[bug] [PW] geen breadcrumbs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:13
Breadcrumbs zijn verdwenen.
Was een essentieel UI element.
Ik kan niet meer makkelijk zien in welke categorie/subcategorie zit ik. De enige manier is de back button, maar je weet het nooit zeker waar je kom met die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Argh, je hebt gelijk, ik zie het nu ook. Tweakers, het is leuk dat jullie de layout willen versimpelen, maar kan dat aub niet ten koste gaan van superhandige functionaliteit zoals breadcrumbs? Ik zie ze hier op het forum trouwens wel.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Dat is zeker een belangrijke (in mijn ogen) om er echt in te houden idd. Jammer dat dit soort dingen eruit gehaald zijn, net als het nieuwe pricewatch overzicht. Echt een enorme achteruitgang in mijn ogen. Het neemt misschien wel weinig ruimte in, maar dat maakt toch niets uit? Maak dan van tweakers 7 de tablet versie en van tweakers 6 de desktop versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:43

rob_erwt

What does this button do?

De gedachte is dat het zoeken centraal staat: je tikt in wat je wilt hebben of dat nu een categorie of een product is en hij komt tevoorschijn. Zoals gezegd: dit is de theorie. Op zich snap ik de bezwaren, maar ik laat het aan de productmanagers over om hier verder over na te denken.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChevyVan79
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-07 11:49
Ik hoop dat je weet dat zoeken een stuk langer duurt dan direct klikken op een link. :S

Daarnaast is een breadcrumb een prachtige functionaliteit die relatief weinig ruimte inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Inderdaad. Als ik van wasdrogers naar wasmachines wil, moet ik eerst helemaal terug door op http://tweakers.net/pricewatch/ te klikken of op de terugknop (wat hetzelfde effect heeft), dan weer op http://tweakers.net/pricewatch/?higlightCat=910 -> http://tweakers.net/pricewatch/?higlightCat=914 -> http://tweakers.net/categorie/898/wasmachines/producten.

Het kost me in T7 dus twee klikken extra, elke keer.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 21-10-2012 12:22 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-06 18:00
zo heet dat dus.. breadcrums :)

zit daar al sinds minuut 1 op af te geven :+
zou dat heel graag terug willen hebben :)

nu klik ik nog steeds te vaak rechts onder "onderwerpen" .
je raadt nooit waar ik uitkom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
rob_erwt schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:38:
De gedachte is dat het zoeken centraal staat: je tikt in wat je wilt hebben of dat nu een categorie of een product is en hij komt tevoorschijn. Zoals gezegd: dit is de theorie. Op zich snap ik de bezwaren, maar ik laat het aan de productmanagers over om hier verder over na te denken.
Ik vind liever dan dat ik zoek. De breadcrumbs zijn uitstekend, ook om je te oriënteren. Vooral als je het e.e.a. wilt vergelijken moet je in nieuwe tabjes openen, anders ben je het bokje en kan je opnieuw beginnen. Dat doe je twee keer en dan ga je wel op kieskeurig o.i.d. achter de artikelen aan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Brood Moet! En kruimeltjes zijn ook brood. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 06:55
Met breadcrumb kan ik alles met me muis af, nu moet ik dus mijn keyboard gaan gebruiken voor eigenlijk iets wat vrij standaard zou moeten zijn?
Daarbij rechter muisknop, open in new window werkt niet met de zoek opdracht.

Dit is dus zeker een gemis op deze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-07 17:55
rob_erwt schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:38:
Mhm.. breadcrumbs worden wel weer getoond bij producten zelf..
Klikken om te navigeren is altijd sneller dan dingen moeten typen (vooral op mobiele devices en wanneer je het vaak doet). Tweakers lijkt nu wel een alles-zo-minimaal-mogelijk-voor-alle-apparaten terwijl je op een pc alle mogelijkheden hebt qua schermruimte en muisvrijheid wat niet wordt benut ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:07

Fiber

Beaches are for storming.

Ik heb de breadcrumbs ook al een paar keer gemist en zou ze ook graag terug zien!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-07 15:52

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

andru123 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:10:
Breadcrumbs zijn verdwenen.
Was een essentieel UI element.
Ik kan niet meer makkelijk zien in welke categorie/subcategorie zit ik. De enige manier is de back button, maar je weet het nooit zeker waar je kom met die.
De 'segmenten' (Computers, Beeld en geluid, Tablets en telefoons enz.) en de hoofdcategorieën (Basiscomponenten in Computers) hebben officieel geen pagina. We kunnen daar dus ook niet naartoe linken in een eventuele breadcrumb. Dit maakt het bestaan van deze breadcrumbs in categorieën overbodig. Je zou alleen terugkunnen naar de homepage van Pricewatch en dat kan ook via het navigatiemenu.

Overigens kunnen we besluiten om toch pagina's te maken voor de segmenten en hoofdcategorieën. Er bestaat alleen nog niets om subcategorieën van segmenten en hoofdcategorieën op zo'n pagina zichtbaar te maken, maar zoiets kan gemaakt worden. De vraag is even of bezoekers het heel erg wenselijk vind om bijvoorbeeld naar een pagina over Basiscomponenten te kunnen navigeren.

Er is nog een ander fundamenteler probleem met de breadcrumbs en dat is dat de onderwerpomgevingen (bijvoorbeeld die van een categorie) eigenlijk los staan van enige bestemming. Pricewatch hebben we als ingang gehouden vanwege de merknaam en omdat mensen het gewend zijn, maar als je naar een categorie gaat ben je niet in de Pricewatch (of in Reviews of Vraag & Aanbod als je via die ingangen komt), het onderwerp is leidend en de producten, nieuwsberichten, reviews en advertenties die we over het onderwerp hebben zijn ondergeschikt aan het onderwerp. Zouden we een breadcrumb gaan tonen dan moeten we die wel dynamisch maken gebaseerd op het pad dat de gebruiker heeft gevolgd. Dat is technisch lastig.

Reviews, Pricewatch, Vraag & Aanbod als bestemming laten verdwijnen is ook een mogelijkheid. Gebruikers zouden dan gedwongen worden om eerst een onderwerp te kiezen en van daaruit te bepalen welke soort content ze willen bekijken. Dat is een werkwijze die nogal anders is dan wat men gewend is en die we de gebruikers niet kunnen opleggen. Als we het consequent zouden doorvoeren zou ook het forum zoals we dat kennen niet meer bestaan.

Onder producten worden overigens wel de categorie, het merk en de productserie gelinkt. Dat werkt op vergelijkbare wijze als een breadcrumb.
PcDealer schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:21:
Inderdaad. Als ik van wasdrogers naar wasmachines wil, moet ik eerst helemaal terug door op http://tweakers.net/pricewatch/ te klikken of op de terugknop (wat hetzelfde effect heeft), dan weer op http://tweakers.net/pricewatch/?higlightCat=910 -> http://tweakers.net/pricewatch/?higlightCat=914 -> http://tweakers.net/categorie/898/wasmachines/producten.
Hoe ging jij in de vorige versie dan via de breadcrumb van wasdrogers naar wasmachines? Toen moest je ook terug naar de homepage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:07

Fiber

Beaches are for storming.

Wasdrogers ---> Witgoed ---> Wasmachines

Maar eigenlijk gebruikte ik ze vooral als een soort makkelijke 'Verwijder alle filters'... :)

En na om na het zoeken naar een product een overzicht van de categorie te krijgen. Dus: Pricewatch, Zoeken naar Miele 1000C (of zo...) Breadcrump naar bovenliggende categorie. Was vooral handig bij producten zoals netwerkspul waarvan je wel een naam of type aanduiding had maar niet precies wist hoe die categorie heette. Maar dat kan nu nog steeds min of meer, al kost het nu wel een klick meer.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Femme schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 00:37:
[...]

De 'segmenten' (Computers, Beeld en geluid, Tablets en telefoons enz.) en de hoofdcategorieën (Basiscomponenten in Computers) hebben officieel geen pagina. We kunnen daar dus ook niet naartoe linken in een eventuele breadcrumb..
Je kan toch voor http://tweakers.net/pricewatch/?higlightCat=891 een pagina maken zoals je later aangeeft?
Overigens kunnen we besluiten om toch pagina's te maken voor de segmenten en hoofdcategorieën. Er bestaat alleen nog niets om subcategorieën van segmenten en hoofdcategorieën op zo'n pagina zichtbaar te maken, maar zoiets kan gemaakt worden.
[...]

Hoe ging jij in de vorige versie dan via de breadcrumb van wasdrogers naar wasmachines? Toen moest je ook terug naar de homepage.
Ik heb werkelijk geen idee meer... :?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostier
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-06 12:56
Femme schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 00:37:
[...]

De 'segmenten' (Computers, Beeld en geluid, Tablets en telefoons enz.) en de hoofdcategorieën (Basiscomponenten in Computers) hebben officieel geen pagina. We kunnen daar dus ook niet naartoe linken in een eventuele breadcrumb. Dit maakt het bestaan van deze breadcrumbs in categorieën overbodig. Je zou alleen terugkunnen naar de homepage van Pricewatch en dat kan ook via het navigatiemenu.

Overigens kunnen we besluiten om toch pagina's te maken voor de segmenten en hoofdcategorieën. Er bestaat alleen nog niets om subcategorieën van segmenten en hoofdcategorieën op zo'n pagina zichtbaar te maken, maar zoiets kan gemaakt worden. De vraag is even of bezoekers het heel erg wenselijk vind om bijvoorbeeld naar een pagina over Basiscomponenten te kunnen navigeren.

Er is nog een ander fundamenteler probleem met de breadcrumbs en dat is dat de onderwerpomgevingen (bijvoorbeeld die van een categorie) eigenlijk los staan van enige bestemming. Pricewatch hebben we als ingang gehouden vanwege de merknaam en omdat mensen het gewend zijn, maar als je naar een categorie gaat ben je niet in de Pricewatch (of in Reviews of Vraag & Aanbod als je via die ingangen komt), het onderwerp is leidend en de producten, nieuwsberichten, reviews en advertenties die we over het onderwerp hebben zijn ondergeschikt aan het onderwerp. Zouden we een breadcrumb gaan tonen dan moeten we die wel dynamisch maken gebaseerd op het pad dat de gebruiker heeft gevolgd. Dat is technisch lastig.

Reviews, Pricewatch, Vraag & Aanbod als bestemming laten verdwijnen is ook een mogelijkheid. Gebruikers zouden dan gedwongen worden om eerst een onderwerp te kiezen en van daaruit te bepalen welke soort content ze willen bekijken. Dat is een werkwijze die nogal anders is dan wat men gewend is en die we de gebruikers niet kunnen opleggen. Als we het consequent zouden doorvoeren zou ook het forum zoals we dat kennen niet meer bestaan.

Onder producten worden overigens wel de categorie, het merk en de productserie gelinkt. Dat werkt op vergelijkbare wijze als een breadcrumb.

[...]

toon volledige bericht
"Zouden we een breadcrumb gaan tonen dan moeten we die wel dynamisch maken gebaseerd op het pad dat de gebruiker heeft gevolgd."

Nou zou zoiets wel prettig zijn, maar het 'moet' niet. Op de vorige site was dat ook niet zo. Soms werd je gewoon van V&A terug in de pricewatch gezet, dat kon je dan aan de broodkruimels, en de grotere hoeveelheid officiele namen van producten zien, i.p.v. dat je zelfverzonnen topicnamen te zien kreeg.

Wel is het zo dat als er geen pagina's zijn dat een broodkruimel systeem niet echt werkt omdat je geen structuur hebt om een pad op te bouwen. Maar dan kun je je afvragen was dat gedeelte van de update een voordeel.

Ik kan best wel zonder, maar ik vindt het qua muisgebruik ook een minder effeciente website geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:09
Het idee achter alles via de search doen is leuk bedacht, maar de praktijk is toch heel anders... Bij v6 kon je als je enigszins bekend was met de Pricewatch binnen 1 klik naar de meeste categorieën, nu ben je soms 3 of meer kliks verder...

Bijvoorbeeld (SATA-)harde schijven, die kon ik eerst blindelings vinden, nu heb ik eerst 5 minuten lopen zoeken, om erachter te komen dat het 3 lagen diep zat. "Je kan ook gewoon 'harde schijf' typen'. Ja, dat kan, maar het is en blijft meer werk dan Pricewatch -> klik. Want nu moet je searchbar klikken, typen en dan weer klikken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408059

Eerlijk gezegd vind ik het toch wel een onmisbare functie. Als ik op het segment 'computers' klik, krijg ik een overzicht met artikelen die bij dat segment horen. De hele segmenten-balk verdwijnt echter zodra je op een artikel klikt.

Mijn tip: laat die segmentenbalk standaard gewoon staan als je een artikel opent. eventueel kun je die afbeeldingen laten verdwijnen, zolang die tabs met segmenten gewoon zichtbaar blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-07 20:36
Probleem speelt ook in V&A. Voorheen hoefde je bij een game die je in V&A plaatste niet te zetten voor welk platform deze was, aangezien je dit al aangaf door hem in de juiste categorie te plaatsen. Als je dus zocht op een game, en je klikte deze aan, kon je aan de breadcrums zien voor welk platform deze was. Dat kan je nu niet meer zien.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 12:03

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Bij deze wil ik naar aanleiding van deze post ook graag mijn bemerkingen toevoegen op (met name) het ontbreken en niet logisch functioneren van de breadcrumbs:

Ik begrijp dat de keuze gemaakt is om het zoekveld prioriteit te geven, maar zo werkt het helaas in de praktijk niet.

Navigeren in de pricewatch en V&A is een crime in T7!

- Je kan vanuit een V&A adv. alleen maar fatsooenlijk terug met je back knop of via het hoofdmenu omdat breadcrumbs in zijn geheel ontbreken, dus nergens een linkje terug naar de categorie waar je vandaan kwam bijvoorbeeld

- Categorieën in pricewatch breadcrumbs leiden je terug naar "overzicht" ipv pricewatch waar je vandaan kwam

- Merken in pricewatch breadcrumbs leiden je terug naar alle producten van dat merk in plaats van producten in de categorie waar je je in bevindt

- Overzicht met thumbnails is verdwenen, dit was ideaal om producten optisch the vergelijken (als je bijvoorbeeld op zoek was naar een leuke behuizing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Phr34k schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:31:
Probleem speelt ook in V&A. Voorheen hoefde je bij een game die je in V&A plaatste niet te zetten voor welk platform deze was, aangezien je dit al aangaf door hem in de juiste categorie te plaatsen. Als je dus zocht op een game, en je klikte deze aan, kon je aan de breadcrums zien voor welk platform deze was. Dat kan je nu niet meer zien.
Als je de aangeboden game netjes koppelt aan een PW product (wat doorgaans volgens mij geen probleem zou moeten zijn?) dan staat het platform toch automatisch in de productnaam/advertentietitel?

Als ik even door de lijst met game advertenties in V&A scroll dan moet ik echt bijzonder goed zoeken naar advertenties waar het platform niet in de titel van de advertentie staat.

Ontbreken van de breadcrumb kan dus wellicht navigatietechnisch onhandig worden ervaren, maar het argument dat je niet meer kan zien voor welk platform een game is lijkt in de praktijk niet echt een probleem.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:30
Toch even een bumpje, erger me er nog dagelijks aan dat er geen breadcrumbs in V&A zitten. Overweeg dit aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:32

The Legend

*Plop*

Eens, maar dan met name voor de PW simpelweg omdat ik V&A veel minder gebruik. Heb het als verzoek ingebracht in Tijd voor communitykeuzes maar of en wat hiermee gebeurt is mij niet duidelijk.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik ben het grotendeels eens met floriske. Ik heb sinds T7 eigenlijk de PW nauwelijks gebruikt. Toevallig was ik net iets aan het zoeken, en momenteel begrijp ik niet wie de PW ooit getest heeft. Zijn dat alleen mensen geweest die op zoek waren naar een specifiek product?

Ik gebruik(te) de PW vooral ook om een selectie van geschikte producten te maken. Bijvoorbeeld interessante tv's, of moederborden. En dit werkt wel, maar wel alleen via de browser. En dat is in het geval van moederborden toch aardig omslachtig
Vroeger: PW aanklikken -> moederborden aanklikken
Nu: Pw aanklikken -> Computers aanklikken -> basiscompnenten -> moederborden
Van 2x klikken, naar 4x klikken.

Vroeger kon je kiezen voor moederborden geschikt voor AMD-processor, nu kan je alleen filteren op de socket. De lijst is aardig lang...
floriske.nl schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:19:
Ik begrijp dat de keuze gemaakt is om het zoekveld prioriteit te geven, maar zo werkt het helaas in de praktijk niet.

Navigeren in de pricewatch en V&A is een crime in T7!
- Categorieën in pricewatch breadcrumbs leiden je terug naar "overzicht" ipv pricewatch waar je vandaan kwam
Inderdaad. Wat is hier de logica van? Het voor de gebruikers van de PW heel irritant. Als we nieuws willen lezen, dan klikken we wel op nieuws....
- Merken in pricewatch breadcrumbs leiden je terug naar alle producten van dat merk in plaats van producten in de categorie waar je je in bevindt
Dat zou je inderdaad verwachten. Daarnaast kan je op die manier totaal niet filteren.

Even een voorbeeld:
pricewatch: MSI Z77A-G45
"Moederborden•MSI»Intel Z77 Express»Z77A"
Klik je op moederborden, dan krijg je een nieuwspagina
Klik je op MSI dan krijg je alle producten van MSI en kan je alleen filteren op categorie
Klik je op Intel Z77 Express dan krijg je ongeveer hetzelfde
Klik je op Z77A dan krijg je een logisch overzicht: namelijk alle moederborden uit de serie, waarbij je ook nog de mogelijkheid hebt om verder te filteren.

Het is dus mogelijk om in T7 wel logische overzichten te genereren. Waar ligt het aan dat dit maar voor een klein deel lukt?

Dan TV, want daar was ik echt mee bezig.
pricewatch: LG 47LM640S Zwart
Televisies• LG» LM640S» 47LM640S Zwart
Televisies leidt weer naar de nieuwspagina over tv's
LG leidt naar een overzicht met alle LG-producten, inclusief bijv harde schijven en telefoons. Ik zoek toch geen telefoon?
LM640S leidt naar een pagina met dezelfde TV in diverse maten. Erg interessant voor mensen die vast zitten aan een beperkt budget en perse dit type TV willen, maar ik denk dat dit er niet veel zijn. De meeste mensen hebben een budget en zoeken daar een geschikte TV voor.

Wat zou ik willen (geen idee of dit mogelijk is):

Televisies•LG» 47 »47LM640S Zwart

Televisies: de startpagina met televisies (PW -> niet nieuws...)
LG: Alle LG-tv's
47: Alle LG-tv's van dit formaat
En als je op 47LM640S klikt, dan krijg je alternatieven in andere formaten (net zoals nu). Dit is meestal alleen interessant om de prijsverschillen te zien.

Natuurlijk ook interessant wat de concurrenten doen:
http://www.kieskeurig.nl/...bezorgen/1075734/#prijzen
Daar kan je op LG klikken en dan krijg je alle LG-tv's. Veel verder gaat het niet. Iets beter dan tweakers, maar dan nipt. Duidelijkheid op de pagina is duidelijk minder.

http://www.beslist.nl/ele...00280372/LG_47LM640S.html
Ook hier kan je op LG klikken en dan krijg je een overzicht van alle LG-tv's. Voordeel: met 1 klik extra kan je overstappen op een ander merk. Nog een groot voordeel van beslist: ze noemen onderaan een aantal vergelijkbare tv's. En je kan met 1 klik de tv's vergelijken:
http://www.beslist.nl/com...134-655_278030-655_251408

Bij HWI is het nog heel basic -> je kan alleen terug naar de startpagina met alle tv's. Dat is dus niet zoveel.
Wel kan je tv's makkelijk met elkaar vergelijken. Je klikt op een knop en je kan een vergelijkingstabel aanmaken, of toevoegen aan een vergelijkingstabel. Zelfs zonder dat ik geregistreerd ben op die site (soms zijn cookies heel fijn ;)). Bij tweakers kan ik ook wel vergelijken, maar dan moet ik er eerst voor zorgen dat ik een overzichtspagina krijg, waar alle tv's op staan. Misschien kan iemand eens kijken of bij tweakers iets gemaakt kan worden, wat HWI doet. Misschien als extra oplossing naast de wenslijst & inventaris.
OF: maak het mogelijk om meerdere producten in een wenslijst aan te klikken en dan met elkaar te vergelijken. Ik denk dat hier best wel vraag naar is.

Nog iets geks: ik zat me eerst gek te zoeken naar een manier om een product toe te voegen aan een wenslijst. Eindelijk zag ik daar de knoppen "willen" & "hebben". Niet erg duidelijk, maar daar kan ik nog mee leven.
Ik kies dus voor willen en vink " nieuwe wenslijst" aan en geef het een naam.
Ik krijg daarna de melding "De "LG 47LM640S Zwart" is verwijderd uit al je wenslijsten." Dit komt omdat ik de andere vinkjes uit heb gezet, omdat ik dacht dat ik anders de producten dubbel in een lijst zou zetten (misschien geen logische gedachtegang). Ik vind het heel onlogisch dat ik met het weghalen van een vinkje een product uit een lijst verwijder. Is hier over nagedacht? En minimaal zolang als dat ik over het typen van deze reactie heb gedaan? >:)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Televisies•LG» 47 »47LM640S Zwart

Televisies: de startpagina met televisies (PW -> niet nieuws...)
LG: Alle LG-tv's
47: Alle LG-tv's van dit formaat
Maar waarom specifiek het formaat? Televisies hebben nog veel meer specificaties dan alleen het formaat. Je zou daar net zo goed het beeldschermtype, aantal Hertz of resolutie neer kunnen zetten. Het formaat is niet voor iedereen de bepalende factor natuurlijk.
Ook hier kan je op LG klikken en dan krijg je een overzicht van alle LG-tv's. Voordeel: met 1 klik extra kan je overstappen op een ander merk.
Wat ik begrepen heb gaan wij ook zoiets doen; het merk in de breadcrumb zal categorie-afhankaleijk gaan worden. Met andere woorden: op een productpagina van een LG televisie zal 'LG' gaan linken naar de categroei televisies met 'LG' als merk voorgeselecteerd (en je kan dan dus makkelijk een ander merk kiezen in het filter).
Bij tweakers kan ik ook wel vergelijken, maar dan moet ik er eerst voor zorgen dat ik een overzichtspagina krijg, waar alle tv's op staan.
Dat hoeft niet hoor; geselecteerde televisies blijven onthouden als je door de lijst heen bladert of filtert. De 'vergelijk' knop linksboven of linksonder geeft ook aan hoeveel producten er in die categorie zijn geselecteerd, en als je daar over hovered, of je selecteert nog een product dan krijg je een overzichtspopup van alle geselecteerde producten die je kan vergelijken :)
Ik krijg daarna de melding "De "LG 47LM640S Zwart" is verwijderd uit al je wenslijsten."
Dat is een bug die al eerder gemeld is en binnenkort wel een keer gefixed zal worden :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
crisp schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 23:04:
[...]
Maar waarom specifiek het formaat? Televisies hebben nog veel meer specificaties dan alleen het formaat. Je zou daar net zo goed het beeldschermtype, aantal Hertz of resolutie neer kunnen zetten. Het formaat is niet voor iedereen de bepalende factor natuurlijk.
Dat klopt, maar voor een tv is het wel een veelvoorkomende keuze. In elk geval voor mij. Ik vind de huidige keuze niet zo zinnig. Maar goed, als ik gewoon via "LG" alle tv's zie en dan kan filteren op 47 inch, dan ben ik ook tevreden hoor.
Wat ik begrepen heb gaan wij ook zoiets doen; het merk in de breadcrumb zal categorie-afhankaleijk gaan worden. Met andere woorden: op een productpagina van een LG televisie zal 'LG' gaan linken naar de categroei televisies met 'LG' als merk voorgeselecteerd (en je kan dan dus makkelijk een ander merk kiezen in het filter).
Mooi! Ik ben benieuwd.
Dat hoeft niet hoor; geselecteerde televisies blijven onthouden als je door de lijst heen bladert of filtert. De 'vergelijk' knop linksboven of linksonder geeft ook aan hoeveel producten er in die categorie zijn geselecteerd, en als je daar over hovered, of je selecteert nog een product dan krijg je een overzichtspopup van alle geselecteerde producten die je kan vergelijken :)
Dat weet ik, maar dan moet je ze selecteren in een lijst. Als je ze niet in de lijst selecteert kan je ze niet vergelijken. Tenzij ik iets mis...
Ik bekijk tv's en bedenk dan: 'he, deze tv is interessant -> die wil ik wel onthouden' tien minuten later kijk ik een andere tv 'deze ziet er ook wel interessant uit, die wil ik wel vergelijken met die vorige tv'. Nu weet ik wel wat maniertjes om het voor elkaar te krijgen, maar het kan echt een stuk handiger.

Stel ik open deze 2 tv's in mijn browser (dit is de manier waarop ik zoek):
pricewatch: LG 47LM860V Zwart
pricewatch: LG 47LM640S Zwart

Hoe vergelijk je deze, zonder een nieuwe zoekopdracht waar deze tv's in staan?
Dat is een bug die al eerder gemeld is en binnenkort wel een keer gefixed zal worden :)
oke, mooi. Het viel me per ongeluk op.

En bedankt voor je snelle reactie!

[ Voor 8% gewijzigd door Quacka op 23-01-2013 23:15 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Pagina: 1