LNX Kroeg - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 79 Laatste
Acties:
  • 366.363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

damn!

http://it.slashdot.org/it/07/08/09/138224.shtml

niet goed, 3e lek in tien jaar als het waar is.
En 2e dit jaar....

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
robbert schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:00:
De volgende regel in je .bashrc zou voor kleurtjes moeten zorgen:
PS1='${debian_chroot:+($debian_chroot)}\[\033[01;32m\]\u@\h\[\033[00m\]:\[\033[01;34m\]\w\[\033[00m\]\$'

en de volgende natuurlijk:
alias ls='ls --color=auto
Jeej! Bedankt, werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:19

deadinspace

The what goes where now?

Boudewijn schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:10:
damn!

[link naar slashdot artikel over OpenBSD systrace vulnerability]

niet goed, 3e lek in tien jaar als het waar is.
En 2e dit jaar....
Dat is niet helemaal nauwkeurig; Die 2 lekken in 10 jaar slaan op remote holes in de default install. Deze systrace kwestie is een local vulnerability, als je die meetelt dan zijn er bij mijn weten sowieso al meer dan 2 geweest de afgelopen 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

deadinspace schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 22:00:
[...]

Dat is niet helemaal nauwkeurig; Die 2 lekken in 10 jaar slaan op remote holes in de default install. Deze systrace kwestie is een local vulnerability, als je die meetelt dan zijn er bij mijn weten sowieso al meer dan 2 geweest de afgelopen 10 jaar.
ja klopt, maar deze lijkt me vrij serieus.
ook als ik netbsd in die context zie.

en ja je hebt gelijk, mijn uitleg was beetje verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Ja, klopt, leuk is het nooit natuurlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32
Hmm, ik mag denk ik weer een tobo en monitor gaan zoeken, servertje uitgraven en het root-ww aanpassen |:(

Ik ben aan het kloten geweest met virtualisatie. Specifieker, met linux-vservers. Dat draait nu een klein jaartje, dns, wins, http en meer om aan te klooien, ervaring op te doen en me erin te verdiepen dan wat anders.
Dat heeft een paar maanden onaangeroerd gestaan, deed gewoon zijn werk, tot ik ergens vorige week een nieuwe vserver wilde maken. Pas bij de 4e keer of zo accepteerde su het wachtwoord :? Ik heb er verder niet echt bij stil gestaan, vserver gemaakt, geïnstalleerd (webbased newsleecher met samba-shares zodat ik er bij kan) en gaan met die banaan.

Totdat ik vandaag wat wilde verwijderen van de share en daar geen rechten toe had. Wil ik het aanpassen -> ik heb het al 100x geprobeerd maar steeds is het root-ww verkeerd. Ik weet 100% dat dat het root-ww zou moeten zijn, maar het werkt niet :P

Ik moet echt die PSK-dingen weer eens afstoffen ofzo :P Ik had keys, maar ik heb echt geen idee meer waar die staan 8)7

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb nu Gutsy geïnstalleerd als test, en het werkt voortreffelijk goed. Even bij "beperkt ondersteunende stuurprogramma's" mijn nVidia kaart aanvinken en restarten, vervolgens "desktop effecten" aanzetten en compiz is helemaal klaar om te draaien. Heel veel gaat automatisch en is netjes geregeld. Bij de installatie werd bijvoorbeeld mijn Feisty install ontdekt en hij vroeg om de gegevens (firefox, evolution en gaim/pidgin) van de gebruikers te importeren!

Het enige waar ik wel mee zit is een hoge belasting door een proces euphoria. Volgens de man page is het een screensaver, als je kijkt bij de geopende bestanden zijn er dingen als /dev/nvidia0 geopend. Wtf is het? En een belangrijkere vraag: kan/mag het ook gekilled worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 10:25
Jippie, ik heb net gentoo geinstalleerd, en tot nu toe werkt alles :D

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:18
tigid schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:00:
Jippie, ik heb net gentoo geinstalleerd, en tot nu toe werkt alles :D
Let je wel op met updaten. Hou meldingen als revdep-build en etc-update in de gaten O-)

Maar gefeliciteerd heb je trouwens geinstalleerd zonder de grafische install of met?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

met is niet echt veel werk, alleen is die installer zo buggy dat het toch weer een uitdaging is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:17:
[...]

Let je wel op met updaten. Hou meldingen als revdep-build en etc-update in de gaten O-)

Maar gefeliciteerd heb je trouwens geinstalleerd zonder de grafische install of met?
Over revdep-rebuild, eerst dus even gentoolkit emergen in 2006.1 kan ik mij herinneren dat die niet standaard in de base-install zit, weet niet hoe dat met 2007.0 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 22:19
mithras schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:55:
Ik heb nu Gutsy geïnstalleerd als test, en het werkt voortreffelijk goed. Even bij "beperkt ondersteunende stuurprogramma's" mijn nVidia kaart aanvinken en restarten, vervolgens "desktop effecten" aanzetten en compiz is helemaal klaar om te draaien. Heel veel gaat automatisch en is netjes geregeld. Bij de installatie werd bijvoorbeeld mijn Feisty install ontdekt en hij vroeg om de gegevens (firefox, evolution en gaim/pidgin) van de gebruikers te importeren!

Het enige waar ik wel mee zit is een hoge belasting door een proces euphoria. Volgens de man page is het een screensaver, als je kijkt bij de geopende bestanden zijn er dingen als /dev/nvidia0 geopend. Wtf is het? En een belangrijkere vraag: kan/mag het ook gekilled worden?
Ik draai Gutsy vanaf dag 1 en eigenlijk ook bar weinig problemen mee gehad. Heb op dit moment wel 1 probleempje. Voor VMware zitten nog steeds geen kernel modules in de repos. Ik heb er destijds al een keer een bug over geopend, alleen nog niet echt veel reacties.... Weet iemand zo een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Paul Nieuwkamp schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:07:
Hmm, ik mag denk ik weer een tobo en monitor gaan zoeken, servertje uitgraven en het root-ww aanpassen |:(
Ik denk dat ik, door te vergeten de letters smb voor passwd te plakken, mijn root-account op de ene of andere manier gelocked of geexpired ofzo heb, maar het werkt weer \o/

Nu nog een manier verzinnen om SABnzbd weer aan te slingeren als de vserver start. Aangezien ik geen zin heb me te verdiepen in start-stop-daemon en het ding zelf geen pid-file maakt wordt dat denk ik gewoon een
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
case "$1" in
start)
    su --command='python /usr/local/sabnzbd/SABnzbd.py -f /etc/SABnzbd.ini -d' pnieuwkamp
;;
stop)
    wget --quiet --delete-after "http://ip/sabnzbd/shutdown?ma_username=a&ma_password=b"
;;
esac)

:X Vooral dat laatste is wel ranzig, maar ja :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
robbert schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:15:
[...]

Ik draai Gutsy vanaf dag 1 en eigenlijk ook bar weinig problemen mee gehad. Heb op dit moment wel 1 probleempje. Voor VMware zitten nog steeds geen kernel modules in de repos. Ik heb er destijds al een keer een bug over geopend, alleen nog niet echt veel reacties.... Weet iemand zo een oplossing?
Ik gok dat ze bij een alpha release nog geen zin hebben om elke keer alle kernel modules die Feisty kent mee te nemen. Alleen de generieke zullen worden gehercompileerd, maar een vmware module wordt (denk ik) als zodanig onbelangrijk beschouwen dat die er pas bij komt wanneer Gutsy beta/stabiel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:37

Theimon

Snapte!?

robbert schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:15:
[...]

VMware kan die modules toch zelf bouwen bij installatie? Dat deed ie hier zojuist iig nog wel op Feisty

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Heb het probleem al gevonden, de VMware kernel modules schijnen niet te werken onder de 2.6.22 kernel. Met behulp van de vmware-any-any update schijnt het wel te compileren. Ik had make-vmpkg uit de debian repos gedownload, vmware-any-any gedownload, met make-vmpkg een kernel source package gemaakt voor vmware-any-any. Vervolgens met module-assistant hier weer een kernel module pakketje van gemaakt. :)
mithras schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:59:
Ik gok dat ze bij een alpha release nog geen zin hebben om elke keer alle kernel modules die Feisty kent mee te nemen. Alleen de generieke zullen worden gehercompileerd, maar een vmware module wordt (denk ik) als zodanig onbelangrijk beschouwen dat die er pas bij komt wanneer Gutsy beta/stabiel wordt.
Dat was het probleem niet :). Het komt dus inderdaad dat VMware nog niet 2.6.22 ready is. Ze hebben blijkbaar dus alleen geen zin om die modules met dit soort patches te gaan compileren.

Maar ik heb het opgelost iig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Sodeju, gnome 2.18 (en alles wat er bij hoort) stable en mijn Gentoo weer over de zeik :( Hoe krijg ik het toch keer op keer voor elkaar?

Valt mee, nu is het alleen GDM, zonder enig foutmelding :') (behalve een hoop geknipper). Word weer graven \o/

edit:

Na minder dan een minuut graven:

AUDIT: Mon Aug 13 22:36:43 2007: 2801 X: client 3 rejected from local host (uid 1000)

Goh...

[ Voor 23% gewijzigd door GX op 13-08-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 13:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik zit net een beetje te surfen op het internet naar van aller hande dingen voor KDE. Stuit ik in 1 keer pardoes op het feit dat 25 augustus de beta 2 uitkomt van KDE 4.0. Ik ga binnenkort maar eens proberen om te kijken wat het is, ik zit al een tijd te denken aan het KDE 4.0 en het uitproberen en nu met de beta 2 die eraan komt gooi ik hem er binnenkort op om te kijken of het echt wat is

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor zover ik weet moet je KDE 4 pas gaan uitproberen als het op versie 4.1 zit, aangezien 4.0 vooral bedoeld is om alle KDE-applicaties up-to-date te krijgen en ze van de nieuwe features gebruik te laten maken. KDE 4.0 is in feite KDE 3.5.x in een nieuw jasje, terwijl KDE 4.1 echt nieuwe dingen gaat bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:24:
Ik zit net een beetje te surfen op het internet naar van aller hande dingen voor KDE. Stuit ik in 1 keer pardoes op het feit dat 25 augustus de beta 2 uitkomt van KDE 4.0. Ik ga binnenkort maar eens proberen om te kijken wat het is, ik zit al een tijd te denken aan het KDE 4.0 en het uitproberen en nu met de beta 2 die eraan komt gooi ik hem er binnenkort op om te kijken of het echt wat is
Beta bij KDE betekent ook echt "beta". Niet zoals Googles' "het werkt maar het is 'beta' dus verwacht geen support van ons." KDE4 beta crasht ook random, wilt niet compilen, etc. etc. Het project zit echt nog in zijn ontwikkelfase. Elke dag wordt nog code geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

Hoezee! Een huisgenoot had vandaag een Feisty CD bij zich, dus bij deze eindelijk weer overgeschakelt naar Kubuntu. :)
Helaas is m'n cdspeler het aan het begeven, en waren we dus 1,5u bezig met het opzetten van een netboot server .... maar het werkt in ieder geval!

:w WinXP SP2 met modified shell
*O* Kubuntu + YaKuake + amaroK + knetworkmanager voor WiFi + Kopete + extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

r0b schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:56:
Hoezee! Een huisgenoot had vandaag een Feisty CD bij zich, dus bij deze eindelijk weer overgeschakelt naar Kubuntu. :)
Helaas is m'n cdspeler het aan het begeven, en waren we dus 1,5u bezig met het opzetten van een netboot server .... maar het werkt in ieder geval!

:w WinXP SP2 met modified shell
*O* Kubuntu + YaKuake + amaroK + knetworkmanager voor WiFi + Kopete + extra
Lekker he :+ :P

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Right.. Ik wil een cluster.. free, open source and state of the art. En dat gaat wel lukken :P

Een van de (grotere) problemen waar ik tegenaan loop is dat ik moet kunnen fencen dmv stonith.. Daarvoor is hardware tekoop (bijv. een APC masterswitch/pdu) maar die zijn ranzig duur (300 euro). En volgens mij gaat een normale UPS niet voldoen.

Iemand een idee hoe ik aan een goedkope manier toch kan gaan fencen?

De beste manier is om simpelweg de stroom eraf te gooien (zoals een masterswitch doet).. eventueel kan ik nog een script schrijven dat op een 3e server loopt, en via telnet/ssh een init 0 kan geven. maar dan ben je weer afhankelijk van tcp/ip en dat is niet zo ideaal..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Wat bedoel je precies met fencen? Remote een systeem kunnen in/uitschakelen en/of rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:55:
De beste manier is om simpelweg de stroom eraf te gooien (zoals een masterswitch doet).. eventueel kan ik nog een script schrijven dat op een 3e server loopt, en via telnet/ssh een init 0 kan geven. maar dan ben je weer afhankelijk van tcp/ip en dat is niet zo ideaal..
En dat heb je bij een APC-masterswitch niet dan (storingen in colo bijvoorbeeld)? ;) Als die 3e bak eruit vliegt ben je ook de l*l. Maargoed dat is weer iets anders :)

Wat je wel zou kunnen doen, is via de serieële poort een verbinding maken met de andere bakken, ik neem aan dat je unix gebruikt, dus dat is gewoon ff getty ff goed instellen ed. Dan kun je die console overnemen en dan kun je via serieël de andere pc bedienen ;)
Oftewel, wat heb je nu? Precies een KVM over ip ;)

En ik bedenk me ook, dat ssh ook zou kunnen alleen dan wanneer je nog een 2e netwerk maakt in de colo. oftewel je hebt extern (internet) en (moet je wel 2 intefaces hebben of course) een interne zone, die je gebruikt voor management/replicatie/whatsoever.

Zijn denk ik wel een paar ideetjes waar je wat mee kunt ;)
deadinspace schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:34:
Wat bedoel je precies met fencen? Remote een systeem kunnen in/uitschakelen en/of rebooten?
Fencen = afschermen, dus ik denk dat hij zijn systemen wil afschermen voor failures en als het toch gebeurd dat hij een systeem heeft om zijn systemen af te schermen voor lange failures.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 09:39 . Reden: aanvullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:16:
[...]

En dat ben je bij een APC-masterswitch niet dan (storingen in colo bijvoorbeeld)? ;) Als die 3e bak eruit vliegt ben je ook de l*l. Wat je wel zou kunnen doen, is via de serieële poort een verbinding maken met de andere bakken, ik neem aan dat je unix gebruikt, dus dat is gewoon ff getty ff goed instellen ed. Dan kun je die console overnemen en dan kun je via serieël de andere pc bedienen ;)
Ik zit niet colo, ik zit thuis ;). Het is in principe een hobby onderneming, maar wel een proof of concept dat je met een enorm laag budget een gevirtualiseert HA-cluster kan opzetten met Linux.

Serieel kan idd wel... Maar over het algemeen wordt er gefenced als een node "in trouble" is.. m.a.w. hij is niet betrouwbaar meer en om de data-integriteit te waarborgen killen we hem maar. (Stonith; Shoot The Other Node In The Head). Fencen is dus praktisch gezien een powercycle.

En hier komt direct het nadeel van serieel aan de orde; de node is niet gezond, en dus is het ook niet zeker of de node op een init 6 via een seriele kabel gaat reageren. Ik hoopte meer dat iemand iets kon roepen over een normale UPS (die zijn immers niet zo duur) waarmee je dat ook kan doen.

Ik gebruik overigens CentOS 5

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:27:
[...]

En hier komt direct het nadeel van serieel aan de orde; de node is niet gezond, en dus is het ook niet zeker of de node op een init 6 via een seriele kabel gaat reageren. Ik hoopte meer dat iemand iets kon roepen over een normale UPS (die zijn immers niet zo duur) waarmee je dat ook kan doen.
Koop 2 normale UPS-en en sluit daar de 3e bak seriëel op aan. Of nog leuker, omdat je 2 nodes heb, sluit de 1e node op de UPS van de ander. Ik neem hier wel aan dat je UPS-en enigzins kunt aansturen via seriëel (dus ook misschien ook power-cycle). Ik heb namelijk wel eens een belkin gezien van 30 euro oid die een serieële poort had, of deze kon worden aangestuurd weet ik niet, maar dit zou wel cool zijn, als dus 1 node niet meer sane is, zou de andere em af kunnen knallen. Heb je nog wel 1 probleem, als de 1e node niet meer sane is en de wel sane-node afknalt, dus zou je weer kunnen kijken naar een derde systeem, maargoed, je begrijpt denk ik wel waar ik heen wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebz0r
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06-2018

Siebz0r

Got root?

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:30:
[...]

Over revdep-rebuild, eerst dus even gentoolkit emergen in 2006.1 kan ik mij herinneren dat die niet standaard in de base-install zit, weet niet hoe dat met 2007.0 zit.
nope, gentoolkit moet nog steeds gemerged worden voor zover ik weet :+
dit is dan weer jammer, maar iedereen die emerge kan gebruiken weet wel dat dit allemaal niet zo moeilijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siebz0r schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:26:
[...]

nope, gentoolkit moet nog steeds gemerged worden voor zover ik weet :+
dit is dan weer jammer, maar iedereen die emerge kan gebruiken weet wel dat dit allemaal niet zo moeilijk is :)
Ik vind dat dus eigenlijk best stom, 1e verneuqte gentoo-install kwam doordat ik gentoolkit niet had geinstalled. Gelukkig via heel veel omwegen en usb-stickies het toch werkend gekregen toen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:03:
[...]

Koop 2 normale UPS-en en sluit daar de 3e bak seriëel op aan. Of nog leuker, omdat je 2 nodes heb, sluit de 1e node op de UPS van de ander. Ik neem hier wel aan dat je UPS-en enigzins kunt aansturen via seriëel (dus ook misschien ook power-cycle). Ik heb namelijk wel eens een belkin gezien van 30 euro oid die een serieële poort had, of deze kon worden aangestuurd weet ik niet, maar dit zou wel cool zijn, als dus 1 node niet meer sane is, zou de andere em af kunnen knallen. Heb je nog wel 1 probleem, als de 1e node niet meer sane is en de wel sane-node afknalt, dus zou je weer kunnen kijken naar een derde systeem, maargoed, je begrijpt denk ik wel waar ik heen wil ;)
Ik begrijp exact waar je heen wil, en dat is inderdaad een oplossing. Hij is ook al door mij hoofd gekomen ;)

Maar aangezien ik 0,0 ervaring en kennis van UPS'en heb wil ik daar graag iets meer zekerheid over ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:22:
[...]

Ik begrijp exact waar je heen wil, en dat is inderdaad een oplossing. Hij is ook al door mij hoofd gekomen ;)

Maar aangezien ik 0,0 ervaring en kennis van UPS'en heb wil ik daar graag iets meer zekerheid over ;)
Met een beetje google-werk kun je ver komen, ga gewoon wat webshops af, kijk wat die dingen kunnen en kijk of ze icm linux werken. Als ze opties hebben tot power resets, dan heb jij misschien een goedkope oplossing, maar bedenk wel, dat als wanneer je een derde systeem hebt, dat je nog steeds de stroomkosten hebt voor dat systeem, uiteindelijk zou (in real-life situation) een APC een goedkopere oplossing zijn :)

p.s. Is het niet een idee om in Professional Networking (oid) een topic hierover te maken. Nu gebeurd deze conversatie eigenlijk op een verkeerde plek ;) Het heeft nu nog niets met NOS te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

MrBarBarian schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:27:
Serieel kan idd wel... Maar over het algemeen wordt er gefenced als een node "in trouble" is.. m.a.w. hij is niet betrouwbaar meer en om de data-integriteit te waarborgen killen we hem maar. (Stonith; Shoot The Other Node In The Head). Fencen is dus praktisch gezien een powercycle.

En hier komt direct het nadeel van serieel aan de orde; de node is niet gezond, en dus is het ook niet zeker of de node op een init 6 via een seriele kabel gaat reageren.
Je kan computers aan- en uitzetten met hun aan/uitknop. Die knop doet niets anders dan een contact maken, iets dat ook prima mogelijk moet zijn vanuit wat andere elektronica, eventueel met behulp van wat optocouplers.

Er bestaan bordjes op de computer aangesloten worden via USB of serieel en die een aantal kanalen kunnen schakelen. Je zou ook zelf zoiets kunnen maken met een microcontroller (zoals bijvoorbeeld die van Atmel). Desnoods kan het eventueel vrijwel rechtstreeks via een parallelle poort gebeuren.

Het vereist misschien wat extra knutselwerk, maar low-budget is het wel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mwa een parport met 10 torren (evt wat opto's) en relais kost idd geen drol.
oh ja 10 weerstandjes.
is voor 2E ex relais te maken. Relais kun je ook wel goedkoop krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Ik vind dat jullie wel heel veel vertrouwen hebben in mijn soldeer-talenten. Meer dan ikzelf eigenlijk ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 10:25
Miki schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:17:
[...]

Sorry, een beetje een late reactie :P

Dat lukt wel. Ik heb het gewoon text-based gedaan met het handbook uitgeprint erbij :).

//edit
Ik moet nog steeds eens uitzoeken hoe ik die 16 config-files moet updaten :P. Zal ik vanavond of morgenvroeg doen ;).

[ Voor 13% gewijzigd door cxavier op 21-08-2007 22:29 ]

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tigid schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:28:
[...]

Sorry, een beetje een late reactie :P

Dat lukt wel. Ik heb het gewoon text-based gedaan met het handbook uitgeprint erbij :).

//edit
Ik moet nog steeds eens uitzoeken hoe ik die 16 config-files moet updaten :P. Zal ik vanavond of morgenvroeg doen ;).
etc-update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
MrBarBarian schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:21:
Ik vind dat jullie wel heel veel vertrouwen hebben in mijn soldeer-talenten. Meer dan ikzelf eigenlijk ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.circuitsonline.net/circuits/sch/000034.gif
(CircuitsOnline)

Dat lukt met een loodgieters-gasbrander nog bijna, dus alles wat kleiner (en elektrisch) is mag geen probleem vormen :) Daarnaast, als je het vriendelijk vraagt zullen er vast mensen zijn die het voor je willen doen.Vergeet alleen de blusdiode niet als je de weerstand + led vervangt door een relais :)

Ik weet alleen niet wat er gebeurt met die dingen tijdens het booten en initialiseren enzo. Als de levels op de parallelle poort dan veranderen gaat je relais ook om.

Het heeft wel wat nadelen: het is geen flipflop die zijn status onthoud dus hij doet exact wat er op de data-pin staat (als die pc dus (ook) uit gaat valt het relais weer af), mogelijk staat het @ boot precies verkeerd om en als de kabel los zit / gaat gebeuren er ongespecificeerde dingen...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Wat wilde je hem daar mee laten schakelen? De stroomtoevoer van de computers? Dat lijkt me niet verstandig als hij geen vertrouwen heeft in zijn eigen soldeerkunsten. 230V is iets waar je behoorlijk mee moet oppassen. Zeker brandgevaar (door kortsluiting, slechte verbindingen, ondergespecificeerde onderdelen) is bij zoiets wat 24/7 aan staat een reëel risico.

Het ATX aan/uitknop signaal triggeren lijkt me veel veiliger, dat is allemaal laagspanning. En als een optocoupler daar direct op werkt heeft hij nog minder onderdelen nodig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Wat je schakelt moet je zelf weten :)

Een relais met schroefmontage op een DIN-rails is veilig met 230V, een printrelais met printkroonstenen geeft mogelijk problemen met aanraakveiligheid (zeker aan de onderkant van de print) en met de kruipafstand op 230, al valt daar wel iets op te maken, maar met een relais (en mogelijk ook met opto's of zelfs maar torren) kun je natuurlijk ook gewoon de ATX powerbutton besturen.

Met 230 moet je je gewoon aan de regels houden, ben ik het helemaal met je eens, maar ik heb het totaal niet over het wat gehad, alleen over het hoe :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Eventjes een rand van mijn kant over Amarok ;(

Ik ben zo'n fan van het programma. De interface is goed, de ondersteuning voor Album art( tot nu toe nog niet een programma tegengekomen die het zo goed ondersteund). De knopjes zijn goed. De functie's zijn geweldig( EN connecten met radio streams EN MP3 speler support _/-\o_ )

Alleen nu komt de rand. Wat is het een instabiel klote systeem.... Hij crasht bij het minste of geringste( als ik mijn MP3 te vroeg ontkoppel, als ik eerst iets opzoek in mijn playlist en dan nog iets toevoeg en meer dingen die belangrijk zijn voor mijn omgang met een MP3 afspeel programma) Ik moet hem regelmatig afsluiten omdat hij weer eens op grijs slaat( vastgelopen dus) Dit kan gebeuren op willekeurige momenten... Als ergste is nog wel dat hij verschillende MP3tjes die ik via Amarok naar mijn mp3 kopieer ook wel eens sporadisch doormekaar haalt. Zit ik bij slayer op mijn display in 1 keer te luisteren naar Moke en ook omgekeerd 8)7 |:(

Het geen wat ik dan wel heel erg betreur. Er is geen enkel ander programma wat omgaat met mijn muziek collectie als Amarok :X Ik vind het jammer en daardoor zal ik toch onder mijn zeer geliefde KDE genoodzaakt zijn Amarok te gebruiken. Nu hopen dat ze het wat stabieler maken :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Touchdomex schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:54:
( EN connecten met radio streams EN MP3 speler support _/-\o_ )
Amarok (xine-based) en bijvoorbeeld Rhythmbox (gstreamer-based) zijn prachtige players, maar laten het vooral afweten bij het afspelen van streams. Beide players presenteren mij dan een melding die neerkomt op “ik kan deze stream niet afspelen, want de juiste codec is niet geïnstalleerd” of “check je netwerkverbinding”. Beide meldingen slaan als een tang op een varken, aangezien alle mogelijke codecs geïnstalleerd zijn en de netwerkverbinding tip-top in orde is. De oplossing is meestal “klik zo vaak je kunt de stream aan in beide players totdat hij deze plotsklaps wel af kan spelen”.
Quote van m'n blog, als iemand het zich afvraagt.
Nog even wat MPD-love ( _/-\o_ voor collecties) :
MPD lost deze problemen in één klap op. Naast dat er verschillende command-line clients voor te krijgen zijn, zoals ncmpc, die je via SSH kunt bedienen heeft deze daemon me nog geen één keer in de steek gelaten. Ik voer MPD via een client een stream en hij speelt deze onmiddelijk af. Geen vage foutmeldingen dus, precies zoals het hoort. Ook de library-functie van MPD werkt via ncmpc intuïtief en laat me sneller een album in mijn collectie vinden dan ooit te voren.

Thumbs up voor de ontwikkelaars van MPD dus !
* Jungian is ex-Amarok liefhebber ;)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jungian schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:59:
[...]

[...]

Quote van m'n blog, als iemand het zich afvraagt.
Nog even wat MPD-love ( _/-\o_ voor collecties) :

[...]

* Jungian is ex-Amarok liefhebber ;)
Ik heb dan ook geen enkel probleem met het afspelen van streams vreemd genoeg :X Werkt zelfs beter dan met Winamp 8)7

Maar wat gebruik jij dan onder KDE of heb je geen KDE :+

[ Voor 6% gewijzigd door Touchdomex op 04-09-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Touchdomex schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 20:03:
Maar wat gebruik jij dan onder KDE of heb je geen KDE :+
Tot eergisteren stond er KDE op één van mijn laptops (aangesloten op mijn stereo). Na mijn herontdekking van MPD ben ik ncmpc gaan gebruiken, een ncurses command-line client voor MPD. Werkt te relaxed (ook op afstand, die laptop raak ik nooit meer aan nu), helemaal als je distributie je de mogelijkheid biedt het experimentele Artist screen te gebruiken (Gentoo niet, Ubuntu bijvoorbeeld wel).
offtopic:
Met Winamp en Foobar2000 heb ik trouwens nooit problemen gehad, alleen maar Amarok en de verschillende GTK+ Amarok look-a-likes.

[ Voor 10% gewijzigd door Jungian op 04-09-2007 20:21 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

FWIW, ik ben happy met Rhythmbox op mijn desktop (onder Gnome), maar ik heb geen losse MP3-speler en gebruik nooit album-art (Rhythmbox kan beiden overigens wel). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
In Rhythmbox in Gutsy lopen nummers nu in elkaar over enzo, best mooi :)

VirtualBox 1.5.0 is trouwens uit, met seamless window support voor Windows-guests:
Afbeeldingslocatie: http://liquidat.files.wordpress.com/2007/09/virtualbox2.gif
Ik gebruik zelf geen Windows-guests op dit moment, maar het word echt een leuk programma zo...

En ATI/AMD komt met betere graphics drivers met o.a. enorme performance verbeteringen en over een maand AIGLX support. Het zou mooi zijn als ze hun beloftes aan het waar maken zijn... Ik heb zelf een Nvidia-kaart, maar toch wel goed nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 22:13
JanDM schreef op woensdag 05 september 2007 @ 12:28:
In Rhythmbox in Gutsy lopen nummers nu in elkaar over enzo, best mooi :)

VirtualBox 1.5.0 is trouwens uit, met seamless window support voor Windows-guests:
[afbeelding]
Ik gebruik zelf geen Windows-guests op dit moment, maar het word echt een leuk programma zo...

En ATI/AMD komt met betere graphics drivers met o.a. enorme performance verbeteringen en over een maand AIGLX support. Het zou mooi zijn als ze hun beloftes aan het waar maken zijn... Ik heb zelf een Nvidia-kaart, maar toch wel goed nieuws :)
ik heb de artikeltjes net eens allemaal gelezen, maar dit ziet er zeker goed uit!
Een aantal weken terug heb ik toevallig een ATi kaart gekocht, en achteraf had ik er echt spijt van. Alleen als ik nu die benchmarks zie! Dit ziet er erg goed uit. Ik hoop dat het kijken van video nu ook beter wordt, xvid geeft nogal problemen. Ik ben alleen wel benieuwd wat voor soort bugs er nu in zullen zitten. Ze zeggen dat de driver geheel overnieuw is gemaakt.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Er is een GTK alternatief voor amarok, maar die is nog vrij beta en tijdens het zoeken vrij traag. Exaile heet het.

Btw al indrink tijd voor meet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Jungian schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 20:18:
[...]

Tot eergisteren stond er KDE op één van mijn laptops (aangesloten op mijn stereo). Na mijn herontdekking van MPD ben ik ncmpc gaan gebruiken, een ncurses command-line client voor MPD. Werkt te relaxed (ook op afstand, die laptop raak ik nooit meer aan nu), helemaal als je distributie je de mogelijkheid biedt het experimentele Artist screen te gebruiken (Gentoo niet, Ubuntu bijvoorbeeld wel).
offtopic:
Met Winamp en Foobar2000 heb ik trouwens nooit problemen gehad, alleen maar Amarok en de verschillende GTK+ Amarok look-a-likes.
Toen ik een last.fm-compatible player voor OpenBSD zocht kwam ik ook al bij MPD uit. Werkt inderdaad geweldig in combinatie met ncmpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
:w
Ik ben sinds dit weekend ook op Linux, dus hallo allen :)

Even een stom vraagje in de kroeg stellen:
Ik heb Ubuntu met Compiz Fusion.
Moet ik nou een...
• ...GTK 2.* theme installeren
• ...Emerald theme installeren
• ...Beryl Theme installeren
• ...Metacity theme installeren
• ...of een Compiz theme instaleren?

En hoe zit dat nou met control/border/windows/whatever?

* anandus zoekt gewoon een mooi thema, maar op gnome-looks (of hoe die site heet) heb ik geen flauw idee wat ik moet doen :$

Ik moet trouwens toegeven dat ik meer tevreden ben dan ik verwachtte. Behalve WLAN op mijn laptop en mijn muisduimknop op mijn desktop doet alles het helemaal prima, en het ziet er gelikt uit.
Ik heb de afgelopen dagen niets gemist van Windows (behalve gamen dan).
* anandus is een blij man :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik wil eigenlijk twee nieuwe kaarten aanschaffen om in SLI/Crossfire modus te draaien ter vervangening van mijn 7600GT. Ik heb nog niet zo lan geleden deze Nvidia kaart gekocht omdat de drivers zo veel beter zijn onder Linux, maar kan ik dan nu net zo goed de goedkopere, maar toch even goed of zelfs betere Ati kaarten kopen (7900GTX 512MB (x2) v.s. 1950XT 512MB (x2))? Hoe waarschijnlijk is het dat er binnen een maand drivers komen met AIGLX supprt voor de Ati kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Bram77 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:55:
Ik wil eigenlijk twee nieuwe kaarten aanschaffen om in SLI/Crossfire modus te draaien ter vervangening van mijn 7600GT. Ik heb nog niet zo lan geleden deze Nvidia kaart gekocht omdat de drivers zo veel beter zijn onder Linux, maar kan ik dan nu net zo goed de goedkopere, maar toch even goed of zelfs betere Ati kaarten kopen (7900GTX 512MB (x2) v.s. 1950XT 512MB (x2))? Hoe waarschijnlijk is het dat er binnen een maand drivers komen met AIGLX supprt voor de Ati kaarten?
http://www.phoronix.com/s...ge=article&item=821&num=1
Pagina 2 :)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:40

Gotiniens

Fairly odd Tim

Bram77 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:55: Hoe waarschijnlijk is het dat er binnen een maand drivers komen met AIGLX supprt voor de Ati kaarten?
Die klans is nog al klein.

Ze komen namelijk volgende maand met AIGLX support! _/-\o_ *O* _/-\o_

Bron: http://www.phoronix.com/s...ge=article&item=821&num=1

Dit is niet het enigste, volgende maand komt een volledig vernieuwde driver uit, ze schijnen hem grotendeels opnieuw geschreven te hebben. Dit schijnt ook de reden te zijn dat de vorige releases alleen maar bugjes oplosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

anandus schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:50:
Welkom, welkom :)
Moet ik nou een...
GTK is een widget toolkit, een library waarmee programma's widgets (menu's, knoppen, scrollbalken, tekstvakken, etc) kunnen weergeven. Een GTK theme verandert dus de look en feel van dat soort dingen.

De standaard window manager in Gnome is Metacity. Een window manager tekent over het algemeen een rand om windows met wat knopjes erin (sluiten e.d.), en zorgt dat je je windows kunt managen (goh :P), dus verplaatsen en minimaliseren e.d. Een Metacity theme verandert dus het uiterlijk van window borders.

Beryl/Emerald/Compiz weet ik allemaal niet bijster veel van, maar bij mijn weten zijn het alledrie window managers met 3D oogsnoep die stuk voor stuk Metacity vervangen. Als je een van die drie gebruikt heb je dus daar een theme voor nodig om het uiterlijk van de window borders (en de 3D effecten, neem ik aan) aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Compiz en Beryl gebruiken ook nog window decorators:
Like Compiz and unlike traditional window managers, Beryl delegates the drawing of window borders to a separate process, called a window decorator. There are currently three of them, all named after varieties of beryl, although only Emerald is currently considered stable.

* Emerald, the default window decorator and a continuation of cgwd, has its own theme format and supports effects like alpha transparency, a fork of Compiz's gtk-window-decorator.
* Heliodor, another fork of Compiz's gtk-window-decorator, supports Metacity themes.
* Aquamarine supports KWin themes.
(Compiz + Beryl zijn weer gemerged in Compiz Fusion). Compiz gebruikt standaard gtk-window-decorator, je kunt dan dus gewoon altijd Metacity themes gebruiken: Compiz kan er ook mee overweg :)

[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 05-09-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:50:
:w

Even een stom vraagje in de kroeg stellen:
Ik heb Ubuntu met Compiz Fusion.
Moet ik nou een...
  • GTK-theme zijn de widgets, dus hoe je knoppen eruit zien.
  • Metacity theme is de rand om je vensters heen. Compiz gebruikt dezelfde themes. Voor Beryl moet je een "Beryl Emerald" theme gebruiken.
  • Icon-theme zijn de iconen en de emblemen.
  • GDM-theme is het inlogscherm.
  • Splash-screen is de animatie die in beeld verschijnt na het inloggen tijdens de opbouw van de desktop.
  • "Compiz" is op Gnome-look.org zo te zien gewoon een verzamelplaats voor alles wat met Compiz te maken heeft, ook al heeft het er technisch gezien niets mee te maken.
En hoe zit dat nou met control/border/windows/whatever?

* anandus zoekt gewoon een mooi thema, maar op gnome-looks (of hoe die site heet) heb ik geen flauw idee wat ik moet doen :$

Ik moet trouwens toegeven dat ik meer tevreden ben dan ik verwachtte. Behalve WLAN op mijn laptop en mijn muisduimknop op mijn desktop doet alles het helemaal prima, en het ziet er gelikt uit.
Ik heb de afgelopen dagen niets gemist van Windows (behalve gamen dan).
* anandus is een blij man :)
WLAN blijft een van de grootste obstakels in Linux-land. Veel beter zal het niet worden vrees ik. Alle usability-problemen zijn wel zo'n beetje opgelost met de komst van Networkmanager, maar drivers en firmware worden door sommige fabrikanten niet vrijgegeven.

Game-support wordt aan gewerkt, *O* maar het is een flinke klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bedankt voor de info! :)

Ik ben echt blij verrast hoe behulpzaam de community is!
Zowel hier 'effe in de kroeg', als het Ubuntu-forum :)

Trouwens, 1 ding wat handig voor mij was, en waar er best wat meer van mogen komen zijn de howto's op Youtube, maakt Linux toch wat 'menselijker' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
http://screencasts.ubuntu.com/

Is dat wat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:20:
Ik ben echt blij verrast hoe behulpzaam de community is!
Zowel hier 'effe in de kroeg', als het Ubuntu-forum :)
Dat is 1 van de dingen waarom ik zo "hooked" ben aan linux op de desktop. Dat en virtual desktops. Op mijn werk moet ik met Windows werken en god wat is dat een gruwel als ik zowel Explorer, Lotus Notes, Firefox en specifieke werkgerelateerde software open heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Da's inderdaad precies wat ik bedoel.
Meer van dat soort howtoś (vooral op Youtube) zal het nog makkelijker maken voor beginnners :)

PS. Welk toetsenbord-layout moet ik kiezen om wél [é] te krijgen, maar ['s] ipv [ś]? (Ik heb nu US-Alternative int.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ik gebruik US International en heb dan dus dead keys '+e levert é, terwijl '+spate+e een 'e geeft. Hetzelfde voor iedere andere letter: '+s levert ś, terwijl '+spatie+s een 's geeft. Je moet jezelf gewoon aanwennen dat je waar nodig een spatie geeft. Op de Linux-manier heb je namelijk veel meer tekens tot je beschikking dan onder Windows, erg prettig imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Datzelfde kan ook in Windows hoor :) Stel maar Dutch in met een US Intl tobo -> é ç á à

Alleen die 's heb ik niet :P

Meestal heb ik het echter op English / US Intl staan, die dead keys zijn lastig met programmeren omdat je dan nogal veel de ' en " nodig hebt :) De paar keer dat ik een ï oid nodig heb druk ik wel op Ctrl-Shift (of iets anders, ook in te stellen), dan springt hij over :) Het gaat in Windows iig om de input language (Dutch in mijn geval), niet om de keyboard layout (US Intl).

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Hee, dat is geinig gedaan :)
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:59:
[...] en virtual desktops. Op mijn werk moet ik met Windows werken en god wat is dat een gruwel als ik zowel Explorer, Lotus Notes, Firefox en specifieke werkgerelateerde software open heb staan.
Herkenbaar, dat is echt een van de ergste dingen om te missen. Wat ik in Windows ook erg mis is lwin-drag om windows te verplaatsen, en raise-on-click uit kunnen zetten.
anandus schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:06:
PS. Welk toetsenbord-layout moet ik kiezen om wél [é] te krijgen, maar ['s] ipv [ś]? (Ik heb nu US-Alternative int.)
Ik zou het gebruik van een 'suffe' toetsenbord-layout en een compose key aanraden, dat vind ik zelf veel handiger. Een compose key is een toets waarmee je aangeeft dat je een speciaal karakter wil maken.

Ik heb U.S. English als layout, en mijn rechter Windows toets is de compose key. Als ik ['] [e] typ dan krijg ik gewoon 'e. Als ik [rwin] ['] [e] of [rwin] [e] ['] typ dan krijg ik é. Als ik ['] [e] of [e] ['] typ terwijl ik [rwin] ingedrukt houd dan krijg ik ook é. :)

Dat is trouwens nog iets wat ik mis in Windows, compose key...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

deadinspace schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:43:
Ik zou het gebruik van een 'suffe' toetsenbord-layout en een compose key aanraden, dat vind ik zelf veel handiger. Een compose key is een toets waarmee je aangeeft dat je een speciaal karakter wil maken.

Ik heb U.S. English als layout, en mijn rechter Windows toets is de compose key. Als ik ['] [e] typ dan krijg ik gewoon 'e. Als ik [rwin] ['] [e] of [rwin] [e] ['] typ dan krijg ik é. Als ik ['] [e] of [e] ['] typ terwijl ik [rwin] ingedrukt houd dan krijg ik ook é. :)

Dat is trouwens nog iets wat ik mis in Windows, compose key...
Volgens mij is dat precies wat ik zoek :D

* Ultraman gaat zoeken hoe hij dat zo kan krijgen...

[edit]
Hmm eerste hit vertelt mij, voorbeeld xorg.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
Section "InputDevice"
        Identifier "Keyboard1"
        Driver "keyboard"
        Option "XkbModel" "pc104"
        Option "XkbLayout" "en_US"
EndSection

Waar je dan dit bij gaat zetten:
code:
1
        Option "XkbOptions" "compose:rwin"

Hey that's easy!

Volgens mij is er zelfs nog een XkbModel speciaal voor mijn Logitech UltraX.

[ Voor 20% gewijzigd door Ultraman op 06-09-2007 00:19 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Als je Gnome gebruikt hoef je je xorg.conf helemaal niet aan te raken; Je kunt een compose key kiezen bij Layout Options in Desktop > Preferences > Keyboard. KDE heeft vast iets vergelijkbaars. :)

• mithras
  • Niet online
... en als je nu bijvoorbeeld de rechter alt verbind aan de 3de niveau en vervolgens het euro-teken aan bijvoobeeld de 5, kan je ook met ralt+5 de € tevoorschijn toveren. Dan heb je è, ë én € vrijwel direct bij de hand :)

• netvor
  • Laatst online: 08-04-2024
Ben nu net een gewoonlijk vrij saaie aptitude update && aptitude upgrade aan het doen op een Debian Etch bak, blijkt dat het security team ons een kleine kernelupdate heeft voorgeschoteld. Krijg je deze:
I repeat: you have to reboot in order for the modules file to be created correctly. Until you reboot, it may be impossible to load some modules. Reboot as soon as this install is finished (Do not reboot right now, since you may not be able to boot back up until installation is over, but boot immediately after). I can not stress that too much. You need to reboot soon.
Stoere taal, maar ik vond hem eigenlijk wel grappig. Of ligt dat aan mij? (Vannacht 5 uurtjes geslapen. Productiviteit is voor mietjes :Z )

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

mithras schreef op donderdag 06 september 2007 @ 02:48:
... en als je nu bijvoorbeeld de rechter alt verbind aan de 3de niveau en vervolgens het euro-teken aan bijvoobeeld de 5, kan je ook met ralt+5 de € tevoorschijn toveren. Dan heb je è, ë én € vrijwel direct bij de hand :)
Daar heb je AltGr niet voor nodig, dat kan ook met compose; [compose] + [e] + [=] -> [€] :)

• MDtje
  • Laatst online: 10-09 00:02
Goed nieuws voor de ati bezitters :)
nieuws: AMD introduceert nieuwe ATi-drivers voor Linux - Update

De laatste tijd heb ik het gevoel dat Linux ook door hardware leveranciers (Dell, HP, Ati, etc.) steeds meer serieus genomen wordt :) Nou alleen nog wachten tot meer en meer mensen straks de overstap maken richting linux en dat ook de game developers Linux als een serieus platform voor games zien.

:) In ieder geval alvast een toost op Ati voor deze stap in de goede richting

[ Voor 195% gewijzigd door MDtje op 06-09-2007 13:33 ]

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Phonorix heeft weer een informatief stukje geschreven over de nieuwe koers van AMD/ATI : [klik]. Ze lijken het inmiddels na al die jaren eindelijk te leren (ook kijkend naar de nieuwste driver release en de aankomende release). :+

* Jungian gooit er een ander onderwerp in

Heeft iemand hier ervaring met Xen, waarbij er niet gebruik gemaakt is van IVT of AMD-V (performance verschil met / zonder, eventuele beperkingen (afgezien van Windows niet kunnen virtualiseren, wat mij vrij weinig interesseert) ?

[ Voor 32% gewijzigd door Jungian op 07-09-2007 01:15 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Heeft iemand hier ervaring met de gentoo 2007.0 live cd installer?? Hij is volgens mij namelijk nogal buggy, zowel via gtk installer wil die geen nieuwe paritities maken en met de command line installer als ik een nieuwe partitie wil maken sluit de command line af :| .

Na wat te lezen op gentoo-forum.nl, lees ik dat de gui installer nogal buggy is, dan ga ik het maar met de minmal install cd proberen. Ik ben alleen maar debian & ubuntu gewend dus dat word even goed het gentoo handboek doorlezen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door jelly op 08-09-2007 11:46 ]

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

jelly schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 11:37:
Heeft iemand hier ervaring met de gentoo 2007.0 live cd installer?? Hij is volgens mij namelijk nogal buggy, zowel via gtk installer wil die geen nieuwe paritities maken en met de command line installer als ik een nieuwe partitie wil maken sluit de command line af :| .

Na wat te lezen op gentoo-forum.nl, lees ik dat de gui installer nogal buggy is, dan ga ik het maar met de minmal install cd proberen. Ik ben alleen maar debian & ubuntu gewend dus dat word even goed het gentoo handboek doorlezen ;)
Ik heb dezelfde ervaring; maar de gtk-installer doet t wel als je alleen maar de default keuzes maakt. Niet gaan proberen om een aangepaste partitionering te maken; gewoon de voorstellen volgen.
Heb hiermee een laptop succesvol kunnen installeren. Alleen niet handig omdat ik toen geen /home op een aparte partitie had, wat ik zelf wel prettig vind.
Beter idd met de minimal installcd.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Mja die Gentoo LiveCD wilde hier ook niet goed werken, inderdaad met partities en ook met kernel configuration. Buggy extravaganza. Toen maar met de minimal cd aan de gang gegaan. Gelukkig was het op de testbak, op mn "productie machine" ben ik er nog niet klaar voor heb ik gemerkt.
Veel dingen die net niet lekker werkten ff opzoeken op google en het gentoo forum was toch wel nodig. Maar je leert er wel van en hoe vaker je het doet hoe sneller het gaat natuurlijk :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Ik ben ook zeer content met de ontwikkelingen van DAAMIT (AMD/ATI) rondom de linux drivers. Misschien wordt het dan toch nog wat tussen Ubuntu en mn X1950 ;)

Ik ben op zoek naar een progje en dat kan ik maar niet vinden. Ik wil een appje dat het lokale netwerk (subnet dus) afzoekt naar in gebruik zijnde adressen (dus, pc's die aanstaan). Dit zijn zowel Windows als Appels. Iemand een naam?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Brent schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 19:20:
Ik ben op zoek naar een progje en dat kan ik maar niet vinden. Ik wil een appje dat het lokale netwerk (subnet dus) afzoekt naar in gebruik zijnde adressen (dus, pc's die aanstaan). Dit zijn zowel Windows als Appels. Iemand een naam?
nmap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Brent schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 19:20:
Ik ben ook zeer content met de ontwikkelingen van DAAMIT (AMD/ATI) rondom de linux drivers. Misschien wordt het dan toch nog wat tussen Ubuntu en mn X1950 ;)

nmap ? "for n in `seq 0 255`; do ping $n | grep -i reply; done" of iets dergelijks (die | erin ligt denk ik dwars :+ ) ?

[ Voor 4% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 08-09-2007 19:32 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Hmm .. valt Beryl / Compiz een beetje te gebruiken - for fun - op een PIII 933Mhz laptop met 8Mb S3 video? :X
Volgens de specs zou het iets aan de lage kant zijn, maar ik wil het eigenlijk gewoon eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Je kan het altijd proberen :) maar of het ook werkt met 8MB videomemory.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
0xDEADBEEF schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 19:30:
[...]

nmap ? "for n in `seq 0 255`; do ping $n | grep -i reply; done" of iets dergelijks (die | erin ligt denk ik dwars :+ ) ?
Mn router negeerd pings geloof ik, dus ik moet ook een fallback gebruiken oid, maar eigenlijk zoek ik gewoon een GUI tool die dat lekker allemaal voor me regelt. Kent iemand zoiets?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Brent schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 20:18:
[...]

maar eigenlijk zoek ik gewoon een GUI tool die dat lekker allemaal voor me regelt. Kent iemand zoiets?
nmapfe?

[ Voor 14% gewijzigd door robbert op 08-09-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
nmap -PR ? arp-scan discovery ?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Brent schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 19:20:Ik ben op zoek naar een progje en dat kan ik maar niet vinden. Ik wil een appje dat het lokale netwerk (subnet dus) afzoekt naar in gebruik zijnde adressen (dus, pc's die aanstaan). Dit zijn zowel Windows als Appels. Iemand een naam?
amap, dsniff, etherape, ngrep, nmap-gtk (want je wilt een gui), xnetload

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

http://home.kde.org/~binner/kde-four-live/
Een openSuse Live CD met KDE 4 (beta 2). :)

Op ars technica staat nog wat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Nog meer AMD/Ati videogaafheidnieuws:
I'm sitting here at XDS, and John Bridgman and Matthew Tippett are announcing AMD's open source plans. In three words: 'specifications without NDA'. 2D very soon, 3D coming when the legal issues have been taken care of. Specs for the r3xx core will probably be coming later on down the track.

I don't need to say how awesome this is.
*O*

Ik moet zeggen, ik was sceptisch toen AMD/Ati een half jaar (?) terug aankondigde "iets met open-source drivers te gaan doen", maar het lijkt er nu toch echt op dat ze specs gaan vrijgeven en het ontwikkelen van een open driver actief gaan steunen :Y)

* deadinspace happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Nu nog hopen dat Nvidia snel volgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvor
  • Laatst online: 08-04-2024
Wat ik mij afvraag is hoeveel bedrijfsgeheimen en dergelijke je in de sourcecode van een driver aan kan treffen, en in hoeverre je daarmee de concurrent helpt.

Ik werk voor een bedrijf dat NGN-apparatuur voor telcos produceert. Het meerendeel van deze apparatuur bestaat uit een industriele x86 computer met een Linuxkernel, en een aantal insteekkaarten met daarop DSPs die het eigenlijke werk doen (die Host-PC is zelf maar een Pentium2). Op zich is deze opzet redelijk vergelijkbaar met de situatie van een videokaart in een desktop-pc.
Mijn werk bestaat uit het schrijven van (userspace) software voor op de Host-PC, en ik krijg van de DSP-ontwikkelaars alleen wat headerfiles en een stapeltje API-documentatie, en daar moet ik het mee doen. Hoe de NGN-switch precies werkt (het bedrijfsgeheim) weet ik niet.

Hoe is deze situatie in de wereld van de desktopgraphics? Vergelijkbaar?

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

AMD/Ati geeft niet de source van hun drivers vrij, alleen de specificaties van de kaarten. Dat is ongeveer vergelijkbaar met de API documentatie in jouw verhaal.

De twee situaties zijn trouwens niet helemaal vergelijkbaar; In het geval van die DSPs gaat het niet om de DSPs die je aangeleverd krijgt, het gaat om hoe die geprogrammeerd zijn. Het is beter vergelijkbaar met een PC met daarop dure proprietary software; het gaat niet om die PC, het gaat om die software.

In het geval van de videochips van AMD/Ati en NVidia is het doel in de eerste plaats om zoveel mogelijk chips te verkopen; hun chips zijn het product, de drivers zijn slechts ondersteunend (zonder drivers kun je de chips niet gebruiken, en niemand wil chips die hij niet kan gebruiken). Als een hoop mensen AMD/Ati chips kopen omdat die goed ondersteund worden door een open driver... Daar zullen ze bij AMD/Ati alleen maar blij van worden ;)

Nou realiseer ik me best dat ze heel veel werk hebben zitten in hun drivers, en dat daar ongetwijfeld dingen in zitten die ze voor zich houden. Maar dat is niet van toepassing omdat ze de drivers niet vrijgeven. Als ze specificaties geven, dan is het aan de open source community om drivers te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:35:
Vergeet niet dat Mac OS X onder de motorkap gewoon een Unix is
Misschien beetje dommetjes, maar ik dacht dat OSX gebaseerd was op (Free)BSD? Of ben ik gewoon malinformed?
Of is BSD ook een variant op Unix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
anandus schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:38:
[...]
Misschien beetje dommetjes, maar ik dacht dat OSX gebaseerd was op (Free)BSD? Of ben ik gewoon malinformed?
http://www.apple.com/nl/macosx/features/unix/ :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

anandus schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:38:
http://en.wikipedia.org/wiki/Unix ;)

Ikzelf gebruik trouwens normaalgesproken "Unix" om elk opzettelijk Unix-achtig systeem aan te duiden; Op die manier zijn bijvoorbeeld Solaris, FreeBSD en GNU/Linux alledrie Unix, maar uit dit voorbeeld is alleen Solaris UNIX®.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
zo ik ben eens even bezig met het geluid op mijn systeem. Nu heb ik een 5.1 setje aangesloten op een Audigy, echter heb ik ook nog een koptelefoon voor wanneer ik eens Skype gebruik. Gelukkig heb ik een tweede geluidskaart, dus dat is geen probleem na het aanmaken van een /etc/asound.conf :-)
Toen ik bezig was met de asound.conf kwam ik er ook achter dat ik dus nooit gebruikte van ALSA maar van OSS :X

Echter heb ik ook nog m'n losse versterker waar ik ook nogal graag eens een muziekje over wil sturen. Nog eens even verder zoeken voor een goede oplossing, stekkers wisselen houd ik niet zo van :-P

Het nieuws van AMD/ATi dat ze echt de specificaties verder vrij gaan geven is een superactie van ze! Ik zit nu al flink te verheugen op de komende (closed-source) driver van ze, maar als de community eenmaal zelf drivers kan maken zal de ontwikkeling van, iig de 2D driver, best wel snel gaan denk ik. De radeon driver is ook niet verkeerd namelijk :7

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Skype heeft anders al een aardige poos alsa-ondersteuning hoor.(ergens sinds versie 1.3 of 1.4) Die nieuwere versies zien er ook een stuk opgeruimder uit.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
klopt idd, met skype werkt het allemaal goed. Ik kan met skype zelf kiezen welke device ik wil.

Ik zag net dat de ATi WIndows driver uit is. Nu hoop ik dat ook meteen vandaag die nieuwe Linux driver komt!

Edit:

8.41 will be out this Wednesday now.
Volgens 'Michael' op phoronix.com forums'

[ Voor 18% gewijzigd door FRidh op 10-09-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*O*

Zojuist effe lekker VPN aan de gang geholpen op mn Gentoo server. Dit kwam ik namelijk laatst tegen in /var/log/messages:

Aug 16 07:01:39 server01 sshd[11444]: Invalid user monica from 62.143.255.132
Aug 16 07:01:39 server01 sshd[11446]: Invalid user roland from 62.143.255.132
Aug 16 07:01:40 server01 sshd[11448]: Invalid user samuel from 62.143.255.132
Aug 16 07:01:40 server01 sshd[11450]: Invalid user sammy from 62.143.255.132
Aug 16 07:01:41 server01 sshd[11452]: Invalid user anton from 62.143.255.132
Aug 16 07:01:41 server01 sshd[11454]: Invalid user samir from 62.143.255.132
Aug 16 07:01:42 server01 sshd[11456]: Invalid user sean from 62.143.255.132
Aug 16 07:01:42 server01 sshd[11458]: Invalid user shaun from 62.143.255.132
Aug 16 07:01:43 server01 sshd[11460]: Invalid user sven from 62.143.255.132
Aug 16 07:01:43 server01 sshd[11462]: Invalid user steven from 62.143.255.132
Aug 16 07:01:43 server01 sshd[11464]: Invalid user andres from 62.143.255.132
Aug 16 07:01:44 server01 sshd[11466]: Invalid user barbara from 62.143.255.132
Aug 16 07:01:44 server01 sshd[11468]: Invalid user anna from 62.143.255.132
Aug 16 07:01:45 server01 sshd[11470]: Invalid user beny from 62.143.255.132
Aug 16 07:01:45 server01 sshd[11472]: Invalid user bind from 62.143.255.132
Aug 16 07:01:46 server01 sshd[11474]: Invalid user bobby from 62.143.255.132
Aug 16 07:01:46 server01 sshd[11476]: Invalid user austin from 62.143.255.132
Aug 16 07:01:46 server01 sshd[11478]: Invalid user carl from 62.143.255.132

Ga zo maar door! Dit is een duizendste van wat die dude allemaal geprobeerd heeft (of het script :P ). Ik heb toen gelijk SSH dichtgegooit, maar af en toe is het wel handig dat je effe thuis is kan loggen.

Daarom nu lekker VPN! Thanks to Poptop _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat soort logs herken ik :P

Hier een einde aan gemaakt door SSH op een andere poort te zetten en de firewall ook nog wat bij te scherpen.
Poort veranderen is natuurlijk niet het meest ideale, beter kun je het dicht pleuren en iets als portknocking doen, maar dit is een snelle, simpele doch vrij effectieve methode. Port Knocking wil ik later denk ik mee gaan spelen zodra ik een backup machientje er bij heb staan waar ik dat soort grapjes prima op kan uithalen zonder dat ik het internet voor de rest van het huis omzeep help.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Niet om de pret te bederven, maar wat weerhoudt mensen ervan om je VPN login te bruteforcen? Volgensmij heb je het probleem zo alleen verschoven :P

Wat imho een betere oplossing is, is IPs waarvan te vaak geprobeerd wordt in te loggen blokkeren. 10 keer fout wachtwoord achter elkaar? Hoppa, dagje in de firewall. Op die manier kan iemand vanaf één IP maar 10 pogingen per dag doen, wat de snelheid voor bruteforcen aardig drukt :+

edit:
(en fatsoenlijke wachtwoorden gebruiken natuurlijk)

[ Voor 4% gewijzigd door deadinspace op 11-09-2007 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kuch* google: fail2ban

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:46:
[...]

Niet om de pret te bederven, maar wat weerhoudt mensen ervan om je VPN login te bruteforcen? Volgensmij heb je het probleem zo alleen verschoven :P

Wat imho een betere oplossing is, is IPs waarvan te vaak geprobeerd wordt in te loggen blokkeren. 10 keer fout wachtwoord achter elkaar?[/edit]
Juh dat heb ik nu alleen nog op SSH niveau (MaxAuthTries 3). Is hier een makkelijke manier voor om dit eenvoudig in je iptables te mikken?

Maarja, dan moeten ze eerst nog mijn VPN bruteforcen :) . Ik gebruik inderdaad zeer fatsoenlijke wachtwoorden, dat zit wel goed.

En die VPN is ook nog een handig wat betreft samba, overal ter wereld m'n muziek enzo :D !

/me google'd fail2ban

Edit: fail2ban ftw. Daar ga ik even mee spelen :)

Edit 2: Nu ik er zo over nadenken kan je dit ook heel makkelijk zelf in Perl oid schrijven. Ik speel verder :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ach, logcheck stuurt mij ook dagelijks een samenvatting van de duizenden pogingen om als admin, Administrator of root in te loggen... Laat ze maar lekker. Zolang ze hier op de deur bonken vallen ze tenminste niemand anders lastig, en hier zijn de deuren stevig genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eamelink schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 01:09:
Ach, logcheck stuurt mij ook dagelijks een samenvatting van de duizenden pogingen om als admin, Administrator of root in te loggen... Laat ze maar lekker. Zolang ze hier op de deur bonken vallen ze tenminste niemand anders lastig, en hier zijn de deuren stevig genoeg ;)
Juh maar het is wel weer een leuk projectje. En ik hou er niet zo van, de kans dat ze binnenkomen is echt minimaal, maarja, je weet het maar nooit :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
poptop is toch pptp en niet encrypt verder, slechts username/password?

Wellicht dat je beter er voor kan kiezen om een IPSEC vpn op te zetten met bijvoorbeeld openSWAN

Pagina: 1 ... 7 ... 79 Laatste

Let op:
Distro- en OS-wars voer je maar IRL ;)
Hou het dus gezellig en vooral over NOS :)
POST UW VRAGEN IN EEN NIEUWE DRAAD AUB

Discussies en ervaringen over distro's passen beter in Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 8.
Voor desktopomgevingen kan je beter terechten in De voordelen en nadelen van bekende Desktop Environments.