Niet?
Vragen waar het te downloaden: niet hier, we zijn geen uitwisselplatform. Vragen hoe XCOM aan de praat krijgen: prima. Vragen hoe een jpg te printen op een CD: prima, vragen op welke sites je veel CD-covers kunt krijgen: niet (want we willen geen uitwisselplatform zijn).
Ik mag dus niet vragen waar ik de tekst van een liedje kan downloaden (als er iets toch onder fair use te scharen valt...) maar ik mag wel vragen of GoT me wil helpen m'n volledig illegale unreleased software aan de praat te krijgen. Dat is toch gek?
Nee (want we willen geen uitwisselplatform zijn) en nee (als er een probleem is omdat het warez is, zoals een niet werkende activatie). En ja, als je gelijk had wel

Ergens heb ik het idee dat deze discussie eigenlijk niet zo opschiet, want ik redeneer vanuit een principiële achtergrond, maar de GoT crew alleen vanuit praktisch oogpunt.
Inderdaad, voor ons is het deels praktisch: we zijn "ingehuurd" om te zorgen dat het forum lekker loopt. Zoals gezegd: we willen geen uitwisselplatform zijn.
Als we al te principieel moeten doen, doen we ons werk niet

Maar tegelijkertijd hebben we wel vrij harde principes: geen eerste hulp bij brakke warez. (Hulp bij iets dat niet perse legaal is maar waar precies dezelfde vraag bij een nette versie relevant is, is wat anders).
We zijn heel principieel over het feit dat wij moderators er zijn om het jullie Tweakers naar de zin te houden.
Nogmaals: het alternatief is dat men gewoon niet zegt dat het %versie X% is en er over liegt. Is dat beter, of slechter voor het forum?
offtopic:
Overdreven copyrighted materiaal zou ik ook niet zo'n fan van zijn. Maar dat is buiten de scope van dit topic denk ik.
Gunner: inderdaad. Het hangt deels af van de moderator en vooral het subforum en de hoofdgroep. Al te harde grenzen zijn niet werkbaar. Omdat het niet ten goede komt aan het forum (iedereen die in het TufTufClub topic reageerde een OW wegens te hard rijden?), omdat het in de toekomst veranderd, omdat het per productgroep verschillend is (zie RM-rf) en omdat mensen bij harde grenzen deze grenzen gaat opzoeken (resp. liegen om er niet overheen te gaan).
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)