Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Betaalde newsservers met binaries [deel 3] Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.386 views sinds 30-01-2008

• Punica-
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 30-10-2017
Dat klopt helaas :(

• psy
  • Registratie: oktober 1999
  • Nu online

psy

Kennis is macht

Nou het is maar wat je "wat minder" noemt. Ik heb net even gekeken, ik had vannacht mijn downloads weer gestart om 12:05. Deze waren allemaal binnen om 6:13. Het totaal was 8 GB (ongeveer twee dvd's).
Ik kom dan uit op een snelheid van 362 kB/s.
Inderdaad, niet het haalbare maximum, maar dat is toch snel zat vind ik...

psy wijzigde deze reactie 31-01-2005 12:54 (9%)

• Risingstar
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 24-05-2008

Risingstar

Trance and Acid

Wat zijn de ervaringen met virtualbox unlimeted de laatste tijd?
Zit er aan te denken om dat te nemen omdat ik geen cc heb.
En Eweka en Tweak News ben ik niet zo tevreden over.

Risingstar wijzigde deze reactie 31-01-2005 12:59 (18%)

Hearing the Music is just like Seeing the Colors of Trance and Feeling the Power of Acid

• Hoyden
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 22:24
quote:
michielvz schreef op zondag 30 januari 2005 @ 21:13:
Ik heb me aangemeld voor Usenetjunkie, het werkt meestal goed. Ik gebruik het met NBZ Leecher en het komt regelmatig voor dat ik niet kan zoeken. Dan krijg ik server busy. Is dat normaal ?
Had ik ook wel eens last van.
Kun je op dat moment wel zoeken met het Usenetjunkie proggie zelf ?

Ik heb het iig opgezegt en ben weer terug bij newzbin's betaalde dienst.

Ik ben van plan om over te stappen van usenetserver.com naar newshosting.com.
Zitten die beide niet in hetzelfde schuitje als het aankomt op de verbinding van hier in Nederland naar hun servers toe in het buitenland ?
Want usenetserver schijnt nogal wat problemen te hebben met de snelheid etc. van verbindingen hier in Nederland de laatste tijd...
Ik kwam op andere fora al wat reacties tegen van gebruikers die zijn overgestapt van usenetserver naar newshosting en eigenlijk hetzelfde probleem hielden qua snelheid etc..

Zou het het waard zijn newshosting te nemen ipv usenetserver ?
Zonder direct giganews te nemen die me eigenlijk toch te duur is..

Hoyden wijzigde deze reactie 31-01-2005 13:10 (48%)

• Dikkiedikdik
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
quote:
SandeR schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:02:
[...]
Ik zou voor het dsl abonnement bij astraweb gaan, 15 dollar in de maand (euro of 11 uit mijn hoofd), heel stabiel (nog nooit een probleem meegemaakt in de 3 maand dat ik het gebruik en ik gebruik het 24 uur per dag), lekker goedkoop en goede snelheid (gem. 300KB/sec met 6 connecties).

Giganews is inderdaad duur en als je alles een beetje bijhoud heb je niet zoveel aan 50 dagen retentie.

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:38

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
quote:
SandeR schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:02:
[...]

....

Ik heb nu newshosting ipv uns. Mijn UNS accountje doet het echter nog wel ;)

Wat me opvalt: newshosting heeft max 4 draadjes, en daar haal ik zo'n 300k/sec mee (met Demon 8mbit lijntje). UNS haal ik 750-800k/sec mee, met 8 draadjes (in totaal)

Sinds gisteren kan ik ook weer fatsoenlijk connecten op UNS. Newshosting kom ik altijd op, UNS heb ik, vooral de laatste maand, aardig wat connectieproblemen mee.

Giganews.. tja, dat is gewoon superieur, punt uit. Maar ja, de prijs... 't is het wel waar voor z'n geld maar beetje overkill ;)

Als giganews nou eens een abbo aanbied met een retentie van 20 dagen ofzo (de helft van nu) en met max 3 draadjes (ipv 4 nu) voor 15 dollar... dan wist ik het wel

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 23:29
quote:
DJSmiley schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:35:
[...]

Wat me opvalt: newshosting heeft max 4 draadjes, en daar haal ik zo'n 300k/sec mee (met Demon 8mbit lijntje). UNS haal ik 750-800k/sec mee, met 8 draadjes (in totaal)
Hmm zat er ook over te denken om over te stappen van UNS naar NH, maar 300 KB/s is wel erg langzaam met 4 draadjes.

Ik haal nu trouwens met 4 draadjes bij UNS zo'n 520 KB/s. Heb een 8 Mbit lijn bij Xs4all (PowerADSL, via bbned). Valt ook een beetje tegen dus.

UNS is weer lekker bezig zie ik net:
quote:
January 31st, 2005
01:49 PM

We have found serious problems with the group alt.binaries.boneless. This group has become corrupted on most of our servers and in order to repair it, we must reset the group back to zero on all servers.
Thanks,
Engineering

• DesertStorm|IA
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Maar is giganews niet een beetje duur? Als de retentie weinig uitmaakt kun je imho beter Eweka nemen met zijn 7,50 euro ipv. 24,95 :)

• Xandrios
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13:22
quote:
[

Als giganews nou eens een abbo aanbied met een retentie van 20 dagen ofzo (de helft van nu) en met max 3 draadjes (ipv 4 nu) voor 15 dollar... dan wist ik het wel
Met 1 thread trek ik al m'n 8mbit lijn zo goed als dicht, ook in de spitsuren :)
quote:
DesertStorm schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 09:45:
Maar is giganews niet een beetje duur? Als de retentie weinig uitmaakt kun je imho beter Eweka nemen met zijn 7,50 euro ipv. 24,95 :)
Mja, Giganews kun je imho niet vergelijken met Eweka of andere lowbudget payservers....totaal ander product bijna :)

• guidob
  • Laatst online: 12-06 10:29
quote:
Mr Magic schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:45:
[...]

Hmm zat er ook over te denken om over te stappen van UNS naar NH, maar 300 KB/s is wel erg langzaam met 4 draadjes.

Ik haal nu trouwens met 4 draadjes bij UNS zo'n 520 KB/s. Heb een 8 Mbit lijn bij Xs4all (PowerADSL, via bbned). Valt ook een beetje tegen dus.

UNS is weer lekker bezig zie ik net:

[...]
Het is echt 300KB/s per draadje... ;)

• guidob
  • Laatst online: 12-06 10:29
quote:
Xandrios schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:06:
[...]

Met 1 thread trek ik al m'n 8mbit lijn zo goed als dicht, ook in de spitsuren :)
[...]

Mja, Giganews kun je imho niet vergelijken met Eweka of andere lowbudget payservers....totaal ander product bijna :)
Alleen jammer dat ze geen XPAT ondersteunen. :'(

• DaemonR
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 04-02-2015
ik volg dit topic al een tijdje met intresse. Ben zelf half jaartjes geleden overgestapt van
Newszilla naar UNS. Had toen een 1mbit verbinding niet echt snel maar nooit problemen
gehad met incompletes. Sinds paar weken heb ik nu 8mbit en ben er toen ook achter
gekomen hoe je met 12 draadjes tegelijk kan downloaden. Heb nu eigenlijk nooit last van
lage snelheid zelfs nu met die connectie problems bij UNS. Als ik maar met de helft kan
connecten zit ik eigenlijk nog boven die 800KB/s

• Hoyden
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 22:24
quote:
[...]

Ik heb nu newshosting ipv uns. Mijn UNS accountje doet het echter nog wel ;)

Haal je atm dan 300 kilobyte/s per lijn, of totaal ?

Ik heb ook nog de beschikking over newszilla (xs4all) en newserver.nl (cistron, retentie 1 dag ofzo)

Ik heb dus geen giganews nodig om alles compleet te krijgen.
Maar newshosting is dan waarschijnlijk wel het proberen waard, of astraweb, indien die ook een unlimited abbo hebben p/m.

• kampoe1
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 30-06-2005
ik geloof dat je het best af ben bij wanadoo:

onmogelijke speed bij wannadoo?

You shut-up or i will #shutdown -h now You.

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15-06 16:01
quote:
Geloof me, ik heb wanadoo (alleen dan wel cable) en ik heb nog nooit iets gehaald wat daar ook maar in de buurt komt.

• -tK-
  • Laatst online: 04-05-2017
Ik heb nu die 10 dagen proef bij tweaknews (alhoewel, 10 vanaf de dag dat je het aanvraagd. 8 dagen voor mij dus)
maar ik ben zeer tevreden :)
constant aan het downloaden met 510KB/s (@home max) 3 threads (1.5 mbit per thread, die 4e heb ik dus niet nodig)
Ik vraag me alleen af welke beter is, eweka of tweaknews, ze zijn beide even duur..

Weet iemand trouwens of je met tweaknews kan inloggen vanaf andere ips bij een abbo?

Specs

• donald_dick
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-06 20:20
weet iemand een goede Newsleecher voor Linux?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• sylvesterrr
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:43

• Phoolie
quote:
Daar staat niet echt veel over linux clients.

Maar denk je er wel aan dat als je het op linux wil draaien dat je dan ook een programma moet hebben voor par bestanden.

• tsjaaa
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 30-09-2006
Zeg, ligt Newshosting plat? Ik krijg geen contact meer met hun server en hun site is ook onbereikbaar.

• Jive
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14-06 16:01

Jive

MooMooMastah

quote:
tjatja schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:51:
Zeg, ligt Newshosting plat? Ik krijg geen contact meer met hun server en hun site is ook onbereikbaar.
Die website van ze werkt gewoon hoor.
Mischien bezig met netwerk-onderhoud net

Jive's Box
Jive @ DNET

• tsjaaa
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 30-09-2006
quote:
Jive schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 17:06:
[...]

Die website van ze werkt gewoon hoor.
Mischien bezig met netwerk-onderhoud net
hmm, hun dns-server lag er dus uit :| Inmiddels werkt alles weer.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Na veel positieve dingen over usenetserver gelezen te hebben heb ik een 3 dagen trial account genomen. Ik heb momenteel daarnaast nog een astraweb dsl account.

Ik ben erg tevreden over usenetserver, de rententie is 6 dagen langer dan bij astraweb (21 ipv 15) en de snelheid is hoger (bij @home breedband 500 KB/sec ipv 300KB/sec).

Ik heb astraweb opgezegd en neem aan het einde van de maand bij usnet een abonnement denk ik. Maar ik twijfel. Ik zie toch dat er mensen zijn die usenet weer opgezegd hebben. Wat is bij jullie de reden geweest om bij usenet weg te gaan?

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 03-02-2005 23:12 (20%)

• Reignman
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01-03-2012
Ik gebruik Usenet nu ook al een half jaartje... maar nooit echt problemen gehad... goede retentie... en mijn snelheid is altijd stabiel net onder de 500...

• pven
  • Niet online
Iemand enig idee wat de retentie is van http://www.yottanews.com? Het is altijd handig om iets achter de hand te hebben; echter: als de retentie daar erg laag is, is het niet zinnig om een account aan te maken.

Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-)

• DJSmiley

DJSmiley

quote:
pven schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 10:14:
Iemand enig idee wat de retentie is van http://www.yottanews.com? Het is altijd handig om iets achter de hand te hebben; echter: als de retentie daar erg laag is, is het niet zinnig om een account aan te maken.
Er staat op die site 30 dagen. Prijs is identiek aan UNS en newshosting: $15.

"voordeel" als je een 10gb account neemt: 25% extra, als headercompensatie, kortom: 12.5Gb dus ;)

Misschien eens het bekijken waard of die 30 dagen echt zo is en hoe de speed is...

• pven
  • Niet online
quote:
DJSmiley schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 10:23:
[...]

Er staat op die site 30 dagen. Prijs is identiek aan UNS en newshosting: $15.

"voordeel" als je een 10gb account neemt: 25% extra, als headercompensatie, kortom: 12.5Gb dus ;)

Misschien eens het bekijken waard of die 30 dagen echt zo is en hoe de speed is...
Vergeten te melden: ik heb het over hun 'free account'. :Y) Lijkt me stug dat dat ook 30 dagen is?

• DJSmiley

DJSmiley

What speeds should I expect?

Free users are capped at 512 kbit/second. Paying users are capped at 1Mbits/second X 8 channels (8mbit/sec).

update: heb me net even geregistreerd:
quote:
Server: free.yottanews.com
Port: 119
Number of Connections: 1
Days before reset: 30
Download Bytes Available: 1250000000
10 gig dus... ff kijken naar retentie zo.

edit: ff headers opgehaald, oudste post:

a.b.boneless: 28-01
a.b.ftn: 27-01
a.b.cd.image.xbox: 28-01
a.b.sounds.mp3.dance: 28-01

compleetheid enz verder niet getest.
snelheid: 460-480kbit, rond de 55k/sec kom ik dan dus uit.

DJSmiley wijzigde deze reactie 05-02-2005 11:03 (26%)

• Lassekjus
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09-04-2012
zit nu al 2 maanden bij GIGANEWS na eerst een paar maanden bij usenet te hebben gezeten en ik moet zeggen GIGANEWS is top... 60 dagen retention en 99% completen..

heb niet te klagen Ook volle snelheid hier met @home... 510 kbs

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Lassekjus schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 13:33:
zit nu al 2 maanden bij GIGANEWS na eerst een paar maanden bij usenet te hebben gezeten en ik moet zeggen GIGANEWS is top... 60 dagen retention en 99% completen..
heb niet te klagen Ook volle snelheid hier met @home... 510 kbs
:9~

Ik ga het nu ook proberen. Ik heb een 3 dagen probeer account bij usenetserver gekocht voor 3 dollar. Is ook erg snel en retentie van 21 dagen, alleen is er 1 groot probleem: veel bestanden zijn beschadigd. Net een rar bestand van 120 mb zowel met astraweb als met usenetserver opgehaald en bij astraweb onbeschadigd en bij usenet niet bruikbaar (geen par bestanden beschikbaar).

Dat wil ik absoluuut niet. Ik probeer nu giganews met hetzelfde bestand en post hier zo mijn bevindingen.

Aanvulling: net giganews genomen. Eerst 30 minuten wachten op inlognaam/password, maar ik heb het net grondig getest en mijn mond valt open van verbazing. Continue 540KB/sec met @home en 100% goede bestanden en de retentie is om te smullen!

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 05-02-2005 15:44 (89%)

• Omehenk
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20-02-2005

Omehenk

Happy Happy Joy Joy

tjah dat is ook wel logisch he. Ze hebben een server in amsterdam staan. Je betaald ook nog eens 25 dollar permaand, dus dan mag je zulk soort service ook wel verwachten.

• Ben2005
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 13-11-2005
Heeft iemand ervaring met Tweaknews?
Hoe is de snelheid daarvan?En is ie een beetje stabiel?

• pven
  • Niet online
quote:
Ben2005 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 00:01:
Heeft iemand ervaring met Tweaknews?
Hoe is de snelheid daarvan?En is ie een beetje stabiel?
Lees de rest van dit bericht eens door ... :Z

• magnifor
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17-06 11:12
quote:
Je wilt echt geen Wanadoo hebben. De compleetheid is zeer laag en de snelheid is bagger. Heb wel eens iets geprobeerd te downloaden. Maar de snelheden schommelden tussen de 20 en de 30 kB/s.

Ik heb een max download van: 64kB/s

• dodge_911
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:25

dodge_911

test wel 'ns wat

quote:
snoeki schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 14:20:
Ik ga het nu ook proberen. Ik heb een 3 dagen probeer account bij usenetserver gekocht voor 3 dollar. Is ook erg snel en retentie van 21 dagen, alleen is er 1 groot probleem: veel bestanden zijn beschadigd. Net een rar bestand van 120 mb zowel met astraweb als met usenetserver opgehaald en bij astraweb onbeschadigd en bij usenet niet bruikbaar (geen par bestanden beschikbaar).
Daar heb ik dus de laatste dagen ook enorm last van op UNS...
Sommige posts kunnen zelf niet meer gerepaired worden dmv. de PAR2's...
Astraweb downloads hebben dit probleem helemaal niet...
Ik hoop dat het om tijdelijke problemen gaat bij UNS, anders ga 'k toch moeten beginnen uitkijken naar 'n andere newsprovider want 700 meg binnenhalen en dan nog eens 300+ meg aan PAR's moeten leechen, da's me net een beetje teveel van het goede...
(zeker met m'n Telenet account, 's nachts telt je traffic maar half, maar die winst verdoe 'k dan weer aan het overdag binnehalen van PAR's)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• SaturN
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 06-06 20:47
Heb nu sinds 2 weken tweaknews abbo'tje. Ben er tevreden mee. Altijd max download over 4 threads. Retentie is goed. Rond de 8 a 10 dagen voor de bekende nl binaries. Andere binaries zijn soms wel 25 dagen.

Dus ja wat op hun website wordt aangeboden wordt ook nagekomen. Goede news toko dus :)

If you don't know who I am, then maybe your best course would be to tread lightly.

• michielvz
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15-06 10:19
Zou het niet een idee zijn om een soort continu-e poll bij te houden waar iedereen kan stemmen over wat hij de beste nieuwsserver vindt. Op die manier worden vele vragen en discussies overbodig. De kwalitett is namelijk zo schommelend dat alleen een poll realistisch de kwaliteit kan weergeven.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
michielvz schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:50:
Zou het niet een idee zijn om een soort continu-e poll bij te houden waar iedereen kan stemmen over wat hij de beste nieuwsserver vindt. Op die manier worden vele vragen en discussies overbodig. De kwalitett is namelijk zo schommelend dat alleen een poll realistisch de kwaliteit kan weergeven.
Als dit niet mogelijk blijkt is het wellicht een idee om in de openingspost een korte samenvatting van de stand van zaken te geven voor wat betreft de grotere aanbieders (de Nederlandse en de buitenlandse). Maar het idee van michielvz zou het mooist zijn.

• Punica-
quote:
snoeki schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:40:
[...]

Als dit niet mogelijk blijkt is het wellicht een idee om in de openingspost een korte samenvatting van de stand van zaken te geven voor wat betreft de grotere aanbieders (de Nederlandse en de buitenlandse). Maar het idee van michielvz zou het mooist zijn.
Mja alleen feit is, veel mensen openen altijd de laatste pagina van een topic, de openingspost word niet gelezen.

Je kan dan beter af en toe in het topic een beoordeling plaatsen lijkt mij, of een poll inderdaad.

• Phoolie
quote:
Punica- schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:33:
[...]

Mja alleen feit is, veel mensen openen altijd de laatste pagina van een topic, de openingspost word niet gelezen.

Je kan dan beter af en toe in het topic een beoordeling plaatsen lijkt mij, of een poll inderdaad.
Dan moeten ze maar leren om ook de openingspost te lezen, die dingen worden niet voor niks gemaakt.

Me snelheid bij Eweka is nu trouwens weer beter, ik haal nog niet de 500 zoals sommige wel doen, maar zit toch tussen de 300 & 400 :D

• Punica-
quote:
Phoolie schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:06:
[...]
Dan moeten ze maar leren om ook de openingspost te lezen, die dingen worden niet voor niks gemaakt.

Me snelheid bij Eweka is nu trouwens weer beter, ik haal nog niet de 500 zoals sommige wel doen, maar zit toch tussen de 300 & 400 :D
Hoi,

Aan externe bandbreedte kan het niet liggen in elk geval, sinds maandag hebben we totaal 13Gbit aan pijp naar het internet .

Welke reader zit je overigens?

gr,

Paul

• michielvz
quote:
Phoolie schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:06:
[...]

Het probleem met een openingspost is dat het moeilijk is om up to date te houden. Een poll is altijd up to date.

• Phoolie
quote:
Punica- schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:24:
[...]

Hoi,

Aan externe bandbreedte kan het niet liggen in elk geval, sinds maandag hebben we totaal 13Gbit aan pijp naar het internet .

Welke reader zit je overigens?

gr,

Paul
Newsreader 5, maar misschien dat het wel gewoon door Casema/Cable Wandoo komt, ze zouden me internet snelheid verhogen, maar misschien is dat nog niet helemaal goed door gevoerd. Zal thuis eens een snelheidstest uitvoeren, iemand een adres van een betrouwbare snelheidstest?

• Phoolie
quote:
michielvz schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:59:
[...]

Het probleem met een openingspost is dat het moeilijk is om up to date te houden. Een poll is altijd up to date.
Ja, das waar, openingspost moet altijd goed ionderhouden worden idd.

• Punica-
quote:
Phoolie schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:16:
[...]

Newsreader 5, maar misschien dat het wel gewoon door Casema/Cable Wandoo komt, ze zouden me internet snelheid verhogen, maar misschien is dat nog niet helemaal goed door gevoerd. Zal thuis eens een snelheidstest uitvoeren, iemand een adres van een betrouwbare snelheidstest?
Doe hier 800+ dus dat zal casema dan wel zijn ja

• Phoolie
quote:
Punica- schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:40:
[...]

Doe hier 800+ dus dat zal casema dan wel zijn ja
800, dat haal ik niet eens, zit hier op een 4 Mbit lijntje, word tijd dat casema maar weer eens de snelheid op gaat schroeven :D

• michielvz
quote:
Phoolie schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:17:
[...]
Ja, das waar, openingspost moet altijd goed ionderhouden worden idd.
En daar komt nog bij dat een openingspost wordt bijgehouden door 1 persoon. Een poll is de mening van vele anderen. Een heel betrouwbare bron dus. Als dus iemand technisch genoeg is om dit uit te werken of iemand van tweakers dit idee kan toepassen, ik denk dat veel mensewn hier heel blij mee zullen zijn. Of mischien moeten we daar eerst maar een poll voor maken ;)

• Phoolie
Je zal iets moeten hebben in de vorm dat je aan kan geven welke newsserver je hebt & dat je daarvan dan kan aangeven hoe snel deze gaat & hoe lang de retentie is.

• michielvz
quote:
Phoolie schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 09:32:
Je zal iets moeten hebben in de vorm dat je aan kan geven welke newsserver je hebt & dat je daarvan dan kan aangeven hoe snel deze gaat & hoe lang de retentie is.
Ik denk dat het dan al weer te ingewikkeld wordt. Gewoon een poll over de tevredenheid is al genoeg. Je vraagt gewoon welke nieuwsserver gebruik jij? Ik neem aan dat mensen een nieuwsserver gebruiken waar ze het meest tevreden mee zijn. De meeste mensen hebben dezelfde eisen aan een nieuwsserver, goede retentie, snelheid en prijs/kwaliteit verhouding.

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:02
quote:
Phoolie schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 09:32:
Eh... misschien mis ik iets hoor... maar... dat hebben we al? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• michielvz
quote:
XanderH schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:46:
[...]

Inderdaad daarom is dat niet nodig, andere zaken zijn ook belangrijk als betrouwbaarhoud en continueiteit, dat kan alleen in een poll naar boven komen.

• Phoolie
quote:
XanderH schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:46:
[...]

Ja, maar nu staan er per server meerdere, wat ik bedoelde is dat je een gemiddelde krijgt. Al vind ik dat wat we nu hebben ook wel prima

• Xander
quote:
Phoolie schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:12:
[...]
Ja, maar nu staan er per server meerdere, wat ik bedoelde is dat je een gemiddelde krijgt. Al vind ik dat wat we nu hebben ook wel prima
Oh, ja... dat had ik in topic 1 ofzo ook al voorgesteld :P
Het systeem zoals we het nu hebben werkt ook niet echt lekker, dingen verouderen namelijk snel. Eigenlijk zou er idd ook een mogelijkheid moeten zijn om je entries te veranderen, en er zou idd een gemiddelde van gemaakt moeten worden... maar alleen het feit al dat ze hem nogsteeds niet smaller gemaakt hebben (575px ipv 600px) en dat ie nogsteeds paars is, ook al hebben we deze nieuwe layout al weer een tijdje, geeft toch aan dat er niet echt actief iets mee gedaan wordt imo... nofi trouwens :)

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:56
Iemand momenteel problemen met Astraweb? Of ligt het gewoon aan mij? :) / :(

Move along folks, nothing interesting to see here.

• michielvz
Dus niemand (users,moderators) die een poll in elkaar wil zetten ? We kunnen het at least proberen. Het is echt een goede manier om voor iedereen up to date te blijven.

• Dukey
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:34

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

quote:
Fire69 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 22:38:
Iemand momenteel problemen met Astraweb? Of ligt het gewoon aan mij? :) / :(
Momenteel geen problemen met Astraweb. Behalve dan dat na 10 dagen (van de 14 beloofde) de rententie dus ophoudt :( . Ben dus ook naarstig op zoek naar een vervanger die meer dan 10 kan aanbieden.

Ontopic:
Heb verleden week Tweaknews geprobeerd en heb nu nog een trial bij Usenetserver lopen. Tweaknews heeft een zeer goede snelheid en compleetheid maar gaat "maar" tot 10 dagen terug en dan is het stop. Usenetserver gaat terug tot 21 dagen maar daar heb ik nog niet veel van gemerkt, snelheid bij hun is iets lager (ben gewend 500k/sec te downloaden).

Is dat Giganews echt zo giga? Zij bieden namelijk een rententie van 50 dagen, daar kan voorlopig niemand tegen op volgens mij. Ze hebben alleen geen trial en geen prepayabbo's dus wil ik het eerst van jullie horen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• pven
  • Niet online
quote:
Djoekie schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 09:35:
[...]

Is dat Giganews echt zo giga? Zij bieden namelijk een rententie van 50 dagen, daar kan voorlopig niemand tegen op volgens mij. Ze hebben alleen geen trial en geen prepayabbo's dus wil ik het eerst van jullie horen.
Hebben ze wel:
Free 3-day Trial
All new Giganews personal accounts come with 3 days of free service (up to 1GB total transfer).
:Y)

• Dukey
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:34

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

quote:
Ja ik had zowiezo te vroeg geblaat. Effuh het hele topicdoorgenomen met de handige "zoek in topic" tool. En Giganews is idd GIGA. Dat van die trial had ik idd ook gezien (wist alleen niet meer dat dat bij hun was). Maar kun je het een trial noemen? Ik bedoel 1 Gigabyte voor te proberen!?!?!?! :9

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

quote:
Djoekie schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 10:06:
[...]

Ja ik had zowiezo te vroeg geblaat. Effuh het hele topicdoorgenomen met de handige "zoek in topic" tool. En Giganews is idd GIGA. Dat van die trial had ik idd ook gezien (wist alleen niet meer dat dat bij hun was). Maar kun je het een trial noemen? Ik bedoel 1 Gigabyte voor te proberen!?!?!?! :9
Een gigabyte is genoeg om te zien dat je er razendsnel kunt downloaden, dat de retentie mega is èn dat de compleetheid erg hoog ligt.

Maar goed, dat wist je toch al nav reacties hier... :)

Systeemspecs | Threadripper 1950X systeem te koop!

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:56
quote:
Djoekie schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 09:35:
[...]

Momenteel geen problemen met Astraweb. Behalve dan dat na 10 dagen (van de 14 beloofde) de rententie dus ophoudt :( . Ben dus ook naarstig op zoek naar een vervanger die meer dan 10 kan aanbieden.

Ontopic:
Heb verleden week Tweaknews geprobeerd en heb nu nog een trial bij Usenetserver lopen. Tweaknews heeft een zeer goede snelheid en compleetheid maar gaat "maar" tot 10 dagen terug en dan is het stop. Usenetserver gaat terug tot 21 dagen maar daar heb ik nog niet veel van gemerkt, snelheid bij hun is iets lager (ben gewend 500k/sec te downloaden).

Mja, die retentie bij Astraweb was me ook al opgevallen. :(

Jammer dat Giganews geen Pay-by-download heeft, aangezien ik niet zo'n superdownloader ben, wil ik niet aan een maandelijks bedrag vasthangen. :'(

Move along folks, nothing interesting to see here.

• Xander
quote:
Djoekie schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 10:06:
[...]

Waarom zou je het geen trail kunnen noemen? 1GB is echt niets, daar ben je zo door heen, geloof me :P

Ik ben de laatste tijd overigens ook weer gewoon positief gestemd over Usenetserver. Gebruik nu 3 servers en ik trek mijn 4mbit lijn gewoon strak vol, en dan bedoel ik ook écht strak. Nu ik 3 servers gebruik heb ik nieteens meer een dipje tussen de verschillende files in, gaat lekker... :)

Ik heb overigens ook zo'n gratis yottanews accountje aangemaakt dat pven hier aanhaalde, nou, het is hier een tijdje een priority 1 sever geweest en hij heeft 47,3kb gedownload in een tijd dat ik met Usenetserver ruim 50GB heb binnengehaald... eh, trek je conclusies :P

• kadikoylu
  • Laatst online: 08-05 07:47
Weet iemand hoe lang je vast zit aan zo een tweaknews abonement? Half jaar/jaar? Of is ie direct opzegbaar?

• DeeJee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15-06 09:53

DeeJee

Dus...

Ik heb bij astraweg een abbo van 10 dollar 25 gieg genomen. Nu kan ik met newsbij maar 1 stream tegelijk krijgen en die gaat veel te langzaam. Iemand een idee hoe dit komt?

Money for nothin' and your chicks for free

• Xander
quote:
DeeJee schreef op zondag 13 februari 2005 @ 19:00:
Ik heb bij astraweg een abbo van 10 dollar 25 gieg genomen. Nu kan ik met newsbij maar 1 stream tegelijk krijgen en die gaat veel te langzaam. Iemand een idee hoe dit komt?
Sorry... met newsbij kun je maar 1 astraweg stream krijgen :?

Ja, dat astraweg astraweb moet zijn snap ik ook nog maar de client newsbij kan ik dus niets van maken...

• Budha
  • Laatst online: 22:02

Budha

Hue, me?

quote:
XanderH schreef op zondag 13 februari 2005 @ 19:08:
[...]

Sorry... met newsbij kun je maar 1 astraweg stream krijgen :?

Ja, dat astraweg astraweb moet zijn snap ik ook nog maar de client newsbij kan ik dus niets van maken...
a
NewsBin zal ie bedoelen. Ik snap het probleem ook niet echt, maar slechts 1 verbinding lijkt me ook wat weinig. Waarom niet wat meer verbindingen maken? Astraweb beperkt je daar iig niet in.

• Xander
quote:
Budha schreef op zondag 13 februari 2005 @ 19:14:
[...]
NewsBin zal ie bedoelen. Ik snap het probleem ook niet echt, maar slechts 1 verbinding lijkt me ook wat weinig. Waarom niet wat meer verbindingen maken? Astraweb beperkt je daar iig niet in.
Ah, Newsbin... :P Ok, dat had ik er dus zelf niet van gemaakt...

Maar Newsbin heeft 1 thread per file in ieder geval, maar als je meerdere files download kun je wel gewoon meerdere connecties openzetten.
Lang geleden dat ik newsbin pro gebruikt heb, maar je hebt onderin per thread een preview window, staat er niet gewoon een dropdownlist waarin je de hoeveelheid threads kunt aangeven? Je kunt er als het goed is maximaal 8 gebruiken, mits je ook minstens 8 bestanden download dus.

Overigens heb je bij astraweb met de pay-by-download accounts geen limiet op de snelheid per thread net als op het aantal threads... :)

• DeeJee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15-06 09:53

DeeJee

Dus...

Sorry beetje snel en onduidelijk getyped. Het gaat dus om newsbin. Wanneer ik dus meerdere bestanden tegelijk wil downloaden kreeg ik een foutmelding.
Heb het al gevonden. Je kunt het aantal server connections instellen. Om de een of andere vage rede stond deze op 1.

ps. Wat kan een mens een hoop schrijffouten maken zeg ;)

DeeJee wijzigde deze reactie 13-02-2005 19:53 (11%)

Money for nothin' and your chicks for free

• Copper
  • Laatst online: 01-03-2005
Hoi, zit nu al geruime tijd bij Yottanews.com. Is een zeer goede newsserver en het mooie is, je slechte dagen krijg je retour. Laatst waren er 3 dagen met wat problemen, geven ze de betaalde klanten dus gewoon 3 dagen extra downloaden. Enne, onbeperkt downloaden voor 11 eurootjes per maand. Snelheid is top, geen gezeik, gewoon 1 strakke lijn bij Newsleecher. Ze ondersteunen X-path, is wel zo belangrijk denk ik. Het binnenhalen van de headers gaat wat langzamer dan bij bijv. Newshosting, maar met supersearch van Newsleecher geen probleem toch ;) ;)

• remco66
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2007
wat noem jij top qua snelheid?

• -tK-
  • Laatst online: 04-05-2017
Die retentie van 10 Dagen bij TweakDSL klopt ook geen fuck van, net een bestand van 8 dagen en 10 uur oud die onder mn neus werd verwijderd :x
al een paar keer eerder gehad, best irritant

Ook vind ik het vreemd dat TweakDSL gebruikers 8 keer mogen inloggen met dus 8*1.5 mbit, terwijl mensen die er voor betalen maar 4x morgen inloggen, dus 4*1.5 mbit

verder nog zeker tevreden hoor :p

Specs

• Robin_NL
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 03-09-2009

Robin_NL

Dat tuig vliegt!

Kheb sinds een paar dagen Virtualbox Nolimit, en ik ben er zeer tevreden over :)
Alleen het zoeken gaat tergend langzaam, zo'n 1,3 kBps.. gelukkig zijn er NZB files.
Downloaden doe ik met 1,5 Mbps (hopen dat wanadoo snel is met verhogen naar 2Mbit :9)
Al paar dagen achter elkaar bezig en niet één probleem gehad :Y)

As a finishing touch, God created the Dutch!

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hoe snel gaat X=patten bij providers die per gigabyte afrekenen eigenlijk?
Wij stappen binnenkort over op casema, daar kan je van giganews gebruik maken, maar daarbij werkt X-patten niet :(.

Xpat gaat bij planet nova supersnel maar bij usenetserver een stuk langzamer (misschien omdat het 8keer zoveel is), heeft iemand daar ervaring mee?

• Jive

Jive

MooMooMastah

quote:
JvS schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:35:
Hoe snel gaat X=patten bij providers die per gigabyte afrekenen eigenlijk?
Wij stappen binnenkort over op casema, daar kan je van giganews gebruik maken, maar daarbij werkt X-patten niet :(.
Xpat gaat bij planet nova supersnel maar bij usenetserver een stuk langzamer (misschien omdat het 8keer zoveel is), heeft iemand daar ervaring mee?
Ik NZB veel lekkerder ... dat bevalt em dusdanig goed dat ik echt niet eens geprobeerd heb om te x-patten ooit, omdat toen ik het wilde proberen het alleen met xnews ging, en ik die niet eens lekker geinstalleerd heb gekregen.
En headeren heb ik al bijna een jaar niet meer gedaan :P

NZB met Junkie & nzb-leecher ....
En alles wat er vanaf junkie te vinden valt (tot 30 dagen headers) kan ik gewoon downloaden van mijn payserver (newshosting). Eigenlijk nooit gehad dat het er niet meer was.

Jive's Box
Jive @ DNET

• pven
  • Niet online
Waarom is dat nova van Planet toch zo slecht? Bij mijn laatste uploads (via UNS) zijn de mensen met nova van Planet altijd aan het 'zeuren' dat ze de bestanden niet compleet kunnen krijgen, om vervolgens ee belachelijk aantal PAR2-blokken aan te gaan vragen. :/ (Ik had een DVD gepost en er ongeveer 10% aan PARs bij gedaan ; het spul staat er nog geen dag op en er komt al een request voor 20% aan extra PARs binnen, omdat iemand met nova het niet compleet kan krijgen. |:()

• Duncan McLoud264
  • Laatst online: 03-06-2005
quote:
Omehenk schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 19:45:
tjah dat is ook wel logisch he. Ze hebben een server in amsterdam staan. Je betaald ook nog eens 25 dollar permaand, dus dan mag je zulk soort service ook wel verwachten.
25 dollar per maand.. Of gewoon Casema als ISP nemen.. Mensen met Casema breedband internet hebben namelijk gratis toegang tot de newsserver van Giganews!

De snelheid wordt weliswaar afgekapt op 250 KB/sec maar je kunt toch heerlijk downloaden dankzij de zalige retentie! Payserver en niet betalen. ;)

Duncan McLoud

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:53

MeNTaL_TO

The future is not set

quote:
pven schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:45:
Waarom is dat nova van Planet toch zo slecht? Bij mijn laatste uploads (via UNS) zijn de mensen met nova van Planet altijd aan het 'zeuren' dat ze de bestanden niet compleet kunnen krijgen, om vervolgens ee belachelijk aantal PAR2-blokken aan te gaan vragen. :/ (Ik had een DVD gepost en er ongeveer 10% aan PARs bij gedaan ; het spul staat er nog geen dag op en er komt al een request voor 20% aan extra PARs binnen, omdat iemand met nova het niet compleet kan krijgen. |:()
Omdat planet nu (volgens support van Planet) problemen heeft met de backbone, dus denk dat nova ook geen goede feed heeft op het moment.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• pven
  • Niet online
quote:
MeNTaL_TO schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:57:
[...]
Omdat planet nu (volgens support van Planet) problemen heeft met de backbone, dus denk dat nova ook geen goede feed heeft op het moment.
Is die support-pagina ook toegankelijk voor niet-abonnees? Ik kan de betreffende pagina niet vinden.

Hebben ze hier toevallig al een tot twee weken last van? Het valt me op dat sinds een week of twee de mensen met nova erg veel klagen.

• rudolfino
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 20-02-2005
retentie is dat zo belangrijk??? we kijken toch elke dag de groepen na??

voor mij gaat het om snelheid een retentie van 10 dagen vind ik al super, als ik gegarandeerd met 460 KB/s kan leechen toch?
Alleen zoals bij eweka met 25 KB/s headers binnenhalen is frustrerend hoor.
(8>

• DesertStorm|IA
  • Niet online
Ik moet zeggen dat eweka bij mij stabieler is dan nova.

Helaas heeft planet wat probleempjes, aangezien ik met mijn 3200kbit lijntje nu max 200kb/s haal :( Ik wil eweka wel eens door zijn knieen zien gaan :)

• d_v_pelt
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23-09-2006
sjonge jonge...Ik heb vorige week donderdag betaald via rabo internetbankieren, maar ik heb nog steeds geen login gegevens :(

Mailtejs sturen kan niet, ik krijg ze terug.

Echt balen..

Bekijk ook is mijn High-Definition TV Site! HDTVinfo.nl

• DesertStorm|IA
  • Niet online
Hahha bij mij was het binnen 1 dag binnen. Heb je wel een betalingskenmerk opgegeven?

• Xander
quote:
rudolfino schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 02:17:
Ja, retentie is voor sommige mensen heel belangrijk. Nee, niet alle mensen zijn zo verslaafd dat ze dagelijks alles nakijkt... ;) Ik heb regelmatig dat ik iets van ~15-20 dagen oud wil downloaden, is ook wel leuk als dat dan nog lukt... ;) Ik kom zelfs tegen dat ik dingen van rond de 30 dagen wil downloaden, alleen dat lukt dan gewoon niet meer met mijn huidige server :P (UNS). Dat vind ik frustreredend ;)
quote:
Alleen zoals bij eweka met 25 KB/s headers binnenhalen is frustrerend hoor.
(8>
Dat zou ik dus absoluut niet frustrerend vinden aangezien ik geen headers binnenhaal :+

• Blisterin_Bull
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:30
Misschien dat het al een keer in dit monster-topic voorbij is geweest, maar... Bij de inschrijf pagina van Eweka Usenet moet je ook een fax.nr. invullen. Nu heb ik geen fax ding. Maar als ik dit blanco laat, kan ik niet verder gaan. Wat moet ik daar dan invullen?

Systeem specs | PS4: watbenjedan | B.Net: StrykerNL#2705

• d_v_pelt
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23-09-2006
quote:
DesertStorm schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:57:
Hahha bij mij was het binnen 1 dag binnen. Heb je wel een betalingskenmerk opgegeven?
Ik heb het betalingskenmerk bij de omschrijving gezet.. Misschien is het hier verkeerd gelopen :?

Bekijk ook is mijn High-Definition TV Site! HDTVinfo.nl

• DesertStorm|IA
  • Niet online
Is het iemand opgevallen dat het searchen in NL met eweka zo ongeveer 30 minuten tot meer duurt, voordat hij de headers opsomt?

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
rudolfino schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 02:17:
(8>
Soms kom je iets pas tegen na een dag of 20 en dan is het weleens balen. Maar dat komt niet zo vaak voor, meestal red je het wel met een retentie van 10 tot max. 15 dagen.Ik heb giganews echter genomen omdat ik nu heel anders met nieuwsgroepen kan omgaan. Als ik denk: he, dat is een goede band, dan zoek ik erop en voila, ik kan alles vinden :) Dan ben je blij met die langere retentie. Ook kan ik nu aan vrienden vragen van: wat zoek je nog.
Maar als je dit niet nodig hebt, dan bespaar je je weer wat euro's door een provider met een lagere retentie te nemen.
quote:
Duncan McLoud schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:51:
25 dollar per maand.. Of gewoon Casema als ISP nemen.. Mensen met Casema breedband internet hebben namelijk gratis toegang tot de newsserver van Giganews! )
Dat mag @home ook wel doen, 250 KB is ook prima (al zal het wel even wennen zijn nu ik met 560KB/sec kan downloaden, maar ach... het scheelt wel een euro of 18 in de maand en dat is niet mis!).
@home, lees je dit? :P

• jasperj
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:24
Zijn er meer mensen die problemen hebben met Usenetserver?
Ik heb hier een account voor ongeveer 6 maanden denk ik maar de laatste maand is het hopeloos.
Vaak heb ik een max van 4 lijnen (moeten er 6 zijn), vaak problemen om verbinding te krijgen en als ik dan verbinding heb valt hij ook nog erg vaak uit.

Klinkt dit bekend of heb alleen ik dit probleem?

• Jive

Jive

MooMooMastah

UseNetServer had in December aardig wat problemen, en daardoor had ik mijn abbo niet opgezegd omdat het gefixxed werd, maar toen ze in Januari dezelfde problemen kregen en ik 3 dagen niet heb kunnen downloaden bij ze heb ik opgezegd en ben naar NewsHosting gegaan.

Download is daar iets trager dan bij UsenetServer, maar nog niet gehad dat ik er niet in kon.

Jammer dat GigaNews het niet voor 15$ doet.

Jive's Box
Jive @ DNET

• jasperj
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:24
quote:
Jive schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:03:
UseNetServer had in December aardig wat problemen, en daardoor had ik mijn abbo niet opgezegd omdat het gefixxed werd, maar toen ze in Januari dezelfde problemen kregen en ik 3 dagen niet heb kunnen downloaden bij ze heb ik opgezegd en ben naar NewsHosting gegaan.

Download is daar iets trager dan bij UsenetServer, maar nog niet gehad dat ik er niet in kon.

Jammer dat GigaNews het niet voor 15$ doet.
Wat bedoel je met iets trager?
Mijn adsl max is nu 4 mbit, als ik die snelheid maar haal.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:30
Dat haal je dan wel. Maar mijn 8/1 verbinding trek ik niet vol bij NH. Ik haal zo ongeveer 400KB/s.

Systeem specs | PS4: watbenjedan | B.Net: StrykerNL#2705

• Jive

Jive

MooMooMastah

quote:
Blisterin_Bull schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:43:
Dat haal je dan wel. Maar mijn 8/1 verbinding trek ik niet vol bij NH. Ik haal zo ongeveer 400KB/s.
Bij mij varieert het ook ...
Ik trek van newszilla met 3x 50kb/s en newshosting met 4x 150kb/s ongeveer (teminste gisteren toen kpn-adsl het niet deed :P )

Ik zie bij doorvoer staan dat het 600 kb/s max als het druk is, en 700+ als het rustig is. met uitschieters naar 800.
Dit in tegenstelling tot UseNetServer waar ik eigenlijk altijd maximale routering haal tenzij het op xs4all netwerk brak is, strak over de 800 kb/s. (maar dan wel met 3x 4 threads) ...

Jive's Box
Jive @ DNET

• DJSmiley

DJSmiley

Goed, vandaag de keuze gemaakt....

UNS opgezegd en newshosting genomen. Inmiddels ook een maandje Newshosting gehad....

UNS (as-in-december ofzo): Veel connectieproblemen, snelheid netjes (700k/sec ofzo), en op rustige momenten 800.

Newshosting: (loopt nog tot vandaag): Snelheid matig, 400k/sec, soms 700.. Minder connectieproblemen, alleen blijft ie soms wel eens "hangen" tijdens een downloaden. Retentie zo goed als identiek aan UNS.

Aangezien ik de laatste 2 maand ook een 10gig-accountje bij Giganews had, en die 50dagen retentie toch wel roeleert, newshosting er ook bij uitgeknikkert en giganews unlimited genomen. Kost wel wat, maar de laatste 2 maanden betaal ik dit bedrag inmiddels ook, en giganews is gewoon tha-bomb.. 50 dagen, en masterlijke speed.....

• yrew
  • Laatst online: 21:17
Ik zit ook bij UNS maar het probleem van UNS ligt volgens mij o.a. bij de slechte authentication die ze daar hebben. Ik krijg het voor elkaar om daar met 24 !!! lijnen te leechen. Ik doe dit overigens al lang niet meer, mede omdat het daar nu zo brak is en ik niet de boel extra wil stressen. Het lijkt er iig op dat ze een max aantal connecties(4) per tijdsperiode accepteren. Na die tijdsperiode kun je gewoon weer 4 nieuwe connecties aanmelden. Al die connecties blijven dan ook gewoon in leven....nacht na nacht, dag na dag. Zolang ze dat niet oplossen misbruiken veel mensen en ik denk niet dat ze daar hun cappaciteiten op in geregeld hebben. Dit zal vast maar een deel van het probleem zijn, maar als ze het oplossen dan hebben hun servers het wel een stuk minder druk.

huh?!?!?

• pven
  • Niet online
Ik heb het al vaker gemeld en ik ga het weer melden: ik heb niet echt problemen met UNS. Er zijn inderdaad af-en-toe wat authenticatie-problemen, maar voor mijn gevoel is dat hooguit een paar keer per dag en duurt het een paar minuten per keer. Momenteel ben ik overigens erg veel via UNS aan het uploaden en dat verloopt prima; ik heb een strakke lijn die alleen wordt onderbroken als mijn CPU andere dingen aan het doen is.

Ik heb overigens een goede reden om niet naar NH te gaan: zij willen niet bevestigen dat ik anoniem kan uploaden, zoals bij UNS of AW (dus na 48 uur geen log meer van je upload).

• yrew
  • Laatst online: 21:17
Nou de problemen zijn...niet kunnen connecten en met 4 lijntjes een snelheid die soms niet boven de 300 komt. Vandaar ook dat ik eens wat met het aantal connecties ging rommelen waarna ik met 12 lijnen wel netjes boven de 800 kom. Verder heb ik vorige week veel last gehad van incomplete bestanden.

huh?!?!?

• kikoooooo
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 03-10-2013
Wat is er in godsnaam aan de hand bij newshosting?

Ik krijg nix compleet de afgelopen dagen :(

• pven
  • Niet online
Bij UNS schommelt mijn download momenteel tussen de 1 en 1,5MBit. :/ Eind van de middag zat ik nog rond de 2,5Mbit.

• Schweino
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13-03 20:24
Heb vandaag mijn actievatiebrief ontvangen voor mijn tweaknews.nl proefabbo van 10 dagen. Ik kan maximaal 5 connecties leggen haal een snelheid van rond de 400kb/s (heb 5 mbit dus zou een stuk hoger moeten kunnen halen). De posts zien er compleet uit, heb alleen nog niet alles binnen dus kan er niet 100% over oordelen.

• Tomba
  • Laatst online: 22:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
pven schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:38:
Bij UNS schommelt mijn download momenteel tussen de 1 en 1,5MBit. :/ Eind van de middag zat ik nog rond de 2,5Mbit.
Ik zit juist voor het eerst in maaaanden weer op 800+kb/s ! (Echt 5 maanden lang max 450...)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*