Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• kozue
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:24
Een mp3 op vinyl geperst? Ik kan me niet voorstellen dat dat mooi geluid oplevert. Ik heb zelf een paar pirate releases en die klinken toch beduidend minder goed dan de officiële (ook tov degenen met slechte masters).
kozue schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:36:
Een mp3 op vinyl geperst? Ik kan me niet voorstellen dat dat mooi geluid oplevert. Ik heb zelf een paar pirate releases en die klinken toch beduidend minder goed dan de officiële (ook tov degenen met slechte masters).
Het gaat om het aanleveren van de muziek. Het maakt dan niet hoe, als er maar geluid uit komt. Het moet toch naar analoog omgezet worden.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:45

Pierre

Zucht

Mrs Redhair schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:28:
Gewoon een erg goede mp3 opsturen en tada na een week het zwarte goud in handen. :)
Misschien moet ik het anders vragen, hoe zit het met de rechten van de muziek?

Pierre wijzigde deze reactie 25-11-2019 12:53 (15%)

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

Pierre schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:51:
[...]

Misschien moet ik het anders vragen, hoe zit het met de rechten van de muziek?
Ik bezit de CD ,LP, DVD, en ben 2 keer naar een concert geweest. Ik heb een mp3 gemaakt van de CD, en die gebruikt om 1 singletje te maken die onze jukebox zit. Wat rechten betreft, ik maak een copy van mijn cd, en dat mag voor eigen gebruik.

• Vintage1967
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 20:56
Mrs Redhair schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:22:
[...]

Ik bezit de CD ,LP, DVD, en ben 2 keer naar een concert geweest. Ik heb een mp3 gemaakt van de CD, en die gebruikt om 1 singletje te maken die onze jukebox zit. Wat rechten betreft, ik maak een copy van mijn cd, en dat mag voor eigen gebruik.
Zo sta ik er ook in. Als je geen fan bent, doe je dit soort dingen niet. En juist de fan heeft heeft vaak al heel veel originele releases in welke vorm dan ook, in zijn (of haar) bezit. Zou ik op MP advertenties van ene @Mrs Redhair voor deze 7" tegen komen, tja............dat is een ander verhaal ;) .

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Vintage1967 schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:42:
[...]

Zo sta ik er ook in. Als je geen fan bent, doe je dit soort dingen niet. En juist de fan heeft heeft vaak al heel veel originele releases in welke vorm dan ook, in zijn (of haar) bezit. Zou ik op MP advertenties van ene @Mrs Redhair voor deze 7" tegen komen, tja............dat is een ander verhaal ;) .
Juist, als ik er meerdere zou laten maken en op MP zou zetten, dan ben ik fout bezig.

• oldsmelly
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:38
Mrs Redhair schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:07:
Nu op de Technics: Carole King - Tapestry.

[Afbeelding]

Heerlijk behang :)
Echt een lekkere "must have' staat hier ook in de cast op het MFSL label :9~

MuziekLiefhebbert

Een musthave als je van Rowwen Hèze houdt:

Vandaar lekker op de Thorens TD-280 exclusiv: Rowwen Hèze - De Zwarte Plak... Alleen klonk Rowwen Hèze niet zoals gehoopt en dat ligt niet aan de plaat... Dus bij wijze van proef de Cambridge Audio Azur 540P omgeruild met mijn Musical Fidelity V-LPSII die ik nog had liggen...

Klinkt een stuk beter moet ik zeggen!

Overigens is dit album wel lekker nagenieten van een geslaagde zondag avond... In het Limburgse Horst hadden ze een college tour georganiseerd waarbij Twan Huys Jack Poels interviewde en het publiek vragen liet stellen... Ik had als groot liefhebber van Rowwen Hèze / Jack Poels mazzel: ik mocht mijn vraag stellen en kreeg van Jack antwoord terug!
Hoe gaaf is dat... :D Mijn avond kon niet meer stuk! 8)

www.discogs.com/collection?user=rcor

• Zspirit
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 04-12 21:27
Zeg iemand al wat mooie blackfiday deals gezien?
Ik zit te wachten op een mooie deal om mijn pinkfloyd collectie compleet te maken!

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16:31
Zspirit schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:15:
Zeg iemand al wat mooie blackfiday deals gezien?
Ik zit te wachten op een mooie deal om mijn pinkfloyd collectie compleet te maken!
Gister was er een slootje vinyl voor 15 euro per stuk te krijgen bij Bol.com. Kwam er ook net wat laat achter.

PSN: Sluuz

• Malfoi
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 28-11 11:59
Vraagje; ik heb een Technics SL1900, een oudje dus, van mijn moeders zolder gehaald. Hij doet het in principe nog uitstekend, vond een reparatie bon van 8 jaar geleden waar de "timing opnieuw is ingesteld" (geen idee wat dat betekent maar enfin), hij staat dus nu in mijn woonkamer met als enige probleem: hij geeft alleen geluid over het linker kanaal.

Het lijkt me dus dat het signaal van het rechter kanaal onderbroken wordt. Heb zelf n.a.v. YouTube: Technics SL-1900 turntable repair & review het ding al opgengeschroefd en gevonden waar de kabels vastgesoldeerd zitten. Voor zover ik kan zien (beetje weggestopt en donker hoekje) zitten ze beide nog goed vastgesoldeerd.

Waar zal ik de foutopsporing beginnen? Kabelbreuk? Opnieuw vastsolderen? Zit de fout dieper?

Het is mijn eerste platenspeler maar heb de smaak te pakken! Ik draai de laatste weken bijna elke avond platen en gebruik Spotify bijna nog alleen on-the-go.

Disclaimer: Ik ben handig, maar ben geen pro. Ik heb beperkt gereedschap, maar kan bijv. wel solderen. Ik vind apparaten openen en reparen leuk om te doen, en mocht er iets groters stuk gaan, dan is het bij deze speler ook niet zo'n ramp ivm lage financiele waarde.

Malfoi wijzigde deze reactie 26-11-2019 11:43 (6%)

www.flickr.com/malvlex

• Vintage1967
Malfoi schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:43:
Vraagje; ik heb een Technics SL1900, een oudje dus, van mijn moeders zolder gehaald. Hij doet het in principe nog uitstekend, vond een reparatie bon van 8 jaar geleden waar de "timing opnieuw is ingesteld" (geen idee wat dat betekent maar enfin), hij staat dus nu in mijn woonkamer met als enige probleem: hij geeft alleen geluid over het linker kanaal.

Het lijkt me dus dat het signaal van het rechter kanaal onderbroken wordt. Heb zelf n.a.v. YouTube: Technics SL-1900 turntable repair & review het ding al opgengeschroefd en gevonden waar de kabels vastgesoldeerd zitten. Voor zover ik kan zien (beetje weggestopt en donker hoekje) zitten ze beide nog goed vastgesoldeerd.

Waar zal ik de foutopsporing beginnen? Kabelbreuk? Opnieuw vastsolderen? Zit de fout dieper?

Het is mijn eerste platenspeler maar heb de smaak te pakken! Ik draai de laatste weken bijna elke avond platen en gebruik Spotify bijna nog alleen on-the-go.

Disclaimer: Ik ben handig, maar ben geen pro. Ik heb beperkt gereedschap, maar kan bijv. wel solderen. Ik vind apparaten openen en reparen leuk om te doen, en mocht er iets groters stuk gaan, dan is het bij deze speler ook niet zo'n ramp ivm lage financiele waarde.
Welkom in de wondere wereld van LP's en platenspelers!
Je bent hier aan het goede adres voor je vragen, maar ook voor het delen van je aanwinsten, rondtoeteren van data en locaties van interessante beurzen et cetera.

Wat betreft jouw Technics, dat kan meerdere oorzaken hebben. Zelf heb ik ooit te maken gehad met een defect element op mijn TD166, zo bleek een paar dagen na aanschaf..... Ook mijn speler gaf het geluid maar over één kanaal door.

Ik ben toen begonnen met het verbreken van de verbinding tussen de toonarmkabel en het element, waarna ik de bekabeling tot en met de tulpaansluiting kon doormeten. Die bleek helemaal in orde. Ook de 4 headshellkabeltjes zelf waren in orde, dus bleef er maar één optie over. Inderdaad was het probleem opgelost na het monteren van een gloednieuwe AT95E. Overigens ook op advies van een aantal zeer ervaren forumleden _/-\o_ .

Veel plezier en succes met het oplossen van dit 'probleem'. Dit is toch wel een van de charmes van onze passie, vind ik tenminste O-) . Houd ons op de hoogte.

• niek_nijmegen
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:57
Malfoi schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:43:
Als alles goed is, zou het electrisch signaal van het element (min of meer) rechtstreeks in de tulpstekers uit moeten komen. In de platenspeler zelf gebeurt er niets mee, behalve dat dunne kabeltjes die door de toonarm lopen in een donker hoekje aan de tulpkabel gesoldeerd worden.
Dat signaalpad zou je met een eenvoudige multimeter kunnen doormeten op continuïteit. Als dat allemaal in orde is, dan zou het element defect kunnen zijn. Maar een voor een relatief bescheiden bedrag koop je dan een AT95 of een OM10 als upgrade en vervanging. En ook de interne bekabeling is vrij eenvoudig te vervangen, als dat nodig is.

niek_nijmegen wijzigde deze reactie 26-11-2019 17:03 (4%)

Kan in principe de versterker / phono-pre, de RCA kabel, de interne armbekabeling, de contactpunten in de arm (pinnetjes arm en pinnetjes headshell schoonmaken), de elementdraadjes, het element zelf zijn (kleine kans). :)

Kans is verreweg het grootst dat het een breukje is in de RCA kabel, daar waar ie het snelst dubbel gaat bij ruw gebruik, dwz vlakbij het chassis of vlakbij de tulpjes. Dat dubbelklappen gebeurt wel vaker bij opbergen / verslepen van de speler etc., de kabels zitten immers aan de speler vast. Bij oude Technicsen is de kabel wat kwetsbaar, er moet een beetje voorzichtig mee omgegaan worden. Ik heb al heel wat kabeltjes hersteld door simpelweg de kabels op 5cm van de pluggen door te snijden en er vervolgens nieuwe pluggen op te solderden (Vaak door simpelweg beetje buigen wil de dode kabel vaak weer een beetje contact maken, dan weet je waar de breuk zit. Maar ook vaak op de gok).

Stapsgewijs checken:
1. L en R testen, dan de kanalen omdraaien door de pluggen te verwisselen. Wisselt het dode kanaal niet mee dan is het je (phono-pre) versterker en niet je platenspeler. ;)
2. met een multimeter vanaf elk pinnetje in de arm de continuiteit / weerstand meten van het element naar het uiteinde van de kabel. L+, L-, R+, R-.
3. meten vanaf de interne soldeerpunten van de kabel tot aan de pluggen op dezelfde wijze.
4. meten vanaf de interne soldeerpunten van de kabel tot aan de pinnetjes in de arm op dezelfde wijze.

Heb je geen multimeter dan kan je ook je versterker zachtjes aanzetten en met een klein schroevendraaiertje oid de elementpinnetjes / armpinnetjes / soldeerverbindingen aanraken, als er continuiteit is hoor je in het betreffende kanaal een brom. :)

Hoe je ook test, stekker altijd uit de draaitafel, stroom eraf!

Cap wijzigde deze reactie 26-11-2019 23:16 (18%)

• Malfoi
Vintage1967 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:57:
[...]

Welkom in de wondere wereld van LP's en platenspelers!
Je bent hier aan het goede adres voor je vragen, maar ook voor het delen van je aanwinsten, rondtoeteren van data en locaties van interessante beurzen et cetera.

Wat betreft jouw Technics, dat kan meerdere oorzaken hebben. Zelf heb ik ooit te maken gehad met een defect element op mijn TD166, zo bleek een paar dagen na aanschaf..... Ook mijn speler gaf het geluid maar over één kanaal door.

Ik ben toen begonnen met het verbreken van de verbinding tussen de toonarmkabel en het element, waarna ik de bekabeling tot en met de tulpaansluiting kon doormeten. Die bleek helemaal in orde. Ook de 4 headshellkabeltjes zelf waren in orde, dus bleef er maar één optie over. Inderdaad was het probleem opgelost na het monteren van een gloednieuwe AT95E. Overigens ook op advies van een aantal zeer ervaren forumleden _/-\o_ .

Veel plezier en succes met het oplossen van dit 'probleem'. Dit is toch wel een van de charmes van onze passie, vind ik tenminste O-) . Houd ons op de hoogte.
niek_nijmegen schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:00:
[...]

Als alles goed is, zou het electrisch signaal van het element (min of meer) rechtstreeks in de tulpstekers uit moeten komen. In de platenspeler zelf gebeurt er niets mee, behalve dat dunne kabeltjes die door de toonarm lopen in een donker hoekje aan de tulpkabel gesoldeerd worden.
Dat signaalpad zou je met een eenvoudige multimeter kunnen doormeten op continuïteit. Als dat allemaal in orde is, dan zou het element defect kunnen zijn. Maar een voor een relatief bescheiden bedrag koop je dan een AT95 of een OM10 als upgrade en vervanging. En ook de interne bekabeling is vrij eenvoudig te vervangen, als dat nodig is.
Cap schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:34:
Kan in principe de versterker / phono-pre, de RCA kabel, de interne armbekabeling, de contactpunten in de arm (pinnetjes arm en pinnetjes headshell schoonmaken), de elementdraadjes, het element zelf zijn (kleine kans). :)

Kans is verreweg het grootst dat het een breukje is in de RCA kabel, daar waar ie het snelst dubbel gaat bij ruw gebruik, dwz vlakbij het chassis of vlakbij de tulpjes. Dat dubbelklappen gebeurt wel vaker bij opbergen / verslepen van de speler etc., de kabels zitten immers aan de speler vast. Bij oude Technicsen is de kabel wat kwetsbaar, er moet een beetje voorzichtig mee omgegaan worden. Ik heb al heel wat kabeltjes hersteld door simpelweg de kabels op 5cm van de pluggen door te snijden en er vervolgens nieuwe pluggen op te solderden (Vaak door simpelweg beetje buigen wil de dode kabel vaak weer een beetje contact maken, dan weet je waar de breuk zit. Maar ook vaak op de gok).

Stapsgewijs checken:
1. L en R testen, dan de kanalen omdraaien door de pluggen te verwisselen. Wisselt het dode kanaal niet mee dan is het je (phono-pre) versterker en niet je platenspeler. ;)
2. met een multimeter vanaf elk pinnetje in de arm de continuiteit / weerstand meten van het element naar het uiteinde van de kabel. L+, L-, R+, R-.
3. meten vanaf de interne soldeerpunten van de kabel tot aan de pluggen op dezelfde wijze.
4. meten vanaf de interne soldeerpunten van de kabel tot aan de pinnetjes in de arm op dezelfde wijze.

Heb je geen multimeter dan kan je ook je versterker zachtjes aanzetten en met een klein schroevendraaiertje oid de elementpinnetjes / armpinnetjes / soldeerverbindingen aanraken, als er continuiteit is hoor je in het betreffende kanaal een brom. :)

Hoe je ook test, stekker altijd uit de draaitafel, stroom eraf! :)
Thanks voor het warme welkom! :) Ik ben benieuwd hoe ver het gaat. Heb de platenspeler nooit echt actief meegemaakt (in '90 geboren) maar vind het echt leuk om een plaat letterlijk "op te zetten" ipv aan te tikken op Spotify. Ik luist veel aandachtiger naar de muziek heb ik het idee.

Ik ga er dit weekend dan eens voor zitten en wat stappen nalopen. Heb zelf geen multimeter maar heb er al vaker eentje nodig gehad dus niet zo'n slecht idee om er eens een aan te schaffen. Ik kan in ieder geval de voor- en eindversterker uitsluiten. Stekkers omdraaien was het eerste wat ik geprobeerd heb en er blijkt dus echt uit één van de twee (rechts) geen signaal te komen.

@niek_nijmegen en @Vintage1967, jullie hebben het beide over een AT95E (of OM10). Stel ik zou het element vervangen -er zit nu nog een originele op: Technics 270C-II, of is dat het type?- hoe weet ik dan wat past? Het is dat jullie nu deze voorbeelden noemen, maar zijn daar standaarden voor?

Vandaag binnengekregen; twee platen van Kensington (Control en Time) en twee techno platen. Verder heb ik nieuw nog Parachutes van Coldplay en Future van Schiller. En nog een stuk of 10 oldies van mijn moeder. Binnenkort maar eens naar een platenzaak hier in de buurt.

www.flickr.com/malvlex

• niek_nijmegen
Malfoi schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:14:
Stel ik zou het element vervangen -er zit nu nog een originele op: Technics 270C-II, of is dat het type?- hoe weet ik dan wat past? Het is dat jullie nu deze voorbeelden noemen, maar zijn daar standaarden voor?
Ja, gelukkig zijn daar standaarden voor! De 1/2-inch mount (die ook jouw Technics gebruikt) is het meest gangbaar. Zo'n element schroef je met twee boutjes aan de headshell, daar zijn ze ook goed aan te herkennen.

• Malfoi
Oké, goed... Dank! Ik ga eerst dit weekend eens aan de slag met jullie voorstellen. Daarna zien wel verder qua vervangen/upgraden.

By the way, waar moet ik aan denken bij upgraden - daadwerkelijk verbetering in audiokwaliteit? En levensduur van de stylus?

www.flickr.com/malvlex

Mrs Redhair schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:09:
Van mij mogen de spelers gezien worden hoor.

Vandaar dat in onze jukebox het mechanisme gewoon zichtbaar is.

Technics SL 1210mk2 en een Lenco cloon van de Technics staan samen op een kast met alle LP 's erin.
In het midden een mengpaneeltje met een 2 TB HDD voor de vele mp3 bestanden.
van mij mogen platen spelers ook goed zichtbaar zijn... helaas is daar geen ruimte voor in de woonkamer en heb ik alleen dat vakje in het audio meubel... maar het belangrijkste is: ik kan plaatjes draaien...

• Vintage1967
Malfoi schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:10:
Oké, goed... Dank! Ik ga eerst dit weekend eens aan de slag met jullie voorstellen. Daarna zien wel verder qua vervangen/upgraden.

By the way, waar moet ik aan denken bij upgraden - daadwerkelijk verbetering in audiokwaliteit? En levensduur van de stylus?
Het gaat echt om kwaliteitsverbetering. Natuurlijk is geluid lastig te omschrijven, maar mijn Nagaoka / Expert Super element klinkt opener, ruimtelijker en gedetailleerder dan de AT95E. De verschillende instrumenten en zang lijken beter ruimtelijk te plaatsen. De Shure V15 Typ III klinkt juist wollig. Dit is iets dat je zelf een keer moet ervaren, mijn beschrijving is absoluut onvoldoende.... En voor de duidelijkheid, ik heb heb hier niet over de prijs-prestatie verhouding, want dan is de AT95E een toppertje ;) . Nog belangrijker: iedereen heeft zijn of haar eigen smaak.

Mijn advies is om elementen zelf te beluisteren en te vergelijken als je in het hogere segment komt. Voor een AT95EX (opvolger van de AT95E) is dat niet zo relevant gezien de kosten, maar als je aan een Nagaoka MP200 denkt wordt dat al een ander verhaal.

Over de 'levensverwachting' van een naald (oftewel stylus) zijn heel veel en heel verschillende verhalen te lezen. Open deuren, maar er zijn veel factoren die de levensduur beïnvloeden. Ik denk dan aan de staat van je LP's, jouw handigheid O-) en de vorm van de naald.

Al met al een waanzinnig interessante wereld. Ondanks dat niet iedereen (ik ook niet :+ ) voor een MP500 zal gaan, is het wel gaaf om hierover te lezen en je te verbazen :9~ .

Vintage1967 wijzigde deze reactie 27-11-2019 10:09 (3%)

Kijk ook eens naar het iets hogere/duurder element van AT de AT440MLB / VM540ML voor 239 euro

Ik heb de 440MLa op de 1210mk2 zitten en ben dik tevreden

https://www.pickupnaalden...asp?M=Audio-Technica_6908

Leuke range van AT elementen.

Mrs Redhair wijzigde deze reactie 27-11-2019 10:32 (34%)

• StrongArmLance
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 02-12 22:47

StrongArmLance

Endless flow

Korte snelle vraag; vriend van me vraagt of dit wat is, dacht zelf opzich van wel; https://www.marktplaats.n...=whatsapp&utm_content=vip

#vote

Mja... linn basik met akito arm en om-5e/om10
Ik zou er zelf geen 350 voor neerleggen maar goed.

Ik bedoel, als ik deze tafel zou moeten indelen in een klasse, dan is het de project essential III.
Die kost ook zoveel, maar dan nieuw met garantie en kan je ook nog eens een leuk kleurtje uitkiezen.

Op de gebruikte markt is er voor dat geld zoveel leuks te krijgen.

"man is not truly one, but truly two,"

• niek_nijmegen
StrongArmLance schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:38:
Korte snelle vraag; vriend van me vraagt of dit wat is, dacht zelf opzich van wel; https://www.marktplaats.n...=whatsapp&utm_content=vip
Ik vind het nogal duur voor een eenvoudige belt-drive-speler, met een relatief eenvoudig element.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

mr_petit schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:02:
Mja... linn basik met akito arm en om-5e/om10
Ik zou er zelf geen 350 voor neerleggen maar goed.

Ik bedoel, als ik deze tafel zou moeten indelen in een klasse, dan is het de project essential III.
Die kost ook zoveel, maar dan nieuw met garantie en kan je ook nog eens een leuk kleurtje uitkiezen.

Op de gebruikte markt is er voor dat geld zoveel leuks te krijgen.
akkoord en bedankt voor je antwoord, maar stel hij zou deze kunnen krijgen voor 200? dan leek het mij namelijk een redelijke deal, voor een basis, maar wel weer redelijk up-to-date platenspeler, of zie ik dat verkeerd?

StrongArmLance wijzigde deze reactie 27-11-2019 14:18 (10%)

#vote

• niek_nijmegen
StrongArmLance schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:09:
maar stel je zou deze kunnen krijgen voor 200? dan leek het mij namelijk een redelijke deal, voor een basis, maar wel weer redelijk up-to-date platenspeler, of zie ik dat verkeerd?
Ik zou er hoogstens 150 euro voor geven. Maar ik geloof niet zo in belt-drive, dus eigenlijk zou ik er niets voor geven :)
Voor die 200 euro zou ik toch echt wel meer willen dan een 'basis-speler', zeker 2e-hands. En up-to-date? Tja. Wat kan er aan een platenspeler nou verouderen? Met een drupje olie en wellicht een nieuwe naald of nieuw element heb je een oudere ook weer up-to-date.

niek_nijmegen wijzigde deze reactie 27-11-2019 14:25 (40%)

StrongArmLance schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:09:
[...]

akkoord en bedankt voor je antwoord, maar stel hij zou deze kunnen krijgen voor 200? dan leek het mij namelijk een redelijke deal, voor een basis, maar wel weer redelijk up-to-date platenspeler, of zie ik dat verkeerd?
Ja voor 200 wellicht wel, maar ik denk niet dat de verkoper zoveel wil zakken.
Overigens zou ik er 200 voor geven vanwege de waardevastheid. Alles waar Linn op staat heeft een beetje een cult-following.
Zelf zou ik voor 200 euro denk ik nog steeds een andere speler uitkiezen, maar komt door persoonlijke voorkeur. Ik zou, zeker als beginner, niet snel een speler nemen zonder automatische afslag, maar dat ligt ook aan mijn gemakzucht.
Maar dan nog, een speler met echt een veel zwaarder plateau, een degelijke rubberen mat ipv dat vilten vod wat erop ligt etc zouden mij eerder sturen richting bijv. een technics sl13xx-18xx of een interessante sony, dual noem maar op.
Riemaandrijving of DD maakt mij niet zoveel uit. Riemaandrijving heeft natuurlijk zo nu en dan een nieuwe riem nodig (1x per 10 jaar oid), maar als dat al teveel is moet je je serieus gaan afvragen of vinyl wel een geschikte hobby voor je is.

Qua up to date weet ik niet helemaal wat je daarmee bedoelt. Op draaitafelgebied is niets nieuw. Tafels uit de jaren 70 zijn net zo up to date als tafels van nu. Het is niet zoiets als auto's of computers dat er steeds een technische en gebruiksmatige vooruitgang of verandering plaatsvindt.
Zie het als een hark. Eentje uit 1974 harkt net zo lekker als eentje uit 2005. 8)7
niek_nijmegen schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:19:
[...]

Maar ik geloof niet zo in belt-drive, dus eigenlijk zou ik er niets voor geven :)
inderdaad, als er een fatbob S voor 200 euro langskomt heb ik ook liever dat jij 'm passeert en ik 'm op kan pikken ;)

mr_petit wijzigde deze reactie 27-11-2019 16:26 (70%)

mr_petit schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:10:

Zie het als een hark. Eentje uit 1974 harkt net zo lekker als eentje uit 2005. 8)7
_O- (y)

• Malfoi
Vintage1967 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:07:
[...]

Het gaat echt om kwaliteitsverbetering. Natuurlijk is geluid lastig te omschrijven, maar mijn Nagaoka / Expert Super element klinkt opener, ruimtelijker en gedetailleerder dan de AT95E. De verschillende instrumenten en zang lijken beter ruimtelijk te plaatsen. De Shure V15 Typ III klinkt juist wollig. Dit is iets dat je zelf een keer moet ervaren, mijn beschrijving is absoluut onvoldoende.... En voor de duidelijkheid, ik heb heb hier niet over de prijs-prestatie verhouding, want dan is de AT95E een toppertje ;) . Nog belangrijker: iedereen heeft zijn of haar eigen smaak.

Mijn advies is om elementen zelf te beluisteren en te vergelijken als je in het hogere segment komt. Voor een AT95EX (opvolger van de AT95E) is dat niet zo relevant gezien de kosten, maar als je aan een Nagaoka MP200 denkt wordt dat al een ander verhaal.

Over de 'levensverwachting' van een naald (oftewel stylus) zijn heel veel en heel verschillende verhalen te lezen. Open deuren, maar er zijn veel factoren die de levensduur beïnvloeden. Ik denk dan aan de staat van je LP's, jouw handigheid O-) en de vorm van de naald.

Al met al een waanzinnig interessante wereld. Ondanks dat niet iedereen (ik ook niet :+ ) voor een MP500 zal gaan, is het wel gaaf om hierover te lezen en je te verbazen :9~ .
Duidelijk, interessant spul wel idd.

Maar mij lijkt het als beginner wat overdreven om voor 200+ euro een nieuw element te kopen. Maar zo'n AT95E wil ik wel eens uitproberen.

www.flickr.com/malvlex

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 01:20

Worsteneter

www.starthiking.nl

Mrs Redhair schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:22:
[...]

Overigens dit, je hebt niets voor niets een thuiskopieheffing in Nederland voor kopiëren voor eigen gebruik 😊

• BobB
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:51
Voor de liefhebber: Bubble Gum van De Staat voor (volgens mij) 'n goede prijs :)
Ik heb zelf Prime dus weet niet wat anders de verzendkosten zijn, maar exclusief verzending EUR 18,54.

BobB wijzigde deze reactie 27-11-2019 17:36 (21%)

StrongArmLance schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:38:
Voor dat geld kom je ook regelmatig een Thorens TD-31X speler tegen welke technisch gezien velen malen beter is...

Ongeveer dezelfde kwaliteitsslag als ik mij niet vergis (ik bedoel dus als die Linn speler), maar dan voor €130,- excl. verzendkosten:
https://www.ebay.nl/itm/T...d33c4f:g:q88AAOSwquRddPkG

Of een keurige Thorens TD-318MKI voor € 275,- excl. verzendkosten (welke velen malen beter is dan de Linn):
https://www.ebay.nl/itm/T...810ae7:g:cssAAOSwSFZaicO4

Deze is zelfs nog beter qua staat en kost ook nog eens minder met zijn vraag prijs van € 199,-:
https://www.ebay.nl/itm/T...a0df4d:g:IQEAAOSwabBd2qwX

rcor wijzigde deze reactie 27-11-2019 18:58 (8%)

Ik zou zelf gebruikte draaitafels niet zo snel laten verzenden maar goed.
Die les heb ook ik moeten leren bijna 20 jaar geleden, ook al komt het van een 'professionele handelaar'.....

Hmm... Wie gaat deze oppikken:
https://link.marktplaats.nl/m1481453994

Dat is toch eigenlijk wel een mooie speler van Thorens en ik vindt de prijs helemaal niet verkeerd gezien het MC element van Denon correctie: Audio Technica...

rcor wijzigde deze reactie 27-11-2019 19:47 (28%)

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:10
BobB schreef op woensdag 27 november 2019 @ 17:26:
Voor de liefhebber: Bubble Gum van De Staat voor (volgens mij) 'n goede prijs :)
Ik heb zelf Prime dus weet niet wat anders de verzendkosten zijn, maar exclusief verzending EUR 18,54.
Ik wilde hem bijna bestellen toen ik ineens bedacht dat ik vanavond naar hun concert ga. Daar ter plekke kan ik hem vast ook wel kopen en dan zijn er wel een paar gasten die er even met viltstift op willen kliederen. Dan is het niet eens erg als hij een paar euro duurder is dan bij Amazon... :)

Punctuality is the politeness of kings

rcor schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:25:
gezien het MC element van Denon...
Ik lees een Audio Technica AT-F3
Instap MC element, maar wel nude ellipt (round shank vermoed ik helaas). Low output.
Er bestaat ook nog een at-f2 die bonded is.

Ik zou zelf trouwens op zoiets meebieden
https://veiling.catawiki....31-sony-ps-x50-draaitafel

mr_petit wijzigde deze reactie 27-11-2019 19:44 (29%)

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

mr_petit schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:10:
[...]

knip
Qua up to date weet ik niet helemaal wat je daarmee bedoelt. Op draaitafelgebied is niets nieuw. Tafels uit de jaren 70 zijn net zo up to date als tafels van nu. Het is niet zoiets als auto's of computers dat er steeds een technische en gebruiksmatige vooruitgang of verandering plaatsvindt.
opnieuw bedankt voor het antwoord. Ik heb zelf een vrij oude, loeizware, metaalgenoten technics en een imho slicke B&O beogram 8500, maar om eerlijk te zijn weet ik er niet zo heel veel van. Dus toen ik de vraag kreeg dacht ik; ik pass hem even door. :) Wat ik bedoelde met up to date is dat het allemaal recentelijk opgeknapt is. De prijs van 200 kreeg hij in persoon voorgeschoteld, maar ik dacht ter referentie en voor het gemak even de marktplaats advertentie te linken.

#vote

Met 200 wil de verkoper iig wel veel zakken.

Maar zoals ik al zei: Linn behoud voor die prijs denk ik wel z'n waarde vanwege het merk en de cult following.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

mr_petit schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:47:
Met 200 wil de verkoper iig wel veel zakken.

Maar zoals ik al zei: Linn behoud voor die prijs denk ik wel z'n waarde vanwege het merk en de cult following.
Ja vond ik ook, maar is een professionele relatie van hem, hij is al een tijdje op zoek en dit viel pardoes in z'n schoot, maar ik kon hem er helaas niet veel bij helpen, nu gelukkig iets beter. En zoals ík al zei: onwijs bedankt voor de uitgebreide reactie en de hulp :)

#vote

• LigeTRy
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:49
Voor de liefhebber, kwam ik zojuist tegen op ibood:

Pro-Ject Essential II met Ortofon OM-5 Element en Naald voor 169 euri

Goedkoopste prijs ergens anders is 199, dus mocht iemand hier twijfelen om deze speler te kopen, now is your time :)
Daar moet wel direct een ander element in, OM5 is echt bagger.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cap schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:39:
Daar moet wel direct een ander element in, OM5 is echt bagger.
Och... Er zat er ook eentje op m'n Project Debut III toen ik hem kreeg. Lang genoeg lol van gehad. Kan niet zeggen dat de AT95 echt een wereld van verschil maakte. Leuke aanbieding om mee te beginnen zou ik zeggen. :)

MikeyMan wijzigde deze reactie 28-11-2019 16:44 (7%)

• Worsteneter

Worsteneter

www.starthiking.nl

Mooie prijs inderdaad voor een beginner! Ik vind mezelf ook nog wel beginner hoor ;)

Om in te haken op tweedehands spelers; ik heb mijn debut carbon DC ook tweedehands gekocht. Van een liefhebber mét een jonge Ortofon 2M blue erop, voor 250 euro. Dat vond ik een goede deal en ik heb er nog altijd plezier van :)

Kijk wel langzaam maar zeker richting een vervanging van dat vilten matje. Een acryl plaat of een goedkoop kurkmatje, maar dat viltje heeft z'n tijd wel gehad.
Ihkv de aanraders nog een aantal robuuste spelers:

Een van de best gelukte Technics spelers uit de SL-1x00 range, de SL-1401 (kwaliteit van de eerste versies + quartz lock van de MK2's). Geveerd subchassis.

Nog een quartz lock met geveerd subchassis speler uit het hogere segment, de Pioneer PL-600

Mooie Sony PS-X55 mocht je een element gebruiken geschikt voor vrij lichte armen. Moet wel wat van de prijs af, hoewel de strakke looks ook wat waard zijn.

Tot slot een mooie geavanceerde Denon DP-47F met servotracer arm met een relatief gunstige vraagprijs. Edit laat maar: inmiddels al gereserveerd. ;)

Oh en een bijzonder model Thorens, volgens mij zeldzaam: de Phonograph SE. Niet zo bijzonder qua specs, het is een TD-146 (TD-166 met auto afslag) maar dus wel een aparte uitvoering. Blijkbaar speciaal gemaakt voor de Schaulandt Electronicaketen uit Duitsland. :)

Cap wijzigde deze reactie 28-11-2019 18:45 (17%)

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:50
Naald gebroken van ijn Ortofon. Zat een OM5E op. Voor 4 euro meer dan de 5E had ik een OM10. Dus dan is de keuze niet moeilijk.

• noodel1988
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 05-12 13:47
Bij amazon.de 3 halen 2 betalen op lps

Trakt | Last.fm | discogs

• hr15
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:21
noodel1988 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:30:
Bij amazon.de 3 halen 2 betalen op lps
Link?

• noodel1988
Zat in de app dus vandaar geen link, zelf twee tellen kijken ook mogelijk denk ik🤪. Maar hierbij. Alle promoties:
https://www.amazon.de/gp/...ref_=navm_em_0_3_13_6__mu

Vinyl 3halen2betalen:
https://www.amazon.de/gp/...=plp_pc_rd_A3MUV1QM1F79LF

• Rezje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 16:21
noodel1988 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:53:
[...]

Zat in de app dus vandaar geen link, zelf twee tellen kijken ook mogelijk denk ik🤪. Maar hierbij. Alle promoties:

Vinyl 3halen2betalen:
Weer de promotie op Amazon gemist.
Echt wat wordt dat altijd slecht aangegeven...

• noodel1988
Rezje schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:09:
[...]

Weer de promotie op Amazon gemist.
Echt wat wordt dat altijd slecht aangegeven...
Hij is tot 2 december :?

• Rezje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 16:21

3 halen, 2 betalen. Tot en met vandaag. En dan vandaag al "Promotie beeindigd" op de website zetten.

• Suggs
  • Niet online
Black Friday bij Velvet Leiden. 6LP doos voor slechts 65 pietermannen d:)b

• hr15
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:21
noodel1988 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:53:
[...]

Vinyl 3halen2betalen:
Haha ik zat ook in de app en ik kon ze niet vinden vandaar mijn vraag. Dankjewel voor de links in ieder geval!
maartend schreef op donderdag 28 november 2019 @ 19:15:
Naald gebroken van ijn Ortofon. Zat een OM5E op. Voor 4 euro meer dan de 5E had ik een OM10. Dus dan is de keuze niet moeilijk.
Volgens mij zijn dat dezelfde naalden met alleen een andere hardheid in ophanging van de naald.
Dus (qua naalden) is volgens mij het enige verschil dat de om10 een hogere compliantie heeft (en dus meer geschikt is voor lichtere armen).
De OM10 presteert dus beter qua tracking (en heeft dus ook een frequentiekarakteristiek die waarschijnlijk daardoor iets verder doorloopt), maar je moet dus wel een lichtere arm hebben.
Vergeet niet je naalddruk iets lager te zetten.

• TheUninvited
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 04-12 15:32
Ik overweeg een platenspeler te kopen na een tijdje te hebben rondgekeken zag ik toevallig deze aanbieding: https://www.bol.com/nl/p/...600900/?s2a=#productTitle

Is 179,- voor een Denon DP-300F een goede prijs of zijn er betere aanbiedingen op dit moment?

• macdushi
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:12
TheUninvited schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:16:
Ik overweeg een platenspeler te kopen na een tijdje te hebben rondgekeken zag ik toevallig deze aanbieding: https://www.bol.com/nl/p/...600900/?s2a=#productTitle

Is 179,- voor een Denon DP-300F een goede prijs of zijn er betere aanbiedingen op dit moment?
179 euro is een hele scherpe prijs, ik heb hem zelf een paar maanden geleden bij coolblue aangeschaft voor 215 euro, daar kost hij nu inmiddels 256 euro. Ik vind de Denon echt een aanrader, makkelijk te installeren en te bedienen en prima geluid.

macdushi wijzigde deze reactie 30-11-2019 15:59 (4%)

mr_petit schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 19:22:
[...]

Volgens mij zijn dat dezelfde naalden met alleen een andere hardheid in ophanging van de naald.
Dus (qua naalden) is volgens mij het enige verschil dat de om10 een hogere compliantie heeft (en dus meer geschikt is voor lichtere armen).
De OM10 presteert dus beter qua tracking (en heeft dus ook een frequentiekarakteristiek die waarschijnlijk daardoor iets verder doorloopt), maar je moet dus wel een lichtere arm hebben.
Vergeet niet je naalddruk iets lager te zetten.
Daar lijkt het wel op ja, dit zou anders alleen maar een onnodig productiekosten verhogende factor zou zijn voor Ortofon, onwaarschijnlijk in de budgetklasse.

Als je op foto 2 van onderstaande advertentie kijkt dan lijkt de (bevestiging van) het diamantje misschien iets minder log maar het kan goed verbeelding zijn. Wat wel opvalt is op foto 3 is dat de OM5e intern nog een extra metalen ring heeft bij de ophanging die bij de OM10 lijkt te ontbreken. En dan heb je nog de OM3e ook. De exacte verschillen blijven een mysterie... :P

https://www.usaudiomart.c...10-stylus/images/1552443/

• Pierre
  • Laatst online: 19:45

Pierre

Zucht

Ik heb deze ook, geen seconde spijt van gehad.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

Inderdaad een aanrader en de prijs is zeer scherp... Je zou het element nog kunnen upgraden naar wat beters, maar dat hoeft natuurlijk niet direct... Voor het geld instap klaar!

Cap schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 17:05:
[...]

Wat wel opvalt is op foto 3 is dat de OM5e intern nog een extra metalen ring heeft bij de ophanging die bij de OM10 lijkt te ontbreken.
Dat vond ik er ook vreemd uitzien, maar wellicht is dat een ongelukkige reflectie van licht.
In andere foto's van de onderkant is niets te zien, maar wel een schuin randje wat wellicht net het licht gereflecteerd heeft onder die hoek

Foto van de onderkant van een om5e van de site van ortofon:

• TheUninvited
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 04-12 15:32
rcor schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:26:
[...]

Inderdaad een aanrader en de prijs is zeer scherp... Je zou het element nog kunnen upgraden naar wat beters, maar dat hoeft natuurlijk niet direct... Voor het geld instap klaar!
Aangezien meerdere mensen dit bevestigen zojuist gekocht. Ook gelijk twee albums gekocht Led Zeppelin IV en Queen Bohemian Rhapsody op vinyl, ben benieuwd :9

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• mentalmadnizz
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 04-12 21:17

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Vorige week naar het concert geweest van The Kik die de twee beste albums van Boudewijn de Groot speelden met een orkest. Fantastisch optreden! Na afloop de plaat gekocht, maar omdat ik met de motor was heb ik 'm bij m'n maat achtergelaten die ik vandaag weer zag, dus ik kan 'm nu eindelijk draaien. Ik had mezelf eigenlijk beloofd om geen nieuw vinyl meer te kopen voordat ik m'n element geupgrade had, maar da's dus mislukt :D

Tevens hebben we sinds kort twee kittens, nu kunnen ze nog niet zo hoog klimmen dat ze bij de draaitafel kunnen, maar dat gaat wel een keer gebeuren natuurlijk. Weet iemand misschien een goed adres die stofkappen op maat maken? Een standaard stofkap past niet op dit ding :D

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

@mentalmadnizz Je kan terecht bij S de Vries uit Schiedam. Adverteert ook op marktplaats onder Vries de.

Levert net werk en is betaalbaar, je kan afhalen of bombproof verpakt laten verzenden (in polystyreen + grote stevige doos, kost wel iets van 20 euro). Gegoten kwaliteit PMMA (plexiglas) in 3 of 4mm dik afhankelijk van de maat van de stofkap.

Uiteraard zelf heel precies de maten aangeven en of / waar er eventueel uitsparingen gewenst zijn. Er is van alles mogelijk. Voor Thorens levert ie zelfs scharnieren.

Er zijn er meer maar ik heb hier in ieder geval goede ervaringen mee wat betreft prijs en kwaliteit.

Cap wijzigde deze reactie 30-11-2019 22:29 (36%)

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Cap schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 22:24:
@mentalmadnizz Je kan terecht bij S de Vries uit Schiedam. Adverteert ook op marktplaats onder Vries de.

Levert net werk en is betaalbaar, je kan afhalen of bombproof verpakt laten verzenden (in polystyreen + grote stevige doos, kost wel iets van 20 euro). Gegoten kwaliteit PMMA (plexiglas) in 3 of 4mm dik afhankelijk van de maat van de stofkap.

Uiteraard zelf heel precies de maten aangeven en of / waar er eventueel uitsparingen gewenst zijn. Er is van alles mogelijk. Voor Thorens levert ie zelfs scharnieren.

Er zijn er meer maar ik heb hier in ieder geval goede ervaringen mee wat betreft prijs en kwaliteit.
Top! Dankjewel, Schiedam is redelijk in de buurt dus ik zal eens informeren :)

Wellicht dat ik de ruststand van de arm iets moet verzetten, volgens mij steekt de arm nu aan twee kanten buiten de sokkel :9

Ja kan, maar je kan dus ook uitsparingen laten maken en dan maar hopen dat daar de kinderhanden niet doorheen passen. ;)

Puntje van aandacht: als het om bescherming van kinderhanden gaat is het ook een goed idee als de kap er niet helemaal los op ligt, anders duwt ie de kap zo tegen de arm. Dus een soort vergrendeling inbouwen: over de sokkel heen laten vallen / in uitsparing laten vallen / scharnieren gebruiken.

Cap wijzigde deze reactie 30-11-2019 23:06 (87%)

• Vintage1967
Vrijdagavond weer eens naar een concert geweest. De band kende ik niet, de gitarist wel: Boudewijn Bonebakker. Wie weet in welke bekende band hij jaren heeft gespeeld, krijgt een virtuele sticker voor zijn of haar virtuele duimenkaart :+ .

De voor mij onbekende band is Monomyth en maakt instrumentale muziek. Repeterend, ritmisch complex met een vleugje elektronische invloed. Recent hebben ze hun 4e LP uitgebracht. Een prachtige uitgave waarvan de hoes bestaat uit een poster, het label helemaal past bij de rest van het ontwerp en er een dikke transparante beschermhoes om zit waar zelfs de naam van de band op embossed is. Echt een van de mooiste uitgaven die ik heb.

De muziek is heel anders als ik tot nu toe heb. Het vraagt, meer dan andere LP's die ik heb, om aandacht tijdens het luisteren. Het ontbreken van zang is bij het luisteren van de LP geen probleem. Tijdens het concert miste ik het contact met de band. Er was geen frontman, ook Boudewijn Bonebakker niet, die het publiek meenam en opzweepte. Verder is het natuurlijk hartstikke leuk om na het concert bij de band zelf een LP te kopen en te laten signeren (jullie kennen mij ondertussen wel een beetje :9 ).

Om jullie een indruk te geven van dit pareltje:

• dreamscape
Vintage1967 schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:46:
Vrijdagavond weer eens naar een concert geweest. De band kende ik niet, de gitarist wel: Boudewijn Bonebakker. Wie weet in welke bekende band hij jaren heeft gespeeld, krijgt een virtuele sticker voor zijn of haar virtuele duimenkaart :+ .
Gorefest natuurlijk. En meer recent: Gingerpig. Ook zeker het beluisteren waard, met ronkende seventies-orgeltjes ;)

Ik ken Monomyth wel, maar moet de laatste plaat nog eens beluisteren...

dreamscape wijzigde deze reactie 01-12-2019 13:00 (7%)

• Vintage1967
dreamscape schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:58:
[...]

Gorefest natuurlijk. En meer recent: Gingerpig. Ook zeker het beluisteren waard, met ronkende seventies-orgeltjes ;)

Ik ken Monomyth wel, maar moet de laatste plaat nog eens beluisteren...
oOo De sticker is virtueel onderweg (y) .
Ik bedoelde inderdaad Gorefest. Die mannen hebben ook een paar prachtige albums gemaakt. Ik heb ze in Bibelot gezien, in 2006 of zo. Maar ik ben wel benieuwd naar wat jij van Monomyth vindt. En het nieuwste album is wat mij betreft alleen al vanwege de uitvoering een aanrader. Ik heb trouwens de gewone zwarte versie. Er zijn meer kleuren verkrijgbaar.

Onder het mom: het is handig en een platen speler mag gezien worden heb ik een led lamp opgehangen in de kast... Dan zie ik gemakkelijker hoe ik de plaat moet opzetten:

Uiteraard lekker een plaatje aan het draaien en nu staat Flogging Molly - Life Is Good op de platen draaier...

• dreamscape
Als 'ie gezien mag worden, moet je hem misschien niet zo verstoppen in de kast ;)

dreamscape schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:05:
Als 'ie gezien mag worden, moet je hem misschien niet zo verstoppen in de kast ;)
Als ik daar in die hoek de ruimte had stond hij allang buiten de kast... maar met de huidige opstelling en ruimte kan het helaas niet anders...

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Gaaf, ik ga volgende week ook naar een Monomyth-concert. Heb ze nu een aantal keer live gezien en het blijft gewoon een bijzondere ervaring :)
Cap schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 22:56:
Ja kan, maar je kan dus ook uitsparingen laten maken en dan maar hopen dat daar de kinderhanden niet doorheen passen. ;)

Puntje van aandacht: als het om bescherming van kinderhanden gaat is het ook een goed idee als de kap er niet helemaal los op ligt, anders duwt ie de kap zo tegen de arm. Dus een soort vergrendeling inbouwen: over de sokkel heen laten vallen / in uitsparing laten vallen / scharnieren gebruiken.
Het gaat niet om kinderhanden maar (gelukkig) om een stel kittens, die uiteindelijk twee forse katten worden. Er komt dus gewoon een mooie kap over de hele speler heen :)

• dreamscape
Vintage1967 schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:57:
Maar ik ben wel benieuwd naar wat jij van Monomyth vindt. En het nieuwste album is wat mij betreft alleen al vanwege de uitvoering een aanrader. Ik heb trouwens de gewone zwarte versie. Er zijn meer kleuren verkrijgbaar.
Ik zit net de plaat even te luisteren op Spotify, maar dit is wel echt heerlijk. Een dezer dagen maar eens aanschaffen op vinyl (want Spotify is hier natuurlijk hartstikke offtopic).

Ik dacht ook dat ik een concert van ze in mijn agenda had staan, maar dat was op 1 november. Destijds mijn agenda omgegooid om op die avond naar het optreden van Bill Bailey te gaan, waardoor ik mijn gratis kaartje voor Monomyth maar heb teruggedraaid...

• Arethusa
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:35

Arethusa

Niet die server

Vintage1967 schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:57:
[...]

oOo De sticker is virtueel onderweg (y) .
Ik bedoelde inderdaad Gorefest. Die mannen hebben ook een paar prachtige albums gemaakt. Ik heb ze in Bibelot gezien, in 2006 of zo. Maar ik ben wel benieuwd naar wat jij van Monomyth vindt. En het nieuwste album is wat mij betreft alleen al vanwege de uitvoering een aanrader. Ik heb trouwens de gewone zwarte versie. Er zijn meer kleuren verkrijgbaar.
Bedankt voor de tip. Ik zie dat Sander Evers meespeelt. Heb vroeger veel naar 35007 geluisterd. Zal eens uitkijken naar een vinyl versie.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Vintage1967
mentalmadnizz schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:50:

Het gaat niet om kinderhanden maar (gelukkig) om een stel kittens, die uiteindelijk twee forse katten worden. Er komt dus gewoon een mooie kap over de hele speler heen :)
Houd er wel rekening mee dat een kat niet per definitie elegant en rustig op de kap zal stappen. Ze kunnen het, maar vertikken het soms. Een sprong(etje) vanaf de vloer zal dan mogelijk voor het verschuiven van een losse kap zorgen. Kat springt op kap --> kap verschuift en geeft een duw(tje) tegen de platenspeler --> naald skipt. En het wordt helemaal leuk als je twee katten het goed met elkaar kunnen vinden en graag samen spelen >:) .

Vandaar dat ik zo blij ben met mijn TD166 met vaste kap die dus per definitie dicht is......behalve tijdens het wisselen van LP-kant 8)7.

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Vintage1967 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:32:
[...]

Houd er wel rekening mee dat een kat niet per definitie elegant en rustig op de kap zal stappen. Ze kunnen het, maar vertikken het soms. Een sprong(etje) vanaf de vloer zal dan mogelijk voor het verschuiven van een losse kap zorgen. Kat springt op kap --> kap verschuift en geeft een duw(tje) tegen de platenspeler --> naald skipt. En het wordt helemaal leuk als je twee katten het goed met elkaar kunnen vinden en graag samen spelen >:) .

Vandaar dat ik zo blij ben met mijn TD166 met vaste kap die dus per definitie dicht is......behalve tijdens het wisselen van LP-kant 8)7.
Tijdens het spelen van een LP ben ik er sowieso bij dus dan zullen ze het niet zo snel doen, het gaat meer om ongelukjes als ik van huis ben :)

Bovendien, die Thorens weegt een ruime 16 kilo en staat op een behoorlijk zwaar meubel, daar gebeurt niet zo snel iets mee :)

• gitaarwerk
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 05-12 12:39
Suggs schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:10:
[Afbeelding]
Man...had ik eerder moeten lezen dit. Woon op paar honderd meter afstand daar... en mooi zaakje :-)

Front-ender

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:52

Hier ook een tevreden gebruiker van de DP-300F, zeker een scherpe prijs, heb er een tijdje terug 199 voor betaald en heb hem niet veel goedkoper gezien.

• lateef
  • Laatst online: 00:30
Suggs schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:10:
[Afbeelding]
Dat is een goeie deal, deze doos komt volgende week pas uit en is dan voor bijna het dubbele te krijgen. Voor €65 zou ik hem misschien ook nog wel kopen, meeste albums heb ik al wel, maar zijn niet meer in beste conditie

• Suggs
  • Niet online
gitaarwerk schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:22:
[...]

Man...had ik eerder moeten lezen dit. Woon op paar honderd meter afstand daar... en mooi zaakje :-)
Facebook in de gaten houden, daar roepen dat je hem wil hebben, zij leggen hem apart. Kortom, een geweldig reserveringssysteem :9

• Suggs
  • Niet online
lateef schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:03:
[...]

Dat is een goeie deal, deze doos komt volgende week pas uit en is dan voor bijna het dubbele te krijgen. Voor €65 zou ik hem misschien ook nog wel kopen, meeste albums heb ik al wel, maar zijn niet meer in beste conditie
Of ik het voor 130 Euro had gedaan weet ik niet, maar ik kwam er achter dat ik nog niets van ze had (beschamend maar waar). In de box hun 5 albums, een LP met b-kanten van hun singles, een boekje en een downloadcode voor alle albums in WAV(!) formaat. Remasterd en op 180 gram. En dan is 130 Euro eigenlijk zo gek nog niet (y)
Heerlijke plaat op de Technics: Billy F Gibbons - Big Bad Blues op rood vinyl

Ronkende gitaar <3

• Habana
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 05-12 13:14

Top tip, lijkt me een prima instapper voor betaalbare prijs, voor mij op dit moment zeker, ik heb hem vandaag ook nog kunnen scoren voor die prijs..

Tijdje geleden +/- een stuk of vijftig LP's uit de schuur kunnen redden, waar onder mijn eerste LP ooit gekocht "Deep Purple In Rock" nog allemaal in prima staat en de meeste uit de jaren 70'', beschermd met hoezen die ik wel moet vervangen…

Ik ben benieuwd hoe het klinkt , en om weer eens een plaatje te kunnen draaien..

Ooit mijn Phillips GA 212 weg gedaan, altijd spijt van gehad, fijn draaitafeltje was dat..
Vandaag even wat aandacht geschonken aan mijn Thorens TD-280 Exclusiv... De snaar liep constant er vanaf en dat was niet vreemd achteraf gezien:

Zonder meetlint zie je al dat de oude snaar glad en uitgerekt is geraakt en dat binnen 1 tot 1,5 jaar na geserviced te zijn bij Dr. Thorens waarbij de snaar vervangen is geweest...

Echt helemaal opkijken doe ik niet meer, maar ik had wel verwacht dat de snaar wat langer mee zou gaan dan bij mijn TD-318MKI gezien het lichtere draai plateau... Maar goed, hij is vervangen en de nieuwe snaar loopt er in ieder geval niet meer vanaf... :)

rcor wijzigde deze reactie 03-12-2019 21:45 (13%)

Zo'n Thakker snaar is misschien stiekem toch niet zo goed als een Thorens snaar. ;)
En misschien was het snaartje van DrThorens ook niet helemaal hagelnieuw... O-)

Maar goed. Het blijft toch de aller aller allergrootste ergernis van een Thorens, dat slappe snaartje icm het zware plateau en dan dat gevoelige toerenwisselmechanisme er bovenop. Op twee staan die slappe plastic scharniertjes waarbij de kap bij afwezigheid van veren ook niet half open kan staan. :+

Cap wijzigde deze reactie 03-12-2019 22:56 (49%)

Cap schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 22:52:
Zo'n Thakker snaar is misschien stiekem toch niet zo goed als een Thorens snaar. ;)
En misschien was het snaartje van DrThorens ook niet helemaal hagelnieuw... O-)

Maar goed. Het blijft toch de aller aller allergrootste ergernis van een Thorens, dat slappe snaartje icm het zware plateau en dan dat gevoelige toerenwisselmechanisme er bovenop. Op twee staan die slappe plastic scharniertjes waarbij de kap bij afwezigheid van veren ook niet half open kan staan. :+
De Thakker snaren zijn m.i. zelfs beter dan de originele Thorens snaren... Ik heb zelf 3x een Thorens snaar gehad die binnen één jaar aan vervanging toe is en de laatste snaar op mijn TD-318MKI heb ik bij wijze van test gekocht van Thakker zelf... Die zit er nu al meer dan 1,5 jaar op... Maar ik help het draaiplateau wel mee met een zwiepje om op gang te komen (dat deed ik ook al bij de originele Thorens snaar nadat de eerste versleten was, maar had bij de originele snaar minder effect in de vorm van een echt langere levensduur)..

Dr. Thorens heeft heel veel klanten en zit nu zelfs tot ver in volgend jaar volgeboekt (als ik mijn goede vriend mag geloven die zijn tweedehands aangeworven TD-535 door hem wil laten servicen), dus hij zal zeker regelmatig nieuwe snaren bestellen... Zowel originele Thorens snaren als Thakker huismerk snaren...

Gelukkig heb ik geen dubbele poellie om het toerental te regelen. Dat scheelt weer... Ook geen Philips snaar praktijken waarbij de snaar vaak tot snot vergaan is... Daar helpt alleen Dasty van de Wibra nog om de boel schoon te krijgen...

Dat scharnier probleem ken ik wel en daar heeft de TD-280 exclusiv ook last van: compleet ingescheurd van boven waardoor de kap niet open kan blijven staan... Ik ga er niets aan doen, want de speler staat in een kast, maar dat is wel een echt minpunt aan de speler... De Thorens TD-318MKI heeft wat dat betreft betere scharnieren... ;) Mooi met veren en van metaal, dus die gaan niet snel stuk... :) ;)

Mocht de TD-280 ooit buiten de kast gezet worden laat ik de stofkap gewoon weg... Ik heb toch geen katten die te pas of te onpas over de speler gaan lopen...

rcor wijzigde deze reactie 03-12-2019 23:30 (10%)

• Vintage1967
rcor schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:44:
Vandaag even wat aandacht geschonken aan mijn Thorens TD-280 Exclusiv... De snaar liep constant er vanaf en dat was niet vreemd achteraf gezien:
[Afbeelding]

Zonder meetlint zie je al dat de oude snaar glad en uitgerekt is geraakt en dat binnen 1 tot 1,5 jaar na geserviced te zijn bij Dr. Thorens waarbij de snaar vervangen is geweest...

Echt helemaal opkijken doe ik niet meer, maar ik had wel verwacht dat de snaar wat langer mee zou gaan dan bij mijn TD-318MKI gezien het lichtere draai plateau... Maar goed, hij is vervangen en de nieuwe snaar loopt er in ieder geval niet meer vanaf... :)
Ik heb ervaring met zowel een Thakker als een Thorens snaar. Mijn conclusie is dat de Thorens niet (veel) beter is dan de Thakker. Na een jaar werkt in beide gevallen de omschakeling naar 45 rpm al niet meer terwijl dat met een nieuwe snaar prima ging. Ook ik help de speler op gang :+ . Het is Ik vind het echt een prachtspeler, mijn TD166, maar het zware plateau in combinatie met de snaar ...........

• birdie_man
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 04-12 12:59
Leve de slipkoppeling op mijn TD320 MkII. Die draait nu al weer 3 jaar op een originele Thorens snaar. De scharnieren voor de stofkap zijn trouwens ook uitstekend; blijft in elke stand staan.

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De voor mij onbekende band is Monomyth en maakt instrumentale muziek. Repeterend, ritmisch complex met een vleugje elektronische invloed. Recent hebben ze hun 4e LP uitgebracht. Een prachtige uitgave waarvan de hoes bestaat uit een poster, het label helemaal past bij de rest van het ontwerp en er een dikke transparante beschermhoes om zit waar zelfs de naam van de band op embossed is. Echt een van de mooiste uitgaven die ik heb.

De muziek is heel anders als ik tot nu toe heb. Het vraagt, meer dan andere LP's die ik heb, om aandacht tijdens het luisteren. Het ontbreken van zang is bij het luisteren van de LP geen probleem. Tijdens het concert miste ik het contact met de band. Er was geen frontman, ook Boudewijn Bonebakker niet, die het publiek meenam en opzweepte. Verder is het natuurlijk hartstikke leuk om na het concert bij de band zelf een LP te kopen en te laten signeren (jullie kennen mij ondertussen wel een beetje :9 ).

Om jullie een indruk te geven van dit pareltje:

[Afbeelding] [Afbeelding]

[Afbeelding]
Monomyth is een band die mij live meer doet dan op plaat. Geweldige band, die ik eigenlijk elk jaar wel probeer ergens 'mee te pakken'. Lekker wegdromen tijdens de show, en af en toe goedkeurend kijken naar het superstrakke spel van de heren Dit jaar was dat in Utrecht, bij hun (vertraagde) album release.
De nieuwe LP had ik al binnen, op blauw marbled vinyl met een gesigneerde kaart er bij.
Misschien laat ik de volgende keer de hoes ook nog signeren; alle 3 de eerdere LP's hebben daar ook hun krabbel staan :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• hansie18
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17:53
Monomyth leren kennen via jullie posts. Mooie muziek, bij vlagen geniaal, en geweldig om hard op te fietsen. Is inderdaad iets voor op LP.

• LigeTRy
Hi All!

Naast dat ik de afgelopen week wat leuke black friday deals heb gescoord (onder andere een repress van rumours op witte vinyl, en hybrid theory van Linkin Park) ben ik de afgelopen dagen in mijn vrije tijd wat aan het knutselen gegaan.

Op discogs heb ik namelijk een leuke wanted list, en af en toe krijg je een mooi bericht dat er nieuwe entries op de marktplaats zijn gekomen, maar aan die data heb je niet zoveel. Als beginnend platenverzamelaar weet ik nog niet wat een 'goede deal' is. Als Tweaker en hobbyprogrammeur zag ik hier m'n kans.

Inmiddels heb ik over 500 regels python code die het volgende voor me probeert te doen:

- Parsen van de 'new sale items on your watchlist' RSS feed die beschikbaar wordt gesteld op discogs
- Een database opbouwen van alle informatie van de platen die te koop staan. Zoals releaseinfo, artiesten etc.
- Het verzamelen van gemiddelde prijzen voor deze releases. En deze waarde natuurlijk updaten zodra er een nieuwe sale is geweest van de plaat
- En nu wordt het leuk, want ik wil natuurlijk ook de sale history van de platen parsen en opslaan in m'n database, zodat ik hier analyse op kan doen zoals conditie/prijs. Helaas zit deze informatie achter een google recaptcha om scripters zoals ik te weren. Gelukkig bestaan er (vietnamese?) clickfarms :9 in die deze recaptchas voor je oplossen. Ook deze data sla ik netjes op in de SQL db.

Al het bovenstaande heb ik net af en werkt eigenlijk best goed.
Dingen zoals api rate limiting, gebruik van verschillende datumformats, vage berekening van shipping costs enz helpen allemaal niet mee. ik heb nooit een opleiding/cursus programmeren gevolgd, dus dit is voor mij ook erg leerzaam.

Mijn uiteindelijke doel is om een melding te krijgen op m'n telefoon als er een goede deal beschikbaar komt :P en wat verdere algemene data analyse.

Ik twijfel nog een beetje over het beschikbaar maken van de code, discogs zal t ongetwijfeld niet leuk vinden en evt offline proberen te halen. Misschien doe ik dit later wel, als ik m'n hardcoded passwords eruit heb gehaald :X

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 02:08
Leuk initiatieff @LigeTRy Houdt je code ook rekening met of een plaat Mint, of bijv. VG is? Werkt het ook voor cd's?

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16:31
Zo, vandaag wordt m'n Ortofon 2M Red bezorgd om m'n nieuwe Denon 300F te upgraden. Ben erg benieuwd naar de resultaten!

PSN: Sluuz

• LigeTRy
Jorgen schreef op woensdag 4 december 2019 @ 23:05:
Leuk initiatieff @LigeTRy Houdt je code ook rekening met of een plaat Mint, of bijv. VG is? Werkt het ook voor cd's?
Yep. Ik parse ook de 'kwaliteit' en comments van de sale en ook die van de sale history, anders krijg je natuurlijk scheve vergelijkingen. Ook neem ik comments mee zodat ik kan zoeken op advertenties met 'unplayed' of 'sealed'.

Praktisch gezien heb ik de backend database van discogs nagebouwd. (ze weigeren sale history aan de api toe te voegen, dus dan moeten we het zelf maar doen).

Het grote nadeel van discogs is dat je een bepaalde release aan je wanted list toevoegd. Bij populaire platen zijn er soms wel meer van 100 releases, over verschillende landen en versies. Op zich is dit logisch want sommige releases zijn k*t gepressed en ik kan me prima voorstellen dat iemand op zoek is naar een specifieke versie. Ik wil alleen niet 100 entries in mijn wanted list hebben als ik 1 plaat wil en mij de release niet uitmaakt (deze moet je er achteraf ook weer uithalen).

CD's werken ook, deze gebruiken dezelfde datavelden op de website, na een korte test merkte ik wel dat cd's een stuk minder verkocht worden en m'n script het nog niet zo fijn vindt als een bepaalde release nog nooit verkocht is 8)7

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 02:08
Goed bezig dus! 👍🏻
Nu op de Technics

Gong Live in The Bataclan 1973

Jeugdsentiment, al was ik pas 9 toen ze daar optraden, maar in de jaren 80 heb ik ze grijs gedraaid.

• Habana
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 05-12 13:14
Sluuz schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:25:
Zo, vandaag wordt m'n Ortofon 2M Red bezorgd om m'n nieuwe Denon 300F te upgraden. Ben erg benieuwd naar de resultaten!
Het zelfde alhier maar dan met de AT-VM95E op de nieuwe Denon 300F, niet vandaag maar morgen en eveneens zeer benieuwd…

• kozue
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:24
Mijn grootste probleem met die wantlist notifications van discogs zijn die verkopers die geautomatiseerd iedere dag of paar dagen hun gehele lijst opnieuw uploaden. Iedere nieuwe upload telt als een toevoeging en iedere dag krijg je dezelfde mail: “hey, verkoper A heeft nu release B voor zoveel”. Ja, dat vertelde je me gisteren ook al... Na 3 keer begint dat flink te irriteren en heb ik het gewoon uitgezet. Nu gebruik ik de wantlist eigenlijk alleen als “leuk om ooit eens te kopen als ik het per toeval voor een goede prijs tegen kom”, niet om specifieke releases in de gaten te houden voor koopjes.

En vooral niet omdat ik tegenwoordig voornamelijk nieuwe releases koop uit echte webwinkels/platenzaken waar je geen belachelijk hoge shipping er nog bij moet betalen. Ik vind discogs eigenlijk alleen interessant voor spul dat niet meer via de reguliere kanalen te krijgen is.

En ja, 1 album met heel veel releases toevoegen is redelijk irritant, en hoeft gelukkig voor mijn doelstelling niet. 1 “voorbeeld” is genoeg. En ik snap best dat je geen master releases toe kunt voegen, dat zou redelijk zinloos zijn. Dan zet je effectief ook de CD en alle andere formaten op je wantlist. Dan zou je er weer filters per item bij moeten kunnen instellen en wordt het al gauw nodeloos complex.

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
Ben heel erg benieuwd naar je ervaring.
De Ortofon staat ook bij mij op het punt mijn Denon te upgraden!

• Worsteneter

Worsteneter

www.starthiking.nl

Ben ook benieuwd! Ik heb een 2m blue erop, maar heb de rode nooit geprobeerd.. Heb er wel een liggen maar die is krom. Ben benieuwd naar de 'warmte'.
Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True