Ik heb momenteel Sabayon geïnstalleerd staan. Dat lijkt tot dusverre voor mij de ideale distro:
- Rolling release, dus als het goed is niet zoals bij Ubuntu re-installs (dist-upgrades zijn een nachtmerrie)
- Veel werkt out of the box. Netwerk, multimedia, display, FN keys voor aanpassen brightness en volume, touchpad etc. allemaal vrijwel niets aan hoeven doen
- Alle grote/bekende applicaties staan gewoon in de repositories en zijn dus met enkele klikken te installeren
- Vrijwel geen CLI nodig. Doe ik echter wel want ik vind die software installer (Rigo) niet echt lekker werken, dus ik installeer alles vrolijk met equo install <applicatienaam> op de cli
- Tweaken KAN wel (het is tenslotte gentoo based), maar HOEFT niet. Met Arch ben je weken bezig om je systeem fatsoenlijk te krijgen, bij Sabayon had ik het zo voor elkaar.
Het enige nadeel vind ik dat als je iets niet direct voor elkaar krijgt en je gaat zoeken naar een oplossing, dat je toch vaak de oplossing wel vindt voor andere distro's , maar voor Sabayon verder moet zoeken. HEt is namelijk niet zo'n veelgebruikte distro.
Het is nog even afwachten hoe stabiel het allemaal is, maar so far so good. Fingers crossed!
[
Voor 4% gewijzigd door
Vicarious op 21-02-2013 10:48
]