Het was zoiets van:MrBarBarian schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:42:
[...]
udev = dynamic device management (zoals de manpage zegt).. en je adsl is geen device gok ik
Maar wil je dat je adsl gestart wordt als je boot? /etc/inittab is dan een optie. Of /etc/rc.d/rc.local.. maar ik weet niet of Ubuntu die heeft (suckende init-config van ubuntu)
* mithras heeft tijdens het opstarten wat nodig
* mithras vind udev wel leuk klinken
* mithras denkt dat het niet gaat lukken omdat udev voor devices is
Maar Ubuntu heeft rc0 t/m rc6, voor elk runlevel een. Er staat dan in de readme dat de rules feitelijk simlinks zijn naar init.d scripts. Een inittab heeft Ubuntu niet.
Nja, niet als device dus, maar om in te bellen: mithras in "NOS Kroeg - Deel 2". De TU Delft heeft een scriptje geschreven voor Debian like systemen waarmee je met adsl-start je inbelverbinding opzet. Met adsl-stop (jawel) sluit je hem weer af. Je hebt root permissies nodig om het uit te voeren, en het is natuurlijk handiger om het tijdens booten te doen, in plaats van nadat ik ben ingelogdcybersteef schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:49:
Maar weet je zeker dat je het nodig hebt? Ik heb hier op mijn router-pc ook een ADSL modem hangen welke moet inbellen maar hier doet een script dat tijdens de boot. Nou heb jij Ubuntu en daar gaat alles via sudo ipv root right? Maar het moet toch mogelijk zijn om dat apparaat te laten inbellen tijdens boot?