Toon posts:

LNX Kroeg - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 80 Laatste
Acties:
  • 370.921 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gino schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:48:
[...]

Is het onderstussen reeds gelukt op alles te upgraden naar qt4 en werkt voor de rest alles naar behoren? Ben zelf op zoek naar een dergelijk toestel en dus gebruikerservaringen.
Ik heb het een beetje druk gehad met andere dingen maar ben intussen inderdaad bezig. Ik heb inmiddels de kernel vevangen en u-boot bootloader toegevoegd. Mijn eigen root filesystem wil 'ie wel mounten maar (nog) niet starten - een andere image start 'ie wel dus het ligt aan mijn root, moet ik nog ff uitzoeken. Ik heb Qt-embedded 4.5 gecompileerd klaar staan maar dus nog niet gestart ...

Verder werkt alles goed, scherm, serial-console, SD slot, USB - allemaal prima! Het uitzoeken hoe je boel kunt flashen e.d. is wat uitzoekwerk ... als ik de boel aan het draaien heb ga ik denk ik maar eens beschrijven hoe ik het gedaan heb.

Ben ondertussen ook aan het kijken naar toevoegingen ...

@jordz: Yup toolchain zit er bij, hij is echter ook toegevoegd aan OpenEmbedded, dat maakt het compileren nog makkelijker 8)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2009 13:19 . Reden: taalfoutje ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:19:
[...]@jordz: Yup toolchain zit er bij, hij is echter ook toegevoegd aan OpenEmbedded, dat maakt het compileren nog makkelijker 8)
Dat is mooi! Heb je voor iets meer dan 80 euro een compleet bordje!
Ga ik hem binnenkort ook bestellen, bedankt :)

[ Voor 8% gewijzigd door jordz. op 01-07-2009 17:28 ]

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gino
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 20:30
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:19:
[...]
Ik heb het een beetje druk gehad met andere dingen maar ben intussen inderdaad bezig. Ik heb inmiddels de kernel vevangen en u-boot bootloader toegevoegd. Mijn eigen root filesystem wil 'ie wel mounten maar (nog) niet starten - een andere image start 'ie wel dus het ligt aan mijn root, moet ik nog ff uitzoeken. Ik heb Qt-embedded 4.5 gecompileerd klaar staan maar dus nog niet gestart ...

Verder werkt alles goed, scherm, serial-console, SD slot, USB - allemaal prima! Het uitzoeken hoe je boel kunt flashen e.d. is wat uitzoekwerk ... als ik de boel aan het draaien heb ga ik denk ik maar eens beschrijven hoe ik het gedaan heb.
[...]
Leuk om te horen. Hoe zit het eigenlijk met de boot tijd van zo'n toestel? Is dit direct opgestart zoals een pda of moet je toch rekenen op een 15-30 sec?
Zit er ook aan te denken om een dergelijk toestel aan te schaffen voor integratie met automatisering in ons huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gino schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:36:
[...]

Leuk om te horen. Hoe zit het eigenlijk met de boot tijd van zo'n toestel? Is dit direct opgestart zoals een pda of moet je toch rekenen op een 15-30 sec?
Zit er ook aan te denken om een dergelijk toestel aan te schaffen voor integratie met automatisering in ons huis.
De boottijd is duidelijk langer, zeker mijn huidige kernel. Maar dat is eigenlijk niet vergelijkbaar met een PDA omdat deze echt uit gaat terwijl een PDA in sleep mode (oid) gaat. De originele flash image start vergeleken met een cold boot van mijn MDAII ongeveer even snel op. Ik heb het niet getimed maar een tiental seconden is het denk ik wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gino
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:55:
De boottijd is duidelijk langer, zeker mijn huidige kernel. Maar dat is eigenlijk niet vergelijkbaar met een PDA omdat deze echt uit gaat terwijl een PDA in sleep mode (oid) gaat. De originele flash image start vergeleken met een cold boot van mijn MDAII ongeveer even snel op. Ik heb het niet getimed maar een tiental seconden is het denk ik wel?
Mmm, toch nog vrij lang. Had gedacht dat het iets sneller opgestart was. Er valt waarschijnlijk nog wel wat aan te tweaken >:) maar het geheel in < 15 sec ready-to-use krijgen is misschien iets teveel van het goede... Het geheel zou voor mij, naast de basis services, enkel een qt4 applicatie moeten draaien, eventueel nog een mogelijkheid om een webapplicatie te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel, ik draai nu enkel test/debug/demo versies - vrijwel alles wordt geladen en m'n root filesystem staat niet in flash ... Ja daar valt nog heel veel te tweaken :D Wil je 'm mobiel of vast gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gino
Het is bedoeling dat deze vast komt te staan in de muur, om daar dus dienst te doen als wall touch screen. Zou hem oa. willen gebruiken voor het schakelen van lichtpunten, sfeerinstellingen, ventilatie, muziek keuze in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gino schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:45:
Het is bedoeling dat deze vast komt te staan in de muur, om daar dus dienst te doen als wall touch screen. Zou hem oa. willen gebruiken voor het schakelen van lichtpunten, sfeerinstellingen, ventilatie, muziek keuze in huis.
Maar dan is het booten toch niet zo'n probleem? Je kunt 'm dan constant aan laten of bijvoorbeeld laten booten als je binnenkomt - tegen de tijd dat je je jas opgehangen hebt is het systeem geboot ... Ik zou dan denk ik wel voor een 7 inch scherm gaan, die zijn wel bijna 2 keer zo duur maar ik denk dat ze makkelijker te bedienen zijn met de hand, bij zo'n 3.5" schermpje als ik heb is een stylus geen overbodige luxe ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Heb net voor het eerst ffmpeg, mplayer and x264 gecompiled op debian.

> subversion big-fing-FTW. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iBurger schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:16:

Compilen op Debian? Werkt het nog allemaal? Kan me voorstellen dat Debian al die nieuwerwetse software niet aankan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:42
iBurger schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:16:

Waarom compilen en moeilijk doen?
http://debian-multimedia.org/

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gino
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:07:
[...]

Maar dan is het booten toch niet zo'n probleem? Je kunt 'm dan constant aan laten of bijvoorbeeld laten booten als je binnenkomt - tegen de tijd dat je je jas opgehangen hebt is het systeem geboot ... Ik zou dan denk ik wel voor een 7 inch scherm gaan, die zijn wel bijna 2 keer zo duur maar ik denk dat ze makkelijker te bedienen zijn met de hand, bij zo'n 3.5" schermpje als ik heb is een stylus geen overbodige luxe ...
Ik kan eventueel wel overwegen om hem altijd aan te laten, maar hoe valt het verbruik mee van zo'n toestel? Zal niet rampzalig hoog zijn maar toch. Eventueel kan ik er nog voor opteren om hem te booten bij het binnenkomen en afsluiten bij verlaten van woning of slapen gaan.
Was zelf ook al aan het denken over een 7" aangezien 3,5 nogal klein is voor in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
x264 support.

Heb nu m'n eigen deb-files voor ffmpeg, en mplayer.: optimized & x264 support = pure gold. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

Ik zit mijn kop er over te breken, maar ik meende dat er een vervanger was voor de oude init van Linux, eentje die niet meer alles achter elkaar uitvoert maar parallel services kan opstarten, en volgens mij maakt Ubuntu er onder andere gebruik van sinds een vrij recente versie.

Weet iemand hoe dat nieuwe bootgeval heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:22:
Ik zit mijn kop er over te breken, maar ik meende dat er een vervanger was voor de oude init van Linux, eentje die niet meer alles achter elkaar uitvoert maar parallel services kan opstarten, en volgens mij maakt Ubuntu er onder andere gebruik van sinds een vrij recente versie.

Er zijn er zo veel. Maar Fedora en Ubuntu gebruiken upstart: Wikipedia: Upstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ja dat was hem, thanks. :)
Ik kon gewoon _niet_ meer op de naam komen.

[ Voor 46% gewijzigd door mace op 09-07-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
mace schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:22:

Upstart, wordt ondertussen ook in fedora gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat goed met de open-source wereld :) Vandaag kregen we te horen dat we wellicht het beheer over 40 extra Linux servers erbij krijgen en daarnaast zoeken we een nieuwe Linux/Unix beheerder.

/me is helemaal happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:01:
Het gaat goed met de open-source wereld :) Vandaag kregen we te horen dat we wellicht het beheer over 40 extra Linux servers erbij krijgen en daarnaast zoeken we een nieuwe Linux/Unix beheerder.
Jouw 'open-source wereld' bestaat uit de servers die jij in beheer hebt? :P
En definieer 'we'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we die 40 erbij krijgen beheren we z'n vijfen even kijken:

Circa 200 Linux/Unix servers en qua smaken hebben we het dan over: Solaris, Tru64, RedHat, Debian en Ubuntu :)

Oja en nog een aantal ESX servers, dat is eigenlijk ook een beetje Linux :p

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Voor de mensen die DealExtreme niet in de gaten houden maar wel van NOS-gadgets houden: Ik kwam deze tegen.
de SmartQ 5

E110 voor een micro-tabletje (maar wel met 800x480 touchscreen) die de netbook-editie van Ubuntu draait. * Sprite_tm heeft er meteen een besteld. In het slechtste geval gaat het de meest overkill media-afstandsbediening ooit worden :P

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Ha, grappig, ik heb letterlijk 15 minuten geleden een videoreview daarvan bekeken.

http://www.youtube.com/watch?v=1nMMzcHhvbM

Het apparaat ziet er wel aardig uit, maar ik maak me wel zorgen over de snelheid hoe alles scrolled en de opstarttijden. Zijn 4 uur uithoudende batterij is echter niet verkeerd voor 150 dollar.
De mafkees die het reviewed is tevens de (mede)oprichter van het OpenPandora project. :>

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Da's erg netjes! Ik heb er ook maar een besteld, 110 euro voor zo'n coole gadget is leuk :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even Archlinux geinstalleerd (Lvm, mdadm). Installatie was een fluitje van een cent maar de installer voelt niet helemaal stabiel aan, buggy zelfs. Een voorbeeldje: ik had een LV aangemaakt met een verkeerde naam. Dus ik doe lvrename /dev/raid/raid-user /dev/raid/raid-usr, kom ik bij het aangeven van de mountpoints staat daar: raid-usr en raid-user 8)7

Maar goed ik zal de installatie eens opnieuw doen en de bugs en aanbevelingen reporteren aan het Archlinux dev team. Voorlopig laat ik Archlinux op mijn tweede desktop staan want ik vind het wel een aardige distro om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Die installer is idd niet het beste stukje engineering wat er bestaat. Als je de stappen in andere volgordes doet gaan er dingen behoorlijk verkeerd soms. Verder worden veranderingen die buiten de installer om worden gedaan vaak niet meegenomen, waardoor dingen nogal kunnen buggen.

Overigens maak ik al tijden geen gebruik meer van installers. Debian installaties doe ik met debootstrap, Archlinux installaties doe ik of met de "-r" optie van pacman, of met het mkarchroot script. Installatie is alweer even geleden, het systeem waar ik mee werk en waar ik ook mn package maintenance op doe is alweer een tweetal jaren oud:
[2007-08-03 20:00] synchronizing package lists
[2007-08-03 20:00] synchronizing package lists
[2007-08-03 20:00] starting full system upgrade
[2007-08-03 20:01] synchronizing package lists
[2007-08-03 20:01] starting full system upgrade
[2007-08-03 20:01] warning: no /var/cache/pacman/pkg/ cache exists, creating...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gister ubuntu 9.4 geinstalleerd (suse 11 vervangen) .... fuck wat een mooi OS.
Draait zo rete snel (imho) boot < 15sec :P *zucht* ik ben bang dat ik over ben van suse... nu alleen nog yast of iets fixen.

weet dat distro wars / flames etc. niet de bedoeling zijn ... maar jah liefde maakt blind

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Om heel eerlijk te zijn heb ik minder koppijn met dpkg dan met rpm achtige dingen.

offtopic:
Ook geen flame, maar mijn persoonlijke ervaringen met dependency hells

[ Voor 33% gewijzigd door Boudewijn op 22-07-2009 15:01 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook, wel opgemerkt dat aptitude het een stuk beter doet dan apt-get (welke ook depricated is geworden). Maar het meeste vertrouwen heb ik in de FreeBSD ports collection, daarmee heb ik nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Laatst online: 08:48

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Totdat je iets wil uninstallen :P (of heb ik nou al die jaren dat handige tooltje gemist wat wel dependencies verwijdert? :/)
En wat doet aptitude beter dan apt-get? (ik heb zowel met apt-get, als aptitude als synaptic nog niet echt dependency hell gehad moet ik zeggen)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aptitiude gaat wat beter om met dependencies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah, op mijn Red Hat Enterprise servers nog nooit rpm problemen gehad alleen dat up2date is zo'n verschikkelijke tool, gelukkig inmiddels vervangen door yum :P Maar voor de rest ben ik ook nogal een .deb liefhebber :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:22:
Ik ook, wel opgemerkt dat aptitude het een stuk beter doet dan apt-get (welke ook depricated is geworden). Maar het meeste vertrouwen heb ik in de FreeBSD ports collection, daarmee heb ik nog nooit problemen gehad.
FreeBSD heb ik nog nooit aangedurft :X maar dat stukje op http://www.freebsd.org/ports/index.html klinkt wel interresant. Soort van 'pakketen' (tooltje+libs+deps etc.) die je in geheel installeerd/verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa ports is net portage (omgedraaid eigenlijk).

Ik vind het onplezierig met updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Bah, op mijn werk hebben we dus linux machines die niet aan het net hangen, en ik moet dus als ik nieuwe software installeer alle dependencies handmatig oplossen. (rpmetjes zoeken, dependencies noteren en daar rpmetjes van zoeken, en dan van die rpm's de deps etc..... :X )

Ik kan wel yum installeren (RHEL), maar omdat de machines geen internet hebben.......... :|

Dus ik ben eens aan het kijken of we niet een local repository kunnen bouwen, en die dan rsyncen met een officiele RHEL repo.

[ Voor 13% gewijzigd door mace op 22-07-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

is het geen optie om 'm tijdelijk internet te geven? in iedergeval heeel veel sterkte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

himlims_ schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:38:
is het geen optie om 'm tijdelijk internet te geven? in iedergeval heeel veel sterkte :+
Na 4 deps ofzo geef ik het gewoon op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Complete mirror op een USB diskje downloaden en die eraan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdven
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 09:43
Met Debian kun je in ieder geval alles op een paar cd's of dvd's zetten en de dependencies gewoon uit laten zoeken door apt-get/aptitude (ik gebruik vooral aptitude). Het wisselen van cd's voor het juiste pakket is natuurlijk niet ideaal, maar alles beter dan zelf dependencies uitzoeken ;)

Ik neem overigens aan dat er zoiets ook wel is bij andere (rpm gebaseerde) distro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rvdven schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:24:
Ik neem overigens aan dat er zoiets ook wel is bij andere (rpm gebaseerde) distro's?
Kan prima met Yum hoor :)

http://platonic.techfiz.i...ing-cdrom-to-yum-as-repo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor ubuntu een mirror gemaakt met behulp van apt-mirror (had nog voldoende diskruimte en wilde het eens proberen), ideaal voor een situatie waarin je clients hebt die wel aan een netwerk maar niet aan internet hangen ... Voor thuis is het wel lekker snel installeren en slechts 1 keer downloaden (automagisch door de cron ;) ) De eerste keer duurt het wel ff voor je alles hebt, bij Ubuntu iets van 25Gig of zo, maar daarna is het een kwestie van up to date houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Goed idee dat van die repo, ik trek nu de repo van CentOS binnen, die is toch wel compatible met RHEL4 en dan kan ik het eerst testen op mijn testbak voordat ik de officiele RHEL repo ga gebruiken (waar je voor moet dokken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

* himlims_ vraagt zich af of hier ook linux gamers rond lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:04:
* himlims_ vraagt zich af of hier ook linux gamers rond lopen?
Ja hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Enkele spellen in 't bijzonder? (activeer je DM eens :X)

Ik speel geregeld; morrowind, kohan, creatures online en Myth II
Maar niet echt de indruk dat er de laatste jaren 'grote' games zijn bijgekomen (afgezien van Quake/UT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Tja, ben niet echt een (Linux) "gamer", meer dan even een spelletje tussendoor is het niet en ik zit toch met een gelimiteerd linux systeempje.
Arch staat momenteel geinstalleerd op mijn Aspire One en daar speel ik sporadisch een spelletje op. Gisteren Baldurs Gate 1 met Tutu (op BG2 engine dus) via wine gespeeld wat opzich wel goed ging (buiten dat de loading times echt 5 minuten duurd, maar dat kan komen omdat ik het op een usb-stick had geinstalleerd, maar BG1 zonder Tutu ging wel bloedsnel).
Helaas dat de Spring Engine het niet zal doen op een GMA950 anders zou ik non-stop de ware, onofficiele, opvolgers van Total Annihilation spelen :9 .

Zodra ik een SSD heb zal ik mij er eens aan wagen om Arch op mijn desktop (q6600 met HD2900XT) te zetten, af en toe speel ik een recent spel maar voornamelijk hou ik mij bezig met Spring wat gewoon native draaid op Linux. Hopelijk is het ATI linux driver drama dan ondertussen al beetje verbeterd.

[ Voor 14% gewijzigd door SirNobax op 23-07-2009 11:55 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel:

alien arena
urban terror
wolfenstein et

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:16:
Enkele spellen in 't bijzonder? (activeer je DM eens :X)
Staat nu aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik speel world of warcraft via wine. Wow heeft inmiddels platinum status bij wine hq. Af en toe heb ik een crash bij de wrathgate en in Dalaran. De oorzaak hiervan schijn te liggen in de aanname van wine dat de computer 4 gig RAM heeft en dat bij die plaatsen wine ook daadwerkelijk meer dan de 2 gig die ik (nog) heb gaat gebruiken. Ik update mijn addons via de curse updater die ik geinstalleerd heb in XP in een virtualbox. Wat ik nog niet werkend heb is voicechat van wow zelf en/of teamspeak + wow.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

teamspeak lijkt mij geen issue; draait native
http://www.teamspeak.com/?page=downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
klopt, maar om twee applicaties tegelijkertijd van alsa gebruik te laten maken kost wat meer moeite. Ik heb het tot nu toe nog niet echt serieus geprobeerd hoor, dus geen idee of het uiteindelijk ook echt ingewikkeld is. Ik heb het alleen geprobeerd door beide programmas via aoss op te starten en dat ging niet in 3-4 keer goed.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Heb je een goede reden om aoss te gebruiken? Dat is namelijk een backwards-compatibility laag om programma's te draaien die alleen de oude interface snappen.

Alsa kan tegenwoordig zelfstandig meerdere geluidskanalen door elkaar mixen, ook als je hardware dat niet ondersteund.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Nou, ik heb nu de complete CentOS 4.7 repository op een server gezet en via NFS op een andere machine gemount.
Yum geïnstalleerd op RHEL4 (met rpm's van CentOS) en de repository op die NFS share ingesteld.

Resultaat: Werkt!

Nu een repo opzetten met mrepo ofzo en die dan syncen met de RHN repos.
Dan op alle machines yum installeren en die naar de mrepo verwijzen.

[ Voor 13% gewijzigd door mace op 24-07-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Er was een paar jaar geleden een poster\t-shirt over security.
Daarop stond een grote mond, en dat dat het grootste security gat is.

Volgens mij was het (free)bsd gerelateerd.

Weet iemand waar die poster van was?
Ik gooi het hier neer om dat ik hier denk ik het meeste security lui rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 09:19

jelly

Arch Linux

jelly wacht totdat google oggtheroa of een anders opensource video formaat voor youtube gaat gebruiken. Dan geen gecrash meer met flash *O*

Sinds een paar dagen gebruik ik ook nog een nieuwe browser uzbl , in C met webkit en heeft vooral het doel alleen als browser te dienen geen vedere functies. Keybindings gaan makkelijk via een config file en extensies via python,ruby,lua, bash scripts.

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:25:
Heb je een goede reden om aoss te gebruiken? Dat is namelijk een backwards-compatibility laag om programma's te draaien die alleen de oude interface snappen.

Alsa kan tegenwoordig zelfstandig meerdere geluidskanalen door elkaar mixen, ook als je hardware dat niet ondersteund.
Ik heb daar geen goede reden voor buiten dat teamspeak + wow niet in een keer samen werkte en ik even "snel" wilde kijken of dit wel zou werken.

Ik ben trouwens voor mijn thuisdesktop volledig op kubuntu overgestapt. XP in virtualbox voor lightroom en het thuisbankierpakket van de ing. Nu nog moed verzamelen om de laptop ook over te zetten. Ik ben hierbij alleen bang voor problemen met beamers...

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb echt nooit issues met beamers met mijn laptop en non-windows.

denkpad x301 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Boudewijn schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:43:
Ik heb echt nooit issues met beamers met mijn laptop en non-windows.

denkpad x301 trouwens.
Wordt een beamer automatisch als extern scherm herkent of heb je een handig scriptje dat detectie forceert (en met welke distro)?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:16
Pff, ik had voor een intel grafische kaart gekozen in mijn laptop omdat deze open source is en dus beter zou zijn voor linux.. Ik wou dat ik nVidia had gekozen, want die hebben toch echt veel betere linux drivers. Dual screen support is geweldig, ze hebben vdpau en het werkt allemaal perfect!
jelly schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:28:
jelly wacht totdat google oggtheroa of een anders opensource video formaat voor youtube gaat gebruiken. Dan geen gecrash meer met flash *O*

Sinds een paar dagen gebruik ik ook nog een nieuwe browser uzbl , in C met webkit en heeft vooral het doel alleen als browser te dienen geen vedere functies. Keybindings gaan makkelijk via een config file en extensies via python,ruby,lua, bash scripts.
Gebruik jij hem al? Ik heb er nog niet de tijd in gestoken de browser goed te leren kennen maar dit zou wel eens een hele leuke browser kunnen worden...

[ Voor 54% gewijzigd door Dr. Horrible op 06-08-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ram gewoon function-f7 in en dan werken de beamers op kantoor.

Displayport werkt ook , maar ik gebruik altijd vga hier.

Ubuntu, 0.0 aan geconfigged zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:41:
Er was een paar jaar geleden een poster\t-shirt over security.
Daarop stond een grote mond, en dat dat het grootste security gat is.

Volgens mij was het (free)bsd gerelateerd.

Weet iemand waar die poster van was?
Ik gooi het hier neer om dat ik hier denk ik het meeste security lui rondlopen.
Boudewijn toeval of niet. Mijn chef heeft toevallig een zwarte linnen tas die voldoet aan jouw beschrijving:

De onderstaande tekst staat erop (en er staat tevens open mond op de tas):

The biggest security gap

An open mouth

Hij heeft hem gekregen op een of andere security conferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

Dr. Horrible schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 15:30:
[...]

Gebruik jij hem al? Ik heb er nog niet de tijd in gestoken de browser goed te leren kennen maar dit zou wel eens een hele leuke browser kunnen worden...
Beter laat dan nooit maar ja ik gebruik hem nu full time . Ookal zijn er wat concurrenten midori , vimpression , aurao , vond ik UZBL wel mooi vanwege de simpelheid daardoor is ie lekker licht, snel ( webkit ) en heeft hij default geen enkele support voor cookies, bookmarks etc. Dit kun je wel makkelijk toevoegen d.m.v. scripts, ben zelf ook aan het scripten geslagen en er zijn al zat scripts beschikbaar.

De browser is ook hoog configureerbaar je kan alle keybindings instellen etc. hoe de bar eruit ziet etc. In combinatie met tabbed layout van XMonad vind ik hem erg prettig werken en ook met de cookie daemon die een stuk sneller is dan de vorige implementatie. Alleen is er geen adblock daarvoor kun je IPfilter , proxy , /etc/hosts gebruiken .

Een beetje CLI user vind dit wel een prettige browser denk ik en als je van configureren houd :+

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelly schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:49:
[...]

Beter laat dan nooit maar ja ik gebruik hem nu full time . Ookal zijn er wat concurrenten midori , vimpression , aurao , vond ik UZBL wel mooi vanwege de simpelheid daardoor is ie lekker licht, snel ( webkit ) en heeft hij default geen enkele support voor cookies, bookmarks etc. Dit kun je wel makkelijk toevoegen d.m.v. scripts, ben zelf ook aan het scripten geslagen en er zijn al zat scripts beschikbaar.

De browser is ook hoog configureerbaar je kan alle keybindings instellen etc. hoe de bar eruit ziet etc. In combinatie met tabbed layout van XMonad vind ik hem erg prettig werken en ook met de cookie daemon die een stuk sneller is dan de vorige implementatie. Alleen is er geen adblock daarvoor kun je IPfilter , proxy , /etc/hosts gebruiken .

Een beetje CLI user vind dit wel een prettige browser denk ik en als je van configureren houd :+
Ziet er interessant uit. Ik gebruik al een tijd conkeror (www.conkeror.org). Ik denk dat ik niet kan wennen aan die keybindings. Emacs keybindings zitten zo langzamerhand hardcoded in mijn hersens. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:00:
[...]

Ziet er interessant uit. Ik gebruik al een tijd conkeror (www.conkeror.org). Ik denk dat ik niet kan wennen aan die keybindings. Emacs keybindings zitten zo langzamerhand hardcoded in mijn hersens. ;-)
Je kan de standaard keybindings van uzbl makkelijk aanpassen dat heb ik ook gedaan toen ik net van vimperator af kwam. ;) Aan emacs heb ik nooit kunnen wennen , de enige coole functie van emacs is natuurlijk A -x butterfly ( en het werkt goddelijk met Lisp C-c C-c ) :D _/-\o_ .

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelly schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:26:
[...]

Je kan de standaard keybindings van uzbl makkelijk aanpassen dat heb ik ook gedaan toen ik net van vimperator af kwam. ;) Aan emacs heb ik nooit kunnen wennen , de enige coole functie van emacs is natuurlijk A -x butterfly ( en het werkt goddelijk met Lisp C-c C-c ) :D _/-\o_ .
Heeft 't ook een hinting systeem zoals Vimperator/Conkeror? :) Anders blijft 't nogal waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is best tevreden met Firefox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmm hier is iets mis gegaan:

respons op stacheldraht:

Weet je ook van welke conference die slogan+plaatje is?
Als hij op een tas staat, zal hij vast ook wel op een shirt zijn verschenen (Waarna ik hem heb gezien)

[ Voor 77% gewijzigd door Boudewijn op 12-08-2009 22:37 ]

• jelly

jelly

Arch Linux

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:15:
[...]

Heeft 't ook een hinting systeem zoals Vimperator/Conkeror? :) Anders blijft 't nogal waardeloos.
Er is een follow link script , die geeft elke link aan met een nummertje , een op een string input gebaseerde versie is er volgens mij nog niet. Ik gebruik de browser zelf omdat ik het een mooi alternatief vind tegen de bloat van FF

Keep it simple stupid

Verwijderd

Boudewijn schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:30:
Hmm hier is iets mis gegaan:

respons op stacheldraht:

Weet je ook van welke conference die slogan+plaatje is?
Als hij op een tas staat, zal hij vast ook wel op een shirt zijn verschenen (Waarna ik hem heb gezien)
Helaas weet ik dat niet Boudewijn. Ik vind het zelf ook wel een heel leuk logo + tekst. Maar ik zal nog eens verder vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:16
jelly schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 08:38:
[...]

Er is een follow link script , die geeft elke link aan met een nummertje , een op een string input gebaseerde versie is er volgens mij nog niet. Ik gebruik de browser zelf omdat ik het een mooi alternatief vind tegen de bloat van FF
Een op string input gebaseerde is er ook fLNaam Van De Link <enter>.

En wat een browser die Uzbl, de naam zuigt daar blijf ik bij, maar de browser _/-\o_ . Dat was waar ik op wachtte. Een simpele browser die makkelijk uit te breiden is. Ik heb al een simpele keyword bookmarker geschreven. En jelly, bedankt van de link over de tab layout van Xmonad, die is hier perfect voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Weet iemand trouwens wat er mis is met je vmware console als je de pijltjes toetsen niet meer kunt gebruiken?
Ik heb dat op allebei mijn ubuntu clients, en als ik daar een pijltjes toets indruk lijkt de vmware console f2 ofzo ervan te maken.

Erg weird, en onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik heb X 6.8.2 en ik wil daar een nieuwe intel i810 driver voor bouwen voor een intel GMA 3100 videochip. De meegeleverde driver werkt niet.

De driver source package wil echter xorg 1.6 hebben, maar ik heb dus een oude versie.

Weet iemand een manier om die driver toch werkend te krijgen zonder mijn x server te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wireless onder Linux werkt nog niet zo slecht met de juiste spullen :P

Met deze router:

http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/WRT320N

en deze adapter:

http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/WUSB600N

trek ik 20 megabit volledig dicht (mijn internetverbinding is niet sneller helaas).

Ubuntu 9.04 64bit herkende de adapter onmiddelijk (module: rt2870sta) en daarna was het simpel een kwestie van de juiste gegevens in networkmanager invoeren. Snel en veilig met: 802.11n en wpa2-aes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 11:26

pkwarts

555433800

Heb ik een leuk scriptje geschreven die elke dag van interfacelift de laatste wallpaper haalt op de juiste resolutie en als wallpaper instelt, post interfacelift al 3 dagen geen nieuwe wallpaper }:| FM(nerdy)L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz dit is een interessant topic voor de Linux liefhebber :)

Open brief aan techsites (that includes you, Tweakers.net!)

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:21
Ik begin stilaan linux beu te worden. Ik lijk gewoon pech te hebben met updates, eerst 2 Arch installaties die niet meer naar behoren werkten en nu Kubuntu dat gewoon een zwart scherm toont met de muis na login.

• mace

mace

Sapere Aude

zezke schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:19:
Ik begin stilaan linux beu te worden. Ik lijk gewoon pech te hebben met updates, eerst 2 Arch installaties die niet meer naar behoren werkten en nu Kubuntu dat gewoon een zwart scherm toont met de muis na login.
Alles is te fixen. ;)

• SirNobax
Wat ik tegenwoordig doe, als ik niet zeker weet dat ik mogelijke problemen kan oplossen, is eerst alles testen in een Virtual Machine (Archlinux).
Alweer een tijdje terug heb ik bijvoorbeeld de standaard Init vervangen door Fast-Init, dit bleek niet helemaal super te gaan (kwam niet meer automatisch in XFCE, zonder een login manager te gebruiken), waarna ik gewoon een snapshot terug zet. Toen heb ik Quick-Init geprobeerd, en na wat klooien werkte hij prima. Hierna doe ik hetzelfde op mijn netbook (ook Arch), et voila, mijn boottijd ging van ~40 seconden direct naar een krappe 20 seconden. O+

Af en toe gaat er ook wel iets mis, zoals dat m'n 8GB SD-kaart na een standby sessie gewoon geheel corrupt is geraakt. :X
Toen probeerde ik (om toch maar een beetje te ontspannen :> ) een Megadrive (Sega Genesis) emulator te downloaden via de AUR, maar na 5 packages geprobeerd te hebben was ik nog geen steek verder. Verschillende dependency problemen waar ik letterlijk even gek van werd.

Maarja, achteraf gezien ben ik al blij dat het nog steeds, uitermate soepel, draaid. :+

Pentaxiaan

Verwijderd

zezke schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:19:
http://linuxhaters.blogsp...ution-of-ubuntu-user.html :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zezke
Natuurlijk is alles te fixen, maar als het een student informatica al de spuigaten uitloopt, hoe verwacht men dan dat linux ooit voor Jan met de Pet wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zezke schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:13:
[...]

Natuurlijk is alles te fixen, maar als het een student informatica al de spuigaten uitloopt, hoe verwacht men dan dat linux ooit voor Jan met de Pet wordt?
Wie beweerd dat dat de bedoeling is? De filosofie van het besturingssyteem is gewoon totaal anders dan bij Windows. Je gebruikt het OS ook op een andere manier. Je moet het leuk vinden om te lezen en vooral leuk vinden om te leren. Mocht je hier totaal niet van houden dan zou ik lekker bij Windows, Mac OS X blijven. Wil je iets leren in Linux? Dan ga je vooral veel lezen. Wil je iets leren in Windows dan ga je lekker klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsjonge jonge, cagalli... dat is een heftige reply.
Ik denk namelijk niet dat dat het doel is van distro's als Suse en ubuntu. Die willen juist gebruikers gemakt en alles-via-de-gui hebben voor hun users. Die distro's geef ik zelfs wel eens aan klanten die gewoon niet *willen* tweaken en hobbien. Je generaliseert te veel mi.

Zo is er ook een groep distro's (slackware, LFS,Gentoo, debian in mindere mate) die dat niet wil. En *bsd trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:23:
[...]

Wie beweerd dat dat de bedoeling is? De filosofie van het besturingssyteem is gewoon totaal anders dan bij Windows. Je gebruikt het OS ook op een andere manier. Je moet het leuk vinden om te lezen en vooral leuk vinden om te leren. Mocht je hier totaal niet van houden dan zou ik lekker bij Windows, Mac OS X blijven. Wil je iets leren in Linux? Dan ga je vooral veel lezen. Wil je iets leren in Windows dan ga je lekker klikken.
Akkoord dat ze een andere filosofie hebben, maar van kubuntu verwacht je toch enigzins dat je een stabiel OS hebt! Dit is ten slotte m'n werkomgeving voor school. Ik leer graag dingen bij, maar als ik ff snel m'n pc opstart om snel even iets op te zoeken en m'n desktop met panels is weg geraak ik het toch ff beu.

Enfin probleem opgelost door .kde te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Kubuntu is stabiel, maarja, soms gaan er dingen mis om wat voor reden dan ook.
Meestal user error *kuch* :P
Maar dat gebeurt bij Windows en OSX toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zezke schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:38:
[...]

Akkoord dat ze een andere filosofie hebben, maar van kubuntu verwacht je toch enigzins dat je een stabiel OS hebt! Dit is ten slotte m'n werkomgeving voor school. Ik leer graag dingen bij, maar als ik ff snel m'n pc opstart om snel even iets op te zoeken en m'n desktop met panels is weg geraak ik het toch ff beu.

Enfin probleem opgelost door .kde te verwijderen.
Natuurlijk mag je dat verwachten. Een OS of X mag nooit crashen waar door dan ook Het is echter wel belangrijk dat je de oorzaak probeerd te achterhalen en deze dan keurig bugreport. Er zijn legio mensen die nooit bugreporten waardoor problemen niet worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:37:
Tsjonge jonge, cagalli... dat is een heftige reply.
Ik denk namelijk niet dat dat het doel is van distro's als Suse en ubuntu. Die willen juist gebruikers gemakt en alles-via-de-gui hebben voor hun users. Die distro's geef ik zelfs wel eens aan klanten die gewoon niet *willen* tweaken en hobbien. Je generaliseert te veel mi.

Zo is er ook een groep distro's (slackware, LFS,Gentoo, debian in mindere mate) die dat niet wil. En *bsd trouwens.
Dat valt wel mee toch Boudewijn. ;) Ik dat dat gewoon aard van het beestje is welke distro het ook betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57
Kijkend naar de aanleiding (beu zijn van 2 bugs icm. Archlinux) denk ik niet dat er zoveel ophef over zou moeten zijn. Met Arch weet je gewoon dat het 'een' keer gaat gebeuren en daarop volgen ook vaak fixes op het forum. Dat is inherent aan het draaien van de nieuwste software. Dat die degene dan linux beu is is dan vrij kansloos, diegene had dan even iets meer onderzoek moeten doen. Debian en CentOS zijn prima oplossingen waar dit zeker niet was gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Met Arch zit je aan de bleedng-edge en met Ubuntiu ook enigzins, dus dan kan het wel voorkomen dat wel eens iets stukgaat.

Ubuntu is wel een mooi OS voor "out of the box" hardwaresupport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

mace schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 01:58:
Met Arch zit je aan de bleedng-edge en met Ubuntiu ook enigzins, dus dan kan het wel voorkomen dat wel eens iets stukgaat.

Ubuntu is wel een mooi OS voor "out of the box" hardwaresupport.
Hardwaresupport ligt niet aan de Distro maar het ligt gewoon aan de kernel versie en Ubuntu is geen OS maar een linux distro.

Er zijn maar een paar dingen die echt stuk gaan of het is een user probleem of echt een bug. User probleem kan dan bijvoorbeeld zijn vergeten het nieuws te lezen of bash the updaten maar libreadline niet ofzoiets.

Maarja enough whining, zelf ben ik tevreden met linux en als iemand het echt wil gebruiken en moeite neemt om te lezen etc. dan wil ik hem best helpen anders niet.

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

jelly schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:17:
[...]

Hardwaresupport ligt niet aan de Distro maar het ligt gewoon aan de kernel versie en Ubuntu is geen OS maar een linux distro.

Er zijn maar een paar dingen die echt stuk gaan of het is een user probleem of echt een bug. User probleem kan dan bijvoorbeeld zijn vergeten het nieuws te lezen of bash the updaten maar libreadline niet ofzoiets.

Maarja enough whining, zelf ben ik tevreden met linux en als iemand het echt wil gebruiken en moeite neemt om te lezen etc. dan wil ik hem best helpen anders niet.
Het wordt ook allemaal wel in andere distro's gessupport, maar daar zit minder automagische herkenning en slimme configuratie in ;).

Dat bedoelt mace1337, dingen werken gewoon zonder dat je erbij na hoeft te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

jelly schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:17:
[...]

jah en neej, althans volgens mijn ervaring. Zeker wanneer je oude hardware wilt gebruiken met ene nije nieuwere distro, zit er wel degelijk verschil in support van hardware. Vooral Mandrake/ubuntu ondersteunen praktisch alles (enkele uitzondering daar). Met fedora heb ik meer issues gehad met out-of-the-box installaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Ik voel me dom :/ Ik probeer Transmission als daemon aan de praat te krijgen onder Arch Linux, maar dat lukt niet. En als ik het commando su -l -c "/usr/bin/transmission-daemon" transmission in de shell uitvoer, dan krijg ik het verzoek om een wachtwoord op te geven (ik neem aan dat daar het rc-script ook over struikelt) maar het account heeft geen wachtwoord? :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 20:36

DeadLock

Vastlopen is relatief....

In /etc/transmission-daemon/settings.json staan toch de optie username en password?
    "rpc-authentication-required": 1,
    "rpc-password": "transmission",
    "rpc-port": 9091,
    "rpc-username": "transmission",
    "rpc-whitelist": "127.0.0.1",

Daar zou ik eerst al eens naar kijken, toevallig ben ik zelf ook net bezig om transmission(-daemon) aan de praat te krijgen :).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Dat zijn de username/password voor de rpc-communicatie, in het rc-script wordt su gebruikt om het commando als een andere gebruiker te starten, zodat de daemon niet onnodig met root-rechten draait.
Wat ik inmiddels geprobeerd heb is onder andere sudo passwd --delete transmission en het handmatig aanpassen van /etc/shadow. Wat ik sowieso vaag vind is dat je met passwd geen leeg wachtwoord op mag geven, bij FreeBSD kan dat wel en in situaties als deze lijkt het mij toch echt wenselijk om een account zonder wachtwoord te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Probeer sudo icm je het pass van het niet-root account eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 17:50
pkwarts schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:55:
Heb ik een leuk scriptje geschreven die elke dag van interfacelift de laatste wallpaper haalt op de juiste resolutie en als wallpaper instelt, post interfacelift al 3 dagen geen nieuwe wallpaper }:| FM(nerdy)L
Koel! Waar? Wat? Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 11:26

pkwarts

555433800

Ik heb te weinig kennis over bash scripting en python om zoiets in elkaar te draaien, dus heb ik het in PHP gedaan (:X) en laat ik dat vervolgens via crontab om de zoveel tijd uitvoeren. Ik wil het best posten, maar er zit niks in van een foutopvang en het is niet echt van hoog niveau. Anyway, hier:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
#!/usr/bin/php -q
<?php
$xml = file_get_contents("http://interfacelift.com/wallpaper_beta/rss/");

preg_match_all("/(http:\/\/interfacelift.com\/wallpaper_beta\/previews\/)(.*?)(\" alt)/",$xml,$matches,PREG_SET_ORDER);
$file = $matches['0']['2'];
$name = substr($file,0,-4);
$extension = substr($file,-4);
$url = "http://interfacelift.com/wallpaper_beta/dl/".$name."_1920x1080".$extension; //1920x1080 aanpassen naar je resolutie
$imagename = "wallpaper".$extension;

$download = file_get_contents($url);

file_put_contents($imagename,$download);
?>

Uiteraard de file even executable maken. Als iemand dit mooi in bash of python kan namaken met wat foutopvang e.d. zou dat erg tof zijn, dan gebruik ik die ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool we gaan hier een proef doen om onze servers automatisch te laten updaten door middel van cron-apt :) We doen dit eerst met een aantal testservers en een aantal desktops voor een langere periode.

/me is nieuwsgierig naar de uitkomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:22:
Cool we gaan hier een proef doen om onze servers automatisch te laten updaten door middel van cron-apt :) We doen dit eerst met een aantal testservers en een aantal desktops voor een langere periode.

/me is nieuwsgierig naar de uitkomst :)
Kan je daar de uitkomst niet een beetje van gokken ??
Ik denk dat het een hele tijd goed gaat, tot dat ene moment dat er weer eens een fout in een release zit die dan automatisch geïnstalleerd wordt en er dan iets niet meer werkt :P

Op welk moment laten jullie de cron draaien ?? Hopelijk wel onder gestelde openingstijden zodat er direct ingegrepen kan worden als er toch iets mis gaat ?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pim. schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:43:
[...]

Kan je daar de uitkomst niet een beetje van gokken ??
Ik denk dat het een hele tijd goed gaat, tot dat ene moment dat er weer eens een fout in een release zit die dan automatisch geïnstalleerd wordt en er dan iets niet meer werkt :P

Op welk moment laten jullie de cron draaien ?? Hopelijk wel onder gestelde openingstijden zodat er direct ingegrepen kan worden als er toch iets mis gaat ?
Persoonlijk denk ik dat het heel erg goed gaat werken. Wij hebben het voordeel hier dat we natuurlijk bij wijze van spreken platinum Debian support hebben (om de anderen nog eens jaloers te maken :p) :)
Pagina: 1 ... 17 ... 80 Laatste

Let op:
Distro- en OS-wars voer je maar IRL ;)
Hou het dus gezellig en vooral over NOS :)
POST UW VRAGEN IN EEN NIEUWE DRAAD AUB

Discussies en ervaringen over distro's passen beter in Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 8.
Voor desktopomgevingen kan je beter terechten in De voordelen en nadelen van bekende Desktop Environments.