Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 42 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.404 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryceren
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-06 01:23
Ok, veel is gefixed, er is hard gewerkt. In mijn ogen op detailniveau, niet op conceptueel niveau, om begrijpelijke redenen. Maar...

Ik ben van meet af aan kritisch geweest. Heb geprobeerd te wennen aan de site de afgelopen week, me open te stellen voor de nieuwe aanpak. Maar voor mij werkt het niet. Het overzicht op de nieuwe site is verloren geraakt, de dichtheid en de breedte blijft een beperking. Het meerdagelijkse ritueel van de frontpage afstruinen naar logisch ingedeelde, eenregelige infolinks gaat moeizamer als voorheen. Het is nu een brei aan nieuwsitems, waarbij nieuws, updates en reviews in één lijst op tijd gerangschikt zijn.

Het is voor mij een evolutionaire stap terug, het overboord gooien van een thematische opsplitising. Ik word nu gedwongen om dieper de website in te duiken, terwijl ik dat niet wil, omdat het omslachtiger is, meer tijd kost.

Ik acht het nieuwe concept van de nieuwe website onverstandig. Wellicht onbedoeld - en zo ja daardoor kwalijker - wordt de indruk gewekt dat er een principekeuze is gemaakt voor een site gericht op tablets en voelen veel pc-gebruikers zich buitengesloten. De vraag rijst of het conceptuele idee te veel verleid is door het modieuze, de kant die iedereen in internetland de laatste tijd op gaat; meegezogen door de trend, zonder een reflectie met gepaste afstand? Ik begrijp dat hier als devteam heel moeilijk op te antwoorden is.

Over de strategie achter de website kan ik alleen speculeren; misschien is het goed gekozen en blijkt mijn zienswijze beperkt. Ik probeer niet anders dan mijn gebruikerservaring te communiceren en mijn zorg uit te spreken over de toekomst van de community. Ik denk dat ik daarmee Tweakers het beste kan bedienen.

De breuk met het verleden die jullie - hopelijk - bewust hebben willen maken; ik hoop dat het goed komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bryceren schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 02:16:
Ik ben van meet af aan kritisch geweest. Heb geprobeerd te wennen aan de site de afgelopen week, me open te stellen voor de nieuwe aanpak. Maar voor mij werkt het niet. Het overzicht op de nieuwe site is verloren geraakt, de dichtheid en de breedte blijft een beperking. Het meerdagelijkse ritueel van de frontpage afstruinen naar logisch ingedeelde, eenregelige infolinks gaat moeizamer als voorheen. Het is nu een brei aan nieuwsitems, waarbij nieuws, updates en reviews in één lijst op tijd gerangschikt zijn.

Het is voor mij een evolutionaire stap terug, het overboord gooien van een thematische opsplitising. Ik word nu gedwongen om dieper de website in te duiken, terwijl ik dat niet wil, omdat het omslachtiger is, meer tijd kost.

Ik acht het nieuwe concept van de nieuwe website onverstandig. Wellicht onbedoeld - en zo ja daardoor kwalijker - wordt de indruk gewekt dat er een principekeuze is gemaakt voor een site gericht op tablets en voelen veel pc-gebruikers zich buitengesloten. De vraag rijst of het conceptuele idee te veel verleid is door het modieuze, de kant die iedereen in internetland de laatste tijd op gaat; meegezogen door de trend, zonder een reflectie met gepaste afstand? Ik begrijp dat hier als devteam heel moeilijk op te antwoorden is.

Over de strategie achter de website kan ik alleen speculeren; misschien is het goed gekozen en blijkt mijn zienswijze beperkt. Ik probeer niet anders dan mijn gebruikerservaring te communiceren en mijn zorg uit te spreken over de toekomst van de community. Ik denk dat ik daarmee Tweakers het beste kan bedienen.

De breuk met het verleden die jullie - hopelijk - bewust hebben willen maken; ik hoop dat het goed komt
Ik sluit mij hier bij aan. En hoop dat fok niet in jullie voetsporen treedt.

Maar kan er ook een link gelegd worden naar pinguin radio. Een lekker muziekje op de achtergrond.
Dan blijf ik zowiezo op tweakers _/-\o_ .....
Komen de links naar crn en computable nog terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heeft iemand enig idee hoe je de Avatar op de frontpage kan wijzigen, daar staat er nu een in die ik een jaar of 5 geleden een keer een week heb gebruikt.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
Magic schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:26:
Heeft iemand enig idee hoe je de Avatar op de frontpage kan wijzigen, daar staat er nu een in die ik een jaar of 5 geleden een keer een week heb gebruikt.
Zit die niet op https://secure.tweakers.net/my.tnet/profile?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:23

crisp

Devver

Pixelated

Magic schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:26:
http://gathering.tweakers.net/forum/edit_user :)
Nee, avatars waren voorheen altijd strict forum-functionaliteit. Uiteindelijk moet dat wel onder het algehele profiel gaan vallen (en kan edit_user ook helemaal verdwijnen). Binnenkort gaan we hier een quick-fix voor implementeren want het is nu wel heel erg verstopt :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Laguna

Connaisseur

Wel opmerkelijk dat in de 4 grote blokken nog steeds alleen nieuws staat van Microsoft, ondanks de recente aankondigingen van Google...

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Laguna schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:15:
Wel opmerkelijk dat in de 4 grote blokken nog steeds alleen nieuws staat van Microsoft, ondanks de recente aankondigingen van Google...
Die blokken zijn reviews, geen nieuws.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
crisp schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:32:
[...]

http://gathering.tweakers.net/forum/edit_user :)

[...]

Nee, avatars waren voorheen altijd strict forum-functionaliteit. Uiteindelijk moet dat wel onder het algehele profiel gaan vallen (en kan edit_user ook helemaal verdwijnen). Binnenkort gaan we hier een quick-fix voor implementeren want het is nu wel heel erg verstopt :P
Ah, thanks, ik zat ook in de frontpage te zoeken, vandaar dat ik hem niet kon vinden. :) Wel bijzonder dat de frontpage mijn webicon niet respecteert, terwijl het forum dat wel doet :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Hahn schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:17:
[...]

Die blokken zijn reviews, geen nieuws.
Hmm ok ik zou daar toch ook graag belangrijk nieuws in zien terugkomen en niet alleen reviews.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
Laguna schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:27:
[...]

Hmm ok ik zou daar toch ook graag belangrijk nieuws in zien terugkomen en niet alleen reviews.
Daar was 'uitgelicht' voor maar dat is op verzoek van velen juist weggehaald. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Magic schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:25:
[...]

Ah, thanks, ik zat ook in de frontpage te zoeken, vandaar dat ik hem niet kon vinden. :) Wel bijzonder dat de frontpage mijn webicon niet respecteert, terwijl het forum dat wel doet :)
Webicons leveren teveel gezeur op met 404's, te grote icons en paranoide Google 'safe browsing' meldingen, vandaar dat besloten is om op de frontpage alleen uploaded icons te gebruiken.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:09
crisp schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:46:
[...]

Webicons leveren teveel gezeur op met 404's, te grote icons en paranoide Google 'safe browsing' meldingen, vandaar dat besloten is om op de frontpage alleen uploaded icons te gebruiken.
Die keuze vind ik toch wel wat vreemd.
Webicons kunnen voordeel hebben, je kunt bijvoorbeeld een afbeelding dynamisch laten zijn, en er het weer, de datum, de tijd, enz in laten verschijnen. Dit kan niet als je een uploaded icon gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

zeef schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:37:
[...]

Daar was 'uitgelicht' voor maar dat is op verzoek van velen juist weggehaald. ;)
Klopt, omdat het weinig extra's toevoegde. Het nieuwsbericht werd daardoor alleen 2x weergegeven: bij uitgelicht en bij headlines stond dezelfde kop nogmaals vermeld (dan kon je net zo goed een sterretje ipv een bolletje voor het nieuwsbericht tonen om aan te duiden dat het om een uitgelicht nieuwsbericht ging).

Bij Tweakers 6 waren er gewoon 2 items uitgelicht met een kort verhaal erbij, dat was gewoon ideaal. Verder werden door uitgelicht de headlines nog verder naar onder gedrukt (echter is dat een lay-out issue en eenvoudig aan te passen met custom CSS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

yannickie111 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:50:
[...]

Die keuze vind ik toch wel wat vreemd.
Webicons kunnen voordeel hebben, je kunt bijvoorbeeld een afbeelding dynamisch laten zijn, en er het weer, de datum, de tijd, enz in laten verschijnen. Dit kan niet als je een uploaded icon gebruikt.
Klopt, maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Een dynamisch icon is leuk, maar niet noodzakelijk voor herkenbaarheid...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:37

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dat komt omdat de tracker in V6 een onderdeel van de site container was, nu is het een los element buiten de site container.

Position fixed lijkt me niet handig btw, dan moet je in de tracker los kunnen scrollen namelijk.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MueR schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:31:

Position fixed lijkt me niet handig btw, dan moet je in de tracker los kunnen scrollen namelijk.
Dat kan prima. Je hoeft in ieder geval minder te scrollen dan wanneer de tracker niet meescrollt en dus vaak buiten beeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nftk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 15:59
Is het niet handig voor de volgende keer om de community mee te laten beslissen via een Poll wat wij willen zien voor de nieuwe site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:36

XanderDrake

Build the future!

Zeer klein lichtpuntje voor devvers:

Op MID 816 (china-pad) 8" android tablet op 800*600 ziet T.net en GoT er zeer goed uit. Mooie spacing en juiste informatie dichtheid. Nog steeds nogal wit en dan echt fel wit. Maar goed.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Stipjes *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

nftk schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:56:
Is het niet handig voor de volgende keer om de community mee te laten beslissen via een Poll wat wij willen zien voor de nieuwe site?
Zeef heeft aangegeven de community meer te willen betrekken met een nieuwe versie van Tweakers ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 13:25
de tijdsweergave is weer aangepast... veel fijner :D

virus problemen? ga over op linux!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaahhhhh veel beter :D Kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 09:32

RMX

Ik had niet verwacht dat dit zo'n goede verbetering zou zijn, maar ik overdrijf niet door te zeggen dat dit de pagina voor mij 200% beter word. Mijn props dus voor Tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
De fp ziet er al weer stukken beter uit op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ahh, mooie verbetering die tijd en kleurtjes, ga zo door!

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 20:24
Mooi dat er weer 2 punten van de lijst kunnen worden afgestreept. Het voelt een beetje alsof ik weer klein ben en de dagen tot verjaardag/sinterklaas afstreepte :P ,maar toppie dat het gelukt is om in alle browsers het netjes er uit te laten zien dus klopje op de schouders voor de devvers van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Jeej, de tijden zijn weer terug \o/

Goed bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

LastPostInTopic
Kan iemand mij uitleggen hoe deze lay-out onderaan een topic een verbetering is voor tablet gebruikers?
Als ik nu terug wil naar Bookmarks, of Active topics kan ik op een tablet echt niet makkelijk terug naar boven als ik veel postings op een pagina heb staan. Scrollen is niet leuk dan.
Waarom niet de categorieën ook onderaan weergeven, zodat je met een enkele klik weer daarheen kan?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
TERW_DAN schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:25:
Jeej, de tijden zijn weer terug \o/

Goed bezig :)
En de gekleurde bolletjes! De wereld is gered van de ondergang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hahn schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:31:
[...]

En de gekleurde bolletjes! De wereld is gered van de ondergang.
Eh, ja... Maar klikbaar maken was denk ik nog een hele kleine stap geweest...

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 30-10-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Let there be color!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Aww, nu werkt mn custom css niet meer correct...

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Royz schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:23:
Even serieus, waar vind ik de topics waar ik zelf op heb gereageerd nou? Ik kan ze nu alleen vinden door naar mijn eigen profiel te gaan, dan op Historie te klikken. Dat kan vast sneller
Op de forumindex heb je ook tabjes naar myReact etc.

Verder:
De frontpage is direct een stuk relaxter geworden met de kleurtjes terug en absolute tijden! Echt veel fijner om het overzicht te scannen, props voor de devvers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

c70070540 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:31:
[afbeelding]
Kan iemand mij uitleggen hoe deze lay-out onderaan een topic een verbetering is voor tablet gebruikers?
Als ik nu terug wil naar Bookmarks, of Active topics kan ik op een tablet echt niet makkelijk terug naar boven als ik veel postings op een pagina heb staan. Scrollen is niet leuk dan.
Waarom niet de categorieën ook onderaan weergeven, zodat je met een enkele klik weer daarheen kan?
Je klikt dan onderaan op forum en je bent er weer bijna? Scheelt weer scrollen.
En de reden dat die categorieën er ook niet onderstaan, dat kan ik je niet vertellen. Gok dat het te maken heeft met te druk?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Die kleur is echt (L) !

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Erg mooie verbetering op de FP, nu in 1 oogopslag een stuk inzichtelijker.

* bitshape bedankt Devver's & Crew voor de noeste arbeid

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Ik vind de frontpage nu al weer stukken beter met de kleurtjes terug, maar kunnen de tabs bovenaan (alles,computers, games, enz.) misschien ook hetzelfde kleurtje krijgen? Dan kan iedereen meteen zien welk kleurtje bij welke categorie hoort. Of moeten we het dan houden bij de custom css?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
hylke94 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:43:
Ik vind de frontpage nu al weer stukken beter met de kleurtjes terug, maar kunnen de tabs bovenaan (alles,computers, games, enz.) misschien ook hetzelfde kleurtje krijgen? Dan kan iedereen meteen zien welk kleurtje bij welke categorie hoort. Of moeten we het dan houden bij de custom css?
Ja, goed idee..

En de kleurtjes voor bij de mapjes van de subfora ook graag terug. O-) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:10
Geweldig wat hebben jullie dat snel gemaakt op de fp gekleurde bolletjes neerzetten en de tijd op een andere plek plaatsen _/-\o_ [/sarcasme]
Maar heren, moest dat echt zo lang duren? :N

Al moet ik wel toegeven dat het nu wel een stuk meer rust geeft op de FP. Ik kan nu eindelijk in 1 opslag zien wat het nieuws is.

[ Voor 20% gewijzigd door White_Collar op 30-10-2012 12:06 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

White_Collar schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:05:
Geweldig wat hebben jullie dat snel gemaakt op de fp gekleurde bolletjes neerzetten en de tijd op een andere plek plaatsen _/-\o_ [/sarcasme]

Al moet ik wel toegeven dat het nu wel een stuk meer rust geeft op de FP. Ik kan nu eindelijk in 1 opslag zien wat het nieuws is.
Waarom die negatieve houding? Blijkbaar zijn er meer zaken die voorrang hebben, maar die jij blijkbaar niet ziet of meemaakt ;) Jammer weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ja, we zijn daar met 10 man een hele week mee bezig geweest; verder waren er namelijk geen andere bugs of problemen dus we hebben er lekker de tijd voor genomen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
yannickie111 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:49:
[...]

Ja, goed idee..

En de kleurtjes voor bij de mapjes van de subfora ook graag terug. O-) :*)
Daar kan het ook wel weer, ja. Dan hebben we alles weer gelijk en kun je snel de onderdelen vinden die bij elkaar horen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:59
Jij bent duidelijk niet bekend met het fenomeen software development :).

De bolletjes en tijdsweergave zijn wat mij betreft een stap in de goede richting. Ik ben benieuwd wat de eerstvolgende fixes gaan zijn. Ik wacht met smart op de tracker. Ik hoop dat de FP me over een paar weken weer het gevoel geeft dat ik kreeg van versie 6.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

• categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
Heerlijk, deze 2 features miste ik. Ook de betere schaalbaarheid van de site (bv. 2 vensters op 1920x1080) is nu gefixed, zodat er geen fixed witruimtes meer zijn. Super, ik ben zéér tevreden !

[ Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 30-10-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Outerspace schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:08:
[...]

Waarom die negatieve houding? Blijkbaar zijn er meer zaken die voorrang hebben, maar die jij blijkbaar niet ziet of meemaakt ;) Jammer weer.
Kritische houding, geen negatieve houding en ook een klein beetje de dev plagen. ;) Ze snappen hopelijk toch ook wel dat ik ook wel weet dat ze wel meer te doen hebben dan een paar stomme bolletjes van kleuren te voorzien?
Daarnaast geef ik daaronder namelijk aan dat ik het wel een hele vooruitgang vind. ;)
crisp schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:09:
[...]

Ja, we zijn daar met 10 man een hele week mee bezig geweest; verder waren er namelijk geen andere bugs of problemen dus we hebben er lekker de tijd voor genomen :)
Haha, gevoel voor humor zijn jullie niet vergeten :D Natuurlijk weet ik ook wel jullie het super druk hebben. Wanneer kunnen btw we de nieuwe .plan verwachten? O-)

[ Voor 49% gewijzigd door White_Collar op 30-10-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:11
Fijn, de nieuwe homepage met kleuren en normale tijdsweergave. Nooit gedacht dat dat zo'n invloed op mijn beleving zou hebben, want ik keek voorheen nóóit naar de verschillende categorieën.

Ik quote mezelf nog even, ligt dit aan mij, is het gewoon weg (expres) of moet ik een bugreport aanmaken voor Torrentus in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Torrentus schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:22:
Fijn, de nieuwe homepage met kleuren en normale tijdsweergave. Nooit gedacht dat dat zo'n invloed op mijn beleving zou hebben, want ik keek voorheen nóóit naar de verschillende categorieën.

Ik quote mezelf nog even, ligt dit aan mij, is het gewoon weg (expres) of moet ik een bugreport aanmaken voor Torrentus in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*" ?
Maak maar een topic in LD> :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik weet niet of t al bekend is. Maar op de frontpage zitten de kleuren over de tijden op de smartphone. Mij stort t niet, meer voor de netheid.

Dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/z533n

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

BMW_M3 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:26:
Ik weet niet of t al bekend is. Maar op de frontpage zitten de kleuren over de tijden op de smartphone. Mij stort t niet, meer voor de netheid.

Dit:
[afbeelding]
Da's een bug in oudere versies van de webkit renderengine. Maar niet getreurd: het is ons ook opgevallen en we gaan dat nog repareren :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Komt er ook zo'n discussie over T7? video: Windows 8: redacteuren in discussie :9~

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Zie ik het nou goed dat de tijden van vandaag voor de newsitems net nog bold waren en nu niet meer?

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ikbenwouter schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:39:
Zie ik het nou goed dat de tijden van vandaag voor de newsitems net nog bold waren en nu niet meer?
Nieuw item sinds je laatste bezoek = bold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Femme schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:40:
[...]

Ok, mooie functie. En prima naar eigen smaak aanpasbaar met custom css :9

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hahn schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:54:
[...]
Dat is hoe het nu werkt en hoe het altijd heeft gewerkt. En als er dan gekozen moet worden (omdat het optioneel maken te complex is), dan liever vast als je het mij vraagt, want ik heb een schijthekel aan crap die meescrollt.

Maar helaas is het niet aan mij om het te bepalen, maar hopelijk ben ik er niet alleen in :P
Je bent niet alleen. Ik vind het ook rete irritant die meescrollende meuk. De tracker zoals ie was, was goed.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:34
De gekleurde icoontjes op de fp staan op mijn mobiel door de tijd heen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruben0s op 30-10-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Ruben0s schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:39:
Is al bekend, zie LD. Komt door een verouderde engine van de mobiele browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:50
Ruben0s schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:39:
Hier getest op een iPhone 4, met Chrome en Safari (zou niet moeten uitmaken zelfde render engine) maar hier staan ze prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Femme schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:40:
[...]

Maar; worden de kleurtjes ook nog klikbaar?
Lijkt me een kleine aanpassing toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:37

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

MikeyMan schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:49:
[...]

Maar; worden de kleurtjes ook nog klikbaar?
Lijkt me een kleine aanpassing toch?
Dat lijkt me heel onlogisch. De tijd is niet klikbaar, waarom zou dat bolletje dat dan wel moeten zijn?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Help!!!! schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:10:
[...]

Je bent niet alleen. Ik vind het ook rete irritant die meescrollende meuk. De tracker zoals ie was, was goed.
Meescrollende elementen zijn inderdaad irritant. Elementen die vast zijn gepositioneerd en verankert zijn aan een hoek van het scherm vind ik niet vervelend. Voorbeelden zijn de navigatiebalk van Facebook die altijd op dezelfde plek boven in beeld staat en de 'tracker' die rechts van het scherm staat. Dat de knopjes van je browser op dezelfde plek blijven staan als je in een pagina gaat scrollen vind je ook niet irritant.

In het ontwerp van de nieuwe tracker zit ik alleen met de aansluiting op de rode header. Het is mooier als de rode header over de hele breedte doorloopt. Dat betekent dat de tracker een stukje omhoog scrollt als je gaat scrollen en daarna vast blijft staan. De tracker kan wel helemaal vast maar dan kan de rode balk niet over de hele breedte of blijft er een stuk rood in de tracker op dezelfde plek staan.

Het voordeel van nieuwe tracker items die altijd meteen zichtbaar zijn vind ik wel erg groot, vooral als we de tracker in de toekomst nog een stuk persoonlijker gaan maken door bijvoorbeeld het toevoegen van de mogelijkheid om topics of onderwerpen te volgen (bijvoorbeeld een product waar je in geïnteresseerd bent en waar je vervolgens alle nieuwe nieuwsberichten, reviews, video's, meuk en posts in forumtopics over krijgt te zien).

Het lijkt me ook wel leuk om widgetachtige dingen te kunnen toevoegen zoals shortcuts naar handige pagina's (myReact e.d.). Ook dan is het handig dat die altijd zonder scrollen toegankelijk zijn. Het helpt ook om de rest van de site eenvoudiger te houden terwijl power users toch met zo weinig mogelijk clicks bij bijv. beheerpagina's kunnen).

Op smalle viewports (1280 en ~1090 breed) ziet het er zo uit:

http://achelois.tweakers....r_fixed_1280_animated.mp4

En 1680 / 1920 (eerder gepost):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MueR schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:57:
[...]

Dat lijkt me heel onlogisch. De tijd is niet klikbaar, waarom zou dat bolletje dat dan wel moeten zijn?
Omdat er normaalgesproken op een tijd maar één artikel is, en het bolletje voor een groep artikelen met een bepaald onderwerp staat?

Ik doel er vooral op dat je dan alle berichten met dezelfde kleur bolletje ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MikeyMan schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:03:
[...]

Omdat er normaalgesproken op een tijd maar één artikel is, en het bolletje voor een groep artikelen met een bepaald onderwerp staat?

Ik doel er vooral op dat je dan alle berichten met dezelfde kleur bolletje ziet.
Daarvoor hebben we al de tabs bovenaan de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Femme schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:06:
[...]

Daarvoor hebben we al de tabs bovenaan de pagina.
Het een sluit het ander toch niet uit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Femme schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:03:
[quote]Help!!!! schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:10:
[...]

Je bent niet alleen. Ik vind het ook rete irritant die meescrollende meuk. De tracker zoals ie was, was goed./quote]

Meescrollende elementen zijn inderdaad irritant. Elementen die vast zijn gepositioneerd en verankert zijn aan een hoek van het scherm vind ik niet vervelend. Voorbeelden zijn de navigatiebalk van Facebook die altijd op dezelfde plek boven in beeld staat en de 'tracker' die rechts van het scherm staat. Dat de knopjes van je browser op dezelfde plek blijven staan als je in een pagina gaat scrollen vind je ook niet irritant.

In het ontwerp van de nieuwe tracker zit ik alleen met de aansluiting op de rode header. Het is mooier als de rode header over de hele breedte doorloopt. Dat betekent dat de tracker een stukje omhoog scrollt als je gaat scrollen en daarna vast blijft staan. De tracker kan wel helemaal vast maar dan kan de rode balk niet over de hele breedte of blijft er een stuk rood in de tracker op dezelfde plek staan.

Het voordeel van nieuwe tracker items die altijd meteen zichtbaar zijn vind ik wel erg groot, vooral als we de tracker in de toekomst nog een stuk persoonlijker gaan maken door bijvoorbeeld het toevoegen van de mogelijkheid om topics of onderwerpen te volgen (bijvoorbeeld een product waar je in geïnteresseerd bent en waar je vervolgens alle nieuwe nieuwsberichten, reviews, video's, meuk en posts in forumtopics over krijgt te zien).

Het lijkt me ook wel leuk om widgetachtige dingen te kunnen toevoegen zoals shortcuts naar handige pagina's (myReact e.d.). Ook dan is het handig dat die altijd zonder scrollen toegankelijk zijn. Het helpt ook om de rest van de site eenvoudiger te houden terwijl power users toch met zo weinig mogelijk clicks bij bijv. beheerpagina's kunnen).

Wat mij betreft is de tracker zo goed. Van mij mag dat deel ook online :Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mijn topic over de kleurtjes op de FP is gesloten omdat die er nu zijn, maar in datzelfde topic vroeg ik of we de mogelijkheid/instelling kunnen krijgen om de video's en software niet meer samen te voegen tot bijv. "Software-update - MediaInfo 0.7.61 en zeven andere downloads". Daar was nog geen definitief antwoord op. Kan ik die hier evt krijgen of moet ik dan een feat-req indienen in LD?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Raven schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:10:
Mijn topic over de kleurtjes op de FP is gesloten omdat die er nu zijn, maar in datzelfde topic vroeg ik of we de mogelijkheid/instelling kunnen krijgen om de video's en software niet meer samen te voegen tot bijv. "Software-update - MediaInfo 0.7.61 en zeven andere downloads". Daar was nog geen definitief antwoord op. Kan ik die hier evt krijgen of moet ik dan een feat-req indienen in LD?
Zoals hieronder is te lezen (in het rode blok), kan het straks wel in een apart hokje gezet worden.
◦ Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
Is dat goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat is niet wat ik bedoel. Ik hoef die aparte blokken niet omdat anders straks de tracker er niet naast past. Alle nieuws/video's/software/etc mag van mij zoals 't nu is in dezelfde lijst blijven staan, mits niet samen gevoegd tot één regel als er meerdere dingen zijn uitgekomen..

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Raven schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:16:
Dat is niet wat ik bedoel. Ik hoef die aparte blokken niet omdat anders straks de tracker er niet naast past. Alle nieuws/video's/software/etc mag van mij zoals 't nu is in dezelfde lijst blijven staan, mits niet samen gevoegd tot één regel als er meerdere dingen zijn uitgekomen..
De site zal niet breder worden, het komt in de bestaande rechterkolom (denk ik) of eronder. Elke video apart (in de nieuwslisting) ligt dieper in de code en kunnen we eerst met alleen css weinig aan doen als ik me niet vergis. De tweaks van de fp die hier rondgaan maken allemaal gebruik van javascript/jquery om de video's ed apart weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Op mijn mobiel ( samsung galaxy SII ) staan op de frontpage de categorie icoontjes vooraan het nieuwsbericht niet goed.
De icoontjes worden weergegeven over de tijdweergave heen. Ze vallen over de eerste cijfer van de tijd heen. Ziet er erg vreemd uit.
En de tweakers site op mijn mobiel heeft geen custom CSS.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
MueR schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:57:
[...]

Door op het bolletje te klikken zou je dan naar een overzicht van alle nieuwsitems in die categorie kunnen gaan?
Dit kan ook door op de tabs bovenaan de pagina te klikken. Misschien moeten deze ook dezelfde kleur krijgen als de bullets, zodat je snel ziet welke categorie wat is?
SpitfireNL schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:32:
En de tweakers site op mijn mobiel heeft geen custom CSS.
True that. :/

[ Voor 15% gewijzigd door yannickie111 op 30-10-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Raven schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:10:
Wat mij betreft komt er uiteindelijk ook een optie om items wel of niet te kunnen groeperen. Standaard niet groeperen is een lastig verhaal omdat vooral meukitems nog wel eens in grote aantallen gepost worden (vandaag bijvoorbeeld veertien stuks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Standaard niet groeperen is een lastig verhaal" Daarom had ik het ook over een instelling ;)
Zodat gebruikers zelf kunnen kiezen.

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 30-10-2012 16:34 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielKoster
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik kwam er vandaag achter dat er categoriekleuren zijn (weet niet hoe lang het er al is). Ik en meerdere kleurenblinde collega's van mij hebben hier dus echt compleet niets aan. Rare kleine bolletjes die allemaal vrijwel dezelfde kleuren hebben die moeten aangeven in welke categorie iets hoort, niet heel erg gebruiksvriendelijk...
De verschillende soorten icoontjes ervoor zijn wel behulpzaam, hoewel ik daar ook geen fan van ben. Misschien kunnen de kleuren ook in zo'n soort stijl gemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
DanielKoster schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:53:
Ik kwam er vandaag achter dat er categoriekleuren zijn (weet niet hoe lang het er al is). Ik en meerdere kleurenblinde collega's van mij hebben hier dus echt compleet niets aan. Rare kleine bolletjes die allemaal vrijwel dezelfde kleuren hebben die moeten aangeven in welke categorie iets hoort, niet heel erg gebruiksvriendelijk...
De verschillende soorten icoontjes ervoor zijn wel behulpzaam, hoewel ik daar ook geen fan van ben. Misschien kunnen de kleuren ook in zo'n soort stijl gemaakt worden?
Uhm, die bolletjes waren in de vorige versie er ook al hoor ;) Hoe hadden jullie het toen opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ze hebben ook afwijkende vormen. Een blokje met een driehoekje er in voor video, een sterretje voor een review en een pijltje naar beneden voor een meukpost. Dus vormpjes hebben ze al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielKoster
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
White_Collar schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:56:
[...]

Uhm, die bolletjes waren in de vorige versie er ook al hoor ;) Hoe hadden jullie het toen opgelost?
Echt? Dan is dat mij nog nooit opgevallen XD Heb er nooit heel veel waarde aan gehecht, maar ik liep er net toevallig tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat is spijtig voor je kleurenblinde collega's. Het betreft informatie die niet essentieel is om de site te kunnen gebruiken. Overigens wordt bijna het gehele kleurspectrum benut. Als je al die kleuren niet kunt onderscheiden moet je wel heel erg kleurenblind zijn. Een variatie in lichte en donkere kleuren ziet er nogal onevenwichtig uit en bovendien zijn lichte kleuren (zoals geel) amper te herkennen op een witte achtergrond.
Er is nu gekozen voor verschillende vormen voor de verschillende contenttypes (nieuws, reviews, video's enz.) en kleuren voor de categorie (computers, tables en telefoons enz.). Die twee moet je niet willen oplossen met alleen een verschil in vorm. Er is maar een oppervlakte van 13x11 pixels ofzo om iets uit te beelden (en lompe iconen zouden op ongepaste wijze de aandacht opeisen van de gebruiker).

De kleuren zaten overigens ook in de oude site alleen hadden alle bullets toen dezelfde vierkante vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Wanneer krijgen we nu de optie om weer terug te gaan naar tweakers 6 ? ik zit nu elke dag het tweakers nieuws via mijn mobiel te bekijken (de oude app) waardoor alles nog een beetje lijkt zoals het vroeger was. Het nieuwe ontwerp van tweakers 7 is gewoon zo fout en slecht.Het is niet eens fatsoenlijk afgemaakt voor het onze strot door heen werd geduwd.

Het voelt aan alsof het er doorheen is gepushed door het developteam zonder ooit na te denken aan de community. Ik zie in de reactie van de "devs" dat ze snel op hun teentjes getrapt zijn omdat ze zelf totaal niet rekening hebben gehouden hoe het aan zou voelen voor ons (de users).
Van mijn vriendenkring zijn er nu al 8-9 afgestapt van t.net tot ze begrijpen dat we geen witte crap pagina willen , geen windows 8 look a like website met een informatiedichtheid van 0.

Tweakers v6 zag er gewoon goed uit , Veel informatie , precies waar wij tweakers van hielden.

Tweakers v7 is in mijn ogen gewoon een complete faal :
-uiterlijk,achtergrond kleur (serieus wie heeft dat wit bedacht , zou hem op staande voet ontslaan).
-Geen handige tracker enabled uit zichzelf etc als je geen zin hebt om in te loggen.
-Het stuk "uit de community" op de main page is hilaries. Ipv een handig overzicht van forumposts zitten we nu naar icoontjes te kijken en onoverzichtelijk opgestelde topicnames.
-Natuurlijk nadat je een half uur zinloos scrolled.
-Het "nieuws" gehalte is ook meteen een stuk achteruit gegaan by looks of it.
- De tabs bovenin met [Alles] [computer] [beeld & geluid etc] zijn wit , ze zorgen ervoor dat de pagina er nog amateuristischer uit ziet.

Jullie hebben je site goed verneukt! way to go tweakers devs , heerlijk je eigen user base naaien op deze manier. toppie!.

/fails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ok even wat feedback:
  • Fixed tijden terug is erg fijn. :)F
  • Kleurtjes voor nieuwsitems: Op zich prettig maar voor mij geen dealbreaker.
  • Verschillende Icoontjes voor news items: Tja ik vind het wat onrustiger ogen maar kan er mee leven.
Femme schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:03:
[...]

Bedankt voor de toelichting. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit. Ik denk dat ik het moet gebruiken om er mijn mening over te kunnen geven. De huidige tracker vind ik eigenlijk best ok.
Echter ik browse ook vaak full screen (1920*1080) dus bij mij verdwijnt ie meestal niet.

(En ja ik weet dat je full screen browsers maar merkwaardig vindt maar ik vindt dat dus wel fijn :o omdat ik het als rustiger ervaar als de desktop met icoontjes niet zichtbaar is. Bovendien kan ik dan makkelijker de tekst in de tabs lezen. :)
Uhh, denk dat die boodschap inmiddels wel duidelijk is hoor. :X Als je wat postings leest/had gelezen in dit topic en het rode blok onderin, dan weet je dat er naar de klachten geluisterd is en men hard bezig is om dat door te voeren. :)

En nee, T6 terugbrengen is niet haalbaar. T7 zoals toegezegd, zal denk ik heel veel vd ontevreden gebruikers op zijn minst weer behoorlijk tevreden maken. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 30-10-2012 20:35 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-08 16:02
Mooi dat de tijd en letter grote weer normaal zijn. de kleur bulletins ook weer redelijk blij mee, persoonlijk vind ik een iets grotere rechthoeken mooier dan de kleine bolletjes maar er is vooruitgang.

Nu de rest nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu al een tijdje aan het proberen te wennen aan de nieuwe layout van Tweakers.
En het wennen gaat erg moeilijk.
Na wat proberen met de CSS van eXistenZNL wat al een verbetering is. Merk ik zelf wel dat ik minder op de site doorbreng dan voorheen. En al staat de pagina uren open, ik moet een andere pagina tussen door opzoeken om mijn ogen wat rust te gunnen. Lang leve de tabs in de browser en me karmapunten.
Het is het missen van kleur, ja ik weet het is al vaker gezegd, en chapo voor de veranderingen die de devers doorvoeren, Het was mooi zoals het was. je had al een grijze tracker aan de linker kant de midden kolom met nieuws was wit en dan de kolom met video reviews die vol met kleur waren.
Het is dat wat de pagina gewoon mooi opbrak en niet zo vermoeiend was voor de ogen, zoals het wit nu.
Ik ben misschien ook een van de weinige die gewoon niet aan de tablet gaat. Dus de update voor mij is al helemaal een raadsel. Als ik al tijd heb om te surfen dan lekker op me pc of laptop.

Ik weet dat we niet een ieder blij kunnen maken.
De items waar ik me dan ook het meest aan erger zijn de tabs. overal die opzichtelijk lelijke tabs.
Pricewatch, vraag en aanbod (was daar veel van de tijd te vinden, niet meer dus)
Maa goed kan wel door gaan maar dan val ik in herlhalng van alles wat al eens gezegd is.
Goh dit stukje alleen al schrijven kost me bijna een half uur en zoveel text is het niet.

Ik zie me zelf al helemaal niet als een poweruser of deel van de core. Maar de T6 had als voordeel dat je met weinig clicks de hele site door kon cruizen. En zo doende sneller kon vinden als je iets zocht. alles gng zo soepel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 21:15 . Reden: Kleine toevoeging na wat rust. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Aionicus schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:20:
Wanneer krijgen we nu de optie om weer terug te gaan naar tweakers 6 ? ik zit nu elke dag het tweakers nieuws via mijn mobiel te bekijken (de oude app) waardoor alles nog een beetje lijkt zoals het vroeger was.
Met de trackerimplementatie zoals in de animaties die ik eerder heb gepost heeft de site al weer voor een groot deel de look & feel van de oude site. Binnenkort hebben we ook een optie voor een wat compactere layout en wordt de achtergrond grijs zodat gebruikers geholpen worden die last hebben van een te helder beeldscherm.

Als je een site wil die identiek is aan de oude kunnen we je helaas niet helpen.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:02:

De items waar ik me dan ook het meest aan erger zijn de tabs. overal die opzichtelijk lelijke tabs.
Pricewatch, vraag en aanbod (was daar veel van de tijd te vinden, niet meer dus)
Maa goed kan wel door gaan maar dan val ik in herlhalng van alles wat al eens gezegd is.
Het is jammer dat je de tabs lelijk vind. We vinden het een goede methode om alle informatie over een onderwerp in één omgeving toegankelijk te maken. Klachten over de tabs heb ik ook eigenlijk nog niet gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:46:
[...]

Het is jammer dat je de tabs lelijk vind. We vinden het een goede methode om alle informatie over een onderwerp in één omgeving toegankelijk te maken. Klachten over de tabs heb ik ook eigenlijk nog niet gelezen.
Femme ik snap maar al te goed dat je niet een ieder het naar wens kan maken,het is dan ook een persoonlijke mening.
Ik vind die tabs te prominent en te opzichtelijk. Jullie hadden ze al eerder in de pricewatch en daar waren ze minder opzichtelijk en paste gewoon in het gehele plaatje daar. Het geheel is nu weg.. Het lijkt op een balk de er gewoon tussen geplakt is. Maar dat is persoonlijk.
Jullie doen wat jullie kunnen om alles te optimaliseren en te vernieuwen, dat jullie naar ons gebruikers luisteren word ook door een ieder gewaardeerd ook door ondergetekende. Dat niet iedereen blij is, het zij zo, Dat is immers onmogelijk.

Dus chapo voor al het vele werk jullie evrzeten om het te blijven verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik mis nog steeds het blokje gewaardeerde productreviews op de FP en zou dat graag terugzien. Alleen vermelden bij "Uit de community" valt sowieso minder op en daar staat ook nog allerlei meuk tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Femme schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:46:
Klachten over de tabs heb ik ook eigenlijk nog niet gelezen.
Vreemd, ik wel. Door de pricewatch navigeren is echt een ramp.
T.net 6: Pricewatch -> videokaarten
T7: Pricewatch -> kijken welk balkje je naar videokaarten zal leiden -> computers -> kijken welk balkje naar videokaarten zal leiden -> basiscomponenten -> kijken of videokaarten ertussen zit -> videokaarten

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:22

The Legend

*Plop*

Brilletje? B)

Pricewatch -> Videokaarten

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JXlYxMZc5QjOeN6Hvf6KeZ0y/full.png

[ Voor 13% gewijzigd door The Legend op 30-10-2012 23:04 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat is toevallig een categorie die op de eerste pagina van de Pricewatch staat, maar als je iets neemt wat niet onder Populair staat, dan ben je toch een stuk langer bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

kunnen we breadcrumbs weer snel terug verwachten? dat vind ik echt een gemis nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
De categorie icoontjes op de fp overlappen de tijd van het bericht. Zit nu op mijn Android tablet in de stock browser. Is dit ook op de pc? Kan nu niet testen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

SYQ schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:09:
kunnen we breadcrumbs weer snel terug verwachten? dat vind ik echt een gemis nu
+1 voor de breadcrumbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Xyphoid schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:12:
De categorie icoontjes op de fp overlappen de tijd van het bericht. Zit nu op mijn Android tablet in de stock browser. Is dit ook op de pc? Kan nu niet testen.
Is bekend en wordt aan gewerkt. Heeft te maken met één of andere render engine van de browser. Op telefoons is het net zo (of iig op een s2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Probleem is en blijft dat je op verschillende manieren op die plek kan komen en je dus moet weten hoe die breadcrumb wordt opgebouwd. Dat is nogal wat uitzoekwerk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Aionicus schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:20:

Jullie hebben je site goed verneukt! way to go tweakers devs , heerlijk je eigen user base naaien op deze manier. toppie!.

/fails
Goed bezig man... 'de schuld' geven aan mensen die in dienst werken voor iemand. Die nu ook keihard werken om het ons meer naar de zin te maken.... :/

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De devvers treffen sowieso geen blaam want zij voeren uit wat het productteam bedenkt. De devvers bedenken wel hoe de site snel gemaakt kan worden en afgezien van wat kleine issues met de java-engine draait het volgens mij toch best wel fitsend snel :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Femme schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 00:31:
De devvers treffen sowieso geen blaam want zij voeren uit wat het productteam bedenkt. De devvers bedenken wel hoe de site snel gemaakt kan worden en afgezien van wat kleine issues met de java-engine draait het volgens mij toch best wel fitsend snel :) .
Top snelheid! maar t6 was ook altijd wel snel.
Is t7 nog door een andere site op zijn knieeen te krijgen? (slashdot kan dat al een tijd niet meer :))

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nftk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 15:59
Femme schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 00:31:
Als nog kan de volgende keer de community mee denken of beslissen? En hadden de devvers en productteam niet wat vaker bij elkaar kunnen zitten. Issues door praten en wat handig is?? Want het lijkt als of het nu niet gebeurt is.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

witeken schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:57:
[...]

Vreemd, ik wel. Door de pricewatch navigeren is echt een ramp.
T.net 6: Pricewatch -> videokaarten
T7: Pricewatch -> kijken welk balkje je naar videokaarten zal leiden -> computers -> kijken welk balkje naar videokaarten zal leiden -> basiscomponenten -> kijken of videokaarten ertussen zit -> videokaarten
Klik op zoekbalk, begin met "vid" te tikken en er komt al een suggestie omlaag voor de pricewatch videokaarten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

zeef schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:34:
[...]

Probleem is en blijft dat je op verschillende manieren op die plek kan komen en je dus moet weten hoe die breadcrumb wordt opgebouwd. Dat is nogal wat uitzoekwerk....
Is het veel werk, maar het komt er wel of is het veel werk dus het komt er niet? :P Ik vind persoonlijk het doorklikken in de pricewatch niet zo erg, maar het feit dat je niet snel terug kunt (anders dan de back-knop in je browser) vind ik wel irritant. Ik zou dan iig pleiten voor tenminste breadcrumbs met de opbouw vanuit de PW.

Pagina: 1 ... 42 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.