Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 45 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.430 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 21:06
Alles hierboven zijn valide argumenten, maar feit blijft dat er op dit moment beroerd gecommuniceerd wordt naar de achterban. Sinds 22-10 geen nieuwe .Plan met de voortgang, en ook als er geen zichtbare voortgang is, dan kan dat gemeld worden. Het hoeft geen .Plan van 2 A4tjes te zijn, gewoon een korte opsomming met wat op dit moment aangepakt wordt zou (imho) al veel schelen in het aantal negatieve reacties, ook als daarin kort beschreven wordt wat er bijvoorbeeld achter de schermen aangepakt wordt, of waar de knelpunten op dit moment nog zitten.

Informatie = motivatie, als mensen weten wat er speelt zeuren ze minder.

En verwijs nu niet terug naar de berichtjes in dit topic, want de nuttige informatie is hier tussen de rants over en weer moeilijker te vinden dan de spreekwoordelijke speld in die hooiberg. Communicatie is van wereldbelang, zorg dat duidelijk en eenduidig terug te vinden is wat er speelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 05-11-2012 10:57 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Iemand die me kan vertellen hoe ik bij koptelefoons kom in pricewatch?(zonder zoekfunctie te gebruiken natuurlijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

eL_Jay schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:23:
Iemand die me kan vertellen hoe ik bij koptelefoons kom in pricewatch?(zonder zoekfunctie te gebruiken natuurlijk ;))
Da's nou net extreem simpel :?

Beeld & Geluid -> Geluid -> Koptelefoons.... :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

1. Navigeer naar http://tweakers.net/pricewatch/
  2. Klik 'Beeld en geluid'
  3. Klik 'Geluid'
  4. Klik 'Koptelefoons'
Of hap ik nu of zo? :?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Ai, dat is wel heel slordig van me :P
Ik moet nog erg wennen aan de icoontjes, laten we het daar maar op houden, o ja en maandagen natuurlijk;)

[ Voor 62% gewijzigd door eL_Jay op 05-11-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Zijn die icoontjes bij de reacties op de FP nieuw of lijkt dat maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
tweaker2010 schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:25:
Zijn die icoontjes bij de reacties op de FP nieuw of lijkt dat maar zo?
In de vorige layout stonden die er niet bij maar in de nieuwe al vanaf het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:32

WoutF

Hoofdredacteur
Waarom 'natuurlijk'? Ik snap dat mensen geleerd hebben de search te vermijden, maar de nieuwe search is een van de beste features van Tweakers 7 :) typ gewoon 'kopt' in en de suggestie voor de juiste categorie verschijnt al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Koenoe schreef op maandag 05 november 2012 @ 01:12:
[...]

En wat betreft ben je het dus niet eens met crisp. T6 is niet echt passé. We streven weer naar dezelfde informatie dichtheid. Blijft bij mij de vraag weer hangen, waarom zo weinig informatie op een pagina in den beginne? Is dit om gebruikers meer te laten rondclikken en zo meer inkomsten te genereren, en/of voor pagina's een hogere ranking bij Google te krijgen?
Misschien dat mensen die vraag serieuzer nemen als je geen belachelijke suggestie van kwade wil erin verwerkt. Het hele idee was juist om mensen minder te laten klikken. Of dat al dan niet gelukt is zullen cijfers uit moeten wijzen.
Het gezeur komt ook omdat velen weten hoe makkelijk het is om bepaalde zaken aan te passen. Ze zitten niet voor niks op dit forum.

[...]

Want de bovenstaande punten (in roze) fix ik nog binnen 2 weken. Laat staan iemand die er verstand van heeft. Daarom hoor je het geklaag.
Heb je mijn vorige post überhaupt niet gelezen? Er staan meer dingen open dan alleen het stukje in de topicwaarschuwing, de bezetting is even wat lager dan gewoonlijk, en in tegenstelling tot users die het probleem voor zichzelf oplossen met custom CSS kan Tweakers niet terugvallen op code die alleen in één browser werkt en moet alles wat gebouwd wordt daadwerkelijk uitgebreid getest wordt. Deze opmerkingen zijn dus ronduit belachelijk en getuigen van een beroerde kennis over hoe een bedrijf fatsoenlijk met opleveringen omgaat. Een lekke boot repareer je ook door hem even op de kade te leggen en uitgebreid het lek te dichten, niet met een lading ducttape terwijl je nog aan het varen bent.
Groentenboer schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:55:
Alles hierboven zijn valide argumenten, maar feit blijft dat er op dit moment beroerd gecommuniceerd wordt naar de achterban. Sinds 22-10 geen nieuwe .Plan met de voortgang, en ook als er geen zichtbare voortgang is, dan kan dat gemeld worden. Het hoeft geen .Plan van 2 A4tjes te zijn, gewoon een korte opsomming met wat op dit moment aangepakt wordt zou (imho) al veel schelen in het aantal negatieve reacties, ook als daarin kort beschreven wordt wat er bijvoorbeeld achter de schermen aangepakt wordt, of waar de knelpunten op dit moment nog zitten.

Informatie = motivatie, als mensen weten wat er speelt zeuren ze minder.

En verwijs nu niet terug naar de berichtjes in dit topic, want de nuttige informatie is hier tussen de rants over en weer moeilijker te vinden dan de spreekwoordelijke speld in die hooiberg. Communicatie is van wereldbelang, zorg dat duidelijk en eenduidig terug te vinden is wat er speelt.
Ik val in herhaling maar in de laatste .plan die Daniel gepost heeft staat precies wat er aangepakt wordt en hoe snel die wijzigingen online zouden staan. Uit het hoofd heeft hij ongeveer 3 weken als termijn genoemd en die zijn nog niet voorbij. Waarom moet er gecommuniceerd worden over een blijkbaar ongewijzigde situatie?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Twylight schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:26:
[...]
In de vorige layout stonden die er niet bij maar in de nieuwe al vanaf het begin
Oke, het was me nog niet opgevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ook ik zie het liefst een nieuwe .plan met de nieuwe stappen die ondernoemen gaan worden. In mijn optiek wordt er nog wel te weinig gecommuniceerd naar buiten toen over eventuele vervolgstappen. Dat kan natuurlijk ook een taktiek zijn, om de verwachtingen te temperen.

Hopelijk zien we snel een nieuw en goed bericht vanuit het dev- en/of coördinatieteam.

[ Voor 25% gewijzigd door Outerspace op 05-11-2012 13:06 . Reden: post was getrashed. ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Outerspace schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:06:
Ook ik zie het liefst een nieuwe .plan met de nieuwe stappen die ondernoemen gaan worden. In mijn optiek wordt er nog wel te weinig gecommuniceerd naar buiten toen over eventuele vervolgstappen. Dat kan natuurlijk ook een taktiek zijn, om de verwachtingen te temperen.

Hopelijk zien we snel een nieuw en goed bericht vanuit het dev- en/of coördinatieteam.
Ok, de vorige plan had het over een periode die nog niet voorbij is en ook nog niet alles is doorgevoerd.
Dit topic heeft een topic-waarschuwing met een periode die nog niet voorbij is en ook nog niet alles is doorgevoerd.

Wat verwacht je exact aan te treffen in de "nieuwe" communicatie? Want ik schat dat het gewoon de huidige communicatie wordt (mogelijk minus de opgeleverde punten maarja dat kost ook weer tijd om die eruit te halen)

Ikzelf verwacht nieuwe communicatie als :
- Er nood aan de man is
- Het meerendeel van de al genoemde punten gedaan is
- De gegeven tijd om is
Dan valt er namelijk iets te vertellen, alles anders tussendoor is gewoon herhaling van oude communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:56
Gomez12 schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:39:
[...]

Ok, de vorige plan had het over een periode die nog niet voorbij is en ook nog niet alles is doorgevoerd.
Dit topic heeft een topic-waarschuwing met een periode die nog niet voorbij is en ook nog niet alles is doorgevoerd.

Wat verwacht je exact aan te treffen in de "nieuwe" communicatie? Want ik schat dat het gewoon de huidige communicatie wordt (mogelijk minus de opgeleverde punten maarja dat kost ook weer tijd om die eruit te halen)

Ikzelf verwacht nieuwe communicatie als :
- Er nood aan de man is
- Het meerendeel van de al genoemde punten gedaan is
- De gegeven tijd om is
Dan valt er namelijk iets te vertellen, alles anders tussendoor is gewoon herhaling van oude communicatie.
- (nog) niet
- druk bezig
- nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:05:
[...]

- (nog) niet
- druk bezig
- nog niet :)
Dan wordt de update morgen groot? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
NMe schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:51:

[...]

Ik val in herhaling maar in de laatste .plan die Daniel gepost heeft staat precies wat er aangepakt wordt en hoe snel die wijzigingen online zouden staan. Uit het hoofd heeft hij ongeveer 3 weken als termijn genoemd en die zijn nog niet voorbij. Waarom moet er gecommuniceerd worden over een blijkbaar ongewijzigde situatie?
De situatie is niet ongewijzigd: er zijn al wel degelijk wijzigingen doorgevoerd (o.a. de tijd, de categoriekleurtjes op de FP, de zoekmachine).

De situatie is dus gewijzigd en daar kan dus over gecommuniceerd worden. Daar win je dan wellicht ook een hoop kudo's mee voor de devvers, voor het tempo waarin de wijzigingen doorgevoerd worden. Niet communiceren = niet weten. En de tijdsdruk kan niet echt als reden gelden; een .Plan typen kan met 10 minuutjes gebeurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Groentenboer schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:26:
[...]

De situatie is niet ongewijzigd: er zijn al wel degelijk wijzigingen doorgevoerd (o.a. de tijd, de categoriekleurtjes op de FP, de zoekmachine).

De situatie is dus gewijzigd en daar kan dus over gecommuniceerd worden. Daar win je dan wellicht ook een hoop kudo's mee voor de devvers, voor het tempo waarin de wijzigingen doorgevoerd worden. Niet communiceren = niet weten. En de tijdsdruk kan niet echt als reden gelden; een .Plan typen kan met 10 minuutjes gebeurd zijn.
Niemand schiet er iets mee op als de devvers tijd moeten spenderen aan het plaatsen van .plans die niks nieuws zeggen. Wacht nou gewoon even af, sommige dingen kosten tijd en soms is er gewoon niks nieuws te vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 08:23
NMe schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:51:

Er staan meer dingen open dan alleen het stukje in de topicwaarschuwing, de bezetting is even wat lager dan gewoonlijk, .....
Ik heb het al eerder gevraagd, maar is de lagere bezetting na zo'n grote update niet een beetje vreemd.
Bij mij is het zo dat mensen vlak voor een grote migratie de rust pakken/vrij nemen. In ieder geval niet tijdens of vlak erna.

Waren jullie dan zo overtuigd van de nieuwe lay-out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

josvane schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:38:
[...]

Ik heb het al eerder gevraagd, maar is de lagere bezetting na zo'n grote update niet een beetje vreemd.
Ik vind het zelf inderdaad ook een vreemde gang van zaken, had het logischer gevonden als het devteam de weken vóór release wat tijd vrij had gekregen/genomen. Waarom dat niet is gebeurd weet ik ook niet, ik ben geen loonslaaf van Tweakers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik vraag me eigenlijk af. Voordat Tweakers 7 uit was was er welke drie weken sprake van een openbare changelog in de .Plans in de vorm van een 'Iteratie'. Komt dit nog terug? Er zijn inmiddels al vier belangrijke issues al gefixxed volgens de roze modbreak in dit topic (plus een hoop andere zaken die voor een klein verschil zorgen)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
NMe schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:33:
Niemand schiet er iets mee op als de devvers tijd moeten spenderen aan het plaatsen van .plans die niks nieuws zeggen.
Eens, ik zie daar een mooie taak voor een Femme, zeef of ander 'strategisch' figuur.
Wacht nou gewoon even af, sommige dingen kosten tijd en soms is er gewoon niks nieuws te vertellen...
Er is wel wat nieuws te vertellen, dat blijkt toch simpelweg uit de wijzigingen? En uit de overige verzoeken om communicatie, zie de post hier exact boven deze post.

Zoals eerder aangegeven, de weken tot de release van T7 stonden bol van teasers, 'lekken' en officiele aankondigingen. T7 is gereleased, er steekt een orkaan op, er zijn twee berichten met de strekking "we gaan er wat aan doen" en het blijft stil. Op een 'community driven' site waar de berichten elkaar zo snel opvolgen is 3 weken radiostilte gewoon te lang. Nogmaals, ik adviseer niet om A4'tjes vol info te posten, gewoon korte updates zouden veel schelen.

Dat we op dit punt van mening verschillen is duidelijk, maar ik vraag me af waarom je op bijna gefrustreerde wijze hier ieder verzoek om informatie over de voortgang of een andere mening over het gevolgde / nog af te leggen traject afkapt. Ik doel niet alleen op je reacties op mij, maar door de draad heen verspreid. Gaat het je zo aan het hart? Waarom kan er niet een andere mening over de gevolgde communicatiestrategie gegeven worden?

[ Voor 27% gewijzigd door Hmmbob op 05-11-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Regelmatige updates wat er precies gedaan is, waar ze nu mee bezig zijn en wat er nog komt zou fijn zijn inderdaad. Het komt nu gewoon over alsof er maar heel weinig gedaan wordt terwijl dat waarschijnlijk niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:28

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Twylight schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:34:
Regelmatige updates wat er precies gedaan is, waar ze nu mee bezig zijn en wat er nog komt zou fijn zijn inderdaad. Het komt nu gewoon over alsof er maar heel weinig gedaan wordt terwijl dat waarschijnlijk niet zo is.
En vervolgens zegt men "waarschijnlijk is $issue maandag opgelost", blijkt er tijdens het devven nog een andere issue te zijn die belangrijker is (of zelfs iets banaals als een bepaalde browser die met $issue moeilijk doet), duur het langer en schreeuwt men hier weer moord en brand. Laat de devvers nou gewoon werken ipv hier van alles te moeten roepen wat ze mogelijk niet halen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Groentenboer schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:22:
[...]

Er is wel wat nieuws te vertellen, dat blijkt toch simpelweg uit de wijzigingen? En uit de overige verzoeken om communicatie, zie de post hier exact boven deze post.
Die verzoeken om wijzigingen vind ik allemaal even maf. Sorry hoor, maar nogmaals: er is aangegeven wat er gaat veranderen en wanneer dat ongeveer af gaat zijn. Die dingen zijn nog niet allemaal af maar de tijd waarin het af zou zijn is ook nog niet verstreken. De status quo is dus domweg hetzelfde als een paar weken geleden: nee, het is nog niet allemaal af, maar de "deadline" (als je het zo wil noemen) staat nog steeds. Dat er een paar dingetjes alvast online staan doet daar niet aan af.

Sowieso leest het ook een stuk prettiger als je een lijst van 10 dingen tegelijk tegenkomt in een .plan in plaats van dat je 10 verschillende .plans moet doorspitten om te zien of jouw favoriete wijziging intussen al is doorgevoerd.

Nogmaals, wacht nou gewoon even rustig af. Woensdag verstrijkt de gestelde periode van 2 weken en het lijkt me nou niet echt te veel gevraagd om daar nog even op te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
hylke94 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:12:
[...]

Je kunt de witruimte ook weglaten en de header van een reactie een apart kleurtje geven. Dat neemt nog minder ruimte in beslag en je ziet makkelijk wanneer er een nieuwe post begint.
Dat zou natuurlijk makkelijk zijn :X Waarom dat niet langskomt is mij een raadsel, er wordt bijna religieus vastgehouden aan die witregel tussen posts. Dat lichtgrijze is op mijn brakke kantoormonitor niet te zien, dus het is sowieso al niet te onderscheiden.
BarôZZa schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 03:37:
[...]

Ik heb zelf een bescheiden forumpje gemaakt, maar liep tegen dezelfde zaken aan. Ik heb het als volgt aangepakt:
geen marges tussen de posts, maar de even en oneven posts een verschillende tint achtergrond (eventueel een dunne border ertussen). Op die manier is het erg duidelijk waar de volgende post begint en het ziet er niet in elkaar geduwd uit. Het ziet er zelfs wat rustiger uit omdat je posts niet gescheiden worden door border-witruimte-border.

Ik zie zelfs dat op Tweakers de even en oneven posts al verschillende classes hebben.
Je bedoelt als in GoT T5, waarbij posts om-en-om gekleurd waren. Grappig dat dingen die in 2003 functioneel waren, dat nu nog steeds zijn. Alleen zijn die op basis van 'vooruitgang' geschrapt.
[...]

Hiervoor gebruik ik een foefje van de oude Youtube-layout: standaard de visibility van het divje met de quote buttons etc op hidden zetten en bij .message:hover .divding de visibility op visible zetten. Je krijgt dan dat de knoppen alleen zichtbaar zijn wanneer je met je cursor over de post beweegt, maar je hoeft niet extra te klikken of zoeken om de gewenste functies te bereiken.

Voorbeeldje dat binnen twee tellen in Chrome in elkaar is geflanst (de muiscursor was dus bij de post van Hahn):

[afbeelding]
OnHover is hell op een tablet of telefoon. Dat dat weg is, vind ik een voordeel.
Twylight schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:06:
Vind het ook niet raar dat T7 "2 jaar in ontwikkeling" was als dat op dit tempo ging :P
ROFL
Je zou het haast wel denken ;)

Mijn tweakotine is ingestort de afgelopen week... ik merk gewoon dat ik de FP niet meer als start navigatie gebruik.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
MueR schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:38:
[...]

En vervolgens zegt men "waarschijnlijk is $issue maandag opgelost", blijkt er tijdens het devven nog een andere issue te zijn die belangrijker is (of zelfs iets banaals als een bepaalde browser die met $issue moeilijk doet), duur het langer en schreeuwt men hier weer moord en brand. Laat de devvers nou gewoon werken ipv hier van alles te moeten roepen wat ze mogelijk niet halen.
Twylight vraagt toch niet om een tijdsplanning? De vraag is naar "wat is er gedaan, waar zijn we nu mee bezig en wat is voor de lange termijn". Daar staat niets in over een deadline of inschattingen, gewoon een opsomming van feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
NMe schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:38:
[...]
waarin het af zou zijn is ook nog niet verstreken. De status quo is dus domweg hetzelfde als een paar weken geleden: nee, het is nog niet allemaal af, maar de "deadline" (als je het zo wil noemen) staat nog steeds. Dat er een paar dingetjes alvast online staan doet daar niet aan af.
Het mooie is dat dit gewoon de normale standaard strategie voor updates is waar de grote zeurders in dit topic op hun PC maandelijks al mee te maken hebben met bv Windows updates of Flash/Reader/Java en het daar wel gewoon accepteren. Windows 8 wordt uitgerold en heeft ook niet direct elke dag een paar Windows updates, maar die komen gewoon met de normale standaard Windows updates mee en recent is er 1 grote rollup geweest van een aantal fixes in 1x.

Je plant een grote update met fixes en je maakt als het echt nodig is tussendoor een paar hotfixes (de paar puntjes die alvast zijn opgelost), omdat de projectleider heeft besloten dat deze dingen niet kunnen wachten omdat ze urgent zijn en het werken erg belemmeren of om de schreeuwende meute wat rustiger te krijgen. Bij voorkeur punten die weinig impact op andere plekken hebben, zodat je niet een heel testtraject doorhoeft voor de hele site.

De rest doe je gecontroleerd en goed doorgetest in 1x, in een ontwikkelproces (of dat nu een website of andere software/apps zijn) is dat gewoon de goede manier van werken. Hap-snap snel fixen veroorzaakt extra fouten (dat ene dingetje werd toch gebruikt op pagina X of in functie Y, maar dat hebben we door de druk niet meer getest b.v.), zorgt voor onrust in het devteam omdat ze door de bomen het bos niet meer zien en niemand wordt daar gelukkiger van, ook de eindgebruikers niet.

En mocht het je niet snel genoeg gaan, er zijn mensen die workarounds bedacht hebben (custom CSS), net als je die ziet bij grote lekken in bv. Windows, waarbij een advisory door derde partijen gegeven wordt. Jouw keus, wacht op de officiele fix of gebruik de korte termijnpleister.

[ Voor 3% gewijzigd door ParaNoiMia op 05-11-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nou...
Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is)
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar (jury is still out over meescrollen) op smallere viewports (vanaf ±1150 px)
  • Verbetering navigatie naar myreact/activetopics en bookmarks
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') Done
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage
  • categoriekleuren in de nieuwslisting done
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) Done
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.
't Is niet alsof er geen informatie gegeven wordt. De mensen die écht problemen hebben met de layout zitten toch wel in dit topic. De issuelijst hier wordt gewoon up to date gehouden. Wat is nou precies het probleem? Dat het niet superdik en heel groot op de FP wordt uitgemeten? Wat de info is er dus wel degelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptimusPrima
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-02 18:26
Het hele idee was juist om mensen minder te laten klikken.
Door minder informatie op de FP te plaatsen moet men toch per definitie meer klikken?

Zelf ben ik ook niet te spreken over de nieuwe opmaak, maar dat ben ik ook niet over W8. Ach, over een half jaar weten we niet beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is al bijna twee weken terug en ik weet niet of de update 24-10 de doorhalingen zijn of de weergegeven items, anders is het zeker al twee weken bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

OptimusPrima schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:21:
[...]

Door minder informatie op de FP te plaatsen moet men toch per definitie meer klikken?
Snap ik ook niet helemaal gezien het eindresultaat maar dat was wel het uitgangspunt. :)
Senor Sjon schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:21:
Dat is al bijna twee weken terug en ik weet niet of de update 24-10 de doorhalingen zijn of de weergegeven items, anders is het zeker al twee weken bezig.
Die hele lap tekst is van 24-10 en de doorhalingen zijn in de loop van de afgelopen 12 dagen gebeurd.

[ Voor 38% gewijzigd door NMe op 05-11-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Om eerlijk te zijn vind ik dat de discussie nu aan het verzanden is. Laat ik daar eens een draai aan geven.

Morgen gaan we beginnen met inventariseren voor de eerste community top 5. Daar moet nog even een mailadres voor gemaakt worden en dan gaan we los. [url='mailto:top5@tweakers.net?subject=Mijn twee suggesties voor de community top 5']klik[/url]. :)

Iedereen mag per ronde 2 items aandragen. Wat in de beschikbare tijd past filteren we tot een top 5 en het winnende item wordt in de komende iteratie gefixt. Alleen de zaken die per [url='mailto:top5@tweakers.net?subject=Mijn twee suggesties voor de community top 5']mail[/url] worden aangedragen tellen mee! Posten of DM sturen heeft geen zin. :)

Ga vast nadenken over items. Een tip: zaken die in de lijst onderaan dit topic staan hoef je niet te noemen!

Er komt nog een [MED] hierover. Jullie hebben de headstart en kunnen vast gaan nadenken over wensen/bugs/features/fixes etc. etc.. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door zeef op 05-11-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Is het gepeupel misschien tevreden te houden met wat ik hier al suggereerde?

Gewoon een sticky topic waar niet iedereen in kan posten maar alleen diegene(n) die het up-to-date houden.

Is toch niet echt veel werk? Veel minder lijkt me dan reageren op alle postings hier.

Misschien als men zeef even lief aankijkt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
CaptJackSparrow schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:32:
Is het gepeupel misschien tevreden te houden met wat ik hier al suggereerde?

Gewoon een sticky topic waar niet iedereen in kan posten maar alleen diegene(n) die het up-to-date houden.

Is toch niet echt veel werk? Veel minder lijkt me dan reageren op alle postings hier.

Misschien als men zeef even lief aankijkt? ;)
Dat is goed plan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
*Zucht* :) Communicatie dus :> O+

[ Voor 2% gewijzigd door Hmmbob op 05-11-2012 20:05 . Reden: Beter zo. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Er kan vanaf nu [url='mailto:top5@tweakers.net?subject=Mijn twee suggesties voor de community top 5']ingezonden[/url] worden! :+

[ Voor 25% gewijzigd door zeef op 05-11-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Done :)

offtopic:
Het lijkt er overigens op dat je edit in je vorige post niet helemaal goed is gegaan: zeef in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*"

[ Voor 93% gewijzigd door Hmmbob op 05-11-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Groentenboer schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:32:
Done :)

offtopic:
Het lijkt er overigens op dat je edit in je vorige post niet helemaal goed is gegaan: zeef in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*"
geheel in de ingezette traditie is alle mail t/m nu opgevroten door the flying spaghetti monster. Please resend. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Of had ie het misschien over het lief aankijken? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:50:
het winnende item wordt in de komende iteratie gefixt.

Ga vast nadenken over items. Een tip: zaken die in de lijst onderaan dit topic staan hoef je niet te noemen!
Ik hoopte eigenlijk dat de grootste problemen van die lijst bij de volgende ronde aangepast gingen worden.
Of zitten die daar ook bij?

witheid, leesdichtheid en zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:28:
[...]

Ik hoopte eigenlijk dat de grootste problemen van die lijst bij de volgende ronde aangepast gingen worden.

Daar wordt op dit moment al aan gewerkt ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:28:
[...]

'De lijst' gaan we sowieso doen. Dit gaat om wensen, fixes & features buiten de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Zonder dit hele topic door te lezen wil ik toch even een kort commentaar geven. Tot de grote update zat ik 's ochtends vroeg tot 's avonds laat op T.net en GoT. Ik sliep daardoor niet de gewenste uren, omdat er genoeg te lezen was. Sinds de update heb ik hier geen last meer van. Op de een of andere manier trekt deze ruim opgezette lay-out me niet meer. En dat vindt ik jammer voor een site die ik al meer dan 9 jaar trouw bezoek.
Ik heb gekeken naar de custom-css, maar gezien ik vooral een lurker ben en geen poster heb ik daar veel te weinig Karma voor.

Wat nu? Een tijdje actief posten op een site die niet prettig meer is om te bezoeken? Is het me al die moeite nog wel waard om mijn favoriete site nog te bezoeken? Of ga ik op zoek naar een concurrent die fijner oogt?

PS: ditzelfde heb ik ook gehad bij GeenStijl, ook daar kom ik sinds de update (maanden geleden, als het geen jaar is) niet meer. Ik hoop dan ook dat er een mogelijkheid komt om de site meerdere thema's te geven, waardoor ik hier toch weer vaker langs wil komen.
PPS: de informatiedichtheid beviel me als tweaker wel. Het oogt lekker efficient en nodigt mij in elk geval uit om meerdere topics te lezen, terwijl ik ondertussen een serie aan t kijken ben.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee :)

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.van.Dijck
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 19:06
Murcielago schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:58:
Ik heb gekeken naar de custom-css, maar gezien ik vooral een lurker ben en geen poster heb ik daar veel te weinig Karma voor.
...
Wat nu? Een tijdje actief posten op een site die niet prettig meer is om te bezoeken? Is het me al die moeite nog wel waard om mijn favoriete site nog te bezoeken? Of ga ik op zoek naar een concurrent die fijner oogt?
...
PPS: de informatiedichtheid beviel me als tweaker wel. Het oogt lekker efficient en nodigt mij in elk geval uit om meerdere topics te lezen, terwijl ik ondertussen een serie aan t kijken ben.
Ik schaar me achter deze bewoordingen. Ik herken mezelf 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Zonder dit hele topic door te lezen wil ik toch even een kort commentaar geven. Tot de grote update zat ik 's ochtends vroeg tot 's avonds laat op T.net en GoT. Ik sliep daardoor niet de gewenste uren, omdat er genoeg te lezen was. Sinds de update heb ik hier geen last meer van. Op de een of andere manier trekt deze ruim opgezette lay-out me niet meer. En dat vindt ik jammer voor een site die ik al meer dan 9 jaar trouw bezoek.

PS: ditzelfde heb ik ook gehad bij GeenStijl, ook daar kom ik sinds de update (maanden geleden, als het geen jaar is) niet meer. Ik hoop dan ook dat er een mogelijkheid komt om de site meerdere thema's te geven, waardoor ik hier toch weer vaker langs wil komen.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee :)
Jouw gezondheid is onze topprioriteit. ;)

Serieus, we zijn ermee bezig. Let op het lijstje in het rode/roze vak hieronder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.van.Dijck
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 19:06
Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is

Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is)
Ik ben trouwens benieuwd of er een poll gaat komen nadat deze online is over welke instelling men gebruikt om Tweakers te bekijken. O-)

PS: Ik zou me rot lachen als de meerderheid hem op compact zou hebben staan :9

[ Voor 9% gewijzigd door Joost.van.Dijck op 05-11-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Joost.van.Dijck schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:34:
[...]
Ik ben trouwens benieuwd of er een poll gaat komen nadat deze online is over welke instelling men gebruikt om Tweakers te bekijken. O-)

PS: Ik zou me rot lachen als de meerderheid hem op compact zou hebben staan :9
Waarom zou dat een poll moeten worden? Dat is enkel maar onbetrouwbaar / onvolledig. Een simpele db-query is dan veel exacter (qua getallen).

Een poll zullen de hardcore gebruikers wel gaan stemmen en de "newbees" niet, terwijl ik juist vermoed dat de newbees niet de instellingen gaan veranderen en dus overweldigend gaan winnen (qua aantallen) in de query.

Dat is het mooie van statistiek, je kan er uit laten komen wat je wilt. Het enige probleem is dat het zo weinig zegt (als er 1000 mensen eenmalig de site bezoeken en 1 dagelijkse tweaker de compact setting gebruikt dan is het 1000:1 maar toch vermoed ik dat de 1 meer waard is dan de 1000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:52

XanderDrake

Build the future!

Ik vind dat de staf goed om gaat met alle kritiek en zijn best doet om verandering te weeg te brengen... Maar ik heb er een hard hoofd in dat dit 100% of zelfs tot 50% gaat lukken. Ik ben te verslaaft om T.net vaarwel te zeggen, maar een dikke week verder merk ik dat ik, inderdaad, veel minder langs kom.

Ik 'woon' op t.net en GoT, sinds 2003 om precies te zijn. Ik heb al 4 keer gestemd opdat ze de beste website van Nederland zouden worden bevonden. Ik ga dat vanaf nu niet meer doen.

Omdat ik een actief gebruiker ben (in de top 250 qua karma) heb ik de mogelijkheid om iets aan het design te doen. Via de CCS heb ik het beste van versie 7 proberen te maken, een mooie hybride tussen de kleuren van 6 (voor mij de echte tweaker kleuren) en de strakheid van 7.
Maar ik zoek niet meer rond. Ik kom niet meer op bepaalde gedeeltes. Als ik op werk, op mn tablet en laptop naar t.net ga, is de tracker verdwenen en daarmee elke 'natuurlijke drang' om nieuwe items, (user) reviews, meuktrackers, berichten en dergelijke aan te klikken. En zo te zien zullen deze viewpoints niet voorzien worden van de tracker, dus helaas pindakaas.
Daarnaast vind ik dingen niet meer. Ik moest rondkijken voor server onderdelen, iets wat ik vaak moet doen voor mij werk, maar ik vind ze niet meer. De pricewatch items zijn vreemd geclusterd en meer een samenvoegings experiment van semantische data (met nieuws, meuktracker, e.d) dan iets wat ik goed kan gebruiken. Als ik "UPSs" zoek vind ik een lege catagorie... Ik betrapte me erop dat ik VIA GOOGLE in de pricewatch zit te zoeken.
De frontpage is juist rommelig geworden. Ik kan niet zomaar al het 'nieuws' van alle onintressante software updates onderscheiden.

In het doel "de gebruiker zal minder gaan klikken" zijn jullie met vlag en wimpel geslaagd. Maar volgens mij op precies de verkeerde manier
:-(

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nftk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 15:59
crisp schreef op maandag 05 november 2012 @ 00:39:
[...]

Het idee is om de 'compactheid' in 3 gradaties aan te bieden (default-comfortabel-compact). Dat betreft dan voornamelijk zaken als paddings en margins. Daarnaast wordt de achtergrondkleur los instelbaar (van wit tot donkergrijs).

[...]

Nee, T6 is echt passé

[...]

Omdat T6 teveel beperkingen had met betrekking tot de functionaliteit die we willen bieden.

[...]

Met wat hulp en opbouwende kritiek van onze bezoekers ;)
Welke nieuwe functionaliteit willen jullie nog allemaal toevoegen aan een geweldige site _/-\o_ ?
Ik heb nu alles van Tweakers als T6 met een custom CSS omdat het gewoon veel beter werkte en veel overzichtelijker. Hopeljk wordt de community volgende keer wat meer aangehaakt voor wat we willen zien met de nieuwe site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 19:02
XanderDrake schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:31:
blabla

In het doel "de gebruiker zal minder gaan klikken" zijn jullie met vlag en wimpel geslaagd. Maar volgens mij op precies de verkeerde manier
:-(
Het grappige wil dat ik me toevallig precies het zelfde realiseerde toen ik "maar weer eens" inlogde op mijn tweakers account. Mijn tweakotine zegt genoeg

Tweakotine i 85 #20767

Vroeger zat ik letterlijk uren achter tweakers al het nieuws te lezen \ fora's te bekijken etc maar tegenwoordig komt het er simpel weg niet meer van omdat de drive weg is :'(

Overigens wel een compliment naar de staff toe voor al het harde werk om de mensen die v6 gewend waren het naar de zin te maken :)

[ Voor 65% gewijzigd door Timv37 op 06-11-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Idem hier:
Tweakotine #14813 115
De maanden voor T7 ging dat gestaag omhoog.

Is er eigenlijk meer bekend over de FP pageviews van de afgelopen maand? Ik kan alleen grafiekjes van de laatste week maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Senor Sjon schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:04:
Idem hier:
Tweakotine #14813 115
De maanden voor T7 ging dat gestaag omhoog.

Is er eigenlijk meer bekend over de FP pageviews van de afgelopen maand? Ik kan alleen grafiekjes van de laatste week maken.
Laatste maand zegt niets, te korte sample-tijd en te veel veranderingen binnen die sampletijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Senor Sjon schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:04:
http://tweakers.net/stats Leef je uit zou ik zo zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die had ik al, maar die gaat niet verder terug dan 7 dagen. Nu T7 een week of 3 in de lucht is, kunnen we de eerste effecten al zien denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Senor Sjon schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:25:
Die had ik al, maar die gaat niet verder terug dan 7 dagen. Nu T7 een week of 3 in de lucht is, kunnen we de eerste effecten al zien denk ik?
1 grafiek gaat niet verder dan 7 dagen dat is waar maar je kan toch de begindatum aanpassen en zo in een paar grafiekjes de algemene trend bekijken van de afgelopen weken/maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:00

_David_

FP ProMod

llama llama duck

fp pageviews kan je niet vergelijken omdat auto refresh weg is sinds T7

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hadden ze een website moeten opzetten zoals www.newbs.net zodat deze ' simpele' website layout beter had gepast. En tweakers.net kunnen laten zoals 't was ^^ .. was in ieder geval logischer geweest. De lekkere informatie dichtheid die je als een tweaker verwacht is verdwenen. Mijn scrollwiel ondertussen ook al -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ah ok. Dan zie ik van 10+m naar ~4,8m op de frontpage. Het is niet duidelijk wat het uitschakelen van de autorefresh doet, maar dat lijkt me niet de volledige daling te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Senor Sjon schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:31:
Ah ok. Dan zie ik van 10+m naar ~4,8m op de frontpage. Het is niet duidelijk wat het uitschakelen van de autorefresh doet, maar dat lijkt me niet de volledige daling te verantwoorden.
Toch wel ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er zijn inderdaad mensen die continu een tabje open hebben op de frontpage, mogelijk op een gepind app-tabje. Kan me goed voorstellen dat mensen die de hele dag aan het browsen zijn met de frontpage open zonder die daadwerkelijk de hele tijd te lezen die stats behoorlijk scheef hebben getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan moet je de FP tweakotine op gaan tellen van afgelopen week in vergelijk tot twee weken voor T7. :P Volgens mij kom je dan beter uit? Je hebt dan de ingelogde gebruikers en je weet hoeveel ze rondhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Senor Sjon schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:31:
Dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Y0tdKu0jC3zsKcVROwX6pswA/medium.png

Geeft nog het beste overzicht, niet zo veel verandert dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
zeef schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:19:
[...]
Serieus, we zijn ermee bezig. Let op het lijstje in het rode/roze vak hieronder. :)
Merk er maar weinig van na 3 weken ofzo; het ziet er allemaal nog steeds even vervelend eruit als de dag dat T7 in onze strot werd geduwd aan ons werd voorgeschoteld, maar ja.

We moeten maar afwachten en hopen dat T7 ooit nog een keer iets positiefs wordt. Het succes van T6 zal het niet meer evenaren in ieder geval.

Telkens het verhaal "we zijn er mee bezig", "wordt aan gewerkt", etc. begint ondertussen ook een beetje oud te worden.

Hierdoor ga je serieus twijfelen aan het feit dat er bijna geen voorbereidend werk is geleverd tijdens het ontwerp en design tijdens de (zogenaamde) test-fase.

Who cares right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Goh, alweer zo negatief. Dat was je vorige week ook al. Ik weet niet hoe snel jij tientallen verschillende issues op kan pakken maar als jij zo verdomd snel bent moet je misschien maar even solliciteren. Tweakers zoekt nog developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Zwijntjesdrecht schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:41:
[...]

Merk er maar weinig van na 3 weken ofzo; het ziet er allemaal nog steeds even vervelend eruit als de dag dat T7 in onze strot werd geduwd aan ons werd voorgeschoteld, maar ja.

We moeten maar afwachten en hopen dat T7 ooit nog een keer iets positiefs wordt. Het succes van T6 zal het niet meer evenaren in ieder geval.

Telkens het verhaal "we zijn er mee bezig", "wordt aan gewerkt", etc. begint ondertussen ook een beetje oud te worden.

Hierdoor ga je serieus twijfelen aan het feit dat er bijna geen voorbereidend werk is geleverd tijdens het ontwerp en design tijdens de (zogenaamde) test-fase.

Who cares right?
We care. Daarom willen we de fixes die komen perfect hebben. Er wordt elke dag nog gesleuteld aan de 'grijs-o-lator' die niet alleen de achtergrondkleur aanpakt maar ook de dichtheid kan veranderen. Dat moet -zeker gezien de voorgeschiedenis- in een keer goed zijn. Daarvoor nemen we de tijd en dat vinden we zelf ook vervelend maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Micha schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:34:
[...]

Dit:
[afbeelding]

Geeft nog het beste overzicht, niet zo veel verandert dus....
Zolang de schaal tussen de verschillende weken hetzelfde is, zie ik toch wel een dalende lijn. Eerst was het excuus vakanties, maar die zijn lang en breed voorbij. Vergelijk de verschillende weekenden maar, afgelopen weekend was het hondenweer hier, maar toch minder views. Ook heeft de grafiek op de zaterdag dezelfde vorm, alleen telkens lager. Op GoT is het aantal vrij constant rond de 3.7-3.8, stijgt in september naar 4.1-4.2 (nieuw schooljaar?) en na T7 valt ie weer terug naar 3.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

BarôZZa schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 03:37:
Ik heb zelf een bescheiden forumpje gemaakt, maar liep tegen dezelfde zaken aan. Ik heb het als volgt aangepakt:
geen marges tussen de posts, maar de even en oneven posts een verschillende tint achtergrond (eventueel een dunne border ertussen). Op die manier is het erg duidelijk waar de volgende post begint en het ziet er niet in elkaar geduwd uit. Het ziet er zelfs wat rustiger uit omdat je posts niet gescheiden worden door border-witruimte-border.

Ik zie zelfs dat op Tweakers de even en oneven posts al verschillende classes hebben.

Hiervoor gebruik ik een foefje van de oude Youtube-layout: standaard de visibility van het divje met de quote buttons etc op hidden zetten en bij .message:hover .divding de visibility op visible zetten. Je krijgt dan dat de knoppen alleen zichtbaar zijn wanneer je met je cursor over de post beweegt, maar je hoeft niet extra te klikken of zoeken om de gewenste functies te bereiken.

Voorbeeldje dat binnen twee tellen in Chrome in elkaar is geflanst (de muiscursor was dus bij de post van Hahn):

[afbeelding]
Ik moest net lachen om je layout : Dit is PRECIES wat werd gebruikt bij de paarse layout om de posts te onderscheiden :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
zeef schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:12:
[...]

We care. Daarom willen we de fixes die komen perfect hebben. Er wordt elke dag nog gesleuteld aan de 'grijs-o-lator' die niet alleen de achtergrondkleur aanpakt maar ook de dichtheid kan veranderen. Dat moet -zeker gezien de voorgeschiedenis- in een keer goed zijn. Daarvoor nemen we de tijd en dat vinden we zelf ook vervelend maar het is niet anders.
Wat ik mij nu wel afvraag is of jullie het nu niet *te* goed willen doen.

Er wordt door gebruikers alleen gevraagd om een andere kleurstelling, content op de juiste plaatsen ipv wit en knopjes ipv linkjes. Ik begrijp niet echt wat een complete grijs-o-lator daar dan aan moet verbeteren, zeker met dat wat ik erover heb gelezen (een dag/nacht-ritme? wah?).

Dit bedoel ik echt niet negatief, ik denk alleen dat er misschien iets te veel naar de details wordt gekeken ipv waar het echt om gaat :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik had persoonlijk wat dat betreft ook liever gezien dat de achtergrondkleur in elk geval tijdelijk even teruggeschroefd was naar #fcfcfc in plaats van #ffffff. Dat had al een wereld van verschil gemaakt zonder de layout geweld aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Mag dit ALSTUBLIEFT zo SNEL mogelijk gefixt worden? [bug][GoT] topics met tabellen in previewmodus

Het is ongelofelijk irritant en kan nu dus geen mooie/grote topics maken/aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Toevallig dat ik na 5/6 dagen weer even kwam kijken of de witte achtergrond al aangepast is, maar niets is minder waar. Jullie zijn er nog steeds over aan het bakkeleien. Pas $^&*%# die css aan en implementeer later hoe je het wilt hebben. Het is echt 6 characters aanpassen in css, meer niet. En neem het dan voor lief dat de frontpage er wazig uitziet. Want waarom de reacties zo'n rare witte balk hebben aan de zijkant is mij een raadsel:

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y152/Tarabass/posts_frontpage.png

Maar implementeer het dan in ieder geval 'tijdelijk' voor het forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
NMe schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:56:
Ik had persoonlijk wat dat betreft ook liever gezien dat de achtergrondkleur in elk geval tijdelijk even teruggeschroefd was naar #fcfcfc in plaats van #ffffff. Dat had al een wereld van verschil gemaakt zonder de layout geweld aan te doen.
Tja, wat dat betreft denk ik ook dat het tijd begint te worden om onderscheid te gaan maken tussen quick-fixes en total fixes.

Aangezien de total fixes redelijk lang op zich laten wachten en de irritaties over kleine dingetjes in de loop der tijd steeds groter worden.

Gooi er een achtergrondkleur in.
Als er een mogelijkheid is voor meerdere stylesheets (is er in ieder geval in de opties wel) bied dan enkel een stylesheet met kleinere marges aan.
Gooi de breedheids-eis van de tracker omlaag naar 1150px.

En dan moet je misschien later in de week / maandag een 2e release maken die het totaal fixed zoals gewenst door MT, maar dan is er nu na 3 weken weer wat progressie en wat minder irritatie.

Want zeker met de mega-fixes die hier voorgesteld worden door bijv femme vraag ik me af of het niet too much word en er dan weer klachten gaan komen over de fix.

Bijv zoiets als day-night moet ik eerst zien voordat ik er een oordeel over kan geven, maar het klinkt als iets totaal nieuws op het internet en ik vraag me dan af hoeveel mensen niet gewoon bij het oude vertrouwde willen blijven.

Ik ben een beetje bang dat je als eeuwige klager weggezet gaat worden als je na 1 maand wit opeens day-night mode ook niet goed vind en dat er dan gezegd gaat worden dat je daarom gevraagd hebt, terwijl er over het meerendeel enkel maar om een achtergrond die niet wit is gevraagd wordt.
Tarabass schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:04:
Toevallig dat ik na 5/6 dagen weer even kwam kijken of de witte achtergrond al aangepast is, maar niets is minder waar. Jullie zijn er nog steeds over aan het bakkeleien. Pas $^&*%# die css aan en implementeer later hoe je het wilt hebben. Het is echt 6 characters aanpassen in css, meer niet. En neem het dan voor lief dat de frontpage er wazig uitziet. Want waarom de reacties zo'n rare witte balk hebben aan de zijkant is mij een raadsel:
...
Maar implementeer het dan in ieder geval 'tijdelijk' voor het forum..
Sorry, maar wazige FP en rare balken zijn simpelweg onacceptabel dat kan ik wel begrijpen. Dan ga je van de regen naar de drup.

Als jij het voor jezelf wel acceptabel vind dan zou ik idd zeggen stylish oid. Maar t.net kan wel een redelijke quick-fix uitrollen lijkt mij.

[ Voor 20% gewijzigd door Gomez12 op 06-11-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)
Binnen nu en twee weken... Helaas, die twee weken zijn morgen voorbij en "het overgrote deel" is nog niet gefixed. Hoe staat het er mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:41
nero355 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:28:
[...]

Ik moest net lachen om je layout : Dit is PRECIES wat werd gebruikt bij de paarse layout om de posts te onderscheiden :D
Ook niet zo gek, aangezien vaak de eerste ingeving de beste is. Pas wanneer je dingen anders wil maken gaat het soms de onlogische kant op.

Allemaal geen wereldgrote problemen trouwens. Net als de witte achtergrond, doe allemaal ff niet zo dramatisch. Google, nos.nl, nu.nl, Engadget en weet ik veel hoeveel sites hebben een witte achtergrond. Als het pijn doet aan je ogen heb je je monitor serieus verkeerd afgesteld. Idem voor als je de grijstinten niet goed kan onderscheiden.

De vorige Tweakers-versie was trouwens stukken minder. Te rommelig, ongestructureerd en onduidelijk. Je moet gewenning niet verwarren met een goed ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:08:
[...]

Binnen nu en twee weken... Helaas, die twee weken zijn morgen voorbij en "het overgrote deel" is nog niet gefixed. Hoe staat het er mee?
Er wordt hard gewerkt maar dat gaat niet altijd zo voorspoedig als we zouden willen. Ja, we willen een total-fix. Want wat hebben we aan een fix waar (weer) een deel van de users niet blij mee is. Er wordt hard gewerkt aan grijs, compacte FP en de tracker. Dat heeft topprioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nero355 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:28:
[...]

Maar de paarse layout was ook superieur ten opzichte van wat we nu hebben. Nu is het echt zo'n eenheidsworst, die paarse kleurtjes waren tenminste nog een beetje origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:41
Kwamen jullie wel op veel plekken op de site dan? Of tikte je de frontpage en nog twee features gewoon telkens aan?

Want de layout was een drama. De submenu's bovenin bijna niet te navigeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:08:
[...]

Het gaat heel goed ;) de oplossing voor de spacing en kleuren is echt bijna af, maar laatste optimalisaties en het gladstrijken van kleine bugs heeft gewoon wat tijd nodig. We willen niet dat het 'ongeveer' werkt, maar echt in alle denkbare situaties. Dat betekent dus in verschillende browsers (zowel desktop als mobiel) en op alle verschillende subpagina's van de site. Daarnaast moet ook getest worden in alle mogelijk configuraties, dus ook bijvoorbeeld met takeover-advertenties. Dat kost nou eenmaal tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
zeef schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:29:
[...]
Ja, we willen een total-fix. Want wat hebben we aan een fix waar (weer) een deel van de users niet blij mee is.
Hoezo denk je dat opeens iedereen blij is met de total-fix?

Niet-happy users zijn een onderdeel van het modjes-/devver-leven ;)

Ik denk juist dat je met een paar quick-fixes en op basis van de response op die quick-fixes juist betere total-fixes kan maken ipv dat er nu bijna 3 weken gewerkt wordt aan total-fixes waar nog geen user op geschoten heeft.

Of wordt het straks gewoon of A (wit) of B (totalfix) moet je goed vinden, tussenwegen zijn er niet meer. Of gaan we dan weer een totalfix over de totalfix krijgen.

Als ik zo eens lees wat er over de totalfixes gezegd wordt dan is het voornamelijk functionaliteit waar niemand direct om vraagt en die niemand gezien heeft (behalve in filmpjes / screenshots). Klinkt eigenlijk net zoals een ander proces wat 2 jaar lang geduurd heeft... >:)

Een tracker die wel / niet gefixeerd is, waar je wel / niet in kan scrollen, die wel / niet zelf in te delen is, die wel / niet linkjes naar myreact / activetopics bevat (ik hoop dat ik nu de meeste nieuwe functionaliteiten van de tracker wel gehad heb) in combinatie met de complexiteit van wat moeten we gaan doen met de pageheader + tracker als je gaat scrollen daar is allemaal niet om gevraagd afaik.
Dat is ook allemaal geen gemiste functionaliteit, dat zijn allemaal nieuwe features.
Wat er gevraagd wordt is simpelweg dat de min. breedte een stuk omlaag geschroefd wordt.

Ik zou na 3 weken toch echt zeggen : Behandel de vraag en gooi de nieuwe mooie features maar op de long-list voor over 2 maanden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
WoutF schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:41:
[...]
We willen niet dat het 'ongeveer' werkt, maar echt in alle denkbare situaties.
Dus IE6 bugs kan ik ook melden :P

Mag ik eens vragen wat dan tegenwoordig alle denkbare situaties inhoudt?

Want vanuit het verleden heb ik vaak genoeg in LD voorbij zien komen dat een gemeld iets ging over een nightly / alpha / beta en dat die dus niet in behandeling genomen werd, of het was een te oude browser, of een te uitzonderlijke telefoon of een ditje of een datje.

Ik heb altijd het gevoel gehad dat er maar iets van 15 browsers supported waren en de rest was best effort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Gomez12 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:50:
[...]

Dus IE6 bugs kan ik ook melden :P

Mag ik eens vragen wat dan tegenwoordig alle denkbare situaties inhoudt?

Want vanuit het verleden heb ik vaak genoeg in LD voorbij zien komen dat een gemeld iets ging over een nightly / alpha / beta en dat die dus niet in behandeling genomen werd, of het was een te oude browser, of een te uitzonderlijke telefoon of een ditje of een datje.

Ik heb altijd het gevoel gehad dat er maar iets van 15 browsers supported waren en de rest was best effort
Dat vind ik er best veel eigenlijk :) Ik hoor niet bij product of technology, maar weet wel dat er op heel veel configuraties getest wordt. Dat betekent dus op Windows met verschillende browsers, op een Mac met verschillende browsers (op Linux ook gok ik, weet ik niet zeker) en daarnaast op smartphones en tablets. Hele oude browsers en bèta's worden vziw niet ondersteund.

Natuurlijk was het heel makkelijk geweest om even snel de achtergrondkleur aan te passen, maar dat is vziw nooit de bedoeling geweest. Er zijn namelijk ook users die de huidige achtergrondkleur prima vinden en helemaal niet terug willen naar (donker)grijs. Er is dus eerst een passende oplossing bedacht (optie voor meerdere density niveaus en custom achtergrondkleur), die is daarna ontworpen, gebouwd en wordt nu getest.

Ik snap dat het voor gebruikers lang lijkt te duren, maar er wordt door de ontwikkelaars niet plots paniekvoetbal gespeeld. En terwijl dit soort features gebouwd worden loopt er ook nog gewoon een iteratie met een planning, ligt de reguliere roadmap er nog en worden er bugs gefixt die recentelijk gevonden zijn. Dat er aan de layout van de site niet heel veel aangepast is, betekent niet dat onze devvers niet heel hard werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:08:
Goh, alweer zo negatief. Dat was je vorige week ook al. Ik weet niet hoe snel jij tientallen verschillende issues op kan pakken maar als jij zo verdomd snel bent moet je misschien maar even solliciteren. Tweakers zoekt nog developers.
Alsof ff één regel CSS aanpassen zoveel werk en secundair; alsof je daar een developer voor nodig hebt. Ik heb inderdaad tijd over nu ik niet meer zoveel op Tablets.net kom, maar die besteed ik aan nuttigere zaken. Ik voel mij echt niet verplicht om jullie werk te doen. ;)

Maar ja, kijk over een weekje wel weer, misschien dat er dan iets veranderd is. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. En ondertussen wacht ik met smacht op de resultaten van 'Website van het jaar'. :P _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
WoutF schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:09:
[...]
Dat vind ik er best veel eigenlijk :)
Mwah valt wel mee hoor :
PC :
- IE 8
- IE 9
- IE 10
- Chrome current version
- FF current version
- Safari current version
Mac :
- Chrome current version
- FF current version
- Safari current version
Linux :
- Chrome current version
- FF current version
Ipad :
- Safari
Iphone :
- Safari
Android Tablet :
- Default browser
- Dolphin Browser
- Chrome current version
Android Phone :
- Default browser
- Dolphin browser

En ik zit al op 18 browsers en dan tel ik opera nog niet eens mee.
Het zijn ook idealiter maar 6 producten.
Natuurlijk was het heel makkelijk geweest om even snel de achtergrondkleur aan te passen, maar dat is vziw nooit de bedoeling geweest.
...
Er is dus eerst een passende oplossing bedacht (optie voor meerdere density niveaus en custom achtergrondkleur), die is daarna ontworpen, gebouwd en wordt nu getest.
Niet om al te negatief te zijn, maar als die passende oplossing er tijdig was geweest dan was het perfect geweest dat t.net the extra mile was gegaan maar doordat het zolang duurt wordt enkel maar de irritatie groter.
Ik snap dat het voor gebruikers lang lijkt te duren, maar er wordt door de ontwikkelaars niet plots paniekvoetbal gespeeld.
Ehm, in de .plan na t7 lees ik toch wel enigszins die toezegging tot matig "paniekvoetbal" ipv structurele oplossingen die een paar maanden bouwen zijn.
En terwijl dit soort features gebouwd worden
Het features benoemen is imho fout, het zijn inschattingsfouten aan jullie zijde (zie ook de .plan etc) waar jullie ruimschoots voor door het stof zijn gegaan, ga het aub nu niet opeens features benoemen.
Dat er aan de layout van de site niet heel veel aangepast is, betekent niet dat onze devvers niet heel hard werken ;)
Tja, omgekeerd : dat de devvers heel hard werken zegt niets over het feit of de geconstateerde/benoemde problemen verholpen gaan worden.

P.s. en ja deze reactie schoot mij dus even in het verkeerde keelgat, ik krijg hier weer het gevoel bij dat alles wel goed gaat en dat er opeens geen problemen meer zijn maar enkel maar nieuwe features die de community wenst te hebben.
Als dat echt het idee is wat er bij t.net leeft dan vraag ik me toch echt af hoezeer zeef / crisp / modjes / Femme etc van de rest van het t.net personeel verwijderd zijn, want de genoemde mensen hebben de problemen erkend en toegezegd eraan te gaan werken ipv het als "features" te bestempelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Gomez12 op 06-11-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zwijntjesdrecht schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:23:
[...]

Alsof ff één regel CSS aanpassen zoveel werk en secundair; alsof je daar een developer voor nodig hebt. Ik heb inderdaad tijd over nu ik niet meer zoveel op Tablets.net kom, maar die besteed ik aan nuttigere zaken. Ik voel mij echt niet verplicht om jullie werk te doen. ;)
Die tijd heb je hier dan niet erg lang besteed aan je registratiedatum te zien. Je hebt nogal wat eisen voor iemand die net om de hoek komt kijken.

Verder: als jij met één regel CSS al die issues op kan lossen krijg je van mij een koekje. Zo nee, zeg dan niet zo'n belachelijke dingen want je zet alleen jezelf voor lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
NMe schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:43:
[...]
Verder: als jij met één regel CSS al die issues op kan lossen krijg je van mij een koekje.
Hmmm, is er nog een bepaalde regellengte of volstaat een minified script ook ;)

En ik neem aan dat anders gewoon body visibility false ook wel alle problemen laat verdwijnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Die tijd heb je hier dan niet erg lang besteed aan je registratiedatum te zien. Je hebt nogal wat eisen voor iemand die net om de hoek komt kijken.

Verder: als jij met één regel CSS al die issues op kan lossen krijg je van mij een koekje. Zo nee, zeg dan niet zo'n belachelijke dingen want je zet alleen jezelf voor lul.
Hoe lang mag die regel zijn?

PS ik ben ook alweer aan mn minimaal 10e username toe hier. Af en toe doe ik een half jaar niks, dan navigeer ik hier weer eens naar toe en ben ik mn oude username weer kwijt / ISP geswitched / boeit t me niet dat ik ERGENS een username had, dus maak ik er weer een aan tot ik het weer zat ben en de hele cyclus weer van voren af aan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Niet online
[...]

Kortzichtig? Alsof je alles kunt bepalen aan de hand van een registratiedatum op een website en / of forum. Alsof je Tweakers alleen kunt gebruiken als je ingelogd bent. Humor. Hoop dat jullie wat serieuzer te werk gaan met de serieuze aanpassingen die op Tweakers nodig zijn om toch mensen te behouden in de toekomst.

En begrijpend lezen is ook niet je sterke punt? Ik heb over dat vieze irrante wit op de achtergrond en JA DAT IS REGEL CSS. Had je hoger verwacht als "dev". Carnaval's Dev zeker. :+

Maar ja, succes met de verbeteringen, hoop dat ze er snel komen. Ik zal jullie voorlopig niet meer lastig vallen met mijn "negativiteit". Geef alleen mijn visie af dat aan de huidige staat er nog altijd flink wat aan mankeert. En anno 2012 moeten dit soort dingen toch wel redelijk snel te fixen zijn, zeker gezien het feit dat jullie met een "groot" team functioneren.

En dit soort dingen had je lang en breed tegen gekomen als je een fatsoenlijke test-fase hadden gehad, in plaats van slechts een handjevol tweakers te vragen.

Jullie snappen echt de frustratie niet, als een website, waarvan je dag in, dag uit gebruik van maakt (lees: toch wel enkele uurtjes per dag), ineens zo dermate veranderd wordt dat het onplezierig werkt en eruit ziet. Dus ja, kan geïrriteerd overkomen. Mag toch?

Maar ja, uiteraard zie ik dit allemaal verkeerd. Nee hoor, nieuwe Tweakers is top! Keep it up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwijntjesdrecht schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:10:
...
Maar ja, uiteraard zie ik dit allemaal verkeerd. Nee hoor, nieuwe Tweakers is top! Keep it up.
Nou doei :w

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jMDohk0ROPw2WLLFk6xmsNnl/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Heren, heren, heren. Zo kan 'ie wel weer. Discussie mag, begrip voor 't gevoel is er zeker. Maar wel respectvol; hard op de zaak, zacht op de man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Gomez12 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:05:
[...]
Gooi de breedheids-eis van de tracker omlaag naar 1150px.
Dat gaat niet zo simpel in de huidige opzet waarbij er wel voldoende ruimte moet zijn naast de content (rechts zou wellicht nog kunnen met horizontale scrollbalk, links wordt je tracker gewoon deels onbereikbaar...)
Zwijntjesdrecht schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:23:
[...]
Alsof ff één regel CSS aanpassen zoveel werk [...]
Het is iets meer dan dat; als je ergens een kleur aanpast moet je ook op andere plekken kleuren aanpassen om het in balans te houden (voldoende contrast). Daarbij willen we het optioneel houden :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Misschien wat cru, maar ik zou dit topic als sticky dicht zetten zolang er toch niets meer bekend is dan "we zijn er mee bezig".
Ik kan niet zien hoeveel views dit topic per dag heeft, maar de posts van de afgelopen 3 dagen kun je missen als kiespijn als ik er even overheen lees. Dit in groot contrast met de rest van het topic waar de pijnpunten goed beargumenteerd werden overgebracht.

De boodschap van de community aan beleidsmakers is zeer duidelijk gemaakt en hier wordt adequaat op gereageerd. Als er nieuws is, discussieren we verder?

Bovenstaand heb ik bewust niet in een mail, DM of TR gezet, omdat ik wel benieuwd ben wat de anderen die hier al een paar duizend posts meelezen hiervan vinden. Doe dat dan maar wel via mijn DM, want hier is dat verder offtopic.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
crisp schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:50:
[...]

Dat gaat niet zo simpel in de huidige opzet waarbij er wel voldoende ruimte moet zijn naast de content (rechts zou wellicht nog kunnen met horizontale scrollbalk, links wordt je tracker gewoon deels onbereikbaar...)

[...]

Het is iets meer dan dat; als je ergens een kleur aanpast moet je ook op andere plekken kleuren aanpassen om het in balans te houden (voldoende contrast). Daarbij willen we het optioneel houden :)
Nogmaals, ik heb het over quick-fixes. Die kunnen desnoods in de volgende iteratie weer eruit als dan de totalfix klaar is. Dan is het zonde van de 2 uurtje quick-fixes maar is er tenminste progressie te zien en wordt er een doekje voor bloeden geboden.

Momenteel is er na oplevering qua een paar belangrijke irritaties nog steeds de status NO-FIX.

Kijk als het morgen allemaal live gaat als total-fix dan hoeft het momenteel niet meer, maar als er morgen nog een issue is met de totalfix (of weer een issue) dan zou ik zeggen spendeer die 2 uurtjes eraan. Perfectie komt met de totalfix wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dichtzetten is imo het slechtste wat je kan doen. Beter een algemeen topic, dan geen topic. Frustraties verdwijnen niet als je dit topic sluit, dat zal eerder erger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
PromWarMachine schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:52:
Ik kan niet zien hoeveel views dit topic per dag heeft
Yes you can (Even hoveren over de topictitel ;) )

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
PromWarMachine schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:52:

Ik kan niet zien hoeveel views dit topic per dag heeft
Per dag kan je het niet zien, maar hover over de titel en je ziet 128k views, gedeeld door de 19 dagen dat dit topic oud is, maakt een kleine 7000 views per dag gemiddeld :+

En verder lijkt mij dit topic sluiten een slecht idee. Dit topic geeft mensen de mogelijkheid om hun mening te uiten over T7, als je dat wegneemt ga je alleen maar meer ontevreden gebruikers krijgen, omdat ze dan ook niet eens hun ei kwijt kunnen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

RobIII schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:04:
[...]

Yes you can (Even hoveren over de topictitel ;) )
Dat is niet per dag, maar toch bedankt. :P
Hahn schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:05:
[...]
Per dag kan je het niet zien, maar hover over de titel en je ziet 128k views, gedeeld door de 19 dagen dat dit topic oud is, maakt een kleine 7000 views per dag gemiddeld :+

En verder lijkt mij dit topic sluiten een slecht idee. Dit topic geeft mensen de mogelijkheid om hun mening te uiten over T7, als je dat wegneemt ga je alleen maar meer ontevreden gebruikers krijgen, omdat ze dan ook niet eens hun ei kwijt kunnen.
Mja, daar heb je wel een punt, maar het is zo zinloos om constant dezelfde zaken te herhalen.
Dat was leuk en vooral hard nodig toen we het management moesten overtuigen van 'ons gelijk', maar dat is niet meer nodig.

Nu de mensen die er over gaan dat erkennen en er hard gewerkt wordt aan een spoedige oplossing, draagt herhaling van frustraties toch totaal niet meer bij aan een constructieve discussie?

Misschien heb ik gewoon te weinig geduld met mensen die trollen of lijken te denken dat deze site nog steeds een hobbyprojectje is. :+

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Gomez12 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:02:
[...]

Nogmaals, ik heb het over quick-fixes. Die kunnen desnoods in de volgende iteratie weer eruit als dan de totalfix klaar is. Dan is het zonde van de 2 uurtje quick-fixes maar is er tenminste progressie te zien en wordt er een doekje voor bloeden geboden.

Momenteel is er na oplevering qua een paar belangrijke irritaties nog steeds de status NO-FIX.

Kijk als het morgen allemaal live gaat als total-fix dan hoeft het momenteel niet meer, maar als er morgen nog een issue is met de totalfix (of weer een issue) dan zou ik zeggen spendeer die 2 uurtjes eraan. Perfectie komt met de totalfix wel.
We kunnen niet simpelweg nu de achtergrond donkerder maken als we wel als default wit willen houden; dat is de keuze die gemaakt is en daarmee moet een donkere achtergrond dus als optionele instelling worden aangeboden. Daarmee is er geen keuze voor een quick-fix in dit geval...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
crisp schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:18:
[...]

We kunnen niet simpelweg nu de achtergrond donkerder maken als we wel als default wit willen houden; dat is de keuze die gemaakt is en daarmee moet een donkere achtergrond dus als optionele instelling worden aangeboden. Daarmee is er geen keuze voor een quick-fix in dit geval...
Ok, begrijpelijk. Ik verkeerde in de veronderstelling dat er optionele keuzes kwamen etc (het luxe-gedeelte ;) ) maar dat er toch wel een unanieme mening was dat het wit te wit is (en dat de default dus iets donkerder zou uitvallen en je desgewenst zelf weer compleet wit kon kiezen mocht je het willen hebben).

Maar dan zit ik verkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

BarôZZa schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:39:
Kwamen jullie wel op veel plekken op de site dan? Of tikte je de frontpage en nog twee features gewoon telkens aan?

Want de layout was een drama. De submenu's bovenin bijna niet te navigeren..
Ben ik ook helemaal met je eens : De beste T.net layout is daarom ook IMHO Tweakers 5 i.c.m. Tweakers Nightlife template :)

- Beste frontpage : Alles wat overzichtelijk en werkte op welke resolutie dan ook.
- Beste forum layout : Lekker strak en zakelijk net als de frontpage.
- Voor de abbo tweakertjes werkte de paarse layout ook nog eens goed als je in een lollige bui was :P

Nog voor T7 bezocht ik al weinig de frontpage de laatste tijd, vanwege een hardware nieuws/reviews tekort, maar nu kom ik er gewoon helemaal niet :X Ik hoop echt dat alles wat beloofd is nog gefixt wordt, want HWI begint als nieuwssite voor mij steeds interessanter te worden op deze manier : Ik kom alleen nog op GoT nu :$

Wat ik misschien wel het meest jammer vind : De Pricewatch overhaul.

De oude manier van alles weergeven was IMHO direkter en overzichtelijker. Enkel de search was niet altijd geweldig, maar daar stoorde ik me nooit echt aan.

Ik hoop echt dat alles goed komt, want na 10+ jaar membership was T7 echte effe een :| moment voor mij !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 21:22
Kunnen we niet gewoon de T5 layout in een T7 jasje gooien?
Of dat je voor die layout kunt kiezen?

Je kunt wel blijven roepen dat T7 zulke geweldige features heeft, maar het blijft maar terugkomen dat 84% van de achterban dat niet interesseert.
Ik krijg ineens heimwee naar DOS... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prut
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 16:57
crisp schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:18:
[...]

Ik vind dat toch wat vreemd. Er is een nieuwe layout gemaakt die door zo'n 84% van de gebruikers niet gewaardeerd wordt, waarbij het wit een van de grootste kritiekpunten is. Is het dan wel zo'n goed idee om daar aan vast te houden? Ik hoop dat ik het mis heb, maar het lijkt bijna op een soort gelijk willen hebben van het design team, of wie die keuze dan ook gemaakt heeft.

Ik sluit me aan bij bovenstaande twee posts, T5 was voor mij ook de beste layout die Tweakers gehad heeft. T6 was een stapje terug, maar ik kon er uiteindelijk wel aan wennen is gebleken. Toch had ik veel liever gezien dat T5 als basis was genomen voor T7.
Pagina: 1 ... 45 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.