Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

Pagina: 1 ... 39 ... 58 Laatste
Acties:
  • 190.400 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Hoe komt het dat sinds T7 live is en ik met mijn samsung galasy s2 tweakers.net bezoek dat nu elke keer android internet browser de onderstaande melding geeft? Deze melding had ik met T6 nooit.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xLOxS2UPqSvae6jeocn1DEhy/full.png

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

josje94 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:21:
Hierbij ook een bug:

Wanneer ik in Chrome uitzoom in het forum (90%) (doe ik altijd) dan staat de zoek knop onder de zoekbalk. Wanneer de zoom gewoon op 100% staat is dit niet het geval.

100%
[afbeelding]

90%
[afbeelding]

Sinds de update heb ik mijn browser eigenlijk altijd op 90% zoom staan in Tweakers.
Dit heb ik ook. Ik zoom op GoT in om de tracker te doen laten verdwijnen die ik wél wil op Tweakers maar niet op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ja dat zoom probleem heb ik ook....ik kijk tweakers ook altijd gezoomt op mijn htpc op mijn tv....en tracker past dus al nooit meer mee op het scherm sinds T7 en andere bugs zoals die zoekbalk heb ik dan ook.

Edit: ik heb uitgelogd voor het testen van de certificaat melding. Als ik uitgelogd ben en de browser herstart heb dan krijg ik de melding niet na het laden van tweakers. Maar meteen na inloggen en de browser weer te hebben herstart dan krijg ik toch weer die melding.

[ Voor 40% gewijzigd door SpitfireNL op 25-10-2012 20:02 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SpitfireNL schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 19:30:
Hoe komt het dat sinds T7 live is en ik met mijn samsung galasxy s2 tweakers.net bezoek dat nu elke keer android internet browser de onderstaande melding geeft? Deze melding had ik met T6 nooit.

[afbeelding]
Ook een S2, maar geen problemen, met Opera Mobile dan. Stock browser gebruik ik nooit :P

edit: Stockbrowser ook geen melding.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 25-10-2012 19:51 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Exorcist schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 19:41:
[...]

Dit heb ik ook. Ik zoom op GoT in om de tracker te doen laten verdwijnen die ik wél wil op Tweakers maar niet op GoT.
Godsamme, wat ben je toch ook heerlijk veeleisend. O+
Maar je kan je ook die moeite besparen door wat custom CSS op die tracker toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 20:38

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

hyptonize schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:13:
[...]

Maar je kan je ook die moeite besparen door wat custom CSS op die tracker toe te passen.
Vroeger, in de goede oude tijd (vorige week dus), kon je gewoon een afwijkende tracker instellen voor 't forum. O+

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

hyptonize schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:13:
[...]

Ik ben helemaal niet veeleisend. Ik had gewild dat ik de keuze had, zoals voorheen. Ik vind het eveneens belachelijk om met custom CSS te moeten werken voor iets dat vroeger met een simpel vinkje kon worden afgedaan. Voor de rest verrichten "ze" goed werk door alles zo vlot op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:40:
Ik weet niet of je de warning al hebt bekeken, maar kijk eens wat er is gedaan? :+
Dat is valsspelen door Zeef! Toen ik het schreef was dat er zeker niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

josje94 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:21:
Hierbij ook een bug:

Wanneer ik in Chrome uitzoom in het forum (90%) (doe ik altijd) dan staat de zoek knop onder de zoekbalk. Wanneer de zoom gewoon op 100% staat is dit niet het geval.

100%
[afbeelding]

90%
[afbeelding]

Sinds de update heb ik mijn browser eigenlijk altijd op 90% zoom staan in Tweakers.
Is al een LD topic over :)

Misschien is het handig om niet hier over bugs te praten die je graag geplet zou zien hebben. We hebben daar een heel subforum voor ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ow fijn hoor.. leuk dat er nieuwe functionaliteit is maar ze (zoekknop en zoekveld) passen nu helemaal niet meer op mijn scherm sinds de "zoek in topic" update. ze komen onder elkaar te staan.. ze zijn echt veel te groot.
Ik heb een professionele custom CSS waar het ook niet meer op past. Deze had ik gekopieerd van een pro-CSS-er. en heb zelf geen verstand van dat. Wordt dus wachten tot ik weer ergens een fix tegenkom wat mogelijk weer een week ofzo gaat duren.
Ook zonder custom CSS is zoekveld en zoek-in-topic knop veel te groot en niet alleen in forum maar op alle paginas.. sorry maar het zoekveld is echt veels te groot en de hele horizontale balk neemt te veel ruimte in wat een zeer negatief effect heeft op de informatiedichtheid.

Tenslotte waarom moeten er persé 2 zoekvelden op de frontpage staan? site zoekveld en pricewatch zoekveld. Waarom niet samen integreren naar 1 zoekveld? Er kunnen nog zo veel verbeteringen in verschillende functionaliteiten van tweakers doorgevoerd worden maar het wordt over het hoofd gezien en in de plaats wordt er te veel op het design geconcentreerd.

[ Voor 30% gewijzigd door SpitfireNL op 25-10-2012 21:24 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenUilhoorn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-04 00:02
Waarom worden irrelevante/offtopic reacties eigenlijk nooit geminimaliseerd weergegeven bij nieuwsberichten? Vooral in nieuws met een hoge flamekans zou dat wel een uitkomst zijn. Of is dit al in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:18
SpitfireNL schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:18:
Ow fijn hoor.. leuk dat er nieuwe functionaliteit is maar ze (zoekknop en zoekveld) passen nu helemaal niet meer op mijn scherm sinds de "zoek in topic" update. ze komen onder elkaar te staan.. ze zijn echt veel te groot.
Ik heb een professionele custom CSS waar het ook niet meer op past. Deze had ik gekopieerd van een pro-CSS-er. en heb zelf geen verstand van dat. Wordt dus wachten tot ik weer ergens een fix tegenkom wat mogelijk weer een week ofzo gaat duren.
Ook zonder custom CSS is zoekveld en zoek-in-topic knop veel te groot en niet alleen in forum maar op alle paginas.. sorry maar het zoekveld is echt veels te groot en de hele horizontale balk neemt te veel ruimte in wat een zeer negatief effect heeft op de informatiedichtheid.
Zonder de Custom CSS werkt het prima. (En met de custom CSS die ik nu gebruik werkt de zoekbalk ook prima. Hij staat bij mij boven mijn nickname.)
Je kunt de devvers van tweakers niet overal de schuld van geven... Dat jij een brakke custom CSS gebruikt.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

SvenUilhoorn schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:20:
Waarom worden irrelevante/offtopic reacties eigenlijk nooit geminimaliseerd weergegeven bij nieuwsberichten? Vooral in nieuws met een hoge flamekans zou dat wel een uitkomst zijn. Of is dit al in te stellen?
Niveau
FAQ

Minimum niveau van de zichtbare reacties.

Mijn Voorkeuren

Kan al sinds mensenheugenis.. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 25-10-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:23:
[...]

Zonder de Custom CSS werkt het prima. (En met de custom CSS die ik nu gebruik werkt de zoekbalk ook prima. Hij staat bij mij boven mijn nickname.)...
Ik hou het wel bij mijn meescrollende zoekblokje, stukken handiger en het neemt geen ruimte in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:59:
[...]
Een overzicht van 55 categorieën waarin je moet scrollen heeft ook een leercurve. We stoppen mensen nu in een trechter en houden de keuzes beperkt. Ik heb de indruk dat veel gebruikers helemaal niet zo klikschuw zijn als sommige hardcoregebruikers in dit topic. De categoriebrowser geeft instant respons dus je hoeft nergens op te wachten.
Klikschuw lijkt me niet het juiste woord, maar als het idd. zo is dat ze het minder erg vinden dan hardcore (intensieve) gebruikers, komt dat omdat ze er veel minder intensief mee bezig zijn. Ik hoor het vaak om me heen: 'Wat maakt die ene extra klik nou uit.' of 'Het is toch niet zo erg als je 0,1 sec. langer moet wachten.'. Dat klopt, zolang je een functie niet veelvuldig gebruikt, zul je dat ook niet zo erg vinden. Maar dat is het nu juist, intensieve gebruikers maken er juist wel eh.. intensief gebruik van. Ze repeteren hun handelingen als het ware. Een normale gebruiker zal misschien af en toe, als-ie wat nodig heeft, de pricewatch raadplegen voor een beperkt aantal producten. Zo'n gebruiker zal het waarschijnlijk niet zo erg vinden, of het niet eens in de gaten hebben, dat-ie wat vaker moet klikken. Maar als je, zoals sommigen blijkbaar doen, bijna dagelijks vele producten raadpleegt, zal zo'n enkele extra klik, doordat-ie vele malen terugkeert, uiteindelijk storend gaan werken. Vergelijk het met een loop (of subroutine), waar een overbodige 0,1 sec. vertraging in zit. Loopt die loop maar korte tijd, dan merk je er nauwelijks iets van. Maar als je 'm maar vaak genoeg aanroept, wordt je programma uiteindelijk uitermate traag.

Soms wil ik 'snel' even gericht een categorie bekijken. Dan maakt het niet veel uit. Maar soms zit ik urenlang, zonder een concreet voorafgaand doel, in de PW te struinen, steeds weer terugkerend naar diverse categorieën. B.v. op die manier ben ik in de gaten gekomen dat UPS'en tegenwoordig lang niet zo duur meer hoeven te zijn, en ga ik er één aanschaffen. Daar zou ik anders nooit zo snel naar gezocht hebben, omdat ik het vooraf niet van plan was. Maar als je op die manier van de pricewatch gebruik maakt (waarschijnlijk idd. alleen de hardcore diehards), dan tikken die klikken wél behoorlijk aan, en worden recht evenredig vervelender ;)

Eigenlijk wil ik alleen maar aangeven waarom sommige (hardcore) gebruikers die click's zo vervelend vinden, maar ik wil er verder niet te veel over doorzeuren, ik heb eigenlijk een verzoek wat ik veel belangrijker vind dan dit, en waar ik al jarenlang veel meer last van heb. Daar wil ik al jaren een topic over openen, maar ik heb de tijd en energie nog niet gevonden om dat met de best overtuigende onderbouwing te doen ;)

Wel nog één vraagje: Is het wellicht mogelijk om het venster waar de subcategorieën in staan (met de icoontjes) wat groter te maken? Want nu moet je daar vaak scrollen, en dat is zo jammer (en tijdrovend ;) ) als het eigenlijk niet hoeft.
Tevens gebruiken nieuwskomers vaak het zoekformulier. De hardcoregebruikers zijn gewend dat dit niet werkt, maar je kunt nu dus prima van elke pagina op de site een categorie vinden via het zoekformulier.
Ik had nog niet begrepen, dat je nu ook op subcategorie kon zoeken. Maar nu ik het heb uitgeprobeerd: Inderdaad, voor gericht zoeken is dit ook wel een lekker snelle manier. Het werkt net zo als FARR (voor experts) of Launchy (voor de minder veeleisende gebruiker). Het laat zich niet raden aan welke ik verknocht ben ;)
In de oude site kon je ook niet terug via de breadcrumb (kon wel maar dan kwam je gewoon terug op de homepage van de Pricewatch). De laag subcategorieën op het niveau van sata- / ata- / sas-hardeschijven of ati- / nvidia-videokaarten hebben we vervangen voor specs wat een veel nettere oplossing is. De categoriebrowser maakt het wel makkelijker om nu toch iets te doen met breadcrumbachtige navigatie naar het segment en de hoofdcategorie.
Voor die filteroptie blijkt ook mijn voorkeur te liggen: Op de oude site gebruikte ik wanneer het kon ook al vaak de filteroptie boven de directe link naar een subcategorie. Maar een breadcrumb met een directe link naar bv. de hoofdcategorie zou toch wel fijn zijn. Want nu moet je daar 3x voor klikken, en dat is, zoals uitgelegd, best storend bij veelvuldig gebruik. Bovendien staan er bij de individuele artikelen wél breadcrumbs. Dan zou het juist de consistentie bevorderen als er bij de overzichten óók breadcrumbs zouden staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:29:
[...]
Ik hou het wel bij mijn meescrollende zoekblokje, stukken handiger en het neemt geen ruimte in..
* yannickie111 heeft de hele header gefixeerd. Alles scrollt dus mee, inclusief zoekvak 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:31:
[...]

* yannickie111 heeft de hele header gefixeerd. Alles scrollt dus mee, inclusief zoekvak 8)
Werkt ook :) Alleen ben je wel wat verticale ruimte kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:34:
[...]
Werkt ook :) Alleen ben je wel wat verticale ruimte kwijt.
Die heb ik niet nodig met zo'n hoge informatiedichtheid van tweakers!
En daarbij, ik heb een whopping 900 (!) pixels in de hoogte.

Ow wacht.... :/ :'( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:42:
[...]

Die heb ik niet nodig met zo'n hoge informatiedichtheid van tweakers!
En daarbij, ik heb een whopping 900 (!) pixels in de hoogte.

Ow wacht.... :/ :'( ;(
Ik 1080, maar ik heb wel een zooi padding kleiner gemaakt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:31

The Legend

*Plop*

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rVuCagiWbIvBnV2AWzBFcvIV/thumb.png

Voor het eerst de PW weer gebruikt sinds TW7. Bugje ontdekt, zie bovenstaand. Geen idee of het al gemeld is, maar een snelle zoekopdracht in Devvers levert niets op.

In het algemeen ben ik niet echt blij met TW7, maar met de aangekondigde en reeds doorgevoerde verbeteringen gaat het wel werkbaar worden vermoed ik. Ik moet wel zeggen dat ik de huidige site overhaul wat betreft de integratie forum en FP veel beter is gelukt dan de vorige keer. Toen ben ik qua forum direct overgegaan naar de 'oude' layout. Die neiging heb ik nu veel minder.

Ik klik ook voor het eerst via de FP naar het forum, dat heb ik in de 12 jaar hiervoor nooit gedaan :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:54:
...

Ik klik ook voor het eerst via de FP naar het forum, dat heb ik in de 12 jaar hiervoor nooit gedaan :P
Ik nog nooit, ik heb bookmarks in de browser voor het forum en de FP.

En bij iemand anders tiep ik gewoon gathering.tweakers.net in als ik op het forum moet wezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:05:
[...]

Ik nog nooit, ik heb bookmarks in de browser voor het forum en de FP.

En bij iemand anders tiep ik gewoon gathering.tweakers.net in als ik op het forum moet wezen :P
got.tweakers.net is sneller getikt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:06:
[...]

got.twk.rs is korter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Now breaks my wooden shoe! Toch nog een leermoment deze dag! Ik dank u vriendelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorlox
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

Ik weet nog of ik de vraag goed stel echter ik mis bij de nieuws items het klikken op een dag en dat je dan lekker door alle nieuws van vandaag kan scrollen... Ik deed niet anders bij v6
Verder mis ik gezelligheid. Maar goed hoe je dat bouwt .geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

CaptJackSparrow schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:03:
Ik blijf ondanks alle verklaringen toch mijn twijfels houden.

Ik ben geen webdesigner/developer en ik heb begrepen dat het nieuwe back-end niet zondermeer aansloot op het V6 front-end echter...

Een grote hedendaagse website bestaat in essentie uit een database waar de 'content' in zit opgeslagen waar de front-end code de informatie uit ophaalt en met een bepaalde vormgeving en user interface met diverse menu's en knopjes aan de gebruiker aanbiedt.

Ik maak me sterk, maar kan me vergissen, dat het overgrote deel van de front-end code (CSS/scripts/etc.) als functie heeft die vormgeving/UI te bepalen en dat maar een relatief klein deel van de code dient voor het communiceren met dat back-end van de site/het ophalen van de content uit de database(s).

Als dat inderdaad zo is dan had men lijkt mij alleen in dát deel van de code de nodige aanpassingen moeten maken om te zorgen dat het V6 front-end de benodigde content uit het V7 back-end aan de gebruiker kan uitserveren.
Ik weet niet bijster veel van zowel Tweakers backend als frontend, maar heb wel ervaring met databases en (web)applicatie development op databases.... en nee, zoals jij denkt werkt het niet (helaas).

Naar wat ik begrepen heb is de complete datastructuur op de schop gegaan is. Achter Tweakers ligt een relationele database, met (zeer waarschijnlijk) heel erg veel tabellen en een bijbehorend gecompliceerd netwerk van diverse relaties tussen die tabellen (simpel voorbeeldje ter beeldvorming: klik). De informatie in deze tabellen wordt opgevraagd uit de database en op scherm getoont door middel van zogenoemde SQL Queries (SQL = een 'programmeertaal' om met databases te babbelen en daar de juiste info uit op te halen of in weg te schrijven), die elk geschreven zijn voor die specifieke databasestructuur, en uit die specifieke databasestructuur ook specifieke informatie ophalen en wegschrijven (meestal uit/in meerdere tabellen tegelijk). Achter elke pagina die je op scherm krijgt zitten queries en subqueries, en vele van die schermen zijn dusdanig complex dat er gegarandeerd vele queries achter zitten.

De queries die voor de Twk6 backend geschreven zijn werken totaal niet op de Twk7 backend. Het enige wat je van die schermen zou kunnen houden is de kale lay-out. Alles wat er aan databasecode achter zit is echter onbruikbaar op de nieuwe backend.

Er zijn feitelijk maar 2 manieren om dat te ondervangen:
1.) alle queries achter elk scherm van de grond af opnieuw ontwikkelen - waarbij het de vraag is of dat altijd mogelijk is zelfs.
2.) een conversiedatabase ontwikkelen waarbij de Twk7 data eerst volledig wordt omgeslagen naar de Twk6 databasestructuur... en dan daarop de Twk6 schermen te 'enten'.

Beide zijn ongelooflijk veel werk, en 1 heeft dermate veel implicaties en doorlooptijd dat het - vanuit ontwikkelperspectief - gewoonweg onwenselijk / onhaalbaar te noemen valt. Een totale conversieslag van de Twk7 database terug naar de Twk6 database is dan sneller... maar "sneller" is daarbij een zeer relatief begrip. Dat is minimaal weken, vermoedelijk maanden werk wil je het goed doen en ook goed testen voordat je het uitrolt.
Was dat nou echt zoveel werk geweest? Was dat méér werk geweest dan een nieuwe front-end maken en die weer helemaal van nieuwe functionaliteit te voorzien [...]
In retrospect wellicht niet. Maar het stadium waarin die keus gemaakt had kunnen worden zijn we al 2 jaar ontwikkelen voorbij. Het is niet mogelijk om de Twk7 backend aan te sluiten op de Twk6 frontend, als dat ook maar in de buurt van haalbaar was dan was het waarschijnlijk al gebeurd of in gang gezet.

De keuze is dus:
1.) Of Twk6, met de oude backend met data van inmiddels ruim 1 week oud, en verlies van alles wat sindsdien gebeurd is (forum, fp, posts, blogs, custom cs etc)
2.) Of door de zure appel - en ja ook ik vind hem momenteel erg zuur - heen bijten met Twk7...

Optie 1 is feitelijk niet haalbaar meer... 1 of wellicht 2 dagen na live-gaan van Twk7 had men nog kunnen stellen dat het verlies aan data acceptabel was (en zelfs dat is zwaar discutabel). Nu kan men dat echt niet meer maken, ook niet naar de users toe, het gaat inmiddels gewoon over teveel data. Helaas...

Ik hoop dat ik hiermee - zonder tweakersspecifieke kennis - toch de situatie wat duidelijk heb gemaakt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 25-10-2012 22:47 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

vorlox schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:10:
Ik weet nog of ik de vraag goed stel echter ik mis bij de nieuws items het klikken op een dag en dat je dan lekker door alle nieuws van vandaag kan scrollen... Ik deed niet anders bij v6
Verder mis ik gezelligheid. Maar goed hoe je dat bouwt .geen idee
De menuknop 'Nieuws' ofwel www.tweakers.net/nieuws/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vind het wel jammer dat het tabje 'My Active Topics' op de indexpagina van het forum er nog steeds niet bij staat. Dat is toch 2 minuutjes werk om even toe te voegen? :P

Moet nu aldoor heel omslachtig op 'MyReact' klikken en met de muis naar beneden gaan om op 'aantal berichten' te klikken.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 25-10-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:06:
[...]

Ach, die 2ms :+

gathering.tweakers.net zit gewoon in mijn vingers qua volgorde, ik hoef er niet eens over na te denken :+
Net zoals Zaanstad nu znstd is zeker :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Palomar schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:14:
Vind het wel jammer dat het tabje 'My Active Topics' op de indexpagina van het forum er nog steeds niet bij staat. Dat is toch 2 minuutjes werk om even toe te voegen? :P

Moet nu aldoor heel omslachtig op 'MyReact' klikken en met de muis naar beneden gaan om op 'aantal berichten' te klikken.
Het toepassen is inderdaad niet zoveel werk. Maar het moet wel in het design passen, en dat is niet zo moeilijk als veel mensen denken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:18:
[...]

Ach, die 2ms :+

gathering.tweakers.net zit gewoon in mijn vingers qua volgorde, ik hoef er niet eens over na te denken :+

[...]

Net zoals Zaanstad nu znstd is zeker :X
Verrek, je hebt gelijk. Dat ziet er idd. écht niet uit _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:22:
[...]

Verrek, je hebt gelijk. Dat ziet er idd. écht niet uit _O-
offtopic:
En hun vroegere slogan dan, Top van de Randstad :')
Ik woon er :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Geografisch gezien klopt het wel, dus ze hebben wel humor :+

Maar met znstd zijn ze idd. tever doorgedraafd ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
hyptonize schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:18:
[...]

Het toepassen is inderdaad niet zoveel werk. Maar het moet wel in het design passen, en dat is niet zo moeilijk als veel mensen denken. ;)
eeeh... ik heb het over dit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/18325629/troep/tweakersbalk.PNG

Er is nog bakken met ruimte en in de code zijn dat gewoon <li>'tjes. Lijkt me heel simpel, of het forum moet gebruik maken van een heel omslachtig framework/template-systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
fespen schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:57:
Dit kan toch echt niet.
Ik moest 4 keer kijken voordat ik zag dat het geen aso was die op mijn V&A reactie reageerde.

"Ik heb je een DM gestuurd" had trouwens niet veel uitgemaakt.

[afbeelding]
net als de nieuws item.
het is wachten op een titel die grappig maar belangrijker onduidelijk aansluit bij "en andere videos"

dit is letterlijk wat je leest. alleen als ik heel goed kijk is "en" in een ander lettertype. (als ik het goed heb hoor)

Video - Need for Speed Most Wanted komt ook naar tablets en negen andere video's

[ Voor 9% gewijzigd door fespen op 25-10-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:34:
[...]

eeeh... ik heb het over dit:

[afbeelding]

Er is nog bakken met ruimte en in de code zijn dat gewoon <li>'tjes. Lijkt me heel simpel, of het forum moet gebruik maken van een heel omslachtig framework/template-systeem.
In Greasemonkey iets als dit aanmaken:

JavaScript:
1
2
var activetopics = $("div#forumheading");
activetopics.append('<br><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_activetopics">Active Topics</a>');

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 15-09 14:00

PromWarMachine

Forsaken Archer

Die kende ik nog niet! Thanks.
Het probleem met mijn typesnelheid is echter dat ik soms sneller type dan ik denk. 8)7

Dat betekent dat ik met got.tweakers.net sneller klaar ben dan met got.twk.rs, maar ik ga hem proberen te onthouden.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromWarMachine schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:15:
[...]
...

Dat betekent dat ik met got.tweakers.net sneller klaar ben dan met got.twk.rs, maar ik ga hem proberen te onthouden.
Gewoon een tattoo laten zetten.. :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KTu261qSKWSPYrMUw5SCDUM6/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulr84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 20:08
fespen schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:37:
[...]

dit is letterlijk wat je leest. alleen als ik heel goed kijk is "en" in een ander lettertype. (als ik het goed heb hoor)
Volgens mij geen ander font, maar wel kleiner idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 555Henny555
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 10:06
Geef mij maar gewoon terug tweakers 6, deze was voormij veel beter op mijn gsm. Nu moet ik elke keer in en uitzomen en opzij scrollen om iets te kunnen lezen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

555Henny555 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:56:
Geef mij maar gewoon terug tweakers 6, deze was voormij veel beter op mijn gsm. Nu moet ik elke keer in en uitzomen en opzij scrollen om iets te kunnen lezen ...
Of meer terug:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iUXrdLZUZFAeVhBTan6aHqr7/medium.jpg

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Laatst online: 15-09 16:56

PCR

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 11:42

franssie

Save the albatross

we zijn nu een week+ onderweg, forum search is terug (haat liefde ding), plan is ook al weer drie dagen oud.
Consolidated update please.
Wat ik nu tot nu toe nog zie ben ik nog steeds voor een roll-back, sorry voor alle moeite maar het is te weinig zichtbaar.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

franssie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 02:03:
we zijn nu een week+ onderweg, forum search is terug (haat liefde ding), plan is ook al weer drie dagen oud.
Consolidated update please.
Wat heb je liever? Dat er daadwerkelijk aan de punten gewerkt wordt waarvan gezegd is dat die waarschijnlijk binnen 2 weken live staan, of dat de verantwoordelijken continu minuscule, nietsbetekenende updates aan je gaan geven in dit topic waar je vervolgens niets aan hebt omdat de fixes zelf nog niet klaar zijn?
Wat ik nu tot nu toe nog zie ben ik nog steeds voor een roll-back, sorry voor alle moeite maar het is te weinig zichtbaar.
Tsja, een rollback gaat niet gebeuren. En als je verwachtte dat ál je problemen binnen een week ineens op magische wijze opgelost zouden zijn dan zit er een fout in jouw verwachtingspatroon. Er gaat nou eenmaal tijd overheen. Ben blij dat de belangrijkste issues ook echt opgepakt worden, niet elke site zou zo de hand in eigen boezem steken...

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 26-10-2012 02:12 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij niet elke site was het uberhaupt nodig geweest dat te doen. Denk daar maar eens over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:52
NMe schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 02:11:
[
[...]

Tsja, een rollback gaat niet gebeuren. En als je verwachtte dat ál je problemen binnen een week ineens op magische wijze opgelost zouden zijn dan zit er een fout in jouw verwachtingspatroon. Er gaat nou eenmaal tijd overheen. Ben blij dat de belangrijkste issues ook echt opgepakt worden, niet elke site zou zo de hand in eigen boezem steken...
Er zijn inderdaad vast sites die het niet doen inderdaad, maar die sites hebben na een maand of 2 waarschijnlijk dan ook nog 3 unieke bezoekers ofzo...

Ik hoop niet dat Tweakers eenzelfde lot ondergaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx4ever
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik mis de meuktracker eigenlijk wel op de frontpage. Gebruikte hem stiekem toch vaker dan gedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:54
Merk ook dat CTRL+klik niet werkt in menu's (bijvoorbeeld 'Meer' of 'Gebruikersnaam'). Is dat bewust gedaan? :P Vind het soms wel handig om iets in een apart tabje te openen.

[ Voor 28% gewijzigd door Steephh op 26-10-2012 08:22 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 23:20
Steephh schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:21:
Merk ook dat CTRL+klik niet werkt in menu's (bijvoorbeeld 'Meer' of 'Gebruikersnaam'). Is dat bewust gedaan? :P Vind het soms wel handig om iets in een apart tabje te openen.
Als je met linker muis knop op het menu klikt en dan met ctrl+klik (of de scroll indrukken) op de link klikt waar je heen wilt werkt het wel. :)

Voorbeeld:
Links klik op: Meer
CTRL+ klik op: Tweakblogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Na een week gebruik gemaakt te hebben (moet zeggen dat het een stuk minder is nu dan voor de overhaul) kan ik er maar niet aan wennen. Ik snap best dat er een hoop moeite gedaan wordt om het 'goed' te krijgen maar nieuw is niet altijd beter.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
En daar was de oude zoekfuncctie in forumtopics ook al weer terug. Gaat de goede kant op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
Alleen jammer dat de search het niet doet als je in myreact op het blauwe ballonnetje klikt. Dan ben je opeens de keuzeoptie bovenin kwijt. Komt om een of andere vage reden door de url ofzo?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Senor Sjon schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:51:
Alleen jammer dat de search het niet doet als je in myreact op het blauwe ballonnetje klikt. Dan ben je opeens de keuzeoptie bovenin kwijt. Komt om een of andere vage reden door de url ofzo?
Welk blauw balonnetje? Ik probeer het te reproduceren, maar ik zie alleen blauwe balonnetjes van posts in mijn posthistory/AT.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Senor Sjon schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:51:
Ik heb het idee dat het niet werkt als je een link hebt naar een specifiek bericht ipv een pagina. Als ik bijvoorbeeld de URL van jou bericht pak (Senor Sjon in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*") dan werkt het ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Rupie op 26-10-2012 08:58 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Rupie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:57:
[...]

Ik heb het idee dat het niet werkt als je een link hebt naar een specifiek bericht ipv een pagina. Als ik bijvoorbeeld de URL van jou bericht pak (Senor Sjon in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*") dan werkt het ook niet.
Dat lijkt het inderdaad te zijn ja. Ik snapte ook al niet waarom het er de ene keer wel stond en de andere keer niet :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
Jup, en als je naar de ongelezen berichten gaat, begin je op (ook in de URL) vanaf een bericht, bijvoorbeeld:
code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/39173577#39173577
geeft geen search opties.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Het valt mij trouwens ook op dat ik via een link als Senor Sjon in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*" bovenaan de pagina terecht kom en niet bij het bewuste bericht. Dacht dat ik dat al eerder gemerkt had maar dat dat op een gegeven moment wel weer werkte. Of ligt dat aan mij/IE8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Rupie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:29:
Dacht dat ik dat al eerder gemerkt had maar dat dat op een gegeven moment wel weer werkte. Of ligt dat aan mij/IE8?
Da's een bugje in combinatie met IE8, is gemeld al :)

[ Voor 14% gewijzigd door Carpento op 26-10-2012 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Carpento schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:32:
[...]

Da's een bugje in combinatie met IE8, is gemeld al :)

Dan is dat het, kom het topic niet vinden. En dan heb ik het waarschijnlijk op mijn eigen laptop wel zien werken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 12:04
Niet alles is negatief. De indeling van de berichten is inderdaad erg wennen.
Wat is wel positief vind in de pricewatch indeling. klik klik en je bent waar je wilt zijn.

*my 50 cents of comment*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 20:15
Al jaren maak ik met veel -plezier- gebruik van jullie website,
vooral het forum en het pricewatch deel vind ik fantastisch.

Het zoeken door de pricewatch werkte perfect (bladeren, filters, zoekfunctie).
Echter sinds de update.. ik heb al menig andere site geprobeerd in de tussentijd, want het werkt verre van prettig (helaas):

Met name hoe je nu door de pricewatch heen moet vind ik ronduit slecht. Je moet nu eigenlijk weten binnen welke catagorie iets valt, plus het kost veel meer tijd omdat je de menutjes door moet. Wellicht wel handig voor de newbie non-tweaker, maar ik vind het tergend irriant (helaas).

Hopelijk kan daar nog iets aan gedaan worden. |:(

Verder: net en modern design; stuk beter mobiel te doorlopen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 11:37
De V&A gedeelte is een ramp geworden met de nieuwe tweakers ,je moet 6x klikken om ergens te komen.
Verder zijn de onderdelen niet op volgorde ,type ingedeeld.
Voorbeeld als je een 2.5" HD aan het zoeken bent jij moet het tussen al de gewone HD's bladeren.
Vroeger ging het met een druk op de knop.

Wat het mij betreft is de nieuwe site niet echt (noob) gebruiksvriendelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Stinow schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:16:
Met name hoe je nu door de pricewatch heen moet vind ik ronduit slecht. Je moet nu eigenlijk weten binnen welke catagorie iets valt,
Dan zoek je toch op het artikel? Met 2 karakters wordt er al gezocht naar zo'n merk, type, aanduiding what so ever.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 04:22:
Bij niet elke site was het uberhaupt nodig geweest dat te doen. Denk daar maar eens over na.
Ik zie je nu al twee keer achter elkaar een oneliner posten die niets bijdraagt en enkel is om te bashen. Als je zo wanhopig op zoek bent naar een reactie op je gestook, dan bij deze: komt er een derde oneliner dan ga ik je actief helpen op zoek te gaan naar een andere site om je geweldig constructieve bijdragen te ventileren :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Wie heeft er in zijn of haar CSS een oplossing voor [Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug? gemaakt? Als het niet teveel moeite is zou ik graag screenshots willen van de forumlisting, een subforum en een topic. Zet ze alsjeblieft in [Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?. Alvast dank! :)

[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 26-10-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

zeef schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:05:
Wie heeft er in zijn of haar CSS een oplossing voor [feat][Got] Kleurverschil forumonderdeel gemaakt? Als het niet teveel moeite is zou ik graag screenshots willen van de forumlisting, een subforum en een topic. Zet ze alsjeblieft in [feat][Got] Kleurverschil forumonderdeel. Alvast dank! :)
Ik denk niet dat dat makkelijk gaat zonder een aanduiding van het actieve segment in de broncode ergens ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Laguna

Connaisseur

Wie heeft er in zijn of haar CSS een oplossing voor [feat][Got] Kleurverschil forumonderdeel gemaakt? Als het niet teveel moeite is zou ik graag screenshots willen van de forumlisting, een subforum en een topic. Zet ze alsjeblieft in [feat][Got] Kleurverschil forumonderdeel. Alvast dank! :)
_eXistenZ_ heeft dat verwerkt in zijn CSS echter werkt dit niet bij elke browser (bij mij bijvoorbeeld niet in Chrome Versie 22.0.1229.94 m).

Echter ik geloof dat de poster van dat topic niet genoeg karma heeft behaald in het afgelopen half jaar om gebruik te kunnen maken van een custom CSS.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Laguna schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:20:
[...]

_eXistenZ_ heeft dat verwerkt in zijn CSS echter werkt dit niet bij elke browser (bij mij bijvoorbeeld niet in Chrome Versie 22.0.1229.94 m).

Echter ik geloof dat de poster van dat topic niet genoeg karma heeft behaald in het afgelopen half jaar om gebruik te kunnen maken van een custom CSS.
Ik ben benieuwd naar jullie screenshots dus kom maar op. Er zullen vast wel meer versies rondzwerven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:05:
[...]

Ik zie je nu al twee keer achter elkaar een oneliner posten die niets bijdraagt en enkel is om te bashen. Als je zo wanhopig op zoek bent naar een reactie op je gestook, dan bij deze: komt er een derde oneliner dan ga ik je actief helpen op zoek te gaan naar een andere site om je geweldig constructieve bijdragen te ventileren :>
Selectief lezen is ook een vak? Volgens mij heb ik tussen de frustratie door netjes een beschrijving gedaan van v&a functionaliteit die niet correct werkt. Als je de pest aan me hebt is dat prima en druk je fijn op die ban-knop als je middag daar beter van wordt. Kan ik in het vervolg constructief bedoelde opmerkingen helemaal achterwege laten, daar lees je immers toch gewoon door/overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bedoel je dit: Zartok in "[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?"?

crisp schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:08:
[...]

Ik denk niet dat dat makkelijk gaat zonder een aanduiding van het actieve segment in de broncode ergens ;)
Wel met userscripts en nasty innerHTML opvragingen :P. Kunnen we een forum niet de afkorting <scr'+'ipt type="text/javascript" src="http://tweakers.net/lemmings.js"></sc'+'ript> geven :+ >:)

[ Voor 27% gewijzigd door BtM909 op 26-10-2012 12:36 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

zeef schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:23:
[...]

Ik ben benieuwd naar jullie screenshots dus kom maar op. Er zullen vast wel meer versies rondzwerven. ;)
Screenshot daarvan zie je zodra je op z'n naam klikt in mijn post.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
BtM909 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:34:
[...]

Bedoel je dit: Zartok in "[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?"?

[...]

Wel met userscripts en nasty innerHTML opvragingen :P. Kunnen we een forum niet de afkorting <scr'+'ipt type="text/javascript" src="http://tweakers.net/lemmings.js"></sc'+'ript> geven :+ >:)
Ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Laguna schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:36:
[...]

Screenshot daarvan zie je zodra je op z'n naam klikt in mijn post.
Klopt maar nu nog een subforum en een post. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenUilhoorn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-04 00:02
Exorcist schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:27:
[...]

Niveau
FAQ

Minimum niveau van de zichtbare reacties.

Mijn Voorkeuren

Kan al sinds mensenheugenis.. 8)
Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einstein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-03 18:12
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:05:
[...]

Dreigen met bans in een topic van users die zeer ontevreden zijn. Goed bezig!

Bij mij op de afdeling IT wordt de site nauwelijks nog gebruikt door de medewerkers. Ik zou me daar zorgen om maken ipv je frustratie te uiten over woordkeuze die je niet aanstaat.

Een rollback gaat niet gebeuren is al meermalen door de devs gemeld. Nou, dan meld ik ook iets: als de vormgeving in grote lijnen zo blijft dan gaat er iets anders ook niet meer gebeuren: mijn frequente bezoek.

Verbeteringen aan de huidige omgeving? Vraag me sterk af of dat voldoende is om uitloop te voorkomen.
Ben benieuwd of Tweakers iets is waar ik over een paar jaar alleen nog via wayback.org naar toe kan surfen.

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

einstein schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:44:
[...]

Bij mij op de afdeling IT wordt de site nauwelijks nog gebruikt door de medewerkers. Ik zou me daar zorgen om maken ipv je frustratie te uiten over woordkeuze die je niet aanstaat.

Een rollback gaat niet gebeuren is al meermalen door de devs gemeld. Nou, dan meld ik ook iets: als de vormgeving in grote lijnen zo blijft dan gaat er iets anders ook niet meer gebeuren: mijn frequente bezoek.

Verbeteringen aan de huidige omgeving? Vraag me sterk af of dat voldoende is om uitloop te voorkomen.
Ben benieuwd of Tweakers iets is waar ik over een paar jaar alleen nog via wayback.org naar toe kan surfen.

;w
Helaas werkt bij de Wayback Machine alleen de FP, zodra je iets aanklikt kom je op T7 uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 20:52
Outerspace schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:49:
[...]

Dan zoek je toch op het artikel? Met 2 karakters wordt er al gezocht naar zo'n merk, type, aanduiding what so ever.
Ik heb niet alle commentaar en reacties gelezen, maar regelmatig meen ik als reactie op de volgens sommigen slecht werkende pricewatch te lezen, dat je gebruik kunt maken van de zoekenfunctie. Dat werkt natuurlijk alleen als je weet hoe hetgeen heet waar je naar zoekt. En dit kon ook al in de vorige versie. Vaak is het echter ook zo dat je d.m.v. filters wilt browsen door een bepaald aanbod. En juist dat werkt nu vele malen minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

einstein schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:44:
[...]

Op het moment dat die user een stoorzender is? Ja. Zeiken om het zeiken, daar wordt niemand beter van. Ze willen op kantoor best de grote problemen oplossen maar als je alleen in een oneliner roept dat het allemaal maar kut is kan er niks opgelost worden en lopen de frustraties aan beide kanten hoog op.

Niet dat dat zich beperkt tot oneliners trouwens, want ook jij zegt in deze post niet veel meer dan "het is kut". ;)
Gezien het feit dat een groot deel van de mensen in dit topic heeft aangegeven dat de beloofde wijzigingen de site weer leefbaar zullen maken deel ik die zorgen niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 18:02
NMe schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:56:
[...]

Gezien het feit dat een groot deel van de mensen in dit topic heeft aangegeven dat de beloofde wijzigingen de site weer leefbaar zullen maken deel ik die zorgen niet. ;)
Zou het doel niet moeten zijn dat de site beter wordt dan T6? Zowel voor power-user als minder frequente bezoeker? Dan is leefbaar misschien niet het juiste begrip ;) Het zou in elk geval wel eerlijk zijn om na enkele weken/maanden, als T7 'af' is, alsnog die vergelijking te maken. Pas dan weten we waar T7 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jn0077 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:00:
[...]

Zou het doel niet moeten zijn dat de site beter wordt dan T6? Zowel voor power-user als minder frequente bezoeker?
Wat ik tot nu toe gezien heb is dat de site er vrijwel hetzelfde uit zou kunnen zien als T6 nadat alle huidige fixes live gaan. Voor de poweruser die met T6 geen problemen had verwacht ik dus geen problemen meer. Nieuwe gebruikers kennen de oude site niet en kunnen, denk ik, met de nieuwe site beter overweg.
Dan is leefbaar misschien niet het juiste begrip ;) Het zou in elk geval wel eerlijk zijn om na enkele weken/maanden, als T7 'af' is, alsnog die vergelijking te maken. Pas dan weten we waar T7 staat.
Dat komt vast wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Is er al bekend wanneer er nieuwe fixes online komen? Bijvoorbeeld de gekleurde nieuws-icons en hogere informatiedichtheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 13:31
NMe schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:56:
[...]
Vraagje wat dit betreft. Ik zie inderdaad veel beloofde wijzigingen, maar in hoeverre gelden die ook voor niet ingelogde gebruikers ? m.a.w. wat wordt standaard anders en wat alleen via user preferences ?
(vraag van iemand die alleen inlogt als hij wat te melden heeft )

btw. Ik ben ook niet al te gelukkig met de visuele aspecten van T7, maar dat over-emotionele bashen mag na een week inderdaad wel eens over zijn. De afkoelingsperiode is al lang voorbij. Er worden dingen veranderd, nu is het de tijd om even rustig af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

hylke94 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:10:
Is er al bekend wanneer er nieuwe fixes online komen? Bijvoorbeeld de gekleurde nieuws-icons en hogere informatiedichtheid?
De gekleurde iconen in de newsfeed op de frontpage als het goed is vandaag, de aanpassing van de achtergrondkleur en dichtheid maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:40

WoutF

Hoofdredacteur
hylke94 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:10:
Ik ben niet van de planning, maar begin volgende week moet dat wel online zijn, met heel veel mazzel misschien eerder :) intern heb ik het hier al gezien (en het ziet er vet uit!), maar ik weet niet of alles al helemaal af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Femme schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:22:
[...]

De gekeurde iconen in de newsfeed op de frontpage als het goed is vandaag, de aanpassing van de achtergrondkleur en dichtheid maandag.
Dan kijk ik (en vast ook nog heel wat andere tweakers) nou al uit naar maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

locke960 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:16:
[...]

Vraagje wat dit betreft. Ik zie inderdaad veel beloofde wijzigingen, maar in hoeverre gelden die ook voor niet ingelogde gebruikers ? m.a.w. wat wordt standaard anders en wat alleen via user preferences ?
(vraag van iemand die alleen inlogt als hij wat te melden heeft )
De achtergrondkleur en dichtheid zal automatisch ingesteld worden op basis van beeldschermresolutie en tijdstip. De automatisch instelling kun je overrulen en je kunt een voorkeur met extra hoge dichtheid selecteren (er komen drie settings waarvan twee automatisch worden ingesteld). Dit werkt voor alle gebruikers.

Over de tracker kan ik nog niet zoveel zeggen omdat daar nog geen definitief ontwerp van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Hoezo is er eigenlijk op de FP gekozen voor donkerblauwe links met de standaard paarse kleur bij visited? Ik vond de manier bij T6 veel professioneler tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 15:23
Mag ik even zeggen dat ik de nieuwe Tweakers wel een ware verbetering vind ten opzichte van de vorige? :+ Ik vind dat het nu veel meer rust uitstraalt. Het probleem met mij was altijd dat ik voor erg veel dingen niet snapte waarvoor ze überhaupt diende, dat probleem heb ik nu niet meer. Ik wordt ook niet meer overdonderd met informatie. Ik vind het nu veel overzichtelijker en kan alles gemakkelijker vinden.

De nieuwe tweakers is d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
En weer een twee fixes online. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OqMOg2QSktEVbpDo0UrDmpTW/full.png

en een fix voor xoeken in het topic als je in een specifieke post zat te kijken.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
WoutF schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:23:
[...]
intern heb ik het hier al gezien (en het ziet er vet uit!), maar ik weet niet of alles al helemaal af is.
Het 1e gedeelte van deze zin heb ik meerdere malen gelezen vanuit crew toen het over T7 ging.
En toen was er niet het voorbehoud wat jij na de komma maakt
Dus tja, moet ik dit soort opmerkingen nou positief of negatief opvatten >:)

Nee hoor, ik heb er alle vertrouwen in dat het weer goedkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

En de navigatie boven het forum, dus inclusief active topics + posthistorie? En dan het liefst op alle plekken binnen het forum?

Lijkt me niet de allermoeilijkste (al ben ik geen developer natuurlijk :P).

Ik heb me even bewust stilgehouden want ik ben op zich vrij geduldig hoor O-) Maar nu we toch schattingen voorbij zien komen... ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 20:30
De tijden bij nieuwsposts lijkt me ook wel duidelijk wat het moet worden, met bijna 10.000 stemmen heeft 83% op 24-uurs-notatie gestemd :Y)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Hahn schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:30:
De tijden bij nieuwsposts lijkt me ook wel duidelijk wat het moet worden, met bijna 10.000 stemmen heeft 83% op 24-uurs-notatie gestemd :Y)
Ik denk dat ze dat intern ook al lang weer hebben aangepast. Alleen krijgen wij het nog niet te zien. Misschien dat dat vanavond of maandag ook ineens anders is, wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De tijden komen samen met de gekleurde bullets, maar er zijn helaas nog wat issues met de verticale uitlijning van de bullets in verschillende browsers waardoor het vandaag niet lukt om dit te releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Femme schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:40:
[...]

De tijden komen samen met de gekleurde bullets, maar er zijn helaas nog wat issues met de verticale uitlijning van de bullets in verschillende browsers waardoor het vandaag niet lukt om dit te releasen.
Maar die komen toch gewoon op de plaats van de oude bullets? Die staan wel overal goed (neem ik aan, heb nog niet in elke browser gekeken). Of zijn de nieuwe bullets ook meteen groeter/kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosury
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-03 12:43
Ik weet niet of dit al is langstgekomen, maar ik zit hier op mijn werk (met een IT beleid waar je niets extern mag installeren) nog met windows xp sp3 en internet explorer 7.

Als ik nu de Tweaker 7 website bekijk zijn er toch wel een hele hoop zaken die verkeerd afgebeeld/uitgelijnd worden. Een aantal CSS zaken komen volgens mij niet meer goed door. Zoals de bullets op de front page krijg ik niet te zien, alsook de shop review sterretjes en beoordelings sterretjes. Voorts loopt er nog wat text hier en daar door elkaar en zijn er een aantal spaties verdwenen.

Het lijkt mij logisch dat ie7 niet echt meer volledig wordt ondersteunt, maar wordt hier nog iets aan gedaan? Of kan ik beter even onze IT dienst lastig vallen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Los van of de devvers wat voor je kunnen betekenen zou ik dat laatste óók doen. IE7 is nou niet bepaald state of the art meer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
IE7 is vaak nooit geupgrade omdat er oude applicaties zijn die zwaar op ActiveX leunen. Probeer IT ervan te overtuigen om ook een browser als Chrome of FF te installeren voor 'nieuwe' sites. Het is tegenwoordig bijna onmogelijk om daar nog rekening mee te houden.

[ Voor 16% gewijzigd door Hydra op 26-10-2012 16:32 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:06
Mooi dat er weer gezocht kan worden in de forums, great job well done :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat stemt mij inderdaad toch wat gerust. Ik ging me soms al afvragen (overigens niet alleen door T) of ik wellicht de enige was, die daar niets in ziet ;)
Pagina: 1 ... 39 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een paar antwoorden op veel gestelde vragen in dit topic.

Nieuwe update : Tweakers 7: de puntjes op de i

.Plan - Een dag met Tweakers 7 Reactie van Tweakers over veel gestelde vragen over de layout, kleur etc. etc.

Search in topics
[Feat] [GoT] Gekleurde forummapjes terug?
Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic CSS scripts voor Tweakers 7
[Feat] Tracker meescrollen
Tracker fixeren op minder brede schermen : Gaan we fixen
Het nieuwsoverzicht komt terug

Update 24-10
Known issues die zeker opgelost gaan worden (timing nog niet te zeggen, maar binnen nu en 2 weken moet het overgrote deel gedaan zijn, niet op volgorde van prio)

• Zoeken in topics DONE
  • Night mode (donkere achtergrond) DONE (zie hieronder)
  • Instelbaar contrast (wit tot grijs) van achtergrond naast de content-area als night mode je te donker is DONE
  • Informatiedichtheid (regelafstand + padding) instelbaar op 3 niveau's (normal / cozy / compact, waarbij cozy more or less Tweakers 6-stijl is) DONE, wordt nog aan gesleuteld
  • Nieuwslisting filteren op soorten content, meuk/video kunnen weergegeven worden als aparte contentblokken buiten de nieuwslisting
  • Tracker fixeerbaar. Klik hier voor het Bèta testen! DONE
  • Op het forum worden active topics, posthistorie, myReact en bookmarks vanaf elke pagina toegankelijk gemaakt. Posthistorie wordt toegevoegd aan de tabs op de forumindex
  • Absolute tijdsweergave in de nieuwslisting (20:00 uur ipv '2 uur geleden') DONE
  • Klikbare datums boven nieuwslisting om naar dagoverzicht te gaan DONE
  • link naar nieuws van voorgaande dagen onderaan nieuwslisting op frontpage DONE
  • categoriekleuren in de nieuwslisting DONE
  • Betere pagina-navigatie op het forum (volgende pagina-knop) DONE
  • Daarnaast natuurlijk bugfixing van allerlei kleinere en triviale issues, en oplossen van layout-inconsistenties.

Heb je andere wensen voor TWK 7 dan hierboven staan? Stuur ze in voor de Community Top5. Lees hier hoe dat werkt. Bugs kun je melden in Lieve Devvers.