Ik ben vrij tereden van mplayerplug-in
Vind je normaal wel in je package manager of anders op http://mplayerplug-in.sourceforge.net/
Ik ben vrij tereden van mplayerplug-in
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Dat is wel heel erg cool, denk je dat, dat script ook te porten valt naar deluge? Want dit is zeer handig voor het downloaden van series, ik heb al een script om ze te downloaden alleen soorteren nietDemoniac schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 01:10:
Pff, weer iets te laat naar bed, maar wel klaar met mijn torrent-sorteer-script. Ik had uit de Transmission wiki een autoload-script gevist en heb dat zo aangepast dat het nu de download-dir voor de betreffende torrent instelt afhankelijk van de subdir waarin je de torrent plaatst. Morgen nog even checken en dan eens op de wiki toevoegen
Keep it simple stupid
[ Voor 13% gewijzigd door Demo op 20-01-2009 22:39 ]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Verwijderd
Kernel upgrade issue? Heb je laatst je kernel geupgrade, zo ja probeer eens te downgraden. Je kan ook voorkomen dat de kernel geupgrade. Anders word het een bezoekje aan #archlinuxVerwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 03:47:
Grmbll, nieuwe Arch release loopt binnen op m'n laptop en gelijk m'n geluidskaartchip geb0rked.
Hwd ziet niets, lspci negeert 'm, niemendal. Morgen Binnenkort maar even naar kijken.
Jammer wel, combi van oude schlepptop/mpd/ncmpc was net zo'n mooi muziekafspeelbakkie.
Keep it simple stupid
Verwijderd
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Degene die meent dat hij een security bug heeft gevonden, heeft de bug niet kunnne repliceren, daardoor is het moelijk om de oorzaak te vinden ookwel de dev-s van debian zouden graag de security flaw zelf willen uitvoeren. En omdat volgens de ontdekker de bug sporadisch plaatsvindt is dit natuurlijk wel erg opmerkelijk.gertvdijk schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 01:58:
Vandaag (nja, eigenlijk gisteren) kwam er deze bugfix voor Debian. Ik las even het bijbehorende draadje op bugs.debian.org en ik verbaasde me nogal over de slappe respons van Debian in deze. Was dat nou terecht? Ik snap niet heel goed hoe groot het security risk is met deze bug.
Keep it simple stupid
De update nekt etch's apt-get upgrade anders wel, morgen maar eens uitvissen of het mijn fout is of die van het pakket:gertvdijk schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 01:58:
Vandaag (nja, eigenlijk gisteren) kwam er deze bugfix voor Debian. Ik las even het bijbehorende draadje op bugs.debian.org en ik verbaasde me nogal over de slappe respons van Debian in deze. Was dat nou terecht? Ik snap niet heel goed hoe groot het security risk is met deze bug.
1
2
3
4
5
6
7
8
| Voorbereiden om login 1:4.0.18.1-7 te vervangen (door .../login_1%3a4.0.18.1-7+etch1_i386.deb) ... Uitpakken van vervangende login ... dpkg: fout bij afhandelen van /var/cache/apt/archives/login_1%3a4.0.18.1-7+etch1_i386.deb (--unpack): kan geen reservekoppeling van `./usr/bin/newgrp' maken voor de installatie van de nieuwe versie: Bewerking niet toegestaan dpkg-deb: subproces paste werd gedood door signaal (Gebroken pijp) Fouten gevonden tijdens behandelen van: /var/cache/apt/archives/login_1%3a4.0.18.1-7+etch1_i386.deb E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1) |
[ Voor 11% gewijzigd door maleadt op 22-01-2009 16:41 ]
Mijn god.. Nederlandstalige foutmeldingen zijn toch best grappigdpkg-deb: subproces paste werd gedood door signaal (Gebroken pijp)
Bij mij ging de update op drie etch machines vlekkeloos (twee amd64, één i386).maleadt schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:33:
De update nekt etch's apt-get upgrade anders wel, morgen maar eens uitvissen of het mijn fout is of die van het pakket:
[ Voor 4% gewijzigd door gertvdijk op 22-01-2009 16:37 ]
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Hmm, da's nogal laks inderdaad. Het begon wel okee, beetje reproduceren en overleggen over een fix, maar het uitblijven van een fix voor Etch en een DSA vind ik kwalijk.gertvdijk schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 01:58:
Vandaag (nja, eigenlijk gisteren) kwam er deze bugfix voor Debian. Ik las even het bijbehorende draadje op bugs.debian.org en ik verbaasde me nogal over de slappe respons van Debian in deze. Was dat nou terecht?
Voorzover ik het begrijp is het mogelijk om root te krijgen als je schrijfrechten op /var/run/utmp weet te bemachtigen. Deze file is van group utmp, en programma's als terminal emulators zijn setgid utmp, dus een programmeerfout in een terminal emulator zou daar bruikbaar voor kunnen zijn.Ik snap niet heel goed hoe groot het security risk is met deze bug.
Jawel hoor, het was (in de loop van de mailwisseling) reproducible bevonden.jelly schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:57:
Degene die meent dat hij een security bug heeft gevonden, heeft de bug niet kunnne repliceren, [...]
Het is sowieso geen permission probleem, want voor root worden Unix permissions genegeerd (met uitzondering van executable zijn van files), dus daar is wat anders aan de hand (en mode 0111 is ook erg raar).maleadt schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:33:
eenvoudig permissie probleem bij de newgrp binary, ik vraag met wel af hoe die op '111' permission level komt.
deadinspace schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:30:
Het is sowieso geen permission probleem, want voor root worden Unix permissions genegeerd (met uitzondering van executable zijn van files), dus daar is wat anders aan de hand (en mode 0111 is ook erg raar).
Heb je die oude newgrp nog? Wat is de md5sum van die file?
1
| server:/var/www# chattr -i /usr/bin/newgrp |
En hoe komt dat zo? Heb je dat zelf gedaan? Ik vind 111 en +i nogal rare perms voor die filemaleadt schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 22:51:
code:
1 server:/var/www# chattr -i /usr/bin/newgrp
Immutable kenmerk had ik er op gezwierd bij het volgen van 1 of andere "security tightening guide", schijnt een van de binaries te zijn die nogal vaak vervangen wordt door rootkits. Maar wat ik met enkel read rechten moest aanvangen op een binary, weet ik toch ook niet meer...deadinspace schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:02:
[...]
En hoe komt dat zo? Heb je dat zelf gedaan? Ik vind 111 en +i nogal rare perms voor die file
En dat op 13/01, komt dus wel in ordequote: Debian devel-announce list:We're clearly very close to release; we've had the now-traditional
argument about the state of non-free and people are pestering
developers on a daily basis to find out when it will be ready. Well,
the exact date is up to the Release Team but here's hoping for
something very soon.
[ Voor 23% gewijzigd door maleadt op 25-01-2009 13:48 ]
Verwijderd
Verwijderd
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Verwijderd
Tsja dat is een stukje history. Ik zit hier met nog wat hele oude Unix bakken die zowat niet weg te krijgen zijn, het zijn echt van die mission critical servers waar inderdaad speciale software op draait. Maar voor ons Unix beheerders zijn die dingen een ramp. Zo heb ik hier een aantal Solaris machines die al in geen 5 jaar patches hebben gehad en die tru64 bak is nog nooit gepatchedJanDM schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:15:
Just curious, wat is hier het voordeel van Tru64 boven Linux/BSD? FreeBSD en Debian Stable zijn ook erg stabiel.. Speciale software of een support contract ofzo?
Verwijderd
Hij draait bij mij erg stabiel moet ik zeggen. Een stuk stabieler dan 4.1 en je kunt een hoop meer configureren (hier stoorde ik me nogal eens aan bij 4.1). En eindelijk een desktop cubeBlonde Tux schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:29:
Zozo KDE 4.2 is uit, en wat ik ervan hoor is het geen mega kamikaze DE meer zoals in 4.0
http://www.heise.de/english/newsticker/news/122499
Morgen maar een testen, alle versies (OSX,WIN,LIN en BSD) o heerlijk de VM's
1
2
3
4
5
| Delivery to the following recipient has been delayed: tim@maleadt.no-ip.org Message will be retried for 2 more day(s) |
Pffrt, net even in openSUSE proberen te updaten. Ja hoor, mijn verse VM helemaal fubar, geweldig die rpm based os'enVerwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:14:
[...]
Hij draait bij mij erg stabiel moet ik zeggen. Een stuk stabieler dan 4.1 en je kunt een hoop meer configureren (hier stoorde ik me nogal eens aan bij 4.1). En eindelijk een desktop cube
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Verwijderd
Hmm, ik vind zo'n plotselinge tegen-trendse daling zonder duidelijke oorzaak wel raar eigenlijk. Ik vraag me dan af of het niet iets te maken heeft met een verandering in hun meetmethoden?Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:29:
Nieuwe Linux-stats van Marketshare:
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 08:47 ]
* deadinspace geeft Kamose een paar korreltjes zout.Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:46:
Debian Lenny zal 14 februari gereleased worden
Computer Science: describing our world with boxes and arrows.
Verwijderd
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Verwijderd
Wel Linux serverszomertje schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:58:
Ik heb op mijn werk voor het eerst in 10 jaar geen Unix servers meer. Saai hoor
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| #!/usr/local/bin/bash BACKUP_DIR=/data/backup/mysql/ DB_USER=backup DB_PASS=backup DATESTAMP=$(date +%Y%m%d) DAYS_KEEP=7 #find ${BACKUP_DIR} -mtime +$DAYS_KEEP | grep -v "weekly" | while read BACKUP_FILE; #do # rm -f "$BACKUP_FILE" #done #umask 006 DB_LIST=`mysql --user="$DB_USER" --password="$DB_PASS" -e'show databases;'` DB_LIST=${DB_LIST##Database} for DB in $DB_LIST; do FILENAME=${BACKUP_DIR}${DB}-${DATESTAMP}.sql.bz2 mysqldump --user="$DB_USER" --password="$DB_PASS" --opt --flush-logs $DB | bzip2 > "$FILENAME" done |
mysql en mysqldump staan niet in je PATH waarschijnlijk. Als je absolute paths gebruikt zou het wel goed moeten gaan.Demoniac schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:24:
Als ik het met de hand aftrap is er geen enkel probleem, als ik het cron laat doen vertikt ie het om te werken.
je kan natuurlijk ook de output van cron loggen , je cron regelDemoniac schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:46:
Dank u zeer
Ben bang dat ik ooit sendmail (of hoe dat ding heet) uitgeschakeld heb trouwens, ik krijg toch nooit mail![]()
Heb ik vanavond weer iets te doen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| ctrl_interface=/var/run/wpa_suplicant ap_scan=1 network={ ssid="eduroam" key_mgmt=IEEE8021X eap=TTLS identity="jvanderwaa@tudelft.nl" password="<password>" phase2="auth=PAP" } |
1
2
3
| sudo /usr/sbin/wpa_supplicant -i wlan0 -c /etc/wpa_suplicant.conf & sudo dhcpcd wlan0 & |
[ Voor 34% gewijzigd door jelly op 10-02-2009 14:01 ]
Keep it simple stupid
Verwijderd
FuckMDtje schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:42:
Voor de geïnteresseerden:
Debian 5.0 is gereleased (link)
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Dat verschil zal langzaam groeien totdat Squeeze stable is.Sallin schreef op zondag 15 februari 2009 @ 14:39:
Ik heb de release juist aangegrepen om naar Squeeze te upgraden. Het viel me trouwens reuze mee hoeveel packages er verschilden tussen lenny en squeeze.
Dat komt juist omdat Lenny net gereleased is. Testing is de nieuwe stable-in-wording. Zodra de inhoud van testing goed genoeg is wordt deze "gekopieerd" naar de nieuwe stable, en krijgt testing een nieuwe codename. Dat betekent dus dat er direct na een nieuwe release geen enkel verschil is tussen stable en testing.Sallin schreef op zondag 15 februari 2009 @ 14:39:
Ik heb de release juist aangegrepen om naar Squeeze te upgraden. Het viel me trouwens reuze mee hoeveel packages er verschilden tussen lenny en squeeze.
Verwijderd
Even doortrekken: imho een van de grootste problemen waarom open source niet de wereld veroverd: teveel standaarden/teveel distro's/teveel wildgroei. Liever een paar goeie dan die enorme versnippering.Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 03:00:
Hoeveel open source licenties heb je nodig?
2, volgens Bruce Perens. Maximaal 4, maar meestal kom je weg met 2. Hij roept de community op om die honderden licenties te laten vallen, en zich te beperken tot de Apache License, de GPL, de LGPL en de AGPL.
Het begon gisteren al, ik had meteen een 230-tal updates of zoiets voor squeezedeadinspace schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:20:
[...]
Dat komt juist omdat Lenny net gereleased is. Testing is de nieuwe stable-in-wording. Zodra de inhoud van testing goed genoeg is wordt deze "gekopieerd" naar de nieuwe stable, en krijgt testing een nieuwe codename. Dat betekent dus dat er direct na een nieuwe release geen enkel verschil is tussen stable en testing.
Dat zal overigens, zoals _JGC_ al opmerkte, binnenkort behoorlijk gaan veranderen. Bergen ongeduldige Debian developers mogen na een half jaar eindelijk weer nieuwe packages uploaden naar unstable, en dat gebeurt dan ook met hoog tempo
Ik heb ooit het volgende plaatje gemaakt, wat hier wel van toepassing is:
[afbeelding]
Verwijderd
[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:49 ]
username | vodafone |
password | vodafone |
number | *99# |
APN | office.vodafone.nl of live.vodafone.nl |
network ID | blank |
Band | 0 |
"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best
[ Voor 100% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:54 ]
Verwijderd
Idd dat hele Radius gebeuren kan een ellende zijn. We gebruiken hier radiator http://www.open.com.au/radiator/ in plaats van freeradius maar ook het configgen daarvan is een groot feestdeadlock2k schreef op maandag 23 februari 2009 @ 11:03:
*(&*&^%& NMAS )&(*&^&^^ FreeRADIUS (*^*&^%%$
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
1
| nvclock -S 10+ |
Keep it simple stupid
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Truss op 25-02-2009 22:10 ]
Het tweaken aan me systeem vind ik ook echt superleuk:) af en toe breekt er wat kan je weer wat fixxen, ik draai nu ook openbox , draait heel leuk. En af en toe zit ik daar ook weer panels te wijzigen etc. De volgende laptop die ik koop ga ik voor de hardware keys, maar de laptop die ik heb gekocht kon ik heel goedkoop krijgen op de Tu delftjappsta schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:09:
Het is vervelend dat linux zo verslavend is, eigenlijk heb ik helemaal geen tijd om met powertop te kloten en mn brightness goed te krijgen en dan zit ik voor dat ik het door heb toch weer een middag te prutsen met mn laptop.
Edit: hep
Keep it simple stupid
Ach dat fixxen, wat ik af en toe doe is meer het oplossen van problemen met Xorg (hotplugging). Er zijn mensen die het leuk vinden als er iets kapot gaan en dat interessant vinden.Boudewijn schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:54:
Mja dat is ook niet echt leuk als er wat stuk gaat en je dat moet fixen hoor.
Imo moet het werken en blijven werken; een pc is een hulpmiddel, geen put om al mijn uren in te stoppen.
Keep it simple stupid
Verwijderd
Verwijderd
Het is bijzonder leuk dat fn-keys out of the box werken op een IBM Z61m die Ubuntu 8.04 LTS draait.Boudewijn schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:37:
Al die dingen hier werkt gewoon by default op mijn thinkpad (en ook op de thinkpads die ik hiervoor gebruikte), dus echt raar vind ik het niet.
Wel moet ik eens met powertop het ding gaan strippen van onnodige energiezuipende activiteitjes.
[ Voor 99% gewijzigd door deadlock2k op 06-08-2021 15:54 ]
Debian is een stabiele n00b distro.Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:02:
Ik heb er op zich de tijd wel voor, maar waarom zou je? De zogenaamde "noobdistro's" geven je gewoon meer tijd om met de echte zaken te spelen. Het is niet zozeer "waarom moeilijk doen als het makkelijk kan", maar "waarom op de onbelangrijke zaken moeilijk doen terwijl je ook met de wat ingewikkeldere dingen kan gaan prutsen?".
Je zal zien dat de meeste kernel developers geen Gentoo of Linux From Scratch draaien. Die willen gewoon een werkend systeem hebben, en gaan dan op hun eigen terrein briljant lopen doen.
Overigens schaar ik Debian dan ook onder de noob-distro's... het werkt eigenlijk hetzelfde als Ubuntu.
Alles, op de fingerprintreader na, lijkt out of the box te werken op zowel mijn x301 als R52 (x301 met 9.04 ivm wifi kaartje).KS1987 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:20:
Het is bijzonder leuk dat fn-keys out of the box werken op een IBM Z61m die Ubuntu 8.04 LTS draait.
Verwijderd
Verwijderd
Policykit is af en toe ook wel irritant , opeens kan je niet meer automounten omdat policykit dat niet toe laat. Het voordeel van pulseaudio zie ik ook niet echt ik hoorde dat je muziek over 2 pc's tegelijk kon laten afspelen._JGC_ schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:53:
Wat betreft PulseAudio... je hebt geluk dat ik er ook absoluut geen voorstander van ben en dat ik wel een fatsoenlijke geluidskaart heb. De reden waarom Ubuntu iedereen PulseAudio door de strot duwt is omdat je het goed moet doen: of je doet het helemaal niet, of je duwt het iedereen door de strot en forceert iedereen dit te gebruiken.
Ik heb bovenstaande ook met PolicyKit en ConsoleKit gedaan, maar echt blij ben ik er niet mee. Voor PulseAudio heb ik geen zin om dit soort dingen te doen, vooral omdat ik zelf het nut er nog niet van inzie.
Keep it simple stupid
Verwijderd
Het is leuk dat pacman OS onafhankelijk is, las pas op op het Arch forum dat er mensen het ook gebruiken voor OS X. Heb er eigenlijk nooit over nagedacht om pacman te gebruiken onder andere distro bijvoorbeeld debian, hmOp mijn werk gebruiken we Debian, maar wilde mijn baas absoluut niet afhankelijk zijn van Debian's keuze voor serversoftware. Hij heeft al die jaren dingen als Apache en PHP uit source gecompileerd. Inmiddels heb ik hem toch zover gekregen dat er wel uit source gecompileerd wordt op onze Debian dozen, maar wel dmv een package manager. Je kunt raden welke
[ Voor 9% gewijzigd door jordz. op 27-02-2009 01:10 ]
Verwijderd
Verwijderd
Arch owns the scene?jordz. schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 01:09:
Ik merk ook dat steeds meer mensen die op GoT zitten Arch gebruiken. Las pas een post op GoT van Vintendo en toen dacht ik die ken ik ergens van en dat was het Arch forum. En natuurlijk JGC en Borromini (moderator @ Arch forum als ik het goed heb) herkende ik aan ongeveer dezelfde signature
[...]
Het is leuk dat pacman OS onafhankelijk is, las pas op op het Arch forum dat er mensen het ook gebruiken voor OS X. Heb er eigenlijk nooit over nagedacht om pacman te gebruiken onder andere distro bijvoorbeeld debian, hm
[ Voor 3% gewijzigd door jelly op 27-02-2009 09:05 ]
Keep it simple stupid
Verwijderd
- Een state of the art installer.Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 06:12:
Wat heeft OpenSuse dan, dat Ubuntu niet heeft?
Is dat niet gewoon een beperking van Vmware? Ik heb hier b.v. Windows XP in een VMware, die ik ook niet kan hibernaten.Demoniac schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 21:20:
Ik heb Arch in een VM draaien, als test voor een HTPC (laatste hardware vandaag binnen gekregen, dus kan dit weekend gaan spelen) en op mijn laptop. Als HTPC lijkt het vooralsnog erg geschikt, op de laptop draait het op zich prima, maar ik heb suspend en hibernate nog niet aan de gang, dus echt praktisch voor onderweg is 't niet.
Denk dat Demoniac Arch heeft draaien op zijn laptop:Noork schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:47:
[...]
Is dat niet gewoon een beperking van Vmware? Ik heb hier b.v. Windows XP in een VMware, die ik ook niet kan hibernaten.
Als HTPC lijkt het vooralsnog erg geschikt, op de laptop draait het op zich prima, maar ik heb suspend en hibernate nog niet aan de gang
Aha, daar had ik even overheen gelezen. Tja dan weet ik het ook niet.jordz. schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:54:
[...]
De dat Demoniac Arch heeft draaien op zijn laptop:
[...]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq