Ik wil, naast mijn eerdere- en de algemene opmerkingen over de site indeling waar ik het veelal mee eens ben, toch graag ook even vanuit mijn (vormgevers beroeps-) perspectief reageren na enige tijd v7 aangekeken te hebben.
Het kan zijn dat ook hiervan eea al voorbij gekomen is, maar ik ben op vakantie geweest en sindsdien zijn hier zo'n 2000 posts geplaatst, een beetje teveel om in zijn geheel door te lezen
Een aantal zaken vallen mijn direct op waardoor het geheel erg rommeling en ondoordacht over komt.
• Bij het fixeren van de tracker lijkt de volledige content van de site verschoven ten opzichte van de header en footer. Bovendien valt de tracker buiten de breedte van de menubalk waardoor deze zelfs buiten de content lijkt te vallen.
• Afgeronde hoekjes links en rechts van de menubalk tegen de kantlijn zien er erg vreemd uit, bovendien komen deze verder nergens terug, alle hoeken zijn verder recht. Bovendien lijken ze de content breedte aan te duiden wat het teveel aan witruimte nog eens extra benadrukt.
• Logo in de menubalk lijnt niet goed met de content.
• Zoekbalk en True logo nemen onnodig veel hoogte in beslag. bovendien staat de zoekbalk min of meer gecentreerd terwijl de overige content vrijwel allemaal links uitgelijnd is.
• Advertenties en "Onderwerpen" op het forum drukken de gehele forum content naar links/beperken de breedte. Dit veroorzaakt onnodig veel witruimte en beperkt de breedte van de forumposts teveel waardoor er onnodig veel gescrold moet worden.
• witruimte tussen forumposts veroorzaakt onnodig veel scrollen, zonder deze ruimte (als bij v6) is de scheiding tussen posts nog steeds duidelijk genoeg.
• Gebruik van teveel verschillende breedtes voor diverse onderdelen (verticale indeling oogt hierdoor ongeorganiseerd), waardoor je veel te veel van links naar rechts en terug moet kijken bij het doorkijken van een pagina en snel zaken over het hoofd ziet.
• Waarom bij het Review overzicht geen 4 afbeeldingen ipv 8 net als op de frontpage?
• Teveel zaken zijn naast elkaar geplaatst zonder duidelijke vertical scheiding
• Puntsgewijs nieuws totaal overzicht (per dag) met alleen de nieuwstitel ontbreekt. Ik ben bijvoorbeeld 8 dagen op vakantie geweest en het is een crime om het nieuws van de afgelopen 8 dagen door te bladeren omdat bij het overzicht vrijwel het gehele bericht weergegeven wordt.
• Tweakblogs niet in nieuwe layout
Al met al vind ik de site dusdanig rommelig en onoverzichtelijk dat ik deze steeds minder en minder bezoek.
Het forum en de frontpage zijn op het moment zo ongeveer de enige pagina's waar ik komt, maar veel verder vaak niet meer.
Edit:
net nog een erg storend ding gevonden:
• Het "Reageer" veld (bij de Poll in dit geval) in threaded view plaats een reactie onder het laatste bericht op de betreffende pagina in plaats van een reactie op de hoofd-thread
Dit is behoorlijk vervelend, naar mijn mening zou klikken op "reageer" bij een post een reactie bij een post moeten plaatsen en het veld onderin een reactie op de hoofd-thread. <- mijn fout
[
Voor 7% gewijzigd door
floriske.nl op 09-11-2012 11:09
]