedankt voor de uitleg, het wordt nu wel wat duidelijker. Ik laat morgenavond even weten of het gelukt is, bedankt! Ik zal ook binnenkort even een betere foto posten van de speler zelf, nadat ik hem helemaal goed schoongemaakt heb.

Afbeeldingslocatie: http://greveldinges.nl/app/templates/default/images/spelert.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 08:19

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nieuwe score is binnen!

Van LB naar RO:
This Was - new stereo cut; Benefit - Steven Wilson remix; A Passion Play - Steven Wilson remix; War Child - 40th Anni, Steven Wilson remix.
JT-albums

stikkertjes

Aqualung, Minstrel in the Gallery en Thick as a Brick staan nog in preorder.

>:) >:)

[ Voor 3% gewijzigd door InflatableMouse op 08-05-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Even nog navolgend over de discussie m.b.t waar het 'Grote Vinyl Topic' precies over moest gaan.
Wat ik wel mis tussen alle lappen technische tekst en uitleg etc. is gewoon soms wat leuke foto's.
Het hoeft echt geen 'show hier je setup' topic te worden maar ik raak die in een vierkant neergelegde nieuwe aanwinsten van LP's ook wel een beetje zat soms. Wat mij betreft mag er ook wel geregeld een leuke foto tussendoor van mooie spelers of eigen set-ups om het allemaal wat op te fleuren...

Dus om dan ook maar de daad bij het woord te voegen, hier ligt John Mayer (Live in Los Angeles) op de speler :)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/149wmck.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooie tafel om te zien die Dual. Ik doe ff met je mee, ik vind plaatjes van plaatjes ook leuk (check ook de vinyl sub op Reddit..). Dit Kiss album kwam ik vorige week tegen voor een knaak, geen krasje. Best leuk.
Afbeeldingslocatie: https://auubra.bl3302.livefilestore.com/y2p89nOWGJHV1UUtYHBDgbg-9RizACkoYxKqp-4Gflimy_eGfpBBRFGMqLmJ2A9AbqnhoNdabKRyZbLJYtLpOdqSzE-1jQj79WR6Y4aFFDaW8TuK4dMCtqqo6CRZPhhvaRtkgFTOB7Sw6OWkE9hsHnrTUmz8HoYIGBb4t2fhTOi7Dw/IMG_6090.JPG?psid=1

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
ACRNM schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:18:
Wat mij betreft mag er ook wel geregeld een leuke foto tussendoor van mooie spelers of eigen set-ups om het allemaal wat op te fleuren...
[afbeelding]
Erg fraaie Dual inderdaad :)

Hier draait Kraftwerk - Electric Cafe
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mFKJjgQl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/WCVBx1mxLpE4W3oF9BMzk4V2/full.jpg

Een plaatje, omdat het kan :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10 02:36
Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/68yhtbzpz/20140719_113434.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:09
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/sonypsx4.jpg

Ik doe mee met de 440MLa's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:57
Vorige maand heb ik een Pioneer PL-12D-ii gekocht. Aangezien ik het element dat erop zat niet kende, heb ik een nieuw element besteld, de Audio Technica CN5625AL. Nu heb ik deze gemonteerd, maar het lijkt alsof de boel een beetje scheef staat.

Nu denk ik dat het aan de arm ligt, omdat ook de headshell niet helemaal recht lijkt te staan, maar ik kom er niet echt achter waar, en of, ik dat kan aanpassen/verhelpen.
Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tBi3sqll.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
En nog een platenspeler erbij:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Qy4uEM2l.jpg

Verassing van m'n vriendin _/-\o_

En omdat het kan nog eentje van de Thorens in actie - weer een beetje glimmend na de poetsbeurt afgelopen weekend:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sEU55LTl.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door cmndr_adama op 11-05-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:19:
[...]

Jammer dat hun dus geen inkel /bose naald levert had hun al gevonden
Mijn naald hebben ze dus niet
Bij die link van mij kan ik wel de bose naald vinden voor 18 euro
Maar bedankt voor de tip ze hebben wel weer anderen dingen
Dat hebben ze wel, maar dan onder het merknaam Audio Technica... Bose/Inkel hebben net zoals velen anderen Audio Technica elementen gerebrand... Op jou Bose / Inkel set zit zover ik kan zien een AT91 element welke door Bose / Inkel omgedoopt is tot Bose ST-870... Kosten bij pickupnaalden.com 25 euro excl. verzendkosten: http://www.pickupnaalden.com/produkt_detail.asp?M=Bose_ST-870_Geel_7659_6682

Bij William Thakker kost een originele AT-91 naald 19,95 euro: https://www.thakker.eu/en...91-genuine-stylus/a-6101/

Incl. verzendkosten zal dit element ongeveer net zo duur zijn als bij pickupnaalden.com... 't is maar dat je het weet voor in de toekomst...

Tevens nu aan het luisteren naar het album Rowwen Hèze van de band Rowwen Hèze om actiever te laten zien welke muziek er op staat:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20150513_004_zpshnwhmclm.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door rcor op 13-05-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:48
Inception herdruk

Inception herdruk

_/-\o_

Ook al is het een herdruk, en klinkt het bij tijd en wijlen nog alsof er een dweil tussen de plaat en naald ligt. Ik ben er blij mee!!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Momenteel draait de platen speler Coldplay - Viva La Vida:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20150514_001_zpswf74m4bn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

En daarom koop ik eigenlijk alleen nog maar nieuw en ben ik zo enorm selectief.

Perfect voorbeeld, net binnen gekregen :D. Geweldige dit! Perfect afgewerkt, perfecte persingen, echt kwaliteit! Op de eerste foto mist het debut want die stond al op!

Klankmatig de eerste twee zijn echt heel erg goed. Als je de oude albums/CD een beetje kent valt je bek open wat ze er mee hebben gedaan. Ik speel ze in volgorde af, kan niet wachten tot ik bij 2112 beland!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/0WAzvI0Wj7dtdxs2UHwX2e7H/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/noTKFu8M88ErPuzCZbX1ZHtd/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gMixusAhn5iurtseAEyyy49f/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/kuTkwb62ENadkfy0apnNo5mW/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/g3OnuDCJn9eBhptATLBEaAP4/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9JURJOtcOHWaXaFlcREokuWq/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KIxfSLiPOFZrD2260Xp068pI/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
@Vintage1987: De zaak blijft waarschijnlijk bestaan door mensen die écht zoveel geld willen betalen voor zo'n plaat. Er is echt wel een doelgroep voor.

Ik heb trouwens ook twee nieuwe LP's gekocht! Laatst op een marktje in Gorinchem! *O*
Ik wist niet of we die ene van ELO al hadden (dat weet ik nu nog steeds niet) en die maxi-single van Ghostbusters was bijna nieuw. Er is echt goed voor de platen gezorgd. Voor alle platen daar gold dat er goed voor was gezorgd en dat ze allemaal gewassen waren.

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/sxdm6b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Momenteel naar Kaiser Chiefs - Off With Their Heads aan het luisteren op LP:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20150516_001_zpsypfkvpiz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-10 19:58
Echt een waanzinnig album >:) !

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/hp2w5qswt/De_Wolff_1_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/bycps0kwt/De_Wolff_3_3.jpg

En volledig gesigneerd na afloop van het concert in Middelburg oOo !

Op dit moment spettert 'Voodoo Mademoiselle' trouwens uit de boxen.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
De bodemplaat is vervangen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ukFyZSLl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2j7xSnpl.jpg

Hier is goed te zien dat de plaat behoorlijk wat dikker is:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D7P82njl.jpg

De veren / subchassis zijn nu beter afgesteld en het plateau weer op de geadviseerde hoogte, voor nu ben ik elk geval tevreden. Ook meteen de lager olie maar vervangen, het lager stond vrijwel droog. In elke geval heb me weer prima vermaakt deze avond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 00:56
Gaaf dat er steeds meer foto's in het topic komen. Ik doe even mee.
De luisteropstelling (zie deze link van een jaar geleden)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Ng2Gwo7I0As/VVzsCTF80sI/AAAAAAAAHNo/udLNUqPsWNQ/s288/IMG_4654.JPG

De apparatuur
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-zDGRgSBR_Iw/VVzsCfPEeYI/AAAAAAAAHNw/twwXhVJq8Gw/s288/IMG_4655.JPG
Speler van vanavond: B&O Beogram 1000
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-v5LUXOCCWmQ/VVzsCfacE_I/AAAAAAAAHNg/uXqidRQMLF8/s288/IMG_4656.JPG
En de plaat van vanavond: Chic - Risqué
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-VBVJ3kP2ehE/VVzsDKpDoDI/AAAAAAAAHN0/CcZppWa8JJQ/s288/IMG_4657.JPG

Echt een gave plaat trouwens, ben best onder de indruk geraakt van het genre die Nile Rodgers gebracht heeft. Tijd om ook de rest van zijn repertoire te gaan verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Momenteel aan het luisteren naar Daniel Romano - Come Cry With Me:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20150521_001_zpswvrb62ck.jpg

Geen hoes deze keer bij de speler zelf: die zit netjes achter een LP foto frame van de Ikea:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20150505_001_zpsrxbfdtz7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Herkenbaar ;)

Ze begrijpt het wel, maar tot op zekere hoogte. Het leukste was het moment dat ik m'n Thorens had gezien bij de kringloop - het eerste wat ze zei was 'Neee, wat moet je daar nou weer mee, je hebt hebt er al 2! Laat dat ding toch staan!'
Waarop ik kort uitlegde dat dat geen Thorensen zijn en ik 'm toch echt mee ging nemen :P

Op dit moment luister ik naar Tommy - The Who
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cd0BuRBl.jpg

Blijft toch een lekker album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er heel toevallig iemand ervaring met de platenkasten van Castor? Benieuwd of dat een betrouwbaar bedrijf is en de kwaliteit goed is. Heb deze op het oog (in kleur): http://www.castorinterieu...sten/lp-kast-1-x-3-vakken
Afbeeldingslocatie: http://www.castorinterieur.nl/image/cache/data/platenkasten/lp-cd-kast-8013-800x600.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
^^ eens, maar ik zou voor een standaard kast met 2 planken echt geen 300 euro lappen. Een Kalax bij de ikea heb je al voor 4 tientjes. Ik zou pas hier gaan kijken als ik echt inderdaad maatwerk wil. Een hele wand bijvoorbeeld voor mijn LP's. En ik heb nog niet heel erg veel LP's (tegen de 400 pas en daar vul je geen hele wand mee)

Zo lig ik zelf een beetje te kijken wat ik nou gaan doen. Ik wil mijn LP's wel etaleren ergens in de woonkamer, maar een standaard rek is meteen zo aanwezig en steekt toch circa 32 a 40 cm uit ten opzichte van de muur. Dus ik ben nog steeds aan het kijken of ik niet zelf dit meubel ga maken:

tv meubel

Ik wil het heel erg graag en het lijkt me ook prima te doen. Het ontwerp is ondertussen al een beetje aangepast aangezien er niet genoeg ventilatie is voor de versterker. Maar op hoofdlijnen zou ik wel graag willen dat het er zo uit komt te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door loewie1984 op 22-05-2015 22:25 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu deze, zelf gemaakte, kast. Eikenhouten panelen. Oude foto, zit nu ramvol platen en heb die Thorens TD 2001 verruild met een Technics SL 1210 MK5.
Enfin, heb hem niet heel goed gemaakt, zitten wat foutjes in (wel stevig). Zo'n Kallax is best een optie, 6 vakken versie, horizontaal. Stuk goedkoper ook. Ik ga het eens in masseren bij mijn vrouw (woonkamer he..)
Afbeeldingslocatie: https://uylfva.bl3302.livefilestore.com/y2ptdLnAjsWqm7MaCgXkjLmtQnrzZudZJ5dUpcr7kmbtkYuWOrwXN3cRDJw7cxUkda5KgMnS4P_pl7td4lgnqYCEckRec1UFB1ORic2TGlHTQnt-RVKl5cBgDCO2F0sAlKW/photo%2011.JPG?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Een nieuwe kast daar wil mrs Redhawk niet aan, maar de singletjes moeten een andere plek gaan krijgen. Puur omdat je die niet elke dag nodig hebt.
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/4gp66wm81/Vinyl_kast.jpg

Staar je niet blind op de staat van de kast, want die zal binnenkort geschilderd gaan worden. Dan zal de bovenbouw weg gaan, en de platenspeler SL1210mk2, en linuxlaptop jukebox 1 plank hoger gaan. Zo krijg ik 6 vakken waar ik de lp's kan stallen.

Dit bouwsel is een een zelfgebouwde boekenkast die nu dienst doet als vinylkast. Je snapt nu ook wel dat ik klaar ben met zooi die er op of inglegd wordt. Daar ben ik medeschuldig aan i know. ;) Zooi: opnaaitags, dokters afsprakenbriefjes, paracetamoldoosje, singlehoesjes, wapenverlof , cd's en een tabletstand.. >:)

[ Voor 29% gewijzigd door Bestla op 23-05-2015 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ja wel op abc gesorteerd, maar te laag en vol op dit moment. De singlekasten ook, maar dat gaat niet zo hard met aanwinsten, dus die gaan waarschijnlijk naar zolder. Ze zijn tenslotte alleen maar voor de jukebox.
Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/v4moxbp5p/image.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Bestla op 23-05-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
Hier ook een paar plaatjes van mij:

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/kpkbs2w11/IMAG1188.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/iajb9ocmf/IMAG1187.jpg

Foto van de woonkamer, wellicht biedt het iemand inspiratie. Ik woon dan wel alleen.

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/vwz3ixj6d/IMAG1183.jpg

Fijn van vinyl genieten hoeft trouwens niet duur te zijn, wat je ziet:
Dual 701 platenspeler €125
Audio Technica AT-3200-XE element, €100
Pro-Ject Phono Box phono voorversterker, €100
Rotel RA-812 Versterker, €60
Handgemaakte speakers (mdf behuizing met degelijke woofer en tweeter), €125

Alles gekocht via marktplaats, behalve de phono voorversterker. Met een beetje geduld en geluk heb je voor niet veel geld een prachtgeluid!

[ Voor 3% gewijzigd door PeterC86 op 24-05-2015 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ode aan mijn Technics SL 1210 MK5

Regelmatig kom ik in de verleiding een leuke vintage speler te kopen met “hout look” en exotische arm. Of een recente VPI (veel geld, geen f*cking stofkap..). En dat terwijl ik in korte tijd heel wat heb gekocht en verkocht. Noem het onrust of impulsiviteit. Van mijn eerste Reloop, tot Debut 3, 2Xperience Acryl, TD 318, TD 2001 (moeilijke arm). Toch kom ik elke keer weer terug bij de voordelen van mijn trouwe MK5. NU 2 jaar in mijn bezit en dat blijft wel even zo.

Hij komt uit juni 2008, een van de laatsten dus voor er in 2010 gestopt werd met de productie in Japan. Gekocht van een jongen die "toch geen tijd had om te gaan DJ’en” en net zijn eerste baan had gevonden. Aankoopbon en in doos met alles erbij.
Wat ik zo fijn vind aan dat ding: Een arm die heel veel elementen aan kan en op bijna elk vlak is in te stellen, een accurate snelheid, wiebelt niet, start snel, bouwkwaliteit is bekend, talloze onderdelen beschikbaar, verwijderbare stofkap, geen geklooi met riempjes (of die met de hand wisselen voor 45 rpm).
Waarschijnlijk mijn laatste speler. Ik heb met mijn Thorens TD 2001 (Ortofon Rondo Red mc en vh Hul kabels) geprobeerd ver te gaan, maar ben tot de conclusie gekomen dat ik geen audiofiel ben. Ik hoorde de verschillen al vrij snel niet meer.

Met een AT440mla en ultra- low capacitance RCA kabel ben ik eigenlijk wel klaar. Of die RCA upgrade nou echt hoorbaar is: Ik dacht het te horen, maar denk realistisch gezien van niet. Op een gegeven moment wordt dat upgraden volgens mij meer religie of emotie. Al die forum posts over tonearm rewiring laat ik ook links liggen. Het gaat mij om het genieten van muziek, binnen een (voor mij) redelijk budget. Net weer wat besteld op Discogs, money better spent. Moest ik even kwijt.

Afbeeldingslocatie: https://auubra.bl3302.livefilestore.com/y2p_fuUcmJsYR38l-3GfAr89NVn36vFofa2BX-01q7T7pRGhaHOIWXOtx3dOdyy2e-cbdgbCr8o7rYZ160u3Y60PtPEQ1keVYMaWmXG2H_e3TSLm8-srpZAVa2m0k6pcsSE/1%201.jpg?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me misschien een advies geven over het volgende:

Ik wil graag een usb platenspeler kopen (bijv. deze http://www.bol.com/nl/p/a...r-zwart/9000000011912142/ ) .

Nu zitten daar natuurlijk geen boxen bij. Het liefst zou ik de platenspeler op mijn Sony HT-CT370 soundbar aansluiten, maar mijn vraag is: kan dat eigenlijk wel? Ik heb een PS4 aangesloten op de soundbar en ik heb ook een pc, maar bij mijn pc zitten slechte oude boxjes. Als ik op de een of andere manier de platenspeler aan zou kunnen sluiten op de (PS4) of de losse soundbar zou dat een ideale oplossing zijn. Kan dat d.m.v. een bepaald verloopstukje misschien?

Dit zijn de aansluitingen van de soundbar:

AANSLUITINGEN IN/UIT
Bluetooth® (AAC), HDMI®-video-ingang (3), HDMI®-video-uitgang (1), NFC, Optische audio-ingang (1)

Dit zijn de aansluitingen van de platenspeler: (gekopieerd uit de handleiding)

4 . RCA uitgang(tulp)
13. USB aansluiting(Kabel<3mtr)

Kortom: hoe kan ik het beste zo'n platenspeler aansluiten? En zo ja, welk omvormkabeltje / stukje heb ik dan precies nodig om het allemaal te laten werken?

Dit is trouwens de achterkant van de soundbar:

Afbeeldingslocatie: http://www.brandsmartusa.com/images/product/addl/large/9176.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allereerst: koop die platenspeler niet... Dit is echt een platenspeler die je platen sloopt... Ik zou eerder voor een vintage Pioneer / Technics / Thorens gaan... Ik zal zo meteen wel eens een leuke setup uitzoeken voor je en kijken wat er mogelijk is met de soundbar...

Aller eerst: die Sony soundbar heeft geen tulp ingangen, dus je zult een tulp naar mini-jack moeten gaan gebruiken vanaf een verplichte phono preamp (die je nodig hebt om (de meeste) platen spelers te kunnen aansluiten op een moderne recente versterker / receiver of soundbar zonder Phono ingang)...

Echter is mijn advies om toch een losse versterker of receiver met phono ingang (daar kun je een platen speler direct op aan sluiten zonder dat er een losse phono preamp nodig is... Leuke versterkers / receivers zijn:
http://link.marktplaats.nl/m932079868
http://link.marktplaats.nl/m931655713
http://link.marktplaats.nl/m931177505

Nu niet te koop via marktplaats, maar ook interessant is de sony str-av20L:
Afbeeldingslocatie: http://www.radiomuseum.org/images/radio/sony_tokyo/fm_stereo_fm_am_receiver_str_av_20_1003399.jpg

Qua speakers is het persoonlijke smaak, maar de Boston A25 schijnen niet duur te zijn en zeer goed te klinken evenals de vintage JPW ML510 speakers...

PS: In alle gevallen zit er in de versterkers een Phono ingang weggewerkt waardoor je geen losse phono preamp nodig hebt om je platen speler te kunnen aansluiten...

Dan de platenspeler, zoals ik al zei koop niet die Akai en koop een vintage speler van wel eer.. Leuke opties zijn om te starten:
http://link.marktplaats.nl/m927243197
http://link.marktplaats.nl/m927865261
http://link.marktplaats.nl/m926006998
http://link.marktplaats.nl/m932176642

Overigens zijn enkele oude Akai spelers (van voordat Akai door chinezen werd overgenomen) ook interessant:
http://link.marktplaats.nl/m896801901

Voor bijna alle spelers geld dat je een nieuwe naald zult moeten plaatsen... Daar in veel gevallen de originele naald niet meer aan te komen is vanuit de fabrikant zelf (alleen slechte vervangingsnaalden van Tonar kom je dan nog aan en die wil je echt niet hebben) zul je dus ook een nieuw element moeten aanschaffen... Een prima start die zo goed als altijd samen gaat met een speler en goed klinkt is de Audio Technica AT95e: https://www.thakker.eu/en...at-95-e-cartridge/a-4916/

[ Voor 92% gewijzigd door rcor op 24-05-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Siemens oogt wel leuk Mr_Petit... Absoluut een stuk beter dan de Akai die Navuri zelf voorstelde door de ingebouwde phono preamp (sloopt geen platen zoals de Akai, geluidskwaliteit is een stuk beter)... Daarmee bedoelde ik niet de Akai AP-100 van 30 euro, maar de eerste die je noemde van 80 euro bij bol.com... AP-100 is zeker het proberen waard, maar je hebt wel een phono preamp nodig...

Hitachi heeft trouwens ook leuke platen spelers gemaakt... Mocht je een Hitachi HT-R10 tegen het lijf lopen die in goede optische en technische staat is, is dat ook een aanrader... Ik heb 'm ook gehad, maar helaas sneuvelde de speler tijdens het oplappen... Dit is 'm:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140124_002_zps7b2c876c.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door rcor op 25-05-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Laatst online: 17:28

Wimmel

Hello

Ik ging vandaag een TD150 ophalen die ik al enige tijd op het verlanglijstje had staan. Had de verkoper ook nog een TD320 staan die voor €150 weg mocht :)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/b67nu8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/6fw7zs.jpg

De TD150 ga ik verbouwen, het voorlopige lijstje;
* Nieuwe bredere plint zodat er een Linn sized armboard op past.
* Linn Akito toonarm
* Nieuwe face plate zonder liftknopgat
* Natuurlijk alles schoonmaken, smeren en voorzien van een nieuwe snaar

Ik heb zojuist alvast wat voorbereidend werk gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/33bim49.jpg

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-10 11:14
Dit weekend is mijn Thorens TD-318 MK1 voor een onderhoudsbeurt bij dr. Thorens langs geweest. De speler heb ik in februari gekocht. Er zat toen een Sumiko Oyster Blue element op gemonteerd. Dit is een element met een sferische naald. Mede door de berichten die ik in dit topic heb gelezen over de AT440MLa, heb ik besloten om dat element aan te schaffen. Deze is nu op de speler gemonteerd.
Naast het monteren van het element heeft dr. Thorens ook de lager van het plateau en diverse andere onderdelen gesmeerd, die na 30 jaar wel weer een onderhoudsbeurt mochten hebben.

Hieronder een verslag met foto's van de onderhoudsbeurt. Alle plaatjes zijn klikbaar.

Foto's van de speler toen ik hem net gekocht had:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BJUiQ3Z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rczLdUa.jpg

Foto's van tijdens de onderhoudsbeurt:

Plak bitumen op de bodem.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ncCiX7l.jpg

Draden gerangschikt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tlWbj4I.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/j3FdMap.jpg

Tulp uitgangen op de achterkant, en een aansluiting voor de massa kabel.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OuEuOiY.jpg

Overall plaatje toen dr. Thorens net klaar was met de onderhoudsbeurt, en de speler een testplaat draait.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2phMiBN.jpg

Thuis weer op de plek.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/250Ql3M.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vyyFcOR.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5QNwBb4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HyDRz4h.jpg

Helaas kwam ik er bij thuiskomst achter dat ik de voeding had laten liggen bij dr. Thorens thuis. Geen probleem, twee dagen later kwam hij voorrijden op zijn motor en kwam de voeding, singles adapter en serienummer sticker brengen (die was eraf gegaan bij het monteren van de audio uitgangen en de massa kabel-aansluiting). Dat is nog eens service! :*)

Nu dus lekker plaatjes luisteren, het klinkt in ieder geval over de speakers al een stuk beter met de nieuwe AT440MLa :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ziet er goed uit MartijnLoarne! Dit was absoluut de moeite waard geweest... Geniet er maar van...

Ps.: heeft hij in het contra gewicht ook nog wat lood bitumen weggewerkt zoals bij mij?
Zo ja, is dat zeker een zinnige zet geweest die ervoor zorgt dat de naald de groeven van de plaat nog beter kan volgen...
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140702_002_zps20736d45.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door rcor op 26-05-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Al een paar dagen volg ik dit topic, mooi hoor en veel vintage...

Alleen heb momenteel geen definitieve opstelling voor een platenspeler (wegens ruimtegebrek).
Het kriebelde, dus toch maar één gepakt en aangesloten op een Roelofs mixertje en via BT naar een BT speakertje. Dit is tijdelijk... Later ga ik hem op mijn Yamaha vintage versterker aansluiten.

Het gaat hier om een Technics D.D. SL-202 (incl. manual), die een maat eens voor mij meenam.
Wat me opviel is dat ik prik voel aan de tone-arm. Moet zo wie zo nog onderhoud plegen.
En eventueel een ander element/naald. Er zit nu een standaard Technics U-25 element in.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Nz8cGKcl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hhNGLP5l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bfxhHXIl.jpg

Ik heb ook nog een Luxman draaitafel, de PD-284 met Shure element/naald.

Afbeeldingslocatie: http://www.zolar.nl/got/vintage/luxman-turntable.jpg
afbeelding is geleased...

Voor de rest heb ik nog twee Philips draaitafels, waarvan één een nieuwe snaar op moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
Vanaf begin was ik niet zo tevreden over de Luxman, ik weet niet, maar ergerde me daar aan.
Voor onderhoud breng ik deze maar eens naar De Groef, kunnen ze gelijk een nieuw element monteren en hem afstellen.
Ik had destijds mijn Thorens weggegeven, had ik nooit moeten doen.

Misschien dat ik Sony STR-V55 tuner/versterker ook maar eens ophaal, en daar de platenspeler op aansluit.

Nog iets anders: laatst liep ik na lange tijd weer een platenwinkel in, WOW, heerlijk veel vinyl!
Dus bij thuiskomst zitten na te denken welke vervangende/nieuwe LP ik zal gaan kopen.
Ik denk dat het The Sensational Alex Harvey Band, Live album wordt, ooit gehad en verkocht.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/wf4zcLRqQd9pX5oIBOQK2OFjD2w=/fit-in/450x450/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(96)/discogs-images/R-1945888-1254209665.jpeg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Momenteel lekker aan het luisteren naar het Branbantse BZB met hun album 7:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20150527_001_zpskrwixpjr.jpg
Ziet er eigenlijk best gaaf uit nu ik naar die knal oranje LP kijk... :) Hopelijk komt er binnenkort nog een nieuw album uit van deze mannen, dan sta ik voor aan in de rij om 'm te kopen... :)

[ Voor 14% gewijzigd door rcor op 27-05-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Deze aan het luisteren:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AGkhQLdl.jpg

Gekocht & laten signeren bij haar concert in Paradiso vorig jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
mr_petit schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:04:
[...]
Je hebt die luxman PD-284 vanaf nieuw? Dat vind ik dan wel weer grappig.
Lees net je reactie.
Ja klopt, deze had ik daar nieuwe gekocht en later nog een cassettedeck van luxman.
Dat type cassettedeck had een fabricage fout :( Hun voorraad gecheckt en die waren ook niet goed.
Trouwens RTV Hof was een goede zaak, kon één van de verkopers nog van Roken HiFi, Zwanestraat te Groningen. En daar had ik weer die Sony STR-V55 versterker gekocht.
Later deed ik zeer weinig op het gebied met audio. Te druk...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rBy0ieGl.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door PE4000 op 28-05-2015 11:33 . Reden: vinyl toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het de opvolger van de A, of is het de B van Budget ;) hij is lager geprijsd dan de AT 440mla bij Thakker. Ik heb laatst nog een extra AT440mla op de kop getikt, nieuw voor € 90 (marktplaats). Ben wel ff voorzien.
PS: Dikke collectie heb je Vintage1967. Meerdere originele edities van Ride the Lightning, lekker veel metal, Ozzy, nice.
Afbeeldingslocatie: https://auubra.bl3302.livefilestore.com/y2p7Kj6u3WgFsTGIFFlPrxnHFTWMKXdDUxRWB20UPZhxkwXpRDmj5Bc6uyUxUBZGkKB22sjQV9_pa3riOMdL9fDTfBouHulpmcN4p1GydrIY47Aua7n24hSh5-PnfcO4Kt-dLW7BVUM_AdxLmQ0snxD9w/sdf.JPG?psid=1

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:37

-tom-562

Oliesjeik

Afgelopen week deze fijne plaat gekocht
Afbeeldingslocatie: http://www.collectorsfrenzy.com/gallery/150910612069.jpg

Na het zien van de documentaire ben ik verkocht. Top muziek.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Jee, mijn vrouw verslaafd aan Pearl Jam. Ok, wij beiden, maar Back Spacer was voor haar een openbaring. _/-\o_

We zijn dus druk bezig LP's te draaien vandaag. :) Nu de Foo Fighters - One by One

Natuurlijk wel met een Afbeeldingslocatie: http://www.tribalgod.nl/brinkster/smileys/beer2.gif

[ Voor 27% gewijzigd door Bestla op 30-05-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel of geen lood-bitumen, hoe het exact zit weet ik ook niet meer (destijds wel uitleg gehad van Dr. Thorens)... Op advies van Dr. Thorens heb ik in ieder geval destijds loodbitumen laten aanbrengen in mijn contra gewicht... Hoe dan ook:

Momenteel aan het luisteren naar Blof - In Het Midden Van Niets:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20150530_004_zpsp5wrjygg.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door rcor op 30-05-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Vandaag in Annen bij de Boedelmarkt geweest, een kringloop die zoals ze zelf zeggen gespecialiseerd zijn in vinyl. Gelet op het aanbod klopt dat wel, ik heb er 2 uur rond gesnuffeld en toen moest ik weer weg, helaas niet alles kunnen zien.. Uiteindelijk heb ik het volgende meegenomen:

E.L.O. - Discovery
E.L.O. - Eldorado
E.L.O. - Face the music
Pink Floyd - The Wall
Duran Duran - Arena
Genesis - And then were three
Orchestral Manoeuvres - Architecture & Morality
The Alan Parsons Project - I Robot

Nog veel meer leuks gezien, binnenkort nog maar een keertje ;)

Het schoot me vandaag ook te binnen dat op zolder bij m'n ouders deze versie van Nevermind nog moet liggen:
Afbeeldingslocatie: http://www.popsike.com/pix/20100605/220616937500.jpg
Binnenkort maar eens op zolder op zoek.

Ik heb die plaat ooit gekocht toen ik een jaar of 14 was en veel Nirvana draaide (op CD dan weliswaar ;) ).
Ik vondt 'm mooi en heb 'm destijds aan de muur gehangen. Ik had geen speler, maar dit is wel de eerste plaat die ik ooit heb gekocht.

[ Voor 28% gewijzigd door cmndr_adama op 30-05-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-10 09:32

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vinyl
Rega RP1 Performance Pack

Sinds vrijdag in het bezit van deze 1,5 jaar oude Rega RP1 PP, voor de prijs van een normale. :Y)
35007-35007 draait er nu op.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:11
Mijn nieuwste aanwinst....

Eindelijk een (originele) headshell voor mijn CEC BD-7000 voor een schappelijk prijsje:

Afbeeldingslocatie: http://audio.home.xs4all.nl/zooi/CEC/cecheadshell.jpg

De prijzen van sommige headshells gaat ook nergens meer over.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Over het nut van een restrictie verbod. Alsof de douane de lijst gaat cross-checken met albums die het land niet mogen verlaten. Discogs et voila.

Ik snap al dat gedoe niet, als je iets persé wil dan krijg je het toch, kost je alleen wat meer geld.
Zo heb ik de Django Unchained soundtrack uit US of A

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/bild1pfzf2.jpg

Ook aanvankelijk alleen maar te koop in Amerika...

Anyways veel plezier met je aankoop, North End Haarlem is een prima winkel!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
In navolging van mijn vorige post een paar weken terug; fijn naar platen luisteren hoeft niet duur te zijn. Een paar Elipson 1303 met foster band tweeter uit 1990 gevonden op marktplaats voor maar €350,-. Voor dat geld ga je niet snel betere luidsprekers vinden. Midden en hoog klinken bijna zo natuurlijk als bij een electrostaat en de bass is met de interne woofer diep en met een muzikale versterker strak. Ze staan vaker op marktplaats voor rond de 350 euro. Het design moet je wel aanspreken, maar het gaat mij uiteindelijk om het geluid.

De foster band tweeter schijnt nog iets beter te zijn dan de andere versies. Let wel even op als je van plan bent om deze te kopen, dat de randen om de conussen van rubber zijn of je zou het foam kunnen laten refoamen als dit vergaan is bij een foamen rand. Deze speakers halen veel uit je element. Een muzikale versterker schijnt gewenst te zijn om de bass goed strak te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/v10tliy4h/IMAG1224.jpg

[ Voor 78% gewijzigd door PeterC86 op 06-06-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/NN2M5fbHdrUlRzOWxySBawi1/medium.jpg

Rondje kringloop heeft zijn vruchtjes afgeworpen *O*

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Kijk ik net op Marktplaats en zie daar een album met de tekst:

Staat hoes: Excellent
Staat vinyl: Very Good

En dan is dit de hoes:

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/ada2szqhp/image.jpg

Dan wil ik eigenlijk niet weten hoe het vinyl er uit ziet, of reageer ik nu heel overdreven.........?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-10 11:36
Beste mede muziekliefhebbers,

Al erg lang liefhebber van muziek.
Twee maanden geleden een Traktor S8 aangeschaft en afgelopen week een Technics 1210 MKII aangeschaft via Markplaats. Dit is wel een opknapper, mij vraag is dan ook of jullie een aantal goede site/winkels weten voor onderdelen. Heb uiteraard al wat rond gegoogeld en dan kom je snel op ebay uit.
Bijgevoegd enige foto's van het opknap project. Heb de Technics uit elkaar gehaald en de bovenzijde is naar een kennis die hem gaat stralen.Verder wil ik deze dan of spuiten of laten poedercoaten.
Tips zijn uiteraard welkom.

groet Vincent

Afbeeldingslocatie: http://www.vroegopfotografie.com/images/Technics/1200MKIIA.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vroegopfotografie.com/images/Technics/1200MKIIB.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vroegopfotografie.com/images/Technics/1200MKIIC.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vroegopfotografie.com/images/Technics/1200MKIID.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vroegopfotografie.com/images/Technics/1200MKIIE.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vroegopfotografie.com/images/Technics/1200MKIIF.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vroegopfotografie.com/images/Technics/1200MKIIG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Vintage1967 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 16:38:
[...]
Maar dat is dan weer het mooie van snuffelmarkten: je blijft ontdekken.
Helemaal mee eens :)
Dat is voor mij ook een van de leukere kanten van gebruikt vinyl, het hoeft niet veel te kosten waardoor je makkelijk andere artiesten & muziek kunt leren kennen.
Ik kende een paar nummers van ELO voor ik met vinyl begon maar meer ook niet, nu ben ik toch wel een beetje beetje verliefd op hun muziek.
Voor mij geldt dat bijvoorbeeld ook voor The Who en Jean-Michel Jarre.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GQF4Woym.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week wordt er een Jelco SA-250 op mijn Technics gemonteerd. Eigenlijk puur omdat het kan (liep tegen een leuke deal aan) en het er wel dik uitziet. Met een beetje mazzel klinkt het ook nog leuker. Tonearm massa 10,5 gram, gaat goed met mijn geliefde AT440 mla. Waarschijnlijk is ie dit weekend klaar, dan post ik het resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://mos.futurenet.com/techradar/Review%20images/Hi-Fi%20Choice/HFC%20345/HFC345.test.scheu_arm-420-90.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Ik ben in de markt voor een kleine versterker.
De Akai AM-32 was me al aangeraden maar helaas is deze moeilijk te krijgen.
Moet niet veel kosten, gewoon goed kwalitatief spul, iemand nog voorstellen?

En mijn nieuwe aanwist:
Duyster. Sessions: http://www.bilborecords.be/va-duyster-sessions-lp
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nGm2NTFrXfZWGzjkHNcecpi5/medium.jpg
Release dag is morgen maar kon m vandaag al afhalen, heerlijk!

Tracklist:
SIDE A
Spain - Everytime I Try
Eefje De Visser - Ongeveer
Amatorski - Needle In The Hay (Elliott Smith cover)
Son Lux - Alternate World

SIDE B
Perfume Genius - Hood
Low - Plastic Cup
Mad About Mountains - Down The River Home
Strand Of Oaks - JM

SIDE C
Bill Callahan - Small Plane
William Fitzsimmons - Lions
Sharon Van Etten - Give Out
Few Bits - People

SIDE D
Phosphorescent - A New Anhedonia
Bon Iver - Flume
Marissa Nadler - 1923
BRNS - My Head Is Into You

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze dag kan niet mooier worden. Oh ja, toch wel. Mijn Jelco is gemonteerd. Hij is er de hele avond mee bezig geweest (SME armboard modden voor de Jelco). Speelt volgens hem de sterren van de hemel, vanavond pik ik hem op. Volgens mij kon hij het niet laten een andere RCA te gebruiken :) :
Afbeeldingslocatie: https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/11401156_372272739645776_4007986110724463299_n.jpg?oh=575002bb76375a64329c50aa06f35bd7&oe=56028FA0

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cmndr_adama schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:55:
[...]

Ziet er goed uit Wehmut! Ik ben benieuwd naar je luisterervaringen :)
Thanks!

OK. Ik heb net 2 uur wat platen geluisterd die ik al heel veel heb geluisterd op mijn "stock" Technics. Lekker op de bank, geluid flink op volume, de muziek op me laten inwerken. Eigenlijk direct bij de eerste plaat (Tears for Fears - The Seeds of Love) merkte ik tegen alle verwachting in, tóch een subtiel verschil. Alsof er een deken/doek van mijn speakers werd weggetrokken dat er eerst overheen hing. Klinkt iets minder "dof" voor gebrek aan een beter woord. Wat ook fijn is, armllift werkt soepel als boter en de headshell heeft een lange 'zij poot'. En ziet er gewoon dik uit. Stemmig zwart, mooie kwaliteit, veel staal. Ik heb geen A/B test gedaan, want heb een crap geluidskaart waar je toch niks mee kan.

Ik kan het het best vergelijken met (bijna) alle reissues op vinyl van Ride The Lightning en Master of Puppets, versus een originele persing. Lijkt wel alsof de originele masters verloren zijn gegaan trouwens, nog geen goede reissue gehoord. Maar eerlijk hoor, geen wereld van verschil, subtiel.

RCA kabel is trouwens gesoldeerd op een vergulde DIN plug, die direct op toonarm gaat. Armboard is een SME board, gemodificeerd met alu plaat. Was geen Jelco board en een nieuwe was bijna € 90, dus voor modificatie gekozen.Staat as een huis, helemaal afgesteld en alligned. Je ziet een logo van Transrotor staan, deze arm is de TR-800 S en komt van een Transrotor Dark Star, is in feite een Jelco SA-250.

Dit weekend lekker van genieten en nog heul veul meer platen spelen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LOpQIk0.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Genieten van m'n nieuwe aanwinst:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G9G1yz2l.jpg
The Who - Quadrophenia, de deluxe inclusief boekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Vanmiddag aan het zoeken hoe ik het beste mijn mooie 704 schoon kan maken en smeren.
Ik weet namelijk dat alle vet er nogal droog uit ziet. Alles doet het nog wel prima, dus misschien moet ik het maar laten....... :?

Als iemand nog tips heeft voor onderhoud, anders dan wat ik de manual staat, houd ik me aanbevolen. Ik ben nogal geneigd om dingen uit elkaar te halen, schoon te maken en weer in elkaar te zetten, maar of dat in geval van mijn 704 nou zo'n goed idee is? If in ain't broken, don't fix it :Y .

Nu op de platenspeler:

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/vlsjg9kdd/IMG_3755.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Lekker hoor AC/DC. Dat staat hier ook in de kast (allen Aussie pressings ) :9~

De hele huiskamer is geverfd, en de muziekhoek staat gemonteerd in al zijn nieuwe glorie. Things to do next are: titelkaartjeshouder van de jukebox ophangen, en 2 ikea lijstjes met lp hoezen aan de muur.

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/fm3pyqshz/Vinylkast.jpg

Van links naar rechts, Ami Jukebox uit 1952 upgraded naar 45rpm, LP kast met Technics SL1210 mk2 , Behringer VMX 100 mengpaneel en bedolven onder hoezen van het een of ander, een Dell laptop op linuxmint met de mp3 collectie die als digitale jukebox dienst doet. En uiterst rechts de 45 rpm hoek.

[ Voor 42% gewijzigd door Bestla op 14-06-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ha! Mijn verjaardagskado is binnen >:) .

Meest prestigieuze verzamelobject in mijn collectie, maar ook een van de mooiste albums ooit gemaakt :9

Mag het een plakje meer zijn, meneer? :+

8 plakken 200 gram, enkelzijdig, 45rpm Clarity SV-P II, handmade. Talking about overkill 8)7 LOL!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/sPSoAhUwsEHfMEM1ch5XqCen/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/He5aaSoTdU2Y9TKcqjvrNkeH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/K5c1qwDXI0Po9zugc58Gtq0V/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/k5DZkB9qB6r9EnaZToj3Kyua/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LjYJtMDZj4JP9n0JKmRcBJIN/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XWC8Ht3JTjQFasij5nUEgY0v/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Gefeliciteerd ^^^ :)F

Op verzoek nu het klaar is.
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/vq2w3yysf/klaar.jpg
Met aan de muur Rolling Stones - Some Girls en Led Zeppelin - Physical Graffiti.

Achter de bank hangen nu Nirvana - Nevermind en Alice Cooper - Million Dollar Babies.
Op de gang hangen Div - Reservoir Dogs, Pink Floyd - Atom Heart Mother en Pearl Jam - Vs

Wie de link weet over de album keuze aan de muren......krijgt een koekje.

[ Voor 60% gewijzigd door Bestla op 15-06-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
De hal klaar.
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/jbh9g3y3d/hal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Held. Heb je wat pics van die mooie SL-1700 MK2, ben benieuwd. PM me even over RCA kabel. Als je interesse hebt, heb er een hele goede liggen (die van Albepro) met vergulde Neutrik Rean pluggen, top kabel. Mag voor vriendenprijsje weg. Ik heb hem na deze week niet meer nodig want heb deze Jelco kabel besteld :
Afbeeldingslocatie: http://static.webshopapp.com/shops/013847/files/032207698/jelco-jac-501-tonearm-cable.jpg

Nu lekker Def Leppard aan staan :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JFPnCE3.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Daar moet ik met Mrs Redhawk ook nog over babbelen. Ik wil meer tattoos namelijk. En dan vooral de 4 symbols van Led Zeppelin aan de binnenkant van mijn linker onderam. Misschien als verjaarsdagskado als ik de leeftijd van 51 jaar bereik.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSeimv5XxCLPLfxry9X37DFYXRgZLB-vZKR6Ch8RX2oHrbUa6CP8rBClrwN

Maar dan alsof het uit oud beton is met barsten en zo. :)

[ Voor 78% gewijzigd door Bestla op 17-06-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Bestla schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:46:
Daar moet ik met Mrs Redhawk ook nog over babbelen. Ik wil meer tattoos namelijk. En dan vooral de 4 symbols van Led Zeppelin aan de binnenkant van mijn linker onderam. Misschien als verjaarsdagskado als ik de leeftijd van 51 jaar bereik.

Maar dan alsof het uit oud beton is met barsten en zo. :)
Ga je dat zelf ontwerpen, of laat je dat doen?
Zelf ben ik weg van zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/6lmhxpu8t/sean_kiss_tattoo.jpg

Ik ben al sinds "I was made....." fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Vintage1967 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:49:
[...]

Hé, dat lijkt mij echt Mission Impossible, en dan de hele serie ;) .
Ik ben een tweede IKEA kast (4-vaks) en platenspelen naar binnen aan het manoeuvreren.
Misschien moet ik nog een stapeltje platen uit mijn kast trekken zodat er wat meer 'rommel' ontstaat?
Als je tips hebt, houd ik me aanbevolen >:) .
Kast met 2 rijen... bovenste lp's, onderste schoenen.
Doel was om die kast op zolder te krijgen, tot we onderaan de (vlizo) trap stonden en bedachten dat dat onmogelijk was :p

Net de toonarm van de 1700 uit elkaar getrokken, hoogteverstelling werkt weer, maar ergens heb ik iets niet heel goed terug gedaan, arm verspringt als ik op de cue knop druk... hoogteverstelling werkt wel weer :-) Dadelijk maar de rest weer fixen. edit: Fixed, was wat lijm tussen de tandjes van een tandwiel gekomen, waardoor die bleef hangen, eruit gehaald, nu is ie weer goed. Alleen nog de veren even bijstellen, hangt wat door aan een kant.

Vorige knutselaar was er ook al mee bezig geweest blijkbaar, want de arm stond er scheef in... Ook dat tandwieltje gevonden wat kapot gaat, zaten al flinke scheuren in, even wat lijm overheen gekwakt, blijft het hopelijk langer werken.

Uit elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/slopen.jpg

In elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/sl1700.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 17-06-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het zijn dat je anti-skating mechanisme stuk is? Ik heb onlangs in mijn MK5 arm gekeken naar dat mechanisme. Ik dacht dat het magnetisch was, of enigzins geavanceerd. Maar het is gewoon een dun stuk ijzerdraad dat gewikkeld vast zit met uitsteeksel. Dat uitsteeksel drukt tegen een palletje van de arm waardoor de arm wordt "teruggeduwd". Zou zomaar kunnen dat dat verbogen of verslapt is. Zou ook verklaren waarom je hem met je AT150mlx helemaal op de 3 moet zetten, en dan nog iets tekort schiet..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6WCwMpJ.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:13:
[...]

_/-\o_ Mooi ding! Zie je (hoor je) het ook als upgrade van je Sony?
Voor mijn gevoel wel, daar hangt ook de hele audiofiele wereld van aan elkaar :-) Lijkt wat stiller/rustiger te spelen voor mijn gevoel. Maar dat is puur gevoel... zou beide op moeten nemen en naast elkaar af moeten spelen om echt verschil te horen waarschijnlijk.

Technisch is het wel een upgrade, arm is tikje beter, zonder speling (Sony had klein beetje) en heeft hoogteverstelling (jeuh, eindelijk HS-180 headshell gebruiken). Qua motor en snelheid is die Sony mogelijk zelfs een tikje beter dankzij X-tal en die tafel is nog zwaarder, maar daar moet demping vanuit de gel-voeten komen, eens bedenken wat ik met dat apparaat ga doen, prijzen gaan wel richting debiele op Marktplaats.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/440hs180.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 18-06-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Veels te lang niet gedraaid, tranen springen me iedere keer weer in de ogen! Wat een geweldig klinkend album zeg! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hlHsPpmj6EWz1nUWOImspuEM/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door InflatableMouse op 19-06-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-10 20:16
Ligt nu op :Y

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/149qn3r.jpg

Discogs collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onlangs overgenomen / nieuw gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20150620_001_zpshuisu3yb.jpg

- CD: Johnny Cash - This is Johnny Cash (The Greatest Hits)
- LP: Dropkick Murphys - The Meanest Of Times

De LP incl. hoes van Dropkick Murphys is in de staat Very Good Plus (Discogs termen)
Laatst genoemde wordt momenteel dan ook met veel plezier afgespeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20150620_003_zpsshrp9jrk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
Wilde net alvast mijn Dual 604 openmaken om straks nieuwe RCA kabels te solderen.
Uiteraard verliep er niets volgens plan....

De platter is in geen 30 jaar eraf geweest dus die zat muurvast, 10 minuten wrikken met een schroevendraaier en er kwam eindelijk wat beweging in.....Daarna kon ik hem er met pijnlijke vingers af trekken.
Behold...
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2aklg2h.jpg

Na wat geklooi had ik ook de truc van het twisten van de transportschroeven door en vooral nog meer pijnlijke vingertoppen....en kon ik alles eraf halen. Wat ik daar trof was ik alleen minder blij mee.
Volgens the interwebz hoort en een ''audiobox'' te zitten met een klein 'doorlus'' printplaatje waar aan de ene kant de RCA en aan de andere kant de toonarm kabel is gesoldeerd. Nou niet dus, het hele geval is opgepropt in een kunstwerkje waarbij de rca kabels met clips zijn vastgezet i.p.v gesoldeerd (had je toch gelijk Vintage 1967!)
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/x6lzz5.jpg

Afijn, resten mij dus nog 2 prangende vragen...

1: kan ik straks gewoon mijn RCA kabel op die plaatjes solderen? (dus zonder de clips)
2: Hoe krijg ik die kunstof anti-trek-dingen in godesnaam los?!
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2cp6kqf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
Net de service manual erop nageslagen en als ik het goed begrijp is de tafel van DIN naar RCA omgebouwd en is het daarbij aan te raden om de kabel inderdaad niet als aardekabel te laten fungeren.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/97mrt1.png

Nou hij zit dus niet 'los' als in hangt los, namelijk gewoon gesoldeerd op de toonarm>RCA plaat maar geen verbinding van die naar een aardekabel of any andere kabel.

Voor clarification:
Zoals het bij mij zit (boven en onder de signaal/mantel van de RCA kabels, in het midden een zwarte kabel welke daar ''doodloopt''): http://i62.tinypic.com/126fig3.jpg

Zoals het zou "moeten"(links en rechts de signaal/mantel en in het midden de zwarte kabel met een doorlus naar de aardekabel): http://i62.tinypic.com/23hpo2r.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door ACRNM op 22-06-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Lang leve Pinterest, daar kwam ik het volgende tegen:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.shopify.com/s/files/1/0234/3287/products/Atocha_Design_LP_Furniture_1024x1024.jpg?v=1427121658
Record Stand by Atocha

Maar no way dat we daar 1275 USD voor gaan betalen..

Een half uurtje sketchup doet wonderen:

Platenbak

Afmetingen voor de bak zijn 106cm breed, bij 60 cm diep, bij 45 cm hoog.
De poten staan op 70cm hoog en zijn in totaal 85cm hoog.

Leuk voor in de woon of muziek kamer. Even kijken of we daar in de vakantie tijd voor vrij kunnen maken :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
Ik ben op de gok maar gewoon aan de slag gegaan ;)

Nieuw kabelschoentje aan de aardedraad gesoldeerd om die aan het chassis vast te kunnen draaien.
Daarna in de service manual bekeken welk kanaal wat was, mijn RCA kabel was al color coded dus dat scheelde. De vertinde draadeindes door de opening van de voetjes gedaan zodat ze een beetje vast lagen en aan de slag maar. De cableholder aan het chassis was naast niet dik genoeg namelijk ook niet meer handig gepositioneerd door de stuk dikkere kabel waar ik geen fatsoenlijke bocht in kon maken zonder teveel druk. Niet allemaal even mooie soldeersels geworden (sommige zelfs ronduit slecht ^_^) maar ach voor de eerste keer vond ik het wel best en mijn litzedraad werkte voor geen meter (al zal ik het wel fout hebben gedaan) dus ik dacht: if all else fails ram ik de hele zooi er wel weer uit en ga het weer overnieuw doen.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2ewcd9k.jpg

De boel weer in elkaar gezet en dan het moment van de waarheid hé....ontploft er niets?...is het geluid wel goed? etc.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2m4yh3n.jpg

Snel even afgesteld op het oog et voila, top!
Geluid komt uit de speakers knallen en lijkt compleet zuiver en goed gescheiden dus volgens mij is het gelukt!
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/ajx8nm.jpg

Geluidskwaliteitverbetering? don't know...tussen de oren vast wel. Het ziet er in ieder geval een stuk fatsoenlijker uit nu en de oude pluggen waren zo'n beetje weggerot naast dat de connectie in de plug niet meer goed was dus mooie oefening zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Afbeeldingslocatie: http://www.zenn.com.sg/Thorens_TD_150_MK_II_TT.JPG

TD 150 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
Ook tussen de middag dienen er plaatjes te worden gedraaid uiteraard.
Unkle - Hold My Hand (UK Limited 12inch Maxi Single)
[Vergeet regelmatig dat kant A 45RPM is en kant B 33RPM...]

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2s8lguv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Hey guys, ik ben tegen het volgende probleem aangelopen vanavond.
Na het opnieuw solderen van de audiokabel, blijft mijn Dual 704 niet meer draaien. Hij start wel op, je hoort een klik en vervolgens stopt het. Ook heeft de arm dan geen weerstand meer.

Op de eerste foto's is te zien hoe de twee delen in de cirkel keurig in elkaar passen. De motor draait prima.
Op de laatste is te zien dat de twee delen niet meer in elkaar passen. Ze zijn uit elkaar geschoten op het moment dat ik de arm iets verder naar binnen beweeg en de spanning is afgeschakeld. Normaal hoor je wel een klikje als je de arm boven het begin van het album brengt, maar de tafel blijft dan draaien. Da's wel zo praktisch........

Het schroefje in de rode cirkel op de tweede foto zit vast.

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/6yqan01up/Dual_1_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/ha2nfntk1/Dual_2_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/gltswpuu9/Dual_3_3.jpg

Uit de servicemanual is niet echt te herleiden wat er aan de hand kan zijn.

Als er iemand een idee heeft, graag. Alle hulp is welkom!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Nieuwe kickstarter:
Afbeeldingslocatie: http://freshgadgets.nl/wp-content/uploads/2015/06/floating-record-platenspeler2.jpg

https://www.kickstarter.c...cordtm-vertical-turntable

Een een of andere designer heeft er ook eentje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.want.nl/wp-content/uploads/2015/06/Toc-platenspeler-want-1.jpg

http://www.want.nl/de-ver...nieuwe-muzikale-dimensie/

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Zie hier mijn nieuwe aankoop, de speciale testpersing van de editors:
(geleverd bij de buren toen ik ff weg was)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jx6J8bujiAfRvc2W7vQSALMH/medium.jpg

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Effe paar mooie collectors showen hoor. Vandaag binnen gekregen >:)

(klik ploatjes voor een grotere)
Collectors
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/L2b2lOgXFwKpyG4xkEwG2pOw/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/G48QJRIBerWt69xOdaAh9duU/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VtypFOY781B19wBKqS3WeU2s/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fmZfi7UWtcktIKGYCXlz0lUC/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ecQ3icWE9TEnTPpQCAKwsZvt/thumb.jpg

Van LB naar RO:
Alison Krauss - New Favorite. Was niet nieuw maar is in nieuwstaat. 1 of 2 keer gedraaid.
Elton John - Goodbye Yellowbrick Road. Nieuw in seal! Produktiedatum: 27 oktober 1980 (zit certificaatje bij) :o .
Same as above. Trifold cover binnenkant
Elton John - Madman Across The Water. Nieuw, uit 1994.
Same as above. Binnenkant cover met open booklet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:49
Mooi roze is niet lelijk zeggen ze wel eens, dat is niet altijd zo :D

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bB4gIPWugYut8rETCc74LBJM/medium.jpg

Zit nu helaas nog wel met 't probleem dat m'n platenspeler 't niet doet. Sowieso niet echt naar wens aangesloten. Kabels gaan via een converter m'n soundbar in (zo'n dingetje zit er tussen :') ). Ben aan het kijken hoe ik dat op een nette manier kan wegwerken in m'n TV meubel, maar heb geen idee wat ik er tussen zou kunnen verwerken. Heb gekeken naar een versterker, maar daar heb ik weer niet de juiste kabels voor en ook niet de kennis om te weten wat ik kan gebruiken :X . Heeft iemand tips/suggesties om een platenspeler simpel aan te sluiten op een soundbar? Enige ingangen die er op zitten zijn USB, aux en optisch.

[ Voor 3% gewijzigd door JanW op 25-06-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-10 20:16
Deze is vandaag met de post aangekomen, jaren geleden veel naar geluisterd op cd :P
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2h5o502.jpg

Discogs collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
Schrale koop vandaag, slechts 1 plaat kunnen vinden waarvan ik had: huh..die neem ik wel mee.
Wel blij mee verder want zo komt mijn EBTG collectie steeds meer richting compleet.
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1zgc5j8.jpg

Voor de mensen in Den Haag en omgeving, toen ik weg liep bij Empire Records in de Korte Houtstraat zei de eigenaar nog wel even vluchtig: ''blij dat de zaak bijna verkocht is''....
Ik heb eigenlijk niet verder gevraagd (wilde voor het defilé de stad weer uit zijn) dus weet ook niet of er iets heel anders in gaat komen of dat iemand het gewoon overneemt. Het zal in ieder geval nooit meer hetzelfde zijn om door de bakken te zoeken in de rooklucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 10:11:
Thanks guys. En ik ga waarschijnlijk mijn originele arm+base+alles aan een med- forummer verkopen. Is bezig met een opknap project. Wordt dus weer goed besteed aan een nieuwe liefhebber.
Waarvoor nog bedankt. Krijg als het goed is aanstaande maandag de bovenkant terug die is gestraald en gepoedercoat. ook heb ik de platter laten stralen, weet nog niet precies wat ik hiermee ga doen. Zelf denk ik om er blanke lak over te spuiten.

Afbeeldingslocatie: http://vroegopfotografie.com/images/Technics/PlatterA.jpg

Afbeeldingslocatie: http://vroegopfotografie.com/images/Technics/PlatterB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/rwj6yw.jpg

Hier mijn favoriete LP (Fleetwood Mac - Rumors)..

Ga dit jaar nog een nieuwe speler kopen maar ben nog aan het twijfelen tussen een aantal.

Heeft iemand van jullie tips voor het cleanen van LP's? Ben vooral geinteresseerd in de "wasmachines", enkele aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Oh ja van Todd Rundgren's Utopia ook.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41V5W3387ML.jpg

Met een wit Bearsville label met Not for Sale sticker op de hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
Ik kom nog maar voor 2 draaitafels mijn bed uit eigenlijk :(

Een Dual CS-5000
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2yy8ies.jpg

Micro Seiki DD40
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2eczmzl.jpg

Samen met de B&O Beogram 3500 die ik al heb (en in de kelder staat... :') )
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2nqazrc.jpg

Heb ik dan wat mij betreft een esthetisch complete collectie. Duitse degelijkheid, Japanse precisie en Scandinavisch design.

Dikke bonus foto gewoon omdat alles kon toen:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/68zorc.jpg%5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
Same here Vintage1967....behalve de kids dan.
Vriendin de deur uit, ramen allemaal open en volume een stuk omhoog gedraaid.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2d1wnxw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Denken jullie even mee met mij. Wat MOET er uit, en wat wil je er in mits ik het heb natuurlijk. :P

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/nsc5d7pwz/Jukeboxselections.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Tring, times up.

Anouk ging er ook uit, Macy Gray - I Try er in.

Het is trouwens een klotewerkje. Omdat het leeuwedeel ( 99% ) van onze 7" collectie nog geen titelkaartje voor de jukebox heeft. Daarom moet ik alle nieuwe input van nieuwe titelkaartjes voorzien. dwz, invoeren in een progje en printen. Uitknippen en plaatsen bij het goede keuzenummer.
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/gkfzucuah/Titelkaartjes.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door Bestla op 02-07-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

TADA! Met Stanton spijker :P. De kap staat niet op de foto maar die is ook in hele nette staat verder (gebruik ik niet). De vlekken op het oppervlak is van schoonmaken, had ik niet door totdat ik de foto's had gemaakt. Effe wegpoetsen zometeen ...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/J1mENtM1RwnhAcjixktVjW1A/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/J2oirxp0YwQFveafN1qImJW7/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/M24w8kVmCjbRMN78ekkyISrx/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nDd9am3MwL1n1v72DqeEv9Md/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tpHbLsmqKRlPiVAq4yKaGeU3/full.jpg

[ Voor 193% gewijzigd door InflatableMouse op 03-07-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker hoor, echt mooie deal gemaakt zo te lezen. Dan ben ik benieuwd wat ik voor mijn SL-1210 MK5 kan krijgen (model juni 2008) :X Oh nee, doe ik niet meer weg, zeker niet met mijn nieuwe armpje. Luister nu: The House of Love - Babe Rainbow. Wat een genot.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HOgObp7.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
InflatableMouse schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:40:
TADA! Met Stanton spijker :P. De kap staat niet op de foto maar die is ook in hele nette staat verder (gebruik ik niet). De vlekken op het oppervlak is van schoonmaken, had ik niet door totdat ik de foto's had gemaakt. Effe wegpoetsen zometeen ...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat een mooie Technics.

Gisteren ook mijn bovenkant van de spuiter teruggekregen.
Afbeeldingslocatie: http://www.vroegopfotografie.com/images/Technics/gecoatA.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vroegopfotografie.com/images/Technics/gecoatB.jpg

Nu langzaam de onderdelen bij elkaar zoeken om haar weer op de bouwen.

[ Voor 14% gewijzigd door VinnyAMS op 05-07-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

mr_petit schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 07:18:
Oh nee, ik heb lekker 1,5 week lang met een met een dakloze sportwagen door Toscane gereden ;) :P
Zat er zo'n ding ingebouwd?

Afbeeldingslocatie: http://static3.consumerreportscdn.org/content/dam/cro/news_articles/cars/Chrysler-Highway-Hi-Fi-car-record-player.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ben benieuwd! Net deze box besteld:

Opeth - In Live Concert At The Royal Albert Hall (4xLP + 2xDVD-V Limited Edition Box Set)

Afbeeldingslocatie: https://www.burningshed.com/covers/large3174.jpg

https://www.burningshed.com/store/opeth/product/179/4070/
Pagina: 1 2 ... 14

Dit topic is gesloten.