Vista installeren lukt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.818 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Hey,

Om te beginnen heb ik mijn probleem ook in het algemene Vista topic gepost, maar daar word het verwijderd, dus ik maak dan maar een nieuw topic aan.

Mijn probleem is:

Als ik Windows Vista RTM installer via VMware, gaat alles perfect, alles doet het, alleen loopt het niet zo soepel(logisch in VMware).
Nu wou ik hem ook installeren op mijn partitie, ik heb er een aparte partite voor gemaakt op mijn raid0 config, a la 20GB.(om hem zo naast mijn XP te installeren)

1. Wanneer ik boot via de dvd, krijg ik een balkje te zien, hier loopt hij vast, het balkje gaat steeds heen en weer, maar dit gaat eeuwig door.
2. Wanneer ik hem probeer te installeren via Windows XP, gaat hij eerst de bestanden kopieren, dit lukt gewoon, alleen moet hij dan restarten. Wanneer hij opnieuw start, komt hij weer bij het balkje terecht, en je raad het al, hij blijft daar weer vast lopen(gaat weer eeuwig door).

Ik heb verschillende releases gepakt, maar allemaal krijg ik hetzelfde probleem. Aan de DVD ligt het niet, want in VMware lukt het prima(ook met de dvd, dus niet .iso bestand).

Mijn vraag is dus, hoe los ik dit op? En waarom komt dit?
Mijn config:

E6600 @ stock speeds
P5B Deluxe
2048MB Ram
7900GTO

Thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Heel raar, ik kan niemand vinden die hetzelfde probleem heeft.
Kan iemand mij vertellen of iemand Vista heeft gekregen op een raid0 config?
En ik heb het met een vriend geprobeerd, hij gebruikt dezelfde release alleen wel een andere computer maar daar werkt het perfect op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

barzi schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:41:
Heel raar, ik kan niemand vinden die hetzelfde probleem heeft.
Kan iemand mij vertellen of iemand Vista heeft gekregen op een raid0 config?
En ik heb het met een vriend geprobeerd, hij gebruikt dezelfde release alleen wel een andere computer maar daar werkt het perfect op.
raid0 geen probleem hier, alleen heel andere hardware, zie sig.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
gjs schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:45:
[...]

raid0 geen probleem hier, alleen heel andere hardware, zie sig.
Hmm raar..
wat zou het dan kunnen zijn? Ik bedoel hij loopt vast bij het balkje, en na 10min krijg ik een BSOD..
In XP doet mijn hardware het perfect, dus ligt denk ik ook niet daar aan..

Moest jij ook je raid drivers installeren? zo ja, wanneer precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:12
kijk naar dump van de bsod waar gaat hij fout waarschijnlijk een driver fout (raid ofzo).
Zelf nog nooit vista geinstalled heb je 32 of 64 bit gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Probeer eens een andere sata-controller of een ide.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
EnderQ schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:53:
kijk naar dump van de bsod waar gaat hij fout waarschijnlijk een driver fout (raid ofzo).
Zelf nog nooit vista geinstalled heb je 32 of 64 bit gekozen.
Ik heb 64 bit en 32bit geprobeer, en beide willen niet lukken.
@lamko, hoe bedoel je, ik gebruik onboard raid controller, ik heb geen andere pci controller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je draait raid 0. Dus ik vermoed dat je daarvoor de juiste drivers moet installeren.
Als je installeert dan staat volgensmij links een floppy icon. (bij Setup starten vanaf de cd)
Bij het keuze menu om de bestemming te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieking
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-12-2023

Sieking

Freelance ITer

Ik heb ook Vista draaien op mijn Asus P4B moederbordje, ook via de Raid-0 SATA aansluiting.

Weet nog wel dat ik een 3th party driver moest installeren, maar weet zo 1,2,3 niet meer welke... (ben nu bij mijn vriendin op mijn laptopje...

Ik zal mogen even kijken welke driver het was, mail me anders maar op sieking apestaart gmail punt com

If you can't take the heat, get burried!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Laatst online: 20-10-2024
Lijkt me dat er iets mis gaat met de aansturing van de hd dat wordt door de controller geregeld.
Als je de mogelijkheid hebt zou je een andere controller kunnen proberen sommige moederborden hebben bijv. een jmicron en een nforce controller voor sata.
En evt kun je ook een oude ide schijf pakken en hem daar eens op installeren.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
nou ik kan dus niet aan een andere controller komen.
Maar ik kan niet eens mijn drivers installeren, want zodra ik zeg windows installeren, komt het balkje en loopt hij vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Eeuhm......Vista RTM = niet voor de gebruikers. Illegaal dus. Ik meende dat dit ergens in een van de regels verboden wordt.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dus in een week krijg je het voor elkaar om van XP Pro via een "convert CD" een halve MCE op te zetten en nu Vista?

Is het niet eens een idee, gezien je topic op Windows mce niet goed geinstalleerd? om je eens goed te verdiepen in het gebruik van drivers en boot-media alvorens allerlei OS'en te installeren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik heb me er allang in verdiepd, en gebruik/installeer al jaren versie's van windows/linux/ en 1x OS x.
Ik heb allene nog nooit gehad dat hij vast liep voordat de installatie begon...

En het is juist omdat MCE het niet doet, dat ik Vista wil installeren, daar zit media center er al in. Alleen lukt dit ook niet..

[ Voor 26% gewijzigd door Perzikvrucht op 14-11-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Precies zelfde probleem hier helaas.

Altijd maar vastlopen na de eerste reboot ( eerst bestanden kopieren e.d. wil meestal wel lukken ).

Ook met alle releases tot nu toe. En X86 en X64

Specs :

Shuttle AN50 ( nForce )
A64
2x512
6800LE AGP

Bios instellingen wijzigen, minder strakke timings geprobeerd... SB Live! eruit gehaald bijv. onboard NIC uitgeschakeld, Lite-On drive disconnecten.. niks mag helpen helaas.

Waar ik wel onderhand achter ben, is dat hij blijft struikelen over de SATA controller, de Silicon Image 3112A op mijn moederbord, heb helaas alleen maar SATA schijven dus ik kan hem ook niet uitschakelen, maar kan mij herinneren dat hij het met IDE schijf ook niet deed, maar ga het nog is proberen met deze RTM release.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik ben erachter waarom hij het bij mij niet deed.
Het lag aan de raid config. Ik draai nu op Vista, zonder raid, maar anders doet hij het niet.
Ik moet denk ik nog wachten totdat nlite vista ondersteunt, zo kan ik de drivers misschien slipstreamen. Bij mij lag het dus aan raid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

NLuna schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:04:
Waar ik wel onderhand achter ben, is dat hij blijft struikelen over de SATA controller, de Silicon Image 3112A op mijn moederbord, heb helaas alleen maar SATA schijven dus ik kan hem ook niet uitschakelen, maar kan mij herinneren dat hij het met IDE schijf ook niet deed, maar ga het nog is proberen met deze RTM release.
http://www.siliconimage.com/docs/3112_RAID_1.0.57.0_x86.zip
Die al geprobeerd :)? Werken goed bij mij.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkIII
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:03
en ik ben erachter dat de combo asus p5 dh deluxe met een 7950 videokaart niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies zelfde probleem bij mij...

2 SATA HD's op Raid-0 geknoopt met 3 partities.
1e partitie staat nu Windows XP PRo op. Op de 2e partitie moet Vista komen.

Bij het opstarten met Vista start hij netjes op. Hierna knop drukken wanneer je wil dat Vista geinstaleerd moet worden. Vista kopieerd netjes de gegevens. Tot zover niks aan het handje.
Hierna komt er een nieuw scherm (waar normaal het XP logo staat) en is hij bezig met laden.
Aan het laden komt gewoon geen eind.

Waneer je via de BIOS niet RAID instelt maar IDE gaat de install wel door en kom je ook in het scherm waar je de RAID drivers kan browsen maar wordt er dan maar 1 van de 2 HD's gezien.
Dit lijkt me ook niet de bedoeling.

GETEST:
- Met het installeren van RAID drivers heeft het niks te maken, aangezien je deze pas in het scherm (na het laden) kan browsen. Zover komt ie niet.
- DVD met Vista is goed. Getest in VMWare, en dat werkt perfect.

VRAAG:
Kan je überhaupt Dual Boot instellen op een raid controller met een RAID-0 configuratie met XP en Vista?

E6400 Core Duo 2
P5B Deluxe
1048MB Ram
ATI 1950Pro
2 x SATA 160 GB Raid-0 @ JMicron JMB363 controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ik krijg de melding dat hij geen geldige systeem partitie kan vinden om te installeren, welke schijf ik ook kies om te installeren, hij boot prima vanaf dvd totaan dat scherm

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thalantis schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:51:
ik krijg de melding dat hij geen geldige systeem partitie kan vinden om te installeren, welke schijf ik ook kies om te installeren, hij boot prima vanaf dvd totaan dat scherm
En heb je dan ook RAID-0 gebruikt? of is dit bij een "normale" installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

bij zowel raid-0 als gewoon

[ Voor 3% gewijzigd door thalantis op 12-12-2006 15:07 ]

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan zie je waarschijnlijk maar 1 HD?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

nee ik zie al mijn schijven, heb een msi 975x power up moederbord met ook een jmicron controller en een intel controller

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de intel of JMicron controller gebruikt. Zelf heb ik de JMicron controller gebruikt...Misschien heeft het zin om de andere controller te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

heb de intel controller gebruikt

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

thalantis,

OPen even je eigen topic waarin je:
- Een duidelijke topic titel kiest
- Aangeeft wat je zoal al geprobeerd en gedaan hebt
- Voldoende informatie over je systeem geeft

In een semi-gerelateerd topic er door heen gaan praten schiet niet op imho :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.