Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 43 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.405 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

The Legend schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:26:
[...]

Is het veel werk, maar het komt er wel of is het veel werk dus het komt er niet? :P Ik vind persoonlijk het doorklikken in de pricewatch niet zo erg, maar het feit dat je niet snel terug kunt (anders dan de back-knop in je browser) vind ik wel irritant. Ik zou dan iig pleiten voor tenminste breadcrumbs met de opbouw vanuit de PW.
De vraag is meer vanaf welke pagina zou je makkelijk terugwillen naar welke pagina? Bedenk ook dat een breadcrumb niet per-sé het gevolgde pad hoeft te zijn; zo kan je op verschillende manieren bij bijvoorbeeld een product zijn aangeland.

En bepaalde pagina's hebben al een soort breadcrumb, zoals bijvoorbeeld pricewatch: Google Nexus 7 16GB Zwart - hier kan je terug naar de categorie, het merk, de serie of het product, of een andere uitvoering kiezen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:25
Rob schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 00:11:
[...]
Goed bezig man... 'de schuld' geven aan mensen die in dienst werken voor iemand. Die nu ook keihard werken om het ons meer naar de zin te maken.... :/
Rob, de reactie van Aionicus is wellicht erg primair, dat had hij ook veel vriendelijker kunnen verwoorden.
Echter in de emotie heeft hij een punt.
Als 85% van de users de moeite neemt om aan te geven de vormgeving waardeloos te vinden, zou mij dat als bedrijf wel aan het denken zetten..

Het grappige is dat ik hier de ene Nerd (die absoluut niet van verandering houd, reken ik mezelf ook maar bij) tegenover de andere Nerd (een technisch perfect iets maken zonder na te denken over gebruikersgemak) zie staan.
En dat is dan eigenlijk ook wel weer grappig.
Nerd bedoel ik hier als geuzennaam he :)

Ik zie wat opmerkingen voorbij komen over Apple..
Deze site is altijd van en voor ons tweakers geweest.
Dat het commercieler gaat snap ik, had ik ook gedaan.
Maar ik zou het toch fijn vinden als we als community bij dit soort grote wijzigingen betrokken worden.
Zonder tweakers geen tweakers.net en dat zou pas echt jammer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:43

The Legend

*Plop*

crisp schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:31:
[...]

De vraag is meer vanaf welke pagina zou je makkelijk terugwillen naar welke pagina? Bedenk ook dat een breadcrumb niet per-sé het gevolgde pad hoeft te zijn; zo kan je op verschillende manieren bij bijvoorbeeld een product zijn aangeland.

En bepaalde pagina's hebben al een soort breadcrumb, zoals bijvoorbeeld pricewatch: Google Nexus 7 16GB Zwart - hier kan je terug naar de categorie, het merk, de serie of het product, of een andere uitvoering kiezen :)
Als ik 'moederborden' zit zou ik terug willen kunnen naar 'basiscomponenten'. Dat werk.

Ik merk nu trouwens nog iets irritants op: als je op productniveau bent, is er idd een breadcrumb. Als je vervolgens terug gaat naar de productcategorie (bv. vanuit een geheugenbankje terug naar 'geheugen intern', dan kom je uit op het tabblad 'overzicht' met nieuws etc. terwijl je als je in de PW navigeert toch altijd terug zou willen naar het productoverzicht :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

IJzerboot schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:38:
[...]

Rob, de reactie van Aionicus is wellicht erg primair, dat had hij ook veel vriendelijker kunnen verwoorden.
Echter in de emotie heeft hij een punt.
Als 85% van de users de moeite neemt om aan te geven de vormgeving waardeloos te vinden, zou mij dat als bedrijf wel aan het denken zetten..
Dat zal bij Tweakers niet anders zijn geweest, ander hebben we die verbeterpunten niet opgeschreven ;)
Maar ik zou het toch fijn vinden als we als community bij dit soort grote wijzigingen betrokken worden.
Zonder tweakers geen tweakers.net en dat zou pas echt jammer zijn...
Er is een selecte groep uit de community geweest die T7 voor de rest heeft gezet en kon debuggen. Misschien is die groep wel te klein geweest en wil zeef daarom meer mensen betrekken met dit soort 'upgrades'.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

The Legend schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:12:
[...]

Als ik 'moederborden' zit zou ik terug willen kunnen naar 'basiscomponenten'. Dat werk.
Maar wil je dan naar http://tweakers.net/categorie/14/basiscomponenten/producten/ of naar http://tweakers.net/pricewatch/?higlightCat=14 ?
Ik merk nu trouwens nog iets irritants op: als je op productniveau bent, is er idd een breadcrumb. Als je vervolgens terug gaat naar de productcategorie (bv. vanuit een geheugenbankje terug naar 'geheugen intern', dan kom je uit op het tabblad 'overzicht' met nieuws etc. terwijl je als je in de PW navigeert toch altijd terug zou willen naar het productoverzicht :?
Dat laatste is een aanname, maar aangezien bijna alle categorie-links op de site naar de producten tab gaan zou dat wellicht wel logisch zijn ja.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:43

The Legend

*Plop*

crisp schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:41:
[...]

Maar wil je dan naar http://tweakers.net/categorie/14/basiscomponenten/producten/ of naar http://tweakers.net/pricewatch/?higlightCat=14 ?

[...]

Dat laatste is een aanname, maar aangezien bijna alle categorie-links op de site naar de producten tab gaan zou dat wellicht wel logisch zijn ja.
Ik zou het logisch vinden om terug te kunnen naar http://tweakers.net/pricewatch/?higlightCat=14

En ik weet dat het via de search zou kunnen, maar klikken gaat (voor mij iig) een stuk sneller.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ik zou ook de laatste link zeggen, dan hoeven we in ieder geval niet meer de categorie aanklikken die we net hebben bezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Femme schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 00:31:
draait het volgens mij toch best wel fitsend snel :) .
Ik vind het tegenvallen moet ik zeggen, T6 draaide hier eigenlijk altijd een stuk vlotter. Ik blokkeer nu gewoon een hele zut scripts (analytics, facebook en nog wat anderen) zodat het een stuk vlotter laadt. Maar met al die scripts aan wordt het toch een stuk trager. Terwijl jullie volgens mij dezelfde gebruiken als met T6. Op zich vind ik het zo wel prima, het enige 'nadeel' is dat de googleads die ik zie niet echt heel relevant meer zijn omdat analytics uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

The Legend schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:44:
[...]

Ik zou het logisch vinden om terug te kunnen naar http://tweakers.net/pricewatch/?higlightCat=14

En ik weet dat het via de search zou kunnen, maar klikken gaat (voor mij iig) een stuk sneller.
Een dergelijke link kan eenvoudige toegevoegd worden aan de breadcrumb. Ik zal het vanmiddag eens ter sprake brengen in ons overleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

TERW_DAN schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:28:
[...]
Ik vind het tegenvallen moet ik zeggen, T6 draaide hier eigenlijk altijd een stuk vlotter.
[...]
Vreemd dat is absoluut niet mijn ervaring om eerlijk te zijn :) Bij mij werkt T7 echt snel, misschien gevoelsmatig wel sneller dan T6.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

TERW_DAN schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:28:
[...]

Ik vind het tegenvallen moet ik zeggen, T6 draaide hier eigenlijk altijd een stuk vlotter. Ik blokkeer nu gewoon een hele zut scripts (analytics, facebook en nog wat anderen) zodat het een stuk vlotter laadt. Maar met al die scripts aan wordt het toch een stuk trager. Terwijl jullie volgens mij dezelfde gebruiken als met T6. Op zich vind ik het zo wel prima, het enige 'nadeel' is dat de googleads die ik zie niet echt heel relevant meer zijn omdat analytics uitstaat.
Ik vermoed dat het gebruik van het Roboto webfont wel invloed kan hebben op de rendersnelheid als je deze niet standaard beschikbaar hebt op je systeem. Je zou eens kunnen proberen om het font te installeren. Ik ben wel benieuwd of dat inderdaad effect heeft (wil dat sowieso nog eens beter gaan bekijken) :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb in m'n custom CSS sowieso dat font vervangen door Verdana, omdat Roboto er echt fugly uitziet, dus ik zou niet weten of hij uberhaupt het ding opvraagt.

Sowieso is het al wel aanzienlijk vlotter als vorige week hoor, maar omdat ik T6 en T7 niet direct naast elkaar kan leggen is het natuurlijk lastig te onderbouwen of te testen, maar ik heb nog steeds het gevoel dat het wat trager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Vreemd, ik heb hier geen problemen met betrekking tot de snelheid. Voor mijn gevoel draait T7 niet trager of sneller dan T7. Afgezien van het forum dan, maar dat zou misschien kunnen komen doordat ik voorheen altijd het T5 template gebruikte, wat nu dus helaas niet meer mogelijk is.
The Legend schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:12:
Is mij ook al opgevallen, je komt inderdaad bij nieuwsberichten over de categorie terecht. Ik merkte het gisteren bij 'processor koelers', je schiet uit de pricewatch en komt bij een zwik nieuwsberichten terecht. Logischer is inderdaad dat je gewoon in het vorige overzicht komt, dus alle producten uit die categorie weer te zien krijgt.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:32

RMX

crisp schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:31:
[...]
Wat ik dus raar vind aan deze breadcrumb is dat voor mijn gevoel, als ik op Google klik, ik alle tablets van Google hoor te zien, en niet het merk Google. Want ik heb eerst al Tablets gekozen (Dat is de 1ste). De rest zou dan toch een uitbouwing moeten zijn?
Ik irriteer me er sinds T7 pas aan. Is dit nieuw of altijd al zo geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik wil, naast mijn eerdere- en de algemene opmerkingen over de site indeling waar ik het veelal mee eens ben, toch graag ook even vanuit mijn (vormgevers beroeps-) perspectief reageren na enige tijd v7 aangekeken te hebben.

Het kan zijn dat ook hiervan eea al voorbij gekomen is, maar ik ben op vakantie geweest en sindsdien zijn hier zo'n 2000 posts geplaatst, een beetje teveel om in zijn geheel door te lezen ;)

Een aantal zaken vallen mijn direct op waardoor het geheel erg rommeling en ondoordacht over komt.

• Bij het fixeren van de tracker lijkt de volledige content van de site verschoven ten opzichte van de header en footer. Bovendien valt de tracker buiten de breedte van de menubalk waardoor deze zelfs buiten de content lijkt te vallen.

• Afgeronde hoekjes links en rechts van de menubalk tegen de kantlijn zien er erg vreemd uit, bovendien komen deze verder nergens terug, alle hoeken zijn verder recht. Bovendien lijken ze de content breedte aan te duiden wat het teveel aan witruimte nog eens extra benadrukt.

• Logo in de menubalk lijnt niet goed met de content.

• Zoekbalk en True logo nemen onnodig veel hoogte in beslag. bovendien staat de zoekbalk min of meer gecentreerd terwijl de overige content vrijwel allemaal links uitgelijnd is.

• Advertenties en "Onderwerpen" op het forum drukken de gehele forum content naar links/beperken de breedte. Dit veroorzaakt onnodig veel witruimte en beperkt de breedte van de forumposts teveel waardoor er onnodig veel gescrold moet worden.

• witruimte tussen forumposts veroorzaakt onnodig veel scrollen, zonder deze ruimte (als bij v6) is de scheiding tussen posts nog steeds duidelijk genoeg.

• Gebruik van teveel verschillende breedtes voor diverse onderdelen (verticale indeling oogt hierdoor ongeorganiseerd), waardoor je veel te veel van links naar rechts en terug moet kijken bij het doorkijken van een pagina en snel zaken over het hoofd ziet.

• Waarom bij het Review overzicht geen 4 afbeeldingen ipv 8 net als op de frontpage?

• Teveel zaken zijn naast elkaar geplaatst zonder duidelijke vertical scheiding

• Puntsgewijs nieuws totaal overzicht (per dag) met alleen de nieuwstitel ontbreekt. Ik ben bijvoorbeeld 8 dagen op vakantie geweest en het is een crime om het nieuws van de afgelopen 8 dagen door te bladeren omdat bij het overzicht vrijwel het gehele bericht weergegeven wordt.

• Tweakblogs niet in nieuwe layout

Al met al vind ik de site dusdanig rommelig en onoverzichtelijk dat ik deze steeds minder en minder bezoek.

Het forum en de frontpage zijn op het moment zo ongeveer de enige pagina's waar ik komt, maar veel verder vaak niet meer.

Edit: net nog een erg storend ding gevonden:

• Het "Reageer" veld (bij de Poll in dit geval) in threaded view plaats een reactie onder het laatste bericht op de betreffende pagina in plaats van een reactie op de hoofd-thread :X
Dit is behoorlijk vervelend, naar mijn mening zou klikken op "reageer" bij een post een reactie bij een post moeten plaatsen en het veld onderin een reactie op de hoofd-thread.
<- mijn fout

[ Voor 7% gewijzigd door floriske.nl op 09-11-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:49

Ankh

|true

Wegens een backpack vakantie net terug uit Vietnam.
Het is toch wel even wennen de nieuwe website.. (soms goed, maar veelal lastig).

Hetgeen wat ik het meeste mis, is bij het forum dat ik op mijn eigen naam kan klikken om mijn posthistory te zien. Dit heb ik nu ondervangen met ALT H in te stellen, maar het is wel een stuk vervelender...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Femme schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:15:
Hierbij dan wat leuker nieuws, een demo van de next-gen tracker zoals ik die in gedachte heb.
[....]
Check filmpje: http://achelois.tweakers....r_fixed_1920_animated.mp4

Best bekeken op actual size op een beeldscherm met een resolutie van 1920x1080 of hoger. De kleuren die Photoshop en Quicktime produceren bij het renderen en encoden zijn nogal fucked up (te licht).

Wat vinden we hiervan?
Yes please, I want one!! :)
Meescrollen is ideaal, ik hoopte daar al op; hoef je na het doorspitten van de comments in een topic niet meer helemaal terug naar boven om naar het volgende topic te gaan (of wat anders te doen). Plus je kunt nieuwsberichten, V&A etc in de gaten houden terwijl je in een topic leest.
Dat zou zowaar een hele aardige verbetering zijn t.o.v. Twk6, en mijn 'integratie' verder bespoedigen ;)

Nog een next-gen tracker-request, while we're at it:

* Bij/naast "V&A":
- Een shortcut naar "Advertentiebeheer"...
- Een shortcut naar "Nieuwe advertenties"
* Bij/naast "Forum":
- een shortcut naar "DM's"
- een shortcut naar "Myreact"

Nice to have, indien realiseerbaar: username-uitklapmenu net als in het topmenu.

Dit zou m.i. een drastische verbetering zijn in navigatie op de site.

[ Voor 23% gewijzigd door Cheetah op 31-10-2012 14:32 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 01:23

Laguna

Connaisseur

Ik ben zeker geen voorstander van een meescrollende tracker. Kwestie van de home knop aantikken en je hebt de tracker ook weer in beeld.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ja, tot je een gebruiker tegenkomt met een lage verticale resolutie. Dat krijg je hetzelfde gezeik dat we nu over de kleine horizontale resoluties hadden nog eens omdat de tracker dan veel minder info kan bevatten... En voor de goede orde: die lage resolutie heb je al op de meeste tablets, en daar was de site nu juist geschikter voor gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door NMe op 31-10-2012 14:44 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

zeef schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:34:
Probleem is en blijft dat je op verschillende manieren op die plek kan komen en je dus moet weten hoe die breadcrumb wordt opgebouwd. Dat is nogal wat uitzoekwerk....
Had dit dacht ik al eerder gezegd, maar ik denk dat jullie simpelweg de pricewatch-navigatie moet aanhouden als breadcrumbs als je in de pricewatch zit. Dit is veel logischer en ook niet zo moeilijk te realiseren.

Om nu vlot door de pricewatch heen te komen gebruik ik bijv de Search op advies van Femme, en dat werkt best aardig (zeker in vergelijk met die categoriebrowser), maar als ik in Pricewatch op een subcategorie zit en naar de hoofdcategorie daarvan wil zit ik er dus juist absoluut niet op te wachten dat mijn breadcrumbs me teruggooien naar de (hoofd)pagina waar ik meestal vandaan kom. Daarvoor heb je al een back-toets in je browser.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

NMe schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:42:
Ja, tot je een gebruiker tegenkomt met een lage verticale resolutie. Dat krijg je hetzelfde gezeik dat we nu over de kleine horizontale resoluties hadden nog eens omdat de tracker dan veel minder info kan bevatten... En voor de goede orde: die lage resolutie heb je al op de meeste tablets, en daar was de site nu juist geschikter voor gemaakt.
Maak dan de tracker zelf scrollable, heb je dit ook ondervangen (zoals Femme al voorstelde dacht ik).

Alternatief is het een gebruikerskeuze te laten om de tracker bovenaan te fixeren of mee te laten scrollen.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kleurtjes en tijdsregistratie is super femme :D

Maar de bolletjes zijn wel erg klein :S Op mijn scherm zijn ze soms niet te onderscheiden wat wel jammer is.
Ze zouden wel wat groter mogen of wat meer vierkant zodat je wat meer oppervlakte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:20:

Maar de bolletjes zijn wel erg klein :S Op mijn scherm zijn ze soms niet te onderscheiden wat wel jammer is.
Ze zouden wel wat groter mogen of wat meer vierkant zodat je wat meer oppervlakte hebt.
Ik denk niet dat ze groter moeten worden, dan krijg je weer het probleem dat ze hoger worden dan de letterhoogtes, wat de uitlijning niet ten goede komt. Overigens zijn ze volgens mij niet (veel) groter of kleiner dan bij T6, wat zou betekenen dat je er voorheen ook last van zou moeten hebben. Bovendien hebben we nu verschillende soorten (bolletjes, rechthoekjes, pijltjes ed) wat al voor meer onderscheid zorgt. Ik zou zeggen, lekker laten zoals het nu is :)

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cheetah schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:52:
[...]
Maak dan de tracker zelf scrollable, heb je dit ook ondervangen (zoals Femme al voorstelde dacht ik).
Werkt ook niet lekker op telefoons en tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:20:

Je zou ze met custom-css een beetje in de breedte kunnen uitrekken. Maar in de hoogte gaat lastig worden, want daar is de ruimte gewoon niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Ik mis de knop "feedback" bij de artikelen, of ben ik echt scheel?

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
NMe schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:02:
[...]

Hoezo dit niet? heb je hier misschien een beetje meer onderbouwing voor?

[ Voor 9% gewijzigd door perpixel op 31-10-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

perpixel schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:50:
[...]

Hoezo dit niet? heb je hier misschien een beetje meer onderbouwing voor?
Bij een apart onderdeel van dezelfde site dat eigen scrollgedrag heeft zit ik de helft van de tijd tijdens snel browsen de verkeerde viewport te scrollen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nftk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 15:59
Heeft er iemand een custom css waarbij het lijkt op de oude site? Ben niet zo heel goed in programeren.. Of kan iemand een goede tutorial linken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

nftk schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:10:
Heeft er iemand een custom css waarbij het lijkt op de oude site? Ben niet zo heel goed in programeren.. Of kan iemand een goede tutorial linken?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic

Daar kan je wel het een en ander vinden. Het is wel in de Huiskamer, misschien dat je eerst toegang moet vragen.
sorry, ty Laguna :)

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 31-10-2012 17:22 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nftk schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:10:
OK als je firefox heb install greasemonkey addon en ga naar deze pagina en druk op install (recht boven)
http://userscripts.org/scripts/show/150717
Als je Crome hebt installeer de tampermonkey addon en ga naar deze pagina en druk op install (recht boven)
http://userscripts.org/scripts/show/150717

Heb je IE dan ga je in de hoek zitten en huil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 01:23

Laguna

Connaisseur

Outerspace schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:13:
[...]

Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic

Daar kan je wel het een en ander vinden. Het is wel in de Huiskamer, misschien dat je eerst toegang moet vragen.
Dat topic staat niet in de Huiskamer hoor :)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hylke94 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:03:
[...]

Je zou ze met custom-css een beetje in de breedte kunnen uitrekken. Maar in de hoogte gaat lastig worden, want daar is de ruimte gewoon niet voor.
Bij v6 waren ze vierkant en oogde ze groter.
Daar was het ook beter te zien. het lijkt ook dat de kleuren wat beter gekozen waren maar dat kan ook door de achtergrond komen.
http://imageshack.us/a/img266/8822/tweakers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

RMX schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:43:
[...]

Wat ik dus raar vind aan deze breadcrumb is dat voor mijn gevoel, als ik op Google klik, ik alle tablets van Google hoor te zien, en niet het merk Google. Want ik heb eerst al Tablets gekozen (Dat is de 1ste). De rest zou dan toch een uitbouwing moeten zijn?
Ik irriteer me er sinds T7 pas aan. Is dit nieuw of altijd al zo geweest?
Die pagina weet niet waar jij het eerst voor gekozen hebt. Dat kan ook de productserie of de merkpagina zijn geweest. De breadcrumb bestaat nu uit twee delen: de categorie en de productnaam die hiërarchisch is opgebouwd uit merknaam, productserienaam, productnaam en eventueel uitvoeringsnaam (bijv. Nokia > Lumia > 920 > Zwart). Er staat een bolletje ipv een pijltje tussen de categorie en Nokia om aan te geven dat die op gelijkwaardig niveau staan (en Nokia dus niet ondergeschikt is aan de categorie).

In de oude site bestonden er geen merkpagina's dus daar kon ook niet naartoe gelinkt worden. Er valt wat voor te zeggen om bij de link onder merk alleen producten in de betreffende categorie van het merk te tonen. Andere gebruikers zullen wellicht echter weer behoefte hebben naar meer informatie over het merk.
floriske.nl schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:52:

• Het "Reageer" veld (bij de Poll in dit geval) in threaded view plaats een reactie onder het laatste bericht op de betreffende pagina in plaats van een reactie op de hoofd-thread :X
Dit is behoorlijk vervelend, naar mijn mening zou klikken op "reageer" bij een post een reactie bij een post moeten plaatsen en het veld onderin een reactie op de hoofd-thread.
Zo werkt het ook.
Cheetah schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:23:
[...]

Nice to have, indien realiseerbaar: username-uitklapmenu net als in het topmenu.
Handige shortcuts in de tracker plaatsen lijkt me ook wel een handige verbetering.
NMe schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:02:
[...]

De tracker permanent tonen werkt sowieso niet goed op het kleine beeldscherm van een tablet. Het uitklappen vanaf de zijkant kan op een tablet of telefoon in principe wel goed werken. De Facebook-app doet iets vergelijkbaars met het menu.
Cheetah schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:48:
[...]

Om nu vlot door de pricewatch heen te komen gebruik ik bijv de Search op advies van Femme, en dat werkt best aardig (zeker in vergelijk met die categoriebrowser), maar als ik in Pricewatch op een subcategorie zit en naar de hoofdcategorie daarvan wil zit ik er dus juist absoluut niet op te wachten dat mijn breadcrumbs me teruggooien naar de (hoofd)pagina waar ik meestal vandaan kom. Daarvoor heb je al een back-toets in je browser.
We gaan dit verbeteren, mogelijk door een pulldownmenuutje aan te bieden op de subcategorie in de breadcrumb bij een categorie zodat je makkelijk van bijvoorbeeld moederborden naar intern geheugen kunt springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:52

Rudios

Lost in space?

Welke categorie hoort nu bij welke kleur (bolletje) op de FP? Door zelf natuurlijk te onderzoeken kom je er snel achter, maar de categorieënbar zou dan eigelijk ook de kleur moeten hebben van de nieuws items lijkt me.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Toch vreemd. Ik liet volgens mij toch echt op deze manier (met pagina 1 van de reacties op de poll open) een reactie achter en deze werd toch echt aan de laatste reactie op die pagina toegevoegd ipv aan de hoofd thread.

Edit: zal er de volgende keer eens op letten.

[ Voor 7% gewijzigd door floriske.nl op 31-10-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nftk
  • Laatst online: 08-09 15:59
Breadcrumb werken alleen maar met cookies toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Inmiddels zijn we alweer een aardig poosje verder, maar ik zie nog altijd (bijna) geen verbeteringen? Het enige wat ik zie is dat de tijdsnotering terug is.Heeft Tweakers de handdoek in de ring gegooid of moeten er voor dingen betaald worden (m.a.w. Tweakers is een pure betaalsite geworden).

Ik zie iedereen wel doodleuk met custom CSS aan de gang gaan, maar ja, "Karma's a bitch". Of moeten we hier nog een x-aantal weken op wachten?

Merk wel dat er ook een leven is buiten Tweakers.net (dankzij T7!). Bekijk nu meer Engelstalige websites in plaats van Tweakers ieder (+/-) uur. Ik kijk nu nog maar 1x per dag hoogstens. Best wel jammer eigenlijk, maar ja, als het niet anders kan, dan moet het maar hé.

PS: Ik dacht dat één van de prioriteiten het weghalen van teveel wit was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

nftk schreef op donderdag 01 november 2012 @ 06:49:
Breadcrumb werken alleen maar met cookies toch?
Ik weet niet precies hoe de implementatie is hier op tweakers, maar in principe heb je er geen cookies voor nodig. Het is gewoon een variabele die je in kunt stellen, die hoef je niet in een cookie te zetten. Tenzij je het wilt opslaan voor als een gebruiker weer terugkomt op die pagina nadat hij z'n browser heeft afgesloten, en zelfs dat hoeft niet per se in een cookie gezet te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Zwijntjesdrecht schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:32:
[...]
Daar wordt nog hard aan gewerk en komt zo snel mogelijk :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit zojuist even door de pricewatch te browsen, op zoek naar een processor, maar dat is echt een drama.
Als ik een Phenom processor wil kiezen, heb ik drie mogelijkheden:

- Phenom
- Phenom II x4
- Phenom II x6

Maar; ik kan verder geen reet meer selecteren. Geen aantal cores met elkaar vergelijken, geen processorsnelheid, geen socket...
Dat werkte eerder een heel stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MikeyMan schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:48:
Zit zojuist even door de pricewatch te browsen, op zoek naar een processor, maar dat is echt een drama.
Als ik een Phenom processor wil kiezen, heb ik drie mogelijkheden:

- Phenom
- Phenom II x4
- Phenom II x6

Maar; ik kan verder geen reet meer selecteren. Geen aantal cores met elkaar vergelijken, geen processorsnelheid, geen socket...
Dat werkte eerder een heel stuk beter!
In de categorie processors is het prima mogelijk om te filteren op aantal cores, kloksnelheid of socket (is weliswaar allemaal AM3 bij een Phenom). Overzichtelijk vergelijken op bijvoorbeeld kloksnelheid in de resultaatlijst kan ook door de kolommen aan te passen. Wat probeer je precies waar te doen en hoe loopt het is?

[ Voor 3% gewijzigd door Femme op 01-11-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:52
Wat hebben de tijden eigenlijk voor nut op de FP? Eigenlijk totaal overbodige info. De nieuwste berichten staan toch bovenaan en je ziet altijd welke berichten je al hebt aangeklikt. Of iets om 3 uur 's middags of 7 uur 's avonds gepost is lijkt me niet echt belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
floriske.nl schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:52:
• witruimte tussen forumposts veroorzaakt onnodig veel scrollen, zonder deze ruimte (als bij v6) is de scheiding tussen posts nog steeds duidelijk genoeg.
Eens, zou mooi zijn als de witruimte tussen posts verminderd kan worden. Paar pixels wit is genoeg imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Femme schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:07:
[...]

In de categorie processors is het prima mogelijk om te filteren op aantal cores, kloksnelheid of socket (is weliswaar allemaal AM3 bij een Phenom). Overzichtelijk vergelijken op bijvoorbeeld kloksnelheid in de resultaatlijst kan ook door de kolommen aan te passen. Wat probeer je precies waar te doen en hoe loopt het is?
Ik kwam uit de BBG, waar ik op de link voor de 965 drukte.
Dacht vervolgens (bovenin, op de 'breadcrumbs' een niveau omhoog te gaan, naar de categorie phenom.
Ten eerste kom ik dan in een onvolledige categorie terecht, maar tevens kan ik hier verder niets aan nuttige selecties maken.
http://tweakers.net/serie/2214/phenom/

Niveau hoger, zelfde verhaal:
http://tweakers.net/merk/104/amd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MikeyMan schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:10:
[...]

Ik kwam uit de BBG, waar ik op de link voor de 965 drukte.
Dacht vervolgens (bovenin, op de 'breadcrumbs' een niveau omhoog te gaan, naar de categorie phenom.
Ten eerste kom ik dan in een onvolledige categorie terecht, maar tevens kan ik hier verder niets aan nuttige selecties maken.
http://tweakers.net/serie/2214/phenom/

Niveau hoger, zelfde verhaal:
http://tweakers.net/merk/104/amd/
In de productlijst van merken en productseries kan er inderdaad niet gefilterd worden op eigenschappen omdat de producten potentieel in verschillende categorieën kunnen zitten. In de productlijst van een productserie kunnen we dat misschien nog wel oplossen omdat een productserie bijna altijd betrekking heeft op producten uit dezelfde categorie.

In de categorie processors kun je wel filteren op eigenschappen en ook kolommen met eigenschappen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Femme schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:31:
[...]

In de productlijst van merken en productseries kan er inderdaad niet gefilterd worden op eigenschappen omdat de producten potentieel in verschillende categorieën kunnen zitten. In de productlijst van een productserie kunnen we dat misschien nog wel oplossen omdat een productserie bijna altijd betrekking heeft op producten uit dezelfde categorie.

In de categorie processors kun je wel filteren op eigenschappen en ook kolommen met eigenschappen vergelijken.
Pfff... Wordt er wel heel erg lastig op zo!

Maar waarom zou je in een merkserie niet kunenn filteren? Dat lukt nu in andere gevallen toch ook?
Op de door mij aangegeven pagina's kan ik wel processors eruit filteren. Logisch dat dat iets anders is dan een grafische kaart.

Naar mijn idee was dit in de vorige iteratie véél praktischer opgelost.
M.a.w.; wat is nu het voordeel van deze nieuwe opzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

MikeyMan schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:40:
[...]
Naar mijn idee was dit in de vorige iteratie véél praktischer opgelost.
M.a.w.; wat is nu het voordeel van deze nieuwe opzet?
In de oude opzet waren er geen overzichten op merk of serie. Voor de rest is de opzet niet echt veranderd...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

BarôZZa schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:14:
Wat hebben de tijden eigenlijk voor nut op de FP? Eigenlijk totaal overbodige info. De nieuwste berichten staan toch bovenaan en je ziet altijd welke berichten je al hebt aangeklikt. Of iets om 3 uur 's middags of 7 uur 's avonds gepost is lijkt me niet echt belangrijk.
Het is toch verdomd makkelijk om te weten wanneer iets gepost is, dan weet je ten eerste hoe oud het nieuws is, ten tweede kun je makkelijk zien wat je nog niet gelezen hebt als je op een bepaalde tijd kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MikeyMan schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:40:

Maar waarom zou je in een merkserie niet kunenn filteren? Dat lukt nu in andere gevallen toch ook?
Op de door mij aangegeven pagina's kan ik wel processors eruit filteren. Logisch dat dat iets anders is dan een grafische kaart.
Omdat de producten in verschillende categorieën verschillende soorten specificaties hebben. De grote fabrikanten leveren producten in heel veel verschillende productcategorieën. Als we filters voor alle mogelijk specificaties zouden tonen zou dat een enorme hoeveelheid filters opleveren waarvan er veel betrekking zullen hebben op slechts een klein aantal producten uit het totaal dat de fabrikant kan leveren.

Als je wil filteren op specificaties moet je dat daarom in een categorie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

TERW_DAN schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:45:
Het is toch verdomd makkelijk om te weten wanneer iets gepost is, dan weet je ten eerste hoe oud het nieuws is,
Hele feature defeats the purpose: een absolute tijd om te bepalen hoe oud het nieuws is? ;) Daar zijn juist relatieve tijden voor ;) Je moet nu alsnog kijken naar de klok om te bepalen hoe oud nieuws is.
ten tweede kun je makkelijk zien wat je nog niet gelezen hebt als je op een bepaalde tijd kijkt.
Dat zou je ook moeten weten door de visited kleur link.

Ik vind het echt jammer dat de tijden niet meer relatief zijn, maar dat had je vast al gemerkt :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

BtM909 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:47:
Hele feature defeats the purpose: een absolute tijd om te bepalen hoe oud het nieuws is? ;) Daar zijn juist relatieve tijden voor ;) Je moet nu alsnog kijken naar de klok om te bepalen hoe oud nieuws is.
Nee, want als ik 17:30 mijn kantoor PC afsluit weet ik dat ik thuisgekomen (of de volgende dag) vanaf 17:31 verder moet lezen. Dat is wel even gecompliceerder met een schuivende tijdschaal ;)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Relatieve tijden zijn kut. Als ik niet refresh kan de 2 minuten geleden ook 20 uur geleden zijn. Als er gewoon staat 13:37 dan weet ik dat het om 13:37 gepost is.
Die visited link werkt voor geen meter op het moment dat je op meerdere systemen werkt (zeker als je dat tegelijkertijd doet), dus dan zijn tijden gewoon handig om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

TERW_DAN schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:52:
Relatieve tijden zijn kut. Als ik niet refresh kan de 2 minuten geleden ook 20 uur geleden zijn. Als er gewoon staat 13:37 dan weet ik dat het om 13:37 gepost is.
Die hoort ook gewoon netjes te updaten ;) Sterker nog, daar is een heel element voor bedacht in HTML5, waardoor je browser dat al automatisch kan doen (en je dus theoretisch zelf kan bepalen hoe de datum en tijd worden gepresenteerd)!
Die visited link werkt voor geen meter op het moment dat je op meerdere systemen werkt (zeker als je dat tegelijkertijd doet), dus dan zijn tijden gewoon handig om te hebben.
Sessies werken toch ook redelijk goed op GoT, waarom niet op de FP :)
Cheetah schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:52:
[...]
Nee, want als ik 17:30 mijn kantoor PC afsluit weet ik dat ik thuisgekomen (of de volgende dag) vanaf 17:31 verder moet lezen. Dat is wel even gecompliceerder met een schuivende tijdschaal ;)
Daarom heb ik ook geopperd om op een gegeven moment wel naar vast tijden te gaan... Je wilt niet zoeken naar nieuws van 1 dag, 2 uur en 5 minuten geleden :)

[ Voor 23% gewijzigd door BtM909 op 01-11-2012 15:05 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

BtM909 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:04:
[...]
Sessies werken toch ook redelijk goed op GoT, waarom niet op de FP :)
LastVisit wordt op de FP nog bijgehouden in een cookie; op het forum wordt dat bij je profiel opgeslagen als je ingelogd bent. Op het forum werkt het dus beter :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:14
Femme schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:47:
[...]

Omdat de producten in verschillende categorieën verschillende soorten specificaties hebben. De grote fabrikanten leveren producten in heel veel verschillende productcategorieën. Als we filters voor alle mogelijk specificaties zouden tonen zou dat een enorme hoeveelheid filters opleveren waarvan er veel betrekking zullen hebben op slechts een klein aantal producten uit het totaal dat de fabrikant kan leveren.

Als je wil filteren op specificaties moet je dat daarom in een categorie doen.
Ik kan nog steeds niet bij Vraag en Aanbod (Pricewatch ook?) selecteren op processor type. Niet echt handig als je bijvoorbeeld naar een specifiek moederbord zoekt (604/603, 771, etc).

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hierbij een aangepast ontwerp voor topics. Topics gaan de gehele breedte gebruiken, regels houden gelijke lengte maar afbeeldingen kunnen eventueel wel groter zijn, onderwerpen worden weer boven het topic geplaatst. Tevens heb ik de tijd verplaatst naar onder het usericon wat veel verticale ruimte scheelt en waardoor je ongestoord tussen posts kunt doorlezen.

We hebben het idee gehad om de iconenmeuk onder je usericon bij een hover het op usericon zichtbaar te maken a la TweetDeck maar dat heeft wel nadelen voor touchgebruikers. Ik weet niet of we dit gaan doen maar het ruimt wel lekker op.

Forumtopiclayout

De shortcuts naar Myreact, Active topics, posthistorie en dergelijke zouden we in een pulldown in de breadcrumb kunnen verwerken of rechts uitgelijnd op dezelfde hoogte van de breadcrumb kunnen plaatsen. Het neemt minder ruimte in dan tabbladen die ik sowieso niet gepast vind.

Forumtopiclayout met quicklinks in pulldown

Forumtopiclayout met quicklinks in pulldown

Forumtopiclayout met quicklinks als shortcuts naast breadcrumb

De laatste oplossing is het meest eenvoudig en heeft mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:30

HaTe

haat niet

Ik vind zelf tabbladen over het gehele forum prima, heb ze zelf toegevoegd met Javascript. Consistentie is prachtig :) Dus of overal tabbladen weg of overal tabbladen, niet op de ene pagina tabbladen en op de andere pagina wat anders.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Nice :) Wel heb ik persoonlijk de voorkeur om de tijd bovenin te houden. Op de plek waar het nu staat, of boven de username (evt. kleiner font).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je kunt dus niet direct vanaf de FP naar myreact of acive topics of zie ik dat verkeerd?
Je moet dus altijd eerst naar het forum en dan kun je pas naar waar je wilt zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Die pulldown zou sowieso mijn voorkeur niet hebben, liever die laatste optie maar nóg liever de tabbladen optie. Die optie hierboven is op zich wel subtiel maar die tabbladen vind ik totaal niet storend en werkt denk ik fijner op tablets en smartphones.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:59:
Maar je kunt dus niet direct vanaf de FP naar myreact of acive topics of zie ik dat verkeerd?
Je moet dus altijd eerst naar het forum en dan kun je pas naar waar je wilt zijn.
Dat zal inderdaad niet kunnen.
LuNaTiC schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:05:
Die pulldown zou sowieso mijn voorkeur niet hebben, liever die laatste optie maar nóg liever de tabbladen optie. Die optie hierboven is op zich wel subtiel maar die tabbladen vind ik totaal niet storend en werkt denk ik fijner op tablets en smartphones.
Navigeren binnen een tabblad naar compleet andere pagina's is mijn inziens een ongebruikelijk concept. Het is ook raar dat je vanuit het tabblad Bookmarks zou navigeren naar een topic die dan in het eerste tabblad wordt geopend terwijl een switch van forumlijst naar topiclijst of topiclijst naar topicposts dan wel weer in dezelfde tab gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
Femme schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:46:
We hebben het idee gehad om de iconenmeuk onder je usericon bij een hover het op usericon zichtbaar te maken a la TweetDeck maar dat heeft wel nadelen voor touchgebruikers. Ik weet niet of we dit gaan doen maar het ruimt wel lekker op.
Ik stem voor de 'iconenmeuk' variant zoals hij nu bestaat!

Verder ziet het er netjes uit Femme. Qua plaatsing van de myreact en dergelijke heb ik persoonlijk niet echt een voorkeur, maar ik mis ze nu ook niet.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 20:24
LuNaTiC schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:05:
Ben het hier grotendeels mee eens. Vind de pull down er niet handig uit zien, ook blijft er dan dat je niet direct op je keuze kan klikken maar als nog dus een "tussenstap" hebt. Ik persoonlijk heb dan de rechts uitgelijnde mogelijkheid het liefst.
Komt dit ook als een poll op de FP?
Palomar schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:57:
Wel heb ik persoonlijk de voorkeur om de tijd bovenin te houden. Op de plek waar het nu staat, of boven de username (evt. kleiner font).
Dit lijkt mij ook overzichtelijker en duidelijker. De ruimte die je daar bespaart door het weg te halen is volgens mij ook niet over geklaagd, dan kan je beter de ruimte tussen de posts verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Ik zou ook gewoon voor de laatste optie gaan. (Gewoon een lijntje met hyperlinks)

Graag ook wel dat lijntje onderaan de pagina ergens zodat ik/we niet steeds naar boven hoef/hoeven te scrollen voor de links. Allez, als dat lijntje er komt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:09:
[...]

Dat zou erg jammer zijn. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om een linkje op de hele site te maken die naar de MyReact gaat. Desnoods als dropdown onder Forum of in je usermenu (zoals in mijn Opera userjs)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

[...]

En de accesskeys van het forum beschikbaar maken vanop de FP, nieuws? :> Is dat geen optie? (Ok, dan moet je wel de plaats van die accesskeys gaan veranderen want die staan dan verkeerd onder het tabje 'Forum')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Of het nou tabjes, knoppen of hyperlinks zijn en waar die eigenlijk voor bedoeld zijn, ik zou het gewoon fijn vinden als die pagina's snel overal te vinden zijn, het liefst binnen een klik, en als je dat ook nog makkelijk kan doen op smartphones en tablets. De uitvoering en het middel zou me om het even zijn ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Jammer, dit werkte prima met de dropdown in V6.
Dan maar een snelkoppeling naar myreact en dan gaat de snelkoppeling naar de FP maar weg.

Ik snap dan alleen niet waarom dit aangepast gaat worden?
De taps werken nu toch veel prettiger omdat ze direct te bedienen zijn tov weggestopt achter een button.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Breedte ziet er meer dan prima uit, en het laatste plaatje mbt MyReact e.d. eveneens. Zo kun je weer lekker vlot navigeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Laatst online: 09-09 13:03
Zwijntjesdrecht schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:32:
Inmiddels zijn we alweer een aardig poosje verder, maar ik zie nog altijd (bijna) geen verbeteringen? Het enige wat ik zie is dat de tijdsnotering terug is.Heeft Tweakers de handdoek in de ring gegooid of moeten er voor dingen betaald worden (m.a.w. Tweakers is een pure betaalsite geworden).

Ik zie iedereen wel doodleuk met custom CSS aan de gang gaan, maar ja, "Karma's a bitch". Of moeten we hier nog een x-aantal weken op wachten?

Merk wel dat er ook een leven is buiten Tweakers.net (dankzij T7!). Bekijk nu meer Engelstalige websites in plaats van Tweakers ieder (+/-) uur. Ik kijk nu nog maar 1x per dag hoogstens. Best wel jammer eigenlijk, maar ja, als het niet anders kan, dan moet het maar hé.

Hetzelfde heb ik ook, waar ik vroeger bijna elk uur wel een check deed op tweakers, nu nog maar 1x per dag. Zelfs als ik dan kijk vindt ik het niet aangenaam. Ik maak wel gebruik van custom css. maar zoals het was lukt domweg niet met CSS.

Ik heb ook het idee dat het aantal reacties op nieuwsberichten veel minder is geworden. Zelf denk ik dat dit onder andere komt doordat de weergave van reacties niet prettig is. Hierdoor onstaan er ook minder discussies. Zijn er geen screenshots van hoe dit in T6 zat, dit kan ik namelijk niet voor mij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

josvane schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:51:
[...]

Hetzelfde heb ik ook, waar ik vroeger bijna elk uur wel een check deed op tweakers, nu nog maar 1x per dag. Zelfs als ik dan kijk vindt ik het niet aangenaam. Ik maak wel gebruik van custom css. maar zoals het was lukt domweg niet met CSS....
Och je kunt een heel eind komen.
Maar als ik de screenshots van Femme nu zie denk ik wel, wat een puinhoop (sorry) en ben ik blij dat ik er (weer) tijd ingestoken heb om het mijn eigen te maken via Stylish en Greasemonkey.

Zijn er dan toch nog verbeteringen? Ja, meer CSS sleutelmogelijkheden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 19:26

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:14:
[...]

Och je kunt een heel eind komen.
Maar als ik de screenshots van Femme nu zie denk ik wel, wat een puinhoop (sorry)
ook sorry (eens dus) maar dat is het idd niet, soort linked in meets google
en ben ik blij dat ik er (weer) tijd ingestoken heb om het mijn eigen te maken via Stylish en Greasemonkey.

Zijn er dan toch nog verbeteringen? Ja, meer CSS sleutelmogelijkheden :+
Precies - gewoon leesrechten op de database 8)
Zou wel erg vooruitstrevend zijn overigens.

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 01-11-2012 23:35 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:34:
[...]
...
Ik bedoelde het anders maar goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:36:
[...]

Dat zou erg jammer zijn. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om een linkje op de hele site te maken die naar de MyReact gaat. Desnoods als dropdown onder Forum of in je usermenu (zoals in mijn Opera userjs)
Uiteindelijk moet MyReact gewoon geintegreerd gaan worden binnen je profiel...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:45

PromWarMachine

Forsaken Archer

Jammer dat ik die laatste update van Femme niet eerder gezien heb. Dan had ik hem vanavond @ release party er over kunnen spreken. :+

Hier dan toch een reactie:
Dat pulldownmenu vereist weer twee klikken in plaats van één. Gebruikers hebben juist om die knoppen gevraagd omdat ze zo vaak gebruikt worden. Mijn keuze zou dus de laatste zijn, simpele linkjes. Er is genoeg ander werk om tijd in te steken!

De posttijd verplaatsen moet je misschien aan wennen, maar het lijkt mij niet logisch. De link van de reactie verplaatst daarmee namelijk ook. De enige logische plaats van die link, is boven de post. Onder het usericon verwacht je eigenschappen van de user, niet van de post.

Dat de plaatjes breder mogen zijn dan de tekst is een dikke pro. Ik zeg doen.

Het enige dat me tot slot nog stoort aan de screenshots is de te hoge witruimte tussen de posts, maar als ik de comments in de topicwarning mag geloven wordt dat een instelling. Is dat in jouw screenshots al verwerkt Femme?

/edit
Tot slot heb ik nog één ding verzonnen vanavond..
Op m'n desktop vind ik 100 posts per pagina ideaal. Soms heb ik de neiging hem zelfs op 150 te zetten.
Op m'n mobiel echter... is 20 een betere setting! Die setting zou ik dus per device / resolutie in willen stellen. Is zoiets het waard om een [feat] voor in te dienen?

[ Voor 15% gewijzigd door PromWarMachine op 02-11-2012 02:31 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:50

0scar

MacIJver

Volgens mijn gevoel duurt het laden van de website in 7 veel langer dan in 6.

Ik deel de mening van de topic starter. De informatie dichtheid is echt beneden peil. In 6 veel overzichtelijker.

[ Voor 13% gewijzigd door 0scar op 02-11-2012 08:05 ]

Manusjes van alles kunnen multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:53
Tot nu toe ben ik nog steeds niet positief..
De al eerder genoemde 'Twitter'tijd op de fp blijven jullie dus achter staan.

Het hoveren over zaken om andere zaken zichtbaar te maken is vreselijk imo. Het gebeurt me op sommige andere sites te vaak dat ik gewoon de muis vastheb en wat aan het lezen ben en er zomaar iets tevoorschijn komt. Irritant.

Posttijd op forum moet wel bovenaan blijven. Er zijn enkele sites die dat onderaan hebben, en dat vind ik erg irritant.

En ja, ook ik heb inderdaad dat ik hooguit op de fp kom uit gewoonte, en dan zie ik T7 fp, waarna ik maar wegklik, en Engelstalige concurrenten ga bezoeken.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 17:44
PromWarMachine schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 02:25:

/edit
Op m'n desktop vind ik 100 posts per pagina ideaal. Soms heb ik de neiging hem zelfs op 150 te zetten.
Op m'n mobiel echter... is 20 een betere setting! Die setting zou ik dus per device / resolutie in willen stellen. Is zoiets het waard om een [feat] voor in te dienen?
+1! Dat zou inderdaad ideaal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:52
GAIAjohan schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:19:
De al eerder genoemde 'Twitter'tijd op de fp blijven jullie dus achter staan.
Lang niet op de FP geweest zeker? Dat is al sinds dinsdag niet meer. :X
Anakha schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:30:
[...]
+1! Dat zou inderdaad ideaal zijn...
Jep, die device afhankelijke postlimiet zie ik ook wel zitten!

[ Voor 30% gewijzigd door Hmmbob op 02-11-2012 08:45 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:53
Groentenboer schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:44:
[...]

Lang niet op de FP geweest zeker? Dat is al sinds dinsdag niet meer. :X
Idd al en tijdje niet heel goed meer gekeken. Komt ook omdat ik op de huidige resolutie nauwelijks content zie. En dan maar wegklik omdat ik niet wil scrollen.

Ik dachjt dat het er nog stond omdat er hierover gediscussieerd werd.. Goed, dan is dat puntje eruit.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hierbij een aangepast ontwerp voor topics. Topics gaan de gehele breedte gebruiken, regels houden gelijke lengte maar afbeeldingen kunnen eventueel wel groter zijn,
Dat klinkt als bijzonder tof voor de fotografie hoek, als we wat grotere foto's kunnen gaan posten dan 640px :)
onderwerpen worden weer boven het topic geplaatst. Tevens heb ik de tijd verplaatst naar onder het usericon wat veel verticale ruimte scheelt en waardoor je ongestoord tussen posts kunt doorlezen.
Dat had van mij dan weer niet gehoeven, maar wellicht is dat (na enige gewenning) inderdaad wel prettig doorlezen. Maar vervalt hiermee dan de complete messageheader? En dus ook de mogelijkheid om daar je eigen posts te highlighten (en middels custom CSS ook de posts van een topicstarter)?
Liever niet, tenzij er een oplossing komt dat die iconen op touch devices alsnog gewoon fatsoenlijk bruikbaar zijn.
[afbeelding]

De shortcuts naar Myreact, Active topics, posthistorie en dergelijke zouden we in een pulldown in de breadcrumb kunnen verwerken of rechts uitgelijnd op dezelfde hoogte van de breadcrumb kunnen plaatsen. Het neemt minder ruimte in dan tabbladen die ik sowieso niet gepast vind.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik ben het met je eens dat tabbladen niet de fraaiste oplossing zijn, met name omdat je inderdaad tussen de verschillende tabs gaat navigeren via linkjes op die pagina. Al moet ik zeggen dat het wel erg prettig werkt (heb het nu via greasemonkey zelf wel met tabjes gedaan).
Die laatste optie ziet er inderdaad prima bruikbaar uit :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jammer dat ik die laatste update van Femme niet eerder gezien heb. Dan had ik hem vanavond @ release party er over kunnen spreken. :+

Hier dan toch een reactie:
Dat pulldownmenu vereist weer twee klikken in plaats van één. Gebruikers hebben juist om die knoppen gevraagd omdat ze zo vaak gebruikt worden. Mijn keuze zou dus de laatste zijn, simpele linkjes. Er is genoeg ander werk om tijd in te steken!

De posttijd verplaatsen moet je misschien aan wennen, maar het lijkt mij niet logisch. De link van de reactie verplaatst daarmee namelijk ook. De enige logische plaats van die link, is boven de post. Onder het usericon verwacht je eigenschappen van de user, niet van de post.

Dat de plaatjes breder mogen zijn dan de tekst is een dikke pro. Ik zeg doen.

Het enige dat me tot slot nog stoort aan de screenshots is de te hoge witruimte tussen de posts, maar als ik de comments in de topicwarning mag geloven wordt dat een instelling. Is dat in jouw screenshots al verwerkt Femme?

/edit
offtopic:
"Groupie" en een roze naam? What did you do :+

Ontopic: Die roze naam en de posttijd/datum hebben een hele kleine overlap.
edit: Bij het maken van het bericht als je naar beneden scrolled. Anders net niet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Helemaal mee eens, hoe minder muisklikken hoe beter! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

franssie schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:34:
StackExchange doet dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hierbij een aangepast ontwerp voor topics. Topics gaan de gehele breedte gebruiken, regels houden gelijke lengte maar afbeeldingen kunnen eventueel wel groter zijn, onderwerpen worden weer boven het topic geplaatst. Tevens heb ik de tijd verplaatst naar onder het usericon wat veel verticale ruimte scheelt en waardoor je ongestoord tussen posts kunt doorlezen.
Heel erg onverstandig.

Je hebt links gegroepeerd allemaal 'poster' specifieke informatie plus de reactie tijd. Dat is op geen enkele manier handig dat je dat groepeert (de rest update namelijk allemaal -- laatste bezoek, aantal posts, ondertitel, etc) behalve de post tijd.

Daar komt bij dat je - imho - moet proberen een user interface enigszins logisch te laten aanvoelen en dat doet het niet als je geheel willekeurig een datum ergens onder een plaatje wegstopt, zeker niet na 10+ jaar gewenning op dit forum dat het boven een post staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

*With stupid ^

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
elevator schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:32:
[...]

Heel erg onverstandig.

Je hebt links gegroepeerd allemaal 'poster' specifieke informatie plus de reactie tijd. Dat is op geen enkele manier handig dat je dat groepeert (de rest update namelijk allemaal -- laatste bezoek, aantal posts, ondertitel, etc) behalve de post tijd.

Daar komt bij dat je - imho - moet proberen een user interface enigszins logisch te laten aanvoelen en dat doet het niet als je geheel willekeurig een datum ergens onder een plaatje wegstopt, zeker niet na 10+ jaar gewenning op dit forum dat het boven een post staat.
Ben het compleet met je eens, volgens mij heeft ook niemand geklaagd over waar de tijd staat dus ik begrijp niet goed waarom dit opeens weg gehaald moet worden om het daarna op een andere plek te zetten. Zeker omdat de ruimte die je bespaart volgens mij nou niet echt super veel is, je zou dan beter eerst kunnen beginnen met minder ruimte tussen de posts te laten. Ik heb namelijk nu met een costum css dat de wit ruimte tussen posts maar ongeveer 1 mm is en dat is voor mij genoeg witruimte om verschil te kunnen maken tussen verschillende posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Pompi schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:09:
[...]

Ben het compleet met je eens, volgens mij heeft ook niemand geklaagd over waar de tijd staat dus ik begrijp niet goed waarom dit opeens weg gehaald moet worden om het daarna op een andere plek te zetten. Zeker omdat de ruimte die je bespaart volgens mij nou niet echt super veel is, je zou dan beter eerst kunnen beginnen met minder ruimte tussen de posts te laten. Ik heb namelijk nu met een costum css dat de wit ruimte tussen posts maar ongeveer 1 mm is en dat is voor mij genoeg witruimte om verschil te kunnen maken tussen verschillende posts.
Je kunt de witruimte ook weglaten en de header van een reactie een apart kleurtje geven. Dat neemt nog minder ruimte in beslag en je ziet makkelijk wanneer er een nieuwe post begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Raven schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:12:
[...]

offtopic:
"Groupie" en een roze naam? What did you do :+
offtopic:
Constant rond moderators hangen

Hoe gaan de quote en dergelijke knoppen daar allemaal passen? Een quote en bookmark past er zo te zien naast, maar ik heb 4 of 5 knoppen bij elke post staan. Verder ben ik ook niet onverdeeld gelukkig met zo'n popout met userinfo. Ik heb graag de postcount, notecount etc van een user in beeld, daarom heb ik die met customcss ook standaard aan staan.

[ Voor 44% gewijzigd door MueR op 02-11-2012 11:32 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tevens heb ik de tijd verplaatst naar onder het usericon wat veel verticale ruimte scheelt en waardoor je ongestoord tussen posts kunt doorlezen.
Ik heb naast de tijd staan:
Delete • Historie • Wijzig • Bookmark • Quote

Ik zie dat je die knoppen nu in de marge ingetekend hebt, maar daar heb je maar ruimte voor 2 van die knoppen en aangezien de post links daarnaast gewoon op dezelfde hoogte begint zou een brede afbeelding op de volledige breedte daar gewoon overheen kunnen vallen, aangenomen dat die extra marge binnen de post door afbeeldingen benut kan worden. Met 5 knoppen die potentieel weg kunnen vallen zou ik zeggen: gebruik vooral die 10 pixels boven de post ouderwets voor de datum en die knoppen. ;)

Ook het wegvallen van de message header en dus de mogelijkheid om posts te highlighten die hierboven al wordt aangehaald lijkt me héél erg onwenselijk.

[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 02-11-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:52
Ik begrijp niet zo goed waarom het allemaal text-linkjes moeten zijn. Is er geen duidelijke icon voor die functionaliteiten te verzinnen? Dan hoeft dan niet een regenboog aan kleuren te bevatten (zodat het in het site design past), maar imho nemen die lange woorden alleen maar nutteloze ruimte in...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zelfs als je er goed omschrijvende icons voor kan maken zit je alsnog met hetzelfde probleem dat plaatjes eroverheen zouden kunnen vallen als ze niet in een afgeschermde header zitten.

[ Voor 32% gewijzigd door NMe op 02-11-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Jammer dat de regels dezelfde lengte behouden, de gewonnen 160px worden op deze manier nog niet echt optimaal benut.

Veel mensen klagen over het eindeloos moeten scrollen, deze 160px gebruiken om de regellengte wat groter te maken (wat niet echt ten koste zal gaan van de leesbaarheid imho) kan de hoeveelheid scrollen weer aardig inperken.

Edit: de datum van de post onder het user icon is naar mijn mening niet echt een goede plek, door het verplaatsen van de datum, quote en bookmark win je slechts 1 regel per post. Ik zou zelf deze bovenaan laten staan en als aangegeven de regel lengte vergroten, daar win je waarschijnlijk meer mee.

De iconen meuk zoals je het noemt mag wat mij betreft lekker blijven staan, niks storend aan.

M.b.t. de shortcuts is inderdaad de laatste optie eenvoudig en bespaard weer klikken tov de pulldown versie

[ Voor 18% gewijzigd door floriske.nl op 02-11-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik sluit me aan bij bovenstaande opmerkingen dat dit geen goed idee is. Een post-header biedt een aantal voordelen die je nu lastig nog kan realiseren:

- geen manier om posts een 'markering' te kunnen geven (eigen post, oude/nieuwe post - dat laatste werd in de vorige layout gedaan door de datum een andere kleur te geven en zou eigenlijk weer terug moeten komen)
- te weinig ruimte voor actie-links (als we 'view' ook terugbrengen kan dat oplopen tot 6 acties per post voor moderators)
- geen ruimte voor crew-aanduiding (mist ook in deze mockup)
- geen goede plek voor een user-is-online indicatie (mist nu in de huidige layout maar zou ook weer terug moeten komen)
- geen topicstarter indicatie meer
Voor touch zou je dat met een 'click' kunnen laten toggelen (click buiten de avatar toggled dan weer terug), maar het maakt de informatie dan inderdaad wel weer lastiger bereikbaar.

Het is wmb geen 'must' om de huidige situatie te wijzigen wb de icons onder de avatar. Het belangrijkste is gewoon om de volle breedte weer te gebruiken voor posts; dat moeten we denk ik gewoon eerst realiseren, de rest kan later eventueel nog.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

mee eens; direct toegankelijk zonder extra ruimte in te nemen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Ik weet niet hoeveel er aangepast moet worden in de FAQ van GoT maar is het niet handig om hem even te updaten? Want bijvoorbeeld staat er bij Bookmarks nog dat er plaatjes voor zijn die nu vervangen zijn door tekst, zelfde is bij Reacties bekijken waar ook nog veel plaatjes staan die verdwenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Pompi schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:12:
[...]

Dit lijkt mij ook overzichtelijker en duidelijker. De ruimte die je daar bespaart door het weg te halen is volgens mij ook niet over geklaagd, dan kan je beter de ruimte tussen de posts verkleinen.
Er zijn gebruikers die klagen dat er opeens veel gescrollt moet worden op het forum. Ruime besparen door de elementen in de layout verticaal tegen elkaar aan te drukken vind ik geen idee. De marge tussen de posts wordt wel wat kleiner in de compacte layout maar dat scheellt maar vijf pixels per post. Er wordt nu nog ruimte verloren doordat de ondertitel van de gebruiker in de header van het postkader zit en de tekst van de post omlaag drukt. Er is nog meer ruimte te winnen door alle metadata te verplaatsen naar een plek links van de post. Daar ontstaat ook meer ruimte als het postkader de volledige breedte krijgt in het contentgebied van 980 pixels breed.
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:36:
[...]

Dat zou erg jammer zijn. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om een linkje op de hele site te maken die naar de MyReact gaat. Desnoods als dropdown onder Forum of in je usermenu (zoals in mijn Opera userjs).
Zoveel moeite is het niet om even op forum te klikken en dan Myreact. Of je komt op gathering.tweakers.net binnen en je hoeft alleen nog maar op Myreact te klikken. Ik wil de navigatie eenvoudig en overzichtelijk houden.

Dat de postlink onder de tijd verstopt zit vind ik ook niet het toppunt van gebruiksvriendelijkheid. Het werkt voor power users omdat zij dit proefondervindelijk door lang gebruik hebben ontdekt.

De tijd is metadata die mijn inziens niet van groter belang is dan de gebruikersnaam. Ik vind de gebruikersnaam belangrijker dan de tijd. De belangrijkste informatie in de thread is de tekst van de posts en die kun je ongestuurd lezen als er geen metadata tussen staat.
Nee, deze ontwerpen gebruiken dezelfde witruimte als in de huidige topiclayout. De witruimte tussen de post wordt kleiner in de compacte layout die automatisch ingesteld zal worden op resoluties van 1920x1200 of lager. Op een grote verticale resolutie is wat meer witruimte wenselijk.
Orion84 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:02:
[...]
]
Dat had van mij dan weer niet gehoeven, maar wellicht is dat (na enige gewenning) inderdaad wel prettig doorlezen. Maar vervalt hiermee dan de complete messageheader? En dus ook de mogelijkheid om daar je eigen posts te highlighten (en middels custom CSS ook de posts van een topicstarter)?
Hier zijn ook wel andere oplossingen voor te bedenken dan de hele messageheader een kleur geven. De messageheader is nu ook al niet meer als zelfstandig element in de postlayout herkenbaar.
elevator schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:32:
[...]

Heel erg onverstandig.

Het is niet willekeurig. Metadata wordt gegroepeerd waar deze nu verspreid is.
Pompi schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:09:
[...]

Er is gevraagd om een compactere layout die verticaal minder ruimte gebruikt. De tijd verplaatsen bespaart meer ruimte dan de posts strak op elkaar zetten, wat lelijk is en het minder duidelijk maakt waar een post ophoudt en de volgende begint.
MueR schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:17:
[...]

offtopic:
Constant rond moderators hangen

Hoe gaan de quote en dergelijke knoppen daar allemaal passen? Een quote en bookmark past er zo te zien naast, maar ik heb 4 of 5 knoppen bij elke post staan. Verder ben ik ook niet onverdeeld gelukkig met zo'n popout met userinfo. Ik heb graag de postcount, notecount etc van een user in beeld, daarom heb ik die met customcss ook standaard aan staan.
Ik zou die links ook in een pulldown kunnen stoppen rechts bovenin het postkader. Dat ruimt nog beter op. Ik vind het echt een drama hoeveel functionaliteit er zit verstopt in een forumpost. Vooral in de oude layout. In een pulldown heb je meer ruimte om dingen te benoemen.
NMe schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:42:
[...]

Ik heb naast de tijd staan:
Delete • Historie • Wijzig • Bookmark • Quote

Ook het wegvallen van de message header en dus de mogelijkheid om posts te highlighten die hierboven al wordt aangehaald lijkt me héél erg onwenselijk.
Ik zal eens kijken of ik daar mooie alternatieven voor kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Ik vind het een vreselijk schrale, klinische en daardoor onoverzichtelijke site geworden. Je krijgt lasogen van het aanschouwen en het gebruik is verreweg van intuïtief. Ik heb overal het gevoel dat ik serieus moeite moet doen om het juiste te vinden.

In mijn ogen een typisch resultaat als je teveel techneuten bij elkaar zet en daar te weinig de gemiddelde gebruiker bij betrekt. Ik durf te stellen dat zelfs als er de intentie is geweest om de gewone gebruike te benaderen voor input, dat je dan zelfs nog de gevorderde IT-er enthousiast krijgt en het beeld daardoor te eenzijdig georiënteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Femme schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:19:
[...]

Er zijn gebruikers die klagen dat er opeens veel gescrollt moet worden op het forum. Ruime besparen door de elementen in de layout verticaal tegen elkaar aan te drukken vind ik geen idee. De marge tussen de posts wordt wel wat kleiner in de compacte layout maar dat scheellt maar vijf pixels per post. Er wordt nu nog ruimte verloren doordat de ondertitel van de gebruiker in de header van het postkader zit en de tekst van de post omlaag drukt. Er is nog meer ruimte te winnen door alle metadata te verplaatsen naar een plek links van de post. Daar ontstaat ook meer ruimte als het postkader de volledige breedte krijgt in het contentgebied van 980 pixels breed.
Mensen klagen dat er minder in beeld staat nadat je allerlei arbitraire marges hebt toegevoegd, en jouw oplossing is dan niet het weghalen van die marges maar het weghalen van informatie of in elk geval plekken waar die informatie kan staan. Lijkt me niet de juiste oplossing.
Hier zijn ook wel andere oplossingen voor te bedenken dan de hele messageheader een kleur geven. De messageheader is nu ook al niet meer als zelfstandig element in de postlayout herkenbaar.
Verzin die oplossingen dan wel eerst voordat je dit gaat bouwen. Niemand zit te wachten op een aanpassing die één probleem oplost en twee nieuwe creëert.
Het is niet willekeurig. Metadata wordt gegroepeerd waar deze nu verspreid is.
Dat het allemaal metadata is wil nog niet zeggen dat het dan maar allemaal bij elkaar moet staan. Het ene is metadata over de poster, het andere over de post. De huidige scheiding daarin is veel logischer.
Er is gevraagd om een compactere layout die verticaal minder ruimte gebruikt. De tijd verplaatsen bespaart meer ruimte dan de posts strak op elkaar zetten, wat lelijk is en het minder duidelijk maakt waar een post ophoudt en de volgende begint.
Grappig, dat werkte vorige maand nog prima. ;) Je bent nu een verdediging aan het verzinnen voor het in stand houden van die marges die misschien wel leuk uitzien maar in de praktijk normaal gebruik minder prettig maken.
Ik zou die links ook in een pulldown kunnen stoppen rechts bovenin het postkader. Dat ruimt nog beter op. Ik vind het echt een drama hoeveel functionaliteit er zit verstopt in een forumpost. Vooral in de oude layout. In een pulldown heb je meer ruimte om dingen te benoemen.
Die functionaliteit wordt ook gebruikt. Drama of niet, het is er en het is nodig. Daarbij moet je de layout dus helaas aan de inhoud conformeren, niet andersom.
Ik zal eens kijken of ik daar mooie alternatieven voor kan bedenken.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Je haalt me de woorden uit de mond, ik was een reactie met exact dezelfde opmerkingen aan het typen, maar houdt het nu maar bij een "With Stupid" :)

Is het niet een idee om eens een kijkje te nemen bij wat een aantal van de klagers voor zichzelf gefixt heeft met Custom CSS? Dat lijkt me een aardige indruk te geven van waar de grootste bezwaren liggen en wat de klagers zelf als oplossing zien?

Om een voorbeeld te geven van hoe ik zelf de boel compacter heb gemaakt (compacter hoeft het van mij echt niet). Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat dit (of andere custom CSS fixes) perfect is, want van webdesign heb ik verder weinig verstand, maar vooral om te benadrukken dat er wat mij betreft helemaal niet zulke zware ingrepen nodig zijn om de klachten op te lossen :)

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NQ71UwIYd42GNxIiNZh8I5m3/full.png

Na:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Op9xQ5vhbNgmXxbaSIQJtiuu/full.png

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
/* compacte forumposts */
div.message div.messageheader {padding: 3px 14px !important;}
div.message div.messageheader div.date {top: 3px !important;}
div.message {margin-bottom: 5px !important;}
div.message div.post {padding: 5px 0px 6px 14px !important;}
div.message div.post p.signature {margin: 6px 13px 0px 126px;}

/* border onder messageheader */
div.message div.messageheader {border-bottom: 1px solid rgb(221, 222, 222) !important;}

[ Voor 70% gewijzigd door Orion84 op 02-11-2012 15:47 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.