[Vista] Probleem installatie Vista, oneindig lang laden*

Pagina: 1
Acties:
  • 959 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09 18:39
Hallo,
Omdat Windows XP hier steeds vaker foutmeldingen etc gaf, wou ik graag Windows Vista gaan proberen, maar helaas krijg ik de installatie ervan niet voor elkaar.. :?
Dit is mijn probleem: Als ik de DVD vanuit XP open gaat alles goed tot de eerste herstart (na copieren en expanden) dan herstart de computer en blijft bij het bootscherm(?) van Vista (zo'n balkje dan beweegt)
Ook als ik direct vanaf de DVD boot, lukt het niet. Nadat ik gekozen heb wat voor versie ik wil(x86 of x64) gaat hij de bestanden laden en vervolgens kom ik weer in het dat bootscherm van Vista 8)7

Dit is mijn systeem:
- AMD Athlon 64 3800+ AM2
- MSI K9NU Neo-V
- 1GB DDRII
- 250GB HDD (IDE)
- 256MB Ati xt1600XT

De 250GB Harde schijf is verdeeld in 2 schijven, een C: met 50GB waarop windows XP geinstalleerd staat en een D: waar downloads etc opstaan.
Ik wil graag op de C: Vista installeren maar daar staat dus ook al XP op, dus ik heb later ook nog geprobeerd om de C: te formatteren dmv de herstelfunctie van de XP CD (ik heb nl geen diskkettestation) in de herstelfunctie van de XP CD, kom je in dos en daar "format c: /q"
maar helaas de installatie werkte nog niet |:(

Weet iemand hoe het wel moet? Zou ik misschien anders moeten formatteren of zou ik gewoon moeten wachtten bij dat bootscherm van Vista? Duurde ongeveer 1uur voordat ik hem opnieuw startte. Ik zou nu echt graag Vista willen proberen! 8)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb precies zhetzelfde probleem als ik de DVD als bootable gebruik. Zowel met de dvd met x86 en x64, en de dvd met alleen de x86. De balk voor de installatie blijft oneindig doorlopen.

Mijn specs zijn:

AMD turion 64 X2 TL-52 1.6 Ghz
Nvidea Geforce go 7600 128 Mb
1Gb RAM
120GB HDD [S-ATA]
HL-DT-ST DVDRAM GMA-4082N

Ik hou zou ook heel graag Vista willen gaan gebruiken, kan iemand ons aub helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 17:36

misterdjus

hoi2x

Ik had een probleem wat erg op dat van jullie leek. Ik had de dvd zelf gebrand en bij het opstarten moest ik ook echt heel erg lang wachten. Voordat ik ook maar iets kon doen bleef het Vista scherm eeuwig in beeld zonder zelfs een laadbalk of iets. Ik hoorde ook dat de cd-rom drive steeds bezig was met het lezen vanaf de dvd maar naar mijn idee ging dit dus toch niet helemaal goed.

Ik heb de pc gereboot en toen ineens lukte het me wel om voorbij dat scherm te komen maar moest nog steeds wel best lang wachten. Toen kwam ik erachter dat ik iets vergeten was te backuppen en ben ik weer terug naar win xp gegaan om dat te doen. Daarna wou ik weer Vista installeren en volgens mij heb ik een keer of 5 moeten rebooten tot ie hem eindelijk weer goed opstarte. Volgens mij had het in mijn geval iets te maken met mijn dvd. Heb hem overigens tussen het rebooten door nog een keer opnieuw gebrand met 4 speed maar dit had verder ook weinig effect. In windows xp kon ik de disc verder ook goed lezen en verderop tijdens de installatie ook geen leesfouten oid gehad. Misschien een ander diskje gebruiken dus of net als mij lekker blijven rebooten 8)7

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het ook vaak genoeg geprobeerd :P en het werkt niet, ook als ik vista vanuit XP installeer en hij reboot de pc, blijf ik bij het balkje hangen, wat me wel op valt ( en ik weet niet of dit normaal is) maar zowel na de reboot, als bij het booten vanaf de DVD (32-bit of de 32- en 64-bit dvd) bij het balkje wat zo oneindig blijft "laden" stopt de DVD-drive met draaien. Heeft iemand hier miss een reactie op?

Ik heb wel de nieuwste CPU drivers geinstaleerd, dus dara kan het volgens mij niet aan liggen.

Thanx peeps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al gekeken of er een update is voor je moederbord bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb daarnaar gekeken, maar heb de nieuwste bios update. Dus als iemand ons verder zou kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En heb je al eens gekeken of de checksum van je ISO wel overeenkomt met wat ie volgens Microsoft op de site moet zijn? Zal niet de eerste keer zijn dat er een vrijwel onzichtbare corruptie is opgetreden bij de download?
Hier heb ik Vista Enterprise en Business al meerdere malen zonder problemen geinstalleerd vanaf zelf gebrande dvd's op diverse (Intel) hardware.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DVD die ik gebruikt heb voor mezelf, is al eerder geinstalleerd op verschillende pc's & notebooks, dus daar zal het denk ik niet aan liggen, om precies te zijn waren het 2 notebooks en 2 PC's waar de versie die ik heb op geinstalleerd stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik heb het zelfde probleem gehad. Na Vista nog een maal branden was het weg. Wellicht is er iets mis met de DVD/image?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar het rare is dus dat die zelfde DVD die het bij niet verder komt dan de laadbalk, het wel op 4 andere notebooks en laptops doet -.-
hgeeft iemand een antwoord daraop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit met iets helpt, maar als ik bijvoorbeeld die Vista RTM versie met 32 & 64-bit in de Drive stop en ik boot vanaf deze dvd, dan kan ik kiezen uit de x86 en de x64 versie. als ik op 1 der van ga staan (maakt niet uit welke), druk ik op F8 voor veilige modus vanaf de DVD. Dan gaat ie bestanden laden, en dan blijft ie haken bij Disk.sys en wat me opvalt is dus dat de DVD onmiddelijk stopt met draaien... Ik benadruk hierbij dat dezelfde DVD die ik al vaker op andere pc's notebooks is geinstalleerd.

Dus zou alsjeblieft iemand kunnen helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sinds wanneer zijn er dvd's met beide edities erop dan? Ik zie namelijk op licensing.microsoft.com niks dergelijks ter download. Enkel losse dvds met 32 óf 64 bits. Misschien heb ik nog niet de juiste toegang. Ben er wel in geinteresseerd, waar hebben jullie die vandaan (linkje oid)?
mijn intentie is natuurlijk niet om te wijzen met het vingertje of ook maar te suggereren dat er iemand een illegale versie heeft. Puur interesse :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Degene van winbeta, maar is wel de Final versie ;)
Heb hem gevonden op www.disney.com de Vista RTM AIO ofzow :P , maar het zou beide op 1 DVD vrij gegeven worden dacht ik.

Maar kan iemand ons AUB helpen? ik ben echt wanhopig. Ondertussen heb ik iets gelezen over IDE blablabla, maar ik volg het niet echt. Kan iemand aub uitleg geven?

[ Voor 35% gewijzigd door elevator op 22-11-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee, waarschijnlijk is je ISO corrupt, wacht even tot je een legale versie hebt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.