Hero of Time schreef op maandag 1 januari 2018 @ 22:09:
Wegvallende audio. Was het dan voor alles, of alleen Chrome. Want als het algemeen is, is PulseAudio wat van slag af. Dat heb ik op m'n HTPC ook wel eens en als ik dan het PA proces kill, start 't opnieuw omdat er een applicatie een connectie wil maken en heb dan weer geluid.
Was volgens mij algemeen destijds. Zou best kunnen dat het aan PulseAudio lag.
Ik bedoel meer te zeggen dat er allemaal van die kleine irritaties waren, die bij elkaar een best grote hoop begonnen te vormen
Het is dat Windows 10 mij inmiddels ook irriteert dat ik toch weer terug ben bij Linux. Ik vind het best om updates te installeren, maar niet als het elke keer enorm lang duurt. Ubuntu installeert bij mij serieus sneller dan dat Windows 10 zijn updates verwerkt

Hmmz dat had ik gisteren nog.
Ik vind Snap en ook Flatpak wel een mooie uitvinding en hoop dat het inderdaad helemaal die kant op gaat.
Want dit was ook altijd 1 van mijn irritaties op Linux. Incompatible dependencies, waardoor ik bepaalde programmatuur simpelweg niet aan de praat kreeg.
De laatste keer was met .NET Core. Ik had een nieuwere Ubuntu dan waar zij mee hadden ontwikkeld, en dus ook nieuwere libraries op mijn systeem die incompatible waren met de versies die zij gebruikten.
Tsja.
Een Snap of Flatpak zou dit probleem iig kunnen verhelpen (Docker ook).
Wel hoop ik dat iedereen - for a change - zich een keer toelegt op 1 systeem / methode. Want het blijft moeilijk om software te maken voor "Linux" als elke distributie het anders doet.
Nu komt een leverancier straks misschien wel blij met zijn Snap package aan en dan heb jij Flatpak. En dan kun je waarschijnlijk Snap er wel bij installeren, maar Henkie die zijn PC gewoon wil gebruiken niet. Die wil gewoon dat programma downloaden en er op klikken.
Linux heeft een unified software distributie mechanisme nodig. Dit gaat er namelijk toe leiden dat commerciële bedrijven makkelijker software kunnen maken ervoor en het platform als geheel een boost geven.
Ook hoeven Linux distributies dan niet meer zelf alle software te packagen en kunnen ze zich op hun core business concentreren.
[edit]
Nog even wat verder gelezen over Flatpak versus Snapcraft en ben het nu wel eens met Mint dat ze voor Flatpak kiezen. Het hoort inderdaad een open oplossing te zijn en niet iets waarbij 1 partij volledige controle heeft met een hard coded store (Ubuntu).
Dus valt te hopen dat mensen massaal Flatpak gaan gebruiken. Of AppImage
[
Voor 59% gewijzigd door
Lethalis op 02-01-2018 10:11
]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.