Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 41 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.402 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Volgens mij komt er uiteindelijk wel een mooie T7 versie aan met alle feedback en inspanningen. Afgezien van wat vervelende punten, is de nieuwe layout ook gewoon even wennen. Merk ik zelf tenminste...al is dat ook zo omdat ik geloof dat er nog hard gesleuteld wordt.

Tweakers-crew, alvast bedankt zullen we maar zeggen (helemaal gemeend :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 20:24
Ik hoop dat het gezegde "na regen komt zonneschijn" gaat slaan op T7. Opzich heb ik wel vertrouwen in doordat er goed wordt om gegaan met door de community aangeleverde problemen, verder ook dat er in toekomstige iteraties ruimte komt voor community aan gedragen requests waardoor in principe een steeds betere site kan ontstaan voor steeds meer mensen. Al zullen er altijd ontevreden mensen zijn, wat ik in het begin ook wel een beetje was. Ik ben voorlopig tot de meeste van de in de topicwarning genoemde problemen opgelost zijn tevreden met mijn custom-css, maar daarna is er een kans dat die er meteen weer af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
Tarabass schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:58:
[...]
Doe die oogkleppen nou eens af en bekijk het totaalplaatje nou eens. Het gaat niet om de zoekfunctie die vergeten is, en weer snel teruggeplaatst is. Dat jullie je uiterste best doen staat buiten kijf. Het gaat in mijn betoog juist om het brede aspect van het vergeten van een functionaliteit, en wat dat doet met de gebruikers. Je profileren als de techsite van Nederland, maar een standaard zoekfunctionaliteit vergeten binnen de communityafdeling en daarnaast je heel erg richten op de pricewatch die ineens overal opduikt binnen de website en die toch o zo fantastisch is. Dat doet wat met je users. Naast een layout waarop ze niet zitten te wachten, en een verbeterde pricewatch terwijl niemand klaagde over de oude, is een functionaliteit die zij juist wel gebruiken ineens verdwenen. Het is die combinatie waar het (volgens mij) om gaat. Er lijkt weinig aandacht geweest te zijn voor de functionaliteit die de community gebruikte, en er lijkt veel aandacht geweest te zijn voor de functionaliteit die bedoeld is voor de mainstream..
De search in topics, dat was dom. Daar hebben al diverse mensen, inclusief ondergetekende, luid en duidelijk schuld voor beleden in dit topic. Of "Mea Culpa" voor gezegd. En het is gefixt. Na 5 dagen werkt het weer. Maandag rollen we grote en ingrijpende fixes uit waarbij je de beleving in vorm, dichtheid, sortering en kleur naar believen kan aanpassen. Altijd, overal en zonder 1 karmapunt in te hoeven zetten..Daar is dag en nacht aan gewerkt omdat onze hardcore users belangrijk zijn. Vergis je niet, van de ruim 216.000 bezoekers vandaag hadden er 588 een vorm van afwijkende presentatie (CSS) aan staan. Dus laten we het 'niemand klaagt' vooral even in het juiste perspectief zien.
Ik ook. En toch zijn dit toch echt de woorden die steeds naar voren komen. Faal omdat het een behoorlijke faal is in welke staat de website opgeleverd is, mes in de rug omdat bijna alle functionaliteit voor de community 'verstopt' is (op een community website) en deal met microsoft omdat de layout erg Windows 8-like is. Maar het zal je niet ontgaan zijn dat users dit vaker roepen en denken..

Maar goed, het waarom zal altijd onduidelijk blijven. Terwijl niemand hier zit te wachten op windows 8 op een desktop, lanceren jullie een website die puur gericht is op tablets maar ook zo getoond wordt op desktop. Niemand hoorde je hier klagen over de tracker, over de informatiedichtheid, over de pricewatch, over de frontpage. Jullie gooien echt alles op de kop. Echt dood- en doodzonde :(

En kijk nu eens op de frontpage, gezien de 4 grote 'headlines' hebben jullie alle schijn tegen lol :P
Ik heb een Windows 8 desktop en die lijkt in de verste verte niet op Metro. Waar haal je de onzin dat faalverhaal vandaan. Die insinuatie steekt hier om de dag de kop op en ik ben er onderhand klaar mee. Denk je zelf niet dat sponsoracties zonder banners/actiesite/promotie zijn? Dat we onze journalistieke onafhankelijkheid te grabbel gooien door betaald reclame te maken in redactionele content? Dan heb je het echt mis. Wij zijn niet de enige die over Windows 8 schrijven. Of videos maken. Ook allemaal gekocht zeker?

En dat mes in de rug verhaal is te schandalig voor woorden. C'est le ton qui fait la musique.

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 28-10-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:17
zeef schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 23:30:
[...]
De search in topics, dat was dom. Daar hebben al diverse mensen, inclusief ondergetekende, luid en duidelijk schuld voor beleden in dit topic. Of "Mea Culpa" voor gezegd. En het is gefixt. Na 5 dagen werkt het weer. Maandag rollen we grote en ingrijpende fixes uit waarbij je de beleving in vorm, dichtheid, sortering en kleur naar believen kan aanpassen. Altijd, overal en zonder 1 karmapunt in te hoeven zetten..Daar is dag en nacht aan gewerkt omdat onze hardcore users belangrijk zijn. Vergis je niet, van de ruim 216.000 bezoekers vandaag hadden er 588 een vorm van afwijkende presentatie (CSS) aan staan. Dus laten we het 'niemand klaagt' vooral even in het juiste perspectief zien.

[...]
Dat is toch een whopping 0,27%.. Nu zal Tarabass ongetwijfeld betogen dat net die 0,27% de absolute core van T.net is en dat zij degenen zijn door wie de zon elke ochtend weer opkomt.

@ Tarabass: ik onderken niet dat T.net een community driven site is en dat luisteren naar je gebruikers van ontzettend groot belang is. Ik denk alleen dat er tegenwoordig naast die belangrijke users ook meer is, zoals een miljoenenbudget en 70 man personeel die fulltime bezig zijn met het vullen van de site met topcontent en het beheren van bv. de Pricewatch. Die mensen liepen tegen de beperkingen van T6 aan en zochten daarnaast methoden om de site te verbeteren (sommige gelukt, andere minder). En daarmee staat, gek genoeg, meneer Tarabass ineens niet meer overal en altijd op de absolute nummer 1 plek. En dat gecombineerd met de ontzettende aversie voor verandering in elke vorm en een goed gevoel voor drama is het recept voor dit zure topic.

Just shut up and let them improve the damn thing where necessary

[ Voor 7% gewijzigd door Clock op 28-10-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Clock schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 23:43:
[...]

En daarmee staat, gek genoeg, meneer Tarabass ineens niet meer overal en altijd op de absolute nummer 1 plek.
Sterker nog, met het taalgebruik en vooral de nergens op gebaseerde verwijten die meneer Tarabass hier gebezigd heeft mag hij blij zijn dat zeef hem überhaupt nog netjes te woord staat.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
[...]

Dat is toch een whopping 0,27%.. Nu zal Tarabass ongetwijfeld betogen dat net die 0,27% de absolute core van T.net is en dat zij degenen zijn door wie de zon elke ochtend weer opkomt.

@ Tarabass: ik onderken niet dat T.net een community driven site is en dat luisteren naar je gebruikers van ontzettend groot belang is. Ik denk alleen dat er tegenwoordig naast die belangrijke users ook meer is, zoals een miljoenenbudget en 70 man personeel die fulltime bezig zijn met het vullen van de site met topcontent en het beheren van bv. de Pricewatch. Die mensen liepen tegen de beperkingen van T6 aan en zochten daarnaast methoden om de site te verbeteren (sommige gelukt, andere minder). En daarmee staat, gek genoeg, meneer Tarabass ineens niet meer overal en altijd op de absolute nummer 1 plek. En dat gecombineerd met de ontzettende aversie voor verandering in elke vorm en een goed gevoel voor drama is het recept voor dit zure topic.

Het gaat ons niet om de getallen. Het gaat ons om jullie, de Tweakers. Jullie willen minder wit? Dan krijg je minder wit. Jullie willen video/meuk/reviews uit de nieuwslijst? Dan krijg je dat. Want zo rollen wij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:17
zeef schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 00:07:
[...]

Het gaat ons niet om de getallen. Het gaat ons om jullie, de Tweakers. Jullie willen minder wit? Dan krijg je minder wit. Jullie willen video/meuk/reviews uit de nieuwslijst? Dan krijg je dat. Want zo rollen wij. ;)
Het gaat mij ook niet om die aanpassingen, die zijn mijns inziens ook nodig en waren ontwerpfouten. Het gaat mij om het (voortdurende) negatieve gemekker en ge-emmer over reeds overeengekomen punten waar ik mij persoonlijk, als user uit diezelfde community, aan erger.

[ Voor 4% gewijzigd door Clock op 29-10-2012 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 22:02
Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor het melden van bugs, maar het lijkt soms bij specificaties dat bij bepaalde elementen altijd 1 ingevuld staat i.p.v. 2 of 4. Bijv. bij pricewatch: Intel Intel Server Board S1200KPR LGA1155 Mini-ITX (DBS1200KPR) die heeft 2x Ethernet 1 Gbps, 2x DDR3 en 4x USB 2.0, maar dit staat allemaal op 1x. Toen T6 nog online was stond dit allemaal goed, maar sinds T7 staan veel dingen op 1x. Ik heb na dat T7 online kwam dit proberen te verbeteren en later een mailtje gekregen dat de wijzigingen waren doorgevoerd, maar het staat nog steeds allemaal op 1x.

[ Voor 6% gewijzigd door onox op 29-10-2012 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt het pulldown menu weer terug voor navigatie tussen forums? Of hoe dat ding eigenlijk ook heet om forums te selecteren :).

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 01:14:
Komt het pulldown menu weer terug voor navigatie tussen forums?
Welk pulldown menu?
onox schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 00:41:
Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor het melden van bugs, maar het lijkt soms bij specificaties dat bij bepaalde elementen altijd 1 ingevuld staat i.p.v. 2 of 4. Bijv. bij pricewatch: Intel Intel Server Board S1200KPR LGA1155 Mini-ITX (DBS1200KPR) die heeft 2x Ethernet 1 Gbps, 2x DDR3 en 4x USB 2.0, maar dit staat allemaal op 1x. Toen T6 nog online was stond dit allemaal goed, maar sinds T7 staan veel dingen op 1x. Ik heb na dat T7 online kwam dit proberen te verbeteren en later een mailtje gekregen dat de wijzigingen waren doorgevoerd, maar het staat nog steeds allemaal op 1x.
Zet dit even in een topic in LD als je wil. Dat is de beste plek voor dit soort klachten. :)

[ Voor 70% gewijzigd door zeef op 29-10-2012 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wat duidelijker :). Het zal wel net iets anders heten dan pulldown. :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dBF49.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 01:30:
Dit is wat duidelijker :). Het zal wel net iets anders heten dan pulldown. :
[afbeelding]
Vziw niet. Maar binnenkort gaan we wensen verzamelen om de eerstvolgende 30 uur devtijd voor de community mee te vullen. Dus wie weet, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 01:32:
[...]

Vziw niet. Maar binnenkort gaan we wensen verzamelen om de eerstvolgende 30 uur devtijd voor de community mee te vullen. Dus wie weet, ;)
Mist niemand anders dit dan? Ik klik me gek als ik wil wisselen tussen fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 23:30:
... Vergis je niet, van de ruim 216.000 bezoekers vandaag hadden er 588 een vorm van afwijkende presentatie (CSS) aan staan. ...
Van dat jullie het weten ;)
Maar is dit niet een site van kom niet hier als je de basics niet weet Buh bye?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 01:38:
[...]

Van dat jullie het weten ;)
Maar is dit niet een site van kom niet hier als je de basics niet weet Buh bye?
We weten meer dan je denkt. ;)

Dit is een site waar je kan komen om mee te praten met de mensen die meer dan de basics weten. Vergeet niet dat iedereen hier ooit n00b was en iemand anders had die vertelde wat een VGA kaart. PCI slot, Multiplier, RIMM, Arctic silver, etc. etc. is en wat het doet. Nee, we zijn geen Computeridee.nl en we verwachten dat je zelf ook inzet toont. Maar we kunnen onmogelijk verwachten dat je als nieuweling meteen on par bent. ;)
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 01:36:
[...]

Mist niemand anders dit dan? Ik klik me gek als ik wil wisselen tussen fora.
Zet het in LD (als het er nog niet staat). ;)

[ Voor 15% gewijzigd door zeef op 29-10-2012 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Prototype_
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-03 22:44
Probeer aub de hoeveelheid wit snel te verminderen zodat het geen pijn meer doet aan je ogen als je de site opent !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nftk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 15:59
Heb al een paar keer mijn tracker ingesteld... Maar hij onthoud mijn instellingen niet.........
Iedere keer is mijn tracker weg. Jammer dat we niet terug kunnen naar tweakers6 dat was toch echt een betere site....
Ben aan het twijfelen of ik hier nog wel terug kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
nftk schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 07:32:
Heb al een paar keer mijn tracker ingesteld... Maar hij onthoud mijn instellingen niet.........
Iedere keer is mijn tracker weg. Jammer dat we niet terug kunnen naar tweakers6 dat was toch echt een betere site....
Ben aan het twijfelen of ik hier nog wel terug kom.
Dat lijkt me toch echt een lokaal probleem en dan met name je browser. Wellicht dat je geen cookies accepteert o.i.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten Vollebregt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 11:09
_Prototype_ schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 02:43:
Probeer aub de hoeveelheid wit snel te verminderen zodat het geen pijn meer doet aan je ogen als je de site opent !
Als je geen ad-free abbo hebt dan is je wens in vervulling gegaan op de frontpage... full-screen achtergrond advertenties à la NU.nl. Dan heb ik liever wit. :(

Ik begrijp dat men advertentie inkomsten nodig heeft, maar full-screen advertenties vind ik persoonlijk erg storend.

[ Voor 14% gewijzigd door Sten Vollebregt op 29-10-2012 08:16 ]

My case has so many fans that it hovers above the ground

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

NMe schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 23:51:
[...]

Sterker nog, met het taalgebruik en vooral de nergens op gebaseerde verwijten die meneer Tarabass hier gebezigd heeft mag hij blij zijn dat zeef hem überhaupt nog netjes te woord staat.
Je mag blij zijn dat ik, met gevaar voor eigen leven blijkbaar, dit blijf melden. Het is wat ik om me heen hoor, dat het zo voelt en dat de gedachten die ik omschreef er zijn. Sterker nog, ik schreef ook dat ik denk dat het goed gaat komen. Maar dat er wel een gevoel is gecreëerd die dodelijk kan zijn voor een website. En inderdaad, die meningen en verwijten zijn nergens op gebaseerd. Maar is dat nodig dan? Heb je daar wat aan als straks niemand hier meer komt? Tja, dan kan je met je team lopen roepen dat het nergens op gebaseerd is. Daar heb je weinig aan lijkt me.

En nadat ik het hier geschreven heb gisteravond ga ik even kijken in de coffeecorner voor devvers. En daar hadden ze het gekscherend over de layout die zoveel op windows 8 lijkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:23

crisp

Devver

Pixelated

Sten Vollebregt schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:10:
[...]

Als je geen ad-free abbo hebt dan is je wens in vervulling gegaan op de frontpage... full-screen achtergrond advertenties à la NU.nl. Dan heb ik liever wit. :(

Ik begrijp dat men advertentie inkomsten nodig heeft, maar full-screen advertenties vind ik persoonlijk erg storend.
Die zogenaamde 'takeovers' hadden we in Tweakers 6 ook al hoor. En in tegenstelling tot bij nu.nl is het bij ons slechts een gewone banner met een statische achtergrond...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nftk
Perkouw schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 07:35:
[...]

Dat lijkt me toch echt een lokaal probleem en dan met name je browser. Wellicht dat je geen cookies accepteert o.i.d. ?
Elke keer als ik een browser sluit delete hij standaard cookies. Dus jah... Maar cookies is zo 1990 zou denken als je een account hebt en de website zo aanpasbaar dacht ik dat je account settings op de server opgeslagen worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:43
nftk schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:45:
[...]

Elke keer als ik een browser sluit delete hij standaard cookies. Dus jah... Maar cookies is zo 1990 zou denken als je een account hebt en de website zo aanpasbaar dacht ik dat je account settings op de server opgeslagen worden....
En hoe moet de server weten dat jij het bent zonder die cookies? Op IP? Veel plezier met een gezin achter de router. ;)

Ik heb bewust custom CSS uitstaan (zelfkastijding, I know), omdat ik wil zien wanneer er veranderingen worden doorgevoerd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Sten Vollebregt schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:10:
[...]

Ik vind de takeovers juist veel mooier opgelost dan in T6. Het past echt mooi in de layout, chapeau devvers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:25

jdh009

FP ProMod
Senor Sjon schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:52:
[...]

En hoe moet de server weten dat jij het bent zonder die cookies? Op IP? Veel plezier met een gezin achter de router. ;)

Ik heb bewust custom CSS uitstaan (zelfkastijding, I know), omdat ik wil zien wanneer er veranderingen worden doorgevoerd.
Dit kan toch gewoon aan je account gekoppeld worden?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En hoe moet de Tweakersserver weten dat jij het bent zonder cookies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nftk
Inlog naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

jdh009 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:09:
[...]

Dit kan toch gewoon aan je account gekoppeld worden?
Als je instellingen doet terwijl je ingelogd bent dan wordt het inderdaad aan je account gekoppelt. Je moet dan echter wel weer opnieuw inloggen nadat je je cookies hebt weggegooid.

Instellingen die aan je sessie gekoppeld zijn raak je natuurlijk kwijt elke keer als je cookies weggooid (en daarmee dus feitelijk je sessie).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je instellingen worden gewoon bij je account opgeslagen. Als je elke keer cookies wegmikt, dan moet je telkens opnieuw inloggen voor je alles weer hebt. Anders moet je met add-ons voor je browser gaan werken. Maar dit heb je bij elke site, dus niet een T7 probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nftk
Jah maar als je de setting in je account opslaat hoef ik niet steeds de tracker in te stellen.
Zowieso moet ik altijd inloggen want ik sla nergens wachtwoorden op,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De tracker is 'under construction' zie onder in het roze vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je het fixeren van de tracker aan je account koppelt, dan zit je dus op elk systeem aan die setting vast. Ik kan me goed voorstellen dat mensen bijvoorbeeld op hun PC met groot scherm de tracker wel willen fixeren, maar op de laptop niet of zo.

Dan is het handiger om het te koppelen aan de sessie. Ik neem aan (maar dat kan crisp beter toelichten) dat dat een argument is geweest om de tracker setting aan de sessie te koppelen, in plaats van aan de account.

Maar voor mensen die inderdaad steeds hun sessie beëindigen door de cookies te trashen is dat wat onhandig.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Tarabass schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:17:

En nadat ik het hier geschreven heb gisteravond ga ik even kijken in de coffeecorner voor devvers. En daar hadden ze het gekscherend over de layout die zoveel op windows 8 lijkt :P
'ze'?
Martindo schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:16:
Windows 8 geïnstalleerd, het design van Tweakers 7.0 heeft toch wel een beetje wat weg van Win8.
Miyamoto schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:53:
Neehee, Tweakers was al lang in development. Windows 8 lijkt op Tweakers 7 ;)
Manuel schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 23:01:
Of Femme was undercover bij Microsoft. ;)
Aan deze drie berichten heb jij voldoende om je mening te onderbouwen dat TWK 7 lijkt op Windows 8? Zie hier, de standaard Tweakers 7 layout en Windows 8. Waar zitten de overeenkomsten? Wijs ze maar aan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SATrpLGnpLRc7M0tdDjblqGN/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 16:56

PCR

Ach, ik hoor veel mensen die een layout zien met rechte hoeken erin al gauw roepen dat het een Win8 uitstraling heeft. De allereerste Volkskrant had ook een layout met rechte hoeken dus dat hele vergelijk met Win8 slaat idd nergens op :+

Edit: overigens ben ik nu ook met een layout bezig voor een soort impressie. Daarin laat ik mij wel inspireren door Win8. Waarom ook niet. Dus al zou T7 lichtelijk elementen van Win8 overgenomen hebben (wat ik dus niet vind) dan zie ik nog niet het probleem.

[ Voor 35% gewijzigd door PCR op 29-10-2012 10:36 . Reden: Gisteren was het vandaag morgen ]

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nftk
Orion84 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:18:
Als je het fixeren van de tracker aan je account koppelt, dan zit je dus op elk systeem aan die setting vast. Ik kan me goed voorstellen dat mensen bijvoorbeeld op hun PC met groot scherm de tracker wel willen fixeren, maar op de laptop niet of zo.

Dan is het handiger om het te koppelen aan de sessie. Ik neem aan (maar dat kan crisp beter toelichten) dat dat een argument is geweest om de tracker setting aan de sessie te koppelen, in plaats van aan de account.

Maar voor mensen die inderdaad steeds hun sessie beëindigen door de cookies te trashen is dat wat onhandig.
Het is toch zo in te stellen dat ik het kan slepen? En ik wil graag als ik op de website kom gelijk zien wat er nieuw is. Dus nieuwe drivers en vraag en aanbod wil ik gewoon op de frontpage dus als ik op de site kom dat ik gelijk zie wat er nieuw is. Nu moet ik de hele tijd muis klikken geven en heel veel scrollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 08:01
Ik had het al eerder gemeld, als er reclame op de achtergrond staat op Tweakers dan bugt de website ontzettend erg in Safari.

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/1912/schermafbeelding2012102l.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

KvanSteijn schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:01:
Ik had het al eerder gemeld, als er reclame op de achtergrond staat op Tweakers dan bugt de website ontzettend erg in Safari.

[afbeelding]
Bugmeldingen mogen hier: Lieve Devvers, maar als je het daar al eerder gemeld hebt hoef je het natuurlijk niet opnieuw te melden ;) Wat wel handig is om te weten voor ons is welke versie Safari en op welk platform/OS, en eventuele extensies/plugins die je gebruikt welke invloed zouden kunnen hebben op dit fenomeen (wat naar mijn weten verder nog door niemand anders gemeld is...)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbwoy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 00:42
Veel beter die Nieuwe tweakers, een moderne layout als je het vergelijkt met nadere sites terwijl de layout van tweakers eerst ver achter liep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Waarom staat er bij de known issues een puntje

* Done

?

Wat betekent dat?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

witeken schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:23:

* Done

?

Wat betekent dat?
Volgens mij staat daar een doorgestreepte regel vóór met het issue dat is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
witeken schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:23:

* Done

?

Wat betekent dat?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ne5D80prBCw3mdk7QT4nXFWp/full.png
Kan het zijn dat jouw pc doorgehaalde tekst niet alszodanig laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:09
zeef schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:46:
[...]

[afbeelding]
Kan het zijn dat jouw pc doorgehaalde tekst niet alszodanig laat zien?
Hij bedoelt de laatste 3 regels.
Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop)
• Done
• Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.
Die done kan weg, omdat dit gaat over de pagina-navigatie in de regel erboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe laat komt de night mode? Is er al een ETA'tje?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

anandus schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:30:
Als het af is, getest en goed bevonden ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
anandus schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:30:
Over 3 weken is het er vast en zeker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/50vFTWp82eof6y090o6ye2IK/thumb.png

Hebben meer mensen last van bovenstaand probleem? Ik heb er op de meest willekeurige momenten 'last' van dat de tracker niet gelijk mee laad. Tweakers is geheel geladen en te browsen alleen met de tracker heeft het wat moeite lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Perkouw schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:26:
[afbeelding]

Hebben meer mensen last van bovenstaand probleem? Ik heb er op de meest willekeurige momenten 'last' van dat de tracker niet gelijk mee laad. Tweakers is geheel geladen en te browsen alleen met de tracker heeft het wat moeite lijkt het.
De tracker wordt achteraf los ingeladen

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom klagen mensen eigenlijk nog steeds over die achtergrond totdat het gefixt is kun je toch even een greasemonkey userscript gebruiken of zelf wat in CSS aanpassen :).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

yannickie111 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:28:
[...]

Hij bedoelt de laatste 3 regels.

[...]

Die done kan weg, omdat dit gaat over de pagina-navigatie in de regel erboven.
Maar bij mij staat daar geen bullit voor, en is het dus prima duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
MikeyMan schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:38:
[...]

Maar bij mij staat daar geen bullit voor, en is het dus prima duidelijk :)
Maar misschien kunnen ze wel even zo aardig zijn om één "template" aan te houden. want nou staat de eerste met hoofdletters achter het issue en de tweede in kleine letters eronder. Misschien dat beide er achter kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo te merken is er al heel wat gedaan, het enige waar ik benieuwd naar ben is hoe de tags gaan werken op het forum. Want tags toevoegen kan nu niet meer voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

TERW_DAN schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:57:
Zo te merken is er al heel wat gedaan, het enige waar ik benieuwd naar ben is hoe de tags gaan werken op het forum. Want tags toevoegen kan nu niet meer voor zover ik kan zien.
Je maakt tegenwoordig geen tags meer, maar additionele koppelingen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Outerspace schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:00:
[...]

Je maakt tegenwoordig geen tags meer, maar additionele koppelingen :)
Tja, dat vind ik dus nogal vaag. Hoe koppel ik bijvoorbeeld een tag 'externe harde schijf' waar al talloze topics aangekoppeld worden aan een topic? Die staat er niet meer bij en moet nu aangevraagd worden. Ik vraag me af of dat terugkomt of niet (als die tags allemaal weggehaald zijn zou dat ook gelijk verklaren waarom ik ineens 5000 karmapunten mis :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 14:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

TERW_DAN schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:09:
[...]

Tja, dat vind ik dus nogal vaag. Hoe koppel ik bijvoorbeeld een tag 'externe harde schijf' waar al talloze topics aangekoppeld worden aan een topic? Die staat er niet meer bij en moet nu aangevraagd worden. Ik vraag me af of dat terugkomt of niet (als die tags allemaal weggehaald zijn zou dat ook gelijk verklaren waarom ik ineens 5000 karmapunten mis :+).
Volgens mij lukt dat ook niet meer, maar je kan dus wel nieuwe tags verzinnen. Volgens mij is dit of a) vergeten in te bouwen in het systeem of b) een bug.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
[...]

(als die tags allemaal weggehaald zijn zou dat ook gelijk verklaren waarom ik ineens 5000 karmapunten mis :+).
Komt dat niet door reviews die niet lekker gewaardeerd worden? Ik mis ook de nodige punten en ik heb net zoals jij de nodige reviews in het overzicht staan waar geen beoordeling achter staat. Tags heb ik een stuk minder mee gedaan dus daar zoek ik de oorzaak nog niet meteen ;)
al zoek ik de oorzaak uiteindelijk natuurlijk nergens, dat mogen de devvers doen :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Rupie op 29-10-2012 15:29 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:37

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

[...]

Tja, dat vind ik dus nogal vaag. Hoe koppel ik bijvoorbeeld een tag 'externe harde schijf' waar al talloze topics aangekoppeld worden aan een topic? Die staat er niet meer bij en moet nu aangevraagd worden. Ik vraag me af of dat terugkomt of niet
Tags op het forum zijn nog in ontwikkeling. Momenteel mag ik ook even niets meer met de tags namelijk.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

[...]

De tag 'externe harde schijf' bestaat niet meer en zal ook niet terugkomen. Het is de bedoeling dat je in dit geval de categorie externe harde schijven koppelt. We hebben een hoop moeite gedaan om een einde te maken aan redundante onderwerpen in de taxonomie. Vandaar dat tagbeheer op dit moment ook centraal is geregeld.

Ik vind wel dat de gebruiksvriendelijkheid van de koppeltool beter kan door de gebruikers gewoon één zoekveld te geven waarmee ze een onderwerp kunnen zoeken en dan maakt het niet uit of er een categorie, merk, productserie, product of tag uit komt rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Femme schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:53:
[...]

De tag 'externe harde schijf' bestaat niet meer en zal ook niet terugkomen. Het is de bedoeling dat je in dit geval de categorie externe harde schijven koppelt. We hebben een hoop moeite gedaan om een einde te maken aan redundante onderwerpen in de taxonomie. Vandaar dat tagbeheer op dit moment ook centraal is geregeld.
Alleen koppelen aan een categorie kan juist weer niet op het forum ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Femme schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:53:
Ik vind wel dat de gebruiksvriendelijkheid van de koppeltool beter kan door de gebruikers gewoon één zoekveld te geven waarmee ze een onderwerp kunnen zoeken en dan maakt het niet uit of er een categorie, merk, productserie, product of tag uit komt rollen.
Dus je blijft de tag 'externe hardeschijf' dan nog steeds houden, alleen is het dan geen tag, maar een productgroep als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Komt er weer een .Plan vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:11
Ben hem nog niet tegengekomen, maar miste zojuist de optie om een artikel af te drukken? Is niet meer mogelijk en ook niet netjes 'achter-de-schermen' geimplementeerd met een print-css zodat het toch nog netjes op papier komt.

Het hele Artikel I/O blok is weg volgens mij, hoe zit dat in dat geval met feedback op artikelen? Is dat nog mogelijk vanuit het artikel of moeten we nu helemaal handmatig het forum in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
zeef schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 01:49:
De kleurtjes op de FP waren zijn klaar maar gaven bij sommige browsers wat onacceptabele verschuivingen. In het kader van : we doen het nu in een keer goed is daar wat meer tijd voor uitgetrokken om de laatste plooien glad te strijken. Verwachte release : maandagmiddag.
Hoe moeilijk kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Twylight schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:49:
[...]
Blijkbaar moeilijk genoeg, anders had het al online gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
[...]
Aaaah, het genot van het commentaar leveren vanaf de zijlijn d:)b Heerlijk zo aan wal hé? O+

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 29-10-2012 19:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
RobIII schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:10:
[...]

Aaaah, het genot van het commentaar leveren vanaf de zijlijn d:)b Heerlijk zo aan wal hé? O+
Niet echt.

Commentaar geef je meestal van de zijlijn. Als ik er zelf wat aan kon doen had ik dat al wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mja, maar wat verwachtte je dan voor antwoord? Ik heb enige moeite je post als iets anders dan natrappen te lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
[...]
Moeilijk. Er bokken een paar browsers. Als in de ene zet 'm goed, twee te hoog en een te laag. :X Daar balen we net zo hard van als jullie. Maar om nou een release te doen van icons die een beugel nodig hebben, dat gaat ons te ver. Want schots en scheef, dat ziet er niet uit.

[ Voor 27% gewijzigd door zeef op 29-10-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:42
Pixeltje te hoog, pixeltje te laag. Als alle iconen nou gewoon 1 te hoog of te laag stonden dan was het nog niet eens zo'n groot probleem. Het probleem was juist dat bijvoorbeeld het icoon voor een review 1 te hoog stond, terwijl een bolletje voor nieuws wel netjes stond. Afgelopen vrijdag stond ook weer het video-icoontje 1 te laag. Dat staat nogal slordig.

Het nadeel van dit is dat als je het in de ene browser gefixed hebt, het weer stuk is in de ander. Dergelijke details vragen om wat meer aandacht. The devil is always in the details :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De vraag is waarom het met de huidige icons wel goed gaat maar bij het vervangen van die icons door dezelfde icons met andere kleurtjes niet meer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:42
De huidige icoontjes gaan ook niet goed ;) dat is er denk ik domweg doorheen geslipt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:41
Heb ff een tijdje aangekeken de site en moet zeggen wordt al iets beter.
Wat mij oa nog altijd stoort is dat de 4 grote plaatjes (wil direct laatste nieuwtje zien en niet scrollen).
Extra kliks wordt nog niet echt vrolijkmaar goed timewil tell er wordt teminste aangewerkt. En natuurlijk wit maarwordt zook aangewerkt

Mocht wat ik hierboven genoemd zijn al gezegd zijn/ aan gewerkt beschouw het maar als ongepost

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
zeef schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:24:
[...]

Moeilijk. Er bokken een paar browsers. Als in de ene zet 'm goed, twee te hoog en een te laag. :X Daar balen we net zo hard van als jullie. Maar om nou een release te doen van icons die een beugel nodig hebben, dat gaat ons te ver. Want schots en scheef, dat ziet er niet uit.
Dat het probleem is dat het niet de zelfde resultaten geeft in verschillende browsers dat weten we. Dat wisten we vorige week ook al. De (bot gestelde) vraag was; hoe moeilijk kan dat zijn? Over welke browsers praten we dan? Netscape 2.0? Is dat probleem er ook bij de huidige sprite? Zo niet: Waarom dan niet net zo oplossen? etc etc

Iedereen, waaronder ik, stellen het zeer op prijs dat jullie wat lijken te doen met alle klachten, maar er gaat zo wel erg veel tijd overheen. Hoe het op mij overkomt is dat jullie het liefst niet zo veel aanpassingen meer doen maar over een lange periode elke keer maar een kleine dingetjes om iedereen maar stil te houden. Na een tijdje houdt het gezeur toch wel op als er amper vooruitgang in zit.

Er moet een hoop gebeuren om T7 weer gelijk te trekken met "T6.9" maar als dat op dit tempo gaat dan zie ik het somber in. Sinds de release zijn er echt amper dingen verbeterd en zijn het vooralsnog vrijwel alleen nog maar woorden en geen daden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44
Ik vind je best een flinke zeiksnor Twylight. Volgens mij denk jij dat er maar één ding(etje) tegelijk opgepakt wordt, maar dat is natuurlijk niet zo. Die gekleurde stipjes zijn misschien maar een klein onderdeeltje, maar ook kleine onderdelen kunnen veel tijd kosten om goed te krijgen én ze hebben ook zat (grotere) zaken om aan te pakken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 10:18
Zijn er op dit moment meer mensen die de tracker links uit beeld zien verdwijnen ook als ik de browser maximaliseer? Zet 'm links vast dan deels uit beeld en rechts gefixeerd dan deels over de tekst?

Hmmm . zie net dat ie het hier goed doet maar niet op de hoofdpagina

IE 9 by the way.

[ Voor 22% gewijzigd door Ekner op 29-10-2012 20:57 ]

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Twylight schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:23:
Iedereen, waaronder ik, stellen het zeer op prijs dat jullie wat lijken te doen met alle klachten, maar er gaat zo wel erg veel tijd overheen. Hoe het op mij overkomt is dat jullie het liefst niet zo veel aanpassingen meer doen maar over een lange periode elke keer maar een kleine dingetjes om iedereen maar stil te houden. Na een tijdje houdt het gezeur toch wel op als er amper vooruitgang in zit.
Wat doe jij hier eigenlijk nog vraag ik me af. Als het hier zo slecht is, waarom ga je dan niet gewoon op een andere site spelen ipv hier te blijven klagen.

Hoeveel duidelijker kan het antwoord van zeef zijn? Jij hebt 0,0 inzicht over hoe de site in elkaar steekt, accepteer dus gewoon als ze zeggen dat iets niet zomaar te doen is, maar dat het tijd kost, ook al lijkt het maar iets kleins en triviaals. En dat zijn vaak de dingen die stiekem gewoon heel erg veel tijd kosten. Zeker als er nog flink wat andere dingen op het menu staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Dit was wel een goed topic omdat er redelijk vrijuit geklaagd kon worden maar als nu iemand z'n ongenoegen uit vallen er meteen 4,5 moderaters over hem heen :X

Beetje jammer al vond ik al dat dit topic lang stand hield |:(

Het is niet meer dan logisch dat als er een belofte wordt gedaan dat mensen dan verwachten dat die wordt nagekomen.

Overigens vind ik het niet zo gek dat niet veel mensen gebruik maken van een custom CSS. Waarschijnlijk heeft de meerderheid, net zoals ik meer te doen dan zelf de layout van een website acceptabel te maken, zeker als je leest dat deze site de beschikking heeft over een miljoenen budget. >:)

[ Voor 60% gewijzigd door jbhc op 29-10-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

[...]

Er moet een hoop gebeuren om T7 weer gelijk te trekken met "T6.9" maar als dat op dit tempo gaat dan zie ik het somber in. Sinds de release zijn er echt amper dingen verbeterd en zijn het vooralsnog vrijwel alleen nog maar woorden en geen daden.
Er zijn juist ontzettend veel dingen gefixed en verbeterd, alleen niet altijd direct zichtbare dingen ;)

Ook vandaag kwamen er weer een aantal major issues naar voren die even een hogere prioriteit kregen, vandaar dat andere dingen dan soms ietsje langer duren...
Ekner schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:55:
Zijn er op dit moment meer mensen die de tracker links uit beeld zien verdwijnen ook als ik de browser maximaliseer? Zet 'm links vast dan deels uit beeld en rechts gefixeerd dan deels over de tekst?

Hmmm . zie net dat ie het hier goed doet maar niet op de hoofdpagina

IE 9 by the way.
Dat komt door de huidige takeover ad. Dit is intern vandaag gefixed en komt morgen online (hoewel de takeover dan waarschijnlijk al voorbij is, maar iig dan gefixed voor de volgende :))

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Laatst online: 15-09 16:56

PCR

*** Ach nee, laat ik dit maar niet doen ***

[ Voor 88% gewijzigd door PCR op 29-10-2012 21:32 . Reden: Geen constructieve post ]

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat sommige het het gewoon lang vinden duren dat relatief kleine aanpassingen gerealiseerd worden.(ik ook sorry :S) Misschien dat de prioriteiten wat verkeerd lagen.

Ik heb nu een tracker op 1200px in mijn beeld een mooie grijze achtergrond en een betere leesdichtheid ala v6. Dit dankzij een greasemonkey script van een mede tweaker.

Als ik zie hoe snel er mooie CCS en Scripts zijn gekomen door mede tweakers kan ik me voorstellen dan sommige onder ons de aanpassingen van de visuele problemen van V7 niet zo snel vinden gaan.

Ik weet zelf ook wel dat het probleem vooral ligt in de weergave in verschillende browsers waardoor het soms nogal roet in het eten gooit en dat achter de schermen men hun uiterste best zal doen om een mooi product te kunnen presenteren waar we allemaal trots op kunnen zijn.

Ik snap ook wel dat dit soort kritiek voor Rode namen niet leuk is om te krijgen maar ik kan me aan de andere kant wel wat bij voorstellen.

Een up to date .Plan zou denk ik ook schelen dan ziet men beter wat er gedaan is de laatste uren/dagen.
crisp schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:22:
[...]
Er zijn juist ontzettend veel dingen gefixed en verbeterd, alleen niet altijd direct zichtbare dingen ;)

Ook vandaag kwamen er weer een aantal major issues naar voren die even een hogere prioriteit kregen, vandaar dat andere dingen dan soms ietsje langer duren...
En toch zijn er maar 2 dingen doorgestreept in de lijst tot do, en die gaan niet eens over de FP ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MobileLayers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05-2022
Ik kan de persoonlijke voorkeuren nog niet vinden, dus voor degene die in Chrome wat meer grijstinten en donkere kleuren zoek, hierbij mijn extensie:
Dark Tweakers - Chrome Extensie voor Tweakers V7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
TERW_DAN schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:02:
[...]

Wat doe jij hier eigenlijk nog vraag ik me af. Als het hier zo slecht is, waarom ga je dan niet gewoon op een andere site spelen ipv hier te blijven klagen.
Was te verwachten dat iemand dit even kwam zeggen ja. "Bevalt het niet? Rot maar op dan". Ja, zo houd je je bezoekersaantallen wel hoog ja.

Ik kom hier bovendien niet om te spelen maar voor informatie en dat doe ik graag zo efficient mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Twylight schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:08:
[...]
Was te verwachten dat iemand dit even kwam zeggen ja. "Bevalt het niet? Rot maar op dan". Ja, zo houd je je bezoekersaantallen wel hoog ja.
Dat denk ik wel, als ze zeikerds vertrekken dan wordt de sfeer er alleen maar beter op :)

Ik denk dat het aantal mensen die daadwerkelijk vertrekken echt niet zo hoog is hoor, Tweakers doet er immers heel veel aan om de zaken op te lossen en ik denk dat de meeste mensen dat wel weten te waarderen. Er zijn altijd wel een paar mensen die niet tevreden zijn, maar ik denk niet dat de devvers of het management zich daar druk om hoeven te maken.

[ Voor 33% gewijzigd door TERW_DAN op 29-10-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Dat het probleem is dat het niet de zelfde resultaten geeft in verschillende browsers dat weten we. Dat wisten we vorige week ook al. De (bot gestelde) vraag was; hoe moeilijk kan dat zijn? Over welke browsers praten we dan? Netscape 2.0? Is dat probleem er ook bij de huidige sprite? Zo niet: Waarom dan niet net zo oplossen? etc etc

Ten eerste, geduld is een schone zaak :)
Daarnaast geldt voor heel veel schijnbaar kleine bugjes de oplossing simpel lijken. In de praktijk blijkt meestal heel anders. Helaas is geen enkele software 100% bugvrij. Zoals al eerder door verschillende mensen gemeld, is Tweakers geen simpele site, maar een behoorlijk complex geheel. Verhelp je een issue, dan wil dit niet zeggen dat er geen ander probleem kan opduiken. En ja, je moet inderdaad ook rekening houden met veel browsers, de tijd is geweest dat je bijna enkel Netscape en IE gebruikers had. Iedere browser werkt helaas weer anders waardoor het behoorlijk frustrerend kan worden bij bijvoorbeeld schijnbaar kleine dingetjes als uit het voorbeeld van Misha. Daardoor gaat er dus ook een hoop tijd zitten in testen en dat maakt dat je soms naar je gevoel lang moet wachten...

Overigens vind ik het nogal bot naar de Tweakers crew overkomen dat je ze ervan verdenkt weinig aanpassingen te doen en dat men hoopt dat het gezeur ophoudt. Ik weet niet waar je dat gevoel vandaan haalt, maar als ik zo dit topic volg, krijg ik eerder het idee dat er zeer goed gecommuniceerd wordt over de voortgang (waarvoor chapeau d:)b ) en dat men zich eerder een slag in de rondte werkt om de boel zo snel mogelijk te verbeteren. Bovendien hulde aan alle modjes dat ze zelfs vragen die al vele malen beantwoord zijn telkens weer netjes opnieuw beantwoorden :) . Mag ook weleens gezegd worden denk ik.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
jbhc schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:15:
Dit was wel een goed topic omdat er redelijk vrijuit geklaagd kon worden maar als nu iemand z'n ongenoegen uit vallen er meteen 4,5 moderaters over hem heen :X

Beetje jammer al vond ik al dat dit topic lang stand hield |:(

Het is niet meer dan logisch dat als er een belofte wordt gedaan dat mensen dan verwachten dat die wordt nagekomen.
Klagen kritiek uiten mag natuurlijk best, mits je het een beetje binnen de grenzen houdt. Ik vind dingen als "hoe moeilijk is het nou?!" roepen niet heel fatsoenlijk.

En er is toch al uitgelegd waarom de beloftes nog niet nagekomen zijn? Wat wil je nog meer? Ja, dat het geregeld wordt, maar dat duurt nou eenmaal ietsje langer dan voorspeld was, shit happens.
zeker als je leest dat deze site de beschikking heeft over een miljoenen budget. >:)
Waar lees je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:32:
Ik denk dat sommige het het gewoon lang vinden duren dat relatief kleine aanpassingen gerealiseerd worden.(ik ook sorry :S) Misschien dat de prioriteiten wat verkeerd lagen.

Ik heb nu een tracker op 1200px in mijn beeld een mooie grijze achtergrond en een betere leesdichtheid ala v6. Dit dankzij een greasemonkey script van een mede tweaker.

Als ik zie hoe snel er mooie CCS en Scripts zijn gekomen door mede tweakers kan ik me voorstellen dan sommige onder ons de aanpassingen van de visuele problemen van V7 niet zo snel vinden gaan.

Ik weet zelf ook wel dat het probleem vooral ligt in de weergave in verschillende browsers waardoor het soms nogal roet in het eten gooit en dat achter de schermen men hun uiterste best zal doen om een mooi product te kunnen presenteren waar we allemaal trots op kunnen zijn.

Ik snap ook wel dat dit soort kritiek voor Rode namen niet leuk is om te krijgen maar ik kan me aan de andere kant wel wat bij voorstellen.
Enkel een optie om een andere achtergrondkleur in te kunnen stellen is inderdaad niet zo moeilijk; de moeilijkheid zit 'm er in om er dan ook voor te zorgen dat overal nog wel voldoende contrast is, en dat site-wide te checken en te testen. Ik heb hier vanmiddag wat steekproefjes mee gedaan en toen bleek al dat op een aantal plekken bepaalde borders gewoon wegvielen in de achtergrond wat gewoonweg lelijk is en bleken sommige aanpassingen op bepaalde plekken weer andere negatieve bijeffecten te hebben.

Als we het doen doen we het natuurlijk het liefst ook in 1 keer goed nu; better safe than sorry... ;)
[...]
En toch zijn er maar 2 dingen doorgestreept in de lijst tot do, en die gaan niet eens over de FP ;)
Het lijstje onderaan dit topic betreft voornamelijk visuele zaken. Dat is allemaal heel leuk en aardig (en wordt ook aan gewerkt), maar in mijn boek gaan bugs die invloed hebben op belangrijke functionele zaken toch wel voor, en daar zitten veel dingen bij waar je als gebruiker misschien niets van merkt maar die onderhuids de boel behoorlijk in de war kunnen schoppen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:32:

Als we een wijziging doen in de layout moet die meteen goed zijn. We kunnen niet elke dag een beetje gaan tweaken tot het goed is want stel je voor dat iemand de halfslachtige wijziging brak vind of juist een wijziging van een wijziging een verslechtering vindt, dan krijgen we daar weer gezeik over. Vandaag hadden we helaas pech door een ziekmelding van een van de devvers die bezig was met de aanpassing voor de achtergrondkleur en dichtheid. Hij heeft er desondanks nog wel aan gewerkt vandaag.

Dat we uren van onze kostbare tijd moeten verspillen aan iconen die niet goed uitgelijnd willen worden in de major browsers van dit moment is niet iets waar wij op zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
@Hahn:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hierbij dan wat leuker nieuws, een demo van de next-gen tracker zoals ik die in gedachte heb. De tracker hangt hier aan de linker- of rechterkant van de viewport en kan uit- en ingeschoven worden. De inhoud van de tracker scrollt niet mee met de pagina. Voordeel hiervan is dat nieuwe items in de tracker altijd zichtbaar zijn en dat is natuurlijk super handig. De tracker heb je immers vaak nodig als je klaar bent met het lezen van reacties en forumposts. In de oude situatie stond hij dan bijna altijd buiten beeld. Als de tracker langer is dan de hoogte van de viewport zal er in de tracker zelf gescrollt moeten kunnen worden.

Het vastpinnen aan de rechter- of linkerzijde maakt de implementatie van takeover-advertenties makkelijker voor ons en het zorgt ervoor dat de site op brede resoluties een lichte en open uitstraling behoudt. Een lichtgrijze achtergrond houdt de algehele helderheid van de pagina in toom. De demo toont in eerste instantie de site op 1680 breed en daarna 1920. Omdat de site wordt gecentreerd in de ruimte naast de tracker kan de tracker op 1280 breed al permanent getoond worden.

Check filmpje:

http://achelois.tweakers....r_fixed_1920_animated.mp4

Best bekeken op actual size op een beeldscherm met een resolutie van 1920x1080 of hoger. De kleuren die Photoshop en Quicktime produceren bij het renderen en encoden zijn nogal fucked up (te licht).

Wat vinden we hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Dat ziet er wel futuristisch/gelikt uit :*)

[ Voor 6% gewijzigd door jbhc op 29-10-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:37

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Wordt scrollen in de tracker dan wel mogelijk? Ik heb namelijk nogal veel in de tracker staan.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prut
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 16:57
De tracker ziet er zo goed uit.

Ik val een beetje in herhaling, maar ik hoop nog steeds dat ook die grote iconen in het midden ook nog zullen verdwijnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Femme schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:15:
Check filmpje:

http://achelois.tweakers....r_fixed_1920_animated.mp4

Best bekeken op actual size op een beeldscherm met een resolutie van 1920x1080 of hoger. De kleuren die Photoshop en Quicktime produceren bij het renderen en encoden zijn nogal fucked up (te licht).

Wat vinden we hiervan?
Leuk bedacht en denk dat het wel gewaardeerd wordt, maar twee maars van mijn kant:
[list]• Het meescrollen hoeft van mij niet maar ik neem stiekem alvast aan dat dat optioneel is
• Waarom de tracker links laten plakken? Ik vind de ruimte tussen de tracker en de website in het midden vrij nutteloos, lijkt mij beter/logischer om 'm gewoon te laten grenzen aan de site in het midden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Ziet er erg netjes uit, vult ook een stuk beter de witruimte op, waardoor de lichte achtergrond al grotendeels wegvalt (die dus al wat grijziger is en dus überhaupt imo beter is).

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hahn schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:30:
[...]

Leuk bedacht en denk dat het wel gewaardeerd wordt, maar twee maars van mijn kant:
[list]• Het meescrollen hoeft van mij niet maar ik neem stiekem alvast aan dat dat optioneel is
Nou liever niet eigenlijk. Maakt het alleen maar complexer.
Waarom de tracker links laten plakken? Ik vind de ruimte tussen de tracker en de website in het midden vrij nutteloos, lijkt mij beter/logischer om 'm gewoon te laten grenzen aan de site in het midden
- Vast laten plakken aan de rand van de viewport maakt het mogelijk om 'm van daaruit te laten in- of uitschuiven.
- Voor een element dat niet meescrollt met de pagina is het prettiger dat er ruimte in de hoek van het scherm wordt geclaimt in plaats van dat het element drijft bovenop de scrollende content. Er is dan geen duidelijke afscheiding tussen wat wel en niet meescrollt.
- Sowieso vind ik het mooier om een element met een donkere achtergrond dat op of naast een veel lichtere pagina staat in de hoek te plaatsen. De donkere achtergrond van de tracker is wenselijk om te zorgen voor een duidelijk onderscheid tussen content in de tracker en de eigenlijke content van de pagina.
- Deze oplossing kan ook adverteerders die grof geld betalen voor een takeover-advertentie tevreden stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Femme schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:49:
[...]

Dat is hoe het nu werkt en hoe het altijd heeft gewerkt. En als er dan gekozen moet worden (omdat het optioneel maken te complex is), dan liever vast als je het mij vraagt, want ik heb een schijthekel aan crap die meescrollt.

Maar helaas is het niet aan mij om het te bepalen, maar hopelijk ben ik er niet alleen in :P
[...]

- Vast laten plakken aan de rand van de viewport maakt het mogelijk om 'm van daaruit te laten in- of uitschuiven.
Vast laten plakken aan het middenstuk maakt het net zo goed mogelijk? Alleen moet er dan een pijltje naar links komen te staan (en schuift 'ie uit naar links) in plaats van naar rechts.
- Sowieso vind ik het mooier om een element met een donkere achtergrond dat op of naast een veel lichtere pagina staat in de hoek te plaatsen. De donkere achtergrond van de tracker is wenselijk om te zorgen voor een duidelijk onderscheid tussen content in de tracker en de eigenlijke content van de pagina.
De donkere achtergrond van de tracker is zeker wenselijk, maar ik vind het dan weer mooier om 'm wel aan het middenstuk te plakken, omdat je anders toch weer een groot licht gedeelte in het midden gaat krijgen en de tracker dat juist een beetje zou breken ;)
- Deze oplossing kan ook adverteerders die grof geld betalen voor een takeover-advertentie tevreden stellen.
Mja, no comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hahn schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:54:
Dat is hoe het nu werkt en hoe het altijd heeft gewerkt. En als er dan gekozen moet worden (omdat het optioneel maken te complex is), dan liever vast als je het mij vraagt, want ik heb een schijthekel aan crap die meescrollt.

Maar helaas is het niet aan mij om het te bepalen, maar hopelijk ben ik er niet alleen in :P
Sterker nog : Sites die meuk hebben die mee gaat naar beneden waarvan ik verwacht dat het boven blijft die click ik gewoon weg :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Femme schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:49:
[...]
Het 'fixeer-effect' is juist het complexe deel; gewoon laten meescrollen met de pagina is relatief triviaal vergeleken met de rest ;) (in CSS ws gewoon position:absolute ipv position:fixed - zou dus ook met custom CSS kunnen maar waarschijnlijk wil je het toch zo gebruiksvriendelijk mogelijk houden).

Verder heel nice (en weer een uitdaging om te maken :P)
Hahn schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:54:
[...]
Vast laten plakken aan het middenstuk maakt het net zo goed mogelijk? Alleen moet er dan een pijltje naar links komen te staan (en schuift 'ie uit naar links) in plaats van naar rechts.
Dan moet er wel altijd een duidelijk afgekaderd middenstuk zijn, hetgeen niet altijd het geval is (omdat vziw de optie voor een geheel witte achtergrond wel blijft bestaan).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik hoop alleen dat ie ook werkt als je met Ctrl+ een of meer stapjes ingezoomd hebt. De originele V7 Tracker doet dat niet. Nu met een Greasemonkey script heb ik dat wel werkend, en ook te fixeren, dus het kan in elk geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:29:
Ik hoop alleen dat ie ook werkt als je met Ctrl+ een of meer stapjes ingezoomd hebt. De originele V7 Tracker doet dat niet. Nu met een Greasemonkey script heb ik dat wel werkend, en ook te fixeren, dus het kan in elk geval wel.
Tsja, als je gaat inzoomen dan zoomed de tracker natuurlijk mee, en uiteindelijk moet er gewoon fysiek genoeg ruimte overblijven naast de content.

Ik weet niet of Femme er al over nagedacht heeft wat er gebeurd als je viewport te small wordt; of de tracker dan weer verborgen wordt, of naar links/rechts geforceerd inklapt en bij uitklappen dus over de content heenschuift...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Bij de V6 Tracker werkte het ook met inzoomen. De tekstregels werden misschien wat ingekort (of misschien ook niet) maar dat was geen probleem omdat bij een hover de volledige tekst getoond werd.
Pagina: 1 ... 41 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.