LNX Kroeg - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 79 Laatste
Acties:
  • 367.699 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:29
Grote voordeel van ATI/AMD is dat ze tenminste een heleboel specs vrijgeven waardoor de opensource drivers uiteindelijk alleen maar neter worden. Bij Nvidia zwijgen ze als het graf en moet alles met reverse engineering achterhaald worden.

Wat dat betreft ben ik blij dat Intel steeds serieuzere IGPs maakt. Hoeveel tijd en ontwikkeling die lui in hun opensource driver steken is gewoon onovertroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
En die open source driver (gallium3d), bevalt die een beetje? Ik zag dat ze op phoronix erg enthousiast zijn over de gallium3d die bij de Ubuntu 13.04 alphas zit.
Closed source drivers zou ik sowieso eigenlijk zo veel mogelijk willen vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Geen idee, ik speel weinig spellen en de spellen die ik doe worden door een Intel IGP prima gedraaid. Ik draai de laatste jaren uitsluitend Intel, inmiddels de 945G, G33, 945GM, GM45 gehad, zit nu met de geintegreerde graphics van een Core i3 2350M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Gotiniens

Fairly odd Tim

Hero of Time schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:00:
Grappig dat je met een game gaat vergelijken die al niet optimaal draait in Linux. Even ter vergelijking, ik heb Unreal Tournament 2004. Deze speelde ik eerst op m'n Windows installatie, later op dezelfde hardware op Linux. Ik had bijna geen verschil in FPS tussen de twee installaties met dezelfde settings. Nu kan ik 't niet meer vergelijken, want ik heb geen Windows meer. En toen ik voor de gein wilde kijken of een Windows 7 installatie wilde starten, kreeg ik doodleuk een BSOD van de installer 8)7
TF2 heeft sinds steam uit is een officiele linux client, die best goed draait. (Heb max een half uur gespeeld tho). Heb je UT2004 al eens op een moderne ubuntu installed? Dat is jammer genoeg ook niet zo simpel meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gotiniens schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:48:
[...]

TF2 heeft sinds steam uit is een officiele linux client, die best goed draait. (Heb max een half uur gespeeld tho). Heb je UT2004 al eens op een moderne ubuntu installed? Dat is jammer genoeg ook niet zo simpel meer :(
Geen idee voor installatie en zeker op Ubuntu, maar ik heb 'm een keer geïnstalleerd toen ik Ubuntu draaide (ging prima) en draai 'm nu nog steeds prima op Debian Sid.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gotiniens schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:48:
Heb je UT2004 al eens op een moderne ubuntu installed? Dat is jammer genoeg ook niet zo simpel meer :(
toevallig vorige week gedaan, stelde werkelijk waar niets voor. /ut2004/system map diende ik enkele binaries te plaatsen en voila; ./ut-2004 en knallen
probeer het hier eens; http://www.liflg.org/?catid=6&gameid=17

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 18:25
Onder het motto "eens lachen kan gezond zijn": Zat daarnet een goede 4 uur in een luid/koud datacenter voor een EMC Centera issue en bij het PXE booten van een node kwam "rearranging NIC interfaces in a groovy fashion" voorbij :). Leuke easter egg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 22:02
mcDavid schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:19:
En die open source driver (gallium3d), bevalt die een beetje? Ik zag dat ze op phoronix erg enthousiast zijn over de gallium3d die bij de Ubuntu 13.04 alphas zit.
Closed source drivers zou ik sowieso eigenlijk zo veel mogelijk willen vermijden.
Volgens mij hebben alleen de Radeon drivers een gallium versie. Intel drivers zijn nog steeds mesa classic. Vond r300g (gallium voor oude ATI RV350 kaart) overigens best goed werken. Mijn GPU leek wat cooler te blijven en leek wat beter in staat om 720p films af te spelen. Games niet getest overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

'Half-Life2: deathmatch' en 'Day Of Defeat: source' beide gratis (met omweg) via steam

weet dat ik me site graag rond spam 8) als vervelend/too much is, hoor ik het graag. Is laatste weken immers veel game nieuws

[ Voor 27% gewijzigd door himlims_ op 20-02-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
onox schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:11:
[...]

Volgens mij hebben alleen de Radeon drivers een gallium versie. Intel drivers zijn nog steeds mesa classic. Vond r300g (gallium voor oude ATI RV350 kaart) overigens best goed werken. Mijn GPU leek wat cooler te blijven en leek wat beter in staat om 720p films af te spelen. Games niet getest overigens :)
Klopt. En de open-source nVidia driver heet Nouveau. Daar ben ik behoorlijk over te spreken, al werkt hardware-accelleratie van video bijvoorbeeld niet. Voor een HTPC zou het dus (nog) geen optie zijn om Nouveau te gebruiken. (mijn huidige HTPC met nVidia ION chipset werkt echter uit de kunst met nvidia-current drivers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Doet de ati/radeon driver dat wel dan? Volgens mij is hardware-acceleratie voor video alleen in de gesloten drivers mogelijk. Als je namelijk zoekt naar het ATi equivalent van VDPAU, kom je op een library die dependencies heeft naar fglrx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Voor XvBA heb je inderdaad fglrx nodig en je apps moeten dit ook ondersteunen. Voor XBMC is er een speciale ppa die je daarvoor kunt gebruiken. Developers FernetMenta, Fritsch en wsnipex hebben daar een speciale fork voor gemaakt. Daar kun je unstable en 12.0 XvBA build vinden.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Hiernet eindelijk Mint dualscreen met AMD drivers werkend gekregen. Streams op 720p kijken ging niet vlot met de Gallium plus ik vond de hele GUI (cinnamon) ook helemaal niet vloeiend. Ik dacht eerste de fglrx-updates te gebruiken maar ben eerst voor de gewone fglrx drivers gegaan. Mijn muiscursor verdwijnt wel bij elke display aanpassing dus ik moet alles zonder zichtbare cursor afsluiten en dan rebooten.

Straks of morgen maar eens aan de 1080p films om te checken of hij dat ook vloeiend afspeelt.

Al bij al zijn de nieuwe AMD drivers dus een opluchting voor mij als HD7850 gebruiker. Spijtig dat veel features in de OSS driver nog WIP/TBD staan voor de HD7xxx reeks.

Native spotify is ook lekker vlot en zelfs een recentere versie dan Windows.

It feels good to be back on the penguin side :).

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik heb momenteel Sabayon geïnstalleerd staan. Dat lijkt tot dusverre voor mij de ideale distro:
- Rolling release, dus als het goed is niet zoals bij Ubuntu re-installs (dist-upgrades zijn een nachtmerrie)
- Veel werkt out of the box. Netwerk, multimedia, display, FN keys voor aanpassen brightness en volume, touchpad etc. allemaal vrijwel niets aan hoeven doen
- Alle grote/bekende applicaties staan gewoon in de repositories en zijn dus met enkele klikken te installeren
- Vrijwel geen CLI nodig. Doe ik echter wel want ik vind die software installer (Rigo) niet echt lekker werken, dus ik installeer alles vrolijk met equo install <applicatienaam> op de cli
- Tweaken KAN wel (het is tenslotte gentoo based), maar HOEFT niet. Met Arch ben je weken bezig om je systeem fatsoenlijk te krijgen, bij Sabayon had ik het zo voor elkaar.

Het enige nadeel vind ik dat als je iets niet direct voor elkaar krijgt en je gaat zoeken naar een oplossing, dat je toch vaak de oplossing wel vindt voor andere distro's , maar voor Sabayon verder moet zoeken. HEt is namelijk niet zo'n veelgebruikte distro.

Het is nog even afwachten hoe stabiel het allemaal is, maar so far so good. Fingers crossed!

[ Voor 4% gewijzigd door Vicarious op 21-02-2013 10:48 ]

Vicariously I live while the whole world dies

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Om veel van bovenstaande redenen ben ik van Ubuntu naar Debian Sid/Unstable gegaan. Ook rolling release, je vind snel Debian of Ubuntu oplossingen voor problemen of je vind 't in hun bugtracker en de hele structuur ken ik al. Daarbij vind ik .deb gewoon heerlijk werken. Niet overal is een package voor, als 't geen grote distro is. Je ziet wel RPM en DEB packages worden aangeboden, maar andere niet. Moet je weer gaan compileren als 't al kan, of met Alien-achtige dingen rommelen in de hoop dat 't werkt.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 08:37
@Vicarious

De gentoo fixes voor je problemen werken toch meestal wel?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Jogai schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:26:
@Vicarious

De gentoo fixes voor je problemen werken toch meestal wel?
Klopt, maar die zijn vaak een stuk ingewikkelder. In Ubuntu is er vaak al iets voor geschreven/gemaakt of heeft iemand een elegante fix gevonden. In Gentoo is het vaak ingewikkelde formules in config filetjes hakken enzo. En dan vertellen ze vaak niet eens waar je dat kan vinden. Gaan ze ervanuit dat dat 'algemene kennis' is ofzo.

@Hero: tot nu toe nog niets gevonden dat ik nodig heb wat niet in Sabayon te vinden was. Maargoed, ik heb het pas 3 dagen draaien nu, dus laat ik niet te hard van stapel lopen. Maar so far so good! Ik begin al bijna te wennen aan KDE...

[ Voor 18% gewijzigd door Vicarious op 21-02-2013 21:44 ]

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

KDE? Doe mij Xfce maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Buh, wie gaat er nou niet voor Openbox only :P.

Op mijn Mint install draai ik Cinnamon en dat is wel een leuke DE (Gnome3 based). Ik merk wel dat ik bij Arch en andere "DIY" distros gewoon Openbox ga. Tint2 voor de taskbar en je bent vertrokken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vicarious schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:43:
In Ubuntu is er vaak al iets voor geschreven/gemaakt of heeft iemand een elegante fix gevonden.
Ik moet zeggen dat ik fixes gevonden voor Ubuntu altijd vier keer extra nakijk omdat het in mijn ervaring eerder hacks zijn dan elegante fixes. Ze lossen het probleem nu op, maar later helpen ze de boel in elkaar te draaien omdat het pakketje niet meer zo geimplementeerd is dat rest van het systeem of ikzelf eigenlijk weet wat de bedoeling is.

Ik draai Debian testing en als ik aptitude draai voor updates worden automatisch ook bugreports gedownload zodat ik een waarschuwing krijg als ik iets wil installeren met zware bugs. Mocht ik in de problemen komen dan is er vaak al een bugreport gemaakt en soms is er al een elegante fix beschreven. Als er geen fix is, maar het probleem groot genoeg dan komt de fix vanzelf weer langs. In theorie moet het mogelijk zijn om een update terug te draaien, maar dat heb ik in de praktijk nog nooit aangedurft :).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hmm ik hou niet van docks en ik vind een menu waarbinnen ik kan zoeken (zoals in Win7, KDE launcher en Cinnamon menu) lekker werken. Verder vind ik die functies zoals taskbar thumbnails en dat schermoverzicht via je linkerbovenhoek wel praktisch als ik wat meer schermpjes open heb staan. Volgens mij zit niet alles daarvan ook in XFCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vicarious schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 08:35:
[...]

Hmm ik hou niet van docks en ik vind een menu waarbinnen ik kan zoeken (zoals in Win7, KDE launcher en Cinnamon menu) lekker werken. Verder vind ik die functies zoals taskbar thumbnails en dat schermoverzicht via je linkerbovenhoek wel praktisch als ik wat meer schermpjes open heb staan. Volgens mij zit niet alles daarvan ook in XFCE.
Dat doe ik via Compiz-fusion. Iets waar jij ook gebruik van maakt. Kwin desktop effects is niets meer dan de integratie van het Compiz project in KDE. Er is ook Compiz for KDE als aparte package, zodat je meer effecten kan gebruiken, net zoals dat bij Gnome is/was (standaard kreeg je compiz, als je compiz-fusion erbij nam, kon je meer effecten en opties selecteren).
Een menu waar je in kan zoeken heeft Xfce niet, maar heb ik ook niet nodig. Het menu is simpel en overzichtelijk. Documenten e.d. moet je gewoon goed structureren, hoef je ook nooit te zoeken ;).

Dus ik heb Xfce4 als DE en Compiz-fusion als WM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hero of Time schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 22:14:
[...]

Dat doe ik via Compiz-fusion. Iets waar jij ook gebruik van maakt. Kwin desktop effects is niets meer dan de integratie van het Compiz project in KDE. Er is ook Compiz for KDE als aparte package, zodat je meer effecten kan gebruiken, net zoals dat bij Gnome is/was (standaard kreeg je compiz, als je compiz-fusion erbij nam, kon je meer effecten en opties selecteren).
Een menu waar je in kan zoeken heeft Xfce niet, maar heb ik ook niet nodig. Het menu is simpel en overzichtelijk. Documenten e.d. moet je gewoon goed structureren, hoef je ook nooit te zoeken ;).

Dus ik heb Xfce4 als DE en Compiz-fusion als WM.
Ah ok, het kan dus wel, wist ik eerlijk gezegd niet. Wel moet je er als ik het overal een beetje lees/hoor veel tweaken om het goed te krijgen en daar hou ik ook niet zo van. Het moet gewoon lekker makkelijk gaan voor mij, ik ben lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ach, met de CompizConfig Settings Manager kan je alles instellen wat je wilt, of gewoon standaard laten. Je hoeft niet veel te tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Windows vs Linux, Counter-Strike:source benchmark; http://rootgamer.com/root...er-strikesource-benchmark

Wat is dat tijdrovend, die benchmarks :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

himlims_ schreef op zondag 24 februari 2013 @ 22:35:
Windows vs Linux, Counter-Strike:source benchmark; http://rootgamer.com/root...er-strikesource-benchmark

Wat is dat tijdrovend, die benchmarks :X
Zeer tijdrovend idd, als je niets hebt gedaan :+ Je URL geeft een 404 not found ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Hero of Time schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:46:
Doet de ati/radeon driver dat wel dan? Volgens mij is hardware-acceleratie voor video alleen in de gesloten drivers mogelijk. Als je namelijk zoekt naar het ATi equivalent van VDPAU, kom je op een library die dependencies heeft naar fglrx.
Het is gewoon mogelijk om Mesa te bouwen met --enable-vdpau, waardoor er een handjevol VDPAU drivers gebouwd worden die gebruik maken van de shaders van R300/600/SI hardware. Probleem is alleen dat het gepatenteerde code is, waardoor bijna geen enkele distributie dat meecompileert in hun mesa builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Bedoel je niet --enable-xvba dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Moet wel, want vdpau is van nVidia en zal niet werken op ATi kaarten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hero of Time schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:58:
[...]

Zeer tijdrovend idd, als je niets hebt gedaan :+ Je URL geeft een 404 not found ;)
gister beetje overbelast geweest 8GB op 1 dag verstookt :X Maar pagina moet weer up'n'running zijn

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:44
Debian Steam package lijkt eraan te komen:
http://ftp-master.debian.org/new/steam_1.0.0.33-1.html
Als deze tenminste geaccepteerd wordt.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik zweer bij de steam-32bit, die 64-bit heeft bij mij al eea gesloopt; steam bedenkt dat zomaar dat bepaalde packages geupdate moeten worden zonder dat ik dat autoriseer. Nvidia drivers, curl, gcc (wtf - blijf er vanaf!)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
himlims_ schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:52:
ik zweer bij de steam-32bit, die 64-bit heeft bij mij al eea gesloopt; steam bedenkt dat zomaar dat bepaalde packages geupdate moeten worden zonder dat ik dat autoriseer. Nvidia drivers, curl, gcc (wtf - blijf er vanaf!)
gcc slaat inderdaad nergens op: of je kan Steam gebruiken, of je kan compilen, maar niet beide!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• victorb
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02-2024

Quake 3 triple monitor gaming op Linux Mint! :)

[ Voor 5% gewijzigd door victorb op 28-02-2013 13:22 ]

NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

steam sales uitgelicht, wat blijkt; linux meer verkocht dan mac *O* echter, life-time verkopen direct op website van ontwikkelaar blijft linux achter tozv mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
himlims_ schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:30:
steam sales uitgelicht, wat blijkt; linux meer verkocht dan mac *O* echter, life-time verkopen direct op website van ontwikkelaar blijft linux achter tozv mac.
Dat maakt niet uit, 16% en 7% zijn toch absoluut significante percentages! Dat wil je als producent niet laten liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

in zijn publicatie schrijf het idd hetzelfde; het is een grote markt, omdat er niets cq weinig beschikbaar is heb je als ontwikkelaar veel ruimte
There's several possible explanations for these results - pent-up demand from Linux users,
- Defender's Quest being one of only a handful of Linux games available, and the Linux theme of the promotion itself.
-There's also the possibility that we've simply been under-estimating the Linux market all along (especially considering the results from the various Humble Indie Bundles).
Whatever the case, I see three things in the Linux gaming community: a passionate and under-served market, little competition, and plenty of room for growth. That's the perfect place for an indie to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, het is interessant om te lezen maar ik zou de cijfers van 1600 verkochte exemplaren van een vrij onbekende indie game niet meteen extrapoleren naar de vraag naar games voor linux en mac. Daar is dat aantal veel te klein voor, dat is niet representatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

xpc

Van het weekend Steam geinstalleerd via het Software Center, en ik moet zeggen het ging erg gemakkelijk, geen problemen tegen gekomen. Heb helaas de introductiekorting gemist, maar de meeste games had ik toch al via Humble.

En oh ja, nog iets leuks, binnenkort een beta van Lightworks? De demo is alvast :9~ http://www.redsharknews.c...official-full-length-demo

Games, video-editing op Linux... the times they are a changing' 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, tijden veranderen zeker. Op het werk moet ik vreemdgaan. Windows, :r als je eenmaal aan Linux gewend bent.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

xpc

Yup, op het werk ook Windows en nog erger: Vista. Altijd traag en crashes (uiteraard altijd precies als je een deadline hebt). Natuurlijk kun je een bedrijfsomgeving niet vergelijken met een thuissituatie, maar toch. Als ik Ubuntu opstart en het bureaublad verschijnt kan ik gelijk beginnen, bij Vista duurt het dan nog 10 minuten voor je uberhaupt iets kan doen.

Maar goed, zover deze rant over Windows, thuis is alles Linux (desktop, laptop, web/muziekserver, fileserver) en geen omkijken naar. De webserver draaitbijvoorbeeld al >4 jaar zonder noemenswaardige problemen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

volgende week bijeenkomst; Open-Source School
Naast de 'ipad' klas, is er nu initiatief voor een opensource school. Enkele van de 2e kamer en pioniers uit het onderwijs bij aanwezig. Ben benieuwd, keep ya posted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Nested-Window-Manager-Kontainer

had deze nog niet eerder gezien, nog niet in de gelegenheid geweest om te testen, maar lijkt me smakelijk in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ziet er wel handig uit. Browser, terminal en notepadje in 1 venster om zo bepaalde info te tonen terwijl je met een probleem in een shell bezig bent en ondertussen even de commando's e.d. documenteert. Hoef je ook niet 3 losse vensters bij elkaar te houden en verplaatsen.

Doet mij wel even denken aan de 'group' optie van Compiz.

Ik kijk nu net even in CCSM. Niets in 't hoofdscherm is leesbaar :o Nou gebruik ik een donker tot zwart thema en jawel, de tekst van de plugins zijn zoals 't er naar uit ziet, hardcoded zwart! Handig 8)7
Oh, nog beter, er is helemaal geen text!

[ Voor 3% gewijzigd door Hero of Time op 18-03-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
Van de week zag ik een aankondiging voorbijkomen van Tanglu, een Debian-gebaseerde distro. Ja, nog eentje, zal je denken. Maar ik moet zeggen, het idee van deze distro vind ik wel goed.

Zelf ben ik al jaren een zeer tevreden gebruiker van Debian. Ik draai doorgaans een mix van Testing/Unstable/Experimental, en dat is ook een beetje het probleem. Unstable is doorgaans best voor mij, maar sommige pakketten laten zich toch nog erg lang op zich wachten, en soms is Unstable zeker onstabiel, namelijk bij de release van een nieuwe stable.

Tanglu is van plan om elke 6 maanden een versie uit te brengen, waardoor je nieuwe features sneller zou kunnen verwachten. Verder proberen ze zo dicht mogelijk bij Debian te blijven waar ik wel blij mee ben :)

Ik heb zo het idee dat Tanglu weldegelijk dat zou kunnen worden waar velen jaren geleden met Ubuntu op hadden gehoopt.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat jij nu beschrijft, is wat Ubuntu was. Tanglu is blijkbaar uitgekomen door de grote onvrede over Ubuntu.

Ik draai al een tijd Debian Sid/Unstable en nog geen enkel probleem gehad, of minimaal iig. Maarja, Squeeze was dan ook al eventjes uit volgens mij, dus ik ga 't zien als Wheezy straks klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Leuk stukje over een zorg die ik ook wel deel:
http://distrowatch.com/weekly.php?issue=20130325#feature

Het gaat mij met name om het stukje The Growing Divide, over een splijting in het linux-landschap nu Ubuntu en Red Hat ieder radicaal hun eigen weg lijken te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Vicarious schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:55:
Leuk stukje over een zorg die ik ook wel deel:
http://distrowatch.com/weekly.php?issue=20130325#feature

Het gaat mij met name om het stukje The Growing Divide, over een splijting in het linux-landschap nu Ubuntu en Red Hat ieder radicaal hun eigen weg lijken te kiezen.
true, ik adviseer iedere linux noob ook opensuse ipv ubuntu; yast maakt het leven stuk eenvoudiger indien overstap van windows naar linux gemaakt wordt.

echter ontbreken standaard zaken als mp3/flash/dvd - dat is voor de freshmen niet zo handig. Dan is pclinuxos misschien een hele goeie 2e. Ook zij hebben een 'configuratiescherm'-achtige oplossing. Maar wel met al die 3th party tools standaard geinstalleerd.

Draai zelf sparky-linux, debian testing met alle 3th party tools die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

himlims_ schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:11:
[...]

true, ik adviseer iedere linux noob ook opensuse ipv ubuntu; yast maakt het leven stuk eenvoudiger indien overstap van windows naar linux gemaakt wordt.

echter ontbreken standaard zaken als mp3/flash/dvd - dat is voor de freshmen niet zo handig. Dan is pclinuxos misschien een hele goeie 2e. Ook zij hebben een 'configuratiescherm'-achtige oplossing. Maar wel met al die 3th party tools standaard geinstalleerd.

Draai zelf sparky-linux, debian testing met alle 3th party tools die je nodig hebt.
Kan met 1 klik in opensuse!

http://opensuse-community.org/Restricted_formats/12.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

'must see'

http://www.iheartubuntu.c...ingsoft-office-suite.html

een 'echte office' voor linux, net nodige documenten getest, werkt zeker beter dan libre office

//edit
flaw; ken niet saven als docx, kost je 50$

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 29-03-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Kingsoft is ook gewoon commercieel maar wel multi platform. Hoe dan ook zie ik mijzelf niet snel overstappen daar naar toe, liever dan OF gratis, OF de Microsoft versie.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

*zucht* 1uur(!!) aan het pielen voordat ik er achter ben waarom $user file-x niet kan openen vanuit windows. Wat blijkt; ze zitten over de grens van aantal karakters wat een path in windows mag hebben wat door office ondersteund wordt. omfg wat een pauper systeem is dat ook.
[end-bash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

himlims_ schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:51:
*zucht* 1uur(!!) aan het pielen voordat ik er achter ben waarom $user file-x niet kan openen vanuit windows. Wat blijkt; ze zitten over de grens van aantal karakters wat een path in windows mag hebben wat door office ondersteund wordt. omfg wat een pauper systeem is dat ook.
[end-bash]
bash sluit je met exit hoor! :+

Maar je hebt gelijk, dat is wel heel erg suf.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
Schijnbaar Optimus support in de nieuwe nvidia driver :-)

http://www.phoronix.com/s...page=news_item&px=MTM0NzE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ken je die lucas-arts / star-wars code-release nog van deze week?

https://plus.google.com/110109595966784702846/posts

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-goVV6enPnZk/UWWt7w8DjMI/AAAAAAAAAOY/BbBLrRiLI8k/s1541/JediOutcast-LinuxPort_InGame.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 08:37
Voor de mensen die AoW3 op linux willen draaien: http://www.gamingonlinux....t-if-enough-audience.1910

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
geweldig dat er meteen mensen mee aan de slag gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Laatst online: 19-09 13:29

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Leuk, dat systemd..

code:
1
2
3
4
root@server:~# service squid3 restart
[ ok ] Restarting squid3 (via systemctl): squid3.service.
root@server:~# /usr/lib/nagios/plugins/check_squid_proxy -u http://www.google.com -p 127.0.0.1 -l 3128 -e 200
CRITICAL - Status: 500 Can't connect to 127.0.0.1:3128 (Connection refused) (but expected 200...)

Gewoon aangeven dat de restart gelukt is, ongeacht of het process weer op komt of niet :X Heb het met meerdere services gehad trouwens, dus het is niet zozeer een fout in het init-script.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

FRidh schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 05:52:
[...]
geweldig dat er meteen mensen mee aan de slag gaan :)
En draaien:

Pluk de binaries van de git repository, te vinden: https://github.com/xLAva/...OutcastLinux/code/Release

Ook vereist voor draaien van game:
* jk2sp
* jk2gamex86.so

Kopieer de van de 'orginele' game de base-map naar de map waar de eerder geplaatste linux binary staat.
chmod +x jk2sp

Structuur:
~/jedioutcast/Release/jk2sp
~/jedioutcast/Release/jk2gamex86.so
~/jedioutcast/Release/base/

en spelen maar
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PschQOE2fXsnzBARzygkntC5/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onox
Demoniac schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:13:
Leuk, dat systemd..

code:
1
2
3
4
root@server:~# service squid3 restart
[ ok ] Restarting squid3 (via systemctl): squid3.service.
root@server:~# /usr/lib/nagios/plugins/check_squid_proxy -u http://www.google.com -p 127.0.0.1 -l 3128 -e 200
CRITICAL - Status: 500 Can't connect to 127.0.0.1:3128 (Connection refused) (but expected 200...)

Gewoon aangeven dat de restart gelukt is, ongeacht of het process weer op komt of niet :X Heb het met meerdere services gehad trouwens, dus het is niet zozeer een fout in het init-script.
500 is toch gewoon een HTTP code die squid verstuurd? Dan draait de service dus wel lijkt me dan. Kun je niet iets doen als systemctl status squid3 om de laatste logs te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

onox schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:14:
[...]

500 is toch gewoon een HTTP code die squid verstuurd? Dan draait de service dus wel lijkt me dan. Kun je niet iets doen als systemctl status squid3 om de laatste logs te bekijken?
Het programma wat hij gebruikt geeft een error 500 omdat de verbinding is geweigerd, want squid draait niet. Er werd een HTTP/200 verwacht, maar kreeg dat niet. Hence HTTP/500, wat simpelweg staat voor dit:
500 Internal Server Error
A generic error message, given when no more specific message is suitable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Weet iemand of KVM Met grote disks issues kan geven? Ik heb een VM die gewoon IO-errors heeft terwijl mijn host os prima draait... maar de guest heeft wel een 1TB virtuele disk.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

*O* -eindelijk- een 'call-of-duty'-kloon voor linux *O*
https://www.playinsurgency.com/screenshots.html

//edit hieronder, yups als mod hl2, maar dit wordt opzich zelfstaand EN native linux :P (ps; l4d2 is ook ergens in mei)

[ Voor 37% gewijzigd door himlims_ op 26-04-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Laatst online: 19-09 13:29

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Insurgency, daar wordt toch al jaren aan gewerkt? Desalniettemin een mooie ontwikkeling.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

himlims_ schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:01:
*O* -eindelijk- een 'call-of-duty'-kloon voor linux *O*
https://www.playinsurgency.com/screenshots.html

//edit hieronder, yups als mod hl2, maar dit wordt opzich zelfstaand EN native linux :P (ps; l4d2 is ook ergens in mei)
Ik moet je effe waarschuwen dat die mod absoluut geen CoD is : Meer richting ArmA zit je dan CoD ;)

Ooit lang geleden gespeeld en het is best leuk, maar de actie is echt TRAAAAG over het algemeen dus geen run & gun zoals CoD !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 03:22:
[...]

Ik moet je effe waarschuwen dat die mod absoluut geen CoD is : Meer richting ArmA zit je dan CoD ;)

Ooit lang geleden gespeeld en het is best leuk, maar de actie is echt TRAAAAG over het algemeen dus geen run & gun zoals CoD !!
Als je snel wilt knallen, pak je UT of Quake :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hero of Time schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 12:31:
Als je snel wilt knallen, pak je UT of Quake :P.
Of Counter-Strike als we het toch over Steam en Valve hebben :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 11:26
Left for Dead 2 - Linux demo is er bijna.
http://www.l4d.com/blog/post.php?id=10451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Om maar in gamenieuws te blijven; van Kerbal Space Program bestaat sinds kort een officiële Linux-build: klik. Het is nog een alpha-versie, maar op mijn Arch systeem doet ie het zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
De L4D2 beta staat erbij in mijn Linux steam library

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Net deze Ted zitten kijken, vond 'm wel de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zeker de moeite waard, erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Interessant filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Is er trouwens iemand die al heeft geexperimenteerd met touchscreen en linux? Ik zit te denken aan een ultrabook met touchscreen en het liefst zou ik daar linux op installeren, maar ik vraag me af of dit al prettig werkende te krijgen is :).

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Goeie vraag, m'n HTPC zal een touchscreen in z'n case hebben die ik toch wel wil gaan gebruiken, anders kan ik net zo goed een andere case nemen. Dus, wordt zeker uitzoeken voor mij om dat aan de praat te krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Hero of Time schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 19:24:
Goeie vraag, m'n HTPC zal een touchscreen in z'n case hebben die ik toch wel wil gaan gebruiken, anders kan ik net zo goed een andere case nemen. Dus, wordt zeker uitzoeken voor mij om dat aan de praat te krijgen :).
Leuk, ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.

Verder op weg naar jessie na de wheezy release :). Ik ben benieuwd wanneer de nieuwe instroom van pakketjes uit unstable begint. Zal wel even duren nu alle debian mensen zo druk zijn geweest met de release. Ik blijf het debian releasetempo een verademing vinden.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat vroeg ik me ook al af idd.

Debian Wheezy is nu officeel uitgekomen, maar wanneer 'schuift de boel door'?
Op http://debian.org/releases staat Squeeze nog steeds als stable, en Wheezy als testing.

Ik draai Debian Testing op mijn server en wil dus graag bij testing blijven, maw upgraden naar Jessie. Ik heb in m'n sources.list testing staan als channel, maar een apt-get dist-upgrade geeft 0 upgradable packages.

Als ik het channel vervang door "jessie", kan hij dat blijkbaar niet vinden.

Beetje onduidelijk dit allemaal....

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb wheezy in m'n sources.list staan naast m'n standaard sid om packages zo nog te kunnen fixen als Sid ze sloopt. Nu zie ik in aptitude dat alles van Testing hernoemd is naar Stable. Ze zijn dus al wel klaar bij de packages, er moet alleen nog een symlink gemaakt worden naar testing met de naam jessie.

De afgelopen dagen waren er al wat minder updates in Sid, waarschijnlijk dus ter voorbereiding op Wheezy release. Ik geef 't een paar dagen tot een week, dan krijgen we een hele lading uit Experimental naar Sid. En uiteraard er vlak voor de lading van Sid naar Testing van wat er nog niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik had er eerst ook Wheezy instaan, maar heb dat dus gisteren veranderd naar testing omdat ik naar Jessie wilde. Jessie lijkt echter nog niet te bestaan, en testing point blijkbaar dus nog steeds naar Wheezy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb m'n eigen sources.list aangepast naar testing en zie er mee dat zo'n beetje alle versies van wheezy ook gelijk zijn aan testing en stable. Dat laatste is logisch, want Wheezy is nu stable. Dat eerste komt nog omdat er nog geen doorvoer is geweest van Sid naar Testing. Dat zal denk morgen of dinsdag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, Experimental heeft een redelijke leegloop naar Unstable gehad. Helaas dat libcairo2 niet te updaten valt als je multiarch bent. De dependencies die uitkomen op libwayland0, heeft een conflict met z'n i386 variant en vice versa. Super, dat multiarch, als alles 't maar ondersteund 8)7.

Wel gelijk de sprong naar kernel 3.8. Nu nog wachten totdat alle panel plugins van Xfce 4.10 compatible worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Hero of Time op 06-05-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Komt er binnenkort ook nog een nieuwe kernel van sid over naar testing dan? Zou fijn zijn :)
En laat ze Apache 2.4 dan ook meteen eens deze kant op gooien :P

En hoe zit dat multi-arch precies? Het was toch al langer mogelijk om package:i386 op te geven bij het installeren? Of was dit alleen in Wheezy (toen het nog testing was) zo?

En wat is precies de betekenis van de multi-arch CD-image?

[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 06-05-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Apache2 is nog 2.2.22 in Sid. 2.4 staat in Experimental, dus het lijkt erop dat de volgende Testing/Stable 2.4 zal bevatten. Sid heeft al een nieuwe kernel sinds vandaag: 3.8.

Multiarch was al in Sid aanwezig voordat 't goed en wel in Wheezy zat. Dit gaf ook zo zo'n problemen in Sid, want ia32-libs werd een metapackage die niet geïnstalleerd kon worden door missende dependencies en conflicten.
Maar als je m'n link had bekeken, had je gezien dat Wayland gewoon geen support heeft voor multiarch. Package libcairo2 is afhankelijk van libegl1-mesa. Deze heeft weer libwayland0 nodig. Maar als je multiarch hebt, heb je libcairo2 en libcairo2:i386 nodig, omdat GTK weer libcairo2 nodig heeft. Libwayland0 conflicteert met z'n i386 variant, die weer conflicteert met z'n amd64 broer. Paradox dus, pas als het conflict wordt opgelost, oftewel, wayland degelijk multiarch support krijgt, kan je met Sid geen zak uitvoeren tenzij je libcairo2 uit Testing pakt.

De multi-arch CD is precies dat. Het stelt al MA in voor je zodat als je een i386 package tegen komt, zoals Skype, deze zonder problemen geïnstalleerd kan worden. Het leuke is, is dat je voor Wheezy uit was zondag, Squeeze ook al MA images had. Het grappige daarvan, was dat ik die juist moest gebruiken in XenServer om daarmee gelijk een PV VM te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hero of Time schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:14:Multiarch was al in Sid aanwezig voordat 't goed en wel in Wheezy zat. Dit gaf ook zo zo'n problemen in Sid, want ia32-libs werd een metapackage die niet geïnstalleerd kon worden door missende dependencies en conflicten
als 'fanatiek' gamer en veel gebruiker van linux ben ik beetje klaar met de conflicten van 32bit/64bit
- of 32bit game werkt niet op 64bit systeem, gevolg 32bit libs/deps installeren, dat bots weer met andere packages of geeft vreemde errors: game-A werkt met gevolg dat game-B niet meer start want die had andere versie/build/release van lib-x in 32bit ofzo :r
- 64bit game, die stiekem toch nog 32bit libs vereist (grrr) maar weer incompatible zijn etc. blablabal

dan installeer je een 32bit systeem, blijkt er van game-C alleen een 64bit-versie te zijn :Z pfff
en dus, heb ik nu de onwenselijke situatie waarin ik een 32bit EN een 64bit build geinstalleerd heb van hetzelfde os |:( Wat dat betreft is er nog veel te verbeteren en te optimaliseren.

Anyway, weezy, ben nu enkele maanden zeer positief over SparkyLinux eoa exotische Debian fork van weezy samengesteld door groepje Poolse hackers (8> Wat ik hiervan plezierig vond is bepaalde packages beschikbaar zijn; vlc, mp3, dvd, mc, htop etc. Het stelt inderdaad geen drol voo rom die packages handmatig te installeren - maar ik ben lui(ste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:49:
[...]
vlc, mp3, dvd, mc, htop etc. Het stelt inderdaad geen drol voo rom die packages handmatig te installeren - maar ik ben lui(ste)
http://packages.debian.org/wheezy/lame
http://packages.debian.org/wheezy/vlc
http://packages.debian.org/wheezy/mc
http://packages.debian.org/wheezy/htop

Wat missen die precies?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:31

iChaos

It's Lupus.

Ik hou van open-source. Had vandaag zin om een muziekspeler te schrijven voor gebruik in Linux. GTK+ references erbij gepakt, IDE geinstalleerd, en aan de slag. FFmpeg leek me de beste optie als onderliggende laag, maar ik kon geen python bindings vinden die me echt bevielen.

Daarna dus geprobeerd om direct te praten met FFmpeg via subprocess.Popen, maar de output van FFmpeg kreeg een return carriage in de log, waardoor ik de huidige status nooit kon ophalen uit stdout zonder rare omwegen of wachten tot hij klaar is met de track. FFmpeg opnieuw gecompileerd met een aanpassing om een \n te zetten in de verbose log, en de log anders gemaakt qua opbouw om hem makkelijker te kunnen parsen in Python. 2 uur later, en mijn binary van FFplay gedraagt zich precies zoals ik zou hopen.

En nu weer door met de interface :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb 't gevoel alsof ik een hele goede vriend heb bedrogen. Van m'n baas moet ik Windows gaan gebruiken op 't werk, en vandaag was 't dan zover. Met veel pijn in m'n hart de Linux partities verwijdert om zo plek te maken voor Windows 8. Omdat 't op een MacBook Pro uit 2011 gebeurt, en W8 EFI ondersteunt, moet 't natuurlijk via EFI gaan werken. Maar wat een ramp is dat. Linux is echt 100x makkelijker.

Gelukkig heb ik m'n PC en privé laptop nog, en binnenkort komt daar een HTPC bij. Allemaal met Debian Sid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Hero of Time schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:27:
Ik heb 't gevoel alsof ik een hele goede vriend heb bedrogen. Van m'n baas moet ik Windows gaan gebruiken op 't werk, en vandaag was 't dan zover. Met veel pijn in m'n hart de Linux partities verwijdert om zo plek te maken voor Windows 8. Omdat 't op een MacBook Pro uit 2011 gebeurt, en W8 EFI ondersteunt, moet 't natuurlijk via EFI gaan werken. Maar wat een ramp is dat. Linux is echt 100x makkelijker.

Gelukkig heb ik m'n PC en privé laptop nog, en binnenkort komt daar een HTPC bij. Allemaal met Debian Sid.
Sterkte, bij ons op het werk draaien we nog XP.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik zal wel iets vet doms doen ofzo.. maar ik download dus CD1 van Debian 7.0 Wheezy... ik probeer hem te booten... en er gebeurt niks. Ik heb al 60 miljoen keer een iso'tje naar een cd'tje gebrand op dezelfde manier en altijd gaat het goed, maar nu lukt het niet. Zelfs de netinstall die ik gister gebrand heb wil wel booten (maar daar krijg ik niks mee voor elkaar, vandaar dat ik de full cd probeer), maar deze doet niks. Opnieuw fikken heeft ook niet geholpen. Meer mensen met dit probleem? Dit is de image die ik gedownload heb:

http://cdimage.debian.org...ebian-7.0.0-ia64-CD-1.iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De versie die je downloadt is voor Ithanium processors, dat gaat inderdaad niet werken. Voor 64 bit moet je één van de AMD64 iso's hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sallin schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:28:
[...]

Sterkte, bij ons op het werk draaien we nog XP.
Als dat het laatste MS OS was, prima, doe ik 't ook voor. Maar dat is 't niet. Omdat ik Debian Sid draai met delen uit Experimental, voornamelijk om de bleeding edge software, wil ik dus ook W8 hebben. En dan gelijk maar met EFI kennis maken, want met Linux ging 't niet lekker met de videokaart. Hopelijk doet Windows dat beter.
Vicarious schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:28:
Ik zal wel iets vet doms doen ofzo.. maar ik download dus CD1 van Debian 7.0 Wheezy... ik probeer hem te booten... en er gebeurt niks. Ik heb al 60 miljoen keer een iso'tje naar een cd'tje gebrand op dezelfde manier en altijd gaat het goed, maar nu lukt het niet. Zelfs de netinstall die ik gister gebrand heb wil wel booten (maar daar krijg ik niks mee voor elkaar, vandaar dat ik de full cd probeer), maar deze doet niks. Opnieuw fikken heeft ook niet geholpen. Meer mensen met dit probleem? Dit is de image die ik gedownload heb:

http://cdimage.debian.org...ebian-7.0.0-ia64-CD-1.iso
_O- Itanium architectuur gebruiken op x86 7(8)7

Ja, dat gaat 'm zeker worden :Y d:)b

:+

[ Voor 23% gewijzigd door Hero of Time op 07-05-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:43:
De versie die je downloadt is voor Ithanium processors, dat gaat inderdaad niet werken. Voor 64 bit moet je één van de AMD64 iso's hebben. :)
Ik zei toch dat het vast iets fucking doms was :+ Thanx, brainfart zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onox
Van m'n baas moet ik Windows gaan gebruiken op 't werk, en vandaag was 't dan zover.
Met wat voor argumenten? "Windows is het enige wat ik ken, dus jij gebruikt dat ook!"? |:( Was een virtuele machine niet mogelijk? Even opstarten en op een andere workspace zetten zodat je snel kunt schakelen als ie langs komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

onox schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 02:58:
[...]

Met wat voor argumenten? "Windows is het enige wat ik ken, dus jij gebruikt dat ook!"? |:( Was een virtuele machine niet mogelijk? Even opstarten en op een andere workspace zetten zodat je snel kunt schakelen als ie langs komt ;)
Iets met prioriteiten als ik "hetzelfde" heb als de rest van het bedrijf. Is het niet de bedoeling dat de sysadmin z'n werk gewoon kan doen, ipv constant met z'n systeem aan 't vechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

er is weer een nieuwe humble bundle; http://www.humblebundle.com/

deze keer met aantal double fine titels
Pay what you want for the platformer Psychonauts, the adventure Stacking, and RPG Costume Quest. If you pay over the average, you’ll also get the heavy metal action/adventure/RTS rocker Brütal Legend!

[ Voor 50% gewijzigd door himlims_ op 08-05-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Meh ik loop ook de hele dag met een dichtgetimmerde XP rond. Poeptraag en je kunt er geen ruk mee.
Het meeste werk doe ik op de Linux doos die ernaast staat, maar voor sommige dingen moet ik windows gebruiken :(.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onox
Hero of Time schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:28:
[...]

Iets met prioriteiten als ik "hetzelfde" heb als de rest van het bedrijf. Is het niet de bedoeling dat de sysadmin z'n werk gewoon kan doen, ipv constant met z'n systeem aan 't vechten?
Heb je geen mede-sysadmin die zijn beslissing kan overrulen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, ik ben de enige admin die ze hebben. Als ik onder een bus terecht zou komen, hebben ze lichtelijk een probleem, want ik heb nog geen tijd gehad om de boel te documenteren. Er zijn maar kleine stukjes gedaan, maar alle policies bijvoorbeeld missen nog en configs van nieuwe servers e.d. Wordt dus nog leuk. W8 staat er overigens op, maar video is ruk (driver kan niet gestart worden en de intel kaart zorgt voor zwart beeld) en audio doet 't ook niet. Dan maar met USB apparatuur werken voor geluid...

Echt, Windows = rot zoeken naar drivers en gezeur, Linux = alles ingebakken en werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Hero of Time schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 19:24:
Ben wat verder aan het kijken:
http://wiki.debian.org/TabletAndTouchScreen
In het kort, basisfunctionaliteit lijkt te werken maar voor geavanceerdere dingen moet je niet te veel verwachten. Plus veel programma's zullen er nog niet op zijn ingesteld, ik neem aan dat iets als virtueel toetsenbord wel gewoon moet werken.

Ik ben nog steeds zoekende tussen high end tablet Asus Transformer Infinity met docking, of iets als een XPS 12 hybrid. Nadeel van tablet is dat niet alle software die ik graag gebruik niet compatibel is, bovendien als je dan toch een dock heb dan begint het al meer op een ultrabook te lijken. Voordeel is de android omgeving en de apps. Nadeel van hybrid ultrabook is dat ik vermoed dat de tabletervaring gewoon een stuk minder is met linux.

Ubuntu tablet demo ziet er wel leuk uit, geen idee hoe dit vertaalt naar een ultrabook met touch.

This too shall pass

Pagina: 1 ... 28 ... 79 Laatste

Let op:
Distro- en OS-wars voer je maar IRL ;)
Hou het dus gezellig en vooral over NOS :)
POST UW VRAGEN IN EEN NIEUWE DRAAD AUB

Discussies en ervaringen over distro's passen beter in Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 8.
Voor desktopomgevingen kan je beter terechten in De voordelen en nadelen van bekende Desktop Environments.