Oneens met acties van een softe goederen-mod? Post het hier

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste
Acties:
  • 174.572 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 moet echt afkicken geloof ik :P

Naja. Dan maar andere maatregelen nemen >:)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

alt-92 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 19:28:
* alt-92 moet echt afkicken geloof ik :P

Naja. Dan maar andere maatregelen nemen >:)
Woei!
Binnen de minuut geregeld :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat is overigens de policy rond Vista? Iedereen die aan het spelen is met de RTM van Vista kan hem alleen maar op illegale manier verkregen hebben?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Trouwens met die stats doe ik het niet eens zo verkeerd. Dacht dat ik nog minder posts had gebrouwen in WOS.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 13:54
Lol, niet verwacht dat ik er tussen zou staan. Bewandel deze gangen nog niet zo lang namelijk... vind het allemaal erg interessant, en vind het leuk om mensen wat te helpen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
Gunner schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:09:
Wat is overigens de policy rond Vista? Iedereen die aan het spelen is met de RTM van Vista kan hem alleen maar op illegale manier verkregen hebben?
Dit wordt verder besproken in Beleid tov. warez? - ik ga er hier dus ook niet meer verder op in als je het niet erg vind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

elevator schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:16:
[...]

Dit wordt verder besproken in Beleid tov. warez? - ik ga er hier dus ook niet meer verder op in als je het niet erg vind :P
Nee hoor ik heb daar zoals je kan lezen ook al ruimschoots mijn zegje gedaan ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Ik had een topic aangemaakt: Vista BaseScore RTM

Deze is gesloten, omdat elevator er geen nut in zag.

Naja, ik was dus wel benieuwd wat de verschillende hardware onderdelen voor cijfer krijgen van Vista,
En omdat je dat nog nergens kan vinden..., leek het mij handig om daar een topic over te maken.

Maargoed deze is gesloten, en hierbij vroeg ik me af, wat is er dan niet de nut van?
Dan zou je bij wijze van spreken alle 3DMark topics kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
lvrijn schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:34:
Ik had een topic aangemaakt: Vista BaseScore RTM

Deze is gesloten, omdat elevator er geen nut in zag.

Naja, ik was dus wel benieuwd wat de verschillende hardware onderdelen voor cijfer krijgen van Vista,
En omdat je dat nog nergens kan vinden..., leek het mij handig om daar een topic over te maken.

Maargoed deze is gesloten, en hierbij vroeg ik me af, wat is er dan niet de nut van?
Dan zou je bij wijze van spreken alle 3DMark topics kunnen sluiten.
Ik moet je vertellen dat ik het wel eens ben met Elevator in dit geval. Waar jij om vraagt is dat mensen even hun scoren neer plempen, zodat jij referentie materiaal hebt. Het grootste gevaar hiervan is, dat niemand er naar om kijkt en dat iedereen maar alles neer plempt, en niemand kijkt er echt naar. Oftewel: het wordt een opsom topic, en dat is bedoeld voor de HK. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Het is niet zo zeer dat het topic beter is in de HK, het is meer dat een dergelijk topic op dit moment niet nuttig is. Voor Vista zijn heel veel drivers nog niet stabiel of nog niet uitgebracht terwijl juist die drivers grote invloed hebben op de performance rating.

Daarnaast zijn er zo veel factoren die het vergelijken van een rating lastig danwel onmogelijk maken, dat zo'n topic onmogelijk wordt om door te nemen als je alle informatie erin zet die er in zou moeten staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Oke, you say so.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Vista] Probleem installatie Vista, oneindig lang laden*

In dit topic was ik bezig met hoe ik kon zorgen dat ik vista kon installeren, en ik heb verschillende keren in de tekst gemeld dat met Deze DVD ik al een paar andere pc's en laptops heb geinstalleerd, en dan komt de MOD met een conclusie dat ie corrupt is :S Is dat dan niet een rare conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nee, het is een opmerking die m.i. indirect te interpreteren valt als "illegaal spul". :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 12:00
Ik denk dat we iets extra's in de FAQ moeten hebben. Bedankje op het einde van de TS indien het opgelost is. Nu zie je best wel wat topics waar de TS niet eens meer reageert als er waarschijnlijk een oplossing is. Gezien het feit dat er ook niet meer gereageerd wordt is de verwachting ook dat het opgelost is. Beetje ondankbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hierover staat al wat in Het algemeen beleid #topiceinde
Het nogmaals noemen per subforum-faq lijkt me een beetje dubbelop cq. verwarrend :)
Persoonlijk reageer ik als ik een dergelijk topic zie nog wel eens met de vraag of de oplossing gepost mag worden :)

[ Voor 25% gewijzigd door sanfranjake op 25-11-2006 10:05 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik doe dat eigenlijk niet, alleen als TS post dat ie het zelf heeft opgelost, zonder de oplossing te geven. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 06:06
Er is zojuist een topic gesloten en ik had daar net een berichtje voor gebrouwen. Daar niet echt mee oneens, maar vond het zonde om weg te gooien:

Inderdaad de makkelijkste en best werkende oplossing blijft om gewoon een mac te kopen voor mac software. Tenzij het erg oude software is (voor OS 9 en lager). Dan kan je het proberen met Basilisk II aan de praat te krijgen. Kan je je afvragen of zulke oude (>4-6 jaar) software nut heeft.

Overens was er 10 jaar terug wel de "OpenStep Enterprise toolkit for Windows". OpenStep/NeXTStep/NeXT zijn de voorlopers van OS X. Tot vlak voor Mac OS X server 1.0 kon je "OS X" programma's ook tegelijk voor Windows maken.

Lees hier meer: http://en.wikipedia.org/wiki/NeXT#1996:_Acquisition_by_Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb het even voor je toevoegd aan dat topic. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedustbin2
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
Elevator,

Tijdje geleden had ik een topic geopend over het opstartgeluid voor win2k.
\[2000] Opstartgeluid windows 2000 downloaden*

je hebt deze gesloten om een voor mij onduidelijke reden.. 'vermoedelijk' vind ik niet echt een goede reden.

"Sorry, maar dit is vermoedelijk copyrighted materiaal en dus mag je het niet zomaar uitwisselen hier op GoT"

zolang ik geen duidelijk bewijs heb dat het copyrighted is (en ik denk 't niet) ben ik het niet met je beslissing eens.

Ice

Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Het is ook niet de bedoeling dat er zaken gepost worden naar een emailadres. Hooguit zou je een link kunnen verwachten naar het file.

Als je er zo dringend om verlegen zit zou je het aan MS kunnen vragen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

In 2.5mm -> 3.5mm converter wilde ik nog even laten weten hoe de converters bevielen.

Hoppatee was 't topic gesloten omdat, het winkelaanbod telkens anders werd..

Het Nintendo Wii topic wordt toch ook niet gesloten na 4 pagina's omdat alle winkels die 'm
verkopen al tig keer genoemd zijn..? Is in mijn ogen namelijk een beetje een non-reden..? :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22

ThunderNet

Flits!

CLB schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:08:
In 2.5mm -> 3.5mm converter wilde ik nog even laten weten hoe de converters bevielen.

Hoppatee was 't topic gesloten omdat, het winkelaanbod telkens anders werd..

Het Nintendo Wii topic wordt toch ook niet gesloten na 4 pagina's omdat alle winkels die 'm
verkopen al tig keer genoemd zijn..? Is in mijn ogen namelijk een beetje een non-reden..? :)
Ik zie niet in wat dit met WOS te maken heeft? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En bovendien, wat voor ervaringen wil jij uitwisselen over een converter? :? In het Wii-topic kan er in het algemeen over de Wii gediscussieërd worden.

/offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

ThunderNet schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:23:
[...]

Ik zie niet in wat dit met WOS te maken heeft? :)
Hmm ik zag de titel van dit topic: 'oneens' blabla en postte gelijk met m'n stomme hoofd :|

@ RoD: Prijzen/ betalingen/ kwaliteit/ of het geluid stereo is of niet/ of de headset blijft werken of niet

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Icedustbin2 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:01:
je hebt deze gesloten om een voor mij onduidelijke reden.. 'vermoedelijk' vind ik niet echt een goede reden.

"Sorry, maar dit is vermoedelijk copyrighted materiaal en dus mag je het niet zomaar uitwisselen hier op GoT"

zolang ik geen duidelijk bewijs heb dat het copyrighted is (en ik denk 't niet) ben ik het niet met je beslissing eens.
Sterker nog - alles op jouw Windows 2000 CD is copyright protected en mag dus ook niet via GoT uitgewisseld worden, dat klinkt flauw maar is helaas wel zo :)

Omdat jouw topic voor GoT als geheel ook nog eens weinig toevoegde heb ik dus besloten je topic te sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedustbin2
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
kijk, da's een uitleg waar ik iets mee kan.. niet een leuke, maar wel eerlijk :)
misschien moet ik toch maar ergens n bak installen dan :P

toch bedankt :)

Ice

Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Is het vista topic (deze) nou gesloten wegens de warez? Vind dit wel erg jammer, aangezien wat er over warez te verwaarlozen was t.o.v. de nuttige bijdragen en intressante ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Nee hoor, het topic ging gewoon even in onderhoud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De modjes en de adjes zijn ongetwijfeld druk bezig met kerstavond voor te bereiden, maar toch durf ik de status van mijn topic over rainbow tables een (zacht) schopje te geven.

Even dicht voor overleg, ik ben benieuwd wat het uiteindelijke resultaat zal zijn na het lange overleg. O-)
Nee, ik heb geen idee van hoelang het overleg normaal duurt, en ik kan er gerust begrip voor opbrengen dat in deze drukke kerstdagen de prioriteiten misschien enigszins kunnen verschuiven.

Ik ga toch nog even m'n topic proberen verdedigen.
Ik besef maar al te goed dat het terecht in twijfel wordt getrokken, de conformiteit met de GoT policy van m'n topic. Toch is het concept 'Rainbow Tables' opzich compleet onschuldig, legaal. Zelfs het bezitten van rainbow tables is nogsteeds niet iets wat enigsinds illegaal zou zijn. Om mezelf wat te verdedigen heb ik wat zitten zoeken in het GoT en tweakers.net verleden rond Rainbow Tables. Zo is er op het forum even gepraat geweest over hoe een experiment om windows wachtwoorden te auditen (LM hash met rainbow tables).
Nog interessanter is zelfs een klein jaar geleden, op de frontpage, een melding dat een aantal hobbyisten een significant aantal rainbow tables hadden gegenereert.
Dit laatste is duidelijk waar ik het meest 'schrik' voor heb. Als een paar hobbyisten het doen, in het geheim vaak, dan is het gevaarlijk voor iedereen die er niet van weet, want iedereen is in de veronderstelling dat z'n MD5 hashes van minimaal acht tekens redelijk veilig zijn.

Daarom juist zou ik graag een topic er over hebben, omdat perfecte informatie sneller leidt tot vooruitgang. Ik prijs geen tools aan waarmee je simpel hashen kan onderscheppen om die dan te kraken.

Als ik m'n tekst zo eens opnieuw lees lijkt het alsof ik mijn mening echt probeer op te dringen, dat is niet de bedoeling. In mijn visie ben ik er vrij zeker van dat deze topic volledig conform zou zijn met de GoT policy, maar er zijn uiteraard meerdere voorzichtige interpretaties mogelijk.

Je ziet maar. Ik zou het jammer vinden moest zo een topic niet kunnen plaats vinden, maar alweer; als het onderwerp te illegaal zou bevonden worden, leg ik mij daar volledig bij neer.

En ook: leuke kerst toegewenst! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Helaas moet je daarvoor bij de moddertor van BV zijn. Dit is een topic over probleempjes met de moddertorren in Client Software Algemeen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:59:
Helaas moet je daarvoor bij de moddertor van BV zijn. Dit is een topic over probleempjes met de moddertorren in Client Software Algemeen.
Niet helemaal, dit topic staat nameljijk ook in BV - hij zit dus wel degelijk goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Jups, ik begon ook te twijfelen, maar blijkbaar is er iets als 'overkoepelende topics'.
Eigenlijk wel een handig systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

frederikske schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:49:
De modjes en de adjes zijn ongetwijfeld druk bezig met kerstavond voor te bereiden, maar toch durf ik de status van mijn topic over rainbow tables een (zacht) schopje te geven.
Je topic is weer open, klik hier om het te volgen. Het staat overigens wel in Dutch Power Cows. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
I Agree :) (suits DPC enigszins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:58:
Nee hoor, het topic ging gewoon even in onderhoud :)
En toen was ik weer fijn weg gemod :P Ik heb dezelfde vraag overigens nog een keer gesteld in het topic, omdat het toch meer om ervaringen ging dan om technische problemen, zoals aangekaart werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Ik heb in het dat Vista topic al uitgelegd waarom we dat doen - wil je daar nog iets aan toevoegen, of wil je er nog verder over discussieren?

Oftewel - ik snap niet precies of je nog iets van ons verwacht met deze reactie, ArcaneDevil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Mijn topic wordt gesloten omdat ik een kopie van MIJN orginele cd gebruik?

Dit snap ik niet, ik heb een probleem, ik probeer het zelf op te lossen, dit lukt niet, dus ik stel een vraag hier, vervolgens wordt mijn topic gesloten om een vermoeden?

Het gaat overigens over het topic "[Win98] Kan niet opstarten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waar zie je een "vermoeden" in mijn sluitpost? Je geeft nota bene zelf aan dat het om een kopie gaat, dan hoef ik niks meer te vermoeden toch.
Omdat gekopieerde media vaak gewoon een probleem zijn zeker qua booten, ook al is het een kopie van JOUW origineel, wat je er niet bij vermeldt en ook helemaal niet ter zake doet; feit is gewoon dat die vaak problemen veroorzaken.
En als het een kopie is van JOUW origineel, waarom probeer je die dan niet gewoon, weet je meteen zeker of het aan de media ligt of aan je cdrom-speler (precies zoals ik aangeef in mijn sluitpost) want die is gewoon bootable.

[ Voor 3% gewijzigd door blaataaps op 07-01-2007 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ok, je hebt gelijk, maar waarom wordt het topic meteen gesloten?
Ik stond net op het punt om de bootdiskette uit te proberen, wat als dat niet zou lukken?(ben ik nog mee bezig)waar zou ik dan hulp moeten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richiev
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-01-2024
Vrijdag 5 januari heb ik een new topic gestart '[2003] Gebruikersprofiel langzaam met inloggen' en daarop veel bruikbare reacties gekregen. Vandaag ga ik ermee verder maar kan het topic niet meer terug vinden. Is deze verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

\[2003] Gebruikersprofiel langzaam met inloggen :)

Deze kan je terugvinden door op je eigen naam te klikken, in dit geval is dat dus http://gathering.tweakers...find/poster/188925/topics ;)

offtopic:
F_J_K :w :*

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 09-01-2007 11:43 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Klik - of zoek - op je eigen nickname en je bent er meteen :Y)
http://gathering.tweakers...find/poster/188925/topics dus. Zegt spuit 11

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 09-01-2007 11:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richiev
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-01-2024
Aha bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:36

TeeDee

CQB 241

Naar aanleiding van een topic in Devschuur het volgende:

Kan in de FAQ van WSS ook een stukje over URL_Rewriting opgenomen worden? In Devschuur staat deze onder het kopje PHP, terwijl het eigenlijk meer Serversoftware gebaseerd is.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Ik ga het even in ons crew forum posten zodat we het (hopelijk :P ) niet vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Laatst online: 14:36

TeeDee

CQB 241

elevator schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:55:
Ik ga het even in ons crew forum posten zodat we het (hopelijk :P ) niet vergeten :)
Misschien dan een "crosspost" in NOS en WSS?
Thanks dat er hopelijk nog wel iets aan gedaan wordt :P

[ Voor 10% gewijzigd door TeeDee op 11-01-2007 09:19 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Beetje erg lompe reactie van sanfranjake in sanfranjake in "[Vista] EN spraakherkenning in NL?"

Ik weet niet precies wat ie bedoeld, want dat wordt niet uitgelegd, maar volgens mij gaat het om een discussie (vooraf info inwinnen over product) en niet om "uitproberen" (want dan heb je het product al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
oZner schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:56:
Beetje erg lompe reactie van sanfranjake in sanfranjake in "[Vista] EN spraakherkenning in NL?"

Ik weet niet precies wat ie bedoeld, want dat wordt niet uitgelegd, maar volgens mij gaat het om een discussie (vooraf info inwinnen over product) en niet om "uitproberen" (want dan heb je het product al)
Het is idd een beetje lomp, maar ik kan het wel begrijpen, het is net zo'n vraag als 'ondersteunt Paint .tga?' ofzo.

Een vraag die je door te proberen (of Googlen) zo kan vinden.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

anandus schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:59:
Het is idd een beetje lomp, maar ik kan het wel begrijpen, het is net zo'n vraag als 'ondersteunt Paint .tga?' ofzo.

Een vraag die je door te proberen (of Googlen) zo kan vinden.
Waarschijnlijk is het dus niet vanwege mijn reactie, maar die van de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien had ik het iets duidelijker uit kunnen schrijven, maar wat ik met mijn post bedoel is eigenlijk dat ik wil dat topicstarter nu toch eindelijk zelf eens aan de slag gaat om wat informatie te vergaren. Op een uitgebreide en duidelijke manier is meermaals geprobeerd, en soms kies ik er dan voor om iets korter van stof te zijn ...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
wanneer gaat het vista-topic weer open? Is al een paar uur gesloten voor onderhoud oid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Palomar schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:09:
wanneer gaat het vista-topic weer open? Is al een paar uur gesloten voor onderhoud oid....
Zodra ze tijd hebben. Omdat het topic zo vaak gesloten is, nemen ze even hun tijd omdat ze genoeg gewaarschuwd hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds is het topic gesloten. Misschien zijn ze het vergeten weer open te gooien. Ik snap ook niet waarom mensen technische vragen gaan stellen. Zover ik weet heb ik me daar niet schuldig aan gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het dus inderdaad vergeten ben terug open te gooien :X :$
(overigens - ter info, ik ben nu dus al 25 minuten in die thread bezig, dat topic bijhouden is dus niet iets dat we er even 'snel' tussen door kunnen doen, maar zo lang dicht is ook wel niet handig :X )

Ik moet nog wat posts afsplitsen en dan gaat het normaal in een half uurtje weer open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jeuj \o/
En dat terwijl ik niet eens iets wil posten in dat topic :P

[ Voor 81% gewijzigd door anandus op 27-01-2007 09:32 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Misschien handig om in de Vista FAQ een overzichtje te zetten met uitleg over de verschillende 'verkoopvormen' (oem, upgrade, retail). Bijv. dat OEM wel los verkocht mag worden, maar alleen aan 1 PC gekoppeld kan worden en niet overdraagbaar is. Dat upgrade alleen kan upgraden en niet clean installen en retail wel overdraagbaar is.

[edit]

Bijv:
OEM, Retail, Upgrade?
Windows Vista is voor consumenten op 3 manieren te verkrijgen:

- Retail: Deze versie wordt inclusief een doosje, handleiding en support geleverd. Je kunt je licentie ook overnemen naar een andere PC. Deze variant is het duurst.

- Upgrade: Is goedkoper dan de retail-versie. Hiermee upgrade je de licentie van je vorige Windows. Dus als je Windows XP Retail had upgradet je hiermee naar Windows Vista Retail. Je kunt hiermee alleen upgraden en geen clean install doen (zie: You cannot use an upgrade key to perform a clean installation of Windows Vista)

- OEM: Een OEM-licentie is bedoeld voor systeembouwers om te installeren op een 'kaal' systeem en heeft als voordeel dat ie ene stuk goedkoper is dan de retail. Aangezien wij tweakers allemaal onze eigen systemen bouwen mag je de OEM-versie dus volledig legaal in de winkel kopen, zonder hierbij verplicht een PC of andere hardware af te nemen. Zie ook: http://www.microsoft.com/...tsoftwaregebruik/faq.aspx
Het nadeel is dat je licentie (itt de Retail) gekoppeld is aan je PC en je hem dus later niet op een andere PC mag installeren. Verder krijg je er geen mooi doosje bij en geen helpdesk-support van Microsoft.

Zal misschien niet helemaal volledig zijn, maar even een opzetje, aangezien dit heel vaak gevraagd wordt in de verschillende topics ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Palomar op 28-01-2007 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Ik heb deze reactie wat laat gezien, maar ondertussen is er: Windows Clients - Vista FAQ wat al een boel onduidelijkheid weg zou moeten halen.

Denk je dat jouw suggestie voldoende is afgedekt in deze FAQ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Even het Mobile gedeelte van de Vista Faq:
Hoe sync ik nou met mijn mobile device?

Start het "SyncCenter" op. ActiveSync is niet meer ondersteund op Windows Vista.
Hiervoor heb je echter ook Windows Device Center nodig om alles te laten syncen. Dit is nog wel een beta, maar de verwachting is dat die morgen ook uit moet komen. Dit zijn de beta`s: X86 & 64bits. :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ba75bd61e071683ce444626dc2e8018c/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:18:
Ik heb deze reactie wat laat gezien, maar ondertussen is er: Windows Clients - Vista FAQ wat al een boel onduidelijkheid weg zou moeten halen.

Goed werk :)

In principe ben ik nonconformistisch en laat ik me door niemand leiden dan door mijn leider. Ook een moderator kan mij niet tot een andere mening aanzetten. Luisteren en lezen zal ik altijd doen en ik probeer me ook te verplaatsen in waarom een moderator het zegt, maar of ik het er mee eens ben en of ik gehoor geef ligt aan de kwestie. Ik ben hier op een andermans zijn plek en daar gedraag ik me dus.

Ik ben zelf moderator op het Sub Satanic Brethren gesloten fora en dat is soms heel moeilijk. Wij noemen het de O.D.A.Q. omdat wij totaal anders zijn. Er loopt daar ook een draad met dit als onderwerp. Wat kan/mag een moderator doen en in hoeverre moet hij zijn beslissing met andere besluiten? Is een moderator een zelfstandig iemand hier of hebben jullie collega's en overweeg je een beslissing meerdere malen mét je collega of solo?

Ik vind dat als je op het tweaker.net fora bent dat je anderen dient te helpen of anders zoek je heil ergens anders. Dit is de plek waar me met zijn alle een gigantische mooie detailrijke database kunnen opbouwen voor iedereen omdat het een open forum is. Hoe meer we ingaan op andermans probleem hoe rijker GoT wordt. Ik vind het hier goed vertoeven en we delen immers allemaal toch dezelfde grote hobbie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
elevator schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:18:

ja prima, goede FAQ:) Is zo te zien precies aangemaakt toen ik mijn post plaatste (had al wel gecheckt of er al niet zoiets was), wat een toeval :P Maar het is duidelijk zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
DaannO schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:26:
Even het Mobile gedeelte van de Vista Faq:
Hmm, dat wist ik niet (ik heb geen PDA :P), ik ga heel even een paar dagen afwachten met het aanpassen tot na de release want misschien komt die tool wel met Windows Update mee. Zou je me hier over nog eens kunnen DM'en dan wel posten in dit topic over een paar dagen als jij toevallig weet hoe het zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Dank je :)
In principe ben ik nonconformistisch en laat ik me door niemand leiden
Ik heb eigenlijk niet zo'n goed idee van wat je nou precies hiermee wilt zeggen, althans - in welke mate is dit relevant voor Windows Clients ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Mooie faq :)

Een typo hoop ik
Wat is een single pack?

Een single pack is een specifieke uitvoering van de System Builders uitvoering. Een systembuilders uitvoering is dus per een, per twee of per 30 licenties tegelijkertijd te koop. Zoals de naam al zegt, bevat een single pack gewoon een enkele licentie van Windows.
Er bestaan single, 3-packs en 30-packs.

Duotjes doet ms nog niet aan ;)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
elevator schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:57:
[...]

Hmm, dat wist ik niet (ik heb geen PDA :P), ik ga heel even een paar dagen afwachten met het aanpassen tot na de release want misschien komt die tool wel met Windows Update mee. Zou je me hier over nog eens kunnen DM'en dan wel posten in dit topic over een paar dagen als jij toevallig weet hoe het zit? :)
Zal ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Ik heb jullie wijzigingen doorgevoerd in de FAQ, bedankt voor de input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
elevator schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:43:
Ik heb jullie wijzigingen doorgevoerd in de FAQ, bedankt voor de input :)
De link naar screenshots in je dropdown menu doet het niet. Ff weer door je ubb gen halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Hmm, inderdaad dat is stom, gefixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 15:49
Kleine typo, in het kopje Windows Clients - Vista FAQ staat ultima ipv ultimate. Ook in de inhoudsopgave in het begin staat dit foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn topic "Outlook express foutmelding" werd gesloten, omdat er al een topic over was. Da's ok, ik had eerst moeten zoeken, sorry voor dat. Maar in welk forum moet ik vragen over Outlook express plaatsen? En wat doe ik verkeerd bij het openen van een topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Outlooke express hoor tin [off] thuis, maar daar kun je zelf vriij makkelijk achterkomen door even de faq's en policys van een subforum te lezen, of gewoon de forumbeschrijvingen aan te zetten in je voorkeuren. :)

Wat er verkeerd gaat bij het openen van een topic staat toch redelijk beschreven in Registratievoorwaarden / korte FAQ? Je hoeft je eigenlijk alleen maar af te vragen bij het openen of je:
- voldoende informatie geeft over je situatie zodat een ander het ook kan begrijpen.
- duidelijk en concreet verteld wat je zelf gedaan hebt om tot een oplossing te komen
- of uit de topicstart blijkt dat je de meest voor de hand liggende stappen zelf hebt ondernomen. (google, manual, helpfiles, search op GoT). Voor alle duidelijkheid; Ik heb gezocht maar niks gevonden is niet concreet, en 'het werkt niet' evenmin. ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Betreft : DLP in "[Discussie] Het grote Vista Ervaringen T..."
Ik reageer op puntje 6, uitschakeling van UAC. Gaf aan dit al te hebben gezocht, config.scherm en Defender maar kon dit dus niet vinden. Ik vroeg hem waar hij dit had ingesteld. Gezien het topic ook over Tips en trucs gaat, wat is/zou er fout moeten zijn met mijn post?

Geen melding, geen DM of Push, gewoon weg. De post erna (ok, mijn fout) krijg ik een push dat ik hier moest reageren :)

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 01-02-2007 16:47 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Naast dat dit letterlijk in de FAQ staat - is het niet de bedoeling om diep inhoudelijk in te gaan op technische zaken, daar zijn andere topics nou eenmaal meer geschikt voor :)

Verder - als ik elke reactie die ik in die grote Vista topics weggooi ook nog eens een DM/PM moet sturen, dan zijn die topics voortaan nog langer dicht, dus dat is voor niemand de bedoeling. Het feit dat het er fel rood onder staat, dat het fel rood in de topic start staat en dat het het ervaringen topic heet, moet op zich ook wel voldoende tip zijn :P

[ Voor 50% gewijzigd door elevator op 01-02-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

I stand corrected, mijn excuses :)

Al staat er toch echt ook 'tips en trucs' in de waarschuwing :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
elevator schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:57:
[...]

En hij is uit, dit kan letterlijk in de faq:

Hoe sync ik nou met mijn mobile device?

Als eerst heb je synccenter nodig op Vista. Dit zit al standaard ingebouwd in Vista en het is dus niet nodig om deze ergens te downloaden. Als tweede heb je Windows Mobile Device Center nodig die al je applicaties en gegevens synchroniseert met je Windows Mobile apparaat en Vista.

Met Device Center kan je ervoor kiezen om te synchroniseren via Bluetooth, en USB. Later zal het ook mogelijk zijn om via Wifi te syncen.

Je kan Device Center in 2 smaken downloaden: voor X84 (32-Bit) systemen & 64-bit systemen met Vista.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d912ebf121d19b0309065632b50f9e8c/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:04

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik weet niet of deze al ergens staat: http://winqual.microsoft.com/HCL/

Kun je zoeken of je hardware ondersteund wordt door Vista.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt. Ik zal m'n best doen om wat duidelijker te zijn en de FAQ lezen. Wel vind ik het een beetje jammer dat jullie blijkbaar zo de nadruk leggen op "do it yourself". Als ik een probleem tegen kom, wil ik dat graag gewoon op een forum zetten waar mensen met computerervaring zetten, in de hoop dat iemand het probleem al kent en direct een oplossing weet. Ik dacht dat dit soort forums daar juist voor bedoelt was.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:10:
Ok, bedankt. Ik zal m'n best doen om wat duidelijker te zijn en de FAQ lezen. Wel vind ik het een beetje jammer dat jullie blijkbaar zo de nadruk leggen op "do it yourself". Als ik een probleem tegen kom, wil ik dat graag gewoon op een forum zetten waar mensen met computerervaring zetten, in de hoop dat iemand het probleem al kent en direct een oplossing weet. Ik dacht dat dit soort forums daar juist voor bedoelt was.

Er is een verschil tussen een helpdesk en een forum zoals GoT. GoT is geen helpdesk; dus een probleem neerzetten zodat het opgelost wordt is niet hoe we het graag zien. Zodra je in je topic aangeeft voldoende zelf te hebben geprobeerd is het al een minder groot probleem :) Als het niveau je tegenvalt kun je altijd nog op zoek naar andere computer-georiënteerde fora :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spider.007 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:19:
[...]

Er is een verschil tussen een helpdesk en een forum zoals GoT. GoT is geen helpdesk; dus een probleem neerzetten zodat het opgelost wordt is niet hoe we het graag zien. Zodra je in je topic aangeeft voldoende zelf te hebben geprobeerd is het al een minder groot probleem :)
Ok, het is me duidelijk dat jullie dus niet graag zien dat er een probleem wordt neergezet, zodat het opgelost kan worden. Maar waar is GoT dan eigenlijk voor bedoelt?
Spider.007 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:19:
Als het niveau je tegenvalt kun je altijd nog op zoek naar andere computer-georiënteerde fora :)
Waarom begin je over het niveau? Ik heb niks gezegd over het niveau. Ten eerste ben ik hier te kort om dat te kunnen beoordelen en ten tweede weet ik zelf niet genoeg over computers, zodat ik juist naar dit forum ben gekomen om vragen over mijn PC problemen aan deskundigen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:10:
[knip] Wel vind ik het een beetje jammer dat jullie blijkbaar zo de nadruk leggen op "do it yourself". Als ik een probleem tegen kom, wil ik dat graag gewoon op een forum zetten waar mensen met computerervaring zetten, in de hoop dat iemand het probleem al kent en direct een oplossing weet. Ik dacht dat dit soort forums daar juist voor bedoelt was.

Nee, daar is dus tweakers.net *niet* voor bedoeld. Wat je over het hoofd ziet is dat het forum ook interessant moet blijven voor degenen die bereid zijn om energie te steken in het oplossen van andermans problemen. Simpele, basic vraagjes worden daarom ontmoedigd, omdat anders het plezier er snel af gaat. Anders gezegd: GoT is bedoeld om met de topicstarter méé te denken, niet om vóór de topicstarter te denken.'

Forums zoals jij beschrijft bestaan gelukkig ook, maar GoT richt zich nadrukkelijk ook op de gevorderde gebruiker. Het doel is dus ook niet zoveel mogelijk topics, maar te komen tot een aantrekkelijke mix van problemen en vraagstukken die ook interessant blijft om te lezen ook al is het niet toevallig jouw probleem.
Topics als 'hoi, ik ziet hier mee, hoe los ik dit op?' zijn bijna per definitie niet interessant. Topics als
'dit is het probleem, het treedt dan en dan op, ik dacht het zo op te lossen maar dat ging hierom fout' zdaarentegen zijn beduidend leuker om te lezen, ook al ishet niet jouw probleem of heb je het allang opgelost. Dan ben je ook meer bereid om je oplossing te delen.

Bedenk goed: jíj wilt een oplossing voor je probleem en dan is het ook jouw verantwoordelijkheid om het zo op te schrijven dat een ander wordt geprikkeld om zijn/haar oplossing met je te delen. 'Het is dus niet 'do it yourself' maar 'try it yourself'

[ Voor 8% gewijzigd door Lustucru op 02-02-2007 11:58 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niesje schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:55:
[...]

Nee, daar is dus tweakers.net *niet* voor bedoeld. Wat je over het hoofd ziet is dat het forum ook interessant moet blijven voor degenen die bereid zijn om energie te steken in het oplossen van andermans problemen. Simpele, basic vraagjes worden daarom ontmoedigd, omdat anders het plezier er snel af gaat. Anders gezegd: GoT is bedoeld om met de topicstarter méé te denken, niet om vóór de topicstarter te denken.'

Forums zoals jij beschrijft bestaan gelukkig ook, maar GoT richt zich nadrukkelijk ook op de gevorderde gebruiker. Het doel is dus ook niet zoveel mogelijk topics, maar te komen tot een aantrekkelijke mix van problemen en vraagstukken die ook interessant blijft om te lezen ook al is het niet toevallig jouw probleem.
Topics als 'hoi, ik ziet hier mee, hoe los ik dit op?' zijn bijna per definitie niet interessant. Topics als
'dit is het probleem, het treedt dan en dan op, ik dacht het zo op te lossen maar dat ging hierom fout' zdaarentegen zijn beduidend leuker om te lezen, ook al ishet niet jouw probleem of heb je het allang opgelost. Dan ben je ook meer bereid om je oplossing te delen.

Bedenk goed: jíj wilt een oplossing voor je probleem en dan is het ook jouw verantwoordelijkheid om het zo op te schrijven dat een ander wordt geprikkeld om zijn/haar oplossing met je te delen. 'Het is dus niet 'do it yourself' maar 'try it yourself'
Ik snap het, bedankt voor je uitleg en ik zal er in het vervolg rekening mee houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
sewer schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:15:
Kleine typo, in het kopje Windows Clients - Vista FAQ staat ultima ipv ultimate. Ook in de inhoudsopgave in het begin staat dit foutje.
Thanks, ik heb het verbeterd :)

DaannO schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:54:
En hij is uit, dit kan letterlijk in de faq:
Bedankt! Overgenomen :)

Wokschotel schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:50:
Ik weet niet of deze al ergens staat: http://winqual.microsoft.com/HCL/

Kun je zoeken of je hardware ondersteund wordt door Vista.
De HCL is zo beperkt in hardware wat betreft wat ze officieel ondersteunen, dat ik vermoed dat we daar meer verwarring mee creeeren dan iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De titel van het topic dat ik heb geopend is gewijzigd, het gaat om deze topic. Ik heb twee problemen, maar de topic titel omschrijft het alsof ik maar 1 probleem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Aangezien het hele topic over dat enkele probleem wat betreft het booten gaat, lijkt het me verstandiger dat ook zo te noemen.

Voor je Media Center probleem is er uberhaupt te weinig informatie gegeven (eventlogs, exacte foutmelding, e.d.) en is in dit specifieke geval waarschijnlijk beter om in een apart topic te openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingens
  • Laatst online: 01-12-2022
mah, best wel een aso gozer(die mod)..... zeker geen leven met z'n, ie7.

[ Voor 17% gewijzigd door dingens op 05-02-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Waar heb je het over?

offtopic:
Ik heb IE7 en heb geen leven, dat rijmt :9

En een aso mod is gezien de hoeveelheid vrijwilligerswerk bijna een contradictio in terminus te noemen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Nee hoor, een pleonasme. Mod = aso. En hebben tevens geen sociaal leven :P :+ :*

En had ik al gemeld dat ze machtsgeil zijn? 8)7

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 15:52
niesje schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:55:
[...]

Heel leuk maar is het dan meteen een reden om een topic te sluiten? Net zoals mijn topic?
\[ACCESS/VBA] Data in table toevoegen via VBA
Ik heb echt het idee dat ik hier te maken heb met een stel kleine kinderen die nog opgevoed moeten worden. Ik ben zelf inmiddels al meer dan 10 jaar weer van mijn opleiding af gelukkig. Ik doe altijd alles zoveel mogelijk zelf zoals ik al aangaf en heb wat dat betreft genoeg bereikt. Echter omdat ik dus niet geheel volledig was zoals je aangaf, gooi je der meteen maar een slotje op. Ik snap je redenering dat je het interessant wilt maken maar dit vind ik kinderachtig corrigerend gedrag, had je het topic gewoon open gelaten had ik je meteen antwoorden gegeven op je vragen.
BTW dat zeikerdjes had ik een smilie tussen gedaan echter dat werkt dus niet, dus dat kan verkeerd opgevat worden, maar dan nog......

BTW ik weet dat tweakers om dit kinderlijk corrigerend gedrag bekend staat maar ik wou het toch kwijt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dat zeikerdjes -zonder smilie btw- is gewoon een vette troll en lokt uit om daar weer op te reageren. Dat betekent voor mij dat ik dat topic extra in de gaten moet gaan houden en daar had ik nu net geen zin in. Ik had er ook voor kunnen kiezen om je topicstart te editen, maar evengoed had jij ervoor kunnen kiezen om je te beperken tot de vraagstelling en offtopic kwalificaties van je medeforumgebruikers achterwege te laten.
BTW ik weet dat tweakers om dit kinderlijk corrigerend gedrag bekend staat maar ik wou het toch kwijt :z
Is imho overigens een uitstekende illustratie van een weinig constructieve opmerking, net als de weinig terzake doende opmerking dat je al 10 jaar van je opleiding af bent. So what? Je bent tussen ergens rond de 30? En wat is dan de conclusie? Dat ik je vader had kunnen zijn? :)

Met een simpele copypaste en wat aanvoegwerk had je zo een nieuw topic kunnen starten. Topics die beginnen met een (imho ietwat kinderlijke) uitval naar degenen van wie je hulp verwacht gaan wmb dicht. Die zijn namelijk al zo goed als stuk nog voordat ze goed en wel begonnen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Lustucru op 08-02-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net in het officesuite en software forum een vraag gesteld. Deze vraag ging over hoe je vakken in word kunt maken, waar je een antwoord in kunt vullen. Ben ik ondertussen hard bezig om van alles uit te proberen, maar het wilde nog niet echt lukken. Omdat er de vraag word gesteld waarom ik het niet op een server zet wil ik dit gaan antwoorden, kom ik er ineens achter dat er een slotje op is gegooid.

Dan krijg ik dit van Niesje te horen:
Wat eerder gezegd is: druk eens op F1 en bekijk wat formulieren te bieden hebben. Of dat voor jou in jouw situatie de beste keuze is, is onmogelijk door ons te beoordelen.

ik ga dit topic op slot doen. Tussen je eerste post en je
edit:
op een na
laatste zijn er wat tips gegeven en ik zie daarvan te weinig terug hoe je dat zelf oppakt. Open gerust een nieuw topic als je wat bent ingelezen in formuliergebruik in Word en je onverhoopt nog tegen zaken aanloopt, maar zorg er dan ajb wel voor dat je vooraf even de Registratievoorwaarden / korte FAQ hebt gelezen, en dan met name het stukje over wat we van een openingspost verwachten.

Als ik dit zo lees vind ik dit niet erg vriendelijk overkomen, niet iedereen begrijpt alles namelijk in één keer. Ik heb dit al eerder in dit gedeelte van het forum gehad, en toen ik eens even wat ging kijken viel het me op dat "niesje" dit vaak als standaard argument geeft om een topic te sluiten.

Over de rest van het forum ben ik zeer tevreden en ik heb er dan ook al veel van geleerd, maar dat je dit ineens te horen krijgt gaat me tocht een beetje boven me pet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Je wilt blijkbaar een niet-standaard manier gebruiken om iets te doen. Dan zul je dus zelf hard moeten werken om een en ander uit te zoeken. Je vraagt vervolgens waar het precies onder F1 staat, maar kijk dan gewoon zelf even door de hele inhoudsopgave door en je herkent meteen de secties Formulieren en Taken automatiseren.
Inderdaad is het woord 'forms' als je 0 voorkennis hebt niet meteen te relateren aan 'formulieren', maar dat is het toch wel als je alleen al de inhoudsopgave van de Help hebt gelezen :)

Niesje geeft aan dat je met een gerust hart een nieuw topic kunt openen nadat je jezelf hebt ingelezen in de materie en zelf in een nieuwe topicstart een opzet geeft van hoe je het zelf wilt gaan doen.
Mensen geven je er diverse tips, die je volledig lijkt te negeren. Je hoeft het dan niet in 1x te begrijpen, maar het is wel de bedoeling dus goed en indien nodig drie keer lezen voor je vraagt om verduidelijking. Zeker als je de tips van een aantal mensen (om het vooral niet in Word te doen) aan de kant schuift zonder duidelijke reden gaan mensen anders veel minder zin hebben je te helpen... En dus stelt Niesje terecht voor dat je zelf een opzet maakt, zodat mensen daar op kunnen schieten.

offtopic:
Ik was met een gelijksoortige reactie bezig, toen ik zag dat Niesje het al had gesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 12-02-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wat mij vooral opviel aan dat topic is dat (bijna) niemand echt ingaat op je vraag. Er wordt vooral veel eenregelig geroepen en ik denk dat het soort reacties ('Heb je F1 al wel eens geprobeerd?' als eerste reactie) sterk opgeroepen wordt door je TS. De toon was gezet (doe het anders en neem ts niet te serieus) en zelf maakte je dat met je antwoorden niet veel beter. Laten wegzakken en opnieuw beginnen is imho dan een betere oplossing dan eerst nog 10 of 15 posts doorsukkelen voordat het topic op gang gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben het oneens met de aktie van de moderator. Hij deed mijn topic op slot (over de BSOD) omdat ik had gezegd "geen zin te hebben in een nieuwe install van Photoshop". Zo lang ik niet weet wat er GLOBAAL aan de hand zou kunnen zijn, kan men dat van mij niet verlangen. Ik wilde slechts suggesties horen van mede-users omdat ik zelf geen idee heb maar die hoop is nu de grond ingeslagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Haaglander op 23-02-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Als je die foutmelding niet wilt reproduceren, wat dus de enige manier is om het probleem op te lossen of in jou geval überhaupt te kijken wat het probleem is, waarom zou je dan ons vragen wat er aan de hand is? Wij kunnen niet veel meer zeggen dan dat je een foutmelding hebt gekregen toen je Windows opnieuw opstartte, maar dat wist je zelf ook al. ;) Als je specifieke foutcodes had gegeven, wat ook aan je gevraagd wordt, dan hadden wij je al een stuk verder onderweg kunnen helpen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:28

momania

iPhone 30! Bam!

Haaglander schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:46:
Ik ben het oneens met de aktie van de moderator. Hij deed mijn topic op slot (over de BSOD) omdat ik had gezegd "geen zin te hebben in een nieuwe install van Photoshop". Zo lang ik niet weet wat er GLOBAAL aan de hand zou kunnen zijn, kan men dat van mij niet verlangen.
Zolang jij niet aangeeft welke fout er precies in de BSOD stond, kun je van ons ook niet verlangen dat we maar moeten gaan gokken wat er aan de hand is. Daar heb je just die informatie voor nodig.
Ik wilde slechts suggesties horen van mede-users omdat ik zelf geen idee heb maar die hoop is nu de grond ingeslagen.
Dat heb je aan jezelf te danken door niet met de juiste informatie te komen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Haaglander schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:46:
Ik ben het oneens met de aktie van de moderator. Hij deed mijn topic op slot (over de BSOD) omdat ik had gezegd "geen zin te hebben in een nieuwe install van Photoshop". Zo lang ik niet weet wat er GLOBAAL aan de hand zou kunnen zijn, kan men dat van mij niet verlangen. Ik wilde slechts suggesties horen van mede-users omdat ik zelf geen idee heb maar die hoop is nu de grond ingeslagen.
Ik neem even dat je het over (Windows XP) BSOD?? hebt.
offtopic:
Overigens ga je er ook hier, door niet te zeggen waar je het over hebt, van uit dat anderen wel even uitzoeken wat de situatie is, dat lijkt me niet de bedoeling ;)

Je hebt last van een catch-22: niemand kan globaal zeggen wat er aan de hand is, zolang jij niet zegt wat er globaal aan de hand is (dus o.a. een STOP-code geeft). Het enige wat er dan over blijft is kijken op de supportsite van Adobe, maar ook dat kan jij beter dan de andere users.

Hoe dan ook gaat er niemand zin hebben jou te helpen als je "geen zin" roept. Daarom nodigde ik je ook uit om een nieuw topic te openen, al was het maar om je tegen jezelf te beschermen. Men denkt graag met anderen mee, maar niet op de manier waarop jij je topic startte en vervolgde. Kortom: er is geen enkele hoop de grond in geboord, er is gevraagd naar voldoende info om je ueberhaupt de hoop te kunnen geven dat het kan worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
momania schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:38:
[...]

Zolang jij niet aangeeft welke fout er precies in de BSOD stond, kun je van ons ook niet verlangen dat we maar moeten gaan gokken wat er aan de hand is. Daar heb je just die informatie voor nodig.

[...]

Dat heb je aan jezelf te danken door niet met de juiste informatie te komen.
Ik vraag niemand om te gokken, ik hoopte enige mogelijke oorzaken te lezen. Ik ben geen techneut, ik heb nog nooit een BSOD meegemaakt. Ik heb uiteraard eerst gegoogled maar geen goede info gekregen. Ik heb idd geen zin om weer 1 uur de boel te installeren en vervolgens weer 1 uur bezig te zijn te de-installeren voordat ik weet in welke richting ik de oorzaak moet zoeken. Dat lijkt mij niet meer dan normaal. Ik verwacht ook niet van jullie dat er een pasklaar antwoord komt maar een richting van waar de oorzaak ligt, zou ik erg prettig vinden.

Of vraag ik nu echt het onmogelijke van jullie wizzkids? :P

Anders geformuleerd: "wat zijn de mogelijke oorzaken van het feit dat je na de installatie van een bekend programma zo'n scherm krijgt en dat Windows XP niet meer wil opstarten?"

Alvast bedankt aan degenen die wel moeite doen een redelijk antwoord te geven. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Haaglander op 23-02-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:28

momania

iPhone 30! Bam!

Haaglander schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:34:
[...]
Anders geformuleerd: "wat zijn de mogelijke oorzaken van het feit dat je na de installatie van een bekend programma zo'n scherm krijgt en dat Windows XP niet meer wil opstarten?"
Duizenden verschillende mogenlijkheden, _daarom_ kunnen we niks zonder de info van dat scherm zelf ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Haaglander schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:34:
Alvast bedankt aan degenen die wel moeite doen een redelijk antwoord te geven. :)
...maar dan niet hier maar in een eigen topic, met voldoende informatie.
Simpel gezegd: het eigen moeite gedeelte even invullen :
(veilige modus en daar de foutmelding opzoeken in je systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
momania schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:35:
[...]

Duizenden verschillende mogenlijkheden, _daarom_ kunnen we niks zonder de info van dat scherm zelf ;)
Daar geloof ik niks van. Als er duizenden verschillende mogelijkheden zouden zijn had ik al veel eerder met dit probleem te maken gehad. :9
Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste