Ik ben van plan er Bose 301's bij te kopen.
GoT Index » Audio en HiFi » Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]
He, zo'n Onkyo versterker heb ik ook. Alleen bij mij zijn de lampjes kapot van de bronschakelaar. Zou je mij kunnen vertellen welke kleur er bij welk knopje hoort? Dan ga ik een keer de lampjes van mij amp vervangen. ( Bij mij hebben de lampjes het nooit gedaan, en ik wil de originele kleuren er graag in) De power knop is in elk geval groen.quote:dreeke schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 22:22:
Dagelijks in gebruik:
[afbeelding]
Onkyo Integra A-8017 versterker
Onkyo Integra T-4015 tuner
Onkyo Integra TA-2044 cassettedeck
DJ Vincento wijzigde dit bericht 20-07-2007 16:53 (25%)
Wanneer je de werkelijkheid van een ander kleurt, kleur je ook die van jezelf. Er is namelijk maar één werkelijkheid.

teunos93 wijzigde dit bericht 27-07-2007 19:49 (11%)
Ook is het leuk dat JIJ mijn berichten leest.
B_FORCE wijzigde dit bericht 26-07-2007 12:37 (11%)
AMD 3200+ Venice @ 2500mHz| Zalman CNPS7000 | Asus A8N-SLI | GeIL 2x512 MB | ATI X800GTO²| Audigy LS | Samsung TS-H552B | 260 Gig |
Dat TV'tje links is ook vintage. Vroege jaren '80 van Philips. KT3 chassis. Waarschijnlijk de uitvoering met 8 druktoetsen? Typenummer iets in de richting van 16CT3015?quote:
Maarten Bakker
Ik zou zeggen, een jaartje of 20. Hangt ook een beetje van het apparaat af. Je hebt ook spullen die na 20 jaar oude troep zijn, en het dan hooguit ooit nog een keer tot collectors item of antiek schoppen als iemand ze vergeet weg te gooien. Met vintage wordt over het algemeen bedoeld dat een apparaat zijn nut of waarde al die tijd min op een of andere manier behouden heeft.quote:deBennie schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:03:
Wat wordt als vintage gezien? Bij hoeveel jaren ouderdom ligt de grens?
Maarten Bakker
Zou best kunnen, ik zal morgen even kijken, ik ben toevallig bij mijn moeder (waar die dingen staan).quote:mae-t.net schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:20:
[...]
Dat TV'tje links is ook vintage. Vroege jaren '80 van Philips. KT3 chassis. Waarschijnlijk de uitvoering met 8 druktoetsen? Typenummer iets in de richting van 16CT3015?
AMD 3200+ Venice @ 2500mHz| Zalman CNPS7000 | Asus A8N-SLI | GeIL 2x512 MB | ATI X800GTO²| Audigy LS | Samsung TS-H552B | 260 Gig |
deBennie wijzigde dit bericht 11-12-2007 09:18 (37%)
Dat is nog eens apparatuurquote:deBennie schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 07:29:
Hmmz, 't is nog net geen 20 jaar oud, maar wel redelijk vintage denk ik, de Philips dac-960 d/a convertor en Philips cdd-882 cd-drive.
dac960: TDA1541A d/a converter, 3 trafo's waarvan 1 een ringkern, verzwaard chassis, variabele en fixed uitgangen, xlr uitgangen, 2 x aparte digitale in.
cdd882: cdm1 loopwerk, verzwaard chassis
En alles in topconditie.
[afbeelding] [afbeelding]
Klik op het plaatje voor foto's van de buitenkant en het binnenwerk, plus de originele brochure + specifications.
Maarten Bakker
deBennie wijzigde dit bericht 12-08-2007 21:19 (58%)
Dat bedoelde ik er absoluut niet mee. Na in Nederland begonnen te zijn met de ontwikkeling, werd na de start van de serieproductie veel kennis van het CD gebeuren al snel naar Belgie overgebracht, waar ook een groot deel van de serieproductie plaatsvond (research en productie op dezelfde locatie is goed voor de kwaliteit). Loopwerken kwamen vaak uit Oostenrijk, waar al jaren allerhande soorten audio- en videoloopwerken gemaakt werden en zijn ook prima. Het enige dat je kan zeggen van Belgische productie versus Marantz, is dat deze laatste vaak wat meer aandacht besteed aan de voedingsontwerpen (gescheiden enzo) en de DAC's. Zeg maar de laatste puntjes op de i zet. Doorgaans zal je in de wat duurdere modellen het verschil niet horen. In Belgie moest wat meer op de kleintjes gelet worden omdat daar de massaproductie plaatsvond. De simpeler Marantz spelers kwamen ook gewoon uit Belgie, en daar was verder niks mis mee. Ik denk dat deze combinatie van een Belgische speler en een Japanse DAC het juist uitstekend zal doen.quote:
Maarten Bakker
deBennie wijzigde dit bericht 12-08-2007 21:21 (9%)
deBennie wijzigde dit bericht 12-08-2007 14:00 (33%)
Dat is het echte werk... Die zullen ook in grote aantallen bij het NOB en dergelijke gestaan hebben. Voor degenen die het niet weten, Philips typenummers met 3 letters beginnend met een L zijn voorzover mij bekend van de afdeling Electro Acoustiek, oftewel de professionele geluidstak.quote:deBennie schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:11:
Niet mijn speler, maar wel erg mooi vintage (en begeerlijk)
De Philips LHH2000:
Klikken voor de foto's :
[afbeelding] [afbeelding]
Maarten Bakker
Er is een hele lijn LHH cdspelers, maar dan voor consumenten: http://www.marantzphilips...amp;strType=lhhseries#900quote:mae-t.net schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:35:
[...]
Dat is het echte werk... Die zullen ook in grote aantallen bij het NOB en dergelijke gestaan hebben. Voor degenen die het niet weten, Philips typenummers met 3 letters beginnend met een L zijn voorzover mij bekend van de afdeling Electro Acoustiek, oftewel de professionele geluidstak.
deBennie wijzigde dit bericht 12-08-2007 21:21 (6%)
Van deze consumentenlijn wist ik niets (maar heb er dankzij jouw links wel met grote interesse naar zitten kijken), maar ik ben er gezien de typenummers vrij zeker van dat deze spelers officieel niet onder de consumentenelectronicalijn van Philips vielen. Ik vermoed dat deze subreeks in z'n geheel uit de koker van Marantz afkomstig is en men hem bij Philips "te high end" vond om als normale consumentenapparatuur te marketen. De modellen zonder Marantz variant zoals de LHH2001 hierboven, zijn daadwerkelijk door de afdeling Electro Acoustics in Nederland geproduceerd. Deze afdeling ging of gaat over de inrichting van studio's maar ook over vergaderzalen, congresruimtes, collegezalen, gebouwinstallaties, public address en dergelijke.quote:deBennie schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:57:
[...]
Er is een hele lijn LHH cdspelers, maar dan voor consumenten: http://www.ll0ll.com/phil...ips-lhh-marantz-serie.asp
Weet jij daar ook meer van?
Maarten Bakker
Ik denk niet dat Philips dubbel werk deed. Het ziet er voor mij naar uit dat het high-end spul gewoon door Marantz is ontwikkeld, maar bij Philips niet paste in de nummering van consumentenelectronica (de 9 serie was niet high-end genoeg) en ze daarom teruggevallen zijn op de typenummering van de Electro Acoustiek afdeling. Als je een beetje technische achtergronden kent kan je van een foto aan de hand van de interne opbouw ook duidelijk zien uit welke koker een ontwerp komt. De LHH2000 is een overduidelijk Nederlands ontwerp met de typische Philips trafo, de netjes opgeknoopte kabelboompjes, gesandwitchte epoxy printplaten etc., terwijl de andere LHH modellen aan alle kanten "Marantz" roepen. Dat dan weer niet alle modellen Marantz-tegenhangers hebben kan ook komen door de verkoopafdeling die dat niet wenselijk achtte of doordat ze daadwerkelijk voor professioneel gebruik bedoeld waren (onder andere de witte kleurstelling kan daarop wijzen) en de high-end markt al goed werd afgedekt door Marantz (die zelf geen modellen voor professioneel gebruik heeft gemaakt).quote:deBennie schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:31:
Klopt, van de meeste modellen bestaat een Marantz broertje, maar er zijn LHH modellen waar geen Marantz broertje van bestaat. Die LHH serie is alleen op de Japanse markt gekomen, maar zouden ze puur en alleen door Marantz ontwikkeld zijn, dan zouden er hier van elke LHH een Marantz variant op de markt geweest moeten zijn. Dat is niet zo, en dat lijkt er dan volgens mij op dat Philips los van Marantz high end spul heeft ontwikkeld. Zoiets.
Overigens bestaan er ook consumenten LHH versterkers en dergelijke.
Ik ken overigens de vergadermicrofoons en omroepspeakers+ versterkers van de professionele LHH serie.
Ik ben overigens ook zeer geinteresseerd in de LHH serie van Philips. Mocht je daar meer info van hebben, dan hoor ik dat natuurlijk erg graag.
mae-t.net wijzigde dit bericht 02-08-2007 21:43 (6%)
Maarten Bakker

The-Hi_End wijzigde dit bericht 18-09-2007 01:40 (27%)
GoT Index » Audio en HiFi » Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus