LNX Kroeg - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 79 Laatste
Acties:
  • 366.349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 19:17

mikeya

:o

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Waarom was Beryl geen goede naam dan? Die naamswijzigingen en projecten elke keer gooien de boel ook lekker in de war.
Ik wil gewoon een kubus op mijn pc :-).

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mikeya schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:00:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Waarom was Beryl geen goede naam dan? Die naamswijzigingen en projecten elke keer gooien de boel ook lekker in de war.
Ik wil gewoon een kubus op mijn pc :-).
In het kort: Beryl is afgesplitst van Compiz (geforkt), maar later kwamen ze er achter dat ze toch beter samen verder konden gaan. Beryl houd op te bestaan, de Compiz core + Beryl plugins vormen samen Compiz Fusion, AFAIK. Het is een ingrijpende wijziging, en om geen van beide projecten te kort te doen is er denk ik besloten een nieuwe naam te kiezen :)

Ik heb nu een partitie met Ubuntu (Gutsy), en een tweede partitie waar ik wat andere distro's op wil proberen. Nu staat er Fedora 7 met KDE op, en dat werkt prima. Ik ga daar eens een paar weken mee spelen en dan een volgende erop.

Op Distrowatch staat PCLinuxOS nu op nummer 2, onder Ubuntu. Zijn er tweakers die deze distro gebruikt hebben? Ik zie hier namelijk vooral Ubuntu/Debian, SuSE, Fedora en Gentoo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er eigenlijk gebeurt met Aquamarine? Zit dat in "fusion"? Vind het zo zonde dat het hele beryl/compiz gebeuren zo Gnome georiënteerd is.
Maar gelukkig moet er over een aantal dagen een KDE 4 beta uitkomen. Kan ik eens snuffelen welke effecten er daar allemaal bijzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

JanDM schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:13:
[...]
Op Distrowatch staat PCLinuxOS nu op nummer 2, onder Ubuntu. Zijn er tweakers die deze distro gebruikt hebben? Ik zie hier namelijk vooral Ubuntu/Debian, SuSE, Fedora en Gentoo...
Ik hoor die naam nu voor het eerst, en ik werk al ~ 6 jaar met linux :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet ook zeggen als ik de website van PCLinuxOS bekijk, dat het totaal niet interessant eruit ziet. Weer een distro die apt jat van debian. Ach ja, ik zit hier fijn op kubuntu/debian :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Nooit mee gewerkt eigenlijk... PCLinuxOS is in feite Mandriva, alle verwijzingen naar MDV zijn er uit gehaald, en alle pakketjes zijn gerebuild onder de eigen naam :)
Uiteraard hier en daar wat kleine weizingingen (met name de grafische schil), maar verder niet echt spannend. :)

Heb zelf nog nooit de behoefte gehad om het te proberen, maar er zijn mensen (met name MDV fans) die zweren dat het beter is dan de originele Mandriva distro.
Maar gelukkig moet er over een aantal dagen een KDE 4 beta uitkomen. Kan ik eens snuffelen welke effecten er daar allemaal bijzitten.
Ik vond persoonlijk de filmpjes niet echt overtuigend... dan liever gewoon KDE met Berryl/Compiz :)
Werkt goed, dus waarom niet? :)

Metisse is ook wel gaaf trouwens, maar nog lang niet zo ver als Berryl/Compiz helaas.
Wel gaaf dat je daarin een scherm scheef kunt zetten, en er gewoon vrolijk in doorwerkt :+

[ Voor 34% gewijzigd door highking op 22-06-2007 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/me is de trotse eigenaar van Ubuntu stickers en officiele install cd's :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:17:
/me is de trotse eigenaar van Ubuntu stickers en officiele install cd's :D !
Wil je nu een ballon ? :+
Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen... deel 50 ;)
Ga eens posten hier mensen }:O

* Jungian heeft vandaag maar eens NexentaOS geprobeert.
Vol goede moed startte ik de installer op de volgende specs :

Pentium III Coppermine 733 MHz (lol @ nieuws: Bug in 733MHz Coppermine?)
256 MB RAM
40 GB HDD
NVIDIA GeForce 4 MX440

De installer zelf zat goed inelkaar (inclusief Tetris, ftw !) en na wat next->next-> startte het installatieproces. Na dit achterlijk lange proces (op het einde moest ik nog wat gegevens intypen) rebootte de pc. Ik kreeg toen een best aardig splash te zien (denk : Ubuntu), maar daarna ging het eigenlijk redelijk snel weer bergafwaarts.

Het booten zelf ging namelijk ook niet vlot (zeg maar gerust langzaam), maar na een tijdje was daar eindelijk GDM : alweer een Ubuntu-like theme (niet wereldschokkend dus). Hij gooide ook een hele aparte resolutie op mijn scherm los (1280x1024, maar dan anders). Na ingelogd te hebben hield het snel op, aangezien hij toen wat bruine, gemangelde troep op m'n scherm gooide en ermee kapte.

Als laatste heb ik nog de single user mode gechecked van NexentaOS en die scheen wel prima te werken. Waar ik me wel hopeloos aan irriteerde was dat command-line apps als bijvoorbeeld nano, als een kerstboom liepen te knipperen (de tekst die het commando zelf op het scherm painte, niet hetgeen je zelf intypte (indien van toepassing)). De pas geïntroduceerde DBUS 1.0 update ging ook niet vlekkeloos : de configuratie daarvan liep spaak.

Conclusie :
Gelukkig is NexentaOS nog alpha software, want het heeft nog een lange weg te gaan. Ook vraag ik me af hoe het zit met hardwareondersteuning, als zelfs dit systeem niet perfect ondersteund is. Berichten als Shadows over Linux kan ik daarom niet serieus nemen.

[ Voor 75% gewijzigd door Jungian op 23-06-2007 01:10 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Geweldig Linux. _/-\o_

Ik gebruik nu Fedora Core 7. Heb inmiddels dual screen aan de gang met de NVIDIA drivers, digital out op mijn Audigy2 werkt perfect met Xine, nzb's downloaden met Sabnzbd werkt perfect en ok nog eens heel makkelijk Beryl aan de gang gekregen.

Ik ben tevreden en voorlopig heb ik nog geen reden om terug te gaan naar windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heeft iemand trouwens een idee waarom applicaties 10x trager starten als je geen internet hebt? Dat is iig bij mij wel het geval. Vanochtend een storing van het netwerk, en inloggen duurt veel langer, nautilus opstarten duurt langer, terminal starten etc.

Zodra het internet weer ok was startte de apps ook sneller. Het lijkt alsof er een soort timeout zit: je klikt *wachten* en de applicatie start "op normale snelheid". En dat wachten is dus super irritant.

Het was ook het geval toen ik nog bij mijn ouders woonde en met networkmanager een vaste ethernet verbinding had (via dhcp server). Nu moet ik dus inbellen, maar geen internet geeft precies hetzelfde resultaat. Het ligt dus denk ik eerder aan Ubuntu / Linux dan aan mijn verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Geen idee. Ik heb net even gekeken en ik heb er geen last van (Fedora). Er is op Launchpad een bug report te vinden (https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/69941) met een workaround.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Ik heb inderdaad al mijn host in /etc/hosts gezet, maar even het gehele network stoppen als er geen verbinding is vind ik wel een goede optie. Nog niet getest, maar als het voorkomt /etc/init.d/network stop en alles moet weer vloeiend verlopen. Tnx :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leuke NexentaOS review, Jungian :) !

Het netwerk stoppen is dan inderdaad een optie; maar het is inderdaad vreemd dat alle zut dan trager wordt.

Klinkt me meer in de oren als een Windows-issue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:30

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een tijdje geleden heb ik een thin client op de kop getikt, en deze wil ik gaan inzetten als mp3speler en eventueel ftp server. (beperkingen van de hardware: 233 Mhz Geode, 92 MB ram, harde schijf is traag. In windows draaide de HD in PIO mode, hopelijk onder linux in DMA) Eerst wilde ik bij windows blijven, en had ik er Windows Fundamental op gezet. Maar misschien is het toch beter om een linux distro er op te zetten, met geheugengebruik en zo.

Voordat ik helemaal in het diepe van linux spring (mwah, ik heb fedora core 4 en 5 al eens geïnstalleerd, en gedurende korte tijd gebruikt, maar verder ben ik nog n00b), test ik wat ik wil eerst in een virtuele machine met VMWare. Daar heb ik dus Debian in geïnstalleerd.

Ik wil deze thinclient aan mijn stereotoren hangen, om ook webstreams te kunnen luisteren zonder dat er nog een extra workstation moet aan staan. Ik heb al ontdekt dat rhythmbox grotendeels kan wat ik wil, en ik heb het ook al zover dat Rhythmbox standaard mee opstart, na het (inmiddels automatisch) inloggen. Nu zou ik ook nog willen dat rhythmbox dan standaard begint met afspelen, kan dat? Zo nee, welke software kan mp3 afspelen, heeft een ingebouwde library, én kan webstreams afspelen? (in feite zoek ik dus dé winamp tegenhanger, simpel gezegd)

Ik heb me nog niet bezig gehouden met het ftp gedeelte, hoewel ik in dit topic wel al de suggestie van proftpd ben tegengekomen. Dat ga ik dus later nog bekijken. :)

Als ik het dan werkend heb in VMWare, ga ik de performance op de echte hardware testen. :) To be continued... ?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
ik heb de afgelopen week vvoor het eerst sinds jaren weer eens met linux gespeeld (deze keer onder vmware, verdomd handig) en ik denk dat ga proberen om helemaal over te stappen. debian werkt prima, het enige waar ik over inzit is hoe ik mijn draadloze usb stick aan de praat ga krijgen (en helaas is tijdelijk een kabel trekken geen optie) maar goed dat zal wel loslopen.

ik heb echter een hardnekkig probleem en ik vroeg me af of er meer mensen zijn die het probleem hebben met fluxbox dat je iconen van de taakbalk verdwijnen? (en nee, ik zit niet in de verkeerde workspace ;) )

na xfce, gnome en kde te hebben geprobeerd voelt fluxbox verreweg het fijnst aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 22:19
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:42:
Nu zou ik ook nog willen dat rhythmbox dan standaard begint met afspelen, kan dat?
Kijk eens naar rhythmbox-client
robbert@robbert:~$ rhythmbox-client --help
Usage:
  rhythmbox-client [OPTION...]

Help Options:
  -?, --help                 Show help options

Application Options:
  --debug                    
  --no-start                 Don't start a new instance of Rhythmbox
  --quit                     Quit Rhythmbox
  --no-present               Don't present an existing Rhythmbox window
  --hide                     Hide the Rhythmbox window
  --next                     Jump to next song
  --previous                 Jump to previous song
  --notify                   Show notification of the playing song
  --play                     Resume playback if currently paused
  --pause                    Pause playback if currently playing
  --play-pause               Toggle play/pause mode
  --play-uri=URI to play     Play a specified URI, importing it if necessary
  --enqueue                  Add specified tracks to the play queue
  --clear-queue              Empty the play queue before adding new tracks
  --print-playing            Print the title and artist of the playing song
  --print-playing-format     Print formatted details of the song
  --set-volume               Set the playback volume
  --volume-up                Increase the playback volume
  --volume-down              Decrease the playback volume
  --print-volume             Print the current playback volume
  --mute                     Mute playback
  --unmute                   Unmute playback

Ik denk dat je het daar wel voor elkaar zou moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

st0p schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 18:04:

...
ik heb echter een hardnekkig probleem en ik vroeg me af of er meer mensen zijn die het probleem hebben met fluxbox dat je iconen van de taakbalk verdwijnen? (en nee, ik zit niet in de verkeerde workspace ;) )

na xfce, gnome en kde te hebben geprobeerd voelt fluxbox verreweg het fijnst aan.
Fluxbox is zeker de meest fijne, snappy DE. Tenminste, dat vind ik, als overtuigd fluxbox gebruiker ;)

About die icons, kijk eens in je ~/.fluxbox/init, daar staan wat instellingen van de toolbaar. Volgens mij zijn dit de relevante (ze komen btw uit mijn init, dus pas het maar naar gelieve aan ;) )
code:
1
2
3
4
5
6
7
session.screen0.iconbar.usePixmap:      true
session.screen0.iconbar.alignment:      Relative
session.screen0.iconbar.iconWidth:      70
session.screen0.iconbar.mode:   Workspace
session.screen0.iconbar.iconTextPadding:        10l
session.screen0.iconbar.wheelMode:      Screen
session.screen0.iconbar.deiconifyMode:  Follow

Als je het nog in je menu hebt, je kan het ook hier vinden:
http://www.xs4all.nl/~vdvlist/GoT/toolbar.jpg (excuses voor de crappy compressie)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

robbert schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 18:21:
[...]

Kijk eens naar rhythmbox-client

[...lijst met commando's...]

Ik denk dat je het daar wel voor elkaar zou moeten krijgen.
Hey thanks, die had ik nog niet gezien. Of beter gezegd, het verschil tussen rhythmbox en rhythmbox client was me nog niet opgevallen; ik heb ze tot nu toe alleen grafisch proberen te benaderen. Dus weer een les geleerd: in linux meer met het toetsenbord werken, minder met de muis. ;)

\/\/ Dat wist ik dan toevallig wel al. Ik ben er alleen niet aan gewend, waardoor ik er niet aan heb gedacht. :) Toch bedankt voor de tip.

[ Voor 11% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-06-2007 20:16 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:36:
[...]

Hey thanks, die had ik nog niet gezien. Of beter gezegd, het verschil tussen rhythmbox en rhythmbox client was me nog niet opgevallen; ik heb ze tot nu toe alleen grafisch proberen te benaderen. Dus weer een les geleerd: in linux meer met het toetsenbord werken, minder met de muis. ;)
Het moet niet, het is wel vaak handiger om naar het toetsenbord in plaats van de muis te kijken.
Mocht je het nog niet weten, man (van manual) is ook erg handig, zeker op een distro als Debian waar ieder package verplicht een manual moet hebben.
code:
1
man [programma-naam]

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:12

Theimon

Snapte!?

icyx schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 20:10:
[...]

.... zeker op een distro als Debian waar ieder package verplicht een manual moet hebben.
Wat ik persoonlijk een goede zaak vind, ik mis dat bij sommige Ubuntu packages nog wel eens :/

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Helemaal mee eens, de man pages zijn toch de eerste plek om te beginnen met zoeken, daarna komt GoT en daarna Google :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Tja, je hebt wel gelijk, maar de man page kan je ook in 99.9% van de keren op internet vinden. Je hebt uiteraard wel internet nodig, maar mocht je lokaal niet een man page vinden, kom je bijvoorbeeld snel uit op zoiets of dit (gevonden met [google=man proftpd] :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

i know ;)

Alleen meestal ben je toch al op de command line bezig en is het makkelijekr (persoonlijk) even de man erbij te pakken

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
Pim. schreef op zondag 24 juni 2007 @ 00:44:
Helemaal mee eens, de man pages zijn toch de eerste plek om te beginnen met zoeken, daarna komt GoT en daarna Google :)
Bij komt meestal eerst man, dan google en dan GOT :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jaja jongens, nu weet ik het wel. GoT, gevolgd door Google en dan man vergeten is dus niet de goede methode. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Microsoft distribueert Ubuntu

Je kon Ubuntu downloaden bij: Windows market place

Afbeeldingslocatie: http://images.wikia.com/uncyclopedia/images/thumb/c/cf/UbuntuGates.jpg/400px-UbuntuGates.jpg

Op windowsmarketplace staat dat Ubuntu al 11000 keer is gedownload :o

[ Voor 60% gewijzigd door jelly op 25-06-2007 15:36 ]

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jelly schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:20:
Microsoft distribueert Ubuntu

Je kon Ubuntu downloaden bij: Windows market place

[afbeelding]

Op windowsmarketplace staat dat Ubuntu al 11000 keer is gedownload :o
Whahhaaa geweldig he!!!

Wie heeft dat erop gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Whahhaaa geweldig he!!!

Wie heeft dat erop gezet?
Die is vast ontslagen :P

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The real name of Bill Gates is William Henry Gates III. Nowadays he is know as Bill Gates III. By converting the letters of his current name to the ASCII-values and adding his III, you get the following:

B=66 I=73 L=76 L=76 G=71 A=65 T=84 E=69 S=83 I=1 I=1 I=1

Total = 666

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

DrivinUCrazy schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:23:
Jaja jongens, nu weet ik het wel. GoT, gevolgd door Google en dan man vergeten is dus niet de goede methode. :P
idd he_le_maal FOUT !!!!!!!! :P :P

Enneeuh, NOS == NOS > MS grappen alleen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Yeah! Ik heb al een tijd het binnenwerk van een kapotte laptop (is a la Frankenstein weer bootend gemaakt met een ATX-voeding ;) ) boven mijn normale monitor hangen. Ik heb eindelijk besloten 'm nuttig te maken: hij boote al via PXE vanaf het netwerk (lekker stil dus) naar een Debian-distro toe, en ik heb er nu Synergy opgezet zodat ik vanuit mijn workstation fijn kan doormuizen/tikken naar die laptop en Pulseaudio zodat ik ook vrolijk filmpjes ter afleiding kan spelen waarbij het geluid via het netwerk naar mijn mp3-speler toegaat. Nog een scrippie inelkaargezet om mijn mp3s automagisch te pauzeren als er een incoming stream vanaf het netwerk is, en nu is mijn semi-dual-monitor-dual-pc-workstation-entertainment-afleidings-unit klaar :) Blijft fijn dat je het met Unix en vage scriptjes zo flexibel aan elkaar kan knopen.

En meteen een hint: Probeer dat soort geintjes niet met ESD te doen. Ik had op een bepaald moment gewoon 2 seconden aan latency, en da's niet fijn als je een film aan het kijken bent.

[ Voor 15% gewijzigd door Sprite_tm op 01-07-2007 22:52 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei! :D

Net een Sitecom WLAN op een 600Mhz laptopje aan de praat gekregen. Ik had nog nooit met een niet out-of-the-box werkende WLAN-kaart geprutst. Het was nog een hels karwei om zonder GUI de juiste module te inserten, de juiste firmware op de juiste plek te krijgen, en de juiste commands door te geven aan iwconfig en ifconfig.

Dit allemaal op Edgy-minimal, omdat ik geen Xubuntu 7.04 cd kon branden, maar nog wel een Ubuntu 6.10 alternate had liggen. Nu aan het dist-upgraden naar Feisty. Met een beetje pech mag ik nu alles opnieuw doen.

Ach, je moet toch wat over hebben voor een moeder wier laptop gestolen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

En dit keer wel in het goede topic !

SLACKWARE 12.0

Hij is hier : de eerste Slackware-release die _standaard_ met een 2.6 kernel komt. Met nieuwe versies van diverse apps : XOrg 7.2, KDE 3.5.7, Xfce 4.4.1 :) Het kan _niet_ op deze release :+

Lees meer @ http://www.slackware.com/announce/12.0.php

[ Voor 19% gewijzigd door Jungian op 03-07-2007 23:10 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

seeding already....

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Laatst online: 01:25
zo ik ben weer is gentoo op nieuw aan het installen. Tijdens het compilen van kde ben ik dus aangewezen op de console, en dat valt allemaal wel mee ( behalve dan het browsen met links ^^). Wat me erg opvalt is dat het allemaal lekker soepel werkt al ben ik aan het compilen. Dat zou onder windows heel anders gaan :D

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Compile jij (zo bizar veel) onder Windows dan ? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Jungian op 04-07-2007 18:32 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Jungian schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:31:
Compile jij (zo bizar veel) onder Windows dan ? :P
Waarschijnlijk bedoelt hij multitasken, en dan vooral met cpu-intensieve apps (encoding, rendering etc) ;).
Jungian, hence the ;) :+
En dat nieuwsbericht is inderdaad geniaal, lang leve de closed source drivers heet dat toch 8)7
* icyx mompelt iets met 'innovativiteit' en 'intelectual property beschermen'

Maar goed, waarschijnlijk heeft portage een leuke nice-rating ingesteld.
Waarschijnlijk heeft windows ook wel een of andere nice-instelling, maar windows zelf is natuurlijk al:
code:
1
nice -n 19
:+
Anyway, ik zit nu even te wennen aan het werken met tabs in fluxbox, iets waar ik altijd een hekel aan gehad heb. Ik moet zeggen, het is iets waar je aan moet wennen. Bepaalde dingen kan je heerlijk groeperen zonder dat je last hebt van meerdere tabs / virtuele desktops. Een aanrader om fluxbox-gebruikers eens laten te gebruiken :)

[ Voor 11% gewijzigd door icyx op 04-07-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

icyx schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:52:
Waarschijnlijk bedoelt hij multitasken, en dan vooral met cpu-intensieve apps (encoding, rendering etc) ;). Maar goed, waarschijnlijk heeft portage een leuke nice-rating ingesteld.
Afbeeldingslocatie: http://www.cicarscene.com/forum/images/smiles/orly.jpg
Waarschijnlijk heeft windows ook wel een of andere nice-instelling, maar windows zelf is natuurlijk al:
code:
1
nice -n 19
:+
Heiligschennis ! Ik kan trouwens officieel bevestigen dat MS WS 2003 EE (leuk rijtje afkortingen) dit een stuk beter geregeld heeft dan de consumentenedities van Windows (het is een O rly waard :P).
Anyway, ik zit nu even te wennen aan het werken met tabs in fluxbox, iets waar ik altijd een hekel aan gehad heb. Ik moet zeggen, het is iets waar je aan moet wennen. Bepaalde dingen kan je heerlijk groeperen zonder dat je last hebt van meerdere tabs / virtuele desktops. Een aanrader om fluxbox-gebruikers eens laten te gebruiken :)
Een demo voor de overige NOSsers :
http://www.youtube.com/watch?v=zENMoS1BbwM

WMII ziet er fijner uit om mee te werken imho. :)

Na het lezen van nieuws: Creative vraagt $9,99 voor Vista Audigy-drivers moest ik eerst een kwartier bijkomen, waarna ik me zowat verplicht voelde om m'n oude SoundBlaster CT4810 in te bouwen. Van driverinstallatie was natuurlijk geen sprake en ik heb nu ook geen ruis meer en veel sprankelender geluid op m'n Sennheiser dopjes :D 1999 was een goed bouwjaar :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door Jungian op 04-07-2007 21:34 . Reden: edit geëdit ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

En nog steeds heel jammer dat ik als X-Fi koper (in de tijd dat ik nog niets vermoedend en windows user was) nog steeds geen driver krijg ;(

http://www.petitiononline.com/xfilinux/ !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
De X-Fi is een programmeerbare chip, waardoor drivers ervoor bouwen wel wat langer duurt dan normaal. Creative wil ook nog eens geen specificaties/instructiesets vrijgeven, waardoor het al helemaal vrijwel onmogelijk wordt. Wel is creative bezig met het brouwen van een closed-source driver voor linux, maar daar verwacht ik eerlijk gezegd niet veel van.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laurencevde schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:57:
Wel is creative bezig met het brouwen van een closed-source driver voor linux
Die dan weer reversed engineerd wordt, en dan verbeterd en dan hebben we een goede driver O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

laurencevde schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:57:
Wel is creative bezig met het brouwen van een closed-source driver voor linux
Dat gelooft toch helemaal niemand meer _O- Je kunt die X-fi driver wel op je buik schrijven ;)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Laatst online: 03:01

deadinspace

The what goes where now?

_/-\o_ Synergy _/-\o_

Ik gebruik zelf twee computers met één toetsenbord en muis in een soort nep-dualhead opstelling, tot vandaag altijd met x2x. Toen ik hier over Synergy las ben ik dat eens gaan proberen, en dat is toch wel een stuk fijner voor permanent gebruik, vooral door een aantal kleine features zoals de no-switch-corners, geen switching als een muisknop ingedrukt is, switch-locking, en Gnome/KDE clipboard sharing.

Woei voor Synergy! :P

Alleen jammer dat ze het in de documentatie steevast over "XWindows" hebben...

[ Voor 7% gewijzigd door deadinspace op 05-07-2007 19:40 . Reden: Jaja, ik edit... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Freak
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik heb zojuist voor het eerst gentoo geinstalleerd op een oude PC en het was toch niet echt zo lastig als ik soms lees. Het compilen van de kernel ging zonder problemen en ging makkelijker dan bij debian op mijn laptop. Zometeen maar eens Xfce gaan emergen om ook een grafische omgeving erop te hebben. Zit alleen nog even naar mijn USEflags in make.conf te kijken wat dat vind ik nog vrij lastig, maar daar moet ik denk ik ook zeker wel uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist Windowmanager van de Nederlandse Wikipedia vervangen door een vertaalde versie van de Engelse.

Ik vind eigenlijk de uitleg over de werking helemaal niet duidelijk, maar het is beter dan het lijstje windowmanagers dat het eerst was op de Nederlandse pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:32

-ko-

Leidend Voorwerp

Goed werk kerel, deze was idd wel an een update toe ;)

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu met screenshots. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Zo, dat was een flinke dist-upgrade sessie vandaag :) Maar het werk voorlopig allemaal naar behoren.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik ben sinds een paar dagen over gestapt van Ubuntu naar Kubuntu, voorplopig tegen maar 1 probleem opgelopen. Voor de rest is alles perfect gegaan. *O* *O* Daarop moet hoe dan ook gedronken worden dus schenk ik mijzelf er nog eentje in *O*

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:25:
Ik ben sinds een paar dagen over gestapt van Ubuntu naar Kubuntu, voorplopig tegen maar 1 probleem opgelopen. Voor de rest is alles perfect gegaan. *O* *O* Daarop moet hoe dan ook gedronken worden dus schenk ik mijzelf er nog eentje in *O*
En weer iemand die het licht van het superieure DE gezien heeft. Hallelujah! Praise Linus! ;)

deze post met een flinke eetlepel zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:09:
En weer iemand die het licht van het superieure DE gezien heeft. Hallelujah! Praise Linus! ;)

Bijna goed =>

kdm login
fluxbox als wm
Xfce panel
Alle settings meuk uit KDE
Look + Thema iets van de knuffeligheid van Xfce en de Professionele look van KDE

* nero355 is ooit van plan geweest bovenstaand te bouwen maar het komt er maar niet van :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:09:
[...]

Had al vaker KDE gehad :P. Alleen doordat de release in het begin van Kubuntu nog vol met bugs zat( en gewoon niet lekker liep.) Ben ik voor Ubuntu gegaan. Toch merkte ik dat ik steeds meer KDE aps begon te gebruiken, daardoor maar de rest ook KDE gemaakt :P. Meer eenheid :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 09:49
Hmm blijkbaar ben ik een uitsterfend ras met mijn voorliefde voor gnome :P

Ik vind KDE te druk over komen en teveel op windows lijken(NOFI). Wel moet ik eerlijk toegeven dat KDE veel sneller ontwikkeld op dit moment. KDE4 preview screenshots en de nieuwe oxygen icons zien er erg gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:50:

Ik vind KDE te druk over komen en teveel op windows lijken(NOFI). Wel moet ik eerlijk toegeven dat KDE veel sneller ontwikkeld op dit moment. KDE4 preview screenshots en de nieuwe oxygen icons zien er erg gelikt uit.
Pssst mijn KDE ziet er op de desktop ook als Gnome uit. Alleen dan met transparent panels.
Maar ik vind Gnome verder veel te spartaans. Ik wil wel wat kunnen pielen in een DE. En ik kijk reikhalzend uit naar de eerste KDE 4 beta. Wat ik zo begrijp is alles zo'n beetje op de schop en willen ze eindelijk eens af van het kinderachtige "K" in alle software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik gebruik zowel GNOME als KDE... ik snap die DE-war eigenlijk helemaal niet.

Op apps als OpenFTD en LinuxDC++ (waar geen of brakke alternatieven voor zijn) na heb je helemaal nooit Gnome of GTK+ nodig. Als Xine ook heAAC-bestanden af zou kunnen spelen (dat schijnt tegenwoordig niet te kunnen) had je ook al gstreamer af kunnen schrijven.

Het omgekeerde geldt ook (je hebt compleet geen QT of KDE-progs nodig), alleen heb je ik dan helemaal niets wat je mij op de één of andere manier zou kunnen belemmeren.

Als je die 50 MB (max) aan libs op je pc kwijt kan heb je zelfs helemaal geen problemen. ;)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Laatst online: 10-09 00:02
Miki schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:50:
:P nou dan zal ik je maar even bijstaan in de "strijd" tegen KDE :P
Ik ben vanaf het begin al begonnen met Gnome en dat werkt perfect, ik kan alles wat ik wil. (Never change a winning team..) Heb altijd het gevoel dat Gnome meer de standaard is bij veel distro's en daarom stabieler/beter getest/beter geïntergreerd.

De enige aanraking met KDE was tijdens Ubuntu Edgy Eft en dat zag er dus écht niet uit (imo) .. ik weet dat ik KDE er heus wel zo uit kan laten zien zoals ik het wil, maar na gezien te hebben hoe dit in kubuntu standaard geregeld was had ik gelijk al geen zin meer in KDE.

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova

dragunova

MDtje schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:33:

:P nou dan zal ik je maar even bijstaan in de "strijd" tegen KDE :P
Ik ben vanaf het begin al begonnen met Gnome en dat werkt perfect, ik kan alles wat ik wil. (Never change a winning team..)
Ben het met je eens voor wat betreft het "if it aint broke, don't fix it". EN ik denk dat als je eenmaal iets gewend bent, het niet logisch is of voelt om over te stappen. Zelf gebruik ik KDE, maar van voordat Linus de flamewar begon tegen Gnome. Ik heb niet het idee dat de een nou echt veel beter is dan de andere, want er is -in mijn waarneming- maar één superieure desktop en dat is enlightenment :9~ (hoewel ook daar vast wel verbeteringen of aanpassingen in nodig zijn om het voor mij goed te laten werken.) hoewel die ook nog niet helemaal af is.
De enige aanraking met KDE was tijdens Ubuntu Edgy Eft en dat zag er dus écht niet uit (imo) .. ik weet dat ik KDE er heus wel zo uit kan laten zien zoals ik het wil, maar na gezien te hebben hoe dit in kubuntu standaard geregeld was had ik gelijk al geen zin meer in KDE.
Ik heb hier wel degelijk beeld bij, hoewel ik het me niet zo snel voor de geest kan halen hoe die er toen uit zag. Zelf krijg ik vooral de indruk dat -bijna- elke distro zn desktop environments een eigen smaakje geeft. Goeie voorbeelden hiervan zijn sabayon, vector en suse, maar ook fedora meen ik. En dus ook kubuntu.
Laat ik het er op houden dat een distro zn eigen publiek hiermee uitkiest, en daarmee wellicht ook wel een gedeelte van zn eigen toekomst bepaalt.... Nou ja, de makers van die distributie dan he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova

dragunova

Het is zover!!! De cfs is in de kernel gemerged.
Nu nog afwachten of iedereen er blij mee is (vast niet :X O-) ) maar men kan het toch niet iedereen naar de zin maken..... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 18:56
Ook hier meld zich een Gnome gebruiker, ik gebruik het eigenlijk vooral vanwege het feit dat Avant Window Navigator er prima mee integreert. En omdat het er standaard veel rustiger uitziet, maar met KDE kan je dat ook zo instellen. Ik gebruikt wel Amarok van KDE, en Opera dat ook voor een gedeelte Qt libraries. Op m'n vorige install had ik beide DE's geïnstalleerd staan, maar hou het nu wat cleaner, alhoewel het nadeel is dat KDE programma's er dan net wat minder net uitzien.

Maargoed waarom ik eigenlijk in dit topic kwam is dat ik opzoek ben naar software waarmee je Venn Diagrammen kunt maken. Ik heb al met google gezocht, maar kon niet echt iets vinden. Het mag uiteraard ook deel uitmaken van een groter package. Sommige dingen van Venn Diagrammen kun je ook met OpenOffice bereiken, maar als het allemaal wat complexer wordt met een hoop sets, wordt met name de plaatsing en uitlijning nogal moeizaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Een buurjongen van mij is vandaag op schoolreisje geweest, maar helaas had een vriendje per ongeluk alle foto's verwijderd :? Aan mij de vraag of ik er nog wat van kon maken... Ik heb eerst geprobeerd de foto's te herstellen onder Windows, omdat ik daar een aantal tools voor wist. Helaas herkende Recuva het bestandssysteem niet eens (gewoon FAT), en de andere programma's vonden enkel corrupte bestanden of helemaal niets.

Vervolgens de kaart onder Ubuntu gemount, en met dd er een exacte kopie van gemaakt (wat ik veel eerder had moeten doen). Daarna met magicrescue geprobeert (gevonden met synaptic):
# magicrescue -r jpeg-exif -r jpeg-jfif -d ~/restore ~/image.fat

Dit werkte perfect, zelfs oudere foto's waren nog terug te halen, erg krachtig. Mocht iemand ooit nog eens hetzelfde probleem hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
JanDM schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:36:
Een buurjongen van mij is vandaag op schoolreisje geweest, maar helaas had een vriendje per ongeluk alle foto's verwijderd :? Aan mij de vraag of ik er nog wat van kon maken... Ik heb eerst geprobeerd de foto's te herstellen onder Windows, omdat ik daar een aantal tools voor wist. Helaas herkende Recuva het bestandssysteem niet eens (gewoon FAT), en de andere programma's vonden enkel corrupte bestanden of helemaal niets.

Vervolgens de kaart onder Ubuntu gemount, en met dd er een exacte kopie van gemaakt (wat ik veel eerder had moeten doen). Daarna met magicrescue geprobeert (gevonden met synaptic):
# magicrescue -r jpeg-exif -r jpeg-jfif -d ~/restore ~/image.fat

Dit werkte perfect, zelfs oudere foto's waren nog terug te halen, erg krachtig. Mocht iemand ooit nog eens hetzelfde probleem hebben...
Dat klinkt zeker krachtig, heeft-ie al z'n schoolreis-foto's terug ? http://jbj.rapanden.dk/magicrescue/ voor de volledigheid

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Ben bezig om VSFTP in te stellen zoals ik het wil. Gebruik namelijk sinds kort Ubuntu Server. En voorlopig daarop VMware om nog Windows te draaien waarop BulletProof FTP Server. BulletProof staat zo ingesteld dat elke user een paar directories heeft (programs, music, video) met lees rechten en een met lees/schijf rechten (upload).

Met VSFTP heb ik de user gechroot zodat ze niet uit een home dir kunnen. En aangezien symlinks niet werken met gechroot'ed heb ik met mount --bind <olddir> <newdir> de bovenstaande directories aangemaakt en de rechten goed gezegd zodat ze alleen read en execute hebben. Alleen voor de dir upload wil ik dus dat ze kunnen schrijven en verder niets. Echter krijg ik dit niet goed voor elkaar. Als ze write hebben dan kunnen ze ook deleten...dat wil ik dus eigenlijk niet. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

En mocht er iemand zijn met een beter idee dan mount --bind te gebruiken...graag ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een koud biertje gaat er met dit weer er wel in :)

Creeeren van .debs/.rpm's is echt een bitch, het lukt me niet zo. Ik heb net de linux-client af van mijn Whatpulse alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:21
Zo vanavond eens gestart met het installeren van Gentoo..
Moet zeggen dat dit wel erg goed is om meer te leren over hoe Linux werkt enz. en het wel een leuke uitdaging is na Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya

mikeya

Vandaag een primitieve radio gemaakt :-D.
Ik heb alleen console access, dus ik heb een bash menu'tje gemaakt. Met daarin verschillende radio stations. Als ik dan radio538 kies start mplayer met de juiste stream.
Het enige wat mij leuk leek voor erbij was een soort van ascii art audio visualisatie op de console. Mplayer zit vol met opties om op de console video te tonen, maar ik speel geen video af. Alleen radiostreams. Iemand misschien nog een ideetje om dat scherm wat actiever te maken ;-) ?

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Arrgg, waarom moet het toch zo moeilijk zijn:

Ben al 2 dagen bezig om een PHP te kunnen programmeren in Eclipse. Eerst PHPEclipse geprobeert. Na veel gekloot een debugger erbij gekregen, maar bevalt toch niet.
Toen maar PDT geïnstalleerd. Die had ook geen debug mogelijkheden. Proberen debugger te installeren via Eclipse, heeft het weer een onderdeel van Visual Editor nodig. Ok, die installeren, debugger (van Zend) installeren, klaar. Ik start Eclipse weer: error. Klik op OK en ga naar de instellingen: error. Lekker, kan niks instellen van PHP, want het scherm blijft leeg.
Toen maar bij Zend een alles-in-een pakket gedownload met debugger. Nu kan ik eindelijk losse bestanden debuggen, maar ik wil gewoon dat ik een website schrijf met meerdere bestanden dat ik gewoon de site (lokaal) kan bezoeken en op het punt waar ik wil hij terugspringt naar Eclipse zodat ik kan debuggen. Waarom lukt dat nou niet?

Eclipse met Java is prachtig, breakpoint zetten en gaan met die banaan. Arrgghh! En dan heeft PDT ook nog eens totaal geen documentatie 8)7

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
:P de stream ook nog naar het display device sturen? :D Dan heb je wat op je scherm :D Maar denk ik niet dat dat is wat je zoekt. :D
Even snel een ander vraagje tussendoor: is er een mailer daemon die mail kan ophalen en wegsturen van en naar pop3 server? Dus die zelf geen echte mailserver is maar meer een doorgeef luik tussen de client (ws webbased) en de externe POP3 server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest vandaag een firewall in elkaar prutsen voor me werk. Dacht lekker makkelijk pfSense, kan elke idioot makkelijk mee werken, dus hoef ik niet al het grunt-work te doen >:) En ja hoor, kernel panics van hier tot tokyo. Toen maar debian erop gezet, tezamen met shorewall, en nu een werkende en goed lopende firewall. Ik vind het wel een biertje waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

@ge-flopt
Misschien dat fetchmail iets voor je kan betekenen

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya

mikeya

ge-flopt schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:09:
:P de stream ook nog naar het display device sturen? :D Dan heb je wat op je scherm :D Maar denk ik niet dat dat is wat je zoekt. :D
rofl.. :-). If any had ik toch wel een dergelijk ascii art filter verwacht van de heren MPlayer developers. Maarja, als gebruiker is het altijd makkelijk om alles te verwachten >:) .
Hoe noem je zo'n visualisatie plugin eigenlijk in het Engels? Dat met van die balkes of zo'n spectrum meter ding? Misschien zoek ik niet hard genoeg ;-).

Trouwens, met die zon op mijn knar hier krijg ik wel trek in een biertje. Ware het niet dat het nog maar 9 uur is |:( .

[ Voor 59% gewijzigd door mikeya op 18-07-2007 09:45 ]

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of ik voor een nvidia kaart zal gaan vandaag of vandaag ga prutsen met de ati drivers in ubuntu, om opengl aan de draai te krijgen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:50:
Ik vraag me af of ik voor een nvidia kaart zal gaan vandaag of vandaag ga prutsen met de ati drivers in ubuntu, om opengl aan de draai te krijgen.......
Van een nvidia kaart weet je eigenlijk wel zeker dat het gaat werken als je een mainstream model kiest. Let wel dat ook niet alles koek en ei is met nvidia, noem als voorbeeld de geheugen beperking (black window)bij beryl en compiz-fusion.

Met een ati kaart moet je even een aantal zaken uitzoeken voordat je gaat prutsen anders heeft het namelijk geen enkele nut. Veel mensen vergeten onderstaand lijstje en gaan dan mauwen dat het niet werkt zonder te weten wat ze eigenlijk doen en of het eigenlijk uberhaupt wel kan.

Van belang voordat je gaat prutsen:
  • welke driver wil je gaan gebruiken (opensource of proprietary incl. versie nummer)
  • ondersteunt de gekozen driver jouw versie van x.org (6.9/7.1/7.2)
  • bestaat de kernel-module met dezelfde versie nummer voor de driver die je gaat gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:58:
[...]

Van een nvidia kaart weet je eigenlijk wel zeker dat het gaat werken als je een mainstream model kiest. Let wel dat ook niet alles koek en ei is met nvidia, noem als voorbeeld de geheugen beperking (black window)bij beryl en compiz-fusion.

Met een ati kaart moet je even een aantal zaken uitzoeken voordat je gaat prutsen anders heeft het namelijk geen enkele nut. Veel mensen vergeten onderstaand lijstje en gaan dan mauwen dat het niet werkt zonder te weten wat ze eigenlijk doen en of het eigenlijk uberhaupt wel kan.

Van belang voordat je gaat prutsen:
  • welke driver wil je gaan gebruiken (opensource of propietary incl. versie nummer)
  • ondersteunt de gekozen driver jouw versie van x.org (6.9/7.1/7.2)
  • bestaat de kernel-module met dezelfde versie nummer voor de driver die je gaat gebruiken
Daar noem je inderdaad een aantal punten waar ik nog niet (geheel) over nagedacht heb. Met de opensource drivers worden de drivers bedoeld uit de packagemanager en de propietary zijn van de ati site? Welke zou ik moeten kiezen? Ik neem aan dat ik voor de beste prestaties voor de propietary moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:04:
[...]

Daar noem je inderdaad een aantal punten waar ik nog niet (geheel) over nagedacht heb. Met de opensource drivers worden de drivers bedoeld uit de packagemanager en de propietary zijn van de ati site? Welke zou ik moeten kiezen? Ik neem aan dat ik voor de beste prestaties voor de propietary moet gaan?
Je zit al aardig in de richting. Opensource drivers worden door de community verzorgt en proprietary komen van de vendor zelf.
Het hoeft trouwens niet zo te zijn dat de community driver slechter presteerd dan de vendor driver, dit hangt per situatie en harware-onderdeel af.
De kans is trouwens groot dat je ook de proprietary driver in je packagemanager hebt zitten. Dit moet terug te vinden zijn onder de naam "fglrx" driver.

Wat ik je aanraad is even te gaan zoeken op het forum en/of wiki van je distributie naar een "Howto install ATi driver". Als je Ubuntu, Debian, Gentoo, OpenSuse of Fedora gebruikt moet deze er 100% zeker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:21
Na lang gekloot te hebben met Gentoo en me VIA netwerk kaart heb ik eindelijk me netwerk aan de gang gekregen :P
Had hele tijd geprobeerd om de VIA support mee te compilen, dit werkte echter niet..
Daarna geprobeerd als module mee te compilen en dit werkte wel :)

Nu eens kijken of ik xfce aan de gang krijg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ik heb net een nieuwe SATA RAID kaart (de cheape Highpoint 1640, maar snelheid boeit niet) en drie nieuwe 320GB diskjes besteld en als dat binnen is ga ik eens lekker mijn server opnieuw installeren , lekker Ubuntu erop, heerlijk!

/me is blij *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Laatst online: 08-09 11:33
:) Jeej mijn eerste linux-command line avonturen zijn een succes, al tijden gewerkt met windows vista xp, 2000, 98SE, 95, 3.11 (jaja geen ME) en vorm van dos op de commodor64 dan voor een 19jarige. Nu na mijn eerste linux uitstapje (Ubuntu via vmware op xp, wat eigenlijk nogal saai was :P ) Debian Network versie, console only geinstalleerd.

Hoewel sommige commandonamen nogal onlogisch zijn (maarja daar is alias voor) heb ik het idee dat ik nu, (na 2 dagen) een aardig end op weg ben.

Met samba een mooie fileserver gemaakt en met de hulp van dawuss ook anoniemelogins mogelijk gemaakt :) alleen niet anoniem inloggen vanaf windows is nu weer een probleempje (typisch :+ ) maargoed daar heb ik een draadje voor lopen.

:) iig ot nu toe zeer positief over linux / Debian _/-\o_

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Heb je Windows ook in die volgorde gebruikt? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jeldert op 22-07-2007 20:25 ]

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Laatst online: 03:01

deadinspace

The what goes where now?

Welke commando's vind je dan onlogische namen hebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ongetwijfeld is hij gewend aan het onlogische ipconfig, terwijl wij de interface en niet het ip configgen (doooh).
dat is nr1 van de onlogische dingen.
verder de spatie tussen de punten en cd vergeten ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
dir dat nu ineens ls heet. Daar liep ik in het begin van mijn Linux-tijd nog wel eens tegenaan. Verder kan ik mij geen commando's voorstellen die onlogische namen hebben, maar misschien is dat omdat ik de commandline in Windows amper gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mja die onthoud je wel, het zijn denk ik meer de subtiele verschillen.
Lees; ik zit wel eens achter windows dingen als cp -rf * te doen :+

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

het niet-logische commando waar ik altijd aan moet denken is umount om te unmounten. Ik snap nog steeds niet waarom dat niet gewoon unmount is, of ik heb al die tijd iets gruwelijk over het hoofd gezien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petok
  • Laatst online: 01-08 13:32
icyx schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:49:
het niet-logische commando waar ik altijd aan moet denken is umount om te unmounten. Ik snap nog steeds niet waarom dat niet gewoon unmount is, of ik heb al die tijd iets gruwelijk over het hoofd gezien :p
het niet logische commando waar ik in het begin altijd aan moest denken was sed. Hoe kan in godsnaam
code:
1
 sed -e 's/^^\(*($%*(@"#.*\) \'(.*\) \(^/(*!'#().*\)/blabal \1-\2 gdlmgkr \3/' bla

een commando zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Jungian @ Campzone

Linux Kernel To Have Stable Userspace Driver API :o
Jammer genoeg niet erg nuttig nu nog :
However, DMA transfer between userspace and kernelspace is not yet implemented. This means essentially that drivers which involve high traffic are not an option yet. So graphic drivers as well as file system drivers and similar cannot use this API at the moment.
Toch is het een zeer nuttige ontwikkeling imho :D
edit:

* Jungian gaat na terugkomst van het heiligdom der filesharers Gentoo/FreeBSD eens een test run geven })

[ Voor 9% gewijzigd door Jungian op 24-07-2007 06:19 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WOEI ik heb vakantie en vandaag ga ik Gentoo eens proberen!

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:06:

*O*
En morgen. En overmorgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:06:

*O*
Vakantie: de reden dat ik nu eens fluxbox heb geïnstalleerd naast mn gnome desktop. Voorlopig ziet het er leuk uit, maar ik heb een keer een style gezet om vervolgens die style te verwijderen. Help! Nu werkt het veranderen niet meer!

Ik sla een willekeurige style op (in ~/.fluxbox/style) en verander de style (zowel met het menu als in init onder session.styleFile). Herstart ik dan fluxbox (restart in menu) dan gebeurt er niets. Iemand een ideetje voor dit stompzinnige geneuzel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:15:
[...]

En morgen. En overmorgen. :+
Naja opzich draait het vrij gauw. Je hoeft alleen je filesystem te fixen, wat nodige binaries te compilen (syslogd bijvoorbeeld) en een kerneltje te compilen. Dat ging vrij vlot (Op een relatief oude P-M (Centrino) 1.5 met 768MB RAM en een 7200rpm diskje).

Nu "effe" emerge -DuN gnome ge-entert, en die staat al effe te kachelen ja :D !

Morgen krijg ik m'n nieuwe hardware voor m'n server, en ga ik er lekker Gentoo op mikken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een Core Quad onder Linux? Ik ben namelijk van plan een Q6600 te kopen, gezien ik redelijk veel aan multitasking doe en regelmatig een VM open heb staan.

Qua moederbord zat ik te denken aan een Asus P5N-E. Na wat op internet rond gezocht te hebben lijkt het er wel op dat dit moederbord out of the box zou moeten werken. De nieuwe versie (P5N32) scheen wel wat meer problemen te hebben, bijvoorbeeld dat het netwerk niet out of the box werkt. Iemand hier toevallig ervaringen mee?

[ Voor 4% gewijzigd door robbert op 07-08-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 19:21

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Ik heb zelf een asus P5N-E SLI moederbord icm met een E6600. Dit moederbord werkt perfect onder linux, ik heb er in ieder geval nog geen problemen mee gehad. (moet wel zeggen dat ik de IDE controller nog niet gebruikt heb voor hard disks).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova

dragunova

ik zal es vragen, een vriend van me draait gentoo op een "quadcore" intel machine.

geen idee wat voor mobo btw, maar zn sound doet t nog niet omdat de hardware nog te nieuw is, drivers worden nog geschreven naar t schijnt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
evert_ schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:14:
Ik heb zelf een asus P5N-E SLI moederbord icm met een E6600. Dit moederbord werkt perfect onder linux, ik heb er in ieder geval nog geen problemen mee gehad. (moet wel zeggen dat ik de IDE controller nog niet gebruikt heb voor hard disks).
Mooi zo, in ieder geval nog een positieve ervaring.
dragunova schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:27:
ik zal es vragen, een vriend van me draait gentoo op een "quadcore" intel machine.

geen idee wat voor mobo btw, maar zn sound doet t nog niet omdat de hardware nog te nieuw is, drivers worden nog geschreven naar t schijnt. 8)
Geluid zal vast wel niet werken, althans, spdif (zowel pcm als pass through) heb nog zelden fatsoenlijk aan de gang gekregen onder Linux met een onboard dingetje. Heb nu een Creative kaartje, het zou mooi zijn als ik dat ding zou kunnen dumpen. Maar als het niet werkt, gebruik ik die maar weer.

In hoeverre is het momenteel eigenlijk slim om een 64bits distro te draaien? Zeker gezien ik 4GB aan ram in die machine ga stoppen? Het grote probleem van een 64 bits distro is dat wine er niet zomaar onder draait en je moet gaan klungelen met een chroot? Of is dat ondertussen al niet meer?

[ Voor 12% gewijzigd door robbert op 07-08-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
robbert schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:00:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een Core Quad onder Linux?
Wel met een E6600 op een Intel Mobo (G965 chipset) en dit draait perfect. Als je zelf een kerneltje fixt, be sure to include ACPI support, want deze zorgt ervoor dat al je cores worden "gezien" (zie ook [Ubuntu Server / E6600] Core verdwenen na compilen kernel). Verder eigenlijk geen enkel probleem tegengekomen.

Wel gehoord dat PATA op die nieuwere borden soms niet werkt, en dat je dus moet installen via het netwerk of een SATA DVD brander ofzo.

Weet iemand toevallig hoe ik mijn terminal in Debian net zo mooi gekleurd krijg als in Gentoo? Dit werkt namelijk heel prettig en overzichtelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:51:
[...]

Wel met een E6600 op een Intel Mobo (G965 chipset) en dit draait perfect. Als je zelf een kerneltje fixt, be sure to include ACPI support, want deze zorgt ervoor dat al je cores worden "gezien" (zie ook [Ubuntu Server / E6600] Core verdwenen na compilen kernel). Verder eigenlijk geen enkel probleem tegengekomen.

Wel gehoord dat PATA op die nieuwere borden soms niet werkt, en dat je dus moet installen via het netwerk of een SATA DVD brander ofzo.
Thanks voor de info
Weet iemand toevallig hoe ik mijn terminal in Debian net zo mooi gekleurd krijg als in Gentoo? Dit werkt namelijk heel prettig en overzichtelijk.
De volgende regel in je .bashrc zou voor kleurtjes moeten zorgen:
PS1='${debian_chroot:+($debian_chroot)}\[\033[01;32m\]\u@\h\[\033[00m\]:\[\033[01;34m\]\w\[\033[00m\]\$'

en de volgende natuurlijk:
alias ls='ls --color=auto

[ Voor 3% gewijzigd door robbert op 07-08-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003

Neo

robbert schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:00:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een Core Quad onder Linux? Ik ben namelijk van plan een Q6600 te kopen, gezien ik redelijk veel aan multitasking doe en regelmatig een VM open heb staan.

Qua moederbord zat ik te denken aan een Asus P5N-E. Na wat op internet rond gezocht te hebben lijkt het er wel op dat dit moederbord out of the box zou moeten werken. De nieuwe versie (P5N32) scheen wel wat meer problemen te hebben, bijvoorbeeld dat het netwerk niet out of the box werkt. Iemand hier toevallig ervaringen mee?
Een quad core is echt fantastisch onder linux. Ik heb wat problemen met de temperatuur, maar wat ik tot nu toe gemerkt heb ik echt fantastisch. Ik zowel Vista als Ubuntu 7.04 erop gehad en Ubuntu is dan echt superieur in de manier hoe deze met geheugen en processorcapacititeit omgaat. Linux verdeeld taken beter en lijkt deze ook te wisselen van core om er niet één te overbelasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova

dragunova

Tis een Intel BLKD975XBX2 Bad Axe-2, en het geluid doet het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 19:21

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Met die P5N-E SLI die ik heb doet het geluid het echt wel goed, wel geen ervaring met de 'spdif' uitgang. Dit moederbord heeft een gewone standaard nvidia HD audio kaart.

[ Voor 23% gewijzigd door DeadLock op 08-08-2007 00:06 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova

dragunova

Ben benieuwd of icyx deze kent... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Wat denk je :+ Echt een machtig gebeuren, dat van cats. Toen zag ik ergens op internet dat in mijn ondertitel staan, en ik dacht: hebben :p

Pagina: 1 ... 6 ... 79 Laatste

Let op:
Distro- en OS-wars voer je maar IRL ;)
Hou het dus gezellig en vooral over NOS :)
POST UW VRAGEN IN EEN NIEUWE DRAAD AUB

Discussies en ervaringen over distro's passen beter in Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 8.
Voor desktopomgevingen kan je beter terechten in De voordelen en nadelen van bekende Desktop Environments.