Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 44 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.406 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:12

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

NOFI en ik ben dan ook maar een enduser, maar het valt me op aan je post dat je meer je eigen keuzes aan het verdedigen bent dan iets te doen met dezelfde reacties die door meerdere personen gegeven worden.

Laat staan dat er op bepaalde punten van kritiek en tips helemaal niet gereageerd wordt (ja, ook die van mij onder andere).

Zo loop je straks tegen hetzelfde probleem aan als bij de lancering van T7, jullie zijn tevreden, maar de gebruikers niet.

Edit: ik heb bijvoorbeeld even een vlugge test gedaan met mijn vorige post en het wel gebruik maken van langere regels (de ruimte die je wint door de advertenties etc. rechts weg te halen) scheelt alleen op die post al 4 regels. Zo'n beetje gelijk aan de extra ruimte aan marges die toegevoegd is tov v6, snoep daar hier en daar ook nog eens 5px vanaf en je hebt een wereld van verschil!

[ Voor 26% gewijzigd door floriske.nl op 02-11-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriske.nl schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:43:
[...]

NOFI en ik ben dan ook maar een enduser, maar het valt me op aan je post dat je meer je eigen keuzes aan het verdedigen bent dan iets te doen met dezelfde reacties die door meerdere personen gegeven worden.

Laat staan dat er op bepaalde punten van kritiek en tips helemaal niet gereageerd wordt (ja, ook die van mij onder andere).

Zo loop je straks tegen hetzelfde probleem aan als bij de lancering van T7, jullie zijn tevreden, maar de gebruikers niet.
Daar ben ik het helemaal mee eens, ik krijg het idee dan men aan het rekken is zodat we alsnog wennen aan de V7 zoal ontworpen door het team. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:53:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens, ik krijg het idee dan men aan het rekken is zodat we alsnog wennen aan de V7 zoal ontworpen door het team. :-(
:+ Even buiten de ridicule stelling; wat zou er mis mee zijn als mensen eraan wennen? Als het niet gaat om concrete verbeterpunten maar om dingen die slechts wennen zijn, dan is er toch juist niets aan de hand? Of gaat het dan ineens principieel om dat het anders moet om het anders moeten... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

floriske.nl schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:43:
[...]
Edit: ik heb bijvoorbeeld even een vlugge test gedaan met mijn vorige post en het wel gebruik maken van langere regels (de ruimte die je wint door de advertenties etc. rechts weg te halen) scheelt alleen op die post al 4 regels
Screenshotje?

Ik vraag me echt af of dat nog prettig leest, als de regels langer worden. Bij posts met hele korte alinea's valt dat nog wel mee, maar bij wat uitgebreidere verhalen ga je dan op een gegeven moment moeite krijgen om op de juiste regel verder te lezen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Orion84 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:12:
[...]

Screenshotje?

Ik vraag me echt af of dat nog prettig leest, als de regels langer worden. Bij posts met hele korte alinea's valt dat nog wel mee, maar bij wat uitgebreidere verhalen ga je dan op een gegeven moment moeite krijgen om op de juiste regel verder te lezen.
Mag die verantwoordelijkheid ook niet een beetje bij de poster gelegd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
Is deze bug al bekend ?

V&A advertentie meldpunt gemaakt -> notificatie ontvangen dat deze verwerkt is -> klik er op vanaf de homepage op (forum ook, maakt niet uit)-> Om gebruik te kunnen maken van deze functie moet je zijn ingelogd.
Heb je nog geen account? Je kunt er hier eentje aanmaken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PMVea0zF1ZftgsngZyOJEgA2/full.png

Ook krijg ik trouwens een melding in Chrome dat bij het uploaden van een foto naar het foto album vanaf het 'bericht veld' niet naar het clipboard gekopieerd kon worden. Ik heb geen aanpassingen in Chrome dus dit lijkt me ook een bug ? :)

Ik kon deze twee bugs niet zo snel vinden, mocht een BUG topic nodig zijn hoor ik het graag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

MikeyMan schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:15:
[...]

Je kan een post op een smalle layout ook onleesbaar maken met alinea's van tientallen regels inderdaad, maar ook met fatsoenlijk leesbare alinea's van 5 à 10 regels wordt het al vervelend als je erg brede regels hebt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:12

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Orion84 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:12:
[...]

Screenshotje?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BFZicUPI88hr37QFgVDIXdU2/thumb.jpg
voor

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TWkWBMqHs9XpbJAmcnK0Qe5u/thumb.jpg
na

Let niet teveel op de marges, het was even een vlug testje.

Edit: Zelf vind ik het prima te doen, maar mocht dit voor users niet lekker meer lezen dan is er altijd nog een gulden middenweg.

[ Voor 13% gewijzigd door floriske.nl op 02-11-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

MikeyMan schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:15:
[...]

Ja, fantastisch, dan krijgen we allemaal van die onleesbare posts zoals die van HetRatje. Er lopen nog een paar figuren rond die zelf om de paar woorden op Enter menen te moeten drukken.

Dit kan de browser veel beter, als de container maar normale afmetingen heeft. Daarnaast wen je als je het forum regelmatig leest aan een bepaalde regellengte, waardoor je bij iemand die zonodig zelf steeds op Enter moet douwen telkens 'verbaasd' bent over een regel die 'te vroeg' eindigt. Dit bevordert de leesbaarheid niet.

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 02-11-2012 16:58 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Femme schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:19:
Ik zou die links ook in een pulldown kunnen stoppen rechts bovenin het postkader. Dat ruimt nog beter op. Ik vind het echt een drama hoeveel functionaliteit er zit verstopt in een forumpost. Vooral in de oude layout.
Dan gebruik je toch lekker custom CSS om het aan te passen voor jezelf? Ik vind het namelijk wel handig om al die dingen te hebben, net als veel andere users (waaronder ook moderators).
In een pulldown heb je meer ruimte om dingen te benoemen.
Al dat informatie en functionaliteit verstoppen begint me de keel uit te hangen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Sorry dat ik het topic niet helemaal doorlees, maar wanneer komt die donkere achtergond?

Ik weiger vooralsnog om custom CSS te gebruiken, maar het wordt zo zachtjes aan wel aantrekkelijk. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:47

The Legend

*Plop*

NMe schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:32:
[...]

Mensen klagen dat er minder in beeld staat nadat je allerlei arbitraire marges hebt toegevoegd, en jouw oplossing is dan niet het weghalen van die marges maar het weghalen van informatie of in elk geval plekken waar die informatie kan staan. Lijkt me niet de juiste oplossing.

[...]

Verzin die oplossingen dan wel eerst voordat je dit gaat bouwen. Niemand zit te wachten op een aanpassing die één probleem oplost en twee nieuwe creëert.

[...]

Dat het allemaal metadata is wil nog niet zeggen dat het dan maar allemaal bij elkaar moet staan. Het ene is metadata over de poster, het andere over de post. De huidige scheiding daarin is veel logischer.

[...]

Grappig, dat werkte vorige maand nog prima. ;) Je bent nu een verdediging aan het verzinnen voor het in stand houden van die marges die misschien wel leuk uitzien maar in de praktijk normaal gebruik minder prettig maken.

[...]

Die functionaliteit wordt ook gebruikt. Drama of niet, het is er en het is nodig. Daarbij moet je de layout dus helaas aan de inhoud conformeren, niet andersom.

[...]

d:)b
Eens, ook met MueR.
AlainS schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:43:
Sorry dat ik het topic niet helemaal doorlees, maar wanneer komt die donkere achtergond?

Ik weiger vooralsnog om custom CSS te gebruiken, maar het wordt zo zachtjes aan wel aantrekkelijk. :)
Vraag ik me ook af. Ik snap geen reet van CSS, maar ik ging er vanuit dat het niet nodig zou zijn om me er in te verdiepen..

[ Voor 15% gewijzigd door The Legend op 02-11-2012 19:47 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

[...]

Er is gevraagd om een compactere layout die verticaal minder ruimte gebruikt. De tijd verplaatsen bespaart meer ruimte dan de posts strak op elkaar zetten, wat lelijk is en het minder duidelijk maakt waar een post ophoudt en de volgende begint.

[...]
lelijk en mooi zijn nogal arbitraire begrippen, en hoewel ik het met je eens ben dat in de standaard huidige nieuwe layout het er niet duidelijker op zou worden waar de oude post ophoudt en de nieuwe begint als je de witruimte weghaalt, moet je imo dan niet per se gaan vasthouden aan nutteloze -zij het minder- witruimte tussen de posts, maar zou je het gedeelte van de nieuwe post met de tijd/datum van de post gewoon van een andere kleur moeten voorzien teneinde onderscheid te maken tussen de verschillende posts.

Ik heb dit zelf in een custom css en dit werkt voor mij prima. Dit heeft overigens de afgelopen 13 jaar ook prima gewerkt, dus ik zie ook niet helemaal dat dit nu ineens niet meer zou moeten kunnen.

Volgens mij is de vraag vanuit de users duidelijk: get rid of de witruimtes tussen alle posts, het verkleint de leesbaarheid van het forum aanzienlijk. De oplossing zoals je m nu aandraagt klinkt voor mij wederom als een halve.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
Ik vind de datum/tijd verplaatsen weer zo'n verandering die volledig uit de lucht gevallen lijkt te zijn... Ik browse heel veel op basis van de datum/tijd en dat werkt prima met zoals het nu is: datum/tijd met direct daaronder de post. Als dat opeens omgegooid gaat worden dan gaat dat echt niet beter werken.

En sowieso werken heel veel dingen door middel van tijd/datum bovenin en daaronder het bericht, denk bijvoorbeeld aan e-mails. Waarom moet dat omgegooid worden, behalve dan die paar pixels in de hoogte winst? Volgens mij is dat de énige reden en wat mij betreft dus een hele slechte.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

NMe schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:32:
[...]

Mensen klagen dat er minder in beeld staat nadat je allerlei arbitraire marges hebt toegevoegd, en jouw oplossing is dan niet het weghalen van die marges maar het weghalen van informatie of in elk geval plekken waar die informatie kan staan. Lijkt me niet de juiste oplossing.

[...]

Verzin die oplossingen dan wel eerst voordat je dit gaat bouwen. Niemand zit te wachten op een aanpassing die één probleem oplost en twee nieuwe creëert.

[...]

Dat het allemaal metadata is wil nog niet zeggen dat het dan maar allemaal bij elkaar moet staan. Het ene is metadata over de poster, het andere over de post. De huidige scheiding daarin is veel logischer.

[...]

Grappig, dat werkte vorige maand nog prima. ;) Je bent nu een verdediging aan het verzinnen voor het in stand houden van die marges die misschien wel leuk uitzien maar in de praktijk normaal gebruik minder prettig maken.

[...]

Die functionaliteit wordt ook gebruikt. Drama of niet, het is er en het is nodig. Daarbij moet je de layout dus helaas aan de inhoud conformeren, niet andersom.

[...]

d:)b
Helemaal eens en precies wat ik denk. d:)b

Het moet zeker niet gezocht worden in het slopen van werkende functionaliteit/interface om niet werkende elementen in stand te kunnen houden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik ga er, zoals velen met mij, echt niet op zitten wachten.

Een paar uur na de introductie van V7 had ik al weer wat rustiger kleuren met een Stylish donkerdere en compactere aanpassing en momenteel kan ik voorlopig wel leven met deze Greasemonkey stijl. Daarmee ziet het er op het forum momenteel zo uit bij mij.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rYBFpepBlFcl2vOuK47YOeZq/full.png

Dat is in FF op een 24" 1920x1200 monitor (niet schermvullend) met 2x Ctrl+ en een iets grotere regelhoogte dan in het oorspronkelijke script.

div.message { line-height: 1.35em; }

waar het origineel 1.25em was.

Het kost maar een paar minuten om er weer een min of meer leefbare site van te maken. Waarom zou je jezelf dan nog dagen/weken kwellen?

Overigens... ik vermoed dat heel veel PW-linkjes in forumbijdragen nu stuk zijn. Ik kwam er een in een van mijn eigen postings tegen met filters erin die niet meer werkte.

Ook zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:02

crisp

Devver

Pixelated

Hahn schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:20:
Ik vind de datum/tijd verplaatsen weer zo'n verandering die volledig uit de lucht gevallen lijkt te zijn... Ik browse heel veel op basis van de datum/tijd en dat werkt prima met zoals het nu is: datum/tijd met direct daaronder de post. Als dat opeens omgegooid gaat worden dan gaat dat echt niet beter werken.
Mee eens; ik gebruik de datum/tijd ook om snel te kunnen bepalen tot waar ik gebleven was met lezen in een topic. Zeker met snellopende topics is het een handige houvast als je weet tot wanneer je het ongeveer gevolgd hebt; zelfs de volledige dagnaam is daarin handig.

In die zin is het gewoon essentiele informatie die je niet verkort ergens weg moet gaan stoppen vanwege puur esthetische redenen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:05:

Het kost maar een paar minuten om er weer een min of meer leefbare site van te maken. Waarom zou je jezelf dan nog dagen/weken kwellen?
Ik vind jouw oplossing ook niet alles en ik wacht liever totdat Tweakers met een oplossing komt. Ik kan de site daarna alsnog pimpn.

Het wordt nu wel eens tijd dat men de site iets beter leesbaar maakt. Het is prachtig dat er 10 devvers zijn, maar dat straalt de site niet uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Laatst online: 20:28

boesOne

meuh

AlainS schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:22:
[...]

Ik vind jouw oplossing ook niet alles en ik wacht liever totdat Tweakers met een oplossing komt. Ik kan de site daarna alsnog pimpn.

Het wordt nu wel eens tijd dat men de site iets beter leesbaar maakt. Het is prachtig dat er 10 devvers zijn, maar dat straalt de site niet uit. :)
Het ligt duidelijk niet aan de devvers maar aan de designers die niet door de zure appel willen heenbijten. Snap ik wel, je hebt 2 jaar aan je kindje geschaafd en nu moet je het weer ''afschieten''. Maar ik check elke dag of de grijze background weer terug is en zet snel weer een custom-CSS aan.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
Je kan ook gewoon even via private browsing naar Tweakers.net gaan ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mogelijkheid tot grijze achtergrond is bijna zo goed als af. Een collega had dat deze week aan mij overgedragen, maar ik had nog wat andere dringende zaken op m'n bordje liggen die ook af moesten... Hoop het maandag af te ronden en door de UAT heen te loodsen :) (geen beloften though)

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 02-11-2012 23:36 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Maar toch hoopvol!

edit:// switch net even terug van een andere website > koppijn, of positiever gezegd: ongewenste lichttherapie.

[ Voor 29% gewijzigd door franssie op 03-11-2012 01:46 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:52
[...]

Er zijn gebruikers die klagen dat er opeens veel gescrollt moet worden op het forum. Ruime besparen door de elementen in de layout verticaal tegen elkaar aan te drukken vind ik geen idee. De marge tussen de posts wordt wel wat kleiner in de compacte layout maar dat scheellt maar vijf pixels per post. Er wordt nu nog ruimte verloren doordat de ondertitel van de gebruiker in de header van het postkader zit en de tekst van de post omlaag drukt. Er is nog meer ruimte te winnen door alle metadata te verplaatsen naar een plek links van de post. Daar ontstaat ook meer ruimte als het postkader de volledige breedte krijgt in het contentgebied van 980 pixels breed.

[...]

Er is gevraagd om een compactere layout die verticaal minder ruimte gebruikt. De tijd verplaatsen bespaart meer ruimte dan de posts strak op elkaar zetten, wat lelijk is en het minder duidelijk maakt waar een post ophoudt en de volgende begint.
Ik heb zelf een bescheiden forumpje gemaakt, maar liep tegen dezelfde zaken aan. Ik heb het als volgt aangepakt:
geen marges tussen de posts, maar de even en oneven posts een verschillende tint achtergrond (eventueel een dunne border ertussen). Op die manier is het erg duidelijk waar de volgende post begint en het ziet er niet in elkaar geduwd uit. Het ziet er zelfs wat rustiger uit omdat je posts niet gescheiden worden door border-witruimte-border.

Ik zie zelfs dat op Tweakers de even en oneven posts al verschillende classes hebben.
Ik zou die links ook in een pulldown kunnen stoppen rechts bovenin het postkader. Dat ruimt nog beter op. Ik vind het echt een drama hoeveel functionaliteit er zit verstopt in een forumpost. Vooral in de oude layout. In een pulldown heb je meer ruimte om dingen te benoemen.
Hiervoor gebruik ik een foefje van de oude Youtube-layout: standaard de visibility van het divje met de quote buttons etc op hidden zetten en bij .message:hover .divding de visibility op visible zetten. Je krijgt dan dat de knoppen alleen zichtbaar zijn wanneer je met je cursor over de post beweegt, maar je hoeft niet extra te klikken of zoeken om de gewenste functies te bereiken.

Voorbeeldje dat binnen twee tellen in Chrome in elkaar is geflanst (de muiscursor was dus bij de post van Hahn):

Afbeeldingslocatie: http://pushbox.murfo.com/got.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het is niet willekeurig. Metadata wordt gegroepeerd waar deze nu verspreid is.
Je luistert niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einstein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-03 18:12

Nog los van het feit dat dit niet onder alle omstandigheden werkt.
Ik vind de instelling "je kunt er pas over een aantal maand iets over zeggen" zoals deze door de crew wordt gebezigd een heel gevaarlijke; als je over een paar maanden de conclusie trekt dat het helemaal anders had gemoeten is de schade wellicht onherstelbaar.

Er aan wennen kan ik ook niet; ik check af en toe de FP om te kijken of er al iets aan al het wit is gedaan. Aangezien dat klacht numero uno is (snel gevolgd door het 'informatie dichtheids issue') zou je verwachten dat dit als eerste wordt aangepast. Dat 'eraan gewerkt wordt' vind ik geen geloofwaardig argument meer na ruim twee weken van TL licht.
Daarnaast check ik dit forum topic nog. And That's about it really.

Om ook iets constructiefs te zeggen: De uitvoerige post van Floppeke onderschrijf ik ook. Ben het met de meeste van zijn voorstellen tot verbetering eens. Ook mij viel op dat deze grotendeels werden genegeerd overigens. Bij deze dus: +2.

[eigen boezem]

Misschien word ik ondertussen wel gewoon te oud voor Tweakers. Kan natuurlijk ook. :/
In dat geval: see you on the flipside!

[/eigen boezem]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
De gekleurde mapjes in mn history komen vast niet meer terug he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niet op korte termijn in elk geval, blijkbaar.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat het er allemaal veel beter op gaat worden.
Had al snel een custom CSS aan staan omdat van af dag 1 ik de site al slecht verdragen kon.
Ben nu al drie dagen zoet alleen al met het klooien aan de CSS, om hetzo lekker mogelijk te maken voor mijn ogen. Je word moe en gaat knijpen om maar een paar regels extra te kunnen lezen. Of te schrijven zoals nu.
Mijn CSS is net van wit af en net zo grijs als de forum berichten, maar aan het eind van die drie dagen is het het gewoon niet.
Ik lees even snel de headlines kies een bericht om te lezen als er al een is die ik lezen wil. Anders is het net zo makkelijk bye bye tweakers.
En dan is er dit forum topic dat ik probeer te volgen, maar ik trek het niet.
Ik ga afzwaaien want het is me te veel werk een custom CSS te schrijven en geen doen naar een saaie witte te strakke en klinischie chaotische site te komen waar ik met moeite 10 minuten naar kijken kan.

Miscshien ben ik net als einstein wel te oud geworden.

Het gaat jullie allen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Wat is er nou zo moeilijk aan kopieren wat andere sites ook hebben?

2 weken verder, en alleen maar kleine dingetjes opgelost die mij niet eens opvallen, maar iets simpels als even de achtergrond wat donkerder zetten ho maar.

"We verwachten in de loop van volgende week een oplossing te kunnen presenteren.", en dat was van 22 oktober, en die 'volgende week' is alweer bijna voorbij.

Ik begin nu een beetje in het stadium van 'lichte irritatie over het gepruts' te komen, mede omdat ik geen externe dingen als CSS wil gebruiken (omdat ik er gewoon niets van weet en geen zin heb om mij er in te verdiepen omdat ik het verder niet nodig heb)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:16
Resistor schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:17:
Ik begin nu een beetje in het stadium van 'lichte irritatie over het gepruts' te komen, mede omdat ik geen externe dingen als CSS wil gebruiken (omdat ik er gewoon niets van weet en geen zin heb om mij er in te verdiepen omdat ik het verder niet nodig heb)
Ik ben notabone zelf devver en ik heb ook totaal geen zin om met custom stylesheets in de weer te moeten. Resultaat is dat ik gewoon niet meer op de frontpage te vinden ben, daar waar ik hem vroeger altijd standaard open had staan. Ik snap prima dat dingen fixen tijd kost, maar ik hoop oprecht dat het niet een gevalletje too little, too late wordt :F

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

2 weken verder, en alleen maar kleine dingetjes opgelost die mij niet eens opvallen, maar iets simpels als even de achtergrond wat donkerder zetten ho maar.
...
Het is simpel en jij kan het niet?....

Ik verbaas mij dat mensen over de te lichte achtegrond vallen, sleep je browser iets kleiner en je achtergrond is grijs.. klaar
Down schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:46:
[...]

Ik ben notabone zelf devver en ik heb ook totaal geen zin om met custom stylesheets in de weer te moeten. Resultaat is dat ik gewoon niet meer op de frontpage te vinden ben, daar waar ik hem vroeger altijd standaard open had staan. Ik snap prima dat dingen fixen tijd kost, maar ik hoop oprecht dat het niet een gevalletje too little, too late wordt :F
Dat vind ik ook zo'n rare instelling: zelf alles beter weten maar geen zin hebben om iets te doen.
body {
background-color: #333333;
}

ajb..kan je het kopieren

[ Voor 31% gewijzigd door Rob op 03-11-2012 20:51 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:16
Rob schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:47:
Dat vind ik ook zo'n rare instelling: zelf alles beter weten maar geen zin hebben om iets te doen.
body {
background-color: #333333;
}

ajb..kan je het kopieren
Jammer dat je het hele punt mist. Ik vind het bizar om zelf in de weer te moeten gaan om een site aan te passen. Daarbij bezoek ik de site vanaf meerdere locaties en op meerdere apparaten, het is gewoon niet wenselijk. De userbase zit er duidelijk niet op te wachten. En het gaat niet alleen om de achtergrond.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Down schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:01:
[...]

Jammer dat je het hele punt mist. Ik vind het bizar om zelf in de weer te moeten gaan om een site aan te passen. Daarbij bezoek ik de site vanaf meerdere locaties en op meerdere apparaten, het is gewoon niet wenselijk. De userbase zit er duidelijk niet op te wachten. En het gaat niet alleen om de achtergrond.
Het gaat om een heleboel punten, punten die je niet even met een CSS aanpast, punten die grondig getest moeten worden zonder dat iedereen er weer overheen gaat vallen. Maar ik word erg moe van het ongeduld van mensen 'mijn achtergrond is nog te wit', 'mijn telefoonupdate is er nog niet', 'spelletje A is er nog niet' en telkens ook dat gedreig weg te gaan......

Mensen: heb geduld, heb je het niet: pas je zelf tijdelijk je CSS aan...

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De grootste frustratie bij velen kan denk ik heel simpel verwoord worden.

"We begrijpen het niet."

"Het"= Waarom de veelheid van simultane veranderingen is doorgevoerd die voor een veel te groot deel geen verbeteringen zijn maar die alleen maar over jaren gefinetunede functionaliteit/lay-out in een klap naar een verbijsterend laag niveau hebben gereduceerd.

En we waren beter gewend. Net als met luxe-artikelen/voorzieningen. Als je er eenmaal aan gewend bent voelt het gemis ervan plotseling extra Spartaans aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Wat is er nou zo moeilijk aan kopieren wat andere sites ook hebben?

"We verwachten in de loop van volgende week een oplossing te kunnen presenteren.", en dat was van 22 oktober, en die 'volgende week' is alweer bijna voorbij.

Ben het wel een klein beetje met jouw post eens. Had verwacht dat er al veel sneller grotere stappen zouden worden gemaakt. Het komt nu over alsof er niet veel schot meer in zit. Al kan ik me ook voorstellen dat men weloverwogen te werk wil gaan en niet zomaar iets groots gaat aanpassen zonder dat het goed getest is (met het risico dat het opnieuw teruggedraaid moet worden, wat ook weer prutserig overkomt).

Ik was in eerste instantie wel enthousiast over het design van de nieuwe site, en ben dat nog steeds, en vond dat je het eerst een kans moet geven alvorens te gaan klagen. Echter qua inhoud vind ik het na een week of 2 gebruik wel te veel vereenvoudigd. Ik heb geen goed inzicht meer in wat er op de site allemaal gebeurt (nieuwe plans, productreviews, blogs etc.). Hoop dus dat de tracker snel weer prominent terugkomt en het liefst ook een apart blokje voor meuk, plans e.d. (iig niet alles in 1 lijst),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Palomar schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:20:
[...]
Ik heb geen goed inzicht meer in wat er op de site allemaal gebeurt (nieuwe plans, productreviews, blogs etc.). Hoop dus dat de tracker snel weer prominent terugkomt en het liefst ook een apart blokje voor meuk, plans e.d. (iig niet alles in 1 lijst),
'Het archief' is weg op de frontpage. Dat is zeker waar. Na 2 dagen is een item verdwenen, niet meer te vinden en in geval van een goeie review is dat zeker jammer. Nu zijn de reviews wel netjes op een tabblad te vinden, maar de frontpage is erg belangrijk, als de kaft van een boek, er wordt vaak niet verder gekeken dan een frontpage.
Maar er komt vast een goeie oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:14:
De grootste frustratie bij velen kan denk ik heel simpel verwoord worden.

"We begrijpen het niet."

"Het"= Waarom de veelheid van simultane veranderingen is doorgevoerd die voor een veel te groot deel geen verbeteringen zijn maar die alleen maar over jaren gefinetunede functionaliteit/lay-out in een klap naar een verbijsterend laag niveau hebben gereduceerd.
Ach, hou toch eens op. Ja, het is een achteruitgang en ja, ik vind het ook niet netjes hoe alles is gegaan. Ja, ik zit me ook te ergeren aan de manier waarop Femme in zijn vorige post een aantal valide bezwaren van de hand wees. Maar zó slecht is alles ook niet. Afgezien van de extra loze ruimte en wat vervelend lichte achtergronden is het enige dat écht aan de functionaliteit veranderd is en niet inmiddels is teruggedraaid het menu en de pricewatch. Als je het niveau écht zo verbijsterend laag vindt dan daag ik je uit om een andere site te zoeken die beter uitziet, dezelfde of betere content heeft én bovendien jouw gezanik zoals je dat al sinds de start van dit topic rondspuit accepteert zonder je te bannen.

Je hebt je zegje gedaan, we weten het nu wel.

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 03-11-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Toe maar... Jij vindt dat je/we wel een goede uitleg hebt/hebben gekregen op die 'waarom' vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 22:45:
Toe maar... Jij vindt dat je/we wel een goede uitleg hebt/hebben gekregen op die 'waarom' vraag?
Waarom: omdat stilstand achteruitgang is

Ik lees nu de post van Femme: Daar staat heel veel 'ik ik ik' in. Pas daarmee op Femme, deze site is dan wel jouw kindje maar luister naar de bezoekers.
Jij kan het bijvoorbeeld heel lelijk vinden op myreact en dergelijke boven elke forumpagina te hebben, maar het geeft wel eenheid aan het forum en het bevordert het klikgedrag.
Op het moemnt is elke thread nu een doodlopende straat.

Verkies nooit design boven functionaliteit.

[ Voor 45% gewijzigd door Rob op 03-11-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
NMe schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:41:
Maar zó slecht is alles ook niet. Afgezien van de extra loze ruimte en wat vervelend lichte achtergronden is het enige dat écht aan de functionaliteit veranderd is en niet inmiddels is teruggedraaid het menu en de pricewatch.
Kleuren ballonnen, catagorieen pricewatch, informatie voorziening FP. Ik daag je uit iets te noemen wat verbeterd is en wat niet arbitrair is. De herhaling blijft omdat er niks mee gebeurt of duidelijkheid wordt gegeven.

Zoals je zelf al aangeeft. De kleuren komen voorlopig niet terug. Maar de reden hiervoor geef je niet (laat zich wel raden natuurlijk).

Stilstand is achteruitgang. Dit cliche wordt wel vaker aangehaald om een verslechterde toestand te bagataliseren. Zeg dan smaken verschillen en lees het verhaal, "de kleren van de keizer" nog eens.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Koenoe schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 23:44:
[...]
Zoals je zelf al aangeeft. De kleuren komen voorlopig niet terug. Maar de reden hiervoor geef je niet (laat zich wel raden natuurlijk).
Wat ons betreft is er geen belemmering om ook op het forum de 'segment'-kleuren terug te brengen, maar het is een van de dingen die op de grote lijst staat.

Ik begrijp dat mensen hier ongeduldig worden, maar aan de andere kant zijn er ook genoeg functionele bugs die opgelost moeten worden, en na dit lange project is het ook niet vreemd dat mensen eindelijk eens wat vrije tijd claimen waardoor de bezetting ook tijdelijk wat minder is...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

[...]
Ja, het is een achteruitgang en ja, ik vind het ook niet netjes hoe alles is gegaan. Ja, ik zit me ook te ergeren aan de manier waarop Femme in zijn vorige post een aantal valide bezwaren van de hand wees. Maar zó slecht is alles ook niet.
[...]
Als je het niveau écht zo verbijsterend laag vindt dan daag ik je uit om een andere site te zoeken die beter uitziet, dezelfde of betere content heeft
Wauw... dit klinkt als monopoly praktijken :X

Sorry dat ik het zo zeg maar er is al zoveel kritiek echter is er inderdaad amper alternatief wat zo'n brede userbase heeft..

Ik ben het dan ook eens met Johnny Depp, ik lees veel mee, irriteer mij aan de nieuwe layout, heb daardoor voor het eerst custom CCS ontdekt waar ik nog nooit van gehoord had om het draagelijk te maken maar alle verdere klachten worden ontzien. Ja er wordt wat aan de layout gedaan zoals kleurtjes enzo maar tot op heden zie ik ( zonder custom CCS ) weinig verandering.
crisp schreef op zondag 04 november 2012 @ 00:01:
[...]
Ik begrijp dat mensen hier ongeduldig worden, maar aan de andere kant zijn er ook genoeg functionele bugs die opgelost moeten worden, en na dit lange project is het ook niet vreemd dat mensen eindelijk eens wat vrije tijd claimen waardoor de bezetting ook tijdelijk wat minder is...
Hierbij snap ik dus niet waar 2 jaar ontwikkeltijd, 150 testers :o , nou debet aan is :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 22:45:
Ja. Er werd toch gewerkt aan de achterkant waarbij een aantal dingen misschien niet visueel maar wel functioneel beter/sneller gemaakt zijn. En daarbij is geprobeerd de site een frisse, nieuwe layout en moderne interface te geven. Nogmaals, ik ben het ermee eens dat er een paar dingen ronduit klote opgeleverd zijn en ook Femme en Daniel hebben daar de hand in eigen boezem gestoken. Mijn probleem met jouw post is niet eens zo zeer de inhoud als wel het feit dat dit al de tigste keer is dat je aan het schoppen bent in dit topic zonder iets toe te voegen. Eerder maakte je ongeremd door enige developmentkennis al wat rare aannames over het ontwikkelproces en stelde je een nogal rare vraag over hoe veel regels code er dan wel niet waren veranderd (alsof dat uitmaakt) en ook nu weer zit je vooral te schoppen om te schoppen. Ik kan daar héél slecht tegen, vooral omdat je met name tegen de devvers zit te schoppen terwijl die grotendeels ook alleen maar bouwen wat ze "opgedragen" wordt in door het management vastgestelde prioriteiten.
Rob schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 23:03:
[...]

Verkies nooit design boven functionaliteit.
100% mee eens.
Koenoe schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 23:44:
[...]

De reden is dat er veel dingen aangepast moeten worden en daarbij de frontpage waarschijnlijk belangrijker zal zijn dan het forum omdat daar de centen worden verdiend. Aanname overigens, ik heb geen idee verder.
Stilstand is achteruitgang. Dit cliche wordt wel vaker aangehaald om een verslechterde toestand te bagataliseren. Zeg dan smaken verschillen en lees het verhaal, "de kleren van de keizer" nog eens.
Tsja, voor mij hoefde die nieuwe layout ook niet zo nodig. Sterker nog, ik heb intern een beetje zitten vloeken op het feit dat er weer een nieuwe layout op stapel stond terwijl ik wel een paar nieuwe features kon noemen die ik persoonlijk veel belangrijker zou vinden. Feit blijft dat er een aantal technische verbeteringen nodig waren en dat hebben ze gecombineerd met een nieuwe layout en interface. Daarbij is wel degelijk onderzocht hoe veel gebruikersvriendelijker een en ander zou zijn, maar ik vermoed (wederom: aanname!) dat daarbij meer naar mensen is gekeken die de site nog niet kenden dan mensen die hem al een tijd gebruiken. Ik gok namelijk dat de nieuwe layout voor nieuwe bezoekers lang niet zo storend is als hij voor jou en mij is.
Humma Kavula schreef op zondag 04 november 2012 @ 00:04:
[...]

Wauw... dit klinkt als monopoly praktijken :X
Nee, dat is realisme. Er is een reden dat we met zijn allen hier zitten en dat is dat deze site gewoon meer en betere content biedt dan zijn Nederlandstalige concurrentie. Daarmee doel ik op alle onderwerpen over de volle breedte van de site. Als ik er niet in geloofde dat wij de beste site zijn op dit gebied dan zou ik niet al ruim 7 jaar gratis voor de site werken. ;)
Ik ben het dan ook eens met Johnny Depp, ik lees veel mee, irriteer mij aan de nieuwe layout, heb daardoor voor het eerst custom CCS ontdekt waar ik nog nooit van gehoord had om het draagelijk te maken maar alle verdere klachten worden ontzien. Ja er wordt wat aan de layout gedaan zoals kleurtjes enzo maar tot op heden zie ik ( zonder custom CCS ) weinig verandering.
Tsja, er zijn vooral kleine dingen veranderd. Een aantal andere dingen zullen waarschijnlijk opgespaard worden en tegelijk online gezet worden of kosten domweg meer tijd. Ik denk dat niemand erbij gebaat is als er nu haastwerk geleverd wordt om halsoverkop spul recht te breien en er vervolgens meer klachten zijn over dat haastwerk dan over het initiële probleem.
Hierbij snap ik dus niet waar 2 jaar ontwikkeltijd, 150 testers :o , nou debet aan is :+
Naar mijn persoonlijke mening is het niet de hoeveelheid tijd of het aantal ontwikkelaars en testers dat het probleem was, maar de manier waarop met de initiële testresultaten is omgesprongen. Maar dat dat beter had gekund hebben Daniel en zeef al eerder gezegd in dit topic. :)

[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 04-11-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Vraagje,komt die donkere achterkant er ook voor het forum of alleen de homepage?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:49

Killjoy

Klingon lawn products

crisp schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 23:36:
Mogelijkheid tot grijze achtergrond is bijna zo goed als af. Een collega had dat deze week aan mij overgedragen, maar ik had nog wat andere dringende zaken op m'n bordje liggen die ook af moesten... Hoop het maandag af te ronden en door de UAT heen te loodsen :) (geen beloften though)
Ik hoop dat het maandag af is. Bezoek tweakers nu met tegenzin met brightness op allerlaagst en browser windowed. En het laptopscherm onder een hoek. Ik heb last van scherp contrast, maar dit is de eerste site waar ik echt last krijg van mijn ogen.

Jammer genoeg ben ik niet handig en iets te lui om een custom rss onder opera werkend te krijgen. Had niet verwacht dit ooit te zeggen, maar ben (bijna) bereid om te betalen voor een weergave die wel arbotechnisch verantwoord is.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
crisp schreef op zondag 04 november 2012 @ 00:01:
[...]
Informatie = motivatie.

Waar ik (en anderen) erg tegenaan loop is de ooverdovende stilte rondom de verbeteringen. Er zijn bijzonder veel enthousiaste users hier die graag meedenken en erg benieuwd zijn naar de verbeteringen. Alleen... Ze zijn moeilijk te volgen voor de buitenwacht. Ik heb Femme al via Twitter gevraagd hier wat aan te doen, maar er wordt alleen naar dit topic verwezen waarin je tussen de regels, flames en trollen door naar de updates moet zoeken. Jammer, want ik denk echt dat een betere communicatie veel ergernissen in oa. dit topic zou voorkomen.

Op 18 oktober werd T7 geintroduceerd, een dag later was er een .Plan met een soort van Ooops en Damage Control, de 22e volgde een soort van Mea Culpa met veel aangekondigde verbeteringen en sindsdien is het akelig stil. Jammer, want 2.5 week na introductie er zijn wel al enige verbeteringen doorgevoerd (zie de topicwarning hieronder) maar niet voor iedereen duidelijk. Ook de verbeteringen die wij niet zien maar wel devtijd opslokken zijn de moeite waard om te vermelden, juist om te voorkomen dat het idee ontstaat dat er niets gebeurd... Blijf communiceren!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

NMe schreef op zondag 04 november 2012 @ 00:29:
[...]

Ja. Er werd toch gewerkt aan de achterkant waarbij een aantal dingen misschien niet visueel maar wel functioneel beter/sneller gemaakt zijn. En daarbij is geprobeerd de site een frisse, nieuwe layout en moderne interface te geven. Nogmaals, ik ben het ermee eens dat er een paar dingen ronduit klote opgeleverd zijn en ook Femme en Daniel hebben daar de hand in eigen boezem gestoken. Mijn probleem met jouw post is niet eens zo zeer de inhoud als wel het feit dat dit al de tigste keer is dat je aan het schoppen bent in dit topic zonder iets toe te voegen.
Toch beter lezen vrees ik. Ik doe niet aan schoppen maar aan onderbouwde kritiek, en ik stel vragen.
Eerder maakte je ongeremd door enige developmentkennis al wat rare aannames over het ontwikkelproces
Nee, niet over het ontwikkelproces, over de verhoudingen tussen front-end en back-end. En ik heb nog steeds niet gehoord wat daar evt. fout aan was.
en stelde je een nogal rare vraag over hoe veel regels code er dan wel niet waren veranderd (alsof dat uitmaakt)
Nee, in essentie over hoeveel regels er in de oude front-end code maximaal (maar wellicht aanzienlijk minder) veranderd hadden moeten worden om die te laten functioneren met de nieuwe back-end.
en ook nu weer zit je vooral te schoppen om te schoppen. Ik kan daar héél slecht tegen, vooral omdat je met name tegen de devvers zit te schoppen terwijl die grotendeels ook alleen maar bouwen wat ze "opgedragen" wordt in door het management vastgestelde prioriteiten.
Waar ik zo slecht tegen kan is dat ik iets niet kan begrijpen. Het is de wetenschapper in mij wellicht. Die wil niet alleen maar weten maar ook begrijpen, en dat lukt me hierbij maar steeds niet.
Tsja, voor mij hoefde die nieuwe layout ook niet zo nodig.
Zijn we het toch nog ergens over eens. ;)
Sterker nog, ik heb intern een beetje zitten vloeken op het feit dat er weer een nieuwe layout op stapel stond terwijl ik wel een paar nieuwe features kon noemen die ik persoonlijk veel belangrijker zou vinden. Feit blijft dat er een aantal technische verbeteringen nodig waren en dat hebben ze gecombineerd met een nieuwe layout en interface. Daarbij is wel degelijk onderzocht hoe veel gebruikersvriendelijker een en ander zou zijn, maar ik vermoed (wederom: aanname!) dat daarbij meer naar mensen is gekeken die de site nog niet kenden dan mensen die hem al een tijd gebruiken. Ik gok namelijk dat de nieuwe layout voor nieuwe bezoekers lang niet zo storend is als hij voor jou en mij is.
Logisch. Wat je niet kent kun je niet missen.

Heel mooi.... als je niet beter gewend bent. Alleen kunnen we dat waarschijnlijk maar beter niet als norm nemen. Het is een van de ergste vormen van 'dumbing down'.
Naar mijn persoonlijke mening is het niet de hoeveelheid tijd of het aantal ontwikkelaars en testers dat het probleem was, maar de manier waarop met de initiële testresultaten is omgesprongen. Maar dat dat beter had gekund hebben Daniel en zeef al eerder gezegd in dit topic. :)
Nog iets waar we het over eens zijn. Ik had dit eerder in het topic gemeld.
maar ik vermoed (wederom: aanname!)
Enne... als jij aannames (met voorbehoud) mag maken dan mag ik dat ook. Afgesproken?

[ Voor 8% gewijzigd door CaptJackSparrow op 04-11-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
NMe schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:22:
Niet op korte termijn in elk geval, blijkbaar.
Niet dat ik zo'n programmeerwonder ben, maar waarom doen ze dat niet? Te moeilijk kan het niet zijn, want ze hebben het eerder gedaan.

Ik snap niet goed wat het bezwaar is tegen die kleurtjes... Ik vind het op deze manier echt minder prettig om te gebruiken en ik gebruik het dan ook minder. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Kan iemand mij uitleggen wat het bezwaar is tegen de overzichtelijkheid van wat kleurtjes?
NMe schreef op zondag 04 november 2012 @ 00:29:
De reden is dat er veel dingen aangepast moeten worden en daarbij de frontpage waarschijnlijk belangrijker zal zijn dan het forum omdat daar de centen worden verdiend. Aanname overigens, ik heb geen idee verder.
Hier was iedereen toch wel een beetje bang voor toen de boel werd overgenomen door Sanoma of Telegraaf... Toen de boel nog een paarse of lila kleur had hier was in elk geval het gathering.tweakers.net gedeelte het belangrijkst. Heel jammer als het zou kloppen wat je zegt...

[ Voor 34% gewijzigd door Verstekbakker op 04-11-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Let op : Pure speculatie
Verstekbakker schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:46:
[...]
Niet dat ik zo'n programmeerwonder ben, maar waarom doen ze dat niet? Te moeilijk kan het niet zijn, want ze hebben het eerder gedaan.
Misschien simpelweg tijd.
Als de devvers 600 punten open hebben staan dan gaat het puur op prio.
En tja, als er niet genoeg prio wordt opgewekt voor die kleurtjes dan zal die niet snel komen (als hij ooit al komt omdat tegen het punt dat ze bij punt 500 zijn er vast al nieuwe punten bijgekomen zijn).
[...]
Hier was iedereen toch wel een beetje bang voor toen de boel werd overgenomen door Sanoma of Telegraaf... Toen de boel nog een paarse of lila kleur had hier was in elk geval het gathering.tweakers.net gedeelte het belangrijkst. Heel jammer als het zou kloppen wat je zegt...
GoT is vanuit het bedrijfsperspectief nooit het belangrijkste geweest (afaik is er GoT nog steeds een moneypit ipv een moneymaker). En Sanoma / Telegraaf heeft er zoals al meerdere keren gezegd niets mee te maken (alhoewel ik sowieso al twijfel of Sanoma / Telegraaf iets met de Persgroep te maken heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Laatst online: 09-09 13:03
Waren jullie dan zo zeker van jullie zaak dat alles goed werkt, ik ben gewend om voor een grotr migratie vrij te nemen, zodat het team klaar staat als er gemigreerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:09
ik weet niet of dit het goede topic is maar is het een idee om producten in een wenslijst direct met elkaar te kunnen vergelijken?

ik heb bijvoorbeeld nu twee speakersets uit de bbg november in mijn wenslijst geplaatst en wil ze graag direct kunnen vergelijken. indien het al mogelijk is op een andere manier, behalve via pricewatch (anders heeft wenslijst weinig zin), verneem ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CaptJackSparrow schreef op zondag 04 november 2012 @ 09:25:
[...]

Toch beter lezen vrees ik. Ik doe niet aan schoppen maar aan onderbouwde kritiek, en ik stel vragen.
Wijs de onderbouwing in je post waar op ik in de eerste instantie reageerde eens aan? ;)
Nee, niet over het ontwikkelproces, over de verhoudingen tussen front-end en back-end. En ik heb nog steeds niet gehoord wat daar evt. fout aan was.
De achterkant had gewoon wat werk nodig o.a. omdat er geen enkele hiërarchie zat in producten en merken. Als je het platform dat Tweakers graag wil bieden op productgebied bekijkt, dan zie je dat dat nogal een horde is om te nemen, tenzij je het fixt. Functioneel gezien is de Pricewatch er dan ook aardig op vooruit gegaan, zelfs als je de interface niks vindt.
Nee, in essentie over hoeveel regels er in de oude front-end code maximaal (maar wellicht aanzienlijk minder) veranderd hadden moeten worden om die te laten functioneren met de nieuwe back-end.
Zelfs als er 50% minder regels code veranderd hadden hoeven worden had het misschien wel 100% langer geduurd om te inventariseren wat er wel en niet anders moet en hoe dat bereikt moet worden. Regels code zeggen niks. Je kan bij wijze van spreken 2 dagen bezig zijn op een wijziging van 100 regels of een uurtje op een wijziging van 1000.
Waar ik zo slecht tegen kan is dat ik iets niet kan begrijpen. Het is de wetenschapper in mij wellicht. Die wil niet alleen maar weten maar ook begrijpen, en dat lukt me hierbij maar steeds niet.
Dat ligt dan niet aan de uitleg die gegeven is, want die was toch vrij duidelijk IMO. :)
Logisch. Wat je niet kent kun je niet missen.

Heel mooi.... als je niet beter gewend bent. Alleen kunnen we dat waarschijnlijk maar beter niet als norm nemen. Het is een van de ergste vormen van 'dumbing down'.
Hoewel ik het daar in essentie mee eens ben drijf je het wat mij betreft iets te ver door. Die dumbing down valt wel mee. De site geeft nog steeds dezelfde info, je komt er alleen op een andere manier op uit.
Enne... als jij aannames (met voorbehoud) mag maken dan mag ik dat ook. Afgesproken?
Alleen als je die aanname niet gebruikt als munitie om te schoppen, want in dat geval mag je die aanname eerst op waarheid checken. :*
Verstekbakker schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:46:
[...]

Iets wat makkelijk is kost nog steeds tijd. En waar veel klachten zijn en bovendien ook nog steeds business as usual gerund moet worden moeten keuzes gemaakt worden, zoals Gomez12 hierboven ook al zegt.
Ik snap niet goed wat het bezwaar is tegen die kleurtjes... Ik vind het op deze manier echt minder prettig om te gebruiken en ik gebruik het dan ook minder. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Kan iemand mij uitleggen wat het bezwaar is tegen de overzichtelijkheid van wat kleurtjes?
Het bezwaar was als ik het me goed herinner dat de site in een soort van kleurplaat veranderde terwijl onderzoek uitwees dat niemand wist waar die kleurtjes eigenlijk voor stonden. Meer details ken ik verder ook niet. Dat het achteraf een foute keus was weten we intussen allemaal. ;)
Ehm, ook vóór VNU en de Persgroep (Sanoma en de Telegraaf hebben nooit iets te maken gehad met Tweakers) was Tweakers gewoon een bedrijf met werknemers die elke maand betaald moesten worden. Ook voor die tijd werd het geld al verdiend met advertenties, en het forum heeft vrijwel nooit advertenties gehad. Het forum was dus ook met het paarse monster nooit het belangrijkste... Misschien dat dat zo ooit begonnen is toen Femme het zaakje net gestart had maar al sinds er mensen afhankelijk zijn van het salaris dat elke maand op hun rekening gestort wordt is de frontpage de plek waar de centen verdiend worden en het forum alleen een manier om de community bij elkaar te houden. Dat maakt het forum niet minder belangrijk maar wel de tweede keus als je moet kiezen tussen een verbetering van de frontpage en een gelijkwaardige verbetering van het forum.
Ruvetuve schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:50:
ik weet niet of dit het goede topic is maar is het een idee om producten in een wenslijst direct met elkaar te kunnen vergelijken?
Even een topic openen in Lieve Devvers werkt beter, hier sneeuwt je verzoek waarschijnlijk alleen maar onder. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door NMe op 04-11-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:09
NMe schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:57:
Even een topic openen in Lieve Devvers werkt beter, hier sneeuwt je verzoek waarschijnlijk alleen maar onder. ;)
Bedankt, geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net als bij velen doet die nieuwe site ook pijn aan mijn ogen na 2 minuten, en ik kom ook steeds minder op de site. enige manier om nog normaal te lezen is door deze addon te gebruiken:
https://addons.mozilla.or...ddon/turn-off-the-lights/

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/8822/tweakers.jpg

tip voor degene die hun brightness gewoon op de normale stand willen houden.

hoop dat de oude site snel terug komt of dat deze cleanroom zodanig aangepast wordt dat het er op lijkt

groet,

lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

:D Dat is dan wel weer héél erg donker. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:57:
[...]

Ehm, ook vóór VNU en de Persgroep (Sanoma en de Telegraaf hebben nooit iets te maken gehad met Tweakers) was Tweakers gewoon een bedrijf met werknemers die elke maand betaald moesten worden. Ook voor die tijd werd het geld al verdiend met advertenties, en het forum heeft vrijwel nooit advertenties gehad. Het forum was dus ook met het paarse monster nooit het belangrijkste... Misschien dat dat zo ooit begonnen is toen Femme het zaakje net gestart had maar al sinds er mensen afhankelijk zijn van het salaris dat elke maand op hun rekening gestort wordt is de frontpage de plek waar de centen verdiend worden en het forum alleen een manier om de community bij elkaar te houden. Dat maakt het forum niet minder belangrijk maar wel de tweede keus als je moet kiezen tussen een verbetering van de frontpage en een gelijkwaardige verbetering van het forum.
Alleen is het sinds de overnames van kwaad tot erger gegaan wat betreft de "community".

De menu balk geeft nu redelijk aan wat het belangrijkste is:
1: Nieuws (en FP) veel pageviews = veel advertenties = veel geld.
2: Reviews: uitgever X geeft Tweakers een zak met geld om een spel te reviewen. Zeggen dat dit niet waar is hoeft niet, want zo gebeurt het overal. http://www.nintendolife.c..._when_writing_about_games
3: Video's, waar video's uit categorie 1 en 2 staan. Again met lekker veel reclame.
4: Pricewatch. Of zoals ik 'm noem: de Tweakers supermarkt.
5: Vraag en Aanbod, tweakers kopen en verkopen aan tweakers. Hoe kwamen sites als Marktplaats ook al weer aan het geld?
6: Forum.
7: "Meer" dingen waar zelfs Tweakers geen interesse in heeft.

De community is aan het onderdoor gaan als nummer 6 op de lijst van belang voor Tweakers. Dit is duidelijk te merken ook aan hoe snel de belangrijkste problemen met T7 gefixed worden. Want hoe moeilijk moet het zijn om een css bestandje aan te passen? Duizenden tweakers deden het al. Ik begin al bang te worden voor Tweakers 8 en 9 waarbij de community nog verder naar achteren geduwd wordt. T10 zal waarschijnlijk een techversie van Nu.nl zijn, dus geheel zonder community.

Want face it, de community kost alleen maar geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Waar ik me op de FP nu vooral aan erger zijn de dubbel nieuwsitems. Dan staan er bv. opeens twee items onder elkaar:

• "video over leuke dingen!"
• "review met video!"

..en dan gaan ze allebei over precies hetzelfde. Dat is imho ook behoorlijk wat ruimtevervuiling.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:59:
2: Reviews: uitgever X geeft Tweakers een zak met geld om een spel te reviewen. Zeggen dat dit niet waar is hoeft niet, want zo gebeurt het overal. http://www.nintendolife.c..._when_writing_about_games
Als je dit soort onzin gaat spuien wordt je niet serieus genomen. Heb je het artikel waar je naar linkt uberhaupt gelezen? Daar staat nergens dat ze geld krijgen om gamen te reviewen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
De community is aan het onderdoor gaan als nummer 6 op de lijst van belang voor Tweakers. Dit is duidelijk te merken ook aan hoe snel de belangrijkste problemen met T7 gefixed worden. Want hoe moeilijk moet het zijn om een css bestandje aan te passen? Duizenden tweakers deden het al. Ik begin al bang te worden voor Tweakers 8 en 9 waarbij de community nog verder naar achteren geduwd wordt. T10 zal waarschijnlijk een techversie van Nu.nl zijn, dus geheel zonder community.

Ja, het is verschrikkelijk. Als de community niet belangrijk was zou het MT indertijd niet zeef hebben aangesteld als coördinator, en zouden we nu bijvoorbeeld nog steeds wachten op de mogelijkheid om te zoeken in topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:31

Laguna

Connaisseur

Ik maak al ruim 2 weken dankbaar gebruik van een aangepaste versie van de CSS van eXistenZ d:)b
daarmee is het op zich prima vertoeven op Tweakers al mis ik nog steeds de volgende items op de FP:

• de meest gewaardeerde productreviews (vallen nu totaal niet op bij het onderdeel Uit de community)
• de meuktracker (en nee die wil ik niet in de tracker, aangezien deze niet opvalt)
• de populaire producten (was toch altijd leuk om te zien welke producten op een bepaald moment hot waren)
• de link naar het nieuwsarchief met vervolgens alleen de headlines allemaal onder elkaar
• de .plans (kan ik momenteel nergens vinden op de FP)
• de uitgelichte items met inleidende tekst (toch fijn om direct te zien wat je moet lezen)

De rest van de site kan ik wel aan wennen (met CSS voor nu), met inachtneming dat de punten bij "Let op" onderaan de pagina nog worden aangepakt.
De PW is soms fijner en soms moet je meer klikken. Al mis ik wel de notatie van het aantal winkels waarbij een bepaald product verkocht wordt.

De kleuren bij de verschillende categorieën op het forum zie ik ook graag terug (maakt het geheel toch overzichtelijker, nu lijkt alles op elkaar). Verder mis ik op het forum nog de "view" knop bij een post, ik dacht gelezen te hebben dat die ook terug zou komen?

[ Voor 4% gewijzigd door Laguna op 12-11-2012 01:03 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

1: Nieuws (en FP) veel pageviews = veel advertenties = veel geld.
Dat is altijd al het belangrijkste onderdeel van de site geweest in die zin dat dat is wat vanaf dag 1 al mensen trekt. ;)
Jij bent stom. Zeg niet dat het niet zo is, want dat vindt iedereen.

Zie je wat het probleem is met die gevolgtrekking van je? Je maakt het bij voorbaat onmogelijk voor Tweakers om zich te verdedigen tegen die beschuldiging. En het ís nogal een beschuldiging en belediging want voor een journalist is het nogal wat om de journalistieke vrijheid opzij te zetten voor een zak geld.
3: Video's, waar video's uit categorie 1 en 2 staan. Again met lekker veel reclame.
Ehm...dus? Niet meteen kijken hoor, maar in die video's zit ook content...
4: Pricewatch. Of zoals ik 'm noem: de Tweakers supermarkt.
Is daar iets mis mee? Ik denk dat je het moeilijk krijgt als je gevraagd wordt iemand aan te wijzen in dit topic die nóóit gebruik heeft gemaakt van de PW...
5: Vraag en Aanbod, tweakers kopen en verkopen aan tweakers. Hoe kwamen sites als Marktplaats ook al weer aan het geld?
En jij denkt dat Tweakers geld verdient aan V&A? Er zit geen verdienmodel achter V&A hoor... Sterker nog, met al het gezeik rondom oplichters waar Tweakers volgens haar eigen voorwaarden niets tegen hoeft te doen en waar tóch door onder andere zeef en Floppus heel veel tijd aan besteed wordt is het eerder verliesgevend dan winstgevend te noemen.
6: Forum.
7: "Meer" dingen waar zelfs Tweakers geen interesse in heeft.
Nee, dingen die niet meer op de balk passen en minder gebruikt worden dan de andere 6.
De community is aan het onderdoor gaan als nummer 6 op de lijst van belang voor Tweakers. Dit is duidelijk te merken ook aan hoe snel de belangrijkste problemen met T7 gefixed worden.
Nee, het menu is gewoon gegroepeerd op onderwerpen... De eerste drie items zijn allemaal redactionele content, de volgende twee zijn product-content en het forum is een stukje community, wat mooi past achter V&A wat óók een community-element heeft, meer dan alle andere opties. Het is gewoon een logische indeling.
Want hoe moeilijk moet het zijn om een css bestandje aan te passen? Duizenden tweakers deden het al.
Die "duizenden" Tweakers (het zijn er vast minder) hoeven alleen rekening te houden met zichzelf en hun eigen browser. Jij als developer zou toch moeten weten dat quality control veel meer inhoudt dan kijken of het in jouw favoriete browser werkt. :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jup. Waarvan akte.
De hoeveelheid energie, moeite en tijd die gestoken wordt in het aanpassen naar wensen en het discussieren erover staat voor wat Tweakers BV betreft onderhand wel aan de verkeerde kans van de balans.
Pas op dat je niet teveel naar een self fulfilling prophecy toepraat met ongegronde en soms ronduit schofferende beschuldigingen die je uit. Dat maakt de acceptatiegraad voor dingen waar je wél een punt zou kunnen hebben nogal klein.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misschien kunnen we dit topic beter sluiten inderdaad, de support die Daniel, Femme, zeef, crisp en vele anderen hier gegeven hebben kost Tweakers klauwen met geld en levert niks op! :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
NMe schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:52:
[...]

Misschien kunnen we dit topic beter sluiten inderdaad, de support die Daniel, Femme, zeef, crisp en vele anderen hier gegeven hebben kost Tweakers klauwen met geld en levert niks op! :N

Zie je nou wel het gaat alleen om het geld :( :r :| :/ :/ :/

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
NMe schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:52:
[...]

Boe hoe hoe ...

Het is een feit dat een stelletje knappe koppen het niet geregeld krijgen. Sarcasme is dan niet echt gepast ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vind het ook niet raar dat T7 "2 jaar in ontwikkeling" was als dat op dit tempo ging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

alt-92 schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:50:
Jup. Waarvan akte.
De hoeveelheid energie, moeite en tijd die gestoken wordt in het aanpassen naar wensen en het discussieren erover staat voor wat Tweakers BV betreft onderhand wel aan de verkeerde kans van de balans.
Is dat zo? Om de FP en PW te gebruiken hoef je hier geen geregistreerde gebruiker te zijn alhoewel het ook daarvoor wel voordelen biedt in termen van gebruiksmogelijkheden/gemak. Toch 'schermt' Tweakers graag met grote aantallen geregistreerde gebruikers.

Is er ooit onderzocht hoeveel procent van de registraties heeft plaatsgevonden omdat men van het forum gebruik wou maken? Mensen met computerproblemen roepen graag de hulp in van de forumleden hier. Zonder de hulp van die forumleden zouden de bezoekers van Tweakers dat toch wel aantrekkelijke onderdeel moeten missen. Daarnaast vormt het forum ook een 'knowledge base' van door forumleden opgeschreven kennis en ervaringen waar men ook in kan zoeken.

De community creëert daarmee een toegevoegde waarde, en dat heeft dus ook... waarde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daarom, jullie willen veel te snel resultaat zien vergeleken daarmee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Rode naampjes: don't feed the trolls... Je wordt er niet gelukkiger van en het lijkt op die manier alleen maar alsof de community allemaal zeikers zijn.

Happy thoughts!

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einstein
  • Laatst online: 28-03 18:12
Twylight schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:06:
Vind het ook niet raar dat T7 "2 jaar in ontwikkeling" was als dat op dit tempo ging :P
ROFL ! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mux schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:15:
Rode naampjes: don't feed the trolls... Je wordt er niet gelukkiger van
Ej :(
kan ik eindelijk eens ranten, mag het niet.
en het lijkt op die manier alleen maar alsof de community allemaal zeikers zijn.
In case you forgot: Ik zit hier sinds 2000 en ben dus ook onderdeel van diezelfde community.
mag ik dan ook wat vinden als gebruiker van deze site zijnde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

AlainS schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:44:
[...]

Boe hoe hoe ...

Het is een feit dat een stelletje knappe koppen het niet geregeld krijgen. Sarcasme is dan niet echt gepast ...
Wacht even, dan revert ik mijn commit van zojuist... :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
crisp schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:06:
[...]

Wacht even, dan revert ik mijn commit van zojuist... :P
Do what ever you like. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
Ik snap sowieso niet waarom er niet zoiets is als een instelbaar "theme" zoals bijvoorbeeld met Xenforo mogelijk is. Voor het forum gedeelte ten minste.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik los graag problemen op, dus ik laat het maar staan zodat product er morgen mee kan testen :)
Koenoe schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:23:
Ik snap sowieso niet waarom er niet zoiets is als een instelbaar "theme" zoals bijvoorbeeld met Xenforo mogelijk is. Voor het forum gedeelte ten minste.
In de eerste plaats omdat we graag een uniforme uitstraling nastreven als website, en in de tweede plaats omdat het simpelweg extra tijd kost om te ontwikkelen maar vooral ook om te onderhouden :)

[ Voor 48% gewijzigd door crisp op 04-11-2012 23:26 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Koenoe schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:23:
Ehmm, ik zou zeggen kijk eens in LD naar de lijst met openstaande issues qua huidige "theme".
Doe dat maal 1.5 maal het aantal gewenste themes en je begrijpt wellicht waarom het niet direct gewenst is.

Wellicht ver in de toekomst, maar elke theme betekent zo ongeveer 1.5x meer dev-tijd benodigd voor nieuwe functionaliteit etc dan voor het invoeren van die theme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
Gomez12 schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:32:
[...]

Ehmm, ik zou zeggen kijk eens in LD naar de lijst met openstaande issues qua huidige "theme".
Doe dat maal 1.5 maal het aantal gewenste themes en je begrijpt wellicht waarom het niet direct gewenst is.

Wellicht ver in de toekomst, maar elke theme betekent zo ongeveer 1.5x meer dev-tijd benodigd voor nieuwe functionaliteit etc dan voor het invoeren van die theme.
Dat valt echt 100% mee. Zodra je de opzet hebt bepaald is het een kwestie van kopieren en functionaliteit toevoegen of weglaten. In het geval van Xenforo kun je dit zelfs makkelijk allemaal instellen voor elk thema. Maar goed ik begrijp dat dit misschien niet gewenst is. Maar dan denk ik weer, zoiets kan Tweakers ook zelf maken (in 2 jaar zeker).

In ieder geval voor kleur en icoontjes heeft dit echt niet zoveel voetjes in de aarde.

@ crisp

Uniforme uitstraling is allemaal leuk en aardig, maar een groot deel van je gebruikers is nu bezig met custom css. Waar ben je dan met je uniforme uitstraling? Ik snap het idee er achter (en het is een groot goed imho), maar je kan je users ook een keuze geven (meerdere) en nog steeds diezelfde uniforme uitstraling behouden (variations on the same theme!). De thema's hoeven niet persé geel, groen, paars en of rood te zijn. Of dat de knoppen en/of mogelijkheiden veranderd/verplaatst moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Koenoe schreef op maandag 05 november 2012 @ 00:02:
[...]
@ crisp

Uniforme uitstraling is allemaal leuk en aardig, maar een groot deel van je gebruikers is nu bezig met custom css. Waar ben je dan met je uniforme uitstraling? Ik snap het idee er achter (en het is een groot goed imho), maar je kan je users ook een keuze geven (meerdere) en nog steeds diezelfde uniforme uitstraling behouden (variations on the same theme!). De thema's hoeven niet persé geel, groen, paars en of rood te zijn. Of dat de knoppen en/of mogelijkheiden veranderd/verplaatst moeten worden.
Zolang het variaties zijn op de basis-theme valt dat inderdaad wel mee, en dat is ook precies waar we mee bezig zijn met bijvoorbeeld een 'compact'-theme :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
crisp schreef op maandag 05 november 2012 @ 00:05:
[...]

Zolang het variaties zijn op de basis-theme valt dat inderdaad wel mee, en dat is ook precies waar we mee bezig zijn met bijvoorbeeld een 'compact'-theme :)
Even je woordjes wegen dan. "Met bijvoorbeeld een 'compact'-theme." Betekend dit dat er gewerkt wordt aan meerdere thema's behalve dan de huidige en het compact-theme?

Zo ja, komt er ook een die dichtbij het vorige thema T6 zit? :)

Zo nee, waarom niet (ook met behoudt van het universele grote goed).

De vraag waarom hier niet eerder over nagedacht en geïmplementeerd is zal ik maar achterwege laten. Te meer omdat dit de beste hardware/software site van Nederland is O-). Jullie weten vast wel hoe het moet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Wat ik eigenlijk best ernstig vind: ik ben mede door deze nieuwe layout erg goed geworden in het aanklikken van minivakjes en linkjes met een duim...

Geen idee of ik daar blij of verdrietig om moet zijn, maar ik snap iig nog niet veel van die uitspraken over mobielvriendelijkheid. Je moet nu bv. echt een meester der mobiele pixelcopulering zijn om DM-berichten te lezen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Een Xenforo is natuurlijk ook geen maatwerk product. Dat is een pakket wat gemaakt is om anderen een forum te laten opzetten. Aangezien je dat niet verkocht krijgt als iedereen hetzelfde uiterlijk op zo'n forum heeft, zit er een mogelijkheid in om eigen skins in te bakken. Het is daar gewoon commerciele noodzaak. Tweakers/GoT is niet gemaakt om in een zipje te stoppen en tegen bedrag X te verkopen aan honderden klanten, dus is de noodzaak er niet om een skinning engine te maken.

Er is dus inderdaad niet over nagedacht om zoiets te maken, noch om het te implementeren, omdat de noodzaak er niet is. Er wordt momenteel waarschijnlijk gewerkt aan een nieuwe CSS voor de andere 'skins', dat is een stuk makkelijker dan een complete extra templateset. Dat het lang duurt is logisch, want wij Tweakers zijn nogal goed in het gebruik van exotische combinaties van browsers, operating systems, plugins en weet ik wat. Het is wel belangrijk dat het op alle browsers goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Koenoe schreef op maandag 05 november 2012 @ 00:27:
[...]

Even je woordjes wegen dan. "Met bijvoorbeeld een 'compact'-theme." Betekend dit dat er gewerkt wordt aan meerdere thema's behalve dan de huidige en het compact-theme?
Het idee is om de 'compactheid' in 3 gradaties aan te bieden (default-comfortabel-compact). Dat betreft dan voornamelijk zaken als paddings en margins. Daarnaast wordt de achtergrondkleur los instelbaar (van wit tot donkergrijs).
Zo ja, komt er ook een die dichtbij het vorige thema T6 zit? :)
Nee, T6 is echt passé
Zo nee, waarom niet (ook met behoudt van het universele grote goed).
Omdat T6 teveel beperkingen had met betrekking tot de functionaliteit die we willen bieden.
De vraag waarom hier niet eerder over nagedacht en geïmplementeerd is zal ik maar achterwege laten. Te meer omdat dit de beste hardware/software site van Nederland is. Jullie weten vast wel hoe het moet. :)
Met wat hulp en opbouwende kritiek van onze bezoekers ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
MueR schreef op maandag 05 november 2012 @ 00:34:
Een Xenforo is natuurlijk ook geen maatwerk product. Dat is een pakket wat gemaakt is om anderen een forum te laten opzetten. Aangezien je dat niet verkocht krijgt als iedereen hetzelfde uiterlijk op zo'n forum heeft, zit er een mogelijkheid in om eigen skins in te bakken. Het is daar gewoon commerciele noodzaak. Tweakers/GoT is niet gemaakt om in een zipje te stoppen en tegen bedrag X te verkopen aan honderden klanten, dus is de noodzaak er niet om een skinning engine te maken.
Correct. Zoals ik al aangaf is dit waarschijnlijk niet gewenst. Maar...

Het geeft wel een idee van hoe het kan en misschien ook wel moet (qua opzet). Zeker wat betreft gebruiks vriendelijkheid (dit bedoel ik ook voor de devvers). Dat er gelijk weer aan geld gedacht moet worden als je een skinning engine maakt, zegt wel veel overigens. Je kan het ook gewoon voor je zelf maken, t.b.v. het gebruiksgemak.
Er is dus inderdaad niet over nagedacht om zoiets te maken, noch om het te implementeren, omdat de noodzaak er niet is. Er wordt momenteel waarschijnlijk gewerkt aan een nieuwe CSS voor de andere 'skins', dat is een stuk makkelijker dan een complete extra templateset. Dat het lang duurt is logisch, want wij Tweakers zijn nogal goed in het gebruik van exotische combinaties van browsers, operating systems, plugins en weet ik wat. Het is wel belangrijk dat het op alle browsers goed werkt.
Maar er was wel de noodzaak om te vernieuwen/veranderen. Dan moet je daar ook naar kijken. Resolutie, gebruiksvriendelijkheid, leesbaarheid, informatie, browser compatibiliteit ed. zijn allemaal zaken die je controleert voordat je maar begint met denken over het uitrollen van je site.

Ik weet niet precies hoe Xenforo helemaal werkt, maar zo moeilijk is dat niet te bedenken. Je logt in als user en van daaruit wordt een bepaalde css aangesproken (het thema dat je kiest). Die voor +/- 90% hetzelfde is als de anderen.

Of kijk even bij FoK en hoe dat forum werkt. Ideaal voor de mobile gebruiker en nog steeds overzichtelijk voor de desktop gebruiker. Daar is over nagedacht.

Je kan niet rekening houden met alle exotische combinaties, maar wel met de meest gebruikelijke. Zelfde geld voor resoluties. Maar goed het kwaad is geschied en de boetedoening is gedaan.
crisp schreef op maandag 05 november 2012 @ 00:39:
[...]

Het idee is om de 'compactheid' in 3 gradaties aan te bieden (default-comfortabel-compact). Dat betreft dan voornamelijk zaken als paddings en margins. Daarnaast wordt de achtergrondkleur los instelbaar (van wit tot donkergrijs).

[...]

Nee, T6 is echt passé

[...]

Omdat T6 teveel beperkingen had met betrekking tot de functionaliteit die we willen bieden.
Beide statements mag je dan wel eens onderbouwen. Aangezien een flink deel van je userbase het daar niet mee eens is.

Hoezo passé? Uit de mode bedoel je?

Welke beperkingen, welke functionaliteit?

En waarom zou een T6 thema met de nieuwe functionalteit en verbeteringen niet mogelijk zijn? Leg eens uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Koenoe op 05-11-2012 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Femme zei hierboven ergens echter wel dat de compacte modus in elk geval de informatiedichtheid van de vorige versie zou benaderen. Misschien dat het designtechnisch anders uitziet maar als in elk geval het informatiedichtheidsissue aangepakt wordt, dan zijn we al een heel eind. :)
AlainS schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:44:
[...]

Boe hoe hoe ...

Het is een feit dat het niet allemaal NU NU NU!!!!!!1 af is nee. Het sarcasme is wel degelijk gepast als je bedenkt dat er tig verschillende issues zijn geweest waarvan een aantal ook functionaliteit braken en die dus prioriteit hebben gekregen. Het sarcasme is zeker op zijn plek als mensen hier maar blijven roepen dat het schandalig is dat spul dat bij wijze van spreken vandaag gemeld is niet gisteren gefixt werd. Er is een heel schema met prioriteiten voor issues, een verminderde bezetting, en dit allemaal nog bovenop het feit dat er een devver daadwerkelijk tijd in moet stoppen, gevolgd door tests door een apart team van testers.

Is het nu nog steeds een feit dat "een stelletje knappe koppen het niet geregeld krijgen" of is het misschien een feit dat hier veel een véél te hard gezeurd en in sommige gevallen zelfs geëist wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
NMe schreef op maandag 05 november 2012 @ 01:00:
[...]

Femme zei hierboven ergens echter wel dat de compacte modus in elk geval de informatiedichtheid van de vorige versie zou benaderen. Misschien dat het designtechnisch anders uitziet maar als in elk geval het informatiedichtheidsissue aangepakt wordt, dan zijn we al een heel eind. :)
En wat betreft ben je het dus niet eens met crisp. T6 is niet echt passé. We streven weer naar dezelfde informatie dichtheid. Blijft bij mij de vraag weer hangen, waarom zo weinig informatie op een pagina in den beginne? Is dit om gebruikers meer te laten rondclikken en zo meer inkomsten te genereren, en/of voor pagina's een hogere ranking bij Google te krijgen?
Het is een feit dat het niet allemaal NU NU NU!!!!!!1 af is nee. Het sarcasme is wel degelijk gepast als je bedenkt dat er tig verschillende issues zijn geweest waarvan een aantal ook functionaliteit braken en die dus prioriteit hebben gekregen. Het sarcasme is zeker op zijn plek als mensen hier maar blijven roepen dat het schandalig is dat spul dat bij wijze van spreken vandaag gemeld is niet gisteren gefixt werd. Er is een heel schema met prioriteiten voor issues, een verminderde bezetting, en dit allemaal nog bovenop het feit dat er een devver daadwerkelijk tijd in moet stoppen, gevolgd door tests door een apart team van testers.

Is het nu nog steeds een feit dat "een stelletje knappe koppen het niet geregeld krijgen" of is het misschien een feit dat hier veel een véél te hard gezeurd en in sommige gevallen zelfs geëist wordt?
18 oktober uitgerold. 2 jaar aan gewerkt. Zelfs een beta fase gehad. Niets is zo dodelijk voor een site (zeker voor een forum) om de verkeerde uitstraling dan wel negatieve eigenschappen te hebben. Velen tweakers hebben wat dat betreft sites zien komen en gaan.

Het gezeur komt ook omdat velen weten hoe makkelijk het is om bepaalde zaken aan te passen. Ze zitten niet voor niks op dit forum. Geef eens aan waar het aan ligt dan, misschien kunnen "we" helpen.

Het is wel duidelijk dat bepaalde zaken moeten blijven staan omdat "men" het wil. Is dit het punt waarom het zo langzaam gaat? Men is het niet met elkaar eens? Of is het omdat het volgens een bepaalde denkwijze/richtlijn moet en die overal moet doorklinken en dat men het daarover nog niet eens is?

Want de bovenstaande punten (in roze) fix ik nog binnen 2 weken. Laat staan iemand die er verstand van heeft. Daarom hoor je het geklaag.

[ Voor 8% gewijzigd door Koenoe op 05-11-2012 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Koenoe schreef op maandag 05 november 2012 @ 01:12:
Het gezeur komt ook omdat velen weten hoe makkelijk het is om bepaalde zaken aan te passen.
Velen denken te weten.
Want de bovenstaande punten (in roze) fix ik nog binnen 2 weken.
http://tweakers.net/webdeveloper/

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
Jij weet hoeveel anderen weten? We zitten wel hier op Tweakers hè. We verwachten van je dat je (etc, etc, etc.)
Je bedoelt dat ze nog wel een webdeveloper kunnen gebruiken? O-)

Ze mogen best de stylesheet even naar me opsturen overigens. Ik wel er wel even naar kijken. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Koenoe op 05-11-2012 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Koenoe schreef op maandag 05 november 2012 @ 01:37:
Ze mogen best de stylesheet even naar me opsturen overigens. Ik wel er wel even naar kijken. :)
Dat hebben velen al gedaan, getuige de mensen die nu custom stylesheets gebruiken. Welk stukje magie denk jij daar nog aan toe te kunnen voegen?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
Stukfruit schreef op maandag 05 november 2012 @ 01:46:
[...]

Dat hebben velen al gedaan, getuige de mensen die nu custom stylesheets gebruiken. Welk stukje magie denk jij daar nog aan toe te kunnen voegen?
Ik was in de veronderstelling dat dit een groot probleem is wat je niet zomaar in 2 weken oplost (zie het bovenstaande). Dat velen dit al gedaan hebben had ik ook al aangegeven.

Of anders gezegd. Als velen het al gedaan hebben, wat is dan precies het probleem? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Oh sorry, ik had de post daarvoor niet gezien :)

Moet trouwens wel toegeven dat m'n eigen wijzigingen alleen maar op Chrome zijn getest. Ik kan me goed voorstellen dat het een hel moet zijn om het ook op IE werkend te krijgen (en houden).

[ Voor 66% gewijzigd door Stukfruit op 05-11-2012 02:07 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Ik weet dat behalve de developers van Tweakers.net vrijwel niemand inzage heeft in de opzet, broncode, doelstellingen (ook op lange termijn), prioriteiten, beschikbare uren en het budget van Tweakers.net. Dientengevolge weet ik dat vrijwel iedereen die geen devver van Tweakers.net is en uitspraken doet over hoe makkelijk (of moeilijk) het zou zijn om de juiste aanpassingen te maken enorm uit zijn nek kletst en onnodig energie zuigt. Dat laatste geldt ook voor mensen die hier vragen blijven stellen die al lang beantwoord (of afgedaan) zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door 8088 op 05-11-2012 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Koenoe schreef op maandag 05 november 2012 @ 01:12:
[...]
En wat betreft ben je het dus niet eens met crisp. T6 is niet echt passé.
T6 is wel echt passé, het werkt gewoon niet meer op de nieuwe backend als ik het goed begrijp, dan kan je idd weer tig jaar gaan steken in een nieuwe T6.9 (want die heeft ook tig jaar gekost)
Het gezeur komt ook omdat velen weten hoe makkelijk het is om bepaalde zaken aan te passen. Ze zitten niet voor niks op dit forum. Geef eens aan waar het aan ligt dan, misschien kunnen "we" helpen.
A : Velen weten hoe ze in hun eigen pakket iets makkelijk aanpassen, niet in andermans pakket.
B : Devvers kunnen beter devven dan codebases gaan uitleggen. Het 2e kost namelijk ook tijd.
Is dit het punt waarom het zo langzaam gaat? Men is het niet met elkaar eens? Of is het omdat het volgens een bepaalde denkwijze/richtlijn moet en die overal moet doorklinken en dat men het daarover nog niet eens is?
Let op : dit is een pure inschatting.
Een reden waarom het langzaam gaat zal zijn dat er idd voor een layout gekozen is en dat die hals-over-kop anders moet, dat zijn geen kleine fixjes. Dat zijn compleet nieuwe ontwerpen etc.
Dus ja, over de nieuwe layout zal men het nog idd niet 100% eens zijn.
Want de bovenstaande punten (in roze) fix ik nog binnen 2 weken.
Maar is het dan ook werkzaam en onderhoudbaar of compiled het en moeten er dan nog 1800 servers naast staan om het een beetje te laten performen.
Nog even daargelaten dat dit enkel de zichtbare dingen zijn, ik bedoel pak je ook even heel LD mee in die 2 weken en wat er bij T.net intern open staat qua bugs?
Koenoe schreef op maandag 05 november 2012 @ 01:37:
[...]
Je bedoelt dat ze nog wel een webdeveloper kunnen gebruiken? O-)

Ik gok zomaar dat ze jou niet als webdeveloper kunnen gebruiken, stylesheet heb je namelijk al lang en wordt (indien veranderd) bij elke page-view opnieuw opgehaald.
Koenoe schreef op maandag 05 november 2012 @ 01:59:
[...]
Of anders gezegd. Als velen het al gedaan hebben, wat is dan precies het probleem? :>
Het feit dat je het probleem niet ziet is al veelzeggend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Nu online
8088 schreef op maandag 05 november 2012 @ 02:08:
[...]

Ik weet dat behalve de developers van Tweakers.net vrijwel niemand inzage heeft in de opzet, broncode, doelstellingen (ook op lange termijn), prioriteiten, beschikbare uren en het budget van Tweakers.net. Dientengevolge weet ik dat vrijwel iedereen die geen devver van Tweakers.net is en uitspraken doet over hoe makkelijk (of moeilijk) het zou zijn om de juiste aanpassingen te maken enorm uit zijn nek kletst en onnodig energie zuigt. Dat laatste geldt ook voor mensen die hier vragen blijven stellen die al lang beantwoord (of afgedaan) zijn.
En jij hebt deze informatie wel? If so, prima hoor, dan kun je gelijk aangeven waarom het zo moeilijk is. Behalve de broncode geef overigens verder allemaal externe zaken aan. Die al veel eerder ten sprake zijn of hadden moeten gekomen. Kwestie van knopen doorhakken en duidelijk zijn naar je userbase.

Maar goed, je geeft aan de pijnpunten zo goed te weten. Vertel het maar. Ik ben zo onderhand wel toe aan wat duidelijkheid.
Gomez12 schreef op maandag 05 november 2012 @ 02:12:
[...]

T6 is wel echt passé, het werkt gewoon niet meer op de nieuwe backend als ik het goed begrijp, dan kan je idd weer tig jaar gaan steken in een nieuwe T6.9 (want die heeft ook tig jaar gekost)
Prima, maar hoezo is het niet mogelijk om weer dezelde style dan wel thema te hanteren? Het hoeft niet precies hetzelfde te zijn.
A : Velen weten hoe ze in hun eigen pakket iets makkelijk aanpassen, niet in andermans pakket.
B : Devvers kunnen beter devven dan codebases gaan uitleggen. Het 2e kost namelijk ook tijd.
Fair enough. Dit is ook (zo ongeveer) het punt dat 8088 aangeeft. Het is een valide punt. Maar ik zie zoveel style kwesties, die mijn inziens eenvoudig aan te passen moeten zijn. En zo niet, laat iemand het even haarfijn uitleggen dan. We zitten hier op Tweakers, kan ik hier eindelijk weer eens wat leren.
Let op : dit is een pure inschatting.
Een reden waarom het langzaam gaat zal zijn dat er idd voor een layout gekozen is en dat die hals-over-kop anders moet, dat zijn geen kleine fixjes. Dat zijn compleet nieuwe ontwerpen etc.
Dus ja, over de nieuwe layout zal men het nog idd niet 100% eens zijn.
Maar wacht even. Je hebt het over een complete remake van de site. Als dit het geval is, dan heb ik nog wel even geduld. Dit maak ik niet op uit de reactie van de devvers edoch.
Maar is het dan ook werkzaam en onderhoudbaar of compiled het en moeten er dan nog 1800 servers naast staan om het een beetje te laten performen.
Nog even daargelaten dat dit enkel de zichtbare dingen zijn, ik bedoel pak je ook even heel LD mee in die 2 weken en wat er bij T.net intern open staat qua bugs?
Geen idee, maar of het aanpassen van bepaalde style kwesties daar zo'n grote invloed op hebben? Vertel het maar (m.a.w. je kan het ook omdraaien).
Ik gok zomaar dat ze jou niet als webdeveloper kunnen gebruiken, stylesheet heb je namelijk al lang en wordt (indien veranderd) bij elke page-view opnieuw opgehaald.
ORLY? Maar dat ze mij niet als webdeveloper kunnen gebruiken kan ik me wel in vinden hoor. Die illusie heb ik niet. Maar als je dus niet als webdeveloper voor Tweakers geschikbaar bent, heb je er 0,0 verstand van, kun je geen valide punten hebben en heb je geen recht van spreken?
Het feit dat je het probleem niet ziet is al veelzeggend...
Het feit dat er zoveel veranderd moet worden ook...

Het wordt weer zo'n typische Tweakers conversatie op deze manier. Ik weet het beter, jij hebt er geen verstand van want je werkt er niet. Dus je hebt geen recht van spreken. Kom eens met wat bronnen. Etc.

Het enige wat ik vraag is wat duidelijkheid. Gewoon een beetje conreet zijn in wat we kunnen verwachten en op welk termijn. Wat blijft er uit, wat komt weer terug? I.p.v. het komt wanneer het komt (gaat het dagen duren of maanden?). "Voorlopig" komt dit niet terug (lees: dit komt nooit meer terug). Oa. dit thema (welke nog meer?). Etc. Dan heb ik weer een idee wanneer ik het licht weer aan moet doen in me kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Koenoe schreef op maandag 05 november 2012 @ 02:54:
En jij hebt deze informatie wel?
Nee, en het gaat me ook niets aan. Ik ben hier namelijk te gast.

't Wordt tijd dat ik mijn abonnement op dit topic opzeg; alles wat gezegd kon worden is namelijk al meermaals gezegd. Jammer dat 't allemaal niet even goed begrepen (laat staan geaccepteerd) wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:49:
Die "duizenden" Tweakers (het zijn er vast minder) hoeven alleen rekening te houden met zichzelf en hun eigen browser. Jij als developer zou toch moeten weten dat quality control veel meer inhoudt dan kijken of het in jouw favoriete browser werkt. :*
Ik wilde eerst per punt van je reactie een stukje schrijven. Maar je vat het zo mooi al samen. Het is duidelijk dat het aan de kant van quality control misging met T7. Vandaar de vele opbouwende kritiek die door mensen goedbedoeld geuit wordt.

Als je begrijpt wat ik bedoel ;) O-)

Duizenden tweakers is een benadering van wat ik aan de reacties zo tegenkom. Jullie hebben vast betere manieren om de exacte cijfers te vinden

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Koenoe schreef op maandag 05 november 2012 @ 00:55:
Correct. Zoals ik al aangaf is dit waarschijnlijk niet gewenst. Maar...

Het geeft wel een idee van hoe het kan en misschien ook wel moet (qua opzet). Zeker wat betreft gebruiks vriendelijkheid (dit bedoel ik ook voor de devvers). Dat er gelijk weer aan geld gedacht moet worden als je een skinning engine maakt, zegt wel veel overigens. Je kan het ook gewoon voor je zelf maken, t.b.v. het gebruiksgemak.
Zo werkt het niet in het bedrijfsleven. Als een crisp een paar dagen bezig is met een skinning engine voor het forum zal hij die uren toch moeten verantwoorden en met een verdomd goede reden komen. Je kan niet gewoon "even iets voor mezelf" gaan maken, daar betalen ze je immers niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sommige bedrijven geven je die vrijheid wel, bijv. Valve (100%) of Google (deel van je tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Nordlys schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:49:
Sommige bedrijven geven je die vrijheid wel, bijv. Valve (100%) of Google (deel van je tijd).
<Iets over een regel die de uitzondering bevestigd> ;)

https://niels.nu

Pagina: 1 ... 44 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.