Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 40 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.470 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vandaag gekleurde stipjes en normale tijds weergave? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Twylight schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:25:
Femme schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:40:
[...]

De tijden komen samen met de gekleurde bullets, maar er zijn helaas nog wat issues met de verticale uitlijning van de bullets in verschillende browsers waardoor het vandaag niet lukt om dit te releasen.
Niet dus... nog even een paar nachtjes slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nftk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 15:59
Waar is op de frontpage de vraag en aanbod en ik mis de meuktracker op de frontpage nu moet ik helemaal naar 'Meer" en dan naar de meuktracker bij de vorige site was het makkelijk en snel te zien dat er nieuwe software of een nieuwe driver is.

Ik vind de nieuwe site niet prettig werken. En erg wit maar dat is al vaker aan gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hydra schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:31:
IE7 is vaak nooit geupgrade omdat er oude applicaties zijn die zwaar op ActiveX leunen. Probeer IT ervan te overtuigen om ook een browser als Chrome of FF te installeren voor 'nieuwe' sites. Het is tegenwoordig bijna onmogelijk om daar nog rekening mee te houden.
offtopic:
Bestaat er geen Firefox-/Chrome-/Opera-addon die daar ActiveX ondersteuning in stopt? Ik weet dat het MS-only is, maar wie weet heeft iemand zoiets gemaakt waardoor je dan een moderne browser zou kunnen gebruiken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kan hier naar gekeken worden a.u.b? [bug][GoT] topics met tabellen in previewmodus

Erg irritant en zorgt er voor dat er nu geen mooie topics gemaakt kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wat ik ook geen verbetering vind is dat, tenzij ik me heel sterk vergis, net als de Bekijk en Verstuur knoppen de posities van de Laatste reactiekolom met datum en tijd en de aantal Reacties kolom van plaats verwisseld zijn. Is dat anderen ook opgevallen? Ik vind het qua opmaak/uitlijning ook minder fraai staan. Graag die datum en tijd weer in de laatste kolom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 20:29

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Twylight schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:31:
Kan hier naar gekeken worden a.u.b? [bug][GoT] topics met tabellen in previewmodus

Erg irritant en zorgt er voor dat er nu geen mooie topics gemaakt kunnen worden
In m'n laatste product-review (opgesteld onder T6) heb ik tabellen ge-mis-bruikt voor de opmaak van de tussenkoppen. Daar is het uiterlijk nu ook anders geworden dan ik bedoelde (lettertype is kleiner geworden, terwijl ik fontsize=20 had ingesteld).

[ Voor 3% gewijzigd door APClll op 26-10-2012 19:05 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD1
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-02 15:14
Twylight schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:25:
Dat zou heel mooi zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-10 18:13

Ghehe

400 pound hacker

Nu dat Tweakers 7 er al een weekje is (of is het al het al 2/3 weken 8)7 ), zal ik ook eens mijn gedacht zeggen.
  • Notificatiecentrum: Het zou leuk zijn moest het systeem ook een notificatie geven als er iemand jouw bericht quote, zodat je een discussie beter kan volgen en je mogelijk sneller kan antwoorden of dingen verduidelijken. (In alle topics of alleen topics die je gebookmarked hebt en waar je dus op de hoogte wilt gehouden worden van mensen die je citeren/ "@username" tikken bevoorbeeld)
  • Tracker: Een beetje gerelateerd aan bovenstaande. Er wordt heel veel info in de Tracker weergeven, maar een item 'MyReact' zou wel welkom zijn waar je vlug kan zien wanneer iemand een bericht post in een topic waaraan je participeert.
  • V&A en Pricewatch: Ik was onlangs in de V&A aan het browsen, met name de ict-boeken en daarin alle categorieën aan het afgaan. Het was leuk geweest moest de browser/Tweakers onthouden waar ik zat met browsen (dus Computers -> Vraag & Aanbod in die kolommen) als ik terugkeer want ik heb 5 keer (oid) dit manueel moeten doen. Niet zo gek veel werk met maar 3 niveau's maar als het wat groter wordt, wordt het toch wat lastiger/vervelender om telkens weer opnieuw te klikken naar je categorie (waar je dus zat).

Een tweede punt over die kolommen: Net zoals in de Finder op een mac, kunnen navigeren met de pijltjes-toetsen in die kolommen zou wel een leuke feature zijn. (Al is die feature waarschijnlijk een ergernis voor mensen die naar beneden en boven gaan op een pagina met de pijltjes-toetsen)
Oh ja, heb gestemd op achteruitgang in de poll, aangezien ik toen beter en sneller men weg vond naar wat ik nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-10 14:42
Vanavond viel mij een kleine bug op (zie foto).
Ik zie de bug elke keer als ik een nieuwsbericht bekijk.

Safari versie 6.0.1
Mac OS X versie 10.8.2

Edit
Het lijkt er op dat de achtergrond reclame de oorzaak is.
Ik heb het alleen als ik een pagina bezoek met reclame.

Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/329/schermafbeelding2012102o.png

[ Voor 38% gewijzigd door Xieoxer op 26-10-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

nftk schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:45:
Waar is op de frontpage de vraag en aanbod en ik mis de meuktracker op de frontpage nu moet ik helemaal naar 'Meer" en dan naar de meuktracker bij de vorige site was het makkelijk en snel te zien dat er nieuwe software of een nieuwe driver is.
Vraag & Aanbod zit in de hoofdnavigatie.

Meukitems staan in de newsfeed en zijn te herkennen aan een icoon met een naar beneden wijzend pijltje. De headline begint met 'Software-update:...'. Is er niet zo'n headline dan zijn er geen nieuwe meukposts.

Een andere manier is meuk aanzetten in de tracker.
Ghehe schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:11:

• Notificatiecentrum: Het zou leuk zijn moest het systeem ook een notificatie geven als er iemand jouw bericht quote, zodat je een discussie beter kan volgen en je mogelijk sneller kan antwoorden of dingen verduidelijken. (In alle topics of alleen topics die je gebookmarked hebt en waar je dus op de hoogte wilt gehouden worden van mensen die je citeren/ "@username" tikken bevoorbeeld)
Notificaties voor forumposts en reacties staan op de planning.
• Tracker: Een beetje gerelateerd aan bovenstaande. Er wordt heel veel info in de Tracker weergeven, maar een item 'MyReact' zou wel welkom zijn waar je vlug kan zien wanneer iemand een bericht post in een topic waaraan je participeert.
Voor posthistorie zou ik ook wel graag een tracker willen zien maar ik weet niet of dat makkelijk te realiseren is.
• V&A en Pricewatch: Ik was onlangs in de V&A aan het browsen, met name de ict-boeken en daarin alle categorieën aan het afgaan. Het was leuk geweest moest de browser/Tweakers onthouden waar ik zat met browsen (dus Computers -> Vraag & Aanbod in die kolommen) als ik terugkeer want ik heb 5 keer (oid) dit manueel moeten doen. Niet zo gek veel werk met maar 3 niveau's maar als het wat groter wordt, wordt het toch wat lastiger/vervelender om telkens weer opnieuw te klikken naar je categorie (waar je dus zat).
Hier is volgens mij al een ticket voor (bij teruggaan via back moet de categoriebrowser in dezelfde staat verschijnen als toen je eruit wegklikte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Na iets meer dan een week gebruik kan ik voor mijzelf ook een beetje een eerlijk oordeel gaan geven voor mijn gevoel. Voor de duidelijkheid: ik zit voornamelijk op GoT, de FP kom ik toch iets minder.

Eerlijk gezegd ben ik vrij positief. Ik heb dankzij de beta iets geleidelijker kunnen wennen aan de nieuwe layout, misschien dat dat ook geholpen heeft ;) Veel gehoorde problemen als de kleur en de ruimte stoor ik mij niet aan eigenlijk, al is dat eerste denk ik voornamelijk omdat ik mijn schermen nooit zo helder heb staan. Ja het is wit, maar het is niet fel bij mij. Ja, ik moet wat meer scrollen, maar omdat ik toch al vooral met Pg Up en Pg Dn werk is het niet extreem. Knopjes en linkjes die ik miste heb ik allemaal kunnen vervangen door accesskeys. Zal niet voor iedereen handig zijn, maar ik probeer toch zo veel mogelijk met het toetsenbord te doen. En een accesskey voor het versturen van een bericht is makkelijker dan tab om bij de knop te komen, helemaal bij een topic waar je modknopjes hebt.

Heel veel andere dingen zijn voor mijn gevoel een kwestie van wennen, pagina's die je net even op een andere plek moet zoeken en dergelijk. Stoor ik mij niet echt aan, want in de oude layout heeft het oo keven geduurt voordat ik bepaalde pagina's blind kon vinden. Wat ik echt miste was het zoeken in topics maar dat is gelukkig al weer geregeld.

Kritiekpuntjes van mijn kant (al zijn de meeste al vaker genoemd):
  • Ik mis de tracker. Zelfs op de 15" laptop van het werk wordt de tracker niet weergegeven wegens een te kleine resolutie. En ik heb het gevoel dat ik daardoor dingen op de FP mis.
  • Browsen door de PW is een stuk minder prettig geworden. Je moet nu al op een subcategorie zitten voordat je producten in beeld krijgt. 'Vroeger' had je als categorie gewoon 'netwerk' waar je alles van de subcategorien ook in had zitten. En 1x het knopje 'terug' van de browser en je zit weer in de root van de PW. Daar is nog wat ruimte voor verbetering dus wat mij betreft.
  • Ik mis het overzicht met jarigen, nu weet ik niet welke collega mods er wanneer jarig zijn :Y)
  • Je kon altijd bij de knopjes naast een post direct op de profielpagina komen en via de username bij de MyReact. Waarom dat omgewisseld is weet ik niet, maar andersom vond ik zelf logischer.
  • De pagina waar je een userreview leest vind ik op de een of andere manier niet duidelijker geworden. Ik weet alleen niet precies waarom. Misschien wel omdat je voorheen bovenaan de pagina meteen het oordeel zag of zo, nu moet je soms eerst een heel stuk naar beneden voor een globale indicatie.
  • Henk blijft niet constant in beeld, heb geen zin om hem elke keer naar voren te toveren als ik op GoT komt :+
Dus ja, er is nog de nodige riumte voor verbeteringen. Als ik alles tegen elkaar afzet en ik neem de verbeteringen van afgelopen week mee dan denk ik persoonlijk dat de devvers goed werk gedaan hebben.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rupie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:38:
Je kon altijd bij de knopjes naast een post direct op de profielpagina komen en via de username bij de MyReact. Waarom dat omgewisseld is weet ik niet, maar andersom vond ik zelf logischer.
Er is niks omgewisseld, profiel en MyReact hadden altijd een knopje en via de naam kwam je op de posthistorie van de gebruiker uit. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexxexium
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 20:47
pricewatch is ook zeer slecht geworden. navigeren kost teveel clicks en is zeer onoverzichtelijk.
bijvoorbeeld ook de plaatjes bij de artikelen. Alsof ik niet weet hoe een HDD of DVD drive er uit ziet. Behoorlijke irrelevante info. In ieder geval in de "hoofdlijst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nexxexium schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:26:
Alsof ik niet weet hoe een HDD of DVD drive er uit ziet. Behoorlijke irrelevante info.
Zo kun je de categorie herkennen aan de tekst én het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gezien de lijst aan zaken die opgelost gaan worden vraag ik me sterk af of het niet een heel erg goed en interessant idee is om theming voor T.net gewoonweg beter te faciliteren. Je kan de community aan gebruikers (die je al hebt) zo veel sterker aan je binden. Daarnaast scheelt het enorm in ontwikkelings- en onderhoudskosten: de community kan zelf themes bijwerken, en de ontwikkelaars bij T.net zelf hoeven zich niet bezig te houden met een 3-tal verschillende styles die alleen marges en paddings bepalen...
  • In plaats van night-mode sta je theme-builders toe om een 20-tal key/value-pairs op te slaan in de gebruikersdatabase middels een get request naar de server. Enorm beperkt, natuurlijk: key: max 10 karakters (a-z), value idem. Zo kunnen wij zelf bepalen welke "settings" we aanbieden. Deze key/value-pairs worden op de instellingen pagina weergegeven bij een gekozen theme en kunnen bestaan uit 2 types invoer: dropdown of vrije tekst.
  • Je zou dan in je thema zelf kunnen aangeven wat voor een informatiedichtheid je wilt gebruiken (key: Informatiedichtheid, value: 1, 2 of 3), en het is aan de theme-bouwer om zijn eigen CSS af te stemmen op de gebruikers van zijn thema.
  • Pas de HTML van de site aan om zo goed mogelijk themers te faciliteren. Geef bijvoorbeeld de nieuws-sprites een extra class attribuut waarde om aan te geven in welke categorie het thuishoort, dan gaan wij theme-bouwers die dingen zelf wel kleurtjes geven. Sterker nog, zo'n class attribute value hoort op de TR te staan zodat we die in zijn geheel kunnen stylen als we dat willen.
  • Geef op het HTML-element niveau aan op welk onderdeel (frontpage, pricewatch, videos, etc.) we grofweg zitten, zodat we onderliggende pagina's afzonderlijk kunnen stylen als we dat willen.
  • Etc.
Zet nou in jullie bugfix-ronde intern gewoon een systeem op wat een idee als dit mogelijk zou maken. Vergt gewoon een veldje "CustomStyle" in de user preferences tabel, met daarin een ID welke refereert naar een CustomStyles tabel (CustomStyleID, CreatorID, CustomStyleName, timestamp, etc.) en laat iedereen gebruik maken van deze "custom style", welke uiteraard default is en aan te passen door de gebruikers zelf. Edit: Ik pretendeer niet te weten hoe jullie DB eruit ziet :+ Maar veel werk kan het niet zijn lijkt me.

Nadelen... voeg her en der wat classes toe op handige plekken in de HTML en open een custom styles forum. Ga desnoods custom styles eerst zelf reviewen om te zorgen dat er niet bizar veel ajax requests in zitten die de servers kunnen overbelasten.

Kortom, je kan al het werk laten uitvoeren door je eigen community. Genoeg mensen die zich nu al bezig houden met custom styles/scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:24
Blue-eagle schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:18:
  • In plaats van night-mode sta je theme-builders toe om een 20-tal key/value-pairs op te slaan in de
  • Je zou dan in je thema zelf kunnen aangeven wat voor een informatiedichtheid je wilt gebruiken (key:
  • Pas de HTML van de site aan om zo goed mogelijk themers te faciliteren. Geef bijvoorbeeld de nieuws-
  • Geef op het HTML-element niveau aan op welk onderdeel (frontpage, pricewatch, videos, etc.) we grofweg zitten, zodat we onderliggende pagina's afzonderlijk kunnen stylen als we dat willen.
  • Etc.
Lijkt me dat daar nog behoorlijk wat werk in zit voor de devvers van t.net. Dan kunnen ze beter een API vrijgeven, zodat anderen daar mee aan de slag kunnen. En waarom ook niet, api-key + non-commercial use only en klaar. Of maak de hele site gewoon open source met de juiste license en zet deze op github, zodat iedereen pull requests kan indienen..... het gaat immers om de content en community, de code is slechts de 'carrier'.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Ramon schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:27:
[...]

Lijkt me dat daar nog behoorlijk wat werk in zit voor de devvers van t.net. Dan kunnen ze beter een API vrijgeven, zodat anderen daar mee aan de slag kunnen. En waarom ook niet, api-key + non-commercial use only en klaar. Of maak de hele site gewoon open source met de juiste license en zet deze op github, zodat iedereen pull requests kan indienen..... het gaat immers om de content en community, de code is slechts de 'carrier'.
Nah, een 2-tal tabellen erbij en een extra veld in de gebruikerstable om aan te geven welke custom theme wordt gebruikt. En per theme, gekoppeld aan een gebruiker, zijn dan maximaal 20 settings in te stellen. Dit opzetten kost je ~3 minuten. Als de fixes de komende weken nou gewoon in zo'n systeem handmatig worden ingevoerd kan je later altijd nog besluiten of wel (of niet) theming voor gebruikers toe te staan.

Open-source ben ik een groot voorstander van, maar ik denk niet dat de codebase van T.net zich leent voor zo'n verhaal. Dan moet je eerst enorm sterk in je schoenen staan dat er niet binnen enkele uren vele tientallen exploits uitkomen die de site om zeep helpen ;)

Daarom juist theming toestaan: maak de HTML netter en sta ons als bezoekers 1 JS-file, 1 CSS-file en hooguit 500KB aan plaatjes te uploaden voor onze thema's. Geef vervolgens een naam aan het thema, geef aan welke settings je wilt aanbieden, welke values die kunnen hebben, en klaar. Nu rest je alleen nog dit aan te bieden aan overige gebruikers: men kiest een thema, ziet vervolgens de mogelijke settings, slaat dit op, de custom JS en CSS worden geladen, klaar.

Dan zou ik wellicht wel voorstellen om versioning toe te passen, zodat je beta's uit kan brengen van je style, maargoed. Ik draaf door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ja, en dan heb je misschien 100 powerusers die die feature gaan gebruiken. Leuk voor die 100 mensen, maar de andere 400k users hebben er niet zo veel aan. De site moet gewoon lekker werken zonder themes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
NMe schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:55:
Ja, en dan heb je misschien 100 powerusers die die feature gaan gebruiken. Leuk voor die 100 mensen, maar de andere 400k users hebben er niet zo veel aan. De site moet gewoon lekker werken zonder themes. :)
Nah. Da's schoppen tegen een idee omwille van het schoppen tegen een idee, hoeveel mensen maken gebruik van de karmastore en haar features? Ik denk dat de custom CSS feature behoorlijk in populariteit is toegenomen de laatste weken ;) Theming lijkt me relatief weinig werk om zo goed als alle problemen te kunnen laten fixen door de community. Custom CSS is dan voor individuele kleine aanpassingen, en custom userstyles voor complete theming.

En nu hou ik er over op, want het gaat toch niet gebeuren ;( Dan maar verder prutsen met Stylish en Tampermonkey.

Edit: Overigens, 100 powerusers zou ik best graag tevreden willen houden. Dat zijn de review-schrijvers, deelnemers aan de fora, etc. Niet zo denigrerend doen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Blue-eagle op 27-10-2012 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 23:31

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

Ze zijn net van een hele hoop oude layouts afgestapt zodat er nog maar 1 layout te onderhouden is, en dan zouden ze potentieel honderden layouts krijgen? Waarbij mogelijk tientallen bugs worden gemeld omdat iemand net dat ene element heeft aangepast wat gebruikt wordt voor een feature? Lijkt me geen strak plan.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon garantie tot de hoek erbij leveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Kan er geen alt/title gezet worden op de iconen in de newsfeeds op de frontpage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-10 14:41
Na een week v7 merk ik dat ik dagelijks de site veel minder bezoek dan voorheen en ook steeds minder zin heb om de nieuwe site te gaan 'ontdekken' en dingen te zoeken die voorheen snel te vinden waren.
Ontzettend zonde en ik baal er stevig van.
Weet iemand een redelijk alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:12

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

mvd64 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 08:57:
Na een week v7 merk ik dat ik dagelijks de site veel minder bezoek dan voorheen en ook steeds minder zin heb om de nieuwe site te gaan 'ontdekken' en dingen te zoeken die voorheen snel te vinden waren.
Ontzettend zonde en ik baal er stevig van.
Weet iemand een redelijk alternatief?
Over het zoeken kan ik niets zeggen. Een andere lay-out zorgt er voor dat ik nog even blijf hangen.

Forumlijst in kleur FP anders

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

IE7 is vaak nooit geupgrade omdat er oude applicaties zijn die zwaar op ActiveX leunen. Probeer IT ervan te overtuigen om ook een browser als Chrome of FF te installeren voor 'nieuwe' sites. Het is tegenwoordig bijna onmogelijk om daar nog rekening mee te houden.
F met IE Tab 2 voor oude sites waardoor die nog in de FF layout met de IE engine worden geladen. Win!

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:26

Perkouw

Moderator General Chat
Ligt het nu aan mij of is er ook geen 'feedback' knop meer zichtbaar bij artikelen ? Ik kan hem niet vinden ook niet met CTRL+F.

Edit: Ah dat is dus een bug en is ook al gemeld -> Perkouw in "[Bug][Nieuws] Feedback knop verdwenen bij nieuws/reviews/etc"

[ Voor 38% gewijzigd door Perkouw op 27-10-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
NMe schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:48:
[...]

Er is niks omgewisseld, profiel en MyReact hadden altijd een knopje en via de naam kwam je op de posthistorie van de gebruiker uit. :P
Naam kwam je inderdaad bij posthistorie. Maar nu kom je op profiel.
Via knopje Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/myreact.gif kwam je bij profiel, maar nu kom je bij myreact. Dat is het verschil wat ik bedoel.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Rupie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:18:
[...]
Via knopje [afbeelding] kwam je bij profiel, maar nu kom je bij myreact. Dat is het verschil wat ik bedoel.
Dit vindt ik nu zelf wel beter, dat je direct in de post historie kwam is leuk voor een mod maar een gemiddelde gebruiker zal denk ik eerder willen weten waar iemand woont bijvoorbeeld (ivm even helpen of een onderdeel komen ophalen).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 10:13
yes we kunnen weer zoeken in topics
Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

KroontjesPen schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:31:
[...]
Over het zoeken kan ik niets zeggen. Een andere lay-out zorgt er voor dat ik nog even blijf hangen.

[afbeelding] [afbeelding]
Die Inline Tracker in rechter screenshot is behoorlijk sweet! Heerlijk functioneel :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 15:10

crisp

Devver

Pixelated

Rupie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:18:
[...]

Via knopje [afbeelding] kwam je bij profiel, maar nu kom je bij myreact. Dat is het verschil wat ik bedoel.
Nee, dat knopje heeft altijd al naar myreact verwezen (plaatje heet ook zo ;)). Voorheen was er echter ook nog een knopje Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/gallery.gif maar die is komen te vervallen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:51

M2M

medicijnman

Iets wat me nog steeds verschrikkelijk stoort is dat de downloads en videos op de FP tussen het nieuws staan. Dat is:
- onoverzichtelijk
- cluttering
- en nutteloos, aangezien je "[videonaam] en nog 3 andere videos" weergeeft.

De gekleurde bolletjes voor het nieuws op de FP. Die mis ik eigenlijk ook nog. Nu moet ik alle headlines lezen om te weten wat het nieuws in mijn geprefereerde catagorie is, of ik moet op de catagorieknop drukken. Kleurtjes werken beter (!)

Kleurgebruik in het forum om verschillende subfora aan te duiden. Nu is my-react een grote rij blauwe lettertjes. daardoor: Veel leeswerk voor weinig overzicht en info.

Wat ik nog meer mis is makkelijker uit te leggen in een voorbeeldje:
Als ik in de PW zoek naar NAS behuizingen kom ik op de volgende pagina uit: klik
Vervolgens zie je: Nas behuizingen staan, waarna je op deze pagina uitkomt: klik
kleine side note, waarom staat er altijd 1 product of productreeks naast de nasbehuizingen link? Gesponsored? ;)
Maar wat ik dan voor mijn neus krijg zijn nieuwsberichten en softwareupdates van verschillende Nassen... Als ik in de PW zoek naar een NAS behuizing dan wil ik geen nieuws of softwareupdates voor mijn kiezen krijgen.

Hoe het dan zou moeten zijn: Productenlijst NAS, default op populariteit, maar aanpasbare instellingen over filters en volgorde, bij voorkeur onthoudt door cookies, met aan de rechterkant een kleine lijst populairste producten en tabbladen naar nieuws, softwareupdates, reviews, V&A etc. etc.
edit: waarom is de kleine populairste producten lijst bij de "overzichtspagina" enkel van synology? En staat er bovenaan de grote lijst populairste producten een Dane-elec geval?

En nu we toch bij de pricewatch zijn... Gooi de boel eens om zeg. 4x klikken om een videokaarten lijst voor mijn neus te krijgen is echt te veel. Leuk zo'n interface als je op je telefoon zit te surfen maar verschrikkelijk klikwerk met een muis. Dat gedeelte moet toch echt terug naar hoe het was in variant 6. Eventueel instelbaar naar hoe het er nu uitziet, en default nieuwe look voor tablets en smartphones.

ow ja, nog iets vergeten. Als je dan toch in de PW bent, en je wil een pc van basiscomponenten bij elkaar zoeken, waarom zitten SSD's en harde schijven dan niet in de basiscomponenten? Dat lijkt me toch een basiscomponent....

[ Voor 8% gewijzigd door M2M op 27-10-2012 12:52 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Waar zijn mijn gekleurde nieuwsbolletjes? Alsof ik aan alle titels kan afzien wat het is. Tsss. Allemaal grijs. Ik wil mn gekleurde bolletjes terug.

En waarom is op de frontpage 30% van mn beeld wit?.....Over irritant gesproken.

[ Voor 22% gewijzigd door Postius op 27-10-2012 13:46 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:39
Postius schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:45:
Waar zijn mijn gekleurde nieuwsbolletjes? Alsof ik aan alle titels kan afzien wat het is. Tsss. Allemaal grijs. Ik wil mn gekleurde bolletjes terug.

En waarom is op de frontpage 30% van mn beeld wit?.....Over irritant gesproken.
Komt weer terug :) daar is de afgelopen week aan geklusd en we moeten nu de puntjes op de i zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

M2M schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:47:
Iets wat me nog steeds verschrikkelijk stoort is dat de downloads en videos op de FP tussen het nieuws staan. Dat is:
- onoverzichtelijk
- cluttering
- en nutteloos, aangezien je "[videonaam] en nog 3 andere videos" weergeeft.
We willen een optie terugbrengen om de items op de oude portalachtige wijze te kunnen weergeven met lijstjes per contenttype. Ik vind zelf één lijst wel makkelijker omdat ik dan maar één lijst hoef te checken in paats van drie.
De gekleurde bolletjes voor het nieuws op de FP. Die mis ik eigenlijk ook nog. Nu moet ik alle headlines lezen om te weten wat het nieuws in mijn geprefereerde catagorie is, of ik moet op de catagorieknop drukken. Kleurtjes werken beter (!)
De kleurtjes komen binnenkort terug.
Wat ik nog meer mis is makkelijker uit te leggen in een voorbeeldje:
Als ik in de PW zoek naar NAS behuizingen kom ik op de volgende pagina uit: klik
Vervolgens zie je: Nas behuizingen staan, waarna je op deze pagina uitkomt: klik
kleine side note, waarom staat er altijd 1 product of productreeks naast de nasbehuizingen link? Gesponsored? ;)
Maar wat ik dan voor mijn neus krijg zijn nieuwsberichten en softwareupdates van verschillende Nassen... Als ik in de PW zoek naar een NAS behuizing dan wil ik geen nieuws of softwareupdates voor mijn kiezen krijgen.
Klik op de link '270 producten' onder NAS behuizingen en je komt direct op de productentab. Het plaatje is van het populairste product in de categorie.
Hoe het dan zou moeten zijn: Productenlijst NAS, default op populariteit, maar aanpasbare instellingen over filters en volgorde, bij voorkeur onthoudt door cookies, met aan de rechterkant een kleine lijst populairste producten en tabbladen naar nieuws, softwareupdates, reviews, V&A etc. etc.
edit: waarom is de kleine populairste producten lijst bij de "overzichtspagina" enkel van synology? En staat er bovenaan de grote lijst populairste producten een Dane-elec geval?
De tabbladen links of rechts tonen is nogal onhandig als we de ruimte ook al nodig hebben voor filters. Tabs boven is veel efficiënter omdat het je niet een hele kolom aan ruimte kost. Het instelbaar maken van de filters vind ik nogal ver gaan. We kunnen beter zelf zoeken naar een optimale volgorde.

Waarom die Dane-Elec bovenaan staat in de productlijst en niet op de overzichtstab weet ik niet. Het lijkt me wel duidelijk dat de Synologies erg populair zijn.
En nu we toch bij de pricewatch zijn... Gooi de boel eens om zeg. 4x klikken om een videokaarten lijst voor mijn neus te krijgen is echt te veel. Leuk zo'n interface als je op je telefoon zit te surfen maar verschrikkelijk klikwerk met een muis. Dat gedeelte moet toch echt terug naar hoe het was in variant 6. Eventueel instelbaar naar hoe het er nu uitziet, en default nieuwe look voor tablets en smartphones.
De vijftien populairste categorieën zijn direct toegankelijk vanaf de Pricewatch-homepage. Videokaarten is op die manier ook via één klik toegankelijk. Als alternatief kun je 'vid' intikken in de search vanaf elke pagina op de site en kun je vanuit de searchoverlay doorklikken naar videokaarten. Als je efficiënt gebruikmaakt hiervan is een power user sneller waar hij moet zijn dan in de oude site.
ow ja, nog iets vergeten. Als je dan toch in de PW bent, en je wil een pc van basiscomponenten bij elkaar zoeken, waarom zitten SSD's en harde schijven dan niet in de basiscomponenten? Dat lijkt me toch een basiscomponent....
Dit willen we nog wel verbeteren door aliassen aan te maken bij bepaalde categorieën, maar daarin zullen we selectief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:43
Femme schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:48:
[...]
We willen een optie terugbrengen om de items op de oude portalachtige wijze te kunnen weergeven met lijstjes per contenttype. Ik vind zelf één lijst wel makkelijker omdat ik dan maar één lijst hoef te checken in paats van drie.
Ik de content liever verspreid zoals in Tweakers 6.
Je had 1 lijst met daarin nieuwsartikelen. Wilde je dus op de hoogte blijven van het laatste nieuws, was dit de plek waar je wezen moest.
Daarnaast was er de meuktracker, om op de hoogte te blijven van softwareupdates e.d. (Daar keek ik nooit, omdat ik daar geen interesse in heb.)
En er was een soort carousel met de belangrijkste reviews/video's enz.

Nu wordt alles .Pland/reviews/video's/nieuws/meuk, op 1 hoop gegooid. Hierdoor wordt het erg onoverzichtelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

IE7 is vaak nooit geupgrade omdat er oude applicaties zijn die zwaar op ActiveX leunen
Het probleem is niet IE7, eerder XP dan.
Probeer IT ervan te overtuigen om ook een browser als Chrome of FF te installeren voor 'nieuwe' sites. Het is tegenwoordig bijna onmogelijk om daar nog rekening mee te houden.
Meh.
IE9 uitrollen, heb je het beste/minst slechte* van de twee werelden.
Oh ja.
Moet je uiteraard wel eerst je 13 jaar oude XP uitfaseren, want dat is verreweg het grootste obstakel tegenwoordig om nog een beetje serieus security management op een browser te kunnen doen.

Sorry dat ik je nu een illusie armer maak, maar als $toko zijn IT dusdanig strikt reguleert als bij de persoon waar jij op reageert is het inzetten van een alternatieve browser al helemaal een kansloze excercitie.

Een IT Risk Management afdeling begint te stuiteren als je afkomt met FF of Chrome die niet te 'beheren' zijn (lees: risicovolle features uit te zetten) of zichzelf automagisch van versie upgrades voorzien.

*al naar gelang zienswijze

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:48:
[...]
Hier kan ik me ook totaal niet in vinden.
Het is nu een rommel lijst en je moet zelf uitzoeken wat je wilt lezen.

Maar als het er later uitgefilterd kan worden ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:00:
[...]

Hier kan ik me ook totaal niet in vinden.
Het is nu een rommel lijst en je moet zelf uitzoeken wat je wilt lezen.

Maar als het er later uitgefilterd kan worden ben ik tevreden.
Als het geen nieuwsartikel is staat het voor de titel aangegeven wat voor artikel het wel is (review, video, software-update, etc). Als je enkel nieuws wilt lezen, kun je de titels waar iets voor staat skippen. Ik vind dat wel meevallen met de rommeligheid, en ook met enkel nieuws in de lijst moest je al zelf uitzoeken wat je wilde lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

With M2M, Yannick en Freaky betreffende de 'alleslijst'...

Even wat anders: "Grappig" gegeven is dat Marktplaats bijna tegelijk met Tweakers hun nieuwe lay-out live in productie gezet had, met hetzelfde soort 'ruimtelijkheid' d.m.v. grote lege ruimtes, veel meer ruimte per advertentie en dus (automatisch) veel minder content per pagina -> Ook daar een orkaan van protest op het forum en bij de support, eisen dat de oude site terugkwam i.c.m. vele dreigementen dat men zou weglopen naar Speurders en 2eHands en dergelijke (heb het ook daar ietwat gevolgd).

Ze hebben inmiddels de oude site weer live staan zie ik net, en de vernieuwing uitgesteld naar november/december...

Concluderend: blijkbaar hebben dus niet alleen powerusers, maar ook 'gewone' users - waar je het grootste deel van de marktplaatsklandizie wel toe kan rekenen lijkt me - geen enkel probleem met hoge informatiedichtheid indien dit functioneel is, en juist wel een probleem met lage informatiedichtheid als dit ten koste gaat van functionaliteit/overzicht.

[ Voor 7% gewijzigd door Cheetah op 27-10-2012 20:24 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:26

Perkouw

Moderator General Chat
Cheetah schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:19:
With M2M, Yannick en Freaky betreffende de 'alleslijst'...

Even wat anders: "Grappig" gegeven is dat Marktplaats bijna tegelijk met Tweakers hun nieuwe lay-out live in productie gezet had, met hetzelfde soort 'ruimtelijkheid' d.m.v. grote lege ruimtes, veel meer ruimte per advertentie en dus (automatisch) veel minder content per pagina -> Ook daar een orkaan van protest op het forum en bij de support, eisen dat de oude site terugkwam i.c.m. vele dreigementen dat men zou weglopen naar Speurders en 2eHands en dergelijke (heb het ook daar ietwat gevolgd).

Ze hebben inmiddels de oude site weer live staan zie ik net, en de vernieuwing uitgesteld naar november/december...

Concluderend: blijkbaar hebben dus niet alleen powerusers, maar ook 'gewone' users - waar je het grootste deel van de marktplaatsklandizie wel toe kan rekenen lijkt me - geen enkel probleem met hoge informatiedichtheid indien dit functioneel is, en juist wel een probleem met lage informatiedichtheid als dit ten koste gaat van functionaliteit/overzicht.
Offtopic:
Ik krijg de oude marktplaats anders toch echt niet meer te zien hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:06

n00bs

Het is weer Zomer!

Hoe meer ik PROBEER tweakers te gebruiken, hoe minder ik eraan kan wennen.

Grootste achteruitgang, na modden van de frontpage (wat dus niet werkt als je niet genoeg karma hebt of ingelogd bent):
- Pricewatch, indeling is echt onoverzichtelijk en het zoeken of selecteren van details is niet te doen. Tekst wordt afgebroken, dus het wordt een beetje gokken of je de juiste details selecteert.
- Forum: je kan niet snel meer naar je eigen active list (postings) gaan door boven in je username te klikken. Kost me nu veel meer stappen en dus ook niet prettig op mobiel
- Forum: zoeken in een topic, maar dit was al bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

n00bs schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:19:
<>
- Forum: zoeken in een topic, maar dit was al bekend
En gerepareerd overigens. die doet het weer.
De rest blijft prut. Maar even afwachten tot maandag, dan schijnt er weer een update te komen.
Tot die tijd is het wel leuk om naar alternatieven te zoeken voor t-net. Sowieso moet je niet één nieuwsbron hebben maar meerdere.

edit:// en er is natuurlijk dat FF greasemonkey script - notabene geschreven door iemand die ook te weinig karma heeft/had. http://userscripts.org/scripts/show/150717

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 27-10-2012 21:51 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

n00bs schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:19:
- Forum: je kan niet snel meer naar je eigen active list (postings) gaan door boven in je username te klikken. Kost me nu veel meer stappen en dus ook niet prettig op mobiel
In je voorkeuren kun je accesskeys instellen. Is zeker mobiel ook geen oplossing, maar dan kun je vanaf je pc in elk geval op alt+a of iets dergelijks drukken voor de AT. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

En komt er nog een .plan update?
Misschien wel leuk om wat inzicht te geven in waar jullie nu staan, wat gerealiseerd is en dat soort dingen. Normaliter posten de meeste users niet, komen hier niet, maar ook de lurkers mogen toch een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misschien even wachten met een groot aangekondigde update tot er daadwerkelijk wat te melden valt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Misschien dan melden waarom er dan niets te melden is? In de projecten waarin ik werk is een update om de dag wel gebruikelijk... Vaker komt veel voor, minder vaak eigenlijk niet. De laatste .plan is 5 dagen oud, de mislukte t7 alweer 9 dagen. Dus, geef een update, er zijn ook dingen gelukt (forum search is dan voor mij de belangrijkste op de layout na) . :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Echt, kom op. Daniel en Femme zitten hier in dit topic in hun eigen tijd te updaten als een gek. Moeten ze nou echt tijd gaan verspillen aan een .plan om uit te leggen wat er nog niet af is terwijl er gewoon al een .plan is waarin staat dat het (bij het posten van die .plan) nog 3 weken ging duren? Wat voor nut heeft die update in hemelsnaam, afgezien van tijd opslokken die ook besteed had kunnen worden aan het oplossen van het probleem?

Misschien dat die overmatige bureacratie op jouw werk lekker werkt maar ik ben blij dat die tijd hier niet verspild wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb het beste met tweakers voor en kan me voorstellen dat jullie als devvers je aangevallen voelen door de door mij en anderen gevoelde mislukking van T7.
Dat gezegd hebbende: lezen - ik vroeg niet om een uitleg waarom eea mislukte, hooguit om een uitleg waarom eea langer duurt dan gebruikers verwachten: de meesten hier zijn wel redelijk technisch en projectmatig onderbouwd dus het lijkt me beter om die discussie open en transparant aan te gaan. Het "we zorgen wel dat het goed komt" is echt te jaren '80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe.s
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-03 17:38
Even het meest treffende voorbeeld van de achteruitgang:
had net een andere hardware site bezocht, meteen vergeten dat ik naartoe was gesurft, en dromerig dacht ik meteen:
"hey, Tweakers ziet er gelukkig weer wat beter uit, weliswaar anders dan eerst, maar er wordt iig iets gedaan met de (negatieve) feedback van de users."

totdat ik er dus weer achter kwam dat ik niet op Tweakers zat.....

even voor de statistieken... mijn aanwezigheid op tweakers neemt ook met rasse schreden af. De betere weergave/navigatie op mijn ipad blijkt zinloos, want daarmee kijk ik nooit op tweakers.

Ik zou graag opbouwende kritiek geven, maar die punten zijn wel redelijk bekend inmiddels. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

franssie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:47:
edit:// en er is natuurlijk dat FF greasemonkey script - notabene geschreven door iemand die ook te weinig karma heeft/had. http://userscripts.org/scripts/show/150717
Grote klasse. _/-\o_ *O* Wie heeft die gemaakt?

Ik heb weer een tracker voor het eerst sinds V7 zowel op de FP als op het forum die ik ook kan fixeren wat ik altijd al een gemis vond en ook gemeld had en die vier veel te prominente plaatjes op de FP zitten waar ze horen (aan de rechterkant). Het enige dat ik nog een beetje mis is een wat snellere manier in een van de menu's om naar MyReact te gaan en een constant zichtbare generieke tekst i.p.v. mijn forumnaam bij hover in het menu.

En is de kleur van de itemtekst in de tracker misschien niet volledig wit of lijkt dit maar zo? Die zou ik dan toch wat lichter willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

franssie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:55:
[...]

Ik heb het beste met tweakers voor en kan me voorstellen dat jullie als devvers je aangevallen voelen door de door mij en anderen gevoelde mislukking van T7.
Ik ben geen devver - althans niet voor Tweakers. Ik voel me dus ook op geen enkele manier aangevallen maar ik kan er ook niet goed tegen als er op alle slakken zout gelegd wordt.
Dat gezegd hebbende: lezen - ik vroeg niet om een uitleg waarom eea mislukte, hooguit om een uitleg waarom eea langer duurt dan gebruikers verwachten
In de vorige .plan stond dat het een paar weken ging duren. Als mensen een andere verwachting hebben dan dat, dan hebben ze dus blijkbaar de vorige .plan niet gelezen en heeft een nieuwe posten ook geen zin. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
NMe schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:42:
Daniel en Femme zitten hier in dit topic in hun eigen tijd te updaten als een gek.
En jij zit hier ook op zaterdag avond.

Ik moet nog erg wennen aan T7 maar aan de inzet van de admins hier ligt het niet dus laat de dames/heren een beetje hun gang gaan. ;)

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
mveijden schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:03:
[...]

En jij zit hier ook op zaterdag avond.

Ik moet nog erg wennen aan T7 maar aan de inzet van de admins hier ligt het niet dus laat de dames/heren een beetje hun gang gaan. ;)
Een beetje alleen Daniel en Femme een veer in hun kont steken he.... ;(

Je vergeet the one and only zeef, die door de posts in dit topic Terw_dan zowat voorbij gaat qua karma O+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe.s
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-03 17:38
Overigens kan het wel mooi én goed. ik heb net het script van JohnD1 geinstalleerd en dat brengt alles terug wat iedereen gevoelsmatig kwijt is; overzicht, informatie, onspannen oogleden, genieten van je 'thuis' website zoals je dat al jaren doet.

ik voel me toch een beetje rot over alle negatieviteit en weinig opbouwende kritiek, kan ik mij via deze weg aanmelden voor een testpanel?

Verder heb ik heel veel respect voor de ontwikkelaars die zelfs in hun vrije tijd er alles aan doen om de community te woord te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
joppe.s schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:16:
kan ik mij via deze weg aanmelden voor een testpanel?
Als we zeef mogen geloven hebben we onszelf al aangemeld door te reageren in dit topic 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:02
Durf het bijna niet te zeggen maar T7 is net zo erg wennen als W8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

franssie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:55:
[...]

Dat gezegd hebbende: lezen - ik vroeg niet om een uitleg waarom eea mislukte, hooguit om een uitleg waarom eea langer duurt dan gebruikers verwachten: de meesten hier zijn wel redelijk technisch en projectmatig onderbouwd dus het lijkt me beter om die discussie open en transparant aan te gaan. Het "we zorgen wel dat het goed komt" is echt te jaren '80.
Wellicht zijn de verwachtingen van de gebruikers dan ietwat te optimistisch ;) Dergelijke dingen kosten gewoon tijd; zelfs met een devteam van 10 man. Daarbij worden er aan de lopende band zaken gefixed, maar een boel daarvan is nu eenmaal niet direct zichtbaar voor alle gebruikers. Met nog 768 open topics in Lieve Devvers is er simpelweg nog een hoop te doen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@ Crisp snap ik, en hulde. Maar van de 768 zijn er hier denk ik 5 tot 10 top prio. Daar zou best wel een update over gegeven kunnen worden lijkt me. Refereren aan een plan en dan 3 weken noemen zoals NMe doet vind ik arrogant naar je gebruikers toe. Mag ook overigens, vrij forum uiteindelijk.

edit://

yannickie111 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:07:
[...]

Een beetje alleen Daniel en Femme een veer in hun kont steken he.... ;(

Je vergeet the one and only zeef, die door de posts in dit topic Terw_dan zowat voorbij gaat qua karma O+ _/-\o_
I second that, respect voor Zeef!

[ Voor 38% gewijzigd door franssie op 28-10-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ik wil dit idee aandragen voor de 30 uur die ingeruimd is voor "dingen uit de community"!
[Feat] De 'Henk' knop (Tweakers like-knop)

Ik Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4eZkqoCnA83fYIwOrhVb057E/full.gif

[ Voor 19% gewijzigd door yannickie111 op 27-10-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

joppe.s schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:59:
even voor de statistieken... mijn aanwezigheid op tweakers neemt ook met rasse schreden af. De betere weergave/navigatie op mijn ipad blijkt zinloos, want daarmee kijk ik nooit op tweakers.
Ik zit ook minder op tweakers en het aantal reacties dat ik mod is met een factor 50 verminderd :-(.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

franssie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:38:
@ Crisp snap ik, en hulde. Maar van de 768 zijn er hier denk ik 5 tot 10 top prio. Daar zou best wel een update over gegeven kunnen worden lijkt me. Refereren aan een plan en dan 3 weken noemen zoals NMe doet vind ik arrogant naar je gebruikers toe. Mag ook overigens, vrij forum uiteindelijk.
Femme heeft gistermiddag nog eea gepost:

Femme in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*"

Verder: wat top-prio is kan intern natuurlijk heel anders liggen dan wat voor jullie gebruikers zichtbare issues zijn ;) Verder moet ik zeggen dat ik deze week afwezig was dus ook niet precies weet wat de stand van zaken precies is, dat zie ik maandag wel weer... Ik heb wel zojuist [Bug][Meuktracker]Zoeken levert nul resultaten intern gefixed; dat komt dan maandag als het goed is ook mee online ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Klopt dat Femme eea gepost heeft, en Crisp dank voor de samenvatting, wordt erg gewaardeerd hier.
Maar waarom kan dat niet samengevat op 1 plek, in een .plan? En dat is dan niet een vraag aan jou, maar wellicht wel aan @Femme ... begin [edit: met focus en overwogen] te communiceren want dit begint ongemakkelijk te worden.

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 28-10-2012 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

franssie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 00:22:
Klopt dat Femme eea gepost heeft, en Crisp dank voor de samenvatting, wordt erg gewaardeerd hier.
Maar waarom kan dat niet samengevat op 1 plek, in een .plan? En dat is dan niet een vraag aan jou, maar wellicht wel aan @Femme ... begin [edit: met focus en overwogen] te communiceren want dit begint ongemakkelijk te worden.
Mja, het is niet zo dat de hele website niet functioneert ofzo toch? Ik vermoed dat er volgende week echt wel weer eea gemeld zal worden..

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
Ik snap vooral eigenlijk niet waarom zo'n beetje het grootste punt nog niet is aangepast: dat alles (te) wit is.

Jullie willen blijkbaar de achtergrondkleur af laten hangen van een aantal zaken, zoals tijdstip, wat heel leuk en aardig is (maar imo wel weer beetje doorgeschoten, maar oké). Maar stel tot die tijd dan gewoon een wat donkerdere achtergrond in :?

Dat is letterlijk 1 waarde aanpassen, waarom moet daarmee gewacht worden?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hahn schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 00:40:
Ik snap vooral eigenlijk niet waarom zo'n beetje het grootste punt nog niet is aangepast: dat alles (te) wit is.

Jullie willen blijkbaar de achtergrondkleur af laten hangen van een aantal zaken, zoals tijdstip, wat heel leuk en aardig is (maar imo wel weer beetje doorgeschoten, maar oké). Maar stel tot die tijd dan gewoon een wat donkerdere achtergrond in :?

Wat ik begrepen heb is dat op dit moment in testfase. Ik heb geen idee wat er precies bedacht is, ook dat zie ik maandag wel :P

En nee; het is niet 1 waarde aanpassen; als je bijvoorbeeld de achtergrond donkerder maakt dan moet je ook zorgen voor meer/beter contrast met andere gebruikte grijswaarden op de site.

[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 28-10-2012 00:45 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10 22:40

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Hahn schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 00:40:

Simpelweg een donkerder achtergrond instellen werkt op sommige pagina's goed, maar op andere pagina's ziet het er een stuk minder goed uit.
Van de .plan

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
Ik heb overal een donkere achtergrond ingesteld met CSS en ik kan geen pagina bedenken waar het niet goed eruit ziet.
crisp schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 00:44:
[...]

Wat ik begrepen heb is dat op dit moment in testfase. Ik heb geen idee wat er precies bedacht is, ook dat zie ik maandag wel :P

En nee; het is niet 1 waarde aanpassen; als je bijvoorbeeld de achtergrond donkerder maakt dan moet je ook zorgen voor meer/beter contrast met andere gebruikte grijswaarden op de site.
Die snap ik niet. Ik heb zelf ingesteld dat de zijkanten, waar de tracker kan staan (links en rechts) flink donker zijn en dat ziet er gewoon prima uit. En dat was gewoon 1 waarde. Misschien dat de eerste waarde die je pakt niet gelijk de beste is, maar dan probeer je er 3 en kies je daar de beste uit :+

Ik zal wel veel te makkelijk denken, maar ik vind dan weer dat er veel te moeilijk gedaan wordt over iets simpels als de achtergrond donkerder maken.

Het punt is niet zozeer dat de achtergrond achter de tekst wit is, maar dat álles er omheen ook wit is. Als je dat vermindert, door dus de zijkanten donkerder te maken, dan scheelt dat al heel wat.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 28-10-2012 00:51 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 13:42
Update met mijn kennis van nu. Geen enkele garantie op genoemde data & termijnen. Dit zijn streeftijden, als er een problemen optreden dan schuift het allemaal door naar achteren. We doen ons best maar beseffen donders goed dat wat er nu wordt uitgerold ook goed moet zijn. ;)

De kleurtjes op de FP waren zijn klaar maar gaven bij sommige browsers wat onacceptabele verschuivingen. In het kader van : we doen het nu in een keer goed is daar wat meer tijd voor uitgetrokken om de laatste plooien glad te strijken. Verwachte release : maandagmiddag.

Zoeken in een topic is klaar en operationeel evenals "bookmark bij posts".
  • [i]
  • Night mode (donkere achtergrond)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is)
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • [/i]
Dit is allemaal samen opgepakt. We komen voor ingelogde users met een menu waarin je al deze items zelf kan instellen. Kleur, compactheid, bepaalde onderdelen zoals meuk, video etc. etc. loshalen. Komt begin volgende week.

Tracker fixeerbaar (jury is still out over meescrollen) op smallere viewports (vanaf ±1150 px). Wordt hard aan gewerkt maar moet overal op Tweakers werken zonder problemen. Dat kost gewoonweg veel wekr & tijd. Vind het moeilijk om in te schatten maar ik denk dat het voor Sinterklaas klaar is.

Verbetering navigatie naar myreact/activetopics en bookmarks. Ik dacht dat dit ook de komende week online komt.

Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden'). Komt maandag volgens ome Femme. Wie ben ik om 'm tegen te spreken. :+

Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan & link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage. Durf ik niet te zeggen. Ik vermoed niet de komende 2 weken maar in een van de iteraties daarna.

De kleurtjes op GoT komen later. Er is nog heel veel te doen en ook de klachten over PW, V&A etc. etc. moeten opgepakt worden.

Dat is het even voor nu. Er komt maandag dus een en ander online. Hou dit topic in de gaten voor updates, wat gefixt is zetten we in de TW (en strepen het dan door. :+)

Vanaf volgende week gaan we beginnen met het vullen van de community uren per iteratie. In de komende tijd zullen daar vast nog wel wat minder vaak genoemde (maar door meer of minder mensen zeer gewenste) T7 fixes bij staan maar we willen doorgroeien naar het oppakken van nieuwe features en ideeën. Daarover alsjeblieft hier & nu even geen speculatie of commentaar. Er komt een apart topic voor. Hier hebben we het over de aanpak van de grote TWK 7 issues. :)

[ Voor 10% gewijzigd door zeef op 28-10-2012 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maar waarom kan dat niet samengevat op 1 plek, in een .plan?
Daar staat het al... Er is gezegd wat er zou gaan gebeuren en in welk tijdsbestek en daar is domweg geen verandering in gekomen. Moet er dan echt een .plan geplaatst worden die zich samenvat als "er is geen nieuws, maar dat is goed nieuws"? :?
En dat is dan niet een vraag aan jou, maar wellicht wel aan @Femme ... begin [edit: met focus en overwogen] te communiceren want dit begint ongemakkelijk te worden.
Sorry, maar ik vind het schandalig dat je Femme (en de rest) verwijt niet genoeg te communiceren want als er iets is dat in dit drama goed is opgepakt is het de communicatie wel. Ten eerste een plan van aanpak in een .plan en in de tweede instantie regelmatige updates van Femme, Daniel en zeef in dit topic. Laat in hemelsnaam die mensen gewoon de schouders eronder zetten in plaats van te mierenneuken over de plek waar gecommuniceerd wordt. Iedereen die klaagt leest dit topic, en mensen die niet klagen hebben in elk geval de kans om de .plan te lezen. Hebben ze die niet gelezen, dan lezen ze de nieuwe die jij nu voorstelt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

NMe schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 02:18:
[...]
<>

Sorry, maar ik vind het schandalig dat je Femme (en de rest) verwijt niet genoeg te communiceren want als er iets is dat in dit drama goed is opgepakt is het de communicatie wel. <>
Laten we het er op houden dat we een andere definitie van communicatie hebben. Zoals Zeef communiceert is uitstekend, Zoals jij en Femme communiceren is gewoon niet up-standard. Het spijt me maar je hebt echt media training nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb niks nodig, ik reageer in dit topic als user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
franssie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 02:25:
[...]

Laten we het er op houden dat we een andere definitie van communicatie hebben. Zoals Zeef communiceert is uitstekend, Zoals jij en Femme communiceren is gewoon niet up-standard. Het spijt me maar je hebt echt media training nodig.
.plans daar strooien we niet mee. Reken op een development .plan per 3 weken (iteratie). Losse updates staan voorlopig nog hier maar zullen gaandweg verschuiven naar de individuele topics in LD. We zitten nu in een bijzondere situatie en daar passen actuele updates in dit topic prima bij.

On a personal note : dat iemand niet het antwoord geeft dat je graag wil horen wil nog niet zeggen dat er slecht gecommuniceerd wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-10 17:22
Ach, soms moet je een stap achteruit doen om daarna weer een paar stappen voorwaarts te kunnen maken. De nieuwe layout is nog niet optimaal, maar het is duidelijk te zien waar ze heen willen. De oude Tweakers was helemaal volgebouwd en weinig flexibel, waardoor veel content lastig te vinden was. Dan kwam ik na een paar dagen erachter dat er een interessante review/artikel ergens in het klein verdp,jpelke aan de rechterkant van de frontpage stond.Verder gebruikte ik ook verreweg de meeste functies niet en was de rek weg uit de site.

Dan is het niet gek om ff alles eraf te slopen en te starten met een licht, minimalistisch en beter gestructureerd ontwerp waar je vervolgens weer jaren op kan uitbouwen. De witte achtergrond viel me wel meteen op, maar dat is meer omdat het anders is. Op Engadget, Google en dergelijke heb ik me er ook nooit aan gestoord. Sowieso moeten veel mensen hun monitor eens fatsoenlijk instellen als het pijn doet aan de ogen.

Door de structuur van de site verwacht ik dat het dev-team in relatief korte tijd wat grote stappen kan zetten en dat ik er alle vertrouwen in heb dat de site er beter dan ooit uitkomt. Ik stoor me wel aan de overdreven klaagzang in sommige gevallen. Tot op het onfatsoenlijke af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@ sommigen: Volgensmij kan het wel ietsje minder. :)

Dat het niet goed is / was hebben we inmiddels ruimschoots laten weten. Een korte update vd .plan bijv. elke vrijdag zou niet veel tijd hoeven kosten en zou qua communicatie veel doen. Dat dan weer wel.

Maar ik merk in ieder geval dat er hard gewerkt wordt om zaken op te lossen, mensen reageren en werken in eigen tijd aan alles. (misschien logisch na zoveel kritiek maar toch!)
Van de grootste ergernissen is aangegeven dat het opgelost gaat worden, de site en forum werken op zich gewoon en ik snap best dat je niet in je vingers kan knippen en dat het dan klaar is. Dat fixes op allerlei browsers en platforms getest moeten worden etc.

Dus heb een klein beetje geduld het zijn ook maar mensen. :) (naar verluidt ;) )

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
  • Laatst online: 08:23
Heeft er iemand ook een idee waar ik makkelijk een link naar de moderatiequeue kan vinden? Want sinds deze versie heb ik het op de site niet gevonden, en ook is de oude pagina incompleet. Het laat niet zien hoeveel comments nog gemodd moeten worden.

http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht

[ Voor 24% gewijzigd door Fitzer op 28-10-2012 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:03
Fitzer schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 09:20:
Heeft er iemand ook een idee waar ik makkelijk een link naar de moderatiequeue kan vinden? Want sinds deze versie heb ik het op de site niet gevonden, en ook is de oude pagina incompleet. Het laat niet zien hoeveel comments nog gemodd moeten worden.

http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht
Bij de link die je neer hebt gezet staan de nog niet gemodereerde comments voor het aantal geplaatste comments. Het is niet heel duidelijk maar je kan het zien doordat er een spatie tussen de getallen staat, maar als je er boven kijkt heb je gelijk dat het er eigenlijk achter hoort te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[.] nvm

[ Voor 96% gewijzigd door alt-92 op 28-10-2012 10:21 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 16:49
franssie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 02:25:
[...]

Mee eens, ik zou toch overwegen om misschien iets meer terughoudender te zijn.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 13:03
Als ik bij de productreviews de reviews wil bekijken dan zie ik altijd minder reviews dan dat er daadwerkelijk zijn. Ik keek net namelijk naar reviews van een bepaald product en daar zouden er 17 van moeten zijn.
Echter als ik in het overzicht kijk zie ik er maar 3. Hoe zit dit precies? Zijn die andere 14 dan van die kleine reviews die vervolgens niet getoond worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Morgen komen er als het goed is twee belangrijke verbeteringen live (dichtheid / achtergrondkleur + gekleurde bullets en tijdstippen in de newsfeed). Het liefst zou ik dat ook meteen in een .plan willen communiceren maar die keuze is niet alleen aan mij. Als we wachten met een .plan totdat ook de voorstellen voor de nieuwe tracker er zijn is het al weer woensdag of donderdag.

In dit topic melden we alles wat we kunnen melden.
.joepiedepoepie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:55:
Als ik bij de productreviews de reviews wil bekijken dan zie ik altijd minder reviews dan dat er daadwerkelijk zijn. Ik keek net namelijk naar reviews van een bepaald product en daar zouden er 17 van moeten zijn.
Echter als ik in het overzicht kijk zie ik er maar 3. Hoe zit dit precies? Zijn die andere 14 dan van die kleine reviews die vervolgens niet getoond worden?
Er is een verschil tussen beoordelingen en reviews. Een review is een beoordeling met motivatie. Een beoordeling heeft geen tekst. We tonen ze niet los omdat er weinig te tonen valt behalve een scorekaart, maar zonder motivatie is die scorekaart niet erg nuttig.

[ Voor 30% gewijzigd door Femme op 28-10-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik neem aan dat dit al veel vaker voorbij is gekomen maar op de tweakers homepage. Wit......WIT OVERAL. Het is niet alleen de informatie dichtheid. Het is gewoon dat mijn beeldscherm nu voor bijn 50%+ uit wit lijkt te bestaan. Met als hoogtepunt de grote witte siberische sneeuwvlaktes aan de linker en rechterkant. Het is zo verschrikkelijk leeg. Als dit bij de informatie dichtheid hoort etc. M'n excuses. Maar het is zo opvallend (iedere keer als ik naar tweakers ga). En die enorme lege witte vlakken zijn gewoon echt rete irritant. Niet eens dat het wit is maar dat gewoon ongeveer 40% van mijn beeld leeg is (als het al niet meer is).

Goed dat de colour-coded newsbulletins weer terugkomen.(Waarom is dit niet meteen mee veranderd? Gewoon over het hoofd gezien? Of gedacht dat mensen er geen behoefte maar aan hebben? Dit is gewoon nieuwsgierigheid).

Maar die vorige lay-out vond ik juist zo brilliant omdat mijn hele beeld op een goeie manier werd gevuld met informatie. Nu wordt ik begroet door een siberische ijsvlakte aan de ene kant en een zebra,pingiun en een ijsbeer in een sneeuwstorm aan de andere kant!

Voor de volledigheid, ik staar naar een reso van 1680 x 1050. In deze tijden toch vrij standaard op een pc.

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 28-10-2012 14:32 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 23:58
Ik ben nog steeds van mening dat het notificatie icoontje gewoon fout is. Dit type icoontje wordt gebruikt om helderheid mee aan te duiden, niet iets 'nieuws'.

Ik stel voor: een rondje met uitroepteken erin.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Menesis schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:39:
Ik stel voor: een rondje met uitroepteken erin.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4eZkqoCnA83fYIwOrhVb057E/full.gif
Femme schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:35:
[...]

Er is een verschil tussen beoordelingen en reviews. Een review is een beoordeling met motivatie. Een beoordeling heeft geen tekst. We tonen ze niet los omdat er weinig te tonen valt behalve een scorekaart, maar zonder motivatie is die scorekaart niet erg nuttig.
Toch gebruikte ik deze functionaliteit vaak wel en mis hem dus ook. Kan daar voor de Poweruser's geen 'knopje' voor komen om de details van de (simpele) beoordelingen tevoorschijn te halen?
De huidige weergave van het gemiddelde is nu eigenlijk nietszeggend zonder dat je de details per beoordeling kan inzien (Karma van User / specifiek minpunt product / nietszeggende cq. onvolledige (emo-)beoordeling).

[ Voor 12% gewijzigd door bitshape op 28-10-2012 15:06 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Postius schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:29:
Ik neem aan dat dit al veel vaker voorbij is gekomen maar op de tweakers homepage. Wit......WIT OVERAL. Het is niet alleen de informatie dichtheid. Het is gewoon dat mijn beeldscherm nu voor bijn 50%+ uit wit lijkt te bestaan. Met als hoogtepunt de grote witte siberische sneeuwvlaktes aan de linker en rechterkant. Het is zo verschrikkelijk leeg. Als dit bij de informatie dichtheid hoort etc. M'n excuses. Maar het is zo opvallend (iedere keer als ik naar tweakers ga). En die enorme lege witte vlakken zijn gewoon echt rete irritant. Niet eens dat het wit is maar dat gewoon ongeveer 40% van mijn beeld leeg is (als het al niet meer is).

Goed dat de colour-coded newsbulletins weer terugkomen.(Waarom is dit niet meteen mee veranderd? Gewoon over het hoofd gezien? Of gedacht dat mensen er geen behoefte maar aan hebben? Dit is gewoon nieuwsgierigheid).

Maar die vorige lay-out vond ik juist zo brilliant omdat mijn hele beeld op een goeie manier werd gevuld met informatie. Nu wordt ik begroet door een siberische ijsvlakte aan de ene kant en een zebra,pingiun en een ijsbeer in een sneeuwstorm aan de andere kant!

Voor de volledigheid, ik staar naar een reso van 1680 x 1050. In deze tijden toch vrij standaard op een pc.
Je hoeft van mij echt niet het hele topic door te lezen voor de antwoorden op al je vragen. Alleen de 'last' pagina posts was al genoeg geweest. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 22:36
BarôZZa schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 07:47:
Ach, soms moet je een stap achteruit doen om daarna weer een paar stappen voorwaarts te kunnen maken. De nieuwe layout is nog niet optimaal, maar het is duidelijk te zien waar ze heen willen. De oude Tweakers was helemaal volgebouwd en weinig flexibel, waardoor veel content lastig te vinden was. Dan kwam ik na een paar dagen erachter dat er een interessante review/artikel ergens in het klein verdp,jpelke aan de rechterkant van de frontpage stond.Verder gebruikte ik ook verreweg de meeste functies niet en was de rek weg uit de site.

Dan is het niet gek om ff alles eraf te slopen en te starten met een licht, minimalistisch en beter gestructureerd ontwerp waar je vervolgens weer jaren op kan uitbouwen. De witte achtergrond viel me wel meteen op, maar dat is meer omdat het anders is. Op Engadget, Google en dergelijke heb ik me er ook nooit aan gestoord. Sowieso moeten veel mensen hun monitor eens fatsoenlijk instellen als het pijn doet aan de ogen.

Door de structuur van de site verwacht ik dat het dev-team in relatief korte tijd wat grote stappen kan zetten en dat ik er alle vertrouwen in heb dat de site er beter dan ooit uitkomt. Ik stoor me wel aan de overdreven klaagzang in sommige gevallen. Tot op het onfatsoenlijke af.
Helemaal mee eens. Er zaten inderdaad onacceptabele fouten in T7, ik denk dat iedereen het daar nu wel over eens is. Maar god mensen, hou eens op met dat gemekker, wees blij met de feedback en heb wat geduld.

Ik heb zelf een tijd in de retail gewerkt, waarbij ik ook merk dat mensen buitenproportioneel kunnen reageren op verandering van aanbod. Alsof voor sommigen de hele wereld letterlijk op de kop staat als hetgeen wat ze al 3 jaar kochten veranderd is qua merk/verpakking of ander aspect. Oprechte boosheid komt dan naar boven, en ik snap werkelijk niet waarom. Misschien zijn we met zijn allen teveel verwend en verwachten we dat onze individuele wensen op elk moment direct ingewilligd moeten worden. Ik vind dat veel mensen hier reageren alsof de inhoud van hun dagelijkse fulltime baan ineens veranderd is van de ene op de andere dag.

Komop man, je betaalt niets of nauwelijks iets voor een site met top kwaliteit artikelen en toegang tot een knowledge base waar je u tegen zegt. Een beetje respect en terughoudendheid zou gepast zijn voor een groot deel van de posters in dit topic.

Gun ze een maand om de meest dringende issues aan te pakken, en dan nog 5 maand om alle puntjes op de i te zetten en de site naar een hoger niveau te tillen dan T6. Soms moet je een stap achteruit doen om daarna weer een paar stappen voorwaarts te kunnen maken (BarôZZa, 2012).

[ Voor 5% gewijzigd door Clock op 28-10-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Clock schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:40:
[...]

Helemaal mee eens. Er zaten inderdaad onacceptabele fouten in T7, ik denk dat iedereen het daar nu wel over eens is. Maar god mensen, hou eens op met dat gemekker, wees blij met de feedback en heb wat geduld.
Je geeft zelf al aan dat de fouten onacceptabel waren. Voor een website met als doelgroep ict'ers, en die gerund wordt door ict'ers, is dit een slag in het gezicht voor elke zichzelf respecterende gebruiker. Het geeft heel erg het gevoel dat de gebruiker niet centraal staat, maar dat er andere factoren meegespeeld hebben in de keuzes die gemaakt zijn. Met veel tamtam launch je een website waarin toch wel erg grote fouten zitten, zoals het ontbreken van een normale zoekfunctie. Dat er wat met de feedback gedaan wordt is ze geraden. Na zo'n faal is dat het minste wat ze kunnen doen. Maar ga nou niet roepen dat er niet meer gemekkerd mag worden. Na jaren van modereren, reviews schrijven, kennis delen, producten verbeteren in de pricewatch, en weet ik wat nog meer komt het erg hard aan dat de gebruiker totaal niet meer centraal staat. En als je dat laat merken als gebruiker kun je nog onder uit de zak krijgen ook en moet je tevreden zijn met wat je hebt gekregen?
Ik heb zelf een tijd in de retail gewerkt, waarbij ik ook merk dat mensen buitenproportioneel kunnen reageren op verandering van aanbod. Alsof voor sommigen de hele wereld letterlijk op de kop staat als hetgeen wat ze al 3 jaar kochten veranderd is qua merk/verpakking of ander aspect. Oprechte boosheid komt dan naar boven, en ik snap werkelijk niet waarom. Misschien zijn we met zijn allen teveel verwend en verwachten we dat onze individuele wensen op elk moment direct ingewilligd moeten worden. Ik vind dat veel mensen hier reageren alsof de inhoud van hun dagelijkse fulltime baan ineens veranderd is van de ene op de andere dag.
Die inhoud is gecreëerd door de gebruikers. Dat de pricewatch zo sterk is, dat het niveau in de fora zo hoog is en dat de reacties op de frontpage diepgang hebben is te danken aan de gebruikers. Het lijkt mij dus eerder dat Tweakers verwend is met haar trouwe userbase.
Komop man, je betaalt niets of nauwelijks iets voor een site met top kwaliteit artikelen en toegang tot een knowledge base waar je u tegen zegt. Een beetje respect en terughoudendheid zou gepast zijn voor een groot deel van de posters in dit topic.

Gun ze een maand om de meest dringende issues aan te pakken, en dan nog 5 maand om alle puntjes op de i te zetten en de site naar een hoger niveau te tillen dan T6. Soms moet je een stap achteruit doen om daarna weer een paar stappen voorwaarts te kunnen maken (BarôZZa, 2012).
Nogmaals, die knowledge base komt niet uit de lucht vallen. Die is ontstaan door de gebruikers. En diezelfde gebruiker krijgt nu iets voorgeschoteld waar hij helemaal niet op zit te wachten. Een website voor touch devices. Tweakers 6 was een erg goed basis voor een nog betere site. Iedereen was daar tevreden over. Er is geen user die ik heb zien klagen over informatiedichtheid of over de pricewatch. .Waarom moeten al die gebruikers 5(?) maanden wachten totdat het oude niveau weer behaald is? Dat je een stapje achteruit zet is soms goed. Dat je met een moker de hele boel aan gort slaat, en daarmee de gebruikers die zich onderdeel voelde van een community een mes in de rug steekt, is een heel ander verhaal. Dat is geen stapje terug doen. En juist voor ict'ers geldt; if it works, don't fix it..

Je zegt dat het niet zo is dat je fulltime baan ineens totaal veranderd is, maar het is wel zo dat je fulltime hobby veranderd is. Alles wat ook maar community gerelateerd is, is weggemoffeld. Het waren de gebruikers die de meuktracker bijhielden, de pricewatch verifieerde, de community in stand hielden. Heb je überhaupt een idee van hoeveel mensen hier tweakers als homepage hadden ingesteld? Ik hoor vooral de vraag waarom? Wat is de drijfveer geweest om dit te doen? Is het een deal met microsoft of iets? We hebben dat eerder gezien met de imageviewer waar niet mee te werken was, maar waar wel heel groot IE9 bij stond. Is de community niet meer belangrijk, maar is het de pricewatch die nieuwe gebruikers moet lokken? Gelooft tweakers niet meer in haar achterban, en willen zij alleen nog mainstream gebruikertjes trekken die fijn op de adjes klikken?

Het is toch erg, heel erg, dat als je een website 'verbeterd' die bekend staat als één van de beste websites die er is en dat je eigenlijk niets kan noemen dat ook daadwerkelijk verbeterd is? Ja, de snelheid van de website is omhoog gegaan. Dat lijkt me vanzelfsprekend. Maar daarnaast kan ik in ieder geval niets noemen dat dusdanig beter is dat dat het ontwikkeltraject van 2 jaar goed zou kunnen praten. Ik vraag me ten strengste af wie bij deze verandering nou gebaat is geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Tarabass schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:45:
[...] En juist voor ict'ers geldt; if it works, don't fix it..
Je vergeet dat het dus niet werkte voor de mensen die niet de kennis en ervaring hebben/hadden die wij wel hebben. Daarnaast wil je niet weten hoeveel er achter de schermen spreekwoordelijk aan elkaar was geplakt met paperclips en kauwgum. Het was hoog tijd voor een fix want het ging met zuchten en steunen.

Vergeet ook niet dat het veel aangehaalde Tweakers 6 niet de Tweakers 6 was waarmee we ooit begonnen maar versie 6.9. In de loop van de de tijd is daar ook flink aan gesleuteld. Dat gaan we met TWK 7 ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

zeef schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:19:
[...]

Je vergeet dat het dus niet werkte voor de mensen die niet de kennis en ervaring hebben/hadden die wij wel hebben. Daarnaast wil je niet weten hoeveel er achter de schermen spreekwoordelijk aan elkaar was geplakt met paperclips en kauwgum. Het was hoog tijd voor een fix want het ging met zuchten en steunen.

Vergeet ook niet dat het veel aangehaalde Tweakers 6 niet de Tweakers 6 was waarmee we ooit begonnen maar versie 6.9. In de loop van de de tijd is daar ook flink aan gesleuteld. Dat gaan we met TWK 7 ook doen.
Helaas veranderd dat niets aan het gevoel dat gecreëerd is zeef. Ik weet dat het wel een keer goed gaat komen, maar zoals ik het omschreef zo zullen velen met mij het voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Tarabass schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:22:
[...]
Helaas veranderd dat niets aan het gevoel dat gecreëerd is zeef. Ik weet dat het wel een keer goed gaat komen, maar zoals ik het omschreef zo zullen velen met mij het voelen.
Dat gevoel is vervelend maar het lijkt bijna onontkoombaar tegenwoordig. Elke grote verandering geeft commotie. Zie ook windows 8. ;) Maar we doe vreselijk ons best om de zaak aan te passen naar wens. Ook dat is niet wezenlijk anders dan bij de vorige introducties. Je hoopt het goed te doen. We schuilen als Tweakers niet (of nog erger, negeren de commentaren) maar stellen ons open voor input en doen daar ook iets mee. Kijk aan het einde van de week nog eens naar het lijstje in het rode vak hieronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Tarabass schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:45:
[...]
Met veel tamtam launch je een website waarin toch wel erg grote fouten zitten, zoals het ontbreken van een normale zoekfunctie.
:? Je doelt op het ontbreken van de optie om te zoeken binnen topics, welke binnen een week weer in ere hersteld was? En juist op de frontpage is de search sterk verbeterd (en voor het forum zijn we daar ook hard mee bezig)...

Voor de rest zal ik me me maar van commentaar onthouden want bij woorden als 'faal', 'mes in de rug' en 'deal met Microsoft' wordt ik toch echt erg verdrietig...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:39:
[...]

Dat gevoel is vervelend maar het lijkt bijna onontkoombaar tegenwoordig. Elke grote verandering geeft commotie. Zie ook windows 8. ;) Maar we doe vreselijk ons best om de zaak aan te passen naar wens. Ook dat is niet wezenlijk anders dan bij de vorige introducties. Je hoopt het goed te doen. We schuilen als Tweakers niet (of nog erger, negeren de commentaren) maar stellen ons open voor input en doen daar ook iets mee. Kijk aan het einde van de week nog eens naar het lijstje in het rode vak hieronder.
Ja Windows 8 is minder slecht dan wat meeste tweakers zeggen. Sterker nog, het is verbetering. De bediening is een stuk logischer geworden en het is gebruikersvriendelijk.

Tweakers 7 darentegen, tja, het voelt als een beta aan. Om het heel netjes te zeggen. Tweakers is één van de grootste, zo niet de grootste IT community van de Benelux. Met duizenden mensen die er dagelijks vele uren in steken. Deze mensen hoor je niet op te zadelen met beta software. Natuurlijk kan je roepen van "we hebben het binnen x weken gefixed!" waarmee je alleen maar toegeeft dat het nog een beta was. Een korte testperiode met een te kleine testgroep is daar eveneens een voorbeeld van.

Dus ja, dan moet je niet vreemd kijken dat mensen gaan klagen.

Wat de beste oplossing was geweest om die donderdag dat Tweakers 7 online ging en de eerste stortvloed aan kritiek kwam hadden jullie direct de backup van de dag ervoor terug moeten zetten en een tijd lang verder moeten gaan aan de ontwikkeling van Tweakers 7, totdat alle problemen er uit waren. Wat jullie nu aan het doen zijn is niets anders dan pleisters op de wonden plakken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat gevoel is vervelend maar het lijkt bijna onontkoombaar tegenwoordig. Elke grote verandering geeft commotie. Zie ook windows 8. ;)...
Of good old paars ;)

Gelukkig kan er ook aan gebruikerskant iets aan gedaan worden als je het echt niet prettig vindt.
Voor mij was het in ieder geval duidelijk dat mijn oude 6.x+ t.net CSS pijnlijk aan een update toe was, maar ik heb het steeds vooruit geschoven, onder het mom van er komt wat anders aan. Wat dus gebeurde.

Natuurlijk zijn er onnodige steken gelaten, maar probeer zelf maar op een 400k+ userbase maar eens je totale interface te veranderen, er gaat altijd wel wat fout.
Wat ik dan ook mooi vindt is dat de koppen niet in het zand gestoken worden, maar dat er daadwerkelijk iets gedaan wordt aan de pijnpunten, al dan niet met met even een eigenwijze houding.

Verdiend het een schoonheidsprijs? Nee. Was het beter om het langer te testen? Ja.

En die opmerking over Windows 8? Nee bedankt :P Ik draai meer dan tevreden Linux. Zijn er dingen die niet goed zijn? Ja, en daar moppper ik ook over, of ik fix ze zelf.

NB:

Na paars is er voor mij nooit een skin geweest waar ik het mee eens was, dus dan maar zelf gebakken. Maar ik ben dan die 0,01% geek denk ik :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Wat een hoop zure mensen hier. De crew verdient een compliment dat ze de berichten hier überhaupt nog lezen. Je zult dit op je maandagochtend maar voorgeschoteld krijgen.

Ja, v7 is minder dan v6, maar dat weten we al 10 dagen. Moet dat nog steeds herhaald worden? We zitten al op pagina 80 ofzo. Niet echt constructief. Ga iets anders doen tot de update live komt.

Ik kan me herinneren dat v6 ook niet met open armen werd ontvangen. Nu wil iedereen v6.9 weer terug.
Ik heb er vertrouwen in dat jullie met v7.1 een oplossing bieden voor de meestgehoorde klachten, en dat v7.9 weer geweldig is ;)

Go Tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:37

Laguna

Connaisseur

[...]

Met als wezenlijk verschil dat je bij Windows 8 de optie hebt om fijn Windows 7 te blijven gebruiken als je dat wilt.

Verder ben ik het met Tarabass eens vwb de meerwaarde van Tweakers. Tweakers is een community driven website als je dan vervolgens ingrijpende veranderingen gaat doorvoeren zonder daar de community grootschalig bij te betrekken, dan krijg je dus dit als resultaat.

Gelukkig is de fout wel vrij vlot erkend en wordt er momenteel volop gepompt, maar of het genoeg is om alsnog niet te verzuipen moet nog blijken.

Wat ik overigens wel opvallend vind, is dat het lijkt of er geen marktonderzoek is gedaan onder de gebruikers. Als in op wat voor apparaat (desktop/laptop/tablet/telefoon) wordt de website het meest gebruikt en hoe, wordt dat full screen gedaan of in een venster. Als dit namelijk wel was gedaan, dan was al snel duidelijk geworden dat 80 (zo niet 90) procent van de gebruikers de website bezoekt op een desktop en dan moet je toch vraagtekens zetten bij het plan om de website juist te gaan optimaliseren voor tablets.
SiliconError schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:07:

Ik kan me herinneren dat v6 ook niet met open armen werd ontvangen. Nu wil iedereen v6.9 weer terug.
Ik heb er vertrouwen in dat jullie met v7.1 een oplossing bieden voor de meestgehoorde klachten, en dat v7.9 weer geweldig is ;)
Je hoeft alleen maar naar het verschil in reacties te kijken, dan zie je al dat de vergelijking met Tweakers 6 niet op gaat. Bij het Tweakers 6 artikel waren zo'n 300+ reacties, waaronder heus wel een paar kritische, maar over het algemeen positief en bij het Tweakers 7 artikel waren er 2000+ reacties, welke grotendeels ook nog eens zeer kritisch waren.

[ Voor 20% gewijzigd door Laguna op 28-10-2012 21:36 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:50:
[...]

Ja Windows 8 is minder slecht dan wat meeste tweakers zeggen. Sterker nog, het is verbetering. De bediening is een stuk logischer geworden en het is gebruikersvriendelijk.

Tweakers 7 darentegen, tja, het voelt als een beta aan. Om het heel netjes te zeggen. Tweakers is één van de grootste, zo niet de grootste IT community van de Benelux. Met duizenden mensen die er dagelijks vele uren in steken. Deze mensen hoor je niet op te zadelen met beta software. Natuurlijk kan je roepen van "we hebben het binnen x weken gefixed!" waarmee je alleen maar toegeeft dat het nog een beta was. Een korte testperiode met een te kleine testgroep is daar eveneens een voorbeeld van.

Dus ja, dan moet je niet vreemd kijken dat mensen gaan klagen.

Wat de beste oplossing was geweest om die donderdag dat Tweakers 7 online ging en de eerste stortvloed aan kritiek kwam hadden jullie direct de backup van de dag ervoor terug moeten zetten en een tijd lang verder moeten gaan aan de ontwikkeling van Tweakers 7, totdat alle problemen er uit waren. Wat jullie nu aan het doen zijn is niets anders dan pleisters op de wonden plakken.
Pleister plus want we leveren uiteindelijk niet gelijk aan maar beter dan TWK 6.9. Uiteindelijk geloof ik sterk in: "What doesn't kill you makes you stronger." Dus laten we over een half jaar nog eens kijken hoe het gaat. :)
Laguna schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:09:
[...]
Wat ik overigens wel opvallend vind, is dat het lijkt of er geen marktonderzoek is gedaan onder de gebruikers. Als in op wat voor apparaat (desktop/laptop/tablet/telefoon) wordt de website het meest gebruikt en hoe, wordt dat full screen gedaan of in een venster. Als dit namelijk wel was gedaan, dan was al snel duidelijk geworden dat 80 (zo niet 90) procent van de gebruikers de website bezoekt op een desktop en dan moet je toch vraagtekens zetten bij het plan om de website juist te gaan optimaliseren voor tablets.
Natuurlijk is er wel onderzoek gedaan. Vergeet niet dat we 100x zoveel bezoekers hebben dan de bezoekers aan deze thread. Dat is overigens g e e n reden om jullie klachten en ideeën niet serieus te namen. In tegendeel zelfs, alles in zo ongeveer opzij geschoven om te gaan fixen. :)

[ Voor 24% gewijzigd door zeef op 28-10-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Laguna schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:09:
[...] dan moet je toch vraagtekens zetten bij het plan om de website juist te gaan optimaliseren voor tablets.
Het was wel een doelstelling om de site meer touch-friendly te maken, maar we hebben niet specifiek geoptimaliseerd voor tablets. Sterker nog: ik heb slechts een paar keer echt een tablet erbij gepakt :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

crisp schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:43:
[...]

:? Je doelt op het ontbreken van de optie om te zoeken binnen topics, welke binnen een week weer in ere hersteld was? En juist op de frontpage is de search sterk verbeterd (en voor het forum zijn we daar ook hard mee bezig)...
Doe die oogkleppen nou eens af en bekijk het totaalplaatje nou eens. Het gaat niet om de zoekfunctie die vergeten is, en weer snel teruggeplaatst is. Dat jullie je uiterste best doen staat buiten kijf. Het gaat in mijn betoog juist om het brede aspect van het vergeten van een functionaliteit, en wat dat doet met de gebruikers. Je profileren als de techsite van Nederland, maar een standaard zoekfunctionaliteit vergeten binnen de communityafdeling en daarnaast je heel erg richten op de pricewatch die ineens overal opduikt binnen de website en die toch o zo fantastisch is. Dat doet wat met je users. Naast een layout waarop ze niet zitten te wachten, en een verbeterde pricewatch terwijl niemand klaagde over de oude, is een functionaliteit die zij juist wel gebruiken ineens verdwenen. Het is die combinatie waar het (volgens mij) om gaat. Er lijkt weinig aandacht geweest te zijn voor de functionaliteit die de community gebruikte, en er lijkt veel aandacht geweest te zijn voor de functionaliteit die bedoeld is voor de mainstream..
Voor de rest zal ik me me maar van commentaar onthouden want bij woorden als 'faal', 'mes in de rug' en 'deal met Microsoft' wordt ik toch echt erg verdrietig...
Ik ook. En toch zijn dit toch echt de woorden die steeds naar voren komen. Faal omdat het een behoorlijke faal is in welke staat de website opgeleverd is, mes in de rug omdat bijna alle functionaliteit voor de community 'verstopt' is (op een community website) en deal met microsoft omdat de layout erg Windows 8-like is. Maar het zal je niet ontgaan zijn dat users dit vaker roepen en denken..

Maar goed, het waarom zal altijd onduidelijk blijven. Terwijl niemand hier zit te wachten op windows 8 op een desktop, lanceren jullie een website die puur gericht is op tablets maar ook zo getoond wordt op desktop. Niemand hoorde je hier klagen over de tracker, over de informatiedichtheid, over de pricewatch, over de frontpage. Jullie gooien echt alles op de kop. Echt dood- en doodzonde :(

En kijk nu eens op de frontpage, gezien de 4 grote 'headlines' hebben jullie alle schijn tegen lol :P
Pagina: 1 ... 40 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.