Voor "maar" 2500 euro heb je al een phonocut. Al moet je het dan voorlopig doen met 10" platen á 100 euro per stuk (blanco). Maar dan heb je ook wat!
https://phonocut.com/

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
En waarschijnlijk 3 van die dingen zijn zo goed als hetzelfde, alleen de Chinees heeft er een ander logotje/koffertje/extra functietje op laten zetten.D_V schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:28:
[...]
Het is natuurlijk geen topper zoals de crosley, maar hij eindigde toch maar mooi op plaats 4 (van de 6) in de Kassa kofferplatenspelertest...
![]()
[YouTube: Test: Welke kofferplatenspeler is het best?]
Ik weet niet hoe het met de huidige elys 2 zit, maar de voorganger (de elys dus) was echt berucht om exemplarische verschillen in kanaalongelijkheid. Een oud collega van mij heeft er diverese gehad totdat hij er eentje had die 'acceptabel was. Hij heeft kanaalongelijkheden tot 4,5dB gemeten, dus dat is enorm.assasinbats schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:48:
Ik probeer nu reëel te kijken of ik deze deal door moet zetten, en heb graag jullie input er bij.
"man is not truly one, but truly two,"
Bedankt voor de uitgebreide info. Als ik het zo proef ben je allerminst onder de indruk van Rega’s in het algemeen. Er zit in deze natuurlijk een value-for-money aspect aan. Voor omstreeks 350 eu, kan ik dan beter deze aanschaffen, of iets als een SL-Q3?mr_petit schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 10:57:
[...]
Ik weet niet hoe het met de huidige elys 2 zit, maar de voorganger (de elys dus) was echt berucht om exemplarische verschillen in kanaalongelijkheid. Een oud collega van mij heeft er diverese gehad totdat hij er eentje had die 'acceptabel was. Hij heeft kanaalongelijkheden tot 4,5dB gemeten, dus dat is enorm.
Voor de rest is het natuurlijk gewoon een MM cartridge met bonded elliptische naald. Rega vraagt daar €190 voor, en een AT-VM95e kost €50. Het is wat het is![]()
Voor de rest staan Rega's niet echt bekend voor hun goede gelijkloopeigenschappen.
Dit zijn specsheets (snelheidsafwijkingen en wow/flutter) van foto's uit de fabriek (dus de toleranties waarbinnen de tafels moeten vallen voordat ze de deur uitgaan):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(wel dapper dat ze dit lieten filmen door Michael Fremer tijdens de factory tour)
Nu is dit niet allesbepalend, maar de meeste toleranties hier zijn niet heel nauwgezet. Mijn dual 721 of sony biotraces lopen zelfs om de nauwste toleranties nog rondjes (en dat zullen de meeste vintage kwaliteitstafels doen).
Misschien kunnen gelijkloopprestaties verbeterd worden met een goede voeding/snelheidsregeling (maar dat kost geld natuurlijk)
Wel kunnen rega's er natuurlijk spectaculair uitzien als je bijv. zo'n union jack versie hebt, of een gifgroene (ik zou zelf nooit een zwarte kopen)
En er zijn veel upgradeparts te koop (aluminium subplatter ipv de standaard plastic versie, betere contragewichten etc). Maar ook hier: niet gratis natuurlijk![]()
En meestal ligt er een vilten mat op. Die moet je als eerste dumpen m.i. en een rubber of kurk mat nemen.
Nou en ik vind het heel leuk dat ik je hiermee blij hebt kunnen maken. Je schreef hier eerder dat je deze voorversterker nog wel een keer wilde uitproberen en toen dacht ik: ik heb er hier eentje maar ik gebruik 'm nauwelijks (mijn vaste phono pre is een Lehmann black cube). Dus zo is het gekomen.rcor schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:19:
Nieuwe aanwinst voor in de woonkamer om daar de V-90LPS van Musical Fidelity te gaan aflossen:
Een Iphono 2 met Sbooster voedingsupgrade! Overgenomen van @musicfreak (voor een nette prijs) die heel goed had opgelet en onthouden had dat ik er wel eens ooit een zou willen hebben in de toekomst toen hij zijn exemplaar met Sbooster voeding te koop aanbood op Marktplaats...
Dank hiervoor @musicfreak! Als test staat hij nu tijdelijk even bij mijn set boven te spelen omdat ik beneden nog een element te vervangen heb alvorens ik hem daar aan de set kan toevoegen... Hoe dan ook: Rcor is happy!
Voor 350 euro kan je naar mijn mening heel veel mooi(er)s aanschaffen.assasinbats schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:18:
[...]
Bedankt voor de uitgebreide info. Als ik het zo proef ben je allerminst onder de indruk van Rega’s in het algemeen. Er zit in deze natuurlijk een value-for-money aspect aan. Voor omstreeks 350 eu, kan ik dan beter deze aanschaffen, of iets als een SL-Q3?
[Voor 22% gewijzigd door Cap op 25-12-2021 14:17]
Dat valt wel mee. Ze hebben sterke en zwakke punten, net zoals elke tafel en elk merk.assasinbats schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:18:
[...] Als ik het zo proef ben je allerminst onder de indruk van Rega’s in het algemeen. Er zit in deze natuurlijk een value-for-money aspect aan.
Dat hangt heel erg van je eigen smaak af.Voor omstreeks 350 eu, kan ik dan beter deze aanschaffen, of iets als een SL-Q3?
[Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 25-12-2021 14:46]
[Voor 7% gewijzigd door assasinbats op 25-12-2021 15:40]
Nee hoor, past gewoon. Ik had zon AT VM95 op een rega arm.assasinbats schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:27:
Is zo’n AT element te monteren op elke draaitafel? Of is daar die half inch mount voor nodig?
[Voor 29% gewijzigd door Charly op 25-12-2021 15:46]
Half inch houdt in van die slots:assasinbats schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:27:
Is zo’n AT element te monteren op elke draaitafel? Of is daar die half inch mount voor nodig?
Looks zijn inderdaad een belangrijk aspect van een draaitafel. Bijna geen hifi apparaat staat zó in het zicht, en in tegenstelling tot de meeste apparaten (amps, cd spelers, dacs etc) is de WAF doorgaans vrij hoog van een draaitafel.assasinbats schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:27:
De looks van Rega’s kunnen mij meer bekoren dat van een Technics,
[Voor 21% gewijzigd door mr_petit op 25-12-2021 15:53]
Mooi gefineerde plank, arm die is weggelopen uit een tandartspraktijk, basic direct drive loopwerk en je hebt een fijne eyecatcher staan.@mr_petit
En daar lenen deze type spelers zich erg goed voor aangezien het niet meer is dan een plank met een plateau erop. Die plank is natuurlijk een leeg canvas voor een kunstenaar
Ja dat is ook mooi. Maar een gefineerde rega? Ik weet het niet.nineball schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 18:49:
[...]
Mooi gefineerde plank, arm die is weggelopen uit een tandartspraktijk, basic direct drive loopwerk en je hebt een fijne eyecatcher staan.
Dit was natuurlijk een leuk geintje, zeker omdat de meerderheid hier liefhebber is met goede spelers. Maar ik heb zelf in mei zo een koffertje voor 15 euro gekocht om te kijken of ik het vond. Inmiddels ben ik meer dan 70 platen van kringlopen verder, en vind ik het nog steeds leuk en heb ik hem vervangen door een Denon 300F. Nog steeds budget, maar wel een stapje beterD_V schreef op donderdag 23 december 2021 @ 03:17:
Nou jongens, ik heb m'n nieuwe platenspeler gevonden, hij staat prima op 'n bijzettafel en je kunt 'm meenemen in de bus. Verder kun je via usb je platen omzetten in 96bit mp3's want dat geklooi met die platen de hele tijd. Lekker vanaf m'n phone luisteren naar m'n mofi fleetwood mac, genieten!
![]()
[Afbeelding]
iemand iets leuks?
Helemaal met je eens! Uiteraard was het maar een geintje en hoop ik niet dat iemand zich beledigd voelt. Ik ben alleen bang dat deze spelertjes ook veel mensen teleurgesteld vroegtijdig deze hobby laat afbreken en dat zou erg jammer zijn.thealterego1 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 19:05:
[...]
En het geluid doet zeker afbreuk, maar de charme van platen draaien en het op zoek gaan naar leuke goedkope platen en daarmee ook oude muziek (her)ontdekken blijft. En dan kan iemand zich uiteindelijk opwerken naar hier en veel te veel geld uitgeven aan een mooie nieuwe hobby
Zeker niet beledigd, ik vind het alleen maar mooi om te lezen wat hier allemaal voorbij komt. Ik ben gelukkig nu tevreden met wat ik heb, maar dat gaat ongetwijfeld ooit kriebelen. En helemaal eens dat mensen teleurgesteld kunnen raken. Op de versterker aangesloten kwam er nog wel een leuk geluid uit, maar via de ingebouwde speakers was het niet veel... Als iemand niet goed voorgelicht is en daarna denkt dat platen in het algemeen matig klinken, heb je wel kans dat mensen afhaken, wat jammer zou zijn.D_V schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 19:09:
[...]
Helemaal met je eens! Uiteraard was het maar een geintje en hoop ik niet dat iemand zich beledigd voelt. Ik ben alleen bang dat deze spelertjes ook veel mensen teleurgesteld vroegtijdig deze hobby laat afbreken en dat zou erg jammer zijn.
iemand iets leuks?
Of ze spelen te lang door met het saffier naaldje (levensduur 50-150 uur oid) met flinke naalddruk, op platen die nu 35-50 euro per stuk kosten en toch schade eraan toebrengen.D_V schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 19:09:
[...]
Ik ben alleen bang dat deze spelertjes ook veel mensen teleurgesteld vroegtijdig deze hobby laat afbreken en dat zou erg jammer zijn.
thealterego1 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 19:15:
[...]
Zeker niet beledigd, ik vind het alleen maar mooi om te lezen wat hier allemaal voorbij komt.
Ik ben inmiddels aan m'n derde platenspeler toe. Vanaf 1985 een Philips FP-140, daarna een Wega JPS-350 en nu sinds een aantal jaren een Kenwood KD-7010.thealterego1 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 19:15:Ik ben gelukkig nu tevreden met wat ik heb, maar dat gaat ongetwijfeld ooit kriebelen.
Ik heb al wat lopen spelen met de dipswitches aan de onderzijde, want de stemmen klonken wat in galmend verte in eerste instantie, maar na het diagram uitgepluisd te hebben heb ik 'm correct ingesteld en nu klinkt hij top! In vergelijk met de phono preamp in de Marantz PM7000N is er een verschil op merkbaar: doordat hij gebruik maakt van een losse "eigen" (nou ja, losse Sbooster voeding upgrade) voeding is het geluid net even wat strakker en de bassen iets dieper...musicfreak schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 13:45:
[...]
Nou en ik vind het heel leuk dat ik je hiermee blij hebt kunnen maken. Je schreef hier eerder dat je deze voorversterker nog wel een keer wilde uitproberen en toen dacht ik: ik heb er hier eentje maar ik gebruik 'm nauwelijks (mijn vaste phono pre is een Lehmann black cube). Dus zo is het gekomen.
Ben benieuwd hoe hij je bevalt, en of je verschillen merkt met je Musical fidelity's.
[Voor 3% gewijzigd door rcor op 25-12-2021 21:39]
Verschillen tussen phonopre's zijn hoorbaar, maar de verschillen zijn klein. Veel van de verschillen komen voort uit de opbouw van de schakeling, dus het ontwerp. Dat is niet iets wat bij een losse phonopre beter is dan bij een geïntergreerde. Het is door de ontwerper bepaald. Als je geen storende brom hoort, dan zou ik niet in 1e instantie upgraden.coertvm schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 20:45:
Ik weet dat de DAC die in de Audiolab 6000A zit goed is. Deze wordt in redelijk wat reviews uitgelicht en ook een vriend met veel kennis van audioapparatuur sprak er lovend over. Maar over de ingebouwde phonostage kan ik eigenlijk maar weinig echt bruikbare informatie vinden.
Vraag: Denken jullie dat een losse phono preamp veel verschil zal maken? Of moet ik dat toch echt gaan testen (trial & error)?
Vraag: Als het antwoord op de vraag hierboven ‘ja’ is, geldt dat dan ook voor enigszins budgetvriendelijke preamps als de iFi Audio Zen Phono, Schiit Mani, Rega Fono Mini A2D MKII? Of denken jullie dat ik dan toch echt dieper in de buidel moet tasten?
Voor een Pioneer PL-510 zou ik rustig tot een AT-VM540ML of Denon DL110 element gaan. (of een ortofon 2m bronze of black)De combinatie van de Pioneer PL-510 en het ‘dubieuze element’ (dubieus want voor mij onbekend welk element het is) werkt prima. Maar het kriebelt soms wel om het element te vervangen.
Vraag: Is deze platenspeler het waard om het element te upgraden? En tot welke prijs zouden jullie in dat geval gaan? (Ik vraag bewust nog niet om concrete aanbevelingen omdat ik merk dat bij elementen vanaf een bepaalde prijs vaak veel smaak komt kijken, en ik wil me daar dan eerst zelf in verdiepen.) Kanttekening: ik wil de platenspeler ooit vervangen. En liever binnen 2 jaar dan binnen 5 jaar. Dus ik ga sowieso geen heel duur element kopen voor deze speler.
Jouw Pioneer PL-510 doet het al 40 jaar. Ik denk dat deze het over 40 jaar nog doet. De enige dingen die bij jouw platenspeler vervangen moeten worden zijn 1 of 2 ingangscondensatoren op de 230v lijn. Dat zijn waarschijnlijk rifa condensatoren, en dat zijn notoire condensatoren die ploffenZoals ik hierboven zei, wil ik ook de platenspeler graag upgraden. .........
.....
Denken jullie dat zo’n investering het waard is? Bijvoorbeeld in verhouding tot de andere apparatuur die ik gebruik en qua prijs-kwaliteitverhouding?
Tof dat je de tijd hebt genomen om zo uitgebreid te reageren! Bedankt daarvoor!
Als ik nog 'ns geld teveel en hobby's te weinig heb 😉D_V schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 02:55:
Voor "maar" 2500 euro heb je al een phonocut. Al moet je het dan voorlopig doen met 10" platen á 100 euro per stuk (blanco). Maar dan heb je ook wat!
![]()
[YouTube: A prototype record cutter takes audio from an iPhone and instantly presses onto a vinyl.]
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Oh kijk dat klinkt goed (letterlijk...rcor schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:21:
[...]
Ik heb al wat lopen spelen met de dipswitches aan de onderzijde, want de stemmen klonken wat in galmend verte in eerste instantie, maar na het diagram uitgepluisd te hebben heb ik 'm correct ingesteld en nu klinkt hij top! In vergelijk met de phono preamp in de Marantz PM7000N is er een verschil op merkbaar: doordat hij gebruik maakt van een losse "eigen" (nou ja, losse Sbooster voeding upgrade) voeding is het geluid net even wat strakker en de bassen iets dieper...In vergelijking met een Musical Fidelity heb ik nog geen mening... Daarvoor moet eerst mijn nieuwe element binnenkomen...
Ik moet zeggen dat mijn ervaringen, ondanks dat een phonopre blijkbaar niet ingewikkeld in elkaar zit, toch wat anders zijn. Ik heb de afgelopen jaren voorversterkers van verschillende merken beluisterd (Pro-ject, ifi, Lehmann, Musical fidelity, Graham slee plus goedkopere van Dynavox en ART) maar ik merkte toch echt behoorlijke verschillen in klank. Een elementwissel kan een groter verschil in klank opleveren maar ook met een andere phono pre kan je het geluid van je speler meer aan je smaak / set aanpassen.mr_petit schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:20:
[...]
Verschillen tussen phonopre's zijn hoorbaar, maar de verschillen zijn klein. Veel van de verschillen komen voort uit de opbouw van de schakeling, dus het ontwerp. Dat is niet iets wat bij een losse phonopre beter is dan bij een geïntergreerde. Het is door de ontwerper bepaald. Als je geen storende brom hoort, dan zou ik niet in 1e instantie upgraden.
Losse phonopre's blinken soms uit in meer instellingen, al is dat heel erg modelafhankelijk. Upgraden moet je dan ook vooral doen als je een ander element uit kiest die daar om vraagt (bijv. een mc element).
Want intern stelt een phonopre qua componenten niet zoveel voor. Dure componenten, wat vaak componenten van naam zijn, zitten ook niet in bovengenoemde phonopre's. Bijvoorbeeld een OPA2134, wat een beroemde opamp is (niet specifiek beter, maar van een beroemd merk); die kost 5 euro per stuk. Die vind je waarschijnlijk niet in een phonopre onder de €500. Daarin zit dan bijv. een NE5532. Die doet hetzelfde, maar kost nog geen euro.
Net als merkcondensatoren. Daar wordt ook op bezuinigd.
Het kan best zijn dat jouw audiolab betere componenten heeft.
Ik heb geen foto's van de Ifi Iphono van de onderzijde gemaakt met de configuratie zoals jij 'm had ingesteld, maar ik zal morgen een foto van de onderzijde maken om te laten zien hoe hij nu ingesteld is (want hij stond sowieso anders ingesteld bij jou en dat kwam de geluidskwaliteit niet ten goede met mijn element, kabels en apparatuur)....musicfreak schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:40:
[...]
Oh kijk dat klinkt goed (letterlijk.... Ben wel benieuwd wat je qua dipswitches anders hebt ingesteld trouwens.
[Voor 6% gewijzigd door rcor op 26-12-2021 23:16]
Mooie aanwinsten @nineball ! Dat Dire Straits album is een heel mooi album... Helaas zijn de originele persingen van Dire Straits best kak als het om de geluidskwaliteit gaat... Je kunt dan beter voor de Mobile Fidelity Soundlab persingen gaan als je echt een LP wilt... Dit is geen grap om je extra geld uit de portemonnee te kloppen, maar echt een serieuze feit...
De cd heb ik al, voor 1,50 in de kringloop gevonden.rcor schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:13:
[...]
Mooie aanwinsten @nineball ! Dat Dire Straits album is een heel mooi album... Helaas zijn de originele persingen van Dire Straits best kak als het om de geluidskwaliteit gaat... Je kunt dan beter voor de Mobile Fidelity Soundlab persingen gaan als je echt een LP wilt... Dit is geen grap om je extra geld uit de portemonnee te kloppen, maar echt een serieuze feit...![]()
Als je de MFSL persing te duur vindt is er ook een Cd-versie die:
A. Goedkoper is (mits je een nette CD tweedehands koopt en niet de MFSL hybride SACD koopt, want die is weer duur)
B. Beter klinkt
Ik heb m'n OK Computer 3LP in 'n gatefold pvc hoes gedaan. (de hoezen zijn aan de binnenkant in het midden open, de middelste lp steekt er dan "onbeschermd" tussen.Arethusa schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:32:
Ik heb vandaag "Kid A Mnesia" van Radiohead ontvangen. Dat is een 3-lp uitgave. Welke omslag hoezen kan ik het beste aanschaffen?
Tuurlijk zijn er verschillen te horen, maar zoals je zelf ook al zegt, deze zijn aanzienlijk kleiner dan dat je aan verschillen tussen elementen hoort.musicfreak schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:40:
Ik moet zeggen dat mijn ervaringen, ondanks dat een phonopre blijkbaar niet ingewikkeld in elkaar zit, toch wat anders zijn. Ik heb de afgelopen jaren voorversterkers van verschillende merken beluisterd (Pro-ject, ifi, Lehmann, Musical fidelity, Graham slee plus goedkopere van Dynavox en ART) maar ik merkte toch echt behoorlijke verschillen in klank. Een elementwissel kan een groter verschil in klank opleveren maar ook met een andere phono pre kan je het geluid van je speler meer aan je smaak / set aanpassen.
[Voor 29% gewijzigd door mr_petit op 27-12-2021 19:06]
Nee hoorDE het uit in mijn phonosignaal... maar het is opgelost opeens een brainwave...mr_petit schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:37:
Hoor je de brom in het phonosignaal of hoor je de brom uit de motor komen?
[Voor 37% gewijzigd door oldsmelly op 27-12-2021 14:48]
MuziekLiefhebbert
Ik heb mijn Dire Straits kerstkado net even gedraaid en moet zeggen dat hij echt mooi klinkt.rcor schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:13:
[...]
Mooie aanwinsten @nineball ! Dat Dire Straits album is een heel mooi album... Helaas zijn de originele persingen van Dire Straits best kak als het om de geluidskwaliteit gaat... Je kunt dan beter voor de Mobile Fidelity Soundlab persingen gaan als je echt een LP wilt... Dit is geen grap om je extra geld uit de portemonnee te kloppen, maar echt een serieuze feit...![]()
Als je de MFSL persing te duur vindt is er ook een Cd-versie die:
A. Goedkoper is (mits je een nette CD tweedehands koopt en niet de MFSL hybride SACD koopt, want die is weer duur)
B. Beter klinkt
Klopt, dat zei je inderdaad niet. My bad!mr_petit schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:19:
Ook zeg ik niet dat phonoprés niet ingewikkeld in elkaar zitten, maar dat ze qua componenten niet veel voorstellen. Het is meestal een tientje oid aan weerstandjes, condensatortjes en opamps.
Hé als dat mijn gewaardeerde Black cube SE niet is, met voeding.Dit is een andere bekende phonopre:
Deze kost ca. €780
Hier zitten wat meer en duurdere componenten in:
Ja, met name hifi. En hoe duurder het merk, des de minder de electronicaprijs een rol gaat spelen.musicfreak schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:42:
En dat geldt voor veel meer electronica natuurlijk.
[Voor 55% gewijzigd door mr_petit op 27-12-2021 20:32]
Op een enkele uitzondering na (zoals bijzonder muzikale solo's of speciale intro's) kan ik gewoon niks met opnames van live muziek. Ben ik niet de enige dus. Ik da zulke albums altijd over eigenlijk. Vroeg me daarom ook af wat ik bij een radio-opname moest verwachten. Is dat eigenlijk ook gewoon een live-opname maar dan in een radiostudio met heel klein publiek?kozue schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:43:
Diezelfde live LP’s hadden (hebben?) ze ook bij de Vomar. Maar ik hou niet van live dus heb ze allemaal laten liggen (alhoewel er wel een paar leuke artiesten tussen zaten). Ik kwam er achter toen ik iemand daar met een LP onder z’n arm zag lopen. Ze lagen ergens in de aanbiedingenbak verstopt. Alhoewel het al een tijdje een ding is, is het toch nog steeds een vreemde gewaarwording, doorsnee consumenten met LP’s zien lopen in een supermarkt…
DOFP: “Cold hearted orb, that rules the night…” 🤙Vintage1967 schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:20:
De nieuwste aanwinsten:
[Afbeelding]
Nina Simone zag ik vanochtend bij de Lidl.
De andere 3 zijn vanmiddag door Pieter Post afgeleverd.
The Beatles is een bootleg-versie. De originele Stereo met de nummers Please, Please Me en Love Me Do, is praktisch onvindbaar. Het is trouwens de versie met de titels op de achterkant van de hoes. Andere versies zijn een blanco achterkant en een achterkant met een advertentie voor andere LP's van Vee Jay.
Ze zien er prima uit, al zal een wasbeurt vanavond ze goed doen.
Eerst Discogs maar eens aanslingeren en de juiste releases opzoeken.
https://www.discogs.com/user/jbtroost
[Voor 35% gewijzigd door Toshirou op 27-12-2021 22:07]
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | iPhone 13 (Blue)
Is dat "Live In Tokyo 1988"? Die heb ik een paar maanden geleden inderdaad ook bij de Lidl vandaan. Overgehaald door de prijs, maar ik heb het maar bij 1x luisteren gehouden.Toshirou schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:52:
Mijn pa kwam dit weekend met drie van die live albums die bij de Aldi lagen aan. Ik wist niet van het bestaan van label ”Cult Legends" af. Dus met enige twijfel twee van de drie albums dit weekend bij mijn ouders op een Thorens TD160 afgespeeld. Ik had op Discogs gelezen dat dit label een beetje met beide benen in grijs en legaal gebied staat. Voor de radio live registraties van Nederlandse artiesten hebben ze vaak netjes de rechten verkregen, voor buitenlandse artiesten is het vaak niet het geval en worden ze bestempeld als onofficieel. Dus wees gewaarschuwd... 😉
De albums die er zijn beluisterd zijn AC/DC, The Cure en Eric Clapton. De eerste nog niet beluisterd, de tweede is nog erg goed te luisteren en is prima en totaal niks mis mee, maar die laatste is gewoon echt te triest voor woorden. De drums klinken als doffe tikken in plaats van wat je een drumkit kan noemen, de gitaren klinken ook serieus nergens naar... Zelfs een MP3 op 192kb/s klinkt bij verre nog veel beter.
Morgen die eerste op mijn eigen draaitafel proberen, ik ben benieuwd al verwacht ik er niet veel van.
[Voor 6% gewijzigd door purplevendetta op 28-12-2021 10:11]
Ja, het live in Tokyo 1988 concert. De hele opname maakte geen indruk op mij. Ik stelde geen hoge eisen bij het beluisteren van de opname, maar dit was echt even slikken toen ik het hoorde. Het concert zelf is echt heel goed, de medewerking van Elton John en Mark Knopfler is echt super, maar gewoon zo zonde van de kwaliteit.purplevendetta schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:49:
[...]
Is dat "Live In Tokyo 1988"? Die heb ik een paar maanden geleden inderdaad ook bij de Lidl vandaan. Overgehaald door de prijs, maar ik heb het maar bij 1x luisteren gehouden.
Edit: maar wel omdat ik niet zo van de live opname ben. In mijn herinnering was de geluidskwaliteit niet bijzonder slecht. Misschien dat ik vandaag of morgen hem nog even op zet.
[Voor 4% gewijzigd door Toshirou op 28-12-2021 10:21]
Oeh, die van The Beatles heb ik ook. Die hebben mijn ouders ooit nieuw gekocht.Vintage1967 schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:20:
De nieuwste aanwinsten:
[Afbeelding]
Nina Simone zag ik vanochtend bij de Lidl.
De andere 3 zijn vanmiddag door Pieter Post afgeleverd.
The Beatles is een bootleg-versie. De originele Stereo met de nummers Please, Please Me en Love Me Do, is praktisch onvindbaar. Het is trouwens de versie met de titels op de achterkant van de hoes. Andere versies zijn een blanco achterkant en een achterkant met een advertentie voor andere LP's van Vee Jay.
Ze zien er prima uit, al zal een wasbeurt vanavond ze goed doen.
Eerst Discogs maar eens aanslingeren en de juiste releases opzoeken.
De live platen van Nina Simone zijn in mijn optiek een stuk leuker om naar te luisteren dan haar studio opnamen, wat trouwens in het begin van haar carriere vaak radio opnamen waren.Jorgen schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:04:
[...]
Op een enkele uitzondering na (zoals bijzonder muzikale solo's of speciale intro's) kan ik gewoon niks met opnames van live muziek. Ben ik niet de enige dus. Ik da zulke albums altijd over eigenlijk. Vroeg me daarom ook af wat ik bij een radio-opname moest verwachten. Is dat eigenlijk ook gewoon een live-opname maar dan in een radiostudio met heel klein publiek?
[Voor 10% gewijzigd door Saab op 28-12-2021 17:22]
https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
MuziekLiefhebbert
Sommige interactie is leuk idd, maar meeste vind ik echt storend geruisSaab schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:59:
[...]
De live platen van Nina Simone zijn in mijn optiek een stuk leuker om naar te luisteren dan haar studio opnamen, wat trouwens in het begin van haar carriere vaak radio opnamen waren.
Live heb je de mooie akoestiek, interessante interactie met publiek, natuurlijke galm. Recentelijk heb ik haar Montreux years gekregen, niet te versmaden. (ook covers van Bob Marley en Jacques Brel)
Daarnaast heb ik ook Townhall en Newport. Ik krijg vaak kippenvel van haar live performances, is heel intens.
Andere live platen die niet mis zijn, zijn bijvoorbeeld: And the name of the band is Talking Heads en Stop making sense.
The Beatles live in the Hollywood Bowl is daarentegen vrij ruk met 35 minuten lang gillende meisjes
[Voor 25% gewijzigd door cmndr_adama op 28-12-2021 23:32]
MuziekLiefhebbert
[Voor 34% gewijzigd door oldsmelly op 29-12-2021 09:56]
MuziekLiefhebbert
Heb hier een Gen2 al een paar jaar in gebruik en ervaar hier totaal geen probleem mee, schroefdraad is hier stevig genoeg, Gen2 bevatten de klemmen wel een rubberen ring, labels blijven hier kurkdroog mee.f.h schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:41:
Ik heb voor Kerst ook een Knosti (Gen 1) gekregen. Leuk tijdverdrijf om af en toe wat plaatjes schoon te maken.
Dingen die me opvallen:O ringen zoeken en dan weer verder wassen
- De schroefdraad op de klemmen die om de labels heen geen. Dat is echt heel fragiel en zo dolgedraaid. Dat valt wel tegen.
- Evenals dat er geen rubberen ringen in die klemmen zitten. Terwijl er wel ruimte voor is.
- De borstels kunnen er bij mijn Gen 1 wel uit
- Van een Gen 1 is heel gemakkelijk een Gen 2 te maken. Het is eigenlijk bizar dat ze het een 2e generatie durven noemen
Ben benieuwd hoe je vervolgens het overzicht behoudt, hoe bewaar je deze hoesjes, stop je die in mappen? en doe je de cdboekjes daar dan ook bij?oldsmelly schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:40:
Vakantie tijd dus wat doe je dan....
Je gaat ruim 800 cd's ontdoen van hun plastic behuizing en ze in een dun hoesje stoppen zodat je ze makkelijker kan opbergen en gewoon af en toe weer eens een cd spelen.
Ik kwam toen de cd "Eric Clapton Unplugged" tegen en die heb ik ook op plaat...
[Voor 6% gewijzigd door Cap op 29-12-2021 13:26]
[Voor 24% gewijzigd door oldsmelly op 29-12-2021 13:49]
MuziekLiefhebbert
[Voor 42% gewijzigd door oldsmelly op 29-12-2021 15:55]
MuziekLiefhebbert
Bijna een 'goede' timing om over te stappen naar de gold notes. Maar die kosten ook wat. Ben benieuwd waar je uiteindelijk terecht gaat komen.oldsmelly schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:08:
Nou mensen ik kan , noodgedwongen doordat mijn phono pre-amp het tragische voor het eeuwige heeft geruild, eens kijken of een phono pre-amp van 189 euries net zo lekkere klinkt als een van bijna 800.
Mijn Graham Slee is kadeuk , rare lucht en klaar en ik heb de Ifi phono Zen besteld .
Na de aanschaf van een nieuwe versterker en sacd speler was het budget even niet toereikend voor een pre-amp van weer 1000 euries of zo.
Ben benieuwd ik hou jullie op de hoogte,,
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm
Gisterenavond nog even opgezet en je hebt gelijk, het is niet veel soeps. Zeker het drumstel klinkt alsof alle hoge tonen eraf zijn geknipt.Toshirou schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:19:
[...]
Ja, het live in Tokyo 1988 concert. De hele opname maakte geen indruk op mij. Ik stelde geen hoge eisen bij het beluisteren van de opname, maar dit was echt even slikken toen ik het hoorde. Het concert zelf is echt heel goed, de medewerking van Elton John en Mark Knopfler is echt super, maar gewoon zo zonde van de kwaliteit.
Dan vraag ik mij toch echt af of hier geen "originele" opname van gemaakt zijn. Ik bedoel zulke hoogstaande concerten verdienen toch een originele opname naar vinyl? Ik weet dat er nu in de Jazz wereld steeds meer officiële concerten opduiken en deze nu origineel verschijnen. Maar waarom moeten dat juist zulke opname via de "onofficiële" weg in matige kwaliteit verschijnen... jammer.En dat terwijl de opname van The Cure wel echt prima klinkt. Zuiver, de instrumenten zijn gewoon zoals je ze verwacht en de zang van Robert Smith is ook goed aan te horen. Dus het kan wel, al is het niet officieel. Dan zou je als label toch wel een maatstaaf aan de uit te brengen kwaliteit stellen...
MuziekLiefhebbert
[Voor 50% gewijzigd door Toshirou op 29-12-2021 21:05]
[Voor 14% gewijzigd door oldsmelly op 30-12-2021 09:01]
MuziekLiefhebbert
Heb je meteen een wijze les geleerd: duurder is niet altijd beter!oldsmelly schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:00:
Ben aan het luisteren naar de nieuwe phono preamp (IFI Phono Zen) en ik ben echt verbaasd. Scheiding van de instrumenten is echt een stuk beter dan met de Graham en totaal geen geluid tijdens de stille stukken ook de stemmen zijn echt in het midden bij stereo waar ik bij de Graham wel eens een lichte trek naar rechts had.
Het stereobeeld is echt veel meer gescheiden tussen links en rechts zeg maar waar de Graham dus blijkbaar wel eens wat in elkaar liet overlopen is het nu echt gescheiden het lijkt wel of ik platen die ik heel goed ken opnieuw aan het luisteren ben
Wellicht in het hoog af en toe wat scherpe randjes bij de S klanken daar staat weer tegenover dat het echt een heel levendig geluidsbeeld heeft.
Bij muziek van bv Porcupine tree waar heel veel gebeurd met veel instrumenten blijf ik echt nu veel meer detail horen van de verschillende instrumenten ok hoe nu echt de bas rechts van het drumstel en hoor ook nog de cymbals duidelijk en vol detail. Nee tot nu erg onder de indruk.
MuziekLiefhebbert
[Voor 53% gewijzigd door oldsmelly op 30-12-2021 12:58]
MuziekLiefhebbert
Toshirou schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:02:
Mooie nieuwe aanwinsten! En een goed begin om het nieuwe jaar mee te starten 😄!
En vandaag nog even tussendoor het debut album van Rondé voor een leuk prijsje gehaald. Heerlijk album met de tracks Run, City Lights, We are one en Naturally.
De klemmen van een gen 2 passen in een gen 1f.h schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:41:
Ik heb voor Kerst ook een Knosti (Gen 1) gekregen. Leuk tijdverdrijf om af en toe wat plaatjes schoon te maken.
Dingen die me opvallen:O ringen zoeken en dan weer verder wassen
- De schroefdraad op de klemmen die om de labels heen geen. Dat is echt heel fragiel en zo dolgedraaid. Dat valt wel tegen.
- Evenals dat er geen rubberen ringen in die klemmen zitten. Terwijl er wel ruimte voor is.
- De borstels kunnen er bij mijn Gen 1 wel uit
- Van een Gen 1 is heel gemakkelijk een Gen 2 te maken. Het is eigenlijk bizar dat ze het een 2e generatie durven noemen
https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection
My thoughts exactly, maar om die nu al direct te gaan kopen. Eerst even een garantie verzoek doen, want er zit gewoon amper schroefdraad in die klem bij mij. Misschien een productfoutje?TheBlackestCrow schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:44:
[...]
De klemmen van een gen 2 passen in een gen 1![]()
De klemmen van mijn gen 1 waren ooit kapot gegaan nadat ze van de trap waren gevallen. Hierna een onderdelenset van de Gen 2 gekocht.
[Voor 20% gewijzigd door rcor op 30-12-2021 18:47]
Da's niet duur. Scheelt toch 10%rcor schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:44:
Wel prettig om te weten voor mijn portemonnee: online was dit element een aantal tientjes duurder dan mijn hof leverancier Home & Car Hifi... Ik zag overal prijzen vanaf 199 euro en meestal hoger... Ik zelf heb er nog minder dan 180 euro voor betaalt... Dus ik heb niets te klagen...
Dat bedoel ik! Marantz PM7000N receiver koste in 2020 nog 1150 euro elders en bij home & car hifi onder de 1000 euro... Nu ook niet meer, gaf medewerker Marcel schromelijk toe: de prijzen waren elders namelijk ook gestegen...mr_petit schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:30:
[...]
Da's niet duur. Scheelt toch 10%
Ik zit die site van hun een beetje te bekijken, en daar is bijv. de Marantz TT-15S1 ook nog voor €1575 staan (wat de prijs is van 1-2 jaar geleden) terwijl die bijna overal nu €1900-€2k kost. En voor dat verschil kan je een heel leuk element erop monteren.
[Voor 7% gewijzigd door rcor op 31-12-2021 11:32]
[Voor 5% gewijzigd door rcor op 31-12-2021 22:44]
Ik heb Valerie van Amy Winehouse op een 7" laten snijden voor in de jukebox. Kostte iets van €45 toendertijd. Link van dat bedrijf in Duitsland (grensgebied met NL) ben ik helaas kwijt.mr_petit schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:51:
[...]
Meestal kan de perserij/studio de stemra vergoedingen voor je regelen.
[...]
Er zijn services waarbij je 1 LP kan krijgen, welke dan direct op een snijtafel wordt gesneden.
Deze is dan dus niet geperst, en ik denk ook niet van vinyl (PVC) maar van acetaat oid.
Ik verwacht dat de kwaliteit niet kan tippen aan een geperste plaat (en een acetaat plaat slijt ook veel sneller). Ik schat de uiteindelijke kosten op €75 - €100
Persen gaat idd vanaf 50 of 100 of 250 stuks, afhankelijk van het bedrijf waar je het laat doen.
Je kan natuurlijk ook 1 laten persen (dus echt persen, dus wordt er eerst een laquer gesneden etc), maar dan ben je volgens mij € 750 oid kwijt.
Ik geloof dat zoiets ooit hier wel langsgekomen was.
[Voor 6% gewijzigd door Mrs Redhair op 02-01-2022 12:14]
Instagram:Ambitielozemeisjes
Oh maar de iPower voeding is de voeding die origineel wordt meegeleverd. Hij is daarnaast ook los verkocht als upgrade voor andere apperatuur, net als opvolger iPower2 en iPower X nu.rcor schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:03:
Daar ik geen originele voeding heb van de ifi Iphono2 kan ik geen uitspraken doen over hoe goed de Iphono 2 klinkt met zijn originele adapter... Wat ik wel heb gehoord van @musicfreak is dat er mensen zijn die klagen over een "brom" in het geluid, wat niet vreemd is daar dit een Switching Power Supply is... Als zoiets beroerd is uitgevoerd is dan kun je inderdaad een brom krijgen...
Ah, helder @musicfreak... Wie weet dat 'm voor de compleetheid nog eens op de kop ga tikken ergens....musicfreak schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:26:
[...]
Oh maar de iPower voeding is de voeding die origineel wordt meegeleverd. Hij is daarnaast ook los verkocht als upgrade voor andere apperatuur, net als opvolger iPower2 en iPower X nu.
Oh joh maar heb ik die iPower er niet bij gedaan dan? Dan stuur ik hem nog na als ik weer thuis ben.rcor schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:32:
Ah, helder @musicfreak... Wie weet dat 'm voor de compleetheid nog eens op de kop ga tikken ergens....
[Voor 9% gewijzigd door musicfreak op 02-01-2022 17:25]
Klopt en ik dacht dit compleet was en je die voeding niet meer had ivm die brom geluiden... Maar als je hem nog hebt zou ik hem graag nog ontvangen... Niet dat ik 'm ga gebruiken op korte termijn, maar dan is hij wel compleet...musicfreak schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:23:
Ja iedereen de beste wensen inderdaad, ook op muzikaal gebied!
[...]
Oh joh maar heb ik die iPower er niet bij gedaan dan? Dan stuur ik hem nog na als ik weer thuis ben.
Bij mij zit er ook amper schroefdraad op, denk dat dat zo ontworpen is. Niet te strak aandraaien werkt prima. Een klein beetje schoonmaakmiddel op het etiket droogt zonder sporen op.f.h schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:54:
[...]
My thoughts exactly, maar om die nu al direct te gaan kopen. Eerst even een garantie verzoek doen, want er zit gewoon amper schroefdraad in die klem bij mij. Misschien een productfoutje?
Even een schaamteloze repost van mijzelf. Vraag 1 staat voor mij nog steeds. Na wat meer te hebben gelezen lijkt de Audio Technica AT-LP120X een goede keuze voor een speler onder de 500. Echter is de leverbaarheid dramatisch nog steeds. Fluance spelers zijn in Europa zo te zien erg lastig te verkrijgen ook?Ricktachtig schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:01:
Ik ben in de markt voor een platenspeler. Heb altijd een platenspeler gehad en heb een grote collectie platen nog op zolder waar ik in geen jaren meer naar heb geluisterd. Ik heb op de werkkamer actieve studio monitoren (JBL LSR 305) aangesloten via een FocusRite Scarlett 2i2 audio interface op een Mac Mini M1 en zou wanneer mogelijk hier graag de platenspeler ook op aansluiten.
Vraag 1: Is dit een optie? Of loop ik tegen diverse issues aan?
Vraag 2: Ik zou graag een platenspeler onder de 500 euro willen aanschaffen. Echter bij wat Googlen vind ik veel merken die bijzonder lastig te verkrijgen zijn tegenwoordig? (Audio Technica 120x, Fluance RT81 als voorbeeld)
Iemand nog tips voor een relatief goede speler met pre-amp onder de 500?
[Voor 112% gewijzigd door Toshirou op 03-01-2022 11:22]
[Voor 6% gewijzigd door purplevendetta op 03-01-2022 14:38. Reden: Specificeren van de mogelijke cartridges]
Bedankt voor de goede tips! Ik snap de gedachte van tweedehands kopen. Ik heb zelf echter 0,0 verstand van platenspelers en hoe deze af te stellen. Dus ik zou dan afhankelijk worden van het ergens laten afstellen of repareren van een speciaalzaak wanneer deze weer open gaan na de lockdown. Wel zou ik graag een speler kopen welke modulair is zodat ik zaken later makkelijker kan (laten) aanpassen en / of vervangen.Toshirou schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:02:
Of voor die prijs een tweedehands Thorens TD-16x zien te bemachtigen, kwaliteit die voor die prijs bijna niet is te evenaren. (indien deze in goede staat verkeerd of anders zelf eraan sleutelen of laten fixen bij een repairshop. Vaak zijn de standaard dingen die aangepakt moeten worden en zullen de meeste hierna weer "perfect" voor de komende jaren afspelen.)
Toen ik begon met deze hobby heb ik een Pro-Ject Essential 3 gehaald, een erg mooie platen speler maar voor wat ik ervoor had betaald had ik beter een Thorens kunnen halen. Ik bezit zelf een Thorens TD-160 (al draait deze nu bij mijn ouders) en een Pro-Ject The Classic EVO. Die laatste is uiteraard wel beter maar een stuk duurder, die TD-160 klinkt zelfs met de standaard tonearm echt goed. Het element wat hieronder zit is een Nagaoka Mp110. Deze combinatie is echt fantastisch. Dus voor gemiddeld €500 is het met wat zoeken denk ik, het best mogelijk om een Thorens met MP110 te halen. Wat mij betreft een zeer sterke combinatie.
De Pro-Ject Essential 3 is een goede platenspeler, maar mocht je toch echt voor nieuw willen gaan, dan heeft Pro-Ject in de Carbon serie genoeg te bieden. Deze is weer een stap hoger en op veel fronten beter. Het is wel het bekende plankjes model, ik ben daar zelf niet echt dol op. Maar ze zijn zeker goed en dat met name in de prijsklasse.
Anders kan je zoals eerder al genoemd een Audio Technica LP120 is een goede optie zijn die ook genoeg heeft te bieden. Zoals een goed in te stellen tonearm waarbij de hoogte ook nog makkelijk is af te stellen, dus de ondersteuning voor vele elementen ruimer wordt. Genoeg keuze lijkt mij zo in je gestelde budget.
[Voor 36% gewijzigd door Toshirou op 04-01-2022 08:46]
Bedankt voor het meedenken. Ik ben inmiddels in contact over een tweedehands TD-160 of TD-145 MKII. Deze worden compleet afgesteld en alles.Toshirou schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:47:
Pro-Ject is een fabrikant die voor zijn platenspelers onderdelen los verkoopt zoals een acrylic plateau bijvoorbeeld. Maar in mijn ervaring kan je daarnaar kijken. Maar heeft het meer zin om een goed element om de zoveel tijd te upgraden als j and chat grote verbeteringen wilt ervaren.
Maar een Thorens TD16x is ook te upgraden met losse onderdelen zoals een andere headshell van Audio Silente, andere tonearm, motor etc... Gezien de rijke historie en aanhang sinds de jaren 70 is deze Cult platenspeler goed te voorzien van upgrades!
Maar gezien je zelf aangeeft er beperkte ervaring mee te hebben, maar als je per se zelf wat wilt upgraden, dan is een Pro-Ject Carbon een betere optie gezien het vervangen van een interlink en plateau kinderspel is. En je met deze upgrades platenspeler hierdoor naar een hoger niveau tillen. Gezien de Fluance hier amper tot beperkt te krijgen is, lijkt mij dit de betere optie. Anders had ik je de Fluance RT85 aangeraden om eens naar te kijken... Of ze moeten inmiddels al hier beter te verkrijgen zijn?!
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details