Ik ben het grotendeels eens met floriske. Ik heb sinds T7 eigenlijk de PW nauwelijks gebruikt. Toevallig was ik net iets aan het zoeken, en momenteel begrijp ik niet wie de PW ooit getest heeft. Zijn dat alleen mensen geweest die op zoek waren naar een specifiek product?
Ik gebruik(te) de PW vooral ook om een selectie van geschikte producten te maken. Bijvoorbeeld interessante tv's, of moederborden. En dit werkt wel, maar wel alleen via de browser. En dat is in het geval van moederborden toch aardig omslachtig
Vroeger: PW aanklikken -> moederborden aanklikken
Nu: Pw aanklikken -> Computers aanklikken -> basiscompnenten -> moederborden
Van 2x klikken, naar 4x klikken.
Vroeger kon je kiezen voor moederborden geschikt voor AMD-processor, nu kan je alleen filteren op de socket. De lijst is aardig lang...
floriske.nl schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:19:
Ik begrijp dat de keuze gemaakt is om het zoekveld prioriteit te geven, maar zo werkt het helaas in de praktijk niet.
Navigeren in de pricewatch en V&A is een crime in T7!
- Categorieën in pricewatch breadcrumbs leiden je terug naar "overzicht" ipv pricewatch waar je vandaan kwam
Inderdaad. Wat is hier de logica van? Het voor de gebruikers van de PW heel irritant. Als we nieuws willen lezen, dan klikken we wel op nieuws....
- Merken in pricewatch breadcrumbs leiden je terug naar alle producten van dat merk in plaats van producten in de categorie waar je je in bevindt
Dat zou je inderdaad verwachten. Daarnaast kan je op die manier totaal niet filteren.
Even een voorbeeld:
pricewatch: MSI Z77A-G45
"Moederborden•MSI»Intel Z77 Express»Z77A"
Klik je op moederborden, dan krijg je een nieuwspagina
Klik je op MSI dan krijg je alle producten van MSI en kan je alleen filteren op categorie
Klik je op Intel Z77 Express dan krijg je ongeveer hetzelfde
Klik je op Z77A dan krijg je een logisch overzicht: namelijk alle moederborden uit de serie, waarbij je ook nog de mogelijkheid hebt om verder te filteren.
Het is dus mogelijk om in T7 wel logische overzichten te genereren. Waar ligt het aan dat dit maar voor een klein deel lukt?
Dan TV, want daar was ik echt mee bezig.
pricewatch: LG 47LM640S Zwart
Televisies• LG» LM640S» 47LM640S Zwart
Televisies leidt weer naar de nieuwspagina over tv's
LG leidt naar een overzicht met alle LG-producten, inclusief bijv harde schijven en telefoons. Ik zoek toch geen telefoon?
LM640S leidt naar een pagina met dezelfde TV in diverse maten. Erg interessant voor mensen die vast zitten aan een beperkt budget en perse dit type TV willen, maar ik denk dat dit er niet veel zijn. De meeste mensen hebben een budget en zoeken daar een geschikte TV voor.
Wat zou ik willen (geen idee of dit mogelijk is):
Televisies•LG»
47 »47LM640S Zwart
Televisies: de startpagina met televisies (PW -> niet nieuws...)
LG: Alle LG-tv's
47: Alle LG-tv's van dit formaat
En als je op 47LM640S klikt, dan krijg je alternatieven in andere formaten (net zoals nu). Dit is meestal alleen interessant om de prijsverschillen te zien.
Natuurlijk ook interessant wat de concurrenten doen:
http://www.kieskeurig.nl/...bezorgen/1075734/#prijzen
Daar kan je op LG klikken en dan krijg je alle LG-tv's. Veel verder gaat het niet. Iets beter dan tweakers, maar dan nipt. Duidelijkheid op de pagina is duidelijk minder.
http://www.beslist.nl/ele...00280372/LG_47LM640S.html
Ook hier kan je op LG klikken en dan krijg je een overzicht van alle LG-tv's. Voordeel: met 1 klik extra kan je overstappen op een ander merk. Nog een groot voordeel van beslist: ze noemen onderaan een aantal vergelijkbare tv's. En je kan met 1 klik de tv's vergelijken:
http://www.beslist.nl/com...134-655_278030-655_251408
Bij HWI is het nog heel basic -> je kan alleen terug naar de startpagina met alle tv's. Dat is dus niet zoveel.
Wel kan je tv's makkelijk met elkaar vergelijken. Je klikt op een knop en je kan een vergelijkingstabel aanmaken, of toevoegen aan een vergelijkingstabel. Zelfs zonder dat ik geregistreerd ben op die site (soms zijn cookies heel fijn

). Bij tweakers kan ik ook wel vergelijken, maar dan moet ik er eerst voor zorgen dat ik een overzichtspagina krijg, waar alle tv's op staan. Misschien kan iemand eens kijken of bij tweakers iets gemaakt kan worden, wat HWI doet. Misschien als extra oplossing naast de wenslijst & inventaris.
OF: maak het mogelijk om meerdere producten in een wenslijst aan te klikken en dan met elkaar te vergelijken. Ik denk dat hier best wel vraag naar is.
Nog iets geks: ik zat me eerst gek te zoeken naar een manier om een product toe te voegen aan een wenslijst. Eindelijk zag ik daar de knoppen "willen" & "hebben". Niet erg duidelijk, maar daar kan ik nog mee leven.
Ik kies dus voor willen en vink " nieuwe wenslijst" aan en geef het een naam.
Ik krijg daarna de melding "De "LG 47LM640S Zwart" is verwijderd uit al je wenslijsten." Dit komt omdat ik de andere vinkjes uit heb gezet, omdat ik dacht dat ik anders de producten dubbel in een lijst zou zetten (misschien geen logische gedachtegang). Ik vind het heel onlogisch dat ik met het weghalen van een vinkje een product uit een lijst verwijder. Is hier over nagedacht? En minimaal zolang als dat ik over het typen van deze reactie heb gedaan?
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit