LNX Kroeg - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 79 Laatste
Acties:
  • 366.012 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr101
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08 23:13
mithras schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:31:
Heeft iemand trouwens een idee hoe je gtk zo kan stylen als deze app:
[afbeelding]

Dit is affinity, een overlappend programma waarmee je snel bij al je programma's, documenten, video's, muziek etc etc moet kunnen komen. Ik gebruik het nog niet erg veel, maar het heeft in mijn ogen een erg mooi thema: een glass achtig verloop en een lichte transparantie (hier niet te zien door de egale witte achtergrond).

Ik heb een beetje met de murrina engine geklooid, maar dat wil niet lukken. Ze zijn daar allemaal zo erg gericht op mooie buttons en scollbars, het normale canvas is echter gewoon egaal en "plat".

De meeste vensters op een desktop zijn wit, standaard en lomp. Ik wil wat anders, ik wil donker én glassy transparantie! Maar volgens mij bestaat dat (nog) niet :|
Helaas ben ik niet capabel genoeg om een of andere gtk engine te schrijven die dit wel kan, maar door het in de groep te gooien hoop ik hier nog misschien wat mooie suggesties uit te halen :)
Affinity is door Neil J. Patel gemaakt. Ik zou eens in de source van Affinity kijken hoe hij die transparante windows maakt met composite managers. Maar ik zie juist dit , denk dat hij er zelf mee bezig is.

[ Voor 3% gewijzigd door usr101 op 03-05-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blaatje tussendoor.

Stel ik heb een 18GB schijf en een 72GB schijf. Kan ik deze op een een of andere manier in software raid zetten? Dus bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.pietspics.nl/pub/screenie.png

Iemand ervaring?

Edit: layout fucked, screenie gemaakt :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 22:19
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:54:
Blaatje tussendoor.

Stel ik heb een 18GB schijf en een 72GB schijf. Kan ik deze op een een of andere manier in software raid zetten? Dus bijvoorbeeld:

[afbeelding]

Iemand ervaring?

Edit: layout fucked, screenie gemaakt :)
Ja, tot mijn weten kan dat (met bijvoorbeeld mdadm).

Maar waarom zou je je swap als raid1 willen?

Swap als raid0 zou overigens ook geen nut hebben:
There's no reason to use RAID for swap performance reasons. The kernel itself can stripe swapping on several devices, if you just give them the same priority in the /etc/fstab file.
(http://tldp.org/HOWTO/Software-RAID-HOWTO-2.html#ss2.4)

edit:
Volgens mij wordt het toch nog lastiger, zo te zien wil je booten van een software raid array. Volgens mij is dat niet mogelijk, maar weet dat niet zeker

[ Voor 34% gewijzigd door robbert op 03-05-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Software raid kan je ook op partities uitvoeren (dacht ik), misschien kan je daar naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja swap sloeg inderdaad nergens op :)

Ik meerdere bakken draaiende gehad met software RAID 1 die ook bootten, dus dat moet geen probleem zijn. Ik heb nog niemand gehoord "NEE!! DAT KAN NIET!!!" dus ik ga het lekker proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:02:
Ja swap sloeg inderdaad nergens op :)

Ik meerdere bakken draaiende gehad met software RAID 1 die ook bootten, dus dat moet geen probleem zijn. Ik heb nog niemand gehoord "NEE!! DAT KAN NIET!!!" dus ik ga het lekker proberen :P
Dat werkt ook als je Linux gebruikt (*BSD ook wel gok ik) :) Alleen dat eene OS uit Redmond doet daar moeilijk over ;) Weet niet hoe het zit met het nieuwste exemplaar trouwens.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Swap als RAID 1 is absoluut wel zinvol! Als je swap-disk eruit klapt is de kans zeer groot dat je gehele server plat gaat (kernel panic, of wat dan ook). Een deel van het memory (al is het weggepaged) is nl oppeens verdwenen, en dat kan nooit goed gaan.

MDADM op partities is oveigens geen enkel probleem

[ Voor 9% gewijzigd door MrBarBarian op 04-05-2007 10:50 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Surkow schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 09:52:
[...]

Bedankt voor het bumpen van de thread @buntu forums. Ik dacht dat er nooit iemand zo antwoorden. ;D
Ik zie nu echter dat ik ben vergeten om een delete knop te maken in het context menu. Welke acties zijn er denk je echt nodig in het context menu (en natuurlijk met sneltoetsen)? Misschien is het ook handig dat je met de location bar direct het bestand en de file name in zou kunnen typen.
Ik lees net op Planet Gnome dat het open dialog nu eindelijk ondersteuning voor beagle heeft.

Nu nog een keer die copy/move/delete/rename dingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 20:03

Surkow

$µr|{0w

robbert schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:21:
[...]

Ik lees net op Planet Gnome dat het open dialog nu eindelijk ondersteuning voor beagle heeft.

Nu nog een keer die copy/move/delete/rename dingen....
Het is een slimme feature. Maar als ze dit soort dingen erin durven doen...waarom zorgen ze er dan niet gelijk voor dat de basis ook in orde is? Ik ben aan het twijfelen of ik zal overstappen naar KDE.

[ Voor 10% gewijzigd door Surkow op 04-05-2007 14:52 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Surkow schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:49:
Het is een slimme feature. Maar als ze dit soort dingen erin durven doen...waarom zorgen ze er dan niet gelijk voor dat de basis ook in orde is? Ik ben aan het twijfelen of ik zal overstappen naar KDE.
Voor een save dialog ? :X

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:18

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
Daarnaast zit het in GTK+, niet in Gnome en de eerst volgende GTK+ release laat ook nog even opzich wachten. Dus zo gedurft is het nu ook weer niet.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Ik heb net mijn workstation geupgrade van Feisty naar Gutsy.
Eindelijk Gimp 2.3, en die heeft ondersteuning voor Gnome vfs. Kan ik tenminste eindelijk afbeeldingen die ergens remote staan zonder gekloot openen in Gimp. :)

Nu alleen hopen dat Gutsy niet al te vaak voor een kapot systeem zal zorgen. Maarja, heb Feisty ook vanaf het begin op mijn workstation gedraaid en vrijwel nooit een kapot systeem gehad.

[ Voor 29% gewijzigd door robbert op 04-05-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gutsy lekker in een vm draaien, kubuntu dat wel, en ik heb de 1e segfaults al gezien hoor :Y) Dus ik waag mij er voorlopig nog niet aan :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 19:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow
  • Laatst online: 02-07 20:03

Surkow

$µr|{0w

Jungian schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:39:
[...]

Voor een save dialog ? :X
Niet alleen om een save dialog. Ik ben het niet eens met de manier van denken van de Gnome developers. KDE voelt meer aan als één geheel, met veel meer opties en mogelijkheden die niet zijn weggestopt in een programma als gconf.
Creepy schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:58:
Daarnaast zit het in GTK+, niet in Gnome en de eerst volgende GTK+ release laat ook nog even opzich wachten. Dus zo gedurft is het nu ook weer niet.
Het zijn functies die (volgens de Gnome mailing list) al jaren geleden hadden kunnen worden geïmplementeerd. Er zijn echter twee problemen: te weinig GTK ontwikkelaars vergeleken met de meer populaire software projecten en Human Interface guidelines. Ze zijn overtuigd dat de interface te ingewikkeld zal raken als deze functies worden toegevoegd (een ontwerp beslissing dus).

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

*O* Gentoo 2007.0 released *O*

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja inderdaad.
echter is dat niet echt \o/ .

als in: wat verandert er? niets... doordat gentoo een continue upgrade is.

wel leuk verder ,maar ik zie de meerwaarde niet op een nieuwe livecd na en de nieuwe profiel-settings.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Boudewijn schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:48:
ja inderdaad.
echter is dat niet echt \o/ .

als in: wat verandert er? niets... doordat gentoo een continue upgrade is.

wel leuk verder ,maar ik zie de meerwaarde niet op een nieuwe livecd na en de nieuwe profiel-settings.
Er is nu ook een officiële Gentoo minimal cd die niet alleen oude crap nieuwere chipsets ondersteund. Voor sommige mensen kan het dus behoorlijk *O* zijn.

Het feit dat er een nieuwe live cd is is niet zo boeiend voor de rest nee.

[ Voor 18% gewijzigd door Jungian op 08-05-2007 20:21 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Klopt, maar een nieuwe release is altijd joepie.
Bovendien kun je dan weer installeren vanaf een recentere basis en recente official stage3. Zeker op oudere systemen vind ik dat laatst mooi meegenomen want dat scheelt nogal wat tijd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:38

BrZ

Wist al een weekje dat hij er nu zou zijn :P Maar voor de meeste mensen is het niet echt interessant, enkel voor nieuwe installaties kan het handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 19:17

mikeya

:o

Na een pauze van een half jaar draai ik ook weer linux op de desktop :-).
Deze keer wel een dual boot, want ik ben nogal verzot op Supreme Commander en CnC3.

Vorige keer draaide ik Gentoo, maar deze keer heb ik gekozen voor Slackware 11. Vooral de toevoeging van de 2.6 kernel als extra en test packages kan ik waarderen. Ik heb voor Gentoo ook altijd veel Slackware gebruikt. Never change a winning team ;-).

Overigens vind ik het zelf ook vaag dat Ubuntu zoveel aandacht krijgt en de release van Debian niet. Tweakers bedient toch niet de massa?

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

mikeya schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:39:
Deze keer wel een dual boot, want ik ben nogal verzot op Supreme Commander en CnC3.

Vorige keer draaide ik Gentoo, maar deze keer heb ik gekozen voor Slackware 11. Vooral de toevoeging van de 2.6 kernel als extra en test packages kan ik waarderen. Ik heb voor Gentoo ook altijd veel Slackware gebruikt. Never change a winning team ;-).

Overigens vind ik het zelf ook vaag dat Ubuntu zoveel aandacht krijgt en de release van Debian niet. Tweakers bedient toch niet de massa?
Debian users can (and therefore will) help themselves ;-)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
mikeya schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:39:

t.net is wat gekleurt/lacks in het aandacht geven aan linux. Inderdaad was de aandacht voor Ubuntu wel erg groot, en die voor Debian wat klein. Maar de release van CentOS 5 is in zijn geheel niet verschijnen (ook niet in de meuk), ondanks dat dit voldoende onder de aandacht is gebracht. Ook de release van Red Hat 5 was kreeg erg weinig in vergelijking tot ubuntu.

En dan te bedenken dat de meest waardeloze tooltjes wel in de meuktracker verschijnen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

MrBarBarian schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:51:
[...]

t.net is wat gekleurt/lacks in het aandacht geven aan linux. Inderdaad was de aandacht voor Ubuntu wel erg groot, en die voor Debian wat klein. Maar de release van CentOS 5 is in zijn geheel niet verschijnen (ook niet in de meuk), ondanks dat dit voldoende onder de aandacht is gebracht. Ook de release van Red Hat 5 was kreeg erg weinig in vergelijking tot ubuntu.

En dan te bedenken dat de meest waardeloze tooltjes wel in de meuktracker verschijnen ;)
En wat is een goede en complete pagina om dit soort nieuws te lezen?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Op http://osnews.com/ staat altijd wel veel, en misschien is http://www.linuxtoday.com/ ook wat (ken ik niet, maar klinkt wel heel erg inside linux).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Op deze site http://www.lxer.com staat ook aaardig wat linux, bsd nieuws

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:21
En distrowatch.com is ook wel leuk om af en toe in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Op dit moment gebruik ik een commandline "scriptje" waarmee ik mn mp3's naar een gelijk niveau gain:
#!/bin/bash
find . -type d -exec sh -c "cd \"{}\" && mp3gain -a -p -k *.mp3" \;
Hij zoekt nu alles door, maar ik heb het idee dat hij automatisch de gain nogal laag plaatst: bij elk nummer wat in binnenkrijg gaat de gain van -3 tot -5 omlaag. Als ik nummers op cd brandt staat het volume ook opvallend laag. Nu wil ik de gain wat omhoog gooien (bij bijna 6000 nummers :X), en zag de flag -m:
-m i      modify suggested MP3 gain by integer i

Ik heb alleen geen idee wat ik voor i kan gaan invullen. Standaard in Windows was de gain 89dB. Dat zal hier waarschijnlijk ook wel zijn, dus kan ik voor i gewoon (bijv) 92dB doen (oude niveau + 3dB)? Heeft iemand hier ervaring mee? Of moet ik alleen "3" invullen. Ik heb echt geen idee, en de documentatie over mp3gain op de website gaat afaik alleen over de Windows gui versie, dus is niet duidelijk hoe dit nu precies werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
mithras schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 10:16:
Op dit moment gebruik ik een commandline "scriptje" waarmee ik mn mp3's naar een gelijk niveau gain:
#!/bin/bash
find . -type d -exec sh -c "cd \"{}\" && mp3gain -a -p -k *.mp3" \;
Hij zoekt nu alles door, maar ik heb het idee dat hij automatisch de gain nogal laag plaatst: bij elk nummer wat in binnenkrijg gaat de gain van -3 tot -5 omlaag. Als ik nummers op cd brandt staat het volume ook opvallend laag. Nu wil ik de gain wat omhoog gooien (bij bijna 6000 nummers :X), en zag de flag -m:
-m i      modify suggested MP3 gain by integer i

Ik heb alleen geen idee wat ik voor i kan gaan invullen. Standaard in Windows was de gain 89dB. Dat zal hier waarschijnlijk ook wel zijn, dus kan ik voor i gewoon (bijv) 92dB doen (oude niveau + 3dB)? Heeft iemand hier ervaring mee? Of moet ik alleen "3" invullen. Ik heb echt geen idee, en de documentatie over mp3gain op de website gaat afaik alleen over de Windows gui versie, dus is niet duidelijk hoe dit nu precies werkt :)
Probeer het anders effe uit met een mapje met 10 mp3'tjes ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
:X of dat bedenk je vóórdat je hier post. Het werkt iig met de -m 92 flag

* mithras nu wacht tot alles opnieuw aangepast is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat ook al een tijdje tegen het feit aan te hikken dat mijn collectie qua volume niet op hetzelfde niveau zat, zal straks (vannacht) je (aangepaste) bash line eens in konsole gooien, benk daar ook weer vanaf. Was je post iig niet voor niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:59:
Ik zat ook al een tijdje tegen het feit aan te hikken dat mijn collectie qua volume niet op hetzelfde niveau zat, zal straks (vannacht) je (aangepaste) bash line eens in konsole gooien, benk daar ook weer vanaf. Was je post iig niet voor niets :P
Op dit moment heb ik dus een scriptje /usr/local/bin/mp3gain-search met de inhoud van hierboven (+ "-m 92"). Maar ik ben nog altijd van plan om dit af te maken: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=236827

Ik kan binnen no-time zo'n gui opzetten, maar kan maar een heel klein beetje python schrijven. Hoe ik mp3gain en deze gui aan elkaar ga koppelen weet ik niet, maar ik wil het ooit nog eens gaan maken. Elke keer via de terminal dit simpele klusje doen wordt namelijk een beetje vervelend.

edit:
Bedenk wel dat mn Engels in aug. 2006 een stuk slechter was :X

[ Voor 4% gewijzigd door mithras op 12-05-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik heb nu sinds de release Ubuntu 7.04 draaien, maar toch heb ik weer dat in het begin Gnome prima genoeg bevalt, maar als ik wat meer bezig wil gaan ik weer dingen mis, ook krijg ik het gevoel dat mijn FireFox window gevangen zit tussen 2 lelijke balkjes. Binnenkort maar weer Kubuntu installeren.

Nu hopen dat onder Kubuntu alles werkt wat ik nu heb werken en dat Kubuntu mij weer meer bevalt.

Ik weet alleen niet zeker of alles wel goed gaat werken met mijn /home indeling. Ik weet niet zeker of die wel goed wordt overgenomen door Kubuntu want daar staan nu allemaal belangrijke dingen op

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom ga je opnieuw installeren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

blaataaps schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:47:
Waarom ga je opnieuw installeren dan?
Omdat de installatie mij niet bevalt en ik liever met een schone lei begin dan met een mank systeem( Mijn vorige keer upgraden resulteerde in een f**** up systeem met van alle beide systeem de bronnen beschikbaar)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Standaard gebeurt er helemaal niets met de data, zoals documenten en downloads, in home dir als je Kubuntu installeert. Maar als je bang bent dat er iets verkeerd zou kunnen gaan is het natuurlijk met belangrijke informatie niet dom een backup te draaien :)

Edit:

ik ga uit van een apt-get install kubuntu niet van een schone install

[ Voor 14% gewijzigd door Pim. op 13-05-2007 13:51 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Pim. schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:51:
Standaard gebeurt er helemaal niets met de data, zoals documenten en downloads, in home dir als je Kubuntu installeert. Maar als je bang bent dat er iets verkeerd zou kunnen gaan is het natuurlijk met belangrijke informatie niet dom een backup te draaien :)

Edit:

ik ga uit van een apt-get install kubuntu niet van een schone install
Hier ben ik dus de vorige keer de fout ingegaan, er is welliswaar niets gebeurd met de data, maar ik had wel een systeem wat mank was omdat blijkbaar de Desktop van XFCE was gaan fuseren met die van KDE. Maar ondertussen wou hij XFCE maar half opstarten, ik kreeg dus 2 WM naast mekaar.

Dit wil ik dus voorkomen
vorige keer ook apt-get install XFCE gedaan :>

[ Voor 3% gewijzigd door Touchdomex op 13-05-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Zul je toch zelf iets verkeerd hebben gedaan vermoed ik. Je kunt hooguit gehad hebben dat Thunar taken overnam van Konqueror (of omgekeerd) en dat je XFCE menu-items in je K-Menu stonden en omgekeerd, wat allemaal heel normaal is.

Ik heb laatst XFCE, Gnome, KDE, Fluxbox, Openbox, Blackbox en DWM op dezelfde machine gehad, om te beslissen wat ik op mijn laptop ging zetten. Niets aan het handje 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Jungian op 13-05-2007 14:25 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jungian schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:21:
Zul je toch zelf iets verkeerd hebben gedaan vermoed ik. Je kunt hooguit gehad hebben dat Thunar taken overnam van Konqueror (of omgekeerd) en dat je XFCE menu-items in je K-Menu stonden en omgekeerd, wat allemaal heel normaal is.

Ik heb laatst XFCE, Gnome, KDE, Fluxbox, Openbox, Blackbox en DWM op dezelfde machine gehad, om te beslissen wat ik op mijn laptop ging zetten (verrassing : Gnome). Niets aan het handje 8)
Dit is ook wat er gebeurde, maar ik hoef niet allemaal XFCE progs door mijn KDE install te hebben.

Is er een makkelijke mogelijkheid misschien nog om mijn huidige GNOME weg te halen en er gewoon zonder de sporen van GNOME een KDE desktop erop te gooien.

mocht een modje vinden dat dit hier niet hoort omdat het meer een iets voor een topic is geworden dan wil ik hem best een topic aanmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Touchdomex schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:27:
[...]

Dit is ook wat er gebeurde, maar ik hoef niet allemaal XFCE progs door mijn KDE install te hebben.
Dan moet je ze niet naast elkaar installeren hè :+ Binaries leven nu eenmaal niet in een voorbestemde sandbox (XFCE/KDE).
Is er een makkelijke mogelijkheid misschien nog om mijn huidige GNOME weg te halen en er gewoon zonder de sporen van GNOME een KDE desktop erop te gooien.
Een tijdje terug was het nog zo dat ze bij Ubuntu niet wisten wat een meta package echt zou moeten zijn (ubuntu-desktop requires .... delete je ubuntu-desktop dan removed hij ook meteen alle dependancies). Ik geef je dus weinig hoop, behalve handmatig alles van je systeem af gooien.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jungian schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:34:
[...]

Dan moet je ze niet naast elkaar installeren hè :+ Binaries leven nu eenmaal niet in een voorbestemde sandbox (XFCE/KDE).

[...]

Een tijdje terug was het nog zo dat ze bij Ubuntu niet wisten wat een meta package echt zou moeten zijn (ubuntu-desktop requires .... delete je ubuntu-desktop dan removed hij ook meteen alle dependancies). Ik geef je dus weinig hoop, behalve handmatig alles van je systeem af gooien.
Nou ja hier was ik bang voor. Ik ga binnenkort wel weer een externe hardisk fixen voor de zekerheid. Op die manier heb ik nog wel alle belangrijke bestanden beschikbaar en straks ook een schone install.

Ik skip de hardisk en ga straks eens alles op mijn windows HD zetten, hopenlijk heb ik dan morgen alles weer in orde zoals het was _/-\o_

Update om 21:57

Ik heb nu een Install werkende MET alle gewenste instellingen draaien, maar toch op 1 of andere manier geeft hij niet een goed werkend gevoel :( Alles werkt net te lomp en te log, je merkt heel duidelijk dat hier minder tijd in is gestoken qua ondersteuning dan in Ubuntu. Hoewel ik echt groot fan ben van KDE wil ik toch weer morgen terug naar mijn oude vertrouwde Ubuntu install. Morgen dus een CDtje pakken en alles weer opnieuw installeren. Daarna alles eens kijken wat wel werkt en wat niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Touchdomex op 13-05-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

NOS kroeg he? mmmkay
dan mag ik er ook in sinds ik ubuntu op mijn laptop heb.

een uur geleden op de knop: "upgrade to 7.04" gedrukt in 6.10..
hij is nu aan het installeren.

like: zo'n knop in WinXP of je naar Vista wil
dat het kan echt, dat het kan... wunderbar.

even afkloppen en hopen dat daarna mijn wifi kaart eindelijk gepakt wordt!
Gemengde gevoelens over vandaag (installatie dag). Enerzijds alles mooi en cool, maar anderzijds al weer meer terminal commands gezien dan de laatste 10 jaar in windows/DOS ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jazzper schreef op maandag 14 mei 2007 @ 00:08:
even afkloppen en hopen dat daarna mijn wifi kaart eindelijk gepakt wordt!
Gemengde gevoelens over vandaag (installatie dag). Enerzijds alles mooi en cool, maar anderzijds al weer meer terminal commands gezien dan de laatste 10 jaar in windows/DOS ;)
Wat voor kaart heb je?

Zodra je de terminal wat meer gebruikt (hebt), wil je niet meer anders :) !
Touchdomex schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:46:
ook krijg ik het gevoel dat mijn FireFox window gevangen zit tussen 2 lelijke balkjes. Binnenkort maar weer Kubuntu installeren.
Die twee balkjes kun je heel eenvoudig weghalen, je kunt ze aanpassen zoals jij dat wil. Net zoals ik dat gedaan heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.pietspics.nl/pub/layout_stuq.png

KDE is dus niet nodig ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hoe heb je dat gedaan? ^^

ik heb een e-tech (althans dat was de doos, de kaart zelf heeft niet eens een merksticker) met een AM1772 chipset. Vrij kansloos.

En ja ik erken de kracht van de prompt op de momenten die ik graag zelf kies, niet als moetje ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand KDE4 alpha geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Nee, en daar wacht ik ook nog even mee als ik de ervaringen van anderen lees.
Hij is volwaardig Alpha. Enkel handig voor developers die applicaties willen schrijven voor KDE4, niet voor desktop gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:32:
Heeft er al iemand KDE4 alpha geprobeert?
Puinzooi omschrijft het nog het beste. Eerder pre-alpha als je het mij vraagt :) OpenSuse zou hier ook de aanstichter van kunnen zijn natuurlijk.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:32

-ko-

Leidend Voorwerp

Touchdomex schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:42:
[...]

Nou ja hier was ik bang voor. Ik ga binnenkort wel weer een externe hardisk fixen voor de zekerheid. Op die manier heb ik nog wel alle belangrijke bestanden beschikbaar en straks ook een schone install.

Ik skip de hardisk en ga straks eens alles op mijn windows HD zetten, hopenlijk heb ik dan morgen alles weer in orde zoals het was _/-\o_

Update om 21:57

Ik heb nu een Install werkende MET alle gewenste instellingen draaien, maar toch op 1 of andere manier geeft hij niet een goed werkend gevoel :( Alles werkt net te lomp en te log, je merkt heel duidelijk dat hier minder tijd in is gestoken qua ondersteuning dan in Ubuntu. Hoewel ik echt groot fan ben van KDE wil ik toch weer morgen terug naar mijn oude vertrouwde Ubuntu install. Morgen dus een CDtje pakken en alles weer opnieuw installeren. Daarna alles eens kijken wat wel werkt en wat niet.
Kijk hier eens. Dan krijg je een stuk snellere, minder log aanvoelende KDE.

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Gentoo instalatie was ondertussen wel eens aan een vernieuwing toe (lees ik had geen zin om te debuggen, dus dan maar opnieuw) dus hoopvol duwde ik gisteravond de Gentoo 2007.0 liveDVD erin. Normaal installeer ik Gentoo gewoon met de minimal install CD, maar mijn server had even niks te doen dus ik had hem de opdracht gegeven om de DVD versie naar binnen te trekken. Ik zag dat na een veelste lange opstarttijd ik kon kiezen voor een grafische installatie. Ik was wel benieuwd naar hoe dit precies verliep (how litttle did i know). Na 1 keer op next gedrukt te hebben kwam ik bij mijn partitie instellingen welke zonder aankondiging oid mijn gehele partitie tabel een zwart gat in werpte :S

Volgende keer toch maar weer gewoon de minimal CD met fdisk gebruiken. Iemand trouwens nog een idee hoe ik mijn partitie tabel ook weer in oude staat kan herstellen? Er zit namelijk ook twee NTFS partities op waar 1 document op staat die ik nodig heb (ik heb van alles een backup behalve van dat document :S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jungian schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:18:
[...]

Puinzooi omschrijft het nog het beste. Eerder pre-alpha als je het mij vraagt :) OpenSuse zou hier ook de aanstichter van kunnen zijn natuurlijk.
Ik las op kde.org ook dat je er niks van moet verwachten omdat het meeste nog gewoon niet werkt. Maar daarvoor is het natuurlijk ook een alpha. Nog maar even wachten op een RC om te kijken wat ze al die tijd bekokstoofd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:29:
[...]

Ik las op kde.org ook dat je er niks van moet verwachten omdat het meeste nog gewoon niet werkt. Maar daarvoor is het natuurlijk ook een alpha. Nog maar even wachten op een RC om te kijken wat ze al die tijd bekokstoofd hebben.
Tja, imho is het stom dat ze dit als alpha al uitgeven. Ik ken veel meer alpha software, en als ik zo de verhalen lees is de KDE alpha gewoon niet eens alpha te noemen. Het is geen commerciele software waarbij pas bij 1.1 er een werkend systeem ontstaat. Het gros van de open-source programma's werkt al prima met een alpha release, dus ik snap niet dat ze dan even wachten met de alpha en hem wel werkend uit kunnen brengen :?

Just my 2 cent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
mithras schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:32:
[...]Het gros van de open-source programma's werkt al prima met een alpha release, dus ik snap niet dat ze dan even wachten met de alpha en hem wel werkend uit kunnen brengen :?

Dat is natuurlijk geen relevant argument. ;)
Sommige projecten zijn zo behoudend als het maar kan en durven amper iets te releasen met het stempeltje stabiel/definitief (bv. google), maar dat betekend niet dat dat per se de norm is. Ik vind het een goed principe dat de eerste stable versie wel echt stable is (en niet dat het met sp1 pas fatsoenlijk werkt) maar om van een eerste alfa release te verwachten dat ie fatsoenlijk draait is onzin.

Als ze dit soort dingen in een RC presteren dan kan je je wel zorgen gaan maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 23-05-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Tja, het staat als nieuws aangegeven op hun homepage "KDE 4.0-alpha1 Release Announcement" waar ze toch wel redelijk blij en vol lof zijn. Natuurlijk is het geen argument dat het zou moeten werken. Besides, ik gebruik toch geen KDE, dus veel te klagen heb ik niet :p

Maar het was meer dat ik wilde aankaarten het wel jammer te vinden dit nu van verschillende mensen te horen, omdat ze _juist_ veel mensen blij maken door dingen te laten werken. Als ze bijvoorbeeld minder nieuwe features in de alpha hadden gezet, maar die _wel_ allemaal werken, dan zijn veel mensen gelijk positiever. Van "dit werkt lekker, de verwachtingen zijn hoog!". Maar goed, het is gemierenneuk, dat weet ik ook wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden dat dit als alpha is uitgegeven, is dat inmiddels de core libraries een feature freeze hebben. Nu is dus ook pas het moment aangekomen dat er pas goed aan alle applicaties gewerkt kan worden omdat er niet continue meer van alles veranderd aan deze libs. Voor developers is dit dus een nuttige release.
En als ze dan qua applicatie alle toffe features hebben toegevoegd dankzij alle heersende frameworks die daar onder kde4 voor beschikbaar zijn, hebben ze nog een hele zomer om als een idioot alle bugs eruit te stampen, en dat mag ook wel, want volgen commit-digest zijn dat er op dit moment zo'n 13000 als ik me niet vergis. :p
Daarnaast zijn er overigens ook al zaken in deze release die nog niet standaard meegecompileerd worden maar wel ontzettend tof zijn. Zo kun je bij het zelf compileren compositing aanzetten, en dat begint er erg veelbelovend uit te zien. Op http://www.kdedevelopers.org/node/2787 zijn enkele filmpjes te zien. Vooral het PresesentWindows gebeuren waarbij je door te typen vensters weg kan filteren, en het DesktopGrid als alternatief voor de beryl cube zien er goed uit.
Of de nieuwe oxygen widget stijl. Gelikt, en zelfs met fades tussen verschillende tabbladen: http://pollycoke.wordpres...o-sul-nuovo-stile-oxygen/

Er is nog wel een hoop te doen, maar als ik dit allemaal zo zie.... KDE 4 gaat vet zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:19:
De reden dat dit als alpha is uitgegeven, is dat inmiddels de core libraries een feature freeze hebben. Nu is dus ook pas het moment aangekomen dat er pas goed aan alle applicaties gewerkt kan worden omdat er niet continue meer van alles veranderd aan deze libs. Voor developers is dit dus een nuttige release.
+1 inzichtvol
En als ze dan qua applicatie alle toffe features hebben toegevoegd dankzij alle heersende frameworks die daar onder kde4 voor beschikbaar zijn, hebben ze nog een hele zomer om als een idioot alle bugs eruit te stampen, en dat mag ook wel, want volgen commit-digest zijn dat er op dit moment zo'n 13000 als ik me niet vergis. :p
Dat is wel wat kde4 iets heel bijzonders gaat maken. Door al die frameworks en algemene api's voor geluid en dergelijke wordt het een veel beter integreerbaar systeem.
Daarnaast zijn er overigens ook al zaken in deze release die nog niet standaard meegecompileerd worden maar wel ontzettend tof zijn. Zo kun je bij het zelf compileren compositing aanzetten, en dat begint er erg veelbelovend uit te zien. Op http://www.kdedevelopers.org/node/2787 zijn enkele filmpjes te zien. Vooral het PresesentWindows gebeuren waarbij je door te typen vensters weg kan filteren, en het DesktopGrid als alternatief voor de beryl cube zien er goed uit.
Misschien is het heel erg flauw, maar alles wat ik heb gezien (op een ding na) kan Beryl en Compiz ook "gewoon", dus zijn dit niet echt heersende nieuwe features. Het enige waar ik zeer van opkijk en echt super handig kan zijn is het 'search while you type' in de "expose" modus. Dat filteren van vensters is een hele goede "uitvinding" die wel erg nuttig kan zijn (en denk ik snel overgenomen wordt door opencompositing :p)
Of de nieuwe oxygen widget stijl. Gelikt, en zelfs met fades tussen verschillende tabbladen: http://pollycoke.wordpres...o-sul-nuovo-stile-oxygen/
Dit ziet er idd wel erg mooi uit, heel erg Gnomish naar mijn idee: rustig, strak en niet al te veel fratsen. Iets waar KDE imho lange tijd last van heeft gehad. Ik koos voor Gnome vanwege de rustige look, misschien toch weer eens naar KDE toe met de nieuwe oxygen :p
offtopic:
Dan wil ik btw wel dat ze dat adept eens fixen. Wat is dat een slecht crap programma. Crasht te vaak en werkt vreselijk slecht. Als ze dat fixen geef ik KDE nog een kans :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
Ze hadden in die release announcement idd wel een opmerking kunnen plaatsen over de status ervan wat bruikbaarheid betreft, voor wie de release bedoeld is zegmaar.
KDE4 wordt natuurlijk wel een behoorlijke mijlpaal, dus dat ze wat uitbundig zouden zijn hierover kan je ze moeilijk kwalijk nemen.

Ik ben overigens onlangs van Gnome naar KDE geswitcht en het bevalt me goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Wow, dat ziet er indrukwekkend uit. Beryl wordt dadelijk nog overbodig!
Ik hoop wel dat ze de GPU al het grafisch rekenwerk laten doen zoals Beryl dat doet. Het heerlijke aan beryl is dat alles nogsteeds snel voelt en de framerates niet beinvloed worden wanneer je bijvoorbeeld een film aan het renderen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

mithras schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:32:
[...]

Tja, imho is het stom dat ze dit als alpha al uitgeven. Ik ken veel meer alpha software, en als ik zo de verhalen lees is de KDE alpha gewoon niet eens alpha te noemen. Het is geen commerciele software waarbij pas bij 1.1 er een werkend systeem ontstaat. Het gros van de open-source programma's werkt al prima met een alpha release, dus ik snap niet dat ze dan even wachten met de alpha en hem wel werkend uit kunnen brengen :?

FYI:
  • ALPHA: Het heeft nog niet alle features, en de features die er wel in zitten werken nog niet naar behoren... maar kijk eens hoe mooi het wordt.
  • BETA: Alle features zitten erin, maar nog niet alle bugs zijn er uit
  • RC: We denken dat het stabiel is, en mocht niemand tegen critieke bugs aanlopen wordt dit de final.
  • Final: De applicatie is klaar, en werkt naar behoren.
  • Updates/patches: voor ge-update vertalingen, en evt... security- / bug-fixes die pas tijdens het gebruik door het grote publiek aan het licht zijn gekomen.
Dus de eis dat een ALPHA al volledig moet werken is een beetje vreemd imho.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon rechtermuisknop op een balk en klikken op "Delete" ofzo :) Speel even met je rechtermuisknop op balken :)

Iemand ervaring met sendmail?

Stel ik heb een systeem die voor meerdere domains mail afhandeld. Daar heb ik drie users:

user_a
user_b
user_c

user_a is de gebruikersnaam voor bijvoorbeeld user_a@domein.nl en user_b de gebruikersnaam voor user_b@domein.nl.

Nu wordt er dus via een domein waarvan het MX record ook naar die server verwijst (bijvoorbeeld nogeendomein.nl) een mail gestuurd naar user_a@nogeendomein.nl, en plof, user_a@domein.nl krijgt een mailtje wat eigenlijk niet voor hem bedoeld is.

Lang raar verhaal, maar heeft iemand een oplossing? Google wil er niks over kwijt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

psyBSD schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:08:

FYI:

[list]
ALPHA: Het heeft nog niet alle features, en de features die er wel in zitten werken nog niet naar behoren... maar kijk eens hoe mooi het wordt.
FYI, qua front-end is er geen fuck verandert nog en de icon theme werd ik ook niet wild van. Veel viel er niet te zien dus. Ook allang in gebruik zijnde en normaal prima werkende programma's en features doen het niet of zijn ultra-brak. Dit zou je als commercieel bedrijf echt niet aan de wereld durven te vertonen (zelfs Microsoft niet nee).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Mjah goed, maar applicatieontwikkelaars kunnen pas hun applicaties voor KDE4 maken als er een KDE4 is met een library waarvan je weet dat die blijft werken. En KDE4 is natuurlijk niet veel zonder die applicaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

wow, zat net even die filmpjes te kijken, maar KWin PresentWindowsEffects zijn echt handig! Als dat ook nog met multiple desktops werkt is het helemaal ideaal! KDE4 toch maar weer een keer proberen ^^

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Jungian schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:56:
[...]

FYI, qua front-end is er geen fuck verandert nog en de icon theme werd ik ook niet wild van. Veel viel er niet te zien dus. Ook allang in gebruik zijnde en normaal prima werkende programma's en features doen het niet of zijn ultra-brak. Dit zou je als commercieel bedrijf echt niet aan de wereld durven te vertonen (zelfs Microsoft niet nee).
Deze ALPHA zal dan ook hoogstwaarschijnlijk niet als preview voor end-users bedoeld zijn, zoals ook in de release-notes te lezen is gaat het hier om een mijlpaal met betrekking tot de KDE API's.

En ja, dan moet je de apps nog wel even aanpassen om die ook te gebruiken.

Ten tweede, het aanpassen van artwork voor een release doe je wanneer al het andere klaar is of wanneer je even niets beters te doen had. Is ook nu nog niet echt belangrijk, daar hebben ze nog 5 maanden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Jungian schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:56:
[...]

jawel hoor hebben ze vista genoemd ;)

Nu serieus,
Alfa versies zijn grappig voor de echte pioneers die eens willen ruiken aan de nieuwe feats maar dat is volgens mij dan ook wel alles, jan met de korte achternaam moet lekker stable blijven werken :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

psyBSD schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:00:
Deze ALPHA zal dan ook hoogstwaarschijnlijk niet als preview voor end-users bedoeld zijn, zoals ook in de release-notes te lezen is gaat het hier om een mijlpaal met betrekking tot de KDE API's.
Wat is het nut van het met veel bravoure aankondigen van een alpha voor developers, die alleen API-stabiele libs bevat en voor de rest zo onstabiel is als het maar kan en dus ook compleet geen visuele verbeteringen kent ? De devs weten heus wel dat KDE eraan komt en zullen dit ook wel uitchecken, voor de rest van de wereldbevolking (een behoorlijk wat grotere groep) is dit absoluut geen boeiende release. Dit valt dus onder overbelichten van een totaal niet boeiend feit imho.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:32

-ko-

Leidend Voorwerp

Jungian schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:24:
[...]

Wat is het nut van het met veel bravoure aankondigen van een alpha voor developers, die alleen API-stabiele libs bevat en voor de rest zo onstabiel is als het maar kan en dus ook compleet geen visuele verbeteringen kent ? De devs weten heus wel dat KDE eraan komt en zullen dit ook wel uitchecken, voor de rest van de wereldbevolking (een behoorlijk wat grotere groep) is dit absoluut geen boeiende release. Dit valt dus onder overbelichten van een totaal niet boeiend feit imho.
Dat het voor end-users niet boeiend is wil niet automatisch zeggen dat het voor een heleboel andere gebruikers ook niet boeiend is. Als ik developer van zo'n groot project was zou ik het ook met veel bombarie aankondigen dat we in principe tegen het eind van de developement aanzitten en nu daadwerkelijk gaan bugfixen. Geeft toch aan dat je er keihard aan werkt en je blij bent dat je users al kan laten zien dat het er nu echt aan zit te komen. En een Alpha release is toch wel weer wat anders dan een nieuwe versie op de cvs.

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik gebruik linux al zo af en toe voor enkele jaren (hobbyservertjes, jarenlang m'n router...) maar ik kan er nog steeds met m'n kop niet bij waarom een simpele grafische driver nou zoveel ellende moet geven. Ik heb Ubuntu 7.04 recent weer eens geprobeerd, met een AGP systeem met Geforce4mx 4000. Niet duidelijk welke van de nvidia drivers nodig is, aangezien er een new, normale en legacy aangeboden wordt. Geen van allen werken, alleen de meegeleverde 2d only start x goed op. Nieuwer systeem, PCI-E, S939, met ATi X300 kaart. Start driver wel op, maar geen DRI, dus net zo pleuristraag als de ATI driver :/

Waarom moet dit nou zo moeilijk?????

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:21
strandbal schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:46:
Ik gebruik linux al zo af en toe voor enkele jaren (hobbyservertjes, jarenlang m'n router...) maar ik kan er nog steeds met m'n kop niet bij waarom een simpele grafische driver nou zoveel ellende moet geven. Ik heb Ubuntu 7.04 recent weer eens geprobeerd, met een AGP systeem met Geforce4mx 4000. Niet duidelijk welke van de nvidia drivers nodig is, aangezien er een new, normale en legacy aangeboden wordt. Geen van allen werken, alleen de meegeleverde 2d only start x goed op. Nieuwer systeem, PCI-E, S939, met ATi X300 kaart. Start driver wel op, maar geen DRI, dus net zo pleuristraag als de ATI driver :/

Waarom moet dit nou zo moeilijk?????
Als goed is word de juiste driver gekozen in de Restricted Driver Manager..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

haha strandbal, dat is ook precies mijn ervaring... heb nu een laptop waar 3d niet boeit zodat ik me er niet meer druk om maak maar in het verleden op mijn desktop zowel met ati als nvidia afgehaakt. Doorzetten is een, maar als je als beginner bij de 2e stap van de oplossing al een nieuwe kernel moet compileren dan haak ik af... (had te maken met een ati kaart die foutief in de kernel herkent werdt als een rage128 wat ik me nog kan herinneren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik krijg bij ATi een foutmelding dat de DRI module niet geladen is en bij nVidia geen enkele driver die die pokkekaart fatsoenlijk herkent. Ja zeg, zonder fatsoenlijke VGA drivers houdt 't behoorlijk snel op :(

Ironisch, Intel i8xx en i9xx integrated VGA chips werken een STUK beter dan die binary troep die ATi en nVidia uitleveren. Op mijn notebook werkt alles zonder stunts.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wat is het nut van het met veel bravoure aankondigen van een alpha voor developers, die alleen API-stabiele libs bevat en voor de rest zo onstabiel is als het maar kan en dus ook compleet geen visuele verbeteringen kent ?
Bravoure? Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strandbal schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:58:
Ik krijg bij ATi een foutmelding dat de DRI module niet geladen is en bij nVidia geen enkele driver die die pokkekaart fatsoenlijk herkent. Ja zeg, zonder fatsoenlijke VGA drivers houdt 't behoorlijk snel op :(

Ironisch, Intel i8xx en i9xx integrated VGA chips werken een STUK beter dan die binary troep die ATi en nVidia uitleveren. Op mijn notebook werkt alles zonder stunts.
Ati-drivers zijn sowieso bagger. Die van nVidia zijn dan nog vaak zaligmakend. Alleen probleem is bij ubuntu dat die drivers die in de ubuntu-ovens is gebakken niet altijd lekker werkt (heb het nu al 3 keer meegemaakt) En ja dan zat er maar 1 ding op en dat is kernel module bakken, wat nou ook weer niet zo moeilijk is, maar als er dan een kernel-update is mag je lekker gaan recompilen |:(

Ik zit nu lekker op intel-chippies, werkt perfect en out-of-the-box, ben toch geen gamer en ik draai alleen linux, dus ik koop tegenwoordig alleen spul met intel chippies of ander spul waarvan ik weet dat het compatible is. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

[...]

Er zijn ook non-core devs... contributors en package-maintainers. Die worden ook op de hoogte gebracht via de mailing-list en de announcements. Ook ontwikkelaars die niet zo nauw betrokken zijn bij de ontwikkeling van KDE4 zijn mss geinteresseerd in een API-freeze.

Omdat het voor jou niet van belang is betekend niet dat het voor hun onbelangrijk is om te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

-ko- schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:13:
Dat het voor end-users niet boeiend is wil niet automatisch zeggen dat het voor een heleboel andere gebruikers ook niet boeiend is. Als ik developer van zo'n groot project was zou ik het ook met veel bombarie aankondigen dat we in principe tegen het eind van de developement aanzitten en nu daadwerkelijk gaan bugfixen. Geeft toch aan dat je er keihard aan werkt en je blij bent dat je users al kan laten zien dat het er nu echt aan zit te komen. En een Alpha release is toch wel weer wat anders dan een nieuwe versie op de cvs.
Ze gaan nu daadwerkelijk pas features implementeren. Deze alpha is dus precies hetzelfde als eender welke svn/cvs-commit, met als enig groot verschil dat ze de libraries API-stabiel hebben verklaard. Meer dan een startschot voor overige devs is dit dus niet (en is het allemaal veel te breed uitgemeten dus).
psyBSD schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:59:
Er zijn ook non-core devs... contributors en package-maintainers. Die worden ook op de hoogte gebracht via de mailing-list en de announcements. Ook ontwikkelaars die niet zo nauw betrokken zijn bij de ontwikkeling van KDE4 zijn mss geinteresseerd in een API-freeze.

Omdat het voor jou niet van belang is betekend niet dat het voor hun onbelangrijk is om te melden.
Ontwikkelaars die geïnteresseerd zijn in KDE zijn allang ingeschreven op kde-announce en wellicht nog meer mailing lists (http://www.kde.org/mailinglists/).

Nieuws wat veel minder publiciteit krijgt, dan dat het eigenlijk verdient :

http://www.tectonic.co.za/view.php?src=rss&id=1519
http://yro.slashdot.org/yro/07/05/15/203218.shtml

[ Voor 5% gewijzigd door Jungian op 16-05-2007 14:24 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier iemand ervaringen met het opzetten van een p2p VPN-verbinding tussen 2 servers? Ik zou graag met een maat van me een replicatie willen opzetten tussen 2 db-servers (postgreSQL) Maar dan hebben wel VPN nodig, of zou ik ook via ssl kunnen beveiligen? :)

edit:

I know, maar ging me eigenlijk erom of iemand ervaring er mee heeft, niet hoe ik het moet doen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:56:
Heeft er hier iemand ervaringen met het opzetten van een p2p VPN-verbinding tussen 2 servers? Ik zou graag met een maat van me een replicatie willen opzetten tussen 2 db-servers (postgreSQL) Maar dan hebben wel VPN nodig, of zou ik ook via ssl kunnen beveiligen? :)
http://www.postgresql.org/docs/current/static/ssl-tcp.html je zou het denk ik ook omslachtig kunnen doen, met sftp/scp :P (hoort eigenlijk in een nieuwe draad)

[ Voor 3% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 16-05-2007 21:04 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Nog een leuk ervarings vraagje: heeft iemand ervaring met inbellen op een rete snel netwerk :p

Ik heb geen idee hoe het precies zit, maar ik ga binnenkort (waarschijnlijk dit weekend) verhuizen naar een studentenkamer in Delft. Dat complex (jvb voor de kenners) zit aangesloten op het glasvezel internet van de TU Delft. Nu kan ik met network-admin (ook via NetworkManager -> Manuele configuratie) iets van een modem aanslingeren, maar dat is afaik helemaal niet de bedoeling.

Ik weet dat je gewoon een ethernet kabel in je pc prikt (en ik heb dacht ik geen modem nodig, heb ik ook niet), en in Windows kan je dan met zo'n inbel venster inloggen met je eigen gegevens. Alleen: hoe zit dit met Ubuntu / Linux? Krijg je automatisch een popup? Moet je iets instellen in je network interfaces? Ik heb geen idee, en omdat er weinig studenten hierover iets posten op internet is het ook nog eens slecht te vinden :p

Dit is de FAQ van de TU Delft, en ik heb wel gnome-ppp (alvast) geïnstalleerd, maar die website is ook offline :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Volgens mij staat het hier uitgelegd voor Debian achtigen onder stap 4.

[ Voor 9% gewijzigd door Drgn op 17-05-2007 00:27 ]

Leave the gun, get the canoli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mithras: Ik denk dat je niet de enige bent die Linux gebruikt daar in Twente, dus dat moet wel goed komen :).

Verder heb ik er geen ervaring mee, maar hoe moet ik het zien? Een soort inbelverbinding? Of is het iets zoals 802.11 authenticatie die veel hogescholen voor draadloze netwerken gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Het is Delft ;) Maar ik ga het gewoon proberen met die debian howto op fttd.tudelft.nl. Het is inderdaad een inbel verbinding, maar dan op het glasvezelnetwerk van de TU Delft. 100/100 dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even terug te komen op postgres, zijn er op GoT mensen met PostreSQL-ervaring?? want ik heb nu al 3 dagen een topic maar niemand wil reageren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

[b][message=28035981,noline]

Er is nog wel een hoop te doen, maar als ik dit allemaal zo zie.... KDE 4 gaat vet zijn!
Het ziet er inderdaad gelikt uit, maar ik denk dat ik me heel erg snel aan die fades zou gaan ergeren...alsof je geen goede video drivers hebt en moet wachten tot het beeld is opgebouwd. :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KDE kennende zal je wel alles uit kunnen zetten. Ik ben al blij zat als de standaard skin er ietsje minder "Fisher Price" uitziet. De "beryl" effecten hoef ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Zojuist van een hoop oude hardware een htpc in elkaar gezet om mijn projector aan te sturen. Op deze pc komt natuurlijk Ubuntu :)

Echter zit ik met 1 probleem. In die bak zit een Asus a7n8x deluxe. Spdif werkt bij films met ac3 of dts perfect, hij stuurt het mooi door naar de receiver. Echter krijg ik geen pcm geluid doorgestuurd, bijvoorbeeld als ik een mp3'tje of flac'je in amarok (of wat voor een programma dan ook) afspeel krijg ik gewoon geen geluid. Ik heb al met allerlei opties in de mixer zitten klungelen, maar zonder succes....

Iemand toevallig ervaring met dat moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:55

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Hmmz, het zal wel aan mij liggen, maar ben er onder ubuntu achter gekomen, dat m'n scroll wheel ook een links en een rechts heeft. Ideaal om te browsen. Echter nooit kunnen terugvinden (kwestie van niet zoeken, gok ik) onder m'n windows os.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:55:
Om even terug te komen op postgres, zijn er op GoT mensen met PostreSQL-ervaring?? want ik heb nu al 3 dagen een topic maar niemand wil reageren :'(
offtopic:
Laat maar :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Via Slashdot kom ik bij dit artikel. Hiermee is het dus mogelijk om Linux applicaties (naar eigen zeggen) vrijwel direct ook onder Windows of MacOS X te draaien. Screenshots. Het werkt als een soort virtual machine met daarin een Linux kernel waarin de applicatie gedraait word...

Als dit goed performt is dat goed nieuws of zou het een extra reden zijn voor mensen om Windows/Mac te blijven gebruiken? Een voordeel wat ik zo zie is dat een programma alleen voor Linux ontwikkeld hoeft te worden en dan ook op de andere 2 draait, waardoor mogelijk meer mensen voor Linux gaan ontwikkelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Hmm, ik ben een cluster aan het maken, en dus redundant aan het denken ;)

Ik ga een heartbeat doen over een (dedicated) NIC, maar wil hetzelfde ook doen over serial. Alleen heb ik geen 9-pins seriele kabel en dat maakt het dus wat lastig. Maar kan ik niet over de 25-pins parallele port praten (ik heb nl wel een null-modem kabel met 25 pinnetjes)? Er staat me iets van bij dat dat wel kan, alleen google zegt er niet zoveel over..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

JanDM schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:54:
Via Slashdot kom ik bij dit artikel. Hiermee is het dus mogelijk om Linux applicaties (naar eigen zeggen) vrijwel direct ook onder Windows of MacOS X te draaien. Screenshots. Het werkt als een soort virtual machine met daarin een Linux kernel waarin de applicatie gedraait word...

Als dit goed performt is dat goed nieuws of zou het een extra reden zijn voor mensen om Windows/Mac te blijven gebruiken? Een voordeel wat ik zo zie is dat een programma alleen voor Linux ontwikkeld hoeft te worden en dan ook op de andere 2 draait, waardoor mogelijk meer mensen voor Linux gaan ontwikkelen :)
Tsja, het heeft inderdaad twee kanten, het is in ieder geval een opkomst voor mensen die niet willen vm'en, en toch windows apps willen draaien. Toch denk ik dat het allemaal niet met zo'n vaart zal lopen. Package management, iets wat veel mensen toch wel vereisen, zal ook wel niet aanwezig zijn. Je moet als je app x wilt draaien, dus zelf waarschijnlijk ook wel voor dependency's zorgen. Voor een app is dat wel ok, maar als je 'een halve linux environment' wilt draaien is dat voor de meeste windowsgebruikers toch lastig, je zit immers op click n' run windows een 'slackware-like' distro te managen.

//dit is mijn visie erop^^

Iets anders: Ik heb dankzij een convertertje voor mn muziek een probleempje, in iedere map waar m4a's stonden (jaja, tijd van ipod+windows :/)wilde ik ze ge-convert hebben naar mp3 (nog steeds ipod, ogg is geen optie ;)). Nu is het converten niet helemaal lekker gegaan, en heb ik allemaal files van 1kb, dus [filename.mp3] van 1kb, 1069 bytes. Nu zou je denken: delete recursivly alle mp3's, en je bent ervan af. Dit gaat echter niet, er zitten ook goede mp3's tussen, die nooit m4a geweest zijn zegmaar. Deze zijn allemaal groter dan 1069 bytes, en moeten dus overgeslagen worden met deleten.
Nu heb ik dus zitten zoeken naar een scriptje, maar dat kan ik niet echt vinden. Nu ben ik zelf aan de gang gegaan, met als basis een scriptje van Mithras. Ik doe nu dit:
code:
1
find . -type d -exec sh -c "cd \"{}\" && ls -lQ | grep 1069" \;

Dit werkt perfect, ik krijg output's zoals dit:
code:
1
2
3
-rw-r--r-- 1 kevin kevin    1069 2007-05-27 23:37 "01 Go Down.mp3"
-rw-r--r-- 1 kevin kevin    1069 2007-05-27 23:38 "02 Dog Eat Dog.mp3"
...etc...

Met andere woorden: De files die gedelete moeten worden (*.mp3 met een grootte van 1069 bytes, in iedere sub dir van mijn muziek. ). Hoe krijg ik dit script zover dat hij in de dir waar hij aan het werk is (dus "ls -lQ | grep 1069" uitvoert) ook alle songs die tussen de quotes staat delete? Dit kan je verder niet echt als 'input' van rm geven ofzo, zodat je de zooi delete. Zou iemand weten hoe je dit moet aanpakken?

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MrBarBarian schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:05:
Hmm, ik ben een cluster aan het maken, en dus redundant aan het denken ;)

Ik ga een heartbeat doen over een (dedicated) NIC, maar wil hetzelfde ook doen over serial. Alleen heb ik geen 9-pins seriele kabel en dat maakt het dus wat lastig. Maar kan ik niet over de 25-pins parallele port praten (ik heb nl wel een null-modem kabel met 25 pinnetjes)? Er staat me iets van bij dat dat wel kan, alleen google zegt er niet zoveel over..
PLIP en SLIP :)
http://www.faqs.org/docs/Linux-HOWTO/PLIP-Install-HOWTO.html ( http://en.wikipedia.org/wiki/Serial_Line_Internet_Protocol en http://en.wikipedia.org/wiki/Parallel_Line_Internet_Protocol )

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
icyx schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:11:
Dit werkt perfect, ik krijg output's zoals dit:
code:
1
2
3
-rw-r--r-- 1 kevin kevin    1069 2007-05-27 23:37 "01 Go Down.mp3"
-rw-r--r-- 1 kevin kevin    1069 2007-05-27 23:38 "02 Dog Eat Dog.mp3"
...etc...
offtopic:
Ac/Dc - Let there be rock?
Zou iemand weten hoe je dit moet aanpakken?
find -size 1096c -delete

zoiets?
Probeer wel eerst effe uit zonder -delete :) Dan kun je tenminste zien wat die allemaal weg gaat gooien. Heb zelf ooit eens een fout gemaakt bij zo'n find -delete scriptje en toen was mijn hele homedir leeg. :( Had gelukkig een backup, dus kon het vrij goed weer herstellen, maar toch...

[ Voor 36% gewijzigd door robbert op 28-05-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
thanks, dat ja ;)

CentOS/RH heeft alleen geen plip-module meegecompiled.. beetje jammer weer.. Zelf compilen en vervolgens maintainen (van de kernel dus) zie ik niet zo zitten denk ik.. :(

Daarnaast maakt plip, net als andere NIC's, gebruik van de networking-stack. Dat staat me ook niet aan, aangezien het een Xen Cluster gaat worden. En networking vind ik tot nu toe het slechtst betrouwbare stuk van Xen

[ Voor 17% gewijzigd door MrBarBarian op 28-05-2007 20:05 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

robbert schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:42:
[...]

offtopic:
Ac/Dc - Let there be rock?

[...]

find -size 1096c -delete

zoiets?
Probeer wel eerst effe uit zonder -delete :) Dan kun je tenminste zien wat die allemaal weg gaat gooien. Heb zelf ooit eens een fout gemaakt bij zo'n find -delete scriptje en toen was mijn hele homedir leeg. :( Had gelukkig een backup, dus kon het vrij goed weer herstellen, maar toch...
Ik heb in /tmp een test dir gemaakt met een gedeelte van deze mappen + ik heb een backup, maar bedankt voor de waarschuwing, ik ga het zo eens proberen ;)
offtopic:
inderdaad AC/DC - Let there be rock, geniale band (thunderstruck _/-\o_

edit: volgens de manpage zou die find regel idd moeten kloppen, maar hij werkt totaal niet, zelfs niet als hij al in de dir zit waar files van 1069 bytes in zitten. Iemand een NOS-programma die hiertoe in staat is, of weet hoe ik het op moet lossen?

[ Voor 14% gewijzigd door icyx op 29-05-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 22:32
Best leuk om eens Linux uit te proberen maar zodra ik ook maar iets fout doe snap ik het al niet meer ;)...

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

RAILGUNNER schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:10:
Best leuk om eens Linux uit te proberen maar zodra ik ook maar iets fout doe snap ik het al niet meer ;)...
Waarschijnlijk komt dat omdat je al x jaar windows gewend bent, en daardoor 'anders moet gaan denken', je moet je instelling even veranderen (logisch beredeneren ipv een reboot oid ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

...Oeps, nm, laat maar, laat enzo :) ...

[ Voor 92% gewijzigd door Sprite_tm op 29-05-2007 01:54 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Heeft iemand een idee hoe je een extra udev rule aanmaakt? Ik moet nu namelijk inbellen voor mn internet, maar dat moet root doen. Nu doe ik het elke keer met de hand nadat ik ben ingelogd met "sudo adsl-start", maar ik heb het liever automatisch.

Nu dacht ik dat udev daarvoor nodig was, maar is dit niet alleen voor devices e.d.? Hoe kan ik zoiets toevoegen, gezien init ook alleen maar op commando wordt uitgevoerd en daar een rule inzetten dus ook niet veel zin heeft (dacht ik). Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
mithras schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:34:
Heeft iemand een idee hoe je een extra udev rule aanmaakt? Ik moet nu namelijk inbellen voor mn internet, maar dat moet root doen. Nu doe ik het elke keer met de hand nadat ik ben ingelogd met "sudo adsl-start", maar ik heb het liever automatisch.

Nu dacht ik dat udev daarvoor nodig was, maar is dit niet alleen voor devices e.d.? Hoe kan ik zoiets toevoegen, gezien init ook alleen maar op commando wordt uitgevoerd en daar een rule inzetten dus ook niet veel zin heeft (dacht ik). Alvast bedankt :)
udev = dynamic device management (zoals de manpage zegt).. en je adsl is geen device gok ik ;)

Maar wil je dat je adsl gestart wordt als je boot? /etc/inittab is dan een optie. Of /etc/rc.d/rc.local.. maar ik weet niet of Ubuntu die heeft (suckende init-config van ubuntu)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Regels toevoegen aan udev is niet zo moeilijk, er zijn van die rule files waar je dingen in kunt zetten, zelfs een local-rule file. Kijk even in de documentatie voor de locatie.

Maar weet je zeker dat je het nodig hebt? Ik heb hier op mijn router-pc ook een ADSL modem hangen welke moet inbellen maar hier doet een script dat tijdens de boot. Nou heb jij Ubuntu en daar gaat alles via sudo ipv root right? Maar het moet toch mogelijk zijn om dat apparaat te laten inbellen tijdens boot? :?

Pagina: 1 ... 4 ... 79 Laatste

Let op:
Distro- en OS-wars voer je maar IRL ;)
Hou het dus gezellig en vooral over NOS :)
POST UW VRAGEN IN EEN NIEUWE DRAAD AUB

Discussies en ervaringen over distro's passen beter in Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 8.
Voor desktopomgevingen kan je beter terechten in De voordelen en nadelen van bekende Desktop Environments.