[ACCESS/VBA] Data in table toevoegen via VBA

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 15:52
Sorry voor de onduidelijke titel, maar weet zo ff niet om het kort te omschrijven.
Het volgende waar ik mee zit.

Ik het op een formulier een listbox waarin een query zichtbaar is.
Als ik op de query dubbelklik dan opent er een e-mail bericht met daarin de gegevens van het veld waar ik op dubbel geklikt heb. Dat werkt allemaal fantastich en zonder problemen.

Echter nu wil ik eigenlijk na het verzenden van het e-mail bericht een datum toevoegen aan het desbetreffende record waar ik dan op dubbel geklikt heb, ik heb even geen enkel idee hoe ik dat moet aanpakken....

Die datum mag ook meteen wel met het dubbelklikken worden ingevoerd dus hoeft niet perse na het versturen van het e-mail bericht.

De vraag is dus eigenlijk hoe ik met VBA die datum in dat veld krijg waar ik dubbel op geklikt heb.
Misschien relatief simpel, maar soms staar je je compleet blind en dat heb ik nu.....

Oh ja alvast ff voor de zeikerdjes ik heb genoeg gezocht, probeer zoveel mogelijk code zelf uit te zoeken etc..maar soms kom je der niet meer uit...

[ Voor 7% gewijzigd door MaxEagle op 08-02-2007 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

* Lustucru meldt

het zal best dat je voldoende hebt gezocht maar toch kunnen we hier niks mee. He isniet eens duidelijk waar je probleem nu exact ligt. Weet je wel hoe je een recordset opent, maar weet je niet hoe je het huidige record te pakken krijgt? of het veld zelf? Of de huidige datum?

Je zult toch wel *iets* zelf hebben gevonden? Post dat dan ook even.
Welke zoektermen heb je gebruikt? Snap je het resultaat niet of loopt het vast? Als je gegevens kunt ophalen met:
varX=veldY dan kun je toch ook verzinnen dat veldY=varX misscien ook wel werkt?

En last but not least: medetweakers afdoen als zeikertjes helpt mij niet om dit topic open te houden :|
Open gerust een nieuw topic, maar punt je vraag wat aan en geef duidelijk weer wát je gevonden/gedaan hebt. Dat je genoeg gezocht hebt geloof ik best.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.