[2003] Gebruikersprofiel langzaam met inloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richiev
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-01-2024
Bij het inloggen met XP op ons 2003 netwerk duurt het bij 1 specifieke gebruiker heel lang voordat de persoonlijke instellingen van zijn gebruikersprofiel geladen worden, dit vergeleken met (alle) andere gebruikers. Dit is onafhankelijk van de computer waarmee hij op het netwerk inlogt.

Hij heeft zijn bureaublad opgeruimd, en zijn profielmap is niet groter dan die van de gemiddelde gebruiker. Heeft iemand enig idee waarom het inloggen bij hem langer duurt dan bij anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:23
Anderen hebben op de systemen waar hij op inlogt geen problemen met traag inloggen?

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:46
is het een roaming profile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verwijzing naar een network device ergens die niet meer bestaat ofzo (en dus moet wachten totdat hij een timeout om zijn oren krijgt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richiev
DPhoenix schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:34:
Anderen hebben op de systemen waar hij op inlogt geen problemen met traag inloggen?
Inderdaad
Het is een roaming profile ja
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:02:
verwijzing naar een network device ergens die niet meer bestaat ofzo (en dus moet wachten totdat hij een timeout om zijn oren krijgt)?
Kan er een verwijzing in (alleen zijn) profiel zitten, en hoe kom ik erachter of zo een verwijzing bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heeft die user misschien inderdaad als enige offline folders, redirected folders (via een gpo, of in het register onder User Shell Folders) of een andere wijze iets staan wat niet meer aanwezig is?
Zoek eens met regedit naar shares en servers die recentelijk van naam/ip/haal-het-uit-de-changelog gewijzigd zijn.
Heb je wel of geen http://www.microsoft.com/...470E2F3582&displaylang=en geinstalleerd?
Heb je wél of niet You may experience a 20-second delay when you try to access a redirected folder by logging on to a Windows Server 2003 Service Pack 1-based computer or to a Windows XP Service Pack 2-based computer geinstalleerd?
Staat er SP1 (server) en SP2 (xp) op? Een virusscanner oid die het ophangt?
Hoe lang duurt het inloggen precies? zowel normaal als bij de vertraagde user?

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 05-01-2007 18:39 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thund3rball
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-07 18:00
Even de gebruiker uit laten loggen, ntuser.dat uit zijn roaming profile (server) hernoemen, gebruiker opnieuw aan laten loggen en evt. even outlook/printers opnieuw voor hem doen.

Kost weinig tijd en heeft een grote kans de oplossing te zijn...

Als je het netjes wilt doen, backup en verwijder je even zijn server profiel, je gooit zijn lokale kopietje van de lokale machine, logt opnieuw als hem aan, doet evt. wat outlook/printer aanpassingen en kopieert even zijn desktop iconen, favorieten, evt. my docs, etc. uit zijn oude profiel naar de nieuw aangemaakte (aangelogde). bij uitloggen wordt het weer naar de server teruggeplaatst.

[ Voor 44% gewijzigd door thund3rball op 05-01-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mja ntuser.dat weg is wel gelijk de helft van het profiel (registry) weg. Dat is ook een beetje zonde... al die moeite en het openen van het topic voor niets, aka symptoombestrijding :P

[ Voor 7% gewijzigd door sanfranjake op 05-01-2007 22:28 ]

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sterker nog, je kan op een veel eenvoudiger manier de user's profile dir renamen (user.old).

Dan blijft de ACL namelijk behouden en kun je snel een rollback doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

hoe groot is het profiel?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richiev
thund3rball schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:38:

Als je het netjes wilt doen, backup en verwijder je even zijn server profiel, je gooit zijn lokale kopietje van de lokale machine, logt opnieuw als hem aan, doet evt. wat outlook/printer aanpassingen en kopieert even zijn desktop iconen, favorieten, evt. my docs, etc. uit zijn oude profiel naar de nieuw aangemaakte (aangelogde). bij uitloggen wordt het weer naar de server teruggeplaatst.
thund3rball, aangezien ik het netjes wil doen heb ik deze suggestie met succes getest op mijn eigen profiel - en binnenkort bij het probleemprofiel. Daarvan post ik de uitkomst zodra ik die weet.

Allen bedankt voor de suggesties en reacties!

PS in het register kon ik geen verouderde verwijzingen naar servers/mappen vinden (voor zover ik die met mijn beperkte kennis die kan opsporen)

[ Voor 8% gewijzigd door Richiev op 09-01-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richiev
Gisteren het profiel lokaal en van de server verwijderd (na back-up, waaruit ik weer bepaalde gebruikersvoorkeuren teruggekopieerd heb), het profiel logt nu weer snel als vanouds in!

Wederom dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden die ik wel eens gezien heb in mijn bedrijfsomgeving is als mensen op meerdere pc's inloggen. Dus bijvoorbeeld ene keer op pc1 en dag erna op pc2 dat Win2k3 het hele profiel aan gort helpt. Alleen het hernoemen van het profiel en nieuw profiel laten aanmaken werkt hier als oplossing ook al is het profiel maar 4 mb groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Toch gek dat het toch uiteindelijk de essentie van roaming profiles is dat je je profiel op meerdere pc's kan gebruiken :P

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1