JanDM schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:54:
Via Slashdot kom ik bij
dit artikel. Hiermee is het dus mogelijk om Linux applicaties (naar eigen zeggen) vrijwel direct ook onder Windows of MacOS X te draaien.
Screenshots. Het werkt als een soort virtual machine met daarin een Linux kernel waarin de applicatie gedraait word...
Als dit goed performt is dat goed nieuws of zou het een extra reden zijn voor mensen om Windows/Mac te blijven gebruiken? Een voordeel wat ik zo zie is dat een programma alleen voor Linux ontwikkeld hoeft te worden en dan ook op de andere 2 draait, waardoor mogelijk meer mensen voor Linux gaan ontwikkelen

Tsja, het heeft inderdaad twee kanten, het is in ieder geval een opkomst voor mensen die niet willen vm'en, en toch windows apps willen draaien. Toch denk ik dat het allemaal niet met zo'n vaart zal lopen. Package management, iets wat veel mensen toch wel vereisen, zal ook wel niet aanwezig zijn. Je moet als je app x wilt draaien, dus zelf waarschijnlijk ook wel voor dependency's zorgen. Voor een app is dat wel ok, maar als je 'een halve linux environment' wilt draaien is dat voor de meeste windowsgebruikers toch lastig, je zit immers op click n' run windows een 'slackware-like' distro te managen.
//dit is mijn visie erop^^
Iets anders: Ik heb dankzij een convertertje voor mn muziek een probleempje, in iedere map waar m4a's stonden (jaja, tijd van ipod+windows

)wilde ik ze ge-convert hebben naar mp3 (nog steeds ipod, ogg is geen optie

). Nu is het converten niet helemaal lekker gegaan, en heb ik allemaal files van 1kb, dus [filename.mp3] van 1kb, 1069 bytes. Nu zou je denken: delete recursivly alle mp3's, en je bent ervan af. Dit gaat echter niet, er zitten ook goede mp3's tussen, die nooit m4a geweest zijn zegmaar. Deze zijn allemaal groter dan 1069 bytes, en moeten dus overgeslagen worden met deleten.
Nu heb ik dus zitten zoeken naar een scriptje, maar dat kan ik niet echt vinden. Nu ben ik zelf aan de gang gegaan, met als basis een scriptje van Mithras. Ik doe nu dit:
code:
1
| find . -type d -exec sh -c "cd \"{}\" && ls -lQ | grep 1069" \; |
Dit werkt perfect, ik krijg output's zoals dit:
code:
1
2
3
| -rw-r--r-- 1 kevin kevin 1069 2007-05-27 23:37 "01 Go Down.mp3"
-rw-r--r-- 1 kevin kevin 1069 2007-05-27 23:38 "02 Dog Eat Dog.mp3"
...etc... |
Met andere woorden: De files die gedelete moeten worden (*.mp3 met een grootte van 1069 bytes, in iedere sub dir van mijn muziek. ). Hoe krijg ik dit script zover dat hij in de dir waar hij aan het werk is (dus "ls -lQ | grep 1069" uitvoert) ook alle songs die tussen de quotes staat delete? Dit kan je verder niet echt als 'input' van rm geven ofzo, zodat je de zooi delete. Zou iemand weten hoe je dit moet aanpakken?
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.