Ik ga hier als complete leek ook eens een post plaatsen

.
Mijn vader had ergens midden jaren 70 een receiver en speakers gekocht die we nog steeds hebben. Het gaat hier over een
Kenwood KR-7400 receiver en
Sansui SP-2700A speakers (vrij groot). (Links ter illustratie en info, niet de toestellen die hier staan)
De Speakers staan inmiddels op zolder omdat ze veel plaats innamen en zijn vervangen door kleinere bookshelfs (denk Jamo A340's). Ze hebben altijd gewerkt en voor zover ik weet werken ze nog altijd, en ik wil ze wel terug in gebruik nemen van zodra ik kan.
1. In hoeverre kunnen deze speakers nog mee (als er niets mis met ze is) met wat er tegenwoordig op de markt is? Of anders gezegd, hoeveel zou ik tegenwoordig moeten uitgeven om gelijkaardige performantie te krijgen?
2. Als ik er een nieuwe receiver voor zou moeten kopen, waar moet ik dan op letten? Kan ik dan best gaan voor een vintage model omdat die beter samengaan, of werken ze ook prima met modernere receivers?
3. Hoe weet ik of ze nog optimaal werken of niet? Ik ben geen grote audiofiel dus ik hoor niet altijd of er iets mis mee is. Ik heb bijvoorbeeld al gelezen dat recappen van de verdeler (of hoe noemt het) veel verschil kan maken. Hoe weet ik of dat nodig zou zijn?
De receiver werkt nog, en wordt momenteel nog steeds gebruikt. Er is wel iets mis mee jammer genoeg. De rechter channel geeft geen output meer. Ik ben niet 100% zeker omdat ik niet aan de aansuitingen kan (staat in kast en kan er niet aan zonder tv en al de rest er ook af te halen). Maar van wat ik al getest heb ben ik wel vrij zeker dat het een probleem in de receiver zelf zit, als ik de L en R output van de tv omwissel, blijft het probleem aan dezelfde kant van de receiver. Als ik er headphones insteek, is er hetzelfde probleem.
1. Enig idee of dit een veelvoorkomend probleem is en of ik er zelf iets aan kan doen? Of stappen die ik kan ondernemen om het probleem beter te bepalen?
2.Ik heb geen kennis van audioapparatuur of elektronica, maar met een schroevendraaier werken kan iedereen en een soldeermachine hebben we hier ook nog ergens liggen. Zo heb ik ook gelezen dat deoxen (of wat het ook is) van de schakelaars/knoppen veel problemen kan oplossen.
3. Als hij makkelijk terug naar perfect werkende staat te krijgen is, wat kan ik er dan van verwachten vergeleken met nieuwere apparatuur? Wat zijn de sterktes/beperkingen ervan in modern gebruik?
Alvast bedankt voor de antwoorden! Ik hoop dat jullie kunnen helpen want ik vind die oudere apparatuur er toch veel leuker uitzien.