Wijs de onderbouwing in je post waar op ik in de eerste instantie reageerde eens aan?

Nee, niet over het ontwikkelproces, over de verhoudingen tussen front-end en back-end. En ik heb nog steeds niet gehoord wat daar evt. fout aan was.
De achterkant had gewoon wat werk nodig o.a. omdat er geen enkele hiërarchie zat in producten en merken. Als je het platform dat Tweakers graag wil bieden op productgebied bekijkt, dan zie je dat dat nogal een horde is om te nemen, tenzij je het fixt. Functioneel gezien is de Pricewatch er dan ook aardig op vooruit gegaan, zelfs als je de interface niks vindt.
Nee, in essentie over hoeveel regels er in de oude front-end code maximaal (maar wellicht aanzienlijk minder) veranderd hadden moeten worden om die te laten functioneren met de nieuwe back-end.
Zelfs als er 50% minder regels code veranderd hadden hoeven worden had het misschien wel 100% langer geduurd om te inventariseren wat er wel en niet anders moet en hoe dat bereikt moet worden. Regels code zeggen niks. Je kan bij wijze van spreken 2 dagen bezig zijn op een wijziging van 100 regels of een uurtje op een wijziging van 1000.
Waar ik zo slecht tegen kan is dat ik iets niet kan begrijpen. Het is de wetenschapper in mij wellicht. Die wil niet alleen maar weten maar ook begrijpen, en dat lukt me hierbij maar steeds niet.
Dat ligt dan niet aan de uitleg die gegeven is, want die was toch vrij duidelijk IMO.

Logisch. Wat je niet kent kun je niet missen.
Heel mooi.... als je niet beter gewend bent. Alleen kunnen we dat waarschijnlijk maar beter niet als norm nemen. Het is een van de ergste vormen van 'dumbing down'.
Hoewel ik het daar in essentie mee eens ben drijf je het wat mij betreft iets te ver door. Die dumbing down valt wel mee. De site geeft nog steeds dezelfde info, je komt er alleen op een andere manier op uit.
Enne... als jij aannames (met voorbehoud) mag maken dan mag ik dat ook. Afgesproken?
Alleen als je die aanname niet gebruikt als munitie om te schoppen, want in dat geval mag je die aanname eerst op waarheid checken.

Iets wat makkelijk is kost nog steeds tijd. En waar veel klachten zijn en bovendien ook nog steeds business as usual gerund moet worden moeten keuzes gemaakt worden, zoals Gomez12 hierboven ook al zegt.
Ik snap niet goed wat het bezwaar is tegen die kleurtjes... Ik vind het op deze manier echt minder prettig om te gebruiken en ik gebruik het dan ook minder. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Kan iemand mij uitleggen wat het bezwaar is tegen de overzichtelijkheid van wat kleurtjes?
Het bezwaar was als ik het me goed herinner dat de site in een soort van kleurplaat veranderde terwijl onderzoek uitwees dat niemand wist waar die kleurtjes eigenlijk voor stonden. Meer details ken ik verder ook niet. Dat het achteraf een foute keus was weten we intussen allemaal.

Hier was iedereen toch wel een beetje bang voor toen de boel werd overgenomen door Sanoma of Telegraaf... Toen de boel nog een paarse of lila kleur had hier was in elk geval het gathering.tweakers.net gedeelte het belangrijkst. Heel jammer als het zou kloppen wat je zegt...
Ehm, ook vóór VNU en de Persgroep (Sanoma en de Telegraaf hebben nooit iets te maken gehad met Tweakers) was Tweakers gewoon een bedrijf met werknemers die elke maand betaald moesten worden. Ook voor die tijd werd het geld al verdiend met advertenties, en het forum heeft vrijwel nooit advertenties gehad. Het forum was dus ook met het paarse monster nooit het belangrijkste... Misschien dat dat zo ooit begonnen is toen Femme het zaakje net gestart had maar al sinds er mensen afhankelijk zijn van het salaris dat elke maand op hun rekening gestort wordt is de frontpage de plek waar de centen verdiend worden en het forum alleen een manier om de community bij elkaar te houden. Dat maakt het forum niet minder belangrijk maar wel de tweede keus als je moet kiezen tussen een verbetering van de frontpage en een gelijkwaardige verbetering van het forum.
Even een topic openen in
Lieve Devvers werkt beter, hier sneeuwt je verzoek waarschijnlijk alleen maar onder.
[
Voor 35% gewijzigd door
NMe op 04-11-2012 14:04
]