Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 46 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.005 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:27
PromWarMachine schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:16:
[...]

Dat is niet per dag, maar toch bedankt. :P

[...]

Mja, daar heb je wel een punt, maar het is zo zinloos om constant dezelfde zaken te herhalen.
Dat was leuk en vooral hard nodig toen we het management moesten overtuigen van 'ons gelijk', maar dat is niet meer nodig.

Nu de mensen die er over gaan dat erkennen en er hard gewerkt wordt aan een spoedige oplossing, draagt herhaling van frustraties toch totaal niet meer bij aan een constructieve discussie?

Misschien heb ik gewoon te weinig geduld met mensen die trollen of lijken te denken dat deze site nog steeds een hobbyprojectje is. :+
Je hoeft hier natuurlijk niet te kijken, het is een vrij land. ;)
IJzerboot schreef op woensdag 07 november 2012 @ 07:50:
Kunnen we niet gewoon de T5 layout in een T7 jasje gooien?
Of dat je voor die layout kunt kiezen?

Je kunt wel blijven roepen dat T7 zulke geweldige features heeft, maar het blijft maar terugkomen dat 84% van de achterban dat niet interesseert.
Ik krijg ineens heimwee naar DOS... :-)
T5 heb ik altijd het beste gevonden, vandaar dat ik ook die GoT template bleef gebruiken. Kwam ook omdat in eerste instantie in T6 de 'reageer' knop niet meer onderaan een pagina stond als je geen behoefte had aan de quickreply. Daarna nog een paar keer T6 geprobeerd, maar ik bleef terugkomen op T5.

Een quickreply zorgt imo sneller voor offtopic berichten en one-liners omdat je te makkelijk wat neerplempt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 12:22

glashio

C64 > AMIGA > PC

Torrentus schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:06:
Ben hem nog niet tegengekomen, maar miste zojuist de optie om een artikel af te drukken? Is niet meer mogelijk en ook niet netjes 'achter-de-schermen' geimplementeerd met een print-css zodat het toch nog netjes op papier komt.
Gister ook artikel geprint (Win7 Google Chrome), de print css was kaal met ook alle navigatie links in li's. Komt vast goed, meen me te herinneren dat Crisp een held is mooie methode hiervoor heeft :Y)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:12
Prut schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:32:
[...]

Ik vind dat toch wat vreemd. Er is een nieuwe layout gemaakt die door zo'n 84% van de gebruikers niet gewaardeerd wordt, waarbij het wit een van de grootste kritiekpunten is. Is het dan wel zo'n goed idee om daar aan vast te houden? Ik hoop dat ik het mis heb, maar het lijkt bijna op een soort gelijk willen hebben van het design team, of wie die keuze dan ook gemaakt heeft.
Ik volg dit topic nu al vanaf het begin van T7 en er komt om de zoveel berichten weer van dit soort berichten dat 84% van de gebruikers tegen is. Het is alleen zo dat deze waarde niet veel zegt(in mijn optiek).
  • Het is een poll uit grofweg 7000 man, van de 380.000 (weet niet precies meer hoeveel).
  • Het zijn ook nog eens de 7000 man die bewust op het forum dit topic zijn tegen gekomen. Dat is ook met de verwijzing van de .plan's die over T7 gaan.
  • Dan is er nog de vraagstelling die op twee uiterste zit. Zelf heb ik niet gestemd omdat er geen goed antwoord staat die bij mijn standpunt in de buurt komt. Zelf vindt ik T7 nou niet zo dat ik T6 terug wilde, maar T7 is (nog) geen ware verbetering. Had ik dus gestemd was ik eerder op "T7 is een ware verbetering" uitgekomen
  • Dan is er ook nog de eerste zin van de TS "Wegens mijn grote onvrede met tweakers 7 wil ik graag jullie mening hierover horen. Dus daarom deze poll"
Zelf ben ik nog niet helemaal tevreden over T7 voornamelijk maar er wordt aan gewerkt, dus er over gaan klagen heeft geen op dit moment geen zin. Alles wat ik op T6 bezocht, staat er nu ook nog het is alleen even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vroeger kon je accesskeys instellen, maar is die optie inmiddels helemaal verdwenen, of gewoon goed verstopt. Want ik kan 'm nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
TERW_DAN schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:23:
Vroeger kon je accesskeys instellen, maar is die optie inmiddels helemaal verdwenen, of gewoon goed verstopt. Want ik kan 'm nergens vinden.
http://gathering.tweakers.net/forum/preferences en dan tabblad forum

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ah, tnx. Kon dat dus echt niet vinden meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-04 20:25
Ik mis de pricewatch opties om te selecteren dit niet, nu is het alleen wel dit.

b.v. videokaarten, vroeger zocht ik b.v. een laptop die geen intel celeron had b.v. en met videokaarten kaarten niet een geforce 6200.

http://tweakers.net/categ...vSRB6VPyNSOzlHI3e8BvN1XX8 elke keer mis ik zo processors/videokaarten die nieuw zijn.

ik weet niet precies of dit gefixt word, zo ik post het gewoon maar. ^ ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prut
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 18:18
bassiexp schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:03:
Ik volg dit topic nu al vanaf het begin van T7 en er komt om de zoveel berichten weer van dit soort berichten dat 84% van de gebruikers tegen is. Het is alleen zo dat deze waarde niet veel zegt(in mijn optiek).
...
Ik zou ook niet zoveel waarde hechten aan die poll als de uitslag wat meer naar het midden had gelegen. Maar met 84% en daarbij de stortvloed aan reacties denk ik dat het toch vrij duidelijk is, dat veel mensen ontevreden zijn. Daarbij denk ik dat het belangrijk is om in zo'n geval ook bereid te zijn te accepteren dat sommige design keuzes misschien niet optimaal waren. Ik heb steeds meer het gevoel dat dit niet zal gebeuren en dat er krampachtig vastgehouden gaat worden aan wat er drie weken terug is opgeleverd. Ik hoop echter van niet en wacht nog wel even af wat de updates gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Prut schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:20:
[...]

Ik zou ook niet zoveel waarde hechten aan die poll als de uitslag wat meer naar het midden had gelegen. Maar met 84% en daarbij de stortvloed aan reacties denk ik dat het toch vrij duidelijk is, dat veel mensen ontevreden zijn. Daarbij denk ik dat het belangrijk is om in zo'n geval ook bereid te zijn te accepteren dat sommige design keuzes misschien niet optimaal waren. Ik heb steeds meer het gevoel dat dit niet zal gebeuren en dat er krampachtig vastgehouden gaat worden aan wat er drie weken terug is opgeleverd. Ik hoop echter van niet en wacht nog wel even af wat de updates gaan brengen.
Mensen die tevreden zijn zoeken dit forum niet op en gebruiken de site gewoon. Dit soort polls zal altijd een beetje in het "voordeel" getrokken worden van mensen die er problemen mee hebben. Nou weet ik ook wel dat dat niet die overweldigende cijfers in zijn geheel verklaart, maar het is wel een deel van de reden. Vergeet ook niet dat er alleen een keuze was tussen positief en negatief. Een deel van de mensen die gestemd heeft zal gebaat zijn bij enkele kleine wijzigingen en daarna ineens positief zijn. Een ander deel zal sowieso blijven klagen.

Uiteindelijk verwacht en hoop ik dat de updates die op stapel staan in elk geval voor de meeste mensen de grootste frustraties wegwerken. Voor mezelf heb ik daar custom CSS voor, maar dat dat geen oplossing is voor de gemiddelde tweaker snap ik ook. Er zullen altijd mensen blijven die de vorige versie beter vonden; dat blijkt wel uit dat handjevol mensen dat tot voor kort nog steeds zwoor bij het Paarse Monster™. Iedereen tevreden houden wordt moeilijk, maar het merendeel van de gebruikers een goede ervaring geven moet ook met deze layout als basis best lukken. Daar moet je alleen niet dit soort polls voor als maatstaf gebruiken, of in elk geval weten te corrigeren voor het feit dat mensen die tevreden zijn niet klagen/stemmen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
Meer input is nodig voor : Tijd voor community keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prut
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 18:18
NMe schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:30:
Mensen die tevreden zijn zoeken dit forum niet op en gebruiken de site gewoon. Dit soort polls zal altijd een beetje in het "voordeel" getrokken worden van mensen die er problemen mee hebben.
...
Ik ben het op zich met je eens, zeker aangezien er altijd geklaagd wordt bij verandering. Het houdt dit keer wel wat lang aan heb ik het idee, wat toch te denken geeft of het niet meer is dan alleen vast willen houden aan hoe het was.
Voor mij persoonlijk zie ik niet echt hoe op basis van T7 een gebruiksvriendelijke frontpage gemaakt kan worden, maar ik hoop dat ik ongelijk heb en dat de fixes toch een hoop op zullen lossen. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:16

Laguna

Connaisseur

Even ter info er kan tot 12 november 12:00 gestemd worden op de beste custom CSS in het volgende topic:
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Stem- en uitslagtopic

@zeef

Misschien kan je deze ook toevoegen in de notice van dit topic :)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Meeste dingen die ik wil staan al in de ToDo lijst dus dat is niet zo'n ramp, maar ik heb wel 2 vragen :

- Telt bij Informatiedichtheid ook de Tracker mee ?? Dus als je de kleinste layout/layout met grootste informatiedichtheid kiest is dan de tracker ook te zien ?! Wel of niet op het forum ?
- Als je iets instuurt en het wordt niet gekozen moet je het dan de volgende keer weer insturen ??

Alvast bedankt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 15:18
Hoe zit het ook alweer met de posthistorie link, ik mis nog altijd dat regeltje dat zegt
"Welkom terug Snowwie", waarbij ik enkel op m'n naam hoefde te klikken om m'n posthistorie te zien.

Ik heb de link naar m'n posthistorie gewoon opgenomen in mijn favorieten, maar dat betekend wel elke keer als ik een topic bekeken heb ik opnieuw die link moet aanklikken.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
nero355 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:45:
[...]

Meeste dingen die ik wil staan al in de ToDo lijst dus dat is niet zo'n ramp, maar ik heb wel 2 vragen :

- Telt bij Informatiedichtheid ook de Tracker mee ?? Dus als je de kleinste layout/layout met grootste informatiedichtheid kiest is dan de tracker ook te zien ?! Wel of niet op het forum ?
- Als je iets instuurt en het wordt niet gekozen moet je het dan de volgende keer weer insturen ??

Alvast bedankt :)
1. Een nuttig idee, ik geef het door. Er wordt aan de tracker gewerkt.
2. Je mag het weer insturen. Als het heel druk is (insturen!!!111) dan gaan de nummers 4 en 5 even op de wachtlijst.
Snowwie schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:55:
Hoe zit het ook alweer met de posthistorie link, ik mis nog altijd dat regeltje dat zegt
"Welkom terug Snowwie", waarbij ik enkel op m'n naam hoefde te klikken om m'n posthistorie te zien.

Ik heb de link naar m'n posthistorie gewoon opgenomen in mijn favorieten, maar dat betekend wel elke keer als ik een topic bekeken heb ik opnieuw die link moet aanklikken.
stuur 'm in zou ik zeggen. :)

[ Voor 26% gewijzigd door zeef op 07-11-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 00:37

pino85

Im just a Bird in the Sky

NMe schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:30:
[...]

Mensen die tevreden zijn zoeken dit forum niet op en gebruiken de site gewoon. Dit soort polls zal altijd een beetje in het "voordeel" getrokken worden van mensen die er problemen mee hebben. Nou weet ik ook wel dat dat niet die overweldigende cijfers in zijn geheel verklaart, maar het is wel een deel van de reden. Vergeet ook niet dat er alleen een keuze was tussen positief en negatief. Een deel van de mensen die gestemd heeft zal gebaat zijn bij enkele kleine wijzigingen en daarna ineens positief zijn. Een ander deel zal sowieso blijven klagen.
Dat is zeker zo maar uiteindelijk is alles toch * goed* gekomen, althans voor een deel, men heeft nog wat meer tijd nodig om zaken te veranderen. :)

That said denk ik dat men goed bezig is, alles word aangepakt en we worden er goed bij betrokken dus ik kan niets anders zeggen als goed bezig ga zo door, heb eigenlijk niet echt iets om over te zeuren behalve de forum kleurtjes en de achtergrond maar alles heeft zijn tijd nodig denk ik maar, ben allang blij dat de crew zich zo heeft ingezet om alsnog in discussie te gaan met de leden en zaken op de agenda te zetten. _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door pino85 op 07-11-2012 19:14 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat een ontransparante manier zeg. Waarom werd er niet gewoon iets gedaan met de input in LD ? Ik weet het, je vind het vast een verzuurde reactie - maar dit had je veel beter gewoon kunnen doen van 'we pakken elke iteratie iets op uit LD' dan nu zo'n vaag ontransparant mailboxje te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:47

The Legend

*Plop*

zeef schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:55:
[...]

1. Een nuttig idee, ik geef het door. Er wordt aan de tracker gewerkt.
2. Je mag het weer insturen. Als het heel druk is (insturen!!!111) dan gaan de nummers 4 en 5 even op de wachtlijst.

[...]

stuur 'm in zou ik zeggen. :)
Ik was in de veronderstelling dat het terugbrengen van de shortcut naar je eigen posthistorie al prioriteit had en viel onder "verbetering navigatie naar myreact / active topics" :? Er loopt een topic van 10 pagina's over het gemis van alleen deze feature geloof ik..

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10

crisp

Devver

Pixelated

The Legend schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:00:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat het terugbrengen van de shortcut naar je eigen posthistorie al prioriteit had en viel onder "verbetering navigatie naar myreact / active topics" :? Er loopt een topic van 10 pagina's over het gemis van alleen deze feature geloof ik..
Ja, en dat staat al hier onderin bij de punten die sowieso opgelost gaan worden ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14
In die lijst staat ook "Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues", maar ik mag hopen dat dat geen hoge(re) prioriteit heeft ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hahn schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:03:
In die lijst staat ook "Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues", maar ik mag hopen dat dat geen hoge(re) prioriteit heeft ;)
Dat ligt aan de impact van die issues ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

crisp schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:02:
[...]

Ja, en dat staat al hier onderin bij de punten die sowieso opgelost gaan worden ;)
Euh, maar zeef post net dat Snowwie dat maar als feature moet aanmelden, terwijl de lijst in de topic warning juist niet hoeft te worden gemeld..? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

The Legend schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:07:
[...]

Euh, maar zeef post net dat Snowwie dat maar als feature moet aanmelden, terwijl de lijst in de topic warning juist niet hoeft te worden gemeld..? :p
Nou ja, je kan het zien als 2 verschillende dingen, waarbij het een (Snowwie's request) imo overbodig is als het tweede (uit de lijst) wordt geimplementeerd :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
crisp schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:36:
[...]

Nou ja, je kan het zien als 2 verschillende dingen, waarbij het een (Snowwie's request) imo overbodig is als het tweede (uit de lijst) wordt geimplementeerd :P
Dat dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Nee ok, dan weet ik dat niet alsnog een tweede puntje hoef te mailen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:16

Laguna

Connaisseur

Laguna schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:35:
Even ter info er kan tot 12 november 12:00 gestemd worden op de beste custom CSS in het volgende topic:
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Stem- en uitslagtopic

@zeef

Misschien kan je deze ook toevoegen in de notice van dit topic :)
^^

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En jij denkt dat dat nog gelezen wordt in die kilometerslange warning die er nu al staat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
NMe schreef op donderdag 08 november 2012 @ 00:05:
En jij denkt dat dat nog gelezen wordt in die kilometerslange warning die er nu al staat? :P
O-) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

zeef schreef op donderdag 08 november 2012 @ 00:34:
[...]

O-) O-) [html]<marquee>O-) </marquee>[/html]
Hoe flauw, doe dan *O*

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Valsspeler. :P

Misschien ook laten blinken. En font size 100. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 15:18
crisp schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:36:
[...]

Oke, dus die optie komt wel weer terug, als zijnde onderdeel van "Verbetering navigatie naar myreact/activetopics en bookmarks" :)

Als alleen die feature terug zou kunnen komen kan de rest me gestolen worden. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Snowwie schreef op donderdag 08 november 2012 @ 04:04:
[...]

Oke, dus die optie komt wel weer terug, als zijnde onderdeel van "Verbetering navigatie naar myreact/activetopics en bookmarks" :)

Als alleen die feature terug zou kunnen komen kan de rest me gestolen worden. :)
Maar voor de duidelijkheid dit gaat niet komen vanuit de FP.
Er jammer wat mij betreft omdat ik dit altijd gebruikte bij V6. :'(

Dit heeft Femme gezegd.
Anoniem: 149800 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:59:
Maar je kunt dus niet direct vanaf de FP naar myreact of acive topics of zie ik dat verkeerd?
Je moet dus altijd eerst naar het forum en dan kun je pas naar waar je wilt zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 149800 op 08-11-2012 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:29

XanderDrake

Build the future!

De update naar 7 heeft er ook voor gezorgd dat Oisyn's Karma meter site niet meer werkt (8>

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Anoniem: 149800 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 07:53:
[...]

Maar voor de duidelijkheid dit gaat niet komen vanuit de FP.
Er jammer wat mij betreft omdat ik dit altijd gebruikte bij V6. :'(
Op de v6 FP had je ook geen direct linkje naar je post historie / active topics. Ja via allerlei fancy menu's en zo wat op touch apparaten een drama was.

Wat op zich nog wel een leuke feature voor power users zou zijn is als je het menu onder je username (en/of "Meer") (in de menubalk) zelf zou kunnen indelen (volgorde, maar ook bestemmingen toevoegen). Die ga ik denk ik maar eens insturen voor de community top 5.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 21:18

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

XanderDrake schreef op donderdag 08 november 2012 @ 08:56:
De update naar 7 heeft er ook voor gezorgd dat Oisyn's Karma meter site niet meer werkt (8>
Idd balen... kan dat niet gefixt worden?

http://oisyn.nl/karma/?fr...te=2012-11-08&order=karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 10:28

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Het doorlezen van de afgelopen paar pagina's maakt in mijn ogen wel duidelijk dat veel zaken waar meerdere users over klagen niet aangepakt zullen worden en slechts enkele wel. Verder worden er ondertussen wel allerlei nieuwe features genoemd die vanuit een gebruikers oogpunt helemaal geen prio hebben.

Bovendien wordt hier gezegd dat de mensen die op de poll gestemd hebben misschien wel niet de gemiddelde tweakers gebruikers zijn. Ik heb echter ook van meerdere mensen in mijn omgeving, die dit topic waarschijnlijk niet eens gezien hebben omdat ze niet echt actief zijn op het forum, gehoord dat ze ook niet te spreken zijn over T7!

Ook wordt er gezegd dat mensen die last hebben van de grote hoeveelheid wit hun monitor maar beter af moeten stellen. Ik werk echter in een grafisch gecallibreerde omgeving (inclusief omgevingslicht) en ook ik heb er last van.

Ik heb de afgelopen weken echt mijn uiterste best gedaan om te wennen aan T7, maar helaas, ik wordt er nog steeds niet vrolijk van en kom steeds minder op andere delen van de site dan de fp en het forum. Bovendien is mijn gemiddelde bezoek aan die 2 onderdelen ook een stuk korter geworden. Daar waar ik voorheen ook met regelmaat door het nieuwsarchief, de pricewatch en V&A zat te neuzen.

Eerlijk gezegd ben ik ook blij dat ik niet gestemd heb in de website van het jaar verkiezingen. Voor T6 was mijn stem gegrond, T7 kan deze tot nu toe niet veroveren.

Nog maar een paar onderbouwde constateringen omtrent de PW en V&A (waar ik waarschijnlijk wéér geen reactie op zal krijgen net als bij mijn vorige posts :( o.a. 1 2):

Edit: PW opmerkingen verplaatst naar: floriske.nl in "[bug] [PW] geen breadcrumbs"

[ Voor 17% gewijzigd door floriske.nl op 08-11-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dan moet je denk ik bij .oisyn zijn ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

floriske.nl schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:55:
Navigeren in de pricewatch en V&A is een crime in T7!

- Je kan vanuit een V&A adv. alleen maar fatsooenlijk terug met je back knop of via het hoofdmenu omdat breadcrumbs in zijn geheel ontbreken, dus nergens een linkje terug naar de categorie waar je vandaan kwam bijvoorbeeld

- Categorieën in pricewatch breadcrumbs leiden je terug naar "overzicht" ipv pricewatch waar je vandaan kwam

- Merken in pricewatch breadcrumbs leiden je terug naar alle producten van dat merk in plaats van producten in de categorie waar je je in bevindt

- Overzicht met thumbnails is verdwenen, dit was ideaal om producten optisch the vergelijken (als je bijvoorbeeld op zoek was naar een leuke behuizing)
Check (nu de forumsearch weer beschikbaar is) ook even Lieve Devvers. Bijvoorbeeld over de PW breadcrumbs is daar ook al het nodige over gezegd: [bug] [PW] geen breadcrumbs

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 08-11-2012 10:06 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Orion84 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:05:
[...]

Check (nu de forumsearch weer beschikbaar is) ook even Lieve Devvers. Bijvoorbeeld over de PW breadcrumbs is daar ook al het nodige over gezegd: [bug] [PW] geen breadcrumbs
Thx, ik ga mijn PW specifieke opmerkingen daar even achter laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Orion84 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:03:
[...]

Op de v6 FP had je ook geen direct linkje naar je post historie / active topics. Ja via allerlei fancy menu's en zo wat op touch apparaten een drama was.
Jawel toch?

via dropdown menutje Forum op de FP.

Femme wil dit nu weer gaan maken (dat liet hij zien in de mokup) maar dan alleen op GoT dus niet meer vanuit de FP.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3X8BL3ffeqZy7S61lTvipdxv/full.png

Je krijgt dus waarschijnlijk het zelfde pulldown menu terug alleen op een (verkeerde in mijn ogen) andere locatie.

Daarom was mij snelkoppeling altijd naar de FP nu niet meer maar direct naar GoT.
En ja ik kom ook minder op de FP daardoor.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 149800 op 08-11-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Anoniem: 149800 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:05:
[...]

Jawel toch?

via dropdown menutje Forum op de FP.
Dat zei ik toch: alleen via fancy menu's. Daarmee doelde ik dus inderdaad op dat dropdown menu Forum.
Femme wil dit nu weer gaan maken (dat liet hij zien in de mokup) maar dan alleen op GoT dus niet meer vanuit de FP.
[afbeelding]
Volgens mij gaf Femme in die post aan dat juist deze mockup niet zijn voorkeur had, maar dat een rijtje directe linkjes rechtsboven (uitgewerkt in een andere mockup) meer kans maakte om het uiteindelijk te worden. Maar inderdaad wel alleen op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Orion84 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:25:
[...]Dat zei ik toch: alleen via fancy menu's.
Ik vindt dat niet echt fancy maar gewoon functioneel.
En de knop ernaast [Meer] heeft wel een dropdown.

Dus zie ik eigenlijk geen reden om het niet te doen. Zet het desnoods in de [meer] dropdown.

De mokup van Femme werd ook niet meteen met enthousiasme ontvangen nee, ik zie er zelf ook niet het nu in.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 149800 op 08-11-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Anoniem: 149800 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:42:
[...]

Ik vindt dat niet echt fancy maar gewoon functioneel.
En de knop ernaast [Meer] heeft wel een dropdown.

Dus zie ik eigenlijk geen reden om het niet te doen. Zet het desnoods in de [meer] dropdown.
Het probleem was/is dat een overgrote meerderheid die menu's niet begreep (en daarom niet gebruikte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeef schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:44:
[...]

Het probleem was/is dat een overgrote meerderheid die menu's niet begreep (en daarom niet gebruikte).
Ik heb het hier niet over de dropdown onder het tweakerslogo van V6 die was ook in mijn ogen zinloos en ik kan me voorstellen dat jullie die niet terug hebben laten komen.

Maar ik vind het vreemd dat alle andere menutjes in het oude dropdown nu wel snel terug zijn gezet (nu) onder de [meer] button maar de myreact en active topics niet.

Maar misschien was ik de enige die die gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

zeef schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:44:
Gek idee... dan léér je de mensen dat toch!

Maak een video van drie minuten getiteld "Zo haal je het meeste uit de Tweakers website" waarin je even snel door alle features loopt en laat zien waar die zitten. Zet een link daarnaar redelijk zichtbaar op de FP of in een menu dat wel veel gebruikt wordt of waar dan ook waar bijna iedereen het zal zien en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

CaptJackSparrow schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:50:
[...]

Maak een video van drie minuten getiteld "Zo haal je het meeste uit de Tweakers website" waarin je even snel door alle features loopt en laat zien waar die zitten. Zet een link daarnaar redelijk zichtbaar op de FP of in een menu dat wel veel gebruikt wordt of waar dan ook waar bijna iedereen het zal zien en klaar.
Beetje de omgekeerde wereld.. Een website moet vanzelfsprekend en intuitief werken, niemand gaat een instructievideo kijken om een website te kunnen gebruiken, genoeg andere sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 17:27
Radiant schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:54:
[...]

Beetje de omgekeerde wereld.. Een website moet vanzelfsprekend en intuitief werken, niemand gaat een instructievideo kijken CSS aanpassen om een website te kunnen gebruiken, genoeg andere sites.
Fixed it ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Nog iets wat ik niet goed begrijp (zal wel verkeerd zitten, maar we zijn nu toch allemaal aan het klagen):

De pricewatch doet geen prijzen incl. verzendkosten vergelijken. Ik heb dat ooit een keer aangegeven in een enquete over de site, maar is zoiets niet overwogen? Of wel overwogen en niet in orde bevonden?

De vergelijker zoals hij nu is kan mij dus niet vertellen welke 8GB USB stick echt het goedkoopst is om in huis te halen. Ik klik dan op een stick die op 4,95 staat, maar dan kom ik bij het lijstje met prijzen incl. verzendkosten en dan is hij 8,50. Terwijl er na verder doorscrollen bij de prijsvergelijking een staat van 5,95 die incl. verzendkosten neerkomt op 6,05...

Iemand hier die mijn betoogje begrijpt?

(Ja ik zoek een 8GB USB stickje, ook daarover hoor ik graag suggesties. Waar liggen die in de buurt van Leuven voor een prikkie? ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door Verstekbakker op 08-11-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CaptJackSparrow schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:50:
[...]

Wanneer was de laatste keer dat jij ergens zo'n instructievideo zag én dacht "há, laat ik die gaan bekijken!"? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verstekbakker schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:26:
Nog iets wat ik niet goed begrijp (zal wel verkeerd zitten, maar we zijn nu toch allemaal aan het klagen):

De pricewatch doet geen prijzen incl. verzendkosten vergelijken. Ik heb dat ooit een keer aangegeven in een enquete over de site, maar is zoiets niet overwogen? Of wel overwogen en niet in orde bevonden?

De vergelijker zoals hij nu is kan mij dus niet vertellen welke 8GB USB stick echt het goedkoopst is om in huis te halen. Ik klik dan op een stick die op 4,95 staat, maar dan kom ik bij het lijstje met prijzen incl. verzendkosten en dan is hij 8,50. Terwijl er na verder doorscrollen bij de prijsvergelijking een staat van 5,95 die incl. verzendkosten neerkomt op 6,05...

Iemand hier die mijn betoogje begrijpt?

(Ja ik zoek een 8GB USB stickje, ook daarover hoor ik graag suggesties. Waar liggen die in de buurt van Leuven voor een prikkie? ;) )
Ja, ik begrijp je vraag. Maak er een topic van in LD (zie De Tweakers 7 Bughunt: Zoekt en gij zult winnen!) en dan kijken we of het past binnen de plannen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:13

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Voor zover ik weet is ACM in "[PW] Wel of geen verzendkosten by default?" ook nog steeds van toepassing.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ah, die heb ik even gemist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
zeef schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:43:
[...]

Ja, ik begrijp je vraag. Maak er een topic van in LD (zie De Tweakers 7 Bughunt: Zoekt en gij zult winnen!) en dan kijken we of het past binnen de plannen. :)
Done.

Hopelijk deed ik het goed!

-edit- jammer, ik vergat [PW].

-edit2- minder jammer, maar het bestaat dus al?

[ Voor 10% gewijzigd door Verstekbakker op 08-11-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:13

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het is een terugkomende vraag, dit was het eerste duidelijke antwoord dat ik zo snel kon vinden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

NMe schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:27:
Wanneer was de laatste keer dat jij ergens zo'n instructievideo zag én dacht "há, laat ik die gaan bekijken!"? 8)7
Wanneer was de laatste keer dat jij überhaupt zo'n video bent tegengekomen? Ik heb er nog nooit een gezien op een website. Of als die er dan al was moet die redelijk verstopt zijn geweest.

Oh ja... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CaptJackSparrow schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:44:
[...]

Wanneer was de laatste keer dat jij überhaupt zo'n video bent tegengekomen? Ik heb er nog nooit een gezien op een website. Of als die er dan al was moet die redelijk verstopt zijn geweest.

Oh ja... 7(8)7
De reden daarvoor vat Radiant in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*" al heel goed samen. Dus ja, zo'n video zou ronduit stupide zijn. Als je zoiets nodig hebt om je site uit te leggen, dan heb je een nieuwe site nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Er is een reden voor dat je die video's niet ziet. Een UI moet intuitief zijn, niet zo gemaakt zijn dat mensen er een video voor moeten volgen. Je moet het je bezoekers zo makkelijk mogelijk maken, anders is de kans dat ze weggaan alleen maar groter, en de kans dat ze terugkomen alleen maar kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik geloof dat Tweakers 6 nou niet echt veel te klagen had over bezoekersaantallen. En voor incidentele passanten is zo'n video natuurlijk niet bedoeld. Wel voor de frequent terugkerende bezoekers. Die zouden denk ik best een keertje drie minuten van hun tijd willen investeren als ze die ruimschoots terugverdienen door effectiever van de site gebruik te kunnen maken.

Maar het is net als met mensen die nooit een gebruiksaanwijzing lezen. Die weten ook nooit echt goed wat alle mogelijkheden van een apparaat zijn. Je kunt het nog zo intuïtief maken, als een apparaat of een website veel functies heeft kan het zeer nuttig zijn om daar eens een keertje expliciet kennis mee te maken. Als je dat dan niet doet als die mogelijkheid er wel is dan moet je ook niet klagen dat je er niet mee overweg kunt.

[ Voor 7% gewijzigd door CaptJackSparrow op 08-11-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

De trend is dan ook juist dat tegenwoordig steeds minder apparaten een gebruiksaanwijzing nodig hebben. Tegenwoordig krijg je bij geen enkele smartphone meer een boekje volgens mij, en toch snapt iedereen hoe ze werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vandaar al die vragen op fora als GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Kennelijk zijn dat dingen die nog niet intuïtief/duidelijk genoeg werken. Dan kan je het eindeloos opnieuw gaan uitleggen of een handleiding maken (die vervolgens door het grootste deel van de mensen niet gelezen wordt), maar je zou ook de functie kunnen herontwerpen zodat het in eerste instantie al duidelijker werkt.

Op een website gaat dat een heel stuk makkelijker dan bijvoorbeeld bij een magnetron dus is een handleiding daar absoluut onzinnig. En juist omdat een website relatief vaak wijzigt mag je dus ook constant je handleiding gaan bijwerken, en van je gebruikers verlangen dat ze het opnieuw lezen/bekijken. Vraag me af hoeveel gebruikers daarop zitten te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
* zeef fluit onschuldig.

[ Voor 52% gewijzigd door zeef op 08-11-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er is een knopje bijgekomen op de FP, maar veel doet ie nog niet.
Blijkbaar is er nu eindelijk (bijna) iets beschikbaar voor de achtergrond?

[ Voor 36% gewijzigd door Raven op 08-11-2012 15:59 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor mij lost die optie nog steeds niks op. Ik heb nog steeds evenveel wit in beeld.

Custom CSS it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:51

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik snap die nieuwe "Dichtheid" niet. Normaal en cozy lijken geen drol uit te maken, "Compact" haalt een paar dingen weg. Het doet verder niets aan de af en toe veel te ruime paddings en margins overal.

Ik ben nu 4 weken geduldig geweest, maar het begint een beetje flauw te worden. Wanneer luistert de ontwerper eens naar de gebruikers?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Er klopt geen hout meer van die PW. Ik word er echt moe van. Klik ik ergens op kom ik weer verkeerd uit :/, kom ik bij het merk uit of bij de categorie terwijl ik in V&A of PW zit. Erg irritant. Kan iemand het oude systeem van de PW weer terug brengen?

Oh dan heb ik het nog niet eens over de missende features wat ook irritant is waardoor een goede vergelijking niet mogelijk is. Aantal shops niet zichtbaar voordat je erop klikt, prijs inclusief niet beschikbaar, prijs van eerste drie/vijf shops niet bij hover. Waarschijnlijk nog wel meer dingen. Hoe is dit ooit door de Quality Control gekomen :-(?

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 08-11-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:32

Daniel

Kapitein NCC-1701
MueR schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:02:
Ik snap die nieuwe "Dichtheid" niet. Normaal en cozy lijken geen drol uit te maken, "Compact" haalt een paar dingen weg. Het doet verder niets aan de af en toe veel te ruime paddings en margins overal.

Ik ben nu 4 weken geduldig geweest, maar het begint een beetje flauw te worden. Wanneer luistert de ontwerper eens naar de gebruikers?
De komende tijd blijven we nog wel even schaven aan die custom settings om waar mogelijk nog wat meer ruimte eruit te halen. We vonden het alleen nu wel tijd om drie weken na de intiele release deze aanpassing alvast door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 13:41
Bij mij werkt het perfect! grijze achtergrond nu alles wat dichter op elkaar.
Je lijkt het alleen wel apart te moeten instellen voor forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:20

_David_

FP ProMod

llama llama duck

tis ook nooit goed he :+

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Martijndoes schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:11:
Bij mij werkt het perfect! grijze achtergrond nu alles wat dichter op elkaar.
Je lijkt het alleen wel apart te moeten instellen voor forum
Dat zou niet zo moeten zijn, en bij mij werkt het zowel ingelogged als niet ingelogged overal direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ah, compact! Handig.

Maar bij mij zie je de knoppen niet. Ze zijn er wel, ik kan erop klikken, maar ik zie niks...

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/10fuqnr.jpg

-edit- Ter nuttige aanvullig, ik gebruik hier Opera 12.10 versie 32 bit.

-edit2- Davidaap hieronder heeft gelijk, CTRL-F5 werkt... Mijn excuses, ik ben een draadezel.

-edit3- Ik wil eigenlijk nog donkerder! Desalniettemin vooruitgang, vooral compacter maken!

[ Voor 45% gewijzigd door Verstekbakker op 08-11-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verstekbakker schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:15:
Ah, compact! Handig.

Maar bij mij zie je de knoppen niet. Ze zijn er wel, ik kan erop klikken, maar ik zie niks...

[afbeelding]
CTRL + F5

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
+1 voor die donkere achtergrond :D

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Er is nog even een dingetje met caching van de plaatjes op sommige servers, daardoor kan het zijn dat je ze niet ziet. We're looking into it. Ctrl-F5 wil wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel verrekt nu moet ik m'n CSS weer aanpassen :( want de achtergrond waar de tekst in staat is nu weer wit.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 08-11-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Best mooie feature, maar van mij mag het allemaal nog wel een graadje donkerder :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 13:41
Daniel schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:14:
[...]

Dat zou niet zo moeten zijn, en bij mij werkt het zowel ingelogged als niet ingelogged overal direct.
Denk inderdaad dat ik iets fout deed, inmiddels onthoudt hij m'n instellingen gewoon. Good job!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah het is weer goed even wat !important; toevoegen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 14:35

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Werkt goed die nieuwe knop!

Wat mij betreft mag de donkerste optie nog wel wat donkerder overigens... En de compact optie is fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 21:18

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Die compacte weergave is wel handig. Woppa gelijk die balk van boven kwijt :)

Verder valt me op wanneer ik hem op donker zet het middelste gedeelte iets breder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 17:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

Daniel schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:11:
[...]

De komende tijd blijven we nog wel even schaven aan die custom settings om waar mogelijk nog wat meer ruimte eruit te halen. We vonden het alleen nu wel tijd om drie weken na de intiele release deze aanpassing alvast door te voeren.
Goed uitgangspunt!
LuNaTiC schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:19:
Best mooie feature, maar van mij mag het allemaal nog wel een graadje of 20 donkerder :+
Fixed that for you. :P

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Fijn knopje!
Dank! :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:14

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nice! Goede update dit!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Compact is ok, Cozy is nog beter maar dan mis je gelijk die categorieën balk. Jammer dat dat met elkaar verbonden is. Maak daar dan een apart knopje voor want in principe heeft de tekst afstand niets te maken met de functionaliteit van die categorieën balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 10:12
Ik zag een screenshot van de nieuwe functies op twitter en dacht: Eindelijk!

Maar echt heren en dames devvers en ontwerpers, wat is dit nu weer...

Ik zou alles zo graag mogelijk naar zo donker mogelijk, en zo compact mogelijk zetten.

Maar in de compacte modus verdwijnen ineens de teksten op de ankeilers op de frontpage, en worden deze ankeilers zowat zwarte vlekken in plaats van plaatjes 8)7 ;w :F Dat is dus een CSS-foutje.

* yannickie111 zet custom CSS weer aan.

Edit: en onder andere de ruimte tussen de forumposts gaat niet weg met "compact".
Ik kan die ruimte lekker wegdoen met een custom CSS, maar als iemand nou eens uit kan leggen waarom die ruimte er moet zijn?

Sorry voor deze negatieve post, maar ik had gehoopt dat door deze update tweakers weer naar het oude (tweakers 6) niveau zou komen. Dit is het voor mij nu echt niet.

[ Voor 30% gewijzigd door yannickie111 op 08-11-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

yannickie111 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:32:

Ik zou alles zo graag mogelijk naar zo donker mogelijk, en zo compact mogelijk zetten.

Maar in de compacte modus verdwijnen ineens de teksten op de ankeilers op de frontpage, en worden deze ankeilers zowat zwarte vlekken in plaats van plaatjes 8)7 ;w :F

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/1nQUl
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 09:20
yannickie111 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:32:

Maar in de compacte modus verdwijnen ineens de teksten op de ankeilers op de frontpage, en worden deze ankeilers zowat zwarte vlekken in plaats van plaatjes 8)7 ;w :F

Wat bedoel je met verdwijnen de teksten? Het zwarte blok met de headline wordt over het plaatje heen gezet voor zover ik kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 10:12
Daar ging het niet over :P
Misha schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:34:
[...]
Wat bedoel je met verdwijnen de teksten? Het zwarte blok met de headline wordt over het plaatje heen gezet voor zover ik kan zien
Is een foutje in de custom CSS die ik gebruik zo te zien:
tweakers 7 ankeilers fout custom CSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

PromWarMachine schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:28:
[...]

Goed uitgangspunt!

[...]

Fixed that for you. :P
Mja laat ik het zo zeggen, als je dan toch een feature aanbiedt waarmee je de donkerheid van je achtergrond kan instellen, bied dan niet een halfslachtige oplossing aan maar ga dan ook een flink stuk donkerder.

Iets meer schakeringen zou ik wel fijn vinden, en nee het hoeven geen 50 tinten grijs te zijn :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Helemaal mee eens...

Alleen moet ik nog steeds flink scrollen in myreact om bij de nuttige info te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Een goed begin is het halve werk!

Wat me opvalt is dat er niet of nauwelijks iets gebeurd met de witte marges tussen forumposts en site onderdelen, dat mag van mij nog wel een stuk drastischer. Iets in de trend van 50% bij cozy en 25% bij compact.

Daarnaast mag de achtergrond ook nog wel een flink stuk donkerder.

Nu maar hopen dat ook de structurele zaken aangepakt gaan worden (pricewatch indeling, breadcrumbs etc. etc.) want zonder die zaken aan te pakken blijft T7 een crime tov T6 in mijn ogen.

Maar al met al een goed begin wat betreft de marges, witruimte en achtergrond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
floriske.nl schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:52:
[...]

Een goed begin is het halve werk!

Wat me opvalt is dat er niet of nauwelijks iets gebeurd met de witte marges tussen forumposts en site onderdelen, dat mag van mij nog wel een stuk drastischer. Iets in de trend van 50% bij cozy en 25% bij compact.

Daarnaast mag de achtergrond ook nog wel een flink stuk donkerder.

Nu maar hopen dat ook de structurele zaken aangepakt gaan worden (pricewatch indeling, breadcrumbs etc. etc.) want zonder die zaken aan te pakken blijft T7 een crime tov T6 in mijn ogen.

Maar al met al een goed begin wat betreft de marges, witruimte en achtergrond.
Het forum is nog niet volledig meegepakt qua compact-cozy. Aanscherpingen komen nog maar daar wilden we niet op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

zeef schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:53:
[...]

Het forum is nog niet meegepakt qua compact-cozy. Komt nog maar daar wilden we niet op wachten.
Mijn opmerking gold ook voor de verschilllende onderdelen op bijvoorbeeld de FP, de witruimte tussen de diverse onderdelen mag wat mij betreft ook wel wat harder aangepakt worden dan nu gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:46
Voor mij mag de donkerste optie best nog (héél) wat donkerder worden hoor...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik wil eigenlijk voorstellen om dit topic langzaam aan te gaan sluiten en vervolgens door te praten in LD in losse topics per issue. Dat maakt het iets makkelijker behapbaar voor de devvers omdat hier alles doorelkaar gaat. Van klachten, fixes, bugs, issues, features etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 00:42
zeef schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:01:
Ik wil eigenlijk voorstellen om dit topic langzaam aan te gaan sluiten en vervolgens door te praten in LD in losse topics per issue. Dat maakt het iets makkelijker behapbaar voor de devvers omdat hier alles doorelkaar gaat. Van klachten, fixes, bugs, issues, features etc. etc.
ik vind zoals het nu is veel beter.
Dat maakt het iets makkelijker behapbaar voor de devvers omdat hier alles doorelkaar gaat. Van klachten, fixes, bugs, issues, features etc. etc.
Dat hebben ze aan zichzelf te danken. Als je een gedrocht van een website maakt moet je het ook oplossen en niet met de staart tussen de benen weg lopen en maar een topic sluiten. 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door White_Collar op 08-11-2012 17:12 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar ben ik het niet mee eens Zeef.

Hier is alles te vinden en dat is beter voor de communicatie.
Maar als jullie het lastig vinden dan ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-06 16:16

Perkouw

Moderator General Chat
+1
Alleen zie ik nog wel dat in een aantal van mijn BUG topics bijvoorbeeld nog niet gereageerd is. Ik wil ze niet onnodig gaan zitten bumpen, maar wellicht dat deze dan ook allemaal doorgelopen kunnen worden t.z.t. en gesloten kunnen worden.

Dan weet ik bijvoorbeeld zeker dat het gezien/gelezen is en men er eventueel mee aan de slag kan mocht het daadwerkelijk een bug zijn die er toe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 22:44
Het (veel) donkerder maken van de achtergrond brengt verschillende issues met zich mee.

Als je nog donkerder wilt, wil je waarschijnlijk veel donkerder, richting de kleur van de footer.

Maar als je daar naar toe gaat heb je bijvoorbeeld geen contrast meer met de footer of de zwarte balk bovenin ook de logo's van True of StreamOne geven problemen. Daarom zijn we dan ook op de huidige range uitgekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door JoostBaksteen op 08-11-2012 17:21 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.