Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
mentalmadnizz schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:29:
[...]
Die dingen waren hartstikke illegaal en hadden niks met MTV te maken. Het was zegmaar de Twilight-CD onder de popverzamelaars
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Die tikkende klok waarmee de CD opent vind ik nog steeds fantastisch om door de speakers te horen knallen. En die snaredrum na het eerste couplet.Heroic_Nonsense schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:16:
[...]
Oohhh... ja... die ook! Vooral de gitaar en de percussie in "I Can't Dance".
* GSX-MAN zit op het werk. Slingert Spotify op de telefoon en JBL koptelefoon aan.
Zelfs dan staat het nummer nog als een huis. Mist wat dynamiek/detail voor mijn gevoel.
[ Voor 25% gewijzigd door GSX-MAN op 21-06-2023 15:47 ]
Slecht idee... Hoe laat?
Naast die Braun MTV Eurochart cd's had je ook nog de Hit Explosion reeks die elke keer een persoonlijke boodschap van Mr. X had.
De komst van internet en het kunnen branden van CD's / kopiëren van originele CD's hebben dit soort CD reeksen de das om gedaan staat mij nog bij...
Die niet nee, die klinken ook erg goed trouwens!Heroic_Nonsense schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:10:
[...]
De MTV Unplugged-CD's waren niet illegaal. Ik heb die van mij bij de Free Record Shop gekocht namelijk (Nirvana, Alanis Morissette).
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
De eersten niet hoor, dat kwam pas later. In 2996 werden de makers van de MTV eurocharts opgepakt en was er een paar maanden niet of nauwelijks aanvoert. Hitxplosion sprong in dat gat en bracht meteen dubbelaars uit. Eurocharts ging wel door, maar had er een concurrent bij. In de latere jaren (na 1999 iirc) was eurocharts definitief weg en nam hitxplosion over, maar die kregen toen met het volgende te maken:rcor schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:21:
@Heroic_Nonsense en @mentalmadnizz :
Naast die Braun MTV Eurochart cd's had je ook nog de Hit Explosion reeks die elke keer een persoonlijke boodschap van Mr. X had.
En daardoor heb ik dus nog een hoop gebrand spul uit die tijd liggen wat met 128Kbit bitrate van Napster is geplukt, en dus qua geluidskwaliteit ook niet over houdtDe komst van internet en het kunnen branden van CD's / kopiëren van originele CD's hebben dit soort CD reeksen de das om gedaan staat mij nog bij...
Gelukkig is er tegenwoordig spotify, al is daar ook niet alles te vinden. YT dan weer wel, maar die weiger ik
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik kan me de beelden nog herinneren ja.The Eagle schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:32:
[...]
In 2996 werden de makers van de MTV eurocharts opgepakt

Zijn we op het punt aanbeland dat 2996 inmiddels al vintage is? Poe hee, ik word oud...D_V schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 02:52:
[...]
Ik kan me de beelden nog herinneren ja.
[Afbeelding]

Punctuality is the politeness of kings
En dat lijkt best aardig gelukt. Links de PB head met de originele wear groove, en rechts de REC head, die een vergelijkbare hoeveelheid wear had, na het relappen.
:strip_exif()/f/image/b36xUlVxsoej3sqK2QsFgilY.jpg?f=fotoalbum_large)
Beide koppen hebben nog ong. 40% levensduur over, dus ze kunnnen nog wel even mee.
:fill(white):strip_exif()/f/image/yx4ozkkhAI9C4iKG5WSJ7txY.png?f=user_large)
Met ingesleten gleuf en geen hoog weergave mee. Is best goed gelukt toen. Geen idee van levensduur.
Belangrijk is dat je een vlakke dikke glasplaat hebt en verschillende watervast schuurpapier tot 3000 korrel.
Ik heb toen ook slijppasta gebruikt wat ook gebruikt werd voor het inslijpen van kleppen voor de motor.
Een Technics ST-G55A tuner en RS-B555 cassettedeck, een Philips CD723 CD speler en een Denon PMA-500V versterker, met daarnaast een Aristona EW5504 reel to reel recorder. Dit alles aangesloten op een stel Philips FB670 speakers die ik op een Kringloop vond met volkomen versleten fineerlaag. Alles er af gehaald en voorzien van een verse laag plakplastic.
In de woonkamer gebruik ik een voor 7,5 euro gescoorde 5-CD wisselaar van Philips, een CDC935 en een Philips FC670 cassettedeck, en nog een EW 5504. Daar aangesloten op een Marantz SR5014 A/V receiver, zeker niet vintage, en een set Tannoy Revolution XT8F speakers.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y7BfDdLkNnM2x351x8gO1lst.jpg?f=user_large)
Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD
Mooie set heb je verzameld. Die Denon is een hele fijne amp.
Hier moet alle shit staan die ik heb.
:strip_exif()/f/image/ZmLuRid2pEN2tZw8HVE7vZOU.jpg?f=fotoalbum_large)
Weer eens een Marantz in de woonkamer(ja, met BR20🤣)De Bocama Lafayette welke er hierover stond speelde mooi, maar miste wat vermogen voor de speakers in de woonkamer. Nu krijgt deze een plekje in mijn hobby-ruimte met beter matchende (kleinere) speakers. Van de 2225 werkt alles zoals het hoort, niks kraakt en klinkt erg fijn. De verlichting is led, ik vindt ze een beetje te fel. Misschien dat ik hier ooit wat aan ga doen... (Ik verwissel de BR20 voor een 630 binnenkort, voor de looks🤣)
Parklife
Foamranden niet versleten?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
De Denon versterker is van mijn vader geweest, die heeft hem ooit nieuw gekocht(samen met de Technics tuner) en intussen al lang vervangen door een moderne AV receiver. Maar even een beetje schoonmaken was voldoende voor een prima werkende versterker met idd. een idioot zware voeding en gebouwd als een tank.
[ Voor 40% gewijzigd door Luke_msx op 26-06-2023 11:15 ]
Nice.Luke_msx schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:14:
Nope, de foamranden zijn nog prima. Het enige wat er aan mankeerde was dat het fineer er helemaal afbrokkelde. Ze kunnen (lang) niet tippen aan mijn Tannoy's in de woonkamer, maar voor de slaapkamer zijn ze in dit setje absoluut fijn!
De Denon versterker is van mijn vader geweest, die heeft hem ooit nieuw gekocht(samen met de Technics tuner) en intussen al lang vervangen door een moderne AV receiver. Maar even een beetje schoonmaken was voldoende voor een prima werkende versterker met idd. een idioot zware voeding en gebouwd als een tank.
Ik ken de Tannoy's verder niet, de Philips FB serie wel. Kan je wel melden dat als je er iets van Eurodance overheen gooit of iets anders uit begin / halverwege jaren 90, ze exact klinken zoals ze horen te doen
900V
:strip_exif()/f/image/fzgbA1D4ANRnyL17sq5RUD5w.jpg?f=fotoalbum_large)
500V
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V1jzXmQZxkauDI1UYcKv2QC8.jpg?f=user_large)
Wel geinig om te vergelijken, de opbouw is hetzelfde alleen met meer power/functies voor de hogere modellen. Slim gedaan met betrekking tot kostenbesparing, dan kan je produceren in groter aantal.
[ Voor 22% gewijzigd door Roderiktweaker op 26-06-2023 19:16 ]

Heeft nog een nieuwe pinch roller, VU meter en counter belt nodig, en ook het front paneel kan wat touch-up gebruiken.
Erg blij mee... !
mooi man, respectDatraxZ schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:36:
Klein deck met grootse prestaties !
Die herinner ik mij nog wel goed, gaven (voor toen) een vrij goed geluid met een mooie bas.kingmace schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:44:
Vorige week nog een setje Philips 22RH491 speakers gescoord. Ik heb ooit al eens zo'n setje gehad (en weer weggedaan). Leuke kleine speakers met dezelfde speakerbezetting als de 22RH422 alleen in andere behuizing en 8 Ohm ipv 4 Ohm. Ik kon ze gewoon niet laten staan voor de 7,50 die ze ervoor vroegen. Ze waren nog in vrij goede staat, twee stukjes in de rand opgevuld met vloeibaar hout, ze geschuurd en gebeitst. Ze gaan waarschijnlijk op m'n werk spelen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Kleine update, helaas is het apparaat niet meer te repareren. Er was een onderdeel afgebroken, en dat was niet meer te leveren. Bedrijf heeft zelfs gekeken of ze een ander apparaat konden "doneren" voor de reparatie.Dj Neo Ziggy schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:13:
Vraagje, heeft iemand een idee waar je betrouwbaar je appratuur naar toe kan brengen in de omgeving van Delft.
Ik heb een oud cassettedeck gekregen wat ik graag weer spelend zou zien.
Het gaat om een Teac R-h500. Ding heeft emotionele waarde anders had elk tapedeck wel volstaan.
En hij staat mooi mij de oude versterker mijn Teac A H 500-i
Heb hem open gemaakt en gezien dat beide belt drives beide versleten zijn. Deze vervangen maar helaas tapes worden niet afgespeeld. Lijkt alsof de motor het niet meer aan kan.
Paar jaar geleden via audio huis Delft doorverwezen naar studio 107.
Daar geweest om daar een reel to reel te reviseren, maar daar heb ik geen goede ervaringen mee. Duurde meer dan drie maanden voordat ik zelf dacht, laat ik eens bellen....
Ongeveer drie a vier weken plezier van gehad en toen viel hij weer uit.
Toch jammer, dat zo'n mooi deck nu naar de schroot kan.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Niet noodzakelijk. Ik zie ze zo af en toe wel voorbij komen. Je kunt hifishark even raadplegen, wellicht een alarm zetten voor een donor deck. Dat dat bedrijf er geen heeft wil niet zeggen dat ze er niet zijnDj Neo Ziggy schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:04:
[...]
Kleine update, helaas is het apparaat niet meer te repareren. Er was een onderdeel afgebroken, en dat was niet meer te leveren. Bedrijf heeft zelfs gekeken of ze een ander apparaat konden "doneren" voor de reparatie.
Alternatief: deck qua inhoud leeg maken en er een streamer inbouwen.
Mooi klein deckje btw
[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 27-06-2023 20:45 ]
Dat relappen van die koppen is een knap staaltje werk, zeg!DatraxZ schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:36:
Ik heb de koppen uit mijn vorige post teruggeplaatst in de Revox, en het deck opnieuw ingeregeld op LPR35.
Inderdaad kijken voor een donor, op Ebay vind je er genoeg, en wellicht kun je uitvinden in welke andere decks dit loopwerk gebruikt is. Het ligt eraan wat je er aan uit wilt geven, maar reparatie is mogelijk.Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:04:
[...]
Kleine update, helaas is het apparaat niet meer te repareren. Er was een onderdeel afgebroken, en dat was niet meer te leveren. Bedrijf heeft zelfs gekeken of ze een ander apparaat konden "doneren" voor de reparatie.
7,50 is een heel goed prijs voor die luidsprekers! ik heb een stuk meer betaald voor de mijne.kingmace schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:44:
Vorige week nog een setje Philips 22RH491 speakers gescoord. Ik heb ooit al eens zo'n setje gehad (en weer weggedaan). Leuke kleine speakers met dezelfde speakerbezetting als de 22RH422 alleen in andere behuizing en 8 Ohm ipv 4 Ohm. Ik kon ze gewoon niet laten staan voor de 7,50 die ze ervoor vroegen.
Gefeliciteerd!
Dit was werkelijk een hele klus
:strip_exif()/f/image/6XkmFR5oWV3hgQYwZndOvhkP.jpg?f=fotoalbum_large)
In totaal zijn reeds 204 componenten+kabels vervangen :
:strip_exif()/f/image/InL0YYoWIDuZAPH1zZysZhIf.jpg?f=fotoalbum_large)
De solenoide die de pinch roller bedient heeft nog wat nukken. Deze schakelt niet altijd goed. Nog een item op de to-do lijst :
:strip_exif()/f/image/9rCU6u86fv9SltAGsoWiGEEb.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder bezig met de andere mechanische afstellingen :
:strip_exif()/f/image/xi3hLqVFqWu9Dk0F0KuQg4Jk.jpg?f=fotoalbum_large)
Het deck begint inmiddels op punt te komen
:strip_exif()/f/image/PzB3J9CG5GIlmJQ71h3eIzvO.jpg?f=fotoalbum_large)
Die klinken een stuk beter dat mijn 10 jaar oude Sony melkpakjes.
Enige is de klankkasten zien er erg gehavend uit. Dus ik denk die kunnen wel een likje van iets gebruiken.
Echter kan ik nergens vinden of het fineer is of massief hout, voordat ik ga schuren en er niets van over blijft.
Bleek dat er twee versies zijn, een zwarte uit '91 en deze komen uit '89. Het zijn de met mahonie houten kast/fineer iets.
[ Voor 13% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 02-07-2023 16:28 ]
Hier moet alle shit staan die ik heb.
Voor zover ik kan optisch kan zien lijkt het pastic fineer met houtmotief. Ik zou heel voorzichtig zijn.Dj Neo Ziggy schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:19:
Vandaag bij de lokale kringloop twee Jamo Concert II's op de kop getikt voor €35.
Enige is de klankkasten zien er erg gehavend uit. Dus ik denk die kunnen wel een likje van iets gebruiken.
Echter kan ik nergens vinden of het fineer is of massief hout, voordat ik ga schuren en er niets van over blijft.
Bleek dat er twee versies zijn, een zwarte uit '91 en deze komen uit '89. Het zijn de met mahonie houten kast/fineer iets.
Ik meen mij te herinneren dan Jamo iets van MDF gebruikte en dat met een fineer laagje misschien?kingmace schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:18:
[...]
Voor zover ik kan optisch kan zien lijkt het pastic fineer met houtmotief. Ik zou heel voorzichtig zijn.
Dat is een prima score, geen idee wat voorn hout en fineer het is. Je zou kunnen beginnen met schuren aan de onderkant, dan is enige eventuele schade niet zichtbaar. Massief hout komt inderdaad bijna niet voor.Dj Neo Ziggy schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:19:
Vandaag bij de lokale kringloop twee Jamo Concert II's op de kop getikt voor €35.
Anders word het toch "kaal" schuren en een zwarte lak eroverheen.
Me de afgelopen uren in de wondere wereld van fineer restauratie gedompt. Nou dat is me een klus.
https://www.gamma.nl/asso...6-0388-45x200cm/p/B390082
Zag er prima uit, en je hebt genoeg folie om allerlei andere objecten in huis ook een gave houtlook te geven.
Ik gebruik een 3.5mm- naar RCA kabel, het geluid is alleen zacht via mijn versterker. Op mijn smartphone is het redelijk maar op de TV moet ik beide installaties op hard volume hebben voor een redelijke volume.
Is hier ook een oplossing voor, los dat je het volume echt hard moet hebben? De TV heeft helaas geen losse RCA aansluiting.
Dat komt omdat je TV de hoofdtelefoon uitgang gebruikt en niet een lijnuitgang.Roxy90 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:14:
Hi mensen,
Ik gebruik een 3.5mm- naar RCA kabel, het geluid is alleen zacht via mijn versterker. Op mijn smartphone is het redelijk maar op de TV moet ik beide installaties op hard volume hebben voor een redelijke volume.
Is hier ook een oplossing voor, los dat je het volume echt hard moet hebben? De TV heeft helaas geen losse RCA aansluiting.
Iets zegt me dat dit niet veel met vintage audio te maken heeft, beter stel je je vraag even hier: Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic
En vertel dan meteen even welke TV en versterker je hebt (merken en types)
Nice, net als LGR's woodgrain, super vintagementalmadnizz schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:52:
Dat heb ik ook gedaan met een setje mishandelde Wharfedales. Rol van dit spul gehaald:
https://www.gamma.nl/asso...6-0388-45x200cm/p/B390082
Zag er prima uit, en je hebt genoeg folie om allerlei andere objecten in huis ook een gave houtlook te geven.
Mwah, ik heb aan beide Pioneer sets een streamertje hangen voor Spotify. Analoog aangesloten uiteraard, dat dan weer welkozue schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:22:
Zo gauw als iemand het woord “smartphone” gebruikt is het al offtopic
Al heeft mijn cassettedeck ook een optisch digitale ingang en onboard dac
Die kans is groot, maar mag ik dan even nog de term "mobiele telefoon" er in gooien? Dat ding is qua naam in ieder geval nog vintage te noemen, vooral als je vervolgens de Nokia 3310 ook nog even noemt als voorbeeld (voor het jongere volk hier: de Nokia 3310 is een van de meest stevigste mobiele telefoon ooit gebouwd... Je kon er mee voetballen, dan de onderdelen oprapen van grond, weer in elkaar zetten en heel gebruikelijk: hij deed het daarna meestal gewoon nog, alsof er niets aan de was.. Doe dat maar eens na met een Samsung Galaxy S23, dat lukt je nooit kan ik je garanderen!kozue schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:22:
Zo gauw als iemand het woord “smartphone” gebruikt is het al offtopic
Niet vintage audio, maar wel vintage telefoon (die hier nog keurig in een la licht als verzamelobject, net zoals z'n opvolger de 3410): helaas worden ze zo niet meer gemaakt...
Maar dan is het nog steeds offtopic. Moderne smartphones kunnen worden gebruikt voor audio, maar 'vintage' mobiele telefoons doen weer niet echt iets met audio, of wel?rcor schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 01:21:
[...]
Die kans is groot, maar mag ik dan even nog de term "mobiele telefoon" er in gooien? Dat ding is qua naam in ieder geval nog vintage te noemen (...)
Nou, de Sony Ericson WM800 Walkman telefoon uit 2005 was de eerste Walkman telefoon. 2005 is ook al bijna vintagedreamscape schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:10:
[...]
Maar dan is het nog steeds offtopic. Moderne smartphones kunnen worden gebruikt voor audio, maar 'vintage' mobiele telefoons doen weer niet echt iets met audio, of wel?

Slecht idee... Hoe laat?
Ja, goed punt. Sommige digitale dingen zijn nu ook wel vintage te noemen (DCC, MiniDisc, anyone?), dus zo'n 'vintage' mobiele telefoon mét audio-mogelijkheden hoort hier wel thuis.kingmace schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:41:
[...]
Nou, de Sony Ericson WM800 Walkman telefoon uit 2005 was de eerste Walkman telefoon. 2005 is ook al bijna vintage![]()
[Afbeelding]
https://verstraten-elektr...edrijfselektronica-3.html
Met de leerboeken van de philips bedrijfsschool. 1976
Echt geweldig, doet me erg denken aan de boekjes die ik op de RK-MTS (in Eindhoven kreeg)
Leuk om te lezen, staan oefeningen in om zelf te maken en gewoon erg leerzaam!
Mooi deck! Een Mk.III. 2-spoor of 4-spoor?Luke_msx schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:17:
[Afbeelding]
Ik heb een mooie Revox A77 op de kop weten te tikken! Direct maar alle meest kwestbare/beruchte elco’s vervangen. Wat is dit ding gebouwd als een tank!
Dit zijn erg goede machines !
Hoe lang was je bezig met de elco's? Zit nog steeds te denken ook een A77 of B77 te kopen.Luke_msx schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:17:
[Afbeelding]
Ik heb een mooie Revox A77 op de kop weten te tikken! Direct maar alle meest kwestbare/beruchte elco’s vervangen. Wat is dit ding gebouwd als een tank!
Vooral de bouwkwaliteit spreekt me bijzonder aan.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Dit is een 4-track machine. Dat wilde ik ook graag, want ik vind het ondanks de vaak slechte kwaliteit van oude banden leuk om op rommelmarkten of kringlopen banden te vinden met bv. oude radio opnames, en dan zie je toch dat 4 sporen opnames in de meerderheid zijn.DatraxZ schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:08:
[...]
Mooi deck! Een Mk.III. 2-spoor of 4-spoor?
Dit zijn erg goede machines !
Ik ben al een tijdje met oude Philips recorders aan het hobbiën, maar qua bouwkwaliteit is dat speelgoed vergeleken met zo'n Revox.OgWok schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:31:
[...]
Hoe lang was je bezig met de elco's? Zit nog steeds te denken ook een A77 of B77 te kopen.
Vooral de bouwkwaliteit spreekt me bijzonder aan.
Ik heb een paar uurtjes besteed aan het vervangen van de meest beruchte condensatoren (bv. de RIFA vonkblussers die standaard in stinkende rook opgaan). Het bleek wel bij het openschroeven van de recorder na aankoop dat er ook al flink wat vervangen was, bv. bijna alle trimpotjes waren al gedaan, evenals een deel van de elco;s. Eén van de RIFA's was al een keer vervangen door een niet goed passende vervanging, etc.
Als je een beetje kunt solderen is het niet moeilijk; de printen zijn redelijk 'ouderwets' grof, dus het probleem dat ik bij de Philipsen had (dat je erg moet oppassen om printbanen niet stuk te solderen) doet zich hier een stuk minder voor.
Ah, de KMTS aan de Egelstraat. Zelf niet opgezeten, wel vakantiewerk gedaan daar.f2ride2001 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:41:
Voor de mensen die meer begrip willen krijgen van alle analoge schakelingen:
https://verstraten-elektr...edrijfselektronica-3.html
Met de leerboeken van de philips bedrijfsschool. 1976
Echt geweldig, doet me erg denken aan de boekjes die ik op de RK-MTS (in Eindhoven kreeg)
Leuk om te lezen, staan oefeningen in om zelf te maken en gewoon erg leerzaam!![]()
Bij Akai ligt de overgang tussen tank en glim bij de GX-650 en de GX-635 respectievelijk.f2ride2001 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:42:
dan kun je ook kijken naar de vroege akai's
die zijn ook gebouwd als een tank
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Vrijwel nergens een stukje plastic te vinden
Bij Philips is alleen het oude spul en de N4520 goed, de N7150/N7300 en de broodtrommels (N4504/06/12) hebben de nodige plastic problemen.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
De N7150 en de N7300 moet je echt mijden. Daar is het hele loopwerk van plastic en overal breekt dat na 40 jaar. Die dingen zijn echt allemaal rijp voor de sloop.Videopac schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:03:
[...]
Bij Akai ligt de overgang tussen tank en glim bij de GX-650 en de GX-635 respectievelijk.
Bij Philips is alleen het oude spul en de N4520 goed, de N7150/N7300 en de broodtrommels (N4504/06/12) hebben de nodige plastic problemen.
De broodtrommels hebben wat te lijden van afbrekende knopjes, maar de loopwerken zijn gewoon van metaal en behoorlijk betrouwbaar. Een goed afgeregelde 4504 klinkt heel goed.
Die powerknop moet 1 standje naar rechts voor grote spoelenLuke_msx schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:17:
[Afbeelding]
https://webspareparts.com/
[ Voor 25% gewijzigd door snah001 op 05-07-2023 15:31 ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Haha, dat weet ik inmiddels. Ik had de handleiding (die er daadwerkelijk nog bij zit!) nog niet gelezen…mentalmadnizz schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:33:
[...]
Die powerknop moet 1 standje naar rechts voor grote spoelen
Bij mijn JMLab Laureate's (die zullen ongeveer uit 1986 komen) was dat maar 1 elcotje op de tweeter, die heb ik vervangen want ik had toevallig de juiste waarde nog liggen maar er is mij geen verschil opgevallen qua geluid nadien.
Mijn pas gekochte Grundig's zullen nu ruim 40 jaar oud zijn. Ik kan natuurlijk alles demonteren en doormeten
maar dat moet sowieso ook als ik ze (direct) vervang..
Ze klinken beide nog goed, en ook identiek aan elkaar en visueel gezien zijn er geen lekke of bolle elco's.
Ik vindt ze zo goed dat ze nu in m'n werkkamer staan te spelen alwaar ze een setje Epos ELS 3's op de kast hebben gejaagd.
Laten zoals ze zijn? Gewoon bestellen en vervangen? Of eerst meten en dan pas bestellen?
En qua vervangers, 'gewoon' iets goeds (Audyn MKT bv) of wat exotisch? Dat lijkt me eigenlijk niet nodig, wat mij betreft neigt dat soms een beetje naar elfenkabelselco's..
https://www.jukebox-revival.eu/nl/producten
Had paar dagen geleden ook nog een mooie. Bij het naar bed gaan hoorde mijn vrouw zoemen.
Nader onderzoek bleek dat het uit de video recorder kwam (jaja, wij hebben er nog 1
Stekker er uitgetrokken en naar bed gegaan.
Gisteren middag nog eens geprobeerd, maar helaas, weer gezoem en stank.
Gauw de stekker er maar weer uit gehaald.
Ding opengemaakt, uiteindelijk bleek bij de voeding de Elco's (meerdere!) flink te lekken.
Hierdoor was er sluiting ontstaan en sporen weggevreten.
:strip_exif()/f/image/m3i3OL1rhnq0g4OJbcUhQbQ9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Hf2LLpBaZbHOzNY12RqRRQv1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ht5ZGIOSmp9WD0dV5ST3q4gH.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een zooi om schoon te maken. Schade aan de print is aanzienlijk.
Nieuwe elco's aan de hand van het schema er weer ingezet. Alles netjes door gesoldeerd en video gecontroleerd op andere lekkende elco's. Niets gevonden gelukkig.
:strip_exif()/f/image/r4lM21kGzB536DcJ6njXgBH3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ding draait weer. Ondanks de elco's verder goede bouwkwaliteit. Sony SLV-E7.
van 1993 Met ook een hele goede Hifi geluidskwaliteit.
Same here! Ik heb een Sony SL-HF950 Super Betamax recorder in m'n set zitten. Op het BetaHifi formaat kan je ook erg goede opnames maken.kozue schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:34:
Een video recorder blijft voorlopig ook nog wel een standaard onderdeel van m'n hifi set. Kun je 4 uur durende mixtapes mee maken, waar ik er een aantal van heb liggen. Ik heb er lang niet zo veel als cassette mixtapes, maar wel leuk om af en toe te maken. Je moet wel net een concept hebben waar je 4 uur muziek bij kunt vinden
Heb wel alle elco's in de voeding vervangen, en er waren wat problemen met de lade toen ik 'em kocht, maar die zijn inmiddels opgelost.
Een korte demo heb ik destijds gemaakt :
Het is alweer even geleden maar was de HF950 niet de beste Betamax videorecorder?DatraxZ schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:18:
[...]
Same here! Ik heb een Sony SL-HF950 Super Betamax recorder in m'n set zitten. Op het BetaHifi formaat kan je ook erg goede opnames maken.
Heb wel alle elco's in de voeding vervangen, en er waren wat problemen met de lade toen ik 'em kocht, maar die zijn inmiddels opgelost.
Een korte demo heb ik destijds gemaakt :
[YouTube: SONY SL-HF950 SuperBeta HiFI (1985) Recording Demo]
Ik heb er eigenlijk vooral positieve ervaring mee, met name een set Acoustic Research AR-3a Improved die echt enorm opfriste en echt een stuk betere luidspreker werd.cmndr_adama schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:13:
Hoe kijken jullie eigenlijk aan tegen het recappen van luidspreker filters? Van vintage luidsprekers dan wel te verstaan natuurlijk
Bij mijn JMLab Laureate's (die zullen ongeveer uit 1986 komen) was dat maar 1 elcotje op de tweeter, die heb ik vervangen want ik had toevallig de juiste waarde nog liggen maar er is mij geen verschil opgevallen qua geluid nadien.
Mijn pas gekochte Grundig's zullen nu ruim 40 jaar oud zijn. Ik kan natuurlijk alles demonteren en doormeten
maar dat moet sowieso ook als ik ze (direct) vervang..
Ze klinken beide nog goed, en ook identiek aan elkaar en visueel gezien zijn er geen lekke of bolle elco's.
Ik vindt ze zo goed dat ze nu in m'n werkkamer staan te spelen alwaar ze een setje Epos ELS 3's op de kast hebben gejaagd.
Laten zoals ze zijn? Gewoon bestellen en vervangen? Of eerst meten en dan pas bestellen?
En qua vervangers, 'gewoon' iets goeds (Audyn MKT bv) of wat exotisch? Dat lijkt me eigenlijk niet nodig, wat mij betreft neigt dat soms een beetje naar elfenkabelselco's..
De Laureates heb ik ook, maar bij mij was 1 tweeter slecht. Daar viel niet tegenop te recappen. Inmiddels zit daar een set Fountek ribbontweeters in (met wat filteraanpassingen) en staan ze op m'n werk op m'n bureau dagelijks te spelen.
Ik bestel de onderdelen bij rumoh.eu.
Of het de beste is weet ik niet, maar voor zover ik op de hoogte ben was dit het enige model waar zowel BetaHifi, ,Super Beta en Super Beta Pro inzit. Voor die laatste modus heb je "speciale" Beta tapes nodig, en dan krijg je een klein beetje beter beeld in de plaats. Beeld heb ik er echter nooit mee opgenomen, enkel audio (daar is een speciale modus voor)Videopac schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:20:
[...]
Het is alweer even geleden maar was de HF950 niet de beste Betamax videorecorder?
@kozue Ik weet niet wat ze van tegenwoordig vragen voor een SL-HF950, maar ik heb mijne gekocht als "defect" en hij was vrij goedkoop, weet het exacte bedrag niet meer, is al even geleden. Was helaas wel meer dan een tientje. Idd VHS apparatuur is wel goedkoper te krijgen.
Een tijdje terug zaten we een paar dagen zonder muziek. Wat blijkt, deze is dus afkomstig van het centrale muziek/omroep systeem. De Philisp 100v mengversterker welke er bij hoorde heb ik nog niet kunnen vinden.
Doekje er over, stofzuiger erdoor en spelen! De tuner is erg gevoelig. In mijn bunker, en met alleen een simpel draadje kan ik zeker 10+ zenders ontvangen. De radio is always on, als je er een cd in doet schakelt hij hier op over. Een andere source keuze is er niet.
:strip_exif()/f/image/e7zorPOfRfrz5UUzoyGMyCkQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5yZaUGChhmRnMy28lsCsEbRE.jpg?f=fotoalbum_large)
Parklife
Dus ja, mooi vintage dingetje
Vrouwen horen wel vaker een tor zoemen...f2ride2001 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:47:
Had paar dagen geleden ook nog een mooie. Bij het naar bed gaan hoorde mijn vrouw zoemen.
[ Voor 4% gewijzigd door j-phone op 07-07-2023 23:43 ]
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
:strip_exif()/f/image/SRgEgCik6NbdlEc3FoyY16OU.jpg?f=fotoalbum_large)
Vooral die Fuji is een goede vondst, want dat is een metal tape (type 4)....
Ps.: die sony ux-s type 2 cassettebandje (rechtse doosje zonder cassette erop) zat ten tijde van het nemen van de foto in het cassettedeck te spelen... 🙂
[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 08-07-2023 16:23 ]
Gezien het slot-in CD mechanisme en de bedrukking op de trafo zou ik zeggen.. week 21 van 2001The Eagle schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:00:
Het LCD display van de Plena radio herken ik, zit ook in mijn Philips aw7892 draagbare radio/dubbel cassettedeck. Die is van rond 1990, dus je mag aannemen dat die van jou ook al over de 30 jaar oud is. Gezien de stijl, kleur en knopjes past dat ook wel in die tijdsgeest
Dus ja, mooi vintage dingetje
Nou, dit is de gehele set:Parklife schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:26:
Een Philips Plena CD player/tuner. Ik weet eigenlijk niet of dit apparaat vintage is, ik kan er bar weinig over vinden... Maar een bijzonder ding is het. Deze komt uit een vuilnisbak bij mijn werk.
Een tijdje terug zaten we een paar dagen zonder muziek. Wat blijkt, deze is dus afkomstig van het centrale muziek/omroep systeem. De Philisp 100v mengversterker welke er bij hoorde heb ik nog niet kunnen vinden.
Doekje er over, stofzuiger erdoor en spelen! De tuner is erg gevoelig. In mijn bunker, en met alleen een simpel draadje kan ik zeker 10+ zenders ontvangen. De radio is always on, als je er een cd in doet schakelt hij hier op over. Een andere source keuze is er niet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ander model van Philips die ik nog even wilde tonen:

En die komt toch echt overeen met deze Bosch:

En deze Bosch is exact gelijk qua looks aan het Philips apparaat bovenaan in de eerste foto:

Het lijkt erop dat Philips hun professionele audio tak (geschikt voor 100 volt speakers die je vaak in grotere winkels / bedrijven / overdekte winkel centra tegenkomt) in de periode waar jou model uit stamt verkocht heeft aan Bosch, gezien de gelijkenissen...
[ Voor 6% gewijzigd door rcor op 09-07-2023 23:23 ]
Yup, deze Plena-reeks is inderdaad uit die periode. Er waren ook modellen die MP3's afspeelden bijvoorbeeld.mentalmadnizz schreef op zondag 9 juli 2023 @ 13:14:
[...]
Gezien het slot-in CD mechanisme en de bedrukking op de trafo zou ik zeggen.. week 21 van 2001
Philips heeft kort daarna de hele mikmak aan Bosch verkocht (zo rond hetzelfde moment als dat men uit de consumenten audio/video-markt stapte).
Bosch heeft nog rebadges verkocht van de Philips-modellen en is daarna eigen ontwerpen gaan verkopen onder de Plena-naam (en compatible met bestaande Plena-setups).
Plena is inderdaad een audiosysteem voor professionele doeleinden, dus voor in winkels en dergelijke. Je kunt er ook omroepen mee doen (met optionele microfoons en/of door de Plena-unit te koppelen aan een telefooncentrale) en Bosch verkoopt ook bewaking- en beveiligingssystemen onder de Plena-naam. CD-spelers voor het Plena-systeem worden niet meer gemaakt, maar je kunt er wel analoge bronnen op aansluiten als je dat wil. De meeste winkels gebruiken hun eigen platform (via internet of satelliet) om ook actuele reclames in de winkels te kunnen laten horen en zeker te weten dat alleen de muziek wordt gedraaid waar het hoofdkantoor het mee eens is.
Die van de HEMA en Albert Heijn kon je, in ieder geval 20 jaar geleden, gewoon uit de lucht plukken met de satontvanger. In de winkel stond dan ook een el-cheapo satontvangertje waarvan de tulpstekkers in zo'n Plena-unit gingen.
Wij hadden (bij Vobis) ook een Philips Plena-systeem. Reteduur en het klonk niet, maar zag er wel imposant uit. We hadden geen satteliet, maar wel een speciaal cassettedeck (niet van Philips) waarin cassettes op vier-sporig mono én ik meen ook iets langzamer werden afgespeeld waardoor je iets van 180-200 minuten mono-muziek op een cassette had. Die cassettes kregen we periodiek toegestuurd (en de oude moesten we terugsturen) zodat je altijd legale muziek in de winkel had.
[ Voor 18% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 10-07-2023 10:28 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Needless to say: Als vakkenvuller boeit die verzegeling niet, dus die werd door iemand verbroken om tijdens het vullen zelf muziek te kunnen draaien. Dat was een duur cd'tje (staat me iets van ƒ15k boete bij

Dus anders opgelost: cassettespeler met ingebouwde speaker, en de microfoon van het omroepsysteem hingen we er boven met een plakbandje op de inschakelknop
Offtopic: die verzegeling (en de boete bij het verbreken) bestond omdat alle winkels (en in de horeca) rechten moeten afdragen voor de afgespeelde muziek. Gebruikers (in jouw voorbeeld de Appie) kunnen kiezen uit afspeellijsten die de gewenste sfeer in de ruimte moeten creëren om het aankoopgedrag te beïnvloeden.The Eagle schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:43:
Bij de Appie hadden we vroeger zo'n Alcas systeem. Kreeg je CD's die op repeat konden. Zat in een verzegelde cartridge, zoals je vroeger ook de cdrom spelers had waar je de cd eerst in een cartridge moest doen.
Needless to say: Als vakkenvuller boeit die verzegeling niet, dus die werd door iemand verbroken om tijdens het vullen zelf muziek te kunnen draaien. Dat was een duur cd'tje (staat me iets van ƒ15k boete bij)
Dus anders opgelost: cassettespeler met ingebouwde speaker, en de microfoon van het omroepsysteem hingen we er boven met een plakbandje op de inschakelknop![]()
Elk jaar moet zo'n gebruiker dan de afgespeelde muziek dmv afspeellijsten en timestamps indienen bij o.a. BumaStemra. Dit doen de Alcassen van nu namens de gebruikers.
Rechtenorganisaties zoals BumaStemra sturen mensen naar de verschillende locaties om vast te stellen wat er daadwerkelijk op een bepaald moment wordt afgespeeld en vergelijken die registraties met de logs die Alcas had indiend.
Rechtenorganisaties dreigden altijd met torenhoge boetes bij verschillen tussen afspeellijst en daadwerklijke waarnemingen. Deze boetes zijn ook vaak daadwerkelijk uitgedeeld.
Bron: Ik heb tot zo'n 6 jaar geleden gewerkt bij de organisatie die Alcas had overgenomen en hield me daar oa bezig met de rechtenaangiftes.
[ Voor 1% gewijzigd door baldstuff op 10-07-2023 14:32 . Reden: Een voorzetsel toegevoegd ]
Iets met een kalf en een put
Verschrikkelijk! Jarenlang dezelfde CD gehoord. Eerst toen ik er part-time werkte, daarna tijdens mijn voltijd dienstverband.The Eagle schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:43:
[..] Kreeg je CD's die op repeat konden [..]
Na een tijdje werd alles een soort van achtergrondruis, op Private Dancer van Tina Turner na. Ik krijg dat lied, bijna 2 decennia later, nog steeds niet helemaal uit m'n kop!
Dat lied en Sinterklaas en Kerst, die ook de white noise doorbroken, waren echt terreur!
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Terreur is nog zacht uitgedrukt.... wat dacht je van "we are the champions my friend......." oef.SannrHerr schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:58:
[...]
Verschrikkelijk! Jarenlang dezelfde CD gehoord. Eerst toen ik er part-time werkte, daarna tijdens mijn voltijd dienstverband.
Na een tijdje werd alles een soort van achtergrondruis, op Private Dancer van Tina Turner na. Ik krijg dat lied, bijna 2 decennia later, nog steeds niet helemaal uit m'n kop!
Dat lied en Sinterklaas en Kerst, die ook de white noise doorbroken, waren echt terreur!
TC-134 SD Sony proffessionele cassette portable
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m1997104266
Heb je hier al eens naar gekeken?Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:04:
[...]
Vaste locatie, vast netwerk.
Interresant!rcor schreef op zondag 9 juli 2023 @ 22:13:
[...]
Nou, dit is de gehele set:
[Afbeelding]
Ander model van Philips die ik nog even wilde tonen:
[Afbeelding]
En die komt toch echt overeen met deze Bosch:
[Afbeelding]
En deze Bosch is exact gelijk qua looks aan het Philips apparaat bovenaan in de eerste foto:
[Afbeelding]
Het lijkt erop dat Philips hun professionele audio tak (geschikt voor 100 volt speakers die je vaak in grotere winkels / bedrijven / overdekte winkel centra tegenkomt) in de periode waar jou model uit stamt verkocht heeft aan Bosch, gezien de gelijkenissen...
Ik heb de Plena Mixer en 100v Amp ook gevonden ondertussen, doorweekt en niet meer te redden.Ze lagen in de oud ijzer bak buiten.... geen idee waarom de CD/Speler - tuner wel in de recycle bak binnen lag..
Ik zou eigenlijk ook niet weten wat ik thuis met een 100v systeem moet... Omroepen als het eten klaar is ofzo?
Parklife
Jammer zeg. Maar ja, weinig aan te doen.Parklife schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:28:
[...]
Interresant!
Ik heb de Plena Mixer en 100v Amp ook gevonden ondertussen, doorweekt en niet meer te redden.Ze lagen in de oud ijzer bak buiten.... geen idee waarom de CD/Speler - tuner wel in de recycle bak binnen lag..
Ligt er aan hoe groot je behuisd bent. Familie van me hadden een dubbel grachtenpand, iedereen was overal en nergens in huis. Als daar gegeten moest worden gebruiken ze de luidbel (zo'n ding van 10cm doorsnee dat normaal in een kerktoren hangt) om de boel bij elkaar te roepenIk zou eigenlijk ook niet weten wat ik thuis met een 100v systeem moet... Omroepen als het eten klaar is ofzo?
En is tegenwoordig natuurlijk een prima basis voor een multiroom systeem
Allicht nog spoelen met Isopropyl IPA of gedestilleerd water?The Eagle schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:26:
Overigens had ik die doorweekte mixer en amp er uit gevist en lekker laten drogen. Niet geschoten is altijd mis
Luister en huiver (of bekijk alvast de foto).
:strip_exif()/f/image/c8P2ZMJA4DICJx7NjZCMhZT1.jpg?f=fotoalbum_large)
Zag er op het eerste gezicht leuk uit, wat oude media formaten. Maar ik denk niet dat ze ooit verkocht gaan worden.
- €11,50 voor 1 enkele TDK D??
- €17,50 voor 1 minidisc??
- 9 gebruikte (doos is open) floppies voor €17,50!
- 1 Hi8 tape voor €13,50
- De VHS banden waren €4,50 per stuk, maar het prijsje is niet goed leesbaar denk ik.
- en €12,50 is ook veel te veel voor een spindel van 10 CD-R’s.
Waar halen ze in hemelsnaam zulke prijzen vandaan? Zelfs op internet maken ze het niet zo erg. Het is dat ze vrijwel naast 2 andere kringlopen zitten, anders zou ik er nooit meer terug komen. Het is niet alleen hun media, ze hadden bv ook een oud kwartet spel liggen voor een tientje…
Tijd om te verzilveren en een Rolls Royce the kopen

:strip_exif()/f/image/alTp4TDSNQDCnylKrrzfXglu.jpg?f=fotoalbum_large)
Een set Klein + Hummel O98 actieve monitoren, ex Duitse omroep. Heb ze inmiddels geheel gereviseerd, ze klinken prachtig!
En om het aan te vullen:
:strip_exif()/f/image/bdoXbEKNv15VXI6tvnNwP8su.jpg?f=fotoalbum_large)
Een RTW peakmeter. Precieze type weet ik eigenlijk niet, het kastje is een 1020E
[ Voor 3% gewijzigd door mentalmadnizz op 16-07-2023 22:25 ]
Leuk spul en een vergelijkbare RTW meter heb ik ook… daar blijf je naar kijkenmentalmadnizz schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:24:
Ik heb weer nieuw spul voor de verzameling :
En om het aan te vullen:
[Afbeelding]
Een RTW peakmeter. Precieze type weet ik eigenlijk niet, het kastje is een 1020E

:strip_exif()/f/image/MmlpNBoqL2K8eBkr7PecvEMj.jpg?f=fotoalbum_large)
Paar foto's van het binnenwerk? Ben benieuwd hoe dat er uit ziet.mentalmadnizz schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:24:
Ik heb weer nieuw spul voor de verzameling
[Afbeelding]
Een set Klein + Hummel O98 actieve monitoren, ex Duitse omroep. Heb ze inmiddels geheel gereviseerd, ze klinken prachtig!
En om het aan te vullen:
[Afbeelding]
Plaatje van Internet gejat :OgWok schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:48:
[...]
Paar foto's van het binnenwerk? Ben benieuwd hoe dat er uit ziet.
:strip_exif()/f/image/KAcBC1nLuvRPh3X5mE9jQ2UA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook een RTW1206D in (bijna) dagelijks gebruik
[ Voor 4% gewijzigd door DatraxZ op 17-07-2023 09:19 ]
Je koopt CD-Rs en DVD-Rs nieuw gewoon voor een paar dubbeltjes nog steeds, geen idee waar ze dat vandaan halen. Bovendien zit de rot er al in nu denk ik.kozue schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:18:
Nou, kringlopen variëren best veel in prijzen onderling, maar Emmaus in Hoorn maakt het wel heel bont.
[Afbeelding]
Zag er op het eerste gezicht leuk uit, wat oude media formaten. Maar ik denk niet dat ze ooit verkocht gaan worden.
- 1 Hi8 tape voor €13,50
- De VHS banden waren €4,50 per stuk, maar het prijsje is niet goed leesbaar denk ik.
Waar halen ze in hemelsnaam zulke prijzen vandaan? Zelfs op internet maken ze het niet zo erg. Het is dat ze vrijwel naast 2 andere kringlopen zitten, anders zou ik er nooit meer terug komen. Het is niet alleen hun media, ze hadden bv ook een oud kwartet spel liggen voor een tientje…
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dat ligt er over een paar maanden nog steeds of het is zo duur zodat een werknemer het mee naar huis kan nemen als het er te lang ligt.kozue schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:18:
Nou, kringlopen variëren best veel in prijzen onderling, maar Emmaus in Hoorn maakt het wel heel bont.
[Afbeelding]
- 1 Hi8 tape voor €13,50
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Of ze hebben gewoon op ebay gekeken. Daar gaan de prijzen ook nergens meer over:
/f/image/K7cU6tmK5U2jyR322QrGNSx5.png?f=fotoalbum_large)
Maar waarvoor iets te koop staat is niet waarvoor het ook echt verkocht wordt. Niemand koopt een TDK D voor €35. Daar kun je zelfs metals voor krijgen.
lijkt erop dat men dat elders ook gelezen heeft MPrcor schreef op zondag 9 juli 2023 @ 22:13:
[Afbeelding]
Kringloop winkels zouden destijds ontstaan zijn uit een wens om overcomplete spullen en ook inboedels van overledenen weer in de kringloop van het gebruik ervan te voeren opdat minder afval verbrand wordt. Voor die mensen die zich geen nieuw modern spul kunnen aanschaffen.kozue schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:21:
Dat zou inderdaad goed kunnen. Misschien wil degene die het geprijsd heeft het niet verkopen
Of ze hebben gewoon op ebay gekeken. Daar gaan de prijzen ook nergens meer over:
Maar waarvoor iets te koop staat is niet waarvoor het ook echt verkocht wordt. Niemand koopt een TDK D voor €35. Daar kun je zelfs metals voor krijgen.
Als men dergelijke prijzen gaat vragen en ook nog betalen spannen we het paard onder de wielen van de wagen... paard dood
Dit topic is voor het delen van je ervaringen met vintage audio-apparatuur, waaronder gebruik, reparatie en onderhoud. Ook je aankopen showen wordt gewaardeerd.
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies.
Dit topic is ook niet bedoeld voor vraag en aanbod. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/
Heb je heel specifieke vragen over platenspelers? Dan kun je terecht in Het Grote Vinyl Topic deel 4
Voor minidisc is er Het Grote Minidisc Topic
Algemene kleine audiovragen? Daarvoor is Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic
Discussie over de zin en onzin van bepaalde audio-foefjes? Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6