LNX Kroeg - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 79 Laatste
Acties:
  • 366.306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
MrBarBarian schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:42:
[...]

udev = dynamic device management (zoals de manpage zegt).. en je adsl is geen device gok ik ;)

Maar wil je dat je adsl gestart wordt als je boot? /etc/inittab is dan een optie. Of /etc/rc.d/rc.local.. maar ik weet niet of Ubuntu die heeft (suckende init-config van ubuntu)
Het was zoiets van:

* mithras heeft tijdens het opstarten wat nodig
* mithras vind udev wel leuk klinken
* mithras denkt dat het niet gaat lukken omdat udev voor devices is
:p

Maar Ubuntu heeft rc0 t/m rc6, voor elk runlevel een. Er staat dan in de readme dat de rules feitelijk simlinks zijn naar init.d scripts. Een inittab heeft Ubuntu niet.
cybersteef schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:49:
Maar weet je zeker dat je het nodig hebt? Ik heb hier op mijn router-pc ook een ADSL modem hangen welke moet inbellen maar hier doet een script dat tijdens de boot. Nou heb jij Ubuntu en daar gaat alles via sudo ipv root right? Maar het moet toch mogelijk zijn om dat apparaat te laten inbellen tijdens boot? :?
Nja, niet als device dus, maar om in te bellen: mithras in "NOS Kroeg - Deel 2". De TU Delft heeft een scriptje geschreven voor Debian like systemen waarmee je met adsl-start je inbelverbinding opzet. Met adsl-stop (jawel) sluit je hem weer af. Je hebt root permissies nodig om het uit te voeren, en het is natuurlijk handiger om het tijdens booten te doen, in plaats van nadat ik ben ingelogd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
mithras schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:49:
[...]

Het was zoiets van:

* mithras heeft tijdens het opstarten wat nodig
* mithras vind udev wel leuk klinken
* mithras denkt dat het niet gaat lukken omdat udev voor devices is
:p

Maar Ubuntu heeft rc0 t/m rc6, voor elk runlevel een. Er staat dan in de readme dat de rules feitelijk simlinks zijn naar init.d scripts. Een inittab heeft Ubuntu niet.
Dat is redelijke System V standaart ja (en dus dat is goed ;) ). Alleen het ontbreken van een inittab is weer jammer. Maar ik geloof dat Ubuntu standaart in runlevel 2 zit? (please correct me if I am wrong!). Dat is dan weer niet volgens de spec van System V (en LSB geloof ik)

Eventueel kan je het commando natuurlijk ook nog laten starten als je je Gui start (~/.kde/Autostart in KDE dus). Dan moet je alleen wel sudo aanpassen, zodat ie voor dat commando niet om een passwd vraagt

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Lol, ik zie het nu pas:
jurian@karlijn:~$ ls -l /etc/rc2.d/ | grep local
lrwxrwxrwx 1 root root  18 2007-03-10 00:08 S99rc.local -> ../init.d/rc.local
jurian@karlijn:~$ cat /etc/init.d/rc.local
#! /bin/sh

PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin
[ -f /etc/default/rcS ] && . /etc/default/rcS
. /lib/lsb/init-functions

do_start() {
        if [ -x /etc/rc.local ]; then
                log_begin_msg "Running local boot scripts (/etc/rc.local)"
                /etc/rc.local
                log_end_msg $?
        fi
}

case "$1" in
    start)
        do_start
        ;;
    restart|reload|force-reload)
        echo "Error: argument '$1' not supported" >&2
        exit 3
        ;;
    stop)
        ;;
    *)
        echo "Usage: $0 start|stop" >&2
        exit 3
        ;;
esac
jurian@karlijn:~$ cat /etc/rc.local
#!/bin/sh -e
#
# rc.local
#
# This script is executed at the end of each multiuser runlevel.
# Make sure that the script will "exit 0" on success or any other
# value on error.
#
# In order to enable or disable this script just change the execution
# bits.
#
# By default this script does nothing.

exit 0
jurian@karlijn:~$
Dus gewoon boven "exit 0" even "adsl-start" zetten en het moet goed gaan. Zometeen ben ik thuis om even een reboot uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Ik zou wel het full-path gebruiken..

succes..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens begint kwin_composite er erg goed uit te zien. Nog even en beryl/compiz is niet meer 'nodig'! Op dot.kde.org stond hier een mooi stukje over:

http://dot.kde.org/1180541665/

Mooi dat er eindelijk eens uitgebreide compositing functies in een volwassen window manager worden ingebouwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
En toen was Fedora 7 er ;) Komt mooi uit, morgen installen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik had hem vandaag even geïnstalleerd staan (de Gnome spin).

Pluspunten
  • De artwork is echt topkwaliteit (geen ranzige, bruine troep zoals bij Ubuntu)
  • De installer is een mooi stuk software.
  • Snel, flitsend, vlammend.
Minpunten
  • Het is een beetje jammer dat Fedora roomser dan de paus is wat non-free software betreft, waardoor je op bijvoorbeeld Livna aangewezen bent voor oa Nvidia drivers.
  • Je moet SELinux uitzetten als je een driver wilt gebruiken die de kernel taint.
  • Je mag zelf bij elke update freetype gaan compilen als je niet tegen blurry fonts aan wilt kijken (BCI en subpixel rendering staan allebei uit). Dat is appeltje eitje trouwens.
Erg belangrijk voor de komende Campzone :
http://bugzilla.redhat.com/bugzilla/show_bug.cgi?id=234331
Dit verhaal had net zo goed op een Debian mailinglist kunnen staan, zo triest.

Erg belangrijk voor mij :

Er is geen werkende Fedora Core 7 RPM van OpenFTD (FTD4Linux), wat wat neerkomt op : :w.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Woei :P

* dion_b post dit vanaf een wat ongebruikelijk systeem

Netscape Communicator 4.79 for Solaris/Sparc
Solaris 2.5.1
Sun Sparc Classic (50MHz MicroSparc CPU)

GoT ziet er wat... "anders" uit zo.

* dion_b gaat trouwens als hij weer masochist genoeg is vanaf deze bak te surfen gewoon lynx gebruiken, ziet er stukken beter uit en is tenminste nog een beetje snel :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Daar hoort dan natuurlijk wel een screenshotje bij hé >:)

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

laurencevde schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 01:36:
Daar hoort dan natuurlijk wel een screenshotje bij hé >:)
Ahum... dat gaat nog even werken worden om uit te zoeken hoe onder CDE onder Solaris 2.5.1 een screenshot te trekken :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

dion_b schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:53:
[...]

Ahum... dat gaat nog even werken worden om uit te zoeken hoe onder CDE onder Solaris 2.5.1 een screenshot te trekken :P
http://www.esri.com/news/arcnews/making-screenshots.pdf (tweede pagina) ;)

UTFG ( :P ) : http://www.google.com/search?q=solaris+2.5.1+make+screenshot

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 22:19
dion_b schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:57:
Woei :P

* dion_b post dit vanaf een wat ongebruikelijk systeem

Netscape Communicator 4.79 for Solaris/Sparc
Solaris 2.5.1
Sun Sparc Classic (50MHz MicroSparc CPU)

GoT ziet er wat... "anders" uit zo.

* dion_b gaat trouwens als hij weer masochist genoeg is vanaf deze bak te surfen gewoon lynx gebruiken, ziet er stukken beter uit en is tenminste nog een beetje snel :z
Ik vond Solaris 5.9 met fvwm 1.24 op een 200Mhz Sparc al zo oud. We hadden vorig jaar op de uni nog enkele ruimtes met dat soort bakken erin, heb er nog regelmatig wat mee gedaan. Helaas zijn ze momenteel allemaal weg en vervangen door saaie Windows XP bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En dan heb je een .rs bestand... :+

Gelukkig wist eog daar raad mee, dus bij deze (clickable):

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.blake/snapshot.png

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
He, ik heb dus 7 notes? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oops :+

Ach, notes kunnen ook gewoon administratief van aard zijn hoor :z

ontopic:
Leuke is dat deze setup bijna identiek is aan mijn eerste Unix-ervaring - anno 1997 een computerzaal vol SparcStation 5 (110MHz) met Solaris (vermoedelijk 2.5.1 of 2.6) erop en Netscape Communicator.

Moet wel zeggen dat die bakken mijn interesse in NOS minstens 2 jaar vertraagd hebben. Het zal best zijn dat een 110MHz Microsparc veel sneller is dan een P133 in FPU, maar in alles wat maar enigszins met een GUI te maken heeft had je nog liever een P75 (sterker nog, de 486-jes in de zaal ernaast waren soms nog sneller), plus dat 8b kleur voor surfen niet geniaal was.

Toen was ik nog niet zover om te bedenken dat dat meer aan een logge Solaris en een niet al te snelle MicroSparc architectuur lag dan aan Unix an sich (m'n eerste geslaagde Linuxbak van 3 jaar later was een P60 met 64MB die desondanks in 24b kleur onder Windowmaker prima snel was :) )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Hoeveel geluid produceert zo'n Sparc Classic nu eigenlijk ? Die kasten zien er iig briljant retro uit :7

[ Voor 28% gewijzigd door Jungian op 01-06-2007 14:43 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:44

Theimon

Snapte!?

Jungian schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:56:
Erg belangrijk voor mij :

Er is geen werkende Fedora Core 7 RPM van OpenFTD (FTD4Linux), wat wat neerkomt op : :w.
Dat is inderdaad niet al te fijn want FTD van source compilen is dependency hell, daarom was ik ook blij dat Kaarsemaker zeer snel was (na 1 mailtje) met de .deb van OpenFTD beta 6 toen die uitkwam.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn NEC IDE dvd-writer omgewisselt voor een S-ATA Samsung en het is net alsof mijn systeem uit zijn ketenen is los gebroken. Zou die JMicron IDE chip mijn systeem nou zo erg beinvloed hebben, of heb ik hier een soort van placebo effect?

Eens kijken of ik een hd testtooltje kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Zo, dit weekend eindelijk eens tijd om mijn desktop opnieuw in te delen. Het is net een partitie-oorlog op dat ding :X Net al mn spul geback-upped, morgen helaas werken en dan heb ik zondag tijd om Feisty er op nieuw op te zetten. Ik ga echter wel mn ATI 9800 Pro vervangen door mijn (oudere) Nvidia Geforce 4 Ti 128 MB. Ik ben echt zo klaar met die ranzige ati drivers dat ik dat stukje performance wel voor lief neem. Een die-hard gamer ben ik toch al niet :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bleh net een bug in Gnome ontdekt.... je vensters kunnen nog niet eens 2x zo groot als je scherm worden! :P

Ik ben op zoek naar een alternatief voor het AWN-dock. Ik zou graag enkele features van de standaard-balken in Gnome hebben, zoals
• Gecentreerd / expand / vrije plaatsing.
• Iconen vrij kunnen plaatsen, ook op meerdere rijen.
• Een knopje met het freedesktop menu.
• Support voor freedesktop notifications.
• Support voor een klok.

En deze feature van een dock behouden:
• Programma's zijn iconen, en wanneer ze opgestart zijn een pijltje eronder.
• Liefst meerdere schermen van hetzelfde programma onder 1 icoon. De programma-specifieke exposé werkt dan toch beter dan dat het je hele balk vol met tabs/iconen gooit.

En wat nieuwe features:
• Mogelijkheid om sysinfo à la conky als dock-item te plaatsen (heb je meteen geen clock-app meer nodig).
• De balk volgt je cursor van fysieke monitor naar monitor. Dat zou ik weleens willen proberen. Misschien werkt het klote, misschien niet.
• Niet van die panisch stuiterende iconen. Liever highlighten of een klein beetje zoomen als de cursor erop valt.

Een deel hiervan zou ik misschien kunnen indienen als feature-requests bij AWN zelf, het is immers volop in ontwikkeling. Maar ik heb toch het idee dat ik voor mijn ultieme desktop-balk zelf moet gaan proggen. ;)

Ik word trouwens ook een beetje gek van de notification-misbruikende programma's. Denk aan Gaim (waar je het icoon gelukkig uit kan zetten), en Rhythmbox (waar dat niet kan). Als ik Gaim in m'n dock heb, dan hoef ik niet ook nog eens een icoon bij m'n update-meldingen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik zit hier een beveiligings-setup te maken voor een RADIUS server.
Heb nu het volgende plan gemaakt tegen snodaards:

authpf gebruiken voor een user op SSH (poort 22) die alleen met een pubkey in kan loggen.
en dan als pf anchor voor die user een rule aanmaken waarmee ik 1022 open, waar een lid van wheel mee in kan loggen. Ook gooit dat anchor 443 open voor de webinterface.
Daarna kan het wheel lid evt root worden via een pass.

Alleen zit ik nog te klooien om users alleen op specifieke poorten van ssh toe te laten (het wheel lid wil je NIET direct op 22 in kunnen laten loggen).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jungian schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:43:
Hoeveel geluid produceert zo'n Sparc Classic nu eigenlijk ? Die kasten zien er iig briljant retro uit :7
Opvallend weinig. Er zit maar een enkele fan in, in de PSU, maar die hoor je niet. Enige geluid komt uit de SCSI HDD en die zit goed weggemoffeld met rubberen dempschroefgaten.

* dion_b heeft trouwens nog een tweede werkloos liggen in de kelder - interesse in een gratis gevalletje? :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

dion_b schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 11:24:
[...]

Opvallend weinig. Er zit maar een enkele fan in, in de PSU, maar die hoor je niet. Enige geluid komt uit de SCSI HDD en die zit goed weggemoffeld met rubberen dempschroefgaten.
Nice 8)
* dion_b heeft trouwens nog een tweede werkloos liggen in de kelder - interesse in een gratis gevalletje? :P
Ik heb hier al teveel spul atm (toch bedankt voor het aanbod) :P Ik heb gisteren een 2 GB USB-stick besteld bij Alternate en als die binnen is kan ik eindelijk de NSLU2 die ik een tijd terug gekocht heb in gebruik nemen (lees : Debian erop zetten) en wat apparatuur die hier staat lozen *O*

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dion_b schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 11:24:
[...]

ik wil hem evt wel ruilen tegen wat speciaalbier?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo na een hoop ellende eindelijk ubuntu feisty met fakeraid draaiende gekregen 8)7 Wat een ellende

140MB/s is dan wel weer fijn >:)

/me lupare schenkt voor zichzelf wat wodka in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:27
Deze avond heb ik Gentoo 2007.0 op mijn servertje geknald. Jaja, het is mijn eerste linux ervaring.
Ik heb gewoon de 'minimal' iso gedownload en de rest via de howto van gentoo.org gedaan.

Ik ben toch trots op mezelf.
Nu connecteer ik via ssh van mijn laptop naar mijn servertje zodat ik wat met linux kan spelen.

Morgen toch wel eens een ftp-servertje erop zetten zodat het doel (backuppen van documenten) wat vlotter gaat. Iemand ideetjes? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

proftpd is liev!!!!

emerge -vp proftpd en dan ff kijken welke USE-flags je wilt

en daarna lekker emergen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Ik hou zelf van vsftpd vanwege de nadruk op security en de duidelijke configuratie. Nu zal die configuratie bij proftpd ook niet slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 19:17

mikeya

:o

Ik vind proftpd best complex qua configuratie :-(.

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De default config is vaak goed genoeg bij proftpd, kijk als je database-backends (zoals postgres, mysql) erachter gaat gooien, ja dan wordt het iets moeilijker, maar daar hebben we google voor :) De config-file vind ik zelf makkelijk leesbaar en op proftpd.org kun je voorbeeld-configs zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
waarom niet gewoon sftp gebruiken? Openssh heeft al een sftp server, dan hoef je helemaal niks te installeren en het is hartstikke veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Microsoft sluit deal met Xandros

Novell, Xandros, ... who's next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik kan me er niet druk om maken. Deze (puin)distro's (Suse, Xandros) grijpen hiermee naar hun laatste strohalm. Ik hoor ze wel weer als de GPLv3 er is (en ook daadwerkelijk gebruikt wordt) })

[ Voor 10% gewijzigd door Jungian op 04-06-2007 17:40 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Jungian schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:39:
Ik kan me er niet druk om maken. Deze (puin)distro's (Suse, Xandros) grijpen hiermee naar hun laatste strohalm. Ik hoor ze wel weer als de GPLv3 er is (en ook daadwerkelijk gebruikt wordt) })
Mwa, Linus bijvoorbeeld was er toch nog niet heel positief over? Stel dat MS tot rechtszaken overgaat, dan worden het op deze manier toch wel steeds minder bedrijven die ze tegen zich krijgen... (okee, IBM, Sun en Red Hat zijn de grotere jongens, dat geeft wel een goed gevoel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Als IBM begint te strooien met z'n patenten is het einde zoek :) Zelfs Microsoft kan daar niet tegenop.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Die patentenzooi was vanuit Redmond grotendeels FUD, dus heel druk moet je je er niet om maken. Verder is het tegenovergesteld net zo, alleen helaas veel moeilijker aan te tonen. Echter is MS net bereid om die gok te nemen, dus blijft het een (deels eenzijdige) koude oorlog idee imho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Jij snapt het ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
*knip*
Deze (puin)distro's (Suse
*knip*
Xandros weet ik niet zo veel van, maar dat je dit van Suse durft te zeggen geeft wel aan dat je niet helemaal bekend bent met de juiste verhoudingen. Ik moet zeggen dat ze er qua relatie met de community niet op vooruit zijn gegaan sinds de overname door Novell (zachtgezegd), maar verder hoort (of in elk geval hoorde) Suse toch echt bij de toppers, die enorm veel voor linux betekend hebben. Maar mogelijk is dat alweer van voor jou tijd?

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 04-06-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Jesse schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:45:
Maar mogelijk is dat alweer van voor jou tijd?
Suse is juist de reden dat ik zo lang gedacht heb dat Linux puin was. Bloated, crappy inelkaar gedraait en over de dependancy hell wil ik het niet eens hebben (ze kunnen nog wat leren van Red Hat). Suse is redelijk stabiel gebleven in het "puin zijn" met yast als boegbeeld en leuke dingetjes als bijvoorbeeld https://bugzilla.novell.com/show_bug.cgi?id=205390. Software als NetworkManager stel ik wel op prijs trouwens (komt uit de Novell fabriek), maar zegt vrij weinig over Suse als distro.

Nog één keer voor de duidelijkheid : ik heb het hier over Suse als distro en niet over Novell als bedrijf, of eventuele andere software die (mede) is gemaakt door Novell/Suse.

[ Voor 33% gewijzigd door Jungian op 04-06-2007 20:46 . Reden: even wat dingen verduidelijkt ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

De deal met Novell gaat vooral om de samenwerking. Het is in het belang van beide bedrijven dat de software goed met elkaar kan samenwerken. Dat was altijd al van belang voor Novell, maar nu ook in het belang van Microsoft. Ze zijn langzaam maar zeker de macht die hun monopolie ze bood aan het verliezen. Dat gebeurt door het optreden van overheden, het ontstaan van goede alternatieven, en meer ervaring van klanten, die zien in dat .doc geen handig archiefformaat is bijvoorbeeld.

Het patent deel van de zaak heeft twee kanten, aan de ene kant geeft het bedrijven een mogelijkheid "veilig" een linux-variant te gebruiken (anti-FUD dus), aan de andere kant wil MS het gebruiken om andere distro's bang te maken. Het zal nog een tijdje duren voor dit uitgevochten is.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Het patenten gevecht zal nooit uitgevochten zijn. Zolang er mannen als Richard Stalman en Bill Gates rondlopen is dat onmogelijk.

Persoonlijk denk ik dat een bedrijf als Microsoft alleen aan zijn eigen belang denkt bij het maken van dit soort deals, Novell, Xandrios enz enz.

Het zou me niets verbazen als MS over een paar jaar een eigen Linux variant uitbrengt welke onder de propriatary software en drivers zit

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik zou eerder denken aan BSD dan Linux (licentietechnisch -> zie ook Apple). Ik vraag me af waarom ze het nog niet gedaan hebben eigenlijk, het heeft alleen maar voordelen voor Microsoft.

@hieronder
Een OS bestaat voor mij uit meer dan alleen een gelikte installer :P

[ Voor 18% gewijzigd door Jungian op 04-06-2007 22:27 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Jungian schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:56:
[...]

Suse is juist de reden dat ik zo lang gedacht heb dat Linux puin was. Bloated, crappy inelkaar gedraait en over de dependancy hell wil ik het niet eens hebben (ze kunnen nog wat leren van Red Hat). Suse is redelijk stabiel gebleven in het "puin zijn" met yast als boegbeeld en leuke dingetjes als bijvoorbeeld https://bugzilla.novell.com/show_bug.cgi?id=205390. Software als NetworkManager stel ik wel op prijs trouwens (komt uit de Novell fabriek), maar zegt vrij weinig over Suse als distro.

Nog één keer voor de duidelijkheid : ik heb het hier over Suse als distro en niet over Novell als bedrijf, of eventuele andere software die (mede) is gemaakt door Novell/Suse.
Nja, je hebt wel gelijk dat er aan Suse twee kanten zitten (de jouwe en de mijne ;) ), maar ik weet wel dat je in de tijd dat je bij de meeste distro's nog aan de commandline, spartaanse installers en handmatige configuraties moest, je onder Suse als je geen al te gekke hardware had gewoon een gelikte desktop voor je neus kreeg na een installer die in die tijd voor niet-nerds ongeveer de beste was. (Dan heb ik het even niet over Redhat en Mandrakeiva, die grofweg gelijk op gingen.)

Dingen buiten yast om doen was een ander verhaal, maar al lang voordat iemand nog maar van Ubuntu gehoord had bestond er al een noob-vriendelijke desktop, waar ik in die tijd tot groot genoegen gebruik van heb gemaakt.
Daarom ben ik het er niet mee eens Suse als puin te kwalificeren. :D
Een overeenkomstig betoog zou ik overigens voor Redhat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
Helaas is SuSe intussen qua gebruiksvriendelijkheid ruim voorbijgestreefd door andere distro's, en blijft er een bloated, niet-helemaal-standaard(ze maken nogal wat aanpassingen aan de software) rare distro over...

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Ok, kan iemand mij vertellen hoe je het eerste level van planet penguin racer uitspeelt :X Ik heb nu genoeg pogingen gedaan, ik moet binnen de 35 seconden zitten maar zit nu telkens op de 36/37. Het moet toch niet zo moeilijk zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
mithras schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:22:
Ok, kan iemand mij vertellen hoe je het eerste level van planet penguin racer uitspeelt :X Ik heb nu genoeg pogingen gedaan, ik moet binnen de 35 seconden zitten maar zit nu telkens op de 36/37. Het moet toch niet zo moeilijk zijn 8)7
Alle haringen opeten. :?
Edit: :X Ik zit weer niet op te letten: harder gaan natuurlijk, het eerste level is mij nog wel eens gelukt. Als je de finish haalt zonder crashes was die limiet wel te halen dacht ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Jesse op 06-06-2007 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Ja, er staat dat je slim de bochten om moet gaan, maar ik probeer nu zoveel mogelijk ijs mee te pakken en te springen bij de sneeuw heuveltjes. Het lijkt iets te helpen (37s->36s), maar nog niet genoeg.

Die haringen eten lukt wel, maar dat is bij deze baan niet het moeilijkste :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik ben nu bezig om mijn systeem te updaten van feisty naar gutsy. Ik ben benieuwd in hoeverre er goed mee te werken is. Een paar bugs kan ik wel hebben maar als ik straks niet fatsoenlijk kan werken zet ik hem weer lekker terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Hou d ons op de hoogte!
Ik ben benieuwd wat er aan nieuwe features in zit. Feisty was behoorlijk stabiel tijdens de ontwikkeling...
Komt KDE4 eurigenlijk op tijd uit voor Gutsy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
KDE4 staat gepland voor 23 okt. Gutsy voor de 18de
Twijfelgevalletje denk ik, want Ubuntu is in staat een RC erin te stoppen. (vziw word Gutsy geen LTS)

Anderszijds ben ik benieuwd of KDE hun release schedule gaat halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Jesse op 06-06-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Jk_W schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:24:
Ik ben nu bezig om mijn systeem te updaten van feisty naar gutsy. Ik ben benieuwd in hoeverre er goed mee te werken is. Een paar bugs kan ik wel hebben maar als ik straks niet fatsoenlijk kan werken zet ik hem weer lekker terug. :)
Ik draai Gutsy sinds dag 1 op mijn productie machine en nog geen echt groot probleem gehad :) Een probleempje wat ik nu heb, als ik in Gnome op System > Quit druk hangt hangt heel Gnome. Verder een keer een vroege 2.6.22 kernel gehad die raar deed, maar booten met mijn oude 2.6.20 kernel en het werkte weer perfect.

Het enige wat ik tegenwoordig niet meer doe is een development distro op mijn laptop draaien. Wekelijks heb je een nieuwe kernel en dan is suspend regelmatig kapot, en dat is zo ongelofelijk irritant met een laptop.

[ Voor 14% gewijzigd door robbert op 06-06-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

robbert schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:38:
[...]

Ik draai Gutsy sinds dag 1 op mijn productie machine en nog geen echt groot probleem gehad :) Een probleempje wat ik nu heb, als ik in Gnome op System > Quit druk hangt hangt heel Gnome. Verder een keer een vroege 2.6.22 kernel gehad die raar deed, maar booten met mijn oude 2.6.20 kernel en het werkte weer perfect.

Het enige wat ik tegenwoordig niet meer doe is een development distro op mijn laptop draaien. Wekelijks heb je een nieuwe kernel en dan is suspend regelmatig kapot, en dat is zo ongelofelijk irritant met een laptop.
Ach, ik draai hier ook een development distro, debian sid, en het gaat perfect. Bij mij breekt suspend2ram iig niet bij een kernel upgrade. Ik moet wel zeggen dat dit de enige suspend is die ik gebruik. Verder heb ik eigenlijk ook niet, of in ieder geval weinig problemen met Sid. Had 1.5 maand terug ofzo wel een bricked locales, was een beetje lastig :+.
Verder heb ik nu een klein tegenslagje met de nieuwe ati driver 8.37.6, deze heeft geen zin om de kernel module te compilen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
   LD [M]  /usr/src/modules/fglrx/fglrx.o
   Building modules, stage 2.
   MODPOST 1 modules
 FATAL: modpost: GPL-incompatible module fglrx.ko uses GPL-only symbol
 'paravirt_ops'
 make[3]: *** [__modpost] Error 1
 make[2]: *** [modules] Error 2

Ach, heb ik morgen weer wat te doen ;).

Anyway, ik vind development @ laptop geen probleem, in ieder geval niet met Debian. Met *buntu heb ik geen ervaring moet ik zeggen. De mogelijke (kleine) problemen heb ik in ieder geval voor het up2date zijn over.

Nu eerst is gaan maffen, ik typ dit bijna met mijn ogen dicht :P

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Die melding had ik ook gisteren (maar dan bij de Nvidia-driver). Komt er op neer dat je je kernel mag recompilen of wat mag gaan kutten in het installatiebestand (beide zeer suboptimaal imho).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is Ubuntu toch afgrijselijk lekker! Heb net een Raptor besteld voor in m'n bak dus dan loopt Ubuntu nog lekkerder :)

Zo, dat moest ik effe kwijt _/-\o_ !

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:32:
Wat is Ubuntu toch afgrijselijk lekker! Heb net een Raptor besteld voor in m'n bak dus dan loopt Ubuntu nog lekkerder :)

Zo, dat moest ik effe kwijt _/-\o_ !
\0/ ik vind mijn 3x 250GB toch ook wel lekker in raid-5 hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Kom ik aan met mijn 3000+ en 80 GB aan schijven :|

:+

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen eerste werkdag bij mijn nieuwe werkgever (bijbaantje). Ik mag debian servers gaan beheren, is wel fijn om mijn hobby eens in de praktijk te brengen :) Nu hopen dat ik er veel van kan leren. Software die ik ga gebruiken zijn o.a. Asterisk, MySQL, PHP, Apache etc. Ik ben benieuwd.

/me Lupare schenkt zichzelf een glaasje wijn in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:40:
Morgen eerste werkdag bij mijn nieuwe werkgever (bijbaantje). Ik mag debian servers gaan beheren, is wel fijn om mijn hobby eens in de praktijk te brengen :) Nu hopen dat ik er veel van kan leren. Software die ik ga gebruiken zijn o.a. Asterisk, MySQL, PHP, Apache etc. Ik ben benieuwd.

Ik zou maar niet teveel alcohol drinken
offtopic:
en zeker geen wijn, doe dan bier :+
anders laat je morgen in een bezopen bui of een kater de hele productieomgeving in de soep lopen, kan je gelijk nieuw werk zoeken ^^

Maar serieus, dat is wel een ideale bijbaan natuurlijk. Het is ook iets waar je zeker wat aan zal hebben lijkt me.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:40:

Waar precies (specs :P) ?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artikel 7 Geheimhouding
1. Werknemer verbindt zich, noch tijdens de duur, noch na afloop van de
arbeidsovereenkomst, aan derden bijzonderheden of informatie, kennis of gegevens
betreffende werkgever of betreffende zakelijke relaties van werkgever te openbaren
welke hem bekend zijn geworden als gevolg van zijn dienstbetrekking bij werkgever
en waarvan hij redelijkerwijs kan begrijpen dat deze van vertrouwelijke aard zijn of
waren.
Deze geheimhoudingsplicht omvat tevens alle gegevens van de met werkgever
gelieerde ondernemingen, klanten of andere relaties van de werkgever
2. Werknemer is van rechtswege in gebreke indien hij in strijd met deze verplichtingen
handelt
:+

Komt uit mijn arbeidsovereenkomst :+ Maar het bedrijf is alphacomm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristo
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Idd zeer handig, staat vooral leuk op je CV, omdat je al toekomst gericht bezig bent. Je doet dan al veel werkervaring op in de Informatica sector. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aristo schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:00:
Idd zeer handig, staat vooral leuk op je CV, omdat je al toekomst gericht bezig bent. Je doet dan al veel werkervaring op in de Informatica sector. :)
Nu jij nog marten :P

@hieronder:

alphacomm is niet groot hoor, btw, ik doe er ook een uur over om er te komen hoor ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristo
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Jup, maar in de omgeving waar ik woon is er zoiets dergelijks niet dicht in de buurt. :P

Wel wat pc zaakjes, maar geen grote bedrijven oid. :(
Ik ben dan dus verplicht om lang te reizen naar de stad. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Aristo schreef op maandag 11 juni 2007 @ 21:30:
Jup, maar in de omgeving waar ik woon is er zoiets dergelijks niet dicht in de buurt. :P

Wel wat pc zaakjes, maar geen grote bedrijven oid. :(
Ik ben dan dus verplicht om lang te reizen naar de stad. :|
Tja, dat zal je dan als je uiteindelijk gaat werken in de ICT ook gaan ervaren waarschijnlijk. Of verhuizen, of geluk hebben dat er toch een klein leuk bedrijfje in de buurt zit. Als je niet wil reizen dan moet je ook niet te specialistisch zijn is mijn ervaring, dan is er gewoon weinig aanbod qua werk. Mijn vriend moet gewoon reizen omdat zijn werk niet in de buurt te vinden is (ICT: Tandem/HP nonstop)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een update,

Mijn eerste werkdag was super :) Ik heb nu de opdracht gekregen om een voip-pakket (MVTS) te configureren, zodat alle peers gekoppeld worden aan 1 gateway in plaats van een peer aan meerdere gateways. Is wel leuk, want diegene die mij die opdracht geeft is een engelsman, dus kan gelijk mijn engels praktiseren. Dit pakket werkt onder redhat/fedora, en dit is mijn eerste ervaring hiermee. Heb gelijk op mijn eerste werkdag al nieuwe dingen geleerd :) Duurde ook 10 uur deze dag maargoed :p
En als dat allemaal is gelukt en die config goed draait, ga ik samen met die engelsman die server van updates voorzien, kan nog een leuk klusje worden O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flash player 9 beta 3 is uit voor linux :)
Zie deze blog en deze download pagina

Er zijn wat onderliggende technieken gewijzigd, het is me nu eindelijk gelukt met nspluginwrapper om flash in een 64bit konqueror werkend te krijgen, en stabiel ook nog. :*)
Geen geklooi meer met eeuwig crashende 32bit edities van firefox en swiftfox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 19:17

mikeya

:o

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:42:
Er zijn wat onderliggende technieken gewijzigd, het is me nu eindelijk gelukt met nspluginwrapper om flash in een 64bit konqueror werkend te krijgen, en stabiel ook nog.
Geen geklooi meer met eeuwig crashende 32bit edities van firefox en swiftfox.
Dat betekent dus eigenlijk dat flash een klein voordeel heeft in linux, aangezien je in 64bits Windows Explorer geen flash kunt gebruiken.

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Sun wil bijna alles open-source maken

Dat lijkt me toch een goede ontwikkeling. Het zou echt geweldig zijn als ubuntu standaard gebruik gaat maken van ZFS. Dat systeem heeft zulke gave features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-jey schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:43:
Sun wil bijna alles open-source maken

Dat lijkt me toch een goede ontwikkeling. Het zou echt geweldig zijn als ubuntu standaard gebruik gaat maken van ZFS. Dat systeem heeft zulke gave features.
Ik wou deze link naar de T.net queue sturen, maar 'k kan nergens een bron vinden op webwereld. Hebben ze dit gewoon uit hun duim gezogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Ik denk dat ze het hier op hebben gebaseerd: http://arstechnica.com/ne...al-for-collaboration.html

Ik kan de nieuwssubmit niet vinden op de nieuwe site. Daarnaast krijg ik de indruk dat de redactie structureel submitters weg laat. Ze zijn professioneel genoeg geworden om zelf nieuws te jatten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
E-jey schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:15:
Ik denk dat ze het hier op hebben gebaseerd: http://arstechnica.com/ne...al-for-collaboration.html

Ik kan de nieuwssubmit niet vinden op de nieuwe site. Daarnaast krijg ik de indruk dat de redactie structureel submitters weg laat. Ze zijn professioneel genoeg geworden om zelf nieuws te jatten :P
http://tweakers.net/etc.dsp?Action=Newssubmit
Naast elk nieuwsbericht staat ie, veel gemakkelijker te vinden dan vroeger. imho moet je nieuws wat jou de moeite waard lijkt zeker submitten.

[ Voor 0% gewijzigd door Jesse op 17-06-2007 12:49 . Reden: Spellingscontrole powered by Jungian ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

offtopic:
jouw jou. Die cursieve nadruk erop is mooi trouwens :D

Linkje voor mensen die wat tijd overhebben (GPLv2 vs GPLv3, Linus vs FSF) :
http://kerneltrap.org/node/8382

[ Voor 23% gewijzigd door Jungian op 17-06-2007 01:57 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jungian schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:06:
[...]

offtopic:
jouw jou. Die cursieve nadruk erop is mooi trouwens :D

Linkje voor mensen die wat tijd overhebben (GPLv2 vs GPLv3, Linus vs FSF) :
http://kerneltrap.org/node/8382
Ah, dit is de argumentering waar ik op zat te wachten. Op de FP zitten mensen constant te schelden op de GPLv3 zonder argumenten te geven. Ik snap nu waarom Linus niet de GPLv3 wil gebruiken. Hij wil alleen maar dat hij verbeteringen mag gebruiken die anderen doorvoeren op de Linux-code, en verder geen restricties opleggen.

Jammer dat hij het "tit-for-tat" en "Quid pro quo" noemt, want dat betekent "voor wat hoort wat", en dat gaat hier niet echt op. Dat is meer de redenering die de Romeinen gebruikten om mensen voor diensten te laten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Laatst online: 10-09 00:02
Grrr.. ik wordt vandaag even helemaal gek.. :/

Net verse Debian install gedaan, alles verloopt lekker totdat ik dacht: "Zo bijna klaar, alleen snel nog wat simpele dingetjes instellen." Ik wou 'even' instellen dat niet elke map in een nieuw venster geopend wordt.. Dit had ik al vaker gedaan en ik meende me te herinneren dat je dat bij bestandsbeheer ergens kon instellen.. dus ik kijk... en kijk nog eens.. maar nee hoor ik zie niets. Ik een willekeurige map openen en alle menu's eens nalopen of ik nog iets anders tegenkom.. maar nee helaas. Ik heb in totaal ongeveer 20 minuten gezocht en toen heb ik maar besloten google er bij te pakken. Binnen een paar minuten had ik het. Het stond gewoon onder het gedragstabje in bestandsberheer waar ik al een paar keer doorheen gebladerd had. Alleen het stond aangegeven met: "Altijd openen in bladervensters" 8)7 man wat voel ik me nu een noob.. ik had gewoon een hele andere omschrijving verwacht en daardoor er steeds overheengelezen :P

Nu alleen nog een paar kleine ergernisjes oplossen waar ik me altijd al wel een beetje aan gestoord heb. Bijvoorbeeld de volgende melding wanneer ik browse naar een computer in het windows netwerk:
Afbeeldingslocatie: http://img353.imageshack.us/img353/5962/schermafdruknautilusdn0.png
Normaal open ik gewoon andere computers via: "smb://computernaam" en dan heb ik nergens last van, maar gewoon er heen klikken zou ook wel eens makkelijk zijn. Iemand die me misschien al een beetje in de goede richting kan schoppen?

Verder nog uitzoeken hoe ik het voorelkaar krijg om mijn 5.1 geluid onder alsa fatsoenlijk werkend te krijgen.. heb tot nu toe altijd genoegen genomen met 2 van de 5 speakers, maar ik wil nu Linux wat serieuzer gebruiken en dan wil ik ook fatsoenlijk geluid.

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
MDtje schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:02:
Verder nog uitzoeken hoe ik het voorelkaar krijg om mijn 5.1 geluid onder alsa fatsoenlijk werkend te krijgen.. heb tot nu toe altijd genoegen genomen met 2 van de 5 speakers, maar ik wil nu Linux wat serieuzer gebruiken en dan wil ik ook fatsoenlijk geluid.
Wat voor een geluidskaart? Is het verder via de spdif aangesloten of analoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
Mag ook weer mee doen hier.

Vond het weer tijd om over te stappen naar linux. Alles wat ik deed onder windows kan ik ook doen onder Linux. Ik heb gekozen voor Fedora Core 7. Ik werk op mijn werk ook op Fedora Core, nu nog weliswaar versie 3. Ik heb ook ervaring met Ubuntu en Kubuntu, maar is het voor mij toch net niet, dus vandaar Fedora Core 7. Deze bevalt mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Laatst online: 10-09 00:02
robbert schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:08:
[...]

Wat voor een geluidskaart? Is het verder via de spdif aangesloten of analoog?
Creative soundblaster live & analoog. ;) had ik misschien er even bij moeten zeggen ja ;)

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
http://rapidshare.com/files/37580147/recording.ogg

Voor degene die hem nog niet gezien hebben, de geniale actie "Genuine Windows is Ubuntu" _O-

edit:
Mm, hij staat ook op /., dus meer mensen kennen hem al

[ Voor 24% gewijzigd door mithras op 18-06-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ btw, wat is fedora core 7 snel in een Virtual Machine, is echt bizar. Nu nog op een normale pc testen :P En daarna weer de volgende distro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Grom, heb ik weer :(

Heb ik een nieuwe laptop gekocht (core2duo) en zit er een bug in ubuntu, can't access tty en flop naar busybox :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:22
Pim. schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:07:
Grom, heb ik weer :(

Heb ik een nieuwe laptop gekocht (core2duo) en zit er een bug in ubuntu, can't access tty en flop naar busybox :(
Welk merk laptop is het eigenlijk als ik vragen mag?

Sinds gisteren heb ik weer Ubuntu op mijn laptop draaien :)
Mijn vaio batterij heb ik eindelijk aan de praat, een smerige bug in de DSDT voorkwam dat de batterij bruikbaar. Gelukkig was er iemand die de DSDT door gespit heeft en de fout heeft gevonden, bug aangepast, her-gecompileerde DSDT toevoegd aan herbouwde bootimage en tadaaa bug gefixt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Het is een Asus barebook met deze opties:

• Core2Duo T7700 2,4 Gig
• Intel PM965 Express Chipset
• 4 GB ram
• 100 GB 7200rpm HD
• Geforce 8600 gm

Verder wifi, bluetooth, webcam enz enz

Het lijkt voornamelijk aan de chipset te liggen, verder ben ik ook nog even aan het vechten met de drivers voor de grafisch kaart.
Ik heb dapper aan de gang gekregen omdat ik las dat het probleem vanaf feitsy was (de testing deed het helaas ook niet)

[ Voor 42% gewijzigd door Pim. op 18-06-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Pim. schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:47:

• Core2Duo T7700 2,4 Gig
• 4 GB ram
• 100 GB 7200rpm HD
• Geforce 8600 gm

Het lijkt voornamelijk aan de chipset te liggen, verder ben ik ook nog even aan het vechten met de drivers voor de grafisch kaart.
Ik heb dapper aan de gang gekregen omdat ik las dat het probleem vanaf feitsy was (de testing deed het helaas ook niet)
Kan weinig over de laptop i.s.m. lunux vinden via google. Misschien kun je met de laatste nvidia-beta linux driver die 8600 aan de praat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Pim: heb je dat met de text- of de gui-install (aangenomen dat het een verse install wordt) ?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
voor de videokaart ga je de vorige week uitgebrachte driver, 100.14.09, nodig hebben. Ubuntu heeft hier nog geen pakketje van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

• Core2Duo T7700 2,4 Gig
• 4 GB ram
• 100 GB 7200rpm HD
• Geforce 8600 gm

Je kan ook altijd Debian pakken en dan los Gnome installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Ze pakken natuurlijk wel de stable Feisty basis en gaan daarmee doorwerken. Hoewel de bug bij Feisty al bekend was (en of Gutsy al bestond of niet) maakt het dus triviaal dat de bug in beide systemen zitten*. Als er een patch is zal die ook voor beide gelijk gesolved worden.

Maar kan je er omheen werken, als in: zit het in de kernel, in sommige drivers (kernel modules of niet) of in bijgeleverde Gnome / Ubuntu software. Dan kan je snel de keuze maken of een andere distro je wel kan helpen of juist niet :p

*)Een slechte zin, je begrijpt wat ik bedoel (hoop ik) :p

[ Voor 4% gewijzigd door mithras op 18-06-2007 21:57 . Reden: :s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 22:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Barman schenk mij het sterkste in wat je hebt :+ Ik ben er helemaal klaar mee.

Ik heb tot nu toe geen fatsoenlijke media speler gevonden die alles doet zoals het hoort te werken. Ik heb nu 3 verschillende Mediaspelers voor de dingen die ik wil......
  1. Amarok voor mijn mp3 speler en als ik veel informatie zoek over de artiest( werkt het fijnste maar toch wel veel downsides, die andere niet hebben) Tevens ook enige programma waarmee ik mijn Samsung MP3 vol met liedjes kan gooien.
  2. Banshee voor mijn gehele collectie en kan ik bedienen met mijn sneltoetsen. Makkelijk en vooral overzichtelijk.
  3. BMPx voor de shoutcast radio streams, Amarok stopt ermee als ik streams open en Banshee heeft niet genoeg streams.....
AAAAAAH waarom is er geen normale speler die alles voor je doet en ook nog eens een keer normaal album art laat zien :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Als je wat minder lui was, had je nummer 3 sowieso al niet nodig :+ Uitzoeken waarom Amarok je streams niet af kan spelen is ook nog een optie.

[ Voor 37% gewijzigd door Jungian op 21-06-2007 10:32 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Je kan bij Banshee prima een extra station toevoegen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 22:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

mithras schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:37:
Je kan bij Banshee prima een extra station toevoegen hoor ;)
Maar ik mis ook teveel dingen in Banshee zoals het goed nummers op mijn mp3 zetten :>
Jungian schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:31:
Als je wat minder lui was, had je nummer 3 sowieso al niet nodig :+ Uitzoeken waarom Amarok je streams niet af kan spelen is ook nog een optie.
Ik weet niet wat er mis is met Amarok. Ook werken de sneltoetsen niet, heb ze al handmatig toegewezen als sneltoetsen in Amarok zelf maar doet het niet.

De radio streams wil hij gewoon niet afspelen. Als ik ze probeer te laden dan blijft amarok gewoon hangen :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Touchdomex schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:41:
[...]

Maar ik mis ook teveel dingen in Banshee zoals het goed nummers op mijn mp3 zetten :>
Ben ik wel benieuwd welke speler je hebt trouwens. Ik heb er geen, overweeg een iPod en Banshee claimt goede iPod ondersteuning te bieden. Als jij nu zegt dat het juist niet goed gaat ben ik daar wel weer benieuwd naar :p
[...]
Ik weet niet wat er mis is met Amarok. Ook werken de sneltoetsen niet, heb ze al handmatig toegewezen als sneltoetsen in Amarok zelf maar doet het niet.

De radio streams wil hij gewoon niet afspelen. Als ik ze probeer te laden dan blijft amarok gewoon hangen :/
Met In console starten en kijken naar output (desnoods met verbose flag als ze die hebben)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

mithras schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:47:Ben ik wel benieuwd welke speler je hebt trouwens. Ik heb er geen, overweeg een iPod en Banshee claimt goede iPod ondersteuning te bieden. Als jij nu zegt dat het juist niet goed gaat ben ik daar wel weer benieuwd naar :p
Hij heeft een Samsung dus ik zie geen reden om een iPod te kopen tenzij je een ongelooflijk schaap bent die met de kudde meeloopt en dan beledig ik de schapen ook nog :P

Wat hij moet doen is gewoon non-MTP Firmware op zijn Samsung zetten en lekker via UMS alles erop zetten en dan eventueel de player een Database aan laten maken :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

mithras schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:47:
Ben ik wel benieuwd welke speler je hebt trouwens. Ik heb er geen, overweeg een iPod en Banshee claimt goede iPod ondersteuning te bieden. Als jij nu zegt dat het juist niet goed gaat ben ik daar wel weer benieuwd naar :p
iPods doen het prima inderdaad met Banshee. Met Amarok trouwens ook (Rhythmbox schijnt het ook te kunnen, heb ik niet getest).

@hierboven

Volgens jouw definitie zou iedereen die een PC koopt ook een schaap zijn :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jungian op 21-06-2007 11:04 . Reden: blaat ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Touchdomex schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:06:
Barman schenk mij het sterkste in wat je hebt :+ Ik ben er helemaal klaar mee.

Ik heb tot nu toe geen fatsoenlijke media speler gevonden die alles doet zoals het hoort te werken. Ik heb nu 3 verschillende Mediaspelers voor de dingen die ik wil......
  1. Amarok voor mijn mp3 speler en als ik veel informatie zoek over de artiest( werkt het fijnste maar toch wel veel downsides, die andere niet hebben) Tevens ook enige programma waarmee ik mijn Samsung MP3 vol met liedjes kan gooien.
  2. Banshee voor mijn gehele collectie en kan ik bedienen met mijn sneltoetsen. Makkelijk en vooral overzichtelijk.
  3. BMPx voor de shoutcast radio streams, Amarok stopt ermee als ik streams open en Banshee heeft niet genoeg streams.....
AAAAAAH waarom is er geen normale speler die alles voor je doet en ook nog eens een keer normaal album art laat zien :/
Ik kamp ook met een soortgelijke opstelling. Mijn combinatie bestaat uit exaile en banshee.

Exaile is eigenlijk de tegenhanger van Amarok maar dan geschreven Gnome. Exaile gebruik ik puur voor informatie over de muziek en shoutcast radiostreams.
Banshee gebruik ik om mijn collectie te beheren, zoals jij ook al aanhaalde simpel uiterlijk en makkelijk te bedienen.

Beide hebben specifieke plug-ins die ik fijn vindt maar de ander dus niet heeft. Misschien moet ik op het Banshee forum mijn wensen eens posten, wie weet of ze opgepikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Hoi piepeloi, je zou even kunnen kijken welke engine je in Amarok gebruikt, ik heb ook wel eens gehad dat-ie er mee stopte met streams proberen af te spelen met zonder engine.

even kijken..... hier staat xine-engine ingesteld, maar er zijn er meer bruikbaar hoor.
streams werken hier in amarok.

edit:
[now playing]: Arrow Jazz 90.7 FM op [url="arrowjazz"]mms://arrowfmjazz.atinet.nl/arrowfmjazz/[/url] [/now playing]

[ Voor 17% gewijzigd door dragunova op 21-06-2007 12:00 ]

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Nieuws over de beryl-compiz fusion project http://dev.beryl-project....36/compiz-fusion-arrives/ ziet er allemaal erg mooi uit :*)
http://wesley.debianbox.b...0/compcomm-compiz-fusion/

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Ander leuk nieuws : http://www.computable.nl/nieuws.jsp?id=2021044
Het lijkt erop dat de teleurstellende verkoopcijfers voor paniek hebben gezorgd bij Microsoft. De softwaregigant smeekt consumenten niet te wachten op servicepack één, maar Vista nu aan te schaffen.
_O-

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smeken? "Ooooooooh alstublieft consument. Koop NU Vista anders kan Bill zijn goudvissen niet meer voeren!" Snappen ze nu nog niet dat mensen geen OS kopen maar dat gewoon bij een nieuwe PC krijgen? En veel mensen willen helemaal geen nieuwe pc omdat een pc van 4 jaar geleden nog goed voldoet voor wat surfen op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Het lijkt erop dat de teleurstellende verkoopcijfers voor paniek hebben gezorgd bij Microsoft. De softwaregigant smeekt consumenten niet te wachten op servicepack één, maar Vista nu aan te schaffen.
Bij microsoft zijn ze helemaal de weg kwijt 8)7 _/-\o_

maar laten we het maar bij NOS onderwerpen houden :9

Keep it simple stupid

Pagina: 1 ... 5 ... 79 Laatste

Let op:
Distro- en OS-wars voer je maar IRL ;)
Hou het dus gezellig en vooral over NOS :)
POST UW VRAGEN IN EEN NIEUWE DRAAD AUB

Discussies en ervaringen over distro's passen beter in Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 8.
Voor desktopomgevingen kan je beter terechten in De voordelen en nadelen van bekende Desktop Environments.