Ik vind de prestaties van het systeem zoals ik het onder m'n neus krijg veel interessanter dan de theoretische vermogens van de hardware.
Ook is het een beetje raar om te zeggen dat tussen 2 Linux versies een verschil kan zitten en daarom het verschil tussen Linux en Windows dan ook wel groot zou zijn. Dat heeft echt niets met elkaar te maken.
Ik geloof dat we elkaar niet begrijpen. Ik weet zeker dat er flinke verschillen zitten tussen Linux versies. Ik weet ook zeker dat er verschillen zitten tussen Windows versies. Ik durf zelfs te beweren dat er nog wel verschillen zitten tussen de verschillende edities van Windows. Dan durf ik de conclusie dat er verschillen tussen Linux en Windows zijn ook wel aan. Ik kan me niet voorstellen dat je dat ontkent, dus ik zal je wel verkeerd hebben gegrepen.
Wat je wil weten is hoe snel de hardware is, als je dan brakke software hebt waardoor je niet het maximale uit de hardware kunt halen dan heeft dat feitelijk niets met de hardware te maken. Waarom zou een hardware review dat mee moeten nemen?
Omdat het in praktijk zo gebruikt gaat worden? Omdat ik graag van te voren weet welke hardware of software ik moet vermijden?
Overigens hoeft het niks met "brakke software" te maken hebben, maar wordt ook een hoop bepaald door de aannames van de ontwikkelaar en de gebruiker. Welk bestandsysteem je gebruikt kan meer dan 50% van de performance uitmaken op een bepaalde werkload. Een e-mail systeem moet snel om kunnen gaan met tienduizenden losse files, terwijl een mediabox juist met hele grote files om moet gaan zonder haperen.
Dat hoeft pas als het relevant is, bijvoorbeeld het testen van games bij een videokaart is het zeker interessant om te zien wat de hardware doet in de verschillende games zodat een accuraat beeld gevormd kan worden wat het ding doet.
Omdat je hardware nooit los gebruikt, maar altijd in combinatie met software vind ik het al snel relevant.
Als er bij een specifiek stukje hardware iets boeiends te melden is over Linux (zoals betere hardware ondersteuning op het ION platform. (Iets wat ik zelf niet kan onderschrijven want mijn ION systeempje draait perfect 1080P onder Windows 7, wat wil je nog meer?)) dan kan dat ook prima in een regeltje of een paragraaf in de review.
Dat is een wereld van verschil met een Linux testsuite resultaat bij ieder stukje hardware.
Daarnaast is het alles behalve zeker dat de testsuite ook echt iets relevants te melden heeft voor de gebruiker.
Als je van te voren al weet dat de ondersteuning beter is, dan hoef je niet te benchmarken. Je doet je benchmarks juist om uit te zoeken hoe het met de ondersteuning staat.
Het is ook echt niet de bedoeling om bij iedere review die hele suite te draaien, je kiest de relevante benchmarks.
Omdat het bestaat en iemand op een zeer storende manier (IMHO) aandacht trekt moet ernaar gekeken worden?
't is een tweaker die het hier heeft gepost. Phoronix heeft het alleen op z'n eigen website gepubliceerd. Ik vind het juist erg goed van ze. Menig andere site had z'n best gedaan om z'n benchmark prive te houden om te voorkomen dat anderen mee profiteren.
Ik kan niet zeggen dat ik het ooit gemist heb bij vrijwel alle hardware reviews ooit. If it ain't broke don't fix it!
Ik wel. Wat voor nadelen vrees jij dat het toevoegen van deze tests zal brengen? Ok, het kost wat meer tijd en de reviews worden nog wat langer, maar dat kan ik geen probleem noemen.
[
Voor 0% gewijzigd door
CAPSLOCK2000 op 20-08-2009 13:16
. Reden: quote gefixed ]
This post is warranted for the full amount you paid me for it.