Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Hebben firewalls niet veel nut dan om op een desktop te draaien?
Afaik staat er standaard niets te luisteren op de poorten. Zolang je dus geen serversoftware draait zit je goed.Coyota schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:26:
Het is voor een desktop.
Lijkt me wel leuk, maar moet ik nog een game-pc hebben. Nu vind ik het juist leuk om mn linux op zo goedkoop mogelijke hw de draaien.himlims_ schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:35:
beetje offtopic;
Maar zijn er gamers die zin hebben om games te reviewen op het linux platform?
Wordt beetje too much om alles alleen te doen.
Ik denk dat je met deze oproep in de V&A moet zijn omdat dit tegen de policy is.
Ach, wat mij betreft staat de oproep hier prima. Als een game goed kan draaien op gemiddelde hardware wil ik best een linux game reviewen, maar is er dan wel een soort raamwerk waar ik mijn review in kan gieten zodat ik wat houvast heb?Jogai schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:52:
[...]
Ik denk dat je met deze oproep in de V&A moet zijn omdat dit tegen de policy is.
Vicariously I live while the whole world dies
V&A is misschien misschien niet overbodig, dit topic leek me goede plaats ivm de doelgroep.
Voor puur desktop gebruik niet nee. Sowieso heeft een firewall natuurlijk geen enkele nut zolang je niet ook daadwerkelijk de toegang tot iets wilt blokkeren.Coyota schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:26:
Het is voor een desktop.
Voor een desktop is het gewoon belangrijk dat je de updates installeert en alleen software installeert uit vertrouwde repo's. Zolang je dat doet kan er eigenlijk niets mis gaan.
Je site ziet er dan ook supergoed uit, complimenten daarvoor. Heb je dat Forced wel eens gespeeld? Is dat wat? Leek me op basis van de screenshots wel leuk, maar vaak vallen Linux games me achteraf toch wat tegen (als ik ze al aan de praat krijg).himlims_ schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:31:
Ben bezig met opstellen richtlijnen/default-template. De site loopt namelijk beter dan ik had gehoopt. En inmiddels melden uitgevers/ontwikkelaars zich op eigen initiatief bij me aan. Hierdoor groeit de stapel games met de dag. En met een full-time job wordt het allemaal wat lastig te combineren in me eentje.
V&A is misschien misschien niet overbodig, dit topic leek me goede plaats ivm de doelgroep.
Na zo'n 12 jaar zit er daadwerkelijk een release van E17 aan te komen.
Om eerlijk te zijn is de laatste keer dat ik E17 geprobeerd heb ruim anderhalf jaar geleden. Terwijl ik vroeger toch lang E16 heb gebruikt op mijn toenmalige Pentium 3.
Ik ben wel benieuwd en ga hem zeker testen zodra hij uit is.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Forced wordt een succes game voor 2013 - mark my words. De game combineerd diablo met left-4-dead, en dat doen ze goed. Men is al maanden bezig met balanceren van de items/wapens etc. En leaderboards zijn voornamelijk gericht op tijd; speedruns. Gameplay veranderd ook afhankelijk van aantal (co-op) spelers - max 4. Wordt er nieuwe classe toegevoegd, moeten alle levels/challenges opnieuw beoordeeld worden. wat erg tijdrovend is.Vicarious schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:18:
[...]
Je site ziet er dan ook supergoed uit, complimenten daarvoor. Heb je dat Forced wel eens gespeeld? Is dat wat? Leek me op basis van de screenshots wel leuk, maar vaak vallen Linux games me achteraf toch wat tegen (als ik ze al aan de praat krijg).
Heb 'm gespeeld met xbox 360 controller, waardoor het 'console gaming' is. En spel is daar ook op gebouwd. Maar werkt uiteraard ook met muis+keyboard.
WFTO wordt ook een toppertje - maar dat is pas eind 2013. Dat is een dungeonkeeper kloon, heb de ontwikkelaar vorige week vluchtig gesproken.
lang leven unity3d
//edit; E17 draait hier wel lekker, is even wennen (altijd gnome/xfce) maar dit wil ook wel aardig.
[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 17-12-2012 11:30 ]
Helaas weinig tijd om te helpen games te reviewen, er is al amper tijd om ze te spelen tegenwoordig

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Thanx, ga ik zeker proberen dan!himlims_ schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:24:
[...]
Forced wordt een succes game voor 2013 - mark my words. De game combineerd diablo met left-4-dead, en dat doen ze goed. Men is al maanden bezig met balanceren van de items/wapens etc. En leaderboards zijn voornamelijk gericht op tijd; speedruns. Gameplay veranderd ook afhankelijk van aantal (co-op) spelers - max 4. Wordt er nieuwe classe toegevoegd, moeten alle levels/challenges opnieuw beoordeeld worden. wat erg tijdrovend is.
//edit; kijk http://www.aethereusgame.com/index.html eens
[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 18-12-2012 14:01 ]
[ Voor 42% gewijzigd door himlims_ op 20-12-2012 08:22 ]
Wat is er nou zo goed aan Enlightenment? Ik heb een beetje het idee dat er een soort mythische / goddelijke sfeer omheen hangt, maar weet niet zo goed wat er nou zo goed aan is.Ultraman schreef op zondag 16 december 2012 @ 00:14:
http://enlightenment.org/...news/show&l=en&news_id=73
Na zo'n 12 jaar zit er daadwerkelijk een release van E17 aan te komen.
Om eerlijk te zijn is de laatste keer dat ik E17 geprobeerd heb ruim anderhalf jaar geleden. Terwijl ik vroeger toch lang E16 heb gebruikt op mijn toenmalige Pentium 3.
Ik ben wel benieuwd en ga hem zeker testen zodra hij uit is.
Het is vooral een licht gewicht DE die er grafisch best mag wezen. Zoals wel vaker bij de open-source wereld; is kwestie van smaak.

Site: http://tasharen.com/windward/
Announce of Linux build on forum: http://tasharen.com/forum/index.php?topic=2566.0
Direct link to Linux build: http://tasharen.com/windward/WindwardLinux.zip
Video: YouTube: Windward Preview
Een aantal pakketten werden geinstalleerd, alleen blijkbaar niet helemaal goed. De library libpam.so.0, welke toch vrij essentieel is, kon niet gevonden worden. Een reboot leverde ook niet veel op, want nog een library kon niet gevonden worden en een kernel panic volgde
Gelukkig nieuwjaar zullen we maar zeggen
Alle libraries staan in /lib/x86_64-linux-gnu en i386-linux-gnu. Een symbolische link van bijv. /lib/x naar /lib/x86_64-linux-gnu/x zorgt ervoor dat de betreffende library gevonden kan worden. Benieuwd naar wat deze laatste updates waren keek ik in Synaptics log, en daar zag ik o.a. updates van multiarch en libc6.
De configuratie van ld zag er goed uit, dus na het aanmaken van een symlink voor libtinfo.so.5 kon ik chrooten in m'n systeem en vervolgens ldconfig uitvoeren. Probleem opgelost
Nu ben ik toch even verder aan het uitzoeken wat nu exact de oorzaak is. Blijkbaar wordt ldconfig niet op tijd uitgevoerd wanneer libc6 wordt vernieuwd. De upgrade kan dus ook niet verder worden uitgevoerd, omdat dpkg-deb niet meer uitgevoerd kan worden.
Vandaag toonde toch weer even aan waarom Debian Unstable toch Unstable heet :-)
Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi
Ik stel het nog heel eventjes uit om te updaten, al is m'n laptop wel up to date t/m gister. Geen problemen mee gehad. PC moet nog even wachten, zit te kutten met m'n iphone, klote ding wil niet helemaal lekker updaten naar 5.1.1 en heb tig tooltjes moeten gebruiken om iets zinnigs te krijgen.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Nog geen nieuwjaarsbug tegengekomen in je huidige iOS versie?
Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi
Was allang blij dat m'n XP VM stabiel draaide. Heb een W7 VM die crasht met een BSOD als ik door mapjes blader met Explorer++. Dacht dat 't aan Debian Unstable lag, icm VirtualBox voor Wheezy, maar aangezien m'n XP goed draait, moet 't ergens anders aan liggen. Op 't werk heb ik met een andere VM constante crashes als ik Excel 2010 gebruik
Met al die 'problemen' ben ik blij dat ik Linux draai
Ik merk wel dat dit soort tools tegen de praktische limieten van bash aanlopen, waardoor er hier en daar wat lelijkheid in de code sluipt. Daarnaast zijn de regels en syntax over de jaren een zooitje geworden imo. Misschien maar eens naar python porten wanneer ik weer vakantie heb...
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Op dit moment zit er geen compatibiliteit tussen, al is het makkelijk te implementeren. Iig komt ie op een todo-lijstafraca schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 20:44:
Als je -i flag een keepass db file kan importeren wil ik best even kijken hoor.

Verder geen problemen gelukkig, zelfs LVM ging prima en grub gaf z'n gebruikelijke melding:
/usr/sbin/grub-setup: warn: This GPT partition label has no BIOS Boot Partition; embedding won't be possible!. /usr/sbin/grub-setup: warn: Embedding is not possible. GRUB can only be installed in this setup by using blocklists. However, blocklists are UNRELIABLE and their use is discouraged.. Installation finished. No error reported.
GPT ja, met Grub-PC. Waarom? BIOS emulated boot op MBP zodat ik degelijk video heb met externe monitor support. En Compiz

VM draaide op 11.10. Melding dat er een upgrade mogelijk is naar 12.04. Prima, doe maar, VM boeit niet zo heel veel. Staat eerst lange tijd op uitvoeren van libc6. Klap ik de terminal open, staat 't te wachten op user interactie om een paar daemons te stoppen/herstarten. Niet zo set-and-forget, je moet er werkelijk bij blijven. Maar goed, gaat weer verder, staat er in de terminal iets over too many errors oid. Rond wat dingen af (aldus de voortgangsbalk, maar terminal laat niets zien), vraagt voor herstart en lo and behold: could not read from boot medium
Ubuntu, je blijft een waardeloos stuk software met je update manager. Het is russisch roulette met 1 lege kamer, ipv 1 gevulde
Nog een onbekende tijd en dan is er een nieuwe Stable release van Debian. Zal m'n eerste keer wezen dat ik daar een upgrade van uit voer, maar ik heb er veel meer vertrouwen in dan bij Ubuntu
* Hero of Time is blij dat hij zo'n twee jaar geleden is overgestapt van Xubuntu naar Debian Sid. Dat is tenminste stabieler.
Edit:
VM uitgeschakeld en weer gestart. Er is een soort van OS dat start, maar iconen missen, muis werkt niet, netwerk kan niet geladen worden, WM bestaat niet, dpkg --configure * geeft dezelfde error als tijdens de upgrade, dus, Canonical met z'n Ubuntu update manager is echt top
[ Voor 16% gewijzigd door Hero of Time op 04-01-2013 11:12 ]
Ik heb laatst 1000+ Debian dist-upgrades uitgevoegd, en ze gingen allemaal goed (productie servers). Geen OS dingen iig, wel hier en daar een bokkend stukje software wat na wat herconfiguratie ook gewoon weer ging draaienHero Of Time schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:59:
Nog een onbekende tijd en dan is er een nieuwe Stable release van Debian. Zal m'n eerste keer wezen dat ik daar een upgrade van uit voer, maar ik heb er veel meer vertrouwen in dan bij Ubuntu
* Hero of Time is blij dat hij zo'n twee jaar geleden is overgestapt van Xubuntu naar Debian Sid. Dat is tenminste stabieler.
Ik vond het wel een redelijke verassing. Door Ubuntu via Android had ik niet een volledig stand alone O.S. verwacht. Zoals ik het lees zal het O.S. niet alleen op telefoons komen maar ook er handmatig op te installeren valt. Ik denk wel dat dit een kleine klap is voor het Mozilla O.S. voor telefoons. Ik moet ook nog zien wat Tinzen wordt. 2013 en 2014 worden iig jaren waarin vooral Android zal moeten zien te overleven. Ik vermoed dat Windows en iOS vrij weingi alst ervan zullen krijgen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Vooralsnog hoef je bij Ubuntu zelf geen credentials in te geven bij installeren van meuk (of dat nou via het software centre is of via een debje of zelf compilen) en ik ga ervan uit dat (oei, assumption) dit ook het geval zal zijn op het U-phone OS. Of dan in ieder geval bij stand alone phones (als in die niet van een provider zijn).
Edit: volgens mij is het inderdaad het geval dat je niets aan Ubuntu hoeft te 'geven' om iets met de phone te kunnen als ik zo de perspresentatie nog eens bekijk.
[ Voor 10% gewijzigd door letatcest op 04-01-2013 12:40 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
http://www.gamechup.com/s...ll-be-linux-based-report/
Beide hebben ook een youtube channel waar ze best wel eens gave dingen laten zien:
YouTube: Ben Krasnow
YouTube: Jeri Ellsworth
Gaaf dat Valve dus blijkbaar zulke mensen inhuurt om hun console te bouwen.
Ben benieuwd wat voor hardware het ding gaat krijken en hoeveel het gaat kosten.himlims_ schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:53:
wisten het eigenlijk al, maar nu bevestigd; valve's game console draait op linux
http://www.gamechup.com/s...ll-be-linux-based-report/
Misschien wel een leuke hackbox erbij straks.
doet linux uit de doeken over ontwikkelingen van 'kernel team' bij valve op kantoor.
uit berichten verneem ik dat de richtprijs 100-150$ zou moeten worden, excl. additionele controllers.
maar ... je zou steambox (OS) ook op je desktop kunnen zetten. Ik verwacht dat het een soort gestripte ubuntu is, met big-screen-mode als login op minimale x schil. Op reddit is men al bezig een ubuntu steam te maken.
M'n Debian home server al jaren zonder herinstallatie. Is al 2x geupdatet naar een nieuwe Debian versie en de complete hardware is al minimaal 2x vervangen. Enorm robust spul.ex87 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:23:
[...]
Ik heb laatst 1000+ Debian dist-upgrades uitgevoegd, en ze gingen allemaal goed (productie servers). Geen OS dingen iig, wel hier en daar een bokkend stukje software wat na wat herconfiguratie ook gewoon weer ging draaien. Ubuntu op de desktop is nog nooit goed gegaan en daar ben ik dus ook maar vanaf gestapt.
Hik er nu wel tegenaan dat Debian Squeeze de HD2500 video niet ondersteunt van m'n Intel 3330 processor en dat ik uit moet vogelen hoe de nieuwe 3TB schijf ingeregeld moet worden als bootschijf. Vrees alleen dat Wheezy 'm ook niet gaat worden qua support voor de HD2500 xorg driver, en de nieuwe testing zal in het begin wel relatief gaar zijn omdat alle experimental meuk er ingegooid wordt.
Als 1 partitie groter dan 2 TB zal worden, moet je 'm GPT indeling geven en je kan dan alleen via EFI van GPT booten vziw. Je hardware moet dus UEFI boot ondersteunen. Zoniet, dan zit je vast aan MBR schijf als boot schijf. Dat zou betekenen dat je /boot op een USB stickie moet staanRukapul schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:38:
[...]
M'n Debian home server al jaren zonder herinstallatie. Is al 2x geupdatet naar een nieuwe Debian versie en de complete hardware is al minimaal 2x vervangen. Enorm robust spul.
Hik er nu wel tegenaan dat Debian Squeeze de HD2500 video niet ondersteunt van m'n Intel 3330 processor en dat ik uit moet vogelen hoe de nieuwe 3TB schijf ingeregeld moet worden als bootschijf. Vrees alleen dat Wheezy 'm ook niet gaat worden qua support voor de HD2500 xorg driver, en de nieuwe testing zal in het begin wel relatief gaar zijn omdat alle experimental meuk er ingegooid wordt.
ubuntu fork gericht op entertainment/gamen; standaard netfix en steam geinstalleerd
Ik snap de toegevoegde waarde van dat soort distro's nooit zo. Ze flikkeren er een ander logootje bij, installeren net een iets andere default set aan pakketten en huppa, we hebben weer een distro.himlims_ schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:28:
Fuduntu heeft 'eerste' build beschikbaar; http://www.fuduntu.org/bl...7/fuduntu-2013-1-release/
ubuntu fork gericht op entertainment/gamen; standaard netfix en steam geinstalleerd
Verwijderd
Verrassing nee... Of het gewenst is... Dat valt te bezien. Laat ik het zo zeggen: Door het aanhouden van Unity en de perikelen rondom het aanbieden van zoekresultaten vanuit Amazon in Ubuntu en het negeren van geluiden vanuit de gebruikers, hebben ze erg veel credits moeten inleveren. Het aanbieden van een port voor telefoons zorgt absoluut niet dat die credits weer terug komen.Auredium schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:29:
Wat denkt iedereen hier over de aankondiging van Ubuntu voor de telefoon?
Ik vond het wel een redelijke verassing. Door Ubuntu via Android had ik niet een volledig stand alone O.S. verwacht. Zoals ik het lees zal het O.S. niet alleen op telefoons komen maar ook er handmatig op te installeren valt. Ik denk wel dat dit een kleine klap is voor het Mozilla O.S. voor telefoons. Ik moet ook nog zien wat Tinzen wordt. 2013 en 2014 worden iig jaren waarin vooral Android zal moeten zien te overleven. Ik vermoed dat Windows en iOS vrij weingi alst ervan zullen krijgen.
Dit heb ik in Word 2010 ook, dus het is wel consequenthimlims_ schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:39:
Wat is libre/open-office toch een pauper product. Serieus 2u bezig om een standaard document op te stellen. Krijg het neit voor elkaar. Continue opmaak die verspringt, indeling die veranderd, autonummer die qua nummering niet klopt. taps die verspringen en qua stop onjuist gaan, afbeeldingen die over scherm huppelen als hoerige konijntjes...
Gewoon LaTeX gebruikenhimlims_ schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:39:
Wat is libre/open-office toch een pauper product. Serieus 2u bezig om een standaard document op te stellen. Krijg het neit voor elkaar. Continue opmaak die verspringt, indeling die veranderd, autonummer die qua nummering niet klopt. taps die verspringen en qua stop onjuist gaan, afbeeldingen die over scherm huppelen als hoerige konijntjes... Waarom?? het kan wel, zie abiword.
Goh, je omschrijft MS Office perfect. Het tegenovergestelde wat mijn ervaring is met OOo/LO. Ik heb eerder met MS Word dat de hele opmaak verne*kt wordt. Met LO nog niet gehad. Heb m'n hele scriptie in LO geschreven, geen enkel probleem met opmaak verspringen.himlims_ schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:39:
Wat is libre/open-office toch een pauper product. Serieus 2u bezig om een standaard document op te stellen. Krijg het neit voor elkaar. Continue opmaak die verspringt, indeling die veranderd, autonummer die qua nummering niet klopt. taps die verspringen en qua stop onjuist gaan, afbeeldingen die over scherm huppelen als hoerige konijntjes... Waarom?? het kan wel, zie abiword.
Was wel leuk met m'n afstudeerdocent, die heeft speciaal voor mij LO geïnstalleerd op z'n laptop en elke keer als hij de applicatie zag, moest hij aan mij denken met Linux
Werken met een tekstverwerker wordt dan net zoiets als websites "visueel" in elkaar zetten met Dreamweaver. Brakheid galore.
Ik gebruik tekstverwerkers alleen nog voor zeer korte documenten, of als ik niet anders kan (meestal veroorzaakt door mijn omgeving).
[ Voor 9% gewijzigd door Katsunami op 22-01-2013 00:20 ]
Nice! Vanavond toch is kijken of het onder Debian werkt. Lees er best goede verhalen over.himlims_ schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 08:38:
Half-Life is beschikbaar(beta) voor ons platform.
Binnenkort 'Cave the game' live voor linux, dat is een waar ik serieus na uit kijk.
[ Voor 39% gewijzigd door himlims_ op 25-01-2013 11:08 ]
Wow, we kunnen eindelijk een game uit 1998 op Linux draaien!himlims_ schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 08:38:
Half-Life is beschikbaar(beta) voor ons platform.
Cox noemt 'familieredenen' als reden voor zijn vertrek. "Ik besef me dat dit meestal managementtaal voor 'ik vind de baas een klootzak' is", aldus de Linux-pionier, "maar ik wil iedereen verzekeren dat, ondanks dat ik denk dat Linus een klootzak is - en daardoor erg goed als kerneldictator -, ik echt vanwege familieomstandigheden vertrek

Mwa D3 loopt hier regelmatig met 100+ FPS eigenlijk 1 van de games die juist wel bijzonder soepel lopen, daarin tegen ben ik helaas weer terug gestapt naar een Dual boot puur vanwege games. ( Voornamelijk Starcraft 2 eigenlijk )Vicarious schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:17:
DotA2 en Diablo III draaien al enigszins (wel trager dan in Windows)
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Hij is iig erg open in z'n verklaring
Hebben ze de laatste 2-3 maanden wat fixes gedaan voor Wine? Ik mocht blij zijn met 30 fps. Speelde op Windowed Fullscreen mode met HD resolutie op een virtueel bureaublad omdat 't anders vastliep. Fullscreen zonder de virtual desktop optie van Wine was al helemaal niet te doen, 2-3 fps. Heb een native resolutie van 2560x1440 btw.ShadowBumble schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:36:
[...]
Mwa D3 loopt hier regelmatig met 100+ FPS eigenlijk 1 van de games die juist wel bijzonder soepel lopen, daarin tegen ben ik helaas weer terug gestapt naar een Dual boot puur vanwege games. ( Voornamelijk Starcraft 2 eigenlijk )
Ben nu gestop met D3 omdat die klootzakken van Blizzard (of eigenlijk hun retarded systeem) constant m'n account dicht smijt onder het mom van "suspicious activity", alleen maar omdat ik een instelling in Wine veranderde

Neuh daar praat ik over een maandje of 4 alweer terug, sindsdien als ik dan toch moet dual booten met windows ga ik natuurlijk alles in Windows spelen.Hero Of Time schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:02:
Hebben ze de laatste 2-3 maanden wat fixes gedaan voor Wine? Ik mocht blij zijn met 30 fps. Speelde op Windowed Fullscreen mode met HD resolutie op een virtueel bureaublad omdat 't anders vastliep. Fullscreen zonder de virtual desktop optie van Wine was al helemaal niet te doen, 2-3 fps. Heb een native resolutie van 2560x1440 btw.
Ben nu gestop met D3 omdat die klootzakken van Blizzard (of eigenlijk hun retarded systeem) constant m'n account dicht smijt onder het mom van "suspicious activity", alleen maar omdat ik een instelling in Wine veranderdeCollega van mij kan zo bij anderen aanmelden zonder gezeik (van XP naar 7 en terug). Maar owee als je je Wine-prefix van XP naar 7 zet, of een nieuwe maakt...
offtopic: toen ik met D3 in Wine aan de slag ging werd mn hele account ook gelockt inderdaad, en het was nog een heel drama om het weer open te krijgen. Treurig dat het zo moet, ik heb nog geen enkele andere game meegemaakt die hier moeilijk over deed.Hero Of Time schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:02:
[...]
Hij is iig erg open in z'n verklaring
[...]
Hebben ze de laatste 2-3 maanden wat fixes gedaan voor Wine? Ik mocht blij zijn met 30 fps. Speelde op Windowed Fullscreen mode met HD resolutie op een virtueel bureaublad omdat 't anders vastliep. Fullscreen zonder de virtual desktop optie van Wine was al helemaal niet te doen, 2-3 fps. Heb een native resolutie van 2560x1440 btw.
Ben nu gestop met D3 omdat die klootzakken van Blizzard (of eigenlijk hun retarded systeem) constant m'n account dicht smijt onder het mom van "suspicious activity", alleen maar omdat ik een instelling in Wine veranderdeCollega van mij kan zo bij anderen aanmelden zonder gezeik (van XP naar 7 en terug). Maar owee als je je Wine-prefix van XP naar 7 zet, of een nieuwe maakt...
zegt ook meer over blizzard dan over d3. maar is te verklaren; gold-farmersVicarious schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:13:
[...]
offtopic: toen ik met D3 in Wine aan de slag ging werd mn hele account ook gelockt inderdaad, en het was nog een heel drama om het weer open te krijgen. Treurig dat het zo moet, ik heb nog geen enkele andere game meegemaakt die hier moeilijk over deed.
zij draaien meerdere VM's via qemu, en daarop wine icm diablo3.
zo zetten zij van die gold-farm-servers op. laatst keer artikel over zitten lezen, gast vertelde dat ie in 1 maand 200.000$ had verdiend op die manier.
//edit
volgens mij graaft ubuntu nu dŕ eigen graf; http://www.omgubuntu.co.u...-scope-searching-in-13-04
[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 31-01-2013 09:01 ]
On a different note: de laatste Firefox versies begonnen nogal log om te gaan met bepaalde websites. Bijvoorbeeld GoT inladen duurde superlang. Alsof ie complete databases aan het laden was. Nu dezelfde sites in chromium en ze laden gewoon vlot zoals het ook mijn verbinding betaamt. WTH is Firefox aan het doen?
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
dat doet ie ook! firefox is helemaal sqlite geil, io-op het filesystem als een gekTheimon schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:37:
Alsof ie complete databases aan het laden was.

Alternatieven zoeken dus, hoewel ik al jarenlang tevreden Firefox gebruiker ben. Toch jammer.
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
[ Voor 0% gewijzigd door Hero of Time op 04-02-2013 13:44 . Reden: Noem het beestje gewoon bij z'n naam ]
Bedankt voor de tiphimlims_ schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:31:
Iemand 'Codeweaver / crossover' via LTSP aangeboden? willen dit gaan inzetten om gebruikers via MS office te kunnen werken. LibreOffice faalt op dit gebied; bestand uitwisselen blijft een ramp. Opmaak die continue verspringt etc.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Ik heb zelf het nog niet getest met Crossover For Linux maar dat zal ik vanavond ook eens doen het schijnt namelijk goed te werken, aan de andere kant moet ik ook heel eerlijk zijn en zeggen dat ik toch ook nog een Windows VM heb ( ik dual boot eigenlijk alleen voor gaming ) waarin wat must have windows Applications draaien ( denk aan vSphere Client, itunes & office voornamelijk ).LiquidT_NL schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:19:
[...]
Bedankt voor de tipIk ben nog steeds bezig met mijn Wheezy install in te richten op mijn laptop. Office gaat voor nu via virtualbox (wine was te instabiel), en hoewel dat al erg prettig is, stoor ik me toch aan het feit dat de vensters op mijn virtuele machine niet goed integreren in de window manager. Crossover zou best eens een goede oplossing kunnen zijn.
Opzich kan ik er prima mee leven met die dingen in een VM.
Ik ook wel, maar soms ben ik een beetje power-user van Office, en dan is het wel iets fijner goed te alt-tabben. De seamless mode is dan wel erg fijn moet ik zeggen.ShadowBumble schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:25:
[...]
Ik heb zelf het nog niet getest met Crossover For Linux maar dat zal ik vanavond ook eens doen het schijnt namelijk goed te werken, aan de andere kant moet ik ook heel eerlijk zijn en zeggen dat ik toch ook nog een Windows VM heb ( ik dual boot eigenlijk alleen voor gaming ) waarin wat must have windows Applications draaien ( denk aan vSphere Client, itunes & office voornamelijk ).
Opzich kan ik er prima mee leven met die dingen in een VM.
Hoe dan ook, voor mijn broer zijn webshop ontwikkel ik wat simpele tools in VBA, dan is het juist fijn om zo'n heel kaal, basic systeem te hebben imho.
Het aan de praat krijgen op wheezy is nogal moeilijk en omslachtig. Daarnaast is voor mij elke vorm van instabiliteit (zelfs de minimale die ik had met Office 2007 op een vroegere Ubuntu install) is voor mij al te veel. Daarnaast is het voor mij ook de moeite t.o.v. de batenHero Of Time schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:42:
Ik heb meerdere VMs, op 't werk 2x W7 waarvan 1 met Office. Is wel handig zo af en toe. Verders heb ik in Wine ook Office 2010 geïnstalleerd en ondervind eigenlijk geen instabiliteit. Het is wel wat trager, maar verders doet 't prima met wat ik er mee doe. En dat is alleen Word en Excel. Voor het standaard documentje typen pak ik LO wel, stuk sneller en veel minder log.
Maar dat crossover ga ik vanavond eens een demo'tje van installeren.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Oh? Moeite om 't aan de praat te krijgen? Ik heb gewoon een Wine versie (1.5.4) gepakt, gecompileerd en werken met die zooi. Op zich geen problemen mee op Sid.LiquidT_NL schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:28:
[...]
Het aan de praat krijgen op wheezy is nogal moeilijk en omslachtig. Daarnaast is voor mij elke vorm van instabiliteit (zelfs de minimale die ik had met Office 2007 op een vroegere Ubuntu install) is voor mij al te veel. Daarnaast is het voor mij ook de moeite t.o.v. de baten
Maar dat crossover ga ik vanavond eens een demo'tje van installeren.
Enige wat ruk is, maar dat is inherent aan Wine, is de bestandskoppelingen voor het openen met bepaalde programma's. Prima dat 't .doc e.d. MS formaten met MS Office wil openen, maar blijf met je commerciële poten van de OpenDocument formaten (.ods, .odt e.d.) af!
Ik alleen maar. Heb ook meerdere manieren geprobeerd.Hero Of Time schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:46:
[...]
Oh? Moeite om 't aan de praat te krijgen? Ik heb gewoon een Wine versie (1.5.4) gepakt, gecompileerd en werken met die zooi. Op zich geen problemen mee op Sid.
Via wat guides kom ik voornamelijk op de benodigde dotnetfx en msxml3 pakketten, wat dan nog redelijk gaat, hoewel ik hier en daar wel errors krijg. Vervolgens na installatie weigert office 2007/2010 op te starten met een foutmelding waar amper wat over te vinden.
Ja ik ben vaag omdat ik het na een uurtje of 2 maar heb opgegeven. Ook wat rondgooglen geeft aan dat er sommige mensen beweren dat het niet mogelijk is. Ik draai Wheezy 64 bit (bedankt nog voor je tip in mijn topic, ik ben meer dan happy tevens door Gnome Shell
Misschien dan toch vanavond nogmaals Office 2010 proberen via Wine. Heb je nog een guide geprobeerd? Zeker met al die prefix zooi, en die extra pakketten wordt het nogal verwarrend. En ik neem aan dat ik gewoon de nieuwste package uit de repository kon trekken i.p.v. compilen? Daar heb ik namelijk weinig kaas van gegeten (maar wel ervaring mee heb, dus het kan wel
[ Voor 3% gewijzigd door LiquidT_NL op 05-02-2013 11:12 ]
wij gaat het nu inzetten op een wine/crossover server, gebruiker doet een ssh -x naar die bak, en krijgt vervoglens een "native ogende" office voorgeschoteld.Hero Of Time schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:42:
Ik heb meerdere VMs, op 't werk 2x W7 waarvan 1 met Office. Is wel handig zo af en toe. Verders heb ik in Wine ook Office 2010 geïnstalleerd en ondervind eigenlijk geen instabiliteit. Het is wel wat trager, maar verders doet 't prima met wat ik er mee doe. En dat is alleen Word en Excel. Voor het standaard documentje typen pak ik LO wel, stuk sneller en veel minder log.
Dit alles lijkt in de tests goed te gaan, enige beperking die we tot nu toe vinden is verplaatsen van afbeelding met kenmerk 'achter tekst'. Als je dat doet, ervaar je een serieuze vertraging. Afgezien daarvan werkt het erg plezierig.
Voor 99% van de handelingen werkt het gewoon goed. Licenties zijn aangevraagd, binnenkort live over.
Voorheen hadden we freerdp sessie > windows bak, maar dat gaf toch eea aan irritaties; keyboard instellingen niet goed meegenomen, paths die 'onlogisch' werden. Via deze wine oplossing hebben we die problemen niet meer. En is er wederom een windows server minder nodig
Let wel; complete office suite werkt, met uitzondering van Access - die is functioneel gewoon gaar
Je kunt rechtreeks wine nemen, eigen prefix aanmaken. (kan je daarvoor PlayOnLinux sterk aanraden!!) PoL biedt diverse pakketten aan; http://www.playonlinux.com/en/supported_apps.html - en zit redelijke community achter die met custom .pol installaties komen. Zo heb ik die eentje voor 'the walking dead' in elkaar geklikt
Wil je het nog handiger doen (commercieel), dan is crossover een optie; RootGamer: CodeWeaver 24u gratis te downloaden (afgelopen)
[ Voor 21% gewijzigd door himlims_ op 05-02-2013 12:42 ]
Ik heb alleen maar 64 bit draaien. Ook op m'n vorige PC met toen 3 GB RAM had ik uiteindelijk Ubuntu x64 genomen (toen ik naar 10.04 ging even uit 't hoofd).LiquidT_NL schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:09:
[...]
Ik alleen maar. Heb ook meerdere manieren geprobeerd.
Via wat guides kom ik voornamelijk op de benodigde dotnetfx en msxml3 pakketten, wat dan nog redelijk gaat, hoewel ik hier en daar wel errors krijg. Vervolgens na installatie weigert office 2007/2010 op te starten met een foutmelding waar amper wat over te vinden.
Ja ik ben vaag omdat ik het na een uurtje of 2 maar heb opgegeven. Ook wat rondgooglen geeft aan dat er sommige mensen beweren dat het niet mogelijk is. Ik draai Wheezy 64 bit (bedankt nog voor je tip in mijn topic, ik ben meer dan happy tevens door Gnome Shell)neem aan dat jij ook een 64 bits OS draait?
Misschien dan toch vanavond nogmaals Office 2010 proberen via Wine. Heb je nog een guide geprobeerd? Zeker met al die prefix zooi, en die extra pakketten wordt het nogal verwarrend. En ik neem aan dat ik gewoon de nieuwste package uit de repository kon trekken i.p.v. compilen? Daar heb ik namelijk weinig kaas van gegeten (maar wel ervaring mee heb, dus het kan wel)
Wat ik heb gebruikt is de WineHQ AppDB 'guide'. Als ik kijk wat ik extra heb geïnstalleerd via 'wine uninstaller', zie ik niets, alleen Office 2010. Ook geen library overrides oid.
Je moet juist niet de Wine versie pakken uit de repo, die is vreselijk veroudert. Het irritante is, check ik in aptitude voor versies, dan is wine 1.4.1, wine-unstable 1.3.15 en wine-unstable:i386 1.5.6. Heel vaag iig. Het duurt dus nog wel even voordat die van Sid naar Wheezy komt, als 't daar al heen gaat ivm de freeze.
Zelf compileren is niet zo heel moeilijk. Gewoon de guide volgen op de WineHQ.org website. Ik heb hiervoor een VM ingericht, zodat m'n systeem niet vervuild raakt met allerlei development packages. Dependencies krijg je vanzelf door via ./configure, die mist het een en ander en dan installeer je de i386 versie ervan (1 van de depedencies is libjpeg bijvoorbeeld. Je doet dan apt-get install libjpeg-dev:i386). Uiteraard wel je systeem eerst netjes naar multiarch zetten, als dat nog niet is gedaan voor je en de i386 arch toevoegen via dpkg --add-architecture.
Als je 'm eenmaal gecompileerd hebt, zet je de boel over (niet met scp, tenzij je 't piped via tar, ivm symlinks) en kan je 't direct uitvoeren. Ik heb een simpel script gemaakt om de prefix door te geven naar de juiste plek:
1
2
3
| #!/bin/bash export WINEPREFIX="/media/data/wine-apps" /home/sasquatch/wine-1.5.4/wine "$@" |
Werkt prima. Loop wel wat achter met m'n Wine versie, maar hierdoor kan ik ook makkelijk terug. Nieuwe versie compileren, overzetten, testen, werkt 't, pas ik m'n script aan en gaan.
PoL pakt per installatie pakket de meest ideale wine versie voor software-x
hierdoor werk je vaak met 'DE' wine versie die het beste werk voor dat pakket. Office'07 wil andere wine dan Office'10 etc.
Je hoeft dan ook niet zelf met prefixes en additionele benodigde te kloten. Pol regelt dat voor je. Opzich niet iets speciaals wat je zelf niet kunt. maar is gewoon hendig. Zelfde kunstje wat ze bij crossover ook doen, alleen heb je bij hun recht op support.

^- verse screenshot
[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 05-02-2013 13:21 ]
Office '07: http://www.playonlinux.com/repository/download.php?id=436
Meer info; http://www.playonlinux.com/en/supported_apps-3-0.html
//edit;
Carmack reageert nalv tweet; "Waarom porten als je wine hebt?"
http://www.reddit.com/r/l..._isnt_good_enough/c89sfto
[ Voor 29% gewijzigd door himlims_ op 05-02-2013 17:59 ]
nieuws: Gerucht: Microsoft overweegt Office-versie voor Linux
Nice, daar zou ik best oren naar hebbenHero Of Time schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:12:
Heh, bespaar je nu de moeite, koop gewoon volgend jaar MS Office for Linux!
nieuws: Gerucht: Microsoft overweegt Office-versie voor Linux
Maar het is gisteren gelukt met wat moeite
Een goede fatsoenlijke office versie met support van Microsoft ? op een linux platform ik ben erg sceptisch dat het gaat gebeuren maar als dat het geval is count me inLiquidT_NL schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:17:
[...]
Nice, daar zou ik best oren naar hebben
Ik zou de maintainer, of freebsd-ports@freebsd.org, mailen zodat hij/zij DISTNAME aanpast naar tbb41_20130116oss_srcB2 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 07:42:
GRRR, ik probeer sabnzbd uit de ports op FreeBSD te installeren, maar een van z'n dependencies, tbb is niet meer in de versie die ports verwacht te fetchen..
http://svnweb.freebsd.org.../tbb/Makefile?view=markup
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
DISTNAME alleen is niet genoeg he, je moet ook de workdir, de sha256 sum en de size aanpassen in distinfo.0xDEADBEEF schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:31:
[...]
Ik zou de maintainer, of freebsd-ports@freebsd.org, mailen zodat hij/zij DISTNAME aanpast naar tbb41_20130116oss_src
http://svnweb.freebsd.org.../tbb/Makefile?view=markup
Maar goed, die workaround had ik al gedaan. Vind het alleen zo jammer van ports, dat je soms afhankelijk bent van zulke aanpassingen.
http://store.steampowered.com/app/240
Er zullen vast oplossingen zijn (daar ben ik nu niet naar aan het vissen hoor
maar toch; http://store.steampowered.com/sale/linux_release/
[ Voor 23% gewijzigd door himlims_ op 14-02-2013 21:07 ]
Ik moet wel zeggen dat ze met Cinnamon een zeer polished desktop hebben die een mooie toekomst tegemoet gaat. Ik blijf nog steeds grote fan van een standalone openbox maar het plezier begint me toch te ontgaan om na 8 uur IT'en op het werk dan nog aan mijn desktop te sleutelen
Vanavond na een verse clonezilla nog maar eens een sessie Arch linux met cinnamon proberen.
Wat bedoel je met standaard? De drivers van AMD? Je hebt ook nog OSS drivers volgens mij. Misschien kun je die eens proberen.Jormungandr schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:26:
Laatst toch nog eens gepoogd om mijn oude liefde, Linux, te installeren maar mijn HD7850 maakt het leven er wel moeilijker op. Standaard drivers zijn waardeloos onder cinnamon, Gnome, KDE, ... en dual screen is een drama. Van miserie ga ik ze maar verkopen en een Nvidia halen.
Ik moet wel zeggen dat ze met Cinnamon een zeer polished desktop hebben die een mooie toekomst tegemoet gaat. Ik blijf nog steeds grote fan van een standalone openbox maar het plezier begint me toch te ontgaan om na 8 uur IT'en op het werk dan nog aan mijn desktop te sleutelen.
Vanavond na een verse clonezilla nog maar eens een sessie Arch linux met cinnamon proberen.
Cinnamon is leuk ja. Heb een tijdje geleden ook al een kleine patch mogen submitten naar de developers
De gouden regel ivm grafische drivers en Linux: als het werkt, fikken af!
Ik heb mijn HTPC gebaseerd op een AMD E-350, met ubuntu (minimal) 12.10, XBMC 12.0 en de laatste fglrx stable van de site van AMD. Dit draait rock solid maar je moet wel redelijk bekend zijn binnen Ubuntu om het allemaal netjes op te tuigen.mcDavid schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:55:
Zijn hier mensen die succesvol linux draaien op een AMD Llano APU? Zo te zien gaat de ontwikkeling van de open-source ATI-drivers gigantisch hard, maar kun je er al een degelijke HT/Desktop PC mee uitrusten of toch maar op safe spelen en voor Sandy-bridge gaan?
Luctor et Emergo || specs
Linux Torvalds steekt z'n middelvinger op naar nVidia, om een goede reden. Maar helaas is wat je zegt wel waar, ATi is gewoon een groot drama op Linux, waar nVidia 'gewoon werkt'. Er is wel wat verbeterd aan de support van ATi kaarten, maar het kan veel en veel beter. O.a. framebuffer is stuk of dramatisch traag. En dan hebben we 't nog niet eens over het uitfaseren naar legacy van kaarten die net 2 jaar oud zijnhimlims_ schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:24:
wil geen flame ware starten, maar ATI lijkt nog altijd niet op niveau te zijn waar Nvidia begeeft omtrent linux drivers/prestatie. Maar gat van nvidia tussen win/lin vind ik ook nog vrij behoorlijk.

Ik ben ook geen gamer, ik wil gewoon en soepele desktop, en zonder gezeik alle soorten video afspelen.
Linus Torvalds heeft zeker een goed punt. En begrijp zijn irritatie en frustratie. En snap dat GPL(of beperkte vorm) erg wenselijk is. Van de andere kant mag de consument wel een 'werkbaar' systeem verwachten. Als dat systeem werkbaar te maken is met propritaire en closed-source drivers .... dan ga ik daar toch voor.
Hopelijk gaan ati/nvidia linux wat serieuzer benaderen met de komst van steambox/valve-linux-ding. Maar is nog veel winst te behalen. Zeker wanneer je 'grafisch pracht en praal' wilt, dan presteerd windows gewoon dik beter. Had liever anders gezien, maar is helaas niet het geval.

Echter als je voor optimalisatie en prestatie gaat, dan wil je linux installatie zelfs beter presteren dan windows, gebaseerd op TF2. Binnen de verschillende smaakjes zit er ook nog prestatie verschil;

Ik weet dat bashing een beetje niet de bedoeling is, maar aangezien het hier over die grafische kaarten gaat en ik sinds kort helaas weer veel in windows moet zitten: WTH nvidia, 2 keer opnieuw opstarten om 1 driverupdate?!?!

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Dat ATi na 2 jaar z'n kaarten in legacy gooit heb ik even gegokt, maar komt redelijk in de buurt. Wellicht is 't 3 jaar, maar dan nog. Zo had ik een laptop, Fujitsu-Siemens Pi 1536. Hier zat een ATi Mobility Radeon 1400 in. Door het OEM gezeik kan je niet de standaard Windows driver pakken van de ATi site, heb toen met Omega drivers moeten doen (die van de FS site waren bejaard). Ubuntu ging prima, gewoon fglrx pakken uit de repo of van de ATi site en gaan. Totdat een nieuwe Ubuntu eens uit kwam. Weet even niet meer precies welke, volgens mij 9.04. ATi kwam met een nieuwe versie van hun driver, met ondersteuning voor die Ubuntu versie. Ik helemaal blij, geen gezeik met niet werkende driver, niet op de OpenSource driver werken die trager was en geen 3D mogelijkheden gaf op een degelijke manier. Maar helaas, tegelijk met het uitbrengen van de driver, werd m'n kaart doodleuk naar legacy getrapt. Geen ondersteuning in de fglrx driver voor m'n kaart.
In het begin schold ik al een beetje op ATi, maar meer op Ubuntu, omdat de GUI niet wilde werken op ATi kaarten met de Live CD installer en na installatie. Je moest wat rommelen en klooien aan xorg.conf om beeld te hebben (voor GUI, TTY werkte gewoon). Bug in hun systeem, want de RC deed 't nog wel.
Nu met een MacBook Pro zit ik weer vast aan de ATi hell, maar doe 't dit keer maar met de OpenSource driver. Geen fglrx gezeik meer voor mij. Te veel geklooi en te grote kans dat 't fout gaat.
Nee, ik heb niets tegen ATi verder
Distro- en OS-wars voer je maar IRL
Hou het dus gezellig en vooral over NOS
POST UW VRAGEN IN EEN NIEUWE DRAAD AUB
Discussies en ervaringen over distro's passen beter in Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 8.
Voor desktopomgevingen kan je beter terechten in De voordelen en nadelen van bekende Desktop Environments.