Betaalde newsservers met binaries [deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.017 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 19:57

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
Na deel 2 is het nu alweer tijd voor het volgende hoofdstuk over pay-servers _o_

Natuurlijk levert elke internet provider een eigen news-service, alleen zijn deze vaak niet geschikt voor het downloaden van binaries. Binaries zijn in feite (grote) bestanden, die beschikbaar zijn voor iedereen die aan de news-service verbonden is. Tenminste, als de server dit ondersteund.

Dit topic gaat echter over newsservers, die als los abonnement kunnen worden afgesloten. Deze hebben als voordeel, dat er meestal meer ruimte beschikbaar is voor binaries; bestanden zullen er dus langer op blijven staan.

Om de verschillen tussen deze providers duidelijk te maken, heb ik het volgende schema gemaakt. Als meer mensen hun ervaringen toevoegen, krijgen we hier dus een zeer compleet beeld van welke provider het beste is. En deze ervaringen kunnen makkelijk worden meegenomen naar een ander topic :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xandrios.net/topic/view.php?id=23&sort=field_1
Zie voor uitgebreide details deze link.
Om ook een toevoeging te doen, klik dan hier.

Have fun :)

[edit]
Zie hier voor een lijstje met de meest bekende newsservers, en de link naar hun site.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:27

Wildfire

Joy to the world!

XanderH schreef op 06 november 2004 @ 16:24:
[...]

Ware het niet dat Usenetserver maar €11,55 per maand kost (of zelfs maar €30.88 per 3 maanden => €10,29 per maand), tegen €19.31 per maand voor giganews (dat is haast het dubbele!).

Hoe kom je aan jouw prijzen? :?
Whoops... die $39.95 van UNS heb ik gerekend voor twee maanden, terwijl het voor drie maanden is. Dan toch maar wachten tot UNS die nieuwe pijp naar Europa in de lucht heeft...

Wat betreft de topicstart: alle payservers die via Above.net zijn gerouted naar NL hebben snelheidsproblemen (denk hierbij aan o.a. Usenetserver, Easynews en Giganews' VS-servers). Dit duurt nu al een flinke tijd. Misschien heb je geluk en is de route van de payserver naar jouw provider niet via Above.net, maar zoek dat vantevoren even uit via een reverse traceroute...

[ Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 06-11-2004 16:46 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:49
Is het met een nieuw topic, waarbij iedereen de TS leest, niet eens een idee om die tabel te fixen? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Laatst online: 02-06 19:57

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
XanderH schreef op 06 november 2004 @ 16:44:
Is het met een nieuw topic, waarbij iedereen de TS leest, niet eens een idee om die tabel te fixen? :P
Ik zal Xandrios even porren aangezien die lijst om zijn server draait :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:07
Wildfire schreef op 06 november 2004 @ 16:44:
[...]

Whoops... die $39.95 van UNS heb ik gerekend voor twee maanden, terwijl het voor drie maanden is. Dan toch maar wachten tot UNS die nieuwe pijp naar Europa in de lucht heeft...
GigaNews is inderdad een stuk duurder dan de gemiddelde payserver, maar dan heb je ook wat. Toen GigaNews pas begon met de "unlimited abo's" zei ik nog dat ik echt niet naar GigaNews zou gaan, want het is ongeveer twee keer zo duur als UNS.
Nu, een maandje of anderhalf later heb ik toch een abo @ GigaNews genomen omdat UNS de laatste tijd een beetje "dom" doet.
Vlak voor het einde van de maand zal ik nog een abo voor 3 dagen op UNS nemen om te kijken of het al is verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben alweer eent tijdje erg blij met UNS. Waar mijn mond van open viel, is dat Tiscali ook weer met (binaire) usenet bezig is (omega.tiscali.nl). Iemand daar al ervaring mee?

Wat ik me overigens al een tijdje afvraag: hoe lang gaat het nog goed met de binaire use-groepen? Iedereeen weet dat 95% (of meer) niet legaal is, maar nergens wordt er iets aan gedaan (wat ik overigens prima vind ;)).

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
pven schreef op 06 november 2004 @ 17:34:
Ik ben alweer eent tijdje erg blij met UNS. Waar mijn mond van open viel, is dat Tiscali ook weer met (binaire) usenet bezig is (omega.tiscali.nl). Iemand daar al ervaring mee?
Is dat zo (referenties)? Ik vraag me af of ze weten waar ze aan beginnen. Een volledige feed incl. binary groepen is momenteel 1,6TB traffic per dag (20MByte/sec volcontinu, 24 uur per dag). En dat verdubbelt ongeveer ieder jaar, dus als je je spullen voor een lifecyle voor 3 jaar wilt bouwen moet je nu rekenen op 5TB/dag.

En dat is alleen nog maar de feed, dan komen de gebruikers nog. Voor de gemiddelde Nederlands ISP is dat niet te trekken. XS4ALL probeert het heel moedig met newszilla maar eigenlijk heb je een complete zaal met servers, routers, switches en 10-tallen Terabytes storage nodig - en hele dikke pijpen naar de internet backbones.
Wat ik me overigens al een tijdje afvraag: hoe lang gaat het nog goed met de binaire use-groepen? Iedereeen weet dat 95% (of meer) niet legaal is, maar nergens wordt er iets aan gedaan (wat ik overigens prima vind ;)).
Usenet is juridisch behoorlijk dichtgetimmerd. Het is een caching service, de usenet providers bieden alleen buffering aan als het ware, en geen eigen content. De content komt van de posters. Een ISP mag ook een proxy server draaien, en daar wordt ook zowel legale als niet-legale data op gebufferd. Een news service is niks anders dan een hele dikke proxy server, is de juridische redenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
joopv schreef op 06 november 2004 @ 18:01:
[...]

Is dat zo (referenties)?
Op http://www.binaries4all.nl/nieuwsservers/ wordt er voorzichtig naar verwezen en op het forum van FTD wordt er uitvoerig over gesproken.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Wildfire schreef op 06 november 2004 @ 16:44:
Dan toch maar wachten tot UNS die nieuwe pijp naar Europa in de lucht heeft...
Da's voor het eerst dat ik daarvan hoor? Ik heb vast niet goed opgelet, maar heb je meer info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 14:51

Jive

MooMooMastah

Kweenie .. op dit moment heb ik 4 draadjes naar news.usenetserver.com slechts 300 kb/s doorvoer van de 500 kb/s dorovoer die ik momenteel maximaal van xs4all krijg (effe testen met iso-download van xs4all ftp)
Dus ipv dat verdeel ik dat dan maar lekker, zodat ik meer threads simultaan actief heb staan, want het gaat wat "traagjes" met opbouwen.
2 threads op newszilla en 3x 2 threads naar de 3 ip's van news.usenetserver en nog 2 threads op news.usenetserver om bij uitval op de roundrobin te zitten.

Ik denk dat de hoge uitrol van adsl in NL ook zo zijn impact heeft op alle verbindingen richting AMS-IX en niet allemaal 100% te wijten zijn aan above.net zelf aangezien providers zelf ook hun peering met above moeten verhogen.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:45
Ik heb dit uit deel 2 gehaald:
Nog meer mensen met trage Usenetserver verbindingen ?
Ik gebruikte voorheen altijd nntp1 en nntp2.usenetserver.com, maar de laatste tijd was dit niet echt snel meer.
Ik heb net uigevonden dat ze nu 3 ipv. 2 backends hebben. Je kan dus 12 sessies maken !

news.usenetserver.com is een round robbin voor:
63.223.5.251, 63.223.5.254, 63.223.5.246

nntp1.usenetserver.com - 63.223.5.254
nntp2.usenetserver.com - 63.223.5.246
nntp3.usenetserver.com - 63.223.5.251

Als je de nntpx servers dus los configureerd in je news prog, met uitzondering van nntp3 daar moet je het ip adres invullen, want er is nog geen a-record voor, dan kan je 12 sessies maken.
M'n surfsnel adsl lijntje staat weer vrolijk rond de 800Kbyte/sec nu !

update:
Ze zijn lekker bezig daar bij UNS, als je 3 servers wilt met 12 sessies, voer je servers dan maar in met de ip adressen zoals hierboven. Ze hebben van nntp1 net een roundrobbin gemaakt van 63.223.5.251 en 63.223.5.254.

Nou ben ik redelijk nieuw op dit gebied, ik kom er niet uit wat ik moet doen om aan 3 verbindingen te komen.
Ik heb net een maand-accountje op UNS genomen en ik gebruik newsleecher.
Via de standaardprocdure heb ik nu dus 2 server met 8 sessies, ik wil dit graag naar 3 met 12 maar dat weigert ie.

And scoobydoobydoo 2u2

[ Voor 9% gewijzigd door ScooBY_DoO op 07-11-2004 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 22:46

we_are_borg

You will Comply

ScooBY_DoO schreef op 07 november 2004 @ 01:20:
Ik heb dit uit deel 2 gehaald:
Nog meer mensen met trage Usenetserver verbindingen ?
Ik gebruikte voorheen altijd nntp1 en nntp2.usenetserver.com, maar de laatste tijd was dit niet echt snel meer.
Ik heb net uigevonden dat ze nu 3 ipv. 2 backends hebben. Je kan dus 12 sessies maken !

news.usenetserver.com is een round robbin voor:
63.223.5.251, 63.223.5.254, 63.223.5.246

nntp1.usenetserver.com - 63.223.5.254
nntp2.usenetserver.com - 63.223.5.246
nntp3.usenetserver.com - 63.223.5.251

Als je de nntpx servers dus los configureerd in je news prog, met uitzondering van nntp3 daar moet je het ip adres invullen, want er is nog geen a-record voor, dan kan je 12 sessies maken.
M'n surfsnel adsl lijntje staat weer vrolijk rond de 800Kbyte/sec nu !

update:
Ze zijn lekker bezig daar bij UNS, als je 3 servers wilt met 12 sessies, voer je servers dan maar in met de ip adressen zoals hierboven. Ze hebben van nntp1 net een roundrobbin gemaakt van 63.223.5.251 en 63.223.5.254.

Nou ben ik redelijk nieuw op dit gebied, ik kom er niet uit wat ik moet doen om aan 3 verbindingen te komen.
Ik heb net een maand-accountje op UNS genomen en ik gebruik newsleecher.
Via de standaardprocdure heb ik nu dus 2 server met 8 sessies, ik wil dit graag naar 3 met 12 maar dat weigert ie.

And scoobydoobydoo 2u2
Als je 12 sessies wilt draaien dien je nttp1 en nntp2 te vervangen naar het ip nummer. Dus i.p.v. nttp1.usenetserver.com maak je daar van 63.223.5.254. Als je dit gedaan heb en je zet op elk ip adres 4 sessies dan kan je maximaal 12 sessies draaien. Als alias in newsleesher kan je van alles neerzetten dus je kan goed onderscheidt maken wat wat is.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

TripleM schreef op 06 november 2004 @ 20:39:
[...]
Da's voor het eerst dat ik daarvan hoor? Ik heb vast niet goed opgelet, maar heb je meer info hierover?
Je had het kunnen weten als je usenetserver.support in de gaten hield, daar is het al een paar keer voorbij gekomen... een reactie van een UNS-medewerker op een vraag van mij:
> UNS: Any word on when the new link to Europe will be available?

We should have another link ready by Monday and another a week later. We
had a bandaid Friday night, but it only made it worse so we had to shift
things back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCasemod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:06
Volgens mij licht het aan mij maar ik kan de tabel niet zien welk id moet je invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 23:25
Tabel werkt weer. Iemand had wat vage shit ingevuld, waardoor ie over z'n nek ging. Als het goed is kan dat vanaf nu iig geen kwaad meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116967

Ik heb nu al meer dan een week problemen met Eweka. Het updaten van een groep gaat met "snelheden" die onder de 10KB/s liggen, downloads gaan wel op volle snelheid, maar er zijn vaak zoveel posts corrupt dat de PAR'etjes tekort schieten. Daarnaast verdwijnen nieuw geplaatste posts tijdens het downloaden, waarna ze weer verschijnen als je de batch opnieuw start...

Hebben meer mensen dit probleem, of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96789

Giganews unlimited.Beste die je maar kunt hebben :9
Prijs - $24.99 2 aparte servers krijg je.Amerikaanse en Europese(Amsterdam)
Snelheid - 1 connectie op full speed.@home breedband 450KB en ook haalde ik met 1 connectie 1500KB :9 Wireless
Retentie - over de 50 dagen ook in de dumpgroepen

Ik voeg wat toe omdat er anders wat verwarring kan ontstaan.
Giganews kun je altijd(unlimited abbo)full speed downloaden met al 1 connectie.Dus de snelheid die jou ISP aanbiedt kun je volledig gebruiken.

Giganews hanteert nog wat met de unlimited abbo's als ze genoeg hebben dan sluiten ze de unlimited abbo's zodat je altijd gegarandeerd de volledige bandbreedte kunt gebruiken.Vraag me niet A.U.B hoeveel dat het moet zijn dat ze hem sluiten , maar neem maar aan dat het heel veel is

Van giganews - Giganews newsgroups benefit from utilizing redundant OC-12 connections to multiple Internet backbones, ensuring the USENET articles you request are delivered as fast as your Internet connection allows.

Ik heb er heel veel geprobeerd maar hier komt voor mij niemand tegenop.Voor mij is giganews the best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 00:06

Zym0tiC

^_^

Anoniem: 116967 schreef op 07 november 2004 @ 13:41:
Ik heb nu al meer dan een week problemen met Eweka. Het updaten van een groep gaat met "snelheden" die onder de 10KB/s liggen, downloads gaan wel op volle snelheid, maar er zijn vaak zoveel posts corrupt dat de PAR'etjes tekort schieten. Daarnaast verdwijnen nieuw geplaatste posts tijdens het downloaden, waarna ze weer verschijnen als je de batch opnieuw start...

Hebben meer mensen dit probleem, of ben ik de enige?
Op welke reader is dat? op reader 5 heb ik nergens last van, de laatste 4-5 downloads waren bij mij volledig in order waardoor ik geen pars heb hoeven te gebruiken.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 96789 schreef op 07 november 2004 @ 14:03:

Prijs - $24.99 2 aparte servers krijg je.Amerikaanse en Europese(Amsterdam)
Betekend dit dat je beide servers tegelijk kunt gebruiken met 1 account? En zo ja; moet je dan je (maximaal 4) threads verdelen over beide servers, of kun je per server er 4 gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Xandrios schreef op 07 november 2004 @ 14:42:
[...]

Betekend dit dat je beide servers tegelijk kunt gebruiken met 1 account? En zo ja; moet je dan je (maximaal 4) threads verdelen over beide servers, of kun je per server er 4 gebruiken? :)
Maximaal 4 threads verdeeld over beide servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Eweka ziet er wel lekker goedkoop uit om bij m'n xs4all abonnement te nemen (newszilla is echt een ramp).

Om het allemaal wat goedkoper te maken wilde ik een Eweka usenet account delen met iemand anders, aangezien je toch 4 lijntjes krijgt. Mag dit van Eweka en zijn er al mensen die ervaring hebben met het delen van een account :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

wwillem schreef op 07 november 2004 @ 15:20:
Eweka ziet er wel lekker goedkoop uit om bij m'n xs4all abonnement te nemen (newszilla is echt een ramp).

Om het allemaal wat goedkoper te maken wilde ik een Eweka usenet account delen met iemand anders, aangezien je toch 4 lijntjes krijgt. Mag dit van Eweka en zijn er al mensen die ervaring hebben met het delen van een account :?
Dit mag ja, ik heb 1 dag getest met 2 lijnen voordat ik eweka nam en toen kwam ik ongeveer op 180kB/s uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Zym0tiC schreef op 07 november 2004 @ 15:28:
Dit mag ja, ik heb 1 dag getest met 2 lijnen voordat ik eweka nam en toen kwam ik ongeveer op 180kB/s uit.
Mag je testen? Dat is interessante informatie, tnx :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Volgens mij bestaat het 34,95-per-3-maanden-abbo van UNS niet meer; op de site is het niet terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
pven schreef op 07 november 2004 @ 15:50:
Volgens mij bestaat het 34,95-per-3-maanden-abbo van UNS niet meer; op de site is het niet terug te vinden.
Het is ook 39.95 per 3 maanden, en het staat gewoon op de frontpage ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116967

Zym0tiC schreef op 07 november 2004 @ 14:42:
[...]

Op welke reader is dat? op reader 5 heb ik nergens last van, de laatste 4-5 downloads waren bij mij volledig in order waardoor ik geen pars heb hoeven te gebruiken.
Dat is de newsreader3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137

Ik heb nu met Eweka de laatste 2 dagen dat de headers en grouplist met ca. 2 KB/s worden gedownload. Het downloaden zelf gaat wel gewoon goed. Ik zit op Newsreader1. Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCasemod
Das mooi dat hij weer werkt!!!

Ik heb alle nieuwsservers vergeleken en denk dat astra 600kb/s alla 10$ het beste bij mij past.

Ik heb namelijk Wanadoo basic dus maximaal 200 kb/s en wil astra dus gaan gebruiken om alles binnen te sleuren wat ik wil.

Nog even 2 vragen.

1 heeft iemand opmerkingen op mijn bovenstaande keuzes/conclusies.
2 hoe zit het met de veiligheid van de betaling creditcard enzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik meende dat die astra niet ongelimiteerd was? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
XanderH schreef op 07 november 2004 @ 15:56:
[...]

Het is ook 39.95 per 3 maanden, en het staat gewoon op de frontpage ? :P
I know, maar volgens het tabelletje van Xandrios is er dus nog een ander abbo mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
pven schreef op 07 november 2004 @ 16:56:
[...]

I know, maar volgens het tabelletje van Xandrios is er dus nog een ander abbo mogelijk.
Tja, dat tabelletje is ook alleen maar gebaseerd op userinput, en hoeft dus niet te kloppen :P

Ik snap trouwens ook niet echt het nut van zo'n tabel, als de scores die mensen geven voor dezelfde provider nou eens gecombineerd werden ofzo had je er nog wat aan, maar wat schiet je nu op met zo'n lijstje...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCasemod
en de betaling iemand ervaring mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
DjCasemod schreef op 07 november 2004 @ 17:04:
en de betaling iemand ervaring mee :?
De betaling van wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCasemod
DjCasemod schreef op 07 november 2004 @ 16:48:
Das mooi dat hij weer werkt!!!

Ik heb alle nieuwsservers vergeleken en denk dat astra 600kb/s alla 10$ het beste bij mij past.

Ik heb namelijk Wanadoo basic dus maximaal 200 kb/s en wil astra dus gaan gebruiken om alles binnen te sleuren wat ik wil.

Nog even 2 vragen.

1 heeft iemand opmerkingen op mijn bovenstaande keuzes/conclusies.
2 hoe zit het met de veiligheid van de betaling creditcard enzo :?
^^^^^^

Van astraweb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ja, ik heb ervaring met de betaling van Astraweb...?

Je vult je creditcard-gegevens in en je hebt betaald?

Nee ff serieus, wat wil je nu horen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCasemod
XanderH schreef op 07 november 2004 @ 17:40:
[...]

Ja, ik heb ervaring met de betaling van Astraweb...?

Je vult je creditcard-gegevens in en je hebt betaald?

Nee ff serieus, wat wil je nu horen? :P
Hoe veilig het nou is moet die van mijn moeder gebruiken dus een beetje zekerheid is wel fijn :S
Nooit problemen dat er teveel afgaat en dat soort geknoei bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29171

wwillem schreef op 07 november 2004 @ 15:20:

Wel leuk maar vindt de bovengenoemde zoals giganews etc fijner er zijn nogal vaak storingen en overdag krijg ik vaak de melding dat ik niet kan connecten omdat er niet genoeg threads zijn maar tot een uurtje of 12 's ochtends en vanaf 23:00 's avonds ongeveer 450 kb/s met 2 threads. maatje van me heeft ook 2 draadjes en trekt het zelfde ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
DjCasemod schreef op 07 november 2004 @ 18:00:
[...]

Hoe veilig het nou is moet die van mijn moeder gebruiken dus een beetje zekerheid is wel fijn :S
Het is even veilig als bv. DVDs of boeken betalen met je CC. Kortom: maak je geen zorgen! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
[...]

Ik heb nooit problemen gehad dat er teveel afgaat ofzo, nee.
Het betalen gaat ook via een externe maatschappij, 2checkout.com, misschien dat je daar nog 'reviews' van kunt vinden ofzo :? :P

Ik heb overigens ook geen auto renewing abonnement bij astra ofzo, ik koop af en to zo'n pay-by-download-plan :)
Xandrios schreef op 07 november 2004 @ 16:49:
Ik meende dat die astra niet ongelimiteerd was? ;)
Wel qua dataverkeer, alleen de snelheid is gecapped op 600kbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken, Ik heb met een CC betaald bij astraweb en Usenet server.

Ik heb nu al een tijd usenet server, ze hebben een retentie van 19 Dagen ook op de dump groepen!!

Ik betaal $39,00 (€ 33,00) per drie maanden dus € 11,00 per maand.

Geen datalimiet en over de snelheid heb je ook niet te klagen 800K

je kunt het ook per maand doen dan is het € 13,00

Als je het abonnement wil beeindigen moet je ze voor het einde van de termijn een mailtje sturen, let daar wel op.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

fast-server schreef op 07 november 2004 @ 19:39:

[..]

Ik heb nu al een tijd usenet server, ze hebben een retentie van 19 Dagen ook op de dump groepen!!

[..]

Geen datalimiet en over de snelheid heb je ook niet te klagen 800K
Erm, die snelheid is bij Usenetserver dus wèl een probleem als je, net zoals ik, via Above.net gerouted wordt. De meeste tijd zit je dan namelijk tegen lage snelheden aan te hikken.

Voordat je een abbo neemt, draai eerst de UNS reverse traceroute: http://monitor.usenetserver.com/cgi-bin/trace.pl

(zorg ervoor dat je geen pings blokt, het scriptje op deze site bijt zich daar namelijk op stuk om de een of andere reden)

Zie je daar staan dat de route van UNS naar jou via Above.net gaat dan kun je het qua snelheid momenteel nog schudden.

Binnenkort komen er nieuwe links naar Europa, de snelheidsproblemen zouden dan voorbij moeten zijn.

Er zijn trouwens meerdere payservers die via Above.net naar NL gerouted worden, die zijn dus ook vaak traag... (lees: maximaal zo'n 120 kilobyte/sec als je geluk hebt)

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 07-11-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Laatst online: 14:05

SteveV

Schtiefv Meister

Wildfire schreef op 07 november 2004 @ 20:14:
[...]

Erm, die snelheid is bij Usenetserver dus wèl een probleem als je, net zoals ik, via Above.net gerouted wordt. De meeste tijd zit je dan namelijk tegen lage snelheden aan te hikken.

Voordat je een abbo neemt, draai eerst de UNS reverse traceroute: http://monitor.usenetserver.com/cgi-bin/trace.pl

(zorg ervoor dat je geen pings blokt, het scriptje op deze site bijt zich daar namelijk op stuk om de een of andere reden)

Zie je daar staan dat de route van UNS naar jou via Above.net gaat dan kun je het qua snelheid momenteel nog schudden.

Binnenkort komen er nieuwe links naar Europa, de snelheidsproblemen zouden dan voorbij moeten zijn.

Er zijn trouwens meerdere payservers die via Above.net naar NL gerouted worden, die zijn dus ook vaak traag... (lees: maximaal zo'n 120 kilobyte/sec als je geluk hebt)
2 g9-1.mpr1.atl4.us.above.net (209.249.11.105) 0.289 ms 0.160 ms 0.160 ms

Ik weet niet hoe je aan die above.net info komt maar via mijn adsl lijn download ik altijd met max snelheid of ik nou 1 thread gebruik of meerdere het maakt niet uit voor mij.Ik zit zelf via de KPN bij tiscali met het duurste abbo (4.4Mbit ofzo)

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Mijn lijntje loopt via flagtelecom.com (flagtel.com)

Ook via above.net heb ik nooit probs gehad, daarmee wil ik niet zeggen dat deze problemen er niet kunnen zijn.
Echter ken ik niemand die dit probleem heeft gehad.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SteveV schreef op 07 november 2004 @ 20:21:
[...]

2 g9-1.mpr1.atl4.us.above.net (209.249.11.105) 0.289 ms 0.160 ms 0.160 ms

Ik weet niet hoe je aan die above.net info komt maar via mijn adsl lijn download ik altijd met max snelheid of ik nou 1 thread gebruik of meerdere het maakt niet uit voor mij.Ik zit zelf via de KPN bij tiscali met het duurste abbo (4.4Mbit ofzo)
Welke newsserver? Als ik bv. vanaf Giganews' server hier in NL download heb ik geen enkel probleem, maar alle payservers (die dus in de VS staan) die via Above.net gerouted worden zijn traag. Dat is niet alleen mijn praktijkervaring, maar ook die van vele anderen... (en UNS heeft het zelf ook al aangegeven dat Above.net een probleem heeft, UNS is niet voor niets bezig een paar nieuwe links naar Europa in de lucht te krijgen)

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 07-11-2004 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op 07 november 2004 @ 14:56:
[...]

Maximaal 4 threads verdeeld over beide servers.
Niks aan toe te voegen ;)

Maar voor ons is het meest ideale via de europese server te downloaden.
Maar ik vind dat zo vreemde uitdrukking 4 threads ;) .Begrijp me niet verkeerd hoor.Maar bij giganews heb je géén 4 threads nodig , want er zit geen enkel verschil in de snelheid.1 thread is even snel als 4.

Oke je queued ziet wat minder aan :+ .
Bij andere payservers is het wel zo dat 4 threads sneller gaat dan 1 , maar niet bij giganews.
Welke newsserver? Als ik bv. vanaf Giganews' server hier in NL download heb ik geen enkel probleem, maar alle payservers (die dus in de VS staan) die via Above.net gerouted worden zijn traag. Dat is niet alleen mijn praktijkervaring, maar ook die van vele anderen... (en UNS heeft het zelf ook al aangegeven dat Above.net een probleem heeft, UNS is niet voor niets bezig een paar nieuwe links naar Europa in de lucht te krijgen)
Giganews gaat ook over een andere hop en route als UNS.Ook newshosting gaat over een andere hop en route.
Vandaar dat daar ook weinig problemen zijn.

Zelf had ik ook UNS maar die was niet vooruit te branden , traceroute gedaan en ook met giganews zodoende kwam ik erachter dat giganews andere hop en route heeft.Giganews de amerikaanse server hier geen enkel probleem ook volle bak.Iets minder natuurlijk als de europese maar niet veel.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 96789 op 07-11-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dank :)

Het leuke is dat je bij giganews ook met meerdere mensen 1 account mag gebruiken. Dus als 4 mensen allemaal maar 1 thread gebruiken...kun je die 25 dollar met z'n 4en delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Xandrios schreef op 07 november 2004 @ 20:39:
Dank :)

Het leuke is dat je bij giganews ook met meerdere mensen 1 account mag gebruiken. Dus als 4 mensen allemaal maar 1 thread gebruiken...kun je die 25 dollar met z'n 4en delen :)
Deze vlieger gaat niet altijd op

Quote uit de algemene voorwaarden

"There are no restictions on the locations from which you connect, and you may connect from multiple IP addresses, at the same time. We would like to remind you, however, that our accounts are intended as single user accounts."

Ik had deze truuk ook uitgehaald met een maat van mij, maar ik kreeg mooi een mail.

Als de account gedeeld wordt en er wordt 2x het zelfde gedownload via een ander ip op de zelfde account, krijg je een waarschuwing.

Dit gebeurde mij na 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Laatst online: 14:05

SteveV

Schtiefv Meister

Wildfire schreef op 07 november 2004 @ 20:29:
[...]

ik leech via UNS

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog steeds dat de groups headers supertraag downloaden met eweka, hebben anderen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
fast-server schreef op 07 november 2004 @ 20:57:
[...]

Deze vlieger gaat niet altijd op

Quote uit de algemene voorwaarden

"There are no restictions on the locations from which you connect, and you may connect from multiple IP addresses, at the same time. We would like to remind you, however, that our accounts are intended as single user accounts."

Ik had deze truuk ook uitgehaald met een maat van mij, maar ik kreeg mooi een mail.

Als de account gedeeld wordt en er wordt 2x het zelfde gedownload via een ander ip op de zelfde account, krijg je een waarschuwing.

Dit gebeurde mij na 2 weken.
He bah, je hebt gelijk. 'k heb ze eventjes gemailed hoe ze hiermee omgaan (super support btw, op zondagmiddag binnen 30 min een reply!):
Hello Siet,

You may connect from multiple ip addresses. However, these are individual use accounts, and sharing the account violates our Terms of Service and is cause for account termination.

Thank you.

--
John
Giganews Support
Jammer, jammer...ik was bijna overgestapt van UNS naar deze club :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

[...]

Ik heb in 3 jaar tijd 1 keer een probleem gehad met een bedrijf in de VS. Aangezien ik een mededeling binnen kreeg dat ze onrechtmatig afschreven liepen te doen heb ik me Credit Card maatschapij gewaarschuwd, deze hebben gelijk alles na gelopen en een nieuwe Credit Card nummer gegeven zodat er niets kon gebeuren. Dit bedrijf heeft er ook een zooi van gemaakt ik heb aangifte gedaan hiervan bij een trading commissie na 2 weken kreeg ik een brief dat mijn klacht gegrond was en dat ze meerdere klachten hadden gekregen over dit bedrijf, helaas was het voor mij niet intressant om iets te doen. Maar de klacht van mij werd wel mee genomen in het geheel.

Je dient dus wel alles zelf na te lopen wat je uitgeeft. Wil je met iets stoppen in de VS gewoon optijd afmelden en klaar, ik heb in die drie jaar nooit last gehad van spook afschrijvingen of andere zaken die geld kosten.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Anoniem: 74137 schreef op 07 november 2004 @ 21:45:
Ik heb nog steeds dat de groups headers supertraag downloaden met eweka, hebben anderen dat ook?
Ja Eweka is hier al vanaf dag 1 een drama.
'S nachts weinig problemen op het probleem na dat de server er ''af-en-toe'' uitvalt.
Overdag valt de verbinding meer weg dan dat ie in leven wordt gehouden.
Ik heb gemaild maar daar wordt niet op gereageerd, dit terwijl ik een mailing van hun heb ontvangen dat ik bij voorkeur mail gebruik om te reageren en anders bellen met het 072 nummer maar dan wordt je doodleuk doorverwezen naar het 0.80€/minuut!!!!! nummer.
Dan krijg je een leuk bandje dat je eerst een minuut of 4 aan de lijn houdt alvorens je iemand aan de lijn krijgt die je verteld dat het natuurlijk niet aan hun ligt }:O
Maarja...... voor 7,50€/maand denk ik ergens ook niet dat je wonderen mag verwachten.
Headers downloaden gaat idd baggertraag en zoals ik al aangaf dat de verbinding er hier met hun vaker uitlag dan dat ik kon d/l heeft mij ertoe gedreven naar UNS over te stappen en dat gaat opzich redelijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Xandrios schreef op 07 november 2004 @ 22:30:
[...]

He bah, je hebt gelijk. 'k heb ze eventjes gemailed hoe ze hiermee omgaan (super support btw, op zondagmiddag binnen 30 min een reply!):

[...]

Jammer, jammer...ik was bijna overgestapt van UNS naar deze club :P
Hmm...

* Mawlana wijzigt z'n wachtwoord O-)

Volgende maand maar eens NewsHosting uitproberen, want GigaNews is niet bepaald goedkoop. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 02-06 21:12

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

GigaNews is idd niet goedkoop, maar ze hebben wel (eigenlijk ook) een server in europa staan.
Je kan een trial abbo nemen, je kan dan in 3 dagen 1 GB downen, voordat de 3 dagen om zijn wel even cancelen.
Het voordeel van GigaNews tijdens mijn trial van vorige week; headers op volle snelheid, downen op volle snelheid, retentie 50 dagen......
12 dollar (± 9.44 euro) voor 10GB is niet goedkoop, maar voor die twee euri meer werkt het volgens mij beter dan Eweka, de laatste weken zie ik daar weinig goeds over.

Ik ben trouwens van plan om eens zo'n 3 dagen ding van UNS te proberen.
Lang leve de CC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mist er bij Astraweb niet het ongelimiteerd downloaden voor 15 dollar @ 2mb/sec?

Die heb ik namelijk, en zie ik niet in het lijstje staan

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 21:57

PJKs

Young, Free and Single

(jarig!)
fast-server schreef op 07 november 2004 @ 20:29:
Mijn lijntje loopt via flagtelecom.com (flagtel.com)

Ook via above.net heb ik nooit probs gehad, daarmee wil ik niet zeggen dat deze problemen er niet kunnen zijn.
Echter ken ik niemand die dit probleem heeft gehad.
Ik heb net 3 dagen USN geprobeerd. En met 12 threads haal ik bij elkaar amper 400k. In de traceroute zie ik dan ook alleen maar above.net (na cogentco.com) voor hij bij mijn 8Mbits BBNed-ADSL uitkomt.

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Men vergist zich heel snel in die prijs van giganews.
$24.99 krijg je wel 2 aparte servers , die ook echt onafhankelijk zijn.

Ik hoor ook dat sommige een abbo hebben bij UNS en een pay by pay bij Astraweb voor het geval dat bij UNS de server het niet doet.
Nou kijk dan ben je dus bijna even veel kwijt of zelfs nog meer dan dat je $24.99 betaald.En daar gaat het ook op van voor het geval dat :+

Trial bij giganews:Let op met die 1 gb dat je je programma goed instelt met headers ophalen anders heb je al 1gb met headers gedownload.
2e voordeel.Je zit gelijk met 1 connectie op full speed.Newshosting , UNS en vele andere hebben dat niet.Ik heb hetzelf uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 22:06

robbydw

live your life

Anoniem: 74137 schreef op 07 november 2004 @ 21:45:
Ik dl geen headers meer (via Eweka) Heb naast Eweka een abo bij Easynews. Via hun website zoek ik NZB's, deze download ik en open ik vervolgens met Easynews waarna ik ze via Eweka download. Mochten er stukken missen, dan download ik die via de site van Easynews.

Ik weet het, is enigszins omslachtig maar werkt voor mij wel fijn. Denk echter dat ik ga overstappen naar UNS is combinatie met Newzbin abo a 0,50 per week. Dit namelijk voordeliger.

Ik vind echter de mogelijkheid van Easynews, om via hun website in newsgroepen te zoeken enorm fijn. Waarom hebben anderen dat niet?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127255

Zijn ze bij eweka nog van plan hardware uit te breiden??? Ik had namelijk ooit eens gehoord van paul (punica) dat ze (nogmaals) extra spools gaan plaatsen.
Weet iemand hier toevallig meer van??

Heb de hele week al weinig van de heren van eweka gehoord, maar dat is een ander verhaal....

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 96789 schreef op 08 november 2004 @ 09:56:
Ja, maar je kunt niet met 2x4 threads downloaden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

sylvesterrr schreef op 08 november 2004 @ 12:13:
[...]
Waarom zou je met 2x4 threads willen downen als dat niet sneller gaat dan met 1x4 ???

Das dezelfde reden waarom ik enkel met 3x2 download van de verschillende UseNetServer machines, omdat dit wel de load verdeeld over frontend-hickups maar het echt niet sneller gaat als ik 3x5 threads zou gebruiken.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op 08 november 2004 @ 12:13:
[...]

Wat heeft dat voor een effect als ik vragen mag?

Als je het voor de snelheid doet , is het een beetje onzin.Heb je echt niet 2x4 threads nodig.
Doe je het dat je 2 dingen apart wilt downloaden kun je ook 2x2.
Dus 2 op europese en 2 op de amerikaanse.Dit kan ook dus al gewoon met allebei 1x1 threads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Wie zegt dat ik dat wil? Ik heb al eerder aangegeven dat ik met 2 threads al m'n lijn volledig kan benutten.

Ik had het meer over "2 aparte servers, die ook echt onafhankelijk zijn". Als ze echt onafhankelijk zouden zijn, zou je met 2x4 threads kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan nu niet eens meer connecten aan newsreader1 . Het is zwaar klote laatste dagen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137 schreef op 08 november 2004 @ 15:11:
Ik kan nu niet eens meer connecten aan newsreader1 . Het is zwaar klote laatste dagen :/
Krijg ik net een mailtje van Eweka
Noodwerkzaamheden 8-11-2004 Newsreader 1 15.00 uur.

Geachte klant,

Vandaag zijn er meerdere klanten geweest die bij ons hebben gemeld dat het downloaden van headers op newsreader 1 erg traag gaat. Om dit probleem te verhelpen zullen wij de machine tussen 15.00 en 16.00 uur offline halen voor maintenance.

Excuses voor deze late melding.

Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groet,

Eweka Internet Services
Dat is dan weer beter, dat ze het probleem erkennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandO
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
headers ophalen op newsreader5 is ook zeer slecht, vaak haal ik maar 10 of 15K en dat terwijl de download wel super is ( 500K )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Anoniem: 74137 schreef op 08 november 2004 @ 15:13:
[...]
Krijg ik net een mailtje van Eweka
[...]
Dat is dan weer beter, dat ze het probleem erkennen :)
Als ik dit topic zo doorlees krijg ik sterk de indruk dat Eweka een beginner is op dit terrein, die de omvang van de taak behoorlijk onderschat heeft...

Op zich niks mis mee, maar als je het niet kunt trekken zet dan een stop op het aantal gebruikers en/of het aantal nieuwsgroepen wat je voert. Anders krijg je binnen een mum van tijd een slechte naam, en is de business gestorven voordat hij goed en wel op gang gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Coenen schreef op 08 november 2004 @ 08:31:
GigaNews is idd niet goedkoop, maar ze hebben wel (eigenlijk ook) een server in europa staan.
Je kan een trial abbo nemen, je kan dan in 3 dagen 1 GB downen, voordat de 3 dagen om zijn wel even cancelen.
Het voordeel van GigaNews tijdens mijn trial van vorige week; headers op volle snelheid, downen op volle snelheid, retentie 50 dagen......
12 dollar (± 9.44 euro) voor 10GB is niet goedkoop, maar voor die twee euri meer werkt het volgens mij beter dan Eweka, de laatste weken zie ik daar weinig goeds over.

Ik ben trouwens van plan om eens zo'n 3 dagen ding van UNS te proberen.
Lang leve de CC :)
Ehrm.... da's wel leuk maar of ik nou c.a. 100GB/dag KAN d/l of dat ik eenmalig 10GB kan d/l voor 2€ meer...... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

50 dagen terug is leuk maar totaal onnodig na 1 a 2 maanden. Het beste is dat je 1 maand Giganews gebruikt zodat je kans heb om oude berichten te pakken en de rest gewoon bij één gaat die 20 dagen retentie heb, dit is een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
we_are_borg schreef op 09 november 2004 @ 00:41:
50 dagen terug is leuk maar totaal onnodig na 1 a 2 maanden. Het beste is dat je 1 maand Giganews gebruikt zodat je kans heb om oude berichten te pakken en de rest gewoon bij één gaat die 20 dagen retentie heb, dit is een stuk goedkoper.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb m´n abo op GigaNews genomen omdat ik eventjes een pesthekel aan UNS kreeg. Volgende maand ga ik voor NewsHosting, daar heb ik indirect (via VirtualBox) toch wel goede ervaringen mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

sylvesterrr schreef op 09 november 2004 @ 02:18:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb m´n abo op GigaNews genomen omdat ik eventjes een pesthekel aan UNS kreeg. Volgende maand ga ik voor NewsHosting, daar heb ik indirect (via VirtualBox) toch wel goede ervaringen mee. :)
Usenetserver heb ik niet zo veel problemen mee, alleen nu al 3 weken lang in het weekend dat het traag wordt, ipv 850KBps haal ik nog maar 325KBps dat scheelt meer als de helft.
Ik heb Giganews even genomen voor te testen en om files te pakken die bij UNS niet meer erop stonden. Als de prijs nu nog 15 a 17 dollar was dan had ik Giganews genomen. Helaas zijn ze wat mij betreft iets te duur met 25 dollar per maand. Het is bij UNS 4 x 39,95 tegen over 12 x 24,95 dollar bij Giganews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 21:15
Ik heb nu bijnna een week giganews.... Zeer tevreden ermee.

Tis duur ja 20 euro pmaand is behoorlijk. Maar ik vind het ze geld waard.

Ik heb in deze week geen 1 storing gehad. geen 1 incomplete file en geen enkele terugval in snelheid. Op 1 lijntje giganews haal ik rond de 550 kb's, welke groep dan ook. Ik ga dan ook zeker blijven bij giganews. Voor mij is het simpele redenatie..... Ik wil me gewoon niet irriteren, aan bijv lage snelheden incomplete posts etc etc, dan betaal ik liever iets meer. En dan heb je nog de 51 Dagen retentie :) vooral als je een erg druk leven hebt is dat zo relaxed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
barrel schreef op 09 november 2004 @ 18:05:
Ik heb nu bijnna een week giganews.... Zeer tevreden ermee.

Tis duur ja 20 euro pmaand is behoorlijk. Maar ik vind het ze geld waard.

Ik heb in deze week geen 1 storing gehad. geen 1 incomplete file en geen enkele terugval in snelheid. Op 1 lijntje giganews haal ik rond de 550 kb's, welke groep dan ook. Ik ga dan ook zeker blijven bij giganews. Voor mij is het simpele redenatie..... Ik wil me gewoon niet irriteren, aan bijv lage snelheden incomplete posts etc etc, dan betaal ik liever iets meer. En dan heb je nog de 51 Dagen retentie :) vooral als je een erg druk leven hebt is dat zo relaxed
[Offtopic]
Voor iemand die z'n ''kacheltje'' 24-7 laat hobbelen is 51dgn een beetje overdreven.
Mja... achter je pc wonen is ook een druk leven he vrrrrrrrrrrrrrrriend O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 15:08
Hier toch weinig problemen met eweka tot zover? Ok, ik zit dan ook geen hele dagen/nachten te leechen maar zo af en toe eens een release die ik wel interessant vind. (reken zo 4-5 x per week) Headers gaat met 80-150K/sec en met het leechen zelf gewoon de complete 230K/sec die mijn lijntje kan verstouwen..... :)

Go eweka! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dominator schreef op 10 november 2004 @ 19:46:
Hier toch weinig problemen met eweka tot zover? Ok, ik zit dan ook geen hele dagen/nachten te leechen maar zo af en toe eens een release die ik wel interessant vind. (reken zo 4-5 x per week) Headers gaat met 80-150K/sec en met het leechen zelf gewoon de complete 230K/sec die mijn lijntje kan verstouwen..... :)

Hier dus de laatste week al niet. Downen gaat met 120 max nu, en headers 20KB/s. En het ligt niet aan mij en chello, want soms is het wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Sinds kort ben ik ook bezig met newsservers en alles wat daarbij komt kijken. Ik wil af van dat langzame xs4all en een snellere nemen.

Mijn oog is gevallen op Usenetserver.com. Ik heb alleen 2 korte vragen voordat ik het doe:

1) Ik vind het gebruik van een creditcard altijd vervelend bij zulk soort transacties. Heeft iemand al ervaring met usenetserver en de transactie en natuurlijk het opzeggen van het abonnement.

20 Hoe zit het eigenlijk met de anonimiteit op zoiets.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

davhor schreef op 10 november 2004 @ 22:20:
Sinds kort ben ik ook bezig met newsservers en alles wat daarbij komt kijken. Ik wil af van dat langzame xs4all en een snellere nemen.

Mijn oog is gevallen op Usenetserver.com. Ik heb alleen 2 korte vragen voordat ik het doe:

1) Ik vind het gebruik van een creditcard altijd vervelend bij zulk soort transacties. Heeft iemand al ervaring met usenetserver en de transactie en natuurlijk het opzeggen van het abonnement.

Op je eerste vraag heb ik geen antwoord aangezien ik niet gebruik maak van een cc. Over vraag 2 is het volgende verteld geworden: [rml]joopv in "Betaalde newsservers met binaries [ deel ..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander

Nooit probs gehad met de transactie bij UNS... abonnement opzeggen heb ik nog geen ervaring mee, ook geen behoefte om dat te doen eigenlijk :P
Ze houden geen logs bij, en ze mogen geen persoonlijke gegevens verstrekken. Helemaal 10000% safe zit je nooit natuurlijk, maar het is al een stukje veiliger als de provider van xs4all zelf.
Downloaden is helemaal geen probleem natuurlijk, dat is in nederland zelfs nog legaal... met uploaden zit je met een payserver ook beter, die sturen over het algemeen geen IP mee... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Anoniem: 74137 schreef op 10 november 2004 @ 21:23:
[...]

Hier dus de laatste week al niet. Downen gaat met 120 max nu, en headers 20KB/s. En het ligt niet aan mij en chello, want soms is het wel snel.
Welke newsreader zit je? ik op 2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana

Gewoon een mailtje naar support@usenetserver.com onder vermelding van je naam, username, password en mailadres sturen dat je wil opzeggen, en het wordt voor je geregeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dominator schreef op 10 november 2004 @ 22:23:
[...]

Welke newsreader zit je? ik op 2....
Nummer 1.
Ze zijn er ook mee bezig te repareren volgens mij, alleen al 2 dagen :? Want deze mail heb ik ontvangen op 8 november
Vervolg Noodwerkzaamheden 8-11-2004 Newsreader 1 15.00 uur.

Geachte klant,

Vandaag zijn er meerdere klanten geweest die bij ons hebben gemeld dat het downloaden van headers op newsreader 1 erg traag gaat. Om dit probleem te verhelpen hebben wij de machine om 15.00 uur offline gehaald voor onderhoud. Helaas duurt deze herstel procedure langer dan dat wij hadden gehoopt. Zodra de herstel procedure is voltooid zullen wij u hiervan per mail op de hoogte stellen.

Excuses voor deze late melding.

Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groet,

Eweka Internet Services
Tot op heden nog geen bevestiging gehad dat de werkzaamheden zijn voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 08:50
Anoniem: 96789 schreef op 08 november 2004 @ 09:56:

Ik hoor ook dat sommige een abbo hebben bij UNS en een pay by pay bij Astraweb voor het geval dat bij UNS de server het niet doet.
Nou kijk dan ben je dus bijna even veel kwijt of zelfs nog meer dan dat je $24.99 betaald.En daar gaat het ook op van voor het geval dat :+

Trial bij giganews:Let op met die 1 gb dat je je programma goed instelt met headers ophalen anders heb je al 1gb met headers gedownload.
2e voordeel.Je zit gelijk met 1 connectie op full speed.Newshosting , UNS en vele andere hebben dat niet.Ik heb hetzelf uitgeprobeerd.
Snelheid vanaf netwerk A naar netwerk B verschilt per provider alleen. Gezien veel providers niet dezelfde peerings hebben en / of andere partijen hebben waar ze transit (internationale) bandbreedte bij inkopen. Je hebt andere routes, via andere netwerken.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Jive

Jive

MooMooMastah

* Jive zit ook bij UseNetServer, en ik krijg eens in de 2 maanden een afschrijving van mijn postbank-card op mijn girorekening van 22Euro ofzo ...
Wat beschikbaarheid betrefd, ik heb newszilla en usenetserver, en als het compleet gepost is, haal ik het compleet binnen ..

Jive's Box
Jive @ DNET

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jive schreef op 11 november 2004 @ 10:08:
* Jive zit ook bij UseNetServer, en ik krijg eens in de 2 maanden een afschrijving van mijn postbank-card op mijn girorekening van 22Euro ofzo ...
Wat beschikbaarheid betrefd, ik heb newszilla en usenetserver, en als het compleet gepost is, haal ik het compleet binnen ..
Heb jij ervaring met het posten via newszilla? Hoe de posts door komen op andere newsservers?

🌞🍃

• Mawlana
DataBeest schreef op 11 november 2004 @ 10:11:
[...]

Heb jij ervaring met het posten via newszilla? Hoe de posts door komen op andere newsservers?
Op FTD zijn er genoeg mensen die via NewsZilla posten, en die posts komen waardeloos over. Vaak erg incompleet, soms ook nog eens met flinke vertraging. Posten in groepen die niet worden gefeed (bijv. a.b.dvdr) betekent dat je die posts alleen met Newszilla kan leechen.

Neem gewoon 4ever light pakketje van 5GB op virtualbox.nl voor € 5 (eenmalig), en je kunt gewoon lekker snel en anoniem posten in ALLE groepen. Account blijft actief tot je je download-limiet - in dit geval 5GB - hebt bereikt.

• stylezzz
1 euro per gigabyte.... vrij prijzig vind ik. Als je 1 dvd image post dan zit je al bijna aan je tax?

• Jive

Jive

MooMooMastah

dominator schreef op 11 november 2004 @ 11:24:
1 euro per gigabyte.... vrij prijzig vind ik. Als je 1 dvd image post dan zit je al bijna aan je tax?
Mwuah, ik denk dat voor die 5gb download je echt een tigveelvoud kan uploaden, als ze uberhaupt de server-responses op je download afrekenen.

Voor een 800 KB/s download heb je toch ook maar iets van 16kb/s upload nodig om de ack's terug te sturen.

Ennuh, ik up idd niet via newszilla ... veels te traag
Ik kan 100 kb/s uploaden , en met 2 draadjes van 50 op newszilla of 2 draadjes van 50 op usenetserver, dan is die via usenetserver veel sneller klaar omdat er tussen de parts veel minder vertraging zit.

[ Voor 23% gewijzigd door Jive op 11-11-2004 11:29 ]

Jive's Box
Jive @ DNET

• Mawlana
dominator schreef op 11 november 2004 @ 11:24:
Als je met je 4ever Light accountje niks downloadt, blijft ie dus eindeloos actief. ;) Upload telt niet mee, daarom heet het ook een DOWNLOAD-limiet. ;)

• stylezzz
* stylezzz heeft hem door.... ;)

• davhor

davhor

www.fon.com

Thanx voor de info jongens.........

Ikke ben heel erg blij. Wat een downloadsnelheden! Dat heb ik nog nooit gehaald. Er gaat een wereld voor me open.

Nu alleen nog aan kunnen melden op FTD en ik ben helemaal gelukkig. Maar ja weer zo'n verdraaide ledenstop. Heeft iemand toevallig een dubbel account?

Ik zou niet weten hoe ik anders de posts moet achterhalen.

• DJSmiley
  • Laatst online: 15:15
davhor schreef op 11 november 2004 @ 16:39:
Thanx voor de info jongens.........

Ikke ben heel erg blij. Wat een downloadsnelheden! Dat heb ik nog nooit gehaald. Er gaat een wereld voor me open.

Nu alleen nog aan kunnen melden op FTD en ik ben helemaal gelukkig. Maar ja weer zo'n verdraaide ledenstop. Heeft iemand toevallig een dubbel account?

Ik zou niet weten hoe ik anders de posts moet achterhalen.
Meeste posts komen ook wel op newzbin
Dan kun je meteen de NZBtjes downloaden, en de FTN posts staan daar meestal ook wel op, en ook de andere posts die niet op FTD/FTN staan.

[ Voor 1% gewijzigd door Xandrios op 11-11-2004 18:37 ]

• davhor

davhor

www.fon.com

En hoe zit het eigenlijk met die retention.
Bij usenetserver zeggen ze dat ze een retention hebben van 21 dagen. Ik kom alleen niet verder dan 4 dagen.

Heeft dit te maken met mijn manier van zoeken of het programma Grabbit. Of komen er ook nog andere dingen bij kijken?

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

davhor schreef op 11 november 2004 @ 17:15:
En hoe zit het eigenlijk met die retention.
Bij usenetserver zeggen ze dat ze een retention hebben van 21 dagen. Ik kom alleen niet verder dan 4 dagen.

Heeft dit te maken met mijn manier van zoeken of het programma Grabbit. Of komen er ook nog andere dingen bij kijken?
Wel ff alles goed nalopen in grabbit. Het schommelt per groep de retentie de ene keer 22 dagen de ander komt niet hoger dan 19.

• Xandrios
Let erop dat linkjes naar sites als FTD nogsteeds niet de bedoeling zijn. We hebben het hier over newsservers, niet hoe je je het beste je warez kunt downloaden.

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 22:06

robbydw

live your life

dominator schreef op 10 november 2004 @ 19:46:

De laatste dagen gaat het bij idd ook weer goed...Haal zo'n 8 a 10 GB per dag binnen. Mn ADSL light abootje staat iig te zweten :) Het maximale wordt eruitgetrokken....kan dus verder nix zeggen over de max. doorvoersnelheid

Geen commentaar

• davhor

davhor

www.fon.com

Xandrios schreef op 11 november 2004 @ 18:38:
Let erop dat linkjes naar sites als FTD nogsteeds niet de bedoeling zijn. We hebben het hier over newsservers, niet hoe je je het beste je warez kunt downloaden.
Sorry mijn schuld, lokte het antwoord een beetje uit 8)7
we_are_borg schreef op 11 november 2004 @ 18:06:
[...]
Wel ff alles goed nalopen in grabbit. Het schommelt per groep de retentie de ene keer 22 dagen de ander komt niet hoger dan 19.
Hoe bedoel je alles goed nalopen in Grabit. Het vreemde is dat ik geen instelling kan vinden en mijn retentie maximaal terug gaat tot 7 november. Dat is maar 4 dagen :'(

• Mawlana
davhor schreef op 11 november 2004 @ 21:10:
[...]
Hoe bedoel je alles goed nalopen in Grabit. Het vreemde is dat ik geen instelling kan vinden en mijn retentie maximaal terug gaat tot 7 november. Dat is maar 4 dagen :'(
Iets met "maximum aantal headers" ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Heb per ongeluk de server van tiscali in de tabel gezet, komt wel een beetje 8)7 over. Kan iemand die weghalen. Gelukkig wel de inzicht om mijn eigen fout in te zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sylvesterrr schreef op 11 november 2004 @ 10:44:
[...]

Op FTD zijn er genoeg mensen die via NewsZilla posten, en die posts komen waardeloos over. Vaak erg incompleet, soms ook nog eens met flinke vertraging. Posten in groepen die niet worden gefeed (bijv. a.b.dvdr) betekent dat je die posts alleen met Newszilla kan leechen.

Neem gewoon 4ever light pakketje van 5GB op virtualbox.nl voor € 5 (eenmalig), en je kunt gewoon lekker snel en anoniem posten in ALLE groepen. Account blijft actief tot je je download-limiet - in dit geval 5GB - hebt bereikt.
Dat is toch jammer. Vroeger was XS4ALL's newszilla relatief gezien helemaal de bom. Is Newszilla zo hard achteruit gegaan of hebben de payservers gewoon een enorme boost gehad?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

sylvesterrr schreef op 11 november 2004 @ 10:44:
[...]

Wil niet zeuren, maar dit is wel zo gruwelijk duur :X , voor ruim 3 euro meer krijg je 25Gb bij Astraweb (ook eenmalig) en daar wordt het uploaden ook nog niet eens meegerekend! Virtualbox mag misschien lekker snel en anoniem zijn (Astraweb is dit ook! :Y) ), maar het zijn m.i. wel een stelletje dieven :| .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !